Toon posts:

(Technische) Details ontbreken bij artikelen

Pagina: 1
Acties:

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Naar aanleiding van deze reactie op de frontpage:
Te zien valt (niet voor alle 30 foto's toelichten,grof ff wat er voorbijkomt)
3DS,stickje (beginnen met foto in de 3DS,eruit+contoller gedeelte) ,knoppen,cardslot , Nitendo ARM CPU, gehel sysemboard,wifi,display accu
Ik heb bewust ervoor gekozen om er niet op te reageren, maar er een topic over te starten.
Aangezien we op Tweakers zijn en we dus wel enig niveau kunnen (en mogen) verwachten hier, weten 'wij' heus wel (mag ik hopen althans) dat dit soort dingetjes inderdaad in een handheld-console zitten.

Tóch is dit niet helemaal wat er gevraagd werd (zie ook andere reacties in bijvoorbeeld nieuws: Foto's van binnenkant Nintendo 3DS duiken op) en wat eigenlijk best ontzettend mist: wát zien we nu (in wat meer diepgang / details); wát voor ARM processor is dit, wélke batterij (of de specificaties ervan) zit er nou in het apparaatje? Met welke dingetjes / techniek krijgt Nintendo dat 3D effect voor elkaar?

In het genoemde artikel staat ook dat "de foto's opdoken op een Chinese website". Maar vervolgens vind er geen verwijzing naar dat artikel plaats. Hetzelfde geldt overigens voor nieuws: Foto's van binnenkant Xperia Play duiken op voor in ieder geval wat de bronvermelding betreft.

Het valt mij ook op dat het detailniveau van artikelen (zoals hierboven omschreven) heel erg verminderd is de afgelopen jaren, terwijl dit juist de reden is waardoor T.net zo groot en informatief was, voor vele leden met mij. Wellicht een idee (om achteraf) door in samenwerking met een van de ExpertPanels iets meer details toe te voegen aan de beide artikelen? :)

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-03 22:37

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Ik moest even goed zoeken, maar het gaat hier om een bericht van 12 januari dat niet op de Frontpage is verschenen. Dat is geen excuus voor het ontbreken van bepaalde informatie, maar draagt daar wel aan bij. Dit artikel is alleen in de Games-sectie gepubliceerd en is geschreven door een gameredacteur. Hier had echter iemand gewoon moeten opmerken dat de technische informatie wel wat karig is en een extra alinea geen kwaad had gekund.

Met je constatering dat het detailniveau de afgelopen jaren is verminderd kan ik erg weinig zonder verdere onderbouwing van jouw kant. Als je terugverwijst naar Tnet als 'groot en informatief' dan vinden we dat leuk om te horen, als je echter van mening bent dat we vroegah groter en informatiever waren dan ben ik erg benieuwd op wel gebied. De redactie is de afgelopen jaren fors uitgebreid en we schrijven aanzienlijk meer artikelen - zowel nieuws als reviews - dan pak 'm beet drie of vijf jaar geleden. Statistisch zouden we dus nu groter en informatiever moeten zijn ;) Mis je bepaalde artikelen of mis je diepgang in specifieke artikelen over bepaalde onderwerpen?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Wilbert de Vries schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 07:53:
Ik moest even goed zoeken, maar het gaat hier om een bericht van 12 januari dat niet op de Frontpage is verschenen. Dat is geen excuus voor het ontbreken van bepaalde informatie, maar draagt daar wel aan bij. Dit artikel is alleen in de Games-sectie gepubliceerd en is geschreven door een gameredacteur. Hier had echter iemand gewoon moeten opmerken dat de technische informatie wel wat karig is en een extra alinea geen kwaad had gekund.
Ah oké, ik zag hem staan in "uit de rubrieken" in de tracker(s).
Met je constatering dat het detailniveau de afgelopen jaren is verminderd kan ik erg weinig zonder verdere onderbouwing van jouw kant. Als je terugverwijst naar Tnet als 'groot en informatief' dan vinden we dat leuk om te horen, als je echter van mening bent dat we vroegah groter en informatiever waren dan ben ik erg benieuwd op wel gebied.
Ik mis juist artikelen zoals die door mij aangehaald zijn. De (korte) berichtjes, waarin een tweakert een record vestigde bijvoorbeeld.
De redactie is de afgelopen jaren fors uitgebreid en we schrijven aanzienlijk meer artikelen - zowel nieuws als reviews - dan pak 'm beet drie of vijf jaar geleden.
Op zich is dat alleen maar mooi, dat de redactie aanzienlijk gegroeid is waardoor er nóg meer berichten en artikelen geplaatst kunnen worden op de site.
Statistisch zouden we dus nu groter en informatiever moeten zijn ;) Mis je bepaalde artikelen of mis je diepgang in specifieke artikelen over bepaalde onderwerpen?
Bepaalde artikelen mis ik niet, doordat er nu zoals je al schrijft, meer geplaatst word. Het gaat mij inderdaad om de diepgang. Bij reviews is dat er op zich altijd wel, bijv. bij SSD reviews of CPU koeler round ups. Maar in nieuwsberichten (zoals aangehaalde berichten) mis ik het. Dit lijkt mij daarom juist iets om op te vullen door de ExpertPanels, dat geeft ook een grotere betrokkenheid met de userbase (waarvoor nog altijd hulde voor de oprichting! _O_).

Kan het verder ook moeilijk omschrijven, iemand die mij misschien kan aanvullen? Want ik weet zeker dat er meerderen zijn alhier die er zo over denken en ik kan het me daarom ook niet voorstellen dat dit vaker voorbij is gekomen in dit (sub)forum.

[Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 09-02-2011 12:54]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Bump, hopelijk heb ik hiermee een en ander verduidelijkt?

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-03 22:37

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Expertpanels zullen niet snel gebruikt gaan worden voor nieuws. Nieuws draait meer om snelheid. Dat let ons uiteraard niet om scherp op de diepgang te letten, al kiezen we er bij bepaalde productgroepen wel nadrukkelijk voor om de extra redactionele capaciteit te gebruiken voor meer of betere reviews (wat dus voor die diepgang moet zorgen).

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee