ijdod schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 12:06:
[...]
Yeh. Ook in NL zag je het bespelen van de media toen... tot en met het bekennen van de campagne-organisators dat er andere motieven speelden dan waar het referendum feitelijk over ging. En die uilskuikens van Minerva doen nu landelijke politiek

Die uilskuikens hebben dezelfde soort en vorm van backing als het drama in het VK. Vastgoed, groot-zakelijk, financieel.
Onderschat dus nooit dat soort gereedschap. Zie de impact, ook naast Brexit als kwestie / symbool. Kijk eens heel goed naar de verschuivingen in gedragslijnen in het VK.
De Tories? Labour? Rest van politiek? De samenleving? Toenemende afstand politiek / samenleving, toenemende inbreuk op soevereiniteit van mens en staat. De lijst gaat door.
Opnieuw, met nadruk, onderschat nooit dat soort gereedschap.
Leon Zwiers schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 12:09:
Wat ik me nu afhaal nu ik in het debat die Corbyn weer zie ageren.
Zou Labour nu echt niet begrijpen dat hij onderdeel van het probleem is? Zolang Corbyn daar zit, gaat Labour geen rol van betekenis kunnen spelen....Hoe blind kan je zijn als partij
Kuch. Kijk eens naar Nederland. Zie de besmetting van progressieve maar ook linkse politiek met het oude derde weg denken. Men denkt in dezelfde technisch-economische kaders als conservatief en rechts, zit met een methodologie gericht op vorm en principe, zit met focus op aanspreken van symptomen. Het zit botweg volledig vast in beperkte ruimte van reflexief en reactief gedrag binnen kaders geschapen door wat een veel grotere voetafdruk heeft in het zich bedienen van algemeen conformisme: machtspolitiek.
Nee, men ziet het niet. Men kan het niet zien. En hoe hard het ook is, men zit zelf in verbinding met exact dezelfde voedingsnetwerken. Dus zelfs daar waar men het zou zien, kan men niet anders meer.
[
Voor 37% gewijzigd door
Virtuozzo op 19-10-2019 12:14
]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.