• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:46
Is er een reden waarom je ze een apart ip-adres geeft?
In theorie kunnen ze het adres gebruiken van de host in ‘bridge’ modus en dan kan je de containernaam ingeven ipv het IP

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:21

WheeleE

Dinges

Ircghost schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 10:26:
Weten jullie waarom bij een expense transactie, die gemapped is op een piggy bank, de piggy bank niet automatisch dat bedrag verminderd van de piggy bank?
Dat zou een vrij simpele rechtoe rechtaan verwerking moeten zijn. Als je het mappen en plus/min met een regel doet, wat staat er ni de regel, en is de transactie inderdeed door de regel verwerkt? Dat laatste is terug te vinden in de transactiedetails, onder audit logboek items.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-12 10:07

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

WheeleE schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 08:35:
[...]

Dat zou een vrij simpele rechtoe rechtaan verwerking moeten zijn. Als je het mappen en plus/min met een regel doet, wat staat er ni de regel, en is de transactie inderdeed door de regel verwerkt? Dat laatste is terug te vinden in de transactiedetails, onder audit logboek items.
Ik heb geen additionele regel staan voor het plus/min. Ik nam aan dat als ik een expense heb dat dit simpelweg een min is voor de expense net zoals een revenue gemapped op de piggy bank een plus zou moeten zijn.

Dank voor de reactie dus. Ik zal eens kijken of ik nog een extra regel ergens moet maken.

• WheeleE

WheeleE

Dinges

Ircghost schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 09:53:
[...]

Ik heb geen additionele regel staan voor het plus/min. Ik nam aan dat als ik een expense heb dat dit simpelweg een min is voor de expense net zoals een revenue gemapped op de piggy bank een plus zou moeten zijn.

Dank voor de reactie dus. Ik zal eens kijken of ik nog een extra regel ergens moet maken.
Ik gebruik zelf geen spaarpotjes, dus ik heb ff snel getest. Als ik handmatig een transactie aanmaak en die koppel aan de spaarpot wordt het saldo netjes aangepast.
Het mappen van een transactie tijdens een import (is dat wat jij doet?) kan ik nu helaas niet testen.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-12 10:07

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

WheeleE schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 10:44:
[...]

Ik gebruik zelf geen spaarpotjes, dus ik heb ff snel getest. Als ik handmatig een transactie aanmaak en die koppel aan de spaarpot wordt het saldo netjes aangepast.
Het mappen van een transactie tijdens een import (is dat wat jij doet?) kan ik nu helaas niet testen.
Dank voor het testen, vreemd dat het bij jou wel werkt! Ik doe geen import, ik maak alle transacties handmatig aan.

• WheeleE

WheeleE

Dinges

Bij nader inzien is het principe van een spaarpotje me nog niet helemaal duidelijk.
Ik kan in het overzichtscherm van een spaarpot geld toevoegen of verwijderen. Maar een nieuwe transactie koppelen aan de spaarpot is nog wat vaag. Ik zal de documentatie dieper in moeten duiken.

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-12 20:41
Vermoed dat dit via de regels / automatisering moet. Maar mijn vraag nu is, kan dit ook op bestaande transacties toegepast worden met terugwerkende kracht?

Ik ben er ook niet zo diep ingedoken maar de documentatie is een beetje vaag op dit gebied of deze functionaliteit ontbreekt nog?

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11 22:40
Brecht.A schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 10:56:
Kan ik hier even komen aankloppen bij het opzetten van de data importer?
Ik heb de nodige containers aangemaakt en heb firefly iii draaiende gekregen.
[Afbeelding]
Vervolgens heb ik ook een OAuth client aangemaakt voor de data importer:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar als ik dan op 'submit' klik, krijg ik volgende foutmelding:
[Afbeelding]

Iemand die me hierbij kan helpen? Ik vermoed dat hij onterecht verwijst naar localhost, zijnde mijn computer en niet de container?
kijk naar de url van je foutmeld pagina, en voeg dan aan het adres op het eind een "/" toe. dat werkte voor mij.

• DARKLORD
Via proxmox helper scripts is het zo geinstalleerd. maar ik vind het enorm tegenvallen om data te importeren. waar het uiteindelijk om gaat. via abn amro is alleen camt een goede optie mijns inziens. maar je krijgt dan gigantisch veel .xml files. zou heel fijn zijn als je een .zip kan importeren. worstel nu enorm om maar iets semi auto geimporteerd te krijgen. heeft iemand tips?
ik heb nu een netwerk share gedeeld met de LXC om daar de .xml files in te leggen. vervolgens is het de bedoeling om die op te halen en te importeren.

php artisan importer:import abnamro.json /mnt/firefly/00000.xml
[2025-10-23 21:56:08] local.DEBUG: No access token in session, will return header or config variable.
[2025-10-23 21:56:08] local.DEBUG: Access token in header is empty, will be ignored.
[2025-10-23 21:56:08] local.DEBUG: Access token is null, use config instead.
Trying to connect to http://10.0.30.124...
The last 25 chars of the access token are:
ApiHttpException: Could not connect to Firefly III at http://10.0.30.124: Error accessing "http://10.0.30.124/api/v1/about?". Status code is 401. Body is: {"message":"Unauthenticated.","exception":"AuthenticationException"}
The last 25 chars of the access token are:
No access granted, or no connection is possible to your local Firefly III instance at http://10.0.30.124.
[2025-10-23 21:56:08] local.ERROR: Exit code is NO_CONNECTION.
root@firefly:/opt/firefly/dataimporter#

in de config file had ik wel een OAuth Client id aangemaakt. enfin morgen verder.

• DARKLORD
ok. nu opgelost door scriptje te gebruiken wat loopt door alle xml files.

#!/bin/bash
CONFIG="/mnt/firefly/import_abnamro_camt.json"
FOLDER="/mnt/firefly"

for xmlfile in "$FOLDER"/*.xml; do
echo "📥 Importing: $xmlfile"
php artisan importer:import "$CONFIG" "$xmlfile"
done

kan eindelijk aan de slag :)

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:40

Tim Schuhmacher

abasios

Ik heb FF nu een paar jaar en elke maand importeer ik een csv export van de Rabobank. Als een transactie niet herkend wordt, maak ik een nieuwe regel aan. Maar door verschillende Payment providers moet dat vaak op basis van een tekst in de omschrijving.

Daarnaast doe ik vaak een uitgave voor mijn vriendin en mij, en dan komt er een deel terug via een betaalverzoek. Dus de eerste transactie kan op basis van de tegenrekening en de betaalverzoek heeft die tegenrekening in de omschrijving staan. Dus 2 regels voor 1 uitgave.

Soms red ik het niet met regels en ken ik handmatig een categorie toe. En wanneer ik dat doe, ken ik gelijk ook een tag 'ignore' toe aan de transactie. In een rules-group staat boven aan dat hij de hele groep moet skippen als er de tag ignore op de transactie staat. Dit werk, maar niet als je een individuele rule toepast.

Op zich werkt dit allemaal, maar naar mate de tijd vordert, nemen de aantal regels ook toe en gaan sommige regels met elkaar conflicteren. En worden het er te veel om nog in mijn hoofd goed bij te houden wat er gebeurt. Ik heb het gevoel dat het onhoudbaar wordt.

Ik kan ook accepteren dat niet alles perfect geclassificeerd wordt. Maar toch zint het me niet. Ik vroeg me af of anderen hier dit herkennen en hoe ze dit aanpakken?

Ik sta op zich open om te switchen naar een (eventueel) betaalde dienst. Maar tot nu toe heb ik geen een gevonden die ook op basis van IBAN regels kunnen aanmaken. Daar in is FF echt uitgebreider.

• WheeleE

WheeleE

Dinges

@Tim Schuhmacher Begrijp ik het goed dat je regels gebruikt om transacties aan debiteuren te koppelen?
En dus niet door middel van het mappen van data tijdens je import (dmv een importfile)?

Daarnaast hangt het een beetje af van hoeveel categoriën je hebt/wil hoeveel regels je nodig hebt.
Ik heb bijvoorbeeld 1 regel Boodschappen, die transacties van AH, Jumbo, etcetera voorziet van de juiste categorie. Dat kan uiteraard ook met een regel per supermarkt/winkel, maar dat geeft onnodig veel regels.

Misschien kun je een (geanonimiseerd) screenshot/voorbeeld geven van een paar regels die je gebruikt? Aan de hand daarvan kunnen we misschien gerichter advies geven.

• Villager
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:50
Vraagje. Ik heb geld als een overschrijving ingevoerd van een externe spaarrekening naar de ING rekening, maar ik zie dat bedrag niet onder 'inkomsten' terugkomen? Dat zou toch wel moeten? Doe ik wat verkeerd?

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
Ik vermoed dat een overschrijving niet als inkomsten wordt gezien.

[ Voor 5% gewijzigd door babbelbox op 02-11-2025 11:14 ]

• Asterion
Als beide spaarrekeningen bij jouw eigen rekeningen staan wordt gezien als een interne transactie.

Als die externe rekening daar niet bij staat zou dat inderdaad als inkomsten moeten verschijnen.

• Villager
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:50
Ja beide rekeningen staan bij mijn rekeningen. Dus ik moet het dan handmatig toevoegen?

• WheeleE

WheeleE

Dinges

Een transfer/overschrijving tussen 2 rekeningen van jezelf is geen inkomsten, want het bedrag is al onderdeel van jouw vermogen. Dus het is terecht dat je het niet onder Inkomsten ziet staan. De transactie zou wel onder Overschrijvingen te zien moeten zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door WheeleE op 02-11-2025 11:41 ]

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

@WheeleE ik realiseer me nu inderdaad dat ik verkeerd begonnen ben. Ik gebruik inderdaad geen mapping bij het importeren. Ik dacht toen dat het toekennen prima met triggers kan. Dat werkt ook initieel wel, maar zo ben ik wel met veel triggers mbt bv Albert Heijn geëindigd. Want ik heb inmiddels 21 expense accounts mbt AH.

Uiteindelijk zie ik wel hoe het kan helpen met een mapping om alle AH fillialen onder 1 expense account te krijgen. Maar alle horeca gelegenheden worden alsnog losse accounts. Dus het aantal triggers zal alsnog uit de hand lopen na verloop van tijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CdTFZm5QYCheEr1ky5qT2rS-jBY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fmyV6hfYm9koM4yFZW7ylnj0.png?f=fotoalbum_large

^^ Dit is ongeveer de helft van de triggers voor de regel die de categorie "eten bezorgen / afhalen" toekent.

Ik heb in mijn vorige post regels gebruikt waar ik triggers bedoelde.

[ Voor 4% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 03-11-2025 14:58 ]

• Asterion
@Tim Schuhmacher Veel triggers kan je toch afhandelen in het mapping gedeelte als ik het zo zie?
Is er een mogelijkheid om je csv bestand aan te passen met een python scriptje?

Dat heb ik destijds voor ASN gedaan omdat in de beschrijving veelal het bedrijf stond. Dat scriptje handelde dat af en zette die naam als ontvanger.
Daarna kan ik ze heel makkelijk mappen.

Ik vermoed dat je het toch net even te ver gaat zoeken?

• WheeleE

WheeleE

Dinges

@Tim Schuhmacher het plaatje wordt steeds duidelijker, top! :)
Voor het toekennen van categoriën/tags ontkom je helaas niet aan een trigger per debiteur. Als je vaak/veel bij nieuwe zaken eet of bestelt dan zul je ook regelmatig iets moeten toevoegen.

Mijn importfile bevat inmiddels ook een dozijn Albert Heijns dit aan 1 debiteur Albert Heijn zijn gemapped. Die debiteur heeft geen rekeningnummer, en in mijn Boodschappen-regel staat ook maar één Albert Heijn-trigger.

Voor transacties bij een incidentele winkel/besteltoko ken ik de categorie en tag handmatig toe. Dan bespaar ik me de moeite en extra vulling in bestaande regel. Dat is een persoonlijke afweging die ik maak (hoe lui ben ik, en hoeveel tijd win ik er mee :D )

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Ik ga kijken of ik vanaf nu wel met mappings kan werken, en hoe ik dit herstel voor de accounts die er nu al zijn.

En misschien dat ik dan toch wat ga snoeien in mijn triggers en iets meer handmatig ga toekennen.

• WheeleE

WheeleE

Dinges

Note to self: als je geen mailserver hebt ingesteld en je wijzigt je mailadres zit in je in een deadlock.
Je kan pas weer inloggen als je het activatiemailtje heb gehad, maarja :D
Gelukkig kon ik via de commandline in de database de blokkering opheffen.

• RMU
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-11 11:12

RMU

DARKLORD schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 21:01:
ok. nu opgelost door scriptje te gebruiken wat loopt door alle xml files.

#!/bin/bash
CONFIG="/mnt/firefly/import_abnamro_camt.json"
FOLDER="/mnt/firefly"

for xmlfile in "$FOLDER"/*.xml; do
echo "📥 Importing: $xmlfile"
php artisan importer:import "$CONFIG" "$xmlfile"
done

kan eindelijk aan de slag :)
@DARKLORD is het mogelijk om jou import_abnamro_camt.json file te delen?
Ik poog ook CAMT files van ABN te importeren maar het lukt nog niet heel geweldig.

• Ferrox1
Heb een vervelend probleempje, SNS geeft geen debiteur (IBAN) op als je met apple pay betaald. Dat doen we lekker veel, want makkelijk. Nu staan er wel debiteuren in aan het begin van de omschrijving (voor een '>" seperator). Is het mogelijk om dat stuk te "misbruiken" om te koppelen aan een debiteur?

Het is mogelijk om met expressions een vaste lengte op te geven. Is er ook zoiets als find in string? Want dan kan ik daarmee de lengte van de substring opgeven.

[ Voor 21% gewijzigd door Ferrox1 op 13-11-2025 11:19 ]

• WheeleE

WheeleE

Dinges

@Ferrox1 met regels kun je filteren op 'Omschrijving begint met...'
Bij de import zit die functie niet voor zover ik weet.

• Ferrox1
@WheeleE , dat worden wel erg veel regels dan.. ik zoek iets meer dynamisch. Misschien moet het mee ontwikkelen.

• WheeleE

WheeleE

Dinges

Werkt SNS met csv's? Ik ben geen programmeur maar wellicht er wat te scripten zodat je per record de Apple Pay regels kunt aanpassen?

• Ferrox1
Klopt, maar ik heb ze nu al in de database zitten. Ik heb ook geen doelrekening IBAN, dus koppelen wordt een lastig verhaal, omdat dit de bron is. Ik moet ook nog uitzoeken of je debiteuren samen kunt voegen. Want de Lidl zie ik er bijvoorbeeld nu al 3 verschillende van in staan.

Als het echt dirty moet kan ik zelfs met SQL aan de gang, maar dat voelt voor mij een beetje te veel van het goede :+

• WheeleE

WheeleE

Dinges

Knutselen in de database is prima voor een incidentele actie maar niet regulier inderdaad.
Met een regel kun je ook transacties in bulk omzetten. Voor jouw Lidl-casus zou je kunnen volstaan met iets als dit:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/yKPmNPV/Screenshot-2025-11-14-085918.png
Lidl Prime is dan de uiteindelijke primair Lidl-debiteur (zonder rekeningnummer).
Nadat je alle transacties hebt gekoppeld kun je Lidl Prime hernoemen naar gewoon Lidl, en voortan met je import de losse filialen mappen aan deze.

• Ferrox1
WheeleE schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 09:04:
Knutselen in de database is prima voor een incidentele actie maar niet regulier inderdaad.
Met een regel kun je ook transacties in bulk omzetten. Voor jouw Lidl-casus zou je kunnen volstaan met iets als dit:
[Afbeelding]
Lidl Prime is dan de uiteindelijke primair Lidl-debiteur (zonder rekeningnummer).
Nadat je alle transacties hebt gekoppeld kun je Lidl Prime hernoemen naar gewoon Lidl, en voortan met je import de losse filialen mappen aan deze.
Ow top, dankjewel. Dat is inderdaad stap 2.
Eerst die apple-pay zaken tackelen :P

• DARKLORD
RMU schreef op woensdag 12 november 2025 @ 19:47:
[...]

@DARKLORD is het mogelijk om jou import_abnamro_camt.json file te delen?
Ik poog ook CAMT files van ABN te importeren maar het lukt nog niet heel geweldig.
Had zeker gemogen alleen heb ik firefly eraf gegooid. Voldeed niet aan mijn simpele verwachtingen. Nu gestart met expenseowl. Heel simpel en visueel leuk.

• Ferrox1
@WheeleE

Ik was die espressies ingedoken van Symfony docs, maar kwam er niet uit. AI (deels dan..) kon er wel uitkomen. Na wat uitproberen en aanpassen dit werkt het:
=substr(description, 1, (strpos(description, '>')-1))

Weer een stapje verder!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

Netjes hoor @Ferrox1 !
Ik zou vaker documentatie moeten lezen. Nooit geweten dat je symfone expressies kunt gebruiken in rules :D

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08:51
Zou iemand mij kunnen helpen de importer werkende te krijgen? Net firefly III in portainer geinstalleerd. Accountje aangemaakt en importer is te bereiken. Via Profile >> Oauth >> new client aangemaakt (zonder confidential). Wanneer ik dit invul bij de importer, krijg ik echt de volgende foutmelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/62HSUfKvTlvjcAtITelQpbZXe5Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0I1BpOInB4PowyZ8RAMlxC5Y.png?f=fotoalbum_large

In container firefly_iii_importer krijg ik de volgende log
[2025-11-30 12:48:42] production.DEBUG: Now at App\Http\Controllers\TokenController::submitClientId

[2025-11-30 12:48:42] production.DEBUG: Submitted data: {"client_id":"6"}

[2025-11-30 12:48:42] production.DEBUG: [a] Base URL is "http://192.168.1.115:7070" (based on "FIREFLY_III_URL")

[2025-11-30 12:48:42] production.DEBUG: [b] Vanity URL is now "http://192.168.1.115:7070" (based on "FIREFLY_III_URL")

[2025-11-30 12:48:42] production.DEBUG: [c] Vanity URL is now "http://192.168.1.115" (based on "VANITY_URL")

[2025-11-30 12:48:42] production.DEBUG: Now in App\Http\Controllers\TokenController::redirectForPermission(request, "http://192.168.1.115:7070", "http://192.168.1.115", 6)

[2025-11-30 12:48:42] production.DEBUG: Query parameters are {"client_id":6,"redirect_uri":"http://192.168.1.115:7071/callback","response_type":"code","scope":"","state":"beFEX3j0dyGlihXO8HmMznUJoAbHn7GB56ulwx4L","code_challenge":"Lof-Zaem2R1-oI3TunpRGh7okAQy82MRSdYiEpbYLE0","code_challenge_method":"S256"}

[2025-11-30 12:48:42] production.DEBUG: Now redirecting to "http://192.168.1.115/oauth/authorize?" (params omitted)

192.168.1.91 - - [30/Nov/2025:12:48:42 +0100] "POST /token/client_id HTTP/1.1" 302 1414 "http://192.168.1.115:7071/token" "Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:140.0) Gecko/20100101 Firefox/140.0" "-
In de container firefly_iii_db krijg ik de volgende log te zien:
2025-11-30 12:42:26 148 [Warning] Aborted connection 148 to db: 'unconnected' user: 'unauthenticated' host: '192.168.112.2' (This connection closed normally without authentication)
Docker compose:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
services:
  app:
    image: fireflyiii/core:latest
    hostname: app
    container_name: firefly_iii_core
    networks:
      - firefly_iii
    restart: always
    volumes:
      # Uploads naar hostmap
      - /mnt/internemedia/firefly_iii/upload:/var/www/html/storage/upload
    env_file: stack.env
    ports:
      - '7070:8080'
    depends_on:
      - db

db:
    image: mariadb:lts
    hostname: db
    container_name: firefly_iii_db
    networks:
      - firefly_iii
    volumes:
      # Database naar hostmap
      - /mnt/internemedia/firefly_iii/db:/var/lib/mysql

importer:
    image: fireflyiii/data-importer:latest
    hostname: importer
    container_name: firefly_iii_importer
    networks:
      - firefly_iii
    ports:
      - '7071:8280'
    depends_on:
      - app
    # Optioneel: map voor automatische importbestanden
    # volumes:
    #   - /mnt/internemedia/firefly_iii/import:/import

cron:
    image: alpine
    container_name: firefly_iii_cron
    command: sh -c "
      apk add tzdata && \
      (ln -fs /usr/share/zoneinfo/$$TZ /etc/localtime || true) && \
      echo \"0 3 * * * wget -qO- http://app:8080/api/v1/cron/$$STATIC_CRON_TOKEN;echo\" \
      | crontab - && \
      crond -f -L /dev/stdout"
    networks:
      - firefly_iii
    depends_on:
      - app

networks:
  firefly_iii:
    driver: bridge

Env bestand:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
APP_ENV=production
APP_DEBUG=false
APP_KEY=
APP_NAME=FireflyIII
APP_URL=http://192.168.1.115:7070
FIREFLY_III_URL=http://app:8080
VANITY_URL=http://192.168.1.115:7070
DB_CONNECTION=mysql
DB_HOST=db
DB_PORT=3306
DB_DATABASE=firefly
DB_USERNAME=firefly
DB_PASSWORD=
DB_SOCKET=
CACHE_DRIVER=file
SESSION_DRIVER=file
QUEUE_CONNECTION=sync
QUEUE_DRIVER=sync
CACHE_PREFIX=firefly
USE_CACHE=true
REDIS_SCHEME=tcp
REDIS_HOST=127.0.0.1
REDIS_PORT=6379
REDIS_DB=0
REDIS_CACHE_DB=1
REDIS_USERNAME=
REDIS_PASSWORD=
COOKIE_PATH=/
COOKIE_DOMAIN=
COOKIE_SECURE=false
COOKIE_SAMESITE=lax
LOG_CHANNEL=stack
LOG_LEVEL=debug
APP_LOG_LEVEL=notice
TIMEZONE=Europe/Amsterdam
DEFAULT_LANGUAGE=en_US
DEFAULT_LOCALE=en_US
FALLBACK_LOCALE=en_US
SESSION_LIFETIME=120
MAIL_MAILER=log
MAIL_HOST=null
MAIL_PORT=2525
MAIL_USERNAME=null
MAIL_PASSWORD=null
MAIL_FROM=changeme@example.com
MAIL_FROM_ADDRESS=noreply@example.com
MAIL_ENCRYPTION=null
MAIL_VERIFY_PEER=true
MAIL_VERIFY_PEER_NAME=true
MAIL_ALLOW_SELF_SIGNED=false
FIREFLY_III_LAYOUT=v1
QUERY_PARSER_IMPLEMENTATION=new
STATIC_CRON_TOKEN=
MYSQL_USE_SSL=false
MYSQL_SSL_VERIFY_SERVER_CERT=true
MYSQL_SSL_CA=
MYSQL_SSL_CERT=
MYSQL_SSL_KEY=
MYSQL_SSL_CIPHER=
PATH=/usr/local/sbin:/usr/local/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/sbin:/bin
PHPIZE_DEPS=autoconf        dpkg-dev        file        g++         gcc         libc-dev        make        pkg-config      re2c
PHP_INI_DIR=/usr/local/etc/php
PHP_CFLAGS=-fstack-protector-strong -fpic -fpie -O2 -D_LARGEFILE_SOURCE -D_FILE_OFFSET_BITS=64
PHP_CPPFLAGS=-fstack-protector-strong -fpic -fpie -O2 -D_LARGEFILE_SOURCE -D_FILE_OFFSET_BITS=64
PHP_LDFLAGS=-Wl,-O1 -pie
GPG_KEYS=AFD8691FDAEDF03BDF6E460563F15A9B715376CA 9D7F99A0CB8F05C8A6958D6256A97AF7600A39A6 0616E93D95AF471243E26761770426E17EBBB3DD
PHP_VERSION=8.4.14
PHP_URL=https://www.php.net/distributions/php-8.4.14.tar.xz
PHP_ASC_URL=https://www.php.net/distributions/php-8.4.14.tar.xz.asc
PHP_SHA256=bac90ee7cf738e814c89b6b27d4d2c4b70e50942a420837e1a22f5fd5f9867a3
APP_BASE_DIR=/var/www/html
COMPOSER_ALLOW_SUPERUSER=1
COMPOSER_HOME=/composer
COMPOSER_MAX_PARALLEL_HTTP=24
DISABLE_DEFAULT_CONFIG=false
LOG_OUTPUT_LEVEL=warn
HEALTHCHECK_PATH=/healthcheck
NGINX_FASTCGI_BUFFERS=8 8k
NGINX_FASTCGI_BUFFER_SIZE=8k
NGINX_SERVER_TOKENS=off
NGINX_WEBROOT=/var/www/html/public
PHP_DATE_TIMEZONE=UTC
PHP_DISPLAY_ERRORS=Off
PHP_DISPLAY_STARTUP_ERRORS=Off
PHP_ERROR_LOG=/dev/stderr
PHP_ERROR_REPORTING=24575
PHP_FPM_PM_CONTROL=dynamic
PHP_FPM_PM_MAX_CHILDREN=20
PHP_FPM_PM_MAX_SPARE_SERVERS=3
PHP_FPM_PM_MIN_SPARE_SERVERS=1
PHP_FPM_PM_START_SERVERS=2
PHP_FPM_POOL_NAME=www
PHP_FPM_PROCESS_CONTROL_TIMEOUT=10s
PHP_MAX_EXECUTION_TIME=300
PHP_MAX_INPUT_TIME=-1
PHP_MEMORY_LIMIT=256M
PHP_OPCACHE_ENABLE=1
PHP_OPCACHE_INTERNED_STRINGS_BUFFER=8
PHP_OPCACHE_MAX_ACCELERATED_FILES=10000
PHP_OPCACHE_MEMORY_CONSUMPTION=128
PHP_OPCACHE_REVALIDATE_FREQ=2
PHP_OPEN_BASEDIR=
PHP_POST_MAX_SIZE=100M
PHP_SESSION_COOKIE_SECURE=false
PHP_UPLOAD_MAX_FILE_SIZE=100M
S6_BEHAVIOUR_IF_STAGE2_FAILS=2
S6_CMD_WAIT_FOR_SERVICES_MAXTIME=0
S6_KEEP_ENV=1
S6_VERBOSITY=1
SHOW_WELCOME_MESSAGE=false
SSL_MODE=off
SSL_CERTIFICATE_FILE=/etc/ssl/private/self-signed-web.crt
SSL_PRIVATE_KEY_FILE=/etc/ssl/private/self-signed-web.key
FIREFLY_III_PATH=/var/www/html
DEBIAN_FRONTEND=noninteractive
BASE_IMAGE_BUILD=356
BASE_IMAGE_DATE=09-11-2025 09:12:49 CET
VERSION=v6.4.9
ISODATE=2025-11-28T21:37:09+01:00
GITREVISION=2bee3d2728b6f7f771a640baa1e2723657ff1ed8

[ Voor 0% gewijzigd door 0xygen500 op 30-11-2025 15:47 . Reden: passwords eruit gehaald ]

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
Je Firefly importer container zou gewoon via interne naam en port aan je Firefly moeten kunnen connecten, dus niet het IP van je host met port 7070.
Ook snap ik je port 7080:8280 naar import container niet. Draait die ook niet gewoon op 8080?

[ Voor 24% gewijzigd door babbelbox op 30-11-2025 14:52 ]

• 0xygen500
babbelbox schreef op zondag 30 november 2025 @ 14:49:
Je Firefly importer container zou gewoon via interne naam en port aan je Firefly moeten kunnen connecten, dus niet het IP van je host met port 7070.
Ook snap ik je port 7080:8280 naar import container niet. Draait die ook niet gewoon op 8080?
Importer container werkt metdezelfde env file toch? Port 8280 was foutje, draait inderdaad op 8080

Edit: het is gefixt. app url, vanity url beide naar localhost gezet. Blijkbaar geeft de stack ook alle env data door aan alle containers. Als ik dan env data in 1 container aanpas krijg je natuurlijk problemen :+

[ Voor 19% gewijzigd door 0xygen500 op 30-11-2025 15:57 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:11
Ben langzaamaan bezig (loop alweer achter natuurlijk) om per week te importeren. Echter zie ik dat ik de eerste csv niet had gedaan. Deze nu geïmporteerd en zie dat ze voor de rest komen te staan. Dus niet de datum van transactie, maar datum van aanmaken.

Is dit te wijzigen ergens? Of moet ik dat dan handmatig doen? Als dat al kan natuurlijk.

Vooral het categoriseren en taggen is een werkje. Zie het niet zitten om dat weer opnieuw te doen met op de juiste manier te importeren. Wellicht moet ik het maar gewoon laten gaan en komt het later wel weer goed en zie je dit stukje toch niet meer.

[ Voor 26% gewijzigd door Arunia op 01-12-2025 15:20 ]

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:35

rjong5

?

Arunia schreef op maandag 1 december 2025 @ 15:15:
Ben langzaamaan bezig (loop alweer achter natuurlijk) om per week te importeren. Echter zie ik dat ik de eerste csv niet had gedaan. Deze nu geïmporteerd en zie dat ze voor de rest komen te staan. Dus niet de datum van transactie, maar datum van aanmaken.

Is dit te wijzigen ergens? Of moet ik dat dan handmatig doen? Als dat al kan natuurlijk.

Vooral het categoriseren en taggen is een werkje. Zie het niet zitten om dat weer opnieuw te doen met op de juiste manier te importeren. Wellicht moet ik het maar gewoon laten gaan en komt het later wel weer goed en zie je dit stukje toch niet meer.
Bij de import let goed op welke datumnotatie in je csv staat.
Als je notatie in de inporter afwijkt zet hij de transactiedatum op vandaag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gKB7QyghWXJehAysELbQR5WMWPA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SrPDxpj4jy4TRe3mXOMmkyC2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door rjong5 op 01-12-2025 20:02 ]

• 0xygen500
Ik heb nu twee jaar ingelezen, nu heb ik een budget aangemaakt, maar dit werkt alleen voor de laatste maand? Is er ook een mogelijkheid om budgetten naar het verleden door te trekken?

• rjong5

rjong5

?

Ben bang dat je dit handmatig in moet stellen per maand.

Voor toekomstige maanden moet je wel een cronjob hebben of de firefly cron container, anders moet je dit elke maand handmatig instellen

https://docs.firefly-iii....fly-iii/finances/budgets/

[ Voor 15% gewijzigd door rjong5 op 01-12-2025 20:32 ]

• 0xygen500
rjong5 schreef op maandag 1 december 2025 @ 20:30:
Ben bang dat je dit handmatig in moet stellen per maand.

Voor toekomstige maanden moet je wel een cronjob hebben of de firefly cron container, anders moet je dit elke maand handmatig instellen

https://docs.firefly-iii....fly-iii/finances/budgets/
Cronjob container draait. Moet nog ff kijken of het echt werkt. Nog niet mee bezig geweest.

• Arunia
rjong5 schreef op maandag 1 december 2025 @ 19:58:
[...]

Bij de import let goed op welke datumnotatie in je csv staat.
Als je notatie in de inporter afwijkt zet hij de transactiedatum op vandaag

[Afbeelding]
Ah ok. In principe heb ik die van iemand hier voor ING gebruikt met wat kleine aanpassingen. Maar niets met de datum gedaan. Zal daar eens naar kijken, maar ben bang dat ik daar met terugwerkende kracht weinig aan kan veranderen? Maar begrijp wel wat je bedoelt.

• rjong5

rjong5

?

Regelmatig aan de hand gehad zelf helaas, ik pas wel eens wat dingen aan door de csv in excel aan te passen. Alsxik dan weer opsla als csv veranderd die de datumnotatie. ( / Ipv -)

Zit helaas wel niets anders op dan nieuwe import te doen ( of je moet alle transacties stuk voor stuk aanpassen mbt datum)

• Arunia
@rjong5 Ik denk dat ik het wel gewoon laat. Teveel tijd en wil eigenlijk gewoon echt verder zeg maar. Dan is het maar jammer. Enige is denk ik de datum die hij mee neemt. Dat is dan wel vervelend. Pfff, haha.
De csv bestanden heb ik niet aangezeten, dus dan is het inderdaad in de import gebeurd met een bepaalde tag. Zal de oude ook eens nalopen, wellicht dat het probleem daar ook al in zit, maar niet heb gezien.

• WheeleE

WheeleE

Dinges

@Arunia Als je bij elke import dezelfde configfile hebt gebruikt zouden alle transacties dezelfde verkeerde datumnotatie hebben.
Je zou dan theoretisch met een updatequery in de database de boel kunnen rechttrekken. Dat is even wat puzzelwerk maar daar kunnen we je wel bij helpen als je wil.

• Arunia
@WheeleE Ah ok. Ik ga daar even naar kijken als ik tijd heb vandaag.
Weet niet of ik een updatequery zou gaan doen, denk dat het uiteindelijk nog sneller is om het handmatig te doen. Wil uiteindelijk naar wekelijks binnen trekken gaan. Dan haal ik ze opnieuw bij de ing vandaan per week.
Bedankt in ieder geval!

edit. Date format stond als Y-m-d in plaats van zoals in de csv Ymd. Dus daar lijkt het in eerste instantie al mis te gaan. Maar, moet sowieso dan nog importeren. Denk dat ik opnieuw begin hiermee. Was gelukkig niet zo ver nog.
Nagekeken in Firefly zelf en was vanaf het begin al fout. Want zie nu ook dat het er dubbel in staat. Ofwel, had ik al geimporteerd, maar laat de verkeerde datum zien.

[ Voor 39% gewijzigd door Arunia op 02-12-2025 10:09 ]

• rjong5

rjong5

?

Arunia schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 10:03:
@WheeleE Ah ok. Ik ga daar even naar kijken als ik tijd heb vandaag.
Weet niet of ik een updatequery zou gaan doen, denk dat het uiteindelijk nog sneller is om het handmatig te doen. Wil uiteindelijk naar wekelijks binnen trekken gaan. Dan haal ik ze opnieuw bij de ing vandaan per week.
Bedankt in ieder geval!

edit. Date format stond als Y-m-d in plaats van zoals in de csv Ymd. Dus daar lijkt het in eerste instantie al mis te gaan. Maar, moet sowieso dan nog importeren. Denk dat ik opnieuw begin hiermee. Was gelukkig niet zo ver nog.
Nagekeken in Firefly zelf en was vanaf het begin al fout. Want zie nu ook dat het er dubbel in staat. Ofwel, had ik al geimporteerd, maar laat de verkeerde datum zien.
kleine tip, ik maak zowiezo voor een import een backup van de database, daarnaast geef ik ook een tag mee bij import. op die manier kan ik als het fout is gegaan makkelijk alle transacties via die tag weer verwijderen en opnieuw beginnen.

dan blijft wat er al in staat gewoon intact

• Arunia
Dat is een hele goeie inderdaad. Zal dat nu ook doen.

• 0xygen500
Ik ben niet heel slim geweest. ik heb mijn normale rekening ingelezen, maar de IBAN van de gezamelijke rekening ingevuld. Transacties zijn al ingelezen. Nu heb ik de iban aangepast van de normale rekening naar de juiste iban, maar ik krijg nog steeds de melding het lijkt er op dat de rekening al ingebruik is.
Hoe kan ik dit oplossen?

• rjong5

rjong5

?

0xygen500 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 20:33:
Ik ben niet heel slim geweest. ik heb mijn normale rekening ingelezen, maar de IBAN van de gezamelijke rekening ingevuld. Transacties zijn al ingelezen. Nu heb ik de iban aangepast van de normale rekening naar de juiste iban, maar ik krijg nog steeds de melding het lijkt er op dat de rekening al ingebruik is.
Hoe kan ik dit oplossen?
Backup terugzetten en nog een keer proberen :P
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste