Tweakers, waar ben je mee bezig?

Pagina: 1
Acties:
  • 12.493 views

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Endless_Death
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 29-07-2018
nieuws: Facebook maakt inzichtelijk hoe moderators te werk gaan

Dit topic + het feedback topic + de reacties in het topic zijn een duidelijke indicator dat er een grote kern bezoekers is die zich ernstig zorgen maakt over de journalistieke kwaliteit op Tweakers. Het is onmogelijk dat jullie zulke slechte redacteurs in dienst hebben dat de poster van dit artikel de artikelen op The Guardian en in de Volkskrant niet kende. "Wederhoor" is dus bewust weggelaten. WHY :'(

Ik wil daar graag deze reactie in een compleet ander topic van 1 van jullie redacteuren aan toevoegen:

Andrasman in 'reviews: Blinde test smartphonecamera's - Welke camera vin...
Goed om eens naar te kijken voor de volgende keer inderdaad, al moet een artikel als deze geen dagen extra kosten. Nu was ik erg flexibel in waar ik even wat foto's kon schieten, maar met extra professionele camera en kleurenkaart wordt het een ander verhaal en zal deze test veel meer tijd kosten.
Deze reactie zegt letterlijk dat doortastentheid en goede artikelen (een artikel mag geen dagen kosten? Een artikel waarin je blind 4 telefooncamera's wilt laten vergelijken voor je publiek moet in 1 DAG?!?!?!?) ook gesneuveld zijn.

Tweakers redactie seriously what the bleep. Van een doortastend nieuwsmedium dat nog weleens slashdotted werd in de vertaalde artikelen naar snel scorende clickbait factory? Echt?

Why :'( En ik meen dit serieus. Waarom die keuze? Dat de keuze is gemaakt is duidelijk, maar @Femme doet jou dit verdorie geen pijn? Van alles wat Tweakers was naar wat het nu is?

Het vertrek van HlpDsk is volgens mij de perfecte marker voor het begin van het einde, hij verwoorde zich niet heel anders:

De helpdesk is vanaf heden gesloten

edit:
Ohjah, taggen: @RoD @Andrasman en hoe de bleep tag je gewoon de dienstdoende redacteur? Die dus @dienstdoenderedacteur

[ Voor 7% gewijzigd door Endless_Death op 28-07-2018 19:51 ]

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:48
Veel nieuwsartikelen zijn vaak (slecht) vertaalde berichten van anderen media of PR berichten. Hetgeen het vaak interessant maakt, zijn de reacties eronder. Deze zorgen vaak voor verduidelijking, verdieping en achtergrond maar ook vaak de broodnodige aanvulling en/of context.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 20:20
Overgenomen door de persgroep. Snel clickbait en advertenties scoren. De inhoud komt later wel / doet er minder toe !?!

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Weet niet zo heel goed wat je met dit topic wilt bereiken. Er zijn al genoeg topics en reacties over het 'veranderde T.net' en dat is al jaren aan de gang. Het is voor mij ook jammer om hier niet altijd kritische nieuwsberichten te lezen, zeker omdat je doorgaans hier meer verwacht.

Is het linken van alle crewleden niet lichtelijk overdreven? De mod waaraan je linkt gaat over één bericht uit 2010. Femme heeft de site verkocht en maakt niet zover ik weet niet meer deel uit van beslissingen die worden genomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat Femme zich er niet zo druk om maakt, en dat hij daar een aantal miljoen redenen voor heeft :+ Wat niks persoonlijks tegen hem is; als je goed geld verdiend hebt, good on you. Wil iedereen.

Tweakers verandert inderdaad, en niet in de positieve zin. Al zolang als ik hier zit is dat aan de gang. Over een aantal jaar is het het niveau geenstijl, en dan zoeken de echte liefhebbers een alternatief. Het gedrag van de mods helpt er bepaalt niet aan bij, maar daar zal ik maar niet mijn ongezouten mening over geven.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Gelukkig is er in al die jaren één constante factor; de 'tweakers commerciële sell outs/niveau zakt af/redactie schrijft persberichten over/vroeger was alles beter' topics. Geloof me, ik heb ze in de loop der jaren allemaal gelezen en zelfs toen Tweakers nog geheel zelfstandig was kwamen exact dezelfde topics in LA/GR.

Er wordt hard gewerkt door alle mensen achter Tweakers om een topproduct neer te zetten. Probleem is dat het continu zoeken is naar de balans tussen interessant voor de bezoekers in het algemeen of interessant voor de (super) experts. Op het moment dat die niet (voldoende?) worden bediend, dan is de spreekwoordelijke boot aan en is alles kut en is Tweakers een ZINKEND SCHIP!!!!111

Moraal van het verhaal: maak je niet zo druk als het een keer niet precies zo is verwoord als je het graag zou willen zien. Tweakers maken is mensenwerk, daarbij mag je best kritiek hebben want ook Tweakers is niet zonder fouten. Maar dat het vroeger allemaal beter was.... I beg to differ. ;)

O tempora, o mores.. Het vertrek van Hlpdsk.... 7(8)7.

[ Voor 61% gewijzigd door zeef op 28-07-2018 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt nooit iedereen tevreden stellen, er zal altijd oppositie zijn die a of b anders wilt zien maar niet alleen op Tweakers maar ook op andere ICT gerelateerde, deels ook buitenlandse portalen merk ik dat het steeds vaker gehaast vertaalde artikelen van andere sites zijn met soms slechts een korte toevoeging van de redacteur waar het uiteindelijke resultaat op een werk van een VMBO leerling lijkt die om 23:00 zich plots bedenkt dat hij de volgende dag zijn huiswerk moet inleveren.

Op Youtube merk je ook dat er heel veel 'fillers' worden gemaakt, grote kanalen die ooit relevant waren zoals LTT zijn nu niet meer om aan te zien door de hoeveelheid bulshittery. Wellicht staan er nog echt informatieve clips tussen maar als je eerst door 3 clickbait video's heen moet, heb je daar geen zin meer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-08 22:07
Eerst dacht ik dat ik te oud aan het worden was voor Tweakers, omdat ik sommige artikelen zelfs aan de titel niet meer begrijp. Ik kom tot de conclusie dat er regelmatig artikelen verschijnen die voor een hele kleine niche zijn gepubliceerd. Vooral op werkdagen lijkt het volume te tellen. Met tweaken heeft het vaak niets meer te maken. Ook op video-hardwarereviews lijkt te zijn bezuinigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
FreshM schreef op zondag 29 juli 2018 @ 00:00:
[...] Ik kom tot de conclusie dat er regelmatig artikelen verschijnen die voor een hele kleine niche zijn gepubliceerd.
Dat is toch juist positief? Dat betekent dat er niet alleen mainstream-nieuws wordt geplaatst.
Vooral op werkdagen lijkt het volume te tellen. Met tweaken heeft het vaak niets meer te maken.
De frontpage is ook (in de jaren getransformeerd naar) een technieuws-site.
Ook op video-hardwarereviews lijkt te zijn bezuinigd.
Dat gaat wel wat langzamer, inderdaad. Of misschien alleen de dingen die mij niet interesseren waardoor het me minder opvalt :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-08 21:08

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je wist waarom HlpDsK zich destijds niet meer thuisvoelde in de organisatie zou je zijn vertrek niet als voorbeeld hebben gebruikt. ;) Ik kan er veel woorden aan vuilmaken maar zal me beperken tot de kern: hij wilde elke regel met harde hand erin stampen bij gebruikers, de rest van de crew vond dat het wel wat minder hardhandig kon bij een aantal zaken. Toen hij na meermaals vragen wat te dimmen nog steeds users lastigviel om de simpelste dingen (zoals dubbelposten) heeft hij uiteindelijk na overleg besloten om de eer aan zichzelf te houden, waar het MED-topic dat je linkte het eindresultaat van was.

HlpDsK's vertrek heeft dus in elk geval erg weinig te maken met het punt dat je hier wil maken.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 23:52:

Op Youtube merk je ook dat er heel veel 'fillers' worden gemaakt, grote kanalen die ooit relevant waren zoals LTT zijn nu niet meer om aan te zien door de hoeveelheid bulshittery. Wellicht staan er nog echt informatieve clips tussen maar als je eerst door 3 clickbait video's heen moet, heb je daar geen zin meer in.
Ik was late to the LTT party, zoveel van gehoord, zoveel kennis en uitermate leerzaam .. of dat werd er verteld ..
Maar inderdaad, zoveel geschreeuw, en namaak slapstick dat je er gewoon misselijk van werd
Overdoorzichtige sponsoring ( geen backups hebben van recent videomateriaal, en dan magisch remote restore toe kunnen passen )
Backblaze die 'even' een machine komt installeren met 40+ 10TB hdd's ?

Zo erg is Tweakers niet, gelukkig
Veel waarde is nog steeds te vinden in het forum, de FP moet teveel concurreren tegen de andere 'groten'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Dit is al jaren aan de gang, je kunt de meest onzinnige persberichten de wereld in sturen en ze worden meestal gewoon geplaatst, omdat tweakers zo snel mogelijk dat nieuws online wil hebben. Daarnaast zijn het merendeel van de artikelen gewoon copy paste vertaal van engelse media. De achtergrond series and artikelen die zijn nog wel interessant, zoals die polder pioniers. En natuurlijk de reacties en het forum. Het nieuws hier lees ik zelden meer, alleen de headline .. paar regels in het artikel en dan de reacties.

Technologie stelt tweakers al lang niet meer op de proef, wel het geduld van de echte tweakers.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Kain_niaK schreef op zondag 29 juli 2018 @ 08:23:
Dit is al jaren aan de gang, je kunt de meest onzinnige persberichten de wereld in sturen en ze worden meestal gewoon geplaatst, omdat tweakers zo snel mogelijk dat nieuws online wil hebben. Daarnaast zijn het merendeel van de artikelen gewoon copy paste vertaal van engelse media. De achtergrond series and artikelen die zijn nog wel interessant, zoals die polder pioniers. En natuurlijk de reacties en het forum. Het nieuws hier lees ik zelden meer, alleen de headline .. paar regels in het artikel en dan de reacties.

Technologie stelt tweakers al lang niet meer op de proef, wel het geduld van de echte tweakers.
Bewijs je stelling eens?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik heb eens een keer in de comments uitgelegd wat een blockchain nu is en wat het niet is. Dat bood meer inzicht in "blockchain" en bitcoin dan het artikel zelf.

Dat vond de auteur van het stuk zelf ook interessant.

Maar de admins hebben het verwijdert, nochtans had het het iets van 300 keer een +3 of zo.

Daarbij heeft Tweakers nu al een lange tijd geleden gezegd dat ze iets met crypto zouden gaan doen, maar daar is nooit iets van gekomen. Lijkt me dat wanneer het met crypto technologie te maken heeft tweakers.net niks op de proef stelt want ze accepteren het niet eens al betaalmiddel voor hun abo. Alsof dat zo lastig is, een tweetje met bitpay en klaar. Of er moet toch ergens bij Tweakers iemand te vinden zijn met genoeg verstand van beveiliging om een hot wallet cot wallet in elkaar te steken en dan tweakers.net gewoon native een crypto gaan ondersteunen.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:31
Deze discusie is al vaker gevoerd en of het vroeger beter was of niet tweakers is een weg in gegaan voor een breder publiek.

De (huis)moeder moet ook op tweakers komen om haar telefoon, wasmachine, ipad te vergelijken. Haar vraag te stellen op GOT of nieuws te lezen over smartphones. De laatse jaren worden we helemaal dood gegooit met nieuws berichten over telefoons. Iedere zucht op scheet van bepaalde fabrikanten staan op de FP als nieuws. Er staat ook wel wat ander nieuws maar 9/10 keer is het algemeen en simpel.

Op GOT merk je het ook er zijn vaker topics van nieuwe users (goed ding) die hun vraag neer plempen en vervolgens nooit meer reageren. Waar doe je het dan voor?

Dit is de weg die tweakers in in gegaan iedereen is welkom en iedereen moet het snappen / leuk vinden en schijnbaar hebben bepaalde dingen als uitgebreide video revieuws of achtergrond artikelen minder Prio. Ik kom graag op tweakers en op GOT maar dingen veranderen nu eenmaal.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Kain_niaK schreef op zondag 29 juli 2018 @ 08:36:

Maar de admins hebben het verwijdert, nochtans had het het iets van 300 keer een +3 of zo.
In de comments staat iets over het citaatrecht. Als de originele auteur van de stukken die je overneemt gaat klagen zal Tweakers het wel weghalen. Tweakers is (vermoed ik) verantwoordelijk voor de content op hun site, niet de gebruiker die het plaatst. Of dit hier het geval was weet ik niet (de originele reactie is verwijderd), maar het is een plausibele verklaring.
HKLM_ schreef op zondag 29 juli 2018 @ 08:40:

Dit is de weg die tweakers in in gegaan iedereen is welkom en iedereen moet het snappen / leuk vinden en schijnbaar hebben bepaalde dingen als uitgebreide video revieuws of achtergrond artikelen minder Prio. Ik kom graag op tweakers en op GOT maar dingen veranderen nu eenmaal.
Je moet je ook afvragen of een andere weg houdbaar is. Tweakers is al heel beperkt omdat het in het Nederlands is. Een internationaal georiënteerde site kan een meer toegespitst publiek bedienen als ze van over de hele wereld bezocht worden. Als Tweakers zich op een selecter publiek richt dan komt het financieel waarschijnlijk niet uit. Als ze zich internationaal gaan oriënteren dan is er ineens veel meer gevestigde concurrentie en is het moeilijk om dat internationale publiek te winnen. Daarnaast zullen veel Tweakers van nu die verandering niet waarderen (als alles in het Engels moet). ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd1 op 29-07-2018 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:51
Ik vind het wat overdreven allemaal.. tijden veranderen, zo ook hier.. er is niets waar de tijd stil staat. En al was dat wel zo, dan was het ook weer niet goed want dan bleef alles maar hetzelfde continue..

Het is een site, niet je vriendin. Bevalt het je dan bezoek je het. Bevalt het je niet meer, dan ga je toch ergens anders heen?

Kijk, en dat laatste is met een vriendin wel weer een stuk lastiger :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-08 18:00
@Kain_niaK Dat Tweakers het crypto valuta betaalmiddel niet accepteert kan ik wel begrijpen. Dit is teveel risico aangezien crypto totaal niet waardevast is, zodra de Bitcoin instort stort (hoegenaamd) alles in.

En veel mensen gebruiken enkel crypto voor dubieuze zaken, belasting ontwijken enz.

Bij crypto komt teveel gezeik en gedoe voor Tweakers.

De frontpage zie ik meer als iets waar ik de laatste nieuwtjes even snel kan doorlezen, indien ik ergens meer over wil weten lees ik de reacties hierop.

Verder moet je denk ik meer bij het forum zijn voor verdieping of uitgebreide reviews lezen, die van Tweakers zijn bijna altijd duidelijk. En aan gebruikersrecensies staat er ook genoeg op.

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-07 23:27
Ik vind Tweakers nog steeds 1 van de beste tech-sites die er is in NL.
En ja Tweakers is veranderd, maar als ik iets zoek of wil weten of vergelijken dan is tweeakters voor mij nog steeds nr 1.

Who Needs Windows...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:24

Sport_Life

Solvitur ambulando

Deze discussie loopt - voor zover ik me kan herinneren - als sinds 3 mei 2002. Zoveel is er dus niet veranderd in de jaren ;).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:30
Wat zijn we toch ook een stel autisten met elkaar. Ik snap het, vroeger was alles beter, verandering? Eeeeeek niet doen please! Alles moet blijven zoals het is.

Tweakers is in de jaren door zo gegroeid! Met die groei komt ook een grotere community en een commerciële instelling.

Inplaats van het in een negatief daglicht te zien? Zou ik het juist positief bekijken. De community is waar Tweakers in uitblinkt. Mensen helpen met wat minder kennis, leuk! Ik open wel eens een artikel en kijk dan naar een reactie eronder om dan te denken, wow wat zit hier veel kennis!

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

Endless_Death schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 19:44:
nieuws: Facebook maakt inzichtelijk hoe moderators te werk gaan

Dit topic + het feedback topic + de reacties in het topic zijn een duidelijke indicator dat er een grote kern bezoekers is die zich ernstig zorgen maakt over de journalistieke kwaliteit op Tweakers. Het is onmogelijk dat jullie zulke slechte redacteurs in dienst hebben dat de poster van dit artikel de artikelen op The Guardian en in de Volkskrant niet kende. "Wederhoor" is dus bewust weggelaten. WHY :'(

Ik wil daar graag deze reactie in een compleet ander topic van 1 van jullie redacteuren aan toevoegen:

Andrasman in 'reviews: Blinde test smartphonecamera's - Welke camera vin...

[...]

Deze reactie zegt letterlijk dat doortastentheid en goede artikelen (een artikel mag geen dagen kosten? Een artikel waarin je blind 4 telefooncamera's wilt laten vergelijken voor je publiek moet in 1 DAG?!?!?!?) ook gesneuveld zijn.

Tweakers redactie seriously what the bleep. Van een doortastend nieuwsmedium dat nog weleens slashdotted werd in de vertaalde artikelen naar snel scorende clickbait factory? Echt?

Why :'( En ik meen dit serieus. Waarom die keuze? Dat de keuze is gemaakt is duidelijk, maar @Femme doet jou dit verdorie geen pijn? Van alles wat Tweakers was naar wat het nu is?

Het vertrek van HlpDsk is volgens mij de perfecte marker voor het begin van het einde, hij verwoorde zich niet heel anders:

De helpdesk is vanaf heden gesloten

edit:
Ohjah, taggen: @RoD @Andrasman en hoe de bleep tag je gewoon de dienstdoende redacteur? Die dus @dienstdoenderedacteur
toon volledige bericht
Voordat we het gaan hebben over waar wij mee bezig zijn; wanneer worden de gedupeerden die je met dit account maakte terugbetaald?
gallery: Fallen Angel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2018 @ 09:51:
[...]

Voordat we het gaan hebben over waar wij mee bezig zijn; wanneer worden de gedupeerden die je met dit account maakte terugbetaald?
insert wannabee mod mode: volgens mij is dat niet het doel van dit topic. En ik denk dat dit de discussie niet ten goede komt. Misschien anders oppakken ipv hier?

Ontopic:
Ik deel de mening van de TS deels het is maar waar je over valt. Sommige artikelen zijn overduidelijk clickbaits of in ieder geval zo getiteld dat je moet lezen terwijl het onderwerp soms helemaal niet zo indrukwekkend is.
Ik vind het wel mee vallen. Ik mis soms wel wat meer diepgang of diepergaande journalistiek zoals in het recente Facebook artikel.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:01:
[...]

insert wannabee mod mode: volgens mij is dat niet het doel van dit topic. En ik denk dat dit de discussie niet ten goede komt. Misschien anders oppakken ipv hier?

Ontopic:
Ik deel de mening van de TS deels het is maar waar je over valt. Sommige artikelen zijn overduidelijk clickbaits of in ieder geval zo getiteld dat je moet lezen terwijl het onderwerp soms helemaal niet zo indrukwekkend is.
Ik vind het wel mee vallen. Ik mis soms wel wat meer diepgang of diepergaande journalistiek zoals in het recente Facebook artikel.
Sorry, maar er wordt een enorme klaagzang gestart door iemand die mensen oplicht met de vraag waar wij mee bezig zijn. Kijken we dan naar wat er opstapelt, dan zijn het met name (niet allemaal!) mensen die zich er achter scharen die een behoorlijke log aan notes hebben omdat er veel over ze geklaagd wordt door hun medegebruikers. En dan lees je dat 'de houding van de mods niet helpt' uiteraard.

Feedback is altijd welkom uiteraard, wij willen ook altijd verbeteren. Maar zoals gezegd zijn deze topics zo oud als Tweakers zelf, en het jeukt behoorlijk als de klachten met name komen van mensen die voortdurend door de - volledig onbetaalde en vrijwillige - crew bijgestuurd moeten worden.

Dus het is zeker relevant wie er klaagt. Persoonlijk gaat een klacht als deze neergezet nota bene door een oplichter die zonder woord aan familie naar het buitenland vertrok niet door voor het ultieme voorbeeld van iemand die een goede zaak kan maken ten aanzien van 'waar anderen mee bezig zijn'.

Overigens zie ik dat ook met het nieuwe account weer minimaal een slachtoffer is gemaakt afgelopen oktober. Met smoesjes over een auto ongeluk.

Dus neem het mij niet kwalijk, maar ik ga toch eerst even - uiteraard volledig uit winstbejag voor advertenties - deze oplichter onder druk zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:10:
[...]

Sorry, maar er wordt een enorme klaagzang gestart door iemand die mensen oplicht met de vraag waar wij mee bezig zijn. Kijken we dan naar wat er opstapelt, dan zijn het met name (niet allemaal!) mensen die zich er achter scharen die een behoorlijke log aan notes hebben omdat er veel over ze geklaagd wordt.
De whataboutism helpt daarin natuurlijk niet veel. Onderstaand stuk wel:
Feedback is altijd welkom uiteraard, wij willen ook altijd verbeteren. Maar zoals gezegd zijn deze topics zo oud als Tweakers zelf, en het jeukt behoorlijk als de klachten met name komen van mensen die voortdurend door de - volledig onbetaalde en vrijwillige - crew bijgestuurd moeten worden.
Dat lijkt me een prima antwoord. Als je kritiek hebt eis je dat het specifiek is en het liefst met een mogelijke aanpak (hoe moet het dan wel?) komt. Vervolgens kun je als Tweakers een backlog hebben (eventueel publiekelijk) met waarom die en die oplossingen niet werken. Mocht er wel een goed werkende oplossing bijzitten dan kun je die implementeren.

In veel gevallen lijkt het erop dat mensen zich ergeren aan artikelen die ze niet leuk vinden. Dan is de oplossing simpel lijkt me; lees de artikelen die je wel leuk vindt en laat de rest links liggen. Daar zou de crew aan mee kunnen helpen door een filter te maken. Bijvoorbeeld iemand die totaal geen interesse heeft in Apple zou dat in een soort blacklist kunnen zetten zodat die headlines (getagged met 'Apple') niet op hun FP komen. Eventueel zouden dat soort features alleen beschikbaar zijn voor betaalde leden. Nu is er (voor mij, en ik vermoed meer tweakers) echt geen reden om premium te nemen, goede features zouden daar verandering in kunnen brengen. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-08 23:08
[...]

Met deze actie heeft TS voor mij al z'n geloofwaardigheid verloren.. Ik vind het zelfs schandalig om dan ook nog zo'n topic te durven starten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jetspiking
@Mrjraider

Onzin, daar mag best hier op gewezen worden.

@Endless_Death

Snap niet dat je uberhaupt hier nu komt klagen. Ik heb liever dat jij direct permanent van Tweakers gegooid wordt. Wel zeiken maar totaal 0 fatsoen en lekker van anderen lopen te stelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het met je eens dat specifieke feedback fijn is. Met de whataboutism kan ik maar beperkt meegaan.

Er is op zijn minst een correlatie die aangetoond kan worden tussen de wijze van reacties over hoe alles slechter wordt en mensen waarover we juist van andere gebruikers klachten krijgen.

Je kan wel stellen dat een mening over wat Tweakers doet los staat van wat mensen zelf doen, maar ik zie beiden gaan over fatsoensnormen. Stelling commercie voor community. Ik durf daar wel van te stellen dat dat geen whataboutism, beiden zijn whatabout fatsoen. De fatsoensnormen van een oplichter als anker ligt mij zwaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:10:
[...]

Sorry, maar er wordt een enorme klaagzang gestart door iemand die mensen oplicht met de vraag waar wij mee bezig zijn. Kijken we dan naar wat er opstapelt, dan zijn het met name (niet allemaal!) mensen die zich er achter scharen die een behoorlijke log aan notes hebben omdat er veel over ze geklaagd wordt door hun medegebruikers. En dan lees je dat 'de houding van de mods niet helpt' uiteraard.

Dus het is zeker relevant wie er klaagt. Persoonlijk gaat een klacht als deze neergezet nota bene door een oplichter die zonder woord aan familie naar het buitenland vertrok niet door voor het ultieme voorbeeld van iemand die een goede zaak kan maken ten aanzien van 'waar anderen mee bezig zijn'.

Overigens zie ik dat ook met het nieuwe account weer minimaal een slachtoffer is gemaakt afgelopen oktober. Met smoesjes over een auto ongeluk.

Dus neem het mij niet kwalijk, maar ik ga toch eerst even - uiteraard volledig uit winstbejag voor advertenties - deze oplichter onder druk zetten.
toon volledige bericht
Helemaal prima maar dat heeft niets met de vraag / feedback van TS te maken. Ik vind het redelijk onprofessioneel dat je de TS op deze manier in kwaad daglicht zet / an public voor l*l zet. Prima dat je Tweakers verdedigd maar daar is een reactie zoals de jouwe niet voor nodig.
Maar die discussie kap ik hierbij af omdat ik nu een crew lid enigzins aanval krijg ik straks de volle laag en daar heb ik geen zin in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:43:
[...]

Maar die discussie kap ik hierbij af omdat ik nu een crew lid enigzins aanval krijg ik straks de volle laag en daar heb ik geen zin in.
Mooi geframed hoor, daar hoef ik niets aan toe te voegen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:39:
Ik ben het met je eens dat specifieke feedback fijn is. Met de whataboutism kan ik maar beperkt meegaan.

Er is op zijn minst een correlatie die aangetoond kan worden tussen de wijze van reacties over hoe alles slechter wordt en mensen waarover we juist van andere gebruikers klachten krijgen.

Je kan wel stellen dat een mening over wat Tweakers doet los staat van wat mensen zelf doen, maar ik zie beiden gaan over fatsoensnormen. Ik durf daar wel van te stellen dat dat geen whataboutism, beiden zijn whatabout fatsoen. De fatsoensnormen van een oplichter als anker ligt mij zwaar.
Ik zou het anders bekijken. Dit topic en vergelijkbare topics zijn een vorm van feedback (soms constructief, soms niet). Los van wie de feedback schrijft is het ofwel feedback waar je iets mee kunt of niet. Als het feedback is waar je iets mee kunt dan doe je er wat mee. Als je er niets mee kunt dan link je naar een soort modwarning post waarin staat dat feedback constructief moet zijn (en waarin staat dat men niet ingaat op andere innuendo), daar laat je het bij en als het uit de hand loopt sluit je het topic.

