Leg dan eens uit?
Ik snap het heel goed hoor. Als ondernemer betaal ik sowieso al een behoorlijke pot belasting elk jaar. Dat voor crypto is echt peanuts. Maar er zijn mensen die er gezeik met de belastingdienst om willen riskeren. Ik niet.
lighting_ schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 22:00:
[...]
Jij snapt het niet. Het is een fictieve rendement. Zelfs in het nieuwe stelsel gaan ze vanuit dat grotere vermogens 4 a 5% rendement halen. Ook al heb je alles in spaar.
Dus als je crypto 100.000 waard was en nu 10.000 rekent de Belastingdienst toch 100.000.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Met die belasting kan je pech of mazzel hebben op 1 Jan. Dit afgelopen jaar is pech en volgend jaar is misschien weer mazzel. Als je die kleine belasting niet kan betalen met de winsten doe je iets goed fout. Ik vind dat we het hier qua belasting goed voor elkaar hebben. In de USA kan je als je pech hebt een ton betalen over 20k winst.
Stratis maakt het wel spannend. Ben tevreden met mijn entry's maar als de kans zich voordoet om goedkoper terug te kopen bij een eventuele verdere daling laat ik dat niet langs me heen gaan.
30k houdt erg sterk, ondanks de grotere sellorders die zo af en toe paniek willen zaaien. Tot dusver wordt alles keurig opgegeten.
Zakken we door de 30k, hoop ik op een kleine panic sell tot ergens onder 29k waar ik weer helemaal ready sta met buyorders.
Een bounce vanaf hier is ook goed mogelijk want een retracement van 38k naar 30k is al meer dan -20% in BTC.
Maarja, Stratis staat ook al wel 57% in de plus t.o.v. BTC sinds het begin van de run 4 dagen geleden.
30k houdt erg sterk, ondanks de grotere sellorders die zo af en toe paniek willen zaaien. Tot dusver wordt alles keurig opgegeten.
Zakken we door de 30k, hoop ik op een kleine panic sell tot ergens onder 29k waar ik weer helemaal ready sta met buyorders.
Een bounce vanaf hier is ook goed mogelijk want een retracement van 38k naar 30k is al meer dan -20% in BTC.
Maarja, Stratis staat ook al wel 57% in de plus t.o.v. BTC sinds het begin van de run 4 dagen geleden.
Als het 700miljard was geworden had je ook 425 betaald, zo zijn de regels van het spel, heb je moeite met die regels, moet je het niet spelen. de peil data is 00:00 op 1 jan.
Formeel moet je ook je geld in huis tellen. maarja omdat dat zo omslachtig is hebben ze een behoorlijke vrije voet. voor contant geld.
gewoon op 1 jan. je administratie op orde brengen zodat je die een jaar en 3 maanden later kan gebruiken.
Formeel moet je ook je geld in huis tellen. maarja omdat dat zo omslachtig is hebben ze een behoorlijke vrije voet. voor contant geld.
gewoon op 1 jan. je administratie op orde brengen zodat je die een jaar en 3 maanden later kan gebruiken.
Het moet op 1 januari of 31 december nja om middernacht zo min mogelijk waard zijn. Over die waarde betaal je. Mits je hele vermogen natuurlijk boven de 25K of 30K zit. Weet het exacte niet uit me hoofd. En als stel het dubbele nog dacht ik.Tominatie schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 22:05:
Allemaal leuk en aardig, maar dit jaar is crypto amper wat waard. Stel er komt een run in 2019, dan hoef je toch maar amper belasting te betalen?
Amsterdamse beurs in duikvlucht Kop van de Telegraaf.
Oh en we snappen trouwens wel wat je met fictief bedoelt hoor. Het is gewoon wat je crypto waard was op dat moment. Dat het de volgende dag 1 euro waard kan zijn en dat je daar dan dus veel geld over moet betalen, dat hoort er nu eenmaal bij. Dat zijn de spelregels. Daar ben je mee akkoord gegaan. Je kunt het ook niet op geven. Dat is niet slim. Maar het is je eigen keuze.
De belastingdienst moet nu eenmaal een punt pikken en dat is nu het begin van het jaar. Het is volatiel. Maar er moet toch op een gegeven moment een punt gepakt worden om te bepalen wat het waard is he.
De belastingdienst moet nu eenmaal een punt pikken en dat is nu het begin van het jaar. Het is volatiel. Maar er moet toch op een gegeven moment een punt gepakt worden om te bepalen wat het waard is he.
[ Voor 20% gewijzigd door DAMAGE op 21-12-2018 22:17 ]
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Waar de belasting mee rekent is fictief vermogen. Je praat wel anders als je crypto 300.000 waard was en opeens 10.000 maar de belasting wel vraagt je af te tikken.
Ten tweede rekenen ze een rendement wat te hoog is. vroeger jarenlang 4% wat in feite maar 1% was. Dat betekende dat de spaarders meer belasting betalen dan aan rente inkomsten. Nu hebben de dat wat gewijzigd maar nog steeds te hoog. Ze overheid eigen in feite je vermogen als je niet de behaalde rendement haalt. Noem dat eens rechtvaardig.
Dus stel, 1 Bitcoin sluit het jaar af op 4200 en je hebt volgend jaar 5 BTC en 1 BTC staat op 10.000Klaas25 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 22:15:
[...]
Het moet op 1 januari of 31 december nja om middernacht zo min mogelijk waard zijn. Over die waarde betaal je. Mits je hele vermogen natuurlijk boven de 25K of 30K zit. Weet het exacte niet uit me hoofd. En als stel het dubbele nog dacht ik.
Amsterdamse beurs in duikvlucht Kop van de Telegraaf.
Werkt het dan zo dat deze 5 BTC * 4200 worden gedaan waarbij je op een bedrag onder de 25k uitkomt dus geen belasting hoeft af te dragen?
Als BTC op 1 januari 1000 waard is en jij hebt er 5 dan heb je 5000 euro aan BTC. Als het eind van het jaar 100.000 waard is dan betaal je alsnog belasting over 5000 euro (niks) omdat dat het eikpunt is van de belastingdienst. Je betaalt het jaar daarna wel gewoon belasting over de 100.000 als dat op 1 januari van het nieuwe jaar nog steeds 100.000 waard is.Tominatie schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 22:17:
[...]
Dus stel, 1 Bitcoin sluit het jaar af op 4200 en je hebt volgend jaar 5 BTC en 1 BTC staat op 10.000
Werkt het dan zo dat deze 5 BTC * 4200 worden gedaan waarbij je op een bedrag onder de 25k uitkomt dus geen belasting hoeft af te dragen?
Nee hoor, ik praat helemaal niet anders in die situatie. Ik heb daar namelijk rekening mee gehouden toen de koers zo hoog was, en een stukje van m'n crypto eruit gehaald om apart te zetten voor die belasting waarvan ik wist dat ik die moet gaan betalen.lighting_ schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 22:16:
[...]
Waar de belasting mee rekent is fictief vermogen. Je praat wel anders als je crypto 300.000 waard was en opeens 10.000 maar de belasting wel vraagt je af te tikken.
En dit is dus een totaal irrelevant zwamverhaal. Als je inderdaad zo ruim boven de vrijstelling zit en je hebt al dat geld alleen maar op spaarrekeningen staan, dan is dat jouw keuze. Geld maakt geld, en die 4% rendement is zeer eenvoudig te halen voor mensen die significant meer dan de vrijstelling tot hun beschikking hebben.Ten tweede rekenen ze een rendement wat te hoog is. vroeger jarenlang 4% wat in feite maar 1% was. Dat betekende dat de spaarders meer belasting betalen dan aan rente inkomsten. Nu hebben de dat wat gewijzigd maar nog steeds te hoog. Ze overheid eigen in feite je vermogen als je niet de behaalde rendement haalt. Noem dat eens rechtvaardig.
very very nice. Dus volgend jaar moon lambo zonder belastingDAMAGE schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 22:19:
[...]
Als BTC op 1 januari 1000 waard is en jij hebt er 5 dan heb je 5000 euro aan BTC. Als het eind van het jaar 100.000 waard is dan betaal je alsnog belasting over 5000 euro (niks) omdat dat het eikpunt is van de belastingdienst. Je betaalt het jaar daarna wel gewoon belasting over de 100.000 als dat op 1 januari van het nieuwe jaar nog steeds 100.000 waard is.
Ik denk dat we niet mogen klagen in Nederland met belasting betalen nee. In sommige landen is dat gewoon een 30% van waarde. Zoals hier ook prijsgeld is. Op staatsloterij na dan.
Nou ja ga er maar vanuit dat die moon lambo ook de nodige belasting zal kosten. Maar hey ik snap je punt!Tominatie schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 22:21:
[...]
very very nice. Dus volgend jaar moon lambo zonder belasting
nee joh ga echt geen lambo halen, hoef niet eens een auto eigenlijkDAMAGE schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 22:22:
[...]
Nou ja ga er maar vanuit dat die moon lambo ook de nodige belasting zal kosten. Maar hey ik snap je punt!
ik hodl bitcoin tot ik het ooit nodig zou moeten hebben, de komende jaren denk ik dus nog niet. Wordt dus vooral bijkopen en moon lambo roepen terwijl ik echt nooit een lambo zou halen stel je krijgt lambogains
wel netjes opgeven anders zien ze het als zwart geld op het moment dat je het opneemt om die lambo te kopen.Tominatie schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 22:21:
[...]
very very nice. Dus volgend jaar moon lambo zonder belasting
En moet je dus met een beetje pech inkomsten belasting betalen
De peildatum is 1 Januari, maar je kan zelf de beste koers van die dag kiezen. Het is wel logisch om een beurs te kiezen die het meest voor de hand ligt. Dus kieser er in ieder geval een waar je een account hebt en/of het meeste gehandeld hebt en/of die je als fiat gateway gebruikt zou ik zeggen.twain4me schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 22:14:
Als het 700miljard was geworden had je ook 425 betaald, zo zijn de regels van het spel, heb je moeite met die regels, moet je het niet spelen. de peil data is 00:00 op 1 jan.
En bewaar hoe je op die prijs bent uitgekomen, dus maak een printscreen of iets dergelijks, over een paar jaar kan het anders best lastig zijn om het te bewijzen.
[ Voor 9% gewijzigd door DaCoTa op 21-12-2018 22:25 ]
daar zijn regels over, je moet een beurs kiezen die voor jou normaal is . en het moet om middernacht of indien technisch onmogelijk het eerste moment daarna daarvoorDaCoTa schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 22:24:
[...]
De peildatum is 1 Januari, maar je kan zelf de beste koers van die dag kiezen. Het is wel logisch om een beurs te kiezen die het meest voor de hand ligt. Dus kieser er in ieder geval een waar je een account hebt en/of het meeste gehandeld hebt en/of die je als fiat gateway gebruikt zou ik zeggen.
Wat bedoel je met een beurs die voor jou normaal is? Bijvoorbeeld Binance als ik daar veel op handel? Mag ik dat zo zien?twain4me schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 22:27:
[...]
daar zijn regels over, je moet een beurs kiezen die voor jou normaal is . en het moet om middernacht of indien technisch onmogelijk het eerste moment daarna.
Heb je een bron van dat tijdstip? Ik weet nml. vrij zeker dat je zelf kan kiezen wat het best voor je uitkomt, als het maar 1 Januari is.twain4me schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 22:27:
[...]
daar zijn regels over, je moet een beurs kiezen die voor jou normaal is . en het moet om middernacht of indien technisch onmogelijk het eerste moment daarna.
exact.. voor sommige mensen zijn dit meerdere beurzen en die mogen dus de voordeligste kiezen.DAMAGE schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 22:28:
[...]
Wat bedoel je met een beurs die voor jou normaal is? Bijvoorbeeld Binance als ik daar veel op handel? Mag ik dat zo zien?
https://www.businessinsid...re-cryptomunten-aangifte/
ik moet even iet recht zetten, het is middernacht of het eerste moment ervoor... (sorry was uit mijn hoofd)
ik moet even iet recht zetten, het is middernacht of het eerste moment ervoor... (sorry was uit mijn hoofd)
Misschien qua belasting verder in Crypto opgeven aan belasting [NL]? Staat ook al erg veel informatie in. Dacht dat er ergens een 2017 en 2018 peildatum was gepost, maar kan die niet meer vinden.
[ Voor 23% gewijzigd door DaCoTa op 21-12-2018 23:06 ]
MOON
[ Voor 27% gewijzigd door twain4me op 21-12-2018 22:34 ]
Dat is meer.... The dark side of the moon
Grappig hoe stil het hier gelijk word als we even niet omhoog gaan
Een bekend verschijnsel hier, hoop dat de mensen er nog wel goed van kunnen slapen.wehave schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 00:19:
Grappig hoe stil het hier gelijk word als we even niet omhoog gaan
Beverly hills cop is op tv
Het is niet gek dat het stil wordt als er geen reet meer gebeurd. Dan ga ik ook liever een filmpje kijken dan de koers volgen.
AE ging nog even aan de wandel...
Mwha,er gebeurt wel wat...alleen geen groene cijfers en geen mensen die hier hun juichverhalen houden over de winst van de dagTominatie schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 00:45:
Het is niet gek dat het stil wordt als er geen reet meer gebeurd. Dan ga ik ook liever een filmpje kijken dan de koers volgen.
Maar gebeurt er iets noemenswaardig waar over te roepen valt? Niet echt naar mijn idee. De daling van bitcoin vind ik sowieso niet bijzonder ofzoRaptorXS schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 00:52:
[...]
Mwha,er gebeurt wel wat...alleen geen groene cijfers en geen mensen die hier hun juichverhalen houden over de winst van de dag
Ik heb xhonderdduizend keer 21 sats per coin verlies teruggepakt
en vandaag een enthousiaste CEO dingen horen zeggen die volgende week weer supurbe announcements gaan opleveren. Daarnaast staat Bitfinex zojuist weer de 4k te kietelen. Party on!
Marstek Venus E v3 | v146 | NoM | HWP1
Heerlijk @Chris.nl
Mijn stratis gaat ook weer heerlijk! Als ie de 40k gaat hitten lambo party bij mij!
Wat een heerlijke trade zeg, nu al.
Mijn stratis gaat ook weer heerlijk! Als ie de 40k gaat hitten lambo party bij mij!
Ik gun het jullie van harte hoorTominatie schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 01:15:
Heerlijk @Chris.nl
I know! Ik gun jou ook alle voorspoed! Alleen maar mooi als we 't geintje (weer) weten te flikken.
Ik gun het iedereen van harte! Of je nou short bent gegaan met heerlijke winst het maakt niet uit 
Maak er wat van gasten, vertrouw op je eigen gevoel en ingeving meer kan je niet doen
Maar laten we voor ons allen hopen dat er nog een eindejaarssprint in zit voor Bitcoin.
Maak er wat van gasten, vertrouw op je eigen gevoel en ingeving meer kan je niet doen
Maar laten we voor ons allen hopen dat er nog een eindejaarssprint in zit voor Bitcoin.
Tominatie schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 01:04:
Wat ik wel zie: Stratis lijkt te bouncen en dat is mooooooi. Ben benieuwd hoe ik morgen wakker word.
traag maar de alts gaan omhoog....
Even toch maar wat vers nieuws, betreffende de BTC:
enRapport Chainalysis: op 6% van de 460 miljoen bitcoin-adressen staat BTC
Bron: https://lekkercryptisch.n...itcoin-adressen-staat-BTCChainalysis kwam ook naar buiten met cijfers over de economische waarde van transacties. Tussen augustus en oktober 2018 werd ongeveer $41 miljard aan transacties uitgevoerd. Daarvan had $9 miljard economische waarde, waarbij de verzonden bitcoin effectief van eigenaar wisselde.
Het moment dat bijkopen niet meer rendabel lijkt dus ik me lekker duur ga volvreten via thuisbezorgd.nl terwijl ik een nieuw mobieltje instel zodat ik op 18:9 verhouding kan checken hoe 38 nieuwe users over elkaar heenvallen om XRP te kopen, is nog niet aangebroken.
Als oude lul ben ik blij dat ik dit opkomende fenomeen, de crypto's, al op tijd ontdekt heb en het is echt een soort hobby geworden. Leer elke dag nog steedsChris.nl schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 01:26:
Het moment dat bijkopen niet meer rendabel lijkt dus ik me lekker duur ga volvreten via thuisbezorgd.nl terwijl ik een nieuw mobieltje instel zodat ik op 18:9 verhouding kan checken hoe 38 nieuwe users over elkaar heenvallen om XRP te kopen, is nog niet aangebroken.
edit: Achteraf heeft e.e.a. goed uitgepakt maar toenmalig was dat nog maar de vraag.
[ Voor 7% gewijzigd door RaptorXS op 22-12-2018 01:39 ]
Het is een stuk leuker dan facebook 
En die mensen snappen niet waarom ik uren naar grafiekjes kan kijken.
En die mensen snappen niet waarom ik uren naar grafiekjes kan kijken.

Dit is waarom wij uren naar de charts kunnen loeren. Heb oprecht veel tijd besteed aan deze trade. Voor m'n gevoel was de 30-32k op Stratis echt een bounce area, hij bleef echt urenlang accumuleren rond de 30k. Al had ie m gebroken naar beneden had ik namelijk verkocht. Toch ging ie naar de maan zojuist.
Als je dan ook weer de bijna de top mag sellen is dat natuurlijk dubbel zo mooi
chang1982 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 02:05:
Misschien vandaag weer eens wat bijkopen
En wat vind je ervan je kunt ook USD/USDT kunt margin traden op Bitfinex Met een max leverage van 3.3 (denk ik, nog niet uitgeprobeerd)..oisyn schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:25:
[...]
Maar wat iets waard is, is afhankelijk van je positie en je connecties. Laten we even vooropstellen dat Tether en Bitfinex gewoon dezelfde partij is. Het zal hun echt aan hun kont roesten om USDT voor $1 te redeemen aan klanten, aangezien voor hun 1 USDT = $1. Voor de markt is dat niet zo, want die kunnen niet bij de reserves die Bitfinex/Tether heeft. En dus is de prijs van een USDT voor de markt minder.
Ergo, klant deposit 1M USDT en wil $1M withdrawen. Bitfinex burnt de 1M USDT en maakt $1M over van de Tether reserves naar hun eigen bankrekening, en dat kan naar de klant. Klaar. Ze maken geen verlies, het is niet zo dat ze die 1M USDT ooit hebben verkocht voor $970k.
Overigens:
[...]
Ik bedoelde arbitrage van andere coins op Bitfinex, niet arbitrage bij een non-USDT exchange als Binance. Als BTC een premium USD prijs heeft op Bitfinex, dan hebben ze voor die coin net zo goed last van deposits in BTC en withdrawals in USD door mensen die aan arbitragehandel doen. Ik vind Tether daar dus niet zo speciaal in.
Het enige punt is, wat ik eerder al zei, is dat het natuurlijk wel zo is dat je bij Tether al verzekerd was voor de prijs die je ervoor ging krijgen. Door er dan een limit order bij Kraken in te schieten ben je dus gegarandeerd van je winst.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Hoe weten ze wanneer de BTC van eigenaar veranderd? Je weet toch niet bij welk address welke persoon hoort? Als ik van een van mijn eigen addressen naar een ander addres van mijzelf stuur, hoe weet iemand dan of ik een betaling heb gedaan of intern mijn Bitcoin heb verplaats? En bij Bitcoin kun je alleen maar de volledige input versturen. Dus als je een transactie ziet met een 100M input (in USD) en een output van 99M en een andere output van 1M weet je niet of er nu 1M of 99M verstuurd is, of 1M naar iemand en 99M naar iemand anders, Of een betaling van 1M en 99M naar een change address van jezelf. Etc etc etc.RaptorXS schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 01:24:
Even toch maar wat vers nieuws, betreffende de BTC:
[...]
en
[...]
Bron: https://lekkercryptisch.n...itcoin-adressen-staat-BTC
And we are....live...goedemorgen...typische zaterdag zo te zien. 3800 houdt tot nu toe nog stand zo te zien. Dat is een meevaller. Onder het motto go big or go home nog wat XRP gekocht.
Goedemorgen. Ik ben blij met de stijging van Stratis. Is een verdiende stijging met alle releases die er al zijn en die nog gaan komen. De hele roadmap is al bijna groen
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Zolang je maar verkoopt voordat het nieuws uit komt...zomertje schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 08:24:
Goedemorgen. Ik ben blij met de stijging van Stratis. Is een verdiende stijging met alle releases die er al zijn en die nog gaan komen. De hele roadmap is al bijna groen
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Kennis delen > DM
Ripple valt bij de Belastingdienst sowieso toch niet in de categorie cryptocurrency?Klaas25 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:54:
Ben blij dat ik op 1 januari 2018 geen crypto's bezat dus geen last van. Tenzij het nu alsnog 1 trillioen marketcap aantikt en daarna weer instort en ik geen winsten pak.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
Je zal maar in Bitconnect hebben gezeten. 😅Taro schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 09:26:
[...]
Ripple valt bij de Belastingdienst sowieso toch niet in de categorie cryptocurrency?
Even een vraagje. Als er echt een bullrun komt ergens het komende jaar gaan jullie dan vol in altcoins of laat je een deel in btc zitten en hoeveel procent dan ongeveer?
Zero.
Met name in altcoins. Als je kijkt naar de bullrun van vorig jaar, dan zie je dat de meeste top 50 coins meer zijn gestegen t.o.v. de waarde van nu dan Bitcoin. Ik denk dat ik 20% in btc steek.Pelox schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 09:35:
Even een vraagje. Als er echt een bullrun komt ergens het komende jaar gaan jullie dan vol in altcoins of laat je een deel in btc zitten en hoeveel procent dan ongeveer?
Hier ongeveer 20% BTC en de rest altsPelox schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 09:35:
Oké, ik zit nu nog voor 50% in btc ongeveer dus zal nog wat om moeten zetten mocht het ooit zover komen.
Zero.
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
@Pelox Verschilt per situatie wat mij betreft. Er zijn dagen dat alles daalt, er zijn dagen waarop Bitcoin stijgt en alt nauwelijks stijgen en dagen waarop alts knallen en Bitcoin minder stijgt.
Dat is lastig te timen, maar, als alles daalt kan je beter in Bitcoin of fiat zitten. Op de groene dagen verschilt het wat er sneller stijgt. Daarom zou ik zelf 25-50% Bitcoin aanhouden en 75-50% andere cryptocurrency en die laatste regelmatig omzetten naar fiat.
Dat is lastig te timen, maar, als alles daalt kan je beter in Bitcoin of fiat zitten. Op de groene dagen verschilt het wat er sneller stijgt. Daarom zou ik zelf 25-50% Bitcoin aanhouden en 75-50% andere cryptocurrency en die laatste regelmatig omzetten naar fiat.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
De vraag is ook met name of je wil holden of gaat traden. Ik ben meer van het holden en heb de strategie "ik zie wel waar het schip strand". Ik zit dan ook voornamelijk in altcoins en hoop over een jaar of twee leuke winsten geboekt te hebben. Zo niet, dan niet.Pelox schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 09:40:
Oké, ik zit nu nog voor 50% in btc ongeveer dus zal nog wat om moeten zetten mocht het ooit zover komen.
Ik heb wel coins waar van ik zeg die trade ik niet , want ik zie er een mooie toekomst in op lange termijn . en ik heb die dan ook wel ingekocht op lage prijzen waarvan je nooit X amount nog terug krijgt 1 maal je gaat traden met die coinsradem205 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 09:55:
[...]
De vraag is ook met name of je wil holden of gaat traden. Ik ben meer van het holden en heb de strategie "ik zie wel waar het schip strand". Ik zit dan ook voornamelijk in altcoins en hoop over een jaar of twee leuke winsten geboekt te hebben. Zo niet, dan niet.
BV. Mensen die XRP kochten in januari 2017
Betaalden toen 0,006 ( voor 1000€ kreeg je toen 166.666.00 xrp voor) nu Betaal je voor dat aantal xrp 46.000€ ..
Goedemorgen, eens kijken vandaag of ZIL weer een sprint wil maken. Zou leuk zijn als we de 500 gaan testen.
Verwijderd
En dat is precies de enige manier om nog goed geld te maken met crypto's zonder tonnen te investeren. Gewoon een klapper maken met een coin waar potentie in zit.Thebackstab schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 10:16:
[...]
Ik heb wel coins waar van ik zeg die trade ik niet , want ik zie er een mooie toekomst in op lange termijn . en ik heb die dan ook wel ingekocht op lage prijzen waarvan je nooit X amount nog terug krijgt 1 maal je gaat traden met die coins
BV. Mensen die XRP kochten in januari 2017
Betaalden toen 0,006 ( voor 1000€ kreeg je toen 166.666.00 xrp voor) nu Betaal je voor dat aantal xrp 46.000€ ..
Wbt BTC:
Stel de BTC gaat weer naar 20k, dan heb je 5x je inzet. Als je 1000 euro investeert heb je 5000 euro, woohoo
Hoeveel krijg je als je 1000 euro investeert op je spaarrekening?Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 10:28:
[...]
En dat is precies de enige manier om nog goed geld te maken met crypto's zonder tonnen te investeren. Gewoon een klapper maken met een coin waar potentie in zit.
Wbt BTC:
Stel de BTC gaat weer naar 20k, dan heb je 5x je inzet. Als je 1000 euro investeert heb je 5000 euro, woohoo.
Ik pak dan toch liever wat minder winst en trade wat vaker dan om in 1 of andere coin te gaan die ''potentie'' heeft, lees het forum maar terug zat voorbeelden van potentie coins die niks zijn geworden zoals een EOS, VET en NEOVerwijderd schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 10:28:
[...]
En dat is precies de enige manier om nog goed geld te maken met crypto's zonder tonnen te investeren. Gewoon een klapper maken met een coin waar potentie in zit.
Wbt BTC:
Stel de BTC gaat weer naar 20k, dan heb je 5x je inzet. Als je 1000 euro investeert heb je 5000 euro, woohoo.
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Het wordt een mooie groene Kerst zo te zien
[ Voor 27% gewijzigd door Taro op 22-12-2018 10:36 ]
Ik heb liever een rode kerst, heb ik wat meer kerst gevoel bij dan dat groen
Ik heb deze week pas in Neo geïnvesteerd..Slux schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 10:33:
[...]
Ik pak dan toch liever wat minder winst en trade wat vaker dan om in 1 of andere coin te gaan die ''potentie'' heeft, lees het forum maar terug zat voorbeelden van potentie coins die niks zijn geworden zoals een EOS, VET en NEO
Zero.
Verwijderd
mooie jump, die zag ik niet aankomen.
ingestapt voor de jump op 3818,, en toen hij leek stil te vallen er uit op 3835....
iets te vroeg blijkt achteraf:)
ingestapt voor de jump op 3818,, en toen hij leek stil te vallen er uit op 3835....
iets te vroeg blijkt achteraf:)
Ik lees net een artikel ; als je dit leest weet je dat we bijna bij de bottom zijn .
Aan de hype rond de cryptomunten is abrupt een einde gekomen. De bitcoin tuimelde van 20.000 dollar eind 2017 naar een prijs van om en bij de 4.000 dollar dit jaar. “De grote groep gelukzoekers, die de voorbije jaren is meegegaan in die hele hype, is verdwenen”, zegt Koen De Leus, hoofdeconoom en digitaal expert bij BNP Paribas Fortis. Tijd voor een gokje? “Absoluut niet doen”, waarschuwt De Leus. “Velen hadden gehoopt dat de cryptomunten op termijn zouden uitgroeien tot een universeel betaalmiddel. Dat zal niet gebeuren. De monetaire overheden zullen niet aanvaarden dat ze het financieel systeem niet kunnen controleren. En de nationale overheden willen hun belastingen betaald zien in geld, en niet in cryptomunten, waarvan de koers zeer volatiel is. De bitcoin en andere cryptomunten zullen wel blijven bestaan: er zullen altijd ‘believers’ zijn.” Bij ‘Test-Aankoop’ raadt men beleggingen in cryptomunten af wegens de fraudegevoeligheid. Dit jaar hebben malafide handelsplatformen Belgische spaarders al 130 miljoen euro gekost. Ruim 99 platformen staan op de zwarte lijst van waakhond FSMA.
Aan de hype rond de cryptomunten is abrupt een einde gekomen. De bitcoin tuimelde van 20.000 dollar eind 2017 naar een prijs van om en bij de 4.000 dollar dit jaar. “De grote groep gelukzoekers, die de voorbije jaren is meegegaan in die hele hype, is verdwenen”, zegt Koen De Leus, hoofdeconoom en digitaal expert bij BNP Paribas Fortis. Tijd voor een gokje? “Absoluut niet doen”, waarschuwt De Leus. “Velen hadden gehoopt dat de cryptomunten op termijn zouden uitgroeien tot een universeel betaalmiddel. Dat zal niet gebeuren. De monetaire overheden zullen niet aanvaarden dat ze het financieel systeem niet kunnen controleren. En de nationale overheden willen hun belastingen betaald zien in geld, en niet in cryptomunten, waarvan de koers zeer volatiel is. De bitcoin en andere cryptomunten zullen wel blijven bestaan: er zullen altijd ‘believers’ zijn.” Bij ‘Test-Aankoop’ raadt men beleggingen in cryptomunten af wegens de fraudegevoeligheid. Dit jaar hebben malafide handelsplatformen Belgische spaarders al 130 miljoen euro gekost. Ruim 99 platformen staan op de zwarte lijst van waakhond FSMA.
Fraudegevoeligheid? (Ja, als je in Hexabot bent gestapt zeker?) 130 miljoen - hoe weten ze dat uberhaupt? Ben wel benieuwd welke die 99 platformen zijn...
Anyway, volgens mijn strategie moet ik weer een bitcoin verkopen vandaag. Voelt wel heel erg zonde voor deze prijs....
Anyway, volgens mijn strategie moet ik weer een bitcoin verkopen vandaag. Voelt wel heel erg zonde voor deze prijs....
Voor hetzelfde geld blijkt het een good call te zijn geweest (m.b.t. het verkopen van die bitcoin), als deze run up van de afgelopen dagen, de zoveelste bulltrap bleek te zijn.Specy schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 11:27:
Fraudegevoeligheid? (Ja, als je in Hexabot bent gestapt zeker?) 130 miljoen - hoe weten ze dat uberhaupt? Ben wel benieuwd welke die 99 platformen zijn...
[ Voor 3% gewijzigd door Sahara op 22-12-2018 11:41 ]
https://blocktivity.info
Mooi overzicht van blockchains die het meest actief zijn. Zitten paar leuke low market cap kansjes bij wmb
Mooi overzicht van blockchains die het meest actief zijn. Zitten paar leuke low market cap kansjes bij wmb
Handig! Maar WTF is die WAX, die chain is wel erg druk!SmileAlot schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 11:42:
Mijn favo scam coin op een 18e plek. Toppers.SmileAlot schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 11:42:
Rookworst zonder r is ook worst.
Mooi man. erg veeeet. (wist je dat vet de wereld gaat veranderen door supply chain management van haargel?)Bartvandelaar schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 12:10:
[...]
Mijn favo scam coin op een 18e plek. Toppers.
Op blocktivity moet je niet naar het aantal transacties kijken want er word geen onderscheid gemaakt tussen blockchains en veredelde databases. Je moet naar de AVI kijken.
(hun uitleg is goed, hun conclusie is bunk en dat komt omdat deze website gemaakt is door de mensen achter EOS, STEEM en BTS)Activity Valuation Index (AVI):
This is one of the most interesting data points on the website. This index takes the Bitcoin value (market cap) and the number of transactions (Tx) per day and makes it an index set to "1". Then, it varies with the other blockchains data. The index grows when the blockchain is very active and its market cap is low.
A blockchain with the same amount of Tx as Bitcoin but with only half of its market cap would have an AVI of 2. From the investor point of view, it would be twice as valuable as Bitcoin because it would have the same level of activity with only half the market cap. Another blockchain with half the amount of Bitcoin Tx with the same market cap would have an AVI of 0.5.
We can see blockchains like BitShares and Steem having very high index values. That is explained by the fact that they have a very low market caps but they process the same kind of Bitcoin activity or more.
Als je dat doet kun je volgende toppers er uit filteren.
EOS, WAX, STEEM, BTS. (Voornamelijk Bytemaster en Pierce Brock crap)
Dan heb je BTC, BCH en XMR op 1. Dat will zeggen dat deze coins het meest gebruikt worden voor economische activeit. Vrij logisch vermits de grootste crypto payment provider op de planeet alleen BCH en BTC ondersteunt en XMR het kopen van drugs heeft overgenomen van Bitcoin omdat XMR niet te traceren valt en je op BTC alleen anoniem bent als je weet wat je aan het doen bent.
LTC, DASH en ZEC staan op twee. Ook niet vreemd. LTC word gebruikt door Bitcoin traders ipv Bitcoin omdat het nu eenmaal goedkoper is. Dash is net als BCH hard aan het adoptie aan het werken en heeft in venezuela zelfs een grotere community dan BCH. ZEC is een concurrent vooral van XMR. ETH is hard aan het droppen staat op 13. Dit komt omdat de ICO's een beetje over zijn nu en ETH niet echt nuttig gebruikt word. Met de uitzondering van MakerDAO. Als de DAI stable coin de val van Tether overleeft ... dat zou erug knap zijn. En Ethereum meteen een stuk meer legitimiteit geven.
Dan heb je nog waves, nano en doge die dus OOK effectief voor wat economische activiteit worden gebruikt en dus geen total scams zijn zoals steem en EOS.
[ Voor 84% gewijzigd door Kain_niaK op 22-12-2018 12:33 ]
Vanochtend mijn eerste ADA en ZIL aangekocht en nu dus toegevoegd aan de hodl bag.
Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Daar had ik persoonlijk nog even mee gewacht. ADA is de afgelopen dagen hard gestegen, ik heb ze een uurtje geleden juist allemaal verkocht ivm een dip die er volgens mij aan zit te komen.ScreamGT schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 12:26:
Vanochtend mijn eerste ADA en ZIL aangekocht en nu dus toegevoegd aan de hodl bag.
Maar wel een goede keuze wat betreft coins
Ik zit short vanaf 3906,10 (XBT) op Bitmex. Met een kleine positie om het traden met leverage onder de knie te krijgen. Helaas vanochtend te laat geweest om voor die pump op Binance BTC in te kopen, dan maar bovenaan de top gedacht te shorten.Taro schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 12:28:
[...]
Daar had ik persoonlijk nog even mee gewacht. ADA is de afgelopen dagen hard gestegen, ik heb ze een uurtje geleden juist allemaal verkocht ivm een dip die er volgens mij aan zit te komen.
Ze gaan ook zoals beschreven in de HODL bag. Ik doe niet aan daytraden.Taro schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 12:28:
[...]
Daar had ik persoonlijk nog even mee gewacht. ADA is de afgelopen dagen hard gestegen, ik heb ze een uurtje geleden juist allemaal verkocht ivm een dip die er volgens mij aan zit te komen.
Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL
Je weet dat hold bags op tweakers max 5 dagen zijn toch ?ScreamGT schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 12:33:
[...]
Ze gaan ook zoals beschreven in de HODL bag. Ik doe niet aan daytraden.
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Begrijp ik, maar dat betekent niet dat het moment van inkopen onbelangrijk wordt. In een dal kan je natuurlijk veel meer coins inkopen. Aan de andere kant kan ik er ook helemaal naast zitten, komt er nu geen verdere dip en heb je het mooi getimed.ScreamGT schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 12:33:
[...]
Ze gaan ook zoals beschreven in de HODL bag. Ik doe niet aan daytraden.
Of koop je iedere maand op een vaste dag (bijv. na storten salaris) gewoon direct in? Want dat kan natuurlijk een goede strategie zijn.
Verwijderd
Loop je ook risico dat je spaarrekening binnen 1 week halveert?Matadores schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 10:33:
[...]
Hoeveel krijg je als je 1000 euro investeert op je spaarrekening?
Als investering Hodl coin voor lange termijn zeker een goede keuze. Kijk naar het team wat erachter zit.Pelox schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 10:39:
[...]
Ik heb deze week pas in Neo geïnvesteerd..
Tot dusver eigenlijk alleen XRP gekocht het laatste jaar, tot september. Ik ben toen begonnen met het kopen van OST/VET/HOT en nu dus ZIL en ADA. Uiteindelijk is mijn portofolio nog steeds 97% XRP, maar wie weet wat de toekomst brengtTaro schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 12:37:
[...]
Begrijp ik, maar dat betekent niet dat het moment van inkopen onbelangrijk wordt. In een dal kan je natuurlijk veel meer coins inkopen. Aan de andere kant kan ik er ook helemaal naast zitten, komt er nu geen verdere dip en heb je het mooi getimed.
Of koop je iedere maand op een vaste dag (bijv. na storten salaris) gewoon direct in? Want dat kan natuurlijk een goede strategie zijn.
Iets met appels en perenVerwijderd schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 12:38:
[...]
Loop je ook risico dat je spaarrekening binnen 1 week halveert?
Zouden dit soort coins ook verhandeld gaan worden op de bekende exchanges?
C.q. ik probeer in te schatten wat de toekomstige omzet is van Binance (DEX). Lees op daskapital dat facebook hiermee evt de remittance markt in India wil bedienen. Dat is gigantisch natuurlijk, als Binance een portaal kan worden waarmee de coins omgezet kunnen worden naar Fiat dan praat je over mega volumes.
https://www.daskapital.nl...-potentiele-game-changer/
radem205 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:16:
Stratis gaat ook weer even los!
Mijn buyorders op 32k zijn gehit vannacht
Nu ga ik niet verkopen meer, het is gewoon wachten op een epic run tot boven de 40k denk ik. We hebben al zovaak de support getest rond de 30k..
Wilde slechts genadrukken dat het toch een prima rendement is ipv je geld we zetten op een spaarrekening.Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 10:28:
[...]
Wbt BTC:
BTC maakt ook een mooie run de andere kant op nu. Shorten is best leuk. @Tominatie al ook een poging gewaagd bij BitMEX?
Nog niet, focus me volledig op Stratis. Ziet er erg sterk uit en heb er al een enorme bag bij elkaar weten te scalpen. Opzich zou ik nu ook niet shorten, rond de 3.8k zou ik wel een long durven in te schuiven. Verwacht toch nog wel het nodige geweld omhoogSahara schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:26:
BTC maakt ook een mooie run de andere kant op nu. Shorten is best leuk. @Tominatie al ook een poging gewaagd bij BitMEX?
Nope... enlighten me.Kain_niaK schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 12:16:
[...]
Mooi man. erg veeeet. (wist je dat vet de wereld gaat veranderen door supply chain management van haargel?)
Short terug gekocht. Moet helaas weg nu. Wel winst gemaaktTominatie schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:27:
[...]
Nog niet, focus me volledig op Stratis. Ziet er erg sterk uit en heb er al een enorme bag bij elkaar weten te scalpen. Opzich zou ik nu ook niet shorten, rond de 3.8k zou ik wel een long durven in te schuiven. Verwacht toch nog wel het nodige geweld omhoog
Heren (en nog dames?)
Ik wens jullie alvast fijne dagen met familie, vrienden en bekenden! Of gewoon lekker in je eentje, is ook niets mis mee
Geniet en we ‘zien’ elkaar snel weer! Ik taai m ff af en leg de focus op gezin etc.
Ik wens jullie alvast fijne dagen met familie, vrienden en bekenden! Of gewoon lekker in je eentje, is ook niets mis mee
Geniet en we ‘zien’ elkaar snel weer! Ik taai m ff af en leg de focus op gezin etc.
haargel is normaal gezien vrij vet. (nu ja technisch gezien meer haarwax, maar technisch gezien correct zijn is van ondergeschikt belang in crypto)
[ Voor 22% gewijzigd door Kain_niaK op 22-12-2018 14:01 ]
Verwijderd
heb je een nood nummer opgegeven voor het geval mother of all moons gaat gebeuren?D-Ed schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:47:
Heren (en nog dames?)
Ik wens jullie alvast fijne dagen met familie, vrienden en bekenden! Of gewoon lekker in je eentje, is ook niets mis mee![]()
Ik vind mijn buurvrouw vrij vet. En die gebruikt geen gel.
Deze?Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:56:
[...]
heb je een nood nummer opgegeven voor het geval mother of all moons gaat gebeuren?
Op alles voorbereidVerwijderd schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:56:
[...]
heb je een nood nummer opgegeven voor het geval mother of all moons gaat gebeuren?
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!