• leander-s
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:39
Oon schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:10:
[...]

Waarom dat? Nieuwere Synology DiskStations zijn gewoon even snel als of sneller dan een Raspberry Pi, en die hebben tegenwoordig ook gewoon docker support, dus er is niet echt een reden om daar geen gebruik van te maken
Zeker, met de snelheid is inderdaad niets mis. Echter ben je in geval van problemen afhankelijk van de implementatie van Docker door Synology. Daarnaast ondersteund Synology bijvoorbeeld niet de Docker compose standaard vanuit de eigen interface, dit maakt dat je de configuraties moet vertalen naar gelijkwaardige acties binnen de webinterface.

Maar uiteindelijk kan iedereen natuurlijk zelf een keuze maken over het systeem wat je zelf het fijnste vind. Je zult alleen bij sommige systemen soms iets meer moeite moeten doen om hetzelfde doel te bereiken.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Firefly III schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:23:
[...]

Sorry deze heb ik helemaal gemist. Zou het kunnen dat de APP_KEY is gewijzigd in de tussentijd?
Over plm een week ben ik weer thuis, dan kijk ik er naar.

In principe niet, de containers zijn mogelijk op de rpi ooit herstart maar volumes zijn niet verwijderd en de config is hetzelfde gebleven... Mogelijk dat ze wel af en toe zijn herstart omdat ik met wat andere software aan het klooien was die een restart van de hele host nodig had.

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:43
leander-s schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:02:
[...]

Het is mogelijk om Firefly3 op een Synology te draaien, echter zullen de meeste gebruikers ervoor kiezen om dit op een virtuele machine te draaien of op iets zoals een Raspberry Pi. Hier is dan ook meer informatie over te vinden op internet.

Anyhow, ik heb het getest op een virtuele NAS en je hebt tenminste de volgende instellingen nodig:

* 2 volumes 1 voor Firefly en een voor de bijbehorende database.
De volumes kan je aanmaken door tijdens het aanmaken van de container te kiezen voor de geavanceerde opties en dan op het tabje volume een volume aanmaken. [Afbeelding]

De database heeft daarnaast nog een aantal omgevingsvariabelen (environment variables) nodig om zodat de ff3 container de database kan vullen. Ik heb de volgende instellingen gebruikt:
INI:
1
2
3
4
5
Variable                       Waarde
MYSQL_DATABASE    firefly
MYSQL_PASSWORD  VeranderMIJ! ( wachtwoord welke gebruikt gaat worden voor database)
MYSQL_USER            firefly
MYSQL_RANDOM_ROOT_PASSWORD true

Bij de ff3 container heb ik nog de volgende variabelen extra aan toegevoegd:
INI:
1
2
3
4
5
6
7
8
Variable                       Waarde
DB_DATABASE           firefly
DB_PASSWORD        VeranderMIJ! (wachtwoord welke gebruikt gaat om te verbinden met de database)
DB_USERNAME         firefly
DB_CONNECTION      mysql
DB_PORT                  3306
DB_HOST                  database (Naam van de databasecontainer)
APP_KEY                  KEY ( applicatiekey welke 32 characters lang moet zijn.

Tenslotte heb ik nog een applicatielink gemaakt. Hiermee kunnen beide machines elkaar vinden op basis van een opgegeven naam. Dit kan je ook maken d.m.v. een virtueel netwerk binnen Docker.

Gebruikte referenties:
https://docs.firefly-iii....-iii/installation/docker/
https://github.com/firefl...7cd5f4/docker-compose.yml
Dank voor je bericht. Je moet mij toch even helpen hiermee. Nu heb ik een docker staan met Firefly3 image. Mijn docker-compose-file ziet er als volgt uit.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
version: '3.3'

services:
  app:
    image: fireflyiii/core:latest
    volumes:
      - firefly_iii_upload:/var/www/html/storage/upload
    env_file: .env
    ports:
      - 8001:8001

volumes:
   firefly_iii_upload:

Ik heb het stuk van de db eruit gehaald omdat ik al een mariadb heb draaien. Daarnaast heb ik voor poort 8001:8001 gekozen omdat poort 80al gebruikt wordt. Mijn env-file ziet er als volgt uit.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
# You can leave this on "local". If you change it to production most console commands will ask for extra confirmation.
# Never set it to "testing".
APP_ENV=local

# Set to true if you want to see debug information in error screens.
APP_DEBUG=false

# This should be your email address.
# If you use Docker or similar, you can set this variable from a file by using SITE_OWNER_FILE
SITE_OWNER=mail@example.com

# The encryption key for your sessions. Keep this very secure.
# Change it to a string of exactly 32 chars or use something like `php artisan key:generate` to generate it.
# If you use Docker or similar, you can set this variable from a file by using APP_KEY_FILE
APP_KEY=ieoplokijhgdfgyhnbvcjk98765432qa

# Firefly III will launch using this language (for new users and unauthenticated visitors)
# For a list of available languages: https://github.com/firefly-iii/firefly-iii/tree/main/resources/lang
#
# If text is still in English, remember that not everything may have been translated.
DEFAULT_LANGUAGE=en_US

# The locale defines how numbers are formatted.
# by default this value is the same as whatever the language is.
DEFAULT_LOCALE=equal

# Change this value to your preferred time zone.
# Example: Europe/Amsterdam
# For a list of supported time zones, see https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_tz_database_time_zones
TZ=Europe/Amsterdam

# TRUSTED_PROXIES is a useful variable when using Docker and/or a reverse proxy.
# Set it to ** and reverse proxies work just fine.
TRUSTED_PROXIES=

# The log channel defines where your log entries go to.
# Several other options exist. You can use 'single' for one big fat error log (not recommended).
# Also available are 'syslog', 'errorlog' and 'stdout' which will log to the system itself.
# A rotating log option is 'daily', creates 5 files that (surprise) rotate.
# Default setting 'stack' will log to 'daily' and to 'stdout' at the same time.
LOG_CHANNEL=stack

# Log level. You can set this from least severe to most severe:
# debug, info, notice, warning, error, critical, alert, emergency
# If you set it to debug your logs will grow large, and fast. If you set it to emergency probably
# nothing will get logged, ever.
APP_LOG_LEVEL=notice

# Audit log level.
# Set this to "emergency" if you dont want to store audit logs, leave on info otherwise.
AUDIT_LOG_LEVEL=info

# Database credentials. Make sure the database exists. I recommend a dedicated user for Firefly III
# For other database types, please see the FAQ: https://docs.firefly-iii.org/support/faq
# If you use Docker or similar, you can set these variables from a file by appending them with _FILE
# Use "pgsql" for PostgreSQL
# Use "mysql" for MySQL and MariaDB.
# Use "sqlite" for SQLite.
DB_CONNECTION=mysql
DB_HOST=ipadres van nas
DB_PORT=3307
DB_DATABASE=Firefly3
DB_USERNAME=gebruikersnaam
DB_PASSWORD=wachtwoord

# MySQL supports SSL. You can configure it here.
# If you use Docker or similar, you can set these variables from a file by appending them with _FILE
MYSQL_USE_SSL=false
MYSQL_SSL_VERIFY_SERVER_CERT=true
# You need to set at least of these options
MYSQL_SSL_CAPATH=/etc/ssl/certs/
MYSQL_SSL_CA=
MYSQL_SSL_CERT=
MYSQL_SSL_KEY=
MYSQL_SSL_CIPHER=

# PostgreSQL supports SSL. You can configure it here.
PGSQL_SSL_MODE=prefer
PGSQL_SSL_ROOT_CERT=null
PGSQL_SSL_CERT=null
PGSQL_SSL_KEY=null
PGSQL_SSL_CRL_FILE=null

# If you're looking for performance improvements, you could install memcached or redis
CACHE_DRIVER=file
SESSION_DRIVER=file

# If you set either of the options above to 'redis', you might want to update these settings too
# If you use Docker or similar, you can set REDIS_HOST_FILE, REDIS_PASSWORD_FILE or
# REDIS_PORT_FILE to set the value from a file instead of from an environment variable

# can be tcp, unix or http
REDIS_SCHEME=tcp

# use only when using 'unix' for REDIS_SCHEME. Leave empty otherwise.
REDIS_PATH=

# use only when using 'tcp' or 'http' for REDIS_SCHEME. Leave empty otherwise.
REDIS_HOST=127.0.0.1
REDIS_PORT=6379
REDIS_PASSWORD=null

# always use quotes and make sure redis db "0" and "1" exists. Otherwise change accordingly.
REDIS_DB="0"
REDIS_CACHE_DB="1"

# Cookie settings. Should not be necessary to change these.
# If you use Docker or similar, you can set COOKIE_DOMAIN_FILE to set
# the value from a file instead of from an environment variable
# Setting samesite to "strict" may give you trouble logging in.
COOKIE_PATH="/"
COOKIE_DOMAIN=
COOKIE_SECURE=false
COOKIE_SAMESITE=lax

# If you want Firefly III to email you, update these settings
# For instructions, see: https://docs.firefly-iii.org/advanced-installation/email
MAIL_MAILER=log
MAIL_HOST=null
MAIL_PORT=2525
MAIL_FROM=changeme@example.com
MAIL_USERNAME=null
MAIL_PASSWORD=null
MAIL_ENCRYPTION=null

# Other mail drivers:
MAILGUN_DOMAIN=
MAILGUN_SECRET=

# If you are on EU region in mailgun, use api.eu.mailgun.net, otherwise use api.mailgun.net
# If you use Docker or similar, you can set this variable from a file by appending it with _FILE
MAILGUN_ENDPOINT=api.mailgun.net

MANDRILL_SECRET=
SPARKPOST_SECRET=

# Firefly III can send you the following messages.
SEND_REGISTRATION_MAIL=true
SEND_ERROR_MESSAGE=true
SEND_LOGIN_NEW_IP_WARNING=true

# These messages contain (sensitive) transaction information:
SEND_REPORT_JOURNALS=true

# Set this value to true if you want to set the location
# of certain things, like transactions. Since this involves an external service, it's optional
# and disabled by default.
ENABLE_EXTERNAL_MAP=false

# The map will default to this location:
MAP_DEFAULT_LAT=51.983333
MAP_DEFAULT_LONG=5.916667
MAP_DEFAULT_ZOOM=6

#
# Firefly III authentication settings
#

#
# Firefly III supports a few authentication methods:
# - 'web' (default, uses built in DB)
# - 'ldap'
# - 'remote_user_guard' for Authelia etc
# Read more about these settings in the documentation.
# https://docs.firefly-iii.org/advanced-installation/authentication
AUTHENTICATION_GUARD=web

#
# LDAP connection settings:
#
LDAP_HOST=ldap.yourserver.com
LDAP_PORT=389
LDAP_TIMEOUT=5
LDAP_SSL=false
LDAP_TLS=false

LDAP_BASE_DN="o=something,dc=site,dc=com"
LDAP_USERNAME="uid=X,ou=,o=,dc=something,dc=com"
LDAP_PASSWORD=super_secret

LDAP_AUTH_FIELD=uid

#
# Remote user guard settings
#
AUTHENTICATION_GUARD_HEADER=REMOTE_USER
AUTHENTICATION_GUARD_EMAIL=

#
# Extra authentication settings
#
CUSTOM_LOGOUT_URL=

# You can disable the X-Frame-Options header if it interferes with tools like
# Organizr. This is at your own risk. Applications running in frames run the risk
# of leaking information to their parent frame.
DISABLE_FRAME_HEADER=false

# You can disable the Content Security Policy header when you're using an ancient browser
# or any version of Microsoft Edge / Internet Explorer (which amounts to the same thing really)
# This leaves you with the risk of not being able to stop XSS bugs should they ever surface.
# This is at your own risk.
DISABLE_CSP_HEADER=false

# If you wish to track your own behavior over Firefly III, set valid analytics tracker information here.
# Nobody uses this except for me on the demo site. But hey, feel free to use this if you want to.
# Do not prepend the TRACKER_URL with http:// or https://
# The only tracker supported is Matomo.
# You can set the following variables from a file by appending them with _FILE:
TRACKER_SITE_ID=
TRACKER_URL=

#
# Firefly III supports webhooks. These are security sensitive and must be enabled manually first.
#
ALLOW_WEBHOOKS=false

#
# The static cron job token can be useful when you use Docker and wish to manage cron jobs.
# 1. Set this token to any 32-character value (this is important!).
# 2. Use this token in the cron URL instead of a user's command line token.
#
# For more info: https://docs.firefly-iii.org/firefly-iii/advanced-installation/cron/
#
STATIC_CRON_TOKEN=

# You can fine tune the start-up of a Docker container by editing these environment variables.
# Use this at your own risk. Disabling certain checks and features may result in lost of inconsistent data.
# However if you know what you're doing you can significantly speed up container start times.
# Set each value to true to enable, or false to disable.

# Check if the SQLite database exists. Can be skipped if you're not using SQLite.
# Won't significantly speed up things.
DKR_CHECK_SQLITE=true

# Run database creation and migration commands. Disable this only if you're 100% sure the DB exists
# and is up to date.
DKR_RUN_MIGRATION=true

# Run database upgrade commands. Disable this only when you're 100% sure your DB is up-to-date
# with the latest fixes (outside of migrations!)
DKR_RUN_UPGRADE=true

# Verify database integrity. Includes all data checks and verifications.
# Disabling this makes Firefly III assume your DB is intact.
DKR_RUN_VERIFY=true

# Run database reporting commands. When disabled, Firefly III won't go over your data to report current state.
# Disabling this should have no impact on data integrity or safety but it won't warn you of possible issues.
DKR_RUN_REPORT=true

# Generate OAuth2 keys.
# When disabled, Firefly III won't attempt to generate OAuth2 Passport keys. This won't be an issue, IFF (if and only if)
# you had previously generated keys already and they're stored in your database for restoration.
DKR_RUN_PASSPORT_INSTALL=true

# Leave the following configuration vars as is.
# Unless you like to tinker and know what you're doing.
APP_NAME=FireflyIII
ADLDAP_CONNECTION=default
BROADCAST_DRIVER=log
QUEUE_DRIVER=sync
CACHE_PREFIX=firefly
PUSHER_KEY=
IPINFO_TOKEN=
PUSHER_SECRET=
PUSHER_ID=
DEMO_USERNAME=
DEMO_PASSWORD=
IS_HEROKU=false
FIREFLY_III_LAYOUT=v1

#
# If you have trouble configuring your Firefly III installation, DON'T BOTHER setting this variable.
# It won't work. It doesn't do ANYTHING. Don't believe the lies you read online. I'm not joking.
# This configuration value WILL NOT HELP.
#
# This variable is ONLY used in some of the emails Firefly III sends around. Nowhere else.
# So when configuring anything WEB related this variable doesn't do anything. Nothing
#
# If you're stuck I understand you get desperate but look SOMEWHERE ELSE.
#
APP_URL=http://localhost

Wanneer ik de compose-file aftrap wordt er keurig een image gedownload. Vervolgens wordt er netjes een container aangemaakt volgens de instellingen van de compose-file en wordt de container gestart. Na het starten zie ik dat erin Mariadb10 een db wordt aangemaakt en gevuld wordt met records.

Ook zorgt ik voor de volume.

Ook zie ik in de firewall dat poort 8001 bestaat met de naam "Docker Firefly3". Echter wanneer ik http:\\ipadres:8001 wil benaderen zegt hij dat de pagina niet bereikt kan worden.

Enig idee wat ik fout doe?

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Topicstarter
HSG schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:33:
[...]

Dank voor je bericht. Je moet mij toch even helpen hiermee. Nu heb ik een docker staan met Firefly3 image. Mijn docker-compose-file ziet er als volgt uit.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13

services:
  app:
    volumes:
    ports:
      - 8001:8001

volumes:
   firefly_iii_upload:

Wanneer ik de compose-file aftrap wordt er keurig een image gedownload. Vervolgens wordt er netjes een container aangemaakt volgens de instellingen van de compose-file en wordt de container gestart. Na het starten zie ik dat erin Mariadb10 een db wordt aangemaakt en gevuld wordt met records.

Ook zorgt ik voor de volume.

Ook zie ik in de firewall dat poort 8001 bestaat met de naam "Docker Firefly3". Echter wanneer ik http:\\ipadres:8001 wil benaderen zegt hij dat de pagina niet bereikt kan worden.

Enig idee wat ik fout doe?
8001:8001 moet zijn 8001:8080 want 8080 is de interne poort en die mag je niet wijzigen.

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• HSG
Firefly III schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:41:
[...]
8001:8001 moet zijn 8001:8080 want 8080 is de interne poort en die mag je niet wijzigen.
Verroest je hebt gelijkt. HET WERKT!!! :D

Dank hiervoor!

Vraagje...is dat altijd zo als je een bepaalde poort ziet bij een applicatie voor docker, b.v. 80:8313 dat je dat 8313 niet moet wijzigen?

• leander-s
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:39
HSG schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:49:
[...]

Verroest je hebt gelijkt. HET WERKT!!! :D

Dank hiervoor!

Vraagje...is dat altijd zo als je een bepaalde poort ziet bij een applicatie voor docker, b.v. 80:8313 dat je dat 8313 niet moet wijzigen?
Ja klopt helemaal. Dat is de interne poort waarop de dienst is gepubliceerd. Deze is gekozen bij het aanmaken van een de container door de developer.
Aanpassen kan natuurlijk wel, maar dan ga je werken met varianten van het de officiële Docker image.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
HSG schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:49:
Ja. Wat je configureert is een mapping van een poort op jouw machine, naar een poort binnen de container. Die binnen de container komt overeen met een service die in de container draait (webserver, database o.i.d), dus als dat niet matcht, kun je die service niet bereiken.

Je kunt het vergelijken met een poort-mapping in een router/firewall. Wat je aan de buitenkant kiest, mag je in principe zelf weten (als ie niet al in gebruik is), maar aan de binnenkant moet het matchen met de poort waar iets op draait.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• HSG
leander-s schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:57:
[...]

Ja klopt helemaal. Dat is de interne poort waarop de dienst is gepubliceerd. Deze is gekozen bij het aanmaken van een de container door de developer.
Aanpassen kan natuurlijk wel, maar dan ga je werken met varianten van het de officiële Docker image.
Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:01:
[...]

Ja. Wat je configureert is een mapping van een poort op jouw machine, naar een poort binnen de container. Die binnen de container komt overeen met een service die in de container draait (webserver, database o.i.d), dus als dat niet matcht, kun je die service niet bereiken.

Je kunt het vergelijken met een poort-mapping in een router/firewall. Wat je aan de buitenkant kiest, mag je in principe zelf weten (als ie niet al in gebruik is), maar aan de binnenkant moet het matchen met de poort waar iets op draait.
Ah vandaar het dus niet werkte. Bedankt voor de uitleg. :)

Volgende probleem...ik kan de pagina bereiken maar wanneer ik een account aanmaak gebeurt er helemaal niks. ;(

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
HSG schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:10:
[...]

[...]
Ah vandaar het dus niet werkte. Bedankt voor de uitleg. :)

Volgende probleem...ik kan de pagina bereiken maar wanneer ik een account aanmaak gebeurt er helemaal niks. ;(
Ietsje meer details. Wat is “niks”?

• HSG
Firefly III schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:17:
[...]

Ietsje meer details. Wat is “niks”?
Je komt op de pagina waar je een account moet registeren. Wanneer ik mijn emailadres + wachtwoord invul en op registreer druk gebeurt er niks.

Dit gebeurt als ik het externe adres gebruik "https://firefly3....". Als ik het interne adres gebruik "http://ipadres:8001" is er niks aan de hand en werkt het wel.

Edit: het werkt. Het had met de variable TRUSTED_PROXIES te maken. Deze was leeg en heb het aangevuld met **

[Voor 31% gewijzigd door HSG op 14-08-2021 22:37]

• HSG
Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:01:
[...]

Nog wel een vraagje...wat als je nou twee applicaties hebt die b.v. allebei 80:8080 zijn?

• g0lden23
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 31-03 18:12
HSG schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 23:52:
[...]

Nog wel een vraagje...wat als je nou twee applicaties hebt die b.v. allebei 80:8080 zijn?
Dat kan niet.

Je kan wel applicatie: 80:8080 en 80:8081 hebben.
2 containers kunnen niet dezelfde externe portmapping op hetzelfde ip adres

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
g0lden23 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 00:51:
[...]

Dat kan niet.

Je kan wel applicatie: 80:8080 en 80:8081 hebben.
2 containers kunnen niet dezelfde externe portmapping op hetzelfde ip adres
Andersom!

Firefly III is bijvoorbeeld 1337:8080, waarbij 1337 vrij aan te passen is.

Een andere app mag best xxxx:8080 zijn. Maar xxxx mag je niet ook op 1337 zetten.

Links mag je aanpassen. Rechts niet. Poorten aan de rechterkant mogen dan ook overlappen. Links niet.

Pas je rechts aan, doet de container niks.
Als links overlapt krijg je een Docker error.

• HSG
Firefly III schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 08:02:
[...]

Andersom!

Firefly III is bijvoorbeeld 1337:8080, waarbij 1337 vrij aan te passen is.

Een andere app mag best xxxx:8080 zijn. Maar xxxx mag je niet ook op 1337 zetten.

Links mag je aanpassen. Rechts niet. Poorten aan de rechterkant mogen dan ook overlappen. Links niet.

Pas je rechts aan, doet de container niks.
Als links overlapt krijg je een Docker error.
Ik bedoel meer als je twee applicaties hebt die 80:8080 hebben. Dan kun je een aanpassen naar b.v. 79:8080 maar conflicteren de twee 8080 niet met elkaar terwijl je weet dat je ze niet kan aanpassen. Of beïnvloede de containers elkaar niet en communiceren ze via het linker poortje (79 en 80)?

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
HSG schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 09:59:
[...]

Ik bedoel meer als je twee applicaties hebt die 80:8080 hebben. Dan kun je een aanpassen naar b.v. 79:8080 maar conflicteren de twee 8080 niet met elkaar terwijl je weet dat je ze niet kan aanpassen. Of beïnvloede de containers elkaar niet en communiceren ze via het linker poortje (79 en 80)?
De poortconfiguratie is extern:intern, dus in jouw voorbeeld 80 extern (op de host machine) en 8080 intern (in de container).

De containers zelf beïnvloeden elkaar niet, die hebben intern een eigen IP-adres. Je wijst dus een poort op de host toe aan een poort van een specifieke container en het verkeer wordt daarna doorgestuurd naar die poort.

Dus zolang je niet twee containers hebt die 80:xxx zijn is alles goed.

• HSG
Oon schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:34:
[...]

De poortconfiguratie is extern:intern, dus in jouw voorbeeld 80 extern (op de host machine) en 8080 intern (in de container).

De containers zelf beïnvloeden elkaar niet, die hebben intern een eigen IP-adres. Je wijst dus een poort op de host toe aan een poort van een specifieke container en het verkeer wordt daarna doorgestuurd naar die poort.

Dus zolang je niet twee containers hebt die 80:xxx zijn is alles goed.
Dan snap ik hem. Ik heb ook Papermerge draaien die gebruik maakt van 8000:8000 maar dat was vooraf ingesteld en ik wist niet dat je het interne poort niet mocht wijzigen. Daar liep ik dus op vast. :)

Dank voor de uitleg. Technisch draait Firefly prima, het functionele gedeelte is een ander verhaal.

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@HSG wellicht een tip voor jou, ik draai Paperless en nog een stuk of 20 andere Dockers waarvan ik er zo'n 10 extern wil benaderen: ik geef iedere Docker een eigen IP zodat ik nooit in de knoei kom met de standaard poorten. Radarr, Sonarr, Bazarr etc. draaien bij mij op x.x.x.50 range, mijn Home Automation begint bij x.x.x.100 en zo heb ik er nog een paar.

• HSG
JDFS schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 20:59:
@HSG wellicht een tip voor jou, ik draai Paperless en nog een stuk of 20 andere Dockers waarvan ik er zo'n 10 extern wil benaderen: ik geef iedere Docker een eigen IP zodat ik nooit in de knoei kom met de standaard poorten. Radarr, Sonarr, Bazarr etc. draaien bij mij op x.x.x.50 range, mijn Home Automation begint bij x.x.x.100 en zo heb ik er nog een paar.
Ik zou dat zeker doen met applicaties die ook met elkaar te maken hebben. Firefly3 en Papermerge zie ik als administratieve programma's. Die staan ook bij elkaar.

Voor beheertools zou ik een andere range gebruiken.

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-03 12:58
JDFS schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 20:59:
Voor dit soort situaties is Traefik een prima oplossing. Domeinnaam erbij en al je spul heeft een handige url.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD +FSD | TNM Lolo 3.7kW

• JDFS
  • Niet online
@Tassadar32 interessant, maar is dat alleen voor extern of intern? Ik draai intern gewoon mijn IPs en extern gaat alles via SWAG/eigen domein

• Oon
  • Niet online
JDFS schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:05:
@Tassadar32 interessant, maar is dat alleen voor extern of intern? Ik draai intern gewoon mijn IPs en extern gaat alles via SWAG/eigen domein
Ik gebruik zelf ook Traefik, heb een hostname voor m'n server thuis die onder een domeinnaam hangt, alles binnen die hostname (dmv wildcard) gaat naar mijn externe thuis-IP.

Niks is extern bereikbaar zonder door Traefik te gaan, want met Traefik kan ik gewoon op poort 443 al mijn web UI's bereiken in plaats van dat ik losse poorten moet gebruiken. Mijn Firefly heeft gewoon geen externe poort, alleen de interne waar Traefik dan weer mee praat.

• Tassadar32
  • Laatst online: 31-03 12:58
JDFS schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:05:
Kan voor beiden. Je kan per applicatie white/blacklists gebruiken en indien gewenst authenticatie voorzetten dmv SSO of een simpel user/pass file.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD +FSD | TNM Lolo 3.7kW

• JDFS
  • Niet online
@Tassadar32 en @Oon zoals ik het lees, vergelijkbaar met SWAG/nginx. Ik heb nu ook alles via poort 443, heb een tijdje Authelia in combinatie met Duo gedraaid, maar doe alles nu via Organizr 2FA login voor de keren dat ik extern bijv. een film wil downloaden.

Overigens ben ik voor nu even gestopt met Firefly III, te veel dingetjes kosten mij iets te veel moeite vergeleken met YNAB. Ik merk ook aan mijzelf dat ik de YNAB methodologie eigen heb gemaakt en daardoor weer heel moeilijk terug kan naar niet iedere euro een doel geven.

• HSG
JDFS schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:30:
@Tassadar32 en @Oon zoals ik het lees, vergelijkbaar met SWAG/nginx. Ik heb nu ook alles via poort 443, heb een tijdje Authelia in combinatie met Duo gedraaid, maar doe alles nu via Organizr 2FA login voor de keren dat ik extern bijv. een film wil downloaden.

Overigens ben ik voor nu even gestopt met Firefly III, te veel dingetjes kosten mij iets te veel moeite vergeleken met YNAB. Ik merk ook aan mijzelf dat ik de YNAB methodologie eigen heb gemaakt en daardoor weer heel moeilijk terug kan naar niet iedere euro een doel geven.
Firefly3 is wel gratis. Dat wel. ;)

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
JDFS schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:30:

Laat maar even weten wat je irritant vond, behalve de YNAB flow. Ik ben bezig met een nieuwe layout en een van de dingen die ik wat minder frictie wil geven zijn dit soort dingen.

Wat betreft YNAB. Ik herken wel wat je zegt, veel mensen die (voor het eerst) met hun persoonlijke financien aan de slag gaan gebruiken hun aanpak: die werkt ook echt. Elke euro in een potje en gaan.

Firefly III werkt net ff anders: je moet eigenlijk switchen van "salaris tot salaris" naar "maand tot maand". In die maand bepaal je zelf wat je maandbudget is.

Mijn salaris bijvoorbeeld, maar ook Firefly III donaties (waarvoor dank!) verdwijnen linea recta naar mijn spaarrekening. Eigenlijk krijgt het daarmee al een doel: "sparen". Eventuele details zet ik uiteen in piggy banks.

Het maandbedrag maak ik zelf op de 31e over naar mijn betaalrekening en van de 1e tot de 31e heb ik ~700 euro te besteden (ik woon samen, gezamenlijke vaste lasten zitten hier niet bij). Dat zijn de potjes die YNAB ook gebruikt: boodschappen, lunch, uitgaan, etc.

Is dat op, dan is het op. Eind van de maand nadert, dan mag ik op de 1e weer los. Maar voor het zover is, evalueer ik de maand en pas ik evt budgetten aan.

Merk dus ook op dat inkomsten gedurende de maand er niet meer toe doen: die verdwijnen naar mijn spaarrekening. Alleen al het doorbreken van dat salarisritme bracht mij heel veel rust.

Maar gek genoeg zijn YNAB en Firefly III niet eens heel erg anders. Wat Firefly III beter doet is het doorbreken van leven van salaris naar salaris. Maar YNAB en consorten zijn 1000 maal soepeler, gebruiksvriendelijker en veel hipper.

• JDFS
  • Niet online
@HSG dat klopt, ik zet per jaar zo'n EUR 80 ervoor opzij. Zelfs EUR 100/120 zou ik er nog voor over hebben, het heeft mij tijdens 1,5 jaar dat ik met dubbele lasten opgescheept zat (huur + nieuwbouw hypotheek) gered qua budgettering.

• JDFS
  • Niet online
@Firefly III dank voor je reactie James - ik waardeer jouw software heel erg en je hebt gelijk, het is in veel opzichten gelijk aan YNAB. Overigens leef ik in YNAB ook van maand tot maand, zodra ik salaris binnenkrijg budgetteer ik de gehele volgende maand alvast (of is dit wel van salaris naar salaris leven :+) of soms zet ik alle overtollige liquiditeiten op een te budgetteren rekening en vul ik alles pas op de 1e in.

Ik heb Firefly ook even apart gezet door een verhuizing en toen vergat ik een paar dagen mijn transacties te syncen, toen ging het even mis voor mij...

Qua layout, v2 ziet er al heel goed uit. Dark Mode komt eraan volgens je GitHub, dat is echt een USP voor mij van YNAB.

Wat ik vervelend vind, was dat ik recurring transacties niet per gisteren of een paar dagen ervoor kan ingeven, maar moet wachten tot de volgende maand. Maar dat is inherent aan een cron-job denk ik, niet Firefly's schuld.

Wat ik fijn vind aan Firefly: recurring transacties die het weekend overslaan! Dat is echt geniaal, geweldig gedaan en een zwaar minpunt aan YNAB. Ik word de 22e uitbetaald, logisch dat dat deze maand dus op vrijdag gaat zijn. Firefly houdt daar rekening mee, geweldig.

Het gebruiksgemak van YNAB is natuurlijk heel erg goed, maar er zit ook een heel bedrijf achter met meerdere teams plus een community waaruit YNAB Toolkit is voortgekomen. De Toolkit maakt het eigenlijk compleet (bijv. 115 opgeven en Enter klikken = 1,15 - 11500 is 115).

Maar vooral het gemak dat ik met een App mijn transactie kan toevoegen is natuurlijk awesome. Ik maak geen gebruik van automatische imports (vind ik alleen maar vervelend en dan houd ik de controle al helemaal niet) en voer iets in zodra ik iets heb betaald. Dat YNAB mij dan ook aangeeft dat mijn budget op is en ik geld ergens anders vandaan moet halen, geeft mij ook veel rust om er niet over heen te gaan.

Neemt niet weg dat ik nog steeds Firefly ga gebruiken hoor, de charme van self-hosted is natuurlijk heerlijk en je bent heel actief als developer, chapeau!

Mocht ik nog wat meer dingetjes tegenkomen, dan laat ik het ff weten :) - ik maak nu al zo'n drie jaar gebruik van YNAB (zo wat iedere dag) dus ben wat dat betreft best wel bedreven erin.

• HSG
JDFS schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 18:54:
@Firefly III dank voor je reactie James - ik waardeer jouw software heel erg en je hebt gelijk, het is in veel opzichten gelijk aan YNAB. Overigens leef ik in YNAB ook van maand tot maand, zodra ik salaris binnenkrijg budgetteer ik de gehele volgende maand alvast (of is dit wel van salaris naar salaris leven :+) of soms zet ik alle overtollige liquiditeiten op een te budgetteren rekening en vul ik alles pas op de 1e in.

Ik heb Firefly ook even apart gezet door een verhuizing en toen vergat ik een paar dagen mijn transacties te syncen, toen ging het even mis voor mij...

Qua layout, v2 ziet er al heel goed uit. Dark Mode komt eraan volgens je GitHub, dat is echt een USP voor mij van YNAB.

Wat ik vervelend vind, was dat ik recurring transacties niet per gisteren of een paar dagen ervoor kan ingeven, maar moet wachten tot de volgende maand. Maar dat is inherent aan een cron-job denk ik, niet Firefly's schuld.

Wat ik fijn vind aan Firefly: recurring transacties die het weekend overslaan! Dat is echt geniaal, geweldig gedaan en een zwaar minpunt aan YNAB. Ik word de 22e uitbetaald, logisch dat dat deze maand dus op vrijdag gaat zijn. Firefly houdt daar rekening mee, geweldig.

Het gebruiksgemak van YNAB is natuurlijk heel erg goed, maar er zit ook een heel bedrijf achter met meerdere teams plus een community waaruit YNAB Toolkit is voortgekomen. De Toolkit maakt het eigenlijk compleet (bijv. 115 opgeven en Enter klikken = 1,15 - 11500 is 115).

Maar vooral het gemak dat ik met een App mijn transactie kan toevoegen is natuurlijk awesome. Ik maak geen gebruik van automatische imports (vind ik alleen maar vervelend en dan houd ik de controle al helemaal niet) en voer iets in zodra ik iets heb betaald. Dat YNAB mij dan ook aangeeft dat mijn budget op is en ik geld ergens anders vandaan moet halen, geeft mij ook veel rust om er niet over heen te gaan.

Neemt niet weg dat ik nog steeds Firefly ga gebruiken hoor, de charme van self-hosted is natuurlijk heerlijk en je bent heel actief als developer, chapeau!