In dit geval lijkt er weinig constructieve kritiek en is er zeker geen zicht op een oplossing. Dit lijkt me een duidelijke troll (uit de OP)?
Dat de keuze is gemaakt is duidelijk, maar @Femme doet jou dit verdorie geen pijn? Van alles wat Tweakers was naar wat het nu is?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:45:
[...]

Mooi geframed hoor, daar hoef ik niets aan toe te voegen. d:)b
Dit soort reacties is de precies het probleem. Feedback is gewenst maar als je het geef is het ineens een probleem. En dat is een adviseur.... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht... Dus je waardeert mijn reactie af als whataboutism, daar ga ik niet in mee waarbij ik geframed word of tegengas problemen oplevert gevolgd door een persoonlijke aanval?

Bekijk je posts nog eens door een andere bril en evalueer je eigen geloofwaardigheid :) Als deze reactiewijze jouw idee van feedback is...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2018 10:56 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:54:
Wacht... Dus je waardeert mijn reactie af als whataboutism, daar ga ik niet in mee waarbij ik geframed word of tegengas problemen oplevert gevolgd door een persoonlijke aanval?

Bekijk je posts nog eens door een andere bril en evalueer je eigen geloofwaardigheid :) Als deze reactiewijze jouw idee van feedback is...
Nee jij trekt onnodig een beerput los en verwacht dan serieuze reacties. Jij trekt, omdat je het niet eens bent met de TS, even zijn geschiedenis na en zet dat hier neer..
Dus wat is jou manier van feedback dan? Ik hoop niet dit want dan heb ik medelijden met elke user hier

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:45
Waarom wordt een (bewezen) oplichter eigenlijk niet permanent gebanned hier?
Dat zou ik wel kunnen waarderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Jef61 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:59:
Dat volgt ook zeker. Maar we hebben gekeken en er lijkt niet een direct gevaar nu. Ik neem contact op voor een oplossing, maar zoals je ziet zijn er genoeg mensen die oplichting geheel niet relevant vinden bij het starten van discussie over fatsoenszaken. Ik voel er weinig voor munitie te geven dat we geen discussie willen voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 19:24
Jef61 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:59:
Hoe ga je iemand permanent bannen dan?
Er is op internet niet zoiets als permanent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:58:
[...]

Nee jij trekt onnodig een beerput los en verwacht dan serieuze reacties. Jij trekt, omdat je het niet eens bent met de TS, even zijn geschiedenis na en zet dat hier neer..
Dus wat is jou manier van feedback dan? Ik hoop niet dit want dan heb ik medelijden met elke user hier
Ik zal het wel met een ander voorbeeld illustreren. Oordeel zelf of de reactie van deze user een indruk geeft of diegene wel een goede referentie is voor kwaliteit;
Omdat de Frontpage geruled word door uber zielige modjes heb ik bij deze mijn bericht verwijderd.

Ik hoop van harte dat Tweakers nog iets verder door de stront zakt want als je al niet eens een fatsoenlijke discussie aan kan gaan dan kunnen ze voor mijn part helemaal dood pleuren }>
Is dat een toonbeeld van iemand waar we de feedback vooral serieus moeten nemen? Of is dat iemand die eigenlijk een ban had verdiend voor de doodsverwensing?

Ik vind dat in ieder geval dat iemands gedrag van belang is in een discussie over hoe iets beter moet, gerelateerd aan kwaliteit van content en community.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:54:
Wacht... Dus je waardeert mijn reactie af als whataboutism [...]
offtopic:
Maar jouw reactie was wél whataboutism ;)
Hoe de TS hij handelt staat los van zijn discussiepunt.

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 29-07-2018 11:10 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het staat immo ook los van elkaar. Maar waarom krijgt de TS niet gewoon een ban als bekend is wie hij is?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-08 23:08
Mrjraider schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:43:
[...]

Ik vind het redelijk onprofessioneel dat je de TS op deze manier in kwaad daglicht zet / an public voor l*l zet.
Dat recht heeft mij wat mij betreft opgegeven toen hij de keuze heeft gemaakt om van mensen te stelen. En tot op heden dit niet heeft opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Mrjraider schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:50:
[...]

Dit soort reacties is de precies het probleem. Feedback is gewenst maar als je het geef is het ineens een probleem. En dat is een adviseur.... 8)7
Een triest figuur hoort geen feedback te geven.
Misschien tijd om je zelf feedback te geven wat voor paraciet gedrag je doet?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Wel weer perfect voorbeeld van schaapjes gedrag dit. Een iemand zet een user in kwaad daglicht en meteen is het de grootste klzk die er is, heeft die geen rechten meer om zijn ongenoegen te uiten, mag hij niet meer wat vinden tot dat.....dit vinden we dan allemaal terwijl het heel de discussie voorbij gaat
Verklaard imo wel waarom dit soort feedback topics komen.... _ (8>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jetspiking
@Mrjraider

Ja, wat doe je überhaupt op een website als je daar alleen voor jezelf komt en profiteert van anderen. En vervolgens kom je nog klagen dat iedereen het hier fout doet.

Iets met je moraal misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op zondag 29 juli 2018 @ 11:14:
Het staat immo ook los van elkaar. Maar waarom krijgt de TS niet gewoon een ban als bekend is wie hij is?
Gezien TS een verzoek tot gesprek beantwoordde met uitloggen ipv reageren is dat inmiddels gebeurd. Er was geen direct risico, en ik zit niet te wachten op insinuaties dat iemand geband wordt vanwege het topic.

Anyway. Daarmee kunnen we dit topic svp enkel houden over de feedback. Maar dan is bekend waarom TS niet meer reageert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
jetspiking schreef op zondag 29 juli 2018 @ 11:40:
@Mrjraider

Ja, wat doe je überhaupt op een website als je daar alleen voor jezelf komt en profiteert van anderen. En vervolgens kom je nog klagen dat iedereen het hier fout doet.

Iets met je moraal misschien?
Daar komt de "moraal" kaart. Dit is toch compleet niet het onderwerp van de discussie. Maar ik zag al dat het is gelukt om de TS te bannen.
Mijn complimenten discussies dood laten vallen gaat steeds beter hier. (y)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:13
Hoe weinig de reactie van @Verwijderd ook te maken heeft met de vraag/opmerking van de TS vind ik hem degelijk relevant. Waarom zou Tweakers iets doen met feedback van een egoïst die niets toevoegt aan deze community?

Komt de vraag van een ander, had een andere reactie op zijn plaats geweest. Hoewel, ik denk dat het antwoord van zeef (zeef in "Tweakers, waar ben je mee bezig?") wel voldoende is om het hele topic verder links te laten liggen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Man man man, wat een zure smaak heeft dit topic zeg :|
Ik was geïnteresseerd in het onderwerp van dit topic aangezien ik het ook kwalijk vond dat het Volkskrant-artikel niet betrokken werd bij het nieuwsbericht.

Was oprecht benieuwd naar een reden hiervan vanuit de schrijver van het stuk :)
Jammer hoe het doel van het topic in elkaar gestort is

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Laatst online: 18-08 14:49
@Mrjraider ik ben het volledig met je eens. Dat @Endless_Death en @Verwijderd beide hetzelfde persoon zijn konden wij niet weten totdat @Verwijderd uit het niets dit melde in dit topic, om een punt te maken, die er eigenlijk niet tot doet en waar tweakers eigenlijk al eerder zelf actie op had moeten nemen. Nu maakt tweakers via @Verwijderd misbruik in dit topic om een valide punt van @Endless_Death de kop in te drukken. Zo komt het in ieder geval over op mij.

Wat ik jammer vind is en dat toont dit topic wel aan en dat is wat @Mrjraider ook bedoelt (correct me if i'm wrong) dat er wordt aangegeven door @Verwijderd en @zeef dat tweakers open staat voor opmerkingen en feedback maar dat dat eigenlijk niet te kritisch mag.

En ergens begrijp ik dat vanuit tweakers, alleen verwoord het dan beter, of pretendeer dan niet dat je heel graag de discussie aan wil gaan, maar dat eigenlijk niet wil met te kritische gebruikers.

Ik kom hier dagelijks met veel plezier, ben geen hardcore user, maar merk wel dat sommige artikelen niet het niveau van tweakers behaalt op inhoudt. Hierbij my two cents.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mrjraider schreef op zondag 29 juli 2018 @ 11:44:
[...]

Daar komt de "moraal" kaart. Dit is toch compleet niet het onderwerp van de discussie. Maar ik zag al dat het is gelukt om de TS te bannen.
Mijn complimenten discussies dood laten vallen gaat steeds beter hier. (y)
Sorry, maar als jij vindt dat "complete discussies dood laten vallen" het doel was wanneer een notoire oplichter een nieuwe account maakt (waarlangs hij óók weer mensen heeft opgelicht) en het botte lef heeft om te roepen dat Femme het toch wel heel erg triest moet vinden dat Tweakers is verworden tot een ander medium dan het in den beginne was dan ligt dat toch echt aan jou. Ik denk dat Femme net als de rest van de crew zo ongeveer duizend keer meer moeite heeft met een Tweaker die steelt van zijn medegebruikers via het platform dat hij met bloed, zweet en tranen heeft opgezet dan van wat artikelen die met een heleboel extra werk misschien iets beter hadden kunnen worden.

Wat wilde je anders? Floppus heeft de gebruiker hierboven in de eerste instantie nog de kans gegeven om zich te verweren. In plaats daarvan is hij snel uitgelogd en vast net als de vorige keer met de noorderzon vertrokken, slachtoffers be damned.

Er zijn duidelijk mensen die het eens zijn met wat de TS zei. Prima, praat er hier gerust over verder. Het topic is niet dicht en iedereen mag de feedback geven die hij wil. De redactie zal er ook vast wel op ingaan. We gaan die discussie alleen wel verder voeren zónder de topicstarter want die heeft zichzelf als productief onderdeel van deze community geheel gediskwalificeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
NMe schreef op zondag 29 juli 2018 @ 13:00:
[...]

Sorry, maar als jij vindt dat "complete discussies dood laten vallen" het doel was wanneer een notoire oplichter een nieuwe account maakt (waarlangs hij óók weer mensen heeft opgelicht) het botte lef heeft om te roepen dat Femme het toch wel heel erg triest moet vinden dat Tweakers is verworden tot een ander medium dan het in den beginne was dan ligt dat toch echt aan jou. Ik denk dat Femme net als de rest van de crew zo ongeveer duizend keer meer moeite heeft met een Tweaker die steelt van zijn medegebruikers via het platform dat hij met bloed, zweet en tranen heeft opgezet dan van wat artikelen die met een heleboel extra werk misschien iets beter hadden kunnen worden.

Wat wilde je anders? Floppus heeft de gebruiker hierboven in de eerste instantie nog de kans gegeven om zich te verweren. In plaats daarvan is hij snel uitgelogd en vast net als de vorige keer met de noorderzon vertrokken, slachtoffers be damned.

Er zijn duidelijk mensen die het eens zijn met wat de TS zei. Prima, praat er hier gerust over verder. Het topic is niet dicht en iedereen mag de feedback geven die hij wil. De redactie zal er ook vast wel op ingaan. We gaan die discussie alleen wel verder voeren zónder de topicstarter want die heeft zichzelf als productief onderdeel van deze community geheel gediskwalificeerd.
Mijn antwoord zal ongetwijfeld gelijk zijn met de post boven je dus ik ga niet de moeite nemen dat nogmaals te verwoorden.

Maar nogmaals dat was het hele punt niet. Dat de TS een oplichter is staat los van zijn mening. Dus ik als user mag niet iets vinden hier als ik de regels hier heb overtreden? Dat is wat jij hier nu zegt.
Dat hij gebant word.. naja prima. Dat had ook anders gekund ipv hier nu hij een mening heeft over iets binnen Tweakers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 18:44

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De discussie wordt dit keer niet achter de schermen gevoerd. Iedereen kan het lezen en mag vinden wat die vindt.
Dat is het unieke van Tweakers. Nadeel is dat je dan eindeloze discussies kan krijgen en het oogt ook niet professioneel.

Over het artikel... waar zeurt men over. Je kan een reactie plaatsen, doe daar je beklag. Op iedere nieuws site lees je wel eens artikelen wat slecht is qua inhoud of totaal niet interessant is. Ik neem aan dat de redactie hier elkaar scherp op houdt en evaluaties doet. En nogmaals je kunt rustig een reactie plaatsen. Dat daar richtlijnen voor gelden is ook meer dan logisch. Gelukkig maar dat die er zijn.

Tweakers Discord

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mrjraider schreef op zondag 29 juli 2018 @ 13:05:
[...]

Dat had ook anders gekund ipv hier nu hij een mening heeft over iets binnen Tweakers.
We zagen pas dat hij aan het clonen was nadat hij klaagde over HlpDsK's vertrek als het begin van het einde...op een account dat pas 6 jaar na dat vertrek gemaakt was. Dat hij vervolgens het botte lef heeft om Tweakers verwijten te maken over het vernielen van wat Tweakers hoort te zijn terwijl hij gewoon gestolen heeft (en nog steeds, ook op zijn nieuwe account) van andere gebruikers maakt het gewoon verdomde zuur allemaal.

Maar nogmaals, deze discussie is niet afgekapt. Als je inderdaad vindt dat er waarheid zit in wat TS zei dan lijkt dit me een goed moment om gewoon weer terug ontopic te gaan zodat dat punt ook gewoon bij de redactie aankomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-08 12:37

pino85

Im just a Bird in the Sky

Jammer dat het zo gaat... hele zure tonen..
Ik kom al een tijdje op Tweakers en ja het is meer mainstream geworden en ja de strikte regels en handhaving in bv het forum is wat verschoven.. en ja de doelgroep is veel breder geworden, ik heb er gemengde gevoelens bij.

Enerzijds denk ik ja logisch want wil je een breder publiek aanspreken zal je keuzes/veranderingen moeten door voeren.
En dat zorgt ook dat je een ander publiek aantrekt die een ander soort testen/nieuws willen zien bv.
Andere kant van de medaille begrijp ik goed dat mensen die echt al lang actief zijn/betrokken het niet allemaal positief vinden en het niveau zien afglijden. Een lagere instap/drempel is niet altijd goed.

Ik gebruik Tweakers voor de prijsvergelijker en de reviews (de reacties er onder) vind ik vaak van een hoog niveau.
En natuurlijk het forum voor informatie!

Echt ik snap beiden kanten goed maar ik weet ook dat hoe Tweakers ooit was dat dit niet meer rendabel is.
Tijden veranderen eenmaal en wil je overleven zal je mee moeten mee groeien.. vind het ook jammer aan1 kant maar op het forum en in reacties kan ik alles vinden wat ik ook vroeger wilde lezen.

Een kern zal zich altijd blijven verzetten en tot op een hoogte heb ik er erg veel respect voor maar heeft het nog nut? Het word niet meer hoe het was en ik heb dat geaccepteerd,alle honderden topic over dit onderwerp eindigen bijna altijd het zelfde.
Ik zeg niet dat we niet kritisch mogen of moeten blijven maar om overal tegen aan te blijven schoppen en op een negatieve manier discussie te voeren(van beiden kanten!) dat is niet wat ik wil zien..
Het punt dat floppies maakt begrijp ik ,zelfs goed want oplichters moeten met grof geschut aangepakt worden.

[ Voor 3% gewijzigd door pino85 op 29-07-2018 14:04 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:31
Los van alle drama rondom TS, denk ik wel dat hij een goed punt maakt over het facebook artikel. Het siert Tweakers niet dat ze een damage-control persbericht van facebook een op een lijken over te nemen zonder een enkele kritische noot toe te voegen of zelfs maar te verwijzen naar het Volkskrant artikel wat al snel in de comments naar voren kwam.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

De Tweakers staff kan over het algemeen verdraaid slecht met negatieve feedback om gaan, het wordt nagenoeg altijd ervaren als een persoonlijke en/of integriteits aanval. Het zijn ook altijd dezelfde (ex-)crewleden die direct op de barricades springen om met hand en tand Tweakers te verdedigen.

Ik heb al lang geleden geleerd, je moet de toko hier niet al te hoog inschatten dan kan het nog wel eens meevallen. Voorlopig regeren (mede andermans) commerciële belangen een significant deel van Tweakers, maar ook dat falen wordt met de mantel der liefde en bedrijfsblindheid bedekt. Als je het ter sprake brengt wordt je voor je het weet door een stelletje (3 and counting) crew members beschuldigd van het voeren van een haatcampagne.

Maar goed, ik heb vast wat notes verzameld dus ik begrijp dat mijn mening er aldus de crew hier een stuk minder toe doet.

Lekker profi hoor Tweakers-crew, deze thread. Mijn hemel.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

FirePuma142 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 13:44:
Als je het ter sprake brengt wordt je voor je het weet door een stelletje (3 and counting) crew members beschuldigd van het voeren van een haatcampagne.
Er hebben maar twee crewleden iets gezegd in deze draad en ik heb niemand iets zien zeggen van een haatcampagne. Verder is dit topic nog steeds gewoon open én heb ik opgeroepen om gewoon ontopic te gaan zodat mensen die blijkbaar jouw mening delen hun zegje kunnen doen. Wat wil je nou nog meer?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic is gewoon monddood gemaakt door de hijack van @Verwijderd
De inhoud van de startpost is wat mij betreft valide. De inhoud van diverse FP artikelen is daadwerkelijk clickbait, ongezien kopieerwerk van andere nieuwsbronnen. Er wordt nagenoeg geen aandacht aan journalistiek bedrijven besteed. De 'andere kant' van het verhaal wordt voor het gemak stelselmatig genegeerd.
Voor mij is de FP al heel lang niet meer de plaats waar ik mijn informatie vandaan haal of (erger) wil halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-07 18:45
tweakduke schreef op zondag 29 juli 2018 @ 13:14:
De discussie wordt dit keer niet achter de schermen gevoerd. Iedereen kan het lezen en mag vinden wat die vindt.
Dat is het unieke van Tweakers. Nadeel is dat je dan eindeloze discussies kan krijgen en het oogt ook niet professioneel.

Over het artikel... waar zeurt men over. Je kan een reactie plaatsen, doe daar je beklag. Op iedere nieuws site lees je wel eens artikelen wat slecht is qua inhoud of totaal niet interessant is. Ik neem aan dat de redactie hier elkaar scherp op houdt en evaluaties doet. En nogmaals je kunt rustig een reactie plaatsen. Dat daar richtlijnen voor gelden is ook meer dan logisch. Gelukkig maar dat die er zijn.
Dat is wel erg kort door de bocht natuurlijk. Ik vergelijk het eerder met typerend studenten gedrag. Lever wat in, als het resultaat een 5,5 of beter is is het dus 'goed', zo niet dan feedback doornemen, aanpassen, en eigenlijk niet meer kunnen falen. Maar inhoudelijk ben je dan niet bezig met iets omdat het je boeit, maar omdat het 'moet', en is 'goed genoeg' inherent aan 'perfect, mits'.

En daar vind ik TS wel gelijk hebben. Even snel een reviewtje met een disclaimer erbij, kom op.

Standaardiseer de wijze waarop je recenseert - en als die er nog niet is, maak er dan een - en pas die toe. Want stel nu dat je een budget camera tegenkomt die eigenlijk de S9+ verslaat? Hoe had je dat nu kunnen en willen toetsen? Of hebben mensen met een lager budget niet het recht om een verantwoord onderzoek tot zich te nemen? Ik vind wel degelijk dat de plank daar volledig wordt misgeslagen. Verder zit ik te weinig hier om inhoudelijk meer artikelen te benoemen, maar ik heb meerdere reviews gezien waar ik persoonlijk niet erg blij van wordt.

Dat TS een parasiet is, is van een totaal andere orde. Persoonlijk vind ik dat dit niet als dé reactie gebruikt had moeten worden in een toch niet slecht onderbouwd topic, maar had wel in een antwoord verwerkt had kunnen worden om het toch wat uitbundige commentaar van TS te nuanceren en zijn eigen wangedrag te spiegelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 18:44

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
FlowSnake schreef op zondag 29 juli 2018 @ 14:46:
[...]

Dat is wel erg kort door de bocht natuurlijk. Ik vergelijk het eerder met typerend studenten gedrag. Lever wat in, als het resultaat een 5,5 of beter is is het dus 'goed', zo niet dan feedback doornemen, aanpassen, en eigenlijk niet meer kunnen falen. Maar inhoudelijk ben je dan niet bezig met iets omdat het je boeit, maar omdat het 'moet', en is 'goed genoeg' inherent aan 'perfect, mits'.
Maar zo werkt het nu toch eenmaal. Om inhoudelijk betere kwaliteit te krijgen, heb je feedback nodig en evalueer je elkaar intern. Ook op de werkvloer heb je dit nodig. Als er dan niks verbeterd op langere termijn, dan krijg je de vraag of je wel op de goede weg bezig bent.

Elkaar scherp houden daar gaat het om. Ik ben het mee eens dat dit artikel inhoudelijk weinig te bieden heeft. Kan alleen maar weer beter worden.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:50
Er zijn ook wel eens .geek artikelen, en in de nieuwsberichten heb je van die leuke bolletjes met kleurtjes die de categorie aanduiden van een nieuwsbericht. Ik kan me voorstellen dat er een bredere doelgroep moet worden aangesproken om nog rendabel te zijn. Maar zou het dan niet een idee zijn om die twee groepen te scheiden?
Wat ik daarmee bedoel is een aparte categorie te creëren ( .indepth ? ) waarin de nieuwsberichten wat minder oppervlakkig en met meer diepgang worden geplaatst welke aansluiten op de wat snellere berichten die veel mensen tegenwoordig ook willen lezen. Beiden krijg je dan standaard te zien, maar voor de liefhebber zou je dit dan kunnen filteren op een of andere manier.

Daarbij wil ik ook aangeven dat de keuze voor nieuws categorieën misschien wat duidelijker omschreven kan worden op een bepaalde plek. Dan kun je als gebruiker, maar ook als redacteur, zien welke berichten bij welke categorie geplaatst (moeten) worden. Ik zie bijv. een bericht over het rapport van de NSA beveiling in de categorie 'computers' staan en het bericht over de spraakberichten van LinkedIn staat dan weer onder 'IT Pro' onder dezelfde categorie als het bericht over de TESS van NASA? Vind ik persoonlijk een vreemde keuze om die bij elkaar te plaatsen qua categorieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Het is goed dat Floppus ons waarschuwt voor notoire oplichters, hij houdt het ook alleen bij zn nickname(s) en geen persoonlijke info. Daarnaast kan je je inderdaad terecht afvragen wat zo iemand bijdraagt aan het hebben van een normale community en of die user wel de persoon is om Tweakers.net terecht te stellen dat zaken niet goed zijn.

Aan de andere kant had het wellicht wat netter verwoord mogen worden: het lijkt nu wel erg een aanval op de man ipv op de inhoud.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

De meeste crewleden hier zijn onbetaalde vrijwilligers die gewoon als gebruiker begonnen zijn.

Wat betreft de frontpage waar ik dagelijks lees (wat een surprise als FP crewlid :+), daar zie ik regelmatig ook diepgaande artikelen staan. Daarbij doel ik op achtergrond artikelen. Daarnaast zijn er ook geek artikelen waar vaak zaken als hobby projecten van iemand besproken worden. Of uitgebreide reviews met benchmarks.

Wat betreft nieuws heeft het denk ik weinig meerwaarde wanneer je als medium 2 dagen later ermee komt. Dan is het meest al wel bekend of elders te vinden. Dit ook de feedback die je direct weer ziet als een artikel wat later verschijnt.

Maar in nieuwsartikelen zie ik eigenlijk niet echt een verschil tussen nu en vroeger. Als ik ga kijken naar artikelen van rond 2004 bijv. Zie je er genoeg taan die ook maar 1 of 2 alinea's bevatten. Daarnaast vraag ik mij af of het mogelijk is om bij alle artikelen altijd alle punten erin verwerkt te hebben die iedereen graag gezien had (tijdsduur dus maar ook de lengte). Het fijne is wel dat als een gebruiker een goede toevoeging heeft op het artikel er een reactie systeem is die dat mogelijk maakt.

Daarnaast is het voor de crew ook zeker opvallend als er bijvoorbeeld een gebruiker in dit topic reageert die vind dat Tweakers niets meer hetzelfde is, maar vervolgens wel een berg notes heeft van reacties die op de man waren richting andere gebruikers, sneren, flames of schelden. Dan heb ik toch al snel zoiets dat die gebruiker wel eens eerst naar zijn eigen manier van reageren mag kijken.

Philips Hue Secure Contact sensor Review

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2018 @ 14:44:
Dit topic is gewoon monddood gemaakt door de hijack van @Verwijderd
De inhoud van de startpost is wat mij betreft valide. De inhoud van diverse FP artikelen is daadwerkelijk clickbait, ongezien kopieerwerk van andere nieuwsbronnen. Er wordt nagenoeg geen aandacht aan journalistiek bedrijven besteed. De 'andere kant' van het verhaal wordt voor het gemak stelselmatig genegeerd.
Voor mij is de FP al heel lang niet meer de plaats waar ik mijn informatie vandaan haal of (erger) wil halen.
Net zoals elke nieuwsbron persberichten overneemt, je kan niet echt verwachten dat ze een stuk of 20 artikelen per dag aan onderzoeksjournalistiek plaatsen.

Dat dit topic gedeeltelijk monddood is gemaakt komt doordat de TS een oplichter is. Het is imo wel creatief om Floppus de schuld daarvan te geven.

En laten we wel wezen: Dat iedereen nu over elkaar heen valt om te zeggen hoe erg het is dat niet de andere kant van het verhaal wordt getoond is enkel omdat het over Facebook gaat. En dat gaan er nu een aantal ontkennen, maar daar komt het wel op neer. Het was netjes geweest als ze ook kort hadden gerefereerd aan die oudere artikelen van andere media over hoe het er aan toe gaat. Maar als dit een artikel was geweest hoe erg het allemaal bij Facebook is, dan was er hier niemand aan het klagen geweest dat er geen wederhoor van Facebook was bijgehaald.

Net als wanneer een Apple product een te hoog cijfer heeft we ook een al dan niet terechte reeks klachten krijgen (en voor de duidelijkheid, ik heb geen enkel Apple product zelf in gebruik), maar als een Nokia telefoon een te hoog cijfer krijgt je niks zal horen vermoed ik zo.

Oftewel de TL;DR: Ja het was netjes geweest aan die artikelen te refereren, maar hoeveel van de klachten hier zijn nou omdat ze vinden dat wederhoor heel belangrijk is in de journalistiek, en hoeveel zijn gewoon omdat het artikel buiten de bubbel van hun eigen mening over bepaalde bedrijven valt?
Zeehond schreef op zondag 29 juli 2018 @ 15:31:
Maar in nieuwsartikelen zie ik eigenlijk niet echt een verschil tussen nu en vroeger. Als ik ga kijken naar artikelen van rond 2004 bijv. Zie je er genoeg taan die ook maar 1 of 2 alinea's bevatten.
Sowieso een goed punt dat als Tweakers er een dag extra voor neemt iedereen klaagt dat ze dat al gelezen hebben op Nu.nl. Maar ook als je kijkt naar de echt oude Tweakers nieuwsberichten: Als je het vergelijkt met de huidige dan waren ze toen wel echt van een heel veel slechter niveau.

[ Voor 12% gewijzigd door Sissors op 29-07-2018 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
tweakduke schreef op zondag 29 juli 2018 @ 15:05:
[...]

Maar zo werkt het nu toch eenmaal. Om inhoudelijk betere kwaliteit te krijgen, heb je feedback nodig en evalueer je elkaar intern. Ook op de werkvloer heb je dit nodig. Als er dan niks verbeterd op langere termijn, dan krijg je de vraag of je wel op de goede weg bezig bent.

Elkaar scherp houden daar gaat het om. Ik ben het mee eens dat dit artikel inhoudelijk weinig te bieden heeft. Kan alleen maar weer beter worden.
Daar heb je zeker gelijk in. Althans, het zou inderdaad zo moeten werken, maar zo werkt het klaarblijkelijk niet, óf Tweakers heeft een dieper probleem waarbij iedereen wél vindt dat het prima is.

Maar goed, time will tell.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

FlowSnake schreef op zondag 29 juli 2018 @ 16:04:
[...] óf Tweakers heeft een dieper probleem waarbij iedereen wél vindt dat het prima is.
Als "iedereen" blijkbaar vindt dat het wel prima is, wat is dan precies het probleem? Even uitgaand van alleen de twee opties die jij noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
NMe schreef op zondag 29 juli 2018 @ 16:15:
[...]

Als "iedereen" blijkbaar vindt dat het wel prima is, wat is dan precies het probleem? Even uitgaand van alleen de twee opties die jij noemt.
Lees de posts en neem de bijbehorende context anders nog eventjes door voordat je je toetsenbord gebruikt.

Maar om enige ´twijfel´ weg te nemen, ´Tweakers´ en ´iedereen´ slaat dus op de crew/redactie, niet de community 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

FlowSnake schreef op zondag 29 juli 2018 @ 16:25:
[...]

Lees de posts en neem de bijbehorende context anders nog eventjes door voordat je je toetsenbord gebruikt.

Maar om enige ´twijfel´ weg te nemen, ´Tweakers´ en ´iedereen´ slaat dus op de crew/redactie, niet de community 8)7
Ik heb in dit draadje niemand van de crew een uitspraak zien doen over wat wel of niet "prima" is, en er heeft überhaupt nog niemand van de redactie gereageerd, dus misschien moet jij je toetsenbord eens niet gebruiken om mensen woorden in de mond te leggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Sissors schreef op zondag 29 juli 2018 @ 15:36:

[...]

Sowieso een goed punt dat als Tweakers er een dag extra voor neemt iedereen klaagt dat ze dat al gelezen hebben op Nu.nl. Maar ook als je kijkt naar de echt oude Tweakers nieuwsberichten: Als je het vergelijkt met de huidige dan waren ze toen wel echt van een heel veel slechter niveau.
Dat idd. Als je gaat kijken naar een artikel van vroeger(nieuws: Amino Development koopt Amiga merknaam, dan zijn die van tegenwoordig toch echt wel beter, professioneler (en tenminste vertaald en niet gedeeltelijk gewoon copy paste met een linkje :P).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Toen een paar jaar geleden rond de kerst de "beste" producten van het jaar werden gekozen, en Tweakers zonder uberhaupt iets van te controleren gewoon rustig riep "De I-pad is de beste e-reader"

Ik kan helaas het bewuste jaar niet meer terugvinden, maar de feedback erop was toen al niet mals. En de reactie was "Ja, het volk heeft gekozen en wij volgen". Goede reactie, echter was het volgens Tweakers blijkbaar handig genoeg om een Tablet tussen E-Readers te zetten.

Natuurlijk gaat Tweakers "achter uit" dat is gewoon een gegeven. Zo werkt de maatschappij, weet je waarom? Omdat de consumenten, de mensen die de sites lezen andere verwachtingen hebben. Waar Tweakers vroeger voor de "IT pro's" was, is het nu voor de algehele consument.
En daar kan je over klagen, daar kan je over zeuren, alleen moet 1 ding gebeuren, er moet winst gemaakt worden. Daar draait alles om.
En dan kunnen de self proclaimed pro's wel klagen dat alles zo kut, slecht en bagger is. Maar in de tussentijd? Zonder de gemiddelde consument, is Tweakers niet meer.
De vocal minority kan geen site draaiende houden, zo werkt het allang niet meer.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowSnake
NMe schreef op zondag 29 juli 2018 @ 16:27:
[...]

Ik heb in dit draadje niemand van de crew een uitspraak zien doen over wat wel of niet "prima" is, en er heeft überhaupt nog niemand van de redactie gereageerd, dus misschien moet jij je toetsenbord eens niet gebruiken om mensen woorden in de mond te leggen?
Jezus, alsjeblieft zeg, als ik stel dat je wellicht bepaalde posts op nieuw moet lezen, incluis context, en binnen twee minuten al een antwoord op het internet tyft, weet ik al voldoende. Niet alleen wordt de plank wéér finaal mis geslagen, maar wordt jouw post ook nóg defensiever van aard alsof ik je zojuist persoonlijk iets heb aangedaan met een jij-bak van heb ik jou daar... ;w Bah, ik kots daarvan |:(

Nogmaals, voor @NMe, voor de troostprijs, waarbij alle relevantie in mijn reactie op @tweakduke - met naar mijn idee wederzijds respect en begrip (?), is gemarkeerd.
tweakduke schreef op zondag 29 juli 2018 @ 13:14:

Hierop antwoordde ik dat ik dit dus kort door de bocht vind en dat iedere auteur ook nog het zelfrespect dient te hebben om inhoudelijk iets goeds neer te zetten als zijnde auteur, in plaats van iets op de interwebs te posten en de reacties daarop af te wachten of het wel of niet goed is als toetsing.
tweakduke schreef op zondag 29 juli 2018 @ 15:05:
[...]

Nogmaals de bevestiging dat het om de interne evaluatie gaat.

Waarop ik antwoordde dat kennelijk er niemand is die intern een treurig artikel een halt toeroept. Dat houdt dus in dat er dus geen interne audits zijn, of dat Tweakers als redactie/crew zijnde een dusdanig probleem heeft dat het wél audits houdt, en dit soort kul door laat, dat inherent inhoudt dat het slecht gesteld zou zijn met de redactie.

Vanaf dat punt mag je nogmaals jouw posts eventjes evalueren en toetsen aan de context.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Het is allemaal maar wat, de een is een oplichter en die een punt probeert te maken over waar verbeteringen kunnen plaatsvinden. De ander beticht de oplichter van een oplichter te zijn en geeft het onderwerp een andere draai. Nu vallen er een hele hoop mensen over moralen etc etc. Maar die zijn er nu uberhaupt niet. Zodra vuur met vuur wordt bestreden is fatsoen en respect voor elkaar ver te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel Pavlov reacties hier van de mods.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:39
Het blijft lastig. Hoewel TS wellicht een valide opmerking maakt, is het wel lastig om zo iemand serieus te nemen met de kennis nu. Ik snap wel waarom Floppus de opmerking heeft gemaakt, maar handig is het niet. Met betrekking tot TS, kritiek uiten is goed, maar als je zelf nota bene andere users belazerd en oplicht, dan kan je niet serieus genomen worden en zet je jezelf automatisch buitenspel.

De discussie heeft dankzij de opmerking van Floppus inderdaad wel een andere lading gekregen. Persoonlijk denk ik dat de mods beter intern hadden kunnen bespreken wat TS uberhaupt nog actief doet op Tweakers, ipv met modder gooien en de discussie op slot gooien met een dergelijke opmerking.

De historie van TS heeft eigenlijk niks te maken met de discussie die TS start (dus eigenlijk irrelevant), hoe ironisch en oneerlijk dat ook mag zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Cheezborger op 29-07-2018 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

NMe schreef op zondag 29 juli 2018 @ 14:33:
[...]

Er hebben maar twee crewleden iets gezegd in deze draad en ik heb niemand iets zien zeggen van een haatcampagne. Verder is dit topic nog steeds gewoon open én heb ik opgeroepen om gewoon ontopic te gaan zodat mensen die blijkbaar jouw mening delen hun zegje kunnen doen. Wat wil je nou nog meer?
Ik heb het in het geval van regerende commerciële belangen over ervaringen buiten dit topic. Iedereen zijn zegje laten doen is prima, maar het is jammere is dat je aan de (ex-)crewmeningen in dit topic al een oordeel kunt zien over dat zegje: Vermijden van het probleem, wegmoffelen als zijnde oude wijn in nieuwe zakken, niet alle meningen zijn gelijk want een user met wat notes moet eigenlijk niet klagen, enzovoorts.

Het lijkt me een goed idee dat Geachte Redactie niet meer gemodereerd wordt door reguliere crew, maar door de redactie zelf. Die slaan het topic hopelijk niet dood voor het überhaupt ergens over gaat.

En even nog: Echt, en plein public de vuile was van én een oud-moderator én een user buiten hangen omdat het in je eigen straatje past? En dat normaal vinden en verdedigen? Fatsoensniveau van niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Endless_Death schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 19:44:

Er zal vast wel een kosten-batenanalyse achter zitten. Hoe langer het duurt om een artikel te produceren, hoe duurder de content is. Echter, een artikel dat tienmaal beter is hoeft niet persé tienmaal beter gelezen te worden.

Dat er een grens is hoe duur content mag zijn lijkt me wel zo logisch.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
FirePuma142 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 17:51:
[...]
En even nog: Echt, en plein public de vuile was van én een oud-moderator én een user buiten hangen omdat het in je eigen straatje past? En dat normaal vinden en verdedigen? Fatsoensniveau van niks.
Het is een oplichter! Het is niet alsof het erover gaat dat TS bijvoorbeeld relatie problemen heeft.

En vuile was van een oud moderator? Dat werd erbij gehaald als argument om aan te tonen hoe verschrikkelijk slecht het met Tweakers kwaliteit gaat, dus wordt gewoon verteld dat dat niks te maken heeft met waarom hij weg ging, maar vanwege verschil van inzicht hoe streng er gemodereerd moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Sissors schreef op zondag 29 juli 2018 @ 18:05:
[...]

Het is een oplichter! Het is niet alsof het erover gaat dat TS bijvoorbeeld relatie problemen heeft.

En vuile was van een oud moderator? Dat werd erbij gehaald als argument om aan te tonen hoe verschrikkelijk slecht het met Tweakers kwaliteit gaat, dus wordt gewoon verteld dat dat niks te maken heeft met waarom hij weg ging, maar vanwege verschil van inzicht hoe streng er gemodereerd moet worden.
Het is een oplichter. Vind ik hele vuile was. En totaal irrelevant. En persoonlijke beweegredenen die leiden tot een conflict tussen crewleden, behoorlijk vuile was. Als je vuile was nodig hebt om je argumenten (if any) kracht bij te zetten kun je misschien beter gewoon niks zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
GroeneThee schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 20:29:
Veel nieuwsartikelen zijn vaak (slecht) vertaalde berichten van anderen media of PR berichten. Hetgeen het vaak interessant maakt, zijn de reacties eronder. Deze zorgen vaak voor verduidelijking, verdieping en achtergrond maar ook vaak de broodnodige aanvulling en/of context.
Precies...de reacties maken het artikel...het artikel zelf kan net zo goed overgeslagen worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-08 13:42
Sissors schreef op zondag 29 juli 2018 @ 18:05:
[...]

Wie of wat TS is staat los van het punt dat hij wil maken qua nieuwsberichtgeving van Tweakers zelf. V&A staat nogal los van de content van de redactie lijkt mij, dus ik vind het ook treurig dat in dit geval Floppus dergelijke informatie hier deelt als manier om het punt van TS omlaag te halen. "Jij bent dit en dat dus daarom nemen we je sowieso al niet serieus". Maar het punt dat hij oorspronkelijk maakte staat nog steeds. Het feit dat het dan ook een gebruiker betreft met een gekleurde username, helpt ook vast niet.

En kijk nu eens waar de opmerkingen van Floppus nu tot hebben geleid, de focus van de OP is volledig verschoven naar iets anders. Ik ben dan ook mening dat dergelijke toevoegingen, en deze in dit geval, compleet onnodig zijn, maar nu zijn gebruikt om het aangehaalde punt minder valide te maken.

Ik probeer het zo onpersoonlijk mogelijk te houden, het gaat mij meer om hoe er gehandeld werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

FirePuma142 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 18:22:
[...]

Het is een oplichter. Vind ik hele vuile was. En totaal irrelevant. En persoonlijke beweegredenen die leiden tot een conflict tussen crewleden, behoorlijk vuile was. Als je vuile was nodig hebt om je argumenten (if any) kracht bij te zetten kun je misschien beter gewoon niks zeggen.
Als dit soort discussies worden opgestart door kloontjes van oplichters mag dat best vermeld worden. Daar staat gewoon een ban op, maar als er niks gemeld wordt lijkt het alsof iemand monddood is gemaakt vanwege dit topic.

En een verschil in strengheid van modereren is geen persoonlijke beweegreden bij een mod. Helpdesk was echt heel snel, als je per ongeluk dubbelposte had je binnen een paar minuten een DM. De TS had met zijn Kloonaccount waarschijnlijk al een ban voor hij dit topic kon openen want oplichten en kloonaccounts zijn grotere overtredingen dan dubbelposten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

idef1x schreef op zondag 29 juli 2018 @ 18:26:
[...]

Precies...de reacties maken het artikel...het artikel zelf kan net zo goed overgeslagen worden
Dat ben ik niet met je eens, het artikel geeft toch vaak echt wel wat informatie, de reacties bieden vaak interessante toevoegingen daarop, of andere inzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Erg jammer dat @Verwijderd ipv on topic gaat reageren gelijk in de aanval schiet. Het had meer schoonheid gehad als meneer even rustig 10 minuten had stil gezeten, en dat soort dingen in DM had opgepakt.

Dit zou van normale users totaal niet geaccepteerd worden, maar van hem wel? Beetje krom.

Zulke off topic reacties zou je gewoon moeten verwijderen imho

overigens als ik de gelinkte V&A reviews lees met scheldpartijen en alles vind ik het helemaal kanp dat @Verwijderd hier gewoon trots loopt te verkondigen "Kijk wat voor lul je bent! Ik weiger over je topic te praten!"

[ Voor 23% gewijzigd door corset op 29-07-2018 19:34 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
[...]
Eerst plaatst tweakers klakkeloos facebook propaganda. Vervolgens bestaat de verdediging uit een off-topic jij-bak. How low can you go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
KopjeThee schreef op zondag 29 juli 2018 @ 19:55:
[...]

Eerst plaatst tweakers klakkeloos facebook propaganda. Vervolgens bestaat de verdediging uit een off-topic jij-bak. How low can you go.
Helaas zat het binnen de verwachting, ik moet Floppus nog echt een keer zien posten "Sorry, dat had anders gemoeten. Dat heb ik fout gedaan" Het is altijd het offensief kiezen. Niks constructief, gewoon aanvallen. Beetje jammer dat hij doet wat normale leden niet mogen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, blijkbaar is het niet mogelijk terug ontopic te gaan. Dan breien we er een einde aan. Je bent hoe dan ook damned if you do, damned if you don't. Het is een oplichter, die worden geband en verder uitgeplozen. Afhankelijk van de historie en gebeuren wordt gekeken naar mogelijke succesvolle wegen gedupeerden verder te helpen. Had ik de ban gelijk gezet krijg je het op je brood dat we topics saboteren, doe je het niet, krijg je hetzelfde.

Het begint vrij standaard te worden dat als er een feedbacktopic is dat niet opgezet is middels 'Ik zie dit en kan dat niet anders' maar via 'Wat is Tweakers kudt!!!111'. Naast een enkeling die probeert het topic positief te draaien (thanks!) is er hetzelfde setje mensen die op dit soort topics duikt om hun onvrede er nog even extra in te wrijven.

Met alle respect, dat spelletje gaan we ook niet meer spelen. Alles mag gezegd worden en ieder onderwerp is welkom. Maar mensen die alleen maar in herhaling op dit soort topics duiken om te schoppen blijkbaar omdat ze een lange historie hebben waarbij ze zijn aangesproken nav klachten van andere users, die raad ik met klem aan om een ander platform te zoeken.

Sfeer maken we met zijn allen, en de wijze waarop hetzelfde kliekje dit soort topics misbruikt gaat hier eindigen. Met excuses richting eenieder die graag constructief over dit nieuwsbericht en nieuwsgaring in het algemeen wilde praten. We zullen volgende keer zorgen dat posts die niet constructief zijn de zaak niet saboteren. In dit geval had dat betekend een slot op TS met de melding dat hij dezelfde boodschap opnieuw mag proberen te formuleren op een constructieve wijze.

Wie het over dat nieuwsartikel en gerelateerde zaken wil hebben kan in het andere topic terecht. Gek genoeg is de TS daar anders opgezet en kent daardoor een heel ander verloop.
Facebook maakt inzichtelijk hoe moderators te werk gaan

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2018 20:12 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.