Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimSR
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-05 21:00
@WheeleE Ik probeer vooral alles in orde te hebben voor dat ik al mijn historische data inlaad.
Ik heb een vraagje over de 'do_mapping' lijst. Wat doet deze toggle? Ik kan het niet zo gauw terugvinden in de documentatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fFGz_2iuZPIhbrVDLL93IF99ypA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DqyVCJueUhj04J3VvSEqGNMs.png?f=user_large

Gevonden: https://docs.firefly-iii....importer/import/map-data/
Voor als er meerdere regels naar 1 expense gemapt moeten worden? Echter is dit dus alleen handig voor toekomstige imports?

Daarnaast is het jammer dat je enkel "opposing-iban" aan kan geven. Aangezien in hetzelfde veld in de CSV ook de account nummers in staan voor creditcards en beleggingsrekeningen. Maar bedankt voor de tip, ik ga dat ook met de rules oplossen.

Edit:

Vraagje: Waarom zou je die mapping van bijvoorbeeld AH doen per import in plaats van door middel van een rule die kijkt of AH to go / ALBERT HEIJN in de opposing account name staat?

[ Voor 23% gewijzigd door JimSR op 06-10-2024 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sitelabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:03
Dit weekend weer begonnen met Firefly III, leuk klusje! Klopt het dat de trigger " Als een transactie wordt bijgewerkt" niet triggerd als de transactie is bijgewerkt door een andere regel? Ik heb een regel die wanneer er geen categorie maar wel een budget is ingesteld, de categorie gelijk maakt aan het budget. Het budget wordt dan ingesteld door een andere regel die triggerd als de transactie wordt aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:56

WheeleE

Dinges

JimSR schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 12:21:
@WheeleE Ik probeer vooral alles in orde te hebben voor dat ik al mijn historische data inlaad.
Ik heb een vraagje over de 'do_mapping' lijst. Wat doet deze toggle? Ik kan het niet zo gauw terugvinden in de documentatie:

[Afbeelding]

Gevonden: https://docs.firefly-iii....importer/import/map-data/
Voor als er meerdere regels naar 1 expense gemapt moeten worden? Echter is dit dus alleen handig voor toekomstige imports?

Daarnaast is het jammer dat je enkel "opposing-iban" aan kan geven. Aangezien in hetzelfde veld in de CSV ook de account nummers in staan voor creditcards en beleggingsrekeningen. Maar bedankt voor de tip, ik ga dat ook met de rules oplossen.

Edit:

Vraagje: Waarom zou je die mapping van bijvoorbeeld AH doen per import in plaats van door middel van een rule die kijkt of AH to go / ALBERT HEIJN in de opposing account name staat?
Het kan utieraard ook met rules, maar dit werkt ook wel lekker en scheelt weer een rule. Tis maar net wat je voorkeur heeft.
Zo uit mijn hoofd worden de mappings gedaan voordat er rules op een transactie worden toegepast. Dat kan ook een bewust iets zijn om geen rule maar een mapping te gebruiken. Scheelt weer achteraf een transactie herstellen.
(Je zou theoretisch ook alle verschillende supermarkten kunnen mappen naar 1 crediteur "Supermarkt")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appiekap653
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21-04 09:22
Hallo,

Heel erg bedankt voor het maken van dit geweldige project.

Ik had een vraagje.

Ik loop op dit moment tegen het probleem aan dat ik niet een IBAN nummer twee keer mag gebruiken voor zowel bijvoorbeeld een passiva en een crediteur.

Wat ik probeer te doen is de volgende situaties bij te houden.

Bijvoorbeeld:

code:
1
2
3
Energie rekening maandelijks - crediteur - IBAN van energiemaatschappij

Energie rekening jaarafrekening - passiva - IBAN van energiemaatschappij

Als je bijvoorbeeld maandelijks een betalingsregeling treft zou ik dat onder passiva willen zetten zodat je een goed overzicht houdt hoe veel er al afbetaald is en hoeveel maanden je nog moet betalen.

Voor bijvoorbeeld de belastingdienst loop ik tegen hetzelfde aan.
code:
1
2
3
4
Voorlopige aanslag van mij - passiva - IBAN belastingdienst
Voorlopige aanslag van partner - passiva - IBAN belastingdienst
Definitieve aanslag van mij - passiva - IBAN belastingdienst
Definitieve aanslag van partner - passiva - IBAN belastingdienst

Daarbij zou ik dus 4 keer hetzelfde IBAN moeten kunnen gebruiken.

Eigenlijk bij alle situaties waarbij je buiten je normale betalingen ook een betalingsregeling treft loop ik hier tegenaan.

Zie ik het nu verkeerd en moet ik dit totaal anders oplossen, en hoe kan ik dit het beste oplossen?

Ik had al bij contracten gekeken maar daar kan je niet een totaal bedrag invoeren wat in totaal terug betaald moet worden zoals dat bij een passiva kan.

Het viel me wel op dat je tussen crediteur en debiteur wel hetzelfde IBAN mocht gebruiken.

Alvast heel erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimSR
WheeleE schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 18:31:
[...]
Het kan utieraard ook met rules, maar dit werkt ook wel lekker en scheelt weer een rule. Tis maar net wat je voorkeur heeft.
Zo uit mijn hoofd worden de mappings gedaan voordat er rules op een transactie worden toegepast. Dat kan ook een bewust iets zijn om geen rule maar een mapping te gebruiken. Scheelt weer achteraf een transactie herstellen.
(Je zou theoretisch ook alle verschillende supermarkten kunnen mappen naar 1 crediteur "Supermarkt")
Bedankt voor de uitleg! Scheelt weer.
Ik heb nog wel een issue met creditcards. Blijkbaar exporteert ING daar de transacties niet van. Dus de maandelijke aflossing is een eenmalige withdrawal naar een Expense account. Ik maak daar nu handmatig splits in om toch het e.e.a. te kunnen categoriseren. Ik ben benieuwd of er een betere manier is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

JimSR schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:17:
[...]

Ik heb nog wel een issue met creditcards. Blijkbaar exporteert ING daar de transacties niet van. Dus de maandelijke aflossing is een eenmalige withdrawal naar een Expense account. Ik maak daar nu handmatig splits in om toch het e.e.a. te kunnen categoriseren. Ik ben benieuwd of er een betere manier is?
Bij ING creditcards blijft het handwerk vrees ik. Ik heb gelukkig maar 2 of 3 transacties per maand, die voer ik handmatig op bij het Creditcard-account wat ik in FF heb aangemaakt.
Met eenzelfde soort rule als voor mijn spaarrekening converteer ik CC-aflossingen naar een overschrijving naar m'n creditcard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 11:16
JimSR schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:17:
[...]

Kan je die data niet van de website halen? Heb je al eens met devtools gekeken naar welke requests gedaan worden?

Zoiets misschien ook een optie? ( garantie tot de deur en zelf goed controleren!)
https://github.com/Ev2geny/IngBank2Excel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvoosterhout
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 31-03 10:36
Hoe lossen jullie het probleem op met transacties binnen ING waarvan de datum verspringt? Ik heb dus 7 oktober geld gepind, dat is die dag ook geimporteerd in Firefly. Nu is in ING de datum van die opname dus veranderd naa 8 oktober, waardoor deze afschrijving nu 2x in Firefly staat. Dit gebeurt ook regelmatig met betalingen bij de Jumbo, dan verspringt die datum een dag later.

Edit: Misschien ligt het aan mijn import.json. Ik heb hier ingesteld dat ik maar van 1 dag terug de gegevens importeer. Als ING dan de datum aanpast, kijkt hij volgensmij ook niet meer dan 1 dag terug in firefly om te kijken of er al duplicates zijn?

[ Voor 25% gewijzigd door rvoosterhout op 09-10-2024 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

rvoosterhout schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 17:52:
Hoe lossen jullie het probleem op met transacties binnen ING waarvan de datum verspringt? Ik heb dus 7 oktober geld gepind, dat is die dag ook geimporteerd in Firefly. Nu is in ING de datum van die opname dus veranderd naa 8 oktober, waardoor deze afschrijving nu 2x in Firefly staat. Dit gebeurt ook regelmatig met betalingen bij de Jumbo, dan verspringt die datum een dag later.

Edit: Misschien ligt het aan mijn import.json. Ik heb hier ingesteld dat ik maar van 1 dag terug de gegevens importeer. Als ING dan de datum aanpast, kijkt hij volgensmij ook niet meer dan 1 dag terug in firefly om te kijken of er al duplicates zijn?
Ik dacht eigenlijk dat duplicates op basis van description gingen, maar dat kan ik mis hebben.
Persoonlijk importeer ik maar 3 of 4 keer per maand, en dan op dagen dat er geen verspringende transacties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:22
rvoosterhout schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 17:52:

Ik heb dit inderdaad ook vaak bij ING, soms is dit echt heel irritant.

Maar om die reden maak ik geen gebruik van de auto import functie, het kost een hoop tijd om allemaal in te vullen maar het geeft mij tegelijk een goed zicht op mijn financiële situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimSR
sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 21:03:
[...]

Zoiets misschien ook een optie? ( garantie tot de deur en zelf goed controleren!)
https://github.com/Ev2geny/IngBank2Excel
Dit werkt! Echter voor de volgende die hier mee aan de slag gaat: aflossingen worden niet gedetecteerd als duplicates in firefly. De aflossingen op je betaalrekening hebben namelijk altijd een latere datum (met in de beschrijving de datum van de reservering op de cc). Gelukkig is dit niet veel werk om met de hand even uit te zoeken.

Ook gaat op deze manier de data maar 2 jaar terug (tip: gebruik javascript in webtools om even heel vaak op de laad volgende periode te klikken). Dus voor alles daarvoor heb ik 1 grote verzamel expense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvoosterhout
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 31-03 10:36
WheeleE schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:55:
[...]

