Tja, die hebben conform tekening geplaatst, en de bouw heeft dat ongeveer ook gedaan (locaties op tekeningen waren indicatief). De bouw en de keukenleverancier werken trouwens samen.
[...]
Het valt allemaal wel aan te passen, maar dan moet je wel hakken en breken. En omdat alles al is afgewerkt, wordt het er niet fraaier op. Je had dit beter kunnen constateren toen er nog niet gestuct was

Ja dat ik zeker eerder kunnen constateren (en ook wel gedaan als iets opmerkelijks). Ik ben er toen maar vanuit gegaan dat het naast elkaar zou passen. Bij de dubbel WCD: Eventueel kan ik proberen de rechterdoos eruit te krijgen, iets mishandelen (dat de buis past. en dan zoveel mogelijke links terugplaatsen. Als ben ik bang dat ik het stucwerk dan sloop...
Voor de keuken eigenlijk hetzelfde verhaal...

mddd schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 15:43:
[...]
Als hij voorlopig niet nodig is zou ik hem afdekken/opvullen en afwerken zoveel mogelijk op dezelfde manier als de rest van de muur. Kun je er nog net een dekseltje in krijgen? Ik bedoel niet zo een die je laat zien maar de ronde deksel die bij de inbouwdoos hoort. Dan kun je daaroverheen wel glad maken en behangen.
Dat is inderdaad altijd nog een optie, maar alleen als laatste redmiddel.
[...]
Het mooiste zou zijn om de dozen te verplaatsen zodat ze strak tegen elkaar zitten. Dat moet hier nog wel mogelijk zijn. Eventueel met het slopen van twee dozen en twee nieuwe erin zetten. Zal wel wat hakken worden, want de aanvoer tuiten zitten natuurlijk in de muur dus je moet ook een stukje onder de dozen openmaken. Maar dan kun je ze wel netjes 4 naast elkaar maken.
Dat moet eigenlijk nieteens zo heel veel breekwerk opleveren. Buiten buizen lopen naar onderen, dus dat is maar een klein stukje, zeker als ik alleen de rechter onder handen neem.
Alternatief is inderdaad kijken of je smalle ramen kunt gebruiken zodat 2 en 2 net naast elkaar passen. UTP of Coax moet in principe gewoon in eenzelfde raampje kunnen als je stopcontact dus het gaat er puur om of je twee raampjes naast elkaar kwijt kunt.
Zwaktebod alternatief: 1 van de dozen niet gebruiken, deksel erop, gladstrijken. Als geen zin hebt in meer werk.
Dat moet dan de linker zijn, maar daar zit nu net de buis. Geen optie vind ik.
Vraag: hoe staat dit getekend? Als het als een 4-voudige rij getekend was, dan is dit gewoon fout aangelegd en zou ik het laten veranderen als dat nog kan. Als het 2 en 2 is getekend is het iets lastiger maar ook dan mag je wel verwachten dat je normale raampjes van 2 en 2 moet kunnen plaatsen toch!
Overal is het zo ingetekend waar een loze leiding komen, allemaal zodanig dat het een los afdekraam wordt en ook overal dat het naast elkaar past (10 cm ertussen ofzo).
Misschien is dat inderdaad nog wel de makkelijkste oplossing, Het zien er nog steeds niet goed uit, maar beter dan een 3 en 1 combinatie en waarschijnlijk komt er wel iets voor.
Ja wit, deze:
https://www.busch-jaeger....67d719e47497b725ba5d7efe5
Nieuw idee voor de keuken:
De vaatwasser (laten weghalen, de plaat die er zit weg. Aansluiting realiseren/afdekplaatje maken, nu kan je er niet bij want er zit nog stuwerk over de doos heen achter die plaat. Plaat terug met uitsparing voor de aansluiting, vaatwasser terug.
Dan pak ik gewoon een dubbele netwerkaansluiting en die dan 90 graden gedraaid.
[
Voor 62% gewijzigd door
T.Kreeftmeijer op 11-10-2019 16:08
]