@
Firefly III dank voor je reactie James - ik waardeer jouw software heel erg en je hebt gelijk, het is in veel opzichten gelijk aan YNAB. Overigens leef ik in YNAB ook van maand tot maand, zodra ik salaris binnenkrijg budgetteer ik de gehele volgende maand alvast (of is dit wel van salaris naar salaris leven

) of soms zet ik alle overtollige liquiditeiten op een te budgetteren rekening en vul ik alles pas op de 1e in.
Ik heb Firefly ook even apart gezet door een verhuizing en toen vergat ik een paar dagen mijn transacties te syncen, toen ging het even mis voor mij...
Qua layout, v2 ziet er al heel goed uit. Dark Mode komt eraan volgens je GitHub, dat is echt een USP voor mij van YNAB.
Wat ik vervelend vind, was dat ik recurring transacties niet per gisteren of een paar dagen ervoor kan ingeven, maar moet wachten tot de volgende maand. Maar dat is inherent aan een cron-job denk ik, niet Firefly's schuld.
Wat ik fijn vind aan Firefly: recurring transacties die het weekend overslaan! Dat is echt geniaal, geweldig gedaan en een zwaar minpunt aan YNAB. Ik word de 22e uitbetaald, logisch dat dat deze maand dus op vrijdag gaat zijn. Firefly houdt daar rekening mee, geweldig.
Het gebruiksgemak van YNAB is natuurlijk heel erg goed, maar er zit ook een heel bedrijf achter met meerdere teams plus een community waaruit YNAB Toolkit is voortgekomen. De Toolkit maakt het eigenlijk compleet (bijv. 115 opgeven en Enter klikken = 1,15 - 11500 is 115).
Maar vooral het gemak dat ik met een App mijn transactie kan toevoegen is natuurlijk awesome. Ik maak geen gebruik van automatische imports (vind ik alleen maar vervelend en dan houd ik de controle al helemaal niet) en voer iets in zodra ik iets heb betaald. Dat YNAB mij dan ook aangeeft dat mijn budget op is en ik geld ergens anders vandaan moet halen, geeft mij ook veel rust om er niet over heen te gaan.
Neemt niet weg dat ik nog steeds Firefly ga gebruiken hoor, de charme van self-hosted is natuurlijk heerlijk en je bent heel actief als developer, chapeau!
Mocht ik nog wat meer dingetjes tegenkomen, dan laat ik het ff weten

- ik maak nu al zo'n drie jaar gebruik van YNAB (zo wat iedere dag) dus ben wat dat betreft best wel bedreven erin.