[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 103 Laatste
Acties:
  • 1.029.318 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Spartex schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:27:
[...]

@Tehh Bedankt voor de input, enorm fijn dat je zoveel tijd en moeite hebt gedaan voor ons! De gevel laten we dan even voor wat het is en doen we eventueel als laatste. Is het isoleren van de gevel veel werk en loopt dat enorm op in de kosten?

De badkamer en keuken zullen we inderdaad zelf gaan plaatsen, mijn schoonvader is loodgieter dus die kan de leidingen eventueel verleggen en daarnaast heb ik het geluk dat mijn schoonbroer tegelzetter is. Toevallig ook nog goede adviezen voor showrooms rond Utrecht?

Wat betreft de isolatie, vanuit de bouwtechnische keuring werd Tonzon geadviseerd omdat we met PIR in de toekomst moeilijk nog wat aan de vloer konden doen. Ik zal nog even een afbeelding toevoegen van onze kruipruimte zodat je een duidelijk beeld hebt. Bedankt voor de adviezen over de riolering en de meterkast, nemen we gelijk even mee!

[...]

Kruipruimte:
[Afbeelding]
Handig zoveel handige harries in de familie. Zorg goed voor ze als ze aan het werk zijn ;-)

Isoleren v/d gevel; daarvoor zijn wederom veel opties. Je kan natuurlijk je spouw laten isoleren (circa 2k voor een hoekwoning, iets minder voor een tussenwoning). Heeft voor- en nadelen. Aan de buitenzijde isoleren heeft ook voor- en nadelen, zeker als je daarmee niet alle muren kan isoleren omdat niet de gehele muur is bekleed met hout/kunststof. Ook aansluiting met buren e.d. is dan minder mooi. Vele opties, maar als je toch besluit dit later te doen hoef je er nu ook niet over na te denken ;-)

Ik heb ff gegoogled, in Utrecht zit een Bouwcenter RAB, volgens de site doen die ook aan tegels, sanitair etc en het lijkt zelfs alsof ze een showroom hebben. De Bouwcenter winkels hebben onderling niet allemaal dezelfde prijzen / aanbod, 't is een beetje een vreemde constructie wat dat betreft. Maar als ik in de omgeving van Utrecht zou moeten zoeken dan had ik in elk geval de moeite genomen om daar even langs te rijden.

Het argument om voor tonzon te kiezen t.o.v. PIR snap ik niet echt. Zeker niet als je een nieuwe vloer gaat storten, dan hoef je 'later' toch niet nóg een keer wat aan de vloer te doen? Zeker niet als je gelijk al loze leidingen plaatst... PIR heeft een betere isolatiewaarde en is minder gevoelig voor beschadigingen / foute plaatsing.

Wat betreft volgorde van verbouwing, dat ligt er ook heel erg aan hoeveel tijd je hebt, of je er gelijk in moet gaan wonen, periode waarin je klust (zomer/winter i.v.m. op temperatuur houden) etc. Als je er niet in hoeft te wonen en je hebt genoeg cash om alles in één keer te doen dan zou ik alles strippen (afval splitsen naar hout/puin/overig indien mogelijk) zodat je niet maandenlang tussen het puin zit.
En dan eerst leidingwerk > isolatie vloer > vloer > stucen > verven / latex & badkamer & keuken > aankleding. Vloer zou ik z.s.m. doen i.v.m. op temperatuur houden v/d woning / opstookprotocol i.v.m. vloerverwarming etc. Maar ik ben verder geen die-hard klusser dus of die volgorde ook écht de meest slimme is, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:03
[...]

@FRANQ Bedankt, we hadden de tip inderdaad ook al via mijn oude buren ook doorgekregen, die hadden de apparatuur daar vandaan gehaald. Is de keuken daar net zo voordelig? Ik ben van plan om volgende week wat inspiratie op te doen voor de toekomstige keuken, nog specifieke keukenboeren/zaken die jullie aanraden?
Ikea is ook niet zo heel goedkoop.
Je zou het even moeten vergelijken door je offerte tekening na te maken bij ikea.
Maar je bent een dag (of2) extra kwijt bij het in elkaar zetten. Houd daar rekening mee.

Een kant en klaar keuken zet je er in een weekend in.

[...]

@KillaZ Gelukkig heb ik een neef die inmiddels 15 jaar stucadoor is, we verwachten dat dit wel goed gaat komen! Wat betreft de keuken, mijn vader en buurman zullen deze gaan plaatsen. Mijn schoonvader is daarnaast nog loodgieter en kan de leidingen verleggen. Zal natuurlijk mooi zijn als dit lager uitvalt dan begroot.
Hij mag dan wel je neef zijn maar let op de prijs, en vraag een offerte bij een ander ter vergelijking.
Je krijgt niet standaard een familie prijsje.
misschien nog stukje zwart betalen

Ik heb dit een half jaar terug betaald
code:
1
2
3
4
5
6
Goedemiddag. 
Bij deze geef ik U de prijs door voor het stukadoren van de muren en plafonds zoals we hebben doorgenomen .
Incl Bgg 
Totaal is het 158m2
Ik zou het kunnen uitvoeren voor € 2686.=
Excl 9%Btw

Gegevens via dm verkrijgbaar.
[...]

@Tehh Bedankt voor de input, enorm fijn dat je zoveel tijd en moeite hebt gedaan voor ons! De gevel laten we dan even voor wat het is en doen we eventueel als laatste. Is het isoleren van de gevel veel werk en loopt dat enorm op in de kosten?

De badkamer en keuken zullen we inderdaad zelf gaan plaatsen, mijn schoonvader is loodgieter dus die kan de leidingen eventueel verleggen en daarnaast heb ik het geluk dat mijn schoonbroer tegelzetter is. Toevallig ook nog goede adviezen voor showrooms rond Utrecht?

Wat betreft de isolatie, vanuit de bouwtechnische keuring werd Tonzon geadviseerd omdat we met PIR in de toekomst moeilijk nog wat aan de vloer konden doen. Ik zal nog even een afbeelding toevoegen van onze kruipruimte zodat je een duidelijk beeld hebt. Bedankt voor de adviezen over de riolering en de meterkast, nemen we gelijk even mee!

[...]

@-DarkShadow-Sommige kunststofvormen vinden we inderdaad wel mooi maar de grootste reden is inderdaad dat het vooral onderhoud vrij is. Ik had ook al gekeken naar Protex bijvoorbeeld.

Platte dak is recentelijk nog gedaan en ging nog wel 10 jaar mee volgens de keuring,

Hebben jullie allen nog adviezen voor de volgorde van de verbouwing? Zelf zat ik te denken eerst de badkamer en de eerste etage, daarna de vloer en keuken?

Kruipruimte:
[Afbeelding]
Isolatie als in spouwmuur volspuiten kan altijd nog.
Moet je slopen en van binnenuit isoleren, dan nu.

Volgorde is van boven naar beneden.
Als alles gestuct is, alles schilderen
Als dat klaar is vloer erin.
Daarna de keuken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:36

Milmoor

Footsteps and pictures.

De zomers worden steeds droger, en onze regentonnen houden het niet bij. We hebben nu gekoppeld twee x 300 liter staan aan de zijkant van het huis, gevuld door de regenpijp. Onze serre net om de hoek heeft een stevige kruipruimte waar een grote zak met water in zou passen. Vullen lukt nog wel een keer, maar hoe krijg ik het er weer uit?

Zaken waar ik op moet letten:
- past de waterzak in de kruipruimte. Breedte en hoogte. Er is een ontluchter bovenop de zak. Meten is weten...
- pompen? Naar de regentonnen, of naar een eigen aansluiting? Handmatig lijkt me veiliger dan een vlotter in de regenton.
- stroom: er zal een grondleiding naar het schuurtje door de kruipruimte gaan. Kan ik die onderbreken en een buiten wandcontactdoos plaatsen?
- overstroming: stel, de zak gaat lek. Wat dan? Shelly heeft flood sensors. Het is hier zandgrond, dus ik verwacht dat het water wel weg loopt.
- wat als de zak vol is? Er is vlakbij een hemelwater afvoer waar ook de regentonnen op lozen als het niet meer past.
- wat voor aansluitingen? Metaal, plastic, afhankelijk van de pomp?
- wat mis ik nog?

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51ZeZzRVTrL._AC_SL1024_.jpg

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:34

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

cooper87 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:49:
Ik ga binnenkort onze trap renoveren met laminaat. Helaas kan ik niet zo goed recht zagen met een decoupeerzaag en een handzaag gaat ook niet altijd even soepel (snel krassen maken bij een "beginnetje" maken etc) ;) Wat zou ik hier het beste voor kunnen gebruiken voor het mooiste resultaat?
Met een goede decoupeerzaag en een scherp zaagje voor laminaat gaat dat prima. Bij een laminaatzaagje staan de tandjes andersom waardoor de splinters aan de onderkant zitten ipv de bovenkant.
Bezuinig ook niet op de decoupeerzaag zelf. Met een Gamma huismerk zaag valt _niet_ recht te zagen.

Zelf heb ik de treden 1mm groter uitgezaagd en daarna met een elektrische schaaf exact passend gemaakt. Daarmee maak je je zaagsnede ook gelijk recht(er).

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
cooper87 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:49:
Helaas kan ik niet zo goed recht zagen met een decoupeerzaag en een handzaag gaat ook niet altijd even soepel (snel krassen maken bij een "beginnetje" maken etc)
Wat je kunt doen is de zijkant van de zool tot de zaag opmeten en je aftekenlijn precies zoveel verderop tekenen en een balkje langs die lijn klemmen. Dat kan dan je zaaggeleider zijn.

Verder: de fout die veel mensen met een handzaag maken is om op de zaag te duwen bij het begin. Eigenlijk moet je het begin zagen met zoveel kracht dat je daarbij de zaag tussen duim en wijsvinger houdt. Je hoeft daarbij alleen maar van voor naar achter te bewegen en de zwaartekracht doet de rest voor je. Zodra je een begin hebt kun je druk zetten, niet te veel want de zaag moet nog steeds het werk voor je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

vraagje voor de betonpoer kenners:
Afbeeldingslocatie: https://houbenweb.nl/images/storage/9818810ccedf501f44191f7dbad7774f/600.png
Hoever moet deze draad tenminste in de poer/staander ingedraaid worden?
Is mijn aanname dat het, nadat je de beschikbare moer voorbij bent, niet meer uitmaakt voor de stevigheid correct?
Momenteel krijg ik 'm niet verder de poer ingedraaid dan waar de moer nu zit (korte stuk) volgens mij is er wat vuiligheid op de draad gekomen, hij loopt in ieder geval helemaal vast terwijl de poer nog ruimte heeft onder de schroefdraad.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Arjan schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 20:06:
[Afbeelding]
Is mijn aanname dat het, nadat je de beschikbare moer voorbij bent, niet meer uitmaakt voor de stevigheid correct?
Momenteel krijg ik 'm niet verder de poer ingedraaid dan waar de moer nu zit (korte stuk) volgens mij is er wat vuiligheid op de draad gekomen, hij loopt in ieder geval helemaal vast terwijl de poer nog ruimte heeft onder de schroefdraad.
Stofzuiger erop of even spoelen met water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:34
Widow schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:29:
Alle constructies waar je de stekker prikt op de kabel zijn (in mijn ogen) hobbybob oplossingen die het misschien een jaar doen, maar daarna breekt er iets af en werkt het niet meer. Of er komt vocht in, of het gaat corroderen, noem het maar op.

Gietmoffen zijn wat dat betreft echt veel sterkere constructies. Houdt het hier al jaren uit iig :) je kan het beste wachten tot ze in de aanbieding zijn bij de bouwmarkt, of dat je ze ergens online goedkoop ziet.
Klinkt als een goede investering dan :)
Ik ga maar eens op zoek naar wat meer Gietmoffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:38
Arjan schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 20:06:
[Afbeelding]
De dikte van de moer is voldoende schroefdraad wat trekkracht betreft. Voor het loswrikken wil je het draadeind er zo diep mogelijk in hebben. Als dit een een van de acht palen is zal het wel loslopen, voor een vrijstaande wasdroger wil je het draadeind er wel 10cm in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:56

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Misschien denk ik te moeilijk of zoek ik verkeerd; ik heb een droogmolen met diameter van 42 mm. Die staat wankel en te laag dus wilde ik een buis in wat beton zetten waar deze buis in past en een draaiend er doorheen zetten om hem op hoogte te zetten. Nu is er zat steiger buis te vinden met diameter van 42 mm, maar dat is de buitendiameter. Googleskills helpen niet en ik heb het liefst dus een ijzeren buis met een binnendiameter van zeg 43 mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:53

orf

deWit schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 21:19:
Misschien denk ik te moeilijk of zoek ik verkeerd; ik heb een droogmolen met diameter van 42 mm. Die staat wankel en te laag dus wilde ik een buis in wat beton zetten waar deze buis in past en een draaiend er doorheen zetten om hem op hoogte te zetten. Nu is er zat steiger buis te vinden met diameter van 42 mm, maar dat kan de buitendiameter. Googleskills helpen niet en ik heb het liefst dus een ijzeren buis met een binnendiameter van zeg 43 mm.
Moet je dan niet gewoon 2x de wanddikte van de diameter aftrekken?

Hier zie ik 3,2 mm. Dat komt net vervelend uit met 48,3mm: https://www.steigerbuisst...roducts/buis-staal-483-mm (dat zou 41,8mm binnendiameter)

48mm in aluminium met een wanddikte van 3mm zou een binnendiameter van 42mm op moeten leveren: https://www.steigerbuisst...ucts/buis-aluminium-48-mm

[ Voor 11% gewijzigd door orf op 17-04-2020 21:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:09
deWit schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 21:19:
Misschien denk ik te moeilijk of zoek ik verkeerd; ik heb een droogmolen met diameter van 42 mm. Die staat wankel en te laag dus wilde ik een buis in wat beton zetten waar deze buis in past en een draaiend er doorheen zetten om hem op hoogte te zetten. Nu is er zat steiger buis te vinden met diameter van 42 mm, maar dat is de buitendiameter. Googleskills helpen niet en ik heb het liefst dus een ijzeren buis met een binnendiameter van zeg 43 mm.
Kokerprofiel 50x50x3 gebruiken? Is inwendig 44x44 mm en gemakkelijk verkrijgbaar. Denk dat 2 mm speling ook wel wenselijk is om de droogmolen er gemakkelijk in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Spartex schreef op donderdag 16 april 2020 @ 23:55:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bedankt voor de snelle input!

- Met de voorgevel bedoel ik de bijgevoegde afbeelding. Op dit moment zit er hout op, echter achterstallig en beschadigd.
- Badkamer kan ik nog weinig over zeggen betreffend het materiaal (en ik begrijp dus ook dat jullie hier misschien weinig mee kunnen). We zijn echt nog in de oriënterende fase en willen in de komende weken concreter worden. Tips en adviezen natuurlijk altijd welkom.
- Keuken idemdito, willen deze weken bij wat keukenboeren binnenstappen om concreter te worden. Kennis gaf aan dat hij zijn laatste keuken los gekocht had, apparatuur bij een loods gehaald had en hem vervolgens zelf geplaatst heeft (scheelde een hoop gaf hij aan).
- Vloerisolatie, advies vanuit de bouwkundige keuring was tonzonisolatie. Vloer pvc of laminaat.
- Stucwerk strak, huidige wanden moeten alleen wat bijgewerkt worden. Conditie volgens de keuring voldoende. Afbeelding toegevoegd

Later deze maand zal ik de woning nog een paar keer beter bekijken en wat goede/betere foto’s plaatsen. Deze zijn uit de brochure geplukt.
Ik vind de gevel van je huis op de foto eigenlijk nog wel meevallen.
Ja, hout moet je schilderen. Hoe donkerder de verf des te vaker je moet schilderen.

Het is frapant dat het schilderwerk van de 1e verdieping veel beter lijkt dan die van de 2e verdieping. Was het geld daarna op of had de schilder hoogtevrees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-12-2022
LogiZ5500 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 20:23:
[...]

En als je geen gietmof te pakken kan krijgen: Lasdoos met wartels en een kitspuit met kit. Werkt ook. Maar een gietmof is wel netter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

@chris en @jadjong thanks, het is een van de 4 palen, draaien is onmogelijk als het eenmaal staat. Ik heb het wel schoongemaakt, maar hij gaat echt niet verder erin. Lijkt zelfs alsof ik de schroefdraad beschadig als ik verder draai. Ik zal morgen nog eens proberen en anders zaag ik hem op maat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 15:15

_Arthur

blub

Gister 70m2 16cm PIR platen (Rd 7,27) besteld. Toch tijd genoeg de komende maanden om de zolder zelf te isoleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Ik heb deurtjes in knieschotten die ik nog moet afwerken. Wil graag die open naden/zaagsnedes wegwerken, maar mijn eurocentje viel gelukkig tijdig dat het deurtje aan de scharnierzijde zal blokkeren als ik er gewoon een kader bovenop bouw.

Hoe los ik dit het netste op?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xmzKg76l.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:37
- geen scharnieren gebruiken maar luik los houden en plaatsen in een groef of vasthouden met magneten
- verzonken/ingefreesd kader zodat je wel strakke rand heb maar geen verhoging die vastloopt in de draai
- kader aan scharnierkant niet laten overlappen/uitsteken maar gelijk met de naad, dan heb je in ieder geval 90° draai
- gewoon zo houden en netjes schilderen ipv de naden highlighten
- hier op 1 van de kinderkamers: eroverheen behangen met prinsessenbehang en met een scherp mesje de naden opensnijden, bijna onzichtbaar :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Sierlijst eromheen zodat de rand in de schaduw valt. Kan geen dikke lijst zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:05
Kort vraagje, ik moet een aantal 100mm M8 houtdraadbouten gebruiken om douglas palen aan elkaar te schroeven. Met welke maat boor kan ik deze het beste voorboren?

Edit; bij hardhout schijn je voor te moeten boren met een boortje van 6mm. Denk dat ik dat ook maar aanhoud. Nu kijken of de lokale bouwmarkt een 6mm houtboor verkoop die 100mm of langer is.

[ Voor 37% gewijzigd door Vinze op 18-04-2020 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 23:59
Vinze schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 15:23:
Kort vraagje, ik moet een aantal 100mm M8 houtdraadbouten gebruiken om douglas palen aan elkaar te schroeven. Met welke maat boor kan ik deze het beste voorboren?

Edit; bij hardhout schijn je voor te moeten boren met een boortje van 6mm. Denk dat ik dat ook maar aanhoud. Nu kijken of de lokale bouwmarkt een 6mm houtboor verkoop die 100mm of langer is.
Inderdaad, niet meteen met een boor >6mm het hout aanvallen. Dan heb je kans dat hrt splijt, gewoon rustig opbouwen. En met hoeveel je voorboort, ik heb geen idee. Je zou 8mm kunnen doen, en dan een beetje doorboren met beweging. Heb je zo 8.5mm

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:33

Als je rechte gaten van 100 mm wilt boren kun je beter een slangenboor halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Je zou een slangenboor kunnen gebruiken, ik heb zelf een Speedboor gebruikt. Die kun je erna vaak wel weggooien maar is eenvoudig te verkrijgen in de winkel en relatief goedkoop. Sowieso in hardhout rustig boren! Of een ijzerboortje en dan van 2 kanten boren, ik koel deze dan ook regelmatig in water.

Ik heb zelf ook een vraag. Onze bestrating sluit niet helemaal aan op de gevel. Bij onze tuindeuren en achterdeuren is dit vrij storend. Onze zoon pakt het voegzand er iedere keer uit.
Iemand tips ? Kan ik dit met een beetje beton dicht maken en dan mengen met het voegzand voor de kleur of is dat niet handig ? Ivm evt kapot vriezen oid?

Het is zo’n 3 cm ‘breed’ bij de keukendeur en 1 tot 2 cm bij de tuindeuren. En dan de gehele lengte van de deuren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w1dcpGApPUGgLKuVstqGNpnoU_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XbDfzpME3wcuxABlPtRDn4zJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Waypoint op 18-04-2020 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 23:59
LogiZ5500 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 20:23:
[...]

Als je ze ergens goedkoop vind, graag doorgeven. Ik moet er ook nog twee hebben. En wou daar eigenlijk ook geen 40 euro aan uitgeven.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:33
skai21 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 21:30:
[...]

Als je ze ergens goedkoop vind, graag doorgeven. Ik moet er ook nog twee hebben. En wou daar eigenlijk ook geen 40 euro aan uitgeven.
In het Lidl krantje stond ook iets voor kabels in de tuin, is paar euro.

Edit:
Waterdichte kabelbox https://www.lidl.nl/p/p36...ctId=36708&countryCode=NL

[ Voor 12% gewijzigd door Martinusz op 18-04-2020 21:59 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 15:41
Dat is geen mof, dat is om verlengkabels gekoppeld in de tuin in de regen te laten liggen.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Hmmbob schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 22:06:
Dat is geen mof, dat is om verlengkabels gekoppeld in de tuin in de regen te laten liggen.
Voor het waterdicht opbergen van verlengingskabels, stekkers en koppelingen
Waarom zou je daar niet een koppeling in kunnen maken? Of heeft het hars nog een extra functie in deze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Martinusz schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 22:12:
Waarom zou je daar niet een koppeling in kunnen maken? Of heeft het hars nog een extra functie in deze?
Een 'spatwaterdicht' omhulsel vs iets waar je nooit vocht of grondwater in wil krijgen...
Lijkt me geen strak plan, dan kan je evengoed je verbindingen in een plastic zak ingraven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Slonzo schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 22:20:
[...]

Een 'spatwaterdicht' omhulsel vs iets waar je nooit vocht of grondwater in wil krijgen...
Lijkt me geen strak plan, dan kan je evengoed je verbindingen in een plastic zak ingraven.
Er staat nergens spatwaterdicht :?
Sowieso weinig info erbij, maar er staat waterdicht, helaas zonder verdere specificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Laatst online: 14:27

Heb ik pas gedaan met de pergola, je kan makkelijk met een 6mm slangenboor in 1 keer erdoorheen, dat gaat echt als een trein. Ik was verbaast over hoe makkelijk dat ging.

Ik had deze: https://www.hornbach.nl/s...6-mm/4049584/artikel.html 235mm is lang zat, en in 1 keer is prima. Door dat spiraalpuntje trekt hij zichzelf door het hout. Wel af en toe terug trekken om het hout af te voeren, maar verder zou ik je niet teveel zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:17
Norinco schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 22:38:
[...]

En als je geen gietmof te pakken kan krijgen: Lasdoos met wartels en een kitspuit met kit. Werkt ook. Maar een gietmof is wel netter.
Maar kit geleidt dus ook niet?
Ik zit in een tuinverbouwing en moet 5 staande lampen verwijderen en tijdelijk/simpel/goedkoop afdoppen.

Stukje pvc buis erover en volkitten is dus gewoon een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:39
Kit geleidt inderdaad niet. k zou het enkel bekijken als een oplossing als een gietmof echt niet kan. Die gietmoffen zijn voorzien van een giethars, dat werkt een heel stuk makkelijker dan heel de tijd een kitspuit uit te smeren.
Vergeet niet dat kit niet echt bedoeld is om oppervlaktes te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

[...]

Daar heb je gietmoffen voor,

https://www.elektroshop.n...ondlassen-gietmoffen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 05-06 15:41
Omdat deze dingen niet gemaakt zijn om onder de grond een permanente koppeling droog te houden. Daarvoor vul je een mof inderdaad met hars, zodat al het vocht eruit kan blijven.

Ook deze dingen wil je niet in een plas water laten liggen hoor, zo 'waterdicht' zijn ze ook niet.

Gebruik materiaal wat voor de klus bedoeld is - dit is dat niet :+

[ Voor 6% gewijzigd door Hmmbob op 19-04-2020 09:10 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ha, deze klusnitwit heeft een misschien hele stomme vraag. Wij hebben 2 wc’s die ik zelf wil vervangen. Is dit nou moeilijk om te doen? Ik durf er moet zo goed aan te beginnen terwijl echt heel ingewikkeld kan het toch niet zijn? En waar moet ik aan denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Begin met het water af te sluiten en als de pot weg is prop kranten tegen de stank.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:34
Zorgen dat de stortbak van de andere WC gevuld is en/of één of twee volle emmers water er naast als net iemand op dat moment buikgriep krijgt en je klus toch iets langer duurt.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:56
Renzzie schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:39:
[...]

Ik quote mezelf even zodat andere het antwoord op de vraag kunnen vinden.

Warmteservice heeft inderdaad die speciale kunststof ringen geadviseerd. Heb nu een verloop van 22x15 met die speciale kunsstof klemring voor de kant van de dikwandige leidingen. Aan de 15mm kant heb ik een afsluitplaatje. Hier kan dan later de 15mm buizen op aansluiten om mijn nieuwe radiator mee te verbinden met een normale klemring.

Van het weekend ga ik het proberen. Dank voor het meedenken allemaal!
Gelukt! :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IBVHnbcuoo_0FifrpIKer6lWj0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c72uqFY8B5y598PuIq8lmlAe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Topicstarter
Klein vraagje voor iedereen hier die verstand heeft van garagedeuren...

Aan de 'centrale unit' van mijn garagedeur hangt dit rode spiraalkabeltje van pak 'm beet 1,5m lang. Het uiteinde van de kabel was op ongeveer een meter van de unit met een krammetje aan het plafond bevestigd, dit heb ik inmiddels losgehaald zoals jullie op de foto kunnen zien.

Nu de hamvraag: wat is dit voor een kabel, waar dient deze voor en wat moet/mag ik ermee doen?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7CY7TD8/IMG-20200419-100509422.jpg

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Durf het niet zeker te zeggen, maar heb het wel eerder gezien. Mijn eerste gok zou zijn de antenne. In die tijd waren dat nog grote sprieten enzo.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Topicstarter
@The Eagle Antenne? Je bedoelt voor een eventuele afstandsbediening?

[ Voor 9% gewijzigd door Harrie_ op 19-04-2020 10:26 ]

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Douglas is zachthout, je boort er net zo makkelijk in als in een vuren latje. Zeker niet te groot voorboren dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Harrie_ schreef op zondag 19 april 2020 @ 10:25:
@The Eagle Antenne? Je bedoelt voor een eventuele afstandsbediening?
Ja, zou mijn gok ook zijn.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Iemand een goed(koop) ideetje om deze zijde dicht te krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/1nC3g5gT/IMG-20200419-121127.jpg

Bij de Gamma zag ik pc platen, zelfde als het dak?, tegen de €200,- per stuk.
Ruwe schatting, 4 stuks nodig, zit ik zo aan de €1000 voor 1 wandje.

Kan dit goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Laatst online: 22:38
Plastic golfplaten zijn een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-04 09:11
NeutraleTeun schreef op zondag 19 april 2020 @ 12:14:

[Afbeelding]

Kan dit goedkoper?
Tja, moet het mooi zijn of niet? Golfplaten zijn inderdaad een lekker goedkope optie, maar ziet er ook niet uit.

Twee nieuwe schuttingpanelen maken tot de rand van je overkapping lijkt mij de mooiste optie. Als je een beetje handig bent kan je die zelf wel op maat maken voor een heel stuk minder dan €1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 10:44
Beste Tweakers, wil graag gebruik maken van jullie expertise. Heb vorig jaar een jaren 30 huis gekocht (schuin puntdak met dakpannen), en dakoversteek lekt bij zware regenval. Dakspecialist stelt voor om dakfolie te plaatsen op dakbeschot, zodat evt. lekkage door de dakpannen via het dakfolie in de goot belandt (in plaats van op de dakoversteek), maar om huidige pannen gewoon terug te plaatsen. Is dit een 'verstandige oplossing'? Of een halve oplossing en moet ik ook de dakpannen vervangen?

Iets meer context: alleen dakoversteek aan schaduw dakkant lekt. Dakspecialist heeft gekeken, en geconcludeerd dat de dakpannen wat lekken, omdat er schimmel staat op een goed aantal daktengels en daklatten. Dit water zou dan over het dakbeschot richting de dakgoot lopen en zo ook deels op de dakoversteek lekken. Heb de schimmel zelf gezien en oorzaak lijkt me dus gevonden. Omdat schimmel op een aantal plekken zat (en niet op een enkele), is het niet een enkele dakpan welke gebroken is maar meerdere, evt. in combinatie met wat vuilophoping daartussen. Zijn voorstel is om dakfolie te plaatsen (op het dakbeschot), en daarop nieuwe daktengels en daklatten, maar dakpannen te hergebruiken. Zijn oude dingen, en horen een beetje bij het huis. Ik ben het daarmee eens, maar ben alleen bang dat de daktengels en daklatten dan dus alsnog nat worden en ik over 5 jaar weer hetzelfde probleem heb. Iemand ervaring/advies? Zijn prijs is 1400, en denkt dat het ongeveer 20m2 dak is (eigenlijk 40m2, maar dakkapel met plak dak bedekt ongeveer de helft). Is dat redelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:57
Devler schreef op zondag 19 april 2020 @ 08:43:
Kit geleidt inderdaad niet. k zou het enkel bekijken als een oplossing als een gietmof echt niet kan. Die gietmoffen zijn voorzien van een giethars, dat werkt een heel stuk makkelijker dan heel de tijd een kitspuit uit te smeren.
Vergeet niet dat kit niet echt bedoeld is om oppervlaktes te vullen.
Vergis je niet in kit...
Wartels afkitten kan best maar niet de hele lasdoos volblubberen met kit.
Dat dacht ik ook, mooi goedkoop voor mn broer. Na een jaar continu de aardlek eruit. Troep kon er allemaal tussenuit geknipt worden en opnieuw moeten maken, dit keer met giethars :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
Hier ook een aantal grondmoffen in.. de grond. Waar anders :) Zijn vrij goedkoop, eenvoudig in gebruik en prima. Beste is om koppelingen boven de grond te doen. Zeker als je er plek voor hebt. Ga ik hier ook nog een keer doen uit voorzorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Wellicht dat iemand hier een idee heeft.. Wij hebben een schutting van bankirai, en normaal gebruiken we altijd CetaBever Vlonder- & Terrasolie Bankirai UV Proof. Dit is echter niet bepaald duurzaam.

Nu had ik het idee om deze keer beits te gebruiken (CetaBever Schuttingbeits transparant), maar ik vraag mij af of dit ook de kleur 'terugbrengt' zoals de olie dat doet. Standtijd van beits lijkt wel veel beter te zijn dan van de olie. Of zou CetaBever Vlonder & Terras Natuurlijk Effect een betere optie zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:44
S_Chief schreef op zondag 19 april 2020 @ 14:41:
Wellicht dat iemand hier een idee heeft.. Wij hebben een schutting van bankirai, en normaal gebruiken we altijd CetaBever Vlonder- & Terrasolie Bankirai UV Proof. Dit is echter niet bepaald duurzaam.

Nu had ik het idee om deze keer beits te gebruiken (CetaBever Schuttingbeits transparant), maar ik vraag mij af of dit ook de kleur 'terugbrengt' zoals de olie dat doet. Standtijd van beits lijkt wel veel beter te zijn dan van de olie. Of zou CetaBever Vlonder & Terras Natuurlijk Effect een betere optie zijn?
Ik heb vorig jaar de schuttingbeits (mahonie) van de hornbach gebruikt voor mijn schutting. De oude laag volledig weggeschuurd en de beits er op.

Top resultaat, kleur is helemaal terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 00:01
Mijn ouders hebben er polycarbonaat kanaalplaten tussen (in opaal), zijn niet zo duur. Zorg wel dat je de zijkanten goed afsluit anders zitten ze zo vol met vliegen en andere insecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Nielson schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:03:
[...]
Mijn ouders hebben er polycarbonaat kanaalplaten tussen (in opaal), zijn niet zo duur. Zorg wel dat je de zijkanten goed afsluit anders zitten ze zo vol met vliegen en andere insecten.
Tegen de €200 per stuk bij de gamma.
Wellicht eens online gaan zoeken dan.

@jadjong @Twijfels
Ja moet wel netjes, dus geen golfplaten. Een nieuwe schutting is een laatste optie.

[ Voor 4% gewijzigd door NeutraleTeun op 19-04-2020 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06-06 01:10
Even een vraagje aan mensen die hier wellicht ervaring mee hebben. In mijn nieuw gekochte woning heb ik de vloerbedekking die er al sinds '93 lag verwijderd. Daarna ook de ondervloer, en ook de board platen die op de originele plankenvloer lagen. Echter die laatste platen zaten met ongeveer 50 nietjes per plaat vast aan de plankenvloer. Bij het verwijderen zijn die grotendeels blijven zitten en steken nu ongeveer 5mm boven de planken uit.

Ik heb bijzonder weinig zin om ongeveer 2000 nietjes te gaan verwijderen of plat te slaan. Ik denk dat enkel een 'normale' ondervloer leggen niet genoeg gaat zijn. Ik ga dit uiteraard ook voorleggen aan de leverancier van de nieuwe (laminaat)vloer, maar vroeg me af of iemand hier weet wat in deze situatie het beste is.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 20:03
NeutraleTeun schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:30:
[...]

Tegen de €200 per stuk bij de gamma.
Wellicht eens online gaan zoeken dan.

@jadjong @Twijfels
Ja moet wel netjes, dus geen golfplaten. Een nieuwe schutting is een laatste optie.
Je kunt overwegen om zo'n tentdoek daar te spannen tot aan de grond? Ik heb het eerder gezien en zag er lang niet gek uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Malfunctions schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:54:
Even een vraagje aan mensen die hier wellicht ervaring mee hebben. In mijn nieuw gekochte woning heb ik de vloerbedekking die er al sinds '93 lag verwijderd. Daarna ook de ondervloer, en ook de board platen die op de originele plankenvloer lagen. Echter die laatste platen zaten met ongeveer 50 nietjes per plaat vast aan de plankenvloer. Bij het verwijderen zijn die grotendeels blijven zitten en steken nu ongeveer 5mm boven de planken uit.

Ik heb bijzonder weinig zin om ongeveer 2000 nietjes te gaan verwijderen of plat te slaan. Ik denk dat enkel een 'normale' ondervloer leggen niet genoeg gaat zijn. Ik ga dit uiteraard ook voorleggen aan de leverancier van de nieuwe (laminaat)vloer, maar vroeg me af of iemand hier weet wat in deze situatie het beste is.
Het beste? 2000 nietjes verwijderen.

Dat klinkt lullig maar ja. Wat voor ondervloer krijg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Malfunctions schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:54:

De parketman “verwijderde” ze door er met een schuurmachine overheen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06-06 01:10
@Anoniem: 93986 platen van 10mm.

@Martinusz Ik hoop dat mijn leverancier met eenzelfde oplossing komt. :)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Malfunctions schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:35:
@Anoniem: 93986 platen van 10mm.

@Martinusz Ik hoop dat mijn leverancier met eenzelfde oplossing komt. :)
Platen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:35

CeesKees

I rest my Kees

[Afbeelding]

Kan dit goedkoper?
Vlechtijzer of goedkoop gaaswerk en dit laten begroeien.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:05
Iemand hier ervaring met de bouwmaat deurkozijnen?

https://www.bouwmaat.nl/e...egrond/product/0000564583

Ik zoek de maat voor in mijn HSB, ik denk dat ik met 96 wel goed uitkom (83 + 2 x 56 mm kopmaat + 10 mm beide kanten speling). Iemand deze wel eens geplaatst?

Ik heb helaas weinig tijd om even een vestiging binnen te lopen en de miep aan de telefoon zei: "Dat moet u even in de vestiging vragen" :+

[ Voor 18% gewijzigd door KillaZ op 19-04-2020 22:17 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
JDillinger schreef op zondag 19 april 2020 @ 13:06:
Beste Tweakers, wil graag gebruik maken van jullie expertise. Heb vorig jaar een jaren 30 huis gekocht (schuin puntdak met dakpannen), en dakoversteek lekt bij zware regenval. Dakspecialist stelt voor om dakfolie te plaatsen op dakbeschot, zodat evt. lekkage door de dakpannen via het dakfolie in de goot belandt (in plaats van op de dakoversteek), maar om huidige pannen gewoon terug te plaatsen. Is dit een 'verstandige oplossing'? Of een halve oplossing en moet ik ook de dakpannen vervangen?

Iets meer context: alleen dakoversteek aan schaduw dakkant lekt. Dakspecialist heeft gekeken, en geconcludeerd dat de dakpannen wat lekken, omdat er schimmel staat op een goed aantal daktengels en daklatten. Dit water zou dan over het dakbeschot richting de dakgoot lopen en zo ook deels op de dakoversteek lekken. Heb de schimmel zelf gezien en oorzaak lijkt me dus gevonden. Omdat schimmel op een aantal plekken zat (en niet op een enkele), is het niet een enkele dakpan welke gebroken is maar meerdere, evt. in combinatie met wat vuilophoping daartussen. Zijn voorstel is om dakfolie te plaatsen (op het dakbeschot), en daarop nieuwe daktengels en daklatten, maar dakpannen te hergebruiken. Zijn oude dingen, en horen een beetje bij het huis. Ik ben het daarmee eens, maar ben alleen bang dat de daktengels en daklatten dan dus alsnog nat worden en ik over 5 jaar weer hetzelfde probleem heb. Iemand ervaring/advies? Zijn prijs is 1400, en denkt dat het ongeveer 20m2 dak is (eigenlijk 40m2, maar dakkapel met plak dak bedekt ongeveer de helft). Is dat redelijk?
Pannen vervangen en andere details die oud zijn ook meteen meenemen. Wellicht ook meteen isoleren aan de buitenzijde. Een slecht dak is vervelend en die pannen zijn toch een keer aan de beurt.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 10:44
-DarkShadow- schreef op zondag 19 april 2020 @ 22:34:
[...]

Pannen vervangen en andere details die oud zijn ook meteen meenemen. Wellicht ook meteen isoleren aan de buitenzijde. Een slecht dak is vervelend en die pannen zijn toch een keer aan de beurt.
Dank voor reactie en advies! Wat voor ‘andere details’ zou je bedoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Waypoint schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 20:54:
[...]
Ik heb zelf ook een vraag. Onze bestrating sluit niet helemaal aan op de gevel. Bij onze tuindeuren en achterdeuren is dit vrij storend. Onze zoon pakt het voegzand er iedere keer uit.
Iemand tips ? Kan ik dit met een beetje beton dicht maken en dan mengen met het voegzand voor de kleur of is dat niet handig ? Ivm evt kapot vriezen oid?

Het is zo’n 3 cm ‘breed’ bij de keukendeur en 1 tot 2 cm bij de tuindeuren. En dan de gehele lengte van de deuren.

[Afbeelding]
Toch nog even een kickje :> iemand ervaring met het vullen van een ‘gleuf’ bij bestrating ? Kan dat met beton gemixt met gekleurd voegzand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:19
Waypoint schreef op maandag 20 april 2020 @ 07:47:
[...]

Toch nog even een kickje :> iemand ervaring met het vullen van een ‘gleuf’ bij bestrating ? Kan dat met beton gemixt met gekleurd voegzand ?
Je zou kunnen kijken naar voegmortel. Dat wordt hard en laat nog water door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-06 11:13
Alsjemenou schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 15:44:
[...]

Ik heb dit in mijn vorige woning gedaan, met mooi resultaat. Het advies zou wel zijn om eerst een grondlaag toe te passen, omdat je laklaag dan beter hecht. Slijtvastheid is afhankelijk van de soort laklaag die je kiest. In het algemeen hoe hoger de glans, hoe beter de slijtvastheid en hoe makkelijker de kastjes af te nemen zijn. Ik heb toen een laklaag met Sigma S2U Nova Gloss gedaan, wat er waarschijnlijk nog steeds mooi uit ziet.
Bedankt voor het delen! Heb je dit bewust niet met de speciale 'keukenkastjesverf' gedaan of bestond die toen nog niet? Ik heb twee kastjes van de keuken die niet gebruikt worden (liggen in de keuken) in denk dat ik daar eens wat op ga uitproberen..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Laatst online: 20:52
Zo tweede muurtje ook gezet, nu even wachten tot het gestuct wordt. Moet de ‘open’ zijde nog even bijslijpen, steekt iets uit, en de verbinding met de muur dicht purren.
Ik wil op de kopse kant nog een soort van houten lat (beetje een soort drempel ofzo) monteren, waar het muurtje net in valt. Dit ter bescherming tegen botsen e.d. Moet ik deze monteren voor te stuccen, of pas daarna?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y7-F6ZBfzq6a5ltQ0Uq8jxQMEPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EgW0s6ey2W2EYv6BiOtEeoTW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OEzaoVK8SCPXsxqLTs3in-_OM-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ecrPb5wWXYuYNqjIKLYztfNj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:11
Ik zou het erna doen, zodat je stuckwerk er mooi onderdoor loopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-06 11:13
Goofyduck384 schreef op maandag 20 april 2020 @ 08:31:
Zo tweede muurtje ook gezet, nu even wachten tot het gestuct wordt. Moet de ‘open’ zijde nog even bijslijpen, steekt iets uit, en de verbinding met de muur dicht purren.
Ik wil op de kopse kant nog een soort van houten lat (beetje een soort drempel ofzo) monteren, waar het muurtje net in valt. Dit ter bescherming tegen botsen e.d. Moet ik deze monteren voor te stuccen, of pas daarna?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je ook een paar ankers in de wand gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:50
@Goofyduck384 Ligt het aan de foto, of loopt die muur niet recht omhoog?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Laatst online: 20:52
Krijnemans schreef op maandag 20 april 2020 @ 08:37:
Heb je ook een paar ankers in de wand gemaakt?
Na elke laag een anker in de muur.
En als het goed is loopt de muur wel recht omhoog ja. Heb telkens een waterpas gebruikt. Ik zie nu inderdaad dat het 'lijkt' alsof de muur net recht loopt.. 😴 Volgens komt dat doordat dat groene houten ding schuin tegen de muur staat

[ Voor 9% gewijzigd door Goofyduck384 op 20-04-2020 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
_JGC_ schreef op maandag 20 april 2020 @ 08:39:
@Goofyduck384 Ligt het aan de foto, of loopt die muur niet recht omhoog?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dsHDga7gE-0lPFAm8y5pwiiYgiI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5mF3f2BS2vBNsJ1BkUw3Ykws.jpg?f=user_large
Volgens mij valt het best mee en staat het aardig recht. Door de hoek en cameralens krijg je een aardige vertekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 23:37

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

[...]

Je wil daar (bij je houten kozijn) kunnen afwateren. Normaalgesproken doe je daar iets van grind oid.
Maak je dat helemaal dicht en vast gaat je onderdorpel daar onder lijden qua vochtbelasting.

Enige wat ik me zo gauw kan bedenken is een rubber granulaat tegel op maar snijden en die erin lellen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Pizza_Boom schreef op maandag 20 april 2020 @ 08:32:
Ik zou het erna doen, zodat je stuckwerk er mooi onderdoor loopt.
Ik zou het ervoor doen, zodat het stukwerk er mooi tegenaan gezet kan worden je zeker gen naad ziet.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:11
Cyberpope schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:05:
[...]

Ik zou het ervoor doen, zodat het stukwerk er mooi tegenaan gezet kan worden je zeker gen naad ziet.
En als je dan een keer een andere plank erop zet, kan je aanhelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
JDillinger schreef op zondag 19 april 2020 @ 22:57:
[...]

Dank voor reactie en advies! Wat voor ‘andere details’ zou je bedoelen?
Mogelijk heb je nog ergens loodflappen of bijv. een oude zinken goot.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 11:56
Is je muurtje nu ook aan de grond verankerd? Of alleen de wand?
Ik zit er thuis ook over na te denken, maar onze vloer met daaronder vloerverwarming ligt er al (PVC plak, dus mocht het echt uitgesneden moeten worden is het niet zo'n ramp, nagelen in de grond ga ik echter niet meer doen :D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

We hebben een tussenbouw die de oude garage en de hoofdbouw verbindt. Deze tussenbouw is ondertussen 20 jaar oud.

Vorig jaar hebben wij de muren van deze tussenbouw geverfd, maar het maakt niet uit hoe vaak we oververven, de verf lijkt gewoon opgezogen te worden door het pleisterwerk. Weet iemand een tip voor hoe je hier een mooie dekkende laag krijgt waarop je geen strepen krijgt te zien?

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:37
Dr Pro schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:11:
onze vloer met daaronder vloerverwarming ligt er al [...] nagelen in de grond ga ik echter niet meer doen :D).
Wanneer de vloerverwarming net aan is, even met warmtebeeldcamera kijken en je ziet zo waar de leidingen lopen. Even markeren op de plek waar je muurtje moet komen en de blokken zo neerzetten dat je niet precies bij elke naad bij een leiding zit (als de hart-op-hart-afstand van de leidingen 10cm is en je blokken ook een veelvoud van 10cm lang zijn kom je met wat pech nergens goed uit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:59

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

matthewk schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:35:
We hebben een tussenbouw die de oude garage en de hoofdbouw verbindt. Deze tussenbouw is ondertussen 20 jaar oud.

Vorig jaar hebben wij de muren van deze tussenbouw geverfd, maar het maakt niet uit hoe vaak we oververven, de verf lijkt gewoon opgezogen te worden door het pleisterwerk. Weet iemand een tip voor hoe je hier een mooie dekkende laag krijgt waarop je geen strepen krijgt te zien?
gelukkig heb je meer verstand van hypotheken :+

Allicht is voorstrijk de oplossing voor je?

Nu weet ik niet wat je precies met pleisterwerk bedoelt (binnen of buiten?) en of dat het strak stucwerk moet blijven? Als het binnen is en je zou kunnen behangen en daarna verven ben je je probleem misschien ook kwijt :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
[...]

Dansand hard kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Fraggert schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:39:
[...]

gelukkig heb je meer verstand van hypotheken :+

Allicht is voorstrijk de oplossing voor je?

Nu weet ik niet wat je precies met pleisterwerk bedoelt (binnen of buiten?) en of dat het strak stucwerk moet blijven? Als het binnen is en je zou kunnen behangen en daarna verven ben je je probleem misschien ook kwijt :)
Pleisterwerk is een kunst waar ik geen geduld voor heb :p

Binnen stucwerk ja ;). Ik ben het zelf nog nooit zo erg tegengekomen, meestal werkt latex verf gewoon, maar het wordt echt gewoon opgezogen. In enkele andere kamers heb ik gyproc metalstud wandjes geplaatst, maar hoop op een simpele oplossing. Voorstrijkje heb ik nog niet geprobeerd, bedoel je hiermee een goede primer of een knauf finisher erover heen.

Het huis wat we hebben gekocht is op vele manieren niet conform (elektriciteit en water bvb), het zou me eigenlijk niet verbazen als ze geen finisher laag erover heen hebben gedaan. Echter zou het zuigeffect dan nog steeds niet zó fel moeten zijn. Ik kan eens proberen met een voorstrijkje, zoniet dan zal ik eens proberen met een nieuwe finisher laag.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Pizza_Boom schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:07:
[...]
En als je dan een keer een andere plank erop zet, kan je aanhelen.
Hoe vaak komt dat voor?
Bij mijn laatste verbouwing een dergelijk muurtje verwijderd. De plank die daarop zat was er bij de oorspronkelijk bouw (50 jaar geleden) erop gezet. Daarna wel geschilderd nooit, verwijderd.

Plank er achteraf op zetten, moet ook maar net aansluiten (is bijna nooit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

matthewk schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:55:
[...]

Pleisterwerk is een kunst waar ik geen geduld voor heb :p

Binnen stucwerk ja ;). Ik ben het zelf nog nooit zo erg tegengekomen, meestal werkt latex verf gewoon, maar het wordt echt gewoon opgezogen. In enkele andere kamers heb ik gyproc metalstud wandjes geplaatst, maar hoop op een simpele oplossing. Voorstrijkje heb ik nog niet geprobeerd, bedoel je hiermee een goede primer of een knauf finisher erover heen.

Het huis wat we hebben gekocht is op vele manieren niet conform (elektriciteit en water bvb), het zou me eigenlijk niet verbazen als ze geen finisher laag erover heen hebben gedaan. Echter zou het zuigeffect dan nog steeds niet zó fel moeten zijn. Ik kan eens proberen met een voorstrijkje, zoniet dan zal ik eens proberen met een nieuwe finisher laag.
ik zag je in het huizenmarkttopic ;)

het is onvoorstelbaar hoe veel sommige wanden kunnen zuigen, dat is echt belachelijk.

lees hier even, ook nog wat tips over een spons-test bijvoorbeeld.

https://www.verfonline-xl.nl/blogs/blog/wat-is-voorstrijk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Laatst online: 02-06 14:44

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Ik heb wat steigerhout wat al een paar jaar buiten heeft gestaan (en dus niet meer van de beste kwaliteit) nog een laatste keer gebruiken om in de tuin een paar lage borders (1 plank hoog) mee te maken. Ik zit nu op de site van de bouwmarkt te kijken voor een transparante beits, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Tuinhout, schuttingen, vlonders...ik weet niet welk type het best is voor deze toepassing.

Ik heb alles al een keer grof geschuurd, maar 50% van het hout ligt dieper en is niet te raken met simpel schuren. Er zit wel 5 jaar opgedroogde viezigheid in :) Oftewel ondanks dat moet de beits moet wel blijven 'plakken'.

Tips?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 13:24
Tusk schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:29:
Ik heb wat steigerhout wat al een paar jaar buiten heeft gestaan (en dus niet meer van de beste kwaliteit) nog een laatste keer gebruiken om in de tuin een paar lage borders (1 plank hoog) mee te maken. Ik zit nu op de site van de bouwmarkt te kijken voor een transparante beits, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Tuinhout, schuttingen, vlonders...ik weet niet welk type het best is voor deze toepassing.

Ik heb alles al een keer grof geschuurd, maar 50% van het hout ligt dieper en is niet te raken met simpel schuren. Er zit wel 5 jaar opgedroogde viezigheid in :) Oftewel ondanks dat moet de beits moet wel blijven 'plakken'.

Tips?
Gewoon overheen, beits die blijft zitten. Tenzij je echt gladde plank wel, maar dan kan je beter schaven denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik wil binnenkort een gereedschapsbord maken. Nu dacht ik om daar 3mm dik hardboard voor te gebruiken. Een alternatief is een 5,5mm dikke bedplaat.

Zijn hier mensen die ervaring hebben met één van de twee?
  • Is 3mm dik genoeg als je er geen mokers of andere idioot zware gereedschappen aan gaat hangen?
  • Op de foto's lijken de gaatjes van een bedplaat groter, evenals de tussenafstand. Klopt dat?
Vanwege mijn gezondheid (hoesten, last van luchtwegen) kan ik niet even zelf in de bouwmarkt voelen / kijken :)

Alles wat in de gaatjes wordt geprikt print ik zelf, dus de diameter van de gaatjes / h.o.h. afstand hoeft niet aan te sluiten op de afmetingen van een bepaald merk.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

[...]

Toevallig gisteren nog gedaan. Maar je wilt geen beton gebruiken eigenlijk, je wilt dat regenwater er wel weg kan. Ik heb dansand of alligator zand gebruikt, zou ik even op moeten zoeken. Hoe dan ook is dat speciaal spul dat regenwaater wel af laat voeren, maar onkruid geen kans geeft.
https://www.gamma.nl/asso...20de%20winkel&operator=OR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:16
3mm is wel erg weinig. Wil je het daarnaast ophangen in een schuur oid? Hardboard zuigt namelijk snel vocht aan en dan is het helemaal gebeurd. Zo'n bedplaat lijkt mij dan beter geschikt.

Je hebt ook kant en klare gereedschapsborden van metaal. Alleen voor hetzelfde formaat ben je wel wat meer euro's kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:26
Gizz schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:35:
Ik wil binnenkort een gereedschapsbord maken. Nu dacht ik om daar 3mm dik hardboard voor te gebruiken. Een alternatief is een 5,5mm dikke bedplaat.

• Is 3mm dik genoeg als je er geen mokers of andere idioot zware gereedschappen aan gaat hangen?
  • Op de foto's lijken de gaatjes van een bedplaat groter, evenals de tussenafstand. Klopt dat?
Vanwege mijn gezondheid (hoesten, last van luchtwegen) kan ik niet even zelf in de bouwmarkt voelen / kijken :)

Alles wat in de gaatjes wordt geprikt print ik zelf, dus de diameter van de gaatjes / h.o.h. afstand hoeft niet aan te sluiten op de afmetingen van een bepaald merk.
Dan kun je beter een standaard pegboard kopen. Daarvoor staat aan houders, klemmen, bakjes e.d. genoeg op Thingiverse om te printen.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:06
Cyberpope schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:05:
[...]

Om ook maar ff een duit in het zakje te doen :9 Ik zou het erna doen, en dan de naad tussen stucwerk en houten afwerking netjes kitten en mee schilderen met de plank. Als het geheel gaat werken krijg je ook geen scheurtjes tussen stucwerk en houten afwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-06 12:59
hansvk schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:46:
[...]

Dan kun je beter een standaard pegboard kopen. Daarvoor staat aan houders, klemmen, bakjes e.d. genoeg op Thingiverse om te printen.
Of je neemt een plaat multiplex en schroeft dat tegen de muur. Spijkers of houten stokjes zijn houders voor tangen, hamers en ander gereedschap.

Ik dacht lang aan pegboard of french cleat, veel YT-video's bekeken en kwam hier ook wat video's tegen van mensen die juist niet voor pegboard of french cleat hadden gekozen.
Ik merk dat ik geen behoefte heb aan het kunnen herschikken van gereedschap, mocht ik iets moeten herschikken dan zie je hooguit een gaatje van een spijker (maar meestal zit er toch wel iets voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05 22:02

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Ik zou ook monteren voor het stucen,

Heb ik destijds ook gedaan met de sierlijsten aan het plafond, eerst de lijst ern aan toen er tegenaan gestuced.

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Tusk schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:29:

Tips?
ik zou de moeite niet nemen om dat hout nog te behandelen, gewoon as-is als border gebruiken want doordat het in contact komt met grond is dat binnen de kortste keren door. Dat gaat geen jaren houden, olie of geen olie.

Ik zou op marktplaats een paar opsluitbandjes zoeken, die dingen komen geregeld gratis langs.

Of ze bij een lokale steneboer halen, die smalle dingetjes kosten maar een paar euro per stuk, ik weet niet wat die pot beits je gaat kosten, maar ik had het wel geweten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 22:40
Gizz schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:35:

Ik ben van plan voor al mijn outdoor-materiaal (klimsetjes, touwtjes, karabiners, helmen, etc.) ook een soort gereedschapsbord te maken. Maar geen zin om iets te bouwen wat al (goedkoop) beschikbaar is dus ga denk ik voor de Ikea-variant, zoek op "Skadis bord" .. Ziet er prima uit. De haakjes zijn wel overpriced, dus twijfel nog een beetje, zouden die niet online ergens te vinden zijn in bulk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

hpmkruit schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:43:
3mm is wel erg weinig. Wil je het daarnaast ophangen in een schuur oid? Hardboard zuigt namelijk snel vocht aan en dan is het helemaal gebeurd. Zo'n bedplaat lijkt mij dan beter geschikt.
Idee is inderdaad in de schuur (en later wellicht één op zonder en/of in het kantoor / 3d-printhol). Ik zou de plaat wel verven, maar met al die gaatjes is het natuurlijk lastig om het 100% vochtdicht te krijgen
hansvk schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:46:
[...]

Nu draai ik mijn hand er niet voor om om zelf iets te ontwerpen of om een bestaand model aan te passen.

Maar wat is überhaupt een standaard pegboard en waar koop je dat voor een normale prijs? Ikea heeft iets wat ze een pegboard noemen, maar dat ziet er echt niet standaard uit. En bij andere winkels zie ik online bijvoorbeeld een plaat van 60x90cm voor €130. Dat gaat 'm ook niet echt worden :P

Hier wordt metrisch een h.o.h. van 25mm genoemd, maar met twee verschillende diameters als 'standaard'.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorum
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 03-06 23:50
Koop gewoon een plaat multiplex en zaag dat op maat. Zet het tegen je wand met wat verticale latten (met slagpluggen oid) voor ventilering en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Laatst online: 02-06 14:44

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Fraggert schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:00:
[...]

ik zou de moeite niet nemen om dat hout nog te behandelen, gewoon as-is als border gebruiken want doordat het in contact komt met grond is dat binnen de kortste keren door. Dat gaat geen jaren houden, olie of geen olie.

Ik zou op marktplaats een paar opsluitbandjes zoeken, die dingen komen geregeld gratis langs.

Of ze bij een lokale steneboer halen, die smalle dingetjes kosten maar een paar euro per stuk, ik weet niet wat die pot beits je gaat kosten, maar ik had het wel geweten ;)
Ik tack er aan de binnenkant wel wat plastic tegenaan, dat weert wel eea natuurlijk. Bus beits van 13 euro heb ik er wel voor over :)

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Tusk schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:07:
[...]

Ik tack er aan de binnenkant wel wat plastic tegenaan, dat weert wel eea natuurlijk. Bus beits van 13 euro heb ik er wel voor over :)
De plank staat aan de onderzijde toch rechtop in de grond? Dat is en blijft altijd vochtig en er komen beestjes in, pissebedden, oorwurmen, you name it.

in mijn ogen is het zonde van het werk wat je doet en de (beperkte) kosten die je maakt. Ik ging voor een stenen rand(je).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Fraggert schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:14:
[...]

ik zag je in het huizenmarkttopic ;)

het is onvoorstelbaar hoe veel sommige wanden kunnen zuigen, dat is echt belachelijk.

lees hier even, ook nog wat tips over een spons-test bijvoorbeeld.

https://www.verfonline-xl.nl/blogs/blog/wat-is-voorstrijk/
Thanks voor de link, dit hebben wij in de keuken op de binnenwand van de buitenmuur (massieve muren, oude hoeve). Lijkt net alsof de muur is geplastidipt, net resultaat maar je krijgt het er amper vanaf :p

Ik ga het proberen, volgens mij is dit echt een winnende optie!

Consultant - Autogek

Pagina: 1 ... 96 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.