Chrisje1983 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:29:
Hier ook.
Van alle plugins in domoticz is mqtt met communicatie naar de esp chipjes de meest stabiele en ook heel erg snappy. Je zou bijna vergeten dat het draadloos, open source en community driven is. Ik verkies esptjes boven z-wave, behalve als het gaat om beveiliging zoals deur contacten en pirs.
Een klik met de muis in domoticz loopt gelijk op met het hoorbaar klikken van een relay en ook ik heb nooit een misser.
Ook ik heb een goede wifi dekking, verdeelt over 2 acces points en geen andere wifi netwerken in de buurt.
Ik wil het nu gaan oplossen met alleen maar espeasy bordjes (geen sonoff) en domoticz,
<knip>
Edit:
Ik heb iets dat werkt, het was meer een EspEasy dingetje denk ik. Volgens mij krijgt Domoticz nog wel een keer de status te veel terug nadat er in domoticz geschakeld was, maar aangezien het dezelfde waarde is, wordt het geen loop.
Is dit nu ok?
Er zijn 3 deelnemers:
1. ESPEasy A met oled scherm (voor de status van het Relais van ESPEasy B.) en een pushbutton (om het relais van ESPEasy B te bedienen).
2. EspEasy B met een relais dat geschakeld moet worden.
3. Domoticz, geeft status weer en schakelt het relais van ESPEasy B. Het scherm van ESPEasy A moet ook bijgewerkt worden wanneer domoticz gebruikt wordt om te schakelen.
ESPEasy A:
De fysieke knop is GreenButton en de dummy device is SolarDummy. SolarDummy is gelijk aan het relais op ESPEasy B.
rules:
on GreenButton#State do
if [SolarDummy#state]=0
SendToHttp,192.168.1.
B,80,'/control?cmd=event,SolarDummySwitchEvent=0'
else
SendToHttp,192.168.1.
B,80,'/control?cmd=event,SolarDummySwitchEvent=1'
endif
endon
Het scherm geeft variabele [SolarDummy#State] weer.
ESPEasy B, nu met de onboard led als test voor een relais (inverted):
OnboardLedSwitch is dus eigenlijk het relais dat ik wil schakelen.
on OnboardLedSwitch#State do
// De status doorgeven aan een dummyvariabele op de andere ESP voor status en het oled scherm
SendToHttp,192.168.1.
A,80,'/control?cmd=event,SolarDummyEvent=[OnboardLedSwitch#State]'
// Status doorgeven aan domoticz
if [OnboardLedSwitch#State]=0
SendToHTTP 192.168.1.
D,8080,/json.htm?param=udevice&type=command&idx=256&nvalue=0
else
SendToHTTP 192.168.1.
D,8080,/json.htm?param=udevice&type=command&idx=256&nvalue=1
endif
endon
on SolarDummySwitchEvent do