Brexit en de Britse politiek: Deel 2. Eindspel of Reboot? Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 125 Laatste
Acties:
  • 658.853 views

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

RM-rf schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:36:
Serieus, het is een erg slecht advies mensen te gaan adviseren te geloven 'dat alles wel geregeld zal worden, ook als er en no-deal brexit is, via andere akkoorden of allerhane 'noodmaatregelen'... Punt is dat dat nu juist niet zomaar mogelijk en ook niet wenselijk is en er dus juist een heleboel zaken -niet- geregeld zullen zijn en/of je juist zelf erachteraan zult moeten als je betroffen bent...
Ik neem ook de onzekerheid niet weg (dat kan ook niet). Maar ben er ook van overtuigd dat niet alle voertuigen van de EU en UK tot stilstand naast de weg gedwongen worden op het met moment dat het 29 maart 11u is en er geen deal is.

Je zag hier ook de "rampensenario's" rondom vliegen. En daar is nu ook een tijdelijk oplossing voor.
Ze gaan en kunnen de wereld gewoon niet stilzetten en zullen dus de regelgeving naar de praktijk moeten schikken ipv andersom.

Maar kan ik dat garanderen? Nee, de onzekerheden zijn daarvoor te groot.

Verder zou iedereen die alleen afgaat op een advies op een forum in dit soort zaken, direct zijn rijbewijs moeten worden afgenomen. Los van of het nog geldig is of niet

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@RM-rf heb je ook zoiets kunnen vinden over het rijden met een EU License in de UK? Ik nog niet namelijk en met mijn NL rijbewijs wat nog geldig is tot 2025...

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zwerver schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:26:
@RM-rf heb je ook zoiets kunnen vinden over het rijden met een EU License in de UK? Ik nog niet namelijk en met mijn NL rijbewijs wat nog geldig is tot 2025...
Als je een internationaal rijbewijs aanvraagt\hebt zit je sowieso goed aangezien dat al op een andere dan EU manier is geregeld.

Als je dat niet hebt ben je overgeleverd aan de golven van de politiek of er wel/niet een deal is en of er wel/niet iets voor geregeld wordt op tijd.
(en of de agent die je tegenkomt wel/niet vind dat het goed is en je verzekering wel/niet vind dat het goed is in het geval van een ongeval)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:59
Zag net bij de NOS een filmpje over corbyn die "silly woman" zegt.... Wat is dat trouwens voor een bijeenkomst daar zeg, met dat geroep, gelach en schimpscheuten...... Vreselijk. Met alsof een paar 6-jarigen doen alsof ze regeren......

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 11:26

Plasma_Wolf

Student

Ja, dat heet politiek. Ik herinner me Wilders met zijn "Doe FF normaal man". Dat soort gedrag is daar aan de orde van de dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:07

Jiffy

God, you're ugly!

wowly schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:45:
Zag net bij de NOS een filmpje over corbyn die "silly woman" zegt.... Wat is dat trouwens voor een bijeenkomst daar zeg, met dat geroep, gelach en schimpscheuten...... Vreselijk. Met alsof een paar 6-jarigen doen alsof ze regeren......
Dat is daar standaard, hoor. Niks nieuws. Het is op zich wel vermakelijk, tot je je realiseert dat dat soort mensen een land (zouden moeten) besturen...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

wowly schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:45:
Niet te luid, daar zijn ze hier in Belgie ondertussen ook fan van :|

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Zwerver
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:35:
[...]

Als je een internationaal rijbewijs aanvraagt\hebt zit je sowieso goed aangezien dat al op een andere dan EU manier is geregeld.

Als je dat niet hebt ben je overgeleverd aan de golven van de politiek of er wel/niet een deal is en of er wel/niet iets voor geregeld wordt op tijd.
(en of de agent die je tegenkomt wel/niet vind dat het goed is en je verzekering wel/niet vind dat het goed is in het geval van een ongeval)
Ha, dan mag ik dus specifiek naar Nederland om er eentje aan te vragen. Lekker is dat.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:16
Zwerver schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:24:
[...]

Ha, dan mag ik dus specifiek naar Nederland om er eentje aan te vragen. Lekker is dat.
Ben je dan nu al in de UK tot na 29 maart? Of woon je er (maar dan geldt een internationaal rijbewijs niet)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:55
Ik weet niet precies wat voor spul die Britse politici voor hun kop hebben maar defensie zou er geweldige bepantsering van kunnen maken:
Leadsom says government yet to decide whether MPs will debate new motion, or resume debate on old one

As for whether MPs will be debating a new motion, or just resuming their debate on the motion tabled earlier this month, she says that will depend on what Theresa May comes back with after her talks with the EU.
Hoezo 'gesprekken met de EU'? Welk deel van 'Nee!' is zo moeilijk om te begrijpen... :F

Hunt is wel opmerkelijk eerlijk en openhartig, hij geeft toe dat de Britse regering verwacht had dat de EU lidstaten makkelijk tegen elkaar uitgespeeld hadden kunnen worden:
Get Brexit Right Or Lose Power To Jeremy Corbyn, Jeremy Hunt Warns Conservative Party

Jeremy Hunt has warned the Conservative Party if it gets Brexit “wrong” it will lose power to “Marxist” Jeremy Corbyn.

Hunt, who campaigned for Remain in 2016 but has said he would now vote Leave, said the government “misunderstood” what would happen in the Brexit talks. “We always thought when Brexit negotiations happened that lots of countries would break cover and support Britain in these negotiations and it hasn’t happened - the EU27 has stayed together,” he said.
Ondertussen steekt de 'grote baas' May een hart onder de riem:
Vladimir Putin tells Theresa May to 'fulfil will of people' on Brexit

Offering public support that the embattled British prime minister may rather do without, Putin said he “understood” May’s position in “fighting for this Brexit”.

“The referendum was held,” the Russian president said from Moscow during a press conference shown on national television. “What can she do? She has to fulfil the will of the people expressed in the referendum.”

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

hoevenpe schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:36:
Hunt is wel opmerkelijk eerlijk en openhartig, hij geeft toe dat de Britse regering verwacht had dat de EU lidstaten makkelijk tegen elkaar uitgespeeld hadden kunnen worden:
Opmerkelijk eerlijke opmerking inderdaad. Dat was de gok die de Brexiteers aannamen, een serieuze troefkaart. Nu ze na 2.5 jaar wel kunnen vaststellen dat het tegengestelde gebeurt is, is dat wel in een notendop de verklaring waarom het zo misgaat in de UK.

Hij snapt de overige gerelateerde problemen dan vast ook wel.

[edit]
En ook een behoorlijke inzet van kwade wil van Britse politici. De betogen in dit topic voor het accomoderen van de Britten zijn wat dat betreft niet echt ter goeder trouw.

[ Voor 13% gewijzigd door Delerium op 20-12-2018 13:51 ]

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Delerium schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:38:
[...]
Opmerkelijk eerlijke opmerking inderdaad. Dat was de gok die de Brexiteers aannamen, een serieuze troefkaart. Nu ze na 2.5 jaar wel kunnen vaststellen dat het tegengestelde gebeurt is, is dat wel in een notendop de verklaring waarom het zo misgaat in de UK.
Een erg domme gok overigens die de Britten namen dan. Hebben ze niets van psychologie begrepen?

Er is binnen EU-staten best veel - en geregeld terechte - kritiek op functioneren en bepalingen van de EU maar ze zijn lid en als er dan dus eentje op nog al perceptueel aggressieve-ish manier uitstapt dan wordt die uitstapper als de boeman gezien en niet de EU-with-flaws.

Beetje vergelijkbaar in men in het buitenland is en men met kritiek op een bepaald Nederlands politiek beleid wordt geconfronteerd. Als men die kritiek in Nederland zelf hoort of leest is men het er mogelijk helemaal mee eens maar tegenover buitenstaanders is men vaak geneigd deze te verdedigen of minstens te vergoeielijken.

Loyaliteit en zo.

• Zwerver
  • Niet online
durian schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:29:
[...]

Ben je dan nu al in de UK tot na 29 maart? Of woon je er (maar dan geldt een internationaal rijbewijs niet)?
Ik woon in de UK en mag gewoon op mijn NL rijbewijs rijden. Als dat rijbewijs op de 30e ongeldig is, dan geldt voor mij toch hetzelfde.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zwerver schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:30:
[...]

Ik woon in de UK en mag gewoon op mijn NL rijbewijs rijden. Als dat rijbewijs op de 30e ongeldig is, dan geldt voor mij toch hetzelfde.
Je kan hem ook omzetten naar een UK license als je al langer dan een half jaar in de UK woont?
Dan kan je evt papierwerk in de UK afronden, al zal het papierwerk in NL wat makkelijker zijn.

Verder is het alleen worst case dat alles fout gaat dat het nodig is, maar met de huidige staat van de UK en de UK/EU relaties zou ik niet teveel positieve aannames doen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Zwerver schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:30:
[...]

De regels zeggen dat je na 6 maanden verblijven in een ander EU land, je rijbewijs moet omzetten naar die van land van verblijf. Niemand doet dat natuurlijk, maar weet dat Nederland als een van de weinige landen je rijbewijs niet laat verlengen als je niet ingezeten bent. Je kunt dus na verlopen niet verlengen in NL als je niet ook terugverhuisd.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

arsimo schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:20:
[...]

