Bij alle SSD nieuwsartikelen wordt er altijd alleen maar gesproken over de maximale doorvoersnelheid. Maar in alle artikelen, o.a. van Femme hier op Tweakers, blijkt dat de belangrijkste eigenschappen van SSD's over random access gaan.
Waarom komt die kennis/diepgang niet naar voren in het (commentaar op) de nieuwsitems? Het lijkt er af en toe op dat redactie niet hun eigen website leest... !
Ook de laatste keer weer: nieuws: OCZ introduceert Vertex EX-ssd's
Kijk, ik kan me voorstellen dat je soms gewoon de info van een press-release overneemt, en dat niet extra de diepte in gaat. Maar wanneer je wel zelf commentaar toevoegt, dan verwacht ik op Tweakers dat het dan ook intelligent commentaar is. In dit geval zou het dan zoiets moeten zijn als "vanwege slc geheugen zal bij de server variant vooral hogere prestaties op de random writes moeten worden verwacht, hetgeen voor bij servers belangrijk is." of iets dergelijks...
Waarom komt die kennis/diepgang niet naar voren in het (commentaar op) de nieuwsitems? Het lijkt er af en toe op dat redactie niet hun eigen website leest... !
Ook de laatste keer weer: nieuws: OCZ introduceert Vertex EX-ssd's
Wederom puur vergeleken op max transferrates... terwijl dat niet relevant is, aangezien server I/O grotendeels random access is. Het mag toch bekend worden veronderstelt dat het voordeel van slc t.o.v. mlc juist op de random writes zit. En dat het verschil in prestaties dus helemaal niet marginaal zal zijn...De EX-ssd's beschikken over 64MB cache-geheugen en een sata300-aansluiting. Volgens OCZ halen de schijven maximale lees- en schrijfsnelheden van respectievelijk 260MBps en 200MBps, terwijl de sequentiële schrijfsnelheid op 100MBps zou uitkomen. Daarmee zou de EX-serie marginaal sneller zijn dan de gewone, uit mlc-geheugen opgebouwde Vertex-serie, die 250MB/s en 180MB/s voor lezen en schrijven zou halen.
Kijk, ik kan me voorstellen dat je soms gewoon de info van een press-release overneemt, en dat niet extra de diepte in gaat. Maar wanneer je wel zelf commentaar toevoegt, dan verwacht ik op Tweakers dat het dan ook intelligent commentaar is. In dit geval zou het dan zoiets moeten zijn als "vanwege slc geheugen zal bij de server variant vooral hogere prestaties op de random writes moeten worden verwacht, hetgeen voor bij servers belangrijk is." of iets dergelijks...