MikeOO schreef op zondag 27 januari 2019 @ 16:28:
[...]
Nee dat gaat hem niet worden. Zou hem gewoon direct retour sturen. Hoe korter de tijd is die er tussen zit hoe beter.
Zelf erg goede ervaringen met ip-cam shop. Die weten er een hoop vanaf en misschien dat je wensen eens neerleggen of er iets leuks tussen zitten.
En after sales is ook goed. Ooit problemen na 9 maanden met een voeding die erg stond te piepen van een Foscam. Mail gestuurd en kon de camera opsturen. Volgende dag een geheel nieuwe afgeleverd terwijl zo ook alleen de voeding hadden kunnen vervangen.
Korte uitleg, ik deze camera gekocht nadat ik voor iemand hier een script hebt gemaakt die een foto maakt en die verstuurd via Telegram. Bij hem werkt het allemaal prima (RLC-410) en worden de foto's direct verstuurd.
Vorige week zondag tegen de vrouw geroepen dat is grappig, wil ik ook en een camera is niet zo gek duur. Z'n €70 riep ik toen... Maar goed, ik wil dingen nou eenmaal snel in huis hebben (en niet afgezet worden met een adapter die los gekocht moet worden) dus bij Bol.com een RLC-511W aangeschaft. Dag daarna in huis én een adapter in de doos maar goed hij was €139 maar dat heb ik nog enigszins kunnen recht praten...
Nu begint dat ding natuurlijk te haperen met wat ik exact wil, gewoon een simpele foto als ik er om vraag.
Situatie net voorlegt met daarin de opties:
Houden wat we nu hebben
Mogelijk is het probleem opgelost met het maken van een foto, deze verwijderen, nieuwe maken en die versturen. Werking is tot nu toe onbekend omdat het spontaan allemaal gebeurt. Verder niet echt een oplossing, omdat het dus niet betrouwbaar is terwijl we het juist daarvoor hebben gekozen.
Plusjes: Hangt al en beeld is rete scherp, beeld is altijd kleur, zelfs in de nacht.
Minnetjes: Het maken van een snapshot lukt niet altijd
Andere WiFi camera
WiFi cameras worden wél geleverd met een adapter en je kan ze eigelijk altijd alsnog bedraad aansluiten. Dit type camera's zijn vrij betaalbaar mits je geen SD kaartslot vereist, anders lopen de kosten alsnog aardig op. Het zou dan bijvoorbeeld een
HDBW1435 kunnen worden, 4MP, nachtzicht, SD én een adapter mee geleverd. Een WiFi-Only exemplaar valt wat mij betreft snel af, voor mijn gevoel is het trager en minder betrouwbaar dan old-skool LAN.
Plusjes: Geen, tenzij deze wél snapshots kan maken.
Minnetjes: Demonteren en monteren, beeld kwaliteit kan tegen vallen. 4MP ipv 5MP
Andere (POE) bedraade camera
Toch de meest interessant optie, mijn oog valt dan al snel op de
HDBW1531 gecombineerd met de
TP-Link TL-SG-108PE. Deze zou ook mijn
UAP-AC-PRO van stroom moeten kunnen voorzien (heeft nu een enkele injector die meegeleverd werd) en in de toekomst ben ik vrij om nog 2 apparaten die POE ondersteunen in gebruik te gaan nemen. Dit zou dan een tweede AP & Camera worden, beide in de tuin.
Plusjes: Stabiel, uitbreidingsmogelijkheden in de toekomst, minder apparaten in meterkast, flexibeler
Minnetjes: De kosten. Camera begon bij €70 en wordt nu dus z'n €250.
[
Voor 110% gewijzigd door
Toppe op 27-01-2019 16:59
]