Een erg domme gok overigens die de Britten namen dan. Hebben ze niets van psychologie begrepen?

Er is binnen EU-staten best veel - en geregeld terechte - kritiek op functioneren en bepalingen van de EU maar ze zijn lid en als er dan dus eentje op nog al perceptueel aggressieve-ish manier uitstapt dan wordt die uitstapper als de boeman gezien en niet de EU-with-flaws.

Beetje vergelijkbaar in men in het buitenland is en men met kritiek op een bepaald Nederlands politiek beleid wordt geconfronteerd. Als men die kritiek in Nederland zelf hoort of leest is men het er mogelijk helemaal mee eens maar tegenover buitenstaanders is men vaak geneigd deze te verdedigen of minstens te vergoeielijken.

Loyaliteit en zo.
Mensen en hun psychologie, als ik in de topics kijk en zie hoe veel moeite mensen vaak hebben met even pas op de plaats maken om over de impact daarvan na te denken, wie zijn wij om verbaasd te staan dat de Britten dat niet gedaan hebben 8)

Enfin, ze hebben het trouwens wel gedaan. Ze hebben overal de deuren plat gelopen. Geen ingang onbenut gelaten, geen opening zonder breekijzer, geen kwetsbaarheid zonder druk. Ze zijn echter uitgegaan van hun eigen perspectieven voor die toepassingen van individuele en groepspsychologie.

Daar wringt de schoen. En eigenlijk mogen we nog van geluk spreken. Neem het voorbeeld van de aard van Britse politiek. Strikt partijpolitiek, strikte dynamiek van loyaliteitsnetwerken. Opdracht en mandaat? Eigen partij eerst. Als dit vier tot acht jaar later een kwestie geworden was, dan had het er héél anders uitgezien. We zijn zelf aan het glijden op die schaal van partijpolitiek, net zoals we aan het glibberen zijn op de schaal van populisme in toepassing van traditionele politiek. Maar nog niet ver genoeg om voor de Britten kwetsbaar genoeg te zijn.

Dan was het echt verdeel en heers geworden, hadden ze hun ingangen genomen.

Een bijkomende grote fout die ze gemaakt hebben, is het verkleinen van blikveld bij kwesties die op tafel kwamen. Puur procedureel. Tot op zekere hoogte een gevolg van partijpolitiek, maar ook gewoon - even heel bot gesteld - stupiditeit in besluitvorming pur sang. Omdat ze hun Instellingen danig gecompromitteerd hebben voor vermogen tot controle van informatie en inzicht.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Zwerver
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:39:
[...]

Je kan hem ook omzetten naar een UK license als je al langer dan een half jaar in de UK woont?
Dan kan je evt papierwerk in de UK afronden, al zal het papierwerk in NL wat makkelijker zijn.

Verder is het alleen worst case dat alles fout gaat dat het nodig is, maar met de huidige staat van de UK en de UK/EU relaties zou ik niet teveel positieve aannames doen.
Kan ja, maar aangezien ze hier een puntenrijbewijs hebben :+
Brent schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:56:
[...]

De regels zeggen dat je na 6 maanden verblijven in een ander EU land, je rijbewijs moet omzetten naar die van land van verblijf. Niemand doet dat natuurlijk, maar weet dat Nederland als een van de weinige landen je rijbewijs niet laat verlengen als je niet ingezeten bent. Je kunt dus na verlopen niet verlengen in NL als je niet ook terugverhuisd.
Waar staat dat? Want ik heb er laatst nog naar gekeken en je bent niet verplicht om dat te doen volgens mij? Wel dat je je rijbewijs niet kan verlengen zonder in de GBA ingeschreven te staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1bXmacmyyKnoWGtFzxDJy0Nt/full.png

[ Voor 3% gewijzigd door Zwerver op 20-12-2018 16:15 ]

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:55

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Als ik de regels nu goed begrijp is het zo dat je in engeland mag rijden met een rijbewijs dat opgesteld is in de engelse taal (dat betekent dat voor bepaalde talen je een officiele vertalingsdocument moet laten opstellen of dus idd een international Drivers License, alle EU/EEA rijbewijzen voldoen echter aan deze standaard).
na 12 maanden moet je dit echter laten omzetten naar een UK rijbewijs.

voor EU/EEA-landen is deze regel verruimd naar drie jaar, je mag je bestaande rijbewijs dus hooguit drie jaar gebruiken als uk-resident en EU/EEA-burger.
Een no-deal brexit an sich zou deze regel niet buiten werking doen stellen, aangezien het daar om engels recht gaat.

Maar het kan natuurlijk zijn dat men uit en vorm van racune wel zulke voordelen weghaalt, omdat andersom de engelsen niet een soortgelijke speciale behandeling hebben na de Brexit (niet dat andere EU-landen hun regels omtrend rijbewijzen veranderen, maar de 'speciale behandeling' waar engelsen _nu- een beroep op doen is enkel voor EU/EEA-leden en als de UK daar geen lid meer van is, verliezen ze ook dat voordeel).

Tevens zou ik goed kijken of je, als je een rijbewijs lat omzetten naar een UK-rijbewijs je dat niet beter nu kunt doen dan na een Brexit..
binnen de huidige regels hoeven EU/EEA-burgers niet opnieuw rij en theorie-examen te doen, maar de meeste andere landen wel... Ook dat zou eventueel ingetrokken kunnen worden (maar ook dat zal niet 'automatisch' gebeuren op het brexit-tijdstip (zonder overgangsregeling, juist dit sooort dingen zouden onder een overgangsregeling vallen bij een uittredingsdeal))

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Cyberpope schreef op donderdag 20 december 2018 @ 07:11:
[...]

Dat zal net zoals het vliegverkeer met een noodmaatregel wel opgelost worden.
Viegverkeer is nu al verstoord ;)
https://www.bbc.co.uk/news/uk-england-sussex-46623754

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Brent
  • Laatst online: 12-09 15:56
Zwerver schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:12:
[...]

Waar staat dat? Want ik heb er laatst nog naar gekeken en je bent niet verplicht om dat te doen volgens mij? Wel dat je je rijbewijs niet kan verlengen zonder in de GBA ingeschreven te staan.
De vertelde het gemeentehuis mij toen ik het probeerde B)

https://www.nederlandwere...rlengen-in-het-buitenland
https://www.rdw.nl/partic..._woon_in_de_europese_unie

Bij peiling onder expat collegae bleek alleen Nederland zich zo strikt aan EU voorschriften te houden, maar in elk geval: in EU? Dan omwisselen... Wat dat bretreft is de Brexit dus misschien wel goed nieuws, want voor buiten de EU kan er meer.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• ToolkiT
  • Niet online
Als je rijbewijs geldig is, heb je ook nog je verzekering.. check dat of die dan nog geldig is...
Hoe lang zit je trouwens in de UK na x tijd moet je zowiso omzetten.. en points krijg je toch wel (Via een counterpart)..

<edit> was 3 jaar, maar nu 3 jaar na je 70e:
https://www.askthe.police.uk/content/Q416.htm
https://www.gov.uk/drivin...or-european-economic-area

"If you were younger than 67 when you became a resident, you can drive on your EU licence until you’re 70."

Omzetten kan via: https://www.gov.uk/exchange-foreign-driving-licence

Zelf heb ik een UK rijbewijs.. maar vraag me af of ik ernaast ook weer mijn NL rijbewijs kan aanvragen..

[ Voor 35% gewijzigd door ToolkiT op 20-12-2018 17:30 ]

• Zwerver
  • Niet online
ToolkiT schreef op donderdag 20 december 2018 @ 17:23:
[...]

Als je rijbewijs geldig is, heb je ook nog je verzekering.. check dat of die dan nog geldig is...
Hoe lang zit je trouwens in de UK na x tijd moet je zowiso omzetten.. en points krijg je toch wel (Via een counterpart)..

<edit> was 3 jaar, maar nu 3 jaar na je 70e:
https://www.askthe.police.uk/content/Q416.htm
https://www.gov.uk/drivin...or-european-economic-area

"If you were younger than 67 when you became a resident, you can drive on your EU licence until you’re 70."

Omzetten kan via: https://www.gov.uk/exchange-foreign-driving-licence

Zelf heb ik een UK rijbewijs.. maar vraag me af of ik ernaast ook weer mijn NL rijbewijs kan aanvragen..
Verzekering weet dat ik op een NL rijbewijs rondrij, dus dat is geen issue. Hoe kan ik punten krijgen als ze dat niet kunnen registreren dan? :)

• ToolkiT
  • Niet online
Zwerver schreef op donderdag 20 december 2018 @ 17:36:
[...]

Verzekering weet dat ik op een NL rijbewijs rondrij, dus dat is geen issue. Hoe kan ik punten krijgen als ze dat niet kunnen registreren dan? :)
Je moet dan een UK counterpart aanvragen en daar zetten ze de punten op..
@lex kan je daar alles over vertellen O-)

Nu is je verzekering wel ok.. maar als er een nodeal is.. is je rijbewijs dan geldig? en is je verzekering dan nog geldig.. dat is een beetje de vraag.. ik heb geen idee.. en ik vermoed je verzekering zelf ook niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
ToolkiT schreef op donderdag 20 december 2018 @ 17:43:
[...]

Je moet dan een UK counterpart aanvragen en daar zetten ze de punten op..
@lex kan je daar alles over vertellen O-)

Nu is je verzekering wel ok.. maar als er een nodeal is.. is je rijbewijs dan geldig? en is je verzekering dan nog geldig.. dat is een beetje de vraag.. ik heb geen idee.. en ik vermoed je verzekering zelf ook niet..
Dan zullen ze binnenkort wel met die vraag komen, aangezien ik 3 puntjes heb verzameld...

• hoevenpe
Noorwegen, Liechtenstein, IJsland en Zwitserland hebben een overeenkomst met het VK gesloten over de wederzijdse burgers:
EEA EFTA Separation Agreement with the UK reached

The EEA EFTA States – Iceland, Liechtenstein and Norway – and the United Kingdom have reached an agreement on protecting citizens’ rights and resolving separation issues as the UK exits the EU. This agreement largely mirrors the Withdrawal Agreement agreed with the EU in areas relevant under the EEA Agreement.
Moet dit gezien worden als een aanvulling op de draft (en gaat dit ook niet door als het parlement daar de draft niet accepteert) of is dit een losstaande overeenkomst waarmee nu een Noor in Engeland meer zekerheid heeft over zijn toekomst dan een Nederlander?

Sowieso blijf ik het vreemd vinden dat de rechten van wederzijdse burgers niet los geregeld kunnen worden: zelfs als je het niet eens wordt over een handelsverdrag, de eindafrekening of de backstop zou je in ieder geval dit deel in het belang van miljoenen mensen goed kunnen regelen samen.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
hoevenpe schreef op donderdag 20 december 2018 @ 18:11:
Sowieso blijf ik het vreemd vinden dat de rechten van wederzijdse burgers niet los geregeld kunnen worden: zelfs als je het niet eens wordt over een handelsverdrag, de eindafrekening of de backstop zou je in ieder geval dit deel in het belang van miljoenen mensen goed kunnen regelen samen.
Het kan, maar dat wilde het VK niet. Deze burgers (~5 miljoen mensen = VK in EU en EU in VK) waren handige "bargaining chips", dwz men wilde de EU ermee kunnen bedreigen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Ortep schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:05:
Dat is nu juist de kern van de EU. Wij kunnen ook niet zeggen we willen wel Duitsers in ons land, maar geen Grieken, we willen wel graag dat Italiaanse auto's zonder invoerrechten ons land in komen. Maar op Spaanse Olijfolie heffen we 100% belasting omdat we dat zo afspreken tussen twee landen.

De EU is een club met spelregels. Vind je het spel niet leuk? Dan doe je niet mee. Maar je akn ook niet afspreken tijdens een voetbal wedstrijd dat de ene ploeg hands prima vindt, maar de andere mag het niet
Nederland heft wel bpm op Duitse en Franse auto's terwijl Duitsland en Frankrijk dat niet op Nederlandse auto's doen(in Born schijnen er nog wat auto's geproduceerd te worden). Dat met vrij verkeer van goederen en 'spelregels' in de EU valt in de praktijk nogal tegen.

• hoevenpe
gambieter schreef op donderdag 20 december 2018 @ 18:13:
Het kan, maar dat wilde het VK niet.
Is dat nog steeds zo nu 'no deal' het meest voor de hand liggende scenario is?

Wat ik in de Britse media lees is de beeldvorming precies andersom, de EU die deze 3 zaken onlosmakelijk met elkaar verbindt. Is ergens een onafhankelijke link waarin het tegendeel te vinden is?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
hoevenpe schreef op donderdag 20 december 2018 @ 18:18:
Is dat nog steeds zo nu 'no deal' het meest voor de hand liggende scenario is?
De Britse overheid liegt glashard dat de rechten van de EU inwoners beschermd zijn, dat is echter niet waar.
Wat ik in de Britse media lees is de beeldvorming precies andersom, de EU die deze 3 zaken onlosmakelijk met elkaar verbindt. Is ergens een onafhankelijke link waarin het tegendeel te vinden is?
Duh, Britse media :z

Voorbeeld:
https://www.theguardian.c...-citizens-to-remain-in-uk

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• hoevenpe
Dat was 2016, de situatie is nogal veranderd in de afgelopen jaren natuurlijk. De rechten van EFTA burgers lijken me in het geval van 'no deal' beter geregeld dan voor EU burgers:
Thousands of Britons living in Iceland, Liechtenstein, Norway and Switzerland have had their rights guaranteed under a new Brexit agreement. As the Press Association reports, the Brexit secretary, Stephen Barclay, has announced that around 57,000 UK nationals living in Efta countries will be protected whether or not the UK leaves the EU with a deal. The agreement will also protect around 14,000 Swiss nationals and 15,000 EU/Efta nationals living in the UK.
Waarom niet de draft in tweeën knippen en de wederzijdse burgerrechten los van de eindafrekening en de backstop in stemming brengen? De EU zou het in ieder geval kunnen aanbieden, als het VK dit afwijst dan helpt dat in ieder geval verkeerde beeldvorming te voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
hoevenpe schreef op donderdag 20 december 2018 @ 18:28:
Dat was 2016, de situatie is nogal veranderd in de afgelopen jaren natuurlijk. De rechten van EFTA burgers lijken me in het geval van 'no deal' beter geregeld dan voor EU burgers:
Omdat de EFTA te vriend moet worden gehouden voor hun noodoplossing... En nee, de houding van de Britse regering is nog steeds heel erg xenofoob en anti-EU inwoners, en ze doen geen enkele reet voor de VK inwoners in de EU.

Theresa May weigert zelfs de belangenvertegenwoordigers van de VK burgers in de EU te ontmoeten.
Waarom niet de draft in tweeën knippen en de wederzijdse burgerrechten los van de eindafrekening en de backstop in stemming brengen? De EU zou het in ieder geval kunnen aanbieden, als het VK dit afwijst dan helpt dat in ieder geval verkeerde beeldvorming te voorkomen.
Omdat het zo niet werkt. Britse xenofoobjes willen die vieze buitenlanders het liefst het land uitpesten. Het is een totaalpakket, niet cherrypicking.

En die beeldvorming, tja. En om eerlijk te zijn, waarom maak juist jij je daar zorgen om?

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
gold_dust schreef op donderdag 20 december 2018 @ 18:17:
[...]

Nederland heft wel bpm op Duitse en Franse auto's terwijl Duitsland en Frankrijk dat niet op Nederlandse auto's doen(in Born schijnen er nog wat auto's geproduceerd te worden). Dat met vrij verkeer van goederen en 'spelregels' in de EU valt in de praktijk nogal tegen.
Nederland heft dan ook BPM op Nederlandse auto's, en Duitsland niet op Franse of Duitse auto's. Juist de herkomst maakt niet uit, het product wel. At least as far as I know.

• hoevenpe
gambieter schreef op donderdag 20 december 2018 @ 18:32:
En die beeldvorming, tja. En om eerlijk te zijn, waarom maak juist jij je daar zorgen om?
Omdat miljoenen Polen, Nederlanders, Fransen, etc. In het VK nu het beeld kunnen krijgen dat het hun eigen regering/EU is die ze als pionnen gebruikt om de Britten de draft door de strot te duwen...

Waarom zou de EU de draft niet opsplitsen gezien de huidige uitzichtloze situatie, als het echt de 'xenofobe' Britten zijn die dit niet willen dan kan je ze zo eenvoudig ontmaskeren. Of is de EU bang dat ze dan alleen dit deel van de draft accepteren en de 39 miljard niet betalen?

• Zwerver
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 20 december 2018 @ 19:27:
[...]

Omdat miljoenen Polen, Nederlanders, Fransen, etc. In het VK nu het beeld kunnen krijgen dat het hun eigen regering/EU is die ze als pionnen gebruikt om de Britten de draft door de strot te duwen...

Waarom zou de EU de draft niet opsplitsen gezien de huidige uitzichtloze situatie, als het echt de 'xenofobe' Britten zijn die dit niet willen dan kan je ze zo eenvoudig ontmaskeren. Of is de EU bang dat ze dan alleen dit deel van de draft accepteren en de 39 miljard niet betalen?
Nee hoor, wij weten heel goed dat het de UK is en niet de EU. Men kijkt namelijk naar de BBC en ziet gewoon dat de EU redelijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
hoevenpe schreef op donderdag 20 december 2018 @ 19:27:

En dit bedoel ik dus: je begint het nu al te draaien alsof het de schuld van de EU is die alleen om de £39m denkt, een soort van Pavlov dat je a la Britse politici en de pers gelijk alles negatief uitlegt richting de EU. Kap daar nou eens mee.

• hoevenpe
@Zwerver
De BBC is ook behoorlijk pro-Brexit, heb je Question-time wel eens gezien?

Onderschat de kracht van propaganda niet, niet elke EU burger daar is een hoogopgeleide expat.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Intussen quote het BBC Politics Twitter account Oom Vladimir: https://twitter.com/BBCPolitics/status/1075781127196065792
"She must enact the will of the people... otherwise it is not a referendum at all"

Vladimir Putin's advice to UK PM Theresa May on #Brexit
Zou hij bang zijn niet te krijgen waar hij voor betaald heeft?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:28

Kheos

FP ProMod
3x3 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 08:58:
[...]
De Britten zijn zelf als David het gevecht tegen golliath aan gegaan. Alleen in tegenstelling tot het echte verhaal, zijn ze dat gevecht hard aan het verliezen.
Jouw vergelijking gaat dus langs geen kanten op.
De UK is deel van de EU, dus in jouw vergelijking is er geen David -enkel een Golliath- en is de UK een onderdeel van Golliath; laten we zeggen de linkervoet ofzo.
Al decennia maakt die linkervoet zichzelf wijs dat ze geen onderdeel van Golliath zijn (terwijl een voet duidelijk een lichaamsdeel is), maar dat ze geen voet maar zelfs een tweede reus zijn; een die groter, sterker en beter is dan Golliath zelf en dat ze als linkervoet onheus worden behandeld door Golliath.
Al decennia roept die voet ook dat Golliath zijn linkervoet waanzinnige regels oplegt, zoals elke nagel in een andere kleur lakken. Dat slaat natuurlijk nergens op; iedereen kan zien dat de rechtervoet en beide handen absoluut geen nagellak-verplichting hebben. Maar om de een of andere reden blijft die linkervoet dat geloven. Bizar!
Het is overduidelijk in Golliath's belang is om zorg te dragen voor die voet (geen enkele reus wil voetschimmel of blaren) en dat een groot deel van waar Golliath naartoe gaat wordt bepaald door die linkervoet.
Maar om de een of andere reden dreigt de linkervoet afscheid te willen nemen van Golliath. Golliath kan duidelijk zonder een linkervoet (het zal wat lastig zijn in het begin, maar het went vast wel) maar die linkervoet... niemand ziet in hoe die linkervoet zal overleven. Iedereen weet toch dat een voet een been nodig heeft? en op z'n minst een ruggegraat en een brein? en dat het leven een pak makkelijker zou gaan met 2 voeten en een compleet lijf, dan met 1 enkele voet zonder lijf? Maar de linkervoet gelooft niet enkel dat ie alleen verder kan, hij loopt de volgende ochtend een marathon! Met hordes! en sneller dan Golliath! 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Kheos op 20-12-2018 19:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

gold_dust schreef op donderdag 20 december 2018 @ 18:17:
[...]

Er is wel degelijk vrij verkeer. Als je iedereen maar gelijk behandeld. Het is niet zo dat we wel BPM op Franse auto's heffen en niet op Duitse auto's. En dat we wel Belgen zonder visum ons land in laten maar dat Italianen voor 350 Euro een procedure van 3 maanden door moeten voor ze binnen mogen en dat Luxemburgers een gratis Visa on Arrival voor 30 dagen krijgen

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• hoevenpe
gambieter schreef op donderdag 20 december 2018 @ 19:35:
En dit bedoel ik dus: je begint het nu al te draaien alsof het de schuld van de EU is die alleen om de £39m denkt, een soort van Pavlov dat je a la Britse politici en de pers gelijk alles negatief uitlegt richting de EU. Kap daar nou eens mee.
Die 39 miljard is echt niet waar het de EU om gaat: het draait om de vraag of het VK ingekapseld blijft binnen de huidige (voornamelijk EU) rechtsorde of dat ze de ruimte krijgen/nemen om met ons te concurreren op arbeidsvoorwaarden, regelgeving, belastingdruk en lagere standaarden.

Nu duidelijk is dat de draft voor het parlement daar onacceptabel is zou de EU met het ontkoppelen een serieuze slag kunnen slaan in de onderlinge propaganda-strijd. Of je het leuk vindt of niet in de beeldvorming is het nu niet duidelijk welke partij het onvoorwaardelijk regelen van burgerrechten blokkeert, laat maar openlijk zien dat het de VK regering is die er niet aan wil...

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:47

drooger

Falen is ook een kunst.

hoevenpe schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:05:
[...]

Die 39 miljard is echt niet waar het de EU om gaat: het draait om de vraag of het VK ingekapseld blijft binnen de huidige (voornamelijk EU) rechtsorde of dat ze de ruimte krijgen/nemen om met ons te concurreren op arbeidsvoorwaarden, regelgeving, belastingdruk en lagere standaarden.

Nu duidelijk is dat de draft voor het parlement daar onacceptabel is zou de EU met het ontkoppelen een serieuze slag kunnen slaan in de onderlinge propaganda-strijd. Of je het leuk vindt of niet in de beeldvorming is het nu niet duidelijk welke partij het onvoorwaardelijk regelen van burgerrechten blokkeert, laat maar openlijk zien dat het de VK regering is die er niet aan wil...
Die ruimte "nemen" ze toch met de (no-deal) Brexit?
Overigens is er binnen de genoemde voorbeelden al voldoende speelruimte om te concurreren met EU-landen. Of wil je zeggen dat bijv. Italië en Nederland helemaal niet verschillen elkaar zijn op die punten?

In de huidige beeldvorming is het prima te vinden wie wat blokkeert, maar dat ga je natuurlijk nooit vinden als je je beperkt tot één bron.

Net zoals dat je in de Nederlandse kranten weinig positief nieuws over Trump gaat vinden, maar in de VS wel positief nieuws over Trump kan vinden.

Het VK (of eigenlijk Engeland vooral) wil graag een systeem zoals Canada, Australië en Nieuw-Zeeland hebben. Lekker op punten bepalen of je wel of niet binnen komt. Geen wonder dat ze vrij verkeer voor alle EU-inwoners dan proberen te vermijden, maar ik mag hopen dat je dat zelf ook wel had bedacht?

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 20 december 2018 @ 19:35:
@Zwerver

Onderschat de kracht van propaganda niet, niet elke EU burger daar is een hoogopgeleide expat.
Grappig want de brexiteers klagen altijd dat de leftish BBC zo remain focused is..

IMHO doet de BBC heel hard zijn best om neutraal te zijn maar hebben ze een natural bias (want het zijn intelligente liberal lui over het algemeen) naar remain..

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:38

Amphiebietje

In de blubber

Dus op dit moment is dit gaande:

https://www.theguardian.c...s-disruption-live-updates

Één of twee drones, en je legt een heel vliegveld plat. Remainers die een voorproefje van de "No deal"-Brexit willen geven, of gewoon een stel trollen? :+

• hoevenpe
Amphiebietje schreef op donderdag 20 december 2018 @ 21:29:
Één of twee drones, en je legt een heel vliegveld plat.
Ik blijf dit een bizar verhaal vinden: niemand is in staat die dingen of de aansturing te lokaliseren? Al 24 uur kan men ongehinderd overal vliegen, zijn er al beelden van die dingen?

• Sissors
  • Niet online
Lokaliseren van RF zenders kan, vooral met juiste apparatuur. Als je weet waar je naar moet luisteren. Maar ik ga ervan uit dat deze gewoon op de 2.4GHz band zitten. Die is verrekte druk. Als ze het helemaal goed aanpakken gebruiken ze zelf een richtzender, en dan kan je effectief ze alleen via hun signaal lokaliseren als je tussen hun en de drone in zit.

Oftewel ik geloof wel dat dit verre van triviaal is te voorkomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Sissors op 20-12-2018 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 20 december 2018 @ 19:35:
@Zwerver

Nee, maar ze zijn zeker slimmer dan de gemiddelde Brit. Ik spreek regelmatig met onze Warehouse operators die dus niet uit de uk komen en ze begrijpen dat het de VK is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Zwerver schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 00:18:
[...]

Nee, maar ze zijn zeker slimmer dan de gemiddelde Brit. Ik spreek regelmatig met onze Warehouse operators die dus niet uit de uk komen en ze begrijpen dat het de VK is.
Ja en nee. Ook weer niet allemaal.
Zelf naar de UK gekomen met een job in een multilingual call centre (even inwerken en dan wat anders gezocht om carriere te maken). Er zat verstandig volk tussen, dat volk vond ook vrij makkelijk een job nadat het contract werd verbroken met de klant. Maar het gros is na hun ontslag gewoon terug naar huis gegaan omdat ze niet veel anders konden dan telefoontjes opnemen in hun eigen taal. En tijdens mijn tijd daar en ook door een relatie met een Litouwse is mij toch zeer duidelijk geworden dat het Britse onderwijs flink te wensen overlaat.

Voor mij is bijvoorbeeld het feit dat het kookpunt van pakweg water verlaagt naarmate er minder druk is, vrijwel basiskennis.
Dat materie over het algemeen uitzet als het warm wordt en krimpt als het afkoelt.
Of dat de G in GMT staat voor Greenwich en dat dat in de buurt van Londen ligt. (ja, serieus. Dat lijkt hier geen algemene kennis te zijn).
En dat dan in de stad waar de welberoemde James Watt is geboren en opgegroeid. Jawel, DIE James.

Heb ook altijd wel gedacht dat het wel zou meevallen, maar als mij niets wordt gegarandeerd dan ga ik er wel een probleem van maken. En dan niet zozeer omdat ik me niet kan naturaliseren als Brit ofzo, gewoon puur vanwege de intolerantie van hun kant. Het kantoor waar ik werk momenteel - moet goed uit de helft EU Expats bestaan (50-60 man) . Wij vallen effectief stil zonder die werkkrachten. Als 24/7 Managed Service Provider is dat geen leuk risico.

En we vinden ook gewoon niet snel genoeg meer (goeie) werkkrachten, het is echt niet alsof er 100 capabele schotten staan aan te schuiven met hun CV, en ook de 'niet-locals' zijn schaars.

Ik heb het wel eerder eens gezegd: De Britten hadden indertijd een rijk dat zich de hele wereld omspande. Dat is met wat ik heb ervaren in mijn tijd hier best moeilijk te geloven, buiten het feit dat zelfs de meest marginalen zichzelf toch nog een heel stuk boven jouw inschatten met een pretentieuze houding. O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Tokkes op 21-12-2018 00:44 ]

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Sissors schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:25:
Maar ik ga ervan uit dat deze gewoon op de 2.4GHz band zitten.
Google eens op Hedy Lamarr.

Afbeeldingslocatie: https://b-i.forbesimg.com/karlshmavonian/files/2013/08/Hedy-Lamarr1.jpg

En spread-spectrum transmitters. Die uitpeilen heel moeilijk maken. DSSS is fantastisch omdat je met tienduizend gebruikers hetzelfde stukje spectrum kunt delen, en het is een nachtmerrie omdat je niet vast kunt stellen exact waar een gebruiker zit. Zelfs pseudo-random is teveel random om betrouwbaar te omzeilen.

Zelfs het Britse leger gaat worstelen met uitpeilen van DSSS.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000

franssie

Save the albatross

Sissors schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:25:
Lokaliseren van RF zenders kan, vooral met juiste apparatuur. Als je weet waar je naar moet luisteren. Maar ik ga ervan uit dat deze gewoon op de 2.4GHz band zitten. Die is verrekte druk. Als ze het helemaal goed aanpakken gebruiken ze zelf een richtzender, en dan kan je effectief ze alleen via hun signaal lokaliseren als je tussen hun en de drone in zit.

Oftewel ik geloof wel dat dit verre van triviaal is te voorkomen.
offtopic:
Niet zo makkelijk maar je zou wel de band kunnen spammen met valse signalen.
En inderdaad de bestuurder van de drone kunnen opzoeken met een richtingsgevoelige antenne. Een beetje HAM die wel eens eens een vossenjacht heeft gedaan kan dat. Zeker met wat mede amateurs om kruispeilingen te maken. Dat de overheid van de UK het niet kan verbaast mij niet.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
burne schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 00:47:
[...]

Google eens op Hedy Lamarr.

[Afbeelding]

En spread-spectrum transmitters. Die uitpeilen heel moeilijk maken. DSSS is fantastisch omdat je met tienduizend gebruikers hetzelfde stukje spectrum kunt delen, en het is een nachtmerrie omdat je niet vast kunt stellen exact waar een gebruiker zit. Zelfs pseudo-random is teveel random om betrouwbaar te omzeilen.

Zelfs het Britse leger gaat worstelen met uitpeilen van DSSS.
Ik ken wel DSSS hoor :P. Maar gebruiken die drones niet WiFi? Want die gebruiken geen DSSS. Zelfs als ze dat gebruiken binnen de 2.4GHz band, is die hele band niet zo breed. Maar je moet alsnog weten welk signaal van hun is, je moet het signaal uberhaupt kunnen opvangen (lukt niet makkelijk als het een richtzender is), en er moet uberhaupt een signaal zijn. Wat als hij gewoon een voorgeprogrammeerd rondje doet? Ga je dan in het hele gebied GPS jammen?

Het leger kan dat ding wel neerhalen. Ze kunnen inkomende mortiergranaten neerhalen. Maar om daar nou een CIWS neer te zetten is ook zo wat. [/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Sissors schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 07:45:
[...]

Ik ken wel DSSS hoor :P. Maar gebruiken die drones niet WiFi?
Nee, ze gebruiken dingen als Futaba FASST, DSMX of DSM2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

ToolkiT schreef op donderdag 20 december 2018 @ 21:11:
[...]

IMHO doet de BBC heel hard zijn best om neutraal te zijn maar hebben ze een natural bias (want het zijn intelligente liberal lui over het algemeen) naar remain..
Mijn signature is een wanhopige uitroep van een gast in hignfy. Ik denk dat het Edwina Currie was, zelfs.

Currie heeft vier jaar lang een relatie met Major gehad, dus het was van de zomer een beetje een raar toneeltje toen John Major een pleidooi hield voor een ‘final vote’ en mevrouw Currie daar vol tegeninging. Ook al is de relatie 30 jaar geleden, geheel verwerkt is het nog niet.. :>

[ Voor 27% gewijzigd door burne op 21-12-2018 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Het corruptienet rondom de Leave campagne wordt steeds strakker: For Farage and Brexit Pollster, a World of Gamblers and Gambling

De baas van Survation, een van de grootste opiniepeilers in het VK, doet aan gokken op politieke uitkomsten. Dez zijn poll-rapportages zijn bedoeld om de uitkomst te beinvloeden voor zijn gegok, zoals bij Brexit. Niet alleen maskte Crispin Odey veel geld nadat Farage toegaf te hebben verloren terwijl hij wist dat de polls winst aangaven, nu dit ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:01

alienfruit

the alien you never expected

Stomme vraag misschien, maar waarom gaan de MPs eigenlijk toch op vakantie nu? Je zou denken dat de Brexit problematiek prioriteit heeft? Of zijn ze in Brussels ook dicht? Maar het zal wel weer de partijpolitiek zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
alienfruit schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 19:04:
Stomme vraag misschien, maar waarom gaan de MPs eigenlijk toch op vakantie nu? Je zou denken dat de Brexit problematiek prioriteit heeft? Of zijn ze in Brussels ook dicht? Maar het zal wel weer de partijpolitiek zin?
Omdat het hele idee is dat straks weer geen tijd meer is om een alternatief voor 'no deal' of de draft uit te onderhandelen, May gokt erop dat Labour, DUP en ERG met het mes op de keel alsnog voor haar 'deal' stemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
De NHS lijkt ook wakker te worden...
https://www.theguardian.c...on?CMP=Share_iOSApp_Other

The government has set up a team of troubleshooters to tackle problems in the NHS in the event of a no-deal Brexit, including drug shortages and the loss of key staff.

Ministers have admitted there will be disruption in the NHS if Britain leaves the EU on 29 March without a deal, and the team’s job will be to try to minimise that.

The health secretary, Matt Hancock, disclosed this week that he was arranging for special flights to bring medicines from the Netherlands to beat anticipated shortages, and he urged NHS bodies in England to buy fridges in which to stockpile drugs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Even van Wikipedia:
In 2014 the total health sector workforce across the UK was 2,165,043. This broke down into 1,789,586 in England, 198,368 in Scotland, 110,292 in Wales and 66,797 in Northern Ireland.
Meer dan twee miljoen mensen in de zorg in 2014 en minder dan honderd dagen komt het ministerie van volksgezondheid met "oh misschien moeten we even wat doen".

In Nederland is er nooit iets vergelijkbaars geweest, maar na twee jaar "alles gaat goed komen en alles wordt geweldig" zeggen dat er toch wat problemen zijn in iets dat zo groot is, is meer dan grond voor ontslag van de minister/staatssecretaris. Dat hebben we in de vorige kabinetsperiode wel gemerkt.

In het VK gaan ze rustig met Kerstvakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Plasma_Wolf schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 23:25:
Niet lullig bedoeld, maar Macron heeft z'n telefoon ook op kantoor aan de lader gelegd. En die gaat 7 januari 2019 om een uur of 11 kijken hoeveel oproepen van Theresa hij heeft gemist.

(Exact dat wat ik ook gedaan heb. 'Het Ministerie' kan de komende twee weken tegen mijn voicemail praten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Plasma_Wolf schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 23:25:
Even van Wikipedia:
Dat is alleen wat openbaar gemaakt wordt, achter de schermen zal er genoeg overleg plaatsvinden. Dat is de afgelopen 2,5 jaar ook gebeurd en ik heb niet de illusie dat alle onderhandelingen compleet stil liggen nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Intussen vanuit de oppositiebanken, Labour "leider" Corbyn blijft vasthouden aan zijn rode Unicorns en Cherrypicked cakeism: Corbyn: Brexit would go ahead even if Labour won snap election.
Jeremy Corbyn has defiantly restated Labour’s policy of leading Britain out of the European Union with a refashioned Brexit deal, shrugging off intense pressure from Labour MPs and activists for the party to throw its weight behind a second referendum.

The Labour leader insisted that even if his party won a snap general election in the new year, he would seek to go to Brussels and try to secure a better deal – if possible, in time to allow Brexit to go ahead on 29 March.
De man heeft twee breincellen minder dan een fruitsalade. Net op het moment dat je een krachtige oppositie nodig hebt, krijg je deze doorgeslagen idioot. Helaas durft niemand de mannen met witte jassen naar binnen te sturen en hem de dwangbuis aan te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
@gambieter
De man is een ideologisch overtuigde 'leaver', het is nou niet dat hij iets nieuws zegt hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
hoevenpe schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 00:50:
@gambieter
De man is een ideologisch overtuigde 'leaver', het is nou niet dat hij iets nieuws zegt hier...
Zijn partij is dat echter niet, en de afgesproken partijlijn is dat ook niet (alle opties open). Daar hamert hij zelf elke keer op, behalve als het hem uitkomt. Maar zelfs in dit topic en de voorganger zijn er nog een paar Corbyn/Labour-apologisten geweest. Het laat alleen maar weer zien hoe die posts er naast zaten.

Ik weet dat de man een doorgeslagen fundamentalist is. Blijkbaar was nog niet iedereen overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Zwerver schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:58:
De NHS lijkt ook wakker te worden...
Dit advies en planning van de overheid daarentegen...
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Du82djqXQAE59VK.jpg
Vandaag net voor het einde van de werkdag gepost.

Opdracht: lieg tegen patienten en zeg dat er niets aan de hand is.

[ Voor 19% gewijzigd door gambieter op 22-12-2018 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gambieter schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 02:04:

Had je echt iets anders verwacht?

Wacht totdat men lucht krijgt van het onderzoek voor privatisering. Saillant detail, zowel de Tories als Labour steunen het kabinet in het onder de pet houden van dat rapport.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ja en nee. Ja, dat ze het zouden gaan doen, nee, niet dat ze het zo openlijk zouden doen.
Wacht totdat men lucht krijgt van het onderzoek voor privatisering. Saillant detail, zowel de Tories als Labour steunen het kabinet in het onder de pet houden van dat rapport.
Dat is omdat Tories en Labour heel weinig verschillen.De oude Yes Minister gaf dat al goed weer:
Jim Hacker: "The opposition aren't the opposition."
Annie Hacker: "No of course not, silly of me. They are just called the opposition."
Jim Hacker: "They are only the opposition in exile. The Civil Service is the opposition in residence."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gambieter schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 03:23:
[...]

Ja en nee. Ja, dat ze het zouden gaan doen, nee, niet dat ze het zo openlijk zouden doen.

[...]

Dat is omdat Tories en Labour heel weinig verschillen.De oude Yes Minister gaf dat al goed weer:

[...]
I know. Maar er is geen tijd meer voor de oude methodiek van seeding the debate. Vandaar.

Maar ik vraag me het stiekem wel af,hoe anders had het Brexit debat er uitgezien als de kwestie van voornemen privatisering publiek was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Virtuozzo schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 03:25:
Maar ik vraag me het stiekem wel af,hoe anders had het Brexit debat er uitgezien als de kwestie van voornemen privatisering publiek was geweest.
Het is eigenlijk allang publiek, met de discussie rondom een handelsverdrag met de VS. Voedselveiligheid wordt een luxe, en de NHS moet open voor privatisatie.

Alleen ontkennen mensen het nog steeds, omdat toegeven betekent dat ze moeten bekennen domme idioten te zijn die zich ziend voor de gek hebben laten houden.

En vergis je niet: veel mensen denken als de Amerikanen, dwz "mij gaat dat niet overkomen, waarom nu betalen voor iets wat ik weinig ga gebruiken". Zelfde met belasting betalen, en dat zie je af aan de vervallen infrastructuur van het VK.

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 22-12-2018 03:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
[...]

Dit advies en planning van de overheid daarentegen...
[Afbeelding]
Vandaag net voor het einde van de werkdag gepost.

Is dat niet redelijk logisch? Los van je voorkeur, je wil geen patienten die in paniek zijn. (En persoonlijk vermoed ik dat het op wat uitzonderingen na ook in de praktijk mee zal vallen). En je wil al helemaal geen patienten die bijvoorbeeld hun dagelijkse medicijnen om de dag gaan innemen om een privé voorraad aan te leggen voor het geval ze na Brexit ze niet meer zouden krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Toch begrijp ik dit wel: als overheid wil je paniek voorkomen en als mensen schaarse medicijnen gaan hamsteren krijg je zelfs zonder Brexit onvermijdelijk tekorten (zie wat hier recent met de pil gebeurd is).

Ben eigenlijk vooral geïnteresseerd naar de informatie die Britse bedrijven eindelijk krijgen, of in tegenstelling tot een maar maanden geleden dit het niveau spreekbeurt groep 6 ontstijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Amphiebietje schreef op donderdag 20 december 2018 @ 21:29:
Dus op dit moment is dit gaande:

https://www.theguardian.c...s-disruption-live-updates

Één of twee drones, en je legt een heel vliegveld plat. Remainers die een voorproefje van de "No deal"-Brexit willen geven, of gewoon een stel trollen? :+
Er zijn een man en een vrouw opgepakt voor het platleggen van Gatwick: link. Ik moest meteen aan Juncker en Merkel met een afstandsbesturing in de hand denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Het openbreken van de Europese markt voor Amerikaans voedsel met lagere standaarden speelt zeker een rol in deze discussie:
US agribusiness lobbyists paid for trip by David Davis

A six-day trip to the US by former Brexit secretary David Davis was partly funded by an American lobbying organisation that is alleged to favour weakening European Union regulations on environmental and food standards.

The Oklahoma-based organisation, the E Foundation, paid £5,362 to Davis, who was accompanied by fellow Brexiter Owen Paterson on the trip last month. The organisation represents agricultural and energy interests.

The E Foundation attracted attention this year when undercover reporters from Greenpeace’s investigative unit, Unearthed, recorded its director saying that he aimed to raise thousands of dollars from US donors to campaign on Brexit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Het werkt alleen averechts, denk je echt dat iemand de overheid gelooft hier?

Afbeeldingslocatie: https://i.kym-cdn.com/entries/icons/facebook/000/004/130/bagdad-bob.jpg
Maak u geen zorgen, er gaat geen tekort aan medicijnen zijn.

Maar goed, als een bus richting een afgrond op weg is, dan is het blijkbaar logischer om mensen te zeggen een blinddoek om te doen dan om aan het stuur te rukken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
https://twitter.com/economip/status/1075426110761025537

Echt waar en ergens ontzettend humoristisch:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DuysYB8WsAAZsmw.jpg
Bijna 250,000 handtekeningen dat Ierland de Britse pond moet gaan accepteren als betaalmiddel, want zo is de Noord-Ierse grens geen probleem meer.

Net als je denkt dat pro-Brexit mensen niet dommer kunnen zijn, weten bijna 250,000 mensen ons toch weer te verrassen :+

Ik vermoed dat de Ierse bevolking in de rij gaat staan om het antwoord te mogen geven, vergezeld van beledigende handgebaren en schaterend en schamperend uitlachen.

Ze begrijpen nog steeds niet dat andere landen soeverein zijn, en dat ze niet meer de baas over Ierland zijn. Eerder kwamen pro-Brexit idioten al met "we gaan Ierland dreigen met uithongeren", "ze moeten hun plaats kennen" en "die Ieren denken dat ze wat over ons te zeggen hebben", de manier om vrienden te maken :p . Ook kwamen mensen met voorstellen om Ieren en Noord-Ieren te chippen (ja, de mensen!) om zo een technologische oplossing voor de Noord-Ierse grens te hebben, en dat Ierland zich weer aansluit bij het VK om zo Brexit te faciliteren.

Verder kan ik de eindejaarscolumn van Frankie Boyle aanraden: humoristisch en vlijmscherp: https://www.theguardian.c...review-2018-forget-brexit
Brexit has many downsides, but I think it will be nice for the Irish to watch a British famine.

[ Voor 25% gewijzigd door gambieter op 23-12-2018 00:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:15
Wat me nog altijd verbaast is hoe wijdverbreid het idee in de UK is (bij zowel politici als burgers, ik heb het meerdere MP's horen zeggen) dat wanneer de UK besluit om zonder deal eruit te stappen, ze vervolgens geen divorce bill hoeven te betalen. Die verplichtingen die de UK aan is gegaan moeten ze sowieso betalen, ongeacht de wijze van uittreding op 29 maart. Ik vind het Brexit-kamp aardig zelfdestructief, maar ik vermoed toch dat zelfs zij niet meteen als rogue state te boek willen staan na 29 maart.

Zelfs failliete staten moeten na een bankroet jarenlang allerlei achterstallige rekeningen blijven betalen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gambieter schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:40:
[...]

[...]

Het werkt alleen averechts, denk je echt dat iemand de overheid gelooft hier?
Ja.

Om maar iets te noemen, uit mijn tijd in London onderhoud ik contacten in the City, Vaticaanstad van het VK, het kleinste land daar (maar dat is een ander onderwerp). Nu zou je verwachten dat daar verder gekeken wordt, dat viel het afgelopen jaar vies tegen. Zeker, in het licht van weigering van politiek tot informeren en absoluut vanuit politieke verbindingen, maar je wil niet weten hoe vaak ik situaties tegenkom van mensen die nu pas wakker worden. En mensen die blind afgaan op het woord van Overheid.

Ik sprak laatst een Brit nu nog werkzaam bij een zekere medische Europese Instelling die maar niet begreep waarom zijn Instelling moest gaan verhuizen naar Amsterdam. Hoog opgeleid, sociaal breed netwerk, maar het Woord is dogma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
gambieter schreef op zondag 23 december 2018 @ 00:34:
Ze begrijpen nog steeds niet dat andere landen soeverein zijn, en dat ze niet meer de baas over Ierland zijn. Eerder kwamen pro-Brexit idioten al met "we gaan Ierland dreigen met uithongeren", "ze moeten hun plaats kennen" en "die Ieren denken dat ze wat over ons te zeggen hebben", de manier om vrienden te maken.
Op zich is dit niet heel anders dan hoe China, Turkije, Rusland en de VS met hun kleinere buren omgaan, je zou het ook 'de nieuwe realiteit' kunnen noemen. Het probleem voor de Britten is dat anno 2018 ze gewoon te klein zijn om hun wil door te kunnen drukken en de EU solidariteit met de Ieren belangrijker vindt dan het voorkomen van economische schade.

Zonder EU lidmaatschap hadden de Britten met de Ieren hetzelfde kunnen doen als Trump met Canada, Poetin met Oekraïne of Jinping met de Zuid-Chinese zee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 11-09 14:18
Even een stap terug doen. Een belangrijk punt dat in mijn ogen niet genoeg wordt benadrukt, is dat het VK eigenlijk geen fatsoenlijke grondwet heeft waarin de burger, politieke en sociale rechten gedegen zijn vastgelegd. Nergens wordt het open sociale marktmodel verankerd. Dit gecombineerd met het feit dat je door het verschrikkelijke FPTP met zo'n 35% van de stemmen een absolute meerderheid in het parlement kunt krijgen, en je hebt een politiek zeer ontvlambare situatie.

In effect was de Europese wet- en regelgeving altijd dat stabiliserend anker wat het middeleeuwse politieke stelsel van het VK ontbeerde.

Wat je nu gaat krijgen is dat je met zo'n 35% een complete 180 kunt doen. Geen zekerheid, geen continuïteit. Dat is slecht voor het land.

[ Voor 3% gewijzigd door HarmoniousVibe op 23-12-2018 18:29 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:30
@HarmoniousVibe Wij in NL mogen dan wel een deftige grondwet hebben, maar het grootste deel van onze grondrechten staan in verdragen als het EVRM en het BUPO. Wij zijn wat dat betreft ook niet roomser dan de paus hoor.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Dit is wel heel bizar, gevalletje massahysterie wat een heel vliegveld dagen plat legt?
Gatwick police say they cannot discount possibility there was no drone
'We are working with human beings saying they have seen something'

Detectives investigating the Gatwick drone attacks which caused three days of chaos for passengers say it is possible there never were any drones.

Police do not have any footage of the flying machines at the airfield and are relying on accounts from witnesses and the discovery of a damaged device.
Je zou inderdaad mogen verwachten dat die dingen wel op Internet zouden staan ondertussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

SkiFan schreef op zondag 23 december 2018 @ 20:01:
@HarmoniousVibe Wij in NL mogen dan wel een deftige grondwet hebben, maar het grootste deel van onze grondrechten staan in verdragen als het EVRM en het BUPO. Wij zijn wat dat betreft ook niet roomser dan de paus hoor.
Je moet voor de gein even de huidige grondwet en de Staatsregeling voor het Bataafsche Volk 1798 naast elkaar leggen.
Het Bataafsche Volk, zig vormende tot eenen ondeelbaaren Staat, en bezeffende, dat het voornaame bederf van alle Regeeringen gelegen is in de miskenning der natuurlijke en geheiligde regten van den Mensch in maatschappij, verklaart de navolgende stellingen als den wettigen grondslag, waarop Het zijne Staatsregeling vestigt, en als zoo veele regels, waarnaar Het zijne burgerlijke en staatkundige betrekkingen wil hebben gewijzigd.
Die Staatsregeling is nog altijd terug te vinden in de huidige Grondwet voor het Koninkrijk der Nederlanden van 24 augustus 1815.

oud: Alle Leden der Maatschappij hebben, zonder onderscheiding van geboorte, bezitting, stand, of rang, eene gelijke aanspraak op derzelver voordeelen.

nieuw: Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

De aanpassingen die er zijn, zijn gedaan om onze grondwet in overeenstemming met verdragen te krijgen. Maar de essentie is er nog altijd.

Het is oud archaïsch Nederlands, maar de moeite waard om je door heen te worstelen:

De Wet is de wil van het geheele maatschappijlijk Lichaam, uitgedrukt door de meerderheid, of der Burgeren, of van Derzelver Vertegenwoordigers. Zij is, hetzij beschermende, of straffende, gelijk voor allen. Zij strekt zig alleen uit tot daaden, nimmer tot gevoelens. Alles, wat overeenkomt met de onvervreemdbare regten van den Mensch in Maatschappij, kan door geene Wet verboden worden. Zij beveelt, noch laat toe, hetgeen daarmede strijdig is.

Ik heb geen idee wat Engeland voor wettelijke basis heeft om de rechten van het volk te regelen. Misschien dat iemand anders daar wat over kan melden.

Een aantekening: grondwetten en verdragen hebben geen directe werking op jou als burger. Het zijn de wetten en regels waar de wetgevende macht aan moet voldoen. Zij moeten wetten maken die de grondwet en verdragen respecteren, en pas met het resultaat in de handen van de uitvoerende macht kom jij in beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
Da's niet waar, verdragen hebben in NL directe werking. Monistisch systeem. Je kunt gewoon een beroep doen op pak m beet het EVRM of het ontbreken van EU implementatieregels. Natuurlijk niet alle verdragen, maar een fiks aantal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 11-09 14:18
Dit wijkt wel af van mijn originele post, maar goed. In NL is bij het ontbreken van Europese verdragen het grootste probleem artikel 9 van de Grondwet, namelijk dat de rechter geen constitutionele toetsing mag doen. Dus dan heeft de grondwet geen of weinig effect en heeft de wetgevende macht alsnog vrij spel. Halsema en Pechtold hebben hier ooit verandering in proberen te brengen maar daar is 2x een 2/3e meerderheid voor nodig met een verkiezing ertussen.

Echter hebben we in Nederland geen FPTP, dus de grootste excessen worden er door het systeem daar al uitgefilterd. En dat is in het VK dus anders. Winner takes all. Dat gecombineerd met een districtenstelsel en je hebt op een zeker moment een onwerkbaar politiek stelsel. Brexit is daar zowel een symptoom van als een katalysator voor.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkiFan
@HarmoniousVibe Klopt, maar da's dus doordat alle grondrechten direct in mn het EVRM staan niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:47

drooger

Falen is ook een kunst.

J.K. Rowling heeft nog iets luchtigs geschreven voor de feestdagen:

https://twitter.com/jk_rowling/status/1076478621408247808
And lo, unto her did appear a host of Corbyn defenders, who did descend upon her mentions, and she was not sore afraid, because she was used to it. And the host did sing with one voice, ‘ungodly woman, thou foolest us not. We know the true reason thou despisest Saint Jeremy.’ 1

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017

Amphiebietje

In de blubber

hoevenpe schreef op zondag 23 december 2018 @ 20:58:
Dit is wel heel bizar, gevalletje massahysterie wat een heel vliegveld dagen plat legt?
Was Brexit maar ook zo, zullen sommigen denken... :/

In elk geval klinkt het alsof de levens van de twee (inmiddles ex-)verdachten door sommige media naar de sodemieter zijn geholpen :( :
The setback to the investigation followed a series of newspaper reports naming those arrested as 47-year-old Paul Gait, a window fitter, and his 54-year-old wife, Elaine Kirk, from Crawley, three miles south of Gatwick.

They were released after 36 hours of questioning. Their friends expressed dismay that the couple had been arrested in the first place.

Their pictures appeared on a number of Sunday newspaper front pages, one of which asked: “Are these the morons who ruined Christmas?” The television presenter Piers Morgan apologised after describing the pair as “clowns” in a tweet and said the situation was a fiasco.
https://www.theguardian.c...e-released-without-charge

Inmiddels is de mogelijke massahysterie teruggebracht tot een communicatiefout v.d. politie:

https://www.theguardian.c...wn-to-poor-communications

Als dit de competentie van de overheidsdiensten aangaande grootschalige problemen met het vervoer reflecteert, dan wordt de Brexit nog wat... :F

[ Voor 13% gewijzigd door Amphiebietje op 24-12-2018 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:01

alienfruit

the alien you never expected

Ik kwam deze video tegen over Brexit:
*knip*

Wat vinden jullie ervan? Ik ben er niet helemaal mee eens

Een vraag stelling waarin anderen gevraagd wordt een video te bekijken is niet de bedoeling, de meeste mensen hebben niet de tijd om complete video's te bekijken en zonder te weten waar de video over gaat verstoord dat de discussie. Zie ook ons AWM beleid: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#video drops

Post op z'n minst een samenvatting van het punt wat in de video gemaakt is en wat de relevante discussiewaarde is, zodat er ook een discussie kan plaats vinden zonder dat mensen de video hoeven te bekijken. Los daarvan, is de video tevens afkomstig uit conspiracy hoeken dat biedt sowieso weinig discussie waarde en zien we liever niet, vandaar dat ik hem heb verwijderd, zie verder ook: Brontoetsing #hoedan?!

[ Voor 80% gewijzigd door defiant op 24-12-2018 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

De kop maakt me al sceptisch. Ik heb niet zo veel zin om naar een Youtubevideo te kijken om informatie te beoordelen, dus ik ben naar de Twitterfeed van deze persoon of personen gegaan, en ik denk dat ze behoorlijk in de samenzweringstheorieën zitten.

Bijvoorbeeld wordt beweerd dat het dossier van Steele, een belangrijk beginpunt van het hele Ruslandonderzoek, een verzinsel is van de Democratische partij. Ook komt de term Deep State voor in een van de tweets.

Afgaande op deze beweringen lijkt dit me een propagandakanaal om fake news te verspreiden.

Hoe dieper ik in het twitterverleden kijk, hoe meer ik overtuigd ben van het feit dat dit een propagandakanaal is. Overigens zit er een tweet tussen waarin ze het hebben over het verlies van de waarheid en vrijheid van meningsuiting :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Edit: Was begonnen met schrijven voor @Plasma_Wolf zijn post.

Ken ze niet, dus even Googlen:
https://www.telegraph.co....commentator-investigated/

En de ander? Auteur voor globalresearch.ca. Die zijn net één stapje boven Niburu gekkies, maar niet heel veel erboven. Compleet geflipt dus.

Dat is geen goed begin, maar ik heb weinig te doen op Kerst avond, dus toch maar gekeken :P. Als iemand nog niet in slaap kan komen, prima filmpje. Het gaat zo traaaag. Als iemand misschien nog niks heeft meegekregen van Brexit is het beter, maar ik vind het slaapverwekkend trage herhaling van de situatie aan het begin.

Ondertussen op 10:30 ofzo krijgen we ineens dat Hard Brexit iets is waar UK probleemloos wel weer overheen komt. Oké, goed onderbouwd ook, maar nu gaat de inhoud van het filmpje dus beginnen (hoop ik) over de EU. Vanaf daar gaat het niveau dan ook snel de lift in. De lift naar beneden welteverstaan. Los van de toon (zoveel woorden voor zo weinig inhoud). Maar er komt geen enkel argument langs. Het is in dat filmpje een feit dat de UK het geweldig gaat doen en de EU leiders zijn oligarchen die wereldvreemde globalisten zijn. Alles is dus erop gebaseerd dat de UK het goed gaat doen met harde Brexit, dus andere landen gaan de UK volgen, dus de EU valt uit elkaar. Het hele idee dat dat de UK het misschien niet goed zal doen komt niet bij ze op.

Overigens als zulk soort troep bij je langs komt op bijvoorbeeld Youtube moet je echt je keuze aan informatie bronnen eens heroverwegen tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
@Sissors
Dit is ook wel een reden waarom ik een 'no deal' Brexit gezien de omstandigheden niet zo'n slecht idee vindt: dan weten we volgend jaar om deze tijd in ieder geval wat spookverhalen waren en wat de werkelijke gevolgen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Mwah, hoewel je daar een punt hebt, zie ik het toch als lose-lose situatie voor zowel UK als EU. En hoewel de Britten irritant konden zijn in de EU, ben ik ook nog steeds het oneens met genoeg zaken die de EU doet, en ik denk dat ze soms daar wel een remmende invloed op konden zijn.

En als je kijkt naar de twee extreme kanten qua gevolgen: Het gaat significant slechter met de UK na Brexit: Dan hebben een 66M mensen daar veel last van als vorm van leuk experimentje (oké, de Brexit stemmers heb ik minder medelijden mee). Of het gaat eigenlijk (economisch) beter met de UK na een harde Brexit. En dat zal een slag voor de EU zijn, en als de EU op lange termijn uit elkaar valt denk ik niet dat dat positief is. Helemaal los van economische gevolgen maak ik me dan meer druk over politieke gevolgen van zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Tussen alle Brexit-zaken als no-deal etc, is er eigenlijk nog een kans dat wanneer de UK uit de EU gaat, ze nog terug kunnen komen, ooit?

Ik heb het idee dat de rest van de EU, net als in de jaren '70 eigenlijk volmaakt geen trek meer hebben in de Britten met hun verdeel/heers technieken, politieke aanpak en sabotage zoals ze nu doen. Ook de trackrecord van de afgelopen 30 jaar (Rebate eisen, golfoorlog '03 en nu Brexit) maakt het voor de EU als geheel een politiek gekkenhuis enzo.
Ik heb het idee dat, tenzij May artikel 50 intrekt, de Britten toch voor minstens 40 jaar weer langs de zijlijn mogen toekijken of een Zwitsers model misschien aangeboden krijgen (vazalstaten). En zou de UK zelf dan niet half desintegreren en forse economische schade oplopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Sissors schreef op maandag 24 december 2018 @ 22:07:
Mwah, hoewel je daar een punt hebt, zie ik het toch als lose-lose situatie voor zowel UK als EU. En hoewel de Britten irritant konden zijn in de EU, ben ik ook nog steeds het oneens met genoeg zaken die de EU doet, en ik denk dat ze soms daar wel een remmende invloed op konden zijn.
Dat gevoel deel ik, maar ben erg bang dat als we nu op het laatste moment de boel afblazen het gedonder nooit meer ophoudt. Die Brexiteers zullen laaiend zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Delerium schreef op maandag 24 december 2018 @ 22:10:
Tussen alle Brexit-zaken als no-deal etc, is er eigenlijk nog een kans dat wanneer de UK uit de EU gaat, ze nog terug kunnen komen, ooit?

Ik heb het idee dat de rest van de EU, net als in de jaren '70 eigenlijk volmaakt geen trek meer hebben in de Britten met hun verdeel/heers technieken, politieke aanpak en sabotage zoals ze nu doen. Ook de trackrecord van de afgelopen 30 jaar (Rebate eisen, golfoorlog '03 en nu Brexit) maakt het voor de EU als geheel een politiek gekkenhuis enzo.
Ik heb het idee dat, tenzij May artikel 50 intrekt, de Britten toch voor minstens 40 jaar weer langs de zijlijn mogen toekijken of een Zwitsers model misschien aangeboden krijgen (vazalstaten). En zou de UK zelf dan niet half desintegreren en forse economische schade oplopen?
De EU-regels zijn duidelijk en laten weinig ruimte voor weerzin. Als ze aan de regeltjes willen voldoen kunnen ze lid worden. Vergt wel enige inzet (daarom maakt Turkije nog geen kans op het begin van het toetredingsproces) dus ik gok dat de kans verwaarloosbaar is. Maar dat zal niet aan de EU of de regels van de EU liggen.

Overigens weet je dat Engeland op 1 januari 1973 tot de EEG toegetreden is? (Net zoals de Denen en de Ieren..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

burne schreef op maandag 24 december 2018 @ 22:18:
[...]
Overigens weet je dat Engeland op 1 januari 1973 tot de EEG toegetreden is? (Net zoals de Denen en de Ieren..)
Dat weet ik, net zoals De Gaulle ze altijd met een veto buiten de EEG wilde houden omdat de Britten niet te vertrouwen zijn op punten die ze nu dus zelf zo invullen.

En qua aanpassingsvermogen vermoed ik dat de Turken of Russen nog eerder met euro's (willen) betalen dan dat de Britten überhaupt wat met de Eu willen doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Delerium op 24-12-2018 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 15:36
alienfruit schreef op maandag 24 december 2018 @ 20:04:
Wat vinden jullie ervan? Ik ben er niet helemaal mee eens
Ernaar gekeken en om hun eigen woorden te citeren. 'In hun bubbel kunnen ze niet zien wat er aan de hand is.' Daarmee bedoel ik op hun zelf en niet de EU :)
Zulke holle frasen, traagheid van vertellen en een ontkenning van de werkelijkheid kan je alleen op een kostschool leren.
[...]

De EU-regels zijn duidelijk en laten weinig ruimte voor weerzin. Als ze aan de regeltjes willen voldoen kunnen ze lid worden. Vergt wel enige inzet (daarom maakt Turkije nog geen kans op het begin van het toetredingsproces) dus ik gok dat de kans verwaarloosbaar is. Maar dat zal niet aan de EU of de regels van de EU liggen.

Ironisch is dat we juist vanwege de ervaringen met de Britten de toelatingsregels hebben aangescherpt.
Ik kan mij vergissen maar als ze artikel 50 niet intrekken en zich later alsnog bedenken. Dan wordt het toch een nieuwe procedure waarbij er geen rebate meer is (zou toch de volgende begrotingsonderhandelingen geschrapt worden) en men een plan moet opstellen om de euro in te voeren.

[ Voor 51% gewijzigd door D-dark op 25-12-2018 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter

Ze zullen echter geen van de uitzonderingen en extraatjes krijgen die ze nu hebben. Wat heel erg goed zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

gambieter schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 00:17:
[...]

Ze zullen echter geen van de uitzonderingen en extraatjes krijgen die ze nu hebben. Wat heel erg goed zou zijn.
Met hangende pootjes terugkeren op je schreden is nooit een benijdenswaardige onderhandelingspositie.

Van de andere kant: het nog even extra inwrijven is dan wel weer extra zielig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000

franssie

Save the albatross

Ach - ik zal het meemaken allemaal maar toch maar een vlucht en hotel geboekt voor Edinburgh. Hotel is te cancellen als de GBP (haha de G stat voor Great toch?!) instort en ik dus een betere koop kan krijgen.
Ik zal begin Feb rapporteren wat er nog over is :+ De Schotten kennende alles.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
burne schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 00:46:
Met hangende pootjes terugkeren op je schreden is nooit een benijdenswaardige onderhandelingspositie.

Van de andere kant: het nog even extra inwrijven is dan wel weer extra zielig.
Heeft niets met inwrijven te maken, ze beginnen weer op nul. Mensen blijven de fout maken er een intentie achter te zoeken, de EU draait op regels.

• mc-koenoe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-07-2023
https://twitter.com/ukhomeoffice/status/1078206349148708865 😱

Het is de bedoeling dat als je een link post er op z'n minst ook even (korte) samenvatting van geeft, zie ook ons beleid:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#linkdrops

[ Voor 62% gewijzigd door defiant op 27-12-2018 17:41 ]

Pagina: 1 2 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.