Ik dacht eigenlijk dat duplicates op basis van description gingen, maar dat kan ik mis hebben.
Persoonlijk importeer ik maar 3 of 4 keer per maand, en dan op dagen dat er geen verspringende transacties zijn.
Ja volgensmij is dat dus ook het geval, maar ING pas de description dus aan. ING voegt 'Valutadatum: 14-10-2024' toe aan de omschrijving waardoor de duplicate detectie dus niet meer werkt. De transactie was gedaan op 09 oktober.

[ Voor 9% gewijzigd door rvoosterhout op 15-10-2024 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
Misschien een vreemde vraag, maar ik zou graag een overzicht willen van alle transacties met een bepaalde omschrijving, is dit mogelijk; of zou ik direct in de database moeten gaan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

BladeSlayer1000 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 21:41:
Misschien een vreemde vraag, maar ik zou graag een overzicht willen van alle transacties met een bepaalde omschrijving, is dit mogelijk; of zou ik direct in de database moeten gaan spelen?
Er is een zoekveld linksboven in het scherm. Daar kun je een hele of gedeeltelijk omschrijving invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
WheeleE schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 21:45:
[...]

Er is een zoekveld linksboven in het scherm. Daar kun je een hele of gedeeltelijk omschrijving invullen.
Top bedankt, het doet niet helemaal wat ik wil. Maar daarmee kan ik wel snel tags aanmaken, en daarvan een overzicht maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:50

rjong5

?

BladeSlayer1000 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 21:49:
[...]

[...]

Top bedankt, het doet niet helemaal wat ik wil. Maar daarmee kan ik wel snel tags aanmaken, en daarvan een overzicht maken.
Van je zoekopdracht kan je evt een rule maken voor indd het toewijzen van tags.

Dan kan je bijvoorbeeld weer een tag rapport/ overzicht maken met grafiekjes erbij enzo.

Maar wat wil je precies bereiken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
rjong5 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 22:00:
[...]

Van je zoekopdracht kan je evt een rule maken voor indd het toewijzen van tags.

Dan kan je bijvoorbeeld weer een tag rapport/ overzicht maken met grafiekjes erbij enzo.

Maar wat wil je precies bereiken dan?
Ik heb een restaurant waar ik best veel eten koop; momenteel ben ik aan het kijken waar ik mogelijk geld op kan besparen.
Ik ben natuurlijk lui, en wil graag met een klik een overzicht maken van hoeveel geld ik uitgeef bij dat restaurant; ik maak al gebruik van de regels om automatisch categorieen toe te wijzen, maar maakte nog geen gebruik van de tags.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rjong5

rjong5

?

Dan pak je bijvoorbeeld het debiteuren/crediteuren rapport.

Dat doet wat je wil. Selecteer de periode en gaan

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-04 14:33
rjong5 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:49:
Ik dacht het is eens tijd om de indeling van firefly om te gooien.

In de loop der jaren heb ik meer dan 100 categorieen aangemaakt. ( Nadeel van niet consequent handmatig invoeren ).

Ik wil dit dus drastisch verminderen en het dan ook overal consequent toepassen.

Hoe doen anderen dit, lees welke categorieen gebruiken jullie ( evt verder gedetailleerd dmv tags)
Ik ben vooralsnog hiervoor gegaan en dat is ook omdat ik veel van deze categorieen altijd al zo had in Orov (vorige app die ik gebruikte om inzicht te krijgen).

Categorie met daarachter de tags die ik gebruik. Als er (vastelasten) bij een tag staat dan krijgt die tag dus ook altijd de vastelasten tag mee. Op die manier kan ik vrij makkelijk rapporteren op mijn vastelasten.

Abonnementen ---- Bankrekening (vastelasten), Webhosting, Internet (vastelasten), Mobiel (vastelasten)
Allerlei ----[wat ik niet echt ergens anders kwijt kan]
Beleggen ----Crypto, Aandelen, etc.
Boodschappen ----altijd alle uitgaven met de tag (vastelasten)
Computer ----[ik heb altijd kosten voor en rond de computer hieronder gezet dus ben dat maar blijven doen].
Creditcard ----[ik zet momenteel handmatig in de omschrijving de zaken erin die ik via CC heb gekocht, op die manier kan ik alsnog makkelijk terug vinden wanneer ik ook alweer die speakers via Amazon had gekocht :)]
Giften ----(vastelasten) in geval van maandelijks. Adhoc giften zijn geen vaste lasten en krijgen die tag niet
Health ----Zorgverzekering (vastelasten), Sportschool (vastelasten) [zou ook bij Abo kunnen)
Inkomen ----Salaris, Belastingteruggaaf
Kado ----[kado's voor verjaardagen enzo.]
Kleding ----[deze zou ook onder Lifestyle met een Tag kunnen, maar ik deed het zo al jaren dus ik heb het zo gehouden]
Lifestyle ----electronica, kapper, tuincentrum, etc.
Pinnen ----
Sparen ----[overboekingen van/naar spaarrekeningen]
Uitjes ----Bioscoop, uiteten, dagje uit etc.
Vakanties ----[ik wil makkelijk terug kunnen zien wat een vakantie kostte dus hier komen ook boodschappen, uitjes etc. onder als ik op vakantie ben]
Vervoer ----AutoGarage, AutoOverig, AutoTanken, Autoverzekering (vastelasten), Autowegenbelasting, Fiets, Parkeren, OV
Woning ----Gemeentebelasting (vastelasten), Gas/Water/Licht (vastelasten), Hypotheek (vastelasten), Woonverzekering (vastelasten), Klussen [kosten voor wat grotere klussen in en om het huis]

Omdat het een en/of rekening is geef ik elke uitgave via de pinpas ook automatisch een extra tag mee van mijzelf of van mijn partner, afhankelijk van het pasnummer.

Vrijwel alles gaat al automatisch met regels maar e.e.a. moet natuurlijk wel handmatig (zoals de vakantie uitgaven).

[ Voor 6% gewijzigd door PuckStar op 06-11-2024 18:25 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

@PuckStar dat is een uitegbreide en nuttige lijst, dank voor het delen!
Doe je ook iets met budgetten? Ik gebruik zelf alleen een budget voor boodschappen en vaste lasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
WheeleE schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:16:
@PuckStar dat is een uitegbreide en nuttige lijst, dank voor het delen!
Doe je ook iets met budgetten? Ik gebruik zelf alleen een budget voor boodschappen en vaste lasten.
Thanks :). Ik probeerde het niet te uitgebreid te maken voor mijzelf maar ook niet te beperkt. En ik probeerde een beetje over te nemen hoe ik het al heel lang in Orov deed.
Toen ik van Orov naar Firefly ging heb ik 20 jaar aan transacties geimporteerd :). Het voorbereiden van die import heeft me heel wat uren gekost haha! Maar vond het ook wel een leuk klusje.

Wat wel jammer is is dat ING geen creditcard export heeft. Ik zal eens kijken naar de link die iemand hier poste over een tooltje waarmee het wel kan.

Nee ik doe nog niets met budgetten. Ik vond dat niet gelijk heel duidelijk dus liet het maar even links liggen.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

@PuckStar nog een aanvullende vraag: hoe heb je je rules ingericht? Een rule per crediteur waarin je categoriën en tags zet, of juist een rule per categorie en per tag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rjong5

rjong5

?

WheeleE schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:30:
@PuckStar nog een aanvullende vraag: hoe heb je je rules ingericht? Een rule per crediteur waarin je categoriën en tags zet, of juist een rule per categorie en per tag?
Ik reageer hier ook even op >:)

Ik heb verschillende regelgroepen voor acties , vooral om het overzichtelijk te houden en niet teveel acties in 1 rule te zetten

1 groep voor het consolideren van rekeningen (crediteuren/de iteuren samenvoegen. ( Ik map ze niet bij de import)

2. Regelgroep voor het categoriseren ( en evt taggen ) van transacties.

3. En voor het budgeteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
WheeleE schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:30:
Ik heb rules die zowel soms zowel een categorie als meerdere tags toevoegt.
Bijv: Cat: Woning en de tags: Gemeentebelasting, en vastelasten in 1 rule.

Daarnaast heb ik rules ook een beetje bij elkaar gezet in groepen. Dus een ruleset/groep voor Abonnementen, Boodschappen, Giften etc.
Om op die manier wat overzicht over de rules te houden.

Ik heb ongeveer 40 rules, en dat is ook omdat ik bijv Lidl en Lidl online aankopen verschillend categoriseer/tag. En 10 groepen (1 daarvan is een "allerlei" rulegroep).
Ik vind dat nog erg overzichtelijk allemaal.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-05 10:47
PuckStar schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:11:
[...]

Ik ben vooralsnog hiervoor gegaan en dat is ook omdat ik veel van deze categorieen altijd al zo had in Orov (vorige app die ik gebruikte om inzicht te krijgen).

Categorie met daarachter de tags die ik gebruik. Als er (vastelasten) bij een tag staat dan krijgt die tag dus ook altijd de vastelasten tag mee. Op die manier kan ik vrij makkelijk rapporteren op mijn vastelasten.

Abonnementen ---- Bankrekening (vastelasten), Webhosting, Internet (vastelasten), Mobiel (vastelasten)
Allerlei ----[wat ik niet echt ergens anders kwijt kan]
Beleggen ----Crypto, Aandelen, etc.
Boodschappen ----altijd alle uitgaven met de tag (vastelasten)
Computer ----[ik heb altijd kosten voor en rond de computer hieronder gezet dus ben dat maar blijven doen].
Creditcard ----[ik zet momenteel handmatig in de omschrijving de zaken erin die ik via CC heb gekocht, op die manier kan ik alsnog makkelijk terug vinden wanneer ik ook alweer die speakers via Amazon had gekocht :)]
Giften ----(vastelasten) in geval van maandelijks. Adhoc giften zijn geen vaste lasten en krijgen die tag niet
Health ----Zorgverzekering (vastelasten), Sportschool (vastelasten) [zou ook bij Abo kunnen)
Inkomen ----Salaris, Belastingteruggaaf
Kado ----[kado's voor verjaardagen enzo.]
Kleding ----[deze zou ook onder Lifestyle met een Tag kunnen, maar ik deed het zo al jaren dus ik heb het zo gehouden]
Lifestyle ----electronica, kapper, tuincentrum, etc.
Pinnen ----
Sparen ----[overboekingen van/naar spaarrekeningen]
Uitjes ----Bioscoop, uiteten, dagje uit etc.
Vakanties ----[ik wil makkelijk terug kunnen zien wat een vakantie kostte dus hier komen ook boodschappen, uitjes etc. onder als ik op vakantie ben]
Vervoer ----AutoGarage, AutoOverig, AutoTanken, Autoverzekering (vastelasten), Autowegenbelasting, Fiets, Parkeren, OV
Woning ----Gemeentebelasting (vastelasten), Gas/Water/Licht (vastelasten), Hypotheek (vastelasten), Woonverzekering (vastelasten), Klussen [kosten voor wat grotere klussen in en om het huis]

Omdat het een en/of rekening is geef ik elke uitgave via de pinpas ook automatisch een extra tag mee van mijzelf of van mijn partner, afhankelijk van het pasnummer.

Vrijwel alles gaat al automatisch met regels maar e.e.a. moet natuurlijk wel handmatig (zoals de vakantie uitgaven).
Bedankt voor het delen van deze lijst. Ik zit nog altijd te worstelen met hoe ik het moet doen. Verander jij bij boodscahppen van de Albert Heijn ook de rekening naam naar bijv. AH of laat je die op (noname) staan?

Ik zit te twijfelen of ik niet gewoon 1 catergorie moet laten voor boodschappen en alles daar gewoon onderknal of dat ik elke supermarkt aanpas met eigen tag en gelijk ook de benaming van de rekening aanpas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
Nielsjuhz schreef op maandag 18 november 2024 @ 08:48:
[...]

Bedankt voor het delen van deze lijst. Ik zit nog altijd te worstelen met hoe ik het moet doen. Verander jij bij boodscahppen van de Albert Heijn ook de rekening naam naar bijv. AH of laat je die op (noname) staan?

Ik zit te twijfelen of ik niet gewoon 1 catergorie moet laten voor boodschappen en alles daar gewoon onderknal of dat ik elke supermarkt aanpas met eigen tag en gelijk ook de benaming van de rekening aanpas.
Bedoel je de "Doelrekening" naam?
Toen ik doorkreeg dat tegenrekeningen een zooitje werden (o.a. door Ayden) ben ik compleet gestopt met die op orde krijgen. Ik kan daardoor niet goed rapporten maken op basis van tegenrekeningen maar ja het zij zo.
Dus nee ik pas geen rekeningnamen aan. Ik focus me vooral op categorieeen en op tags.
Maar bij mij hebben de AH's altijd wel iets van AH of Albert in de naam staan. Dus niet "noname" Bij jou niet?

Persoonlijk zou ik dus gewoon alle boodschappen onder de categorie Boodschappen zetten.
Tenzij je echt heel graag wilt weten hoeveel je bij de AH koopt en hoeveel bij andere supermarkten.
Bijvoorbeeld als je eens wilt vergelijken. Maar in dat geval zou ik gewoon een maand alles bij de AH kopen en een andere maand bij de Jumbo en dan die 2 maanden vergelijken :).

Ikzelf vind boodschappen ook vaste lasten, ook al zijn ze variabel, ik zal toch moeten eten en drinken. Dus ik geef wel alle boodschappen uitgaven (naast dat ze de categorie Boodschappen krijgen) dus ook nog de tag "vastelasten".
Ohja en natuurlijk altijd (dat is namelijk bij alle uitgaven) de tag PasIkzelf of PasMijnpartner. Zodat ik eventueel (doe ik nog niet :)) een beetje kan rapporteren op wie wat uitgeeft.

Ter info: mijn import elke keer is trouwens van een download van de ING.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• browser666
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-05 08:26
Hoi, ik ben erg benieuwd naar deze tool en wil er graag mee aan de slag. Ik heb een docker installatie gedaan en de Portainer stappen gevolgd (op https://docs.firefly-iii....i/installation/portainer/). Firefly 3 geeft geen foutmeldingen in Docker en alles lijkt te werken. Wanneer ik het pakket lokaal benader via de localhost heb ik geen enkel probleem met het laden, maar als ik het via de reverse proxy doe wordt alleen de tekst geladen en niet de opmaak (zoals op de screenshot is te zien).

Als iemand mij kan vertellen hoe ik dit kan verhelpen is mijn dank groot -)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTYb2XTKzW-eN426zc851--0XjA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vhU75iANuydJ0HuZ6DlBcvBp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:07
@browser666

Misschien handig als je deelt hoe je de configuratie van je reverse proxy hebt willen realiseren.
Bij mij werkt het nl. wel via de proxy.

Ik heb bijv. bij de:
APP_URL mijn firefly-domein en bij FIREFLY_III_URL http://app:8080

In Nginx heb ik geen bijzonderheden staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rjong5

rjong5

?

@browser666

Ik heb eenzelfde soort issue gehad met de opmaak als ik mijn firefly via een web application proxy wilde benaderen.

Die deed eea met inspectie / filtering iod. Dus leek het of eea werd geblokkeerd.

Ik weet niet of nginx ook zoiets doet.

In mijn geval was het aanpassen van de toegepaste filters op de proxy de oplossing. ( Sophos UTM firewall)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• browser666
Ik gebruik de reverse proxy van mijn synology nas. Ik heb eigenlijk nog nooit met een docker container dit probleem gehad, dus snap niet wat er fout gaat.

Ik heb ook geëxperimenteerd met verschillende url's voor APP_URL (in mijn geval https:/./firefly.luchtlens.nl) en http://firefly.luchtlens.nl:88 in mijn geval. Hieronder twee screenshots van mijn reverse proxy config en een stukje van de env parameters uit mijn compose.yml in portainer. Ik heb de ports gewijzigd t.o.v. de default instellingen btw..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1o7JLOKDhK4PvA2zKv-VkijiJGk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DWwjMgnqp2P5tL19CjuHbbrL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LP8xkoXpy7HPdiuMMO_5FXm3MWQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KOo0YRPT5sWylQ07t87pgJjR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5

rjong5

?

even snel in die synology reverse proxy gekeken, die doet volgens mij verder niets raars met dat verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 08:14

Boost9898

www.brambenik.nl

Firefly III schreef op zondag 4 november 2018 @ 11:59:

Debug mode aanzetten
Hiermee logt Firefly III extra veel en krijgen de foutschermen ook meer info. Instructies op GitHub.
Even tussendoor, het linkje is stuk.

Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5

rjong5

?

@browser666

kan je in portainer een env parameter toevoegen ?

TRUSTED_PROXIES=[ ip adress van je proxy]

ik het zelf net getest via synology en dit werkt gewoon prima, weliswaar ook vanuit intern. ik heb een interne dns entry gemaakt naar mijn proxy/synology die dus doorzet naar de firefly installatie.

dus het probleem lijkt niet in de proxy configuratie te zitten.

je zou hetzelfde kunnen proberen ( bijv een entry in je hostfile naar je proxy) om te testen vanuit intern.
als het van extern niet werkt, vermoed ik toch dat je modem/firewall iets met het verkeer doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• browser666
Superbedankt kerel! Dit was de oplossing 🎈👍
rjong5 schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:32:
@browser666

kan je in portainer een env parameter toevoegen ?

TRUSTED_PROXIES=[ ip adress van je proxy]

ik het zelf net getest via synology en dit werkt gewoon prima, weliswaar ook vanuit intern. ik heb een interne dns entry gemaakt naar mijn proxy/synology die dus doorzet naar de firefly installatie.

dus het probleem lijkt niet in de proxy configuratie te zitten.

je zou hetzelfde kunnen proberen ( bijv een entry in je hostfile naar je proxy) om te testen vanuit intern.
als het van extern niet werkt, vermoed ik toch dat je modem/firewall iets met het verkeer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5

rjong5

?

Succes met de verdere inrichting ervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:13
PuckStar schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:20:
[...]

Bedoel je de "Doelrekening" naam?
Toen ik doorkreeg dat tegenrekeningen een zooitje werden (o.a. door Ayden) ben ik compleet gestopt met die op orde krijgen. Ik kan daardoor niet goed rapporten maken op basis van tegenrekeningen maar ja het zij zo.
Dus nee ik pas geen rekeningnamen aan. Ik focus me vooral op categorieeen en op tags.
Maar bij mij hebben de AH's altijd wel iets van AH of Albert in de naam staan. Dus niet "noname" Bij jou niet?
Heb je al eens hier gekeken?
Geen idee of je er iets mee bent of je het al gebruikt?

Ikzelf heb voor ASN Bank een scriptje in python gevonden op die site die ervoor zorgt dat de omschrijving opgesplitst wordt zodat de tegenrekening wel kan worden ingevuld of worden geautomatiseerd.
Werkt verrekt handig en ik heb eigenlijk weinig problemen dat er geen doelrekening meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:54

_Eend_

🌻🇺🇦

Asterion schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 19:52:
[...]

Heb je al eens hier gekeken?
Geen idee of je er iets mee bent of je het al gebruikt?
Ah, dat is wat er bij mij de vorige keer mis ging. Na een import zat alles zo door elkaar dat ik er geen zin meer in had om het recht te breien. Hiermee moet dat beter gaan , denk ik..
Ikzelf heb voor ASN Bank een scriptje in python gevonden op die site die ervoor zorgt dat de omschrijving opgesplitst wordt zodat de tegenrekening wel kan worden ingevuld of worden geautomatiseerd.
Werkt verrekt handig en ik heb eigenlijk weinig problemen dat er geen doelrekening meer is.
Heb je toevallig een linkje, of de naam van het script? Ik heb dan wel geen ASN, maar als zo'n scriptje er niet is voor ING is het script voor de ASN een begin, denk ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asterion
_Eend_ schreef op maandag 2 december 2024 @ 08:34:
[...]

Ah, dat is wat er bij mij de vorige keer mis ging. Na een import zat alles zo door elkaar dat ik er geen zin meer in had om het recht te breien. Hiermee moet dat beter gaan , denk ik..

[...]

Heb je toevallig een linkje, of de naam van het script? Ik heb dan wel geen ASN, maar als zo'n scriptje er niet is voor ING is het script voor de ASN een begin, denk ik zo.
Here you go. :)
Dit is voor ASN.
Met behulp van chatgpt heb ik het laten aanpassen zodat ik mijn bestand ernaartoe kan slepen en hij een output geeft naar een ander bestandsnaam.

Werkt voor mij perfect!

Edit: blijkbaar heb ik het mijne ook op github geplaatst. :)
Linkje

[ Voor 7% gewijzigd door Asterion op 02-12-2024 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Asterion schreef op maandag 2 december 2024 @ 09:21:
[...]

Here you go. :)
Dit is voor ASN.
Met behulp van chatgpt heb ik het laten aanpassen zodat ik mijn bestand ernaartoe kan slepen en hij een output geeft naar een ander bestandsnaam.

Werkt voor mij perfect!

Edit: blijkbaar heb ik het mijne ook op github geplaatst. :)
Linkje
Mijn dank is groot _O_

Ik ga hier NeefGPT even op zetten :+

Mijn neefje is Python aan het leren namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:25
Ik ben aan het overwegen om mijn excel bestand te vervangen voor FF3. Echter, lijkt het installatieproces best complex.

Wat is het beste om hiervoor te gebruiken? RPI? Of gewoon een windows laptop? Of iets anders?
Kan het naast een HA docker op een RPI3? Of beter seperaat?

Verder ben ik benieuwd of je de periodes kan veranderen? In mijn excel lopen mijn maanden vooral vanaf het moment dat het loon binnenkomt. Zeg maar vanaf de 25e tot en met de 24e. Dit doe ik voornamelijk voor de budgetten en om te berekenen welk bedrag naar de spaarrekening kan gaan. Dat gebeurt meteen nadat het loon gestort is.

Ik wil eigenlijk met FF3 meer controle hebben over de uitgaven tov de budgetten en langere termijn inzichten creëren waardoor we wellicht beter kunnen sturen.

[ Voor 11% gewijzigd door crimby op 09-12-2024 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rjong5

rjong5

?

crimby schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:55:
Ik ben aan het overwegen om mijn excel bestand te vervangen voor FF3. Echter, lijkt het installatieproces best complex.

Wat is het beste om hiervoor te gebruiken? RPI? Of gewoon een windows laptop? Of iets anders?

Verder ben ik benieuwd of je de periodes kan veranderen? In mijn excel lopen mijn maanden vooral vanaf het moment dat het loon binnenkomt. Zeg maar vanaf de 25e tot en met de 24e. Dit doe ik voornamelijk voor de budgetten en om te berekenen welk bedrag naar de spaarrekening kan gaan. Dat gebeurt meteen nadat het loon gestort is.

Ik wil eigenlijk met FF3 meer controle hebben over de uitgaven tov de budgetten en langere termijn inzichten creëren waardoor we wellicht beter kunnen sturen.
Kan naar mijn idee prima in een docker naast HA, voordeel is dat je "altijd" online bent in tegenstelling tot installatie op je windows pc. ( ik voer het meeste gewoon altijd handmatig in via de telefoon )

betreft je periode vraag, dat kan niet. het hele uitgangspunt van firefly is dat je van maand tot maand rekent, en niet van paycheck tot paycheck..

het is even omschakelen, maar het werkt wel. als mijn loon binnenkomt zet ik alles naar spaarrekening.
voor de volgende maand weet ik wat ik op de betaalrekening moet hebben staan voor de vaste lasten etc.
dat gaan dan gewoon begin van de maand terug naar betaalrekening.

mijn budgetten lopen dan ook gewoon van de eerste tot de laatste dag van de maand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Laatst online: 08-05 11:16
crimby schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:55:
Als je bekend bent met docker, dan valt het reuze mee. Er staat hier in het topic een post van mij van een volledig werkende docker opstelling. Je moet daar alleen de paden van de mappen aanpassen en eventueel een domeinnaam als je die wil gebruiken.
Zoals @rjong5 zegt kan je de dokter gewoon naast ha, In HA of op je laptop draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
_Eend_ schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:00:
[...]

Mijn dank is groot _O_

Ik ga hier NeefGPT even op zetten :+

Mijn neefje is Python aan het leren namelijk
Indien jij een ING versie hebt gemaakt, zou je die aub willen delen?

Ik zat trouwens hier even naar deze versie te kijken: https://github.com/firefl.../main/nl/ing/default.json

Maar die lijkt me niet echt in orde hoor. Als ik die zou gebruiken komen Transactie Types als Tags in Firefly. Nou, nee bedankt.

Met het linken van Tags met Tags moet je trouwens ook oppassen want tenzij je precies dezelfde Tags in het ING huishoudboekje en in Firefly hebt ingesteld zal dit niet lekker lopen.

Daarnaast ignored hij de Code, terwijl ik die altijd in Internal Reference stop, maargoed dat is een persoonlijke voorkeur.
Persoonlijke voorkeur van mij is ook dat ik Notifications in Description stop (ipv zoals deze versie in Note(s)).

Overigens worden daar ook 3 kolommen gemapped, echter staat er verder niet wat er dan gemapped moet worden. Wellicht dat ze dat nog aan jezelf overlaten maar op deze manier doen die 3 true values niets.

[ Voor 61% gewijzigd door PuckStar op 14-12-2024 15:53 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

PuckStar schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 13:36:
[...]

Indien jij een ING versie hebt gemaakt, zou je die aub willen delen?

Ik zat trouwens hier even naar deze versie te kijken: https://github.com/firefl.../main/nl/ing/default.json

Maar die lijkt me niet echt in orde hoor. Als ik die zou gebruiken komen Transactie Types als Tags in Firefly. Nou, nee bedankt.

Met het linken van Tags met Tags moet je trouwens ook oppassen want tenzij je precies dezelfde Tags in het ING huishoudboekje en in Firefly hebt ingesteld zal dit niet lekker lopen.

Daarnaast ignored hij de Code, terwijl ik die altijd in Internal Reference stop, maargoed dat is een persoonlijke voorkeur.
Persoonlijke voorkeur van mij is ook dat ik Notifications in Description stop (ipv zoals deze versie in Note(s)).

Overigens worden daar ook 3 kolommen gemapped, echter staat er verder niet wat er dan gemapped moet worden. Wellicht dat ze dat nog aan jezelf overlaten maar op deze manier doen die 3 true values niets.
Daar ben ik nog niet aan toegekomen. NeefGPT wilde er niet aan meewerken, die programmeert liever spelletjes. Maar zodra ik iets heb zal ik het delen :)

Zelf zit ik nog even te stoeien met de Importer, maar dat staat nu even op een laag pitje want ik had tussendoor nog even wat andere projectjes waar ik aan wilde werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Nog even een andere vraag gerelateerd aan de importer: Ik heb nu een aantal spaarrekeningen voor verschillende doelen gekoppeld aan mijn hoofd betaalrekening. Zo heb ik aparte spaarrekeningen voor fiets- en auto onderhoud en voor meer zaken waar ik elke maand geld voor opzij zet. Maar is dat wel zo handig met FF3? Die functionaliteit heb je ook in de Spaarpotjes.

Edit: Ik heb het antwoord al: in de .csv staat bij een overboeking van een zo'n spaarrekening nergens van welke rekening het komt. Alleen van mijn 'gewone' spaarrekening.

Gelukkig had ik een backup gemaakt voordat ik de csv importeerde. Voorlopig ga ik alles maar even met de hand doen.

[ Voor 28% gewijzigd door _Eend_ op 15-12-2024 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-12-2024

Tuumke

Shingaling?

Is het ook mogelijk om je crypto 'live' te zien in FireFly?

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5

rjong5

?

Tuumke schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:39:
Nope, daar heb je wel andere tools voor.
waarde van je crypto en/of beleggingen heeft natuurlijk ook niets te maken met inkomsten / uitgaven en budgetteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asterion
Wat ik gedaan heb voor beleggingen/crypto is een rekening aangemaakt waar het geld naartoe wordt geboekt.
Zo kan je bijhouden hoeveel je hebt “uitgegeven”.
Je kan maandelijks ‘rente’ toevoegen om het verloop iets of wat in de gaten te houden.

Maar het blijft wel wat omslachtig natuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
Tuumke schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:39:
Wat anderen al zeggen is dat niet echt mogelijk in FireFly. Gebruik daarvoor een app als Delta Investment Tracker, met de gratis versie kun je al heel veel, waaronder ook notificaties instellen.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Hmmm dit had ik niet verwacht. Er zit best wel een beperkte limiet op het aantal karakters wat je in het Search veld kunt schrijven.
Ik wil vinden welke transacties er allemaal tussen 1-1-2024 en 31-12-2024 in de categorie Vervoer zitten behalve die een aantal specifieke tags hebben.
Dit om uit te vinden welke andere tags die transacties dan nog hebben.
Maar dit past dus mooi niet in het Search veld :(

En helaas zit er in de zoekresultaten geen kolom "Tags" zodat je zelf nog makkelijk door de lijst kan scrollen om te vinden dat je zoekt.

[ Voor 14% gewijzigd door PuckStar op 04-01-2025 23:17 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rjong5

rjong5

?

Wellicht dat het via de CLI wel kan, anders kan je nog een export naar csv / excel maken

Kun je makkelijk het gewenste datumbereik eruit halen. In de csv zit ook een kolom met alle tags in.

Maar ik zie indd in geen enkel overzicht een kolom tag, dan zou wel rete handig zijn eigenlijk ja.

Miss. Als feature request indienen ( als dat er nog niet is)

[ Voor 58% gewijzigd door rjong5 op 05-01-2025 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5

rjong5

?

Hoe ziet je search query er overigens uit?

Onderstaande zou moeten werken

date_before:"2024-12-31" date_after:"2024-01-01" budget_contains:"boodschappen" -tag_is:"levensmiddelen" -tag_is:"Snackbar"

Ik had eerst geprobeerd de tags de scheiden door een , maar dat werkt dus indd niet.

Tip: maak een rule met alle voorwaarden ( zonder acties bijvoorbeeld)

De rule engine maakt ook gewoon een search query, die kan je dus eenvoudig als search "generator" gebruiken 8)

[ Voor 11% gewijzigd door rjong5 op 05-01-2025 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juzzz_NL
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-01 10:46
Ik heb zojuist mijn Hypotheek toegevoegd als Passiva. Uiteraard wil ik dat het openstaande bedrag automatisch aangepast wordt. De huidige aflossing transacties hebben automatisch al een Crediteur aangemaakt met het betreffende IBAN nummer. Als ik deze toevoeg aan de Passiva krijgt ik uiteraard de foutmelding
"Het lijkt erop dat deze IBAN al in gebruik is."

Wat is de veiligste manier om dit te migreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Moet je je hyptoheek niet als contract of budget toevoegen?

Ik weet het niet zo van buiten maar hypotheek kan je apart toevoegen en dat wordt maandelijks afgehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 15:47

Tim Schuhmacher

abasios

Om de zo veel tijd kijk in naar alternatieven voor Firefly, voornamelijk niet self-hosted en een moderne UI. Maar telkens zijn de rule engines veel te beperkt en zijn er maar beperkt aantal velden beschikbaar bij het importeren. bv niet iban en naam van de tegenrekening, maar slechts tegenpartij.

Dus Firefly ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:36
Juzzz_NL schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 13:36:
Ik heb zojuist mijn Hypotheek toegevoegd als Passiva. Uiteraard wil ik dat het openstaande bedrag automatisch aangepast wordt. De huidige aflossing transacties hebben automatisch al een Crediteur aangemaakt met het betreffende IBAN nummer. Als ik deze toevoeg aan de Passiva krijgt ik uiteraard de foutmelding

IBAN verwijderen bij de crediteur (dat verandert niets aan bestaande transacties), daarna kun je die toevoegen bij de Passiva. Dat helpt voor het automatisch matchen van toekomstige transacties.

Daarna moet je nog alle bestaande transacties aanpassen:
- veranderen van uitgave in overschrijving
- doelrekening van crediteur veranderen naar je passiva rekening.

Let wel op dat je voor de correcte balans van je hypotheek passiva-rekening zelf elke maand de rentebijschrijving moet toevoegen!

Ik zit nog te twijfelen of ik dat de moeite waard vindt of dat ik mijn maandelijkse hypotheek-afschrijving gewoon als uitgave zie.

[ Voor 8% gewijzigd door Vloris op 07-01-2025 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
rjong5 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:47:
Hoe ziet je search query er overigens uit?

Onderstaande zou moeten werken

date_before:"2024-12-31" date_after:"2024-01-01" budget_contains:"boodschappen" -tag_is:"levensmiddelen" -tag_is:"Snackbar"

Ik had eerst geprobeerd de tags de scheiden door een , maar dat werkt dus indd niet.

Tip: maak een rule met alle voorwaarden ( zonder acties bijvoorbeeld)

De rule engine maakt ook gewoon een search query, die kan je dus eenvoudig als search "generator" gebruiken 8)
Goeie tip betreft die rule engine! Die kan ik denk ik wel misbruiken ja.

De query die jij noemt zal inderdaad zo werken, maar ik moet meer tags ontsluiten maar het veld staat maar een beperkt aantal tekens toe. Oftewel alles wat ik in de search query wil zetten past niet.

Ik kwam er ook achter dat er een bug in zit want met een andere query wist ik 100% zeker wat er uit moest komen (op een andere manier opgezocht namelijk) maar de query liet dat niet zien.

[My Home Automations]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

Firefly III is sinds 1 januari ook beschikbaar als Proxmox Helper Script. Voor degenen die een Proxmox-PVE hebben draaien en geen Docker willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev0
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-04 22:59
Kan iemand mij helpen aan een werkende nginx.conf voor een default install van Firefly-iii ?

Ik had wat pogingen nodig om een en ander werkend te krijgen op een oude raspberry 3b.
Dus: Using a self-managed server
In het process ben ik de juiste syntax kwijtgeraakt en wat ik op internet vind is het allemaal net niet.

Het verschijnsel wat ik probeer op te lossen is de 'translate' van
code:
1
"GET /index.php/images/logo-session.png HTTP/1.1" 404

naar
code:
1
"GET /images/logo-session.png HTTP/1.1" 200

Mijn current workaround is een
code:
1
2
3
if ($request_uri ~* "^(.*/)index\.php/*(.*)") {
    return 301 $1$2;
  }

En dan werkt het allemaal wel maar er is vast een goede manier om dit te doen.
(en ik weet niet of dit ergens dingen stuk maakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

Ik heb de Proxmox-versie van Firefly afgelopen weekend uitgeprobeerd en een initiële installatie is een appeltje-eitje.
Er zit geen import bij dus die zul je los nog ergens moeten draaien. Waarschijnlijk staat de importer nog wel ergens op een feature request lijst.

Omdat ik al een volledig gevulde omgeving heb draaien in Docker heb ik ook een export-import geprobeerd.
Met het sql-script wat ik dagelijks d.m.v. een ghcr.io/tiredofit/docker-db-backup container laat genereren kun je de bestaande inhoud van de proxmox-FF-db makkelijk overschrijven.
Wel moest ik in de sql-file alle uitgecommentariëerde regels weer enablen omdat daar disable/enable constraint commando's in stonden.
Een beetje handige harrie draait voor deze stappen z'n hand niet om denk ik.

Het enige waar ik nu nog niet achter ben is waarom ik geen nieuwe personal access token kan aanmaken voor de losse importer. De webgui blijft ergens op hangen. Maar dat is iets voro de volgende testronde :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-05 08:47
Ik heb een gek probleem met de grafieken van het saldoverloop van rekeningen. Als ik kijk naar afstemmen rekeningen, dan kloppen de bedragen bijvoorbeeld met 1 januari van dit jaar en de stand van de rekening op de huidige datum, het bedrag boven de grafiek klopt ook. Maar de grafiek zelf is dik €1000 onder de werkelijke waarde. Hij dipt bijvoorbeeld ook in het rood, terwijl er dan gewoon saldo aanwezig is.

Al geprobeerd om de cache leeg te maken en de docker stack opnieuw op te starten, maar blijf dit probleem houden.

(draai versie 6.2.4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Was je startbedrag op je rekening bvb €1000?

Dat probleem had ik ook in het begin en dat kwam bij mij omdat het startkapitaal niet goed stond van de rekening zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-05 08:47
Asterion schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 15:00:
Was je startbedrag op je rekening bvb €1000?

Dat probleem had ik ook in het begin en dat kwam bij mij omdat het startkapitaal niet goed stond van de rekening zelf.
Dat startbedrag staat goed. Grafiek heeft eigenlijk ook hele tijd goed gewerkt, maar viel me laatst in 1x op

Edit: Blijkbaar had ik last van een bug die gefixed is in versie 6.25. Grafieken staan dus weer juist

[ Voor 11% gewijzigd door CuttingStorm op 09-02-2025 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulezz
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:18
Juzzz_NL schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 13:36:

Via een liability aanmaken, dan werkt dit perfect.

https://docs.firefly-iii....iii/finances/liabilities/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distoration
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-05 10:52
Van het weekend toch maar na lang spieken besloten om me aan de docker setup te wagen en na wat gepiel toch gelukt om alles draaiende te krijgen (ook de importer) zonder gekke foutmeldingen.
Nu ben ik een beetje aan het spelen met het systeem en heb ik voor het gemak transacties vanaf 1-2-25 ingeladen om te kijken hoe alles werkt (rekeningen aanmaken, transacties en tags etc.).

Ik zou het eigenlijk in gebruik willen nemen vanaf 1-1-25 dit jaar, is het dan slimmer om alle transacties in 1x in te lezen of kan dat ook staps gewijs?

Ik ben wel nog beetje zoekend hoe ik moet omgaan met mijn spaardoelen (ING) die ik gebruik als reserveringen (declaraties van werk die later geïncasseerd worden dat soort zaken), heb de voornaamste nu als asset account aangemaakt. Klopt het dat er voor je Asset account (spaar) dan ook expense account is of heb ik mezelf nu al in de nesten gewerkt :') ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

@Distoration Het is helemaal aan jou of je stapsgewijs of in grote bulk wilt inlezen.
Ik ben zelf met kleine beetjes begonnen om zo de regels voor automatische verwerking te kunnen finetunen. Als jij geen regels hebt of ze al helemaal klaar hebt kun je prima vanaf 1-1-25 inlezen. Maar je kunt natuurlijk ook regels gewoon achteraf aanpassen en dan transacties opnieuw classificeren zonder ze opnieuw in te hoeven lezen.

Die net geen 2 maanden is overigens peanuts qua hoeveelheid en verwerkingstijd. Er zijn mensen die lezen gelijk een heel jaar in :).

Spaardoelen gebrui ikzelf niet, dus daar kan ik je geen zinnig advies voor geven. Ik heb alleen een spaarrekening als asset account, waar ik overschrijvingen naar doe vanaf m'n betaalrekening. Dus zonder expense account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:14
Distoration schreef op zondag 23 februari 2025 @ 16:36:
Ik zou het eigenlijk in gebruik willen nemen vanaf 1-1-25 dit jaar, is het dan slimmer om alle transacties in 1x in te lezen of kan dat ook staps gewijs?
Ik zou ze stapsgewijs inlezen, als er dan iets fout gaat of niet helemaal naar jouw zin kan je dat aanpassen.
Ik ben wel nog beetje zoekend hoe ik moet omgaan met mijn spaardoelen (ING) die ik gebruik als reserveringen (declaraties van werk die later geïncasseerd worden dat soort zaken), heb de voornaamste nu als asset account aangemaakt. Klopt het dat er voor je Asset account (spaar) dan ook expense account is of heb ik mezelf nu al in de nesten gewerkt :') ?
Je Asset accounts zijn al jouw accounts die je in Firefly hebt zitten (spaarrekening, betaalrekening, creditcard, cash, etc), Revenue accounts zijn accounts waar je geld van ontvangt (bv jouw werkgever) en Expense accounts zijn accounts waar jij geld aan uitgeeft (bv de supermarkt). Je kan transacties maken tussen Asset accounts onderling (Transfer), van Revenue naar Asset (Deposit) en van Asset naar Expense (Withdrawal). Een reservering zou dan eerst een Transfer zijn tussen 2 Asset accounts op het moment dat je de reservering maakt, en een Withdrawal naar de werkelijke bestemming zodra je werkelijk betaald (of Deposit als je ontvangt). Je kan ook kijken naar Liabilities, maar die gebruik ik zelf niet dus kan ik ook niet zeggen of die beter matchen met wat je wilt bereiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:06
WheeleE schreef op zondag 23 februari 2025 @ 17:43:
...
Die net geen 2 maanden is overigens peanuts qua hoeveelheid en verwerkingstijd. Er zijn mensen die lezen gelijk een heel jaar in :).

...
Dat is niet mijn ervaring. Ik heb wel eens getracht een maand of 1,5 te laden, dat ging toen niet goed. Kan me niet precies meer voor de geest halen wat er fout ging, maar neem me te herinneren dat het een timing dingetje was tussen de importer en de core app.
Ik draai overigens in docker.

@Distoration
Begrijp ik het goed dat je met een verse installatie bent begonnen?
Ik draai al geruime tijd docker containers en heb de laatste paar updates problemen met bootloops.
Ik heb onlangs mijn setup overgezet van stand alone naar swarm maar ik denk niet dat daar het probleem ligt.
Gisteren nogmaals geprobeerd, ik draaide toen al geforceerd 6.2.2 en kon zonder problemen updaten naar 6.2.4 maar niet verder naar 6.2.7

[ Voor 28% gewijzigd door babbelbox op 23-02-2025 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

@babbelbox Hmm, apart. Dat zal dan een kwestie zijn van hele specifieke factoren zijn die problematisch is.
Ik draai in docker op een intel NUC (proxmox). Toen het nog in docker op mn synology draaide was de import altijd wel traag, nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distoration
WheeleE schreef op zondag 23 februari 2025 @ 17:43:
@Distoration Het is helemaal aan jou of je stapsgewijs of in grote bulk wilt inlezen.
Ik ben zelf met kleine beetjes begonnen om zo de regels voor automatische verwerking te kunnen finetunen. Als jij geen regels hebt of ze al helemaal klaar hebt kun je prima vanaf 1-1-25 inlezen. Maar je kunt natuurlijk ook regels gewoon achteraf aanpassen en dan transacties opnieuw classificeren zonder ze opnieuw in te hoeven lezen.
Thanks, denk dat ik er dan gewoon voor kies om alles vanaf 1-1-25 er in te zetten en obv de rules alles te laten categorieseren.
Transportman schreef op zondag 23 februari 2025 @ 17:53:
Je Asset accounts zijn al jouw accounts die je in Firefly hebt zitten (spaarrekening, betaalrekening, creditcard, cash, etc), Revenue accounts zijn accounts waar je geld van ontvangt (bv jouw werkgever) en Expense accounts zijn accounts waar jij geld aan uitgeeft (bv de supermarkt). Je kan transacties maken tussen Asset accounts onderling (Transfer), van Revenue naar Asset (Deposit) en van Asset naar Expense (Withdrawal). Een reservering zou dan eerst een Transfer zijn tussen 2 Asset accounts op het moment dat je de reservering maakt, en een Withdrawal naar de werkelijke bestemming zodra je werkelijk betaald (of Deposit als je ontvangt). Je kan ook kijken naar Liabilities, maar die gebruik ik zelf niet dus kan ik ook niet zeggen of die beter matchen met wat je wilt bereiken.
Thanks voor de uitleg!
Het is in mijn ogen inderdaad meer een vaste Transfer per maand van Assets account (Betaalrekening) naar Spaarrekening X. Op enig moment (bijv voor contributie) maak ik dan het benodigde bedrag terug over van de spaar naar de betaalrekening (transfer 2). Op het moment dat het van de BT afgaat is het natuurlijk een expense (withdrawal).
Overigens is het dus wel nodig om alle spaarpotten (spaarrekeningen) toe te voegen, dus zal daar nog wat in moeten doen. :9

Hoe hebben mensen hun creditcards vastgelegd? Lees in de guide dat je deze het beste ook als Asset kunt vastleggen?
babbelbox schreef op zondag 23 februari 2025 @ 18:47:
Begrijp ik het goed dat je met een verse installatie bent begonnen?
Ja, voor mij de eerste keer dat ik Docker gebruik, Docker voor dummies kwam wel van pas :+ . Maar kan helaas niet echt antwoord geven op de vragen over de updates. Mijn instantie draait op versie 6.2.7 out of the box.

Bij checken van de versie krijg ik overigens wel een foutmelding?
Error! Guzzle: cURL error 60: SSL certificate problem: unable to get local issuer certificate (see https://curl.haxx.se/libcurl/c/libcurl-errors.html) for https://version.firefly-iii.org/index.json

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:14
Distoration schreef op maandag 24 februari 2025 @ 08:07:

Hoe hebben mensen hun creditcards vastgelegd? Lees in de guide dat je deze het beste ook als Asset kunt vastleggen?
Ik heb mijn creditcardals als asset account waar normaal 0 op staat waardoor die voor alle berekeningen en dergelijke klopt, en via transfers wordt die aangevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
@Distoration Wat ik zo ff snel zag in 1 van jouw linkjes is dat er inmiddels versie 6.2.9 is.
Helaas heeft die hetzelfde gedrag als 6.2.7. Als ik update vanaf 6.2.4 blijft de container herstarten, zonder enige error overigens.
Overigens ook de tussenliggende 6.2.8 geprobeerd maar die doet het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distoration
Inmiddels alle transacties er in vanaf 1-1-25, saldi op de rekeningen kloppen allemaal dus dat is top :D.
Nu ben ik dmv regels en categorieen een groot gedeelte automatisch aan het indelen maar ben benieuwd naar wat nu de best practise is voor het volgende. Ik heb een regel die alle transacties van AH, Albert Heijn, Jan Linders, Ah to Go enz. allemaal omhangt naar de categorie boodschappen, echter heeft geen enkele van deze transacties een IBAN en heb ik inmiddels 9 Albert Heijn soorten in mijn rekeningen zitten.
Hoe organiseren jullie dit? Gewoon 1 Albert Heijn aanmaken en dmv regels de destination account aanpassen?
Zelfde eigenlijk voor tikkies, is dit überhaupt te automatiseren?

Ik ben ook nog zoekende hoe ik goed een backup kan maken, de meeste zoekopdrachten hier leveren redelijk verouderde resultaten op, iemand die een recente tip heeft hoe dit te doen? Docker kennis is nog beperkt dus be gentle :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

@Distoration Ik heb een db-backup container draaien die voor de backup zorgt.
Mijn hele firefly keten zit in 1 compose-file, met daarin dit blokje voor de backup:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
db-backup:
    container_name: firefly-db-backup
    image: ghcr.io/tiredofit/docker-db-backup:latest
    volumes:
      - /dbbackup:/backup
      #- ./post-script.sh:/assets/custom-scripts/post-script.sh
    environment:
      #- PUID=1000
      #- PGID=1000
      - TIMEZONE=Europe/Amsterdam
      #- CONTAINER_NAME=example-db-backup
      - CONTAINER_ENABLE_MONITORING=FALSE
      - LOG_PATH=/backup/logs
      # - DEBUG_MODE=TRUE

- BACKUP_JOB_CONCURRENCY=1     # Only run one job at a time
      - DEFAULT_CHECKSUM=NONE        # Don't create checksums
      - DEFAULT_COMPRESSION=ZSTD     # Compress all with ZSTD
      - DEFAULT_BACKUP_INTERVAL=1440   # Backup every 1440 minutes
      - DEFAULT_BACKUP_BEGIN=2359      # Start backing up at xx:xx
      - DEFAULT_CLEANUP_TIME=8640    # Cleanup backups after a week

- DB01_TYPE=mariadb
      - DB01_HOST=fireflyiiidb
      - DB01_NAME=firefly
      - DB01_USER=abc
      - DB01_PASS=xyz
      - DB01_BACKUP_INTERVAL=480        # (override) Backup every x minutes
      #- DB01_BACKUP_BEGIN=+1           # (override) Backup starts immediately
      #- DB01_CLEANUP_TIME=180        # (override) Cleanup backups they are older than 180 minutes
      - DB01_CHECKSUM=SHA1           # (override) Create a SHA1 checksum
      - DB01_COMPRESSION=GZ          # (override) Compress with GZIP
    depends_on:
      db:
       condition: service_healthy
    restart: unless-stopped

Via deze handleiding

Verder koppel ik tijdens de import al, dmv een import_config.json allerlei account aan elkaar.
Mijn json:
{
"version": 3,
"source": "ff3-importer-1.5.6",
"created_at": "2025-01-14T14:09:31+01:00",
"date": "Ymd",
"default_account": 1,
"delimiter": "semicolon",
"headers": true,
"rules": true,
"skip_form": true,
"add_import_tag": true,
"roles": [
"date_transaction",
"opposing-name",
"account-iban",
"opposing-iban",
"_ignore",
"ing-debit-credit",
"amount",
"tags-comma",
"description",
"_ignore",
"_ignore"
],
"do_mapping": [
true,
true,
true,
false,
false,
false,
false,
false,
false,
false,
false
],
"mapping": {
"1": {
"Albert Heijn 1234 Lutjebroek": 29,
"Albert Heijn 5678 Amsterdam": 29
},
"2": {
"NL00INGB1234567890": 1
}
},
"duplicate_detection_method": "classic",
"ignore_duplicate_lines": true,
"unique_column_index": 0,
"unique_column_type": "internal_reference",
"flow": "file",
"content_type": "csv",
"custom_tag": "",
"identifier": "0",
"connection": "0",
"ignore_spectre_categories": false,
"grouped_transaction_handling": "single",
"use_entire_opposing_address": false,
"map_all_data": true,
"accounts": [],
"date_range": "",
"date_range_number": 30,
"date_range_unit": "d",
"date_not_before": "",
"date_not_after": "",
"nordigen_country": "",
"nordigen_bank": "",
"nordigen_requisitions": [],
"nordigen_max_days": "90",
"conversion": false,
"ignore_duplicate_transactions": true
}
Ik heb 1 Albert Heijn crediteur, zonder IBAN. Die crediteur heeft in de db id 29, en alle transacties die Albert Heijn 1234 of Albert Heijn 5678 als opposing name hebben worden omgehangen naar die ene Albert Heijn crediteur.
in mijn hoofd klinkt deze uitleg logisch, hopelijk komt het ook zodanig over. zo niet, vraag gerust verduidelijking

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-05 21:24
k ga opnieuw beginnen met firefly.
Heb nu het helper script gebruikt, en het draait nu op onder proxmox.
Ik kreeg wel in eerste instantie een melding dat de locale niet klopte.
Ik heb hem op Nederlands staan.
Met zoeken is het nu gelukt om nl te installeren.
Maar was wel even puzzelen...

Verder zag ik dat er een Discord server is van de helperscripts.
Dit omdat ik was gaan zoeken hoe ik de importer er weer bij krijg.
Maar dat lijkt niet zonder slag of stoot te gaan...
Ga het nog wel proberen in de dezelfde lxc lukt, anders maar apart volgens de methode op de firefly site...

Zijn er hier nog die ook met dit script gewerkt hebben?
Is het handig om te proberen om de importer erbij te zetten, of kan ik beter gelijk in een aparte container zetten?
Ik draai uiteindelijk proxmox, dus heel veel maakt het niet uit denk ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

@jwbokx Misschien is het in de meest recente versie van de FF3-lxc opgelost, maar ik kon in mijn testsetup geen personal access token aanmaken.
Als jou dat nu wel lukt zou je inderdaad een losse importer-container ergens in een dockeromgeving kunnen zetten en die koppelen met de lxc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwbokx
Hmmm blijkbaar werkt dat nog steeds niet...
Ga deze dan maar weer verwijderen.
Dan is docker of portainer het makkelijkste lijkt het zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulezz
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:18
Inderdaad, ik heb ook eerst proxmox helper script geprobeerd maar ben nu overgeschakeld naar Docker, zonder problemen alles werkend gekregen (Firefly, importer en Pico app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
babbelbox schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:37:
@Distoration Wat ik zo ff snel zag in 1 van jouw linkjes is dat er inmiddels versie 6.2.9 is.
Helaas heeft die hetzelfde gedrag als 6.2.7. Als ik update vanaf 6.2.4 blijft de container herstarten, zonder enige error overigens.
Overigens ook de tussenliggende 6.2.8 geprobeerd maar die doet het ook niet.
Net even snelle test gedaan aar ook een schone container, tegen een lege database komt in een bootloop te zitten. Ik zal nog 's proberen buiten Swarm om, kijken of dat verschil maakt.
[edit]
Op een losse docker host werkt 6.2.9 blijkbaar wel.
Kan het iets met een status/health check zijn die in swarm anders/minder goed wordt afgehandeld?

[ Voor 11% gewijzigd door babbelbox op 28-02-2025 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwbokx
Nu met helperscript docker lcx incl portainer.
Dan volgens handleiding site fireflyII alles geïnstalleerd.
Alles werkt, incl importer en gocardless....

Moest alleen in de env var's de goede url van firefly zetten.
Niet http://localhost, maar http://<ip van docker container>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
babbelbox schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:39:
[...]

Net even snelle test gedaan aar ook een schone container, tegen een lege database komt in een bootloop te zitten. Ik zal nog 's proberen buiten Swarm om, kijken of dat verschil maakt.
[edit]
Op een losse docker host werkt 6.2.9 blijkbaar wel.
Kan het iets met een status/health check zijn die in swarm anders/minder goed wordt afgehandeld?
Lijkt er op dat de laatst 6.2.9 in docker swarm nu goed draait, bij toeval zag ik dat de image een klein uurtje geleden was geüpdatet. Meteen maar ff getest en het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:07

Rozz

I'm an Apogian!!

Update:
Laat maar |:( Registry verwijderen en weer toevoegen werkt alles wel 8)7

Originele vraag:
Thanks @Firefly III voor je harde werk.

Hier ook eerste keer gebruik van FireflyIII, maar ik loop al meteen tegen een probleem aan:
code:
1
Failed to deploy a stack: compose up operation failed: Error response from daemon: Head "https://registry-1.docker.io/v2/library/alpine/manifests/latest": unauthorized: incorrect username or password

Ik ben wel met Portainer ingelogd in DockerHub en andere projecten lukken wel?!?

[ Voor 27% gewijzigd door Rozz op 08-03-2025 19:19 . Reden: Laat maar.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtink
  • Niet online
Probeer firefly op te zetten om alles inzichtelijk te maken, maar ik loop tegen het probleem aan dat als ik mijn ING transacties importeer (met een configuratie van https://github.com/firefly-iii/import-configurations) dat ik 'dubbele' transacties krijg vanuit mijn betaal- en spaarrekening.

Dit zijn dus transacties in mijn betaalrekening van/naar mijn spaarrekening en transacties in mijn spaarrekening van/naar mijn betaalrekening. Die worden dus voor mijn saldo dubbel gerekend.

Kan helaas niet goed vinden hoe ik deze het beste kan samenvoegen, hebben jullie tips hiervoor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

@eXtink Ik heb aan deze post een hoop gehad.
Kort samengevat 1 rule vor je betaalrekening (converteer alle transacties tussen betaal- en spaarrekening naar een transfer), en je spaarrekening niet importeren. D jaarlijkse rente kun je handmatig opvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5

rjong5

?

Ik verwijderen altijd via excel alle "dubbele" transacties tussen al mijn rekeningen.

Is wat handwerk maar werkt ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE
  • Laatst online: 29-04 21:11

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

Ik heb ongeveer hetzelfde maar dan met twee normale ING betaalrekeningen, waartussen ik nog wel eens wat geld heen en weer transfer (mijn rekening waar alle vaste lasten uit gaan en onze gezamenlijke rekening). Ik heb wel een rule die de transfers een naam geeft en daardoor kan ik in het transfers overzicht ze er met de hand wel uit vissen. Ook doe ik na elke import een afstemming/reconciliation waardoor gemiste dingen alsnog opvallen.

Ideaal is het niet direct, maar ik probeer wekelijks een import te doen waardoor het goed te overzien is. Per week ook omdat meer dan twee weken importeren tegen de 600 seconden limiet aanloopt in de importer... heel vorig jaar importeren heb ik gedaan door dat op te knippen in max 200 regels csv per keer :D

NB: ik vind het verder een prachtige applicatie, gebruik 'm nu een paar weken om eindelijk beter inzicht te krijgen in waar al het geld heen gaat.

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-05 22:08
Ik ben nieuw in firefly en heb het na vele malen opnieuw proberen eindelijk werkend op mijn Synology.
Nu ben ik bezig geweest met het importeren van de csv bestanden (export van ING). Voor 99% is dat goed gegaan. Echter heb ik een reeks aan transacties die goed in de CSV staan, maar bij de import niet goed verwerkt worden.

Als voorbeeld heb ik een transactie waar het Destination account op SKYSHOWTIME staat en de omschrijving HBO MAX weergeeft met het bedrag van HBO MAX.

Ik heb al wel een aantal rules aangemaakt, maar dat is voor het instellen van de categorie. Als type withdraw is en naam bevat SKYSHOWTIME stel dan de categorie in op Streaming diensten.

Heeft iemand dit gedrag eerder gezien. Ik ben een eeuw bezig geweest om de afgelopen 4 jaar te importeren en dan krijg je dit te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

@debom Kan het zijn dat die transacties naar hetzelfde IBAN gaan? Of via iets als Molly/Adyen?
Dan kan het namelijk gebeuren dat transacties onbedoeld op dezelfde crediteur worden geboekt.
Als alternatief kun je via een rule niet alleen de categorie maar ook de crediteur expliciet instellen op basis van de omschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-05 22:08
Daar ga ik even naar kijken. Ben nu niet thuis. Bedankt! _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door debom op 21-03-2025 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Weet iemand hoe ik makkelijk kan zoeken op uitgaven boven een bepaald bedrag?
Als ik dat via de search probeer krijg ik ook alle inkomsten boven dat bedrag.
Heb al zitten spelen met more en less en - en zonder - maar het lukt maar niet.
LEiPiE schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:14:
Ik heb ongeveer hetzelfde maar dan met twee normale ING betaalrekeningen, waartussen ik nog wel eens wat geld heen en weer transfer (mijn rekening waar alle vaste lasten uit gaan en onze gezamenlijke rekening). Ik heb wel een rule die de transfers een naam geeft en daardoor kan ik in het transfers overzicht ze er met de hand wel uit vissen. Ook doe ik na elke import een afstemming/reconciliation waardoor gemiste dingen alsnog opvallen.

Ideaal is het niet direct, maar ik probeer wekelijks een import te doen waardoor het goed te overzien is. Per week ook omdat meer dan twee weken importeren tegen de 600 seconden limiet aanloopt in de importer... heel vorig jaar importeren heb ik gedaan door dat op te knippen in max 200 regels csv per keer :D

NB: ik vind het verder een prachtige applicatie, gebruik 'm nu een paar weken om eindelijk beter inzicht te krijgen in waar al het geld heen gaat.
Ik loop ook vaak tegen die 600sec aan maar mijn ervaring is dat het proces op de achtergrond wel gewoon doorgaat en alles afmaakt.

[ Voor 9% gewijzigd door PuckStar op 01-04-2025 21:39 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rjong5

rjong5

?

PuckStar schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 21:35:
Weet iemand hoe ik makkelijk kan zoeken op uitgaven boven een bepaald bedrag?
Als ik dat via de search probeer krijg ik ook alle inkomsten boven dat bedrag.
Heb al zitten spelen met more en less en - en zonder - maar het lukt maar niet.

[...]

Ik loop ook vaak tegen die 600sec aan maar mijn ervaring is dat het proces op de achtergrond wel gewoon doorgaat en alles afmaakt.
zoekopdrachten kan je combineren

more:bedrag type:withdrawal

Dus zoeken op type uitgave boven bedrag x

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-p2P3FMPe0XLpyG6mjH6_r4F2ww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iB9fpGmvqsDEiYnlIBQQEE1V.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door rjong5 op 01-04-2025 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5

rjong5

?

ik heb ook weer iets vreemds.
na mijn laatste CSV import heb ik ineens een hele lijst met jaartallen voor het draaien van rapporten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hMTR75h_3fEI1CZR20iESQ6Q1yM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pV2Oyg2Bakmu7OLCpcT8q18y.png?f=fotoalbum_large

ja je ziet het goed, beginnend met het jaar 24 ( en dus oplopend naar 2025 )

ben nu een export van alle transacties aan het doen om te kijken of er uberhaupt transacties in 1 van die jaartallen zitten, maar ik betwijfel het.

hoe krijg ik dit in godsnaam weg

Edit: gefixt, een handmatige transactie met een typfout in de datum 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door rjong5 op 17-04-2025 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xutovlip
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-05 09:25
Ik heb Firefly III nu weer een tijdje succesvol draaien hier. Ik gebruik een nachtelijke Nordigen import om de transacties automatisch te importeren. Het loopt eigenlijk wel prima maar af en toe ook wat stroef. Ik heb eigenlijk de volgende problemen waar ik tegenaanloop:

Duplicate detectie
De duplicatie detectie lijkt niet altijd te werken (ik heb hem standaard op content based staan). Veelal komt het voor dat een transactie nog een keer geplaatst wordt en tegelijkertijd ook een "pending" tag erbij krijgt. Hoort dit er nou eenmaal bij omdat de transacties niet precies te koppelen zijn?

Datum van transacties
De datum van een transactie lijkt niet goed gemapt te worden. Hij pakt een of andere datum verwerkingsdatum? verwacht ik. Een transactie van gistermiddag 18-04 wordt namelijk gemapt naar volgende week dinsdag 22-04 (eerste werkdag na de feestdagen). Is dat aan te passen?

Dit is de import configuratie die gebruikt wordt (heb de ID's even naar 0 gezet voordat ik het hier heb geplaatst)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
{
    "source": "ff3-importer-1.6.1",
    "created_at": "2025-02-24T19:37:10+01:00",
    "date": "",
    "delimiter": "comma",
    "headers": false,
    "skip_form": false,
    "roles": [],
    "do_mapping": [],
    "mapping": [],
    "ignore_duplicate_lines": false,
    "unique_column_type": "external-id",
    "flow": "nordigen",
    "grouped_transaction_handling": "",
    "accounts": {
        "00000000-0000-0000-0000-000000000000": 1
    },
    "date_range": "partial",
    "date_not_before": "2025-01-25",
    "nordigen_country": "NL",
    "nordigen_bank": "ABNAMRO_ABNANL2A",
    "nordigen_requisitions": {
        "00000000-0000-0000-0000-000000000000": "00000000-0000-0000-0000-000000000000"
    },
}

Juist omdat de duplicaten niet helemaal goed gedetecteerd worden loopt het soms dus wat stroef om de laatste transacties te verwerken. Ik heb nu ook en saldo-verschil opgemerkt die extra lastig terug te vinden is omdat de transactiedatums niet helemaal juist zijn.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-05 18:43

jmk

Xutovlip schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 20:40:
Ik heb Firefly III nu weer een tijdje succesvol draaien hier. Ik gebruik een nachtelijke Nordigen import om de transacties automatisch te importeren. Het loopt eigenlijk wel prima maar af en toe ook wat stroef. Ik heb eigenlijk de volgende problemen waar ik tegenaanloop:

Duplicate detectie
De duplicatie detectie lijkt niet altijd te werken (ik heb hem standaard op content based staan). Veelal komt het voor dat een transactie nog een keer geplaatst wordt en tegelijkertijd ook een "pending" tag erbij krijgt. Hoort dit er nou eenmaal bij omdat de transacties niet precies te koppelen zijn?

Datum van transacties
De datum van een transactie lijkt niet goed gemapt te worden. Hij pakt een of andere datum verwerkingsdatum? verwacht ik. Een transactie van gistermiddag 18-04 wordt namelijk gemapt naar volgende week dinsdag 22-04 (eerste werkdag na de feestdagen). Is dat aan te passen?

Dit is de import configuratie die gebruikt wordt (heb de ID's even naar 0 gezet voordat ik het hier heb geplaatst)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
{
    "source": "ff3-importer-1.6.1",
    "created_at": "2025-02-24T19:37:10+01:00",
    "date": "",
    "delimiter": "comma",
    "headers": false,
    "skip_form": false,
    "roles": [],
    "do_mapping": [],
    "mapping": [],
    "ignore_duplicate_lines": false,
    "unique_column_type": "external-id",
    "flow": "nordigen",
    "grouped_transaction_handling": "",
    "accounts": {
        "00000000-0000-0000-0000-000000000000": 1
    },
    "date_range": "partial",
    "date_not_before": "2025-01-25",
    "nordigen_country": "NL",
    "nordigen_bank": "ABNAMRO_ABNANL2A",
    "nordigen_requisitions": {
        "00000000-0000-0000-0000-000000000000": "00000000-0000-0000-0000-000000000000"
    },
}

Juist omdat de duplicaten niet helemaal goed gedetecteerd worden loopt het soms dus wat stroef om de laatste transacties te verwerken. Ik heb nu ook en saldo-verschil opgemerkt die extra lastig terug te vinden is omdat de transactiedatums niet helemaal juist zijn.

Kan iemand mij hierbij helpen?
Ik gebruik ook de Nordigen/Go Cardless koppeling maar ik laad deze handmatig in, wist niet dat dit ook automatisch kon...

Ik had vrij vaak last van duplicaten als ik op zaterdag/zondag transacties ophaalde met de datum van de zaterdag/zondag. Op maandag kwamen deze dan nog een keer binnen maar dan met de datum van maandag.

Ik heb dit voor mezelf opgelost door alleen door de week de transacties op te halen. Ik vind het fijn om wekelijks mijn uitgaven in de gaten te houden dus voor nu voldoende. Misschien kan jij dat ook zo instellen om zo van het probleem af te zijn. Ik hebt trouwens een ABN/AMRO rekening.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xutovlip
jmk schreef op zondag 20 april 2025 @ 10:32:
[...]

Ik gebruik ook de Nordigen/Go Cardless koppeling maar ik laad deze handmatig in, wist niet dat dit ook automatisch kon...

Ik had vrij vaak last van duplicaten als ik op zaterdag/zondag transacties ophaalde met de datum van de zaterdag/zondag. Op maandag kwamen deze dan nog een keer binnen maar dan met de datum van maandag.

Ik heb dit voor mezelf opgelost door alleen door de week de transacties op te halen. Ik vind het fijn om wekelijks mijn uitgaven in de gaten te houden dus voor nu voldoende. Misschien kan jij dat ook zo instellen om zo van het probleem af te zijn. Ik hebt trouwens een ABN/AMRO rekening.
De duplicaten zijn inderdaad vooraal in het weekend. Had de import ook al uitgezet op maandagnacht dat heeft het aantal duplicaten wat teruggebracht.

Staat bij jou de datum van een firefly-transactie wel daadwerkelijk op de datum van de daadwerkelijke transactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-05 18:43

jmk

Xutovlip schreef op zondag 20 april 2025 @ 13:04:
[...]

De duplicaten zijn inderdaad vooraal in het weekend. Had de import ook al uitgezet op maandagnacht dat heeft het aantal duplicaten wat teruggebracht.

Staat bij jou de datum van een firefly-transactie wel daadwerkelijk op de datum van de daadwerkelijke transactie?
Nee, als ik in zaterdag of zondag een aankoop doe staan deze op de datum van de maandag. Wat het wel lastig maakt, veel wekelijkse aankopen doe ik op zaterdag en al die transacties komen op de maandag daarna.

Als ik echter op zaterdag na mijn aankopen en de maandag erna mijn transacties ophaal dan staan de datums op zaterdag en maandag, met duplicaten tot het gevolg.

Nu ik alleen door de week een handmatige import die zijn 90% van de problemen voorbij.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xutovlip
jmk schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:19:
[...]

Nee, als ik in zaterdag of zondag een aankoop doe staan deze op de datum van de maandag. Wat het wel lastig maakt, veel wekelijkse aankopen doe ik op zaterdag en al die transacties komen op de maandag daarna.

Als ik echter op zaterdag na mijn aankopen en de maandag erna mijn transacties ophaal dan staan de datums op zaterdag en maandag, met duplicaten tot het gevolg.

Nu ik alleen door de week een handmatige import die zijn 90% van de problemen voorbij.
Misschien dat ik de import dan even moet omdraaien. Ik zal hem eens uitzetten op zaterdag en zondagnacht zodat ik alleen op doordeweekse dagen importeer.

Ik zie daarnaast wel dat de waarde van "betalingsdatum" correct is. Dat is de datum dat de daadwerkelijke betaling is gedaan. Ik mis alleen een optie in de Regels om die waarde te plaatsen in de datum van de transactie. Weet iemand waaarom een transactie een andere datum zou hebben dan de betalingsdatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
Heeft dat niet met het de verouderde systemen van de banken te maken dat de formele afhandeling niet in het weekend plaatsvindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkov
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ja, maar de payment date komt in bijvoorbeeld een CAMT bericht gewoon mee. Probleem is alleen dat Firefly per "booking date" weergeeft i.p.v. per "payment date". Je kan dat wel aanpassen tijdens de import, maar dan importeer je in feite foutieve data.

De beste oplossing zou zijn om de een optie te hebben om te groeperen per payment date.
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste