• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Nadat ik een tijd geleden tevergeefs heb geprobeerd om mijn data netjes in Firefly III te krijgen en alles goed in te stellen, heb ik de afgelopen weken een aantal verschillende commerciële alternatieven geprobeerd.

Nu ik door alle trials heen ben wil ik toch Firefly III nog een kans geven, want eigenlijk is er weinig dat structureel niet kan of niet goed werkt in Firefly III.

Het laatste alternatief dat ik heb geprobeerd was YNAB. Hiervoor zijn een CSV converter voor Nederlandse banken en een algemene converter te vinden, dit zou in principe mijn problemen met het importeren van mijn data uit ICS en uit Knab moeten oplossen. Met deze twee kun je vrijwel iedere CSV gemakkelijk opschonen, en daarna alleen de relevante informatie in (YNAB, maar belangrijker,) Firefly III importeren.

Er zijn alleen twee problemen waar ik tegenaan loop die voor zover ik me herinner in Firefly III wat lastiger gingen.

Het eerste is het samenvoegen van expense accounts. In YNAB kun je via het Manage Payees scherm heel gemakkelijk alle verschillende Albert Heijns samenvoegen, waarbij YNAB zelf automatische regels instelt om dit bij nieuwe imports mee te nemen. Van wat ik me herinner is het in Firefly III überhaupt niet mogelijk om accounts samen te voegen, alleen om rules of een import config in te stellen om dit vooraf te doen.
Is hier inmiddels al verbetering in gekomen, of kan dit nog steeds niet?

Het tweede is het categoriseren. In YNAB is het zo dat als je bijvoorbeeld een transactie 'maandelijkse vaste lasten' pakt van je ene naar je andere rekening en deze omzet naar een transfer, hij automatisch alle 'maandelijkse vaste lasten' van en naar diezelfde rekening ook omzet. Dit scheelde mij het handmatig categoriseren van een kleine 2500 transacties. Nou kan dit natuurlijk ook met een stukje SQL, maar het zou heel mooi zijn als dit automatisch vanuit de interface opgepakt kan worden. Ook hier kun je rules en een import config gebruiken, maar de eerste is flink veel data die ik niet allemaal van tevoren dekkend ga krijgen.
Is op dit vlak al meer mogelijk binnen de interface?

Uiteindelijk is het prima als dit nog niet het geval is, ik kan eenmalig door de lijst gaan en voor een groot aantal dingen handmatig regels instellen, daarna de transacties uit de database knikkeren en opnieuw importeren. Dat heb ik voorheen ook gedaan, en dat werkte op zich prima. Maar het zou helemaal mooi zijn als die twee extra details al achteraf vanuit de interface gefixt kunnen worden.

Hoe dan ook hoop ik ergens in de loop van de week nog een poging te doen. YNAB is een mooi pakket, maar hangt erg vast in een bepaalde manier van werken waar ik toch wel een beetje moeite mee heb. Daarnaast vind ik 10 euro per maand voor iets dat expliciet budgetingsoftware is en geen expense management of boekhoudsoftware best wel veel.

Aan het einde van de rit is YNAB toch wel waar ik het meeste mee ga vergelijken, de andere opties die ik heb geprobeerd waren nog minder fijn of vele malen duurder. Ben dus benieuwd of ik de overstap terug naar Firefly III gemaakt krijg!

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:47

rjong5

Veeam VMCE2020, VMCE2021

Oon schreef op maandag 24 januari 2022 @ 00:16:

Het eerste is het samenvoegen van expense accounts. In YNAB kun je via het Manage Payees scherm heel gemakkelijk alle verschillende Albert Heijns samenvoegen, waarbij YNAB zelf automatische regels instelt om dit bij nieuwe imports mee te nemen. Van wat ik me herinner is het in Firefly III überhaupt niet mogelijk om accounts samen te voegen, alleen om rules of een import config in te stellen om dit vooraf te doen.
Rules kun je ook handmatig triggeren op een datumselectie.

Dit heeft volgens mij altijd al gekund.

• Oon
  • Niet online
rjong5 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 06:26:
[...]

Rules kun je ook handmatig triggeren op een datumselectie.

Dit heeft volgens mij altijd al gekund.
Ah, dat lost dus al een stukje van mijn probleem op :)

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-01 18:33
Enkele dagen geleden heb ik Firefly geïnstalleerd en data geïmporteerd. Momenteel ben ik nog bezig deze aan te zuiveren en te categoriseren, maar voor de toekomst zou ik dit graag allemaal automatisch willen inladen en met regels indelen.

Nu werkt Nordigen prima met ASN, en Paypal ook. Echter Bunq is niet beschikbaar (voor mijn creditcard), en Openbank geeft een foutmelding bij het inloggen/autoriseren.

Ik zat dus te kijken naar Salt Edge, en inmiddels heb ik test toegang wat genoeg zou moeten zijn. Ondanks dat zie ik enkel de 4 'non-regulated' banken die ze in Nederland aanbieden: https://www.saltedge.com/...annel%5B%5D=non_regulated

Heeft iemand het werkend voor andere banken dan deze 4? En is er iemand die Nordigen aan de praat heeft gekregen voor Openbank?

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Het laatste alternatief dat ik heb geprobeerd was YNAB. Hiervoor zijn een CSV converter voor Nederlandse banken en een algemene converter te vinden, dit zou in principe mijn problemen met het importeren van mijn data uit ICS en uit Knab moeten oplossen. Met deze twee kun je vrijwel iedere CSV gemakkelijk opschonen, en daarna alleen de relevante informatie in (YNAB, maar belangrijker,) Firefly III importeren.

[...]

Aan het einde van de rit is YNAB toch wel waar ik het meeste mee ga vergelijken, de andere opties die ik heb geprobeerd waren nog minder fijn of vele malen duurder. Ben dus benieuwd of ik de overstap terug naar Firefly III gemaakt krijg!
Ondanks mijn grote pro self-hosting mindset heb ik geprobeerd Firefly naast YNAB te draaien, maar toch weer gezwicht voor een jaar YNAB voor omgerekend EUR 6 per maand. Het werkt gewoon allemaal net wat fijner voor mijn gedachtegang, namelijk elke euro een doel geven. Tel daarbij op dat sinds kort een automatische import zit van ING en ik hoef zelf vrijwel niks meer te doen. YNAB is voor mij nu op zo'n punt dat ik er niet meer zonder kan, zonder in de stress te schieten of zelf te hannesen met inferieure Excel oplossingen.

Ik kan je de YNAB Toolkit aanraden, daarmee werkt het allemaal net weer wat fijner. Zo ziet mijn YNAB er nu uit:

• Oon
  • Niet online
JDFS schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:27:
[...]

Ondanks mijn grote pro self-hosting mindset heb ik geprobeerd Firefly naast YNAB te draaien, maar toch weer gezwicht voor een jaar YNAB voor omgerekend EUR 6 per maand. Het werkt gewoon allemaal net wat fijner voor mijn gedachtegang, namelijk elke euro een doel geven. Tel daarbij op dat sinds kort een automatische import zit van ING en ik hoef zelf vrijwel niks meer te doen. YNAB is voor mij nu op zo'n punt dat ik er niet meer zonder kan, zonder in de stress te schieten of zelf te hannesen met inferieure Excel oplossingen.

Ik kan je de YNAB Toolkit aanraden, daarmee werkt het allemaal net weer wat fijner. Zo ziet mijn YNAB er nu uit:
[Afbeelding]
Ja ik denk dat het ook lastig gaat zijn om echt over te stappen naar Firefly III, want YNAB werkt gewoon heel lekker allemaal. Moet overigens zeggen dat puur qua gebruik van de interface de meeste commerciële pakketten het wel goed voor elkaar hebben, en dat mis ik bij open source opties een beetje. Logisch als je een enkele developer vergelijkt met een team van developers die allemaal 40 uur per week bezig zijn aan verbeteringen, maar als gebruiker (en zeker als ik dit ga delen met mijn wederhelft) toch wel relevant.

Ik gebruik binnen YNAB ook de toolkit die alles inderdaad nog wat makkelijker en overzichtelijker maakt, maar ik denk dat het meeste daarvan wel af te vangen is door wat exports in Firefly III. Het enige dat ik écht mis (op basis van een paar maanden geleden toen ik naar Firefly III heb gekeken) is het makkelijk samenvoegen van (expense) accounts. Ik heb graag niet meer tegenrekeningen in mijn lijstje staan dan daadwerkelijk gebruikt zijn, en het boeit me geen reet of ik nou bij de Albert Heijn hier in het dorp of eentje verderop boodschappen heb gedaan, beide zijn gewoon Albert Heijn wat mij betreft.

Wat ik ook mis is het kunnen importeren vanuit de interface. Rabobank kan geautomatiseerd, maar bijvoorbeeld Knab al niet, en ICS ook niet. In YNAB sleep ik zo de (geconverteerde) CSV naar de interface met de juiste rekening in beeld en bam hij is klaar. Vandaar ook dat ik écht niet met configs wil gaan klooien, een enkele config om 'het YNAB formaat' in te lezen dat die converters uitpoepen is prima, maar een config per bank vind ik alweer te veel. Die centrale config betekent wel dat ik dus e.e.a. naar mijn eigen rekening kan mappen, maar ook daarbij ondervond ik in Firefly III alweer problemen met transacties die niet exact matchten en dus niet als een enkele transfer gecombineerd werden.

Maar goed, ik heb nog niet echt de tijd gehad om hier verder in te duiken, ondertussen houd ik YNAB wel bij en ga ik voor komende maand gewoon een tientje betalen. Zou mooi zijn als ik ook dat tientje kan besparen, en helemaal mooi als ik daarbij een pakket van een Nederlandse developer kan gebruiken dat ik zelf lokaal host. De vraag is hoe frustrerend de overgang gaat zijn en of het echt klaar is om ook door mijn vrouw gebruikt te worden, want die vindt YNAB al lastig..

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@Oon om eerlijk te zijn, als ze YNAB lastig vindt dan zou ik Firefly echt niet aanraden - o.a. door het ontbreken van een mobiele app en het niet via een webomgeving doen. Denk trouwens ook aan updates, waardoor soms weer iets gebroken is. Tijdje terug had ik dit toen ik Firefly weer wilde opstarten en ik wat errors kreeg. Heb dat hier ook thuis wel eens gehad met mijn Home Assistant instantie, en probeer dan maar rustig iets te fixen terwijl je wederhelft klaagt over lichten die niet aan/uit gaan of Sonos dat niet werkt...

Dat samengevoegde expense accounts is inderdaad iets wat ik onderschat, het is zo handig dat alles bij mij nu wordt samengevoegd tot 1 appie en direct van het Boodschappen budget wordt afgehaald.

• MatsSkoe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-02 14:47
Vanuit het doel van het topic geredeneerd:

"Installatie- en implementatievragen"

Ik heb Firefly III (5.6.14) en FIDI (0.8.0) werkend gekregen in een LCX container met Ubuntu 21.04 binnen Proxmox, gebruik makend van MariaDB, PHP8, NGINX en beiden lokaal benaderbaar in het thuisnetwerk. Was niet heel eenvoudig, dus mocht iemand met vergelijkbare set-up vragen hebben dan ik wellicht iets betekenen.

Dat gezegd hebbende kom ik bij "Algemene vragen, ditjes en datjes, lofzang en klachten."

Zingen kan ik niet maar wil wel mijn lof overbrengen. Zit mooi in elkaar hoor. Had ik wel een algemene vraag. Ik heb ASN transacties automatisch kunnen importeren via Nordigen API. Is het ASN specifiek dat je alleen betaalrekeningen kan importeren en geen spaar-, en beleggingsrekeningen? Is dat misschien omdat deze geen IBAN hebben? Verder ging de import maar gedeeltelijk terug in de tijd dus ga nog de overige transacties proberen te importeren en Firefly verder te ontdekken.

"Bugs/ Nieuwe features"

Kom ik nog op terug

• wouser
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-01 12:22
Zojuist weer eens deze tool opgepakt echter heb ik sinds de vorige keer een nieuwe bank: ABN.

Heb ook de firefly importer tool geinstalleerd. Ergens lukt het mij niet om de TXT export van de ABN fatsoenlijk te importeren.

Zijn er mensen met ervaring voor het importeren van ABN? Zoja hoe doen jullie dat?

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:04
wouser schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:40:
Zojuist weer eens deze tool opgepakt echter heb ik sinds de vorige keer een nieuwe bank: ABN.

Heb ook de firefly importer tool geinstalleerd. Ergens lukt het mij niet om de TXT export van de ABN fatsoenlijk te importeren.

Zijn er mensen met ervaring voor het importeren van ABN? Zoja hoe doen jullie dat?
Is het een speciaal format ofzo? Wat lukt er precies niet?
Yannes schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:35:
Heeft iemand het werkend voor andere banken dan deze 4? En is er iemand die Nordigen aan de praat heeft gekregen voor Openbank?
ik gebruik SNS / Regiobank met de CSV export. Ik exporteer altijd 'sinds laatste export' en importeer deze dan via de import tool. Mijn regels bestaan veelal uit het toewijzen van doel bankrekening omdat de export vanuit de bank niet alle IBAN's bevat. Daarnaast deel ik gelijk alles via regels in. Na elke import pak ik weer een paar waar de doelrekening no name is en vul deze aan. Ook de categorien en tags vul ik dan aan indien nodig.

Zo wordt die elke import weer wat overzichtelijker. Ik heb data sinds 2018 en draai in docker met mariaDb en redis voor de snelheid. Alles achter een reverse proxy met ssl.

[Voor 46% gewijzigd door xzaz op 17-02-2022 14:14]

Schiet tussen de palen en je scoort!

• wouser
xzaz schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:07:

Is het een speciaal format ofzo? Wat lukt er precies niet?
Het is een .BAT file dat dus sowieso al anders is maar lijkt wel een vergelijkbare opmaak te hebben. Echter met de importor krijg ik er hem niet geimporteerd omdat bepaalde kolommen lijken te missen...

• RlndVt
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-02 10:16
Ik zit bij ABN en bij Rabo, en de export van Rabo is veel beter dan die van ABN. (Ik overweeg nu zelfs volledig over te stappen naar Rabo hierom.)

Sorry, je hebt niet veel aan deze rant. Ik had ABN import wel werken maar het was niet iets ideaal. Ik kan kijken of ik de configuratie nog ergens heb staan.

• xzaz
Hoe ziet die export er dan uit van ABN?

• RlndVt
wouser schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:10:
[...]

Het is een .BAT file dat dus sowieso al anders is maar lijkt wel een vergelijkbare opmaak te hebben. Echter met de importor krijg ik er hem niet geimporteerd omdat bepaalde kolommen lijken te missen...
Mijn exports van abn zijn 'TAB' bestanden. Ik weet niet of ABN dat 'recent' gewijzigd heeft, maar kijk even of je ze zo kan exporteren.

Mijn config:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
helios64:import:% cat abn_default.json 
{
    "file-type": "csv",
    "date-format": "Ymd",
    "has-headers": false,
    "delimiter": "tab",
    "apply-rules": true,
    "specifics": {
        "AbnAmroDescription": 1
    },
    "import-account": 1,
    "column-count": 10,
    "column-roles": [
        "account-number",
        "currency-code",
        "date-transaction",
        "_ignore",
        "_ignore",
        "date-interest",
        "amount",
        "description",
        "opposing-name",
        "opposing-iban"
    ],
    "column-do-mapping": [
        true,
        true,
        false,
        false,
        false,
        false,
        false,
        false,
        true,
        true
    ],
    "column-roles-complete": false,
    "column-mapping-config": {
        "0": [],
        "1": {
            "EUR": 1
        },
        "8": [],
        "9": []
    }
}
helios64:import:% cat abn_import_config_2021-02-02.json 
{
    "date": "Ymd",
    "default_account": 1,
    "delimiter": "tab",
    "headers": false,
    "ignore_duplicate_lines": true,
    "ignore_duplicate_transactions": true,
    "rules": true,
    "skip_form": false,
    "add_import_tag": true,
    "specifics": [
        "AbnAmroDescription"
    ],
    "roles": [
        "account-number",
        "currency-code",
        "date_transaction",
        "_ignore",
        "_ignore",
        "date_interest",
        "amount",
        "description",
        "opposing-name"
    ],
    "do_mapping": {
        "0": true,
        "1": true,
        "2": true,
        "5": true,
        "6": true,
        "7": true,
        "8": true,
        "3": false,
        "4": false
    },
    "mapping": [
        {
            "[...]": 1,
            "[...]": 3,
            "[...]": 8
        },
        {
            "EUR": 1
        }
    ],
    "version": 2
}
xzaz schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:59:
Hoe ziet die export er dan uit van ABN?
Tab seperated ellende. Laatste 'kolom' is een ongedefinieerde verzameling 'overige info'. Er is geen header.

code:
1
2
3
4
% head TXT210202191752.TAB      
[bankrkn#]  EUR 20210101    [bankSaldoVoor] [bankSaldoNa]   20210101    -149,00 /TRTP/iDEAL/IBAN/NL56DEUT026#####20/BIC/DEUTNL2A/NAME/Sparco International B.V. by Buckaroo/REMI/####### ######## DebtorCode:###, ShopCode:ASR/EREF/01-01-2021 11:39 ############   
[bankrkn#]  EUR 20210101    [bankSaldoVoor] [bankSaldoNa]   20210101    37,00   /TRTP/SEPA OVERBOEKING/IBAN/NL13ABNA05######44/BIC/ABNANL2A/NAME/AAB RETAIL INZ TIKKIE/REMI/Tikkie ID ##, [censor]/EREF/NOTPROVIDED                             
[bankrkn#]  EUR 20210101    [bankSaldoVoor] [bankSaldoNa]   20210101    -4,50   /TRTP/iDEAL/IBAN/NL39RABO0#####2844/BIC/RABONL2U/NAME/Ingenico /REMI/5680####49 ###### DHL Parcel shipment order DHL Parcel (e-Commerce) B.V./EREF/01-01-2021 16:10 ######

Rabobank heeft echt alles netjes gescheiden:

code:
1
2
% head CSV_O_20210203_102856.csv
"IBAN/BBAN","Munt","BIC","Volgnr","Datum","Rentedatum","Bedrag","Saldo na trn","Tegenrekening IBAN/BBAN","Naam tegenpartij","Naam uiteindelijke partij","Naam initi�rende partij","BIC tegenpartij","Code","Batch ID","Transactiereferentie","Machtigingskenmerk","Incassant ID","Betalingskenmerk","Omschrijving-1","Omschrijving-2","Omschrijving-3","Reden retour","Oorspr bedrag","Oorspr munt","Koers"

• xzaz
Daar heb je inderdaad helemaal niets aan. ABN kan wel MT940 aan zo te zien. Kan FireFly-III die niet importeren?

edit: Zo Ja. https://github.com/jpluimers/MT940-to-CSV heeft iemand een MT940 naar CSV geschreven. Die zou je eventueel kunnen builden als dat mogelijk is. Of deze: https://github.com/mjebrahimi/SharpMt940Lib.Core

[Voor 50% gewijzigd door xzaz op 17-02-2022 16:55]

• Foxdelta-mods
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:41
Iemand problemen met de import tool i.c.m. met de .json config van de Rabo? Ik moet alsnog alle kolommen handmatig gaan invoeren. Het .CSV bestand omzetten naar UTF-8 helpt ook niet (via notepad ++ convert to UTF8-BOM).

EDIT: Reeds gelukt met handmatig configuraties maken op basis van de reeds bestaande .json.

[Voor 16% gewijzigd door Foxdelta-mods op 18-02-2022 19:09]

• wouser
RlndVt schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:25:
[...]

Mijn exports van abn zijn 'TAB' bestanden. Ik weet niet of ABN dat 'recent' gewijzigd heeft, maar kijk even of je ze zo kan exporteren.
Klopt de mijne zijn ook TAB bestanden; was met mijn hoofd alweer ergens anders :P

Hoe kan ik die config gebruiken? Heb hem als tekst file opgeslagen en als 'optional configuration file' meegestuurd maar dan krijg ik een server error en moest ik zelfs de hele docker container opnieuw opzetten...

Thanks alvast!

• RlndVt
Ik meen te herinneren dat je in een menu een configuratie kon uploaden, maar klinkt alsof je dat ook gedaan heb; dus geen idee.

Let op de line-endings, en waarschijnlijk moet het UTF-8 zijn. Je moet ook alleen het gedeelte tussen de accolades gebruiken, inclusief de accolades.

Maar ik zou eerder kijken of je dit werkend kan krijgen:
xzaz schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:32:
Daar heb je inderdaad helemaal niets aan. ABN kan wel MT940 aan zo te zien. Kan FireFly-III die niet importeren?

edit: Zo Ja. https://github.com/jpluimers/MT940-to-CSV heeft iemand een MT940 naar CSV geschreven. Die zou je eventueel kunnen builden als dat mogelijk is. Of deze: https://github.com/mjebrahimi/SharpMt940Lib.Core

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Hier ook nog een import vraagje:

Vanaf 2015 heb ik alles geïmporteerd, ik bankier bij de ING. In het verleden pakte hij altijd goed de omschrijving uit het veld. Tegenwoordig wordt de complete "description" ingelezen, maar daar zit best wat dubbele info tussen, zoals de crediteur, datum etc:

Hier zegt het toevallig niet heel veel (dit is een handig privacy vriendelijk voorbeeld), maar je hebt natuurlijk ook overschrijvingen waar de omschrijving echt wat zegt en al die aanvullingen eromheen maakt het niet makkelijk om de omschrijving te lezen.

Zelf merk ik dat bij imports medio 2021 dit gewijzigd is, maar ik loop wel altijd wat versies achter, dus ik kan het niet pinpointen op een specifieke firelfy import versie-change.

Klopt dit en is er wat aan te doen om het weer "netjes" te krijgen (uiteraard zonder alles handmatig te moeten importeren of alle transacties handmatig te moeten aanpassen)?

Verder baal ik er van dat ING de csv export heeft aangepast zodat "spaarpotjes" (een ondercategorie van een spaarrekening, valt allemaal onder dezelfde IBAN van je spaarrekening maar kennen ook een eigen identificatienummer) geen id meer meekrijgen in de export. Voorheen had ik het spaarpot identificatienummer (T 397-3065 bijvoorbeeld) als IBAN ingesteld en dat pakte Firefly dan automatisch op. Nu skipt de import deze regels (want ze zijn niet te interpreteren) en moet ik alle spaarpot-transacties handmatig invoeren :|

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Topicstarter
Kan nog steeds niet, daar moet ik nog wat voor schrijven. Zelf gebruik ik rules om dit te doen, maar de accounts worden nog wel aangemaakt.
Het tweede is het categoriseren. In YNAB is het zo dat als je bijvoorbeeld een transactie 'maandelijkse vaste lasten' pakt van je ene naar je andere rekening en deze omzet naar een transfer, hij automatisch alle 'maandelijkse vaste lasten' van en naar diezelfde rekening ook omzet. Dit scheelde mij het handmatig categoriseren van een kleine 2500 transacties. Nou kan dit natuurlijk ook met een stukje SQL, maar het zou heel mooi zijn als dit automatisch vanuit de interface opgepakt kan worden. Ook hier kun je rules en een import config gebruiken, maar de eerste is flink veel data die ik niet allemaal van tevoren dekkend ga krijgen.
Is op dit vlak al meer mogelijk binnen de interface?
Er is al een mass-category tool die je kan gebruiken. Is dat wat je zoekt?
Yannes schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:35:

Eventueel kan je met CSV bestanden aan de slag, maar dat is natuurlijk niet zo soepel.
MatsSkoe schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:10:
Zingen kan ik niet maar wil wel mijn lof overbrengen. Zit mooi in elkaar hoor. Had ik wel een algemene vraag. Ik heb ASN transacties automatisch kunnen importeren via Nordigen API. Is het ASN specifiek dat je alleen betaalrekeningen kan importeren en geen spaar-, en beleggingsrekeningen? Is dat misschien omdat deze geen IBAN hebben? Verder ging de import maar gedeeltelijk terug in de tijd dus ga nog de overige transacties proberen te importeren en Firefly verder te ontdekken.
Thanks voor de complimenten! Rabobank heeft dezelfde beperking en ik vermoed dat ze met opzet de PSD2 beperkt lezen, die het heeft over betaalrekeningen, dus dan hoeven spaarrekeningen niet.
mithras schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:13:
Hier zegt het toevallig niet heel veel (dit is een handig privacy vriendelijk voorbeeld), maar je hebt natuurlijk ook overschrijvingen waar de omschrijving echt wat zegt en al die aanvullingen eromheen maakt het niet makkelijk om de omschrijving te lezen.

Zelf merk ik dat bij imports medio 2021 dit gewijzigd is, maar ik loop wel altijd wat versies achter, dus ik kan het niet pinpointen op een specifieke firelfy import versie-change.

Klopt dit en is er wat aan te doen om het weer "netjes" te krijgen (uiteraard zonder alles handmatig te moeten importeren of alle transacties handmatig te moeten aanpassen)?
Daar zul je regels voor moeten schrijven of zelf aan het klussen moeten vrees ik.
Verder baal ik er van dat ING de csv export heeft aangepast zodat "spaarpotjes" (een ondercategorie van een spaarrekening, valt allemaal onder dezelfde IBAN van je spaarrekening maar kennen ook een eigen identificatienummer) geen id meer meekrijgen in de export. Voorheen had ik het spaarpot identificatienummer (T 397-3065 bijvoorbeeld) als IBAN ingesteld en dat pakte Firefly dan automatisch op. Nu skipt de import deze regels (want ze zijn niet te interpreteren) en moet ik alle spaarpot-transacties handmatig invoeren :|
Sorry, daar baal ik ook van.

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Twitter

• Kartoffels
  • Laatst online: 05-02 20:33
Ik ben over het algemeen even nieuwsgierig hoe andere mensen koppelen met ABN AMRO.
De losse bestanden die te downloaden vallen zijn lastiger te ontleden (of ik heb te weinig geduld voor de mapping).
Ik merk dat mijn oude SaltEdge connectie niet langer bestaat en via SaltEdge support kom ik niet verder.
Ik heb een Nordigen integratie geprobeerd, al kom ik daar erachter dat er heel veel duplicaten inzitten.

Heeft iemand over het algemeen een goede/betere ervaring hoe je ABN AMRO kunt koppelen aan Firefly?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-02 10:47
Bestaat er ook iets als een online Firefly3 cursus?

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Topicstarter
Kartoffels schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:19:
Ik ben over het algemeen even nieuwsgierig hoe andere mensen koppelen met ABN AMRO.
De losse bestanden die te downloaden vallen zijn lastiger te ontleden (of ik heb te weinig geduld voor de mapping).
Ik merk dat mijn oude SaltEdge connectie niet langer bestaat en via SaltEdge support kom ik niet verder.
Ik heb een Nordigen integratie geprobeerd, al kom ik daar erachter dat er heel veel duplicaten inzitten.

Heeft iemand over het algemeen een goede/betere ervaring hoe je ABN AMRO kunt koppelen aan Firefly?
Duplicaten komen voor als de transacties een andere bron hebben. Je hebt ze eerst zelf ingevoerd, daarna via CSV, en daarna via SaltEdge: 3 transacties. Als ze er eenmaal in staan via één bron is er niets aan de hand.
HSG schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 08:08:
Bestaat er ook iets als een online Firefly3 cursus?
De documentatie?

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Twitter

• HSG
Firefly III schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:57:
[...]

Duplicaten komen voor als de transacties een andere bron hebben. Je hebt ze eerst zelf ingevoerd, daarna via CSV, en daarna via SaltEdge: 3 transacties. Als ze er eenmaal in staan via één bron is er niets aan de hand.

[...]

De documentatie?
Ik zat meer te denken aan een Youtube-filmpje of zo.

• Kartoffels
  • Laatst online: 05-02 20:33
Firefly III schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:57:
[...]

Ik had sowieso alle transacties verwijderd, via de tools die beschikbaar zijn in Firefly. Waar ik achter kwam is dat de API van Nordigen zelf duplicaten vertoond in de interface. Dit ligt dus niet aan de werking van Firefly en dus aan Noridgen voor zover ik het kan zien.
Als voorbeeld heb ik twee berichten gekopieerd die ik van de Nordigen interface krijg - het beetje privacy gevoelige dat is rood gemaakt. Je mag aannemen dat wat in remittanceInformationUnstructuredArray staat 100% identiek is (zelfs geen spaties o.i.d.). Zie ook de checksum validatie op deze array.

Duplicaat 1:

Duplicaat 2:
Wat afwijkt is dat er een CreditorAccount object bij lijkt te komen.

Checksum validatie (eind van de base64 string):
https://tweakers.net/i/zLGtaBpbv75Le0WHHMrTK-stRCc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dJ5oSkO4Dt6MLcOcm4dB6uj1.png?f=user_large

Dit is zeker geen mankement vanuit Firefly, eerder Nordigen die in mijn beleving twee verschillende berichten verstuurd voor dezelfde transactie. Ik ben inmiddels bezig om dan maar een eigen Plaid importer te maken, om het zo op te lossen.

[Voor 10% gewijzigd door Kartoffels op 06-04-2022 10:03]

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-01 22:29
Marius, die veel aardige docker containers maakt voor Synology, heeft nu er nu een docker gefabriceerd voor Firefly. Misschien eens aardig om naar te kijken:

https://mariushosting.com...iii-on-your-synology-nas/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arnonymous
  • Laatst online: 11:19
in de Importer probeer ik de smtp/mail te gebruiken, na een test krijg ik een error, maar zijn de transcaties geimporteerd (wat prima is). Om de smtp instellingen te testen, moet ik weer nieuwe transacties hebben anders krijg ik een "Nothing to rapport". Is er een manier om de SMTP instellingen te testen voordat ik "live" ga?

[Voor 4% gewijzigd door arnonymous op 10-05-2022 09:21]

• Supermario16
  • Laatst online: 11:15
[IP addressen zijn fictief]

Ik heb een verse installatie gedaan en loop tegen iets vreemds aan:
DB_CONNECTION=mysql
DB_HOST=192.168.5.151
DB_PORT=3306
DB_DATABASE=firefly
DB_USERNAME=firefly
DB_PASSWORD=xxx

Echter bij php artisan migrate --seed :
SQLSTATE[HY000] [1045] Access denied for user 'firefly'@'192.168.5.153' (using password: YES) (SQL: select * from information_schema.tables where table_schema = firefly and table_name = migrations and table_type = 'BASE TABLE')

192.168.5.153 is het lokale IP adres van het systeem dat apache draait. Het lijkt alsof de database configuratie in het .env bestand niet goed opgepakt wordt. Ik zie hier verschillende mensen met een database op een synology, dus ik denk dat ik ergens iets verkeerd doe.

Overigens liep ik tegen hetzelfde probleem aan bij het gebruik van Docker. Nu heb ik een LAMP set-up.

• HSG
Supermario16 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 21:02:

DB_CONNECTION=mysql
DB_HOST=192.168.5.151
DB_PORT=3306
DB_DATABASE=firefly
DB_USERNAME=firefly
DB_PASSWORD=xxx

SQLSTATE[HY000] [1045] Access denied for user 'firefly'@'192.168.5.153' (using password: YES) (SQL: select * from information_schema.tables where table_schema = firefly and table_name = migrations and table_type = 'BASE TABLE')

192.168.5.153 is het lokale IP adres van het systeem dat apache draait. Het lijkt alsof de database configuratie in het .env bestand niet goed opgepakt wordt. Ik zie hier verschillende mensen met een database op een synology, dus ik denk dat ik ergens iets verkeerd doe.

Overigens liep ik tegen hetzelfde probleem aan bij het gebruik van Docker. Nu heb ik een LAMP set-up.
Access denied for user 'firefly

Ik denk dat dit al genoeg zegt. Of je wachtwoord of je gebruikersnaam is niet correct.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JMdG
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Supermario16 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 21:02:

DB_CONNECTION=mysql
DB_HOST=192.168.5.151
DB_PORT=3306
DB_DATABASE=firefly
DB_USERNAME=firefly
DB_PASSWORD=xxx

Staat in je SQL server de user wel juist geconfigureerd, dus firefly@% of om de toegang nog verder te beperken firefly@192.168.5.%?
Ik heb daar wel een mee problemen gehad omdat [sqluser]@localhost was geconfigureerd, gebeurd blijkbaar standaard als je geen hostname definieert bij het maken van een gebruiker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Supermario16
HSG schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 23:10:
[...]

Access denied for user 'firefly

Ik denk dat dit al genoeg zegt. Of je wachtwoord of je gebruikersnaam is niet correct.
Dat klopt, omdat er op de verkeerde database ingelogd wordt. Het geconfigureerde IP adres wordt niet juist overgenomen.

Edit: sorry, het kwartje is gevallen. Ik ga mijn user configuratie controleren.

[Voor 10% gewijzigd door Supermario16 op 13-05-2022 09:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HSG
Ik heb een vraag over Firefly3 en data-importer. Beiden draaien naar behoren en Firefly3 is naar de nieuwste versie geupdate. Ook heb ik gemerkt met een testje dat de data-impporter samen met Nordigen naar behoren werkt. Ik zie inderdaad transacties in Firefly3 zichtbaar worden met allerlei gegevens.

Nu wil ik het echt werk doen. Ik wil beginnen met N26 bank waarmee ik allerlei vrijetijd uitgaven doe. Dus geen vaste lasten of zo maar b.v. etentjes, kleding of wat dan ook. Deze wil ik gaan importeren in Firefly3.

Hoe kan ik het beste te werkt gaan met bijvoorbeeld startsaldo ect en kun je ook de import automatiseren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Supermario16
Dit gaat een hele stomme vraag zijn, maar ik ga hem toch stellen.

Ik heb de data importer aan de praat gekregen.

De documentatie zegt:
Uploading CSV files
If you want to import from CSV files, you must upload them first. Always upload the CSV file from your bank directly.

Maar hoe? Moet ik deze bestanden via WinSCP in een directory zetten?

Als ik op "Import file" klik ververst de pagina maar gebeurt er verder niets. Log:
[2022-05-13 21:44:22] local.DEBUG: Now in App\Http\Controllers\IndexController::index
[2022-05-13 21:44:22] local.DEBUG: App\Services\Shared\Authentication\SecretManager::hasValidSecrets
[2022-05-13 21:44:22] local.DEBUG: Now at App\Http\Controllers\TokenController::doValidate
[2022-05-13 21:44:22] local.DEBUG: isReadyForBasicStep("service-validation")
[2022-05-13 21:44:22] local.DEBUG: Now at App\Services\Spectre\AuthenticationValidator::validate
[2022-05-13 21:44:22] local.DEBUG: No Spectre App ID in hasAppId(), will return config variable.
[2022-05-13 21:44:22] local.DEBUG: No Spectre secret in hasSecret(), will return config variable.
[2022-05-13 21:44:22] local.DEBUG: Now at App\Services\Nordigen\AuthenticationValidator::validate
[2022-05-13 21:44:22] local.DEBUG: No Nordigen ID in hasId(), will return config variable.
[2022-05-13 21:44:22] local.DEBUG: No Nordigen key in hasKey(), will return config variable.
[2022-05-13 21:44:22] local.DEBUG: Result is {"result":"OK","message":null}

Ik heb het idee dat ik iets heel simpels over het hoofd zie 8)7 .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HSG
Supermario16 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 21:47:
Dit gaat een hele stomme vraag zijn, maar ik ga hem toch stellen.

Ik heb de data importer aan de praat gekregen.

De documentatie zegt:
Uploading CSV files
If you want to import from CSV files, you must upload them first. Always upload the CSV file from your bank directly.

Maar hoe? Moet ik deze bestanden via WinSCP in een directory zetten?

Als ik op "Import file" klik ververst de pagina maar gebeurt er verder niets. Log:
[2022-05-13 21:44:22] local.DEBUG: Now in App\Http\Controllers\IndexController::index
[2022-05-13 21:44:22] local.DEBUG: App\Services\Shared\Authentication\SecretManager::hasValidSecrets
[2022-05-13 21:44:22] local.DEBUG: Now at App\Http\Controllers\TokenController::doValidate
[2022-05-13 21:44:22] local.DEBUG: Now at App\Services\Spectre\AuthenticationValidator::validate
[2022-05-13 21:44:22] local.DEBUG: No Spectre App ID in hasAppId(), will return config variable.
[2022-05-13 21:44:22] local.DEBUG: No Spectre secret in hasSecret(), will return config variable.
[2022-05-13 21:44:22] local.DEBUG: Now at App\Services\Nordigen\AuthenticationValidator::validate
[2022-05-13 21:44:22] local.DEBUG: No Nordigen ID in hasId(), will return config variable.
[2022-05-13 21:44:22] local.DEBUG: No Nordigen key in hasKey(), will return config variable.
[2022-05-13 21:44:22] local.DEBUG: Result is {"result":"OK","message":null}

Ik heb het idee dat ik iets heel simpels over het hoofd zie 8)7 .
Wat voor authenticatie gebruik jij. Ik gebruik b.v. een Personal Access Token die je in Firefly3 genereerd.

En heb je de configfile van de data-importer goed geconfigureerd?

• Supermario16
De authenticatie lijkt te werken, want als ik een verkeerd Personal Access Token gebruik dan krijg ik een foutmelding. Dat wil zeggen dat de URLs ook goed staan. Andere instellingen heb ik niet aangepast.

Edit: RTFM: FIDI will not work properly when installed or accessed through a subdirectory on your web server. If you run FIDI from /fidi, /importer or a similar subdirectory your milage may vary and I can't support you.

[Voor 36% gewijzigd door Supermario16 op 15-05-2022 08:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arnonymous
Firefly III schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:01:
[...]

Na de eerste import download je je configuratiebestand. Daarna kan je het volgende Docker script gebruiken. Dit is bijna letterlijk wat ik zelf gebruik:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
#!/bin/bash

SCRIPT_DIR="$( cd -- "$( dirname -- "${BASH_SOURCE[0]}" )" &> /dev/null && pwd )"

docker pull fireflyiii/data-importer:develop

git -C $SCRIPT_DIR pull

docker run \
--rm \
-v ./services/data-importer:/import \
-e FIREFLY_III_ACCESS_TOKEN=eyJ0e..... \
-e FIREFLY_III_URL=https://..... \
-e NORDIGEN_ID=..... \
-e NORDIGEN_KEY=..... \
-e MAIL_MAILER=smtp \
-e MAIL_DESTINATION=..... \
-e MAIL_FROM_ADDRESS=..... \
-e MAIL_DRIVER=smtp \
-e IGNORE_DUPLICATE_ERRORS=true \
-e MAIL_HOST=..... \
-e MAIL_PORT=25 \
-e MAIL_PASSWORD=..... \
-e MAIL_ENCRYPTION=null \
-e MAIL_USERNAME=..... \
-e IMPORT_DIR_WHITELIST=/import \
-e LOG_LEVEL=info \
-e WEB_SERVER=false \
fireflyiii/data-importer:develop

Wat hier wellicht niet makkelijk uit op te maken is, maar wel belangrijk: in de directory ./services/data-importer plaats je jouw configuratie JSON. De bestandsnaam maakt niet uit.

Doe eventueel -e LOG_LEVEL=debug \ voor extra debug informatie.

Dit draai ik elke nacht en werkt als een malle. Wees wel slim en configureer je import alsvolgt (je kan kiezen: bestand handmatig aanpassen of in de UI klikken):

code:
1
2
3
4
5
6
7
....
    "date_range": "partial",
    "date_range_number": 2,
    "date_range_unit": "d",
    "date_not_before": "",
    "date_not_after": "",
...
Heeft even geduurt, maar hij draait nu bij mij met een shell scriptje die ik in de Cron trigger.
Dank voor de tips!

Kleine tip voor anderen. Ik gebruik liever Telegram dan email voor berichten van mn server, dus heb een docker draaien die als smtp server functioneert maar berichten naar je telegram doorstuurt.
https://github.com/KostyaEsmukov/smtp_to_telegram

Verder krijg ik elke keer wel meldingen van timeout, maar werkt de script voor zover ik zie gewoon prima.
[2022-05-15 09:55:33] production.ERROR: TransferException: cURL error 28: Resolving timed out after 3140 milliseconds (see https://curl.haxx.se/libcurl/c/libcurl-errors.html) for https://ob.nordigen.com/api/v2/accounts/XXX/details/
[2022-05-15 09:55:33] production.ERROR: GuzzleHttp\Exception\ConnectException: cURL error 28: Resolving timed out after 3140 milliseconds (see https://curl.haxx.se/libcurl/c/libcurl-errors.html) for https://ob.nordigen.com/api/v2/accounts/XXX/details/

• one-piece
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-07-2022
Ik heb Firefly nu een paar dagen draaien in Docker en het ziet er erg goed uit! Ik heb wel nog een issue met duplicaten als ik van rekening A overboek op rekening B maar zag net dat de config .json de ignore_duplicate_transactions op true had staan. Dus maar even een nieuwe import proberen.

Ik importeer automatisch en doe dat nu m.b.v. een healthcheck in docker-compose met Nordigen, de eerste keer even handmatig de import starten en daarna de config downloaden en opslaan in een .json file. Die mount je weer in de fidi container.

Dit is mijn compose file (ik gebruik Traefik voor HTTPS):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
version: '3.3'

services:

firefly:
    image: fireflyiii/core:latest
    restart: always
    networks:
      - ${TRAEFIK_NETWORK}
    volumes:
      - firefly_iii_upload:/var/www/html/storage/upload
    environment:
      - DB_HOST=firefly_db
      - DB_DATABASE=${DB_DATABASE}
      - DB_USERNAME=${DB_USERNAME}
      - DB_PASSWORD=${DB_PASSWORD}
      - DB_CONNECTION=mysql
      - DB_PORT=3306
      - APP_KEY=${APP_KEY}
      - APP_URL=${PRETTY_URL}
      - APP_FORCE_SSL=true
      - TRUSTED_PROXIES=**
    depends_on:
      - firefly_db
    labels:
      - "com.centurylinklabs.watchtower.enable=true"
      - traefik.enable=true
      - traefik.http.routers.firefly-app.rule=Host(`${DNS_ADDRESS}`)
      - traefik.http.routers.firefly.entrypoints=websecure
      - traefik.http.routers.firefly-app.tls=true
      - traefik.http.routers.firefly-app.tls.certresolver=cf_resolver
      - traefik.port=8080
      - traefik.http.routers.firefly-app.service=firefly-app
      - traefik.http.services.firefly-app.loadbalancer.server.port=8080
      - traefik.docker.network=${TRAEFIK_NETWORK}
      - traefik.firefly-app.headers.customRequestHeaders=X-Forwarded-Proto:https
      - traefik.firefly-app.headers.SSLProxyHeaders=X-Forwarded-Proto:https

fidi:
    image: fireflyiii/data-importer:latest
    depends_on:
      - firefly
    networks:
      - ${TRAEFIK_NETWORK}
    environment:
      - FIREFLY_III_ACCESS_TOKEN=${FF_TOKEN}
      - FIREFLY_III_URL=${DNS_ADDRESS}
      - VANITY_URL=${FIDI_DNS_ADDRESS}
      - NORDIGEN_ID=${NORDIGEN_ID}
      - NORDIGEN_KEY=${NORDIGEN_KEY}
      - TRUSTED_PROXIES=**
      - IMPORT_DIR_WHITELIST=/configs
      - LOG_LEVEL=emergency
    labels:
      - "com.centurylinklabs.watchtower.enable=true"
      - traefik.enable=true
      - traefik.http.routers.fidi-app.rule=Host(`${FIDI_DNS_ADDRESS}`)
      - traefik.http.routers.fidi-app.entrypoints=websecure
      - traefik.http.routers.fidi-app.tls=true
      - traefik.http.routers.fidi-app.tls.certresolver=cf_resolver
      - traefik.port=8080
      - traefik.http.routers.fidi-app.service=fidi-app
      - traefik.http.services.fidi-app.loadbalancer.server.port=8080
      - traefik.docker.network=${TRAEFIK_NETWORK}
      - traefik.fidi-app.headers.customRequestHeaders=X-Forwarded-Proto:https
      - traefik.fidi-app.headers.SSLProxyHeaders=X-Forwarded-Proto:https
    volumes:
      - ./configs:/configs:ro
    healthcheck:
      test: "${DOCKER_HEALTHCHECK_TEST:-php artisan importer:import /configs/rabobank.json}"
      interval: "180s"
      timeout: "120s"
      retries: 3

firefly_db:
    image: mariadb
    hostname: firefly_db
    networks:
      - ${TRAEFIK_NETWORK}
    environment:
      - MYSQL_RANDOM_ROOT_PASSWORD=yes
      - MYSQL_USER=${DB_USERNAME}
      - MYSQL_PASSWORD=${DB_PASSWORD}
      - MYSQL_DATABASE=${DB_DATABASE}
    volumes:
      - firefly_iii_db:/var/lib/mysql

volumes:
   firefly_iii_upload:
   firefly_iii_db:

networks:
   ${TRAEFIK_NETWORK}:
     external: true

• arnonymous
Ik gebruik nu de importer met nordigen, die via een cron elke nacht wordt aangeroepen, en het werkt geweldig, thanks!
Nou weet ik dat nordigen toestemming heeft voor 90 dagen om in mijn bank te kijken, is er een manier om aan het einde vd periode of liever een paar dagen eerder mij de reauthorization link te sturen via de mailer?

• HSG
arnonymous schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 21:08:
Ik gebruik nu de importer met nordigen, die via een cron elke nacht wordt aangeroepen, en het werkt geweldig, thanks!
Nou weet ik dat nordigen toestemming heeft voor 90 dagen om in mijn bank te kijken, is er een manier om aan het einde vd periode of liever een paar dagen eerder mij de reauthorization link te sturen via de mailer?
Een agendapuntje dat om de 90 dagen terug komt aanmaken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mangofretzer
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10-07-2022
wat bedoel je met reauthorization link? Ik ben juist beginnen tinkeren met de importer via nordigen maar nog niet gevonden hoe ik zo makkelijk mogelijk kan re-authoriseren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HSG
Hoe heb jij het allemaal geconfigureerd qua financiële gegevens. Als ik een import doe klopt het eindbedrag niet. Met andere woorden: het bedrag komt niet overeen met het bedrag op mijn bankrekening.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arnonymous
Mangofretzer schreef op zondag 3 juli 2022 @ 01:00:
[...]

wat bedoel je met reauthorization link? Ik ben juist beginnen tinkeren met de importer via nordigen maar nog niet gevonden hoe ik zo makkelijk mogelijk kan re-authoriseren.
Ik bedoel dat ik nu elke 90 dagen weer een importer docker moet opstarten en bank selecteren, en uiteindelijk word je naar je bank gestuurd voor re-auth.
Ik zou willen dat dit wat gestroomlijnder ging, zodat ik elke 90 dagen alleen maar re-auth druk, en dat die mijn zelfde bank selecteert, en dan weer het linkje produceert om in mijn bank weer toestemming te verlennen voor 90 dagen. ipv docker opstarten ~10 kliks in de importer: land, bank, export, file kopieren wat ik allemaal nu doe.
HSG schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:05:
[...]

Hoe heb jij het allemaal geconfigureerd qua financiële gegevens. Als ik een import doe klopt het eindbedrag niet. Met andere woorden: het bedrag komt niet overeen met het bedrag op mijn bankrekening.
Wat bedoel je qua financiele gegevens?
De importer importeert maar X dagen terug. Dus als je firefly vanaf 0 euro begint. en je importeert de laatste 3 maanden terwijl je rekening al 10 jaar oud is, dan gaat je rekening saldo niet kloppen nee.
Ik zou eerst manual import doen, via CSV, om up to date te zijn, en dan pas nordigen om het bij te houden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HSG
arnonymous schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:12:
[...]

Ik bedoel dat ik nu elke 90 dagen weer een importer docker moet opstarten en bank selecteren, en uiteindelijk word je naar je bank gestuurd voor re-auth.
Ik zou willen dat dit wat gestroomlijnder ging, zodat ik elke 90 dagen alleen maar re-auth druk, en dat die mijn zelfde bank selecteert, en dan weer het linkje produceert om in mijn bank weer toestemming te verlennen voor 90 dagen. ipv docker opstarten ~10 kliks in de importer: land, bank, export, file kopieren wat ik allemaal nu doe.

[...]

Wat bedoel je qua financiele gegevens?
De importer importeert maar X dagen terug. Dus als je firefly vanaf 0 euro begint. en je importeert de laatste 3 maanden terwijl je rekening al 10 jaar oud is, dan gaat je rekening saldo niet kloppen nee.
Ik zou eerst manual import doen, via CSV, om up to date te zijn, en dan pas nordigen om het bij te houden.
Je bedoelt een import met CSV vanuit je bank? Tot hoeverre ga je dan terug en want voor beginsaldo zou jij eventueel toevoegen?

[Voor 3% gewijzigd door HSG op 04-07-2022 15:04]

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:07
Ik heb ruzie met de data importer met de rabobank configuratie.

Een interne overboeking van rekening A naar B heeft hetzelfde resultaat als van B naar A.

In de csv staat bijvoorbeeld:
account-iban: A
opposing-iban: B
amount: 220,00

Dan wordt er 220 euro op rekening B gezet.

Staat er:
account-iban: A
opposing-iban: B
amount: -220,00 (let op de -)

Dan gebeurt precies hetzelfde. Dan wordt er 220 euro op rekening B gezet.

Voorheen ging dit wel goed, de laatste import op 08-06-2022 ging nog prima. Maar nu gaat dezelfde import (met zelfde config) fout.

Is er iets veranderd of doe ik iets fout?

Config:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
{
    "version": 3,
    "source": "fidi-0.9.0",
    "created_at": "2022-02-20T07:44:50+01:00",
    "date": "Y-m-d",
    "default_account": 0,
    "delimiter": "comma",
    "headers": true,
    "rules": true,
    "skip_form": false,
    "add_import_tag": true,
    "roles": [
        "account-iban",
        "currency-code",
        "account-bic",
        "internal_reference",
        "date_transaction",
        "date_interest",
        "amount",
        "_ignore",
        "opposing-iban",
        "opposing-name",
        "_ignore",
        "note",
        "opposing-bic",
        "_ignore",
        "sepa_batch_id",
        "sepa_ct_id",
        "sepa_db",
        "sepa_ct_op",
        "external-id",
        "description",
        "description",
        "description",
        "note",
        "amount_foreign",
        "foreign-currency-code",
        "note"
    ],
    "do_mapping": [
        true,
        false,
        false,
        false,
        false,
        false,
        false,
        false,
        true,
        true,
        false,
        false,
        false,
        false,
        false,
        false,
        false,
        false,
        false,
        false,
        false,
        false,
        false,
        false,
        false,
        false
    ],
    "mapping": [],
    "duplicate_detection_method": "classic",
    "ignore_duplicate_lines": true,
    "ignore_duplicate_transactions": true,
    "unique_column_index": 0,
    "unique_column_type": "internal_reference",
    "flow": "csv",
    "identifier": "0",
    "connection": "0",
    "ignore_spectre_categories": false,
    "map_all_data": false,
    "accounts": [],
    "date_range": "all",
    "date_range_number": 30,
    "date_range_unit": "d",
    "date_not_before": "",
    "date_not_after": "",
    "nordigen_country": "",
    "nordigen_bank": "",
    "nordigen_requisitions": [],
    "conversion": false
}

Edit: ik zie dat daar nu een aanpassing voor gemaakt is: https://github.com/firefly-iii/firefly-iii/issues/6377
Ik ga kijken of dit helpt.

• DionYx
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-12-2022
arnonymous schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:12:
Oh hier kijk ik ook naar uit. Ben blij dat het net allemaal lekker werkt. Hebben hier drie accounts draaien, 1 voor mij, voor mijn vriendin en een voor de gemeenschappelijke rekening. Het is een behoorlijke setup geworden :')

• hankee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-02 04:12
@Firefly III Ha FireflyIII, ik gebruik de bunq importer en dat werkt (te) altijd goed. Alleen nu zie ik dat deze niet langer ondersteund wordt en heb ik geprobeerd mijn manier van importeren up te daten.

Ik krijg de FIDI werkend maar zelfs met behulp van de voorbeeld json import bestanden voor bunq bank krijg ik de csv's niet geïmporteerd, ik denk dat ik iets fout doe in de mapping maar weet het niet zeker. De log geeft wel meldingen maar geen fouten waaruit ik iets op kan maken.

Omdat automatisch importeren mij ook wel wat lijkt ben ik ook naar Spectre en Nordigen gaan kijken. Nordigen lijkt niet met bunq te kunnen verbinden, Spectre / SaltEdge lijkt op het eerste oog van wel en zoals in de documentatie gemeld heb ik een SaltEdge test account gekregen (na het vermelden van FireflyIII). In de email die ik van de kreeg stond echter: Before proceeding, I would like to let you know that the partnership with FireFly III does not cover the possibility of connecting financial institutions integrated via PSD2/Open Banking channels in the EU & UK, thus the only available connections are powered by Web Scraping technologies.

En het lijkt nu inderdaad nog steeds niet mogelijk om met bunq te koppelen. Zoals ik al eerder ervaren heb lijkt ik nu met de bank die zich altijd als meest moderne eigentijdse bank voordoet de meeste problemen te hebben om te koppelen.

Heeft er iemand een tip hoe ik nu op de beste/ makkelijkste manier mijn bunq transacties kan importeren? Of maar gewoon de oude bunq importer blijven gebruiken zolang die werkt?

• Oon
  • Niet online
Heeft iemand hier eens geprobeerd om te importeren obv het YNAB formaat?

Daar zijn namelijk converters voor: https://ynab.danielhaitink.nl/ voor NL en https://aniav.github.io/ynab-csv/ voor al het overige. Volgens mij komt daar genoeg informatie uit om ook in Firefly III weer verder te kunnen, en dat zou dan weer het hele importeerproces met CSV's een stuk makkelijker maken.

Ik zou zelf nooit vertrouwen op automatische imports, helemaal niet via een derde partij. Die zijn te foutgevoelig en in de praktijk mis je vaak informatie. Ik heb Firefly III al een tijdje niet meer aangeraakt, maar mijn rondje imports voor de 3 verschillende banken en ~12 rekeningen die ik importeer kost mij een kwartiertje, dat is een stuk minder dan het uitzoekwerk wanneer een automatische importer een keer een transactie overslaat.

[Voor 20% gewijzigd door Oon op 29-08-2022 12:19]

• MClaeys
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-01 21:51
DionYx schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:01:
[...]

Oh hier kijk ik ook naar uit. Ben blij dat het net allemaal lekker werkt. Hebben hier drie accounts draaien, 1 voor mij, voor mijn vriendin en een voor de gemeenschappelijke rekening. Het is een behoorlijke setup geworden :')
Ah, goed dat ik dat hier lees. Ik was aan het zoeken hoe ik rekeningen kon delen tussen accounts (de gezamenlijke bijvoorbeeld) maar dat gaat dan blijkbaar niet... Dan maar een afzonderlijk account :'(

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Sinds kort ben ik ook begonnen met firefly iii en heb het draaien. Alleen nu loop ik er tegen aan dat mijn import van de rabobank niet goed loopt.
Als ik een csv download en overboek van rekening A naar rekening B dan maakt firefly ervan overboeking van B naar A waardoor ik handmatig alle overboekingen bij langs moet lopen. Ik neem aan dat er meer mensen zijn met rabobank hebben jullie hier ook last van?

• Column
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 05-02 19:08
Edit: Inmidels opgelost, het netwerk was in de web app nog niet gedefined.

Ben druk bezig met Firefly draaiende te krijgen. De containers lijken te draaien, maar kan de server nog niet via de dedicated url bereiken, ik krijg een 504.

Ik draai een Docker Compose stack achter Traefik volgens deze template.

Mijn Docker Compose config voor Firefly-iii:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
# FIREFLY WEB
  web:
    image: fireflyiii/core:latest
    hostname: fireflyiii
    volumes:
      - $DOCKERDIR/appdata/firefly/upload:/var/www/html/storage/upload
    env_file: $DOCKERDIR/appdata/firefly/.env
    ports:
     - 8080:8080
    depends_on:
      - fireflydb
    labels:
      - "traefik.enable=true"
      ## HTTP Routers
      - "traefik.http.routers.firefly-rtr.entrypoints=https"
      - "traefik.http.routers.firefly-rtr.rule=Host(`firefly.$DOMAINNAME`)"
      ## Middlewares
      - "traefik.http.routers.firefly-rtr.middlewares=chain-oauth@file"
      ## HTTP Services
      - "traefik.http.routers.firefly-rtr.service=firefly-svc"
      - "traefik.http.services.firefly-svc.loadbalancer.server.port=8080"

# FIREFLY DB
  fireflydb:
    <<: *common-keys-core
    image: mariadb    
    hostname: fireflyiiidb
    environment:
      - MYSQL_RANDOM_ROOT_PASSWORD=yes
      - MYSQL_USER=$MYSQL_DBUSR
      - MYSQL_PASSWORD=$MYSQL_PWFF
      - MYSQL_DATABASE=MYSQL_DBFF
    volumes:
      - $DOCKERDIR/appdata/firefly/firefly_iii_db:/var/lib/mysql

Mijn algemene .env:

code:
1
2
3
4
#### MARIADB-FIREFLY
MYSQL_DBUSR=xxx
MYSQL_PWFF=xxx
MYSQL_DBFF=xxx

De aangepaste delen in mijn firefly .env:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
APP_KEY=xxx

# Database credentials. Make sure the database exists. I recommend a dedicated user for Firefly III
# For other database types, please see the FAQ: https://docs.firefly-iii.org/support/faq
# If you use Docker or similar, you can set these variables from a file by appending them with _FILE
# Use "pgsql" for PostgreSQL
# Use "mysql" for MySQL and MariaDB.
# Use "sqlite" for SQLite.
DB_CONNECTION=mysql
DB_HOST=db
DB_PORT=3306
DB_DATABASE=xxx
DB_USERNAME=xxx
DB_PASSWORD=xxx

# TRUSTED_PROXIES is a useful variable when using Docker and/or a reverse proxy.
# Set it to ** and reverse proxies work just fine.
APP_URL=https://firefly.xxxxxx.xxx
TRUSTED_PROXIES=**

Kan iemand me verder helpen?

[Voor 7% gewijzigd door Column op 27-09-2022 15:00. Reden: toevoeging]

• fo0
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12-01 14:44
504 is een server error. Misschien dat je logs iets vertellen?

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:07
Ik heb in het verleden goede ervaringen met FF3, maar nu krijg ik de data-importer niet aan de gang.
Heb toch al vanalles geprobeerd, maar snap er niks van.
Import voltooid, waiting to redirect, en dan springt ie weer naar de beginpagina zonder de import af te ronden.

Log zegt dit:

[2022-09-23 18:04:38] local.DEBUG: Now in App\Http\Controllers\Import\SubmitController::index
[2022-09-23 18:04:38] local.DEBUG: Submit (import) routine manager identifier is "conv-HqslFYQhKDyi"
[2022-09-23 18:04:38] local.DEBUG: Stored "conv-HqslFYQhKDyi" under "import_job_id"
[2022-09-23 18:04:39] local.DEBUG: isReadyForFileStep("submit")
[2022-09-23 18:04:39] local.DEBUG: isReadyForFileStep: Return true
[2022-09-23 18:04:39] local.DEBUG: Now at App\Http\Controllers\Import\SubmitController::status(conv-HqslFYQhKDyi)
[2022-09-23 18:04:39] local.DEBUG: Now in startOrFindJob(conv-HqslFYQhKDyi)
[2022-09-23 18:04:39] local.DEBUG: Try to see if file exists for job conv-HqslFYQhKDyi.
[2022-09-23 18:04:39] local.DEBUG: File does not exist or error, create a new one.
[2022-09-23 18:04:39] local.DEBUG: Return status. {"status":"waiting_to_start","errors":[],"warnings":[],"messages":[]}

Alles staat netjes op owner www:data, heb geen idee waar hij de file zoekt, iemand een suggestie ?

edit:
bestand staat gewoon in /storage/jobs/ dus dan is er iets anders aan de hand .....

[Voor 3% gewijzigd door Mitch op 23-09-2022 18:31]

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:26

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

2 jaar geleden Firefly III al eens gebruikt maar na een crash niet meer opgestart. Nu weer draaiend gekregen met helm (nice!)

Maar ik loop tegen een import probleempje aan... Mijn werkgever is een bank, mijn betaal rekening heb ik bij dezelfde bank..

Nu werden er ineens wat entries geskiped en stond ik volgens FireFly III flink in het rood.. Na wat gezoek.. De naam van de bankrekening is in FireFly III hetzelfde als de naam van de bank die mijn salaris stort..

Dat geeft dus deze errors:
Error(s)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Line #64:
(2)transactions.0.destination_id: Source and destination are the same. (original value: "1")
(2)transactions.0.destination_name: Source and destination are the same. (original value: "(not found)")
Line #96:
(2)transactions.0.destination_id: Source and destination are the same. (original value: "1")
(2)transactions.0.destination_name: Source and destination are the same. (original value: "(not found)")
Line #166:

Ik ga kijken of het ik op kan lossen met de naam van de betaal rekening iets aan te passen en dan het bestand nog een keer importeren. En anders ff drop database en opnieuw beginnen :+

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ik zou ik graag transacties willen sorteren op destination account zodat ik rules kan maken voor de meest gebruikte accounts. Hoe kan ik dat het beste doen?

[Voor 65% gewijzigd door pieterrr op 23-10-2022 14:56]

• Msjl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-02 21:21
Hoe zouden jullie omgaan met de financiën van gedeelde accounts bij bijvoorbeeld streamingdiensten (netflix, spotify e.d.)? Ik probeer bij te houden hoeveel er nog in de gezamenlijke pot zit.

De piggybank functie zou hier volgens mij ideaal voor zijn, ware het niet dat deze alleen werkt voor transfers. Ik zit te denken om hiervoor een nieuwe (virtuele) rekening te maken. Heeft iemand een beter idee voor deze situatie?

• mithe
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:47
Ik ga over naar een nieuwe bank, Knab waar ik nu 5 rekeningen heb. Nu heb ik ook een nieuwe Firefly installatie gedaan zodat ik dit vanaf het begin kan bijhouden en schoon kan beginnen.

Nu heb ik mijn eerst import gedaan met Nordigen en daarbij krijg ik dubbele overschrijvingen van de rekeningen onderling. Het lijkt er op dat de transactionId niet overeen komt tussen de 2 rekeningen terwijl dit in de CSV's van Knab zelf wel is.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

• mithe
Ik ben er wat verder in gaan duiken en het lijkt er op dat Knab bij PSD2 het transactieID langer maakt. Als je alleen de eerste 16 cijfers gebruikt dan komen ze allemaal overeen en anders niet.

Hierover heb ik overigens contact opgenomen met Knab en ze hebben mijn vraag door gestuurd naar de juiste afdeling dus ik ben benieuwd :D

Nu is de fix in de data-importer heel simpel (als je verder geen rekening houd met andere banken enzo 8)7).
Hiervoor heb ik de GenerateTransactions.php:235 het transaction id aangepast.
code:
1
'external_id'        => substr($entry->transactionId, 0, 16),

Alleen dit is beter op te lossen @Firefly III heb jij hier een suggestie voor?

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:04
Ik ben nu al een dag aan het prutsen om fidi aan de gang te krijgen met mijn nginx docker compose setup maar ik loop nogal vast omdat fidi niet in een subdirectory mag draaien.

Ik heb alles draaien op een remote Ubuntu server, met dus docker en nginx en een let's encrypt auto renew.

Maar ik weet dus even niet wat de stap moet zijn om fidi te kunnen bereiken. Volgens mij kan ik niet via de compose en env opties zo maar een andere poort via nginx voor elkaar krijgen toch?

• mithe
LOTG schreef op donderdag 10 november 2022 @ 17:07:
Ik ben nu al een dag aan het prutsen om fidi aan de gang te krijgen met mijn nginx docker compose setup maar ik loop nogal vast omdat fidi niet in een subdirectory mag draaien.

Ik heb alles draaien op een remote Ubuntu server, met dus docker en nginx en een let's encrypt auto renew.

Maar ik weet dus even niet wat de stap moet zijn om fidi te kunnen bereiken. Volgens mij kan ik niet via de compose en env opties zo maar een andere poort via nginx voor elkaar krijgen toch?
Ik weet niet hoe jouw docker setup er precies uit ziet. Maar in principe kan je de data-importer (fidi) volledig los draaien.
Je moet wel de FIREFLY_URL env (ik weet niet precies hoe die env waarde heet) aanpassen naar de url van je firefly instance. Dan maakt het ook niet uit of je data-importer op een hele andere server draait.

• LOTG
mithe schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:39:
[...]

Ik weet niet hoe jouw docker setup er precies uit ziet. Maar in principe kan je de data-importer (fidi) volledig los draaien.
Je moet wel de FIREFLY_URL env (ik weet niet precies hoe die env waarde heet) aanpassen naar de url van je firefly instance. Dan maakt het ook niet uit of je data-importer op een hele andere server draait.
Het bereft een Ubuntu server in azure. Ik verbind met de DNS label die er aanhangt. Dus serverx.azure.com zeg maar.

Daar draait dus ook nginx en iets wat dan letsencrypt doet.

Probleem is nu dat zowel firefly als fidi op dezelfde poort voor nginx uit komen (80 en 443). Dat werkt natuurlijk niet en de oplossing zou normaal zijn om dan een applicatie in een virtual directory te zetten.

Dus serverx.azure.com voor firefly en serverx.azure.com/fidi voor de importer.

Maar daar is fidi dan niet blij mee en gaat de routing mis. Staat ook in de documentatie.

Maar wat dan? Een oplossing zou blijkbaar dus zijn om een subdomein te gebruiken. Dus ik heb er een dns weten te regelen om dat mee te doen maar nu heb ik dat waarschijnlijk niet goed geconfigureerd ergens want ik heb dus ook twee let's encrypt certificaten in de env files gezet, een voor elke url, maar dat vind nginx niet leuk lijkt het want hij serveert alleen het firefly certificaat waardoor fidi dus een certificaat Error geeft omdat de url niet klopt.

Dus firefly.mijndns.nl en fidi.firefly.mijndns.nl zeg maar.

Ik heb dus nu een tweede Ubuntu vm moeten starten om het werkend te krijgen.

Het voelt allemaal onnodig lastig. Het was fijn geweest als er een compose was die je een goed geconfigureerde nginx met firefly, fidi en letsencrypt liet starten zo dat je een https versie in docker op een remote server kon hosten met een druk op de knop (en wat configuratie van urls uiteraard).

Zelf ben ik .net developer, waardoor ik het niet gewoon op mijn eigen infrastructuur zo maar kon zetten (hosted iis). En mijn ervaring met docker was tot nu toe ook wat soepeler, en zijn containers niet zo afhankelijk van waar ze staan.

• xzaz
Waarom niet gewoon op docker een reverse proxy manager + firefly-iii + FIDI en dan met een domein verwijzen naar je VM? Dan regelt proxy manager het gehele SSL en het doorsturen lokaal.

• LOTG
xzaz schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:01:
[...]

Waarom niet gewoon op docker een reverse proxy manager + firefly-iii + FIDI en dan met een domein verwijzen naar je VM? Dan regelt proxy manager het gehele SSL en het doorsturen lokaal.
Ik dacht dat ik dat aan het proberen was, nginx is de reverse proxy hier.