Mocht ik nog wat meer dingetjes tegenkomen, dan laat ik het ff weten :) - ik maak nu al zo'n drie jaar gebruik van YNAB (zo wat iedere dag) dus ben wat dat betreft best wel bedreven erin.
Maar hoe budgeteer jij dan? Voer je elk (verwachte) inkomen en uitgaven in of heb je een hoop regels ingesteld zodat je alleen maar een uitdraai van je bank hoeft te maken en in YNAB/Firefly3 hoeft te importeren?

• JDFS
  • Niet online
@HSG heel veel regels / terugkerende transacties en mijn uitgavenpatroon is heel voorspelbaar.

Ik maak dus geen uitdraai van mijn bankrekening maar voeg iedere transactie handmatig toe, zodat ik ook twee keer nadenk of ik die uitgave wel doe (psychologisch) en er überhaupt budget voor heb. Ook een stukje therapie om alles te reconcilen.

• HSG
JDFS schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 23:07:
@HSG heel veel regels / terugkerende transacties en mijn uitgavenpatroon is heel voorspelbaar.

Ik maak dus geen uitdraai van mijn bankrekening maar voeg iedere transactie handmatig toe, zodat ik ook twee keer nadenk of ik die uitgave wel doe (psychologisch) en er überhaupt budget voor heb. Ook een stukje therapie om alles te reconcilen.
Ah oke dus jij gaat van te voren kijken of het verstandig om iets aan te schaffen door het van te voren in te voeren en te kijken wat het met je vermogen doet?

• JDFS
  • Niet online
Ja, zelfde doe ik bijv. ook bij een salarisstijging welke ik al weet; inkomsten aanpassen zodat ik kan zien wat voor impact het op mijn budget heeft of hoeveel ik extra opzij kan zetten.

Dit gaat overigens wel om luxeproducten, boodschappen etc. denk ik nooit over na. Budget voor boodschappen per maand bedraagt voor mijzelf zo’n 400 euro en dat haal ik iedere maand wel.

Ik vergeet niet om te leven hoor, vaak zat dat mijn categorie eten (uitjes, koffie’tjes, lunch) 2x hoger uitkomt omdat ik spontaan iets ga doen. Je zou kunnen denken, verhoog je budget maar ik houd het express conservatief zodat ik minder in de verleiding kom.

• Oon
  • Niet online
Heeft iemand toevallig ervaring met het (hopelijk succesvol) importeren van CSV's van meerdere banken?

Ik wil graag nog een poging doen om mijn transacties te importeren, maar toen ik het de vorige keer opgaf was dat omdat ik er tegenaan liep dat ik betalingen binnen twee banken niet goed gefilterd kreeg. Het probleem daar was dat bijvoorbeeld Rabobank rekening 1 een betaling op 25-03 verzond, en die bij Knab rekening 2 aan kwam op 26-03.

Ik had als theoretische oplossing hiervoor dat ik alleen de afschrijving bewaarde, en de bijschrijving niet; Firefly maakte dan een transfer aan en alles klopte redelijk. Ik merkte alleen dat een aantal rekeningen die ik niet importeerde (niet meer relevant, of zelfs helemaal niet meer actief) hiermee voor rare afwijkende cijfers zorgen. Helaas is er geen universele transactie-ID tussen banken die ik hiervoor kan gebruiken.

Toen ik stopte met mijn poging hoopte ik dit op te lossen door gewoon een aantal maanden te wachten omdat nu nagenoeg alle betalingen instant payments zijn, maar helaas blijkt het nu ook nog wel eens voor te komen dat er een andere datum is voor twee transacties. Wij hebben ook veel transacties waar als beschrijving gewoon 'Overboeking' staat, en zelfs een aantal gevallen waarbij dat twee keer op dezelfde dag gebeurt, en ik heb niet echt een manier gevonden om bijv. een hash op te kunnen bouwen die uniek is per transactie maar hetzelfde is voor twee van deze.

Een uiterste oplossing zou zijn om alle transacties tussen eigen rekeningen niet te tellen, en dan ook bijv. stortingen en afschrijvingen bij een pinautomaat weg te filteren, maar dat is niet ideaal want het zijn toch transacties die er wel zijn.

Daarmee ben ik terughoudend met opnieuw proberen, want ik weet hier echt geen raad mee. Handmatig ontdubbelen is ook bijna niet te doen, want ik wil toch een goeie 2-3 jaar kunnen importeren (het liefst sinds we verhuisd zijn) om direct een beeld op te kunnen bouwen van onze financiën, in plaats van dat ik daar nog enkele maanden op moet wachten.

Mocht iemand een oplossing weten voor het ontdubbelen hiervan dan hoor ik het graag.

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:56
Oon schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:59:
Heeft iemand toevallig ervaring met het (hopelijk succesvol) importeren van CSV's van meerdere banken?

Ik wil graag nog een poging doen om mijn transacties te importeren, maar toen ik het de vorige keer opgaf was dat omdat ik er tegenaan liep dat ik betalingen binnen twee banken niet goed gefilterd kreeg. Het probleem daar was dat bijvoorbeeld Rabobank rekening 1 een betaling op 25-03 verzond, en die bij Knab rekening 2 aan kwam op 26-03.

Ik had als theoretische oplossing hiervoor dat ik alleen de afschrijving bewaarde, en de bijschrijving niet; Firefly maakte dan een transfer aan en alles klopte redelijk. Ik merkte alleen dat een aantal rekeningen die ik niet importeerde (niet meer relevant, of zelfs helemaal niet meer actief) hiermee voor rare afwijkende cijfers zorgen. Helaas is er geen universele transactie-ID tussen banken die ik hiervoor kan gebruiken.

Toen ik stopte met mijn poging hoopte ik dit op te lossen door gewoon een aantal maanden te wachten omdat nu nagenoeg alle betalingen instant payments zijn, maar helaas blijkt het nu ook nog wel eens voor te komen dat er een andere datum is voor twee transacties. Wij hebben ook veel transacties waar als beschrijving gewoon 'Overboeking' staat, en zelfs een aantal gevallen waarbij dat twee keer op dezelfde dag gebeurt, en ik heb niet echt een manier gevonden om bijv. een hash op te kunnen bouwen die uniek is per transactie maar hetzelfde is voor twee van deze.

Een uiterste oplossing zou zijn om alle transacties tussen eigen rekeningen niet te tellen, en dan ook bijv. stortingen en afschrijvingen bij een pinautomaat weg te filteren, maar dat is niet ideaal want het zijn toch transacties die er wel zijn.

Daarmee ben ik terughoudend met opnieuw proberen, want ik weet hier echt geen raad mee. Handmatig ontdubbelen is ook bijna niet te doen, want ik wil toch een goeie 2-3 jaar kunnen importeren (het liefst sinds we verhuisd zijn) om direct een beeld op te kunnen bouwen van onze financiën, in plaats van dat ik daar nog enkele maanden op moet wachten.

Mocht iemand een oplossing weten voor het ontdubbelen hiervan dan hoor ik het graag.
Is het mogelijk om op rekening B alle transacties van en naar rekening A er vooraf uit te halen? Of heb je dan nog last van je dubbele omschrijvingen op 1 dag die niet doorkomen?

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Oon schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:59:

Wat je zou kunnen doen, maar dit is redelijk geadvanceerd, is zelf een hash-functie schrijven die een uniek ID maakt, op basis van een beperkt aantal velden.

Wat ik weleens heb aangeraden is een klein stukje code dat je CSV's afstruint en een kolom toevoegt met de md5 (of sha2 hash, zo je wilt) van de volgende kolommen:

- Datum
- Bedrag
- Bronrekening

Als het goed is, krijg je dan een hash die niet alle details meeneemt (beschrijving enzo) zonder dat je al te veel kans loopt op collisions. Dat vergt wellicht wat creatief knip en plakwerk maar zou hashes op moeten leveren die matchen tussen banken.

• g0lden23
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 31-03 18:12
Firefly III schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:16:
[...]

Wat je zou kunnen doen, maar dit is redelijk geadvanceerd, is zelf een hash-functie schrijven die een uniek ID maakt, op basis van een beperkt aantal velden.

Wat ik weleens heb aangeraden is een klein stukje code dat je CSV's afstruint en een kolom toevoegt met de md5 (of sha2 hash, zo je wilt) van de volgende kolommen:

- Datum
- Bedrag
- Bronrekening

Als het goed is, krijg je dan een hash die niet alle details meeneemt (beschrijving enzo) zonder dat je al te veel kans loopt op collisions. Dat vergt wellicht wat creatief knip en plakwerk maar zou hashes op moeten leveren die matchen tussen banken.
Klinkt goed, maar zoals OON aangeeft; Als zijn betaling de 25ste verzonden is en de 26ste is ontvangen dan kloppen die datums niet toch en dus is de hash anders ?

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
g0lden23 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:32:
[...]

Klinkt goed, maar zoals OON aangeeft; Als zijn betaling de 25ste verzonden is en de 26ste is ontvangen dan kloppen die datums niet toch en dus is de hash anders ?
Klopt helemaal. Daar heb ik niet per se een oplossing voor, maar deze richting zou ik het zoeken.

• Oon
  • Niet online
Firefly III schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:51:
[...]

Klopt helemaal. Daar heb ik niet per se een oplossing voor, maar deze richting zou ik het zoeken.
Een stuk code om door mijn CSV's te gaan heb ik al, daarmee heb ik voorheen het filteren ook geregeld.
Het probleem zit 'm dus puur in dat er geen velden zijn die ik in een hash mee kan nemen die dezelfde unieke hash genereert aan beide kanten

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Oon schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:45:
[...]

Een stuk code om door mijn CSV's te gaan heb ik al, daarmee heb ik voorheen het filteren ook geregeld.
Het probleem zit 'm dus puur in dat er geen velden zijn die ik in een hash mee kan nemen die dezelfde unieke hash genereert aan beide kanten
Ja, dit ga je niet oplossen met een hash. Er is echt logica voor nodig die in de gaten heeft dat een transactie A => B op het overzicht van BankA op dag X wel eens hetzelfde zou kunnen zijn als een transactie B <= A op het overzicht van BankB op dag X+1. Niet triviaal, want is +1 het maximum? Ook in het weekend? En met feestdagen? En wat als ik twee keer op dezelfde dag hetzelfde bedrag overmaak? En je introduceert dan een afhankelijkheid van de volgorde waarin de transacties worden geïmporteerd. Dus ik denk dat het handwerk blijft.

Een alternatieve oplossing zou kunnen zijn om transacties alleen door te voeren op het account waar ze bijhoren (aangenomen dat je dat weet), maar dat gaat dan weer voorbij aan de regels van dubbel boekhouden.

[Voor 27% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 26-08-2021 18:23]

• Oon
  • Niet online
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:10:
[...]

Ja, dit ga je niet oplossen met een hash. Er is echt logica voor nodig die in de gaten heeft dat een transactie A => B op het overzicht van BankA op dag X wel eens hetzelfde zou kunnen zijn als een transactie B <= A op het overzicht van BankB op dag X+1. Niet triviaal, want is +1 het maximum? Ook in het weekend? En met feestdagen? En wat als ik twee keer op dezelfde dag hetzelfde bedrag overmaak? En je introduceert dan een afhankelijkheid van de volgorde waarin de transacties worden geïmporteerd. Dus ik denk dat het handwerk blijft.
Precies het probleem inderdaad, ik ben zelfs situaties tegengekomen (toen ik nog alle s sinds 2012 wilde importeren, wat ik inmiddels heb laten varen) waar meerdere transacties van bank A naar bank B op een andere volgorde aankwamen dan dat ze verstuurd waren, en een transactie die op zo ongeveer hetzelfde moment (in diezelfde reeks) verstuurd was ineens een dag later aan kwam.

Er is echt niks aan te nemen vwb de volgorde of het formaat als je met meerdere banken werkt, wat wel jammer is.
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:10:

Een alternatieve oplossing zou kunnen zijn om transacties alleen door te voeren op het account waar ze bijhoren (aangenomen dat je dat weet), maar dat gaat dan weer voorbij aan de regels van dubbel boekhouden.
Zoiets is wat ik geprobeerd had, ik heb alle ontvangende transacties verwijderd uit de CSVs (dus positief bedrag, transactie verzonden vanaf een rekeningnr dat in een lijstje met mijn eigen nrs staat), maar dan mis je een hoop data als er een transactie verstuurd is vanaf bijvoorbeeld een spaarrekening die niet meer bestaat.

Ik wil het liefst juist alle data (liever te veel dan te weinig) zodat ik rapportage kan doen op basis daarvan, en dus ook niet handmatig bedragen die op mijn rekeningen staan gaan corrigeren. Ben dus ook echt op zoek naar een strategie die het probleem oplost zodat ik niet in de toekomst weer allerlei handelingen moet verrichten om het goed te krijgen, maar het liefst gewoon (na enige voorbewerking) alles as-is kan importeren en Firefly kan laten doen waar het goed in is

[Voor 11% gewijzigd door Oon op 29-08-2021 20:33]

• alextec
  • Laatst online: 19-03 00:17
.

[Voor 108% gewijzigd door alextec op 09-09-2021 00:16]

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Er is een nieuwe release uit van Firefly III, v5.6.0.

Veel interessante veranderingen staan in de changelog. Zelfs een aantal security fixes en een hoop extra ditjes en datjes.

Zie GitHub!

• HSG
Firefly III schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:50:
Er is een nieuwe release uit van Firefly III, v5.6.0.

Veel interessante veranderingen staan in de changelog. Zelfs een aantal security fixes en een hoop extra ditjes en datjes.

Zie GitHub!
Ik gebruik Firefly3 door middel van Docker op mijn Synology-nas. Hoe gaat het updaten eigenlijk?

In de applicatie geeft de knop "controleren op updates" alleen maar aan dat er een nieuwe versie is.

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
HSG schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 08:33:
[...]

Ik gebruik Firefly3 door middel van Docker op mijn Synology-nas. Hoe gaat het updaten eigenlijk?

In de applicatie geeft de knop "controleren op updates" alleen maar aan dat er een nieuwe versie is.
Zorg dat je een backup hebt en dan nieuwe Docker image downloaden. Die doet de rest.

• HSG
Firefly III schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 09:38:
[...]

Zorg dat je een backup hebt en dan nieuwe Docker image downloaden. Die doet de rest.
Ik heb de nieuwe image naar binnen getrokken maar ik heb niet de indruk dat hij aan het updaten is.

Ben ik iets vergeten?

[Voor 3% gewijzigd door HSG op 18-09-2021 16:57]

• JeroenED
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-03 00:19
@HSG ik heb een eigen compose file waar het belangrijkste is dat je een volume hebt op de mappen /var/www/html/storage/database, uploads en logs. In dat geval is het gewoon docker-compose pull en docker-compose up -d --force-recreate. (Let op force recreate want anders blijf jeop de oude versie/image zitten.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Compose file:
ersion: '3.7'
services:
  fireflyiii:
    container_name: "fireflyiii"
    hostname: "lasker"
    restart: always
    networks:
      home-lan:
        ipv4_address: 192.168.1.101
    volumes:
      - './upload/:/var/www/html/storage/upload'
      - './database/:/var/www/html/storage/database'
      - './logs/:/var/www/html/storage/logs'
    environment:
      - TZ=Europe/Brussels

networks:
  home-lan:   # externally created network (later in article)
    external: true

[Voor 48% gewijzigd door JeroenED op 18-09-2021 18:56]

Elke gebeurtenis in de wereldgeschiedenis begon met een nijlpaard

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-03 17:14
Ik heb wat advies nodig qua inrichting.
Ik woon samen met mijn partner maar we delen alle kosten 50/50 of 70/30 afhankelijk van de categorie. Ik wil de ander graag elke maand kunnen laten zien hoeveel geld ze moet overmaken om dat 'bedrag' weer op 0 te krijgen.

Stel, het gaat om de huur. Ik zou dan graag zien dat 1000 euro huur bij mij uit een budget gaat als 500, en er 500 wordt opgeteld bij 'haar' schuld welke ze dan weer naar mij ovemaakt. Ook zou een rapport met de transactieregels voor haar ideaal zijn. Is zoiets in te richten?

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• HSG
JeroenED schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 18:54:
@HSG ik heb een eigen compose file waar het belangrijkste is dat je een volume hebt op de mappen /var/www/html/storage/database, uploads en logs. In dat geval is het gewoon docker-compose pull en docker-compose up -d --force-recreate. (Let op force recreate want anders blijf jeop de oude versie/image zitten.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Compose file:
ersion: '3.7'
services:
  fireflyiii:
    container_name: "fireflyiii"
    hostname: "lasker"
    networks:
      home-lan:
        ipv4_address: 192.168.1.101
    volumes:
      - './upload/:/var/www/html/storage/upload'
      - './database/:/var/www/html/storage/database'
      - './logs/:/var/www/html/storage/logs'
    environment:
      - TZ=Europe/Brussels

networks:
  home-lan:   # externally created network (later in article)
Thanks hiervoor maar ben je niet bang dat hij gaat piepen over dat de containernaam al bestaat? Of voorkom je dat met het "--force-recreate" commando?

• JeroenED
HSG schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:15:
[...]
Thanks hiervoor maar ben je niet bang dat hij gaat piepen over dat de containernaam al bestaat? Of voorkom je dat met het "--force-recreate" commando?
Force recreate hercreeert je container. Vandaar dat je voor je het commando doet zeker moet zijn dat je geen bestanden overschrijft. Dus daarom ook zeker backup hebben voor het geval je hart begint te piepen dat je alles kwijtbent.

Ps: er staat *re*create. Impliceert min of meer dat er geen 2 kopies draaien.

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Aphelion schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 18:59:
Ik heb wat advies nodig qua inrichting.
Ik woon samen met mijn partner maar we delen alle kosten 50/50 of 70/30 afhankelijk van de categorie. Ik wil de ander graag elke maand kunnen laten zien hoeveel geld ze moet overmaken om dat 'bedrag' weer op 0 te krijgen.

Stel, het gaat om de huur. Ik zou dan graag zien dat 1000 euro huur bij mij uit een budget gaat als 500, en er 500 wordt opgeteld bij 'haar' schuld welke ze dan weer naar mij ovemaakt. Ook zou een rapport met de transactieregels voor haar ideaal zijn. Is zoiets in te richten?
Wat je kan doen, aangezien je toch aan het eind geld ophaalt, is een default financial report draaien elke maand om te zien hoeveel geld er uit is gegaan in een bepaalde maand. Dan is het een eitje om uit te rekenen wat je van haar moet krijgen.

Bij alle financiele rapporten in Firefly III kan je zelf aangeven hoeveel rekeningen onderdeel zijn van het rapport. Je betaalrekening en/of je spaarrekening en/of je credit card, etc.

Transacties tussen de rekeningen in het rapport (en dat kan dus een subset zijn van alle rekeningen die je hebt) worden weggestreept.

Het voordeel daarvan is dat je een rapport kan draaien van alleen jullie gezamenlijke rekening, en alle transacties van of naar die rekening tellen als inkomsten of uitgaven. Ook overschrijvingen (transfers).

Dat maakt het rekenwerk een stuk makkelijker.

• HSG
JeroenED schreef op zondag 19 september 2021 @ 01:24:
[...]

Force recreate hercreeert je container. Vandaar dat je voor je het commando doet zeker moet zijn dat je geen bestanden overschrijft. Dus daarom ook zeker backup hebben voor het geval je hart begint te piepen dat je alles kwijtbent.

Ps: er staat *re*create. Impliceert min of meer dat er geen 2 kopies draaien.
Ik snap hem. :) wat mij trouwens opvalt is dat jij gebruik maakt van een locale db (als ik het goed begrijp). Ik maak gebruik van een Mariadb10 database en daar staat ook een database in genaamd Firefly3. Echter deze kwamen in de container niet automatisch in de omgevingsvariabelen terecht waardoor ik een hoop variabelen met de hand heb moeten configureren terwijl de informatie wel in de ".env" file staan. Wat kan ik eventueel fout gedaan hebben?

En nog een dingetje over jouw commando "docker-compose up -d --force-recreate". Ik krijg een foutmelding

ERROR: for Firefly3 Cannot create container for service app: Conflict. The container name "/Firefly3" is already in use by container "913eda62a95616eb03b883ff05e88def63225a05b8c4c55886d721d198c0ff8b". You have to remove (or rename) that container to be able to reuse that name.

ERROR: for app Cannot create container for service app: Conflict. The container name "/Firefly3" is already in use by container "913eda62a95616eb03b883ff05e88def63225a05b8c4c55886d721d198c0ff8b". You have to remove (or rename) that container to be able to reuse that name.

[Voor 27% gewijzigd door HSG op 19-09-2021 10:17]

• JeroenED
Ivm met die mariadb weet ik niet zo. Ik gebruik zoals je zelf doorhebt een locale SqliteDB. Misschien dat @Firefly III iets nuttig daarover kan zeggen?

Ivm die compose error? Maakte je al gebruik van compose? Of vanuit een backup begonnen? Je container is gelinkt aan je compose-directory met als gevolg dat als je nog geen gebruik maakte van compose of vanuit een nieuwe map compose up doet hij de container niet direct associeert met je reeds bestaande.

Ik zou persoonlijk voorlopig rondwerken rond de huidige issues en zorgen dat de nieuwe perfect draaiende is en dan je oude container weghalen (of een final backup van nemen).

Ps. Hier kan je een compose file vinden die misschien wat beter is. De mijne is zelf in elkaar gestoken en verre van ideaal voor andere omgevingen.

https://github.com/firefly-iii/docker

• HSG
JeroenED schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:55:
Ivm met die mariadb weet ik niet zo. Ik gebruik zoals je zelf doorhebt een locale SqliteDB. Misschien dat @Firefly III iets nuttig daarover kan zeggen?

Ivm die compose error? Maakte je al gebruik van compose? Of vanuit een backup begonnen? Je container is gelinkt aan je compose-directory met als gevolg dat als je nog geen gebruik maakte van compose of vanuit een nieuwe map compose up doet hij de container niet direct associeert met je reeds bestaande.

Ik zou persoonlijk voorlopig rondwerken rond de huidige issues en zorgen dat de nieuwe perfect draaiende is en dan je oude container weghalen (of een final backup van nemen).

Ps. Hier kan je een compose file vinden die misschien wat beter is. De mijne is zelf in elkaar gestoken en verre van ideaal voor andere omgevingen.

https://github.com/firefly-iii/docker
Met Mariadb werkt het eigenlijk simpel. Firefly3 communiceert d.m.v. db-host en poort. Daarmee weet hij waar hij de db kan plaatsen.

Met betrekking tot de Docker Compose file. Ik heb deze naar eigen smaak aangepast door wat eigen instellingen onder het kopje "environment" te plaatsen. Nadat ik de huidige container verwijderd had (wel backup gemaakt natuurlijk) heb ik de compose file opnieuw gedraaid. Resultaat is dat hij een volledig werkende container aanmaakte met connectie naar de huidige database waarin al mijn configuratie instellingen in opgeslagen zijn.

Dus dat werkt nu wel. :)

Daarnaast heb ik een test gedraaid met Papermerge door de container opnieuw op te bouwen met het commando "docker-compose -f docker-compose.yml up -d --force-recreate". Dat is nu ook gelukt.

[Voor 5% gewijzigd door HSG op 21-09-2021 21:21]

• Point
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:53
Fantastisch stukje software!
Heeft me vanwege mijn gebrek aan ervaring drie avonden gekost om het geheel in Dockers draaiende te krijgen op m'n Synology :+ Maar nu het draait is het ook erg leuk om mee te klooien, en erg inzichtelijk! Dus dank @Firefly III!

Ik kwam nog wel een bug tegen (mogelijk is ie al bekend).
Ik ben nu bezig met het aanmaken van (veel) regels, en het gebeurt in ongeveer 20% van de gevallen dat wanneer ik een trigger probeer te verwijderen, de trigger niet echt verwijderd wordt en de invulvelden verschuiven: zie screenshot. Als ik de regel opsla, dan blijft de trigger die ik eigenlijk wilde verwijderen, staan. De rest wordt wel goed opgeslagen.

EDIT: Ik heb inmiddels wel de indruk dat het vaker voorkomt bij het verwijderen van bedragen.

Ik heb nog geen patroon kunnen ontdekken, het lijkt random te gebeuren. Browser is Edge.

[Voor 4% gewijzigd door Point op 30-09-2021 21:39]

• arnovr
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-03 11:46
Ik heb hetzelfde probleem, ik draai op docker swarm en gebruik brave browser.

Wat ik nu doe is een foutieve actie geven, sla regel op, dan reset dat formulier en kan je weer deleten.
Wel omslachtig :)

• xzaz
  • Laatst online: 11:03
Er zijn met de introductie van de nieuwe layout veel bugjes ingeslopen. Gewoon een bug aanmaken op github dan lost die het wel aardig snel op.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
JeroenED schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:55:
Goed om te horen dat dit inmiddels werkt? :+

Een lokale sqlitedb is tricky in combinatie met Docker, omdat de DB kan verdwijnen als de container verdwijnt. Maar ik ken geen specifieke issues rondom deze vraag.
Point schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:15:
Fantastisch stukje software!
Heeft me vanwege mijn gebrek aan ervaring drie avonden gekost om het geheel in Dockers draaiende te krijgen op m'n Synology :+ Maar nu het draait is het ook erg leuk om mee te klooien, en erg inzichtelijk! Dus dank @Firefly III!

Ik kwam nog wel een bug tegen (mogelijk is ie al bekend).
Ik ben nu bezig met het aanmaken van (veel) regels, en het gebeurt in ongeveer 20% van de gevallen dat wanneer ik een trigger probeer te verwijderen, de trigger niet echt verwijderd wordt en de invulvelden verschuiven: zie screenshot. Als ik de regel opsla, dan blijft de trigger die ik eigenlijk wilde verwijderen, staan. De rest wordt wel goed opgeslagen.

[Afbeelding]

EDIT: Ik heb inmiddels wel de indruk dat het vaker voorkomt bij het verwijderen van bedragen.

Ik heb nog geen patroon kunnen ontdekken, het lijkt random te gebeuren. Browser is Edge.
Die wordt gefixt in de volgende release (dit weekend), en het heeft er mee te maken dat je op het icoontje klikt ipv op de rode rand om het icoontje heen.

• xzaz
  • Laatst online: 11:03
@Firefly III
Is het zo dat in de laatste versie van de software diverse placeholders zijn opgenomen? Zoals Treemap categories en Treemap accounts

[Voor 18% gewijzigd door xzaz op 12-10-2021 14:35]

Schiet tussen de palen en je scoort!

• myhobby
  • Laatst online: 30-01 15:24
@Firefly III Dank voor je tijd voor deze geweldige app !

Op dit ligt bij mij de nadruk om de bankafschriften via de importer er zo soepel mogelijk in te krijgen maar de diverse banken hebben nou niet echt een standaard. Mijn banken werken werken met PDF's of CSV's die handmatig bewerkt moeten worden alvorens ik ze kann gebruiken.

Situatie 1 - CSV met irrevalante tekst (recurring op elk overzicht) boven de csv-header

Blabla zichtrekening (in euro)
IBAN XXX
BIC XXX

rapport met volgende selectiecriteria:
datum van 14-05-2021 tot 11-10-2021
type transactie: ontvangen en uitgegeven

afschrift;datum verrichting;datum valuta;datum boeking;bedrag;saldo rekening ;omschrijving aard verrichting;rekening begunstigde;tegenpartij;naam terminal;plaats terminal;kaartnummer;mededeling;vervolg mededeling;detail verrichting
2021 / 1;2021-09-06;2021-09-06;2021-09-06;1,00;1,00;Overschrijving in euro van;LUx123456422;Mister X;;;;"Activatie";"";"Overschrijving in euro van rekening blablabla van
Details enzo
Ref.opdrachtgevende bank *************************"

Een juiste verwerking is alleen mogelijk indien ik handmatig de lijnen boven de header verwijder.

Is daar een linux scripting oplossing voor ?

Situatie 2:

Alleen overzichten per pdf en dus niet in CSV. In deze pdf zit eveneens overhead in die niet relevant is. Ooit wel eens tegen een werkende linux/online oplossing aangelopen die dit probleem aankan?

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
xzaz schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:35:
@Firefly III
Is het zo dat in de laatste versie van de software diverse placeholders zijn opgenomen? Zoals Treemap categories en Treemap accounts
Ja. Ik dacht, nieuwe layout chef ik ff maar ik ben FF3 praktisch aan het herschrijven :X
myhobby schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:02:
@Firefly III Dank voor je tijd voor deze geweldige app !
Graag gedaan :7
Is daar een linux scripting oplossing voor ?
Gegeven dat je altijd dezelfde hoeveelheid regels hebt:

code:
1
sed -i -e 1,3d test.txt

Knipt regel 1 tot en met 3 weg uit test.txt
Situatie 2:

Alleen overzichten per pdf en dus niet in CSV. In deze pdf zit eveneens overhead in die niet relevant is. Ooit wel eens tegen een werkende linux/online oplossing aangelopen die dit probleem aankan?
Nee, maar voor PDF kan je eens kijken naar OCR tools?

• myhobby
  • Laatst online: 30-01 15:24
@Firefly III Dank voor het delen van je kennis. Ga er mee aan de slag en laat het resultaat weten.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:06

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik installeer net Firefly op mijn Synology.
Alles lijkt goed te gaan mariadb draait docker image draait maar na user aanmaken krijg ik de volgende foutmelding
code:
1
2
FireflyIII\Support\Amount::getDefaultCurrencyByUser():
Return value must be of type FireflyIII\Models\TransactionCurrency, null returned

Nu heb ik al wat gezocht, maar geen flauw idee wat nu de sluitende oplossing is hiervoor

Werk hard!, zeur niet!, verwacht niets!!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Rubman schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:10:
Ik installeer net Firefly op mijn Synology.
Alles lijkt goed te gaan mariadb draait docker image draait maar na user aanmaken krijg ik de volgende foutmelding
code:
1
2
FireflyIII\Support\Amount::getDefaultCurrencyByUser():
Return value must be of type FireflyIII\Models\TransactionCurrency, null returned

Nu heb ik al wat gezocht, maar geen flauw idee wat nu de sluitende oplossing is hiervoor
Je hebt waarschijnlijk de migrations niet goed gedraaid of ze hebben niet goed gepakt. Even de database leeggooien en de Docker container verwijderen + opnieuw starten.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:06

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Firefly III schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 06:07:
[...]

Je hebt waarschijnlijk de migrations niet goed gedraaid of ze hebben niet goed gepakt. Even de database leeggooien en de Docker container verwijderen + opnieuw starten.
Helaas ook na de DB verwijderen en opnieuw aanleggen van het hele gebeuren krijg ik dezelfde fout in beeld te zien.

Ik gebruik MariaDB5 op de Synology met als indeling utf8_general_ci.

Over gegaan naar MariaDB10 en nu lijkt alles te werken, geen idee of dat echt het verschil heeft gemaakt want verder zijn alle instellingen hetzelfde gebleven.

Bedankt voor de snelle respons in ieder geval

Werk hard!, zeur niet!, verwacht niets!!

• luupski
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-01 23:24
Moet er bij een docker install ook niet een webserver geinstalleerd worden (nginx! / Apache)
Krijg de docker comtainers up, maar een in de browser totaal niets, hoogstens een 504 error

Na een week pielen sta ik op het punt van opgeven

• DaLass
  • Laatst online: 18:39

DaLass

Where is Peach?

luupski schreef op woensdag 3 november 2021 @ 23:28:
Moet er bij een docker install ook niet een webserver geinstalleerd worden (nginx! / Apache)
Krijg de docker comtainers up, maar een in de browser totaal niets, hoogstens een 504 error

Nee, die is niet nodig, die zit erin.
Ik heb hem binnen Docker draaien door hem met bijbehorende database (en de CSV importer) in een stack te gooien, hieronder de code ervoor:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
version: "2.1"

volumes:
  firefly_iii_upload:
    name: firefly_iii_upload
  firefly_iii_db_config:
    name: firefly_iii_db_config

services:
  firefly_iii:
    container_name: firefly_iii
    restart: unless-stopped
    ports:
      - 8080:8080
    environment:
      - APP_KEY=<HIER_JE_APP_KEY>
      - DB_HOST=firefly_iii_db
      - DB_PORT=3306
      - DB_CONNECTION=mysql
      - DB_DATABASE=firefly_iii
      - DB_USERNAME=<HIER_JE_MYSQL_USER>
      - DB_PASSWORD=<HIER_JE_MYSQL_USER_PASSWORD>
    volumes:
    depends_on:
      - firefly_iii_db

firefly_iii_db:
    image: linuxserver/mariadb
    container_name: firefly_iii_db
    environment:
      - PUID=1000
      - PGID=1000
      - MYSQL_ROOT_PASSWORD=<HIER_JE_MYSQL_ROOT_PASSWORD>
      - TZ=Europe/Amsterdam
      - MYSQL_DATABASE=firefly_iii
      - MYSQL_USER=<HIER_JE_MYSQL_USER>
      - MYSQL_PASSWORD=<HIER_JE_MYSQL_USER_PASSWORD>
    volumes:
      - firefly_iii_db_config:/config

firefly_iii_csv_importer:
    image: fireflyiii/csv-importer:latest
    container_name: firefly_iii_csv_importer
    ports:
      - 8081:8080
    environment:
      - FIREFLY_III_ACCESS_TOKEN=<HIER_JE_ACCESS_TOKEN>
      - FIREFLY_III_URL=<HIER_JE_URL>

Daarna kon ik hem op het IP van de docker instance met poort 8080 zonder problemen benaderen.

Bij mij wilde hij in eerste instantie ook niet lekker starten, bleek aan de APP_KEY variabele te liggen die niet de juiste lengte had. Daar moet je wel even goed op letten.

[A] - Zelfbouw MHI Airco WiFi controller (vanaf €25,-). Aansturing/uitlezing via MQTT of ESPHome in HomeAssistant, etc.

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-03 13:51

Dit is de docker-compose.yml file die ik gebruik. Bij de eerste image kan ik snel wisselen tussen de csv importer of spectre tool. Ik maak een eigen docker network aan, maar gebruik deze nu eigenlijk niet meer aangezien bij mij communicatie over het interne docker ip niet goed ging. Ik gebruik nu het publieke IP en dat gaat prima.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51

networks:
    firefly3:

services:
  spectre:
   # image: fireflyiii/spectre-importer:latest
    env_file: /volume1/docker/firefly3/.env
    networks:
      - firefly3
    ports:
      - 8082:8080
    environment:
      - FIREFLY_III_ACCESS_TOKEN=
      - FIREFLY_III_URL=http://192.168.1.100:8003
  #    - SPECTRE_APP_ID= 
  #    - SPECTRE_SECRET=

fireflyiii:
    networks:
      - firefly3
    volumes:
      - /volume1/docker/firefly3:/var/www/firefly-iii/storage/export
      - /volume1/docker/firefly3:/var/www/firefly-iii/storage/upload
    env_file: /volume1/docker/firefly3/.env
    ports:
      - 8003:8080
    depends_on:
      - db
    links:
      - db:db
  db:
    image: yobasystems/alpine-mariadb:latest
    networks:
      - firefly3
    environment:
      - MYSQL_RANDOM_ROOT_PASSWORD=
      - MYSQL_USER=
      - MYSQL_PASSWORD=
      - MYSQL_DATABASE=
    volumes:
      - db:/var/lib/mysql

volumes:
   firefly_iii_export:
   firefly_iii_upload:
   db:

Nog wel een vraag voor @Firefly III. Ik ben geen boekhoudwonder maar ik denk dat ik de basis snap. Sinds gisteren heb ik dus Firefly III draaiende. Ik heb eerst geprobeerd de Spectre API te gebruiken, maar ik krijg hier alleen nog maar de ING Sandbox versie naar voren voor Nederland. Moet ik hiervoor nog iets extra's configureren om ook gewoon mijn eigen rekening te krijgen?

Dus ik ben overgestapt op CSV van ING. Ik heb onze en/of rekening gexporteerd vanaf 01/01/2021. Ik heb vanaf de jaar rekening het saldo van 31/12/2020 gepakt en dat als start bedrag voor deze rekening gezet. Ik was dan in de veronderstelling dat als ik alle regels van heel 2021 zou importeren dat ik aan het einde dan het bedrag zou hebben wat er nu op de rekening staat. Maar hier zit voor mij wel een verschil in van vele duizende euro's.

Doe ik kwa inrichting iets verkeerd? Moet ik anders starten? Of hoe zou ik dit wel werkend kunnen krijgen? FireFly III lijkt mij namelijk een uitstekende tool om wat meer grip op onze uitgaven te krijgen.

[Voor 26% gewijzigd door Senaxx op 04-11-2021 13:22]

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Blij om te horen dat het iig draait!

Ik zou om te beginnen niet heel 2021 importeren. Begin eens bij een maand. Je zult zien dat er transacties tussen zitten die onterecht als overboeking of uitgave worden gezien. Die zul je eerst moeten corrigeren, hetzij met regels, of door de juiste asset accounts aan te maken.

Maand na maand importeren werkt het beste want er zit altijd wel iets tussen dat niet blijkt te kloppen.

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter

Ik zou de volgende keer iets eerder komen vragen dan ;)

Je krijgt de docker containers up zeg je, maar je krijgt vervolgens een 504 foutmelding? Welk adres probeer je dan?

• luupski
DaLass / Senaxx

Thnx voor jullie reply, ik ga er mee aan de slag

—————-

FireflyIII

Eerder komen vragen had idd gekund, maar het eerst proberen zoveel mogelijk zelf te doen en uit te zoeken is toch ook een uitdaging.

WanneEr ik de 504 kreeg .... dan zeg ik ai ai, heb zoveel install / de-install gedaan alsmede geheel nieuwe ubuntu install dat ik het niet zeker meer weet.
Maar bij het gebuik van localhost / 127.0.0.1 / het IP van de host of de docker container kreeg ik bij een van deze methoden de 504

Maar wat ik ga doen is een fresh ubuntu install doen met alleen docker en docker-compose.
Dan ga ik alle stappen loggen en kijken wat de uitkomst is.
Dat kan ik dan delen mocht het niet lukken.
Moet over het weekend werken, dus het zal in de loop van volgende week zijn dat ik een update kan geven.

Wish me luck 😀

[Voor 8% gewijzigd door luupski op 04-11-2021 22:49]

• luupski
Het werkt .... hoeraaaa

Nu het programma zelf gaan leren

Thnx

Luupski

[Voor 88% gewijzigd door luupski op 06-11-2021 09:50]

• kinderpindakaas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2022
Ik ben vandaag flink aan het puzzelen geweest, maar krijg na csv autorisatie schermpje een 500 error.
Hij weet op de één of andere manier niet mijn callback locatie te vinden.

code:
1
http://localhost:8091/callback?code=def5020000c8.....

Docker for Windows

En mijn docker-compose:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32

services:
  app:
    hostname: fireflyiii
    volumes:
    ports:
      - 80:8080
    depends_on:
      - db
  db:
    image: mariadb    
    hostname: fireflyiiidb
    environment:
      - MYSQL_RANDOM_ROOT_PASSWORD=yes
      - MYSQL_USER=firefly
      - MYSQL_PASSWORD=firefly
      - MYSQL_DATABASE=firefly
    volumes:
      - firefly_iii_db:/var/lib/mysql
  fireflyimport:
    ports:
      - 8091:8080
volumes:
   firefly_iii_upload:
   firefly_iii_db:

[Voor 61% gewijzigd door kinderpindakaas op 12-11-2021 20:03]

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
kinderpindakaas schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:02:
Ik ben vandaag flink aan het puzzelen geweest, maar krijg na csv autorisatie schermpje een 500 error.
Hij weet op de één of andere manier niet mijn callback locatie te vinden.

code:
1
http://localhost:8091/callback?code=def5020000c8.....

Docker for Windows

En mijn docker-compose:
Ik zie geen configuratie voor de CSV importer, maar dat geeft niet. Ik ben ook benieuwd naar de exacte 500 error maar dat is van later zorg.

Ik vermoed dat je als FIREFLY_III_URL "localhost" hebt opgegeven?

• Magnetronkip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-03 16:00
Iemand die toevallig ook kinderopvang toeslag krijgt en dit netjes verwerkt in de budgetten? Kinderopvang is een groot deel van ons budget en dat budget lijkt nu heel groot omdat de teruggave niet in het budget verwerkt zit.

Is er een slimme manier om dit te verwerken? Zou ik de teruggave kunnen laten verwerken in het budget? Waardoor deze dus slinkt?

Als iemand ideeen heeft hoor ik het graag!

Hacking is like having sex. You get in, you get out, then you hope that you didn't leave something behind that can be traced back to you.

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Je budget is toch gewoon wat je moet betalen aan kinderopvang? De toeslag zijn gewoon Euro's die binnenkomen, die hebben op zich niks met het budget te maken.

• kinderpindakaas
Firefly III schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:47:
[...]

Ik zie geen configuratie voor de CSV importer, maar dat geeft niet. Ik ben ook benieuwd naar de exacte 500 error maar dat is van later zorg.

Ik vermoed dat je als FIREFLY_III_URL "localhost" hebt opgegeven?
Yes beide localhost.
Firefly-iii op localhost
CSV-importer op localhost:8091

Ik ben ook aan de slag geweest met de docker inspect om ip adres op te vragen en deze op te geven.
Maar alleen met localhost weet hij met authorisatie scherm te komen.

Dus CSV Importer weet Firefly-III te vinden.
Na akkoord van de autorisatie jumpt hij naar de callback:
code:
1
http://localhost:8091/callback?code=def5020089b1810d268dfad56128aeed....&state=.....

Alleen krijg ik daar een 500 op

Kijk ik in de docker van csv importer dan zie ik wel deze:
code:
1
2
3
[2021-11-15 13:51:46] production.DEBUG: Will contact "http://localhost/oauth/token" for a token.  

[2021-11-15 13:51:46] production.ERROR: cURL error 7: Failed to connect to localhost port 80: Connection refused (see https://curl.haxx.se/libcurl/c/libcurl-errors.html) for http://localhost/oauth/token {"exception":"

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
kinderpindakaas schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:01:
[...]

Yes beide localhost.
Firefly-iii op localhost
CSV-importer op localhost:8091

Ik ben ook aan de slag geweest met de docker inspect om ip adres op te vragen en deze op te geven.
Maar alleen met localhost weet hij met authorisatie scherm te komen.

Dus CSV Importer weet Firefly-III te vinden.
Na akkoord van de autorisatie jumpt hij naar de callback:
code:
1
http://localhost:8091/callback?code=def5020089b1810d268dfad56128aeed....&state=.....

Alleen krijg ik daar een 500 op

Kijk ik in de docker van csv importer dan zie ik wel deze:
code:
1
2
3
[2021-11-15 13:51:46] production.DEBUG: Will contact "http://localhost/oauth/token" for a token.  

[2021-11-15 13:51:46] production.ERROR: cURL error 7: Failed to connect to localhost port 80: Connection refused (see https://curl.haxx.se/libcurl/c/libcurl-errors.html) for http://localhost/oauth/token {"exception":"
Probeer eens dit?

VANITY_URL = localhost:8091, dus het "externe" adres
FIREFLY_III_URL=171.16, hier je "interne" adres.

• kinderpindakaas
Firefly III schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:53:
[...]

Probeer eens dit?

VANITY_URL = localhost:8091, dus het "externe" adres
FIREFLY_III_URL=171.16, hier je "interne" adres.
VANITY_URL valt onder firefly-iii config in de docker-compose?

Het lastig van docker-compose is dat je op moment van upspinnen het IP nog niet weet.

UPDATE:

Ik heb VANITY_URL onder csv-importer gezet
code:
1
2
3
4
5
6
fireflyimport:
    environment:
      - VANITY_URL = localhost:8091
    ports:
      - 8091:8080

Dan de docker upspinnen.
Docker inspect zegt dat firefly op http://172.18.0.4/ zit, echter csv importer kan deze niet vinden

Kan het hiermee te maken hebben?:
I cannot ping my containers
Docker Desktop for Windows can’t route traffic to Linux containers. However, you can ping the Windows containers.

Per-container IP addressing is not possible
The docker (Linux) bridge network is not reachable from the Windows host. However, it works with Windows containers.

UPDATE 2:
Ik vermoed dat het um hier in zit.
Dus ik ben zelf vanuit de browser gemachtigd om beide containers te benaderen.
Maar de callback word hier door curl gedaan en die zal hem niet kunnen vinden.

Kan ik niet in de docker-compose de naam van de containers opgeven als IP vervanger?

UPDATE 3:
Op Docker for Mac heb ik hetzelfde gedrag helaas

[Voor 62% gewijzigd door kinderpindakaas op 15-11-2021 22:45]

• Ruudstertje
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18:29
Hallo luitjes!

Ik wil graag FireFly installeren aangezien dit mijn inziens een stuk software is waar ik goed mee uit de voeten
kan wat betreft mijn privé administratie. Ik heb een handleiding (link) gevold om Firefly op een Raspberry te installeren alleen is dit niet gelukt. Weet de foutmelding zo 1,2,3 even niet meer, mijn kennis van apps
installeren via Linux is ook niet geweldig....

Heb ook de beschikking over een Qnap NAS, windows laptop en een iMac.

Op welk systeem is het het meest simpel om Firefly te installeren? Is er ook ergens een duidelijke Nederlandse stap voor stap handleiding voor de installatie?

Alvast bedankt!

Ruud

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-03 13:51
Ruudstertje schreef op woensdag 17 november 2021 @ 19:17:
Hallo luitjes!

Ik wil graag FireFly installeren aangezien dit mijn inziens een stuk software is waar ik goed mee uit de voeten
kan wat betreft mijn privé administratie. Ik heb een handleiding (link) gevold om Firefly op een Raspberry te installeren alleen is dit niet gelukt. Weet de foutmelding zo 1,2,3 even niet meer, mijn kennis van apps
installeren via Linux is ook niet geweldig....

Heb ook de beschikking over een Qnap NAS, windows laptop en een iMac.

Op welk systeem is het het meest simpel om Firefly te installeren? Is er ook ergens een duidelijke Nederlandse stap voor stap handleiding voor de installatie?

Alvast bedankt!

Ruud
Als je Qnap NAS Docker ondersteund zou die optie gaan onderzoeken. Hierboven staan genoeg docker-compose scripts om de dockers werkend te krijgen.

• kinderpindakaas
Voor degenen die net als mij zitten te puzzelen met Docker for Windows of Docker for MAC.
Ik heb uiteindelijk voor firefly-iii en csv import callback respectievelijk http://docker.for.mac.localhost en http://docker.for.mac.localhost:8091/callback gebruikt.

Volgens mij is dat de enige manier om twee containers elkaar te laten vinden.
The host has a changing IP address (or none if you have no network access). We recommend that you connect to the special DNS name host.docker.internal which resolves to the internal IP address used by the host. This is for development purpose and will not work in a production environment outside of Docker Desktop for Mac.

You can also reach the gateway using gateway.docker.internal

• kinderpindakaas
Hoe pakken jullie creditcard afbetalingen aan?
De ING schrijft eens per maand een creditcard aflossing af.
De kosten die daarin gebundeld zitten, zou ik los willen boeken en categoriseren.

Audible, Netflix, Amazon prime, Strava het zit allemaal opgeteld in dat creditcard aflos bedrag

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:14
kinderpindakaas schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:12:
Hoe pakken jullie creditcard afbetalingen aan?
De ING schrijft eens per maand een creditcard aflossing af.
De kosten die daarin gebundeld zitten, zou ik los willen boeken en categoriseren.

Audible, Netflix, Amazon prime, Strava het zit allemaal opgeteld in dat creditcard aflos bedrag
Ik had er een rekening voor aangemaakt en de aflossing is dan een interne overboeking.

PV Output

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-03 15:39
Is er in Firefly een mogelijkheid om crediteuren samen te voegen? Dit zou de rapportages een stuk overzichtelijker maken.

In onderstaande grafiek zie je heel veel partjes van de taart. Maar Jumbo bijvoorbeeld zit er minimaal 4 keer in met verschillende namen. Die zou ik graag samenvoegen.

Naast het feit dat het verschillende vestigingen zijn wordt ook de naam van het account wel eens aangepast. Zo is dit 3x dezelfde winkel (zo staat het in de database):

https://tweakers.net/i/jkgVcJVBNnOSfQS3QOsYC04D2ww=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aeRWwQwkGTKhtegICrygWDhy.png?f=user_large

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Bever schreef op donderdag 23 december 2021 @ 08:35:
Is er in Firefly een mogelijkheid om crediteuren samen te voegen? Dit zou de rapportages een stuk overzichtelijker maken.

In onderstaande grafiek zie je heel veel partjes van de taart. Maar Jumbo bijvoorbeeld zit er minimaal 4 keer in met verschillende namen. Die zou ik graag samenvoegen.

[Afbeelding]

Naast het feit dat het verschillende vestigingen zijn wordt ook de naam van het account wel eens aangepast. Zo is dit 3x dezelfde winkel (zo staat het in de database):

[Afbeelding]
Het makkelijkste is regels maken die dit oppakken tijdens de import:

- If destination account contains "Jumbo"
- Set destination account to "Jumbo"

Als je zo'n regel draait zijn ze in 1 klap allemaal gefixt (en in de toekomst ook).

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-03 15:39
Firefly III schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:06:
[...]

Het makkelijkste is regels maken die dit oppakken tijdens de import:

- If destination account contains "Jumbo"
- Set destination account to "Jumbo"

Als je zo'n regel draait zijn ze in 1 klap allemaal gefixt (en in de toekomst ook).
Ga ik proberen. Bedankt!

• InSander
  • Laatst online: 30-03 17:08
Beste Firefly

recent begonnen met Home Assistant en nu wilde ik Firefly ook proberen. Helaas lukte het me niet dit via HA te installeren. Is deze optie er niet meer?

AAlvast ebdankt voor de reactie

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-03 16:18
InSander schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:30:
Beste Firefly

recent begonnen met Home Assistant en nu wilde ik Firefly ook proberen. Helaas lukte het me niet dit via HA te installeren. Is deze optie er niet meer?

AAlvast ebdankt voor de reactie
Op basis van deze Github-pagina denk ik niet dat er nog ondersteuning voor is.

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Ik wist niet eens dat het bestond :').

Maar nee, die is idd niet meer ondersteund. Voor een kant-en-klare lancering van Firefly III, gebruik je het bestr Docker Compose:

https://docs.firefly-iii....ker/#using-docker-compose

[Voor 74% gewijzigd door Firefly III op 23-12-2021 14:34]

• hawaltie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03 09:51
Vandaag mijn 'oude' docker fireflyiii configuratie weer opgestart en aan de slag gegaan met de nieuwe generieke data-importer en rabobank rekeningen. Op basis van het script met
code:
1
sed - i
heb ik dubbelingen uit de CSV files gehaald, en daar heb ik de import gestart. De import is niet ok. Ik vermoed dat met de plussen en minnen e.e.a. niet goed is gegaan. Iemand een tip?

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-03 11:45
@Firefly III is het mogelijk dat er ook een ontkenning van 'Description contains' kan komen?

Ik heb 2 soorten transacties van 1 account. De ene kan ik onderscheiden op basis van XYZ in de omschrijving. Maar de andere transacties bestaat alleen maar uit cijfers, en helaas niet gelijk bij elke transactie. Dus ik zou ze willen filteren op 'Description does not contain': XYZ.

Of is er een andere oplossing mogelijk?

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
hawaltie schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 00:00:
Vandaag mijn 'oude' docker fireflyiii configuratie weer opgestart en aan de slag gegaan met de nieuwe generieke data-importer en rabobank rekeningen. Op basis van het script met
code:
1
sed - i
heb ik dubbelingen uit de CSV files gehaald, en daar heb ik de import gestart. De import is niet ok. Ik vermoed dat met de plussen en minnen e.e.a. niet goed is gegaan. Iemand een tip?
Ik zou wat regels moeten ontvangen, als je die naar me zou willen mailen graag.

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Tim Schuhmacher schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:55:
@Firefly III is het mogelijk dat er ook een ontkenning van 'Description contains' kan komen?

Ik heb 2 soorten transacties van 1 account. De ene kan ik onderscheiden op basis van XYZ in de omschrijving. Maar de andere transacties bestaat alleen maar uit cijfers, en helaas niet gelijk bij elke transactie. Dus ik zou ze willen filteren op 'Description does not contain': XYZ.

Of is er een andere oplossing mogelijk?
Dit kan nog niet maar is wel een goed idee!

• hawaltie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03 09:51
Inmiddels is het me gelukt om de Rabobank rekeningen te importeren. Ik heb hiervoor de 'oude' CSV importer (versie 2.5.4. uit mijn hoofd) voor gebruikt.
Wel 1 opmerking daarbij. Toen ik de CSV importer gebruikte, heb ik de headers van de csv file verwijderd en op basis van de github template de import uitgevoerd. Mogeljik dat door die verandering de import wel is geslaagd.
Nu het met de oude import methode wel lukt, ben ik niet meer verder gegaan met de generieke data importer.

[Voor 2% gewijzigd door hawaltie op 08-01-2022 08:26. Reden: Typo's]

• vikdb
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:36
Kan je de server op een raspberry pi zero draaien?

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
vikdb schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 01:06:
Daar ben je zo achter. Door het te proberen.

Via PHP en Docker zou het moeten kunnen.

• HSG
vikdb schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 01:06:
Wat zegt Google?

• vikdb
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:36
Niet echt iets te vinden over firefly en pi zero

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
vikdb schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 01:47:
[...]

Niet echt iets te vinden over firefly en pi zero
Er is wel degelijk wat te vinden, maar het is ouwe rommel.

Een pi zero is niet anders dan enige andere computer. Alleen vreselijk traag. Je kan gewoon de installatiehandleiding volgen.

• arnonymous
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:42
Ik heb het voor mekaar om met FF importer en nordigen mijn ING transacties te importeren. Dat doe ik in een docker op mijn server. Nou vraag ik me af wat de beste manier is om dit te automatiseren, zodat ik elke dag/week bijvoorbeeld de nieuwste transacties erin zie, zonder handmatig iets te doen. Want elke keer als ik die importer gebruik moet ik handmatig in nordigen toestemming geven.

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
arnonymous schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:50:
Ik heb het voor mekaar om met FF importer en nordigen mijn ING transacties te importeren. Dat doe ik in een docker op mijn server. Nou vraag ik me af wat de beste manier is om dit te automatiseren, zodat ik elke dag/week bijvoorbeeld de nieuwste transacties erin zie, zonder handmatig iets te doen. Want elke keer als ik die importer gebruik moet ik handmatig in nordigen toestemming geven.
Na de eerste import download je je configuratiebestand. Daarna kan je het volgende Docker script gebruiken. Dit is bijna letterlijk wat ik zelf gebruik:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
#!/bin/bash

SCRIPT_DIR="$( cd -- "$( dirname -- "${BASH_SOURCE[0]}" )" &> /dev/null && pwd )"

docker pull fireflyiii/data-importer:develop

git -C $SCRIPT_DIR pull

docker run \
--rm \
-v ./services/data-importer:/import \
-e FIREFLY_III_ACCESS_TOKEN=eyJ0e..... \
-e FIREFLY_III_URL=https://..... \
-e NORDIGEN_ID=..... \
-e NORDIGEN_KEY=..... \
-e MAIL_MAILER=smtp \
-e MAIL_DESTINATION=..... \
-e MAIL_FROM_ADDRESS=..... \
-e MAIL_DRIVER=smtp \
-e IGNORE_DUPLICATE_ERRORS=true \
-e MAIL_HOST=..... \
-e MAIL_PORT=25 \
-e MAIL_PASSWORD=..... \
-e MAIL_ENCRYPTION=null \
-e MAIL_USERNAME=..... \
-e IMPORT_DIR_WHITELIST=/import \
-e LOG_LEVEL=info \
-e WEB_SERVER=false \
fireflyiii/data-importer:develop

Wat hier wellicht niet makkelijk uit op te maken is, maar wel belangrijk: in de directory ./services/data-importer plaats je jouw configuratie JSON. De bestandsnaam maakt niet uit.

Doe eventueel -e LOG_LEVEL=debug \ voor extra debug informatie.

Dit draai ik elke nacht en werkt als een malle. Wees wel slim en configureer je import alsvolgt (je kan kiezen: bestand handmatig aanpassen of in de UI klikken):

code:
1
2
3
4
5
6
7
....
    "date_range": "partial",
    "date_range_number": 2,
    "date_range_unit": "d",
    "date_not_before": "",
    "date_not_after": "",
...

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee