Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Topicstarter
mrwolf schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:40:
[...]

Klinkt heel goed! Durf je een releasedatum voor die versie te noemen?
Nee dat is "when its done". Ik begin feitelijk vanaf nul opnieuw en ik moet mij VueJS ook nog eigen maken. In de huidige layout is alles vanilla $("#object').doeIets() en dat vergt wat omschakeling.

Ben nu bezig met het nieuwe transactie formulier en daarna ga ik aan de slag met een ding om terug te vallen op de oude layout als de nieuwe er nog niet is. Dan kan ik gaan dogfooden en doorbouwen. Maar mijn huidige baan is best druk in deze tijd dus ik moet nog zien of ik dit jaar een 1e versie af krijg.

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-05 17:04
Dat is geen Vanilla maar JQuery toch?
De huidige waarde kan je kwijt als startsaldo op een rekening.
Mischien is FireFly hier nog niet voor bedoeld maar dan krijg je alles onder bezit en dat is het niet.

Die schuld van de Hypotheek heb ik dus voordat ik het verkoop kan ik er niks tegenover zetten gezien de werking van de markt. Het zelfde geldt voor alle andere investeringen; zoals @Firefly III al vaker heeft aangegeven is gnucash daar meer voor bedoeld.

[ Voor 85% gewijzigd door xzaz op 26-01-2021 16:03 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:33
DR.V schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:29:
Toevallig iemand hier die in het verleden firefly-iii heeft gebruikt maar nu al enige tijd bunq gebruikt

Firefly-iii ziet er nog altijd zo onwijs overzichtelijk uit en ik neig er waar naar dit te gebruiken.
Momenteen gebruik ik binnen bunq al meerdere verschillende budgetten in de vorm van verschillende rekeningen.

Voordeel is dat automatische incasso's/virtuele creditcards automatisch van een potje afgaan. Het grote nadeel is dat het wat vaag om in te zien wat ik per welk potje aan euro's heb gebudgetteerd en hoeveel procent daar nog van over. Daarnaast klopt met een pinbetaling van het verkeerde potje het gehele budget en transactieoverzicht niet meer. Op het eerste gezicht dus simpel maar zodra je ermee werkt toch rommelig en overzichtelijk.

Zou firefly-iii hier nog aan kunnen bijdragen met het oog op versimpeling? Of heeft iemand een algehele betere tip voor deze financiële workflow? Met budgetteren is het doel juist dingen simpeler maken lijkt mij.
Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk bent gaan doen. Ik ben redelijk nieuw met bunq en keek ook eens om me heen naar oplossingen. De bunqDesktop app is interessant maar Firefly III lijkt me completer. Ben vooral benieuwd of je eenvoudig een sync kunt uitvoeren tussen Firefly en bunq.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
JDFS schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:51:
[...]

Top!!! Straks even proberen. Dus ik kan eigenlijk de Cron job tutorial van call the cron job outside of the docker container volgen. Klein vraagje ter lering ende vermaak, ik zie dat je de volgende code achterwege laat:
code:
1
--user www-data

Een snelle google leert mij dat --user ervoor zorgt dat iets in mijn eigen directory gebeurt en www-data slaat op de standaard user die door ... webservices gebruikt worden? Of zit ik he-le-maal fout?

Edit: helaas, nog steeds de melding dat cronjobs nog nooit gedraaid zijn. Ik heb de volgende stappen doornomen:

1. firefly.sh-bestand met Sublime Text aangemaakt met de volgende code:
code:
1
0 3 * * * docker exec firefly-iii /usr/bin/php /var/www/html/artisan firefly-iii:cron

Mijn Firefly III container heet gewoon simpel: firefly-iii. P.S. deze code heb ik zowel met 0 3 * * * als zonder als .sh-bestand geprobeerd te runnen.

2. dit bestand in mijn /volume1/firefly/firefly-iii/firefly.sh gedropt. /volume1/firefly is een shared folder waar de user firefly R/W rechten op heeft - mocht dit er nog toe doen. Zo zie ik bij mijn eigen user deze map niet tussen de shared folders, net zoals mijn bitwarden folder hier ook niet staat (user: bitwarden).

3. via Task Scheduler van Synology een taak aangemaakt die door root wordt uitgevoerd, elke minuut. In de code het volgende neergezet:
code:
1
0 3 * * * /volume1/firefly/firefly-iii/firefly.sh

4. vervolgens een keer zelf gerunned.

Helaas nog steeds de melding in firefly dat cron jobs nog nooit zijn aangemaakt.
Iemand anders wellicht een idee om cronjobs in een docker container met Synology werkend te krijgen? Heb ook al via de task scheduler de code zelf ingevoerd en deze als root gedraaid, maar die doet het niet.

Overigens was mijn NAS gerestart en toen was de database die ik via PHPmyadmin had aangemaakt weg? Dus moest weer opnieuw beginnen... Heb nu maar in de env variabelen van mariadb zelf een database en user aangemaakt, hopelijk blijft die het nu bij een restart ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
xzaz schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:19:
Neuh, maar wel erg basic vergeleken met de componenten die ik nu moet bouwen :X :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:42
xzaz schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:19:

[...]
Mischien is FireFly hier nog niet voor bedoeld maar dan krijg je alles onder bezit en dat is het niet.

Die schuld van de Hypotheek heb ik dus voordat ik het verkoop kan ik er niks tegenover zetten gezien de werking van de markt. Het zelfde geldt voor alle andere investeringen; zoals @Firefly III al vaker heeft aangegeven is gnucash daar meer voor bedoeld.
Ik zie de hypotheek als een schuld, dus heb ik het bij passiva ondergebracht. Ik heb dat vooral gedaan omdat ik soms extra aflos en dan is het wel handig om dat in Firefly te hebben.

Ik weet niet zeker of ik het zo hou of dat ik de hypotheekschuld er weer uitgooi want voor de dagelijkse gang van zaken is die schuld niet zo heel relevant.

De waarde van de woning heb ik niet in Firefly staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
Firefly III schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:16:
[...]

Neuh, maar wel erg basic vergeleken met de componenten die ik nu moet bouwen :X :D
Je gaat er wel echt profijt van hebben, component based is veel makkelijker te onderhouden en de opbouw is ook logischer. Al is het wel wat werk om om te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
Kalentum schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:19:
[...]

Ik zie de hypotheek als een schuld, dus heb ik het bij passiva ondergebracht. Ik heb dat vooral gedaan omdat ik soms extra aflos en dan is het wel handig om dat in Firefly te hebben.

Ik weet niet zeker of ik het zo hou of dat ik de hypotheekschuld er weer uitgooi want voor de dagelijkse gang van zaken is die schuld niet zo heel relevant.

De waarde van de woning heb ik niet in Firefly staan.
Klopt. Ik zie ook gewoon dat je die rekening ook niet hoeft mee te nemen in de rapporten dus prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Firefly III schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:51:
[...]

Nee dat is "when its done". Ik begin feitelijk vanaf nul opnieuw en ik moet mij VueJS ook nog eigen maken. In de huidige layout is alles vanilla $("#object').doeIets() en dat vergt wat omschakeling.

Ben nu bezig met het nieuwe transactie formulier en daarna ga ik aan de slag met een ding om terug te vallen op de oude layout als de nieuwe er nog niet is. Dan kan ik gaan dogfooden en doorbouwen. Maar mijn huidige baan is best druk in deze tijd dus ik moet nog zien of ik dit jaar een 1e versie af krijg.
Respect hoor, veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21-05 14:11

Hemingr

Gekke henkie

Wellicht moet ik beter lezen en zoeken, maar ik vraag het toch.

Een periodieke uitgave (bv hypotheek) heb ik nu staan alsvolgt:

"Bron rekening" ING > "Doel Rekening" <no name> (veld leeg)

Gaat dat niet in tegen boekhoudkundige principes? De overboeking gaat eigenlijk gewoonweg "de lucht in".

Moet ik hiet niet beter een tegenrekening voor instellen?

Overigens, nu een tijdje bezig en dit is echt de beste tool die ik in een lange tijd heb gebruikt.

[ Voor 12% gewijzigd door Hemingr op 27-01-2021 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Hemingr schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:07:
Wellicht moet ik beter lezen en zoeken, maar ik vraag het toch.

Een periodieke uitgave (bv hypotheek) heb ik nu staan alsvolgt:

"Bron rekening" ING > "Doel Rekening" <no name> (veld leeg)

Gaat dat niet in tegen boekhoudkundige principes? De overboeking gaat eigenlijk gewoonweg "de lucht in".

Moet ik hiet niet beter een tegenrekening voor instellen?

Overigens, nu een tijdje bezig en dit is echt de beste tool die ik in een lange tijd heb gebruikt.
In de database is er wel degelijk een rekening gekoppeld aan dit soort "gebakken lucht" transacties, maar in principe heb je wel gelijk. Pas daar dan ook je import of je regels op aan, zodat er de juiste tegenrekening wordt gekoppeld.

En thx voor de complimenten :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemingr

Hemingr

Gekke henkie

Firefly III schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:19:
[...]

In de database is er wel degelijk een rekening gekoppeld aan dit soort "gebakken lucht" transacties, maar in principe heb je wel gelijk. Pas daar dan ook je import of je regels op aan, zodat er de juiste tegenrekening wordt gekoppeld.

En thx voor de complimenten :D
Dus ik maak dan eigenlijk een tegenrekening aan onder crediteuren die ik niet in kapitaal laat meenemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DR.V
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:40
Eiríkr schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:23:
[...]

Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk bent gaan doen. Ik ben redelijk nieuw met bunq en keek ook eens om me heen naar oplossingen. De bunqDesktop app is interessant maar Firefly III lijkt me completer. Ben vooral benieuwd of je eenvoudig een sync kunt uitvoeren tussen Firefly en bunq.
Uiteindelijk ben ik afgestapt van Firefly-III. Recentelijk alle verschillende rekeningen bij Bunq omgezet naar 1 rekening bij Bunq voor alle betalingen, losse rekeningen elders voor beleggingen/noodpotjes. Voor het budgetteren YNAB gaan gebruiken.

Waarom?
Hierdoor altijd de garantie dat betalingen correct gaan i.p.v ik met meerdere rekeningen constant de pinpas aan de juist rekening moet koppelen of automatische incasso's mislukken vanwege te laag saldo op de desbetreffende rekening. Automatisering hieromheen was niet foolproof en 1 fout en het hele overzicht binnen bunq klopt niet meer.

Kortom, ik wilde veel minder gedoe en meer werkbaarheid in het onderhouden van mijn budgetten.

YNAB geeft een meer praktischere aanpak bij het budgetteren bij dag-tot-dag gebruik. Zeker in combinatie met de app. Losstaand dat Firefly-III nog steeds een mooie tool is voor het krijgen van overzicht, is het hiermee meer een aanvulling op iets anders i.p.v een intelligente totaal budgeteer oplossing in mijn ogen.

[ Voor 4% gewijzigd door DR.V op 27-01-2021 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

DR.V schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:43:
[...]

