Pfff weer een paar uren mee bezig geweest, geraak er echt niet uit.
Ik heb in mijn csv een volgnummer (maar dat verschil per rekening). Verder heb ik een groot veld waar in principe heel de transactie staat uitgelegd. (dit is voor onze hoofd bank, andere exports heb ik nog niet durven bekijken)
2 scenarios:
Toilet bezoek in het tankstation, we betalen 2x 1euro met pin pas.
Dus in de CSV staat 2x de zelfde regels: rekening brogel --> tankstation 1euro op 10 januari.
Wat firefly natuurlijk ziet als een duplicaat en dus maar 1 keer importeert.
Als ik in dit geval de uitgebreide cel of volgnummer toevoeg loopt deze transactie wel goed, want dan is er een verschil tussen beide.
2de voorbeeld: transfer tussen 2 eigen rekeningen.
CSV van rekening A: ontvangen op rekening A van rekening B 1000euro
CSV van rekening B: storten op rekening A vanuit rekening B 1000euro
Dit werk wel als ik de import simpel hou,dus geen volgnummer of dergelijke gebruiken, enkel de rekeningen en het getal.
Maar als ik de uitgebreide import gebruik krijg ik deze 1000euro opeens 2x.
Nu is de kans klein dat ik op dezelfde datum 2 identieke transacties doe, dus zou kunnen kiezen om altijd de simpele import te doen.
Ik heb in mijn csv een volgnummer (maar dat verschil per rekening). Verder heb ik een groot veld waar in principe heel de transactie staat uitgelegd. (dit is voor onze hoofd bank, andere exports heb ik nog niet durven bekijken)
2 scenarios:
Toilet bezoek in het tankstation, we betalen 2x 1euro met pin pas.
Dus in de CSV staat 2x de zelfde regels: rekening brogel --> tankstation 1euro op 10 januari.
Wat firefly natuurlijk ziet als een duplicaat en dus maar 1 keer importeert.
Als ik in dit geval de uitgebreide cel of volgnummer toevoeg loopt deze transactie wel goed, want dan is er een verschil tussen beide.
2de voorbeeld: transfer tussen 2 eigen rekeningen.
CSV van rekening A: ontvangen op rekening A van rekening B 1000euro
CSV van rekening B: storten op rekening A vanuit rekening B 1000euro
Dit werk wel als ik de import simpel hou,dus geen volgnummer of dergelijke gebruiken, enkel de rekeningen en het getal.
Maar als ik de uitgebreide import gebruik krijg ik deze 1000euro opeens 2x.
Nu is de kans klein dat ik op dezelfde datum 2 identieke transacties doe, dus zou kunnen kiezen om altijd de simpele import te doen.
[ Voor 8% gewijzigd door brogel op 21-01-2026 10:43 ]
wp:Pana 9H pv: 13.4kWp