Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Domoticz - open source domotica systeem - deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 24 ... 33 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Boeie
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14:30
Peatsmoke schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:25:
Tot nu maak ik gebruik van Darksky om de weergegevens binnen te halen, maar eigenlijk zou ik het liefst een eigen weerstation willen gebruiken (temp, windrichting en -snelheid, dauwpunt, luchtdruk en evt UV).
Bij mij staat Domoticz op de (Synology) NAS en ik heb een Rfxtrx433E. De systemen die op 433 MHz werken zijn nog maar dun gezaaid (en da's wss niet voor niets ivm bereik). Bij Weerhuisje heb ik al wat systemen gezien, maar ik blijf een beetje twijfelen of dat geen miskoop gaat worden.
Zijn er hier gebruikers die een soortgelijk systeem hebben en wat zijn de ervaringen en eventuele aankooptips?
Heb je inmiddels al een goed weerstation gevonden? Ik ben ook aan het zoeken. Netatmo lijkt mij het niet te worden voor mij, maar nog geen idee wat dan wel. Moet natuurlijk ook niet weer de wereld kosten.

All electric, LTV, Loria 6008 Duo 2-zone, 7200WP zuid, Brink WTW Renovent Excellent 400

• Peatsmoke
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Boeie schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:39:
[...]

Heb je inmiddels al een goed weerstation gevonden? Ik ben ook aan het zoeken. Netatmo lijkt mij het niet te worden voor mij, maar nog geen idee wat dan wel. Moet natuurlijk ook niet weer de wereld kosten.
De echte goede weerstations (Davis) vond ik wat te prijzig en ik heb nog een Alecto WS-4500 uit weten te halen. In eerste instantie werkte dat prima mer de RFXtrx433E, maar sinds 2 dagen is de verbinding hopeloos. Ik ben er nog niet achter wat daar de oorzaak van is.... :(

Quidquid latine dictum sit, altum videtur...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lennardnl
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 29-05 10:28
luigi87 schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:34:
[...]

Die status blijft inderdaad staan op off of on, Ik heb dit opgelost door een dummy switch te maken die schakel ik, en dan stuur ik voor het on commando een groep aan, en los voor het uitschakelen een andere groep.
Ah, dus je hebt een dummyswitch en als je die aanzet dan zet je de hele groep aan, en als je die uitzet dan zet je diezelfde groep weer uit. Begrijp ik dat zo goed?
DjAntoon schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:54:
@Lennardnl
Stel dat deze wel op ON gezet zou worden, wanneer zou deze dan op OFF gezet moeten worden? Als er 1 lamp uitgezet word? of allemaal?
Je kunt een scene alleen ON zetten en niet op OFF. Dat is inderdaad alleen op te lossen met een dummy, die eventueel 2 scenes stuurt, bij ON scene 1 alles aan, bij OFF scene 2 die dan alles uit zet.
Je zou de dummy ook op OFF kunnen zetten als 1 van de lampen in de scene uitgezet word, want dan voldoet de situatie niet meer aan wat de actie is van de scene.
Voor scènes begrijp ik dat, maar voor groepen is dat toch niet zo? Ik kan een groep aanzetten en uitzetten, of geldt daar dan hetzelfde voor?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 12:19
Lennardnl schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:52:
[...]
Ah, dus je hebt een dummyswitch en als je die aanzet dan zet je de hele groep aan, en als je die uitzet dan zet je diezelfde groep weer uit. Begrijp ik dat zo goed?
bijna correct,
je hebt een dummyswitch en als je die aanzet dan zet je de hele groep aan, en als je die uitzet dan zet je een ander groep weer uit.

groep 1 = aan
groep 2 = uit

bij mij, en dan staat al mijn groepen op "Single on button" of Push on button. weet ff niet hoe het in het systeem heet.

Hier het linkje naar de guide voor presence detection op basis van Tasker + Autolocation op een Android Client, check me V&A voor 2de kans domotica dingetjes

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 18-06 18:44
Boeie schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:39:
[...]

Niet helemaal misschien wat je zoekt maar wel leuk: https://ehoco.nl/domoticz-weerstation/

• BjornKoster1989
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 18-06 22:12
Goede dag, ik heb 2 temp sensoren toegevoegt in domoticz ds18b20. Hoe kan ik deze 2 temperaturen in 1 grafiek (dummy) zetten om zo verschillen makkelijk te kunnen zien?

Alvast bedankt
Over Domoticz Kodi integratie.

Ik gebruik het kodi_status.py script van ChopperRob. Hierna kan ik bijvoorbeeld de lampen aan/uit zetten als Kodi pauzeert/afspeelt. Dit werkt prima in LibreELEC 8 / Kodi 17 maar hapert in LibreELEC 9 / Kodi 18.

Is het schakelen van een switch met de Domoticz Kodi integratie ook mogelijk?

Edit:

Blijkbaar heb ik hier een tijd terug ook al eens iets over gevraagd...

kraades in "Domoticz - Open source domotica systeem"

kraades wijzigde deze reactie 01-04-2019 21:10 (27%)
Reden: Aanvulling

Donate ETH

• Lennardnl
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 29-05 10:28
luigi87 schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:06:
[...]

bijna correct,
je hebt een dummyswitch en als je die aanzet dan zet je de hele groep aan, en als je die uitzet dan zet je een ander groep weer uit.

groep 1 = aan
groep 2 = uit

bij mij, en dan staat al mijn groepen op "Single on button" of Push on button. weet ff niet hoe het in het systeem heet.
Maar wat is dan nog de toegevoegde waarde van groepen boven scenes? Dat was toch juist dat groepen weer uitgeschakeld kunnen worden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 11-06 11:33
kraades schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:08:
Is het schakelen van een switch met de Domoticz Kodi integratie ook mogelijk?

Edit:

Blijkbaar heb ik hier een tijd terug ook al eens iets over gevraagd...

kraades in "Domoticz - Open source domotica systeem"
Ja hoor. Ik heb destijds de geïntegreerde Kodi van Domoticz gebruikt en daarvoor een Blocky gemaakt wat precies deed wat jij met het script doet.

Lampen in de woonkamer werden wat gedimd tijdens spelen en met pauze ging het weer op 100%. En de lampen richting de koelkast gingen ook aan :)

• Beefhead
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 15:39
Ik meen eens gelezen te hebben dat Philips Hue altijd de correcte status van de lamp aangeeft in Domoticz, dus ook als ik b.v. de stroom van een Hue lamp afhaal middels de wandschakelaar. Vaak geeft de status in Domoticz dan aan dat de lamp aan is. Is dit normaal of zit er ergens iets niet goed in mijn configuratie?

• darklord007
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 17-06 20:00
beste mede forumleden,
sinds vandaag heb ik een probleem met domoticz.
Als ik wil inloggen krijg ik het volgende beeld:

http://i64.tinypic.com/1zqsry9.jpg

Ik heb al op google gezocht en alles wijst naar het leegmaken van de cache. Echter werkt dit niet. Tevens krijg ik deze melding ook in edge, internet explorer en chrome incognito...

Echter.... Domoticz loopt wel gewoon (ook via monit), en als ik inlog via mijn telefoon krijg ik ook gewoon beeld...

Iemand nog tips?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online
darklord007 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:39:
beste mede forumleden,

[Afbeelding]

Ik heb al op google gezocht en alles wijst naar het leegmaken van de cache. Echter werkt dit niet. Tevens krijg ik deze melding ook in edge, internet explorer en chrome incognito...

Echter.... Domoticz loopt wel gewoon (ook via monit), en als ik inlog via mijn telefoon krijg ik ook gewoon beeld...

Iemand nog tips?
Ik heb dit de laatste tijd ook steeds vaker. Als ik de Chrome Devtools open zie ik ook allemaal errors in mijn console als t optreedt. Wat bij mij dan helpt is om in dev tools naar Application te gaan en daar bij clear storage alle data weg te halen. Dan een reload en floep alles is er weer.

Ik draai trouwens de meest recente beta, misschien heb je daar nog iets aan...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15:21
beste mede forumleden,

[Afbeelding]

Iemand nog tips?
Dit heb ik ook al een hele tijd. Gisteren nog het één en ander geprobeerd (cache, updaten en nu geupdated naar de beta). Helaas mocht dit allemaal niet baten.

Vanavond weer even verder kijken.

• darklord007
Stubby schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:43:
[...]

Ik heb dit de laatste tijd ook steeds vaker. Als ik de Chrome Devtools open zie ik ook allemaal errors in mijn console als t optreedt. Wat bij mij dan helpt is om in dev tools naar Application te gaan en daar bij clear storage alle data weg te halen. Dan een reload en floep alles is er weer.

Ik draai trouwens de meest recente beta, misschien heb je daar nog iets aan...
ik draai Domoticz V4.9700

Ik zie idd ook wat foutmeldingen voorbij komen bij devtools:
jquery-3.3.1.min.js:2 GET http://192.168.0.22:8080/...e=command&param=getconfig 403 (Forbidden)
jquery-3.3.1.min.js:2 GET http://192.168.0.22:8080/...e=command&param=getconfig 403 (Forbidden)

Clearen heeft echter niet mogen baten :(

• Buzz-01
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 13:41
BjornKoster1989 schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:18:
Goede dag, ik heb 2 temp sensoren toegevoegt in domoticz ds18b20. Hoe kan ik deze 2 temperaturen in 1 grafiek (dummy) zetten om zo verschillen makkelijk te kunnen zien?

Alvast bedankt
Temperature -> Custom Graph (knop rechtsbovenaan)

Flickr

• Phoolie
  • Registratie: juni 2002
  • Nu online
Phoolie schreef op maandag 25 maart 2019 @ 20:59:
Ik ben net even in de log aan het kijken en ik zie iets wat ik niet kan verklaren.

Ik zie zo'n 2 tot 4 keer per dag de volgende regel terug komen:

[...]

Dan probeer het systeem toch level 3 te activeren op device met ID 82021? Als ik naar devices kijk en deze selecteer op device ID, zie ik dat ik wel 00082020 & 00082025 heb, maar daar tussenin zit niks.

Iemand enige idee waar die melding vandaag komt en hoe ik dat kan verhelpen?
Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Of iig troubleshouten waar het vandaan komt?

• HenriM
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:36
beste mede forumleden,

[Afbeelding]

Iemand nog tips?
Het werkt dan wel als je in 'veilige modus werkt'. Bij Firefox heet dat 'Private Window'. Behalve je cache zou je ook nog je cookies weg kunnen gooien.

• darklord007
HenriM schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:07:
[...]

Het werkt dan wel als je in 'veilige modus werkt'. Bij Firefox heet dat 'Private Window'. Behalve je cache zou je ook nog je cookies weg kunnen gooien.
bij mij werkt het niet in incognito. Heb ik het verleden (met een andere versie) wel eens problemen gehad dat knoppen alleen in incognito werkten. Maar nu dus niet.

Ik krijg alleen die forbidden melding in de console.... :|

• HenriM
Vreemd. In alle gevallen in het verleden dat Domoticz 'Offline' aangaf en ik zeker wist dat deze toch goed draaide, kon ik met een 'Private Window' met Firefox wel goed inloggen. Heb je al je cookies al weggegooid?

• darklord007
HenriM schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:19:
Vreemd. In alle gevallen in het verleden dat Domoticz 'Offline' aangaf en ik zeker wist dat deze toch goed draaide, kon ik met een 'Private Window' met Firefox wel goed inloggen. Heb je al je cookies al weggegooid?
ik heb zelfs uitgelogged van google, en alles wat ik kon aangeven weg gegooit.
Maar ook edge geeft deze fout

Edge geeft het volgende:
http://i64.tinypic.com/2vudooi.jpg

darklord007 wijzigde deze reactie 02-04-2019 13:29 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• klaas.roelofs
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 08:46
darklord007 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:22:
[...]

ik heb zelfs uitgelogged van google, en alles wat ik kon aangeven weg gegooit.
Maar ook edge geeft deze fout

Edge geeft het volgende:
[Afbeelding]
Ik had afgelopen weekend hetzelfde probleem. Als laatste redmiddel mijn NAS (waar Domoticz op draait) een herstart gegeven en toen was het opgelost...

• darklord007
klaas.roelofs schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:34:
[...]

Ik had afgelopen weekend hetzelfde probleem. Als laatste redmiddel mijn NAS (waar Domoticz op draait) een herstart gegeven en toen was het opgelost...
Helaas, dat was mijn eerste redmiddel |:(

Bij internet explorer krijg ik wel rechtsboven bij het inlogscherm de melding:
browser cache refresh failed

darklord007 wijzigde deze reactie 02-04-2019 13:37 (14%)

• mbuurman
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 10:24
Op dit moment heb ik Domoticz (stable) draaien met oa de Nefit Easy Plugin (https://www.domoticz.com/wiki/NefitEasy).
Vanuit Domoticz kan ik de temperatuur instellen vanuit het Device wat daarvoor aangemaakt wordt onder Utility, dit werkt ook netjes:

Nu zou ik ook dmv een Blocky de temperatuur willen instellen, maar dat werkt niet:

De Blocky wordt netjes uitgevoerd (ik schakel gelijktijding ook een aantal lampen mee), maar de temperatuur wordt alleen niet op een andere waarde gezet. Zoals te zien probeer ik de temperatuur-waarde met een numeriek-veld en/of met een tekst-veld te zetten, maar op beide wordt geen actie ondernomen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Tevens zou ik graag wat logging willen zien van die NefitEasy-plugin, maar kan dat nergens terug vinden...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mardox
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 04-04 13:36
Je probeert volgens mij nu de actuele temperatuur in te stellen. Dat lijkt niet te gaan, want dat is een waarde die de thermostaat uitleest. Bedoel je niet het Setpoint in te stellen, dus heb je geen andere 'Set' nodig?

Deze bijvoorbeeld: https://www.domoticz.com/wiki/Blockly#Setpoints

• Ronhui
  • Laatst online: 17-06 09:00
darklord007 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:37:
[...]

Helaas, dat was mijn eerste redmiddel |:(

Bij internet explorer krijg ik wel rechtsboven bij het inlogscherm de melding:
browser cache refresh failed
Het heeft te maken met de AppCache . Vooral die in Chrome. Mijn workaround is om deze schoon te maken via chrome://appcache-internals/. bij mij werkt het dan tijdelijk weer, maar na een tijdje komt het euvel weer terug.

Het wachten is op een update waarbij dit opgelost is. Krijgen steeds meer mensen last van las ik op diverse fora.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14:44

SpikeHome

2400wp en 2750wp

@mbuurman je moet inderdaad de optie setpoint gebruiken.
Bij blocky onder devices en dan setpoints
Ik gebruik ook de nefit plugin namelijk

PV1 2750wp woning en PV2 2450wp garage

• darklord007
Ronhui schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:25:
[...]

Het heeft te maken met de AppCache . Vooral die in Chrome. Mijn workaround is om deze schoon te maken via chrome://appcache-internals/. bij mij werkt het dan tijdelijk weer, maar na een tijdje komt het euvel weer terug.

Het wachten is op een update waarbij dit opgelost is. Krijgen steeds meer mensen last van las ik op diverse fora.
zucht, ik wordt moedeloos....

Ik heb de hele folder: C:\Users\gebruiker\AppData\Local\Google\Chrome\User Data weg gegooit.
Chrome lijkt helemaal default.
Ik log niet in via google.
ik ga naar domoticz IP --> FAIL |:( :(

• Exigence
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Ik heb het ook. AppCache leeggooien (chrome://appcache-internals) werkt eigenlijk niet. Andere workaround is via Incognito-modus werken.

Exigence wijzigde deze reactie 02-04-2019 16:34 (5%)

• HenriM
Heb je al met Firefox met 'Private Window' geprobeerd?

• DjAntoon
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 18-06 17:29
Ik heb er momenteel geen last van, maar een tijdje terug was het ook heel vervelend. Ik draai beta maar 10577. 1 a 2 weken oud.

DjAntoon wijzigde deze reactie 02-04-2019 17:15 (8%)

• darklord007
[...]

nou, denk niet dat we het gaan oplossen. Heb op een andere laptop geprobeerd en daar werkt het wel. Ook op mijn telefoon werkt het.

Zal er maar ff mee leven. En als we windows er opnieuw opzetten zal ie t wel weer doen.

Bedankt voor jullie hulp iig :) _/-\o_

• migila
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 18-06 20:56
Ik heb een vraagje over data die wel zichtbaar is bij "Setup --> Device --> SMA totaal" maar niet bij de "Utility --> SMA totaal".

Het gaat over het totaal opgeleverde KWH door mijn omvormer. Ik zie bij Utility wel mijn dagopbrengst en mijn huidige opbrengst (dus aantal watt op dit moment geleverd door de zon) maar niet de totaal opgebrachte KWH vanaf het begin. Dit zie ik dus wel als ik naar setup --> device ga en dan bij de kolom data kijk.

Kan ik deze data zichtbaar maken bij Utility ?

Domoticz: v4.9700
Omvormer: SMA Sunnyboy STP 7000TL-20

https://tweakers.net/ext/f/atkP7jsi56l2lvUHKWHfPFHq/thumb.png

migila wijzigde deze reactie 02-04-2019 19:43 (8%)

• mbuurman
@SpikeHome & @Mardox Thx voor de tip, soms is het niet zo moeilijk! 8)7

• joostnl
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08:33
Wat zegt de log van domoticz? Als je via laptop rechtsboven klikt. Dus ik bedoel niet putty log
Bij mij blokkeerde hij opeens apparaten
darklord007 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 19:11:
[...]

nou, denk niet dat we het gaan oplossen. Heb op een andere laptop geprobeerd en daar werkt het wel. Ook op mijn telefoon werkt het.

Zal er maar ff mee leven. En als we windows er opnieuw opzetten zal ie t wel weer doen.

Bedankt voor jullie hulp iig :) _/-\o_

• T-Infinity
  • Registratie: juli 2002
  • Nu online

T-Infinity

Heen en weer....

Als ik naar mijn Domoticz log kijk dan loopt die helemaal vol met Tasmota MQTT berichten. Allemaal sensor data (temp, luchtvochtigheid, stroomverbruik etc..).
Ik zit er wel eens aan te denken om dat wat te optimaliseren, bijvoorbeeld door minder data te laten sturen als ik niet thuis ben, of door bijvoorbeeld de wasmachine alleen stroomverbruik-data te laten versturen als hij in gebruik is.
En ipv de sonoffs elke X min iets laten sturen, zou ik er ook voor kunnen kiezen om Domoticz elke x min te laten vragen om een sensor-update. Dan heb ik zelf meer controle erover.

Maar mijn vraag is eigenlijk: kan het kwaad? of is het alleen wat onverzichtelijk maar geen probleem?
Het resulteert niet direct in meer schrijf-acties op mijn SD kaart (Rasp. Pi) toch?

Een vergelijkbare vraag over het gebruik van user variables. Stel ik update elke minuut een counter, is dat onwenselijk of kan het geen kwaad?

Ben inmiddels best handig met Domoticz maar dit blijft voor mij wat onduidelijk.

• imdos
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14:55

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

T-Infinity schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:49:
<knip>
Maar mijn vraag is eigenlijk: kan het kwaad? of is het alleen wat onverzichtelijk maar geen probleem?
Het resulteert niet direct in meer schrijf-acties op mijn SD kaart (Rasp. Pi) toch?

Een vergelijkbare vraag over het gebruik van user variables. Stel ik update elke minuut een counter, is dat onwenselijk of kan het geen kwaad?

Ben inmiddels best handig met Domoticz maar dit blijft voor mij wat onduidelijk.
Jawel; het zou wel kwaad kunnen. Elke seconde een write is best veel. Maar zoek eens hier naar: log2ram; dan wordt er nog maar elk uur of elke dag naar je SD geschreven.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• T-Infinity
  • Registratie: juli 2002
  • Nu online

T-Infinity

Heen en weer....

imdos schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:26:
[...]

Jawel; het zou wel kwaad kunnen. Elke seconde een write is best veel. Maar zoek eens hier naar: log2ram; dan wordt er nog maar elk uur of elke dag naar je SD geschreven.
Maar zorgt een binnenkomende sensor waarde direct voor een write dan?
Ik dacht dat Domoticz de data verzamelt en dan elke 5 min een write doet?

log2ram staat inderdaad op mijn todo list. Heb tot nu toe (1 jaar) nog nooit een SD-crash gehad.

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

T-Infinity schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:29:
[...]

Maar zorgt een binnenkomende sensor waarde direct voor een write dan?
Ik dacht dat Domoticz de data verzamelt en dan elke 5 min een write doet?

log2ram staat inderdaad op mijn todo list. Heb tot nu toe (1 jaar) nog nooit een SD-crash gehad.
Dat ligt een beetje aan je start opties; maar bij mij heb ik dat wel de standaard gemaakt.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stubby
  • Nu online
Ryan_ schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:46:
[...]

Dit heb ik ook al een hele tijd. Gisteren nog het één en ander geprobeerd (cache, updaten en nu geupdated naar de beta). Helaas mocht dit allemaal niet baten.

Vanavond weer even verder kijken.
Ik heb vandaag in de settings mijn website protection geswitched van Basic-Auth naar Login page en hoewel ik die login page regelmatig krijg, gaat mijn domoticz niet meer zogenaamd offline :)

• Ryan_
Stubby schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:06:
[...]

Ik heb vandaag in de settings mijn website protection geswitched van Basic-Auth naar Login page en hoewel ik die login page regelmatig krijg, gaat mijn domoticz niet meer zogenaamd offline :)
Bedankt voor je reactie! Maar hoe kom ik daar? Ik krijg niet eens de tijd om in te loggen.

• Stubby
  • Nu online
Ryan_ schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:11:
[...]

Bedankt voor je reactie! Maar hoe kom ik daar? Ik krijg niet eens de tijd om in te loggen.
Dat is een goeie. Als alle opties zoals incognito / mobiel etc niet meer werken dan zou je het nog rechtstreeks via de DB kunnen doen, maar ik zou niet zo snel weten welke preference je daarvoor moet hebben

• Ryan_
Stubby schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:20:
[...]

Dat is een goeie. Als alle opties zoals incognito / mobiel etc niet meer werken dan zou je het nog rechtstreeks via de DB kunnen doen, maar ik zou niet zo snel weten welke preference je daarvoor moet hebben
Ik ga nog even verder puzzelen :) Anders maar een herinstallatie uitvoeren.

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 14:59
Ik heb Domoticz nu een tijdje draaien, vooral icm een slimme meter om de logs op te slaan, zodat ik verbruik in de gaten kan houden jaar over jaar. Ik wissel nu ieder jaar van energieleverancier, dus ik verlies de details per maand/dag/week.
Echter in de grafieken van Domoticz kom ik die details ook niet meer tegen. Zijn deze ergens makkelijk (in tabelvorm?) te achterhalen of worden die ook niet opgeslagen?

Edit: Ik zie dat ik via report de historie kan opvragen. Waarom zie je dat pas ná een vraag te stellen :P
Zijn er ook vergelijkingen uit te halen tov vorig jaar? Want dat zie ik dan even niet.

I-King wijzigde deze reactie 03-04-2019 15:25 (19%)

• DjAntoon
Nee, de database blijft wat dat betreft niet groeien. Ik heb begrepen dat de oplossing upload naar Influx en dan Grafana is. Maar heb dat zelf nog niet draaien.

• Dylantje2
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 07:17

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

I-King schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:22:
Ik heb Domoticz nu een tijdje draaien, vooral icm een slimme meter om de logs op te slaan, zodat ik verbruik in de gaten kan houden jaar over jaar. Ik wissel nu ieder jaar van energieleverancier, dus ik verlies de details per maand/dag/week.
Echter in de grafieken van Domoticz kom ik die details ook niet meer tegen. Zijn deze ergens makkelijk (in tabelvorm?) te achterhalen of worden die ook niet opgeslagen?

Edit: Ik zie dat ik via report de historie kan opvragen. Waarom zie je dat pas ná een vraag te stellen :P
Zijn er ook vergelijkingen uit te halen tov vorig jaar? Want dat zie ik dan even niet.
grafana rules met grafieken..
Maar als je Pvo wat betaald hen je mog mooiere opties
Zijn scripts te vinden om je data te uploaden:

https://pvoutput.org/intr...321&sid=19520&dt=20190331

zonneboiler, pelletkachel, 24 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Domoticz, Solarmeters, WPboiler: http://wqd.nl/dP9y, WP: http://wqd.nl/9GVg, Grafana: http://wqd.nl/EoAi, Panathread: https://bit.ly/2Or4Unp

• SpikeHome
  • Laatst online: 14:44

SpikeHome

2400wp en 2750wp

I-King schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:22:

Ik heb ook slimme meter maar je data blijft toch?
Ben 3 jaar geleden begonnen met de slimme meter en kan elke dag vanaf het begin terug kijken.
Alleen de dag zelf kan je niet precies over de dag heen het verbruik zien alleen nog totalen per dag.

De energie leverancier heeft hier niks mee te maken omdat ik de slimme meter uitlees met de p1 poort.

SpikeHome wijzigde deze reactie 04-04-2019 07:42 (4%)

PV1 2750wp woning en PV2 2450wp garage

• bullitkatcher
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 18-06 18:27
Hey jongens, ik ben even op zoek naar ervaringen.
Na wat te testen met een yeelight en een paar xiaomi sensoren is het tijd om extra lampen toe te voegen en ik heb mijn oog laten vallen op de tradfri serie. Alleen weet ik niet welke hub ik erbij moet nemen; de phillips hue of de tradfri hub. Wat zijn jullie ervaringen? Het technische aspect ben ik al uit namelijk, maar dat gaf geen doorslag.

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

bullitkatcher schreef op donderdag 4 april 2019 @ 07:39:
Hey jongens, ik ben even op zoek naar ervaringen.
Na wat te testen met een yeelight en een paar xiaomi sensoren is het tijd om extra lampen toe te voegen en ik heb mijn oog laten vallen op de tradfri serie. Alleen weet ik niet welke hub ik erbij moet nemen; de phillips hue of de tradfri hub. Wat zijn jullie ervaringen? Het technische aspect ben ik al uit namelijk, maar dat gaf geen doorslag.
Of een cc2531-stick; die kan ook met allebei praten. Wordt ook wel veel over gepost zie o.a. de zigbee2mqtt implementatie.

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 14:45
imdos schreef op donderdag 4 april 2019 @ 08:45:
[...]

Of een cc2531-stick; die kan ook met allebei praten. Wordt ook wel veel over gepost zie o.a. de zigbee2mqtt implementatie.
Of het topic over de stick zelf natuurlijk ;)

PuckStar in "Zigbee2mqtt - open source zigbee bridge"

DaRk PoIsOn wijzigde deze reactie 04-04-2019 12:27 (12%)

who put a "stop payment" on my reality check

• BjornKoster1989
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 18-06 22:12
Goede dag,
ik ben sins kort overgestapt op Z-wave (plus) en dacht dus een Fibaro Binary sensor te kopen. Hier heb ik een Magneetcontact op aangesloten, die pulst bij elk rondje van de watermeter.

Alleen zit ik nu met het probleem. Hoe kan ik er een RFXmeter van maken, zodat ik dus het waterverbruik uit kan lezen?

Ik kan hier totaal geen info over vinden hoe ik dit werkend zou moeten krijgen.

Ik heb een virtuele RFXmeter aangemaakt, maar ik weet niet hoe ik de pulsen door kan sturen naar de virtuele RFXmeter.

Wie weet en kan me vertellen wat ik moet doen om dit werkend te krijgen?

• Lizard
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18-06 09:13
BjornKoster1989 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 22:14:
Goede dag,
ik ben sins kort overgestapt op Z-wave (plus) en dacht dus een Fibaro Binary sensor te kopen. Hier heb ik een Magneetcontact op aangesloten, die pulst bij elk rondje van de watermeter.

Alleen zit ik nu met het probleem. Hoe kan ik er een RFXmeter van maken, zodat ik dus het waterverbruik uit kan lezen?

Ik kan hier totaal geen info over vinden hoe ik dit werkend zou moeten krijgen.

Ik heb een virtuele RFXmeter aangemaakt, maar ik weet niet hoe ik de pulsen door kan sturen naar de virtuele RFXmeter.

Wie weet en kan me vertellen wat ik moet doen om dit werkend te krijgen?
Dit is voor een kwH meter, maar het principe is hetzelfde: https://www.domoticz.com/...ctric_meter_pulse_counter

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online
Onhandig probleem waar ik ook niet uitkom. Ik heb een Wireless Aqara Switch (dubbele knop) en deze stuurt een trigger event wanneer hij aangestuurd wordt. Nu wil ik daarmee een lamp aan / uitzetten. Dit lijkt niet te kunnen vanuit de lampen interface, dus ik heb een blockly aangemaakt. Mijn idee was om te controleren wat te de status van de lamp is en gebaseerd daarop de lamp aan / uit te zetten:

Volgens mij zou dit gewoon moeten werken, echter doet het dat dus niet. Iemand nog tips?

Verder zou het ook super handig zijn als er in blockly een 'monitor' zit, waardoor ik kan zien wat er gebeurd. Ik kan daar echter ook maar weinig over vinden.

• DjAntoon
Mijn tip: Kijk eens naar dzvents...

• Knielen
  • Laatst online: 15:43
rens-br schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:47:
Onhandig probleem waar ik ook niet uitkom. Ik heb een Wireless Aqara Switch (dubbele knop) en deze stuurt een trigger event wanneer hij aangestuurd wordt. Nu wil ik daarmee een lamp aan / uitzetten. Dit lijkt niet te kunnen vanuit de lampen interface, dus ik heb een blockly aangemaakt. Mijn idee was om te controleren wat te de status van de lamp is en gebaseerd daarop de lamp aan / uit te zetten:

[Afbeelding]

Volgens mij zou dit gewoon moeten werken, echter doet het dat dus niet. Iemand nog tips?

Verder zou het ook super handig zijn als er in blockly een 'monitor' zit, waardoor ik kan zien wat er gebeurd. Ik kan daar echter ook maar weinig over vinden.
Als je de schakelaar bedient, wat zie je dan voor naam in je log voorbij komen?

Xiaomi Mi Note 3 | Galaxy Tab A 10.5

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DjAntoon
Mijn dzvents script.
Kijkt of de schakelaar ingeduwd word, of dat kort of lang etc is maakt mij niet uit.
Vervolgens wisselt deze de status van de te bedienen lamp. Werkt simpel en als een trein. :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
return {
    active = true, 

on = {
        devices = {
            'Zolder lamp trap switch'   -- Als er op de xiaomi schakelaar gedrukt word, maakt niet uit lang of kort dan 
        }                               -- start de functie
    },
    execute = function(domoticz, device)
        -- domoticz.log('<b style="color:Purple"> Switch is pressed: ' .. data.switch) 
        domoticz.devices('Zolderlamp').toggleSwitch() -- De lamp word getoggled, op elke mogelijke soort click
    end
}

• tozzke
  • Niet online

tozzke

aka tozzert

[Afbeelding]

Mits "Switch 1'" het juiste commando is wat de switch stuurt, zou dit resulteren in een eindeloze loop. Else if's worden in Domoticz/Blockly uitgevoerd als zijnde gewone if's en worden dus allemaal achter elkaar uitgevoerd.
Dus nu zeg je wanneer er geschakeld wordt en de lamp is aan, zet de lamp uit waardoor de volgende if afgevuurd wordt en weer de eerste enz...

Ik raad altijd aan bij nieuwe scripts even een tabblad met het log open te laten staan om te zien of er onverwachte dingen gebeuren :)

zin om slap te ouwehoeren? join #vervoer, #android, #domotica of #Ubiquiti @ IRC

• klaas.roelofs
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 08:46

[Afbeelding]

Wat @tozzke zegt met deze toevoeging:

Waarschijnlijk is de status van je lamp als deze aan staat niet 'on', maar 'Set level **%'. De check die je moet doen is dan 'Lamp Woonkamer ≠ Off'.

Maak een routine aan in DzVents voor een werkende if>then>else.
BjornKoster1989 schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:18:

Alvast bedankt
hoe heb je dat gedaan? ik heb er hier 10 liggen voor het loggen van mijn zonneboiler temperaturen en CV-systeem. maar geen idee hoe ik dat ga doen. bovendien, pi ligt beneden in meterkast en ZB staat op zolder.
[...]

ik heb hier ook extreem veel last van gehad afgelopen weken. nog niet echt opgelost. op telefoon nooit problemen, op werklaptop om de zoveel tijd app cache wegflikkeren.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• Speedy-Andre
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15:34

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

fabstar81 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 10:37:
[...]

hoe heb je dat gedaan? ik heb er hier 10 liggen voor het loggen van mijn zonneboiler temperaturen en CV-systeem. maar geen idee hoe ik dat ga doen. bovendien, pi ligt beneden in meterkast en ZB staat op zolder.
Ik heb er 3 op een Esp zitten, 3 devices maken met elk een eigen sensor adres en idx.
10 tegelijk is lastig, bij mij vond hij er 3 (parallel) en de 4e niet dus zal je ze moeten verdelen over de gpio's.

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer 3 200l. Gasloos sinds aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 18-06 23:21
Speedy-Andre schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 11:59:
[...]

Ik heb er 3 op een Esp zitten, 3 devices maken met elk een eigen sensor adres en idx.
10 tegelijk is lastig, bij mij vond hij er 3 (parallel) en de 4e niet dus zal je ze moeten verdelen over de gpio's.

[Afbeelding]
Ik heb er 10 op een esp zitten, dus het kan wel.
Eens in de zoveel tijd, houden de metingen op, maar dan even restarten en alles doet het weer.
10 is volgens mij wel max, maar dan moet je in de wiki van esp easy kijken

• Speedy-Andre
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15:34

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Ik vraag me van mijn sensors wel af of ze origineel zijn, dat heeft zeker met de prijs te maken :+
Ze zijn uitgevoerd als waterdichte rvs probe met 1m draad.

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer 3 200l. Gasloos sinds aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp

hendrik12345678 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 12:50:
[...]

Ik heb er 10 op een esp zitten, dus het kan wel.
Eens in de zoveel tijd, houden de metingen op, maar dan even restarten en alles doet het weer.
10 is volgens mij wel max, maar dan moet je in de wiki van esp easy kijken
Ik heb ook ergens 10 van die esp chips liggen maar geen idee wat ik er mee kan/moet. Ook niet hoe ik er aan kom eigenlijk...

fabstar81 wijzigde deze reactie 06-04-2019 13:21 (4%)

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14:47
Bij het starten van de webinterface krijg ik nu deze text te zien:

Geen idee hoe dit zo ineens gekomen is.
Ik heb de browser cache geleegd, niet geholpen.

Iemand een idee?

Edit
Op de IPhone werkt het wel. Ik denk dat de pagina op een of andere manier bewerkt is

rinkel wijzigde deze reactie 07-04-2019 19:32 (11%)

• Beefhead
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 15:39
Beefhead schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:37:
Ik meen eens gelezen te hebben dat Philips Hue altijd de correcte status van de lamp aangeeft in Domoticz, dus ook als ik b.v. de stroom van een Hue lamp afhaal middels de wandschakelaar. Vaak geeft de status in Domoticz dan aan dat de lamp aan is. Is dit normaal of zit er ergens iets niet goed in mijn configuratie?
Niemand die kan aangeven of dit normaal is?

• Knielen
  • Laatst online: 15:43
Beefhead schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:04:
[...]

Niemand die kan aangeven of dit normaal is?
Ik heb dit systeem zelf niet, maar wat ik wel laatst gelezen had is dat de lampen nu terug gaan naar de laatste status als je de spanning er weer op zet. Dus lamp gaat aan als hij aan was en blijft uit als hij uit was.
Ik kan me niet voorstellen dat Domoticz de status veranderd als jij de spanning eraf haalt, de lamp kan dan ook niet meer communiceren dat hij niet meer aan is, maar misschien dat de hub iets slims hierin doet.

Xiaomi Mi Note 3 | Galaxy Tab A 10.5

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 14:59
Ik had Domoticz geïnstalleerd voor het registreren van de meterstand, maar ben nu ook de verdere mogelijkheden aan het ontdekken. Zo kwam ik ook Shelly tegen.

Ik ben er nog niet zo heel erg in thuis, maar ik heb een enkelsteens schuurtje dat in de zomer erg warm wordt. Ik wil hier een paar simpele (12V of 230V) ventilators neerhangen die ik wil aansturen icm binnen en buitentemperatuur, zodat ik de temperatuur wat kan verlagen voor de vriezer en koelkast die binnen staat.

Binnentemperatuur zou ik een sensortje voor kunnen aanschaffen, buitentemperatuur kan ik darksky voor gebruiken.

Ik denk dat ik Blockly hiervoor kan inschakelen, maar welke temperatuursensor kan ik 't beste nemen en welk schakelkastje zodat ik de ventilator aan en uit kan zetten?

Ik kom zelf uit op dit kastje: iTead Sonoff TH10/TH16 with temperature sensor en dan not een Sonoff schakelaar. Hoor graag of dat een logische keuze is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Knielen schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:20:
Als je de schakelaar bedient, wat zie je dan voor naam in je log voorbij komen?
'Switch 1'.
tozzke schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 17:14:
[...]

Mits "Switch 1'" het juiste commando is wat de switch stuurt, zou dit resulteren in een eindeloze loop. Else if's worden in Domoticz/Blockly uitgevoerd als zijnde gewone if's en worden dus allemaal achter elkaar uitgevoerd.
Dus nu zeg je wanneer er geschakeld wordt en de lamp is aan, zet de lamp uit waardoor de volgende if afgevuurd wordt en weer de eerste enz...
Maar het probleem was dat hij de schakelaar niet pakte, er gebeurde dus niks. Ik heb niks veranderd, maar dat lijkt nu echter wel te werken. Maar heb ik inderdaad een infinite loop, totdat 'Switch 1' weer op 'Off' gaat.
klaas.roelofs schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 09:36:
[...]
Waarschijnlijk is de status van je lamp als deze aan staat niet 'on', maar 'Set level **%'. De check die je moet doen is dan 'Lamp Woonkamer ≠ Off'.
De lamp heeft zowel een on/off als een set level (en kleur)
DjAntoon schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:05:
Mijn dzvents script.
Kijkt of de schakelaar ingeduwd word, of dat kort of lang etc is maakt mij niet uit.
Vervolgens wisselt deze de status van de te bedienen lamp. Werkt simpel en als een trein. :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
return {
    active = true, 

on = {
        devices = {
            'Zolder lamp trap switch'   -- Als er op de xiaomi schakelaar gedrukt word, maakt niet uit lang of kort dan 
    },
        domoticz.devices('Zolderlamp').toggleSwitch() -- De lamp word getoggled, op elke mogelijke soort click
    end
}

Dankjewel! Dat gaan we vanavond eens proberen. Mocht dat lekker werken ga ik daarna nog even kijken of ik het ook zo kan maken dan bij een long press de lamp gedimd wordt.

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13-06 17:29
Dylantje2 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 07:15:
[...]

Vrees dat je zelf iets verkeerd doet. Of je device is niet goed blockley is al jaren erg stabiel
Achter het probleem maar nu nog oplossen.

Blocky checkt of ik de scene al niet heb draaien door naar de stand van de rolluiken te kijken. Echter lijkt het daar fout te gaan als de rolluiken <19% staan moet hij de scene aanzetten anders niet. In de logs zie ik echter dat wanneer de rolluiken op 22% staan hij als nog de scene aanzet en dat dan alles blokkeert.

Iemand hier meer ervaring mee?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Dylantje2

Dylantje2

icecreamfarmer schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:12:
[...]

Achter het probleem maar nu nog oplossen.

Blocky checkt of ik de scene al niet heb draaien door naar de stand van de rolluiken te kijken. Echter lijkt het daar fout te gaan als de rolluiken <19% staan moet hij de scene aanzetten anders niet. In de logs zie ik echter dat wanneer de rolluiken op 22% staan hij als nog de scene aanzet en dat dan alles blokkeert.

Iemand hier meer ervaring mee?
Ik dacht dat een beperking van blockley is dat hij %%%%% checkt..
Dus open of dicht of juist on or off

zonneboiler, pelletkachel, 24 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Domoticz, Solarmeters, WPboiler: http://wqd.nl/dP9y, WP: http://wqd.nl/9GVg, Grafana: http://wqd.nl/EoAi, Panathread: https://bit.ly/2Or4Unp

• icecreamfarmer
Dylantje2 schreef op maandag 8 april 2019 @ 18:45:
[...]

Ik dacht dat een beperking van blockley is dat hij %%%%% checkt..
Dus open of dicht of juist on or off
Hmm maar mijn rolluiken geven een % status af geen open of dicht.

• Dylantje2

Dylantje2

icecreamfarmer schreef op maandag 8 april 2019 @ 19:41:
[...]

Hmm maar mijn rolluiken geven een % status af geen open of dicht.
Weet ik...
Maar blockley leest geen %%% in open en dicht..
Maak maar eens een blockley....
Met on en off.
En 1 met open en close

• icecreamfarmer
Dylantje2 schreef op maandag 8 april 2019 @ 19:43:
[...]

Weet ik...
Maar blockley leest geen %%% in open en dicht..
Maak maar eens een blockley....
Met on en off.
En 1 met open en close
Oh maar ik zit er ook tussen in. Als de scene al geactiveert staat staan de rolluiken op 22%.
Dus alles onder 20 zou hij de scene niet moeten triggeren.

• Dylantje2

Dylantje2

icecreamfarmer schreef op maandag 8 april 2019 @ 19:58:
[...]

Oh maar ik zit er ook tussen in. Als de scene al geactiveert staat staan de rolluiken op 22%.
Dus alles onder 20 zou hij de scene niet moeten triggeren.
doe maar eens wat ik zeg zul je zien dat blockley niet goed omgaat met afwijkende waardes

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
DjAntoon schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:05:
Mijn dzvents script.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
return {
    active = true, 

on = {
        devices = {
    },
    end
}

Uiteindelijk jouw script gebruikt en dat werkte inderdaad prima, echter ging nu de lamp aan / uit op beide schakelaars (het is een dubbele), dus ik heb het iets aangepast en nu werkt het perfect:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
return {

on = {
        devices = {
            'Zigbee - Woonkamer Schakelaar'  -- Als er op de xiaomi schakelaar gedrukt word, maakt niet uit lang of kort dan 
    },
        if (device.name == 'Zigbee - Woonkamer Schakelaar' and device.state == 'Switch 1') then
          domoticz.devices('Lamp Woonkamer').toggleSwitch() -- De lamp word getoggled, op Switch 1
          elseif (device.name == 'Zigbee - Woonkamer Schakelaar' and device.state == 'Switch 2') then
          domoticz.devices('Lampen Keuken').toggleSwitch() -- De lamp word getoggled, op Switch 2
        end
    end
}

Bedankt voor het duwtje in de goede richting! Van de week maar eens kijken of ik op deze manier ook de lampen kan dimmen.

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14:13
Het lukt maar niet met het juist weergeven van stadswarmte in mijn domoticz...
Ik wil een zelfde soort overzicht als je bij kWh hebt. Dus totalen per dag, verbruik tot nu toe per dag, verbruik per maand etc.

Mijn meter leest met IR enkel de meterstand uit in GJ.

Dus ik heb de actuele meterstand, die netjes ieder uur groeit als er warm water is afgenomen. Maar geen dagwaardes of weekwaardes, of vebruik van die ene dag.

Ik heb andere sensors geprobeerd: Teller en Teller incremental. Ook niet het gewenste resultaat.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik snap het even niet meer, hoe krijg ik nou een mooi overzicht van wat het huidige verbruik van deze dag is, verbruik per dag, week etc.

@Shaggie_NB en @MikeOO misschien ideeen?

Youtube: DashcamNL

• mAiden88
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 15-06 08:31
Misschien dat hier iemand is, die een oplossing weet op onderstaande.

Heb 2 lampjes op de slaapkamer, die met een licht schakelaar (aan/uit) worden bestuurd. Wat ik graag zou willen is, dat ik deze lampjes met de schakelaar kan besturen, maar dat ook Domoticz dit kan ongeacht de status van de schakelaar. Loop al en week of 4 te googlen en te zoeken, maar kan het maar niet vinden.. Sonoff is geen optie, heb er nu een Zwave Plus stekker tussen zitten, Sonoff zal exact hetzelfde gaan doen. :)

mAiden88 wijzigde deze reactie 09-04-2019 11:51 (23%)

• DjAntoon
Je gebruikt Domoticz? Dat werkt toch altijd? geen script of iets nodig.
Kun je de lamp aan en uit zetten in domoticz?

De zwave stekker, is een normale met een ingebouwd relais? Fibaro, neo coolcam, maakt eigenlijk niet uit...

DjAntoon wijzigde deze reactie 09-04-2019 12:24 (19%)

• FunFair
  • Laatst online: 14:54
mAiden88 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:50:
Misschien dat hier iemand is, die een oplossing weet op onderstaande.

Heb 2 lampjes op de slaapkamer, die met een licht schakelaar (aan/uit) worden bestuurd. Wat ik graag zou willen is, dat ik deze lampjes met de schakelaar kan besturen, maar dat ook Domoticz dit kan ongeacht de status van de schakelaar. Loop al en week of 4 te googlen en te zoeken, maar kan het maar niet vinden.. Sonoff is geen optie, heb er nu een Zwave Plus stekker tussen zitten, Sonoff zal exact hetzelfde gaan doen. :)
Volgens mij (weet niet zeker) kan dat met een 'shelly' (net zoiets als een sonoff) die je inbouwt in je wandschakelaar. De wandschakelaar verbind je met een GPIO van de shelly en de shelly heb je geprogrammeerd dat deze dan het relais moet schakelen.
En dan kun je via Domoticz ook deze relais schakelen.