Mocht ik het verkeerd hebben, dan zou ik graag weten hoe.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:27

ShadowBumble

Professioneel Prutser

LOTG schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:11:
[...]

Ik dacht dat ik dat aan het proberen was, nginx is de reverse proxy hier.

Mocht ik het verkeerd hebben, dan zou ik graag weten hoe.
NGINX Proxy Manager is gewoon een hele aparte tool, je kan dit natuurlijk ook gewoon doen via een nginx install die functioneert als Proxy maar is wel wat anders :)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• LOTG
ShadowBumble schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:35:
[...]

NGINX Proxy Manager is gewoon een hele aparte tool, je kan dit natuurlijk ook gewoon doen via een nginx install die functioneert als Proxy maar is wel wat anders :)
Ah, kijk weer wat geleerd. Had mij heel wat bloed zweet en tranen bespaard als ik dat had geweten. Gaan we proberen.

• Moody_
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 31-01 14:49
Hallo,

Ik zou graag firefly III draaiend hebben op een oude laptop (Windows 10) Heel veel info vond ik niet online, buiten dit filmpje: YouTube: Firefly III Installed on Docker
Nu leek het me toch niet helemaal duidelijk hoe ik dit allemaal werkend kan krijgen in Docker. Om te beginnen het database gedeelte dan.
Ik vermoed dat er wel meer mensen dit werkend hebben onder Windows. Of is het toch niet helemaal zo simpel en stap ik best over naar Linux? Misschien onder VM?

Zou er iemand me wat op weg kunnen helpen hoe ik dit best zou aanpakken?

• xzaz
Moody_ schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:46:
Hallo,

Ik zou graag firefly III draaiend hebben op een oude laptop (Windows 10) Heel veel info vond ik niet online, buiten dit filmpje: YouTube: Firefly III Installed on Docker
Nu leek het me toch niet helemaal duidelijk hoe ik dit allemaal werkend kan krijgen in Docker. Om te beginnen het database gedeelte dan.
Ik vermoed dat er wel meer mensen dit werkend hebben onder Windows. Of is het toch niet helemaal zo simpel en stap ik best over naar Linux? Misschien onder VM?

Zou er iemand me wat op weg kunnen helpen hoe ik dit best zou aanpakken?
Wat ik zal doen is een VM aanmaken; Ubuntu LTS dan docker installeren en dit uitvoeren:
https://docs.firefly-iii.org/data-importer/install/docker/

Heb je gelijk alles bij elkaar.

• LeMmort
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-02 12:56
mithe schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:12:
Ik ben er wat verder in gaan duiken en het lijkt er op dat Knab bij PSD2 het transactieID langer maakt. Als je alleen de eerste 16 cijfers gebruikt dan komen ze allemaal overeen en anders niet.

Hierover heb ik overigens contact opgenomen met Knab en ze hebben mijn vraag door gestuurd naar de juiste afdeling dus ik ben benieuwd :D

Nu is de fix in de data-importer heel simpel (als je verder geen rekening houd met andere banken enzo 8)7).
Hiervoor heb ik de GenerateTransactions.php:235 het transaction id aangepast.
code:
1
'external_id'        => substr($entry->transactionId, 0, 16),

Alleen dit is beter op te lossen @Firefly III heb jij hier een suggestie voor?
Bedankt voor deze tip! Dat heeft mijn probleem (voorlopig) ook opgelost. Aangezien ik wel meerdere banken gebruik heb ik nu 2 docker containers met de data-importer draaien: 1 voor Knab, met de gewijzigde configuratie en 1 standaard voor de andere banken.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:18
Het proeft als of ik iets niet snap waarom ik bij een report voor een specifieke categorie geen data en grafieken krijg. Enkel de melding: "There is not enough information (yet) to generate this chart."

Ik heb categorie 24 gekozen en alle account 1,2 & 6 geinclude. Met als range heel 2022 (Category report between January 1st, 2022 and December 31st, 2022). De url daarvoor is:
code:
1
reports/category/1,6,2/24/20220101/20221231

Als ik naar die specifieke categorie ga (categories/show/24) met dezelfde date range. heb ik 11 transacties. Dus zou ik zeggen dat die ook in het report te zien zouden moeten zijn.

Clear cache heeft niet geholpen, ik heb de laatste versie 5.7.17

• pieterjangoeman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:24
Ik ben aan het proberen om firefly III operationeel te krijgen, maar krijg de huidige balans van mijn rekening niet juist op een correcte manier.
Ik heb de afgelopen 5 maanden aan verrichtingen ingevoerd, lukt perfect, maar de huidige balans was natuurlijk verkeerd, aangezien hij vanaf 0 startte, dus ik heb het verschil met de huidige balans berekend en dan aangepast in de startsom, dit werkt wel, maar lijkt me niet correct.
Als ik het startbedrag van bv 4 augustus op het effectieve bedrag van die dag zet, klopt het bedrag van vandaag niet.
Any tips?

• Remco78Visser
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 27-01 22:27
@Firefly III

Wie kan mij helpen? Ik wil graag FireflyIII gaan gebruiken in combinatie met de Data Importer (FIDI) zodat ik CSV bestanden van mijn bank kan inladen in FireflyIII.

Het is mij gelukt om FireflyIII middels portainer (Docker) op mijn Synology Nas te installeren. Het is mij helaas niet gelukt om de data importer te installeren. Op de website van FireflyIII_data importer (https://docs.firefly-iii.org/data-importer/install/docker/) staat aangegeven dat je 'Together with Firefly III' kunt installeren. Wat ik ook probeer samen met de .env files in portainer het lukt mij niet om beide programma's aan de praat te krijgen.

Wie kan mij helpen aan een stap voor stap instructie om FireflyIII met de data importer (FIDI) te installeren zodat ik beide programma's kan gebruiken. Het liefst binnen de synology/portainer interface. Ik heb een beetje ervaring met de command line.

---

Ik heb ook naar een tweede optie gekeken, FireflyIII en FIDI in mijn Home assistant (Raspberry Pi) omgeving. Installatie van beide programma's ging makkelijk. Alleen hier kom ik ook niet verder.

FIDI draait, alleen het importeren van de CSV lijkt niet helemaal goed te gaan, alleen bij 'DATA CONVERSION' blijft het scherm hangen op 'Please wait to be redirected'.

mijn voorkeur is om Firefly III + FIDI op de synology te draaien. Dan houdt ik de Pi dedicated voor Home Assistant.

[Voor 21% gewijzigd door Remco78Visser op 13-01-2023 19:42. Reden: Toevoeging informatie]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02 21:38

Zoefff

❤ 

Met wat hernieuwde financieële interesse heb ik Firefly inclusief importer op m'n RaspberryPi geïinstalleerd zodat zowel mijn vriendin als ik er bij kunnen (i.t.t. tot de Docker container die op m'n laptop draait). Dat gaat op zich goed, alles draait.

Opvallend wel is dat de RPi installatie echt stukken trager is dan de Docker container die ik hier toevallig ook nog heb. Zit er dan zo'n enorm verschil in processing power tussen m'n MacBook en de RPi 4 (met 8GB) of moet ik dit ergens anders zoeken? APC als cachinglaag lijkt niet zo veel uit te maken. MySQL is gewoon out of the box dus wellicht suboptimaal geconfigureerd.

TL;DR: heeft iemand een tip waar ik bij (extreme) traagheid het eerst moet gaan graven naar een oorzaak?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• WheeleE
  • Laatst online: 18:05

WheeleE

Dinges

Met dank aan dit topic heb ik een herstart kunnen maken met een verse FF-installatie in docker op mijn Synology. Zelfs via Portainer.
Stapje voor stapje ben ik nu de boel aan het inrichten, met wisselend succes. De uitdaging van een ING Oranjerekening zonder eigen IBAN is getackled (wederom dank aan dit topic).

Bij het importeren van transacties worden ze gekoppeld aan expense accounts, maar sommigen aan de verkeerde. Bijvoorbeeld als dezelfde payment provider wordt gebruikt (Adyen e.d.). Is het dan beter om transacties aan expense accounts toe te kennen door middel van rules in plaats van op de standaardmanier? Zo ja, dan komt er best een flinke lijst aan rules lijkt me.

Het puzzelen met allerlei rules en categoriën voor de rest van de transacties is een wat grotere uitdaging. Ik heb het gevoel dat ik meer chaos dan orde aan het creëren ben.
Ik hoef geen uitgebreide financiële administratie, dus ik dacht aan het volgende:
- categoriën voor huis/wonen, auto, boodschappen, persoonlijke verzorging, vrije tijd/entertainment, abonnementen, overig
- transacties worden d.m.v. rules gekoppeld aan en categorie en een expense account
Tags ben ik nog niet over uit of en hoe ik dat wil gebruiken.

• WheeleE
  • Laatst online: 18:05

WheeleE

Dinges

De boel is inmiddels behoorlijk aardig ingericht, maar ik loop toch nog tegen een vreemd verschijnsel aan.
D.m.v. rules koppel ik transacties aan categoriën en corrigeer ik de destination accounts. Voor bij supermarkten die per filiaal een eigen rekeningnummer en naam hebben vind ik dat handig. In plaats van 4 verschillende Albert Heijn-crediteuren heb ik er maar 1.
Althans, dat is mijn bedoeling. Want bij elke nieuwe import verschijnen er losse filiaal-expense accounts waar geen transacties aan hangen. Is er een optie bij de import waar ik dat uit kan zetten, of ergens anders een vinkje?

/Edit: het lijkt niet bij alle crediteuren voor te komen. Zou het dan ergens in de rules zitten? Dit lijken qua structuur allemaal op elkaar.

[Voor 10% gewijzigd door WheeleE op 27-01-2023 17:00]

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee