Acties:
  • 0Henk 'm!

• g0lden23
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17:56
Ik zou persoonlijk geen publieke import tool gebruiken.

Cloudflare zou niet heel veel uit moeten maken tenzij Cloudflare ook SSL offloading doet / managed..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Topicstarter
Oon schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:26:
Ik heb inmiddels al mijn rekeningen geïmporteerd, alleen zit ik nog met creditcard waar het niet helemaal lekker gaat. De CSV die ik hiervoor heb heeft allemaal positieve bedragen die afgeschreven zijn, en dan één transactie met een negatief bedrag voor de maandelijkse betaling. Er zitten nergens rekeningnummers aan vast, alleen mijn naam in het 'embossingName' veld, maar dat is bij die transactie ook niet het geval.

Nou kan ik e.e.a. wel aanvullen/voorbewerken met het converter script dat ik geschreven heb, maar het is toch wel lastig. Een voorbeeld van een gewone transactie en de incasso, in het formaat dat mijn userscript van de ICS website haalt:
code:
1
2
3
4
lastFourDigits,countryCode,transactionDate,description,billingAmount,billingCurrency,sourceAmount,sourceCurrency,merchantCategoryCodeDescription,typeOfTransaction,batchNr,batchSequenceNr,typeOfPurchase,processingTime,indicatorExtraCard,embossingName,directDebitState,mobile,loyaltyPoints,chargeBackAllowed
"","   ","2020-06-29","GEINCASSEERD VORIG SALDO",-342.63,"EUR",-342.63,"EUR","","P",<id>,<id>,"OTHER","","","","",false,"",false
"0223","NLD","2020-06-29","NETFLIX.COM <een of andere code> NLD",13.99,"EUR",13.99,"EUR","Cable and other Pay TV","T",<id>,<id>,"ONLINE","06:17:50","H","<mijn naam>","",false,"",true
"0223","NLD","2020-06-28","DISNEY PLUS <een of andere code> NLD",6.99,"EUR",6.99,"EUR","Digital Goods-Audiovisual","T",<id>,<id>,"OTHER","12:06:04","H","<mijn naam>","",false,"",true

De IDs die ik weggehaald heb zijn weinig relevant, en mijn naam is ook gewoon mijn voorletters en achternaam zoals ze op mijn creditcard staan.

Is dit op de een of andere manier te importeren? Of moet ik dan toch in mijn converter een account number veld gaan toevoegen en hier een transactie tussen mijn creditcard en bankrekening van maken?
Op zich kan je nog wel experimenteren met het volgende.

- default account = je credit card.
- Geen opposing account selecteren.
- Regel maken die op basis van "netflix" en "disney" enzo de juiste opposing selecteert.
- if description "geincasseerd" maak transfer en tegenrekening = jouw checking account.

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
g0lden23 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 17:13:
[...]

Met een swarm zou je natuurlijk ook mapping kunnen doen om die attachment op een shared folder te pleuren :P

Betreft die sessies.. als dat de laravel sessies folder is .. zou dat idem moeten werken ?
Ja, maar mij is het nog niet gelukt om lekker die shared storage te regelen. Als je wat weet kom maar door. Maar idd, dan zou het moeten werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
bodivdv schreef op zondag 7 maart 2021 @ 08:22:
Had ik ook al aangedacht. De callback URL is https net zoals de link naar mijn installatie (het formulier accepteert geen http verbindingen).

Verder zit mijn installatie achter een cloudflare dns, zou dit eventueel de bron van ellende kunnen zijn?
Of een bepaalde folder die niet de juiste rechten heeft?
Of is er een probleem met de publieke import tool? (Nog mensen die soortgelijke problemen hebben ondervonden?)
Ik zou kijken of je de database direct kan importeren/exporteren. Dat lijkt moeilijker maar is gewoon compleet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hustieflots
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-03 11:35
Is er iemand al in staat geweest om een ABN Amro CSV/TXT import te doen? Ik loop hier ontzettend op vast omdat die incompetenten van de ABN geen fatsoenlijke scheidingstekens gebruiken en daardoor de helft van de data in 1 kolom terecht komt. Helaas is afhankelijk van het transactietype en de tijdperiode van de transactie de indeling ook nog verschillend.
Heeft iemand misschien al eens een scriptje gemaakt om de ABN data op te schonen?

• g0lden23
Hustieflots schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:34:
Is er iemand al in staat geweest om een ABN Amro CSV/TXT import te doen? Ik loop hier ontzettend op vast omdat die incompetenten van de ABN geen fatsoenlijke scheidingstekens gebruiken en daardoor de helft van de data in 1 kolom terecht komt. Helaas is afhankelijk van het transactietype en de tijdperiode van de transactie de indeling ook nog verschillend.
Heeft iemand misschien al eens een scriptje gemaakt om de ABN data op te schonen?
https://github.com/firefl...ions/tree/main/nl/abnamro

Deze import config werkt niet (meer)?

• Hustieflots
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-03 11:35
Ik heb hem even geprobeerd. Helaas, die werkt maar half en tot precies zo ver als ik ook al kom. Het probleem is dat in die dataexports van ABN er in het 1e stuk tabs als scheidingsteken gebruik zijn en in het 2e deel zijn ze overgegaan op spaties. Dus dat wordt 1 kolom. Daarnaast is er ook afhankelijk van het type transactie (SEPA, incasso, betaalautomaat, enz) een net iets andere opzet van de volgorde van de data in die kolom. Dit zorgt er voor dat je dus ook niet goed op een andere manier de data kan uitsplitsen.

Als iemand wel succes heeft gehad met die json op git hoor ik graag wat ik dan verder moet doen.

• RlndVt
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-03 11:02
Vreemd, ik heb wel succes met de json, maar mijn ABN exports zien er ook anders uit. Naast de tab kolommen, is de 'laatste' kolom met '/' gescheiden. Zoals hieronder in de bovenste regel, zo zien de meeste transacties eruit. De tweede regel, de rente, is waar ABN bij mij anders doet.

code:
1
2
123456789   EUR 20210304    1234,56 1234,56 20210304    -6,69   /TRTP/SEPA Incasso algemeen doorlopend/CSID/1234/NAME/AMERICAN EXPRESS EUROPE S.A./MARF/E123/REMI/xxx/IBAN/NLasdf/BIC/asdf/EREF/123-123456-170                                                     
123456789   EUR 20210101    1234,56 1234,56 20201231    0,23    Basis rente                      over de periode van             31-12-2019 tot 31-12-2020        Kijk voor de rentepercentages opwww.abnamro.nl/spaarrente

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Hustieflots schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:10:
Ik heb hem even geprobeerd. Helaas, die werkt maar half en tot precies zo ver als ik ook al kom. Het probleem is dat in die dataexports van ABN er in het 1e stuk tabs als scheidingsteken gebruik zijn en in het 2e deel zijn ze overgegaan op spaties. Dus dat wordt 1 kolom. Daarnaast is er ook afhankelijk van het type transactie (SEPA, incasso, betaalautomaat, enz) een net iets andere opzet van de volgorde van de data in die kolom. Dit zorgt er voor dat je dus ook niet goed op een andere manier de data kan uitsplitsen.

[Afbeelding]

Als iemand wel succes heeft gehad met die json op git hoor ik graag wat ik dan verder moet doen.
Wat je handmatig zou kunnen doen is alle tabs omzetten naar 4 spaties, dan alle blokken van 4+ spaties terug omzetten naar een enkele tab. Als je een editor met regex functionaliteit hebt (zoals Notepad++) kun je hiervoor in de eerste stap op "/\t+/" matchen (een of meer tabs), deze vervangen door gewoon vier spaties, en dan in de tweede stap matchen op "/ {4,}/" (spatie, 4 keer of meer). Indien nodig kun je van 4 een ander getal maken.

Het resultaat zou dan een tab-gescheiden CSV moeten zijn, al lijkt het erop dat de ABN export gewoon totaal niet betrouwbaar is en kom je vast nog wel iets anders tegen

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vandaag het ontdekken van rules ontdekt, de software blijft me verrassen...

Ik merk dat ik nog wel een beetje zoekende ben qua b2b boekhouding met YNAB. Ik zit helemaal in de mindset van elke euro budgetteren en nu dat niet echt zo lukt met Firefly raak ik een beetje in paniek. Hoe gaan jullie daarmee om? Als salaris binnenkomt, wat is jullie workflow?

Ter info: sinds ik YNAB gebruik heb ik mijn verschillende rekeningen bij verschillende banken/fintechs teruggebracht tot een minimum; hoofdrekening bij ING, spaarrekening bij Openbank voor rente en een ICS creditcard met daaraan gekoppeld een ABN Amro rekening.

• g0lden23
JDFS schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:24:

Ik merk dat ik nog wel een beetje zoekende ben qua b2b boekhouding met YNAB. Ik zit helemaal in de mindset van elke euro budgetteren en nu dat niet echt zo lukt met Firefly raak ik een beetje in paniek. Hoe gaan jullie daarmee om? Als salaris binnenkomt, wat is jullie workflow?

Ter info: sinds ik YNAB gebruik heb ik mijn verschillende rekeningen bij verschillende banken/fintechs teruggebracht tot een minimum; hoofdrekening bij ING, spaarrekening bij Openbank voor rente en een ICS creditcard met daaraan gekoppeld een ABN Amro rekening.
Ik hou mij aan de principe die de maker van dit programma heeft opgezet:

Je leeft van de eerste dag van de maand tot de laatste.. voor mij was het de eerste 4x even wat spannender omdat ik per 4 weken betaald krijg en dus 1x per jaar twee keer per maand mijn salaris krijg:
The general idea
After being a grownup for a while I noticed I was living from paycheck to paycheck. I could not save money. At the end of my money, I still had a part of the month to cover.

The first thing I did was simple: I started living from the first day of the month until the last. This meant that I had to change a few things. This is something I do to this day:

On the day I get paid, I move my entire salary to my savings account. All of it. Not a penny missing!
Then, I try to live the rest of the month on the money I have left. This was very hard the first few times.
On the last day of the month, I think how much money I will need in the next month.
On the first day of the month, I put that amount in my checking account.
So if you get paid on the 23rd of the month, your salary sits in your savings account from the 23rd until the first day of the next month, when you move (part of it) back to your checking account. If you get paid every week, this routine repeats weekly.

This method of managing money works whatever your boss' payment schedule is. Move your salary to a different account (step 1) any time you get it and wait for the start of the month.

This is quite difficult the first few times, but after a while you'll notice that you have (pretty effectively) moved your routine away from your salary and income. This alone gives you great financial stability.

This procedure allowed me to program a very simple tool (the original "Firefly") which held very simple things: transactions. Oh and some accounts to keep track of the money. But that was basically it. It showed me where my money went.

In those early, exciting days, all I did was live from the 1st to the 31st of the month. This helped me save a lot of money already. The rest of Firefly III's features have been built around this idea.
https://docs.firefly-iii....ly-iii/personal-finances/

Echter 1 principe houdt ik mij niet aan dat is "Je moet elke euro zien die je uitgeeft" (stap/fase 2 in de docs);
Ik heb via n8n.io een automatisatie slag gemaakt waarmee ik dus bij elke mutatie op mijn Bunq de rules nakijk om te kijken of het een bekend factuur is.

• Oon
  • Niet online
JDFS schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:24:

Ik hou persoonlijk mijn zakelijke administratie bij in Snelstart en hou die helemaal gesplitst van Firefly, waarbij ik dus vanuit Firefly kan zien wat er zakelijk inkomt (alle inkomende transacties vanaf mijn zakelijke betaalrekening) en wat er uitgaat.

Wat lukt er niet met budgetten?

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@Oon ik ben gedoctrineerd in de YNAB-methodologie, gebruik dat nu al meer dan een jaar en elke dag, omdat ik elke dag wel een uitgave doe.

Ik ben dus gewend om elke euro/cent die ik heb een doel te geven, ongeacht op welke rekening ze staan. YNAB gooit alles namelijk op één hoop. Een voorbeeld: toen ik begon met YNAB had ik EUR 1.000 te verdelen, waarvan 500 op mijn lopende rekening stond en 500 op mijn spaarrekening. In YNAB geef ik dan bijvoorbeeld 200 het doel van sparen, 400 voor mijn maandelijkse lasten en 400 voor reserveringen etc. Er resteert dan 0 euro te budgetteren en je bent 'in sync'. Overigens leef je ook van maand tot maand bij YNAB.

Zoals ik nu Firefly zie, dien je je checkings account nog steeds los van je savings accounts te hanteren, toch? Want ik kan voor geld in mijn checkings account geen Piggy bank aanmaken, of wellicht moet ik die rekening een andere definitie nageven.

Punt is: ik vraag me af of er een mogelijkheid is om te zien hoeveel euro je nog kunt budgetteren van je totaal budget, à la YNAB. Of gebruik ik het dan helemaal verkeerd :+

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
@JDFS: Ik heb het zelf zo ontworpen dat je wat je uit wilt geven (dus hebt gebudgetteerd) op de eerste van de maand op je betaalrekening moet hebben staan. Dat geld heb je te besteden, de rest "bestaat niet".

Aan het eind van de maand heb je als het goed is 0 euro of meer over. Dat geld gaat terug naar je spaarrekening. De nieuwe maand begint weer met bedrag X. Alle inkomsten die tussendoor hebt duw je naar je spaarrekening. Is niet interessant (voor je huidige maand). Leuk dat je geld krijgt maar je hebt al gebudgetteerd.

Zo heb ik het ooit gebouwd omdat ik met geld smeet en dat niet onder controle had. Firefly III volgt mijn bespaarmethode. Mijn budgetten zijn in de loop der tijd ook omlaag gegaan, want je geeft minder uit. Elke euro die je niet uitgeeft haal je uit je budgetten weg.

Op een gegeven moment volgde ook de "contracten"-functie want onverwachte rekeningen.

Over dat spaargeld en alles wat je wegduwt. Dat mag je budgetteren in piggy banks maar ik doe dat nauwelijks. De praktijk bij mij is dat je tussen al die potjes constant zit te schuiven omdat er toch weer iets anders prioriteit krijgt. Dan heb ik liever een grote berg geld die ik ergens heen duw. Uitzonderingen zijn er wel, buffers enzo.

Maar ik heb altijd 2 vaste spaarpotjes elke maand: alvast de budgetten voor volgende maand en de credit card.

• remcocusters
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-02 08:00
Is er inmiddels al een Firefly iii integratie beschikbaar voor Home Assistant? Lijkt mij handig om bijvoorbeeld het saldo van een specifiek budget inzichtelijk te krijgen in Home Assistant, of nog leuker: verschillende automatiseringen toepassen. ;)

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Er is een API, zet hem op :+

• Oon
  • Niet online
Firefly III schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:24:
[...]

Op zich kan je nog wel experimenteren met het volgende.

- default account = je credit card.
- Geen opposing account selecteren.
- Regel maken die op basis van "netflix" en "disney" enzo de juiste opposing selecteert.
- if description "geincasseerd" maak transfer en tegenrekening = jouw checking account.
Als vervolg hierop:

Ik heb nu als (tussen)oplossing het 'typeOfTransaction' veld toegewezen aan Notes, en een rule die kijkt of Notes "P" is, wat lijkt te werken voor het herkennen van die incasso. Alleen heb ik dus dubbele transacties, en ik weet niet zo goed waarom of hoe ik er vanaf kom. Zolang ik dat Notes veld verder niet gebruik zou dat dus zonder problemen moeten werken. Ik vind het te riskant om het description veld naar description te schrijven en rules te gebruiken voor het toewijzen van het juiste account, want als ik dan een keer een betaling doe aan een andere partij wordt die niet gemapt.

Ik zit nu alleen het het volgende:
Ik heb momenteel 'description' aan 'opposing account (name)' toegewezen, maar hij blijft nu dubbele transacties opnieuw importeren. Wat zou ik kunnen doen om deze tranacties te herkennen? Hieronder mijn config zoals ik 'm nu heb in de importer en de ene rule die hierop van toepassing is, ik heb vanalles geprobeerd maar ik blijf dubbele transacties importeren. Account 6 is mijn bankrekening, 30 is de CC rekening (de IBAN die daarvoor is ingesteld komt overeen met de incasso, dus bij het importeren van mijn gewone bankafschrift wordt het aan die kant wel correct gedaan)
Indien relevant kan ik de hele CSV in een privébericht sturen, misschien dat er iets is dat ik mis?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
{
    "date": "Y-m-d",
    "default_account": 6,
    "delimiter": "comma",
    "headers": true,
    "ignore_duplicate_lines": true,
    "ignore_duplicate_transactions": true,
    "rules": true,
    "skip_form": true,
    "add_import_tag": true,
    "specifics": [],
    "roles": [
        "_ignore",
        "_ignore",
        "date_transaction",
        "opposing-name",
        "amount",
        "currency-code",
        "amount_foreign",
        "foreign-currency-code",
        "_ignore",
        "note",
        "sepa_batch_id",
        "sepa_cc",
        "_ignore",
        "_ignore",
        "_ignore",
        "_ignore",
        "_ignore",
        "_ignore",
        "_ignore",
        "_ignore"
    ],
    "do_mapping": {
        "3": true,
        "0": false,
        "1": false,
        "2": false,
        "4": false,
        "5": false,
        "6": false,
        "7": false,
        "8": false,
        "9": false,
        "10": false,
        "11": false,
        "12": false,
        "13": false,
        "14": false,
        "15": false,
        "16": false,
        "17": false,
        "18": false,
        "19": false
    },
    "mapping": {
        "3": {
            "GEINCASSEERD VORIG SALDO": 30,
            "ADFREETIME.COM VICTORIA CAN": 49,
            "AMZN MKTP NL*130L56LK5 AMAZON.NL LUX": 13,
            "AMZN MKTP NL*QD26C4VK5 AMAZON.NL LUX": 13,
            "AMZN MKTP NL*TS27I3LY5 AMAZON.NL LUX": 13,
            "AMZN MKTP NL*Y294J5AS5 LUXEMBOURG LUX": 13,
            "AMZNPRIMENL*ES47C44J5 WWW.AMAZON.NL LUX": 14,
            "BOL.COM UTRECHT NLD": 50,
            "BUCKAROO B.V*V&D DIEMEN NLD": 53,
            "CBA*GLASSWIRE KOLN DEU": 54,
            "CODEPEN.IO\/CHARGE 5412416721 USA": 55,
            "DISCORD* SERVERBOOSTMO 8778877815 USA": 16,
            "GEOGUESSR * TRIAL OVER SALTSJOBADEN SWE": 51,
            "GOOGLE  GOOGLE STORAGE LONDON GBR": 32,
            "IFTTT PRO 4152941043 USA": 56,
            "JETBRAINS NV AMSTERDAM NLD": 21,
            "KLARNA *WISH COM SCHIPHOL NLD": 45,
            "NABU CASA - HASS CLOUD 7474773105 USA": 20,
            "SPOTIFY P1160C14E8 STOCKHOLM SWE": 35,
            "STEAM PURCHASE SEATTLE DEU": 26,
            "AMZNPRIMENL*K74L89XV5 WWW.AMAZON.NL LUX": 14,
            "GEOGUESSR.COM SALTSJOBADEN SWE": 51,
            "PAYPAL *XULIFENG15 35314369001 NLD": 47,
            "PAYPAL *ZEDESTRUCTO 35314369001 NLD": 47,
            "SPOTIFY P10F7404E9 STOCKHOLM SWE": 35
        }
    },
    "version": 2
}

• Oon
  • Niet online
Ik heb mijn config nu aangepast en de kolom "lastFourDigits" (die altijd de laatste vier cijfers van mijn ICS account zijn) aan asset account toegewezen, wanneer ik deze expliciet map naar mijn CC account in de importer (ipv de default laten toepassen) lijkt hij wel duplicates te herkennen.

Kan het zijn dat duplicate checking niet werkt met een default account?

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Ik weet niet wat het wel is, maar de default account is een parameter als alle anderen. De duplicate detection ziet het verschil niet tussen de default of een andere account.

• Oon
  • Niet online
Firefly III schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 22:11:
Ik weet niet wat het wel is, maar de default account is een parameter als alle anderen. De duplicate detection ziet het verschil niet tussen de default of een andere account.
Vreemd. Ik zie nu dat ik wel meerdere transacties hebben die niet herkend worden als duplicates, ondanks dat ik met de json compare uit de docs alleen verschillen heb in metadata (datetimes en journal IDs).

Wat zijn de minimumeisen voor een duplicate? Is alleen een asset account, expense account, bedrag en datum genoeg (wanneer beide transacties niet meer of minder info hebben)? Of moet er een interne/externe ID aan gekoppeld zijn oid?

• Oon
  • Niet online
Het lijkt erop dat nu alles goed gaat, vermoedelijk dus toch iets aangepast in mijn imports tijdens het testen.

Nu importeren Knab en ICS netjes zoals verwacht, ik heb wel een rule in moeten stellen om >0 bedragen van creditcard om te zetten naar een withdrawal en een rule (die daarna stopt) om de incasso transactie van de ICS-kant te verwijderen (die wordt vanaf de Knab-kant toegevoegd).

Nu nog mijn hele grote Rabobank CSV importeren, en dan kan ik gaan actualiseren van dit jaar en kijken of de eindstanden kloppen met wat er daadwerkelijk op de rekeningen staat. Ben benieuwd!

• Oon
  • Niet online
We zijn er bijna, maar helaas nogsteeds dubbele transacties wanneer ik mijn Knab en mijn Rabobank afschriften inlees; de metadata van Knab/Rabobank is natuurlijk net iets anders.
Ik denk dat ik dan maar alleen van/naar account, betalingskenmerk, omschrijving, datum en bedrag ga importeren, dan blijft er weinig over dat aan beide kanten kan bestaan en niet gelijk zou zijn. Betalingskenmerk komt natuurlijk niet voor bij een overboeking die ik zelf doe, dus lijkt me dat dat geen probleem moet zijn.

Edit: Ik zie nu waarom ik dubbele overboekingen tussen eigen rekeningen heb.. Ze hebben gewoon een andere datum 8)7

Geen idee hoe ik dat überhaupt op zou kunnen lossen, aangezien er geen gedeelde ID of referentie is, en de omschrijvingen vrijwel allemaal 'Overboeking' of 'Overboeking huur' zijn

[Voor 23% gewijzigd door Oon op 14-03-2021 03:18]

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Oon schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 22:16:
Wat zijn de minimumeisen voor een duplicate? Is alleen een asset account, expense account, bedrag en datum genoeg (wanneer beide transacties niet meer of minder info hebben)? Of moet er een interne/externe ID aan gekoppeld zijn oid?
Er zijn twee manieren van duplicate detection, en het hangt af van de importmethode: https://docs.firefly-iii....ate-transaction-detection

De meeste mensen gebruiken content-based en dan checkt-ie alle velden die je submit. Als je velden submit die vervolgens worden veranderd of weggegooid (door regels bijvoorbeeld) worden ze wel gewoon meegenomen in de detectie, dit gebeurt nl. voor de regels worden toegepast.

De identifier-based is ook een idee, als je een uniforme identifier kan vinden.
Oon schreef op zondag 14 maart 2021 @ 01:41:
We zijn er bijna, maar helaas nogsteeds dubbele transacties wanneer ik mijn Knab en mijn Rabobank afschriften inlees; de metadata van Knab/Rabobank is natuurlijk net iets anders.
Ik denk dat ik dan maar alleen van/naar account, betalingskenmerk, omschrijving, datum en bedrag ga importeren, dan blijft er weinig over dat aan beide kanten kan bestaan en niet gelijk zou zijn. Betalingskenmerk komt natuurlijk niet voor bij een overboeking die ik zelf doe, dus lijkt me dat dat geen probleem moet zijn.

Edit: Ik zie nu waarom ik dubbele overboekingen tussen eigen rekeningen heb.. Ze hebben gewoon een andere datum 8)7

Geen idee hoe ik dat überhaupt op zou kunnen lossen, aangezien er geen gedeelde ID of referentie is, en de omschrijvingen vrijwel allemaal 'Overboeking' of 'Overboeking huur' zijn
Eventueel, maar dan moet je gaan scripten, kan je aan de hand van bepaalde velden zelf een MD5 hash oid als kolom toevoegen.

Als je iets doet als sha1(datum, bedrag, beschrijving) en die toevoegt aan je CSV heb je wellicht een identifier die uniek genoeg is voor jouw purposes. Dan selecteer je "identifier based" duplicate detectie en sla je de identifier op in de externalID kolom.

• RlndVt
  • Laatst online: 17-03 11:02
Ik had dit in het verleden werkende, maar ik krijg nu geen 'personal-access-token' met de CSV importer. De importer geeft 401 aan en niks spannend, maar op de server krijg ik dit in de log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
fireflyiii_1    | [2021-03-18 21:32:35] local.ERROR: The resource owner or authorization server denied the request. {"exception":"[object] (League\\OAuth2\\Server\\Exception\\OAuthServerException(code: 9): The resource owner or authorization server denied the request. at /var/www/html/vendor/league/oauth2-server/src/Exception/OAuthServerException.php:243)
fireflyiii_1    | [stacktrace]
fireflyiii_1    | #0 /var/www/html/vendor/league/oauth2-server/src/AuthorizationValidators/BearerTokenValidator.php(96): League\\OAuth2\\Server\\Exception\\OAuthServerException::accessDenied()
fireflyiii_1    | #1 /var/www/html/vendor/league/oauth2-server/src/ResourceServer.php(84): League\\OAuth2\\Server\\AuthorizationValidators\\BearerTokenValidator->validateAuthorization()
fireflyiii_1    | #2 /var/www/html/vendor/laravel/passport/src/Guards/TokenGuard.php(204): League\\OAuth2\\Server\\ResourceServer->validateAuthenticatedRequest()
fireflyiii_1    | #3 /var/www/html/vendor/laravel/passport/src/Guards/TokenGuard.php(147): Laravel\\Passport\\Guards\\TokenGuard->getPsrRequestViaBearerToken()
fireflyiii_1    | #4 /var/www/html/vendor/laravel/passport/src/Guards/TokenGuard.php(110): Laravel\\Passport\\Guards\\TokenGuard->authenticateViaBearerToken()
fireflyiii_1    | #5 /var/www/html/vendor/laravel/passport/src/PassportServiceProvider.php(297): Laravel\\Passport\\Guards\\TokenGuard->user()
fireflyiii_1    | #6 [internal function]: Laravel\\Passport\\PassportServiceProvider->Laravel\\Passport\\{closure}()
fireflyiii_1    | #7 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Auth/RequestGuard.php(58): call_user_func()
fireflyiii_1    | #8 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Auth/GuardHelpers.php(60): Illuminate\\Auth\\RequestGuard->user()
fireflyiii_1    | #9 /var/www/html/app/Http/Middleware/Authenticate.php(129): Illuminate\\Auth\\RequestGuard->check()
fireflyiii_1    | #10 /var/www/html/app/Http/Middleware/Authenticate.php(72): FireflyIII\\Http\\Middleware\\Authenticate->authenticate()
fireflyiii_1    | #11 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(167): FireflyIII\\Http\\Middleware\\Authenticate->handle()
fireflyiii_1    | #12 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(103): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
fireflyiii_1    | #13 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Router.php(693): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->then()
fireflyiii_1    | #14 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Router.php(668): Illuminate\\Routing\\Router->runRouteWithinStack()
fireflyiii_1    | #15 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Router.php(634): Illuminate\\Routing\\Router->runRoute()
fireflyiii_1    | #16 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Router.php(623): Illuminate\\Routing\\Router->dispatchToRoute()
fireflyiii_1    | #17 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Kernel.php(166): Illuminate\\Routing\\Router->dispatch()
fireflyiii_1    | #18 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(128): Illuminate\\Foundation\\Http\\Kernel->Illuminate\\Foundation\\Http\\{closure}()
fireflyiii_1    | #19 /var/www/html/app/Http/Middleware/InstallationId.php(53): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
fireflyiii_1    | #20 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(167): FireflyIII\\Http\\Middleware\\InstallationId->handle()
fireflyiii_1    | #21 /var/www/html/vendor/fideloper/proxy/src/TrustProxies.php(57): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
fireflyiii_1    | #22 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(167): Fideloper\\Proxy\\TrustProxies->handle()
fireflyiii_1    | #23 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Middleware/TransformsRequest.php(21): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
fireflyiii_1    | #24 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(167): Illuminate\\Foundation\\Http\\Middleware\\TransformsRequest->handle()
fireflyiii_1    | #25 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Middleware/TransformsRequest.php(21): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
fireflyiii_1    | #26 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(167): Illuminate\\Foundation\\Http\\Middleware\\TransformsRequest->handle()
fireflyiii_1    | #27 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Middleware/ValidatePostSize.php(27): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
fireflyiii_1    | #28 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(167): Illuminate\\Foundation\\Http\\Middleware\\ValidatePostSize->handle()
fireflyiii_1    | #29 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Middleware/PreventRequestsDuringMaintenance.php(87): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
fireflyiii_1    | #30 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(167): Illuminate\\Foundation\\Http\\Middleware\\PreventRequestsDuringMaintenance->handle()
fireflyiii_1    | #31 /var/www/html/app/Http/Middleware/SecureHeaders.php(51): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
fireflyiii_1    | #32 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(167): FireflyIII\\Http\\Middleware\\SecureHeaders->handle()
fireflyiii_1    | #33 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Pipeline/Pipeline.php(103): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->Illuminate\\Pipeline\\{closure}()
fireflyiii_1    | #34 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Kernel.php(141): Illuminate\\Pipeline\\Pipeline->then()
fireflyiii_1    | #35 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Http/Kernel.php(110): Illuminate\\Foundation\\Http\\Kernel->sendRequestThroughRouter()
fireflyiii_1    | #36 /var/www/html/public/index.php(76): Illuminate\\Foundation\\Http\\Kernel->handle()
fireflyiii_1    | #37 {main}
fireflyiii_1    | "}

Ik meen te herinneren dat ik de vorige keer ook een issue had met de personal access token, dat ik eerst met OAuth moest proberen voordat pas werkte.

Mogelijk gelateerde docker quirk. Ik wilde debuggen dus heb de environment variables uit gecommenteerd, maar toch onthoud de import tools ze?!?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
roland@helios64:/helios64/Docker/Firefly III/import$ docker-compose down
Removing import_csv-importer_1 ... done
Network frontend is external, skipping
roland@helios64:/helios64/Docker/Firefly III/import$ cat docker-compose.yaml 
version: "3"
services:
  csv-importer:
    image: fireflyiii/csv-importer:latest
    networks:
      - frontend
    #environment:
      #- FIREFLY_III_CLIENT_ID=80
      #- FIREFLY_III_ACCESS_TOKEN=[...]
    #  - FIREFLY_III_URL=fireflyiii:8080
    #  - VANITY_URL=https://firefly.[...].nl
    ports:
      - 8081:8080
networks:
  frontend:
    external: true
roland@helios64:/helios64/Docker/Firefly III/import$ docker system prune
WARNING! This will remove:
  - all stopped containers
  - all networks not used by at least one container
  - all dangling images
  - all dangling build cache

Are you sure you want to continue? [y/N] y
Total reclaimed space: 0B
roland@helios64:/helios64/Docker/Firefly III/import$ docker-compose up
WARNING: The Docker Engine you're using is running in swarm mode.

Compose does not use swarm mode to deploy services to multiple nodes in a swarm. All containers will be scheduled on the current node.

To deploy your application across the swarm, use `docker stack deploy`.

Building with native build. Learn about native build in Compose here: https://docs.docker.com/go/compose-native-build/
Creating import_csv-importer_1 ... done
Attaching to import_csv-importer_1
csv-importer_1  | Now in entrypoint.sh (v1.3) for the Firefly III CSV importer.
csv-importer_1  | Please wait for the container to start...
csv-importer_1  | Firefly III CSV importer v2.5.0
csv-importer_1  | PHP: cli 7.4.14 Linux
csv-importer_1  | Will now run Apache web server:
csv-importer_1  | AH00558: apache2: Could not reliably determine the server's fully qualified domain name, using 10.0.1.40. Set the 'ServerName' directive globally to suppress this message
csv-importer_1  | AH00558: apache2: Could not reliably determine the server's fully qualified domain name, using 10.0.1.40. Set the 'ServerName' directive globally to suppress this message
csv-importer_1  | [Thu Mar 18 21:03:50.966542 2021] [mpm_prefork:notice] [pid 1] AH00163: Apache/2.4.38 (Debian) configured -- resuming normal operations
csv-importer_1  | [Thu Mar 18 21:03:50.966946 2021] [core:notice] [pid 1] AH00094: Command line: 'apache2 -D FOREGROUND'
csv-importer_1  | [2021-03-18 22:04:30] production.DEBUG: Now at App\Http\Controllers\IndexController::index  
csv-importer_1  | [2021-03-18 22:04:30] production.DEBUG: Base URL   : "fireflyiii:8080"  
csv-importer_1  | [2021-03-18 22:04:30] production.DEBUG: Vanity URL : "https://firefly.[...]l.nl"  
csv-importer_1  | [2021-03-18 22:04:30] production.DEBUG: Has access token cookie.
[...]

-------------------

Even wat verder gekeken, die waardes worden in cookies oid opgeslagen? Met de reset knop verdwijnt de Base URL.

Heb ondertussen de OAuth werkende (zonder personal access token.)

[Voor 19% gewijzigd door RlndVt op 19-03-2021 11:45]

• pnxsinned
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-03 19:28
Super tool!
Heb hem draaien op Synology in een docker, werkt prima. Hiervoor gebruik ik de synology Nginx Reverse proxy, waar ik ook de nodige headers in meegeef.

Ben hierna begonnen aan de importer, en alles liep smooth. Kan de website meteen bereiken, heb een client ID gemaakt (oAuth) en dacht gaan, echter wanneer ik de callback URL krijg, komt er error, 502 - bad gateway.
(Zie ik met F12 in browser).

Edit: Ik zie het al, maar weet even niet hoe ik dit kan oplossen op Synology Reverse Proxy:

upstream sent too big header while reading response header from upstream.

Iemand hier eventueel een oplossing voor?

[Voor 21% gewijzigd door pnxsinned op 19-03-2021 17:44]

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
RlndVt schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 21:46:
Ik had dit in het verleden werkende, maar ik krijg nu geen 'personal-access-token' met de CSV importer. De importer geeft 401 aan en niks spannend, maar op de server krijg ik dit in de log:

code:
1
2
3
fireflyiii_1    | [2021-03-18 21:32:35] local.ERROR: The resource owner or authorization server denied the request. {"exception":"[object] (League\\OAuth2\\Server\\Exception\\OAuthServerException(code: 9): The resource owner or authorization server denied the request. at /var/www/html/vendor/league/oauth2-server/src/Exception/OAuthServerException.php:243)

fireflyiii_1    | "}
Die error is nieuw voor mij, sorry.
Ik meen te herinneren dat ik de vorige keer ook een issue had met de personal access token, dat ik eerst met OAuth moest proberen voordat pas werkte.

Mogelijk gelateerde docker quirk. Ik wilde debuggen dus heb de environment variables uit gecommenteerd, maar toch onthoud de import tools ze?!?
Cookies! :D
-------------------

Even wat verder gekeken, die waardes worden in cookies oid opgeslagen? Met de reset knop verdwijnt de Base URL.

Heb ondertussen de OAuth werkende (zonder personal access token.)
Cookies idd. Keep me posted als je ergens tegenaan loopt.
pnxsinned schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:39:
Super tool!
Heb hem draaien op Synology in een docker, werkt prima. Hiervoor gebruik ik de synology Nginx Reverse proxy, waar ik ook de nodige headers in meegeef.

Ben hierna begonnen aan de importer, en alles liep smooth. Kan de website meteen bereiken, heb een client ID gemaakt (oAuth) en dacht gaan, echter wanneer ik de callback URL krijg, komt er error, 502 - bad gateway.
(Zie ik met F12 in browser).

Iemand hier enig idee waar dit inzit? Of is er meer input nodig ?
echter wanneer ik de callback URL krijg
Wat bedoel je hier precies mee?

• KelvinX
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Weet niet of je Apache of nginx draait maar gooi die ff in Google en dan komt er wel uit wat je moet doen.

• pnxsinned
KelvinX schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:45:
[...]

Weet niet of je Apache of nginx draait maar gooi die ff in Google en dan komt er wel uit wat je moet doen.
Yes, I did.

File aangemaakt in
/usr/local/etc/nginx/sites-enabled/

custom.conf

Volgende inhoud:
fastcgi_buffers 16 16k;
fastcgi_buffer_size 32k;
proxy_buffer_size 128k;
proxy_buffers 4 256k;
proxy_busy_buffers_size 256k;

En gaan met die banaan!
Thanks !

• pnxsinned
Ik heb het importen vanuit ABN Amro bijna zo goed als werkend met wat regex hier en daar.
Zou column kunnen ignoren, maar vraag me af waarom dit nog fout gaat met importen:

Line #0: transactions.0.source_bic: Dit is geen geldige BIC. (original value: "BIC: ABNANL2A")

Iemand een idee?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
pnxsinned schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:47:
Ik heb het importen vanuit ABN Amro bijna zo goed als werkend met wat regex hier en daar.
Zou column kunnen ignoren, maar vraag me af waarom dit nog fout gaat met importen:

Line #0: transactions.0.source_bic: Dit is geen geldige BIC. (original value: "BIC: ABNANL2A")

Iemand een idee?
Er staat nog "BIC: " voor.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pnxsinned
Aangepast en hij import nu netjes.
Dat ABN Amro is zo ruk zeg :D Die laatste kolom, gaat nergens over.

• g0lden23
pnxsinned schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:39:
Edit: Ik zie het al, maar weet even niet hoe ik dit kan oplossen op Synology Reverse Proxy:

Iemand hier eventueel een oplossing voor?
Wellicht heb je hier wat aan:
https://ma.ttias.be/nginx...20your%20location%20block.

• Oon
  • Niet online
Firefly III schreef op zondag 14 maart 2021 @ 06:54:
[...]

Er zijn twee manieren van duplicate detection, en het hangt af van de importmethode: https://docs.firefly-iii....ate-transaction-detection

De meeste mensen gebruiken content-based en dan checkt-ie alle velden die je submit. Als je velden submit die vervolgens worden veranderd of weggegooid (door regels bijvoorbeeld) worden ze wel gewoon meegenomen in de detectie, dit gebeurt nl. voor de regels worden toegepast.

De identifier-based is ook een idee, als je een uniforme identifier kan vinden.

[...]

Eventueel, maar dan moet je gaan scripten, kan je aan de hand van bepaalde velden zelf een MD5 hash oid als kolom toevoegen.

Als je iets doet als sha1(datum, bedrag, beschrijving) en die toevoegt aan je CSV heb je wellicht een identifier die uniek genoeg is voor jouw purposes. Dan selecteer je "identifier based" duplicate detectie en sla je de identifier op in de externalID kolom.
Om nog even terug te komen op dit verhaal. Heb er even niks meer mee gedaan omdat ik toch wel mijn motivatie kwijt was.

Zou het een heel raar idee zijn om in mijn converter script dat ik gebruik als voorbewerking op de CSV's gewoon een lijstje bij te houden van mijn eigen rekeningen (die een eigen CSV hebben), en dan rijen waar de verzendende partij één van die rekeningen is gewoon weg te gooien?

Dan zou dus altijd de ontvangende partij de juiste datum hebben, en afschrijvingen pas 'later' gebeuren (tegenwoordig niet meer relevant tussen Nederlandse rekeningen, maar ik wil toch wel een stukje historische data verwerken om een mooi overzicht van de laatste jaren te kunnen opbouwen).

Aan de ene kant is het niet ideaal om gegevens niet te importeren, maar het lijkt me toch wel een redelijke oplossing omdat het hier alleen die dubbele transacties zou raken. Die kunnen dan netjes als transfer ingevoerd worden vanuit de ene import, en blijven bij de andere import weg.

Dus TL;DR voorbeeld:
- Knab CSV heeft uitgaande transactie 'Overboeking' naar Rabobank 15 euro op 21-04-2020
- Rabobank CSV heeft inkomende transactie 'Overboekig' van Knab 15 euro op 23-04-2020
- Gooi dmv lijstje van eigen rekening de transactie of uit de Knab CSV of uit de Rabo CSV, zodat Firefly netjes één transfer maakt

Beide hebben dezelfde rekeningnummers, hetzelfde bedrag, en dezelfde omschrijving, maar verder geen identifiers die tussen beide hetzelfde zijn. Niet genoeg om deze twee transacties automatisch te koppelen maar ze wel uniek te houden t.o.v. andere transacties (waarbij hetzelfde kan spelen). Omdat het lijstje alleen eigen rekeningen zijn zou hij dus altijd aan de andere kant wel aangemaakt moeten worden.

Zie jij (of iemand anders hier) een reden om dit niet te doen die ik hier over het hoofd zie?

[Voor 14% gewijzigd door Oon op 23-03-2021 12:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Oon schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:52:
[...]

Om nog even terug te komen op dit verhaal. Heb er even niks meer mee gedaan omdat ik toch wel mijn motivatie kwijt was.

Zou het een heel raar idee zijn om in mijn converter script dat ik gebruik als voorbewerking op de CSV's gewoon een lijstje bij te houden van mijn eigen rekeningen (die een eigen CSV hebben), en dan rijen waar de verzendende partij één van die rekeningen is gewoon weg te gooien?

Dan zou dus altijd de ontvangende partij de juiste datum hebben, en afschrijvingen pas 'later' gebeuren (tegenwoordig niet meer relevant tussen Nederlandse rekeningen, maar ik wil toch wel een stukje historische data verwerken om een mooi overzicht van de laatste jaren te kunnen opbouwen).

Aan de ene kant is het niet ideaal om gegevens niet te importeren, maar het lijkt me toch wel een redelijke oplossing omdat het hier alleen die dubbele transacties zou raken. Die kunnen dan netjes als transfer ingevoerd worden vanuit de ene import, en blijven bij de andere import weg.

Dus TL;DR voorbeeld:
- Knab CSV heeft uitgaande transactie 'Overboeking' naar Rabobank 15 euro op 21-04-2020
- Rabobank CSV heeft inkomende transactie 'Overboekig' van Knab 15 euro op 23-04-2020
- Gooi dmv lijstje van eigen rekening de transactie of uit de Knab CSV of uit de Rabo CSV, zodat Firefly netjes één transfer maakt

Beide hebben dezelfde rekeningnummers, hetzelfde bedrag, en dezelfde omschrijving, maar verder geen identifiers die tussen beide hetzelfde zijn. Niet genoeg om deze twee transacties automatisch te koppelen maar ze wel uniek te houden t.o.v. andere transacties (waarbij hetzelfde kan spelen). Omdat het lijstje alleen eigen rekeningen zijn zou hij dus altijd aan de andere kant wel aangemaakt moeten worden.

Zie jij (of iemand anders hier) een reden om dit niet te doen die ik hier over het hoofd zie?
Snap wel dat dit demotiverend is. Persoonlijk heb ik alle import-perikelen al achter me gelaten en doe ik het opvoeren van nieuwe transacties louter nog met de hand. Dat is niet echt in lijn met mijn eigen voornemen om alles te automatiseren maar het helpt wel. Dat gezegd hebbende, er is een dienst genaamd Nordigen die binnenkort ABN en Rabobank gaat onboarden en dat zou mij zeer welkom zijn.

Wat je suggereert is een goed idee en zou inderdaad moeten zorgen voor interbancaire consistentie. Wat een mooie scrabbelcombinatie trouwens.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Firefly III schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:42:
[...]

Snap wel dat dit demotiverend is. Persoonlijk heb ik alle import-perikelen al achter me gelaten en doe ik het opvoeren van nieuwe transacties louter nog met de hand. Dat is niet echt in lijn met mijn eigen voornemen om alles te automatiseren maar het helpt wel. Dat gezegd hebbende, er is een dienst genaamd Nordigen die binnenkort ABN en Rabobank gaat onboarden en dat zou mij zeer welkom zijn.

Wat je suggereert is een goed idee en zou inderdaad moeten zorgen voor interbancaire consistentie. Wat een mooie scrabbelcombinatie trouwens.
Het lijkt gewerkt te hebben, ik zie geen dubbele transfers meer!
Ik heb alleen wel in mijn converter nog een foutje zitten waardoor er nu op een betaalrekening volgens Firefly zo'n 75.000 euro zou moeten staan, want blijkbaar ziet hij alles nu als deposit (dus krijg ik 70 euro Ziggo -> betaalrekening, ipv andersom), maar dat is makkelijk op te lossen. Morgen nog maar eens proberen en dan opnieuw importeren. Ik heb in ieder geval het gevoel dat er weer wat voortgang in zit, en dat is fijn!

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:54
Ik wil dit programma gaan gebruiken om erachter te komen waar mijn geld heen gaat. Ik bankier zelf bij KNAB. Hoe kan ik mijn data nu goed in firefly krijgen? Spectre? Standaard export? Of gewoon met het handje?

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:57
Zooo.. ik moet er even heel hard aan wennen :P Maar spanking! Vond die Hic Sunt Dracones wel wat cryptisch voor 'Bereik" trouwens..

BTW, ik kom er net achter dat ik wat slordig ben geweest. Is er een handige manier om te vergelijken van welke periodieke transactie er een contract is? of handwerk? :)

[Voor 31% gewijzigd door Koepert op 29-03-2021 12:53]

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Muncher schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:32:
Ik wil dit programma gaan gebruiken om erachter te komen waar mijn geld heen gaat. Ik bankier zelf bij KNAB. Hoe kan ik mijn data nu goed in firefly krijgen? Spectre? Standaard export? Of gewoon met het handje?
Begin eens een weekje met de hand. Elke avond een paar transacties invoeren. Dan begin je op 1 april. Als het bevalt, ga je automatiseren.
Koepert schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:56:
[...]

Zooo.. ik moet er even heel hard aan wennen :P Maar spanking! Vond die Hic Sunt Dracones wel wat cryptisch voor 'Bereik" trouwens..
Ja het blijft een beta layout :P. Maar achter die knop wil ik al die dingen plakken die je niet direct nodig hebt. Vond dit wel leuk gevonden van mezelf maar als ik er teveel vragen over krijgt verdwijnt-ie weer.
BTW, ik kom er net achter dat ik wat slordig ben geweest. Is er een handige manier om te vergelijken van welke periodieke transactie er een contract is? of handwerk? :)
Dat is (nog) handwerk, die twee zijn nog niet te koppelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koepert
Firefly III schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:02:
[...]

Begin eens een weekje met de hand. Elke avond een paar transacties invoeren. Dan begin je op 1 april. Als het bevalt, ga je automatiseren.

[...]

Ja het blijft een beta layout :P. Maar achter die knop wil ik al die dingen plakken die je niet direct nodig hebt. Vond dit wel leuk gevonden van mezelf maar als ik er teveel vragen over krijgt verdwijnt-ie weer.

[...]

Dat is (nog) handwerk, die twee zijn nog niet te koppelen.
Dankje. Gaan we dat handmatig doen :)

En mbt die knop, t is maar n balloon-tekst, erop klikken levert al antwoord op ;) maar afhankelijk van WAT je er achter wil hangen allemaal, zou ik OF de balloon veranderen naar een iets 'omschrijvendere' tekst, of het icoontje wat meer voorzich sprekend. 1 van beide lijkt me voldoende :)

• Muncher
Firefly III schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:02:
[...]

Bedankt voor de tip! Ik wil eigenlijk beginnen met alle transactions van de eerste 3 maanden van het jaar in te voeren en die te gaan analyseren. Had ik even iets duidelijker moeten aangeven. Is het dan nog steeds handig om dit handmatig te doen? Of is er een snellere, geautomatiseerde manier? Een paar transacties loggen vind ik niet zo erg, maar om er nu 300+ te doen maakt de kans op een fout voor mij net wat te groot.

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:13

rjong5

Veeam VMCE2020, VMCE2021

Nieuwe layou is super, dat ten eerste. keep up the good work.

echter krijg ik onderstaande foutmelding bij het aanmaken van een nieuwe transactie, is dat (al) bekend ?

[Voor 42% gewijzigd door rjong5 op 29-03-2021 14:34]

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:26
Nieuwe versie ziet er goed uit. Merk echter wel dat er nu op het nieuwe transacties aanmaken scherm geen enter meer wordt afgevangen.

Normaal gesproken doe ik bijvoorbeeld een rijtje Betaalautomaat tranacties invoeren achter elkaar en dan hoef ik meestal alleen de crediteur, datum en het bedrag aan te passen. Daarna druk ik op enter om de transactie op te slaan. In de nieuwe layout werkt dat niet meer en moet ik dus elke keer met de muis op de knop drukken. Ik ben dan ook de focus van het huidige veld kwijt.

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:13

rjong5

Veeam VMCE2020, VMCE2021

Maar jij kunt dus wel nieuwe transacties aanmaken dan ?
dan ligt het wellicht aan mijn installatie
3ssen schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:29:
Nieuwe versie ziet er goed uit. Merk echter wel dat er nu op het nieuwe transacties aanmaken scherm geen enter meer wordt afgevangen.

Normaal gesproken doe ik bijvoorbeeld een rijtje Betaalautomaat tranacties invoeren achter elkaar en dan hoef ik meestal alleen de crediteur, datum en het bedrag aan te passen. Daarna druk ik op enter om de transactie op te slaan. In de nieuwe layout werkt dat niet meer en moet ik dus elke keer met de muis op de knop drukken. Ik ben dan ook de focus van het huidige veld kwijt.

• Oon
  • Niet online
Muncher schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:29:
[...]

Bedankt voor de tip! Ik wil eigenlijk beginnen met alle transactions van de eerste 3 maanden van het jaar in te voeren en die te gaan analyseren. Had ik even iets duidelijker moeten aangeven. Is het dan nog steeds handig om dit handmatig te doen? Of is er een snellere, geautomatiseerde manier? Een paar transacties loggen vind ik niet zo erg, maar om er nu 300+ te doen maakt de kans op een fout voor mij net wat te groot.
Je kan in principe met de importer gewoon je bankafschrift van tot zover in 2021 als CSV importeren, afhankelijk van welke bank je hebt met een van de configs uit https://github.com/firefly-iii/import-configurations of je eigen instellingen.

Volgens mij kwam ABNA langs als bank waar de CSV niet heel netjes van is, en ik weet uit ervaring dat Knab een extra headerregel heeft, maar bijv. Rabobank kun je zonder enige extra voorbewerking importeren met de importer

• Oon
  • Niet online

Heb je ctrl+enter ook al geprobeerd? Weet niet of dat werkt, maar daarmee zou je een standaard form submit event moeten sturen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
rjong5 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:32:
Nieuwe layou is super, dat ten eerste. keep up the good work.

echter krijg ik onderstaande foutmelding bij het aanmaken van een nieuwe transactie, is dat (al) bekend ?

[Afbeelding]
https://github.com/firefly-iii/firefly-iii/issues/4551

Geldt alleen als je je transacties tags meegeeft.

Klopt. Dat moet ik nog even netjes fixen. Komt omdat het technisch gezien niet eens een <form> is (dus Ctrl-Enter gaat ook niet werken).

• 3ssen
Firefly III schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:50:
[...]

https://github.com/firefly-iii/firefly-iii/issues/4551

Geldt alleen als je je transacties tags meegeeft.

[...]

Klopt. Dat moet ik nog even netjes fixen. Komt omdat het technisch gezien niet eens een <form> is (dus Ctrl-Enter gaat ook niet werken).
Thx dat je er naar gaat kijken. En Ctrl-Enter werkt inderdaad niet. Net getest.

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:25
Ziet er gelikt uit! _/-\o_

Feature request: Wat misschien handig zou zijn, op het dashboard blokken in/uit kunnen schakelen en/of verplaatsen. Zo vindt ik zelf de lijstjes met transacties daar niet zo interessant.

[Voor 6% gewijzigd door Bever op 30-03-2021 08:14]

• arnonymous
  • Laatst online: 19-03 09:23
Sinds kort draai ik firefly iii.
Ik merk dat ik firefly nogal log vind vergeleken met andere software.
Met dit soort software is het het belangrijkste om je transacties te categoriseren, maar het wordt nergens echt makkelijk gemaakt.

Weet iemand of er misschien andere (web)apps bestaan die je kan gebruiken icm firefly om sneller en efficiënter te categoriseren, net als met Grip bijvoorbeeld waar je met een swipe categorie kiest.

• Oon
  • Niet online
arnonymous schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:57:
Sinds kort draai ik firefly iii.
Ik merk dat ik firefly nogal log vind vergeleken met andere software.
Met dit soort software is het het belangrijkste om je transacties te categoriseren, maar het wordt nergens echt makkelijk gemaakt.

Weet iemand of er misschien andere (web)apps bestaan die je kan gebruiken icm firefly om sneller en efficiënter te categoriseren, net als met Grip bijvoorbeeld waar je met een swipe categorie kiest.
Heb je al eens gekeken naar de automatische regels? Je kan daarmee een hele hoop automatisch categoriseren op basis van bijvoorbeeld naar welke rekening het gaat en wat de omschrijving is.

Ik geef je overigens geen ongelijk, de UI van FF iii is soms wat onhandig, maar de kracht zit 'm m.i. juist in het automatiseren. Mijn persoonlijke doel is om iedere maand gewoon mijn bankafschriften te importeren en automatisch alles netjes ingedeeld en verwerkt te hebben, zodat ik meteen een overzicht kan bekijken van hoe het er voor staat

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xzaz
  • Laatst online: 17:08
Oon schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:00:
[...]

Heb je al eens gekeken naar de automatische regels? Je kan daarmee een hele hoop automatisch categoriseren op basis van bijvoorbeeld naar welke rekening het gaat en wat de omschrijving is.

Ik geef je overigens geen ongelijk, de UI van FF iii is soms wat onhandig, maar de kracht zit 'm m.i. juist in het automatiseren. Mijn persoonlijke doel is om iedere maand gewoon mijn bankafschriften te importeren en automatisch alles netjes ingedeeld en verwerkt te hebben, zodat ik meteen een overzicht kan bekijken van hoe het er voor staat
Dit doe ik ook, en elke maand verzin ik wat meer regels om het specifieker te maken of om het beter op te delen. Ik maak eigenlijk nooit meer transacties aan. Ik split alleen de annuïteiten hypotheek nog om zo een onderscheid te maken tussen de lening en aflossing.

edit: Wat ik nog wel heel graag zou willen is een OCR scanner die direct de juiste betaling erbij zoekt en er als bijlage aanhangt :9 Deze staat nog op mijn ontwikkel lijstje.

[Voor 7% gewijzigd door xzaz op 30-03-2021 10:26]

Schiet tussen de palen en je scoort!

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-03 23:09
Ik gebruik het nu een maand naar volle tevredenheid, ik gebruik de bunq-importer om transacties te importeren. Rules doen de rest, werkt super. Ik vroeg me af of ik de bunq importer via een cronjob kan laten lopen ?

PV Output

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
xzaz schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:02:
edit: Wat ik nog wel heel graag zou willen is een OCR scanner die direct de juiste betaling erbij zoekt en er als bijlage aanhangt :9 Deze staat nog op mijn ontwikkel lijstje.
Hier heb ik ook wel eens aan zitten denken. Ik gebruik Snelstart voor mijn zakelijke administratie (omdat ik daar met een boekhoudster samenwerk, met grootboekrekeningen werk en Snelstart bijna alles automatisch regelt mits je een zakelijke rekening hebt), en daar kun je bijvoorbeeld een factuur gewoon ingooien en hij haalt het factuurnummer en de verzender eruit. Je hebt daarna een lijstje onder kas/bank dat nog niet gekoppeld is en als je een openstaande factuur hebt dan kun je een betaling daar heel makkelijk aan koppelen. Zoiets zou met bonnetjes super zijn, dat je één of meerdere foto's inleest en hij probeert automatisch te herkennen dat het van de Jumbo is en op basis van herkende datums en bedragen ook de juiste betaling erbij zoekt. Hij zou dan zelfs bijvoorbeeld je boodschappenlijstje vanaf het bonnetje naar de omschrijving van de betaling kunnen schrijven.

Maarja, dat is natuurlijk wel een beetje buiten de scope van Firefly, al zou het wel leuk zijn om te hebben

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Bever schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:13:
[...]

Ziet er gelikt uit! _/-\o_

Feature request: Wat misschien handig zou zijn, op het dashboard blokken in/uit kunnen schakelen en/of verplaatsen. Zo vindt ik zelf de lijstjes met transacties daar niet zo interessant.
Thanks! De blokken worden niet optioneel ben ik bang, dat blijft lekker as-is.
wpeterw schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:49:
Ik gebruik het nu een maand naar volle tevredenheid, ik gebruik de bunq-importer om transacties te importeren. Rules doen de rest, werkt super. Ik vroeg me af of ik de bunq importer via een cronjob kan laten lopen ?
Zou moeten kunnen: https://docs.firefly-iii....rters/usage/command_line/

Overigens is 5.5.3 uit met wat nodige bugfixes *O*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koepert
Firefly III schreef op zondag 4 april 2021 @ 08:48:

Overigens is 5.5.3 uit met wat nodige bugfixes *O*
Wat mij overigens in de nieuwe layout opvalt.

Het saldo van de lopende rekening (de rechter-rekening kolom) klopt wel, maar de transacties lopen 'achter' op daadwerkelijke transacties. Is dat bewust? Ik zal het proberen te schetsen:

Saldo = xxx (correct)
Transactie 3
Transactie 4
Transactie 5

Klik je dan op de rekening om naar het volledige overzicht te gaan:

Saldo
Transactie 1
Transactie 2
Transactie 3
Transactie 4
Transactie 5

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Koepert schreef op zondag 4 april 2021 @ 10:18:
[...]

Wat mij overigens in de nieuwe layout opvalt.

Het saldo van de lopende rekening (de rechter-rekening kolom) klopt wel, maar de transacties lopen 'achter' op daadwerkelijke transacties. Is dat bewust? Ik zal het proberen te schetsen:

Saldo = xxx (correct)
Transactie 3
Transactie 4
Transactie 5

Klik je dan op de rekening om naar het volledige overzicht te gaan:

Saldo
Transactie 1
Transactie 2
Transactie 3
Transactie 4
Transactie 5
Die hoor ik voor het eerst ben ik bang. Al weet ik dat Firefox altijd "UTC" terug geeft als timezone. Dat levert soms issues op. Maar even cookies wegdoen en opnieuw een datumbereik kiezen zou de boel moeten resetten.

Wat zijn de datums en tijden van transactie 1 en 2, en wat je de ingestelde range?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koepert
Firefly III schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:48:
[...]

Die hoor ik voor het eerst ben ik bang. Al weet ik dat Firefox altijd "UTC" terug geeft als timezone. Dat levert soms issues op. Maar even cookies wegdoen en opnieuw een datumbereik kiezen zou de boel moeten resetten.

Wat zijn de datums en tijden van transactie 1 en 2, en wat je de ingestelde range?
Dat was m denk ik. De " range" stond op 1 - 31 maart. nu naar 5 maart - 4 april lijkt het wel goed te gaan.

• Koepert
Andere vraag. Wellicht te 'groot' voor hier inline. Maar stel m toch.

- Ik heb een docker-compose van de container
- Ik heb deze nu in een VM in Proxmox draaien.

Als ik dit zou willen migreren naar een container (lightweight) op Proxmox. Kan ik dit dan doen door de Database te migreren en de compose opnieuw te draaien? Of gaat deze dan over de db heen? Is daar al eens iemand over aan het nadenken geweest?

Resume:

Host #1
Ubuntu server VM + Docker
Docker-compose + Firefly icm mariadb

Host #2
Debian CT + Docker
Docker-compose + firefly icm mariadb

Deze laatste is nog niet aangemaakt, omdat ik eerst het migratietraject wilde doordenken. Hoe zou ik dit aanvliegen met zo min mogelijk downtime/kans op data loss. Niet in de zin dat firefly 24/7 up moet zijn, maar wil het liefste zo min mogelijk opnieuw in hoeven richten, bij voorkeur alleen de cronjob :P

• Oon
  • Niet online
Koepert schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:44:
Andere vraag. Wellicht te 'groot' voor hier inline. Maar stel m toch.

- Ik heb een docker-compose van de container
- Ik heb deze nu in een VM in Proxmox draaien.

Als ik dit zou willen migreren naar een container (lightweight) op Proxmox. Kan ik dit dan doen door de Database te migreren en de compose opnieuw te draaien? Of gaat deze dan over de db heen? Is daar al eens iemand over aan het nadenken geweest?

Resume:

Host #1
Ubuntu server VM + Docker
Docker-compose + Firefly icm mariadb

Host #2
Debian CT + Docker
Docker-compose + firefly icm mariadb

Deze laatste is nog niet aangemaakt, omdat ik eerst het migratietraject wilde doordenken. Hoe zou ik dit aanvliegen met zo min mogelijk downtime/kans op data loss. Niet in de zin dat firefly 24/7 up moet zijn, maar wil het liefste zo min mogelijk opnieuw in hoeven richten, bij voorkeur alleen de cronjob :P
De database is in principe gewoon te verplaatsen, als je netjes je nieuwe setup inricht en de oude database daarheen kopiëert zou het gewoon moeten werken. Let wel op dat je .env dezelfde secret key moet hebben

• Muncher
Heb het eindelijk draaien en de importen voor KNAB werkt bijna goed. Er is alleen 1 probleempje... Alles word gezien als in inkomst (was het maar zo'n feest). Ik heb maar 1 identifier kunnen vinden in de export van knab, en die wordt door de Firefly importer als volgt weergegeven:

https://tweakers.net/i/mnEfT261hsWzxOYu0bVV4mkTgko=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/boJQwPCJ5RE037fbQ5xqBqEB.png?f=user_large

Weet iemand hoe ik nu Firefly kan laten vertellen wanneer iets een credit of debit entry is?

Alternatief wat ik heb bedrag is om een regel te maken dat alles standaard een uitgave is, tenzij het van een specifieke tegenrekening komt (salaris, kinderbijslag, etc) of een bepaalde (gedeeltelijke) omschrijving heeft. Maar een goede regel daarvoor bouwen is nog niet gelukt. Kan iemand mij op weg helpen hoe ik dit het beste kan doen?

Thanks!

• Oon
  • Niet online
Muncher schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:00:
Heb het eindelijk draaien en de importen voor KNAB werkt bijna goed. Er is alleen 1 probleempje... Alles word gezien als in inkomst (was het maar zo'n feest). Ik heb maar 1 identifier kunnen vinden in de export van knab, en die wordt door de Firefly importer als volgt weergegeven:

[Afbeelding]

Weet iemand hoe ik nu Firefly kan laten vertellen wanneer iets een credit of debit entry is?

Alternatief wat ik heb bedrag is om een regel te maken dat alles standaard een uitgave is, tenzij het van een specifieke tegenrekening komt (salaris, kinderbijslag, etc) of een bepaalde (gedeeltelijke) omschrijving heeft. Maar een goede regel daarvoor bouwen is nog niet gelukt. Kan iemand mij op weg helpen hoe ik dit het beste kan doen?

Thanks!
Ik heb dit zelf uiteindelijk opgelost met een eigen converter om het geheel om te zetten naar het Rabobank-formaat, maar ideaal is het niet. Als iemand een betere oplossing heeft gevonden dan hoor ik het graag

• Muncher
Oon schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:13:
[...]

Ik heb dit zelf uiteindelijk opgelost met een eigen converter om het geheel om te zetten naar het Rabobank-formaat, maar ideaal is het niet. Als iemand een betere oplossing heeft gevonden dan hoor ik het graag
Vind dit wel slim eigenlijk! Hoe heb je dat omzetten gedaan als ik vragen mag?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Muncher schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:00:

[Afbeelding]

Thanks!
Daar kan je de "Generic debit/credit indicator" voor gebruiken. Die ondersteunt ook D/C

https://github.com/firefl...r/BankDebitCredit.php#L48

• Oon
  • Niet online
Muncher schreef op maandag 12 april 2021 @ 07:21:
[...]

Vind dit wel slim eigenlijk! Hoe heb je dat omzetten gedaan als ik vragen mag?
Ik heb een converter geschreven die op basis van vaste formats CSV's in kan laden, en dan op basis van diezelfde formats weer terug kan zetten naar CSV. Daar zitten enkele controles in zoals dat ik van transacties tussen eigen rekeningen alleen de positieve kant inlees (dus bijv. 50 euro van Knab naar Rabobank, dan lees ik 'm alleen bij Rabobank in) en zodat bepaalde data opgeschoond wordt. Ook valt wat metadata weg, die ik toch al bewust niet importeerde.

Dat heb ik vlug (2-3 uurtjes) in PHP gedaan en erg netjes ziet het er niet uit, maar het zorgt er wel voor dat ik een aantal redelijk grote imports allemaal met één import config kan doen, waarbij ik alleen de belangrijke data hoef aan te vinken in de importer (dus bedrag, datum, rekening IBAN en naam, tegenrekening IBAN en naam, en omschrijving). Werkt voor mij super, zeker omdat verschillende banken toch heel anders omgaan met datum en nummer formats

• Muncher
Oon schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:43:
[...]

Ik heb een converter geschreven die op basis van vaste formats CSV's in kan laden, en dan op basis van diezelfde formats weer terug kan zetten naar CSV. Daar zitten enkele controles in zoals dat ik van transacties tussen eigen rekeningen alleen de positieve kant inlees (dus bijv. 50 euro van Knab naar Rabobank, dan lees ik 'm alleen bij Rabobank in) en zodat bepaalde data opgeschoond wordt. Ook valt wat metadata weg, die ik toch al bewust niet importeerde.

Dat heb ik vlug (2-3 uurtjes) in PHP gedaan en erg netjes ziet het er niet uit, maar het zorgt er wel voor dat ik een aantal redelijk grote imports allemaal met één import config kan doen, waarbij ik alleen de belangrijke data hoef aan te vinken in de importer (dus bedrag, datum, rekening IBAN en naam, tegenrekening IBAN en naam, en omschrijving). Werkt voor mij super, zeker omdat verschillende banken toch heel anders omgaan met datum en nummer formats
Is dit sublieme knutselwerkje ergens op GitHub te vinden? oOo

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Muncher schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:43:
[...]

Is dit sublieme knutselwerkje ergens op GitHub te vinden? oOo
Ik heb 'm op GitHub gegooid inclusief lelijke (zowel qua code als uiterlijk) front-end die waarschijnlijk zo lek als een mandje is, maar het gaat vooral om de library. Als je zelf de skills hebt om eraan te knutselen dan zijn pull requests zeker welkom.

• Koepert
Vraagje, ik gebruik de nieuwe beta-layout, maar loop tegen incidenteel dit gedrag aan:

Ligt dat aan de Beta, of moet ik het probleem bij mezelf zoeken ..

Het is incidenteel en zowel op 5.5.2 tm nu 5.5.7 gebeurd dit af en toe. Refresh verwijderd het soms.. nu niet. Browser is momenteel Iridium, maar het is ook wel in andere Chromium-derivaten voorgekomen.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
offtopic:
Gemeld probleem treedt niet meer op

[Voor 95% gewijzigd door mithras op 16-04-2021 23:37]

Anoniem: 1179574

Arjan Klok schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:42:
[...]

Dank voor je reactie.
En ik snap je helemaal...
Zal voor mij een andere manier van werken moeten worden.
Ipv te kijken, wat er wanneer staat zodat die investering/aankoop kan, gewoon daadwerkelijk spaarpotjes aanmaken.

Het werken met een API heb ik nog nooit gedaan, dus dat zal even uitzoeken worden.

Overigens las ik dat je bezig bent met nieuwe layout, succes daarmee en bedankt voor alle tijd en moeite die je erin steekt!!
Dit is iets wat ik ook graag zou willen zien. Microsoft Money had dit jaren geleden en tot op heden kan ik geen enkele goede tooling vinden die het ook heeft. Zelf gebruik ik YNAB naar volle tevredenheid. Heb zojuist FireFly iii geinstalleerd en helaas kom ik deze optie ook niet tegen. De enige die ik ken die het heeft is Pocketsmith maar daarvan staat de interface me niet echt aan (traag). Hoewel het geen prio voor de maker is, zou ik het in ieder geval wel cool vinden als het erin zit _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:07

Ircghost

Moderator Spielerij

Honeybadger doesn&#039;t care!

Zou iemand mij kunnen helpen met het configureren van de CSV importer? Ik gebruik Docker om de boel te hosten. De docker installatie & DB loopt lekker (verassend want is mijn eerste keer met Docker :+ ).

Bijzonderheden van de installatie:
- OS: Ubuntu 21.04 in een VM via Oracle VM Virtual Box. De network adapter staat in bridged adapter modus
- Hosting methode: Docker
- Connectie methode: (nu nog) http
- Port:8080 (al heb ik ook de standaard 80:8080 gebruikt tijdens het debuggen)

.env file:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
version: '3.3'

services:
  app:
    image: fireflyiii/core:latest
    volumes:
      - firefly_iii_upload:/var/www/html/storage/upload
    env_file: .env
    ports:
      - 8080:8080
    depends_on:
      - db
  db:
    image: mariadb
    environment:
      - MYSQL_RANDOM_ROOT_PASSWORD=yes
      - MYSQL_USER=geheim
      - MYSQL_PASSWORD=geheim
      - MYSQL_DATABASE=geheim
    volumes:
      - firefly_iii_db:/var/lib/mysql
volumes:
   firefly_iii_upload:
   firefly_iii_db:

Import docker script
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
#
# This script will kick off the CSV importer as a web server, using Docker run.
# It will launch a web server on port 8081 that you can approach and use to import data.
#

#
# Create a personal access token in your Firefly III installation, under 'Profile'
#
PERSONAL_ACCESS_TOKEN=geheim

#
# This is the full path to your Firefly III installation.
# Remove any trailing slashes, please!
#
FIREFLY_III_URL=172.17.0.2

#
# There is no need to touch anything after this point, but if you're smart you're free to do so.
#

sudo docker run -d \
--rm \
-e FIREFLY_III_ACCESS_TOKEN=$PERSONAL_ACCESS_TOKEN \
-e FIREFLY_III_URL=$FIREFLY_III_URL \
-p 8081:8080 \
fireflyiii/csv-importer:latest

Als ik de locatie op (zowel op VM als op mijn host pc dan krijg ik onderstaande tekst. NOTE: ik heb hetzelfde geprobeerd met de VM IP (192.168.188.53). Behalve een wijziging van de respectievelijke tekst is de foutcode hetzelfde.
code:
1
2
3
You're using a valid Personal Access Token to authenticate to Firefly III.

cURL error 7: Failed to connect to 172.17.0.2 port 80: Connection refused (see https://curl.haxx.se/libcurl/c/libcurl-errors.html) for 172.17.0.2/api/v1/about

Ik heb ondertussen getest met wat restarts, aanpassingen van ports (van zowel FF3 als van de importer). Maar ik kom niet echt verder. Heeft iemand hier ideëen?

Thanks!

-----------
edit

als ik zowel de firefly container standaard laat draaien op 80:8080 en de csv importer ook op de standaard porten laat staan dan krijg ik vanuit mijn host de standaard curl 7 fout, maar vanuit mijn VM krijg ik

code:
1
2
3

Error accessing "192.168.188.53/api/v1/about". Status code is 401. Body is: {"message":"Unauthenticated","exception":"AuthenticationException"}

[Voor 8% gewijzigd door Ircghost op 10-05-2021 14:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Ircghost schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:20:
Zou iemand mij kunnen helpen met het configureren van de CSV importer? Ik gebruik Docker om de boel te hosten. De docker installatie & DB loopt lekker (verassend want is mijn eerste keer met Docker :+ ).

Bijzonderheden van de installatie:
- OS: Ubuntu 21.04 in een VM via Oracle VM Virtual Box. De network adapter staat in bridged adapter modus
- Hosting methode: Docker
- Connectie methode: (nu nog) http
- Port:8080 (al heb ik ook de standaard 80:8080 gebruikt tijdens het debuggen)

.env file:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24

services:
  app:
    volumes:
    ports:
      - 8080:8080
    depends_on:
      - db
  db:
    environment:
      - MYSQL_USER=geheim
      - MYSQL_PASSWORD=geheim
      - MYSQL_DATABASE=geheim
    volumes:
volumes:
   firefly_iii_upload:
   firefly_iii_db:

Import docker script
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
#

FIREFLY_III_URL=172.17.0.2

sudo docker run -d \
--rm \
-e FIREFLY_III_ACCESS_TOKEN=$PERSONAL_ACCESS_TOKEN \
-e FIREFLY_III_URL=$FIREFLY_III_URL \
-p 8081:8080 \
fireflyiii/csv-importer:latest
Als je jezelf toevoegt aan de "docker" groep heb je geen sudo nodig. Dat scheelt weer ;)
Als ik de locatie op (zowel op VM als op mijn host pc dan krijg ik onderstaande tekst. NOTE: ik heb hetzelfde geprobeerd met de VM IP (192.168.188.53). Behalve een wijziging van de respectievelijke tekst is de foutcode hetzelfde.
code:
1
2
3

cURL error 7: Failed to connect to 172.17.0.2 port 80: Connection refused (see https://curl.haxx.se/libcurl/c/libcurl-errors.html) for 172.17.0.2/api/v1/about

Ik heb ondertussen getest met wat restarts, aanpassingen van ports (van zowel FF3 als van de importer). Maar ik kom niet echt verder. Heeft iemand hier ideëen?
Connection refused wellicht omdat je poort 8080 moet gebruiken.
Thanks!

-----------
edit

als ik zowel de firefly container standaard laat draaien op 80:8080 en de csv importer ook op de standaard porten laat staan dan krijg ik vanuit mijn host de standaard curl 7 fout, maar vanuit mijn VM krijg ik

code:
1
2
3

Error accessing "192.168.188.53/api/v1/about". Status code is 401. Body is: {"message":"Unauthenticated","exception":"AuthenticationException"}
OK stapje verder alweer. In de volgende release is het woord "valid" verdwenen want dat is super verwarrend.

Maar het betekent dat je nog geen correct $PERSONAL_ACCESS_TOKEN hebt, zo te zien. Zou dat het kunnen zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Koepert schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:33:
Vraagje, ik gebruik de nieuwe beta-layout, maar loop tegen incidenteel dit gedrag aan:

[Afbeelding]

Ligt dat aan de Beta, of moet ik het probleem bij mezelf zoeken ..

Het is incidenteel en zowel op 5.5.2 tm nu 5.5.7 gebeurd dit af en toe. Refresh verwijderd het soms.. nu niet. Browser is momenteel Iridium, maar het is ook wel in andere Chromium-derivaten voorgekomen.
Nee die is mij nog niet gelukt, maar ik zal iridium er eens op zetten!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:07

Ircghost

Moderator Spielerij

Honeybadger doesn&#039;t care!

@Firefly III :+ ik had blijkbaar die eerste 'e' gemist in mijn personal access token (dus eeyj ipv eyj).. doordat er dus stond dat ik een valid PAC had ging ik daar niet meer troubleshooten..

Bedankt voor uw snelle hulp! Nu eens de import uitproberen.

Acties:
  • +14Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Voor wie meer wilt horen over het verschil tussen gewone source en open source, development en hoe ik dat doe met Firefly III. Tijdens de Tweakers Developers Summit 2021 geef ik een korte presentatie over Firefly III!

https://tweakers.net/partners/devsummit/1466/sanderdorigo/

Ik ben er stiekem best wel trots op dat ik dit platform krijg. Als je nou zegt van “ja leuk voor je maar ik ga echt geen 40 ballen neerleggen om jou te horen kletsen” even goede vrienden natuurlijk :D

Maar kijk ook zeker naar de rest van de lineup want die is ook zeer de moeite waard :7

[Voor 34% gewijzigd door Firefly III op 16-05-2021 17:54]

• Koepert
Dit is een vaag probleem denk ik..

Could not poll the database: SQLSTATE[HY000] [1045] Access denied for user 'firefly'@'172.18.0.3' (using password: YES) (SQL: select `id`, `name`, `data` from `configuration` where `name` = is_demo_site and `configuration`.`deleted_at` is null limit 1)

Volgens mij heb ik zowel de env file als de compose.yml goed aangepast.. Waar wijst bovenstaande precies op?

Mijn docker-compose:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24

services:
  app:
    volumes:
    ports:
      - 80:8080
    depends_on:
      - db
  db:
    environment:
      - MYSQL_USER=firefly
      - MYSQL_PASSWORD=firefly
      - MYSQL_DATABASE=firefly
    volumes:
volumes:
   firefly_iii_upload:
   firefly_iii_db:

Mijn .env

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
# You can leave this on "local". If you change it to production most console commands will ask for extra confirmation.
# Never set it to "testing".
APP_ENV=local

# Set to true if you want to see debug information in error screens.
APP_DEBUG=false

# This should be your email address.
# If you use Docker or similar, you can set this variable from a file by using SITE_OWNER_FILE
SITE_OWNER=mailadres ingevuld. 

# The encryption key for your sessions. Keep this very secure.
# Change it to a string of exactly 32 chars or use something like `php artisan key:generate` to generate it.
# If you use Docker or similar, you can set this variable from a file by using APP_KEY_FILE
APP_KEY=32charskey ingevuld, hier weggehaald

# Firefly III will launch using this language (for new users and unauthenticated visitors)
# For a list of available languages: https://github.com/firefly-iii/firefly-iii/tree/main/resources/lang
#
# If text is still in English, remember that not everything may have been translated.
DEFAULT_LANGUAGE=nl_NL

# The locale defines how numbers are formatted.
# by default this value is the same as whatever the language is.
DEFAULT_LOCALE=equal

# Change this value to your preferred time zone.
# Example: Europe/Amsterdam
# For a list of supported time zones, see https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_tz_database_time_zones
TZ=Europe/Amsterdam

# TRUSTED_PROXIES is a useful variable when using Docker and/or a reverse proxy.
# Set it to ** and reverse proxies work just fine.
TRUSTED_PROXIES=**

# The log channel defines where your log entries go to.
# Several other options exist. You can use 'single' for one big fat error log (not recommended).
# Also available are 'syslog', 'errorlog' and 'stdout' which will log to the system itself.
# A rotating log option is 'daily', creates 5 files that (surprise) rotate.
# Default setting 'stack' will log to 'daily' and to 'stdout' at the same time.

# - Docker + versions <= 4.8.1.8 and before: use "stdout"
# - Docker + versions >  4.8.1.8           : use "docker_out"
# - Docker + versions >=  5.1.1            : use "stack"
# - For everything else (als not Docker)   : use 'stack'

LOG_CHANNEL=stack

# Log level. You can set this from least severe to most severe:
# debug, info, notice, warning, error, critical, alert, emergency
# If you set it to debug your logs will grow large, and fast. If you set it to emergency probably
# nothing will get logged, ever.
APP_LOG_LEVEL=notice

# Audit log level.
# set to "emergency" if you dont want to store audit logs.
# leave on info otherwise.
AUDIT_LOG_LEVEL=info

# Database credentials. Make sure the database exists. I recommend a dedicated user for Firefly III
# For other database types, please see the FAQ: https://docs.firefly-iii.org/support/faq
# If you use Docker or similar, you can set these variables from a file by appending them with _FILE
# Use "pgsql" for PostgreSQL
# Use "mysql" for MySQL and MariaDB.
# Use "sqlite" for SQLite.
DB_CONNECTION=mysql
DB_HOST=db
DB_PORT=3306
DB_DATABASE=firefly
DB_USERNAME=firefly
DB_PASSWORD=AANGEPAST

# Firefly III can collect telemetry on how you use Firefly III. This is opt-in.
# In order to allow this, change the following variable to true.
# To read more about this feature, go to this page: https://docs.firefly-iii.org/support/telemetry
SEND_TELEMETRY=false

FIREFLY_III_LAYOUT=v2

#
# If you have trouble configuring your Firefly III installation, DON'T BOTHER setting this variable.
# It won't work. It doesn't do ANYTHING. Don't believe the lies you read online. I'm not joking.
# This configuration value WILL NOT HELP.
#
# This variable is ONLY used in some of the emails Firefly III sends around. Nowhere else.
# So when configuring anything WEB related this variable doesn't do anything. Nothing
#
# If you're stuck I understand you get desperate but look SOMEWHERE ELSE.
#
APP_URL=http://localhost

[Voor 84% gewijzigd door Koepert op 02-06-2021 16:44]

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verkeerd password (of niet-bestaande user of user zonder de juiste rechten op de DB) als je het mij vraagt.

Na update met de config files, ja dus: je Docker compose heeft het standaard wachtwoord ("MYSQL_PASSWORD=firefly"), je .env een ander wachtwoord ("DB_PASSWORD=AANGEPAST"). Dat gaat hem dus niet worden.

[Voor 63% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 02-06-2021 16:53]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Koepert
Herko_ter_Horst schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:48:
Verkeerd password (of niet-bestaande user of user zonder de juiste rechten op de DB) als je het mij vraagt.

Na update met de config files, ja dus: je Docker compose heeft het standaard wachtwoord ("MYSQL_PASSWORD=firefly"), je .env een ander wachtwoord ("DB_PASSWORD=AANGEPAST"). Dat gaat hem dus niet worden.
Excuus.. slordigheidje mijnerzijds om mijn gegevens anoniem te houden. Ik had het pwd bij beide moeten aanpassen naar hetzelfde... beide wachtwoorden zijn hetzelfde, maar noch firefly noch AANGEPAST zeg maar :P

Heb de log er bij gepakt. Veel tekst, maar ik denk dat dit het belangrijkste stuk is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
127.0.0.1 - - [03/Jun/2021:07:26:13 +0200] "OPTIONS * HTTP/1.0" 200 110 "-" "Apache/2.4.38 (Debian) (internal dummy connection)",
127.0.0.1 - - [03/Jun/2021:07:26:14 +0200] "OPTIONS * HTTP/1.0" 200 110 "-" "Apache/2.4.38 (Debian) (internal dummy connection)",
[2021-06-03 07:26:21] local.ERROR: Exception is: {"class":"FireflyIII\\Exceptions\\FireflyException","errorMessage":"Could not poll the database: SQLSTATE[HY000] [1045] Access denied for user 'firefly'@'172.18.0.3' (using password: YES) (SQL: select `id`, `name`, `data` from `configuration` where `name` = is_demo_site and `configuration`.`deleted_at` is null limit 1)","time":"Thu, 03 Jun 2021 07:26:21 +0200","file":"\/var\/www\/html\/app\/Support\/FireflyConfig.php","line":83,"code":0,"version":"5.5.11","url":"http:\/\/192.168.178.109","userAgent":"Mozilla\/5.0 (X11; Linux x86_64) AppleWebKit\/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome\/91.0.4472.77 Safari\/537.36","json":true}  ,
[2021-06-03 07:26:21] local.ERROR: Exception when mailing: Connection could not be established with host  :stream_socket_client(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known  ,
[2021-06-03 07:26:21] local.ERROR: Could not poll the database: SQLSTATE[HY000] [1045] Access denied for user 'firefly'@'172.18.0.3' (using password: YES) (SQL: select `id`, `name`, `data` from `configuration` where `name` = is_demo_site and `configuration`.`deleted_at` is null limit 1) {"exception":"[object] (FireflyIII\\Exceptions\\FireflyException(code: 0): Could not poll the database: SQLSTATE[HY000] [1045] Access denied for user 'firefly'@'172.18.0.3' (using password: YES) (SQL: select `id`, `name`, `data` from `configuration` where `name` = is_demo_site and `configuration`.`deleted_at` is null limit 1) at /var/www/html/app/Support/FireflyConfig.php:83),
[stacktrace],

[2021-06-03 07:26:34] local.ERROR: Exception is: {"class":"FireflyIII\\Exceptions\\FireflyException","errorMessage":"Could not poll the database: SQLSTATE[HY000] [1045] Access denied for user 'firefly'@'172.18.0.3' (using password: YES) (SQL: select `id`, `name`, `data` from `configuration` where `name` = is_demo_site and `configuration`.`deleted_at` is null limit 1)","time":"Thu, 03 Jun 2021 07:26:34 +0200","file":"\/var\/www\/html\/app\/Support\/FireflyConfig.php","line":83,"code":0,"version":"5.5.11","url":"http:\/\/192.168.178.109","userAgent":"Mozilla\/5.0 (X11; Linux x86_64) AppleWebKit\/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome\/91.0.4472.77 Safari\/537.36","json":true}  ,
[2021-06-03 07:26:34] local.ERROR: Exception when mailing: Connection could not be established with host  :stream_socket_client(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known  ,
[2021-06-03 07:26:34] local.ERROR: Could not poll the database: SQLSTATE[HY000] [1045] Access denied for user 'firefly'@'172.18.0.3' (using password: YES) (SQL: select `id`, `name`, `data` from `configuration` where `name` = is_demo_site and `configuration`.`deleted_at` is null limit 1) {"exception":"[object] (FireflyIII\\Exceptions\\FireflyException(code: 0): Could not poll the database: SQLSTATE[HY000] [1045] Access denied for user 'firefly'@'172.18.0.3' (using password: YES) (SQL: select `id`, `name`, `data` from `configuration` where `name` = is_demo_site and `configuration`.`deleted_at` is null limit 1) at /var/www/html/app/Support/FireflyConfig.php:83),

K ben het met je eens dat t lijkt op verkeerde user, maar ik heb die net gedriedubbelcheckt.. Zowel in de compose als de .env gebruik ik dezelfde gegevens.

[Voor 73% gewijzigd door Koepert op 03-06-2021 07:35]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• 3ssen
Firefly III schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:25:
Voor wie meer wilt horen over het verschil tussen gewone source en open source, development en hoe ik dat doe met Firefly III. Tijdens de Tweakers Developers Summit 2021 geef ik een korte presentatie over Firefly III!

https://tweakers.net/partners/devsummit/1466/sanderdorigo/

Ik ben er stiekem best wel trots op dat ik dit platform krijg. Als je nou zegt van “ja leuk voor je maar ik ga echt geen 40 ballen neerleggen om jou te horen kletsen” even goede vrienden natuurlijk :D

Maar kijk ook zeker naar de rest van de lineup want die is ook zeer de moeite waard :7
Succes vanavond!

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Koepert schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:21:
Dit is een vaag probleem denk ik..
Zou het kunnen dat je de container ooit 1x hebt gedraaid? Want als je de onderliggende volumes niet wegpleurt, zal het wachtwoord niet meer wijzigen als je je configuratie aanpast. De database container houdt $oudwachtwoord tot het eind der tijden. Dus als je die later update, is het jammer.

Wellicht helpt het als je je oude DB volumes weggooit?
Thx oOo

Zit inmiddels naar de presentaties van vrijdag te kijken. Als spreker kreeg ik een vrijkaartje. Gisteren veel te druk met mijn eigen verhaal. Ik vond het leuk iig, weet niet wie van jullie het heeft gevolgd maar het was top. Ik had een mega stopwatch in beeld maar alsnog door mijn tijd heen :').

Leuke vragen gehad, in 20 minuutjes slechts toch wat interessante dingen kunnen laten zien, en wie weet weer wat gebruikers er bij B-)

Dit was mij setup btw. Dankzij twee schermen en remote werken had ik een spiekbriefje, erg chill.

• Koepert
Firefly III schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:30:
[...]

Zou het kunnen dat je de container ooit 1x hebt gedraaid? Want als je de onderliggende volumes niet wegpleurt, zal het wachtwoord niet meer wijzigen als je je configuratie aanpast. De database container houdt $oudwachtwoord tot het eind der tijden. Dus als je die later update, is het jammer.

Wellicht helpt het als je je oude DB volumes weggooit?
Dit was het wel idd. K heb de containers incl volumes verwijderd en toen opnieuw gedraaid en toen werkte het wel. Komt het volgende. Ik ben blijkbaar iets te noob voor dit..

Ik heb hierboven al een keer gevraagd naar een migratie van de db. Maar hoe pak ik dat precies aan. Als ik op mn vervangende machine een docker-compose draai krijg ik (logischerwijs) een compleet nieuwe install van Firefly-iii. Als ik de db-image botweg vervang door de image van de oude instance, krijg ik weer een 500 foutmelding.

- ik heb een image gemaakt van de ' oude' db-container (en van de app for that matter)
- ik heb een export gedraaid van de transacties
- ik kan nog bij de portainer & frontend van de oude firefly, maar de OS-disk van mn oude systeem (Proxmox) is stuk, dus via ssh kan ik momenteel NIET bij de host. Wel via Portainer op de betrokken containers omdat die op een andere disk staat..

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Ja, ik had qua back-up dit beter aan kunnen pakken. Snap ik. Als ik daardoor geen enkele optie meer heb.. soit.. maar als er nog opties zijn hoor ik het graag.

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Koepert schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 21:37:
[...]

Dit was het wel idd. K heb de containers incl volumes verwijderd en toen opnieuw gedraaid en toen werkte het wel. Komt het volgende. Ik ben blijkbaar iets te noob voor dit..

Ik heb hierboven al een keer gevraagd naar een migratie van de db. Maar hoe pak ik dat precies aan. Als ik op mn vervangende machine een docker-compose draai krijg ik (logischerwijs) een compleet nieuwe install van Firefly-iii. Als ik de db-image botweg vervang door de image van de oude instance, krijg ik weer een 500 foutmelding.

- ik heb een image gemaakt van de ' oude' db-container (en van de app for that matter)
- ik heb een export gedraaid van de transacties
- ik kan nog bij de portainer & frontend van de oude firefly, maar de OS-disk van mn oude systeem (Proxmox) is stuk, dus via ssh kan ik momenteel NIET bij de host. Wel via Portainer op de betrokken containers omdat die op een andere disk staat..

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Ja, ik had qua back-up dit beter aan kunnen pakken. Snap ik. Als ik daardoor geen enkele optie meer heb.. soit.. maar als er nog opties zijn hoor ik het graag.
Zet een nieuwe Firefly III op, op de nieuwe machine. Met DB en al, maakt niet zoveel uit.

Kijk dan eens naar "mysqldump" en Docker. Je kan de oude database daarmee exporteren en in de nieuwe weer importeren.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:14
Ik heb nog steeds de intentie om FireFly III te gaan gebruiken, maar even te druk met leren en what not. :P

Echter, bij de boogschietclub van mijn vrouw willen ze van het omslachtige club boekhoud programma af.
Er is natuurlijk van alles te vinden en zoveel hoeven ze niet per jaar te doen.
Maar weet niet of FireFly III daar wel geschikt voor is. Ik moest er aan denken omdat importeren vanuit de bank ook wel een must is (anders is Excel natuurlijk ook gewoon een optie).

En hoe zit dat uiteraard met kosten? Ik bedoel, het is niet prive gebruik zeg maar.

[Voor 8% gewijzigd door Arunia op 22-06-2021 11:56]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:37

_Eend_

🌻🇺🇦

Arunia schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:55:
Ik heb nog steeds de intentie om FireFly III te gaan gebruiken, maar even te druk met leren en what not. :P

Echter, bij de boogschietclub van mijn vrouw willen ze van het omslachtige club boekhoud programma af.
Maar weet niet of FireFly III daar wel geschikt voor is. Ik moest er aan denken omdat importeren vanuit de bank ook wel een must is (anders is Excel natuurlijk ook gewoon een optie).

En hoe zit dat uiteraard met kosten? Ik bedoel, het is niet prive gebruik zeg maar.
Los van eventuele kosten: wie gaat het onderhouden als jij het niet meer doet?

• Arunia
@_Eend_ Dat is inderdaad een heel goed punt. En ook absoluut de reden om het niet op die manier te doen.

[Voor 39% gewijzigd door Arunia op 22-06-2021 13:18]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Arunia schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:55:

Ik zou voor zo'n vereniging gewoon iets makkelijks en praktisch als bijv. Snelstart of bijv. MoneyMonk proberen. Vooral Snelstart is iets waar iedere boekhoud(st)er wel ooit mee gewerkt heeft, dus dan ben je niet afhankelijk van (jouw) kennis van Firefly.

Firefly is natuurlijk een hele mooie oplossing, maar is niet als SaaS beschikbaar, wat je hier juist wel. Daarbij zit er wel een flinke leercurve achter optimaal gebruik, die best wel niche is, wat niet wenselijk is in een organisatie waar vaak 'gewoon iemand in het bestuur' de administratie doet.

Maar goed, ik zou vooral je vraag eens stellen in Programma om geld mee te beheren, misschien dat je toch terugkomt bij Firefly, maar dat zou niet mijn eerste keuze zijn voor dit specifiek doel

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Arunia schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:14:
@_Eend_ Dat is inderdaad een heel goed punt. En ook absoluut de reden om het niet op die manier te doen.
Ik zou het niet snel denken maar hier zou ik mijn eigen tool niet aanraden :D

Je wilt iets stabiels hebben en zelfs Excel is in die zin "stabieler" omdat het makkelijker overdraagbaar is. Een online tool met accounts enzo (cloud hosting) is ook een prima plan.

Firefly III zit echt meer in de fase self-hosted en dat is nog niet heel erg geschikt.

• Arunia
@Oon Denk het ook wel inderdaad. Op zich hebben ze vrij weinig wat er in komt en uit gaat. Wat dat betreft denk ik dat ik eens ga klooien met Excel. SaaS ben ik wel bekend mee en heb je ook helemaal gelijk in.
Zag een site waar een Excel sjabloon stond. Dus why not.

@Firefly III Haha, als jij het al af raadt, dan weet ik zeker genoeg.
Was meer een idee omdat het importeren ondersteund, maar inderdaad, het moet anderen uitgelegd kunnen worden en overgedragen kunnen worden. Dat gaat hem niet worden.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Elk maand start ik de csv importer om mijn ING bankafschriften in te laden. Vorige maand was alles goed gelukt, vorige week wilde ik weer een maand inladen maar ik kreeg de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
Error accessing "https://firefly.example.com/api/v1/about".
Status code is 401.
Body is: {"message":"Unauthenticated","exception":"AuthenticationException"}

Ik gebruik beide als docker containers, eerst met firefly 5.5.11 en de csv importer van 2.5.2. Maar ook met een update naar resp 5.5.12 en 2.5.3, blijft de melding bestaan.

Mijn .env heb ik aangepast naar:
code:
1
2
APP_DEBUG=true
APP_LOG_LEVEL=debug

Maar in mijn docker logging, ik krijg eigenlijk weinig terug:
172.20.0.9 - - [12/Jul/2021:15:55:17 +0200] "GET /api/v1/about HTTP/1.1" 401 1004 "-" "GuzzleHttp/7"

Ik heb een paar pogingen gedaan:
  1. Ik heb een nieuwe access token aangemaakt (Profiel > OAuth > Persoonlijke toegangscode) en die gebruikt in mijn .env van de csv importer
  2. Docker containers geupdate naar laatste versie
  3. Docker containers herstarten
Mijn setup gebruikt Traefik, maar dat heeft in het verleden altijd al gewerkt. Ik zie wel een andere foutmelding bij het opstarten van firefly, maar kan niet zo goed relateren aan de fout die hierboven beschreven staat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
Hi there,

Firefly III v5.5.12 ran into an error: The MAC is invalid..

The error was of type "Illuminate\Contracts\Encryption\DecryptException".

The error occurred on/at: Sun, 11 Jul 2021 19:25:56 +0200.

This error occurred in file "/var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Encryption/Encrypter.php" on line 200 with code 0.

There was no user logged in for this error or no user was detected.

The IP address related to this error is: 127.0.0.1
URL is: http://firefly.example.com
User agent: Symfony

The full stacktrace is below. If you think this is a bug in Firefly III, you can forward this message to james@firefly-iii.org. This can help fix the bug you just encountered.

If you prefer, you can also open a new issue on https://github.com/firefly-iii/firefly-iii/issues.

The full stacktrace is below:

#0 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Encryption/Encrypter.php(137): Illuminate\Encryption\Encrypter->getJsonPayload()
#1 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Support/Facades/Facade.php(261): Illuminate\Encryption\Encrypter->decrypt()
#2 /var/www/html/app/Support/System/OAuthKeys.php(104): Illuminate\Support\Facades\Facade::__callStatic()
#3 /var/www/html/app/Console/Commands/Integrity/RestoreOAuthKeys.php(129): FireflyIII\Support\System\OAuthKeys::restoreKeysFromDB()
#4 /var/www/html/app/Console/Commands/Integrity/RestoreOAuthKeys.php(77): FireflyIII\Console\Commands\Integrity\RestoreOAuthKeys->restoreKeysFromDB()
#5 /var/www/html/app/Console/Commands/Integrity/RestoreOAuthKeys.php(56): FireflyIII\Console\Commands\Integrity\RestoreOAuthKeys->restoreOAuthKeys()
#6 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Container/BoundMethod.php(36): FireflyIII\Console\Commands\Integrity\RestoreOAuthKeys->handle()
#7 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Container/Util.php(40): Illuminate\Container\BoundMethod::Illuminate\Container\{closure}()
#8 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Container/BoundMethod.php(93): Illuminate\Container\Util::unwrapIfClosure()
#9 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Container/BoundMethod.php(37): Illuminate\Container\BoundMethod::callBoundMethod()
#10 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Container/Container.php(611): Illuminate\Container\BoundMethod::call()
#11 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Console/Command.php(136): Illuminate\Container\Container->call()
#12 /var/www/html/vendor/symfony/console/Command/Command.php(256): Illuminate\Console\Command->execute()
#13 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Console/Command.php(121): Symfony\Component\Console\Command\Command->run()
#14 /var/www/html/vendor/symfony/console/Application.php(971): Illuminate\Console\Command->run()
#15 /var/www/html/vendor/symfony/console/Application.php(290): Symfony\Component\Console\Application->doRunCommand()
#16 /var/www/html/vendor/symfony/console/Application.php(166): Symfony\Component\Console\Application->doRun()
#17 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Console/Application.php(92): Symfony\Component\Console\Application->run()
#18 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Console/Kernel.php(129): Illuminate\Console\Application->run()
#19 /var/www/html/artisan(37): Illuminate\Foundation\Console\Kernel->handle()
#20 {main}

Beep boop,

The Firefly III Mail Robot

PS: This message was sent because a request from IP  triggered it.

[2021-07-11 19:25:57] local.ERROR: The MAC is invalid. {"exception":"[object] (Illuminate\\Contracts\\Encryption\\DecryptException(code: 0): The MAC is invalid. at /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Encryption/Encrypter.php:200)
[stacktrace]
#0 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Encryption/Encrypter.php(137): Illuminate\\Encryption\\Encrypter->getJsonPayload()
#1 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Support/Facades/Facade.php(261): Illuminate\\Encryption\\Encrypter->decrypt()
#2 /var/www/html/app/Support/System/OAuthKeys.php(104): Illuminate\\Support\\Facades\\Facade::__callStatic()
#3 /var/www/html/app/Console/Commands/Integrity/RestoreOAuthKeys.php(129): FireflyIII\\Support\\System\\OAuthKeys::restoreKeysFromDB()
#4 /var/www/html/app/Console/Commands/Integrity/RestoreOAuthKeys.php(77): FireflyIII\\Console\\Commands\\Integrity\\RestoreOAuthKeys->restoreKeysFromDB()
#5 /var/www/html/app/Console/Commands/Integrity/RestoreOAuthKeys.php(56): FireflyIII\\Console\\Commands\\Integrity\\RestoreOAuthKeys->restoreOAuthKeys()
#6 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Container/BoundMethod.php(36): FireflyIII\\Console\\Commands\\Integrity\\RestoreOAuthKeys->handle()
#7 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Container/Util.php(40): Illuminate\\Container\\BoundMethod::Illuminate\\Container\\{closure}()
#8 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Container/BoundMethod.php(93): Illuminate\\Container\\Util::unwrapIfClosure()
#9 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Container/BoundMethod.php(37): Illuminate\\Container\\BoundMethod::callBoundMethod()
#10 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Container/Container.php(611): Illuminate\\Container\\BoundMethod::call()
#11 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Console/Command.php(136): Illuminate\\Container\\Container->call()
#12 /var/www/html/vendor/symfony/console/Command/Command.php(256): Illuminate\\Console\\Command->execute()
#13 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Console/Command.php(121): Symfony\\Component\\Console\\Command\\Command->run()
#14 /var/www/html/vendor/symfony/console/Application.php(971): Illuminate\\Console\\Command->run()
#15 /var/www/html/vendor/symfony/console/Application.php(290): Symfony\\Component\\Console\\Application->doRunCommand()
#16 /var/www/html/vendor/symfony/console/Application.php(166): Symfony\\Component\\Console\\Application->doRun()
#17 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Console/Application.php(92): Symfony\\Component\\Console\\Application->run()
#18 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Foundation/Console/Kernel.php(129): Illuminate\\Console\\Application->run()
#19 /var/www/html/artisan(37): Illuminate\\Foundation\\Console\\Kernel->handle()
#20 {main}
"} 

In Encrypter.php line 200:

The MAC is invalid.
Iemand een idee?

• Thijmen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02 21:48
Ik probeer mijn bank export te importeren. So far so good.

Volgens de documentatie maak ik op dat ik voor boodschappen het beste een budget kan gebruiken (https://docs.firefly-iii.org/firefly-iii/concepts/budgets/).
Is er een manier om tijdens de import bijvoorbeeld alles van de Albert Heijn te mappen naar dit budget?

Moet ik daar een automation voor maken of toch een categorie voor boodschappen? Wat doen jullie?

[Voor 13% gewijzigd door Thijmen op 11-08-2021 21:44]

• leander-s
  • Registratie: November 2011
Thijmen schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:42:
Ik probeer mijn bank export te importeren. So far so good.

Volgens de documentatie maak ik op dat ik voor boodschappen het beste een budget kan gebruiken (https://docs.firefly-iii.org/firefly-iii/concepts/budgets/).
Is er een manier om tijdens de import bijvoorbeeld alles van de Albert Heijn te mappen naar dit budget?
De beste optie om dat te realiseren, is door het werken met rules binnen Firefly. Hierdoor kan je bijvoorbeeld aangeven dat alle transacties gekoppeld aan het bronaccount Albert Hein automatisch worden gekoppeld aan het budget Boodschappen.

Je kan namelijk tijdens het importproces aangegeven dat de rules moeten worden verwerkt. Hierdoor worden dan automatisch de aangemaakte acties uitgevoerd.

• Thijmen
leander-s schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:47:
[...]

De beste optie om dat te realiseren, is door het werken met rules binnen Firefly. Hierdoor kan je bijvoorbeeld aangeven dat alle transacties gekoppeld aan het bronaccount Albert Hein automatisch worden gekoppeld aan het budget Boodschappen.

Je kan namelijk tijdens het importproces aangegeven dat de rules moeten worden verwerkt. Hierdoor worden dan automatisch de aangemaakte acties uitgevoerd.
Helder, wat doe jij? Heb jij een categorie voor boodschappen of doe je daar een dedicated account voor? Zoek nog de gouden regel en ben vooralsnog vaak gewoon weer backups terug aan het zetten om met een schoon systeem te beginnen om vervolgens weer een ander import te draaien met andere mapping.

• leander-s
Thijmen schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:49:
[...]

Helder, wat doe jij? Heb jij een categorie voor boodschappen of doe je daar een dedicated account voor? Zoek nog de gouden regel en ben vooralsnog vaak gewoon weer backups terug aan het zetten om met een schoon systeem te beginnen om vervolgens weer een ander import te draaien met andere mapping.
Er is volgens mij niet echt een best practice, maar ik doe het op de volgende wijze.

Ik laat gewoon de bestaande source en destination accounts intact. Maar werk met categorieën en tags inderdaad. Dus ik heb regels welke het bronaccount gebruiken, en daar een categorie aan toevoegen. Daarnaast heb ik ook regels aangemaakt welke er dan ook nog een tag aan toevoegen. Zodat ik makkelijk kan zien om welke supermarkt het gaat.

Als je dit wil koppelen aan een budget kan je een extra rule aanmaken welke alles van categorie boodschappen toewijst aan budget xxxx

• Thijmen
leander-s schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:00:
[...]

Er is volgens mij niet echt een best practice, maar ik doe het op de volgende wijze.

Ik laat gewoon de bestaande source en destination accounts intact. Maar werk met categorieën en tags inderdaad. Dus ik heb regels welke het bronaccount gebruiken, en daar een categorie aan toevoegen. Daarnaast heb ik ook regels aangemaakt welke er dan ook nog een tag aan toevoegen. Zodat ik makkelijk kan zien om welke supermarkt het gaat.

Als je dit wil koppelen aan een budget kan je een extra rule aanmaken welke alles van categorie boodschappen toewijst aan budget xxxx
Hmm I see. En heb je dan expense accounts voor "boodschappen", om deze vervolgens daarin te mappen, of laat je alles automatisch expense accounts aanmaken?

Of is dat uberhaupt slim om expense accounts aan te maken als categorieen?

[Voor 4% gewijzigd door Thijmen op 11-08-2021 23:05]

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
mithras schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:50:
Elk maand start ik de csv importer om mijn ING bankafschriften in te laden. Vorige maand was alles goed gelukt, vorige week wilde ik weer een maand inladen maar ik kreeg de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
Error accessing "https://firefly.example.com/api/v1/about".
Status code is 401.
Body is: {"message":"Unauthenticated","exception":"AuthenticationException"}

Ik gebruik beide als docker containers, eerst met firefly 5.5.11 en de csv importer van 2.5.2. Maar ook met een update naar resp 5.5.12 en 2.5.3, blijft de melding bestaan.

Iemand een idee?
Sorry deze heb ik helemaal gemist. Zou het kunnen dat de APP_KEY is gewijzigd in de tussentijd?
Thijmen schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:49:
[...]

De "best practice" (want ik doe het :P ), is alsvolgt:

- Destination account is "Albert Heijn", net als "Coop" of "Plus". Ik zou zelf geen "Albert Heijn Amsterdam", "Rotterdam" etc., aan gaan maken, dat schiet niet echt op. Soms doe ik wel "Tankstation De Paal" als ik er vaker kom en de rest gewoon onder "Tankstation Esso" oid.
- Budget is idd "Boodschappen", al zie je soms ook "Gezamenlijke boodschappen" vs "Eigen boodschappen" voor mensen met een partner.
- Categorie is "dagelijkse boodschappen", want je kan ook "persoonlijke verzorging" of "huishouden" doen als je wilt specificeren.

• Thijmen
Firefly III schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:23:

De "best practice" (want ik doe het :P ), is alsvolgt:

- Destination account is "Albert Heijn", net als "Coop" of "Plus". Ik zou zelf geen "Albert Heijn Amsterdam", "Rotterdam" etc., aan gaan maken, dat schiet niet echt op. Soms doe ik wel "Tankstation De Paal" als ik er vaker kom en de rest gewoon onder "Tankstation Esso" oid.
- Budget is idd "Boodschappen", al zie je soms ook "Gezamenlijke boodschappen" vs "Eigen boodschappen" voor mensen met een partner.
- Categorie is "dagelijkse boodschappen", want je kan ook "persoonlijke verzorging" of "huishouden" doen als je wilt specificeren.
Maar heb je dan voor vrijwel type uitgave een speciaal expense account (boodschappen, vaste lasten (huur), vaste lasten (gas))? En dan op basis van (omschrijving?, handmatig?) voeg je het toe aan budgetten/categorieen?

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Thijmen schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:50:
[...]

Maar heb je dan voor vrijwel type uitgave een speciaal expense account (boodschappen, vaste lasten (huur), vaste lasten (gas))? En dan op basis van (omschrijving?, handmatig?) voeg je het toe aan budgetten/categorieen?
Ja. De "expense accounts" zijn plaatsen waar je geld heen gaat. Dat wil ik weten dus winkelketens, vrienden, online shops en anderen krijgen hun eigen expense account. Van bol.com tot mijn hypotheekverstrekker. Ik kan dus zien hoeveel geld ik bij Coolblue uitgeef (teveel ;( ).

Wat betreft de categorieën, dat blijft een beetje zoeken. Maar dat zijn er een stuk of 50. Hier een paar voorbeelden:
Abonnementen
Auto
Avondeten
Bankkosten
Belastingen
Beleggen
Boeken
Boetes
Cadeautjes
Cash
Dagelijkse boodschappen
Donaties
Drank
Drankjes
Ik heb maar vijf budgetten: vaste lasten, boodschappen, uitgaan, werk en overige dingen. Dit zijn namelijk allemaal dingen waar ik ook echt een maximaal budget (vandaar dus) aan heb toegewezen.

Bij mij valt alles in een categorie én een budget en ik doe zelf *niks* met importeren maar doe alles met de hand. Bewuste keuze.

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-03 20:22
Kan iemand mij uitleggen wat ik fout doe met Firefly3 op docker met Synology?

Welke volumes moet ik nou precies aanmaken en zou je deze in de map "docker" plaatsen? Ik snap er nog niet zo heel veel van. :?

Hij heeft wel een database aangemaakt.
Ik heb hem poort 8001 gegeven in plaats van de standaard poort.
Firewall staat goed.

Maar als ik hem na de installatie wil benaderen krijg ik de melding dat de pagina niet bereikt kan worden wanneer ik http://192.168.2.20:8001 of https://192.168.2.20:8001 gebruik.

[Voor 7% gewijzigd door HSG op 14-08-2021 09:44]

• leander-s
HSG schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 00:06:
Kan iemand mij uitleggen wat ik fout doe met Firefly3 op docker met Synology?

Welke volumes moet ik nou precies aanmaken en zou je deze in de map "docker" plaatsen? Ik snap er nog niet zo heel veel van. :?

Hij heeft wel een database aangemaakt.
Ik heb hem poort 8001 gegeven in plaats van de standaard poort.
Firewall staat goed.

Maar als ik hem na de installatie wil benaderen krijg ik de melding dat de pagina niet bereikt kan worden wanneer ik http://192.168.2.20:8001 of https://192.168.2.20:8001 gebruik.
Het is mogelijk om Firefly3 op een Synology te draaien, echter zullen de meeste gebruikers ervoor kiezen om dit op een virtuele machine te draaien of op iets zoals een Raspberry Pi. Hier is dan ook meer informatie over te vinden op internet.

Anyhow, ik heb het getest op een virtuele NAS en je hebt tenminste de volgende instellingen nodig:

* 2 volumes 1 voor Firefly en een voor de bijbehorende database.
De volumes kan je aanmaken door tijdens het aanmaken van de container te kiezen voor de geavanceerde opties en dan op het tabje volume een volume aanmaken.

De database heeft daarnaast nog een aantal omgevingsvariabelen (environment variables) nodig om zodat de ff3 container de database kan vullen. Ik heb de volgende instellingen gebruikt:
INI:
1
2
3
4
5
Variable                       Waarde
MYSQL_DATABASE    firefly
MYSQL_PASSWORD  VeranderMIJ! ( wachtwoord welke gebruikt gaat worden voor database)
MYSQL_USER            firefly
MYSQL_RANDOM_ROOT_PASSWORD true

Bij de ff3 container heb ik nog de volgende variabelen extra aan toegevoegd:
INI:
1
2
3
4
5
6
7
8
Variable                       Waarde
DB_DATABASE           firefly
DB_PASSWORD        VeranderMIJ! (wachtwoord welke gebruikt gaat om te verbinden met de database)
DB_USERNAME         firefly
DB_CONNECTION      mysql
DB_PORT                  3306
DB_HOST                  database (Naam van de databasecontainer)
APP_KEY                  KEY ( applicatiekey welke 32 characters lang moet zijn.

Tenslotte heb ik nog een applicatielink gemaakt. Hiermee kunnen beide machines elkaar vinden op basis van een opgegeven naam. Dit kan je ook maken d.m.v. een virtueel netwerk binnen Docker.

Gebruikte referenties:
https://docs.firefly-iii....-iii/installation/docker/
https://github.com/firefl...7cd5f4/docker-compose.yml

• Oon
  • Niet online
leander-s schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:02:
[...]

Het is mogelijk om Firefly3 op een Synology te draaien, echter zullen de meeste gebruikers ervoor kiezen om dit op een virtuele machine te draaien of op iets zoals een Raspberry Pi. Hier is dan ook meer informatie over te vinden op internet.
Waarom dat? Nieuwere Synology DiskStations zijn gewoon even snel als of sneller dan een Raspberry Pi, en die hebben tegenwoordig ook gewoon docker support, dus er is niet echt een reden om daar geen gebruik van te maken
Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee