Brexit en de Britse politiek: Deel 2. Eindspel of Reboot? Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 110 ... 125 Laatste
Acties:
  • 658.916 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:06

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

hoevenpe schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 10:56:

Klopt mijn inschatting dat men bij de EU hoopt dat Boris zijn deal er doorheen krijgt? Men daar net zo klaar is met deze soap als Bill Murray in Groundhog Day?
Waarom zou de EU dat niet willen?
Voor de Europese Commissie en alle Lidstaten is een deal gewoon ook de beste uitkomst; zowel een verder uitstel als een no-deal zouden zeer schadelijke en negatieve gebeurtenissen zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door RM-rf op 19-10-2019 11:20 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 14:25
mm pas mijn eerdere mening aan; denk dat hij het nipt gaat halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:43
Delerium schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 10:30:
Als de deal wordt aangenomen met een meerderheid van 1, wat is democratie nog waard als je zoveel belangen wegstreept met een minimale meerderheid.
Maar andersom, als de deal wordt verworpen met een meerderheid van 1, hoe krijg je dan ooit beide partijen bij elkaar?

Economische impactanalyses, lange termijnplanning, verkiezingsretoriek? Wat voor puinhoop hebben die Britten eigenlijk en hoe blij moet de EU eigenlijk zijn dat die gasten straks daadwerkelijk weg zijn?
Alles wat de EU is gaat gewoon niet democratisch. Ook in Nederland stoppen we uitslagen van referenda gewoon in de prullenbak omdat het establishment de uitslag niet leuk vond. Gelukkig hebben we referenda afgeschaft, problem solved in de toekomst.

Als je het debat zo ziet, ik voel een minimale meerderheid tegen aankomen. Denk niet dat MPs gaan draaien, dit is het rituele dansje bij elk commons debat.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

loekf2 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 11:48:
[...]

Alles wat de EU is gaat gewoon niet democratisch. Ook in Nederland stoppen we uitslagen van referenda gewoon in de prullenbak omdat het establishment de uitslag niet leuk vond. Gelukkig hebben we referenda afgeschaft, problem solved in de toekomst.
Dat is niet de EU maar een keuze van ons eigen kabinet. Dat kun je de EU niet verwijten.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-09 17:29
Cyberpope schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 11:56:
[...]

Dat is niet de EU maar een keuze van ons eigen kabinet. Dat kun je de EU niet verwijten.
Dat, plus het feit dat het jarenlange brexit-gebeuren overduidelijk laat zien dat je zeer ingrijpende en ingewikkelde besluiten gewoon niet middels een referendum kunt beslechten. Ben erg blij dat we in nederland de referenda hebben afgeschaft. Schijndemocratie waarbij de onduidelijke mening van de burger door iedere belangengroep anders wordt uitgelegd en elke groep vervolgens claimt dat zij de mening van het volk vertegenwoordigen. Edit: ik was vroeger ook een groot voorstander van referenda, maar nu ik zie hoe referenda-politiek een samenleving vooral afbreekt ben ik definitief genezen.

Echte democratie is niet eenmalig antwoord geven op een ja/neen vraag maar deelnemen aan een maatschappelijk debat, luisteren naar elkaar en samen het antwoord vinden waar de grote meerderheid zich in kan vinden.

[ Voor 38% gewijzigd door Philpend op 19-10-2019 12:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:29
Philpend schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 12:02:
[...]

Dat, plus het feit dat het jarenlange brexit-gebeuren overduidelijk laat zien dat je zeer ingrijpende en ingewikkelde besluiten gewoon niet middels een referendum kunt beslechten. Ben erg blij dat we in nederland de referenda hebben afgeschaft.
Yeh. Ook in NL zag je het bespelen van de media toen... tot en met het bekennen van de campagne-organisators dat er andere motieven speelden dan waar het referendum feitelijk over ging. En die uilskuikens van Minerva doen nu landelijke politiek 8)7

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:24
Kan iemand voor mij bestigen: met 638 stemmers heeft Johnson 320 votes nodig, duidelijk.

Maar als er nu 20 MPs niet stemmen heeft hij dan aan 310 stemmen genoeg, of is 320 sowieso het magische getal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:56
Wat ik me nu afhaal nu ik in het debat die Corbyn weer zie ageren.
Zou Labour nu echt niet begrijpen dat hij onderdeel van het probleem is? Zolang Corbyn daar zit, gaat Labour geen rol van betekenis kunnen spelen....Hoe blind kan je zijn als partij

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ijdod schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 12:06:
[...]

Yeh. Ook in NL zag je het bespelen van de media toen... tot en met het bekennen van de campagne-organisators dat er andere motieven speelden dan waar het referendum feitelijk over ging. En die uilskuikens van Minerva doen nu landelijke politiek 8)7
Die uilskuikens hebben dezelfde soort en vorm van backing als het drama in het VK. Vastgoed, groot-zakelijk, financieel.

Onderschat dus nooit dat soort gereedschap. Zie de impact, ook naast Brexit als kwestie / symbool. Kijk eens heel goed naar de verschuivingen in gedragslijnen in het VK.

De Tories? Labour? Rest van politiek? De samenleving? Toenemende afstand politiek / samenleving, toenemende inbreuk op soevereiniteit van mens en staat. De lijst gaat door.

Opnieuw, met nadruk, onderschat nooit dat soort gereedschap.
Leon Zwiers schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 12:09:
Wat ik me nu afhaal nu ik in het debat die Corbyn weer zie ageren.
Zou Labour nu echt niet begrijpen dat hij onderdeel van het probleem is? Zolang Corbyn daar zit, gaat Labour geen rol van betekenis kunnen spelen....Hoe blind kan je zijn als partij
Kuch. Kijk eens naar Nederland. Zie de besmetting van progressieve maar ook linkse politiek met het oude derde weg denken. Men denkt in dezelfde technisch-economische kaders als conservatief en rechts, zit met een methodologie gericht op vorm en principe, zit met focus op aanspreken van symptomen. Het zit botweg volledig vast in beperkte ruimte van reflexief en reactief gedrag binnen kaders geschapen door wat een veel grotere voetafdruk heeft in het zich bedienen van algemeen conformisme: machtspolitiek.

Nee, men ziet het niet. Men kan het niet zien. En hoe hard het ook is, men zit zelf in verbinding met exact dezelfde voedingsnetwerken. Dus zelfs daar waar men het zou zien, kan men niet anders meer.

[ Voor 37% gewijzigd door Virtuozzo op 19-10-2019 12:14 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L-project
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:48
Elke keer zegt BoJo dat hij Brecht wil omdat hij hogere standaarden wil voor arbeidsrecht en milieu/klimaat problematiek. Wanneer gaat iemand hem vertellen dat EU eisen eigenlijk altijd minimum eisen zijn?

Laat maar, ik trap er toch weer in. Het gaat niet om landsbelang of betere omstandigheden voor 'het volk'.

Hail to the greatest philosophers of all time: Calvin and Hobbes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L-project schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 12:42:
Elke keer zegt BoJo dat hij Brecht wil omdat hij hogere standaarden wil voor arbeidsrecht en milieu/klimaat problematiek. Wanneer gaat iemand hem vertellen dat EU eisen eigenlijk altijd minimum eisen zijn?

Laat maar, ik trap er toch weer in. Het gaat niet om landsbelang of betere omstandigheden voor 'het volk'.
Populisme en machtspolitiek gaat het niet om "het volk", het kan daarbij zelfs niet om het collectieve belang gaan. Het zijn organisatievormen en instrumentatie van voeding. It's that simple.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:22

Rannasha

Does not compute.

jaapstobbe schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 12:08:
Kan iemand voor mij bestigen: met 638 stemmers heeft Johnson 320 votes nodig, duidelijk.

Maar als er nu 20 MPs niet stemmen heeft hij dan aan 310 stemmen genoeg, of is 320 sowieso het magische getal?
Hij heeft een meerderheid van de uitgebrachte stemmen nodig, dus als er mensen niet stemmen, dan daalt de drempel.

Sowieso stemmen de Sinn Fein MPs niet, want dat doen ze nooit. En Bercow stemt ook niet.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
ERG stemt voor. Boris gaat het net halen denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door jaapstobbe op 19-10-2019 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:55
Snapt iemand wat het Letwin amendement voor effect heeft? Is dat alsnog een verlenging van enkele maanden of heeft dat geen effect als de deal zo aangenomen wordt.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
Oh nu gaan ze Dinsdag pas stemmen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-project
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:48
Letwin dicht een gat in de Benn act: als vandaag de WA wordt geaccepteerd, moet dit nog in wetten worden omgezet en dat kost tijd. Als dit niet op 31 oktober is afgerond gaan ze alsnog met een no deal eruit. Letwin zorgt er voor dat er dan dus uitstel ligt om dat te kunnen afronden.

Hail to the greatest philosophers of all time: Calvin and Hobbes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
Afbeeldingslocatie: https://ichef.bbci.co.uk/news/624/cpsprodpb/13F5F/production/_109295718_brexit_flowcharts_640_19_oct-nc.png

Zo gaat het vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik snap niet helemaal waarom het zo erg voor Boris is als hij uitstel aan moet vragen ivm Letwin terwijl zijn deal er doorheen komt.

Immers is zijn deal dan redelijk zeker, en heeft hij bovendien genoeg tijd om deze netjes af te handelen. Is alleen maar win-win lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:54

SpamLame

niks

31 oktober come what may

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
GekkePrutser schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 15:25:
Ik snap niet helemaal waarom het zo erg voor Boris is als hij uitstel aan moet vragen ivm Letwin terwijl zijn deal er doorheen komt.
Omdat hij altijd heeft geroepen dat hoe dan ook de UK per 31 oktober uit de EU zou stappen? No deal of niet.

Als hij nu uitstel zou vragen heeft hij dus gelogen toen hij at zei.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
wildhagen schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 15:28:
Op zich wordt hij door het parlement gedwongen, dus daar komt Boris wel mee weg. Groter probleem is dat in die 3 maanden er waarschijnlijk verkiezingen zijn waardoor in januari de kaarten heel anders kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 20:02

drooger

Falen is ook een kunst.

Immers is zijn deal dan redelijk zeker, en heeft hij bovendien genoeg tijd om deze netjes af te handelen. Is alleen maar win-win lijkt me?
Hangt van zijn doel af. Van de nos.nl blog:
Letwin wil dat het parlement eerst die brexit-wetgeving aanneemt, om te voorkomen dat brexit-hardliners een truc uithalen. Namelijk dat ze wel voor het akkoord stemmen, maar uiteindelijk tégen de wetgeving. Het gevolg is dan dat de Britten alsnog met een no deal uit de EU klappen.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
"Rather dead in a ditch!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
DUP steunt Letwin motie om Boris dwars te zitten. Je verzint het niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drooger
  • Laatst online: 22-09 20:02

drooger

Falen is ook een kunst.

hoevenpe schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 15:43:
DUP steunt Letwin motie om Boris dwars te zitten. Je verzint het niet...
Wat had je anders verwacht? Ze willen niet zijn deal en ook geen no deal, dan blijft uitstel van executie het enige zinnige dat te kiezen valt.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
Tsja, DUP zal alles doen om deal af te wenden of vertragen. Dit is er eentje uit het hoofdstuk vertragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 15:28:
[...]

Omdat hij altijd heeft geroepen dat hoe dan ook de UK per 31 oktober uit de EU zou stappen? No deal of niet.

Oh ja dat weet ik maar dit is politiek. Een compromis is nodig. En hij krijgt hier 90% wat hij wil.

Door nu dwars te gaan liggen is er een grote kans dat hij minder krijgt van wat hij wil, niet meer.

[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 19-10-2019 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
GekkePrutser schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 15:44:
[...]

Oh ja dat weet ik maar dit is politiek. Een compromis is nodig. En hij krijgt hier 90% wat hij wil.
Er is nog steeds reden om te veronderstellen dat Boris eigenlijk gewoon een no-deal wil en de deal maakt alleen onderdeel uit van zijn strategie om daar te komen. Niet voor niets dat er iets is bedacht als de letwin act
om zelfs een perfide backdoor mee af te sluiten. Daarnaast is het niet goed voor zijn ego als ze er niet per 31.10 uitgaan.

En een compromis is heel ongebruikelijk in het engelse systeem. Daar geld ‘the winner takes it all’ en als je dus niet 100% je zin krijgt ben je eigenlijk gewoon een loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:43
Ayes 322, uitstel dus ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
uitstel. Dead in a ditch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Daar gaan we weer... :F

Groundhog Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
Eigenlijk betekent het gewoon weer niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
jaapstobbe schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 15:53:
Eigenlijk betekent het gewoon weer niks.
Ben ik niet zo zeker van, toch no deal?
He continues in the strong belief that the best thing for the UK and the EU is to leave on 31 October.

I will not negotiate a delay with the EU and neither does the law compel me to do so.

The legislation will be introduced next week, says Johnson.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Als hij om een uitstel zou vragen, hoop dat ik de EU haar poot stijf houdt en "NO!" zegt. Dit circus heeft inmiddels wel genoeg tijd en geld geskost. Schop de Britten er gewoon per 31 oktber maar uit, en laat ze hun eigen boontjes maar doppen. Good riddance.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
hoevenpe schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 15:55:
[...]

Ben ik niet zo zeker van, toch no deal?

[...]
Als de EU zonder meer het gevraagde uitstel verleent is er uitstel, gaan ze allerlei eisen stellen aan die instemming zal Boris daar niet over onderhandelen en is het aan de EU.

Ik gok erop dat de EU zonder meer zal instemmen, dus in ieder geval voor nu geen no-deal. Hoe dat er aan het einde van het verleende uitstel uit ziet is weer een volgende vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
wildhagen schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 15:58:
Als hij om een uitstel zou vragen, hoop dat ik de EU haar poot stijf houdt en "NO!" zegt. Dit circus heeft inmiddels wel genoeg tijd en geld geskost. Schop de Britten er gewoon per 31 oktber maar uit, en laat ze hun eigen boontjes maar doppen. Good riddance.
Dit klinkt meer als een emotionele response dan een rationele...

Je weet ook wel dat een no deal zeer ernstige gevolgen gaat hebben voor een hele hoop mensen, en ook hier in Nederland gaat dat gevoeld worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
jaapstobbe schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:01:
[...]

Dit klinkt meer als een emotionele response dan een rationele...

Je weet ook wel dat een no deal zeer ernstige gevolgen gaat hebben voor een hele hoop mensen, en ook hier in Nederland gaat dat gevoeld worden.
Ja, en dan komt er een uitstel tot 31 januari. Kunnen ze het weer niet eens worden. Hup, uitstel tot 31 april. He, weer geen deal. Well, dan maar uitstel tot 31 juli. Nog geen deal? Waarom geen uitstel tot 31 oktober 2020? En als het nodig is tot 31 januari 2021?

Hoe lang moet dit kinderlijke circus nog doorgaan? Alsof deze flauwekul-onzin geen geld kost....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Philpend schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:00:
Als de EU zonder meer het gevraagde uitstel verleent is er uitstel, gaan ze allerlei eisen stellen aan die instemming zal Boris daar niet over onderhandelen en is het aan de EU.
EU kan best stellen dat ze alleen uitstel krijgen als de komende maanden er verkiezingen of een tweede referendum gehouden wordt. Anders gewoon no-deal over 12 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
De Benn-wet, die begin september werd aangenomen in het Lagerhuis, verplicht Johnson tot het vragen van Brexit-uitstel als er voor 19 oktober 23.00 uur Britse tijd geen deal op tafel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
wildhagen schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:02:
[...]

Ja, en dan komt er een uitstel tot 31 januari. Kunnen ze het weer niet eens worden. Hup, uitstel tot 31 april. He, weer geen deal. Well, dan maar uitstel tot 31 juli. Nog geen deal? Waarom geen uitstel tot 31 oktober 2020? En als het nodig is tot 31 januari 2021?

Hoe lang moet dit kinderlijke circus nog doorgaan? Alsof deze flauwekul-onzin geen geld kost....
Weer een referendum is het beste. Stem voor remain en revoke artikel 50.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
jaapstobbe schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:03:
[...]

Weer een referendum is het beste. Stem voor remain en revoke artikel 50.
En als het dan weer 52-48 wordt, in welke richting dan ook? Nog een derde referendum, en eventueel een vierde, vijfde etc? Net zo lang tot er een uitslag komt die ons toevallig goed bevalt?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 18:49

Plasma_Wolf

Student

De politici kunnen hun eigen boontjes doppen, maar er zijn daar miljoenen mensen die de negatieve gevolgen zullen ondervinden (-6.2% BBP over 15 jaar door Johnson's deal). De peilingen geven meer en meer aan dat de bevolking van het VK nu in de EU wil blijven, maar de politiek is daar nog steeds onder controle van de roofkapitalisten en liegende politici die een valse wens van het volk als argument gebruiken voor hun eigen doeleinden. Dat is geen 'good riddance', dat is een keuze tussen de realiteit dat EU-lidmaadschap gewoonweg beter is, en de eenhoorn-regenboog onzin van de nationale ramp met de titel Brexit.
wildhagen schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:04:
[...]

En als het dan weer 52-48 wordt, in welke richting dan ook? Nog een derde referendum, en eventueel een vierde, vijfde etc? Net zo lang tot er een uitslag komt die ons toevallig goed bevalt?
Brexiters weigeren een nieuw referendum met schuim op de mond (you want to ignore the will of the people OMG OMG!!!) omdat ze in het eerste met campagnefraude 'hun zin' hebben gekregen.

Realiteit doet niet aan democratie, maar in het VK doen de politici met de macht niet meer aan de realiteit.

[ Voor 33% gewijzigd door Plasma_Wolf op 19-10-2019 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
hoevenpe schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:03:
[...]

EU kan best stellen dat ze alleen uitstel krijgen als de komende maanden er verkiezingen of een tweede referendum gehouden wordt. Anders gewoon no-deal over 12 dagen.
Ik schat in dat de EU dat ook snapt en geen eisen gaat stellen. Zou een beetje idioot zijn om voor de afhandeling van een gesloten deal geen uitstel te verlenen. Bovendien zou de EU dan tot in lengte der tijden de blame krijgen voor de no-deal. Het risico dat de deal alsnog afgewezen wordt zullen ze op de koop toenemen. Drie maanden is niet zo heel lang.

[ Voor 8% gewijzigd door Philpend op 19-10-2019 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Philpend schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:05:
Ik schat in dat de EU dat ook snapt en geen eisen gaat stellen.
Juncker en Macron waren hier redelijk helder over, alleen verlenging als met een goede reden. Uitstel om het uitstel lost niets op, zo blijven remainers hoop houden en komen we nooit van Farage in het EP af.

De EU is klaar voor no deal: denk dat de Fransen nog wat wensen hebben op visserijgebied, de Spanjaarden willen Gibraltar en geef ons New York maar terug... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
wildhagen schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:04:
[...]

Ik zie geen reden waarom je zoiets belangrijk niet om de 3-4-5jaar hervraagt bij de bevolking bij grote veranderingen .
Wat is er mis met democratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
hoevenpe schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:09:
[...]

Juncker en Macron waren hier redelijk helder over, alleen verlenging als met een goede reden. Uitstel om het uitstel lost niets op, zo blijven remainers hoop houden en komen we nooit van Farage in het EP af.

De EU is klaar voor no deal: denk dat de Fransen nog wat wensen hebben op visserijgebied, de Spanjaarden willen Gibraltar en geef ons New York maar terug... ;)
We gaan het zien, ik zou mijn geld zetten op een instemmende reactie, maar ik kan het natuurlijk ook gewoon mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
Heerlijk deze vernedering voor Blaaskaak-Plofkop-Trump 2-Johnson. Moet ik even kwijt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
jaapstobbe schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:15:
Heerlijk deze vernedering voor Blaaskaak-Plofkop-Trump 2-Johnson. Moet ik even kwijt.
Heeft hij al een keer iets gewonnen in het Parlement?

overigens: ben ik de enige die die voorzitter de hele tijd hors d'oeuvre hoor bestellen, maar het maar niet geserveerd ziet worden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Philpend schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:11:
We gaan het zien, ik zou mijn geld zetten op een instemmende reactie, maar ik kan het natuurlijk ook gewoon mis hebben.
Als het een kort technisch uitstel van een paar weken was geweest zeker, maar de stemming over de deal is uitgesteld en niemand weet of er een meerderheid voor was geweest.

Wat gaat er nu gebeuren? Boris lijkt de Benn-act te gaan negeren en daarmee een enorme juridische en politieke chaos te veroorzaken, hij kan zelfs gearresteerd worden. Moeten we dat wel in de EU willen houden, welke garantie is er dat ze in januari wel vertrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
hoevenpe schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:19:
[...]

Als het een kort technisch uitstel van een paar weken was geweest zeker, maar de stemming over de deal is uitgesteld en niemand weet of er een meerderheid voor is.

Wat gaat er nu gebeuren? Boris lijkt de Benn-act te gaan negeren en daarmee een enorme juridische en politieke chaos te veroorzaken, hij kan zelfs gearresteerd worden. Moeten we dat wel in de EU willen houden, welke garantie is er dat ze in januari wel vertrekken?
Ik zie nergens dat hij de benn act niet respecteert, hij heeft aangegeven niet te gaan onderhandelen over de verlenging, maar voor zover ik weet gaat hij wel de brief schrijven, dus uitstel aanvragen.

Als hij de brief niet gaat schrijven hebben we inderdaad hele andere poppen aan het dansen.

[ Voor 5% gewijzigd door Philpend op 19-10-2019 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
And what happens next?

What this means is that by law the prime minister has to ask the EU for another delay to Brexit.

It's called the Benn Act - that kicks in at 11 o'clock tonight.

But interestingly Boris Johnson, as he's said all along, is suggesting he's just not going to do it: "I will not negotiate a delay, nor does the law force me to."

There's been so much speculation about how he could somehow get round this law. No-one really thinks he can but there's been talk of whether he sends one letter and then another saying, "look I don't really want this"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De kans dat-ie om uitstel gaat vragen is natuurlijk nul.

Ja, hij is 'verplicht' om het te doen, maar er zijn talloze trucjes om eronderuit te komen, bijv gelijk een annullering van aanvraag van uitstel erachteraan sturen.
Heeft-ie zich aan de wet gehouden, maar is er niets veranderd.

Ik zie dit nog tot een finale "deal or no-deal"-stemming komen op 30 oktober om 23:59 ofzo :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Philpend schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:20:
maar voor zover ik weet gaat hij wel de brief schrijven, dus uitstel aanvragen.
Lijkt het voorlopig niet op:

Dit is een totale puinhoop...
anandus schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:23:
Ik zie dit nog tot een finale "deal or no-deal"-stemming komen op 30 oktober om 23:59 ofzo :P
Nemen ze eindelijk de deal aan met 1 stem verschil, om erachter te komen dat ze 59 minuten eerder zonder deal van de klif zijn af gedonderd. Het is 24:00CET namelijk... >:)

[ Voor 36% gewijzigd door hoevenpe op 19-10-2019 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
hoevenpe schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:26:
[...]

Lijkt het voorlopig niet op:
[Embed]
Dit is een totale puinhoop...
hij heeft het uitdrukkelijk over 'negotiate' (onderhandelen), ik heb hem nog nergens horen zeggen dat hij de brief niet schrijft. Wel heb ik gelezen dat hij gezegd heeft dat de Benn act hem niet verplicht om te gaan onderhandelen over eventuele voorwaarden die de EU stelt aan uitstel. (wat als je de letterlijke tekst neemt volgens mij ook klopt). als de Eu dus gewoon instemt met de uitstel- aanvraag hoeft hij ook niet te onderhandelen en is er uitstel.

[ Voor 7% gewijzigd door Philpend op 19-10-2019 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Philpend schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:28:
[...]

hij heeft het uitdrukkelijk over 'negotiate' (onderhandelen), ik heb hem nog nergens horen zeggen dat hij de brief niet schrijft. Wel heb ik gelezen dat hij gezegd heeft dat de Benn act hem niet verplicht om te gaan onderhandelen over eventuele voorwaarden die de EU stelt aan uitstel. (wat als je de letterlijke tekst neemt volgens mij ook klopt).
Hij gaat niet eens om uitstel vragen....
"The prime minister will not ask for an extension - he will tell EU leaders there should be no delays, they should reject Parliament's letter asking for a delay, and we should get Brexit done on October".
Zie https://www.itv.com/news/...w-as-amendment-is-passed/

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Philpend schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:28:
hij heeft het uitdrukkelijk over 'negotiate' (onderhandelen), ik heb hem nog nergens horen zeggen dat hij de brief niet schrijft.
Uitstel moet altijd onderhandeld worden, de EU geeft geen carte blanche

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jaja... Dus het parlement van een lidstaat stuurt een verzoek in, maar op persoonlijke titel vraagt de PM om dit te negeren... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
het is weer die beroemde nr 10 source die iets zegt?
But a Number 10 source said Mr Johnson will not ask for a delay to Brexit.

Boris zelf heeft alleen aangegeven dat hij er niet over gaat onderhandelen. volgens mij zit ITV mis met hun bewering, in het filmpje in de link hoor ik Boris nergens zeggen dat hij geen uitstel aan gaat vragen, alleen dat hij er niet over gaat onderhandelen.

Vanavond weten we of hij de brief wel of niet schrijft.

[ Voor 19% gewijzigd door Philpend op 19-10-2019 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 11:53

odan

The dark side is within all!

Boris stuurt gewoon een verzoek tot uitstel met enkele eisen die de eu niet accepteert. uitstel afgewezen en aan het verzoek van parlement voldaan.

no deal brexit done.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:32:
[...]

De EU kan een voorstel doen, met voorwaarden die de EU goed vindt. Dat stuurt men in een brief naar Boris en die brief zet de EU online. Vervolgens kan het Britse parlement dat accepteren (eventueel als fallback optie) door een Britse wet te maken die het uitstel zoals in die EU brief beschreven staat in Britse wetgeving verwerkt. Uiteindelijk is dat vooral het aanpassen van het datum waarop de European Communities Act verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Philpend schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:33:
Vanavond weten we of hij de brief wel of niet schrijft.
Meen ergens gelezen te hebben dat Bercow de brief gaat sturen als Boris het zelf niet doet, krijg je de vreemde situatie dat de EU niemand heeft om de voorwaarden mee af te spreken...

We zullen het zien inderdaad, totale chaos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:07
odan schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:36:
Boris stuurt gewoon een verzoek tot uitstel met enkele eisen die de eu niet accepteert. uitstel afgewezen en aan het verzoek van parlement voldaan.

no deal brexit done.
Graag. Door die Corbyn is het nu alleen maar uitstel op uitstel. Terwijl zijn krediet opraakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philpend
odan schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:36:

no deal brexit done.
de benn act zit zo slim in elkaar dat zelfs de exacte tekst die Boris moet schrijven daar in staat. En in die tekst staan geen voorwaarden.

En gezien een paar andere opmerkingen; de Benn act verbied ook om een tweede brief te schrijven om het verzoek weer in te trekken of alsnog voorwaarden te stellen.
http://www.legislation.gov.uk/ukpga/2019/26/enacted/data.htm

[ Voor 21% gewijzigd door Philpend op 19-10-2019 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:32:
[...]

Ja er wordt de laatste tijd inderdaad keihard op de deadline gedrukt door de EU :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:00

Amphiebietje

In de blubber

Philpend schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:41:
[...]

de benn act zit zo slim in elkaar dat zelfs de exacte tekst die Boris moet schrijven daar in staat. En in die tekst staan geen voorwaarden.
Als er ook niet in staat wat te doen als de EU voorwaardes stelt, dan kan Boris Johnson dus simpelweg niet ingaan op de voorwaardes van de EU en gelijktijdig stellen dat hij aan de Benn act heeft voldaan.

Resultaat: Defacto No Deal Brexit + Johnson kan de schuld bij de EU en het Britse Parlement leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
Amphiebietje schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:53:
[...]

Als er ook niet in staat wat te doen als de EU voorwaardes stelt, dan kan Boris Johnson dus simpelweg niet ingaan op de voorwaardes van de EU en gelijktijdig stellen dat hij aan de Benn act heeft voldaan.

Resultaat: Defacto No Deal Brexit + Johnson kan de schuld bij de EU en het Britse Parlement leggen.
zie de text van de benn act, de schrijver daarvan heeft heel goed nagedacht over mogelijke boris trucs;
http://www.legislation.gov.uk/ukpga/2019/26/enacted/data.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Ik snap er nu zo goed als niks meer van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Basekid schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 17:22:
Ik snap er nu zo goed als niks meer van...
Pure speculatie, maar ga een poging doen:

Johnson weigert een brief te sturen naar de EU, daarmee de Benn-act overtredend. Begin volgende week zal de Schotse rechtbank Boris aanklagen omdat hij de wet heeft overtreden, wat hem de martelaar van de 52% maakt.

Bercow stuurt namens het parlement de brief, de EU gaat schoorvoetend akkoord maar Johnson accepteert de voorwaarden niet. Dinsdag nogmaals een stemming over de WA, kies voor de deal of no deal. Labour gaat om en alsnog Brexit op 31 oktober. Johnson seponeert en wint daarna de verkiezingen en ze leefden nog lang en gelukkig...

Just 2ct... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:32
Wat mij niet helemaal duidelijk is, is wat voor sancties Johnson kan krijgen als hij die brief niet stuurt of de boel anderszins frustreert.

Ja, de rechtbank kan afdwingen dat die brief er komt, desnoods via Bercow, en besluiten dat Johnson 'in contempt' is, maar loopt ie daar zelf ook risico mee, of is dat dan alleen tik op de vingers voor de regering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Twam schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 17:31:
... , maar loopt ie daar zelf ook risico mee, of is dat dan alleen tik op de vingers voor de regering?
Hij zal vervolgd worden, wat zijn achterban alleen maar bozer maakt. Winst voor hem, zie ook het Wilders proces.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
Afbeeldingslocatie: https://ichef.bbci.co.uk/news/624/cpsprodpb/EA0E/production/_109281995_brexit_flow_chart_bennact-nc.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dat nog niemand een sketch / persiflage / reboot hiervan gemaakt heeft met Brexit context om mee te zingen in het Britse parlement ...

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/thenewsdump.co.uk/wp-content/uploads/2019/04/The-Never-Ending-Story-to-be-re-made-for-the-modern-era.jpg

Het leent zich er werkelijk ontzettend voor. En dan in de laatste scene, een leger lemmings wat over de witte klippen van Dover naar beneden gaat ...

[ Voor 6% gewijzigd door Virtuozzo op 19-10-2019 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
@Virtuozzo
Wat maak jij ervan? Heb jij nog een idee wat er gaat gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:33
Je zou de Britten er gewoon rücksichtslos eruit trappen van ellende maar ja dat zal gezien de risico’s die een harde brexit met zich meebrengen niet verstandig zijn. In mijn ogen toont dit alleen maar aan hoe verdeelt het land is en dat eigenlijk een nieuw verkiezingen met een referendum over een brexit de enigste oplossing is uit deze impasse te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Miki schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 17:44:
[...]

Je zou de Britten er gewoon rücksichtslos eruit trappen van ellende maar ja dat zal gezien de risico’s die een harde brexit met zich meebrengen niet verstandig zijn. In mijn ogen toont dit alleen maar aan hoe verdeelt het land is en dat eigenlijk een nieuw verkiezingen met een referendum over een brexit de enigste oplossing is uit deze impasse te komen.
Die vervolgens door de Conservatieven gewonnen worden, en die geen referendum houden maar Boris terugsturen naar de EU om een betere deal te krijgen met een zo hoog mogelijk gehalte aan eenhoornvlees. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!
hoevenpe schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 17:43:
@Virtuozzo
Wat maak jij ervan? Heb jij nog een idee wat er gaat gebeuren...
Many-a-race-to-the-bottom. Precies zoals de architecten wilden. Dat is onvermijdelijk gezien de geschapen inertie, het rusten van verschuivingen op memetische triggers en de dominantie van agenda daarbij op normalisatie van de verschuivingen.

Daarna begint voor de EU het echte werk. Aan het bovenstaande valt niets te doen, dat is een interne kwestie voor het VK.

Je zal maar als EU burger in het VK werkzaam, woonachtig zijn of vermogensopbouw hebben. Ben je vrij snel onderdeel van de toolbox waar enkel chantagepolitiek in zit.

[ Voor 13% gewijzigd door Virtuozzo op 19-10-2019 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Miki schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 17:44:
[...]

Ik vind deze 'verzekering' juist wel grappig, lijkt net alsof er een tweede hersencel actief geworden is ergens die langer dan 5 minuten vooruit kan denken. #itisalive edit: dat het twee jaar te laat gebeurde is iets anders maar soit...

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 19-10-2019 17:55 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zijn er nog mensen die in het topic voorbij komen, die nog in het VK wonen / werken / e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 17:54:
Many-a-race-to-the-bottom. Precies zoals de architecten wilden.
Dat is meer de middellange termijn, bedoelde de Letwin-act en Benn-act en alle heisa eromheen. Wat gaat er de komende 12 dagen gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoevenpe schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 17:57:
[...]

Dat is meer de middellange termijn, bedoelde de Letwin-act en Benn-act en alle heisa eromheen. Wat gaat er de komende 12 dagen gebeuren?
Wat ik al eerder zei, more of the same, maar uiteindelijk rolt het over de rand.

Natuurlijk kan er op magische wijze nog iets gebeuren wat daar een halt aan roept, maar ja, vooralsnog wordt absoluut niet aan condities voldaan om de cumulatieve inertie en aanwezige effecten op gedragslijnen te corrigeren. Maar goed, het kan. Koffiekan, waterkan, alles kan.

De insteek van de EU is nu al iets meer dan twee jaar gericht op wat er volgt nadat ze over de rand gaan. In de tussentijd is elke dag, week, maand, ruimte bij risicominimalisatie en identificeren / scheppen van kansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 18:04:
Wat ik al eerder zei, more of the same, maar uiteindelijk rolt het over de rand.
De EU heeft met de nieuwe deal in ieder geval de blame-game (voorlopig) knap ontweken, blijft de vraag of de lemmingen over 12 dagen, over 3 maanden of ergens in 2048 over de rand gaan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Virtuozzo schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 17:56:
Zijn er nog mensen die in het topic voorbij komen, die nog in het VK wonen / werken / e.d.?
Moet dat United (/verenigd) niet eens uit de naam geschrapt worden eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeyMan schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 18:11:
[...]

Moet dat United (/verenigd) niet eens uit de naam geschrapt worden eigenlijk?
Niet zolang als Engeland dominant is. Vergeet niet, Wales heeft zichzelf verkocht, Schotland zit totaal vast - ga het lijstje af tot aan de fiscale staatjes van the City.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:06

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Het zou een optie zijn om op 31 oktober het Commonwealth of Nations als Groot-Brittanie te verlaten. Aangezien dit een veel eenvoudigere procedure is (een opzegging van lidmaatschap voldoet) kan Boris Johnson mogelijk dat gebruiken om zijn belofte per 31 oktober een Exit te bereiken alsnog waar te maken.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Dus als ik het goed snap moet Johnson vanavond uitstel tot 31 Jan vragen en stemmen ze dinsdag over de deal?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0W0FGDL4rWtExbCmAA0tQhoz/full.jpg

Met dank aan @vooghel die dit tijden terug al ergens plaatste. En natuurlijk dank aan onze Britse vrinden die dit plaatje actueel houden!

Man man man......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

@dr.lowtune Er wordt gefluisterd dat er ergens ver weg in het noordwesten, aan de andere kant van een moeilijk over te steken zee, een oase is waar vrije uitwisseling van goederen met de EU nog steeds mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

Virtuozzo schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 17:56:
Ja, ik woon er, heb mijn pensioen er, en 1/5 van mijn spaargeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandstraat
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-02-2023
Gisteren ontving ik het onderstaand bericht van het Britse Department for work and Pensions:
Hierin werd ik ingelicht over de betaling van mijn Britse staatspensioen tot 2022-23 nadat de UK de EU heeft verlaten.

Tot nu toe is er nog geen overeenkomst voor de periode na 2022-23.
I keep my fingers crossed..

https://www.mupload.nl/img/reiwjww893s.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

hoevenpe schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:37:
[...]

Meen ergens gelezen te hebben dat Bercow de brief gaat sturen als Boris het zelf niet doet, krijg je de vreemde situatie dat de EU niemand heeft om de voorwaarden mee af te spreken...

We zullen het zien inderdaad, totale chaos.
Na een vraag van een MP gaf Bercow aan dat indien de rechter op basis van de Benn act vond dat Bercow de brief voor de extension naar de EU moest sturen, dat hij zich aan de opdracht van de rechter zal houden.

Het verhaal is dus net wat anders :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
alienfruit schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 19:12:
[...]

Ja, ik woon er, heb mijn pensioen er, en 1/5 van mijn spaargeld
Kom je binnenkort nog naar Nederland ? Zou je eens een paar flessen kraanwater mee willen nemen ? Ik zou wel eens willen weten wat ze daar in het kraanwater doen, dat een heel land collectief de kolder in de kop heeft... :+

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

Ben je net te laat ben dit weekend in Nederland. Lekker kruidnoten aan het kopen om de wintermaanden door te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
alienfruit schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 20:50:
Ben je net te laat ben dit weekend in Nederland. Lekker kruidnoten aan het kopen om de wintermaanden door te komen.
Offtopic, maar hebben ze dat niet in UK? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
alienfruit schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 20:50:
Noodrantsoen ? >:)

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

Ryur schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 20:59:
[...]

Offtopic, maar hebben ze dat niet in UK? :P
Alleen als je die van de Hema te eten vindt! Ik ga lekker voor Bolletje :) Ik snap niet meer wat er. U vandaag aan de hand is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
Boris lijkt in een telefoongesprek met de EU te hebben aangegeven dat hij 'de brief' gaat versturen, maar er niet verder over gaat onderhandelen.
https://www.theguardian.c...ends-letter-says-brussels

De verwachting is dat de EU hiermee akkoord zal gaan, maar dan moet de brief nog wel daadwerkelijk ontvangen worden. We gaan het horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Dus toch 2 brieven?
Boris Johnson confirms he will send extension request to EU tonight as Donald Tusk 'waits for letter'

Mr Tusk will start to consult EU leaders on how to react which could "take a few days," they added. But the Prime Minister also wrote a letter to MPs saying he would tell the EU that "further delay is not the solution".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:24
Daar hoeft hij toch geen brief voor te schrijven?
Dat weet de EU zonder brief ook wel.

Nou ja, vermoed dat deze situatie al gedeeltelijk behandeld is in voor overleg dus ben benieuwd wat de reactie morgen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
3 maanden verlenging, wellicht 4 gewoon om ze te narren. Brexit op 29 februari...

Ondertussen verkiezingen en wie weet wat voor meerderheid er daarna is. Alles is weer open, GroundMogg Day...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Als de EU niet de ruggegraat van een naaktslak had, wisten we wel hoe het nu zou eindigen. Maar helaas, grote woorden, kleine daden. Straks zitten we in Q1 hetzelde riedeltje weer te doen.
Pagina: 1 ... 110 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.