Facebook maakt inzichtelijk hoe moderators te werk gaan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-08 15:01
Met betrekking tot Facebook maakt inzichtelijk hoe moderators te werk gaan door @RoD :

Zoals @Breezers met zijn link naar De hel achter de façade van Facebook al aangeeft, is er een andere zijde van het verhaal dat Facebook jullie heeft aangesmeerd. Ik ben het met @KopjeThee, @Endless_Death, @Thorgrem, @Jorgen, @Baserk, @b2vjfvj75gjx7, @MxD , @Iblies en @D-Ed eens dat Tweakers deze kant van het verhaal wel wat beter zou mogen belichten. Ik weet wel dat Tweakers geen journalistiek diepgravend platform is, maar dit klinkt als een PR-verhaal dat klakkeloos vertaalt is van de Facebook marketingafdeling.

[ Voor 4% gewijzigd door 84hannes op 28-07-2018 16:04 . Reden: meer namen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zie de laatste alinea van het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
  • Laatst online: 14-10-2021
Niet alleen dat, vind het ook erg jammer dat je niks hoort van alle mensen die verwijdert woorden die anders denken dan Facebook zijn linkse gedachte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 16:04:
Prima als je de nuance op deze manier in de laatste alinea wilt doen maar de kop van het "nieuwsitem" doet anders vermoeden. "Facebook verdedigt aanpak psychologische druk op contentmoderators" oid.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endless_Death
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 29-07-2018
RoD schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 16:04:
Waarom geen link naar het Nederlandstalige Volkskrant artikel, maar wel twee keer naar de guardian?

@RoD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Modbreak:Inhoudelijk en constructief, of helemaal niet reageren.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2018 20:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
KopjeThee schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 17:56:
Ik vind het erg jammer dat Tweakers.net klakkeloos Facebook propaganda overneemt.
Anderzijds is het ook jammer dat mensen het Volkskrant artikel klakkeloos voor waarheid aannemen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

XWB schreef op zondag 29 juli 2018 @ 20:13:
[...]

Anderzijds is het ook jammer dat mensen het Volkskrant artikel klakkeloos voor waarheid aannemen.
Maar meerdere bronnen benoemen is nooit slecht, het volkskrant artikel hoeft niet 100% waar te zijn, als je kijkt naar verschillende bronnen kun je juist een goede mening vormen.

Tweakers linkt zelf alleen 2x naar the guardian en 1x naar facebook zelf. Juist dat volkskant artikel bied extra waarde tov het tweakers artikel.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:45 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Modbreak:Laatste waarschuwing.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2018 07:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Modbreak:Laatste waarschuwing.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2018 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:21

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Niet happen op trolls

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2018 07:22 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Bor schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:48:
[...]

Op basis waarvan trek je de conclusie dat de redactie geen onderzoek heeft gedaan op de achtergrond? Dat kun je zo niet direct stellen zonder dat je bij het proces rond het schrijven van het item bent betrokken lijkt mij.
Rephrase: Uit niets blijkt dat er enig onderzoek is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

KopjeThee schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:50:
[...]

Rephrase: Uit niets blijkt dat er enig onderzoek is gedaan.
Dan nog kun je geen conclusies trekken op basis van zaken die je niet weet. Dergelijke opmerkingen zijn weinig constructief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Bor schreef op zondag 29 juli 2018 @ 22:06:
[...]

Dan nog kun je geen conclusies trekken op basis van zaken die je niet weet. Dergelijke opmerkingen zijn weinig constructief.
Rephrase: Waaruit blijkt dan wel dat er onderzoek vanuit tweakers is gedaan? (Op die 2 linkjes van thegaurdian na dan).

Er is wat onderzoek gedaan, maar de volgende keer misschien wat dieper? Uit ervaring zijn artikelen over FB zowieso wat gevoeliger bij Tweakers.
In principe zijn ex medewerkers van FB niet zo lastig op te sporen trouwens. Misschien leuk om daar eens op onderzoek uit te gaan.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Bor schreef op zondag 29 juli 2018 @ 22:06:
[...]

Hoe constructief wil je het hebben? Het zou fijn zijn als uit de nieuwsartikelen blijkt dat tweakers.net enig onderzoek uitvoert, en daarmee waarde toevoegt aan een persbericht. Dat lijkt mij heel constructief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Bensimpel schreef op zondag 29 juli 2018 @ 22:24:
[...]

Rephrase: Waaruit blijkt dan wel dat er onderzoek vanuit tweakers is gedaan? (Op die 2 linkjes van thegaurdian na dan).
Of en wat voor onderzoek er is gedaan kan alleen de betreffende redacteur je vertellen. Op persoonlijke note; een vraag met een vraag beantwoorden werkt doorgaans niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 84hannes
  • Laatst online: 29-08 15:01
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:07:

Als je niet tussen de regels door kan lezen maar wel een verwijzing wenst naar de Volkskrant die je zelf blijkbaar ookal had gevonden (en die nota bene de topreactie is onder de titel) ben je gewoon aan het janken om het janken.
Als ik constant mijn eigen feiten en meningen moet zoeken met behulp van fora en zoekmachines dan kan ik Tweakers net zo goed niet meer lezen. Doorgaans vertrouw ik Tweakers als een goed geïnformeerde en gebalanceerde bron maar bij dit artikel ben ik teleurgesteld. Daarnaast heeft het weinig zin om te discussiëren over de exacte verwoording omdat Tweakers nog wel een artikelen wil ‘bijwerken’ aan de hand van feedback.
Pagina: 1