Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Domoticz - Fibaro Roller Shutter 2 - zonnewering

Pagina: 1
Acties:

• ldewinne
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23-07 18:13
Beste Forum,

Iemand onder jullie ervaring met het toevoegen van de Fibaro Roller Shutter onder domoticz.
Het toevoegen in domoticz zelf is gelukt en bij apparaten zie ik nu ook 2 extra switchen staan.
Tot zover ben ik al :) nu ben ik al verder gaan zoeken op het internet en op andere forums maar meer info kan ik niet vinden.
Vermoedelijk zal ik deze nu moeten toevoegen onder schakelaars, maar wat is de juiste config hiervan?

Uiteindelijk is het de bedoeling dat de zonnewering natuurlijk omhoog & omlaag kan maar dat ik ook een percentage (met schuifbalk) kan instellen.

Hopelijk iemand van jullie verdere tips.
Dank u !

• Xanderk89
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 22:31
Indien het enkel een systeem zonder eindschakelaars is kan je het volgende doen:
Onder hardware op je zwave setup drukken.
Daar de roller shutter aanklikken.
Hier nr 10 instellen op roller shutter without positioning.

Verder force callibration aanzetten.

Ook even kijken welke bedieningsschakelaar je gemonteerd heb. Wip of pulsdrukker. Deze moet je instellen bij parameter 14

Dan kan je bij devices de switch toevoegen(groene pijl drukken)

Als hij omgekeerd werkt(100% is open en 0% is dicht) dan heb je de kabels omgedraaid bij je fibaro:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ldewinne
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23-07 18:13
Beste Xander,

Dank u voor de info.
Het is niet echt de bedoeling dat we aan de zonnewering nog een afzonderlijke schakelaar gaan plaatsen.
Dus parameter 14 zal daarvoor enkel dienen heb ik een vermoeden?
Is het normaal dat ik bij apparaten telkens maar een switch zie staat per fgr222?
Als ik die ga toevoegen komt hij bij schakelaars wel te staan maar als dimmer.
Dus klopt blijkbaar niet, schakelaar type verzetten naar blinds lukt ook niet want daar moet een aan & uit actie komen?
Heb je hier ervaring mee?

Groeten Luc

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xanderk89
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 22:31
quote:
ldewinne schreef op zondag 8 juli 2018 @ 16:56:
Beste Xander,

Dank u voor de info.
Het is niet echt de bedoeling dat we aan de zonnewering nog een afzonderlijke schakelaar gaan plaatsen.
Dus parameter 14 zal daarvoor enkel dienen heb ik een vermoeden?
Is het normaal dat ik bij apparaten telkens maar een switch zie staat per fgr222?
Als ik die ga toevoegen komt hij bij schakelaars wel te staan maar als dimmer.
Dus klopt blijkbaar niet, schakelaar type verzetten naar blinds lukt ook niet want daar moet een aan & uit actie komen?
Heb je hier ervaring mee?

Groeten Luc
Ik raad ten zeerste aan dat je ergens toch een schakelaar plaatst(al is het verborgen) Het kan gebeuren dat er problemen zijn waardoor je zonnewering niet meer via domoticz op en neer gaat.

En ja bij mij is er ook enkel 1 switch onder devices te vinden. Deze heb ik gebruikt. Nr 10 moet je gewoon zoals ik eerder zei op roller shutter zetten.

Dan ga je naar tabblad lights switches. Hier "edit" je de dimmer. Deze kan je dan bij switch type wijzigen naar blind percentage(inverted). Even uittesten wat je fijn vind.

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 12-12 14:10
ldewinne schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 10:32:
Beste Forum,

Iemand onder jullie ervaring met het toevoegen van de Fibaro Roller Shutter onder domoticz.
Het toevoegen in domoticz zelf is gelukt en bij apparaten zie ik nu ook 2 extra switchen staan.
Tot zover ben ik al :) nu ben ik al verder gaan zoeken op het internet en op andere forums maar meer info kan ik niet vinden.
Vermoedelijk zal ik deze nu moeten toevoegen onder schakelaars, maar wat is de juiste config hiervan?

Uiteindelijk is het de bedoeling dat de zonnewering natuurlijk omhoog & omlaag kan maar dat ik ook een percentage (met schuifbalk) kan instellen.

Hopelijk iemand van jullie verdere tips.
Dank u !
Hey, ik heb hem ook maar zie maar 1 switch. Hoe heb jij er twee kunnen toevoegen?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True