Dat zou ik ook zeggen, als ik in hun schoenen stond ... niemand wil verder uitstel (niet de Europese Commissie, niet de lidstaaten, en niet de engelse regering), en als het nodig is de boel op scherp te zetten om een akkoord erdoorheen te krijgen, is dat gewoon zo.
punt is wel dat als zaterdag het akkoord wéér weggestemd wordt, alles wat nu gezegd is over 'geen uitstel' per direkt weer vergeten is en ik denk dat dan de EU probleemloos een uitstel zal verlenen...
Omdat het enige dat mensen nóg minder willen dan een verder uitstel van de Brexit, een no-deal brexit is.
Maar als je nu gaat zeggen: "Als het engelse parlement nóg een keertje het akkoord weigertr, gaan we gewoon verder kijken" werk je natuurlijk de verkeerde zaken in de hand...
Voor de EU is het ook hard nodig dat deze deal erdoorheen komt, overigens brengt het zeker zeer interssante opties... ik verwacht bv dat binnen 10 jaar Noord-Ierland zich zal losmaken van het VK als deze deal idd zo erdoorheen gaat komen, en het VK vervolgens tradedeal gaat afsluiten die noord-ierland uitsluiten en enkel het engelse eiland omvatten.
[ Voor 42% gewijzigd door RM-rf op 17-10-2019 15:32 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen