Brexit en de Britse politiek: Deel 2. Eindspel of Reboot? Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 125 Laatste
Acties:
  • 658.969 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:18
Ik mag hopen dat de EU dan de A50 optie wel per 29 maart van tafel haalt. Dus out, maar hoe mogen ze nog even over denken.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Alex) schreef op maandag 18 maart 2019 @ 20:39:
[...]

[...]

Als ze daarmee de WA wél geaccepteerd kunnen krijgen door de House of Commons (third time lucky?) zijn de Britten weg voordat het nieuwe EP zitting neemt, en kunnen de zetels die nu door Britten worden bezet, worden herverdeeld.
Zetels worden niet herverdeeld dacht ik, ze blijven gewoon leeg tot er nieuwe leden bijkomen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Voor zover het nog niet al uit en te na duidelijk was, dit is het Brexit-topic, en geen topic over de Nederlandde politiek.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:47
Alex) schreef op maandag 18 maart 2019 @ 20:39:
Als ze daarmee de WA wél geaccepteerd kunnen krijgen door de House of Commons (third time lucky?) zijn de Britten weg voordat het nieuwe EP zitting neemt, en kunnen de zetels die nu door Britten worden bezet, worden herverdeeld.
Rekenkundig gaat ze het nooit halen: 23 ERG leden hebben vandaag nogmaals bevestigd mordicus tegen te zijn, de DUP is na dagen van druk ook niet van mening veranderd. Wil ze de draft aangenomen krijgen dan heeft ze tientallen Labour MP's nodig, er is echter geen enkele toenadering tussen May en Corbyn op dit vlak. Een derde stemming verliest ze met 50 verschil, en dan? Gaan we door tot 2037? Waar leg je de grens?

Beter nu 30 dagen verlenging met heel duidelijke meetbare doelen, hebben ze half april geen realistische oplossing bedacht dan eruit. Zo voorkom je in gedoe met de verkiezingen voor het EP, ligt de bal weer nadrukkelijk in Londen. De druk staat er nu vol op, als er onder deze omstandigheden geen beweging komt dan over een paar maanden ook niet.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik verwacht ook niet dat MV3 gaat slagen, ik zeg alleen dat ik wel snap dat ze het nog een keer willen proberen. No-deal is onwenselijk voor iedereen.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:31

polthemol

Moderator General Chat
Alex) schreef op maandag 18 maart 2019 @ 20:59:
Ik verwacht ook niet dat MV3 gaat slagen, ik zeg alleen dat ik wel snap dat ze het nog een keer willen proberen. No-deal is onwenselijk voor iedereen.
ik zou het snappen als ze met iets anders kwamen, maar dat doen ze niet. Dus blijkbaar is no-deal dan de werkelijke wens vanuit het VK, dat is het enige waar consensus over is in de praktijk :)

Ze zeggen dat het niet zo is, maar in de praktijk is elke stellingname alleen maar de weg aan het plaveien voor een no-deal

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Al laat May zo af en toe doorschemeren dat 'no Brexit' ook nog een optie is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Alex) schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:01:
Al laat May zo af en toe doorschemeren dat 'no Brexit' ook nog een optie is...
De ERG/DUP dreigt ze met geen Brexit, de 'remainers' in haar partij dreigt ze met 'no-deal'. Allemaal spelletjes, al maanden komt er geen enkel constructief plan of voorstel uit Londen. Een 'prisoners-dilemma' met de kaarten op tafel, haar dreigementen zijn ongeloofwaardig omdat ze zichzelf constant tegenspreekt.

Besef je ook dat heel veel bedrijven alle voorbereidingen klaar hebben voor no-deal, fabrieken die hun onderhoudsperiode precies rond 29 maart gepland hebben om de ergste schade te beperken. Dat is niet zomaar te verplaatsen, een paar maanden later maakt voor deze bedrijven een serieus verschil. Het slechtste is uitstel verlenen zonder concreet plan, het lost niets op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
May zou natuurlijk zelf aan kunnen kondigen op te stappen... en dan nog twee jaar aanblijven terwijl ze met zichzelf overlegt hoe ze precies op gaat stappen. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:52
Alex) schreef op maandag 18 maart 2019 @ 20:59:
De burger mag van May 1 keer stemmen en krijgt geen recht om z'n mening te veranderen ondanks duidelijk veranderde omstandigheden en voortschrijdend inzicht, maar het parlement mag net zo lang stemmen totdat May het gewenste resultaat krijgt. Brexit-democratie.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
ph4ge schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:15:
[...]

De burger mag van May 1 keer stemmen en krijgt geen recht om z'n mening te veranderen
Niet alleen van May, een motie daartoe werd door het HoC met een nipte meerderheid verworpen.

Dat zal vast leuke gevolgen hebben bij de volgende verkiezingen. Ik ga er tenminste niet van uit dat May het nog jaren volhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
ph4ge schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:15:
[...]

De burger mag van May 1 keer stemmen en krijgt geen recht om z'n mening te veranderen ondanks duidelijk veranderde omstandigheden en voortschrijdend inzicht,
En niet te vergeten campagnefraude en leugens :/

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Alex)

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 22:05

Cyphax

Moderator LNX
Alex) schreef op maandag 18 maart 2019 @ 20:33:
[...]

Omdat een no-deal Brexit ook voor de EU schadelijk is?
Maar is de verwachting echt dat de kans, dat een nieuwe stemming ineens in May's voordeel gaat uitvallen, groter is dan 0? Hoeveel moeten er dan van gedachten veranderen?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

incaz schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:16:
[...]

En niet te vergeten campagnefraude en leugens :/
Waar elke kiezer die een beetje moeite doet zo doorheen kan prikken....

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
Cyberpope schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:21:
[...]

Waar elke kiezer die een beetje moeite doet zo doorheen kan prikken....
Average voter: "Hold my beer..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:31
Waarom gaat de EU toch John Bercow ondermijnen? 8)7
Vrees dat dit wat wishfull thinking vanuit de kant van de Engelsen is.

De EU en de Regeringsleiders hadden al aangegeven dat een uitstel van Brexit mogelijk is. Wel met een goede reden maar die laat ik even buiten beschouwing. Logischerwijs ga je dan bij de EU top de condities en de voorwaarden afspreken waarmee iedereen akkoord is. Een vrijbrief / volmacht zogezegd waarmee Tusk meteen kan instemmen indien dit gevraagd wordt zonder een belronde met alle regeringsleiders te houden of op het laatste moment een nieuwe top uitteschrijven.

Nu zou de EU zoiets aanbieden om meteen te reageren op wat de speaker besloten heeft? Dit zijn Engelse wetten dus verwacht dat de opzet of het verzoek hiertoe vanuit hun kant dient te komen. Gespeculeer in de wandelgangen dat hieraan gerelateerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

hoevenpe schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:07:
[...]
De ERG/DUP dreigt ze met geen Brexit, de 'remainers' in haar partij dreigt ze met 'no-deal'. Allemaal spelletjes, al maanden komt er geen enkel constructief plan of voorstel uit Londen. Een 'prisoners-dilemma' met de kaarten op tafel, haar dreigementen zijn ongeloofwaardig omdat ze zichzelf constant tegenspreekt.

Besef je ook dat heel veel bedrijven alle voorbereidingen klaar hebben voor no-deal, fabrieken die hun onderhoudsperiode precies rond 29 maart gepland hebben om de ergste schade te beperken. Dat is niet zomaar te verplaatsen, een paar maanden later maakt voor deze bedrijven een serieus verschil. Het slechtste is uitstel verlenen zonder concreet plan, het lost niets op.
Ze hebben dus toch iets gevonden dat erger is dan een nodeal Brexit op 29 maart.

3 maanden uitstel met extra 3 maanden onzekerheid terwijl bedrijven al voorbereid hadden voor een eerdere exit en mogelijk dan alsnog een nodeal Brexit.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
YakuzA schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:54:
3 maanden uitstel met extra 3 maanden onzekerheid terwijl bedrijven al voorbereid hadden voor een eerdere exit en mogelijk dan alsnog een nodeal Brexit.
Risico lijkt me ook dat over 3 maanden mensen geneigd zijn om te denken dat het niet zo'n vaart loopt, het is deze keer tenslotte ook verlengd. Je kunt niet om de paar maanden iedereen scherp en alert krijgen, waarom zou er op het laatste moment niet weer een konijn uit de hoge hoed komen?

In de categorie 'een kinderhand is gauw gevuld':
Dr Liam Fox MP
@LiamFox

BREAKING: Our negotiators have just initialled a trade agreement with Iceland & Norway for the European Economic Area. This is the 2nd biggest agreement we're rolling over and trade with EEA is worth nearly £30bn. This is on top of the agreement we’ve signed with Liechtenstein.
Ergens wel schattig hoe blij de man is met een FTA met Liechtenstein... _O-

En deze is ook geweldig, 'De Speld' had het niet beter verzonnen:
France's EU minister names her cat 'Brexit' because when she opens the door 'he stays put'

Nathalie Loiseau, France's minister for European affairs, told Le Journal du Dimanche this week that she has named her cat "Brexit" because he is often reluctant to leave.

“He wakes me up every morning meowing to death because he wants to go out, and then when I open the door he stays put, undecided, and then glares at me when I put him out,” Loiseau said.
:+

[ Voor 24% gewijzigd door hoevenpe op 18-03-2019 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
@hoevenpe Verbaast me dat ze uberhaupt mogen onderhandelen, als EU lid :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoevenpe schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:13:

[...]

Ergens wel schattig hoe blij de man is met een FTA met Liechtenstein... _O-
Overeenkomst voorbespreking omdat je én niet zelfstandig handelsverdragen kunt afsluiten vooralsnog én geen idee hebt onder welk stelsel je dat zal kunnen staan klaarblijkelijk gelijk aan een handelsverdrag.

Tja.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
@Virtuozzo
Verpest die man zijn dag nou niet, dat is flauw... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:29
Ik vond die overeenkomsten met Fiji en Papua Nieuw Guinea ook wel indrukwekkend. Vooral het handelsvolume. Gaat toch zeker wel jaarlijks om honderdduizenden Ponden... (Proest)

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
SkiFan schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:30:
Ik vond die overeenkomsten met Fiji en Papua Nieuw Guinea ook wel indrukwekkend. Vooral het handelsvolume. Gaat toch zeker wel jaarlijks om honderdduizenden Ponden... (Proest)
De vliegtickets om die FTA's te regelen waren dus duurder dan het hele handelsvolume met die landen. Hopelijk kreeg hij er Air-Miles bij... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoevenpe schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:23:
@Virtuozzo
Verpest die man zijn dag nou niet, dat is flauw... ;)
Dat, is geen man.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
John Bull is fantastisch, ik heb meegedaan met de crowdfunding van zijn Brexit Tapes, gebaseerd op de hilarische tweets.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Complicatie voor de Britten is ook dat ze niet alleen de EU van een verlenging moet overtuigen, ook de eigen bevolking heeft liever no-deal over 10 dagen dan uitstel:
No deal is better than a Brexit delay, say public as poll finds just one in 10 think PM's deal honours referendum result

Nearly half of the British public is confident that the UK will ultimately thrive if it leaves the EU without a deal, according to a new poll.

The exclusive ComRes survey for The Daily Telegraph found that 46 per cent of adults think leaving without a deal would “briefly cause some uncertainty but ultimately work out OK”, compared with 40 per cent who support extending Article 50.

Three in 10 adults (30 per cent) think leaving the EU without a deal on March 29 will be the best possible outcome, compared to two in five who disagree (43 per cent).
Lees dat de Britse regering overweegt om het Parlement/Bercow buitenspel te zetten, hoe kan je als EU nog afspraken maken met zo'n onbetrouwbare club?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hoevenpe schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 07:43:
Complicatie voor de Britten is ook dat ze niet alleen de EU van een verlenging moet overtuigen, ook de eigen bevolking heeft liever no-deal over 10 dagen dan uitstel:

[...]

Lees dat de Britse regering overweegt om het Parlement/Bercow buitenspel te zetten, hoe kan je als EU nog afspraken maken met zo'n onbetrouwbare club?
Gloeiende. Zie je wat The telegraph daar doet? Het positieve nummer kleiner maken? Wat een enorme ratten (en ja, de percentages zeggen wat anders, maar de gemiddelde lezer van die krant kan net aan tot tien tellen)...

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:48

vectormatic

Warlock of the doorlock

Aangezien het parlement wel betrokken was bij het indienen van A50, hoe rechtsgeldig zou een intrekking zijn zonder goedkeuring?

Kan je je de puinhoop voorstellen als May de 29e 's avonds een intrekking stuurt, en de volgende ochtend het parlement een zaak aanspant? Krijg je een slepende rechtzaak over of de UK nu wel of niet binnen de EU valt... En bij welk hof zou je dat doen? ECJ? :?

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:27

Indoubt

Always be indoubt until sure

Een puinhoop is het nu al. Ja, de puinhoop kan ook nog groter worden.

Ik verwacht dat de EU nu bezig is met scenario analyse en risico mitigerende maatregelen. Daarbij staat het kunnen blijven functioneren van de EU voorop. Je wilt niet dat de hele EU in een impasse wordt getrokken door een land met een, momenteel, slecht functionerend parlement.

Daarbovenop komt nog het risico van contaminatie en dan doel ik niet op Creutzfeldt-Jacob

Het zou best wel eens zo kunnen zijn dat de mogelijke kosten van een hard brexit voor de EU inmiddels aantrekkelijk zijn geworden in verhouding met het alternatief. In dat geval komt er een harde brexit en wel zo snel mogelijk.

Ergens gaat dat punt bereikt worden, de vraag is meer wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:55

[...]
I don't think the data says what you think it says.

Op basis van de percentages die daar staan kan je absoluut niet de conclusies trekken die de Telegraph ervan maakt.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
@Indoubt Nou, je weet dat Creutzfeld Jacob familie is van BSE, de gekke koeien ziekte.

Gezien het gedrag van May zal het me niet verbazen dat ze in het verleden flink van het Britse rundvlees heeft gegeten. Zat je met je opmerking niet eens zo ver van de schijnbare waarheid. Wat een zooitje zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

SkiFan schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:13:
@Indoubt Nou, je weet dat Creutzfeld Jacob familie is van BSE, de gekke koeien ziekte.
8) :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Daar is ie, as expected: Nieuws van 11:02

https://www.independent.c...nce-germany-a8829391.html
Brexit delay will not be approved unless Theresa May gives 'clear and precise' reason, France and Germany warn
Ik denk dat dit het opstapje is. Normaal misschien niet significant maar dit is ietsje anders als de andere geluiden die eerder uit Duitsland kwamen. Bovendien gaat dit om Frankrijk en Duistland en als die samenwerken is er een gerede kans dat een deel van de EU volgt (wat je daar ook van moge vinden)

It is the powers that be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Indoubt schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:10:
Daar is ie, as expected: Nieuws van 11:02

https://www.independent.c...nce-germany-a8829391.html

[...]

Ik denk dat dit het opstapje is. Normaal misschien niet significant maar dit is ietsje anders als de andere geluiden die eerder uit Duitsland kwamen. Bovendien gaat dit om Frankrijk en Duistland en als die samenwerken is er een gerede kans dat een deel van de EU volgt (wat je daar ook van moge vinden)

It is the powers that be
In het uitstel proces heb je ook maar 1 Veto nodig, geen meerderheid van de EU die tegen is. Maar dat DE/FR nu samen al hard een lijn in het zand trekken is bemoedigend.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Indoubt schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:51:
Een puinhoop is het nu al. Ja, de puinhoop kan ook nog groter worden.

Ik verwacht dat de EU nu bezig is met scenario analyse en risico mitigerende maatregelen. Daarbij staat het kunnen blijven functioneren van de EU voorop. Je wilt niet dat de hele EU in een impasse wordt getrokken door een land met een, momenteel, slecht functionerend parlement.

Daarbovenop komt nog het risico van contaminatie en dan doel ik niet op Creutzfeldt-Jacob

Het zou best wel eens zo kunnen zijn dat de mogelijke kosten van een hard brexit voor de EU inmiddels aantrekkelijk zijn geworden in verhouding met het alternatief. In dat geval komt er een harde brexit en wel zo snel mogelijk.

Ergens gaat dat punt bereikt worden, de vraag is meer wanneer.
de kosten zijn niet persé een afweging lijkt me. De communicatie vanuit de EU van de afgelopen twee jaren is vrij consistent in dat ze de procedures volgen die er zijn en alles afwegen volgens die procedures, waarbij men liever de VK op een normale manier bij de EU betrokken blijft houden, maar de rode lijn van de EU is dat er geen negatieve impact mag zijn op de kernwaarden van de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
vectormatic schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:13:
In het uitstel proces heb je ook maar 1 Veto nodig, geen meerderheid van de EU die tegen is. Maar dat DE/FR nu samen al hard een lijn in het zand trekken is bemoedigend.
Goed om te lezen inderdaad, de chaos lijkt daar compleet en ik zie niet hoe een paar maanden uitstel daar nog iets aan veranderd.

No deal is better than a bad deal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
We kunnen ze natuurlijk ook nog uitstel tot Sint Juttemis verlenen. Gewoon deel laten zijn totdat ze eindelijk eens bepaald hebben wat ze nou echt willen. Jammer van de aandacht die er de afgelopen 2 jaar aan besteed is, maar gewoon duidelijk maken dat ze of van de klif af lazeren, of de keutel maar weer intrekken. Tot die tijd gewoon lid laten zijn. Het kabinet May loopt toch op zn eindje, en verkiezingen zijn hooguit nog anderhalf jaar weg.

Meeste besluiten in de EU gaan tegenwoordig toch met meerderheid of gekwalificeerde meerderheid. Zo erg in de weg hoeven ze dus niet te zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door SkiFan op 19-03-2019 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

SkiFan schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:48:
We kunnen ze natuurlijk ook nog uitstel tot Sint Juttemis verlenen. Gewoon deel laten zijn totdat ze eindelijk eens bepaald hebben wat ze nou echt willen. Jammer van de aandacht die er de afgelopen 2 jaar aan besteed is, maar gewoon duidelijk maken dat ze of van de klif af lazeren, of de keutel maar weer intrekken. Tot die tijd gewoon lid laten zijn. Het kabinet May loopt toch op zn eindje, en verkiezingen zijn hooguit nog anderhalf jaar weg.

Meeste besluiten in de EU gaan tegenwoordig toch met meerderheid of gekwalificeerde meerderheid. Zo erg in de weg hoeven ze dus niet te zitten.
Maar de kans dat ze voor een enorme chaos gaan zorgen in het EU parlement is aanwezig. Tenslotte wordt hun hun Brexit ontzegt.

Ik zou dat als een liability inschatten i.i.g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Afgelopen weekend dacht ik dat er een einde aan de soap kwam, maar nee. Zie the Guardian.

https://www.theguardian.c...motion-brexit-erskine-may
This was a whole new level of Brexit clusterfuckery. The previous week’s chaos now merely looked like one of the more unfeasible Matrix plotlines. Just with no Keanu Reeves. A room full of chimps could make a better fist of things. Some MPs talked of proroguing parliament; others of a general election – with 11 days to go till 29 March. Hey, at least it’s still double figures.

For Lino it was just one more humiliation. Not only would she be going back to Brussels to ask for changes to the withdrawal agreement she wasn’t going to get. She would now be asking for an extension on a deal she was now unable and too scared to put to a vote. Not even the Four Pot Plants can help her now. But on the plus side, at least we’re giving the rest of the world a good laugh. The UK: not just a reality freak show, but also a feel good movie. We fail so they don’t have to. It’s a legacy of sorts for the government.
Lino = Leader In Name Only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Alles is een liability, de hele EU is op dit moment een liability. AFD in Duitsland, UKIP, FN, PVV, FvD, PSD, Cinque beweging, noem het maar op. Daar zijn gelukkig regels voor, en de malloten hebben geen meerderheid, ze maken gewoon erg veel lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Zou ik niet zo zeker van zijn: formeel hebben ze op heel veel terreinen nog steeds een veto en in het EP kunnen ze de balans naar de flanken doen doorslaan.

Ze binnenboord houden is niet zonder risico, bij no-deal over 10 dagen weten we tenminste waar we aan toe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 13:05

alienfruit

the alien you never expected

Ik snap alleen niet waarom landen als Italië, Spanje of Portugal uit de EU willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
hoevenpe schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:07:
[...]

Ze binnenboord houden is niet zonder risico, bij no-deal over 10 dagen weten we tenminste waar we aan toe zijn.
Alleen bij grotere constitutionele zaken hebben ze een veto.

Over 10 dagen weten we inderdaad zeker dat we de Britten de klif af hebben zien lazeren, daarmee hun economie grote schade toebrengend, en daarmee juist een speelveld voor de extremisten creërend. Die gedijen het best in tijden van crisis, iets waar we de afgelopen 10 jaar geen tekort aan hebben gehad. Vandaar dat we nu in deze teringbende zitten.

Het is in ieders belang om deze crisis tot een einde te brengen, niet om m te verergeren.

[ Voor 3% gewijzigd door SkiFan op 19-03-2019 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
alienfruit schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:07:
Ik snap alleen niet waarom landen als Italië, Spanje of Portugal uit de EU willen?
Spanje wilt helemaal niet uit de EU.

Bron: ik woon in Spanje.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

off topic, maar moet bij die term meteen denken aan YouTube: Royksopp - Poor Leno

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
SkiFan schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:11:
Het is in ieders belang om deze crisis tot een einde te brengen, niet om m te verergeren.
Het is aan Londen om de impasse te doorbreken: intrekken A50, wegnemen rode lijnen, tweede referendum. Het is niet onze schuld als ze van de klif wandelen.

Tijd alleen is geen oplossing, zoals de Fransen nu ook openlijk zeggen:
'Time is not a solution' - French Europe minister says article 50 extension without reason would be pointless

Nathalie Loiseau, the French Europe ministers, was also speaking to reporters ahead of the EU general affairs council this morning. She said the uncertainty around Brexit was “unacceptable”. She went on:

We need an initiative, we need something new because if it’s an extension to remain in the same deadlock [that would be unacceptable.] How do we get out of this deadlock? This is a question for the British authorities. [The UK] have said ‘no’ to a no deal and they have said ‘no’ to a realistic deal. Now they have to change their mind on one or the other. Grant an extension - what for? Time is not a solution, it’s a method. If there is an objective and a strategy and it has to come from London.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:38
Ik heb altijd begrepen dat de mogelijkheid voor een extension er alleen was om alle afgesproken deals te kunnen implementeren voordat het VK de EU verlaat, en niet om nieuwe afspraken te maken.
Heb ik iets gemist of willen ze het in het VK niet begrijpen?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:36
vectormatic schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:34:
off topic, maar moet bij die term meteen denken aan YouTube: Royksopp - Poor Leno
Ha, nu moet ik weer denken aan the Smiths...
YouTube: erlend oye + royksopp-poor leno(silicon soul mix)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
MewBie schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:39:
Ik heb altijd begrepen dat de mogelijkheid voor een extension er alleen was om alle afgesproken deals te kunnen implementeren voordat het VK de EU verlaat, en niet om nieuwe afspraken te maken.
als het VK straks een verzoek indient om met het Noorwegen model, 1:1, te gaan werken, for sure dat er een extensie kan worden gedaan.

Maar men blijft, ook met die 2 stemmingen, hangen in wat ze al twee jaar lang doen: hele waslijsten dingen van wat ze niet willen, de lijst van wat ze wel willen is beperkt tot quasi louter zaken die _niet_ kunnen. Tjah, dan ben je dus wel klaar en zijn die twee stemmingen over dat ze geen 'no-deal' willen en wel een uitstel totaal waardeloos, symboolpolitiek en een bizarre verspilling van kostbare tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 13:14

Flotter

Pelipper!

MewBie schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:39:
Artikel 50 is nogal summier, over uitstel staat het volgende:
3. [...] unless the European Council, in agreement with the Member State concerned, unanimously decides to extend this period.
Dat is alles. Wettelijk gezien mag het uitstel overal voor gebruikt worden en om wat voor reden dan ook verleend worden.
In principe is het dus toegestaan om Brexit uit te stellen om opnieuw te onderhandelen en een nieuwe deal proberen te krijgen, de vraag is alleen of dat zin heeft, kijken naar de afgelopen twee jaar.

De volledige tekst van artikel 50 staat trouwens hier

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Waarschijnlijk iets te veel off-topic, maar nu je the Smiths noemt; Ik heb al weken "Panic on the streets of London" in mijn hoofd. Er zwerven trouwens een hoop leuke Brexit playlists rond /offtopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

polthemol schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:57:
[...]

als het VK straks een verzoek indient om met het Noorwegen model, 1:1, te gaan werken, for sure dat er een extensie kan worden gedaan.
Volgens mij wou noorwegen de UK zeer expliciet NIET in hetzelfde systeem hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
vectormatic schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 15:30:
[...]

Volgens mij wou noorwegen de UK zeer expliciet NIET in hetzelfde systeem hebben...
fair point, het was even een voorbeeld, maar slechte keuze van me. I stand corrected

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

En schijnbaar zijn may en consorten hard bezig met een manier te vinden om om bercow heen te werken

https://www.nu.nl/economi...s-oordeel-voorzitter.html

Vraag me af wat dat met het sentiment in HoC doet, keer op keer hetzelfde voorstel proberen door te duwen terwijl het toch kansloos lijkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
@Virtuozzo
Moeten we hier nog aspirine inzamelen voor jullie?

Probeer nog iets te begrijpen van wat er nu in het VK gebeurd, maar Bercow lijkt een politieke implosie te hebben veroorzaakt. May zegt nu een extensie te willen maar niemand weet hoe lang (3 maanden, 2 jaar?) laat staan dat er een duidelijk plan aan ten grondslag ligt. Kan lijkt me geen ander antwoord op komen dan 'nee!' 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Her ministers think she will request a delay until 30 June, predicated on her somehow getting her deal ratified by MPs - with an option of an extension to the end of 2020 in the event she ever concedes her own Brexit plan is definitely an ex-parrot (or dead, for the few of you too young to remember Monty Python).

May’s hope is that if this delay schedule is agreed as a legally binding text then it would have the effect of amending her deal - such that the speaker could not then block her holding the meaningful vote for a third time.
Dixit Robert Peston van ITV, op theguardian.com

Klinkt als een gevalletje kip-ei waar May zich mee probeert te redden, ik heb een win op MV3 nodig om mn extension te krijgen, en hoop dat ik met een extension MV3 mag houden, want dat wijzigt iets aan de WA....

Je mag toch hopen dat de EU hier geen stempel op zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
vectormatic schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 16:30:
Je mag toch hopen dat de EU hier geen stempel op zet...
Het kan volgens mij niet eens wat ze vraagt: als ze niet meedoet met de EP verkiezingen is een verdere extensie tot eind 2020 onmogelijk. Laat staan dat dit verzoek een geldige reden bevat of het schrappen van rode lijnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:08
De EU zal zometeen (~16:45) een persco houden nav meeting Live volgen kan hier:
https://video.consilium.e...70-4ebb-ac8e-da3a7b50b25f

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 19-03-2019 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
alienfruit schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:07:
Catalonië wil los van Spanje, niet de EU.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:50

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hij zegt nu dat het niet om de extensie ging? Maar stiekem tussen de regels door wel dat ze eensgezind zijn...

Ah... Barnier praat alleen Frans... Daar krijg ik helaas maar de helft van mee :X
Oh, toch Engels...

Wordt toch een deurtje opengezet voor een uitstel. Maar alleen als er een concreet voorstel is, en een uitstel een oplossing gaat bieden...

[ Voor 61% gewijzigd door MikeyMan op 19-03-2019 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Señor Sjon schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 16:49:
[...]

De vraag is of daar nog een meerderheid voor is na de Brexit poppekast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GENETX
In het kort:

EU eensgezind inderdaad en klaar. Barnier geeft ook aan om voor te bereiden op een no-deal Brexit. May moet voor donderdag aangeven of ze verlenging wil. EU leiders willen een concreet plan van May. Dan pas gaat de EU 27 er over beslissing.

Niks nieuws dus.

[ Voor 3% gewijzigd door GENETX op 19-03-2019 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Señor Sjon schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 16:49:
[...]
Overal worden de interne vetes weer opgerakeld... puur toevallig toch? Helemaal niet dat er vanaf buiten geprobeerd wordt om de interne stabiliteit te saboteren?

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Helaas is mijn Frans niet goed genoeg om Barnier te volgen tijdens de vragen. Er kwam wel een vraag naar voren of een aanvraag van zowel korte en lange verlening mogelijk is. Daar had Barnier het volgende over te zeggen als ik de Guardian mag geloven:
Both short and long? It is either one or the other, isn’t it?

Barnier suggests EU would be sceptical about a UK demand for a long extension, with a short one as an alternative.
He says a longer extension would have to be “linked to something new”.

There would need to be a new event.
https://www.theguardian.c...ote-on-deal-politics-live

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flotter
  • Laatst online: 07-10 13:14

Flotter

Pelipper!

Voor de volgende keer: in de player kun je onderaan een taal kiezen, op het moment dat er iemand een andere taal spreekt dan dat je hebt gekozen kom je er achter hoe nuttig het is om heel leger tolken te hebben :)

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Aha, thanks. Had verwacht dat de default wel gewoon Engels zou zijn tot die fransoos de antwoorden op de vragen niet vertaalde....

In the end gaat Barnier er niet over, maar ik denk wel wat we hier uit op kunnen maken dat het idee dat May nu op tafel heeft liggen met hoge waarschijnlijkheid (en terecht) niet gaat werken in de EU. Ze heeft nog één dag om met een nuttige propositie te komen richting de EU. Good luck with that...

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 19-03-2019 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Flotter schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 17:12:
Voor de volgende keer: in de player kun je onderaan een taal kiezen, op het moment dat er iemand een andere taal spreekt dan dat je hebt gekozen kom je er achter hoe nuttig het is om heel leger tolken te hebben :)
Nu je het zegt ook wel erg logisch. Je kan veel op de EU mopperen (en ik doe dat ook wel) maar voor wat betreft informatie zijn ze wel goed ingericht (het EP deel dan).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

GENETX schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 17:14:
Aha, thanks. Had verwacht dat de default wel gewoon Engels zou zijn tot die fransoos de antwoorden op de vragen niet vertaalde....

In the end gaat Barnier er niet over, maar ik denk wel wat we hier uit op kunnen maken dat het idee dat May nu op tafel heeft liggen met hoge waarschijnlijkheid (en terecht) niet gaat werken in de EU. Ze heeft nog één dag om met een nuttige propositie te komen richting de EU. Good luck with that...
Open vraag, want ik zal het wel gemist hebben, maar is donderdag een harde deadline? Alsin heeft de EU gezegd dat een uitstel aanvraag minimaal een week tijd nodig heeft om behandeld te worden oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:50

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

vectormatic schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 17:16:
[...]

Open vraag, want ik zal het wel gemist hebben, maar is donderdag een harde deadline? Alsin heeft de EU gezegd dat een uitstel aanvraag minimaal een week tijd nodig heeft om behandeld te worden oid?
Ze willen het verzoek voor de EU top indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
GENETX schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 17:14:
Ze heeft nog één dag om met een nuttige propositie te komen richting de EU. Good luck with that...
De Tories zijn elkaar ondertussen al hysterisch de tent uit aan het vechten, dit is hoe de ondergang van een land eruit ziet. Beschamend...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
hoevenpe schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 16:25:
@Virtuozzo
Moeten we hier nog aspirine inzamelen voor jullie?
Graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
vectormatic schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 17:16:
[...]

Barnier had het over een top op donderdag. Ik zie hem niet terug op de liveblog van de Guardian. Maar zoals hierboven, het is een logisch moment. Daarna zal er vast nog wel wat uit een hoge hoed kunnen worden getoverd. Het klonk echter wel als een belangrijke deadline. Neemt niet weg dat er wel een helder plan op tafel moet liggen...

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 19-03-2019 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 15:09
franssie schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 17:15:
[...]
maar voor wat betreft informatie zijn ze wel goed ingericht (het EP deel dan).
Waarom de reservering over het EP-deel? Praktische alle instanties van de EU hebben uitmuntende (online) informatievoorziening.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

he3763 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 14:18:
[...]

Waarschijnlijk iets te veel off-topic, maar nu je the Smiths noemt; Ik heb al weken "Panic on the streets of London" in mijn hoofd. Er zwerven trouwens een hoop leuke Brexit playlists rond /offtopic
Net voor de grap eens op Spotify gekeken en inderdaad haha. Dit is er één van, let ook op de titels van de eerste nummers, en de amusante cover art:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7816/32479530947_72f2d08b41_z.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
he3763 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 14:18:
[...]

Uhuh... Public Image, vrij on-topic :)
YouTube: Public Image Limited - Public Image
You never listen to word that I said
You only seen me
For the clothes that I wear
Or did the interest go so much deeper
It must have been
The colour of my hair.

Public image.
What you wanted was never made clear
Behind the image was ignorance and fear
You hide behind his public machine
Still follow the same old scheme.

Public image.
Two sides to every story
Somebody had to stop me
I'm not the same as when I began
I will not be treated as property.

Public image.
Two sides to every story
Somebody had to stop me
I'm not the same as when I began
It's not a game of Monopoly.

Public image.
Public image you got what you wanted
The Public Image belongs to me
It's my entrance
My own creation
My grand finale
My goodbye

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Op weg naar huis in de auto BBC 5 live geluisterd, ze lijken het nog steeds niet te begrijpen: verslaggever Katya Adler die zei dat vrijdag de EU waarschijnlijk toch uitstel zal verlenen en men Express favoriet MEP Hans-Olaf Henkel als vertegenwoordiger van het EP laat horen ('het is een drama, het VK is noodzakelijk in de EU, etc.).

Tenslotte dit pareltje in de Daily Mail commentaren, met de nodige upticks:
Forget 'negotiating the EU way' Take the moral high ground and launch the tridents. Brussels, Strasbourg and Luxembourg, the three axes of their evil empire wiped out . Cillit Bang and the dirt is gone.
Nurse! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
There Is Now: Alcohol! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

GENETX schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 17:27:
[...]

Barnier had het over een top op donderdag.
Donderdag en vrijdag is er een EU top.

En schijnbaar willen ze inderdaad voor 3 maanden tot 2 jaar door blijven kl**tviolen in Londen:
Prime Minister Theresa May is writing to the EU to formally ask for Brexit to be postponed.

One ministerial source told the BBC the longer delay could be up to two years, amid reports of a cabinet row, but No 10 said no decision had been made.

EU Brexit negotiator Michel Barnier said the EU would not grant a delay without a "concrete plan" from the UK about what they would do with it.

Under current law the UK will leave the EU with or without a deal in 10 days.

The prime minister says the UK will need a short extension to get the necessary legislation through Parliament, if MPs back her withdrawal deal.

A cabinet source told the BBC that she plans to ask for a short delay to Brexit until 30 June, with an option of a longer delay.

Mrs May has warned Brexiteer Tories a longer extension will be needed if the deal does not get through Parliament - but any delay will have to be agreed by all 27 EU member states.

One ministerial source told the BBC's Laura Kuenssberg there was "no agreement" around the cabinet table.

Another cabinet source said they were frustrated that the PM had not been clear about which delay option she would be arguing for.

Commons leader Andrea Leadsom is said to have criticised her cabinet colleagues, saying it is now a "Remain cabinet", not a "Brexit Cabinet".

Chancellor Philip Hammond said ministers all wanted the "shortest possible delay" but cabinet members "have different approaches to how we should do this".
Veiligheidshalve dus dan bij ieder verleend eventueel uitstel verplicht in mei laten stemmen, voor het geval (en ik acht die kan > 90%) ze voor eind juni de boel nog niet voor elkaar hebben. Hebben ze het referendum in andere vorm ook meteen. Win-win :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14:28

NMH

Moderator General Chat

Het in de weg zitten van de EU besluitvorming is nog niet het grootste probleem. Een groter probleem is dat de Brexit momenteel een enorme hoeveelheid tijd en energie aan EU-zijde kost. Zie ook mijn eerdere post met een link naar de persconferentie van Rutte waar hij uitlegt dat de EU bijna fulltime bezig is met de Brexit terwijl er eigenlijk andere dingen zijn die aandacht nodig hebben. Een ander probleem is de verstikkende onzekerheid, zowel voor bedrijven als voor personen. Bedrijven weten niet waar ze rekening mee moeten houden (deal of no deal, en wanneer dan). En voor wat betreft de gevolgen voor personen heeft @The_Butler een paar dagen terug een mooie post gemaakt over zijn persoonlijke situatie.
hoevenpe schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 20:27:
Tenslotte dit pareltje in de Daily Mail commentaren, met de nodige upticks:

[...]
De grenzeloze stupiditeit van die uitspraak is eigenlijk geen reactie waardig, behalve dat het wel pijnlijk illustreert wat een vergiftigd beeld sommige mensen van de EU hebben.

Ik kwam vandaag nog een aardig stukje van Fintan O'Toole tegen waarin hij de Brexit vergelijkt met de onafhankelijkheidswens van (Britse) kolonien: https://www.irishtimes.co...self-government-1.3830474. Een fragment:
There is a surreal kind of logic to this. If, as the Brexiteers do, you imagine yourself to be an oppressed colony breaking away from the German Reich aka the European Union, perhaps you do end up with a pantomime version of the travails of newly independent colonies, including the civil wars that often follow national liberation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik neem maar een editie van T. H. White's The Once and Future King en Merriman's Austerity and the Public Role of Drama mee voor de komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geeft de Donald Duck niet meer inzage in de sprookjeswereld? Tegelijk ook vermakelijk maar dan op ontspannende wijze.

Of anders gesteld, wordt het voor de mensen binnen de EU die hier zo hard aan werken niet ook broodnodig tijd voor een einde hieraan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-10 21:38
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 22:34:
Geeft de Donald Duck niet meer inzage in de sprookjeswereld? Tegelijk ook vermakelijk maar dan op ontspannende wijze.

Of anders gesteld, wordt het voor de mensen binnen de EU die hier zo hard aan werken niet ook broodnodig tijd voor een einde hieraan?
@Virtuozzo moet bij de ingang zijn riem en schoenveters inleveren..... en mag geen scherpe objecten bij zich hebben...

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
@Virtuozzo Interessante keuzes qua leesvoer.

Om wat andere ideeën aan te dragen.
- The Animal Farm. (iedereen is gelijk maar de ERG is het gelijkst van allemaal)
- De foundation serie van Asimov (Massaal voorspellen van menselijke emoties en handelingen op grote schaal met een 2e groep op de achtergrond)
- A Game of Thrones (Cersei en Joffrey durven wel beslissingen te nemen / de knoop doorhakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 22:34:

Laat ik dit zeggen. Vanochtend nog kwam een staflid voorbij voor briefings, daarna wist ze me te verbazen met de opmerking dat Theresa May er in geslaagd was om Malcolm McDowell's infameuze In & Out element uit A Clockwork Orange nieuwe context te geven. Wanneer jong maar gedegen potentieel dit soort uitspraken doet, het zegt wat.

Ja, it's time to move on. Maar, dit is de echte wereld. Al dit soort situaties, zaken, kwesties, drama, en zo meer - het gaat om processen en ontwikkelingslijnen. Er is in IB niet zoiets als een "einde", het is altijd proces, fase, status, conditie. En Brexit is heel wat meer nog dan enkel IB.

Het kost ons mensen, dat wil ik best toegeven. Goede mensen, die ik liever energie en expertise had zien besteden aan andere uitdagingen. Maar, omgang met uitdagingen van Brexit is niet enkel een kwestie van brexit / vk, het blijkt te vaak ook "waar doe je het voor" te zijn. Ik zie de verschillen tussen medewerkers per lidstaat. Het is de combinatie die zaken uit doet hollen.
The_Butler schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 22:37:
[...]

@Virtuozzo moet bij de ingang zijn riem en schoenveters inleveren..... en mag geen scherpe objecten bij zich hebben...
Ik sta bewust op afstand voor discretie, focus op netwerk / toegang / toolbox. Daarbij, Brexit is geen zaak van extreme spanning, zoals andere opdrachten of kwesties. Wat dat aangaat is Brexit saai, bureaucratisch, procedureel.

Het probleem is dat brexit raakt aan grondvesten, daarbij niet zozeer intern / Europees is, maar ook geopolitiek én element in verhoudingen staat / corporatisme. Maar dat zit in een ketel vol met spanningsvelden van gedragsvormen die heel avers zijn aan saai, bureaucratie, procedure.

Dat frustreert, maar het daagt ook uit.
D-dark schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 22:44:
@Virtuozzo Interessante keuzes qua leesvoer.

Om wat andere ideeën aan te dragen.
- The Animal Farm. (iedereen is gelijk maar de ERG is het gelijkst van allemaal)
- De foundation serie van Asimov (Massaal voorspellen van menselijke emoties en handelingen op grote schaal met een 2e groep op de achtergrond)
- A Game of Thrones (Cersei en Joffrey durven wel beslissingen te nemen / de knoop doorhakken)
GoT? Heh, Brexit heeft meer dan genoeg drama uit mythologie en meme 8)

Animal Farm, ja. Meer van toepassing dan men zou denken 8)

Foundation serie? Waarom fictie lezen over wat wetenschap is gebleken te zijn 8)

[ Voor 37% gewijzigd door Virtuozzo op 19-03-2019 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 22:50:
Het kost ons mensen, dat wil ik best toegeven. Goede mensen, die ik liever energie en expertise had zien besteden aan andere uitdagingen.
Probleem is natuurlijk dat dit pas het begin is, over 10 dagen donderen ze van de klif en dan begint de hectiek pas echt.

Ik zie ze binnen 36 uur geen geloofwaardig plan presenteren, na de harde woorden van Barnier staat de geloofwaardigheid van de EU ook op het spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:35

Amphiebietje

In de blubber

hoevenpe schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 23:01:
[...]

Probleem is natuurlijk dat dit pas het begin is, over 10 dagen donderen ze van de klif en dan begint de hectiek pas echt.

Ik zie ze binnen 36 uur geen geloofwaardig plan presenteren, na de harde woorden van Barnier staat de geloofwaardigheid van de EU ook op het spel.
Misschien dat dat Daily Mail commentaar toch ergens een goed idee is dus? O-)

"Give us a three month delay minimum and there won't be a small and highly unfortunate accident involving the fleet commander's pet kitten, a big red button, and a cup of tea on March 30th." :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

@hoevenpe Dat heeft met de harde woorden van Barnier weinig te maken. ER blijven gewoon steeds minder opties over. Zo ongeveer elke optie die er was wordt door het VK geëlimineerd.

@Virtuozzo Sterkte voor de komende tijd. Ik ben weliswaar geen politiek dier maar heb wel gefunctioneerd (of moeten functioneren) in een immense crisis situatie. Dat is niet iets wat ik graag nog een keer zou doen maar ik heb er wel ongelooflijk veel van geleerd. Ik wens jou en je collegae veel wijsheid toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hoevenpe schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 23:01:
[...]

Er staat altijd zoveel op het spel, dat is de drijfveer niet, ongeacht bepaling prioriteit. Wat de Britten niet begrijpen, hier heeft altijd al een disconnect gezeten, is dat aspect van Opdracht en Mandaat.

De disconnect is inherent aan Angelsaksisch denken. Zelfs nu blijft men zich op de verkeerde ingangen richten, met de verkeerde concepten. Een EU kan daar niet in meegaan, immers, grondvesten.

Die klif is er niet echt trouwens, er zijn zoveel buffers en voor tijdlijn / -spanne gescheiden processen, dat gaat best meevallen. De rimpels na de plons, daar wringt het.

Ik besef dat velen uit de EU hier naar kijken, en tegen de EU zeggen "ja maar nu houdt het op", ja en nee. De echte wereld draait gewoon door dus er is geen einde of stop, ongeacht lijnen en beslissingen. Het perspectief is net zo te begrijpen als het sentiment, maar dit zijn geen binaire of zero sum kwesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Virtuozzo schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 22:50:
[...]

Laat ik dit zeggen. Vanochtend nog kwam een staflid voorbij voor briefings, daarna wist ze me te verbazen met de opmerking dat Theresa May er in geslaagd was om Malcolm McDowell's infameuze In & Out element uit A Clockwork Orange nieuwe context te geven. Wanneer jong maar gedegen potentieel dit soort uitspraken doet, het zegt wat.
Oeh! Het was geen uitnodiging richting het boilerhok? O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Gluten Parody schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 23:17:
[...]

Oeh! Het was geen uitnodiging richting het boilerhok? O-)
Nee, ten zeerste niet. Laat ik dit zeggen, de laatste maanden is er een duidelijke uptick in momenten van, nu ja, creatieve uiting.

Het is een kwestie van frustratie, dat staat niet in de weg van opdracht of uitvoering, maar het gegeven dat het er is vormt wel een signaal. Brexit als kwestie en als fenomeen is ongezond.

Het is inmiddels, vanuit verloop maar ook besluitvorming beperkt tot iets als scheiding of amputatie, maar de ziekte gaat door. We mogen niet vergeten dat Brexit ook een culminatie is van trends die ook op het continent spelen, daar liggen grote uitdagingen, maar de voorraad energie is beperkt en Brexit blijft - ongeacht scenario, lijn, proces e.d. - energie vragen.

In dat opzicht is het gegeven Brexit een reële bedreiging voor continuïteit. Het zou heel veel schelen als bepaalde lidstaten, waaronder Nederland, terug hun rol opnamen om hun taak daar in uit te voeren. Immers, de EU is in tegenstelling tot beeldvorming maar heel beperkt. Als ik dan zie hoe maatschappelijk of publiek debat verloopt in relatie tot trends en condities in deze, niet gezond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Indoubt schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 23:13:
@hoevenpe Dat heeft met de harde woorden van Barnier weinig te maken. ER blijven gewoon steeds minder opties over. Zo ongeveer elke optie die er was wordt door het VK geëlimineerd.
Door vandaag zo hard en ondubbelzinnig 'nieuwe voorstellen' te eisen heeft de EU zichzelf nogal wat bewegingsruimte ontnomen. Een laatste moment uitstel met alleen 'fudge' zal als teken van zwakte worden gezien, niet alleen door de Britten maar vooral door de andere supermachten. Trump en Jinping kijken mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Welke bewegingsruimte? :? De EU wil maar één ding: duidelijkheid. Maar de Britten blijven maar kakelen en uitstel vragen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Borromini schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 23:58:
Welke bewegingsruimte? :? De EU wil maar één ding: duidelijkheid. Maar de Britten blijven maar kakelen en uitstel vragen.
Precies. Daarbij, we don’t do zero sum games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Borromini schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 23:58:
Tot vanmiddag had men nog redelijk eenvoudig akkoord kunnen gaan met 21 maanden uitstel met als enige randvoorwaarde deelname aan de verkiezingen voor het EP.

Na vanmiddag is een nieuw plan noodzakelijk: intrekken A50, Noorwegen met FoM of een tweede referendum. Zaken waar de EU op voorhand van weet dat het niet gaat gebeuren, de eis is zuiver voor de beeldvorming.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
hoevenpe schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 00:02:
Tot vanmiddag had men nog redelijk eenvoudig akkoord kunnen gaan met 21 maanden uitstel met als enige randvoorwaarde deelname aan de verkiezingen voor het EP.
Nee, het was altijd al "kom met een plan en bewijs dat het parlement achter je staat".

Mooie spotprent die de kwaadaardigheid van de brextremistische stroming (politici, media etc) en de domheid van de mensen die nog steeds Brexit willen, erg goed laat zien:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D2DeXv9XcA0wyFQ.jpg

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark

Na vanmiddag is een nieuw plan noodzakelijk: intrekken A50, Noorwegen met FoM of een tweede referendum. Zaken waar de EU op voorhand van weet dat het niet gaat gebeuren, de eis is zuiver voor de beeldvorming.
Niet geheel en al. Een perfecte gelegenheid om de druk erop te houden en een eis te stellen welke zelfs de tegenpartij niet onredelijk kan noemen.

Korte termijn alleen acceptabel indien de deal getekend wordt en langere termijn als men een zachte Brexit (Noorwegen, nieuwe verkiezingen of een referendum wil hebben.

Je zou het bijna een win-win situatie willen noemen. Maximale druk op May, de ERG, Labour en het parlement om tot iets te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
gambieter schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 00:09:
Nee, het was altijd al "kom met een plan en bewijs dat het parlement achter je staat".
Misschien, maar pas toen ik Barnier vanmiddag hoorde praten voelde het als onomkeerbaar. Tot een week geleden hadden ze voor mijn gevoel die 21 maanden nog kunnen krijgen, al was het maar om de draft erdoorheen te krijgen.

Wat me vooral opvalt is hoe ook de serieuze media elkaar keer op keer tegenspreken of aan wensdenken doen:
May Is Stuck in Fight Over Brexit Delay With 10 Days to Exit Day

Euro-skeptics inside May’s Cabinet hate the idea of delaying Brexit. They are plotting to stop her seeking a long delay lasting more than three months. They fear that taking part in European Parliament elections in May will represent the government’s failure to deliver Brexit, splitting the ruling Conservative party, and potentially unleashing a wave of anti-EU sentiment that could transform British politics.

In Brussels, the picture is different, with officials likely to tell May she has just three weeks to decide whether to extend the Brexit deadline until 2020 or risk leaving with no deal in July. If the U.K. doesn’t take part in European Parliament elections, it will be ejected in July, according to a draft EU plan.
Dat laatste klopt toch helemaal niet? Of heb ik een voorstel van de EU voor 3 weken uitstel gemist?

[ Voor 57% gewijzigd door hoevenpe op 20-03-2019 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:39
Nee, maar is over 3 weken niet de deadline Voor t meedoen aan verkiezingen (uitschrijven, kandidatenlijsten etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Brexit in een notendop: terwijl de EU binnen 24 uur een goede reden/plan eist is de Britse regering niet in staat het eens te worden over de duur van de verlenging:
Cabinet members could quit over Brexit delay as Theresa May told she risks 'end of the Conservative Party'

Angry ministers turned on the Prime Minister after she refused to tell them how long an extension she intends to request from the EU, leaving some suspecting she could ask for a delay of up to two years.

Amid accusations that Mrs May has failed to get a grip on what she admits is a “crisis”, Eurosceptic ministers warned that a long delay would lead to a Jeremy Corbyn government and turn Britain into a “barren land” with “gulags”.
May is blijkbaar teruggefloten, haar eigen ministers sturen openlijk aan op 30 juni met no-deal terwijl de EU slechts uitstel tot 22 mei schijnt aan te bieden:
Theresa May to request only 'short delay' to Brexit in letter to EU

Downing Street sources confirmed this morning that in her letter to EU council president Donald Tusk today, the Prime Minister will not request a long delay as demanded by some in her cabinet.

A senior government source said: "There's a case for giving parliament more time to find a way forward but people in this country have been waiting nearly three years, they are fed up with parliament's failure to take a decision and the Prime Minister shares that frustration."

It has not been disclosed what length of time Mrs May will ask for, but an extension until 30 June is expected, as that is the last day Britain could remain in the EU without taking part in European elections.

The decision heads off the immediate threat of high-level resignations, with several members of the cabinet expressing anger yesterday, at their regular weekly meeting, at the prospect of a long delay.
Zou humor zijn als ze door interne ruzies niet eens die brief in Brussel weten te krijgen. Grayling mag hem afleveren, 'what could possibly go wrong...' >:)

Pagina: 1 ... 42 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.