Niveau Frontpage Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeMind
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-06 22:46

SnakeMind

Silence...

Topicstarter
De laatste tijd merk ik helaas steeds vaker dat titels wat misleidend zijn, en veel nieuwsposts vrij snel niet meer accuraat zijn door tegenberichten etc.
Ik weet niet wat daar de oorzaak van is, maar het heeft vooral als resultaat dat de status die de FP in veler ogen heeft, redelijk naar beneden aan het wegzakken is.
Er worden naar mijn mening de laatste tijd te veel geruchten, te snel geplaatst, welke een halve dag later toch niet waar zijn, of waar geen steekhoudende argumenten voor kunnen worden gevonden.
Zelfs als ten tijde van de post al tegenberichten bestaan wordt hier niet nauwkeurig meer naar gekeken.
Dit vind ik dan ook erg jammer.
Zijn jullie hier al mee bezig? Valt dit jullie zelf ook op? Ben ik een enorme zeikerd door deze post? ;)

Ik hoop dat jullie begrijpen waar ik op doel, en dat er ook echt iets aan gedaan wordt.
Nu weet ik niet of het huidige niveau te maken heeft met een eventuele winterslaap van bedrijven enzo, waardoor er gewoon te weinig noemenswaardig nieuws is, maar dan denk ik dat je beter minder kan plaatsen dan een frontpage vol met nieuws dat het lezen niet waard is... (door teveel tegenstrijdigheden etc)

Still Cripple as Hell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Misschien is het handig om je posting met wat voorbeelden te ondersteunen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeMind
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-06 22:46

SnakeMind

Silence...

Topicstarter
Ik denk dat de afgelopen paar dagen vol staan met voldoende voorbeelden?
Het beste kun je het zien aan de posts over Opera, Google en Microsoft de laatste tijd.
En ondanks dat de berichten vaak wel in een afwachtende stijl worden geschreven, is het toch een bericht dat mensen te snel voor waar aannemen.
In het laatste bericht over de overeenkomst tussen Opera en Google zie je dan ook een redelijk aantal reacties waaruit blijkt dat menig lezer het niet meer snapt.
(Reacties als: dat zal dan wel snel van de baan zijn nu MS Opera overneemt) etc...
Doordat de FP bekend staat om z'n accuraat zijn van nieuws, en de laatste tijd redelijk gevuld is met geruchten, krijg je toch een behoorlijke knauw...

[ Voor 107% gewijzigd door SnakeMind op 30-12-2005 17:16 ]

Still Cripple as Hell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-05 20:19

JHS

Splitting the thaum.

Begrijp ik het nu goed dat het je er vooral om gaat dat er geruchten worden gepost, terwijl die vaak (?) snel weer ontkracht worden?

En eerlijkgezegd denk ik toch dat, zoals eamelink al zegt, het handiger is als jíj een páár concrete voorbeelden geeft en aangeeft waarom ze van ondermaats niveau zijn, dan dat wij gaan trachten te interpreteren welke nieuwsberichten je bedoelt en waarom ze al dan niet slecht onderbouwd zouden zijn :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-06 06:29
Het hangt er een beetje van af wat jij als 'de laatste tijd' ziet, maar als je doelt op de berichten van deze week en vorige week, kan ik je zeggen dat de voornaamste reden van het lagere 'nieuwsniveau' is te wijten aan het feit dat veel bedrijven gewoon dicht zijn wegens de feestdagen en er daardoor zeer weinig 'hard' nieuws is. Het enige wat nu meldenswaardig is voor op de frontpage zijn geruchten, reviews en jaaroverzichten.
Overigens probeert de redactie uiteraard altijd om de diverse bronnen te checken en een zo objectief mogelijk bericht op te stellen. Helaas is dit altijd lastig bij geruchten, aangezien het geruchten zijn. De juistheid is daar soms lastig van in te schatten, maar sommige betreffen te belangrijke ontwikkelingen om ze ongemeld voorbij te laten gaan.