Uiteindelijk ben ik afgestapt van Firefly-III. Recentelijk alle verschillende rekeningen bij Bunq omgezet naar 1 rekening bij Bunq voor alle betalingen, losse rekeningen elders voor beleggingen/noodpotjes. Voor het budgetteren YNAB gaan gebruiken.

Waarom?
Hierdoor altijd de garantie dat betalingen correct gaan i.p.v ik met meerdere rekeningen constant de pinpas aan de juist rekening moet koppelen of automatische incasso's mislukken vanwege te laag saldo op de desbetreffende rekening. Automatisering hieromheen was niet foolproof en 1 fout en het hele overzicht binnen bunq klopt niet meer.

Kortom, ik wilde veel minder gedoe en meer werkbaarheid in het onderhouden van mijn budgetten.

YNAB geeft een meer praktischere aanpak bij het budgetteren bij dag-tot-dag gebruik. Zeker in combinatie met de app. Losstaand dat Firefly-III nog steeds een mooie tool is voor het krijgen van een statistische overzicht.
Klinkt alsof je oplossing uiteindelijk niks met Firefly III tov YNAB te maken had, en je gewoon een simpelere boekhouding bent gaan doen.

Ik heb zelf meerdere rekeningen bij Knab, die allemaal een eigen pasje hebben, maar één specifiek voor vaste lasten. De ene keer dat het weekend net zo valt dat mijn loon niet op tijd van Rabobank naar Knab overgezet is dan probeert Knab het na een paar uur nog een keer.

Juist voor een dynamische boekhouding zou ik voor Firefly kiezen, maar als je alleen een snel overzicht wil van je inkomsten en uitgaven dan is YNAB inderdaad voldoende. De keuze is natuurlijk aan jou, maar je redenering komt m.i. niet overheen met de daadwerkelijke verschillen tussen beide en zit 'm meer in dat je met iets enorm veel simpelers als YNAB genoeg hebt na het centraliseren van je rekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR.V
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:40
Oon schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:47:
[...]

Klinkt alsof je oplossing uiteindelijk niks met Firefly III tov YNAB te maken had, en je gewoon een simpelere boekhouding bent gaan doen.

Ik heb zelf meerdere rekeningen bij Knab, die allemaal een eigen pasje hebben, maar één specifiek voor vaste lasten. De ene keer dat het weekend net zo valt dat mijn loon niet op tijd van Rabobank naar Knab overgezet is dan probeert Knab het na een paar uur nog een keer.

Juist voor een dynamische boekhouding zou ik voor Firefly kiezen, maar als je alleen een snel overzicht wil van je inkomsten en uitgaven dan is YNAB inderdaad voldoende. De keuze is natuurlijk aan jou, maar je redenering komt m.i. niet overheen met de daadwerkelijke verschillen tussen beide en zit 'm meer in dat je met iets enorm veel simpelers als YNAB genoeg hebt na het centraliseren van je rekeningen.
Wat is precies de toegevoegde waarde van overzicht proberen te halen uit meerdere betaalrekeningen? Je saldo zegt niks als je bedragen gereserveerd moet houden voor bijvoorbeeld maandelijkse/jaarlijkse terugkerende uitgaven. Geld wat je eigenlijk niet beschikbaar hebt maar toch op je rekeningen staat. Of het nou voor je terugkerende OZB is of een willekeurige spaardoel.

YNAB en met name de benadering is naar mijn mening daarom niet simpeler maar anders van insteek.
Werken vanuit saldo op rekeningen of werken vanuit het beheren vanuit vooraf opgestelde budgetten. Firefly-iii heeft inderaad een andere focus maar ik heb dan ook mijn situatie en keuzes kijkende naar deze oplossingen beschreven.

Dus kun je dit verder uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

DR.V schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:17:
[...]

Wat is precies de toegevoegde waarde van overzicht proberen te halen uit meerdere betaalrekeningen? Je saldo zegt niks als je bedragen gereserveerd moet houden voor bijvoorbeeld maandelijkse/jaarlijkse terugkerende uitgaven. Geld wat je eigenlijk niet beschikbaar hebt maar toch op je rekeningen staat. Of het nou voor je terugkerende OZB is of een willekeurige spaardoel.

YNAB en met name de benadering is naar mijn mening daarom niet simpeler maar anders van insteek.
Werken vanuit saldo op rekeningen of werken vanuit het beheren vanuit vooraf opgestelde budgetten. Firefly-iii heeft inderaad een andere focus maar ik heb dan ook mijn situatie en keuzes kijkende naar deze oplossingen beschreven.

Dus kun je dit verder uitleggen?
In mijn geval gaat het vooral om het reserveren van geld en hebben van specifieke rekeningen voor specifieke doeleinden (bijv. voor reiskosten). Het overzicht dat ik uiteindelijk bekijk is dan op basis van categorie en bevat alleen transacties naar externe rekeningen (expense accounts in Firefly).

Dat zorgt er bij mij voor dat ik ook zonder Firefly snel zie hoe het er voor staat en of ik genoeg geld heb om bijvoorbeeld te tanken zonder dat we de huur niet meer kunnen betalen, want het zijn helemaal losse rekeningen. Ik tank met mijn pasje voor reiskosten en de huur wordt automatisch afgeschreven van een rekening waar als eerste (direct nadat mijn salaris binnenkomt) automatisch geld naartoe gezet wordt voor de dingen die we weten dat betaald moeten worden.

Daarbovenop heb ik in Firefly ook mijn bills ingesteld, waarmee ik dus direct inzicht heb in saldo t.o.v. beschikbaar vermogen.

Nog een voordeel hiervan is dat imports ook heel simpel zijn, want je kan op basis van rekening al zien waar het om gaat. Je hoeft dan alleen maar de juiste categorie en labels toe te passen.

Maar dat alles heeft ook weinig met Firefly te maken natuurlijk, dat kan in andere software ook. Ik merk alleen vooral dat Firefly hier naadloos op aansluit, waar ik met andere software die ik geprobeerd heb (YNAB, Mint, Snelstart, Mijngeldzaken, verschillende gratis software) altijd gerommel had en veel handmatig moest doen. Firefly kan na een aantal imports vrijwel volledig automatisch importeren, zonder dat ik hier heel veel nabewerking op hoef toe te passen.

En als puntje op de i vind ik het als zelf developer zijnde ook fijn dat ik bij Firefly altijd kan nazoeken waarom iets op een bepaalde manier gebeurt, want ik kan letterlijk de broncode bekijken. Ik hoef dus nooit te gokken of ik zelf een fout heb gemaakt, mijn data niet klopt, of dat het aan de software ligt, want ik kan nalopen welke keuzes er gemaakt worden door de importer en door Firefly zelf. Dat heeft al een aantal keer flink geholpen in het snappen van de processen en stroomlijnen van mijn imports. Dat ik het zelf kan hosten en kan zien dat mijn data veilig en op een logische manier opgeslagen wordt is ook fijn, ik kan gewoon de database openen en bij wijze van spreken zelf SQL-queries uitvoeren om data aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr

Hemingr

Gekke henkie

Is het mogelijk de periode aan te passen? Bijvoorbeeld van elke 20e van de maand tot de volgende 20e van de maand. Ipv maand op maand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Hemingr schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:12:
Is het mogelijk de periode aan te passen? Bijvoorbeeld van elke 20e van de maand tot de volgende 20e van de maand. Ipv maand op maand?
Nee, dat kan niet. Hij loopt per maand. Je kan dus niet meelopen met je salaris, je zult je salaris moeten laten meelopen met de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr

Hemingr

Gekke henkie

Firefly III schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:19:
[...]

Nee, dat kan niet. Hij loopt per maand. Je kan dus niet meelopen met je salaris, je zult je salaris moeten laten meelopen met de maand
Eigenlijk is het dan puur die eerste maand doorbreken en daarna loopt het in de pas.

Ik krijg mijn salaris altijd rond de 20e, dus 90% van mijn maandlasten vallen in de periode van 20e tot einde van de maand, vandaar de vraag. Maar zoals je hebt beschreven op die pagina werkt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Hemingr schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:49:
[...]

Eigenlijk is het dan puur die eerste maand doorbreken en daarna loopt het in de pas.

Ik krijg mijn salaris altijd rond de 20e, dus 90% van mijn maandlasten vallen in de periode van 20e tot einde van de maand, vandaar de vraag. Maar zoals je hebt beschreven op die pagina werkt veel beter.
Ik heb hetzelfde probleem, maar qua administratie maakt het weinig uit als je zorgt dat je voorspelbare kosten opzij gezet zijn zo gauw je salaris binnen is. Daarna loopt de maand gewoon door, en komen voor zowel 1 t/m 31 als 20 t/m 19 de totalen op hetzelfde uit.

Zou wel een mooie feature zijn om makkelijk een view te maken voor je 'salarismaand' zodat je aan de hand daarvan kan zien wanneer je op je uitgaven moet letten, maar als je eenmaal wat geld achter de hand hebt en je administratie goed op orde hebt is dat niet meer zo belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr

Hemingr

Gekke henkie

Oon schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:10:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, maar qua administratie maakt het weinig uit als je zorgt dat je voorspelbare kosten opzij gezet zijn zo gauw je salaris binnen is. Daarna loopt de maand gewoon door, en komen voor zowel 1 t/m 31 als 20 t/m 19 de totalen op hetzelfde uit.

Zou wel een mooie feature zijn om makkelijk een view te maken voor je 'salarismaand' zodat je aan de hand daarvan kan zien wanneer je op je uitgaven moet letten, maar als je eenmaal wat geld achter de hand hebt en je administratie goed op orde hebt is dat niet meer zo belangrijk
Ik heb mijn "niet-vaste-lasten" op een aparte rekening, dus qua uitgaven is het niet zo'n probleem. Het is even een "change of mindset". Ik heb gelukkig goed zicht op mijn vaste lasten dus die kan ik bijna perfect opzij zetten op de eerste dag van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0lden23
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-04 13:32
Hoe doen jullie dat met bijvoorbeeld variabele facturen ?

Ik heb gebruik van cloud diensten waarbij auto-scaling een ding is. DAt houdt in dat ik pay-per-use heb en niet een vast bedrag per server.
Meestal zit dat onder de 100 euro en boven de 80... reserveer je dan standaard 100 euro of houdt je er op een andere manier rekening mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

g0lden23 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:26:

Ik heb gebruik van cloud diensten waarbij auto-scaling een ding is. DAt houdt in dat ik pay-per-use heb en niet een vast bedrag per server.
Meestal zit dat onder de 100 euro en boven de 80... reserveer je dan standaard 100 euro of houdt je er op een andere manier rekening mee ?
Ik heb die dingen waar mogelijk zakelijk (ZZP), en die administratie gebeurt in Snelstart ipv Firefly. Wanneer zakelijk geen optie is (bijv. vaste telefoon rekening) dan reserveer ik inderdaad een reëel bedrag iets boven het gemiddelde, en hou ik geld over aan het eind van de maand. Eens in de zoveel tijd gaan al die extra's terug naar de spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0lden23
Ik doe dit puur uit hobby geen bedrijf..

Ik zit er wel over na te denken in hoeverre ik door wil slaan in mijn managed diensten om die eventueel aan te bieden aan een paar mensen / hosting bedrijf te beginnen.

OT: Dan ga ik dat ook doen; Wellicht dat ik wat meer automatisering erbij gaan voegen zodat wanneer een request binnen komt via bunq dat hij firefly controleert of er een rekening verwacht word van de desbetreffende partij en op basis daarvan die request accepteert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr

Hemingr

Gekke henkie

Misschien vraag ik te veel, maar ik ben erg enthusiast over deze tool.

Ik heb als passiva mijn studieschuld toegevoegd (negatief getal).

Elke maand betaal ik netjes een bedrag van "betaalrekening" naar crediteur "DUO".

Hoe kan ik instellen dat automatisch het bedrag in mijn passiva post "studieschuld" omlaag gaat?

(Hetzelfde geld voor hypotheek, echter daar is het bedrag anders ivm rente.)

Een optie waar ik aan dacht is bronrekening > passive schudieschuld ipv bronrekening > duo. Echter heb ik liever dat zowel de overschrijving naar debiteur DUO gaat en daarnaast de passiva schudieschuld omlaag gaat.

[ Voor 21% gewijzigd door Hemingr op 28-01-2021 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Hemingr schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:49:
[...]

Uiteindelijk scheelde alleen die move al mij best veel geld. Dus idd, het is een goede gewoonte en het voelt voor mij heel fijn dat het precies per maand loopt.

Overigens heeft het ook een reden dat de maandlasten in die periode vallen: dan krijgen de meeste mensen salaris.
g0lden23 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:26:

Ik doe altijd overbudgetteren en eind van de maak zet ik het terug. Ik zet hoog in en het geld wat ik over heb is een bonus.
Hemingr schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:29:
Misschien vraag ik te veel, maar ik ben erg enthusiast over deze tool.

Ik heb als passiva mijn studieschuld toegevoegd (negatief getal).

Elke maand betaal ik netjes een bedrag van "betaalrekening" naar crediteur "DUO".

Hoe kan ik instellen dat automatisch het bedrag in mijn passiva post "studieschuld" omlaag gaat?

(Hetzelfde geld voor hypotheek, echter daar is het bedrag anders ivm rente.)

Een optie waar ik aan dacht is bronrekening > passive schudieschuld ipv bronrekening > duo. Echter heb ik liever dat zowel de overschrijving naar debiteur DUO gaat en daarnaast de passiva schudieschuld omlaag gaat.
Dubbel check even of de passiva en de revenue account (crediteur) niet dezelfde naam hebben. Dan zou het bedrag omlaag moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr

Hemingr

Gekke henkie

Firefly III schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:08:
[...]

Dubbel check even of de passiva en de revenue account (crediteur) niet dezelfde naam hebben. Dan zou het bedrag omlaag moeten gaan.
Dat snap ik niet. Hoe weet de software dat "een betaling aan crediteur "duo" vanaf "betaalrekening" verlaagt de passiva " studieschuld""? MAW, hoe link ik dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Hemingr schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:30:
[...]

Dat snap ik niet. Hoe weet de software dat "een betaling aan crediteur "duo" vanaf "betaalrekening" verlaagt de passiva " studieschuld""? MAW, hoe link ik dit?
Dat weet ie niet. Maak de betaling daarom direct aan passiva "studieschuld".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-05 13:35
Vraagje omtrent cronjobs. Is daar iets fundamenteels gewijzigd recent?

Probleem: Ik had dubbele transacties. Controle gedaan, had zowel deze cronjob:

curl

als de

php

Nu heb ik de PHP weggehaald (in een vorige install werkte de curl prima overigens)

Nu draait de curl al 36u niet. de crontab staat op de host-server (Debian VM). Ik heb daar verder niet 'aangezeten'. Kan het zijn dat er iets anders niet goed gaat? Van dubbele transacties naar geen cronjob is ook niet handig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Koepert schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:47:
Vraagje omtrent cronjobs. Is daar iets fundamenteels gewijzigd recent?

Probleem: Ik had dubbele transacties. Controle gedaan, had zowel deze cronjob:

curl

als de

php

Nu heb ik de PHP weggehaald (in een vorige install werkte de curl prima overigens)

Nu draait de curl al 36u niet. de crontab staat op de host-server (Debian VM). Ik heb daar verder niet 'aangezeten'. Kan het zijn dat er iets anders niet goed gaat? Van dubbele transacties naar geen cronjob is ook niet handig :P
Niks bijzonders in gewijzigd, welk commando roep je aan en wat is de output?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-05 13:35
Firefly III schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 20:27:
[...]

Niks bijzonders in gewijzigd, welk commando roep je aan en wat is de output?
Ik heb via crontab -e de cronjob gewijzigd (de dubbeling bleek te komen omdat ik zowel zo als met sudo had gedaan en dus dubbel was). Daarin staat nu het volgende commando

code:
1
0 3 * * * curl http://192.xxx.xxx.xx/cron/run/[endanuiteraardmijntoken]

Daarin stond OOK een cronjob:

code:
1
0 3 * * * /usr/bin/php /var/www/html/artisan firefly-iii:cron

uiteraard aangepast naar locatie php/firefly in mijn host. Die had ik recent dus verwijderd.

Maar ik zag net dat de container ook n keer plat heeft gelegen in die 36u, dus ik ga t nog even aankijken, wellicht dat dat de oorzaak was ipv verkeerde cronjob, Goed om te weten dat daar iig niets wezenlijks is gewijzigd.

[EDIT]

Ik denk dat ik de cronjob ook verkeerd heb aangemaakt door EN een sudo en een reguliere crontab -e te doen. Die laatste er nu uitgehaald, kijken of dat beter gaat.

Daarnaast, @Firefly III ik heb net pas PASSIVA ontdekt.. Lees; dat dat best nuttig kan zijn. Nu is mijn hypotheek een mooi voorbeeld hiervan, maar de IBAN ed is natuurlijk al in gebruik omdat die al tijden van de rekening afgaat. Is er een manier om deze crediteur om te zetten naar Passiva?

[ Voor 20% gewijzigd door Koepert op 01-02-2021 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
  • Laatst online: 21-05 15:03
Weet iemand hoe een auto-budget precies werkt?
edit:
nevermind.... mijn cronjob draait niet

Ik heb een aantal auto-budgetten gemaakt, toch staan ze elke keer aan het begin van de maand weer op 0.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ddlEXTnByMCaYcQVwdkpJO3PK5c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KynWmYAvSu1fA3cu7HBzV7ZP.png?f=fotoalbum_large

Het zou toch zo moeten zijn dat automatisch elke maand het budget aangevuld wordt met het ingestelde Auto-budget bedrag?

Mijn instellingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E5LY14e_sgE_5OJpneB9cLeDYDE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CiDb3EpLgIsYWxi3UjEgaLUC.png?f=fotoalbum_large
(bedrag is fictief)

Ik gebruik docker.

[ Voor 3% gewijzigd door Bever op 01-02-2021 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
JDFS schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:51:
[...]

Top!!! Straks even proberen. Dus ik kan eigenlijk de Cron job tutorial van call the cron job outside of the docker container volgen. Klein vraagje ter lering ende vermaak, ik zie dat je de volgende code achterwege laat:
code:
1
--user www-data

Een snelle google leert mij dat --user ervoor zorgt dat iets in mijn eigen directory gebeurt en www-data slaat op de standaard user die door ... webservices gebruikt worden? Of zit ik he-le-maal fout?

Edit: helaas, nog steeds de melding dat cronjobs nog nooit gedraaid zijn. Ik heb de volgende stappen doornomen:

1. firefly.sh-bestand met Sublime Text aangemaakt met de volgende code:
code:
1
0 3 * * * docker exec firefly-iii /usr/bin/php /var/www/html/artisan firefly-iii:cron

Mijn Firefly III container heet gewoon simpel: firefly-iii. P.S. deze code heb ik zowel met 0 3 * * * als zonder als .sh-bestand geprobeerd te runnen.

2. dit bestand in mijn /volume1/firefly/firefly-iii/firefly.sh gedropt. /volume1/firefly is een shared folder waar de user firefly R/W rechten op heeft - mocht dit er nog toe doen. Zo zie ik bij mijn eigen user deze map niet tussen de shared folders, net zoals mijn bitwarden folder hier ook niet staat (user: bitwarden).

3. via Task Scheduler van Synology een taak aangemaakt die door root wordt uitgevoerd, elke minuut. In de code het volgende neergezet:
code:
1
0 3 * * * /volume1/firefly/firefly-iii/firefly.sh

4. vervolgens een keer zelf gerunned.

Helaas nog steeds de melding in firefly dat cron jobs nog nooit zijn aangemaakt.
Even een schopje, iemand met een Synology en Docker een idee wat ik fout doe om de cronjob uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 18:06

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Vandaag firefly iii eens een testdrive gegeven en ziet er erg slick uit. Wel loop ik tegen een vraag aan (Heb al even lopen Google maar kan het niet vinden) klopt het dat er geen mogelijkheid is om MT940 bestanden in te lezen?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

JDFS schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:28:
[...]

Even een schopje, iemand met een Synology en Docker een idee wat ik fout doe om de cronjob uit te voeren?
Wat gebeurt er als je je script (of de inhoud ervan) handmatig uitvoert? Doet hij het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr

Hemingr

Gekke henkie

Ik krijg deze fout bij het maken van een budget rapport

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
FireflyIII
Oeps! Er is een fout opgetreden.

Helaas was deze fout niet te herstellen :(. Firefly III is stuk. De fout is:

Typed property FireflyIII\Generator\Report\Budget\MonthReportGenerator::$expenses must be array, Illuminate\Support\Collection used
Meer informatie

Verzamel meer informatie in de storage/logs-directory waar je de logbestanden kan vinden. Als Docker gebruikt, gebruik dan docker logs -f [container]. Je kan meer lezen over het verzamelen van foutinformatie in de FAQ.
Check voor hulp op GitHub

Je bent meer dan welkom om een nieuw issue te openen op GitHub.

Gebruik de search!
    Voeg de informatie toe van deze debug pagina.
    Meer info dan "hij is stuk" gaarne
    Inclusief foutlogs (zie hierboven).
    Zet er bij wat je deed.

uit de log
code:
1
 [2021-02-05 08:41:39] local.ERROR: Typed property FireflyIII\Generator\Report\Budget\MonthReportGenerator::$expenses must be array, Illuminate\Support\Collection used {"userId":1,"exception":"[object] (TypeError(code: 0): Typed property FireflyIII\\Generator\\Report\\Budget\\MonthReportGenerator::$expenses must be array, Illuminate\\Support\\Collection used at /var/www/firefly-iii/app/Generator/Report/Budget/MonthReportGenerator.php:55)

any idea?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Koepert schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:16:

Daarnaast, @Firefly III ik heb net pas PASSIVA ontdekt.. Lees; dat dat best nuttig kan zijn. Nu is mijn hypotheek een mooi voorbeeld hiervan, maar de IBAN ed is natuurlijk al in gebruik omdat die al tijden van de rekening afgaat. Is er een manier om deze crediteur om te zetten naar Passiva?
Nee die is er nog niet. Handigste is toch om de IBAN bij de crediteur ff aan te passen. Je kan transacties mass-converten naar transfers meen ik, ik heb dat toen zelf via een rule gedaan voor mijn studieschuld.

De cronjob kan ik je niet mee helpen helaas.
Tomba schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:50:
Vandaag firefly iii eens een testdrive gegeven en ziet er erg slick uit. Wel loop ik tegen een vraag aan (Heb al even lopen Google maar kan het niet vinden) klopt het dat er geen mogelijkheid is om MT940 bestanden in te lezen?
Nee, daar zijn een paar PHP libraries voor maar niks serieus dus daar heb ik me echt nog niet aan gewaagd.
Hemingr schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:05:
Ik krijg deze fout bij het maken van een budget rapport

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
FireflyIII
Oeps! Er is een fout opgetreden.

Helaas was deze fout niet te herstellen :(. Firefly III is stuk. De fout is:

Typed property FireflyIII\Generator\Report\Budget\MonthReportGenerator::$expenses must be array, Illuminate\Support\Collection used
Meer informatie

Verzamel meer informatie in de storage/logs-directory waar je de logbestanden kan vinden. Als Docker gebruikt, gebruik dan docker logs -f [container]. Je kan meer lezen over het verzamelen van foutinformatie in de FAQ.
Check voor hulp op GitHub

Je bent meer dan welkom om een nieuw issue te openen op GitHub.

Gebruik de search!
    Voeg de informatie toe van deze debug pagina.
    Meer info dan "hij is stuk" gaarne
    Inclusief foutlogs (zie hierboven).
    Zet er bij wat je deed.

uit de log
code:
1
 [2021-02-05 08:41:39] local.ERROR: Typed property FireflyIII\Generator\Report\Budget\MonthReportGenerator::$expenses must be array, Illuminate\Support\Collection used {"userId":1,"exception":"[object] (TypeError(code: 0): Typed property FireflyIII\\Generator\\Report\\Budget\\MonthReportGenerator::$expenses must be array, Illuminate\\Support\\Collection used at /var/www/firefly-iii/app/Generator/Report/Budget/MonthReportGenerator.php:55)

any idea?
Zie ook deze bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr

Hemingr

Gekke henkie

Ik heb die twee (nou ja, 1) changes doorgevoerd,

code:
1
2
    -   $this->expenses = new Collection;
    +   $this->expenses = [];
was 1 op 1 mogelijk

code:
1
2
 -   private TransactionCurrency $foreignCurrency;
 +   private ?TransactionCurrency $foreignCurrency;

Is bij mij echter enkel
code:
1
private $foreignCurrency;
zonder dat stukje "TransactionCurrency"

Ik ben totaal niet bekend met PHP dus ik kan ook iets elementairs niet zien, maar what do?

Overigens werkt het rapport nu wel met enkel de bovenste aanpassing.

[ Voor 185% gewijzigd door Hemingr op 05-02-2021 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Yes dat is voldoende, zou moeten werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-03 08:35
Ik heb een Plaid koppeling met mijn bankrekeningen en wil dit zelf koppelen aan Firefly III omdat de bestaande Plaid importer niet helemaal werkt zoals ik zou willen en ik ook niet bekend ben met C# om dit zelf aan te kunnen passen.

Ik probeer een high level overzicht te krijgen van hoe ik via de Firefly III API een import zou moeten verzorgen. Onder de Import categorie in de documentatie zie ik geen POST API call staan voor. Deze had ik wel verwacht. Aan de andere kant zie ik de mogelijkheid om zelf transacties en crediteuren/debiteuren accounts toe te voegen.

Als een POST call naar de /import endpoint voldoende is, hoe werkt dit? Handelt Firefly III zelf de auto-mapping af met bestaande crediteuren/debiteuren, en voegt waar nodig de nieuwe toe? Daar hoop ik stiekem op, al verwacht ik dat niet. :+

Als dit niet de manier is moet ik dus handmatig een check uitvoeren. Ik heb volgens mij nog nooit te maken gehad met een transactie dat niet van of naar een IBAN ging. Is het verstandig en mogelijk om specifiek hierop te zoeken als unieke identifier? Dan zie ik het zo voor mij:
  1. Via de /autocomplete/accounts endpoint op IBAN zoeken om het bestaan van het crediteuren/debiteuren accounts te checken.
  2. Bij geen resultaten maak ik een nieuw account aan via de /accounts endpoint.
  3. Daarna kan ik via de /transactions endpoint de transactie toevoegen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Klopt dit?

Ik ga dit bouwen in PHP. Ik probeerde te achterhalen hoe de CSV Importer dit doet, maar ik kon het zo niet vinden op Github. Kan iemand precies linken naar de bestanden die de import afhandelen, indien mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:52

_Eend_

🌻🇺🇦

delta1 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:53:[...]

Als dit niet de manier is moet ik dus handmatig een check uitvoeren. Ik heb volgens mij nog nooit te maken gehad met een transactie dat niet van of naar een IBAN ging. Is het verstandig en mogelijk om specifiek hierop te zoeken als unieke identifier? Dan zie ik het zo voor mij:

[...]
Bij de ING heb je in ieder geval de mogelijkheid om 'virtuele' spaarrekeningen aan te maken. Die hebben een eigen rekeningnummer dat begint met een letter, bijv. A 123-45678 en geen eigen IBAN. Ik heb geen idee of andere banken ook zo'n mogelijkheid hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
_Eend_ schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:45:
[...]

Bij de ING heb je in ieder geval de mogelijkheid om 'virtuele' spaarrekeningen aan te maken. Die hebben een eigen rekeningnummer dat begint met een letter, bijv. A 123-45678 en geen eigen IBAN. Ik heb geen idee of andere banken ook zo'n mogelijkheid hebben
Scherp, je hebt helemaal gelijk. Daarnaast zie ik nu dat pinbetalingen ook geen IBAN in de transactie hebben staan. Dus ik zou een controle moeten doen op extra velden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
delta1 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:53:
Ik heb een Plaid koppeling met mijn bankrekeningen en wil dit zelf koppelen aan Firefly III omdat de bestaande Plaid importer niet helemaal werkt zoals ik zou willen en ik ook niet bekend ben met C# om dit zelf aan te kunnen passen.

Ik probeer een high level overzicht te krijgen van hoe ik via de Firefly III API een import zou moeten verzorgen. Onder de Import categorie in de documentatie zie ik geen POST API call staan voor. Deze had ik wel verwacht. Aan de andere kant zie ik de mogelijkheid om zelf transacties en crediteuren/debiteuren accounts toe te voegen.
Oh gebruik de /import calls niet, die zijn deprecated en hadden allang weg moeten zijn :$

Het importeren van data doe je zelf door transacties te POSTen naar het juiste /transactions endpoint. Ik zal even neuzen in de CSV importer waar je kan spieken, stay tuned.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Dit zijn de vier stappen van de CSV import routine [1]. De belangrijkste code zit in de laatste stap, waar de transacties naar de API worden geduwd [2]. Maarja die code is ook veel calls naar andere code [3] waar je niet veel aan hebt.

Maar gegeven de api docs [4] en het juiste endpoint ben je er al als je het volgende kan submitten vanuit jouw code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
{
    "transactions": [
        {
            "type": "withdrawal",
            "source_id": 1,
            "date": "2021-02-08",
            "description": "Test uit API",
            "destination_name": "Vrij in te vullen (gaat vanzelf goed)",
            "amount": "123.45",
            "category": "vrij in te vullen",
            "tags": ["import","door","api"]
        }
    ]
}

Sommige velden kan je vrij invullen, zoals de category_name en de destination_name.

[1] https://github.com/firefl...rtRoutineManager.php#L163
[2] https://github.com/firefl...ine/APISubmitter.php#L315
[3] https://github.com/JC5/ap.../Request/Request.php#L252
[4] https://api-docs.firefly-...sactions/storeTransaction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
Firefly III schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:07:
Dit zijn de vier stappen van de CSV import routine [1]. De belangrijkste code zit in de laatste stap, waar de transacties naar de API worden geduwd [2]. Maarja die code is ook veel calls naar andere code [3] waar je niet veel aan hebt.

Maar gegeven de api docs [4] en het juiste endpoint ben je er al als je het volgende kan submitten vanuit jouw code:
Bedankt, dit is precies wat ik zocht. _/-\o_ Nu kan ik hiermee verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lxz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-05 12:29

lxz

Een paar dagen geleden ontdekte ik Firefly III en heb het meteen geïnstalleerd. Ik ben erg onder de indruk van hoe uitgebreid het is en hoe eenvoudig het te gebruiken is via docker. Chapeau!

Nu loop ik er alleen tegenaan dat mijn Rabobank csv-export voor elke overboeking van mijn spaarrekening naar mijn lopende rekening (en v.v.) 2 transactie-regels aanmaakt. Namelijk 1 voor de afschrijving en 1 voor de bijschrijving

Firefly interpreteert deze regels echter anders, waardoor er geen hout meer klopt. Er wordt namelijk voor 1 transactie-regel automatisch zowel een afschrijving als een bijschrijving vastgelegd. En dat dus dubbel..

Ik las ergens dat Rabobank de opmaak van de csv's onlangs gewijzigd heeft en dat daar niets aan te doen is. Nu lijkt mij dat er meer Firefly-gebruikers bij de Rabobank zitten en dus ook dit probleem zouden moeten hebben.

Is hier een oplossing voor, anders dan alles met de hand te ontdubbelen alvorens te importeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever
lxz schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:39:
Een paar dagen geleden ontdekte ik Firefly III en heb het meteen geïnstalleerd. Ik ben erg onder de indruk van hoe uitgebreid het is en hoe eenvoudig het te gebruiken is via docker. Chapeau!

Nu loop ik er alleen tegenaan dat mijn Rabobank csv-export voor elke overboeking van mijn spaarrekening naar mijn lopende rekening (en v.v.) 2 transactie-regels aanmaakt. Namelijk 1 voor de afschrijving en 1 voor de bijschrijving

Firefly interpreteert deze regels echter anders, waardoor er geen hout meer klopt. Er wordt namelijk voor 1 transactie-regel automatisch zowel een afschrijving als een bijschrijving vastgelegd. En dat dus dubbel..

Ik las ergens dat Rabobank de opmaak van de csv's onlangs gewijzigd heeft en dat daar niets aan te doen is. Nu lijkt mij dat er meer Firefly-gebruikers bij de Rabobank zitten en dus ook dit probleem zouden moeten hebben.

