Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:54
Is er een reden waarom je ze een apart ip-adres geeft?
In theorie kunnen ze het adres gebruiken van de host in ‘bridge’ modus en dan kan je de containernaam ingeven ipv het IP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:42

WheeleE

Dinges

Ircghost schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 10:26:
Weten jullie waarom bij een expense transactie, die gemapped is op een piggy bank, de piggy bank niet automatisch dat bedrag verminderd van de piggy bank?
Dat zou een vrij simpele rechtoe rechtaan verwerking moeten zijn. Als je het mappen en plus/min met een regel doet, wat staat er ni de regel, en is de transactie inderdeed door de regel verwerkt? Dat laatste is terug te vinden in de transactiedetails, onder audit logboek items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 12:48

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

WheeleE schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 08:35:
[...]

Dat zou een vrij simpele rechtoe rechtaan verwerking moeten zijn. Als je het mappen en plus/min met een regel doet, wat staat er ni de regel, en is de transactie inderdeed door de regel verwerkt? Dat laatste is terug te vinden in de transactiedetails, onder audit logboek items.
Ik heb geen additionele regel staan voor het plus/min. Ik nam aan dat als ik een expense heb dat dit simpelweg een min is voor de expense net zoals een revenue gemapped op de piggy bank een plus zou moeten zijn.

Dank voor de reactie dus. Ik zal eens kijken of ik nog een extra regel ergens moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

Ircghost schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 09:53:
[...]

Ik heb geen additionele regel staan voor het plus/min. Ik nam aan dat als ik een expense heb dat dit simpelweg een min is voor de expense net zoals een revenue gemapped op de piggy bank een plus zou moeten zijn.

Dank voor de reactie dus. Ik zal eens kijken of ik nog een extra regel ergens moet maken.
Ik gebruik zelf geen spaarpotjes, dus ik heb ff snel getest. Als ik handmatig een transactie aanmaak en die koppel aan de spaarpot wordt het saldo netjes aangepast.
Het mappen van een transactie tijdens een import (is dat wat jij doet?) kan ik nu helaas niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 12:48

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

WheeleE schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 10:44:
[...]

Ik gebruik zelf geen spaarpotjes, dus ik heb ff snel getest. Als ik handmatig een transactie aanmaak en die koppel aan de spaarpot wordt het saldo netjes aangepast.
Het mappen van een transactie tijdens een import (is dat wat jij doet?) kan ik nu helaas niet testen.
Dank voor het testen, vreemd dat het bij jou wel werkt! Ik doe geen import, ik maak alle transacties handmatig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

Bij nader inzien is het principe van een spaarpotje me nog niet helemaal duidelijk.
Ik kan in het overzichtscherm van een spaarpot geld toevoegen of verwijderen. Maar een nieuwe transactie koppelen aan de spaarpot is nog wat vaag. Ik zal de documentatie dieper in moeten duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-10 16:38
Vermoed dat dit via de regels / automatisering moet. Maar mijn vraag nu is, kan dit ook op bestaande transacties toegepast worden met terugwerkende kracht?

Ik ben er ook niet zo diep ingedoken maar de documentatie is een beetje vaag op dit gebied of deze functionaliteit ontbreekt nog?
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste