Domoticz - open source domotica systeem - deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 112 Laatste
Acties:
  • 575.719 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Vandaag weer deze melding:
code:
1
 Error: Getting error 'Transport endpoint is not connected' while getting remote_endpoint in connection::start

iemand een idee wat dit inhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:38
Grrr, heb nog een 433 MHz (RFXcom) temp sensor nodig en de Cresta tx320 is niet meer leverbaar. De tfa320 is de vervanger maar alleen bij één website te krijgen, waar ik natuurlijk verzendkosten moet lappen...
Iemand nog andere tips, behalve knutselen of andere protocollen?

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:08
Wiley99 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:58:
Grrr, heb nog een 433 MHz (RFXcom) temp sensor nodig en de Cresta tx320 is niet meer leverbaar. De tfa320 is de vervanger maar alleen bij één website te krijgen, waar ik natuurlijk verzendkosten moet lappen...
Iemand nog andere tips, behalve knutselen of andere protocollen?
https://www.weerstationkopen.nl/rfxcom-usb/rfxcom-sensoren/ verzendkosten 3,95
https://weerhuisje.nl/nl/accessoires/tfa/g-10000031 verzendkosten 4,95
of op Aliexpress de Digoo DG-R8H of DG-R8S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Die digoo werkt niet naar wens vind ik zelf. Valt vaak weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley99
Dank je, die had ik inderdaad al gevonden, zij zijn de enige met die rfa320. Heb bij een andere heel grote webwinkel zo'n bezorgabonnementje, daar haalde ik eerst mijn cresta's...

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-09 14:27
Ik heb een Harmony hub toegevoegd in domoticz en mijn bestaande activiteiten (tv kijken, muziek luisteren, film kijken) komen netjes als switches naar boven in domoticz.
Ook power off zit erbij werkt prima.

Maar nu zou ik graag wat z wave lampen willen schakelen en liefst ook dimmen. Maar ik zie zo nog geen mogelijkheid. Ik dacht om misschien een soort dummy apparaat in harmony hub aan te maken en daarvoor een activiteit te verzinnen die vervolgens in domoticz op komt. Maar zomaar iets aanmaken gaat niet, dus dan zou ik een bestaand apparaat moeten misbruiken.

Iemand een beter idee?

Ik begrijp inmiddels dat HA bridge de oplossing zou kunnen zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door DjAntoon op 20-11-2019 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:30
DjAntoon schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 23:31:
Ik heb een Harmony hub toegevoegd in domoticz en mijn bestaande activiteiten (tv kijken, muziek luisteren, film kijken) komen netjes als switches naar boven in domoticz.
Ook power off zit erbij werkt prima.

Maar nu zou ik graag wat z wave lampen willen schakelen en liefst ook dimmen. Maar ik zie zo nog geen mogelijkheid. Ik dacht om misschien een soort dummy apparaat in harmony hub aan te maken en daarvoor een activiteit te verzinnen die vervolgens in domoticz op komt. Maar zomaar iets aanmaken gaat niet, dus dan zou ik een bestaand apparaat moeten misbruiken.

Iemand een beter idee?

Ik begrijp inmiddels dat HA bridge de oplossing zou kunnen zijn?
als je de zwave lampen al in domoticz hebt heb je toch geen ha bridge nodig. Dan kun je toch gewoon op basis van dat de status in domoticz tv kijken is die lampen anders zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Sorry, ik was niet helemaal duidelijk. Ik wil graag de harmony remote control gebruiken om via de hub en domoticz een paar lampen te bedienen. Liefst zelfs dimmen.
Dus als het vrouwtje voor de TV zit, ze de remote ook gebruikt om de (dichtsbijzijnde) lamp te bedienen.
Er zitten voor dat doel knoppen op de afstandsbediening (home control) echter specifiek voor HUE en anderen.

Helaas is destijds bij de bouw de schakelaar / dimmer uit het zicht gemonteerd.

Maar als ik lees wat er allemaal nodig is om HA bridge werkend te krijgen, dan twijfel ik of ik dat wel moet gaan doen. Is er nog een andere trukje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-09 16:09
soepah schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:46:
....
Iemand een idee waar ik dit zou moeten zoeken?
...
8)7 Heb het gisteravond gevonden. Ik had domoticz al een draaien in docker, waarna ik vorige week de USB devices heb toegevoegd. Na het toevoegen de docker-compose.yaml updaten en via docker-compose restart (of stop & start) domoticz herstart. Echter dan worden volgens de documentatie de docker properties niet geupdate (maw; de USB toevoegingen niet herkend).
Dus nadat ik de docker-compose down, build en opnieuw up gedaan heb, werkt het als een trein. 8)7

Note: dit zodat andere mensen die hierop zoeken dit mogelijk ook handig vinden :9

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 10:28

Atmoz

Techno!!

MdO82 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 13:41:
[...]

Was het je gelukt om een backup te maken van je Rpi naar je synology ?
Nee, nog niet.
Zag er toch ingewikkelder uit dan ik had gehoopt O-)
Binnenkort nog eens goed de tijd voor nemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Toppe schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:44:
[...]

Nee, ik heb TelePeriod 10 gedaan, heel bewust dus. Anders duurt het mij te lang voordat ik nieuwe data heb (en met een energiemeter is dat wel handig)

https://www.hornbach.de/s...x1-5/6691482/artikel.html

€34 voor een knop die in NL €44 doet....
Kan je die daar bestellen voor dat bedrag dan?

nog een idee wat deze melding kan zijn/ veroorzaken?
code:
1
 Error: Getting error 'Transport endpoint is not connected' while getting remote_endpoint in connection::start

[ Voor 15% gewijzigd door vwtune op 20-11-2019 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Toppe schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:18:

FTP verbinding openzetten? Werkt bij mij als een zonnetje
Dat is inderdaad één van de dingen ja O-)

Eerst een ander probleem oplossen: ik kom met m'n laptop niet eens meer in de shared folders van de Synology (ondanks juist admin wachtwoord 8)7). Maargoed, dat is natuurlijk geen probleem voor in dit topic...

Waar ik wel nog een vraag over had met betrekking tot Domoticz:

Ik heb zojuist een Smart Wallplug geïnstalleerd/geconfigureerd in Google Home (werkt ook al fijn via de Google Home App _/-\o_). Maar ik krijg deze niet werkend in Domoticz. Als ik de devices toevoeg komen deze bij "Utility" te staan... Daar kan ik niets aan/uit schakelen.

Iemand hier ervaring mee toevallig? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Atmoz schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:03:
[...]

Eerst een ander probleem oplossen: ik kom met m'n laptop niet eens meer in de shared folders van de Synology (ondanks juist admin wachtwoord 8)7). Maargoed, dat is natuurlijk geen probleem voor in dit topic...

Ik heb zojuist een Smart Wallplug geïnstalleerd/geconfigureerd in Google Home (werkt ook al fijn via de Google Home App _/-\o_). Maar ik krijg deze niet werkend in Domoticz. Als ik de devices toevoeg komen deze bij "Utility" te staan... Daar kan ik niets aan/uit schakelen.

Tasmota er op knallen als er een ESP sensor inzit. Werkt stukken beter ;)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Atmoz schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:03:
[...]

Lijkt een kopie van de Blitzwolf SHP6 en Gosund 111. Als dat zo is, dan is deze eenvoudig te flashen met Tasmota via tuya convert.

Ik heb afgelopen maandag deze namelijk net zelf geflasht. De SHP6, een LSC stekker en LSC led fillament lamp. Na een beetje stoeien en eerste ogenschijnlijk dode led lamp, toch alles werkend gekregen met tasmota.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:09

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik heb Domoticz op mijn RaspberryPi staan onder Raspbian Stretch, echter nadat ik hem aanzet wil de service Domoticz steeds weer stoppen. De web-GUI blijft ook hangen op een grijze pagina of geeft een time-out.

na een reboot werkt alles wel weer prima naar behoren? Hoe kan dit?
Het command
  sudo service domoticz.sh status
lijkt ook weinig spannends op te leveren dan enkel dat Domoticz up gaat, en daarna down. Totdat ik het een reboot geef.
How come?

[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 20-11-2019 15:30 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:19
AW_Bos schreef op woensdag 20 november 2019 @ 15:28:
Ik heb Domoticz op mijn RaspberryPi staan onder Raspbian Stretch, echter nadat ik hem aanzet wil de service Domoticz steeds weer stoppen. De web-GUI blijft ook hangen op een grijze pagina of geeft een time-out.

Het command
lijkt ook weinig spannends op te leveren dan enkel dat Domoticz up gaat, en daarna down. Totdat ik het een reboot geef.
How come?
Wordt vaak veroorzaakt door een slecht werkende plugin, je zou voor de test even je plugin folder een andere naam kunnen geven en dan kijken of het zonder plugins stabieler draait. Zie je rare foutmeldingen in de log als Domoticz wel draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Knielen schreef op woensdag 20 november 2019 @ 15:41:
[...]

Wordt vaak veroorzaakt door een slecht werkende plugin, je zou voor de test even je plugin folder een andere naam kunnen geven en dan kijken of het zonder plugins stabieler draait. Zie je rare foutmeldingen in de log als Domoticz wel draait?
Ik kan het proberen, maar waarom werkt het wel na een reboot, en niet na een koude start? :?
Normaal zie ik geen vreemde foutmeldingen als hij stabiel draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:23

Rouwette

Rouwette.com

Ik krijg de Nefit Easy maar niet in Domoticz, geeft aan dat het wachtwoord niet klopt maar weet 100% zeker dat er geen typo of dergelijke in zit.
Error: NefitEasy: Error getting http data!
-Edit-

Opgelos door de permissie voor npm mappen in te stellen en herinstall van npm

[ Voor 46% gewijzigd door Rouwette op 21-11-2019 10:36 . Reden: opgelost ]

https://www.rouwette.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcost
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
AW_Bos schreef op woensdag 20 november 2019 @ 15:28:

Het command
How come?
Dit probleem had ik ook na een stroomstoring. Steeds na reboot of manuele start werkte hij even.
Na "sudo service domoticz restart" was het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley99
AW_Bos schreef op woensdag 20 november 2019 @ 15:42:
[...]

Ik kan het proberen, maar waarom werkt het wel na een reboot, en niet na een koude start? :?
Normaal zie ik geen vreemde foutmeldingen als hij stabiel draait.
code:
1
sudo service domoticz restart
al eens geprobeerd? Als dat werkt dan zie de discussie van een paar dagen eerder: komt bij verschillende mensen voor in verschillende OS versies... Tot nu toe zorgen dat je niet vaak hoeft te rebooten (doe ik bijna nooit) en als je het wel doet even herinneren om wat services te 'restarten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley99
Toppe schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:18:
[...]

FTP verbinding openzetten? Werkt bij mij als een zonnetje
Jij gebruikt toch ook dat 'live dd' als backup, niet? Heb je zo'n backup ook al eens teruggezet en langdurig zonder problemen gebruikt? De geleerden zijn het immers niet eens over het risico van het zonder meer kopiëren (met dd = plat bitjes oppakken op nagenoeg hardwareniveau) van een draaiend systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

mcost schreef op woensdag 20 november 2019 @ 16:37:
[...]

Dit probleem had ik ook na een stroomstoring. Steeds na reboot of manuele start werkte hij even.
Na "sudo service domoticz restart" was het probleem opgelost.
Ook blijvend na een koude start? Volgens mij heb ik dat al eens geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wiley99 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 16:43:
[...]

Jij gebruikt toch ook dat 'live dd' als backup, niet? Heb je zo'n backup ook al eens teruggezet en langdurig zonder problemen gebruikt? De geleerden zijn het immers niet eens over het risico van het zonder meer kopiëren (met dd = plat bitjes oppakken op nagenoeg hardwareniveau) van een draaiend systeem.
Klopt. Maar nee, tot op heden nog nooit iets terug moeten zetten. Vindt het ook niet de meest handige manier om een backup te maken.

Nu kopieer je alleen de database en niet de plug-ins etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Eigenlijk een meer "Raspberry Pi-in-het-algemeen-vraag", maargoed Domoticz draait daar natuurlijk bij velen op :D

Hoe zit dat eigenlijk met die SD-kaartjes... Ik krijg nu geregeld de foutmelding "database disk image is malformed" en heb het idee dat dit wel eens aan het SD-kaartje kan liggen. Ik kwam laatst ook ergens iets tegen dat ze een SSD (gewoon zo eentje voor in de computer) via een USB-dongle aan de Rpi hadden hangen. Is dat niet veel stabieler en dus beter? (en volgens mij ook nog eens sneller :9)

Zou dat iets kunnen zijn om ook eens te proberen? Of hangen daar weer andere nadelen aan i.c.m. Domoticz?

edit:

Of zou het al helpen als ik bijvoorbeeld deze SD-kaart neem in plaats van de "Strontium" die er nu in zit?

Ik krijg sinds vandaag ook de melding "Probleem met bewaren van de instellingen" bij het (proberen) opslaan van de instellingen op de Settings-pagina. Zou dat daar ook mee te maken kunnen hebben?

Heb nog niet zo heel lang Domoticz (of überhaupt een Raspberry) maar ik kom toch geregeld (kleine) problemen tegen. Ik zou liever hebben dat deze er niet (of in ieder geval minder) waren _/-\o_

Ondertussen ligt het hier vol met diverse sensoren, dus stoppen kan ik niet meer 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Atmoz op 20-11-2019 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
@Atmoz Ik gebruik een pi drive, sd card enkel voor booten en dan de rest op een usb stick. Die usb stick backup ik ook na grote wijzigingen, en de database word "continu" naar de NAS geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

DjAntoon schreef op woensdag 20 november 2019 @ 18:24:
@Atmoz Ik gebruik een pi drive, sd card enkel voor booten en dan de rest op een usb stick. Die usb stick backup ik ook na grote wijzigingen, en de database word "continu" naar de NAS geschreven.
Dat ziet eruit als een cool ding 8)
Maar als ik het (zo even snel) goed zie is deze niet meer officieel verkrijgbaar...

Voor nu even geen probleem want:
Toppe schreef op woensdag 20 november 2019 @ 19:29:
@Atmoz die Samsung gebruik ik hier in huis voor alle doeleinde. Laten me nooit in de steek! (y)
Ik had deze al besteld zojuist >:)
Dus goed om te horen dat dit een goede keuze is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
DjAntoon schreef op woensdag 20 november 2019 @ 06:51:

Maar als ik lees wat er allemaal nodig is om HA bridge werkend te krijgen, dan twijfel ik of ik dat wel moet gaan doen. Is er nog een andere trukje?
Zo moeilijk is HAbridge niet. Ik heb het al tijden draaien. Ook om een licht aan en uit te zetten via de remote.
Ik gebruik de harmony plugin trouwens niet in Domoticz. Was destijds een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 13:19
Wiley99 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 16:38:
[...]

code:
1
sudo service domoticz restart
al eens geprobeerd? Als dat werkt dan zie de discussie van een paar dagen eerder: komt bij verschillende mensen voor in verschillende OS versies... Tot nu toe zorgen dat je niet vaak hoeft te rebooten (doe ik bijna nooit) en als je het wel doet even herinneren om wat services te 'restarten'.
Hoe doe je dat dan na een update van Domoticz? Ik heb de betareleases, die komen best vaak uit waardoor de Pi wordt gereboot na iedere update.

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Hmmzz, het blijft maar foutmeldingen regenen vandaag....

"DataTables warning: table id=nodestable - Requested unknown parameter '8' for row 21, column 8. For more information about this error, please see http://datatables.net/tn/4"

Als ik vervolgens die link bekijk, dan zie ik daar niet echt iets waaruit moet blijken wat de oplossing (voor Domoticz) is :?

[edit]

Die foutmelding ontstaat trouwens zodra ik een node wil toevoegen....

[edit]
Peutpeut schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:07:
[...]

Deze foutmelding heb ik laatst ook gehad, niet bij het toevoegen van een node maar bij het openen van het overzicht met nodes. Na x aantal keer op OK geklikt te hebben verdween de melding (waarbij x het aantal nodes ongeveer is kwam ik achter). Inmiddels krijg ik deze melding niet meer.
Ohja klopt. Dat is het ook. Die melding komt al bij dat scherm inderdaad. En zoals je zegt komt het aantal meldingen overeen met het aantal nodes!

[ Voor 45% gewijzigd door Atmoz op 20-11-2019 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattenbeld
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09 18:19
Deze ochtend heb ik de plugin 'stream2chromecast' gevonden waarmee je mp3 bestanden of gesproken tekst kan sturen naar een chromecast device, in mijn geval een Google Home Mini.

Ik maak dan gebruik van dit command:

code:
1
2
#!/bin/sh 
/usr/bin/python /home/pi/stream2chromecast/stream2chromecast.py -devicename 192.168.1.123 ns.mp3 > /dev/null 2>&1

Nu zou ik dit graag willen laten uitvoeren op het moment dat er op de deurbel wordt gedrukt, het lukt mij echter niet om via domoticz geregeld te krijgen.
Ik heb de bovenstaande code in een .sh file gezet en wanneer ik dit via de terminal met putty uitvoer krijg ik het geluid te horen op de Google Home Mini.

Maar het lukt mij niet om dit als een actie te laten uitvoeren als de deurbel wordt ingedrukt.
Ik heb het volgende geprobeerd:

On actie op de deurbel schakelaar:
script:///home/pi/stream2chromecast/bel.sh
Dan krijg ik deze error:
Error: Error executing script command (/home/pi/stream2chromecast/bel.sh). returned: 256

Of deze On actie:
script:///home/pi/stream2chromecast/stream2chromecast.py -devicename 192.168.1.123 ns.mp3
Dan krijg ik deze error:
Error executing script command (//home/pi/stream2chromecast/stream2chromecast.py). returned: 256

Heb het ook met een Lua script geprobeerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
commandArray = {}

if (devicechanged['Deurbel'] == 'On') then
    print('Deurbel test google home')
os.execute('/usr/bin/phyton /home/pi/stream2chromecast/stream2chromecast.py -devicename 192.168.1.123 ns.mp3')
end

return commandArray

In het log zie ik dan wel de print Deurbel test google home maar verder gebeurd er niks en geen foutmeldingen.

Ook dit Lua script geprobeerd met hetzelfde resultaat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
commandArray = {}

os.execute ("/home/pi/stream2chromecast/bel.sh")'
end

return commandArray

Kan iemand mij hiermee helpen, waarschijnlijk zie ik gewoon iets simpels over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Atmoz schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:29:
Hmmzz, het blijft maar foutmeldingen regenen vandaag....

"DataTables warning: table id=nodestable - Requested unknown parameter '8' for row 21, column 8. For more information about this error, please see http://datatables.net/tn/4"

Als ik vervolgens die link bekijk, dan zie ik daar niet echt iets waaruit moet blijken wat de oplossing (voor Domoticz) is :?

[edit]

Die foutmelding ontstaat trouwens zodra ik een node wil toevoegen....
Deze foutmelding heb ik laatst ook gehad, niet bij het toevoegen van een node maar bij het openen van het overzicht met nodes. Na x aantal keer op OK geklikt te hebben verdween de melding (waarbij x het aantal nodes ongeveer is kwam ik achter). Inmiddels krijg ik deze melding niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiley99
Toppe schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:15:
[...]

Klopt. Maar nee, tot op heden nog nooit iets terug moeten zetten. Vindt het ook niet de meest handige manier om een backup te maken.

Nu kopieer je alleen de database en niet de plug-ins etc.
Dat snap ik niet, ik bedoelde dd waarmee je een disk image maakt en dus alles wat op je sdd of sd staat. Dan heb je ook echt alles. Alleen zou je dat theoretisch niet op een mounted partitie moeten doen, vandaar mijn vraag. Backups zou je theoretisch ook af en toe moeten testen ;)

NB ik heb een tijd geleden gewoon een disk image gemaakt en backup nu alleen de databases (influx, grafana, domoticz backupmap).

• Wiley99
Peutpeut schreef op woensdag 20 november 2019 @ 19:43:
[...]

Hoe doe je dat dan na een update van Domoticz? Ik heb de betareleases, die komen best vaak uit waardoor de Pi wordt gereboot na iedere update.
Ik gebruik de stable dus reboot vrijwel nooit. Misschien een cron proberen? Zo'n restart gaat vliegensvlug. Komen die betas op geregelde tijdstippen of willekeurig?

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:23

DizzyWeb

Ondertiteld

nassan schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:47:
Deze ochtend heb ik de plugin 'stream2chromecast' gevonden waarmee je mp3 bestanden of gesproken tekst kan sturen naar een chromecast device, in mijn geval een Google Home Mini.

Ik maak dan gebruik van dit command:

code:
1
2
#!/bin/sh 
/usr/bin/python /home/pi/stream2chromecast/stream2chromecast.py -devicename 192.168.1.123 ns.mp3 > /dev/null 2>&1

Nu zou ik dit graag willen laten uitvoeren op het moment dat er op de deurbel wordt gedrukt, het lukt mij echter niet om via domoticz geregeld te krijgen.
Ik heb de bovenstaande code in een .sh file gezet en wanneer ik dit via de terminal met putty uitvoer krijg ik het geluid te horen op de Google Home Mini.

Maar het lukt mij niet om dit als een actie te laten uitvoeren als de deurbel wordt ingedrukt.
Ik heb het volgende geprobeerd:

On actie op de deurbel schakelaar:
script:///home/pi/stream2chromecast/bel.sh
Dan krijg ik deze error:
Error: Error executing script command (/home/pi/stream2chromecast/bel.sh). returned: 256

Of deze On actie:
script:///home/pi/stream2chromecast/stream2chromecast.py -devicename 192.168.1.123 ns.mp3
Dan krijg ik deze error:
Error executing script command (//home/pi/stream2chromecast/stream2chromecast.py). returned: 256

Heb het ook met een Lua script geprobeerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
commandArray = {}

os.execute('/usr/bin/phyton /home/pi/stream2chromecast/stream2chromecast.py -devicename 192.168.1.123 ns.mp3')
end

return commandArray

In het log zie ik dan wel de print Deurbel test google home maar verder gebeurd er niks en geen foutmeldingen.

Ook dit Lua script geprobeerd met hetzelfde resultaat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
commandArray = {}

os.execute ("/home/pi/stream2chromecast/bel.sh")'
end

return commandArray

Kan iemand mij hiermee helpen, waarschijnlijk zie ik gewoon iets simpels over het hoofd.
Deze al gevonden?

Zet nog eens "exit 0" onderaan je sh script en probeer dat nog eens als On actie?

• DjAntoon
jobr schreef op woensdag 20 november 2019 @ 19:37:
[...]

Zo moeilijk is HAbridge niet. Ik heb het al tijden draaien. Ook om een licht aan en uit te zetten via de remote.
Ik gebruik de harmony plugin trouwens niet in Domoticz. Was destijds een drama.
Ik vrees dat er wel een kennislevel verschil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Welke thermostaatkraan werkt UITSTEKEND met Domoticz?
Ik dacht een aantal (12 om precies te zijn) Fibaro's te gaan kopen, maar volgens de reviews zijn deze toch niet zo goed.

Welke zijn wel écht aan te raden? Het is geen kleine uitgave, dus ik doe het liever wel goed dan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vwtune
Atmoz schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:53:
Welke thermostaatkraan werkt UITSTEKEND met Domoticz?
Ik dacht een aantal (12 om precies te zijn) Fibaro's te gaan kopen, maar volgens de reviews zijn deze toch niet zo goed.

Welke zijn wel écht aan te raden? Het is geen kleine uitgave, dus ik doe het liever wel goed dan :)
Ik heb hier een aantal van:
https://www.robbshop.nl/t...eurotronic?sqr=eurotroni&
aangezien je er 12 nodig hebt, kost het je 40,50 ps ipv 44,50

Zelf heb ik hem met Zwave, je hebt ook een Zigbee versie.

[ Voor 5% gewijzigd door vwtune op 21-11-2019 10:27 ]

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

vwtune schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:24:
[...]

Ik heb hier een aantal van:
https://www.robbshop.nl/t...eurotronic?sqr=eurotroni&
aangezien je er 12 nodig hebt, kost het je 40,50 ps ipv 44,50

Zelf heb ik hem met Zwave, je hebt ook een Zigbee versie.
Thanks voor je reactie.
En deze is ook echt goed te bedienen met Domoticz? Geen haken en ogen of andere problemen? (die ik dan 12x moet gaan doorstaan :P).

Kun je ook iets zeggen over de batterij-duur? Ik las zojuist ergens een bericht over een andere thermostaatkraan die al na 4 dagen lees was 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vwtune
Atmoz schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:42:
[...]

Thanks voor je reactie.
En deze is ook echt goed te bedienen met Domoticz? Geen haken en ogen of andere problemen? (die ik dan 12x moet gaan doorstaan :P).

Kun je ook iets zeggen over de batterij-duur? Ik las zojuist ergens een bericht over een andere thermostaatkraan die al na 4 dagen lees was 8)7
Zeker, lees de reviews maar op die site welke ik je stuurde, daar hebben ze het ook over Domoticz. Aangezien ik ze begin vorig jaar geïnstalleerd heb, moest ik wel een xml bestand aanpassen om ze goed te laten werken in Domoticz (was ook niet lastig te doen overigens), maar schijnbaar met de huidige laatste versies van Domoticz, is dat aanpassen van dat xml bestand niet meer nodig en kan Domoticz ze meteen na het toevoegen al bedienen.

Ik moet wel zeggen: mijn RPI (waar Domoticz op draait) met de Zwave usb stick, staat helemaal beneden in de meterkast, en 1 thermostaatkraan op zolder, die heeft soms geen ontvangst (maar dit heeft niets met de thermostaatkraan te maken natuurlijk), ik vind het verder geen probleem want eigenlijk staat die altijd op een vaste waarde ingesteld en heeft ie daarvoor ook geen ontvangst voor nodig.

Zoals ik al eerder aangaf, heb ik ze begin vorig jaar geinstalleerd, we zijn dus dik ander half jaar verder en de originele meegeleverde varta batterijen zitten er nog in ;) :+

(hij is overigens lekker stil en super snel)

• kattenbeld
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09 18:19
DizzyWeb schreef op donderdag 21 november 2019 @ 08:10:
[...]

Deze al gevonden?

Zet nog eens "exit 0" onderaan je sh script en probeer dat nog eens als On actie?
Edit:

Het is gelukt, heb het script aangepast naar hetvolgende en nu werkt het perfect met de On actie, Thanks.
code:
1
2
3
#!/bin/sh
/usr/bin/python /home/pi/stream2chromecast/stream2chromecast.py -devicename 192.168.1.123 -playurl http://192.168.1.204:8080/ns.mp3 > /dev/null 2>&1 &
exit 0

Had dat topic inderdaad ook al gevonden. Maar wel over die exit 0 heen gelezen.
Mijn bel.sh script aangepast:
code:
1
2
3
#!/bin/sh
/usr/bin/python /home/pi/stream2chromecast/stream2chromecast.py -devicename 192.168.1.123 ns.mp3 > /dev/null 2>&1 &
exit 0

Als ik hem nu activeer zie ik dit in het log staan:
2019-11-21 11:06:31.604 Status: Executing script: /home/pi/domoticz/scripts/bel.sh

Maar er komt geen geluid uit de Google Home Mini speaker

[ Voor 41% gewijzigd door kattenbeld op 21-11-2019 11:33 ]

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 08:50

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik heb net getracht gbridge te gaan gebruiken, icm mijn google home
maar, als ik tracht te subscriben naar mijn topic, krijg ik enkel alleen maar dit:

mosquitto_sub --username gbridge-ux --pw x --capath /etc/ssl/certs/ --host mqtt.gbridge.io --port 8883 --topic gBridge/u146/x/onoff

Connection Refused: not authorised.
passwd in gbridge al gewijzigd, username is copy/paste

of heeft het met het certificaat te maken?
Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14:58
Atmoz schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:43:
Eigenlijk een meer "Raspberry Pi-in-het-algemeen-vraag", maargoed Domoticz draait daar natuurlijk bij velen op :D

Hoe zit dat eigenlijk met die SD-kaartjes... Ik krijg nu geregeld de foutmelding "database disk image is malformed" en heb het idee dat dit wel eens aan het SD-kaartje kan liggen. Ik kwam laatst ook ergens iets tegen dat ze een SSD (gewoon zo eentje voor in de computer) via een USB-dongle aan de Rpi hadden hangen. Is dat niet veel stabieler en dus beter? (en volgens mij ook nog eens sneller :9)

Zou dat iets kunnen zijn om ook eens te proberen? Of hangen daar weer andere nadelen aan i.c.m. Domoticz?

edit:

Of zou het al helpen als ik bijvoorbeeld deze SD-kaart neem in plaats van de "Strontium" die er nu in zit?

Ik krijg sinds vandaag ook de melding "Probleem met bewaren van de instellingen" bij het (proberen) opslaan van de instellingen op de Settings-pagina. Zou dat daar ook mee te maken kunnen hebben?

Heb nog niet zo heel lang Domoticz (of überhaupt een Raspberry) maar ik kom toch geregeld (kleine) problemen tegen. Ik zou liever hebben dat deze er niet (of in ieder geval minder) waren _/-\o_

Ondertussen ligt het hier vol met diverse sensoren, dus stoppen kan ik niet meer 8)7
Herkenbaar. Heb wel ergens gelezen dat veel sd problemen door de voeding veroorzaakt worden.

Ik was het zo zat ik een oude nuc heb ingezet, energie zuinig en veel sneller.

Je kunt ook naar de Orangepi/odroid kijken of een andere klook met emc memory onboard, scheelt een boel gezeik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soepah
jerh schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:06:
[...]

Herkenbaar. Heb wel ergens gelezen dat veel sd problemen door de voeding veroorzaakt worden.

Je kunt ook naar de Orangepi/odroid kijken of een andere klook met emc memory onboard, scheelt een boel gezeik.
SD is inderaad foutgevoelig. iets met eMMC onboard is inderdaad een stuk veiliger.
ik heb zelf sinds een paar maand een https://www.amazon.de/ACE...+pc&qid=1574338273&sr=8-6 draaien. Deze bevat eMMC en de mogelijkheid er een (SSD) HardDisk bij in te prikken.

Werkt als een trein en super stabiel.

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

jerh schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:06:
[...]

+
soepah schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:12:
[...]

SD is inderaad foutgevoelig. iets met eMMC onboard is inderdaad een stuk veiliger.
ik heb zelf sinds een paar maand een https://www.amazon.de/ACE...+pc&qid=1574338273&sr=8-6 draaien. Deze bevat eMMC en de mogelijkheid er een (SSD) HardDisk bij in te prikken.

Thanks!
Beide kosten ongeveer evenveel. Wat is nu de juiste keuze tussen beide? O-)

Werken ze alletwee PRECIES zoals met een Raspberry Pi 3+ wat betreft installeren (en werken met) Raspbian? Want daar ben ik nu gewend mee te werken, en het zou wel fijn zijn om dat zo te houden...

Met andere woorden: is het zo dat ik de overgang van Rpi naar een van deze "mini PC"s" alleen merk tijdens het omzetten van alles? Werkt het verder precies zo? (alleen dan sneller :9)

Of komen er nog andere dingen kijken met betrekking tot compatibiliteit enzo? Ik kan gewoon PRECIES dezelfde Domoticz binarie installeren zoals in op m'n Rpi gewend ben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soepah
@Atmoz ; ik weet niet wat je Linux Kennisniveau is?

Raspbian is een debian (achtige) distributie voor de Raspberry Pi. Ik weet niet of deze geschikt is voor Orange PI. Op dit forum adviseren ze Armbian (nog een andere :) : http://www.orangepi.org/o...p?mod=viewthread&tid=2584 )

Indien je bv de AcePC koopt (mijn linkje) of een Orange-Pi; en je gooit hier bv Debian / Ubuntu op heb je een kale Installatie.
Indien je daarna Docker installeert (google: debian install docker) en dan domoticz in een docker container installeert merk je er als het goed is weinig van.
Ik gebruik zelf de docker image van linuxserver/domoticz; mijn docker compose ziet er zo uit:

Note: /media/data/domoticz is een mount op mijn nas; waar de persistente files voor m'n domoticz staan (database / www data en plugins bijvoorbeeld)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
version: "3.7"
services:
  domoticz:
    image: linuxserver/domoticz
    container_name: domoticz
    environment:
      - PUID=1000
      - PGID=1000
      - TZ=Europe/Amsterdam
    volumes:
      - /media/data/domoticz/config:/config
      - /media/data/domoticz/www:/var/lib/domoticz/www/
      - /dev/bus/usb:/dev/bus/usb
    devices:
      - /dev/ttyUSB1:/dev/ttyUSB_P1:rwm
      - /dev/ttyUSB.Zwave:/dev/ttyUSB.Zwave
      - /dev/ttyUSB.RFXCOM:/dev/ttyUSB.RFXCOM
    ports:
      - 8080:8080
      - 6144:6144
      - 1443:1443
    restart: unless-stopped

installeren: (zie https://docs.docker.com/install/linux/docker-ce/debian/ && https://docs.docker.com/compose/install/)
code:
1
2
docker-compose build
docker-compose up -d

[ Voor 47% gewijzigd door soepah op 21-11-2019 14:06 . Reden: instructies toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

soepah schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:02:
@Atmoz ; ik weet niet wat je Linux Kennisniveau is?

Raspbian is een debian (achtige) distributie voor de Raspberry Pi. Ik weet niet of deze geschikt is voor Orange PI. Op dit forum adviseren ze Armbian (nog een andere :) : http://www.orangepi.org/o...p?mod=viewthread&tid=2584 )

Indien je bv de AcePC koopt (mijn linkje) of een Orange-Pi; en je gooit hier bv Debian / Ubuntu op heb je een kale Installatie.
Indien je daarna Docker installeert (google: debian install docker) en dan domoticz in een docker container installeert merk je er als het goed is weinig van.
Ik gebruik zelf de docker image van linuxserver/domoticz; mijn docker compose ziet er zo uit:

Note: /media/data/domoticz is een mount op mijn nas; waar de persistente files voor m'n domoticz staan (database / www data en plugins bijvoorbeeld)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
version: "3.7"
services:
  domoticz:
    image: linuxserver/domoticz
    container_name: domoticz
    environment:
      - PUID=1000
      - PGID=1000
      - TZ=Europe/Amsterdam
    volumes:
      - /media/data/domoticz/config:/config
      - /media/data/domoticz/www:/var/lib/domoticz/www/
      - /dev/bus/usb:/dev/bus/usb
    devices:
      - /dev/ttyUSB1:/dev/ttyUSB_P1:rwm
      - /dev/ttyUSB.Zwave:/dev/ttyUSB.Zwave
      - /dev/ttyUSB.RFXCOM:/dev/ttyUSB.RFXCOM
    ports:
      - 8080:8080
      - 6144:6144
      - 1443:1443
    restart: unless-stopped

installeren: (zie https://docs.docker.com/install/linux/docker-ce/debian/ && https://docs.docker.com/compose/install/)
code:
1
2
docker-compose build
docker-compose up -d
Thanks!
Zojuist die met 120GB SSD besteld _/-\o_

Een beetje klooien -met nieuwe dingen- (want verstand van Linux is niet super groot!) kan geen kwaad he >:)

Hopelijk zijn daarmee wel al die "randproblemen" opgelost en kan ik me volledig focussen om alles in Domoticz werkend te krijgen :9

• soepah
@Atmoz Bijkomend voordeel (zo heb ik het zelf in iedergeval gezien); is dat je losse docker instaties kan draaien voor bijvoorbeeld mosquitto (mqtt), grafana & influxdb, zigbee2mqtt etc. :)
en inderdaad, wat prototypen voor linux kennis upgrade

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:24
soepah schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:12:
[...]

Heb je daar Linux of windows op draaien?

• soepah
SpikeHome schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:10:
[...]

Heb je daar Linux of windows op draaien?
Ik draai zelf debian (linux) op dit device. Zit een bios in die ook USB boot support, even met HDMI aan een monitor en je heb mbhv USB boot zo een andere versie erop.
Las online namelijk ook dat Windows 10 (voorgeinstalleerd) net iets te zwaar is voor normaal gebruik. Merk met debian niks van, draait mooi soepel en heeft genoeg over..
code:
1
2
uptime
 15:31:05 up 32 days,  5:40,  1 user,  load average: 0.45, 0.48, 0.56

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:24
soepah schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:16:
[...]Ik draai zelf debian (linux) op dit device. Zit een bios in die ook USB boot support, even met HDMI aan een monitor en je heb mbhv USB boot zo een andere versie erop.
Las online namelijk ook dat Windows 10 (voorgeinstalleerd) net iets te zwaar is voor normaal gebruik. Merk met debian niks van, draait mooi soepel en heeft genoeg over..
code:
1
2
uptime
 15:31:05 up 32 days,  5:40,  1 user,  load average: 0.45, 0.48, 0.56
Tnx
mijne net ivm nieuw device reboot gegeven maar stond op meer dan 200dagen op de pi met pi-drive.

Hoeveel verbruikt die unit?
De Pi zit ik op nog geen 5w met rfx433 en zwave erop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soepah
SpikeHome schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:32:
[...]

Tnx
mijne net ivm nieuw device reboot gegeven maar stond op meer dan 200dagen op de pi met pi-drive.

Hoeveel verbruikt die unit?
De Pi zit ik op nog geen 5w met rfx433 en zwave erop
Ik heb 'm nog niet zo lang ;) maar zou hij makkelijk moeten halen verwacht ik.
Ik heb 'm zelf niet getest, kan ik nog wel een keertje doen maar zag op Sinned123 in "Het grote zuinige server topic - deel 2" dat @Sinned123 'm gemeten had op 2W, vond ik zelf wel acceptabel 8)

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:26

Zorian

What the fox?

Het lukt mij maar niet om mijn watermeter uit te lezen.
Ik heb een NPN sensor gehaald en deze op pin 2, 39 en 40 aangesloten zoals hier beschreven staat.
Tevens de diverse scripts en oplossingen geprobeerd uit de topics daar.
Het lukt me met 1 oplossing wel om een signaal te krijgen, echter is dat een L/Min oplossing en ik wil gewoon de m3 teller. Deze werkt echter gewoon niet. Wat moet ik doen? :?
Deze oplossing ook nog geprobeerd maar krijg dan fouten bij "echo 21 > /sys/class/gpio/export" (Device or resource busy) en de switch wordt niet aangemaakt verderop.

//Edit: Als ik ipv generic sysfs gpio voor raspberry's gpio pin kies dan zie ik meer in de logs.
Zodra ik de NPN tegen metaal hou verschijnt dit direct in de log:
2019-11-21 16:29:11.874 Status: EventSystem: Script event triggered: Script #1
2019-11-21 16:29:12.174 GPIO: Processing interrupt for GPIO 21...
2019-11-21 16:29:12.224 GPIO: Done processing interrupt for GPIO 21.
2019-11-21 16:29:12.226 (GPIO) Lighting 1 (Unknown)

Echter gebeurt er verder dus niets mee.

[ Voor 22% gewijzigd door Zorian op 21-11-2019 16:29 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

2019-11-21 16:29:12.226 (GPIO) Lighting 1 (Unknown)
Klopt het type 'virtuele sensor' wel dat je hebt aangemaakt? Lighting 1 klinkt meer als een schakelaar dan een teller. Een watermeter maak je met een sensor van het type Counter incremental.

Verder heb je een sensor gekocht die eigenlijk voor 6v-36v bedoeld is, daar zou je wellicht ook rare effecten door kunnen krijgen. Maar ik verwacht niet dat deze fout daardoor wordt veroorzaakt.

Ik kan je qua codes niet echt verder helpen, misschien anderen wel als je je huidige script post. Zelf heb ik een 5v sensor aan een Wemos D1 hangen met ESPeasy die het foutloos doet, maar daar heb jij niet zoveel aan :)

Wellicht dat dit topic nog meer info biedt, want daar zitten ook wat tweakers die een Pi inzetten: Is deze watermeter uitleesbaar?

[ Voor 29% gewijzigd door Gizz op 21-11-2019 16:45 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Zorian

Zorian

What the fox?

Gizz schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:42:
[...]

Klopt het type 'virtuele sensor' wel dat je hebt aangemaakt? Lighting 1 klinkt meer als een schakelaar dan een teller. Een watermeter maak je met een sensor van het type Counter incremental.

Verder heb je een sensor gekocht die eigenlijk voor 6v-36v bedoeld is, daar zou je wellicht ook rare effecten door kunnen krijgen. Maar ik verwacht niet dat deze fout daardoor wordt veroorzaakt.

Ik kan je qua codes niet echt verder helpen, misschien anderen wel als je je huidige script post. Zelf heb ik een 5v sensor aan een Wemos D1 hangen met ESPeasy die het foutloos doet, maar daar heb jij niet zoveel aan :)

Wellicht dat dit topic nog meer info biedt, want daar zitten ook wat tweakers die een Pi inzetten: Is deze watermeter uitleesbaar?
Denk dat ik het niet goed heb gedaan dan. Kan alleen geen sensor met counter incremental vinden? Waar zou ik dit moeten aanmaken?
Gizz schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:42:
[...]

Wat zou deze 'Counter incremental' zijn in Tasmota? Die optie staat daar niet tussen namelijk. Heb je het hier over ESPeasy?

¯\_(ツ)_/¯

Hey, thanks....nog....beetje laat, maar zie het nu pas. Was even het land uit ;-)
vwtune schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:11:
[...]

Mijn poorten staan gewoon open, maar toch kreeg ik die meldingen...Ik heb die tweede gateway maar uit domoticz gegooid omdat ik er wel klaar mee was met van alles te proberen. (ook meermaals hier in dit forum gevraagd, maar toen was er niemand met hetzelfde probleem)
toen hier gevraagd: https://github.com/domoticz/domoticz/issues/3649 Maar eerlijk gezegd kon ik met die antwoorden niet veel. Mocht het jou/ jullie uiteindelijk wel lukken en die foutmelding wordt niet meer gegeven, dan hoor ik dat graag wat de echte oplossing is.
Wat ik begrijp is dat je de fout eenmalig krijgt. Sowieso. Alleen begrijp ik niet goed wat een 2e Gateway voor nut heeft als je moet gaan kiezen met welke Gateway je de apparaten wilt gaan verbinden. Het lijkt me toch dat als je een 1e Gateway hebt en je hebt alle apparaten daaraan gekoppeld, dat naderhand een 2e Gateway toevoegen niet inhoudt dat je devices van GW1 moet ontkoppelen en vervolgens aan GW2 moet gaan koppelen?

¯\_(ツ)_/¯

• Zorian

Zorian

What the fox?

Found the sensor. Heb er 1 aangemaakt met counter incremental, nou snap ik alleen niet meer hoe ik de waardes erin kan krijgen. :p

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Zorian Ik heb even wat screenshots gemaakt.

In Domoticz kun je bij hardware een apparaat toevoegen genaamd 'Dummy'. Vervolgens kun je bij de Dummy op een knop klikken om virtuele sensoren aan te maken. Dat knopje zie je op de achtergrond in deze screenshot, waar ik als voorbeeld een Watermeter met Counter incremental als type heb ingevuld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VNwNmnifw6QXu12MUnirTA5i/medium.png
(klikbaar)

Na het aanmaken van zo'n sensor kijk je onder 'Devices' wat het IDX-nummer van die sensor is. In mijn geval is dat 526.

Vervolgens heb ik een standaard pulse counter aangemaakt in mijn ESPEasy software die op de Wemos D1 mini draait. Deze pulse counter verstuurd elke 30 seconden de laatste stand van zaken naar Domoticz, om precies te zijn naar het device met IDX 526:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kAkrIPvSBL0SXm4mSw7KJhXx/medium.png
(klikbaar)

En klaar is je watermeter.

@M.v.VeelenGeen idee hoe dit in Tasmota heet of eruit ziet, daar heb ik nog nooit mee gewerkt :)
Zorian schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:57:
Found the sensor. Heb er 1 aangemaakt met counter incremental, nou snap ik alleen niet meer hoe ik de waardes erin kan krijgen. :p
In het topic waar je eerder naar verwees staat in de eerste post een script om dat voor elkaar te krijgen. Wel dien je de getallen naar je eigen situatie aan te passen, zoals het juiste IDX-nummer. Zelf gebruik ik dat script dus niet en weet niet zeker of het foutloos zal werken :P

[ Voor 20% gewijzigd door Gizz op 21-11-2019 17:02 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Zorian

Zorian

What the fox?

Gizz schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:57:
@Zorian Ik heb even wat screenshots gemaakt.

In Domoticz kun je bij hardware een apparaat toevoegen genaamd 'Dummy'. Vervolgens kun je bij de Dummy op een knop klikken om virtuele sensoren aan te maken. Dat knopje zie je op de achtergrond in deze screenshot, waar ik als voorbeeld een Watermeter met Counter incremental als type heb ingevuld:

[Afbeelding]
(klikbaar)

Na het aanmaken van zo'n sensor kijk je onder 'Devices' wat het IDX-nummer van die sensor is. In mijn geval is dat 526.

Vervolgens heb ik een standaard pulse counter aangemaakt in mijn ESPEasy software die op de Wemos D1 mini draait. Deze pulse counter verstuurd elke 30 seconden de laatste stand van zaken naar Domoticz, om precies te zijn naar het device met IDX 526:

[Afbeelding]
(klikbaar)

En klaar is je watermeter.

@M.v.VeelenGeen idee hoe dit in Tasmota heet of eruit ziet, daar heb ik nog nooit mee gewerkt :)

[...]

In het topic waar je eerder naar verwees staat in de eerste post een script om dat voor elkaar te krijgen. Wel dien je de getallen naar je eigen situatie aan te passen, zoals het juiste IDX-nummer. Zelf gebruik ik dat script dus niet en weet niet zeker of het foutloos zal werken :P
Hmm, dus als ik die Wemos haal dan moet het goed komen? En ESPEasy draait gewoon op de Pi ofzo?
Neem aan dat je dan de sensor aan de Wemos moet koppelen?
Ben een beetje confused. :p

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

De situatie met de Wemos is zoals ik het hier heb draaien. Jij hebt al een Pi bij je watermeter (toch?) dus je hoeft niks extra's te kopen. En met het script uit het eerder genoemde topic zou je de pulsjes van de sensor op je watermeter moeten kunnen doorgeven aan de juiste virtuele sensor in Domoticz.

Zelf heb ik geen pi naast mijn watermeter hangen omdat Domoticz bij mij al ergens anders draait. En een hele Pi om 1 sensor uit te lezen is extreme overkill, dat kan prima met een Wemos D1 mini of een vergelijkbare ESP8266 product van een euro of 4.

• Zorian

Zorian

What the fox?

Gizz schreef op donderdag 21 november 2019 @ 17:29:
De situatie met de Wemos is zoals ik het hier heb draaien. Jij hebt al een Pi bij je watermeter (toch?) dus je hoeft niks extra's te kopen. En met het script uit het eerder genoemde topic zou je de pulsjes van de sensor op je watermeter moeten kunnen doorgeven aan de juiste virtuele sensor in Domoticz.

Zelf heb ik geen pi naast mijn watermeter hangen omdat Domoticz bij mij al ergens anders draait. En een hele Pi om 1 sensor uit te lezen is extreme overkill, dat kan prima met een Wemos D1 mini of een vergelijkbare ESP8266 product van een euro of 4.
Nouja ik heb nog een Arduino Uno liggen die stof hapt. :p
Maar goed, zoals ik zei heb ik dat topic gevolgd maar loopt de teller niet. De huidige stand (welke ik erin moest editen) blijft gewoon staan zoals ie is. De sensor werkt wel, heb met wiringpi bevestigd dat de 1 een 0 wordt zodra er metaal bij komt.
Krijg het idee dat ik ergens moet afwijken van de instructies.

Tevens wordt meterstand.txt niet gemaakt of bijgewerkt en als ik het script via putty handmatig start gebeurt er niks, blijft gewoon hangen op een _ dan.

//Kan het komen omdat ik een Pi 4B heb? :?

[ Voor 11% gewijzigd door Zorian op 21-11-2019 18:00 ]

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Hallo allen,
Ik stel mijn vraag hier hoewel het niet een specifiek Domoticz probleem is, maar volgens mij zitten er hier een hoop mensen met de kennis die mij misschien verder kan helpen :)

Probleem: ik krijg op mijn Raspberry Pi 1 geen data van mijn ISKRA AM550 slimme meter binnen.
Ik heb een USB-P1 kabel gekocht bij Ali. Ik heb de kabel getest met de laptop en Putty, en kreeg netjes de telegrammen binnen. De kabel is dus goed.

Als ik de kabel op mijn RPi aansluit valt me ten eerste op dat er geen ttyUSBx device is. Er is wel een ttyAMA0 device, maar ik heb het vermoeden dat dit niet de seriële verbinding via de USB is. Het lukt me ook niet om een symlink aan te maken met een nieuwe device naam. Ik kan wel de device vinden via lsusb.

Stel dat ttyAMA0 toch de kabel is, dan zou dit het telegram moeten weergeven:
code:
1
cu -l //dev/ttyAMA0 -s 115200 --parity=none

Resultaat
code:
1
Connected.

En verder reageert de terminal dan niet meer.

Ik heb overigens ook al geprobeerd met andere kabel en andere voeding, zonder resultaat. Wat ik wel vreemd vind, is dat als ik de voeding loskoppel het rode lampje van de Pi blijft branden. Volgens mij is dat de spanning vanuit de P1 kabel.

In Domoticz kan ik trouwens twee devices zien als ik bij hardware de P1 USB kabel toevoeg, dat is de eerdergenoemde ttyAMA0 en een device dat ttymxc0 heet, dat ook een seriële interface is schijnbaar.
Kan iemand me een duwtje in de juiste richting geven?

Ik bedenk me nu ook dat de distributie die ik gebruik een omgebouwde mediaspelerdistro (Xbian) is. Zou het kunnen dat er bepaalde modules niet zijn meegenomen in de kernel die ik wel nodig heb voor deze seriële poort?

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Zorian

Zorian

What the fox?

Geen idee waarom maar ineens kwamen er op magische wijze devices bij, beetje rondkloten en tadaaaaaa. :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nH7Df6T.png

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-09 13:54
vwtune schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:54:
[...]

Zeker, lees de reviews maar op die site welke ik je stuurde, daar hebben ze het ook over Domoticz. Aangezien ik ze begin vorig jaar geïnstalleerd heb, moest ik wel een xml bestand aanpassen om ze goed te laten werken in Domoticz (was ook niet lastig te doen overigens), maar schijnbaar met de huidige laatste versies van Domoticz, is dat aanpassen van dat xml bestand niet meer nodig en kan Domoticz ze meteen na het toevoegen al bedienen.

Ik moet wel zeggen: mijn RPI (waar Domoticz op draait) met de Zwave usb stick, staat helemaal beneden in de meterkast, en 1 thermostaatkraan op zolder, die heeft soms geen ontvangst (maar dit heeft niets met de thermostaatkraan te maken natuurlijk), ik vind het verder geen probleem want eigenlijk staat die altijd op een vaste waarde ingesteld en heeft ie daarvoor ook geen ontvangst voor nodig.

Zoals ik al eerder aangaf, heb ik ze begin vorig jaar geinstalleerd, we zijn dus dik ander half jaar verder en de originele meegeleverde varta batterijen zitten er nog in ;) :+

(hij is overigens lekker stil en super snel)
ff ergens een zwave tussenstekker hangen.. werkt vaak als repeater..

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Laatst online: 24-09 08:59

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Heej, vraagje.

Ik zit met een idee in mn hoofd, maar weet niet of dit kan.

Ik heb Hue lily buitenverlichting.
Deze kan ik uiteraard dmv timers aan en uit zetten op bepaalde tijden.

Maar... Is het ook mogelijk dat ze een random kleur en helderheid kiezen (per lamp) als ze aan gaan. Zodat elke dag de sfeer weer anders is?
Met bijv. een minimum helderheid van 40% en een max van 80%

Zo ja, kan iemand mij daarmee opweg helpen?

[ Voor 7% gewijzigd door HellStorm666 op 21-11-2019 20:59 ]

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vwtune
Op het Domoticz forum is er een topic van Ledfreak3d:
https://www.domoticz.com/...cf8b80939903a49538193b52d

Hij heeft met een simpel Wemos boardje, lipo en een 3,5 inch touchscreen een soort afstandsbediening gemaakt:
YouTube: Domoticz Nextion remote update
Hiermee kan je dus je basale schakelaars en scenes aan/uit zetten. Ik zag hier meteen wat in omdat het voor een (mijn) partner natuurlijk veel makkelijker is wanneer er iets aan of uitgezet moet worden, het is namelijk straightforward en handzaam en ook gewoon omdat het kan en er leuk uitziet...

Nu waren er een paar dingen voor mijzelf nog niet helemaal duidelijk dus heb ik per mail contact met Ledfreak3d, ik stelde hem ook de vraag of er nog updates komen e.d. Hij zit met het feit dat hij niet echt kan programmeren en het schijnt nu zo te zijn dat je domoticz ermee kan bedienen, maar domoticz zelf geen terugkoppeling geeft wanneer je via domoticz zelf iets schakelt, hij zou dit wel graag willen laten werken maar heeft daar wat hulp bij nodig.
Hij zit niet hier op tweakers, dus mocht iemand hem hiermee willen helpen dat zou je hem een mail kunnen sturen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
HellStorm666 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:56:
Heej, vraagje.

Ik zit met een idee in mn hoofd, maar weet niet of dit kan.

Ik heb Hue lily buitenverlichting.
Deze kan ik uiteraard dmv timers aan en uit zetten op bepaalde tijden.

Maar... Is het ook mogelijk dat ze een random kleur en helderheid kiezen (per lamp) als ze aan gaan. Zodat elke dag de sfeer weer anders is?
Met bijv. een minimum helderheid van 40% en een max van 80%

Zo ja, kan iemand mij daarmee opweg helpen?
Dat zou met een script moeten lukken. Als ik dit topic zo snel zie kan je een 'hue' meegeven aan je lamp, de kleur dus. Als je in je script dit getal random laat genereren heb je iedere dag een andere kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

@Gizz de boel werkt hoor. :D
Nog 1 vraagje, hoe heb jij de voltages gedaan?
Ik lees overal dat 5v op de GPIO zetten niet handig is, dat gebeurt nu echter wel.
Nou wil ik een stepdown halen, maar zit nu even met hoe ik die exact moet aansluiten (dus welke draden). :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
Zorian schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:33:
@Gizz de boel werkt hoor. :D
Nog 1 vraagje, hoe heb jij de voltages gedaan?
Ik lees overal dat 5v op de GPIO zetten niet handig is, dat gebeurt nu echter wel.
Nou wil ik een stepdown halen, maar zit nu even met hoe ik die exact moet aansluiten (dus welke draden). :p
Ik lees in de handleiding die je hebt gebruikt dat het een sensor is die eigenlijk pas vanaf 6 volt werkt en het toevallig nog goed doet op 5v. Ik zou dan niet dit nog eens gaan verlagen naar 3.3v, hele grote kans dat je sensor dan niet meer werkt. Je kan beter voor een oplossing met een optocoupler gaan werken waarbij je een scheiding maakt tussen de 3.3v van je RPi en de 5v van je sensor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Laatst online: 24-09 08:59

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Knielen schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:07:
[...]

Dat zou met een script moeten lukken. Als ik dit topic zo snel zie kan je een 'hue' meegeven aan je lamp, de kleur dus. Als je in je script dit getal random laat genereren heb je iedere dag een andere kleur.
Thnx.
Was de hele DzVents vergeten |:(
Daar heb ik m'n Hue met Harmony en Kodi combi ook in draaien.

Zal weer is in DzVents gaan klooien. Maar lijkt er inderdaad op dat het met setHue(hue, brightness, isWhite) of setRGB(r,g,b) het wel moet lukken.
Dan een rnd commando om een waarde tussen 0 en 255 te genereren (3x) en een die rnd tussen 40 en 80 doet. (voor helderheid)

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Knielen schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:35:
[...]

Ik lees in de handleiding die je hebt gebruikt dat het een sensor is die eigenlijk pas vanaf 6 volt werkt en het toevallig nog goed doet op 5v. Ik zou dan niet dit nog eens gaan verlagen naar 3.3v, hele grote kans dat je sensor dan niet meer werkt. Je kan beter voor een oplossing met een optocoupler gaan werken waarbij je een scheiding maakt tussen de 3.3v van je RPi en de 5v van je sensor.
Inmiddels een 12v adapter, breadboard, zener diode 3.6v en wat weerstanden gehaald. Zo eens knutselen. :) De 12v komt separaat van de Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 08:50

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

sander817 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:23:
ik heb net getracht gbridge te gaan gebruiken, icm mijn google home
maar, als ik tracht te subscriben naar mijn topic, krijg ik enkel alleen maar dit:

mosquitto_sub --username gbridge-ux --pw x --capath /etc/ssl/certs/ --host mqtt.gbridge.io --port 8883 --topic gBridge/u146/x/onoff

Connection Refused: not authorised.
passwd in gbridge al gewijzigd, username is copy/paste

of heeft het met het certificaat te maken?
Doe ik iets verkeerd?
schijnbaar is dit project dood? Nog meer mensen die het gebruikten?
Ik heb het 1 dag kunnen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Ik heb sinds enkele dagen dat Monit meerdere keren moet bijspringen om Domoticz te herstarten, geen ramp want daar is het voor maar het zit me niet lekker dat er steeds crashes zijn van Domoticz. Iemand hier ook last van? Ik draai de laatste beta op een Pi3B+. Onderstaand is uit de log teruggehaald, het lijkt dat de Plugwise plugin de boosdoener is, of buienradar. De laatste heb ik uitgeschakeld, die kan ik het makkelijkst missen :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
2019-11-22 12:51:07.310  (Plugwise) Thermostat (Woonkamer Setpoint)
2019-11-22 12:51:07.337  (Plugwise) Lux (Woonkamer Thermostaat Illuminance)
2019-11-22 12:51:07.346  Error: WebsocketHandler::Handle Exception: __gnu_cxx::__concurrence_lock_error
2019-11-22 12:51:07.355  (Plugwise) Temp (Woonkamer Thermostaat)
2019-11-22 12:51:07.358  (Plugwise) Temp (maximum_boiler_temperature)
2019-11-22 12:51:07.359  (Plugwise) Temp (return_water_temperature)
2019-11-22 12:51:07.361  (Plugwise) Temp (intended_boiler_temperature)
2019-11-22 12:51:07.363  (Plugwise) Temp (boiler_temperature)
...
2019-11-22 12:51:17.214  Error: Domoticz(pid:5398, tid:15769('luaThread')) received fatal signal 6 (Aborted)
2019-11-22 12:51:17.214  Error: siginfo address=0x1516, address=(nil)
2019-11-22 12:51:27.179  Error: EventSystem: Warning!, lua script /home/pi/domoticz/dzVents/runtime/dzVents.lua has been running for more than 10 seconds
...
2019-11-22 14:55:47.530 Error: Buienradar hardware (3) thread seems to have ended unexpectedly
2019-11-22 14:55:54.761 Error: BuienRadar: Error getting http data! (Check your internet connection!)
Wiley99 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 07:44:
[...]

Ik gebruik de stable dus reboot vrijwel nooit. Misschien een cron proberen? Zo'n restart gaat vliegensvlug. Komen die betas op geregelde tijdstippen of willekeurig?
Best willekeurig, zodra er een aanpassing is gedaan aan de betaversie dan wordt er een melding gepushed naar Domoticz dat er een update klaar staat. Vaak sla ik er een paar over en doe er dan meerdere tegelijk.

[ Voor 61% gewijzigd door Peutpeut op 22-11-2019 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

Peutpeut schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:15:
Ik heb sinds enkele dagen dat Monit meerdere keren moet bijspringen om Domoticz te herstarten, geen ramp want daar is het voor maar het zit me niet lekker dat er steeds crashes zijn van Domoticz. Iemand hier ook last van? Ik draai de laatste beta op een Pi3B+. Onderstaand is uit de log teruggehaald, het lijkt dat de Plugwise plugin de boosdoener is, of buienradar. De laatste heb ik uitgeschakeld, die kan ik het makkelijkst missen :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
2019-11-22 12:51:07.310  (Plugwise) Thermostat (Woonkamer Setpoint)
2019-11-22 12:51:07.337  (Plugwise) Lux (Woonkamer Thermostaat Illuminance)
2019-11-22 12:51:07.346  Error: WebsocketHandler::Handle Exception: __gnu_cxx::__concurrence_lock_error
2019-11-22 12:51:07.355  (Plugwise) Temp (Woonkamer Thermostaat)
2019-11-22 12:51:07.358  (Plugwise) Temp (maximum_boiler_temperature)
2019-11-22 12:51:07.359  (Plugwise) Temp (return_water_temperature)
2019-11-22 12:51:07.361  (Plugwise) Temp (intended_boiler_temperature)
2019-11-22 12:51:07.363  (Plugwise) Temp (boiler_temperature)
...
2019-11-22 12:51:17.214  Error: Domoticz(pid:5398, tid:15769('luaThread')) received fatal signal 6 (Aborted)
2019-11-22 12:51:17.214  Error: siginfo address=0x1516, address=(nil)
2019-11-22 12:51:27.179  Error: EventSystem: Warning!, lua script /home/pi/domoticz/dzVents/runtime/dzVents.lua has been running for more than 10 seconds
...
2019-11-22 14:55:47.530 Error: Buienradar hardware (3) thread seems to have ended unexpectedly
2019-11-22 14:55:54.761 Error: BuienRadar: Error getting http data! (Check your internet connection!)

[...]

Best willekeurig, zodra er een aanpassing is gedaan aan de betaversie dan wordt er een melding gepushed naar Domoticz dat er een update klaar staat. Vaak sla ik er een paar over en doe er dan meerdere tegelijk.
Bij mij was buienradar ook een crash veroorzaker, deze heb ik vervangen met Open Weather Map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Rouwette schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:33:
[...]

Bij mij was buienradar ook een crash veroorzaker, deze heb ik vervangen met Open Weather Map
Heb je de Buienradar plugin of de versie die sinds kort in Domoticz zit geïntegreerd? De plugin was bij mij ook een pijnpunt(je).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

Peutpeut schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:38:
[...]

Heb je de Buienradar plugin of de versie die sinds kort in Domoticz zit geïntegreerd? De plugin was bij mij ook een pijnpunt(je).
Ik had de plugin inderdaad gebruikt. Weet even niet welke de plugin is van de 2 :P
Buienradar (Dutch Weather Information) of Buienradar.nl (Weather lookup)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Heh, voltage perfect op 3.3v gekregen en dan is het signaal te zwak. :')
Dan maar een signaal met 5v de RPi inschuiven. Dat werkt tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
mmm Ben met een DZ sriptje bezig maar :-(

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
--script_device_deltaT.lua 
--This script subtracts two sensors (aanvoer_dv and retour_dv) from eachother and puts the calculated value in a new sensor (to be configured with 'deltat_idx')
local aanvoer_dv = 'ESP: WP-Inzuig'
local retour_dv = 'ESP: WP-Uitblaas'
local deltat_idx = 12584 -- WP: Delta T Inzuig vs Uitblaas

commandArray = {}

if devicechanged[aanvoer_dv] then

aanvoer = otherdevices_svalues[aanvoer_dv]
        retour = otherdevices_svalues[retour_dv]
        aanvoer_temp = tonumber(aanvoer)
        retour_temp = tonumber(retour)
        deltaT = (aanvoer_temp - retour_temp)
        commandArray['UpdateDevice'] = deltat_idx .. '|0|' .. string.format("%." .. 1 .. "f", aanvoer_temp - retour_temp)
        print("--- DeltaT_WP_Inzuig_Uitblaas = " .. deltaT .. " C");
end
return commandArray

Nu gebruik ik dot script bij andere dt sensoren ook..Werkt oke
Zij het niet dat deze sensoren maar 1 output hebben, de Temp
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ncens41vku3.png

Deze sensor heeft een Temp en Rv output
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/rlvcbl9.png

Wat moet ik doen omm alleen de Temp te gebruiken?
En mss ook meteen als dan de Rv evt wil gebruiken..?

Iemand ..THANKS

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Rouwette schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:41:
[...]

Ik had de plugin inderdaad gebruikt. Weet even niet welke de plugin is van de 2 :P
Buienradar (Dutch Weather Information) of Buienradar.nl (Weather lookup)
De Dutch Wheater Information is degene die standaard in Domoticz zit, die heeft bij mij (tot nu toe) altijd feilloos gewerkt. Wellicht kun je nog eens een poging wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• George Verboven
  • Registratie: Oktober 2019
  • Niet online
vwtune schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:26:
Ik ben blij :P

Al een hele tijd ben ik opzoek naar het kunnen besturen van digitale led strips icm Domoticz, al een paar keer in dit forum gevraagd, maar schijnbaar geen interesse of iemand die het in gebruik heeft in welke vorm dan ook. Sinds kort is het mij dan eindelijk gelukt door heel simpel een Nodemcu of Wemos D1 mini hiervoor te gebruiken icm de plugin welke is geschreven door Aircoookie: https://github.com/Aircoookie/WLED
Wanneer je dit op je ESP8266 boardje hebt geflashed, zal je deze https://github.com/frustreermeneer/domoticz-wled-plugin moeten installeren om het in Domoticz zichtbaar te maken.
De plug-in geschreven door frustreermeneer (bekend hier???) zorgt ervoor dat je via Domoticz de kleuren en effecten (en dat zijn er veel :9~ ) en snelheid van het effect kan instellen en hiermee dus ook kan gaan gebruiken in gebeurtenissen /scripts.

Je kan dus eigenlijk alles wat, bijvoorbeeld een H801 met Tasmota, ook kan, maar dan meer (werkt ook gewoon met normale rgb strips) en het is goedkoper 8) 8) 8) 8) 8)

[Afbeelding]

Leuke projecten maken voor komende kerst ;)
Het heeft zeker mijn interesse. Ziet er goed uit. ga ik ook mee aan de slag.
Had hier zelf ook al iets in elkaar gezet met Wemos D1 mini en Domoticz, maar met iets anders dan WLED.
Namelijk met de fastled webserver van Jasoncoon. (https://github.com/jasoncoon/esp8266-fastled-webserver)
Hiervoor geen plugins of API gebruikt, maar hoop creativiteit ;)

Via de Browser ziet het er dan zo uit:
[Streamable: ScreenRecorderProject7]

En bediening via de tablet ziet er dan zo uit:

Maar jouw voorbeeld met WLED van Aircoookie (https://github.com/Aircoookie/WLED)
ziet er beter uit én meer mogelijkheden.
Ga daar dus mee aan de slag.... maar eerst wachten tot de volgende Wemos D1 mini binnen komt.

[ Voor 8% gewijzigd door George Verboven op 22-11-2019 18:54 . Reden: Toevoeging video ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Zorian schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 17:24:
Heh, voltage perfect op 3.3v gekregen en dan is het signaal te zwak. :')
Dan maar een signaal met 5v de RPi inschuiven. Dat werkt tenminste.
Als je bijvoorbeeld een 1k weerstand in serie zet met de ingang, dan beperk je de stroom zonder de levels te wijzigen. Dan is de RPI wel beter beschermt als zonder iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
sander817 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:13:
[...]

schijnbaar is dit project dood? Nog meer mensen die het gebruikten?
Ik heb het 1 dag kunnen gebruiken...
gBridge werkt hier uitstekend en is zeker niet dood.
Maar, waarom probeer je te subscriben vanuit de cli?
Dit stel je in via de gbridge plugin.

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

DjAntoon schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 18:56:
[...]

Als je bijvoorbeeld een 1k weerstand in serie zet met de ingang, dan beperk je de stroom zonder de levels te wijzigen. Dan is de RPI wel beter beschermt als zonder iets...
Hmm, hoe moet ik dat dan precies aansluiten? :p 1k weerstanden heb ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Zorian schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 19:12:
[...]

Hmm, hoe moet ik dat dan precies aansluiten? :p 1k weerstanden heb ik wel.
GPIO aansluiting op de RPI gaat naar de weerstand en aan de andere kant van de weerstand de draad naar de sensor. De gnd blijft ongewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

DjAntoon schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 19:30:
[...]

GPIO aansluiting op de RPI gaat naar de weerstand en aan de andere kant van de weerstand de draad naar de sensor. De gnd blijft ongewijzigd.
Hmz. Zo had ik het eerst ook geprobeerd icm een zener diode en weerstanden. Het voltage daalde maar toen kwam er geen data meer aan bij de RPi.
Zal eens proberen. :)

//Ziezo. :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/749bOd9l.png

Dat maak ik later wel netjes. :p
Komt nu 3.7v uit, goed genoeg.

[ Voor 18% gewijzigd door Zorian op 22-11-2019 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Zorian schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 19:32:
[
Komt nu 3.7v uit, goed genoeg.
Dat komt als het goed is door de clamp die op de ingang zit van de GPIO. de serieweerstand beperkt de stroom in ieder geval.

Een zener diode extra over de ingang had ook nog een optie geweest, die moet je dan wel goed plaatsen en de goede spanning. Je zit nu in ieder geval een stuk safer als zonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
Als je ooit aan een Wp denkt... Zou ik geen thermostaatkranen kopen. _/-\o_

@Toppe
Hoest slaapt de kleine al door?
Pasop voor witte plekken op je schouder na een boertje :-)

En als je tijd hebt, zou mij scriptje en schop de goede kant uit kunnen geven..
xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dylantje2 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 22:02:
[...]

@Toppe
Hoest slaapt de kleine al door?
Pasop voor witte plekken op je schouder na een boertje :-)

En als je tijd hebt, zou mij scriptje en schop de goede kant uit kunnen geven..
xxx
Haha gaat goed hoor. Met 6 uur er tussen tot nu toe geen klagen!

En welk script? Probeer globaal een beetje mee te lezen maar soms gaat dat niet helemaal top ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Dylantje2 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 22:02:

Met "Wp" bedoel je een warmtepomp?
Waarom dan geen thermostaatkranen?
En wat dan wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylantje2
Toppe schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 06:07:
[...]

Haha gaat goed hoor. Met 6 uur er tussen tot nu toe geen klagen!

En welk script? Probeer globaal een beetje mee te lezen maar soms gaat dat niet helemaal top ;)
En zorgen dat de eerste woordjes Papa zijn...
Heb je de rest van je leven alleen maar plezier van _/-\o_

Deze:
https://gathering.tweaker...message/60694552#60694552

@Atmoz
Wp is een warmtepomp ja...
Als je dat ooit van plan bent kun je ze allemaal er weer uit slopen..
Een Wp heeft een hekel aan thermostaatkranen..[ geen flow ]
Je kunt je afvragen waarom je thermostaatkranen wil zetten.
Miss is waterzijdig ingeregeld en dan stoken op WAR wel vele malen voordeliger..
En als je dan ooit de overstap maakt, kun je et geld beter besparen.
Zoek maar eens op tweakers waterzijdig en evt warmtepomp hahah
Maar pasop, het is verslavend!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dylantje2 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 08:48:
[...]

En zorgen dat de eerste woordjes Papa zijn...
Heb je de rest van je leven alleen maar plezier van _/-\o_

Deze:
https://gathering.tweaker...message/60694552#60694552

@Atmoz
Wp is een warmtepomp ja...
Als je dat ooit van plan bent kun je ze allemaal er weer uit slopen..
Een Wp heeft een hekel aan thermostaatkranen..[ geen flow ]
Je kunt je afvragen waarom je thermostaatkranen wil zetten.
Miss is waterzijdig ingeregeld en dan stoken op WAR wel vele malen voordeliger..
En als je dan ooit de overstap maakt, kun je et geld beter besparen.
Zoek maar eens op tweakers waterzijdig en evt warmtepomp hahah
Maar pasop, het is verslavend!!!
Dat is een LUA script, geen wonder dat hij het niet goed doet op dzVents ;) Ik ga er vanmiddag of morgen even naar kijken. Zo eerst weer visite 🤣

Maar de keus voor een thermostaat kraan is voor mij simpel: ik wil de kamer van die kleine op temperatuur kunnen brengen en hem daarna kunnen dicht draaien, zonder dat de rest van het huis warmer of kouder wordt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Zo, een Wemos ertussen en weer wat draadjes minder. :p
Werkt perfect.
Enige wat ik nog wil veranderen is dat hij geen m3 maar liters laat zien.
Wat ik wil is dus dat de grote waarde aangeeft dat ik vandaag bijvoorbeeld 55 Liter heb verbruikt (en dus niet 0.055m3), terwijl de kleine waarde eronder de totaalstand is van de watermeter (en die moet dus wel in m3). Anyone? :p

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PgcOF2g.png

[ Voor 5% gewijzigd door Zorian op 23-11-2019 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zorian schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 16:05:
Zo, een Wemos ertussen en weer wat draadjes minder. :p
Werkt perfect.
Enige wat ik nog wil veranderen is dat hij geen m3 maar liters laat zien.
Wat ik wil is dus dat de grote waarde aangeeft dat ik vandaag bijvoorbeeld 55 Liter heb verbruikt (en dus niet 0.055m3), terwijl de kleine waarde eronder de totaalstand is van de watermeter (en die moet dus wel in m3). Anyone? :p

[Afbeelding]
Is direct niet mogelijk aangezien water altijd per kuub gaat, net zoals gas. Anders zit er niets op dan een nieuwe virtuele sensor aan te maken en die een eigen label in liters mee geven, alleen ga je dan alles wel dubbel zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Toppe schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 16:30:
[...]

Is direct niet mogelijk aangezien water altijd per kuub gaat, net zoals gas. Anders zit er niets op dan een nieuwe virtuele sensor aan te maken en die een eigen label in liters mee geven, alleen ga je dan alles wel dubbel zien...
Hmm die 2e sensor is een optie, thanks!
Alleen even kijken hoe ik de data van de ene naar de andere krijg. :p

[ Voor 8% gewijzigd door Zorian op 23-11-2019 16:36 ]

Pagina: 1 ... 58 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Scripts/code graag tussen ~[code] ~[/code] tags voor de leesbaarheid.
  • dzVents vragen? Lees eerst even de wiki door!
  • Lees ook de openingspost door!
  • Sommige vragen kunnen opgelost worden door zelf even Google te gebruiken, probeer dat eerst voordat je een vraag hier stelt!