Ik heb hier recent de eerste Fibaro dimmer 2 aangesloten. Ik heb daar een bypass bijgekocht, maar deze heb ik vooralsnog niet aangesloten. Ik dim 1 lampje, LED, 4 Watt. Ik heb sporadisch een flikkering, maar dat is vaak rond dezelfde tijd in de avonduren, op een moment dat andere lampen ook flikkeren. Lijkt meer met het stroomnet te maken te hebben bij mij. Mijn ervaring is dat als je gewoon 3-draads aansluit en een fatsoenlijke lamp gebruikt (Hier alles van de duurdere series van Philips), er geen problemen zijn, ook niet bij slechts 1 lamp.DjAntoon schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 21:05:
[...]
Het is een vervanger voor een normale dimmer.
Werkt goed met gloeilampen, met led heel wat minder dan moet je een bypass gebruiken.
Als je er optimaal gebruik van wil maken, dan moet je een pulsschakelaar gebruiken.
Op deze manier kun je ook dimmen (door de schakelaar vast te houden al bestond dat al in de jaren 70...)
Ik gebruik zelf qubino, werkt beter met led.
En zoals hierboven gemeld: bestaande dimmer compleet vervangen en een pulsdrukker aansluiten op de Fibaro, mocht je ook nog een knopbediening willen.