Ik weet niet of het ook mogelijk is om een sonoff of zwave schakelaar parallel te zetten met een aparte voeding, onafhankelijk van de wandschakelaar.

• Wiley99
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 18-06 14:39
mAiden88 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:50:
Heb 2 lampjes op de slaapkamer, die met een licht schakelaar (aan/uit) worden bestuurd. Wat ik graag zou willen is, dat ik deze lampjes met de schakelaar kan besturen, maar dat ook Domoticz dit kan ongeacht de status van de schakelaar.
DjAntoon schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:21:
[...]
Je gebruikt Domoticz? Dat werkt toch altijd? geen script of iets nodig.
Kun je de lamp aan en uit zetten in domoticz?
Denk dat hij een normale lichtschakelaar bedoelt die de stroom onderbreekt.
Ik zou zeggen dat je dan het beste een losse zwave wandschakelaar op de slaapkamer kan hangen als vervanger voor de originele schakelaar. Die kun je met de hand en met je domotica of andere afstandbedieningen gebruiken.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform

• DjAntoon
Of de standaard manier als tenminste de schakeldraad en dus de schakelaar op de goede plek zit...
Een fibaro of qubino inbouw module. We handig als er dan een nul / blauwe draad voorhanden is.

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Ik snap het even niet meer. :)

Ik heb ingesteld dat notificaties via Telegram (http) en PushBullet moeten worden verzonden. Als ik een test-notificatie verzend, dan gaat dat goed. Deze middag heb ik de water-sensor maar weer eens getest, en nu blijkt dat er geen notficatie komt.

Ik heb het alarm zo te zien in 9 seconden weer verholpen. Is dat misschien te kort geweest?

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

dfrenner schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:51:
Het lukt maar niet met het juist weergeven van stadswarmte in mijn domoticz...
Ik wil een zelfde soort overzicht als je bij kWh hebt. Dus totalen per dag, verbruik tot nu toe per dag, verbruik per maand etc.

Mijn meter leest met IR enkel de meterstand uit in GJ.

Dus ik heb de actuele meterstand, die netjes ieder uur groeit als er warm water is afgenomen. Maar geen dagwaardes of weekwaardes, of vebruik van die ene dag.

Ik heb andere sensors geprobeerd: Teller en Teller incremental. Ook niet het gewenste resultaat.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik snap het even niet meer, hoe krijg ik nou een mooi overzicht van wat het huidige verbruik van deze dag is, verbruik per dag, week etc.

@Shaggie_NB en @MikeOO misschien ideeen?
Helaas nog geen slimme meter. Monteur ging na 5 minuten al weer weg :X Oud huis en 2 hoofd CV leidingen zitten te dicht op de meter zodat hij niet kon testen of de aansluiting lekt. CV blijkt dus later gekomen te zijn dan de meter en degene die dit heeft aangelegd (heeeeeel lang geleden en voor onze tijd) vond het dus prima zo 8)7

Binnenkort boel aanpassen en dan komt hij opnieuw op.
Heb hier dus nog geen ervaring mee om je hierin tips te kunnen geven.

Enige wat ik weet is als je mooie grafiekjes wilt gebruik gaan maken van Grafana en InfluxDB. Zo ga ik het tzt testen.
https://blog.jokielowie.c...f-latwe-i-piekne-wykresy/

Tip als je een Raspberry gebruikt: Maak eerst een backup van je SD zodat je altijd vrij kunt testen. Lukt het niet image terugzetten en alles is weer bij het oude.

MikeOO wijzigde deze reactie 09-04-2019 16:50 (3%)

• Thats Me..
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 16-06 14:52
FunFair schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:46:
[...]

Volgens mij (weet niet zeker) kan dat met een 'shelly' (net zoiets als een sonoff) die je inbouwt in je wandschakelaar. De wandschakelaar verbind je met een GPIO van de shelly en de shelly heb je geprogrammeerd dat deze dan het relais moet schakelen.
En dan kun je via Domoticz ook deze relais schakelen.

Ik weet niet of het ook mogelijk is om een sonoff of zwave schakelaar parallel te zetten met een aparte voeding, onafhankelijk van de wandschakelaar.
Dat gaat zeker werken met een shelly, mocht je achter de schakelaar geen ruimte hebben dan zou de shelly ook nog in de contactdoos bij de lampen kunnen doen.

• ronjansen87
  • Laatst online: 15:49
Ik ben hier niet zo actief, maar wilde toch m'n laatste domoticz scriptje even delen. Deze leest het actuele stroomverbruik van je UPS uit (via de standaard linux/bsd/unix NUT-drivers) en post deze waarde naar domoticz.

Maak eerst in Domoticz een dummy "energy (instant+counter)" device aan. Ga naar het device onder utilities en klik op edit, zet "energy read" op computed. Zoek onder devices het IDX nummer van het device op.

Ga dan naar de server waarop de UPS is aangesloten (in mijn geval een Eaton Ellipse PRO). Check dat het commando "upsc ups" een nette output geeft (e.g. de driver werkt en er is communicatie met de UPS).

Maak dan een script aan op de server. In mijn geval draait hierop een baremetal installatie van Freenas, ik heb hiertoe een mapje in /etc/scripts/ aangemaakt bij gebrek aan een /opt of home dir. Maakt in principe niet zoveel uit. Maak een bestand <upspower>.sh en plak onderstaande in dit bestand:
#!/bin/sh
#get power reading from UPS and set variable
UPSPOWER=$(upsc ups | grep realpower | cut -d ':' -f2 | cut -d ' ' -f2 )

#post power reading to domoticz
curl -s 'http://<domoticz IP>:<domoticz port>/json.htm?type=command&param=udevice&idx=<IDX NR>&nvalue=0&svalue='${UPSPOWER}';0'
Vervang de dikgedrukte waarden door je eigen en maak het scriptje vervolgens executable met chmod +x, chown m eventueel naar een non-root gebruiker en maak een cronjob aan die elke minuut draait (kan in freenas via de web-ui). Voila, elke minuut het energieverbruik van de UPS netjes in Domoticz! Scheelde me toch weer een extra pulsteller of z-wave stekker. Hoop dat iemand er iets aan heeft!

Afhankelijk van je model UPS kan je nog veel meer uitlezen, bijvoorbeeld de acculading, netspanning (invoer), netfrequentie en een alert/schakelaar/event in domoticz activeren als de UPS overschakelt op accuspanning.

2x Daikin US, Daikin FTXM, eBoiler, eGolf.

• DjAntoon
MikeOO schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:48:
[...]
Tip als je een Raspberry gebruikt: Maak eerst een backup van je SD zodat je altijd vrij kunt testen. Lukt het niet image terugzetten en alles is weer bij het oude.
Of bij een pidrive, de usb stick / hd. ;)
Pas nog gedaan na een mislukte installatie van mqtt en stick. :'(

• degroot
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:39:

Ik heb ingesteld dat notificaties via Telegram (http) en PushBullet moeten worden verzonden. Als ik een test-notificatie verzend, dan gaat dat goed. Deze middag heb ik de water-sensor maar weer eens getest, en nu blijkt dat er geen notficatie komt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb het alarm zo te zien in 9 seconden weer verholpen. Is dat misschien te kort geweest?
He P ;)

Ik heb een everspring waterleak sensor ( dus geen Xiamo). Zodra deze water detecteert en een optisch alarm laat afgaan , dan krijg ik direct een push bericht in Telegram. En dat is ( dacht ik ) binnen 5 seconden.

degroot wijzigde deze reactie 10-04-2019 21:12 (5%)

www.degroot-it.nl

DjAntoon schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:25:
[...]

Of bij een pidrive, de usb stick / hd. ;)
Pas nog gedaan na een mislukte installatie van mqtt en stick. :'(
Yep dat kan ook. Gebruik zelf ook een PiDrive maar grootse deel gebruikt denk ik nog een sd vandaar die melding maar strekking blijf, backup maken voor je iets gaat proberen scheelt een hoop gedoe :)

• pven
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:39:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Iemand een idee?

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online
Werkt een notificatie via e-mail bijvoorbeeld wel goed?

• pven
  • Niet online
vinom schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:51:
Werkt een notificatie via e-mail bijvoorbeeld wel goed?
Een test-notificatie via PushBullet en Telegram werkt iig wel goed. Maar ik zal er er nog eentje instellen, en eens kijken wat die doet.

Stel dat die het wel/niet doet, wat zegt dat dan?

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online
Lastig te zeggen. Ik heb ook een watersensor die zich meld via e-mail notificatie. Test notifcatie zegt ook niet alles, dus als je een echte test doet en je krijgt een e-mailtje zit er toch ergens in je pushbullet iets niet lekker.

• rinkel
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14:47
niet goed gelezen, excuus

rinkel wijzigde deze reactie 11-04-2019 15:34 (92%)

Tijdje weg geweest (nogal druk enzo) maar hoop nu weer iets meer tijd te hebben voor deze hobby.

Vandaag mijn Unifi controller verhuist naar de Pi toe en een eigen subdomein er aan gekoppeld (wifi.) aangezien ik ook thuis.mijndomein.nl heb.

Nu draait Domoticz op poort 80/443 en mijn controller op poort 8443...

Is het mogelijk om zonder grote aanpassingen aan Domoticz te controleren via welk subdomein je komt en dat je dan naar de juiste poort wordt toegestuurd?

Uiteraard zou ik dit vrij simpel kunnen doen via PHP, maar ik wil liever mijn Domoticz poort niet aanpassen (aangezien er ook een certificaat etc aanhangt)

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• Riczun
  • Laatst online: 07:45
Snelle vraag met betrekking Domoticz & Toon:
Kan je Toon ook toevoegen onder Domoticz als je geen abbonement er meer op heb of moet deze dan geroot worden?

Er moet een username/password worden ingegeven, maar ik twijfel waar ik deze vandaan moet halen.

• mbuurman
Vraag over Groups en DzVents binnen Domoticz:

Doel: dmv de State van alle sensoren in huis (deur en motion) bepalen of er iemand thuis is.
Hoe: dmv Groups in DzVents - Is er gedurende een half uur geen enkele sensor actief (=Group "alle sensoren" niet actief) dan alle lampen uit (=Group "alle lampen" uit).

Tot nu toe heb ik alleen Blocky gebruikt voor mijn automatisering, maar een hele lijst met de State van sensoren opbouwen in Blocky wordt wat rommeling met als die AND's onder elkaar. Graag zou ik de stap willen maken naar DzVents. Dit is nieuw voor mij en ik blijk wat hulp te kunnen gebruiken...

Binnen de Domoticz GUI kun je handmatig groepen maken met bijvoorbeeld lampen en deze schakelen.
Nu zou ik graag via DzVents statisch of dynamisch (wildcard) Groups willen maken. Deze Groups moeten dan bestaan uit devices van hetzelfde soort of in dezelfde kamer, dus een groep met alle lampen en een aparte groep met alle sensoren.

Ik vindt overal uitleg hoe je Groups kan gebruiken in een script, maar nergens hoe ik deze Groups kan defineren en vullen. Heeft iemand voor mij een voorbeeld hoe ik (dynamisch op naam/functie) groepen kan defineren in DzVents en deze kan toepassen in een script waarbij na X-tijd geen beweging een group uitgeschakeld wordt?

Alvast bedankt voor de hulp.

mbuurman wijzigde deze reactie 12-04-2019 11:58 (0%)
Reden: typo's

• icecreamfarmer
Is er zicht op wanneer een nieuwe stable weer gereleased wordt? Want in de huidige werkt Hue niet.

• DjAntoon
@icecreamfarmer Waarom niet naar beta? Draait momenteel stabiel.

• DjAntoon
mbuurman schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:54:
Vraag over Groups en DzVents binnen Domoticz:

Binnen de Domoticz GUI kun je handmatig groepen maken met bijvoorbeeld lampen en deze schakelen.
Nu zou ik graag via DzVents statisch of dynamisch (wildcard) Groups willen maken. Deze Groups moeten dan bestaan uit devices van hetzelfde soort of in dezelfde kamer, dus een groep met alle lampen en een aparte groep met alle sensoren.

Ik vindt overal uitleg hoe je Groups kan gebruiken in een script, maar nergens hoe ik deze Groups kan defineren en vullen. Heeft iemand voor mij een voorbeeld hoe ik (dynamisch op naam/functie) groepen kan defineren in DzVents en deze kan toepassen in een script waarbij na X-tijd geen beweging een group uitgeschakeld wordt?

Alvast bedankt voor de hulp.
Ik denk dat het enkel statisch kan zijn, en dat je in dzvents die scene of groep aan kunt roepen / af kunt vuren.

Ik begrijp niet goed waarom je dynamisch groepen aan wilt maken en die gelijktijdig wilt afvuren? Dat kan je dan toch ook zonder groepen?
Of wil je het spreiden over meerdere scripts, dus 1 script dat groepen maakt en andere die daar iets mee doen?

DjAntoon wijzigde deze reactie 12-04-2019 14:24 (7%)

• Powergrim
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 15:12
Toppe schreef op donderdag 11 april 2019 @ 17:27:
Tijdje weg geweest (nogal druk enzo) maar hoop nu weer iets meer tijd te hebben voor deze hobby.

Vandaag mijn Unifi controller verhuist naar de Pi toe en een eigen subdomein er aan gekoppeld (wifi.) aangezien ik ook thuis.mijndomein.nl heb.

Nu draait Domoticz op poort 80/443 en mijn controller op poort 8443...

Is het mogelijk om zonder grote aanpassingen aan Domoticz te controleren via welk subdomein je komt en dat je dan naar de juiste poort wordt toegestuurd?

Uiteraard zou ik dit vrij simpel kunnen doen via PHP, maar ik wil liever mijn Domoticz poort niet aanpassen (aangezien er ook een certificaat etc aanhangt)
Met dit soort dingen kom je vooral uit op een reverse proxy. Je kan dit redelijk snel fixen met een apache server waar je vhosts op inricht. Dan kan je unify.domain.nl naar 10.0.0.1:8443 sturen en domoticz.domain.nl naar 10.0.0.1:443. En op je router hoef je alleen maar 443 open naar je Apache server. Volgens mij draait Domoticz intern geen Apache2. Dus die zou je op je Raspi er naast kunnen zetten en een vhost inrichten.

• mbuurman
DjAntoon schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:22:
[...]
Ik begrijp niet goed waarom je dynamisch groepen aan wilt maken en die gelijktijdig wilt afvuren? Dat kan je dan toch ook zonder groepen?
Of wil je het spreiden over meerdere scripts, dus 1 script dat groepen maakt en andere die daar iets mee doen?
Dat laatste... Ik heb meerdere sensoren (deur en beweging) die allen ' *sensor' in de naam hebben. Als ik die dynamisch in een groep kan krijgen in DzVents hoef ik bij het toevoegen van een nieuwe sensor niet alle scripts af en als ik dmv een wildcard ook nog eens die Group kan vullen kan ik met minimale inspanning nieuwe sensoren toevoegen die gelijk mee draaien in de scripts.

Alleen het uitwerken van het idee naar een DzVents-script is nu mijn uitdaging O-)
Pagina: 1 ... 24 ... 33 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 E3 2019

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True