Matige nieuwsberichten en informatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-07 01:38

aex351

I am the one

Topicstarter
Ik lees regelmatig nieuwsartikelen op deze website. En hierbij toch even wat feedback. Het valt mij op dat bepaalde nieuwsberichten, waaronder deze nieuws: Galaxy-smartphones krijgen Samsung One UI met optimalisaties voor lan... naar mijn mening onvolledig is. Het komt erg over dat er een kopie-plak actie wordt gedaan van berichtgeving van andere websites, welles waar herschreven/vertaald.

Het zou prettig zijn wanneer er iets meer diepgang in zit. In dit geval had Samsung kennelijk een Developer Conference georganiseerd. Wat best een interessant onderwerp is. En hier is de One UI gepresenteerd. Wat je dus verder nergens in het artikel kan teruglezen. Verder vind ik het nogal apart dat er wel lang en breed van te voren aandacht besteed wordt aan bijv. Apple's aankondiging van nieuwe iPhones. Maar niet aan dit event. Dit zou een "tech" site moeten zijn. Gericht op o.a. "professionals". Althans dat is lang een statement geweest. Echter, waarom dan niet van te voren een nieuwsbericht over dat er zo'n event aankomt?

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:54

India Sierra

Learn by failure

Eens, kwaliteit van de artikels is best laag de laatste tijd. Comments moeten vaak het artikel de nodige aanvulling geven of de belangrijke background uitleggen. :X

Voorbeeld van gisteren: "achtfiguur connector" is echt triest op een tech site als dit. Zoek dan even de naam op van die connector. |:(

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06 22:23

BLACKfm

o_O

India Sierra schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:38:
Voorbeeld van gisteren: "achtfiguur connector" is echt triest op een tech site als dit. Zoek dan even de naam op van die connector. |:(
Al heb ik de term 'achtfiguur' nog nooit gehoord, maar ik vind de volksmondtermen voor een stekker toch een stuk lekkerder klinken dan een C7 (maar dat hadden ze er wel bij mogen zetten natuurlijk).

Een C5 stekker noem ik ook liever een 'mickey mouse stekker'.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 20:09

arnoudwokke

Redacteur
Ik lees regelmatig nieuwsartikelen op deze website. En hierbij toch even wat feedback. Het valt mij op dat bepaalde nieuwsberichten, waaronder deze nieuws: Galaxy-smartphones krijgen Samsung One UI met optimalisaties voor lan... naar mijn mening onvolledig is. Het komt erg over dat er een kopie-plak actie wordt gedaan van berichtgeving van andere websites, welles waar herschreven/vertaald.
Als je dat statement wilt onderbouwen, heb je denk ik andere voorbeelden nodig. Dit is namelijk onjuist. Wij kopiëren en plakken sowieso nooit van andere websites - daarop staat ontslag - en ik heb de keynote gevolgd, aantekeningen gemaakt en die uitgewerkt. Tegelijk werkte ik ook nog aan een achtegrond over smartphones met vouwbare schermen, die een kwartier later online kwam. reviews: De opvouwbare smartphone komt eraan
Ook daarin staat de nodige info vanaf SDC.
Het zou prettig zijn wanneer er iets meer diepgang in zit. In dit geval had Samsung kennelijk een Developer Conference georganiseerd. Wat best een interessant onderwerp is. En hier is de One UI gepresenteerd. Wat je dus verder nergens in het artikel kan teruglezen.
Wat had je er meer over willen weten dan? Hoe is dat relevant voor lezers?
Verder vind ik het nogal apart dat er wel lang en breed van te voren aandacht besteed wordt aan bijv. Apple's aankondiging van nieuwe iPhones. Maar niet aan dit event.
nieuws: Bixby van Samsung krijgt ondersteuning voor andere apps en apparaten ...
nieuws: Samsung toont vouwbare smartphone maar geeft geen details

Dat zijn, samen met One UI, drie nieuwsberichten vanaf dit evenement. Dat zijn er precies evenveel als vanaf de Apple-keynote in september.
Dit zou een "tech" site moeten zijn. Gericht op o.a. "professionals". Althans dat is lang een statement geweest.
Professionals? Dit is nooit een statement geweest.
Echter, waarom dan niet van te voren een nieuwsbericht over dat er zo'n event aankomt?
Dat heb jij kennelijk gemist, maar het stond in diverse berichten. Ik link er een paar
nieuws: Google bouwt ondersteuning voor vouwbare smartphones in Android
nieuws: Samsung onthult slimme speaker Galaxy Home met Bixby-assistent
nieuws: Gerucht: Samsung moet nog kiezen uit twee ontwerpen voor vouwbare sma...

Kortom: vrijwel elk element van je reactie is onzin. Het zou je sieren als je dat inziet en hier nog op reageert.
Je hebt gelijk, daar heb ik te weinig aandacht aan besteed; het is een term uit het Engels en ik heb niet de moeite genomen die te vertalen. Ik was tegelijkertijd de livestream aan het volgen van de Samsung DEveloper Conference en ik wilde dat bericht online hebben voordat Samsung belangrijke dingen te vertellen had waarvoor ik op moest letten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:54

India Sierra

Learn by failure

+1 voor een nette reactie op mijn azijnpissen :+

Maar goed, om daar een beetje op in te haken. Is er in het bovenstaande geval niet sprake van een te hoge werkdruk? Ik ben verder niet bekend met journalistiek en hoe veel druk "normaal" is.

Het zou opzich wel enige "schoonheidsfouten" en (naar mijn mening) reviews die nét niet uitgebreid genoeg zijn kunnen verklaren.

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Maar goed, om daar een beetje op in te haken. Is er in het bovenstaande geval niet sprake van een te hoge werkdruk? Ik ben verder niet bekend met journalistiek en hoe veel druk "normaal" is.

Het zou opzich wel enige "schoonheidsfouten" en (naar mijn mening) reviews die nét niet uitgebreid genoeg zijn kunnen verklaren.
Ik vind het oprecht aardig dat je daaraan denkt :)

Gisteravond was het inderdaad tijdelijk druk. Dat gebeurt bij elke belangrijke keynote. Soms zitten we dan met meer mensen, maar dat kon nu niet. Sowieso is het nu najaar met veel releases op gebied van onder meer games en telefoons, dus meer collega's hebben het druk :)

Het is absoluut waar dat we meer mensen zouden kunnen gebruiken; dan zouden we bijvoorbeeld nog veel meer telefoons kunnen reviewen. Ik ga jammer genoeg niet over geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:46
aex351 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 23:44:
Het zou prettig zijn wanneer er iets meer diepgang in zit.
Om hier op in te haken, ik zou dit zelf ook leuk vinden. Maar je kan je afvragen of je dit van t.net kan/mag verwachten. Soms lijkt het ook dat t.net-artikelen minder diepgaand worden, maar het kan natuurlijk net zo goed zijn dat je zelf kritischer (en wellicht met meer kennis) geworden bent.

Als ik even snel zoek dan lijkt er niet per sé een trend te zijn in vragen om meer diepgang:
- Diepgang achtergrond artikelen (2015)
- SSD nieuwsartikelen missen diepgang.. (2009)
- Inhoudelijke feedback artikelen FrontPage (2018)
- Bloomberg - "Server hack" artikelen (2018)
- (Technische) Details ontbreken bij artikelen (2011)
- Tweakers is niet meer wat het geweest is (2016)
- Huidige stand van kwaliteit betreft nieuws Tweakers.net (2018)
- Tweakers, waar ben je mee bezig? (2018)
- Niveau frontpage (2008)
- Niveau Frontpage (2005)

(gebruikte keywords zijn 'niveau' en 'diepgang')

Wellicht ook gewoon zo af en toe wat andere sites checken voor it-nieuws? Voor linux nieuws lees ik bijvoorbeeld graag lwn.net. Daar worden nagenoeg alle artikelen geschreven door linux-developers (niet hen die voor linux developen, maar hen die Linux zelf ontwikkelen). Als zij op een dag 2 artikelen hebben is dat veel. Zou t.net 2 artikelen per dag publiceren zou het goed kunnen dat er wellicht nog net iets extra's mee gedaan wordt. Alleen: Dan staat GR in no-time natuurlijk helemaal vol met mensen die meer nieuws wensen...

Datzelfde geldt in zekere mate ook bijvoorbeeld voor sites als https://www.nextplatform.com/ en https://www.anandtech.com/

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-07 01:38

aex351

I am the one

Topicstarter
arnoudwokke schreef op donderdag 8 november 2018 @ 14:00:
[...]
Kortom: vrijwel elk element van je reactie is onzin. Het zou je sieren als je dat inziet en hier nog op reageert.
Het is feedback en dat bestempel je als onzin. Lijkt mij al een verkeerde houding om te beginnen. Hier wat tips voor jou: http://www.carrieretijger...gheden/feedback-ontvangen.

Verder is een nieuwsartikel op opzichzelfstaand, tenzij anders aangegeven. In dit geval is er geen enkele indicatie dat andere nieuwsartikelen aanvullend zijn op deze. Dat jij dus bezig bent geweest om allemaal artikelen te schrijven, zonder een koppeling naar deze, is leuk maar voegt in mijn verhaal dus niets toe. Er mag dus geen verwachting uitgesproken worden dat lezers die andere artikelen gaan lezen. Dat had ik ook niet gedaan en dus zie hierbij mijn feedback.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Het is feedback en dat bestempel je als onzin. Lijkt mij al een verkeerde houding om te beginnen.
Ha, niet bepaald de reactie waar ik op gehoopt had! Het punt is dat je een stelling hebt en die onderbouwt. Die onderbouwing bevat veel feitelijke onjuistheden en dáár wees ik op :)

Overigens ben ik er nu pas achtergekomen dat ik in het One-ui-artikel helemaal niet verwees naar de Samsung Developer Conference. Dat had natuurlijk wel gemoeten, maar ik veronderstelde dat je uit het artikel had opgemaakt dat er een Developer Conference was en dat je daar uitleg over miste.

Natuurlijk hoort er een verwijzing naar SDC in het artikel en die heb ik erin gezet. Om deze stelling om te draaien: bij het geven van feedback is het belangrijk om zo duidelijk mogelijk te zijn. Als je had gezegd: 'Arnoud, het nieuws van One UI kwam van een Samsung Developer Conference en dat ontbreekt in het artikel', dan wist ik gelijk waar je het over had.

Ik snap dat het goed lijkt om feedback te omlijsten door het te plaatsen in een algemene trend, maar bij feedback moet je die twee goed scheiden. Als jij het hebt over een trend, open ik niet gelijk het artikel waar je naar verwijst om op fouten te controleren, want je gebruikt het alleen als voorbeeld voor een algemenere stelling waar je een reactie op wilt.
Er mag dus geen verwachting uitgesproken worden dat lezers die andere artikelen gaan lezen.
Haha, mijn veronderstelling was: mensen die interesse hebben in Samsung lezen graag artikelen over Samsung. Woensdagavond verschenen er vier artikelen online met Samsung in de titel, waarvan drie na elkaar: Bixby, de vouwbare smartphone en One UI.
Aan de andere kant: als je nog steeds verwijst naar het feit dat een verwijzing naar SDC ontbrak in het One UI-artikel, dan heb je gelijk. Maar je zei ook dat het je opviel dat er weinig aandacht was voor dit evenement in vergelijking met een iPhone-evenement. Als je dat claimt, dan neem ik aan dat je gekeken hebt of er naast One UI andere Samsung-nieuwsartikelen verschenen woensdagavond - want die waren er dus wel degelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05 15:07
Nu we het hier toch over hebben, in nieuws: Pathé onderzoekt mogelijkheid streamingdienst met gratis internetverb... staat de zin "Proposities is jargon voor abonnementen". Ik vraag me een beetje af waar dat vandaan komt?

Nu komt het op mij over alsof de schrijver van het stuk geen flauw idee heeft van wat een propositie precies is ;), en dat is niet de bedoeling volgens mij.
Pagina: 1