Is hier een oplossing voor, anders dan alles met de hand te ontdubbelen alvorens te importeren?
Het is inderdaad een beetje gedoe. Ik heb ook meerdere rekeningen en haal elke keer over de csv bestanden een scriptje (sh) voordat ik ze importeer:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
sed -i "s/.*NL00RABO00000000.*//g" ./REKENING2.csv # rekeningnr van rekening 1, haal je uit rekening 2 csv 
sed -i "/^$/d" ./REKENING2.csv

#bij 3 rekeningen moet je rekening1 en 2 uit csv 3 halen:
sed -i "s/.*NL00RABO00000000.*//g" ./REKENING3.csv # rekeningnr van rekening 1, haal je uit rekening 3 csv
sed -i "s/.*NL00RABO00000001.*//g" ./REKENING3.csv # rekeningnr van rekening 2, haal je uit rekening 3 csv
sed -i "/^$/d" ./REKENING3.csv

cat ./REKENING1.csv ./REKENING2.csv ./REKENING3.csv > import.csv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Bever schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:39:
[...]

Het is inderdaad een beetje gedoe. Ik heb ook meerdere rekeningen en haal elke keer over de csv bestanden een scriptje (sh) voordat ik ze importeer:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
sed -i "s/.*NL00RABO00000000.*//g" ./REKENING2.csv # rekeningnr van rekening 1, haal je uit rekening 2 csv 
sed -i "/^$/d" ./REKENING2.csv

#bij 3 rekeningen moet je rekening1 en 2 uit csv 3 halen:
sed -i "s/.*NL00RABO00000000.*//g" ./REKENING3.csv # rekeningnr van rekening 1, haal je uit rekening 3 csv
sed -i "s/.*NL00RABO00000001.*//g" ./REKENING3.csv # rekeningnr van rekening 2, haal je uit rekening 3 csv
sed -i "/^$/d" ./REKENING3.csv

cat ./REKENING1.csv ./REKENING2.csv ./REKENING3.csv > import.csv
Ik ben nu een script aan het schrijven om makkelijk CSV's om te zetten tussen formaten, en heb wel zitten denken om hier een eigen dubbele check (gewoon op van en naar IBAN, geen rare dingen verder) in toe te voegen. Het maakt natuurlijk niet uit of ik een 'uitgave' vanuit mijn Knab export in Firefly zet, of een 'inkomst' vanuit mijn Rabobank export, in beide gevallen wordt zowel een uitgave als inkomst geregistreerd.

Al vind ik het wel raar dat Firefly bij jullie deze niet als dubbel ziet. Als dezelfde velden meegenomen worden en op dezelfde manier gemapt worden dan zou hij dat toch gewoon op moeten pikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
Oon schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:09:
[...]

Ik ben nu een script aan het schrijven om makkelijk CSV's om te zetten tussen formaten, en heb wel zitten denken om hier een eigen dubbele check (gewoon op van en naar IBAN, geen rare dingen verder) in toe te voegen. Het maakt natuurlijk niet uit of ik een 'uitgave' vanuit mijn Knab export in Firefly zet, of een 'inkomst' vanuit mijn Rabobank export, in beide gevallen wordt zowel een uitgave als inkomst geregistreerd.

Al vind ik het wel raar dat Firefly bij jullie deze niet als dubbel ziet. Als dezelfde velden meegenomen worden en op dezelfde manier gemapt worden dan zou hij dat toch gewoon op moeten pikken?
Firefly doet dit denk ik op basis van transactiereferentie, deze is tegenwoordig leeg bij een overboeking tussen rekeningen binnen je Rabo account.

Je zou dan moeten matchen op rekeningnr icm met transactiedatum en bedrag.... wat het natuurlijk wel iets foutgevoeliger maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
@lxz @Bever @Oon

De CSV importer werkt standaard niet met de transactiereferentie. Dat kan wel, maar in mijn eigen Rabo export zijn die niet nuttig. De transactie A>B heeft mij mij een andere referentie dan B>A. 8)7

Normaalgesproken doet Firefly III (niet specifiek de CSV importer) de dubbel check om te zien of een transactie uniek is. Dat gaat aan de hand van alle velden, dus niet alleen de referentie. Die check kan je uitzetten maar dan loop je het risico dat zowel A>B als B<A wordt opgeslagen. Niet omdat het van/naar anders is dan naar/van, maar omdat de Rabobank de twee transacties andere referenties meegeeft en een andere omschrijving geeft.

Wat je ook importeert, A>B of B>A, Firefly III maakt er "van A naar B" van. Dat gaat prima, werkt al jaren. Maar als de ene transactie een andere referentie heeft, of een andere beschrijving dan gaat de dubbele transactie check op zijn plaat.

In de CSV importer 2.5.0 zit een functie die deze check negeert en alleen kijkt naar een referentie, zoals het volgnummer. Welke referentie en waar die staat moet je zelf instellen. Dat zou kunnen werken, ware het niet dat Rabobank de transactie A>B en de transactie B>A verschillende referenties meegeeft. Het volgnummer uit de CSV gaat namelijk per rekening.

Je hebt een paar opties:

• Cleanup van de CSV bestanden zoals al aangegeven.
• Importeer alleen de van/naar rekening, bedrag en datum. Dan is de transactie niet uniek meer. Maarja, je verliest wel veel meta data.

Een geadvanceerdere optie is dat je zelf iets programmeert dat een fingerprint (SHA1 hash?) toevoegt aan een extra kolom. Als je die fingerprint doet aan de hand van bron/doel/bedrag/datum dan pluk je de dubbele transacties er zo uit. Maar dat is wel een klusje nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lxz

lxz

Ah bedankt voor de heldere uitleg @Firefly III . Jammer dat Rabobank niet dezelfde referenties hanteert, dat zou het een stuk eenvoudiger maken.

Ik ga denk ik ook maar gebruik maken van hetgeen @Bever voorstelt (bedankt voor het delen van je script). Het gaat mij vooral om de initiële import, omdat het daarbij vrij veel werk is om handmatig te filteren. Voor het bijladen kan ik het prima met de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RlndVt
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-05 16:39
Ik heb gisteren de docker cron job ingesteld en die heeft vanacht goed afgevuurd. Maar gaat dit niet fout bij de tweede nacht? Dan gaat `wget` toch klagen over dat het bestand '[token]' al bestaat?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
~ # crontab -l
0 3 * * * wget fireflyiii:8080/cron/run/[token]
~ # ls -l
total 4
-rw-r--r--    1 root     root           144 Feb 10 03:00 [token]
~ # cat [token]
The recurring transaction cron job fired successfully.<br>
The auto budget cron job fired successfully.<br>
The telemetry cron job did not fire.~ #

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

RlndVt schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:53:
Ik heb gisteren de docker cron job ingesteld en die heeft vanacht goed afgevuurd. Maar gaat dit niet fout bij de tweede nacht? Dan gaat `wget` toch klagen over dat het bestand '[token]' al bestaat?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
~ # crontab -l
0 3 * * * wget fireflyiii:8080/cron/run/[token]
~ # ls -l
total 4
-rw-r--r--    1 root     root           144 Feb 10 03:00 [token]
~ # cat [token]
The recurring transaction cron job fired successfully.<br>
The auto budget cron job fired successfully.<br>
The telemetry cron job did not fire.~ #
Je kan beter curl gebruiken ipv wget, evt. met een echo ('>') naar /dev/null zodat deze niet naar je gemaild wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RlndVt
Goede tip, Ik gebruikte de methodiek zoals beschreven in de documentatie. [1] Die maakt echter gebruik van kale alpine waar geen curl is inbegrepen.

[1] https://docs.firefly-iii....d-the-docker-compose-file

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

RlndVt schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:28:
Goede tip, Ik gebruikte de methodiek zoals beschreven in de documentatie. [1] Die maakt echter gebruik van kale alpine waar geen curl is inbegrepen.

[1] https://docs.firefly-iii....d-the-docker-compose-file
Je zou dan je eigen image kunnen maken waar je curl aan toevoegt, of evt. de cron vanuit de host kunnen triggeren dmv `docker exec`

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Op zich ben je er vrij snel achter wat wget doet als je het twee keer achter elkaar draait.

code:
1
wget https://gathering.tweakers.net;wget https://gathering.tweakers.net

Het resultaat na een paar keer

code:
1
2
3
4
-rw-rw-r-- 1 vagrant vagrant  86K Feb 10 18:50 index.html
-rw-rw-r-- 1 vagrant vagrant  86K Feb 10 18:50 index.html.1
-rw-rw-r-- 1 vagrant vagrant  86K Feb 10 18:50 index.html.2
-rw-rw-r-- 1 vagrant vagrant  86K Feb 10 18:50 index.html.3

:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Firefly III schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:50:
Op zich ben je er vrij snel achter wat wget doet als je het twee keer achter elkaar draait.

code:
1

code:
1
2
3
4
Maar dat lijkt me ook niet ideaal toch? Je zou gewoon een headless request willen met alleen output als er iets fout gaat, waarin curl gebruikelijk is omdat die dat standaard doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RlndVt
Oon schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:42:
[...]

Je zou dan je eigen image kunnen maken waar je curl aan toevoegt, of evt. de cron vanuit de host kunnen triggeren dmv `docker exec`
Zat ik ook aan te denken, een build mapje met
code:
1
apk add curl
en dan kun je alles in de log laten.

Voor nu heb ik de wget veranderd naar:

code:
1
0 3 * * * rm -f out.log && wget fireflyiii:8080/cron/run/[token] -O out.log
Firefly III schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:50:

code:
1

code:
1
2
3
4

:7
Gnu wget misschien maar de versie van alpine/busybox niet.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
# cd ~
~ # ls
~ # wget fireflyiii:8080/cron/run/[token]
Connecting to fireflyiii:8080 (10.0.3.5:8080)
saving to '[token]'
[token] 100% |*******************************************************************************************************************************************************************************************************************************|   144  0:00:00 ETA
'[token]' saved
~ # wget fireflyiii:8080/cron/run/[token]
Connecting to fireflyiii:8080 (10.0.3.5:8080)
wget: can't open '[token]': File exists

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Oon schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:53:
[...]

Maar dat lijkt me ook niet ideaal toch? Je zou gewoon een headless request willen met alleen output als er iets fout gaat, waarin curl gebruikelijk is omdat die dat standaard doet
True, maar aangezien er geen storage zit in het image is het nou ook weer niet zo kritiek. Dus na de shutdown en het draaien van de cron is het foetsie volgens mij.

Dat gezegd hebbende, ik zal de pagina eens aanpassen:

code:
1
wget -O- -q https://tweakers.net > /dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
RlndVt schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:56:
[...]

code:
1
 wget: can't open '[token]': File exists
Oh dat is wel weer jammer ja 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RlndVt
Firefly III schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:58:
[...]

True, maar aangezien er geen storage zit in het image is het nou ook weer niet zo kritiek. Dus na de shutdown en het draaien van de cron is het foetsie volgens mij.
Zolang de docker volume blijft leven zou het oneindig door groeien. Dit is dan alsnog niet veel omdat het 3 regels tekst zijn maar ja.:)
Dat gezegd hebbende, ik zal de pagina eens aanpassen:

code:
1
wget -O- -q https://tweakers.net > /dev/null
Dat is een stuk eleganter dan mijn oplossing. Is het mogelijk om de output wel in de docker logs terug te kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lxz

lxz

Firefly lijkt me erg fijn als tool om financiën te managen, maar ik merk dat ik niet helemaal goed begrijp hoe ik het moet gebruiken.

Ik heb inmiddels mijn (ontdubbelde) Rabobank-exports ingelezen vanaf 01-01-2020, maar ik weet niet zo goed hoe ik nu verder moet; wat is een handige aanpak?

Begin ik met het toevoegen van categorieën of met contracten? of juist Budgetten?
Hoe kan ik al mijn AlbertHeijn-transacties mappen zodat ze onder 'Albert Heijn' vallen, of kan dat alleen tijdens het importeren?

Is er misschien een soort stappenplan om Firefly III te gebruiken zoals bedoeld is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

lxz schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:26:
Firefly lijkt me erg fijn als tool om financiën te managen, maar ik merk dat ik niet helemaal goed begrijp hoe ik het moet gebruiken.

Ik heb inmiddels mijn (ontdubbelde) Rabobank-exports ingelezen vanaf 01-01-2020, maar ik weet niet zo goed hoe ik nu verder moet; wat is een handige aanpak?

Begin ik met het toevoegen van categorieën of met contracten? of juist Budgetten?
Hoe kan ik al mijn AlbertHeijn-transacties mappen zodat ze onder 'Albert Heijn' vallen, of kan dat alleen tijdens het importeren?

Is er misschien een soort stappenplan om Firefly III te gebruiken zoals bedoeld is?
Ik ben zelf begonnen met het uitzoeken van mijn maandelijkse kosten zodat ik op basis daarvan budgetten kan instellen.

Mappen van transacties aan bestaande rekeningen (dus bijv Albert Heijn) doe je inderdaad bij het importeren, maar het kan lastig zijn om dan ook alle verschillende Albert Heijn filialen aan dezelfde AH te koppelen. Ik ga dat zelf achteraf oplossen door gewoon een query te schrijven om twee accounts samen te voegen (dus op basis van een parameter in meerdere tabellen ID 2 vervangen door ID 1, en daarna het record voor ID 2 verwijderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
RlndVt schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:02:
[...]

Zolang de docker volume blijft leven zou het oneindig door groeien. Dit is dan alsnog niet veel omdat het 3 regels tekst zijn maar ja.:)

[...]

Dat is een stuk eleganter dan mijn oplossing. Is het mogelijk om de output wel in de docker logs terug te kunnen vinden?
Yes, en eventueel in de logs van de Firefly III container.
lxz schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:26:

Hier beginnen en dan het rijtje af: https://docs.firefly-iii.org/csv/usage/upload/
Oon schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:45:
[...]

Ik ben zelf begonnen met het uitzoeken van mijn maandelijkse kosten zodat ik op basis daarvan budgetten kan instellen.

Mappen van transacties aan bestaande rekeningen (dus bijv Albert Heijn) doe je inderdaad bij het importeren, maar het kan lastig zijn om dan ook alle verschillende Albert Heijn filialen aan dezelfde AH te koppelen. Ik ga dat zelf achteraf oplossen door gewoon een query te schrijven om twee accounts samen te voegen (dus op basis van een parameter in meerdere tabellen ID 2 vervangen door ID 1, en daarna het record voor ID 2 verwijderen).
Regels maken kan, zelf knutselen werkt ook prima. Voor transacties is het voldoende om in de "transactions" table het "account_id" te updaten van oud naar nieuw. Gebruik het ID uit de URL (/accounts.show/xxx)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan Klok
  • Laatst online: 11-05 20:49
@Firefly III
Vorig jaar februari heb ik geprobeerd Firefly III werkend te krijgen in docker, hier destijds ook nog wat berichten geplaatst, en uiteindelijk is dat gelukt.
Vervolgens liep ik tegen het probleem van cronjobs aan... ik kreeg het niet werkend, en was het zat om er tijd in energie in te stoppen.
Dit jaar dacht ik, laat ik het nogmaals proberen, en met wat gedoe is het gelukt, cronjob draait op de vm waar de dockercontainer op draait.

En ik moet zeggen, het ziet er allemaal erg goed en mooi uit! complimenten!

Dus ik alles keurig inrichten, alle contracten erin, budgets erin... en vervolgens maar zoeken naar de knop hoe ik kan zien wat mijn status zal zijn over X maanden.
Omdat ik dat niet kon vinden toch maar eens de site gecheckt...:

Prediction, forecasting, future gazing
Firefly III won't support the ability to predict expenses, give you a look into the future or do financial planning. The present is hard enough to manage at the moment.

Laat dat nou precies de reden zijn waarom ik het graag zou willen gebruiken....

Tot nu gebruikte ik een excel, met daarin de vaste kosten en inkomsten gedefinieerd, en per maand, als eventuele extra uitgaven... dus eigenlijk de contracten en de budgetten als in Firefly.

Het lijkt mij dan ook relatief eenvoudig om een optie te maken in Firefly om inzichtelijk te maken wat de toekomst ongeveer gaat brengen. Voorwaarde is dat je je inkomsten en uitgaven hebt gedefinieerd in contracten/budgetten en dat alle overige zaken in budgetten zit.
Dus om uit te rekenen waar ik in 1 mei zit, is huidig: + verwachte inkomsten - verwachte uitgaven van restant feb + maart en april.
(dus stel, 1 feb 10.000 op de rekening, vast inkomsten is 4.000, vaste uitgeven zijn 2.500, overig uit budget verschilt per maand, maakt: 10.000 + 4.000 - 2.500 - 500 + 4.000 - 2.500 - 100 + 4.000 - 2.500 - 900 =13.000)

Of denk ik er nu net iets te makkelijk over?

Dit systeem is natuurlijk niet 100% waterdicht, immers, hierin wordt geen rekening gehouden met onverwachte uitgaven... maar in mijn excel had ik daar gewoon een budget van elke maand 200 euro voor, dus doorgerekend over 3 maanden was dat - 600 wat er misschien wel helemaal niet af was gegaan, of andersom, er dik overheen....
Ik gebruik dat dan ook als +/- verwachting, ipv "ik weet zeker dat ik zoveel geld heb op datum X".

ik hoor graag van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Hey @Arjan Klok, thanks allereerst voor de complimenten. Ik weet niet helemaal zeker wat je wilt dat ik zeg :P.

Mijn eigen praktijkervaring laat zien dat zo'n toekomst-view 90% van de tijd niet relevant is tegen de tijd dat je op dat punt in de toekomst bent aangekomen. De situatie verandert sneller dan je denkt, onverwachte uitgaven gooien roet in het eten of je plannen veranderen. Daarnaast is dit een "zoveel mensen zoveel wensen"-dingetje waarbij jij maar één simpel overview nodig hebt maar ik moet ze allemaal gaan zitten bouwen. En dan heb je een schuine lijn omhoog in een chart, joepie.

Het helpt ook niet dat Firefly III nu maar beperkt de mogelijkheid heeft om de toekomst uberhaupt vast te leggen. Je komt een heel eind met recurring transacties en budgetten, maar de manier waarop ik Firefly III heb bedacht is gewoon meer gefocust op het hier en nu.

Dan eindig je met een overview dat misschien ongeveer klopt aan de hand van je inkomsten en uitgaven. Daar moet ik veel tijd in steken ten koste van allemaal andere dingen, terwijl jij middels een Excelsheet en twee regels getallen zo kan uitrekenen wat je wilt weten.

Gebruik de inhoud van Firefly III, de rapportages, de API en de resultaten uit het verleden om je eigen toekomst-Excel beter te maken. Meer kan ik op dat gebied niet voor je doen ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Ik denk dat het ook belangrijk is om niet te vergeten dat Firefly III gebruikt wordt/kan worden voor zowel een kleine vaste boekhouding als een enorme administratie met heel veel variabele I/O en het dus ook niet altijd mogelijk is om überhaupt een relevante schatting te maken van de situatie over een dag of twee.

@Firefly III wat dat betreft zou het wel super zijn als we zelf views of rapportages konden aanmaken binnen Firefly III op basis van een query en/of drag & drop interface. Daarmee zou bijvoorbeeld deze usecase ook afgevangen kunnen worden door een eigen berekening te doen die dan gelinkt is aan realtime data in Firefly, en op een later tijdstip opgeroepen kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Ja dat zou wel super cool zijn idd. Maar op zich. De nieuwe layout die ik aan het bouwen ben maakt 100% gebruik van de API. Dat betekent dat mijn rapportages minstens door de API geleverd moeten kunnen worden en dat scheelt al een hoop. De huidige API is toch het betere CRUD-werk en verder niks.

Met zulke endpoints kom je al een heel eind. Gecombineerd met iets als Airtable of Decipad haal je live info op uit Firefly III en dan ga je zelf aan het rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
Firefly III schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:07:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
{
    "transactions": [
        {
            "type": "withdrawal",
            "source_id": 1,
            "date": "2021-02-08",
            "description": "Test uit API",
            "destination_name": "Vrij in te vullen (gaat vanzelf goed)",
            "amount": "123.45",
            "category": "vrij in te vullen",
            "tags": ["import","door","api"]
        }
    ]
}
Is er een mogelijkheid dat ik bij een withdrawal een destination definieer op basis van IBAN of een rekeningnummer? Een naam van het account lijkt mij wat vatbaar voor veranderingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Oon schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:28:
[...]

Wat gebeurt er als je je script (of de inhoud ervan) handmatig uitvoert? Doet hij het dan wel?
Ik zag dat de cronjob hulp pagina is aangepast, het eerste deel van het script bevat nu /usr/local/bin/php i.p.v. /usr/bin/php.

Ik ben uiteindelijk sinds vandaag overgestapt op de Unraid software en hier deed de Cronjob het direct _/-\o_ - ik kan nu eindelijk zonder zorgen Firefly III gaan gebruiken.

Overigens is Unraid echt een verademing vergeleken met Synology...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
delta1 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:12:
[...]

Is er een mogelijkheid dat ik bij een withdrawal een destination definieer op basis van IBAN of een rekeningnummer? Een naam van het account lijkt mij wat vatbaar voor veranderingen.
Yes, je kan destination_iban opgeven, even uit mijn hoofd kan je daar ook mee refereren aan een account.

• delta1
Firefly III schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 06:18:
[...]

Yes, je kan destination_iban opgeven, even uit mijn hoofd kan je daar ook mee refereren aan een account.
Ah super! Die zag ik niet in de schema staan van de body van de POST /api/v1/transactions endpoint, maar wel in de voorbeeld data. Ik ga binnenkort testen.

Voor 99% van mijn transacties zal dit volstaan. Maar ik gebruik in sommige gevallen ook het account number veld. Kan ik hier ook op identificeren? Normaal zou ik het gewoon gaan testen, maar die mogelijkheid heb ik momenteel niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
delta1 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:38:
[...]

Ah super! Die zag ik niet in de schema staan van de body van de POST /api/v1/transactions endpoint, maar wel in de voorbeeld data. Ik ga binnenkort testen.

Voor 99% van mijn transacties zal dit volstaan. Maar ik gebruik in sommige gevallen ook het account number veld. Kan ik hier ook op identificeren? Normaal zou ik het gewoon gaan testen, maar die mogelijkheid heb ik momenteel niet.
Het account number veld kan je daar nog niet voor gebruiken helaas. Ik ben bezig het documenteren van de search endpoints waarmee je op account nummer kan zoeken, dan heb je altijd het juiste ID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Klok
  • Laatst online: 11-05 20:49
Firefly III schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:04:
Hey @Arjan Klok, thanks allereerst voor de complimenten. Ik weet niet helemaal zeker wat je wilt dat ik zeg :P.

Mijn eigen praktijkervaring laat zien dat zo'n toekomst-view 90% van de tijd niet relevant is tegen de tijd dat je op dat punt in de toekomst bent aangekomen. De situatie verandert sneller dan je denkt, onverwachte uitgaven gooien roet in het eten of je plannen veranderen. Daarnaast is dit een "zoveel mensen zoveel wensen"-dingetje waarbij jij maar één simpel overview nodig hebt maar ik moet ze allemaal gaan zitten bouwen. En dan heb je een schuine lijn omhoog in een chart, joepie.

Het helpt ook niet dat Firefly III nu maar beperkt de mogelijkheid heeft om de toekomst uberhaupt vast te leggen. Je komt een heel eind met recurring transacties en budgetten, maar de manier waarop ik Firefly III heb bedacht is gewoon meer gefocust op het hier en nu.

Dan eindig je met een overview dat misschien ongeveer klopt aan de hand van je inkomsten en uitgaven. Daar moet ik veel tijd in steken ten koste van allemaal andere dingen, terwijl jij middels een Excelsheet en twee regels getallen zo kan uitrekenen wat je wilt weten.

Gebruik de inhoud van Firefly III, de rapportages, de API en de resultaten uit het verleden om je eigen toekomst-Excel beter te maken. Meer kan ik op dat gebied niet voor je doen ben ik bang.
Dank voor je reactie.
En ik snap je helemaal...
Zal voor mij een andere manier van werken moeten worden.
Ipv te kijken, wat er wanneer staat zodat die investering/aankoop kan, gewoon daadwerkelijk spaarpotjes aanmaken.

Het werken met een API heb ik nog nooit gedaan, dus dat zal even uitzoeken worden.

Overigens las ik dat je bezig bent met nieuwe layout, succes daarmee en bedankt voor alle tijd en moeite die je erin steekt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Arjan Klok schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:42:
[...]

Dank voor je reactie.
En ik snap je helemaal...
Zal voor mij een andere manier van werken moeten worden.
Ipv te kijken, wat er wanneer staat zodat die investering/aankoop kan, gewoon daadwerkelijk spaarpotjes aanmaken.

Het werken met een API heb ik nog nooit gedaan, dus dat zal even uitzoeken worden.

Overigens las ik dat je bezig bent met nieuwe layout, succes daarmee en bedankt voor alle tijd en moeite die je erin steekt!!
No problem, mijn plezier.

Toevallig heeft deze dude een Excel gemaakt die de API gebruikt. Het is echt geen slim idee om de XLSM die hier staat zomaar te downloaden, maar de code staat in een comment ergens en die kan wel van pas komen.

https://old.reddit.com/r/...ng_transactions_and_such/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:06
Het ligt volgens mij helemaal aan mij, maar heb eindelijk weer eens tijd gehad om FireFly III te installeren.
Enige wat ik veranderd heb, is de poort nummer. 8089:80.
Daarbij maak ik gebruik van de Docker-compose.
Nu krijg ik bij localhost:8089 de volgende melding van de site: ERR_CONNECTION_REFUSED
Alle opties die ik tegen kom, werken niet voor mij.
Overigens ook voor de zekerheid 80:8089 geprobeerd, maar dat doet uiteraard niets.
Probleem is ook dat de standaard poort al gebruikt wordt voor Unifi (wat ik ook nog om moet hacken. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Arunia op 23-02-2021 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-05 17:29
Arunia schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:59:
Het ligt volgens mij helemaal aan mij, maar heb eindelijk weer eens tijd gehad om FireFly III te installeren.
Enige wat ik veranderd heb, is de poort nummer. 8089:80.
Daarbij maak ik gebruik van de Docker-compose.
Nu krijg ik bij localhost:8089 de volgende melding van de site: ERR_CONNECTION_REFUSED
Alle opties die ik tegen kom, werken niet voor mij.
Overigens ook voor de zekerheid 80:8089 geprobeerd, maar dat doet uiteraard niets.
Probleem is ook dat de standaard poort al gebruikt wordt voor Unifi (wat ik ook nog om moet hacken. :P
Volgens mij snap jij de port-mapping in docker-compose nog niet helemaal. "8089:80" betekent "ik wil dat poort 80 binnen de container op de host op poort 8089 beschikbaar is.

Voorzover ik weet luistert firefly in de docker-container op poort 8080, dus als jij naar localhost:8089 wilt kunnen connecten heb je "8089:8080" nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
@Vloris Portmapping snap ik wel degelijk. Maar had niet gezien dat het 8080 is en niet 80.
Ik zie mijn fout al. Ik had de 8080 aangepast ipv de 80. Vandaar.
Dan moet het wel werken. :P

Werkt in één keer. Dat was hem dus.

[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 23-02-2021 12:26 ]

• Arunia
Hoop deze week eens rustig te gaan zitten ervoor.
Twijfel of ik een langere periode importeer, of gewoon vanaf het salaris (wij rekenen altijd vanaf salaris tot salaris en niet vanaf de 1e t/m de laatste van een maand) op dat bedrag beginnen en van daar uit verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Arunia schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:26:
Twijfel of ik een langere periode importeer, of gewoon vanaf het salaris (wij rekenen altijd vanaf salaris tot salaris en niet vanaf de 1e t/m de laatste van een maand) op dat bedrag beginnen en van daar uit verder.
Ik zou eerst eens beginnen met recente gegevens, op basis daarvan e.e.a. instellen, en dan pas een langere periode importeren. Bestaande transacties zou hij dan netjes moeten herkennen (zo niet, dan heb je meteen een gat ontdekt in je imports) en dat scheelt je een hele hoop nabewerking.

Ik heb 'm nu zo ver dat ik mijn data leeg kan gooien en mijn Rabobank vanaf ~2010 in één keer kan importeren zonder problemen, moet alleen nog wat expense accounts ontdubbelen (zoals alle verschillende Albert Heijns en Jumbo's), maar verder werkt het super. Nu de andere banken waar ik een rekening heb nog..

• Arunia
@Oon Dat is een goed begin inderdaad.

Zit er ook aan te denken om bepaalde overschrijvingen e.d. van onszelf een code mee te geven om die automatisch te laten regelen.
Bijvoorbeeld een voorschot op iets van de gezamenlijke rekening welke dan automatisch wordt verrekend. Maar dat is allemaal van latere zorg.
Twijfel even waar ik dat zou moeten plaatsen. Want het is geen potje oid. Want dat geld moet eigenlijk gewoon terug komen. Andere opties zijn meer maandelijks terugkomende betalingen e.d., maar dat is het ook weer niet.

[ Voor 103% gewijzigd door Arunia op 25-02-2021 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Ik heb inmiddels een converter geschreven voor de Knab CSV's, perfect is hij niet maar ik kan deze nu wel met de CSV importer importeren.

Ik zit nu alleen met het volgende: Voor mijn eigen rekeningen worden nu een Revenue account, Asset account én Expense account aangemaakt. Hierbij wordt alleen de naam ingevuld, en niet de bijbehorende IBAN.

Is er een manier om dit op te lossen (behalve het samenvoegen van deze accounts)? Ik ging er eigenlijk vanuit dat de auto mapping van de importer dit wel automatisch zou aanvullen en dus bij het mappen van een rekening op mijn naam ook meteen naar de IBAN zou kijken om te zien of deze al bestaat, maar dat blijkt dus niet het geval te zijn.
Is het de bedoeling dat ik alleen map op IBAN en niet op naam? En is er een manier om transacties aan te laten maken tussen twee eigen Asset accounts, in plaats van dat hier een Revenue/Expense account voor aangemaakt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Oon schreef op zondag 28 februari 2021 @ 05:58:
Ik heb inmiddels een converter geschreven voor de Knab CSV's, perfect is hij niet maar ik kan deze nu wel met de CSV importer importeren.

Ik zit nu alleen met het volgende: Voor mijn eigen rekeningen worden nu een Revenue account, Asset account én Expense account aangemaakt. Hierbij wordt alleen de naam ingevuld, en niet de bijbehorende IBAN.

Is er een manier om dit op te lossen (behalve het samenvoegen van deze accounts)? Ik ging er eigenlijk vanuit dat de auto mapping van de importer dit wel automatisch zou aanvullen en dus bij het mappen van een rekening op mijn naam ook meteen naar de IBAN zou kijken om te zien of deze al bestaat, maar dat blijkt dus niet het geval te zijn.
Is het de bedoeling dat ik alleen map op IBAN en niet op naam? En is er een manier om transacties aan te laten maken tussen twee eigen Asset accounts, in plaats van dat hier een Revenue/Expense account voor aangemaakt wordt?
Die moet je even wat beter uitleggen. Want op zich werkt dit prima. Heb je ook de bijbehorende IBAN rollen gebruikt?

In dit voorbeeld bijvoorbeeld zie je 3x een andere opposing account name, maar 3x dezelfde IBAN.

code:
1
2
3
4
date-transaction,description,amount,destination_name,destination_iban
20170101,"Some test transaction 1",-12.34,NewAccount,NL89RABO7910683588
20170101,"Some test transaction 2",-12.34,,NL89RABO7910683588
20170101,"Some test transaction 3",-12.34,"Andere naam",NL89RABO7910683588

Als je dit importeert met de juiste config (opposing name & opposing iban) komen ze 3x bij dezelfde account uit. In dit geval is dat een expense account, want er bestond nog geen rekening met dit IBAN.

Als je zelf een asset account met IBAN NL89RABO7910683588 maakt worden het magischerwijs 3 transfers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Arunia schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:26:
Heeft weinig zin, vind ik zelf. Zit je eindeloos te importeren en je kijkt er nooit meer naar. Leuk zondagmiddagverdrijf dat wel.

Pak hooguit vanaf 1 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Firefly III schreef op zondag 28 februari 2021 @ 06:59:
[...]

Die moet je even wat beter uitleggen. Want op zich werkt dit prima. Heb je ook de bijbehorende IBAN rollen gebruikt?

In dit voorbeeld bijvoorbeeld zie je 3x een andere opposing account name, maar 3x dezelfde IBAN.

code:
1
2
3
4
date-transaction,description,amount,destination_name,destination_iban
20170101,"Some test transaction 1",-12.34,NewAccount,NL89RABO7910683588
20170101,"Some test transaction 2",-12.34,,NL89RABO7910683588
20170101,"Some test transaction 3",-12.34,"Andere naam",NL89RABO7910683588

Als je dit importeert met de juiste config (opposing name & opposing iban) komen ze 3x bij dezelfde account uit. In dit geval is dat een expense account, want er bestond nog geen rekening met dit IBAN.

Als je zelf een asset account met IBAN NL89RABO7910683588 maakt worden het magischerwijs 3 transfers.
Ik heb nu mijn import config aangepast om alleen IBAN aan beide kanten te mappen, en nu lijkt het inderdaad beter te gaan.

Ik zie wel dat de data voor 2017 erg rommelig is (toen er nog niet altijd een IBAN was), nou is data die zou oud is gelukkig totaal niet relevant dus dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Oon schreef op zondag 28 februari 2021 @ 07:09:
[...]

Ik heb nu mijn import config aangepast om alleen IBAN aan beide kanten te mappen, en nu lijkt het inderdaad beter te gaan.

Ik zie wel dat de data voor 2017 erg rommelig is (toen er nog niet altijd een IBAN was), nou is data die zou oud is gelukkig totaal niet relevant dus dat is geen probleem.
Check. In principe hoef je op IBAN niet te mappen, maar ik snap dat je dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Firefly III schreef op zondag 28 februari 2021 @ 07:48:
[...]

Check. In principe hoef je op IBAN niet te mappen, maar ik snap dat je dat doet.
Wat gebeurt er als ik helemaal niks map dan? Gebruikt hij dan gewoon automapping voor alle relevante velden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Firefly III Dank je. Dat is ook inderdaad waar. Hooguit om te kunnen zien hoe het verloop is geweest qua uitgaven van voor het registreren.

Vraagje, hoe doen mensen dat met voor schieten e.d.
Wij willen heel soms als iets echt nodig is (we werken met zakgeld :P), nog wel eens van het spaar iets voor schieten.
Nu hou ik dat in een lijstje bij, maar handiger zou zijn om dit meteen in Firefly mee te pakken. Ook bij terug betalen dat het daar vanaf gaat.
Zit te twijfelen over een spaarrekening waar ik iets mee kan doen, maar denk dat dat het niet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Oon schreef op zondag 28 februari 2021 @ 08:14:
[...]

Wat gebeurt er als ik helemaal niks map dan? Gebruikt hij dan gewoon automapping voor alle relevante velden?
Yes. Hij herkent gewoon alles en als het niet bestaat maakt-ie het. Mapping is handig om alle varianten van Albert Heijn bij elkaar te vegen bijvoorbeeld.
Arunia schreef op zondag 28 februari 2021 @ 09:52:
@Firefly III Dank je. Dat is ook inderdaad waar. Hooguit om te kunnen zien hoe het verloop is geweest qua uitgaven van voor het registreren.

Vraagje, hoe doen mensen dat met voor schieten e.d.
Wij willen heel soms als iets echt nodig is (we werken met zakgeld :P), nog wel eens van het spaar iets voor schieten.
Nu hou ik dat in een lijstje bij, maar handiger zou zijn om dit meteen in Firefly mee te pakken. Ook bij terug betalen dat het daar vanaf gaat.
Zit te twijfelen over een spaarrekening waar ik iets mee kan doen, maar denk dat dat het niet is.
Een lijstje is voorlopig handiger. Je kan ook iets met tags en transaction links doen, maar dat is nog niet heel erg user friendly. Ik ben bezig met een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Firefly III Helemaal top! Dan hou ik het voorlopig op mijn lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Ik heb inmiddels al mijn rekeningen geïmporteerd, alleen zit ik nog met creditcard waar het niet helemaal lekker gaat. De CSV die ik hiervoor heb heeft allemaal positieve bedragen die afgeschreven zijn, en dan één transactie met een negatief bedrag voor de maandelijkse betaling. Er zitten nergens rekeningnummers aan vast, alleen mijn naam in het 'embossingName' veld, maar dat is bij die transactie ook niet het geval.

Nou kan ik e.e.a. wel aanvullen/voorbewerken met het converter script dat ik geschreven heb, maar het is toch wel lastig. Een voorbeeld van een gewone transactie en de incasso, in het formaat dat mijn userscript van de ICS website haalt:
code:
1
2
3
4
lastFourDigits,countryCode,transactionDate,description,billingAmount,billingCurrency,sourceAmount,sourceCurrency,merchantCategoryCodeDescription,typeOfTransaction,batchNr,batchSequenceNr,typeOfPurchase,processingTime,indicatorExtraCard,embossingName,directDebitState,mobile,loyaltyPoints,chargeBackAllowed
"","   ","2020-06-29","GEINCASSEERD VORIG SALDO",-342.63,"EUR",-342.63,"EUR","","P",<id>,<id>,"OTHER","","","","",false,"",false
"0223","NLD","2020-06-29","NETFLIX.COM <een of andere code> NLD",13.99,"EUR",13.99,"EUR","Cable and other Pay TV","T",<id>,<id>,"ONLINE","06:17:50","H","<mijn naam>","",false,"",true
"0223","NLD","2020-06-28","DISNEY PLUS <een of andere code> NLD",6.99,"EUR",6.99,"EUR","Digital Goods-Audiovisual","T",<id>,<id>,"OTHER","12:06:04","H","<mijn naam>","",false,"",true

De IDs die ik weggehaald heb zijn weinig relevant, en mijn naam is ook gewoon mijn voorletters en achternaam zoals ze op mijn creditcard staan.

Is dit op de een of andere manier te importeren? Of moet ik dan toch in mijn converter een account number veld gaan toevoegen en hier een transactie tussen mijn creditcard en bankrekening van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Nou jongens, ik word zodoende ooit nog eens Linux expert :+ Waarschijnlijk is onderstaande gesneden koek voor de meesten van jullie, maar wellicht kan ik iemand hiermee nog uit de brand helpen mocht die er tegen aan lopen.

Ik kreeg al een aantal keer de volgende melding als ik Firefly III opende (maar dan met een andere datum):
code:
1
The stream or file "/var/www/firefly-iii/storage/logs/ff3-cli-2021-03-02.log" could not be opened: failed to open stream: Permission denied

Cronjob weer proberen te runnen en ik kwam erachter dat die dus schijnbaar als root runde. Geen rekening gehouden met "--user www-data". Overigens draai ik Unraid en als ik de cronjob run op de volgende manier krijg ik een foutmelding:
code:
1
docker exec firefly-iii --user www-data /usr/local/bin/php /var/www/html/artisan firefly-iii:cron

Toen maar geprobeerd om de toevoeging "--user www-data" voor de container ID te zetten:
code:
1
docker exec --user www-data firefly-iii /usr/local/bin/php /var/www/html/artisan firefly-iii:cron

Warempel! Het werkt, de code execute. Echter, omdat ik voorheen de cronjob als root runde, kan er niet geschreven worden (permission denied). Ik dus via de Unraid Terminal het volgende ingevoerd (na wat kleine zoektochtjes op het net en James' Github):
code:
1
docker exec -it firefly-iii bash

Vervolgens via cd genavigeerd naar de /storage/logs folder en daar het ls -l commando uitgevoerd en inderdaad, de logfile is als root aangemaakt in de group root. Weer wat Googles verder en de volgende commando's uitgevoerd:
code:
1
2
chown www-data ff3-cli-2021-03-02.log
chgrp www-data ff3-cli-2021-03-02.log

Daarna weer ls -l gedraaid en nu staan de permissies goed. Hierna de cronjob gedraaid en die execute! Ik neem aan dat hiermee mijn log issues opgelost zijn O+.

Overigens, wat een heerlijk programma. Ik merk nu al in mijn korte tijd wat verbeteringen ten opzichte van YNAB: onder andere het terug laten komen van betalingen rekening houdend met het weekend!!! Zo'n simpel iets, maar wat zoveel oplevert...

Ik vervolg mijn weg verder met mijn Firefly installatie, die nu eindelijk goed loopt en via een reverse proxy mooi te bereiken is via mijn eigen (DuckDNS) domein :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Wat leuk om te lezen @JDFS, blij om te horen dat het allemaal bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RlndVt
Met docker-swarm zou ik toch gewoon twee replica's van 'jc5x/firefly-iii:latest' kunnen draaien, die beiden naar 1 replica van de database refereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
RlndVt schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:31:
Met docker-swarm zou ik toch gewoon twee replica's van 'jc5x/firefly-iii:latest' kunnen draaien, die beiden naar 1 replica van de database refereren?
Ja, maar houd rekening met twee dingen:

- Geuploade attachments doen het wellicht niet, omdat ze toevallig op de andere node staan.
- Je gaat sessies kwijt raken als die niet via de DB worden gemanaged. Dus dan ben je weer uitgelogd of je wordt teruggestuurd naar de verkeerde pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0lden23
Firefly III schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:53:
[...]

Ja, maar houd rekening met twee dingen:

- Geuploade attachments doen het wellicht niet, omdat ze toevallig op de andere node staan.
- Je gaat sessies kwijt raken als die niet via de DB worden gemanaged. Dus dan ben je weer uitgelogd of je wordt teruggestuurd naar de verkeerde pagina.
Met een swarm zou je natuurlijk ook mapping kunnen doen om die attachment op een shared folder te pleuren :P

Betreft die sessies.. als dat de laravel sessies folder is .. zou dat idem moeten werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

@Firefly III enige input over Oon in "Het grote "Firefly III" topic"?

Als het antwoord toch het aanpassen van de data is dan is dat ook geen probleem, maar ik vraag me af of ik misschien niet gewoon iets raars probeer te doen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodivdv
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-03 17:42
Hey gebruik al even een firelfy installatie tot grote tevredenheid. Nu wil ik van server veranderen en heb gekozen voor een yunohost installatie. Lekker makkelijk :p
Ik wil mijn oude gegevens importeren via de public csv import website maar om de een of andere reden krijg ik steeds een 404 error na het invullen van de client ID en fallback URL. Ik volg nochtans de officiële documentatie stap voor stap. Kan iemand me helpen wat ik fout doe? Wanneer komt zo'n 404 error typisch voor?

Thx!

[ Voor 10% gewijzigd door bodivdv op 05-03-2021 22:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0lden23
bodivdv schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 22:45:
Hey gebruik al even een firelfy installatie tot grote tevredenheid. Nu wil ik van server veranderen en heb gekozen voor een yunohost installatie. Lekker makkelijk :p
Ik wil mijn oude gegevens importeren via de public csv import website maar om de een of andere reden krijg ik steeds een 404 error na het invullen van de client ID en fallback URL. Ik volg nochtans de officiële documentatie stap voor stap. Kan iemand me helpen wat ik fout doe? Wanneer komt zo'n 404 error typisch voor?

Thx!
Een 404 komt voornamelijk voor als een bepaalde http link niet gevonden is. Dit zou kunnen slaan op de callback url.. kijk goed naar http en https..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodivdv
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-03 17:42
Had ik ook al aangedacht. De callback URL is https net zoals de link naar mijn installatie (het formulier accepteert geen http verbindingen).

Verder zit mijn installatie achter een cloudflare dns, zou dit eventueel de bron van ellende kunnen zijn?
Of een bepaalde folder die niet de juiste rechten heeft?
Of is er een probleem met de publieke import tool? (Nog mensen die soortgelijke problemen hebben ondervonden?)
Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste