[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 103 Laatste
Acties:
  • 1.033.875 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 18:59
Ok. Vrij stupide vraag, maar ik zoek de naam van iets zodat ik het kan opozoeken en kopen.

Voor mijn audio meubel (maar ook computer bureau) ga ik gaten maken in mijn blad om de kabels netjes door te laten lopen. Nu zoek ik daar dus een nette doorvoer voor. En wat ik zoek is het volgende; Stukje pijp-achtige vorm met daarop een plaate ring om met dat laatse het wat grove gat netjes af te dekken. Kan het echt niet anders omschrijven. Hoe heet dat?

edit ; zo'n soort vorm, maar dan van bijv PVC of metaal (mog mooier)
https://www.toolstation.nl/rubber-verloopring/p62885

[ Voor 12% gewijzigd door maartend op 22-11-2019 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:59
Dit?
https://www.google.nl/sea...oECAwQAw&biw=1430&bih=699

"kabeldoorvoer"... je verzint het niet.. :P

Afbeeldingslocatie: https://www.kantoorinrichtingkopen.nl/upload/large/Thovip-2-delige-kabeldoorvoer-423023-056047000-096-RVS_finish.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door LED-Maniak op 22-11-2019 22:31 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Nope. Wil het echt open hebben Zoals in bijv mijn link, maar dan ander materiaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LED-Maniak
maartend schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 22:31:
[...]

Nope. Wil het echt open hebben Zoals in bijv mijn link, maar dan ander materiaal.
Afbeeldingslocatie: https://www.rs-jachttechniek.nl/Image/QD05MF-NN/RVS_huiddoorvoer_1duim_duims_bolle_flens.JPG

Oh en dat ding dat ik bedoel kan je gewoon dat kapje van af halen hoor:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/112422/files/71520488/multi-meubel-metalen-kabeldoorvoer-rvs-rond-47mm.jpg

Als dat ook niet klopt moet je misschien wat specifieker zijn. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door LED-Maniak op 22-11-2019 22:35 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_kingo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-03 11:17
Kabeldoorvoer?
maartend schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 22:27:
Ok. Vrij stupide vraag, maar ik zoek de naam van iets zodat ik het kan opozoeken en kopen.

Voor mijn audio meubel (maar ook computer bureau) ga ik gaten maken in mijn blad om de kabels netjes door te laten lopen. Nu zoek ik daar dus een nette doorvoer voor. En wat ik zoek is het volgende; Stukje pijp-achtige vorm met daarop een plaate ring om met dat laatse het wat grove gat netjes af te dekken. Kan het echt niet anders omschrijven. Hoe heet dat?

edit ; zo'n soort vorm, maar dan van bijv PVC of metaal (mog mooier)
https://www.toolstation.nl/rubber-verloopring/p62885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordamski
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-01 14:23

Noordamski

yibbedi yibbeda

If you can't convince them with facts, dazzle them with bullshit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
LED-Maniak schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 22:33:
[...]

[Afbeelding]

Oh en dat ding dat ik bedoel kan je gewoon dat kapje van af halen hoor:

[Afbeelding]

Als dat ook niet klopt moet je misschien wat specifieker zijn. ;)
Aha, had niet eebns door dat het kapje er af kon. Thnx.

Edit ; Ahaa, flens is het woord dat ik zoek. Is namelijk nog mooier in ons interieur. Nu eens zien te vinden bij de Gamma of zoiets, heb hier nl. helemaal geen hornbach of praxis.

[ Voor 13% gewijzigd door maartend op 22-11-2019 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:32
Pizza_Boom schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 08:59:
Hoe zijn de ervaringen hier met kunststof kozijnen? Creon kozijnen hoor je veel op de radio en is niet echt duur te noemen. En iemand bekend met stelregels op prijsgebied voor uitbouwen? De gevel aan de achterkant scheurt, dus moet worden aangepakt. Beide buren hebben uitgebouwd (ca. 2 meter), dus wellicht ook maar meteen verlengen en dan ook meteen nieuwe kozijnen erin (enkelglas nu) en alles netjes isoleren. Wellicht dan ook meteen de bovenverdieping een meter verlengen?
Wil een draagmuur eruit hebben, die tussen keuken en woonkamer, dus een ingreep in de gevel is sowieso noodzakelijk om een beertje te plaatsen. Is wat veel allemaal, maar boven alles afwerken om daarna beneden te gaan rotzooien is garantie op scheuren in je stucwerk.
Ik ben me dus ook aan het oriënteren, maar kwam bij www.vikakozijnen.nl goedkoper uit. Had je daar ook al gekeken?

Er is nu ook een subsidiepot waar met name tripleglas fors uit gesubsidieerd wordt (mits je nog een isolatiemaatregel treft).

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 16:11
Ik loop met plannen om onze woonkamer op te delen in twee delen. A la kamer en-suite.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AgRMLeM.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8EzS5vJ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/e6uyvDQ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/787a5gt.jpg

Heb een tijdje zitten spelen in sketch up, en ben tot dit ontwerp-idee gekomen. Deze wand willen we waarschijnlijk plaatsen om de kamer in tweeën te delen. Aan beide kanten komen dan boekenkasten, op de plaatjes is dit enkel aan één kant te zien. Daar omheen dan gewoon muur (gips, of hout omdat dat steviger is?). Oh ja, dat dode hoekje is de open trap naar boven.

Is zoiets te maken denken jullie? Ik bedoel dan door mijzelf, redelijk handig. Of is het advies om zulke projecten toch uit te besteden?
En qua kosten, zou zoiets voor bijv. €2000 te realiseren zijn? Of moet ik eerder denken aan €10.000 euro?

Ik begrijp dat ik het zo duur en perfect kan laten maken als ik wil, maar dat geld heb ik helaas niet. Moet netjes en strak zijn, maar ook wel een beetje lijken op van die ouderwetse jaren 30 stijl. Dus een beetje ertussen in zeg maar. De deuren moeten met wieltjes over de grond rollen, ik wil daar liever geen geleider hebben liggen.

[edit]oh ja, waarom? Omdat ik drie jonge kids heb die een hoop lawaai maken en ik ook wel eens ergens wil kunnen zitten waar zij niet zijn zonder op mijn bed te gaan zitten ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Goofyduck384 op 23-11-2019 13:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DoeEensGek schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 21:30:

Probleem... ik heb in de kruipruimte een boiler staan en daar zit een inlaatcombinatie.
Nu lekt die gewoon in het zand. Aangezien ik ga isoleren en er zeil op de bodem komt gaat dit niet meer. Maar is deze inlaat nodig? Of zijn er alternatieven? Op zolder zit ook een inlaat combinatie. Maar ik begrijp dat het wel verplicht is bij elke boiler en hij moet vrij dicht bij de boiler zitten. Enige andere optie die ik zie is hem naar het keukenkastje erboven te brengen en daar in de afvoer te laten lopen. Een open aansluiting op de afvoer in de kelder zie ik niet zitten. Dan ben ik bang dat er toch een keer vuil water de verkeerde kant op komt. :/

[Afbeelding]
Makkelijkste lijkt mij om een gat te graven, af te dekken met worteldoek en te vullen met grind. PVC slangetje vanaf je ILC naar dit gat toe leiden. Zoek maar eens op grindput.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:56
Goofyduck384 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 13:04:

Is zoiets te maken denken jullie? Ik bedoel dan door mijzelf, redelijk handig. Of is het advies om zulke projecten toch uit te besteden?
En qua kosten, zou zoiets voor bijv. €2000 te realiseren zijn? Of moet ik eerder denken aan €10.000 euro?
Dat ligt er maar net aan hoe handig je zelf bent, als je alles zelf kan en weet hoe het moet (en waar je het moet bestellen) moet zoiets wel te realiseren zijn voor 2000 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Volgens mij is die 2K niet heel ruim hoor. Deuren kosten bijvoorbeeld al een hoop. Is het inderdaad een jaren 30-huis of vind je die stijl gewoon leuk? In het eerste geval zou je tweedehands en suite-deuren uit die tijd kunnen zoeken. Niet dat dat voordelig is, maar het is wel periodecorrect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 16:38
Ik loop met plannen om onze woonkamer op te delen in twee delen. A la kamer en-suite.

Heb een tijdje zitten spelen in sketch up, en ben tot dit ontwerp-idee gekomen. Deze wand willen we waarschijnlijk plaatsen om de kamer in tweeën te delen. Aan beide kanten komen dan boekenkasten, op de plaatjes is dit enkel aan één kant te zien. Daar omheen dan gewoon muur (gips, of hout omdat dat steviger is?). Oh ja, dat dode hoekje is de open trap naar boven.

Ik begrijp dat ik het zo duur en perfect kan laten maken als ik wil, maar dat geld heb ik helaas niet. Moet netjes en strak zijn, maar ook wel een beetje lijken op van die ouderwetse jaren 30 stijl. Dus een beetje ertussen in zeg maar. De deuren moeten met wieltjes over de grond rollen, ik wil daar liever geen geleider hebben liggen.

[edit]oh ja, waarom? Omdat ik drie jonge kids heb die een hoop lawaai maken en ik ook wel eens ergens wil kunnen zitten waar zij niet zijn zonder op mijn bed te gaan zitten ;)
Heb je de gereedschappen al wel om het te maken, of moet dat ook bij het budget in? Wat zo in mijn op komt wat hierbij handig is:
- Boormachine uiteraard
- Boorhamer afhankelijk van vloer/plafond om tussenwand te kunnen verankeren in beton
- Invalzaag of cirkelzaag met geleiderail
- Gatenboren / decoupeerzaag voor eventuele stopcontacten inbouwen

Metal studs of houten frame en gips er overheen kost niet zoveel, heb je voor kleine €100 inclusief aanstrijken denk ik voor elkaar. Een schuifdeur er tussen is iets wat het erg duur kan maken, zou je zelf moeten opzoeken wat je bevalt daarin. Mooie taats/schuifdeur kan je maar zo richting de €2000 alleen al kosten, maar er zijn natuurlijk zat veel goedkopere opties te vinden.
Wat betreft de boekenkast is er niet zomaar te zeggen wat het gaat kosten, maak je het van spaanplaat, MDF of hoogwaardig multiplex wat niet meer wordt geverfd bijvoorbeeld. Het makkelijkste om een snelle inschatting daarvan te maken is berekenen hoeveel m² aan hout je nodig gaat hebben en even m² prijzen op te zoeken van het materiaal dat je wilt gebruiken (reken er 10/20% extra bovenop voor snijverliezen).

Daarnaast zit je nog aan klein materiaal als schroeven, aanstrijkmiddelen, verf etc., dat gaat altijd redelijk snel dus kan je zo een extra €200 nog voor rekenen.

De vraag of je dit zelf netjes krijgt is natuurlijk sterk afhankelijk van je kennis en kunde :) Als je de tijd er voor neemt en het juiste gereedschap hebt / juiste materiaal keuze moet je het zelf prima netjes kunnen krijgen, maar het is niet bepaald een beginnersproject te noemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Twijfels op 23-11-2019 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13
Jellabie schreef op woensdag 20 november 2019 @ 23:12:
[...]

Kerdie doek, kost 15€m2 ofzo en wat tegellijm.

[Afbeelding]

1cm op de douchebak en de rest over heel de muur.
Daar de tegel op, afkitten tegen tegel en douchebak.

Kit is om af te werken, niet alleen om water tegen te houden.
Volgens mij is dat niet de juiste manier om zo'n doek aan te brengen :P

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Wolly schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 13:13:
[...]

Makkelijkste lijkt mij om een gat te graven, af te dekken met worteldoek en te vullen met grind. PVC slangetje vanaf je ILC naar dit gat toe leiden. Zoek maar eens op grindput.
Ik denk dat ik in eerste instantie voor deze oplossing ga. Een sanitair expansievat is een andere optie of een warm water leiding vanaf de cv trekken. Punt is dat het luchtvochtigheid in de kruipruimte ook omlaag moet. En dan is dit natuurlijk wel een bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:08

Cheezus

Luiaard

LED-Maniak schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 21:45:
[...]

Veel van die ankers worden in Nederland gemaakt door GB. Kwam ze laatst ook bij de lidl tegen van hun.
https://www.gb.nl/product...onderdorpel-kozijnmontage

Daar kan je tekeningen en van een aantal de specificaties vinden. Wat ze aankunnen ligt aan de richting waar de kracht op staat.

Voor de 90x90x2:
code:
1
2
3
4
Mechanische sterkte:
Treksterkte capaciteit (Dr pull): 1,16 kN
Druksterkte capaciteit (Dr pusch): 6,79 kN
Afschuifsterkte capaciteit (Dw): 2,86 kN

Ze zijn goedkoop te vinden bij toolstation(90x90x2.5 voor 80 cent). Samen met veiligheidsankers(onder de 50 cent stuk bij toolstation) heb ik die in beton bevestigd.

Jammer dat ze geen specs hebben bij de balkdrager, die je op het plaatje hebt komt bij hun vandaan. Is maar 1.5mm dik staal(maar uiteraard net een andere constructie die het sterkte geeft).
Ik had die halve site al bekeken en nergens die specificaties gevonden. Ook nu is het 90x90x2 hoekijzer de enige waarbij ik die specificaties kan vinden 8)7
Goed. Het gaat dus om de Druksterkte en dan is 600 kg ruim voldoende. Het 90mm exemplaar is wel te breed voor de 75mm balken dus dan wordt het een 60xXX exemplaar met ril of van dikker materiaal.

edit: nog eentje met specs gevonden: https://www.gb.nl/media/w...nt/DOP-GB-07229-WC-NL.pdf
60x2.5 met ril moet dus bijn 1000kg kunnen houden, lijkt me voldoende :9

[ Voor 6% gewijzigd door Cheezus op 23-11-2019 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

tja budget hoe duur/goedkoop wil je het maken .. gevulde kasten zijn in-principe al redelijk geluidswerend
met een cirkelzaag + boormachine kom je al een heel end.

Zonder afmetingen word het lastig iets te roepen.. Maar laat ik het eens proberen

- je zou bv kunnen beginnen met balk van muur tot muur waaraan je stompe deuren hangt .. schuifdeur systeem.
* Deze balk hang je in het midden aan het plafond met hoekbeugels ofzo
- aan beide kanten ikea-billy kasten .. 40cm breed .. en 202 (hoog), of 230cm met opzet stuk..
- Met OSB of Gelamineerd spaanplaat / gips kan je eventueel extra kastruimte maken .. of dicht maken.
- met hoekprofielen kan je overgang tussen kast en afwerking netjes maken..
- andere naadjes met plamuur /kit

Denk wel vooraf of je bv stopcontacten/lichtschakelaar wilt inbouwen .. en loze ruimte(s) kan je opvullen met een isolatie middel
iets duurder is bv alles wat de muur/grond/plafond raakt met een stukje rubber (zie gipsplaat) afdeling dit gebruikt men voor metalstuds) voor verdere demping

Het "probleem" zit hem in de afwerking ... houd er wel rekening mee dat je 0,5m tot 1m breedte van muur tot muur v.d kamer weghaalt.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
_Brake_ schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 23:41:
Ik ben me dus ook aan het oriënteren, maar kwam bij www.vikakozijnen.nl goedkoper uit. Had je daar ook al gekeken?

Er is nu ook een subsidiepot waar met name tripleglas fors uit gesubsidieerd wordt (mits je nog een isolatiemaatregel treft).
Nee, die kende ik nog niet. Ben ook langzaamaan aan het oriënteren. Hele huis moet geïsoleerd worden, dus tripleglas is daarmee ook erg aantrekkelijk.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Mij valt vooral de nis in het keukendeel op, daar waar je woonkamer breder wordt. Daaraan zou ik mijzelf gaan irriteren. Heb je daar nog een bepaald idee voor? Ik denk dat deze beter te gebruiken is in de suite dan in het keukengedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:31

de Peer

under peer review

DoeEensGek schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 13:54:
[...]

Ik denk dat ik in eerste instantie voor deze oplossing ga. Een sanitair expansievat is een andere optie of een warm water leiding vanaf de cv trekken. Punt is dat het luchtvochtigheid in de kruipruimte ook omlaag moet. En dan is dit natuurlijk wel een bron.
Ik zou er een emmer neerzetten, kijken hoe lang het ongeveer duurt voordat de emmer vol is. En dan 1 x per (week, maand?) een pompje de boel automatisch laten afvoeren naar riool of buiten.
Evt emmer goed afdichten zodat je de %RH niet verhoogt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofyduck384
Pizza_Boom schreef op maandag 25 november 2019 @ 08:49:
Mij valt vooral de nis in het keukendeel op, daar waar je woonkamer breder wordt. Daaraan zou ik mijzelf gaan irriteren. Heb je daar nog een bepaald idee voor? Ik denk dat deze beter te gebruiken is in de suite dan in het keukengedeelte.
Ja, dat is de trap ;) dus ik wil die vooral blijven gebruiken om op de eerste etage te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
Goofyduck384 schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:52:
[...]

Ja, dat is de trap ;) dus ik wil die vooral blijven gebruiken om op de eerste etage te kunnen komen.
Ah, duidelijk. Kan je daar nog onder komen dan? Is een mooi opslagplekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afhankelijk wat voor materialen je wilt gebruiken en welk gereedschap je hebt. Wat je zou kunnen doen is de boel laten zagen door een houtzagerij/meubelmaker. De meeste kosten zullen zitten in het materiaal als je het zelf doet.
Moet je zelf nog al het gereedschap gaan aanschaffen dan word het een duur grapje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
https://www.marktplaats.n...a557deff636f4f8b9c5b7a618

Mooie prijs voor eikenhout. Elders kom ik overal 20mm voor deze prijs tegen. Hij levert ook via de post.
Dus dan wordt de te bouwen tafel 56mm dik na opdikken van de rand en de planken zijn zelf ook dik genoeg om hier stalen U-profielen in de schroeven!

Hopelijk is de prijs niet 'too good to be true' :P 173 euro voor een eettafel+salontafel is een leuke prijs :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Jannibal23 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:21:
[...]

Er bestaan ook een soort van stickers, wellicht is dat nog een optie? Wij hebben deze ook, bevalt goed en kan je op maat knippen. Weet alleen niet of ze er zijn in deze lengte. Zal eens kijken.

Zie zo snel geen sticker, maar wellicht is behang ook een optie? https://www.acaza.nl/groo...tbord-magneetbehang-zwart
Kende ik inderdaad niet, afgelopen weekend gelijk besteld en komend weekend plakken. Is maar 1 baantje, dus moet zo zijn gedaan (mmm... dat roep ik bij veel dingen en kost het mij toch nog een dag). Magneetjes gelijk bij Ali besteld, dus in eerste instantie gaan we alleen maar krijten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:30

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ko.Kane schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 18:49:
[...]

Lastige om er simpel iets beters van te maken. Toch even twee brainfarts:

Kan je niet aan de onderste stalen frame een horizontale treeplank maken, met links en rechts een opstaande kant. Alles vrij ruim zodat ze de rollator er makkelijk op kan zetten zonder dat exacte plek echt belangrijk is. Op zo'n manier dat de rollator dan gewoon zelf blijft staan. En dan alleen fixatie met klittenbanden, maar dan staat de rollator al stabiel en kan ze beide taken los van elkaar doen.

Of de vertikale delen van het frame verlengen en zo maken dat de uitgeklapte rollator als een aanhanger kan worden bevestig met een fixatie aan de beide vertical poten van de rollator. Dat maakt de boel wat langer en in bochten zullen de wieltjes wat wringen/skidden en slijten. Maar dan hoeft ze hem nooit meer te tillen en uit te klappen, wat me ook wel prettig lijkt met spasmen.
DoeEensGek schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 21:30:
@Milmoor Zou het niet mogelijk zijn om de hanger te laten zakken(kantelen), dan de rollator/looprek te bevestigen terwijl deze nog op de grond staat. Om daarna pas omhoog te gaan. Als de voorwielen van de scootmobiel hoger staan dan de achterwielen komt de haak al omlaag (een stukje). Ik heb geen idee hoe handig je bent.
[Afbeelding]
Beiden bedankt voor de tips. Ik heb de juiste oplossing nog niet gevonden, maar ik heb weer wat zaken kunnen overwegen. Lastig is dat het ook weer niet te diep moet worden, want dan past het geheel niet in de lift. Anders had ik er waarschijnlijk gewoon een fietskarretje achter gezet.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Goofyduck384 hoe groot is het hele stuk? Het lijkt aan de hand van de foto's niet heel erg ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
MikeyMan schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:55:
hoe groot is het hele stuk? Het lijkt aan de hand van de foto's niet heel erg ruim.
De kamer ensuite moet 5,40 breed worden. Dan ontstaat er een woongemeente van 4,35 lang en een keuken van 5,50 meter lang.
De knusse woonkamer willen we graag, maar 4,35 is wat we nu ook gebruiken qua woongedeelte. Daar waar de ensuite moet komen is nu eigenlijk ook ‘ongebruikte’ ruimte. De keukenopstelling wordt ook nieuw, op de plek van het eiland staat nu onze eettafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Cheezus schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 21:14:
Ik wil een vliering gaan maken op de zolder en wil de draagbalken zo clean mogelijk bevestigen aan de muur. In principe zou ik zulke balkdragers willen gebruiken:
[Afbeelding]

Maar ik wil balken van 150x150 en 75x150 bevestigen, daar kan ik deze dragers niet voor vinden. Dragers in deze maten kan ik alleen vinden met 'flappen' naar buiten, dat wil ik eigenlijk niet.
Nu dacht ik gebruik te maken van een hoekijzer waarbij de balk 'in de hoek' wordt gelegd zodat er dus geen hoek uisteekt.
[Afbeelding]
Is een hoekijzer hiervoor geschikt? En hoe groot/dik zou deze dan minimaal moeten zijn voor een vlieringvloertje (overspanning 3m)? Zijn er nog alternatieven?
Hoekijzers zou ikzelf niet echt als clean bestempelen...
Afhankelijk van wat je precies wilt kun je er ook voor kiezen om eerst een balk vlak tegen de muur te bevestigen en daar de overige balken op te leggen, al dan niet met een halfhoutse verbinding. Deze laatste is relatief snel te maken met een afkortzaag op de juiste diepte. Het maakt e.e.a. ook eenvoudiger om op de juiste maat te maken omdat je niet op hoogte aan het afmeten en boren bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Firestorm schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:58:
[...]

Afhankelijk van wat je precies wilt kun je er ook voor kiezen om eerst een balk vlak tegen de muur te bevestigen en daar de overige balken op te leggen, al dan niet met een halfhoutse zwaluwstaart verbinding. Deze laatste is relatief snel te maken met een afkortzaag op de juiste diepte. Het maakt e.e.a. ook eenvoudiger om op de juiste maat te maken omdat je niet op hoogte aan het afmeten en boren bent.
Fixed that for you O+

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Firestorm schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:58:
[...]

Afhankelijk van wat je precies wilt kun je er ook voor kiezen om eerst een balk vlak tegen de muur te bevestigen en daar de overige balken op te leggen, al dan niet met een halfhoutse verbinding. Deze laatste is relatief snel te maken met een afkortzaag op de juiste diepte. Het maakt e.e.a. ook eenvoudiger om op de juiste maat te maken omdat je niet op hoogte aan het afmeten en boren bent.
Dat is lastig omdat er aan één kant zowel een raam als techniek (ventilatie, leidingen warmtepomp e.d.) in de weg zitten. Een balk op een hoekijzer kan ik er wel tussendoor steken. De hoekijzers ga ik zwart spuiten voor een wat nettere look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Cheezus schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:31:
[...]

Dat is lastig omdat er aan één kant zowel een raam als techniek (ventilatie, leidingen warmtepomp e.d.) in de weg zitten. Een balk op een hoekijzer kan ik er wel tussendoor steken. De hoekijzers ga ik zwart spuiten voor een wat nettere look.
Zwaluwstaart verbindingen zijn er ook nep

Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/-vI8a5AEjaMI/VXFevzlUsfI/AAAAAAAAAlY/cDBQMW0oKhI/s1600/etb-situ-1-2.jpg

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Handige units! Maar ik kan die balk evenwijdig aan de muur dus niet kwijt, dit is wel mooier maar dan moet ik die units in een betonnen muur gaan infrezen, dat is een beetje teveel moeite voor een mooiere verbinding :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
LED-Maniak schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:46:
https://www.marktplaats.n...a557deff636f4f8b9c5b7a618

Mooie prijs voor eikenhout. Elders kom ik overal 20mm voor deze prijs tegen. Hij levert ook via de post.
Dus dan wordt de te bouwen tafel 56mm dik na opdikken van de rand en de planken zijn zelf ook dik genoeg om hier stalen U-profielen in de schroeven!

Hopelijk is de prijs niet 'too good to be true' :P 173 euro voor een eettafel+salontafel is een leuke prijs :Y
Heb je verder contact gehad met deze verkoper, hoe ging dat? Zijn inderdaad errug mooie prijzen voor eikenhout... dan beginnen bij mij de tandwieltjes te draaien wat ik er allemaal mee kan bouwen 8)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:55
Cheezus schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:45:
Handige units! Maar ik kan die balk evenwijdig aan de muur dus niet kwijt, dit is wel mooier maar dan moet ik die units in een betonnen muur gaan infrezen, dat is een beetje teveel moeite voor een mooiere verbinding :P
je kunt natuurlijk ook de lip die aan de muur kom wegfrezen in de aangehaakte balk, je moet dan alleen een centimeter aan de onderkant verder wegfrezen, anders kun je het systeem niet in elkaar schuiven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goofyduck384 schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:40:
[...]

De kamer ensuite moet 5,40 breed worden. Dan ontstaat er een woongemeente van 4,35 lang en een keuken van 5,50 meter lang.
De knusse woonkamer willen we graag, maar 4,35 is wat we nu ook gebruiken qua woongedeelte. Daar waar de ensuite moet komen is nu eigenlijk ook ‘ongebruikte’ ruimte. De keukenopstelling wordt ook nieuw, op de plek van het eiland staat nu onze eettafel.
Ik zou denk ik toch een beetje bang zijn dat het gauw van 'knus' naar 'krap' gaat... Vooral omdat veel van het licht toch geblokkeerd wordt. Is een room divider/open kast niet een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 26-11-2019 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:47
Cheezus schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:45:
Of je draait het om. Je plaatst het mannetje niet ingefreesd op de muur en freest het vrouwtje in je hout. Enige nadeel is dat je wel een gleuf moet maken over de hele hoogte van de balk om ze over elkaar te kunnen schuiven.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:16
Ga komende week laminaat leggen op 2e verdieping, waarvan gedeelte boven badkamer is. Tussenvloer is houten balken vloer, zonder isolatie en onderkant afgewerkt met stucwerk.

Ga redupax+ ondervloer gebruiken https://www.unifloor.nl/s...20Plus/leafl_REDUPAX+.pdf. Nu staat er in de leg instructie hiervan dat ten eerste altijd een PE folie geplaatst dient te worden en dat de redupax platen onder 45 graden van de houten vloer moeten liggen.

Iemand ervaring met redupax ondervloer? Is dit beide nodig? Vooral de 45 graden is een boel extra zaagwerk. Zorgt dit voor betere egalisatie? Zit nogal wat hoogteverschil tussen planken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofyduck384
MikeyMan schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:35:
Ik zou denk ik toch een beetje bang zijn dat het gauw van 'knus' naar 'krap' gaat... Vooral omdat veel van het licht toch geblokkeerd wordt. Is een room divider/open kast niet een idee?
Ik begrijp je redenatie/angst. Maar in principe veranderd er qua opstelling nu niks aan onze ‘leefruimte. Onze meubels e.d. staan nu ook al op deze plekken, de ensuite komt dan precies in de nu ook al loze ruimte tussen de eettafel (die nu op de plek van het eiland staat) en de dwarse bank. Ik denk dat de krapheid dan wel meevalt.
Het licht/donker probleem ben ik wel bang voor. Het moeten geen donkere plekken worden. Daarom wil ik ook hoge deuren, zoals in de rest van onze woning, volgens mij 2,30 ofzo. Hoeven ook niet perse glas in lood deuren te worden, mag best wat goed lichtdoorlatend glas in komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:33
hammy87 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 19:36:
Iemand ervaring met redupax ondervloer? Is dit beide nodig? Vooral de 45 graden is een boel extra zaagwerk. Zorgt dit voor betere egalisatie? Zit nogal wat hoogteverschil tussen planken.
Hier gewoon 90 graden gebruikt en werkt prima. Wel netjes de ondervloer goed stofzuigen zodat er geen gruis tussen je naden blijft zitten want dat kan het kraken eventueel versterken. Planken die iets doorbuigen kan je het best ook van te voren nog versterken.
PE folie heb ik niet gebruikt ivm houten balken. PE is volgens mij alleen bij beton nidig

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:16
bazzzzzz schreef op donderdag 28 november 2019 @ 08:36:
[...]

Hier gewoon 90 graden gebruikt en werkt prima. Wel netjes de ondervloer goed stofzuigen zodat er geen gruis tussen je naden blijft zitten want dat kan het kraken eventueel versterken. Planken die iets doorbuigen kan je het best ook van te voren nog versterken.
PE folie heb ik niet gebruikt ivm houten balken. PE is volgens mij alleen bij beton nidig
Bedankt. Gisteren de meeste planken al vastgeschroefd, alle gruis inderdaad uit de spleten gehaald met schroevendraaier en stofzuiger. Ik dacht inderdaad dat PE folie ook alleen nodig is bij beton, en niet bij hout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:18
Deze week de trapleuningen geverfd met mat zwarte krijtverf. Ziet er erg gaaf uit! Merk alleen dat we snel witte vegen zien van onze handen op de leuningen. Zou het helpen een matte blanke lak aan te brengen over de verf laag heen? Zo ja kan ik dat gewoon een simpele matte lak halen zoals deze? https://www.gamma.nl/asso...llak-mat-250-ml/p/B608271

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:29
Bo0bz schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:11:
Deze week de trapleuningen geverfd met mat zwarte krijtverf. Ziet er erg gaaf uit! Merk alleen dat we snel witte vegen zien van onze handen op de leuningen. Zou het helpen een matte blanke lak aan te brengen over de verf laag heen? Zo ja kan ik dat gewoon een simpele matte lak halen zoals deze? https://www.gamma.nl/asso...llak-mat-250-ml/p/B608271
Waarom krijtverf op de leuning? Krijtverf is nu niet echt een sterke verf om veel aan te raken lijkt mij.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bo0bz
Martinusz schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:12:
[...]

Waarom krijtverf op de leuning? Krijtverf is nu niet echt een sterke verf om veel aan te raken lijkt mij.
Vanwege de uitstraling :-) met een goede behandeling is het best sterk maar blijkbaar gevoelig voor vegen van handen. En dat is natuurlijk niet HANDig op een trapleuning.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:29
Bo0bz schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:19:
[...]

Vanwege de uitstraling :-) met een goede behandeling is het best sterk maar blijkbaar gevoelig voor vegen van handen. En dat is natuurlijk niet HANDig op een trapleuning.
Had je er al wax overeen gedaan of niet?
Dat werd destijds geadviseerd toen wij een kastje met krijtverf deden, wax eroverheen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Topicstarter
@Bo0bz Ik zou voor de matte lak gaan. Met wax wordt het denk ik wat 'glibberig'.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Heb net een pot rambo pantser lak super mat gescoord. Ben benieuwd naar het resultaat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 15:44
Bo0bz schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 20:59:
Heb net een pot rambo pantser lak super mat gescoord. Ben benieuwd naar het resultaat!
Ik ook! ;)
Dus kom maar op met die foto's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:21
Ik heb sinds kort een garagebox waar de deklaag van de vloer begint los te laten. Deze is vrij dun en kan ik zo afsteken.

Ik wil graag de laag verwijderen en een nieuwe laag aanbrengen. Wat voor product kan ik het beste nemen?
Belangrijkste eis is dat de vloer stofvrij is en makkelijk te vegen is. Mijzelf leek een epoxy coating mooi, maar de huidige vloer loopt licht af naar de centrale put toe.
Het moet dus dik genoeg zijn dat ik de laag kan aanbrengen zonder dat het weg loopt/zichzelf egaliseert.

Een opstaande rand rond de put aanbrengen en een vlakke vloer maken heeft niet mijn voorkeur.

Wat foto's van de situatie:

Garagevloer overzicht

detail 1

detail 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:57
Je kan mijn inziens prima een laag epoxy aanbrengen. Alleen moet het niet zo’n dikke laag zijn dat het zich zelf gaat egaliseren.

Vergeet daarbij ook niet vooraf te primeren.

En breng indien nodig meerdere lagen aan. Dan kan het prima en ook dan werkt het egaliserend tov de vorige laag maar niet egaliserend over de hele oppervlakte van de vloer.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik ben momenteel bezig met het opknappen van mijn (mdf) binnenkozijnen. Nu zitten hier in de sluitplaten nette 'cups' in. Hierdoor kijk je niet het (holle) kozijn in.
Echter, deze zijn redelijk vergaan. Ben al aan het zoeken geweest en bij de bouwmarkt en deurenhandel geweest, maar ik kan ze niet vinden.

Gaat om de volgende dingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dhp5pHP8ZkaoWdckhe3xz5yD/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XdAN0iOIMHGxNpmgC9uEZuCk/thumb.jpg

Iemand enig idee hoe dit heet of waar dit te vinden?

[ Voor 35% gewijzigd door MikeyMan op 30-11-2019 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 14:43
Binnenkort gaan wij bij ons de laminaat vloer vervangen op de begane grond (woonkamer,hal, keuken etc).

In ben wel een beetje klaar met die plakplinten, Of ze laten los, al die kleine hoekjes bij kozijnen is een drama om dat straks te krijgen aangezien niks rechts loopt hier in huis. Opzet plinten zou kunnen, maar dan blijf je nog met alle hoeken zitten bij de kozijnen etc.

Nu zie je dat veel mensen ook de muurplinten verwijderen en dan de vloer leggen en nieuwe muurplinten erop. Zodat de vloer mooi onder de muurplint valt en je zo geen plintjes meer nodig hebt.

Wat zijn jullie tips.

Ik weet dat je rondom 1cm van de muur moet blijven. Dus je muurplint zit dan al gauw op 1,2 a 1,5cm dikte
Kozijnen / deurposten is nog wel leuk drama denk ik om ze hier onder te krijgen. Houten kozijnen zou je dan moeten in zagen (maar helaas huurwoning) Maar zijn 3 deuren die bij elkaar zitten (1 stuk houten kozijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ko.Kane schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:27:
Ik heb sinds kort een garagebox waar de deklaag van de vloer begint los te laten. Deze is vrij dun en kan ik zo afsteken.

Ik wil graag de laag verwijderen en een nieuwe laag aanbrengen. Wat voor product kan ik het beste nemen?
Belangrijkste eis is dat de vloer stofvrij is en makkelijk te vegen is. Mijzelf leek een epoxy coating mooi, maar de huidige vloer loopt licht af naar de centrale put toe.
Het moet dus dik genoeg zijn dat ik de laag kan aanbrengen zonder dat het weg loopt/zichzelf egaliseert.

Een opstaande rand rond de put aanbrengen en een vlakke vloer maken heeft niet mijn voorkeur.

Wat foto's van de situatie:

[Afbeelding: Garagevloer overzicht]

[Afbeelding: detail 1]

[Afbeelding: detail 2]
Die is gewoon de smeervloer die los laat, epoxy wil je niet zo dik erop hebben. Alles wat loszit en loslaat afbikken, schoonmaken, en dan opnieuw egaliseren. Daarna de epoxyvloer erover. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
Joopieboy schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 18:11:
[...]

Die is gewoon de smeervloer die los laat, epoxy wil je niet zo dik erop hebben. Alles wat loszit en loslaat afbikken, schoonmaken, en dan opnieuw egaliseren. Daarna de epoxyvloer erover. :)
Maar krijg ik niet zelfde probleem als ik weer zo dunne smeervloer er in doe? Dat door belasting van auto je het weer aan gruis rolt?
Als ik dikker ga, dan kom ik boven de randen van deuren en put uit. De vloer is aardig grof en op sommige punten lijkt het of de kiezels altijd al door de dekvloer staken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ligt eraan hoe je het vermengd, en wat je gebruikt... Als je een soort zandsmeervloer erin doet dan zul je vanzelf weer zoiets krijgen, een goeie cementsmeervloer kan best wel wat hebben.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 18:53
Vandaag bij de Bouwie dhz outlet eiken panelen van 300x40x2,5 opgehaald voor op ons besta TV meubel. Met hetzelfgemaakte zwarte frame er onder een mooi geheel geworden al zeg ik het zelf 😀. In de eetkamer staat nog zo'n unit als zitbank aan de eettafel.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9s2qyrh/IMG-20191130-154649.jpg

Nu die verrekte plinten nog 🤣😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:57

orf

G.Scholtens schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 17:22:
Binnenkort gaan wij bij ons de laminaat vloer vervangen op de begane grond (woonkamer,hal, keuken etc).

In ben wel een beetje klaar met die plakplinten, Of ze laten los, al die kleine hoekjes bij kozijnen is een drama om dat straks te krijgen aangezien niks rechts loopt hier in huis. Opzet plinten zou kunnen, maar dan blijf je nog met alle hoeken zitten bij de kozijnen etc.

Nu zie je dat veel mensen ook de muurplinten verwijderen en dan de vloer leggen en nieuwe muurplinten erop. Zodat de vloer mooi onder de muurplint valt en je zo geen plintjes meer nodig hebt.

Wat zijn jullie tips.

Ik weet dat je rondom 1cm van de muur moet blijven. Dus je muurplint zit dan al gauw op 1,2 a 1,5cm dikte
Kozijnen / deurposten is nog wel leuk drama denk ik om ze hier onder te krijgen. Houten kozijnen zou je dan moeten in zagen (maar helaas huurwoning) Maar zijn 3 deuren die bij elkaar zitten (1 stuk houten kozijn)
Als het goed is heb je bij je deurkozijnen neuten zitten die je kunt verwijderen, zoals je de plinten ook verwijderd. Als je dat niet hebt kun je de kozijnen inderdaad inzagen.

Afhankelijk van de stijl van het huis (of bouwjaar) vind ik hoge plinten mooi staan. Mijn plinten komen bij Plintenstunter vandaan. Hornbach heeft ook veel soorten gegrond of met lakdraagfolie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
orf schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 19:21:
[...]

Als het goed is heb je bij je deurkozijnen neuten zitten die je kunt verwijderen, zoals je de plinten ook verwijderd. Als je dat niet hebt kun je de kozijnen inderdaad inzagen.

Afhankelijk van de stijl van het huis (of bouwjaar) vind ik hoge plinten mooi staan. Mijn plinten komen bij Plintenstunter vandaan. Hornbach heeft ook veel soorten gegrond of met lakdraagfolie.
Nee geen neuten helaas, woning jaren 70 dachten ik zo. Wil wel beetje modern, niet te strak,
Mooiste is dus gewoon alle muurplinten verwijderen, vloer erin met 10mm speling bij de muur en dan nieuwe muurplinten plaatsen en bij kozijnen toch inzagen of gewoon alsnog daar even afwerken met plakplint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Tranze schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 19:04:
Vandaag bij de Bouwie dhz outlet eiken panelen van 300x40x2,5 opgehaald voor op ons besta TV meubel. Met hetzelfgemaakte zwarte frame er onder een mooi geheel geworden al zeg ik het zelf 😀. In de eetkamer staat nog zo'n unit als zitbank aan de eettafel.

[Afbeelding]

Ziet er strak uit. Leuk idee zo'n besta als bank. Is dat dan alleen niet aan de lage kant? Of heb je daar een ander frame onder gezet?

PS: Ben ook wel gecharmeerd van de kleur op je muur. Is dat een soot grijs-groen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranze
Valorian schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 23:05:
[...]

Ziet er strak uit. Leuk idee zo'n besta als bank. Is dat dan alleen niet aan de lage kant? Of heb je daar een ander frame onder gezet?

PS: Ben ook wel gecharmeerd van de kleur op je muur. Is dat een soot grijs-groen?
Nee dat is al net zo hoog als eetkamer stoelen! De kleur is denim drift trouwens, grijs blauw 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
MikeyMan schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:38:
Ik ben momenteel bezig met het opknappen van mijn (mdf) binnenkozijnen. Nu zitten hier in de sluitplaten nette 'cups' in. Hierdoor kijk je niet het (holle) kozijn in.
Echter, deze zijn redelijk vergaan. Ben al aan het zoeken geweest en bij de bouwmarkt en deurenhandel geweest, maar ik kan ze niet vinden.

Gaat om de volgende dingen:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Iemand enig idee hoe dit heet of waar dit te vinden?
Sluitkom?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

[Afbeelding]

Ziet er strak uit! Ik ben ook gecharmeerd van dat klokje. Waar heb je die vandaan/welke is dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranze
Ethiron schreef op zondag 1 december 2019 @ 10:33:
[...]

Ziet er strak uit! Ik ben ook gecharmeerd van dat klokje. Waar heb je die vandaan/welke is dat?
Dat klokje is een Google Nest Hub 🙂.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Oh, dan doet ‘klokje’ het niet echt eer aan O-)

Wel jammer, want ik zit helemaal in het Apple ecosysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Thanks! Even op gezocht, en dat lijkt in theorie wel de goede term te zijn. In de praktijk zijn dit blijkbaar vaak metalen units voor buitendeuren...

The search continues...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
@MikeyMan probeer "kunststof sluitkom"
https://www.groenhart.nl/...kfv-25-30-2/1645-00311224

Afbeeldingslocatie: https://www.groenhart.nl/imagegen.ashx?width=500&height=500&constrain=true&image=https://static.groenhart.nl/images/311224.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Ko.Kane op 01-12-2019 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Is er misschien een Tweaker die deze lamp aansluiting/fitting herkent? Niemand in mijn omgeving weet wat het is.

Het is een kleine TL-buis die in een spiegellamp zit. Het lijkt niet op alsof het er nog af kan.

https://imgur.com/a/MwC2hyb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:14

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Oké mijn google-fu laat mij in de steek denk ik.

Ik wil diepere planken ophangen, maar kan nergens dragers vinden voor planken die 40 cm diep zijn en nog een beetje gewicht kunnen hebben.

Je ziet legio verborgen draagsystemen maar enkel tot ~25 cm. Op maat gemaakt is er dan weer wel, maar dan is het meteen 6 organen de meter.
De opvangsysteem bestaan dus wel, maar ik kijk ze niet los te kunnen vinden.

Ik zoek dus (nagenoeg) onzichtbare dragers voor een planken aan de muur van 40cm diep.
Veel gewicht komt er niet op, wat kinder speelgoed en paar voorleesboekjes.

[ Voor 7% gewijzigd door Rubman op 01-12-2019 16:30 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 12:33
Rubman schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:18:

Ik wil diepere planken ophangen, maar kan nergens dragers vinden voor planken die 40 cm diep zijn en nog een beetje gewicht kunnen hebben.

Je ziet legio verborgen draagsystemen maar enkel tot ~25 cm. Op maat gemaakt is er dan weer wel, maar dan is het meteen 6 organen de meter.

Ik zoek dus (nagenoeg) onzichtbare dragers voor een planken aan de muur van 40cm diep.
Dit soort pinnen worden meestal gebruikt: https://www.hornbach.nl/s...tuks/8865724/artikel.html

Anders een heel systeem zoals Ikea dat ook gebruikt:
Afbeeldingslocatie: https://www.ikea.com/nl/nl/images/products/lack-wall-shelf-white__0670319_PE715444_S5.JPG?f=s

Echter vind ik 40cm vrij fors om onzichtbaar op te hangen, dat krijg je denk ik nooit echt stabiel en stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Laatst online: 15-09 18:36
Voor 40 cm zou ik een rechthoekig stalen frame pakken en dit met muurplaat ankers vastzetten. Hopelijk kun je door de hele muur heen? Dit is hopelijk ook geen 7cm gipsbeton wandje? Dan kun je het sowieso wel vergeten. Daarna bekleden met dunne platen hout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:14

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Het is een buitenmuur dus dat zit met stevigheid wel goed.

Maar bij nader inzien ga ik toch een kast bouwen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Nog iemand die naar mijn vraag had keuken mbt de de laminaar / muurplinten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulkkonen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-09-2022

Hulkkonen

I wear them at night

G.Scholtens schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:41:
Nog iemand die naar mijn vraag had keuken mbt de de laminaar / muurplinten?
Je geeft zelf al het antwoord. Om het mooi te krijgen zonder plakplintjes, zou je het laminaat onder de stijlen van de kozijnen door moeten laten lopen (en de stijlen dus iets in moeten korten). Maar dat mag niet, want huurwoning.

Als je heel netjes en precies kunt zagen, kun je ook het laminaat met ca. 5 mm rondom speling rond de stijlen leggen en de naden met kit op kleur afkitten.

Langs de muren: uiteraard is het 't mooiste om de oude plinten te verwijderen, en na het leggen van het laminaat nieuwe plinten te plaatsen.

[ Voor 10% gewijzigd door Hulkkonen op 02-12-2019 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander B
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-09 08:45
Vandaag bij de Bouwie dhz outlet eiken panelen van 300x40x2,5 opgehaald voor op ons besta TV meubel.
Ziet er netjes uit! Ik was bij die winkel ook op de website aan het kijken voor soortgelijke panelen. Zijn de panelen bij Bouwie helemaal goed? Outlet winkels verkopen soms B-keus begrijp ik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranze
Sander B schreef op maandag 2 december 2019 @ 15:09:
[...]

Ziet er netjes uit! Ik was bij die winkel ook op de website aan het kijken voor soortgelijke panelen. Zijn de panelen bij Bouwie helemaal goed? Outlet winkels verkopen soms B-keus begrijp ik ;)
Ik heb er ondertussen meerdere eieken panelen vandaan. Deze voor de woonkamer, plus eerder nog een paneel om als werkblad te dienen in ons washok en tevens nog 1 als blad van het wastafelmeubel. Je moet wel even kijken welke je meepakt, want sommige hebben wel zichtbaar wat filler in gaten. Maar over het algemeen zien ze er erg goed uit en ik ben er voor de prijs zeer tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Hulkkonen schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:54:
[...]

Je geeft zelf al het antwoord. Om het mooi te krijgen zonder plakplintjes, zou je het laminaat onder de stijlen van de kozijnen door moeten laten lopen (en de stijlen dus iets in moeten korten). Maar dat mag niet, want huurwoning.

Als je heel netjes en precies kunt zagen, kun je ook het laminaat met ca. 5 mm rondom speling rond de stijlen leggen en de naden met kit op kleur afkitten.

Langs de muren: uiteraard is het 't mooiste om de oude plinten te verwijderen, en na het leggen van het laminaat nieuwe plinten te plaatsen.
Maar dit moet dus geen probleem zijn laminaat onder de muurplinten? En dan de nieuwe muurplinten iets dikker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkkonen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-09-2022

Hulkkonen

I wear them at night

Inderdaad. Wel zou ik even nakijken wat de verhuurder er van vindt als je de originele (waarschijnlijk hardhouten) plinten van de muur haalt en vervangt voor mdf plinten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

In theorie lijkt dat er inderdaad op... Het aanbod is helaas wat schaars :(

Mooi excuus voor een 3d printer misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Hulkkonen schreef op maandag 2 december 2019 @ 15:59:
Inderdaad. Wel zou ik even nakijken wat de verhuurder er van vindt als je de originele (waarschijnlijk hardhouten) plinten van de muur haalt en vervangt voor mdf plinten.
Nee zit geen hardhouten op, nu ook gewoon vuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:23
In onze woning hebben wij een prefab veranda laten plaatsen. Doordat de tuin zo laag is hebben we een fundering van beton laten leggen zodat de hoogte van de vloer van de veranda gelijk is aan die van de woonkamer. De vloeroppervlakte van de veranda is 5mx3m
Ze zouden de schuifdeuren nog bestellen en vandaag plaatsen. Dat is helaas niet doorgegaan want de vloer was niet helemaal egaal en er zou een hoogteverschil zijn van 3 cm bij de plek waar de rails zouden komen.

Hoe zorg ik voor een correcte egalisatie van de vloer?

Kan je over beton weer beton storten om het te egaliseren?

Egaline gebruiken? Vraag me af of dit niet te duur wordt

De hele vloer laten betegelen. Wilden we hoe dan ook doen. Dan kunnen we de boel ook beter egaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Beton op beton kan, maar zou ik afraden... zeker gezien er 'steentjes' inzitten en die krijg je niet weg bij +-6mm.

Egaline is inderdaad wat je zoekt, maar 3cm kun je niet in 1 keer aanbrengen. Maar hou ook rekening met de dikte van de tegel en lijm.. of komt de rail 'in' de tegel?

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Zo dun beton storten wordt niet wat. Ook een zandcementvloer heeft vaak een minimale dikte van 30mm. Blijft egaliseren over maar de meeste zijn niet geschikt voor buiten of de tegels in een dikbedmortel leggen .

[ Voor 12% gewijzigd door Kaasplank op 04-12-2019 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 14:51

ST10©DE

Dus.............

Preau schreef op zondag 1 december 2019 @ 13:45:
Is er misschien een Tweaker die deze lamp aansluiting/fitting herkent? Niemand in mijn omgeving weet wat het is.

Het is een kleine TL-buis die in een spiegellamp zit. Het lijkt niet op alsof het er nog af kan.

https://imgur.com/a/MwC2hyb
Lijkt me een T2 fitting?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
com2,1ghz schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:12:
In onze woning hebben wij een prefab veranda laten plaatsen. Doordat de tuin zo laag is hebben we een fundering van beton laten leggen zodat de hoogte van de vloer van de veranda gelijk is aan die van de woonkamer. De vloeroppervlakte van de veranda is 5mx3m
Ze zouden de schuifdeuren nog bestellen en vandaag plaatsen. Dat is helaas niet doorgegaan want de vloer was niet helemaal egaal en er zou een hoogteverschil zijn van 3 cm bij de plek waar de rails zouden komen.

Hoe zorg ik voor een correcte egalisatie van de vloer?

Kan je over beton weer beton storten om het te egaliseren?

Egaline gebruiken? Vraag me af of dit niet te duur wordt

De hele vloer laten betegelen. Wilden we hoe dan ook doen. Dan kunnen we de boel ook beter egaliseren.
Is het 3 cm tot onderkant tegel of tot bovenkant tegel? Als het het eerste is dan kan je wel tegels in de specie leggen, maar als het tot bovenkant tegel 3 cm is dan wordt het wel erg dun voor een cementdekvloer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Yes dat is hem! Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 14:08
Jelte,89 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:19:
Beton op beton kan, maar zou ik afraden... zeker gezien er 'steentjes' inzitten en die krijg je niet weg bij +-6mm.

Egaline is inderdaad wat je zoekt, maar 3cm kun je niet in 1 keer aanbrengen. Maar hou ook rekening met de dikte van de tegel en lijm.. of komt de rail 'in' de tegel?
Egaline is de manier. Er is wel egaline die tot 30 mm gaat in één laag. Nog meer zelfs. Alleen de droogtijd is natuurlijk een stukje langer. Let ook goed op de verwerkingstemperatuur van het product. Als het koud en vochtig is kan het drogen relatief lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
  • Laatst online: 00:26
Even een vraagje over rachelwerk voor een "schuin gordingen dak".
Gordingen liggen circa 130-140 uit elkaar, tussen de gordingen ga ik isoleren met glaswol en afwerken met stucplaten.

Alleen gezien de afstand tussen de gordingen, lijkt een "tengellat" van 22x50 iets te slap qua doorhangen.
Wat zouden jullie doen? Tussen de gordingen opdikken, zodat tussen de gordingen nog een 22x50 zit, of bijvoorbeeld een 50x50 gebruiken als "tengellat"?

Kepers plaatsen tussen de gordingen wil ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Laatst online: 23:19

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
S_tef schreef op donderdag 5 december 2019 @ 14:15:
Even een vraagje over rachelwerk voor een "schuin gordingen dak".
Gordingen liggen circa 130-140 uit elkaar, tussen de gordingen ga ik isoleren met glaswol en afwerken met stucplaten.

Alleen gezien de afstand tussen de gordingen, lijkt een "tengellat" van 22x50 iets te slap qua doorhangen.
Wat zouden jullie doen? Tussen de gordingen opdikken, zodat tussen de gordingen nog een 22x50 zit, of bijvoorbeeld een 50x50 gebruiken als "tengellat"?

Kepers plaatsen tussen de gordingen wil ik niet.
ik zou het met metal stud doen
voorbeeldje (kan ook anders)
YouTube: Een schuin dak afwerken met Metal Stud-profielen

[ Voor 12% gewijzigd door twain4me op 05-12-2019 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 22:11

Goede ervaring met dit:
https://www.meubelbeslago...ankdrager/175mm/vanaf32mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 12:07
Wij hebben een nieuw huis gekocht en hebben hierover nu toch een vraag.
Het huis is als staalskelet gebouwd, dus metalstud en gipsplaten ertegen aan. En dat door het hele huis.

Na wat onderzoek, omdat wij dit erg gehorig vinden klinken, blijkt dat er negens isolatie is aangebracht tussen de metalstuds. De stukadoor adviseerde om dat toch te doen, door alle gipsplaten los te halen, steenwol er tussen te doen en dan weer de gipsplaten weer vast te schroeven.

Heeft iemand tips/ideeën om hoe dit aan te pakken? Ik zou niet weten hoe ik dit moet losschroeven aangezien ik de schroeven niet zie zitten. Ik dacht zelf aan een magneetje gebruiken, maar de metalstuds zijn ook metaal dus dit werkt niet echt.

Is het eventueel mogelijk om achteraf nog iets te laten isoleren door dit in te spuiten, dus van binnen uit gaatjes boren en vol spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Nieuwbouw of een bestaande woning?
Is wel rare zuinigheid.
De koppen van de schroeven zijn afgeplamuurd en weggestuct dat is een flink karwei om die te zoeken en de koppen schoon genoeg te krijgen zodat je ze eruit kunt draaien.

Je zou haast deels de koppen inboren en ze met een linkse tap in de boormachine ze eruit te draaien.

Inblazen kan ook, met cellulose of houtvezel oid. Wel weer een erg dure en luxe isolatie voor binnenwanden...

[ Voor 14% gewijzigd door bbbrumbrum op 05-12-2019 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:51

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Carlito kun je de wanden niet laten opspuiten, met een soort stof?

Zodus: https://www.bouwwereld.nl...uw-pas-achteraf-isoleren/

[ Voor 45% gewijzigd door Damic op 05-12-2019 20:28 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Carlito schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:46:
Het huis is als staalskelet gebouwd, dus metalstud en gipsplaten ertegen aan. En dat door het hele huis.

Na wat onderzoek, omdat wij dit erg gehorig vinden klinken, blijkt dat er negens isolatie is aangebracht tussen de metalstuds. De stukadoor adviseerde om dat toch te doen, door alle gipsplaten los te halen, steenwol er tussen te doen en dan weer de gipsplaten weer vast te schroeven.

Heeft iemand tips/ideeën om hoe dit aan te pakken? Ik zou niet weten hoe ik dit moet losschroeven aangezien ik de schroeven niet zie zitten. Ik dacht zelf aan een magneetje gebruiken, maar de metalstuds zijn ook metaal dus dit werkt niet echt.

Is het eventueel mogelijk om achteraf nog iets te laten isoleren door dit in te spuiten, dus van binnen uit gaatjes boren en vol spuiten?
Volspuiten met minerale wol lijkt me de enige optie.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 12:07
bbbrumbrum schreef op donderdag 5 december 2019 @ 20:25:
Nieuwbouw of een bestaande woning?
Is wel rare zuinigheid.
De koppen van de schroeven zijn afgeplamuurd en weggestuct dat is een flink karwei om die te zoeken en de koppen schoon genoeg te krijgen zodat je ze eruit kunt draaien.

Je zou haast deels de koppen inboren en ze met een linkse tap in de boormachine ze eruit te draaien.

Inblazen kan ook, met cellulose of houtvezel oid. Wel weer een erg dure en luxe isolatie voor binnenwanden...
Het gaat om een bestaand huis uit 2001. Ik baal ook van de zuinigheid.
Ik twijfel eraan om alles eruit te zagen/halen en dan maar nieuwe gipsplaten te kopen.
We hebben een klein stukje geprobeerd weg te halen, waarvan we binnen uit de schroeven zagen.(weghalen van tussenmuur om van 2 kamers 1 te maken) Dit ging redelijk goed door een beetje weg te snijden en bij een gevonden schroef en met de accu schroefmachine met schoon te krabben en daarna linksom de schroef eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 09:53

Hier een massief eiken plank van 90cm 7 dik 25 breed weegt zeker een kilo of 8 opgehangen door 3 gaten te boren en 3 stuks draadstaal in de muur te kitten. Gaten geboord in de houten plank en over het draadstaal geschoven. Goedkoop en vast als een huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:47
Biatch schreef op donderdag 5 december 2019 @ 22:17:
[...]

Hier een massief eiken plank van 90cm 7 dik 25 breed weegt zeker een kilo of 8 opgehangen door 3 gaten te boren en 3 stuks draadstaal in de muur te kitten. Gaten geboord in de houten plank en over het draadstaal geschoven. Goedkoop en vast als een huis
Aanvullend hierop. Hier een massief grenen plank van lxbxh 200x25x5cm op 6 van die plankdragers. Daar staan zo'n 15kg aan speakers op + wat lijstjes.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 14:49

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Rubman heeft het over planken van 40cm diep, jullie over 25. Dat is toch een groot verschil, ik weet niet of je dit dan alleen met een verzonken ophanging kunt (of moet willen) oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:14
Biatch schreef op donderdag 5 december 2019 @ 22:17:
[...]

draadstaal in de muur gekit?
Ik heb geen idee hoe ik me dat voor moet stellen...

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:36
Je boort een gat, spuit kit er in, en duw het draadeind of rondstaal er in.
Even passen van te voren, evt het uitstekende deel bijbuigen.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Carlito schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:46:

Weet niet hoeveel meter het is, maar wellicht is het sneller om de gipsplaten helemaal te vervangen. Als je op zoek gaat naar de schroefjes ben je uren en uren bezig.

Maar je zou zeggen dat als je een spouwmuur kunt isoleren, dit ook wel moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:14
Teijgetje schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:00:
Je boort een gat, spuit kit er in, en duw het draadeind of rondstaal er in.
Even passen van te voren, evt het uitstekende deel bijbuigen.
en dat is sterk ja?

cool. thanks voor het idee.
Hoe diep moet zo'n gat dan zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door louzy82 op 06-12-2019 10:40 ]

Louzy#2475

Pagina: 1 ... 70 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.