Helaas moet ik me vroegtijdig weer melden in dit topic, had eigenlijk de komende tijd niet veel DIY klussen staan
Jammer genoeg kwam daar gisteren ineens abrupt verandering in
Bij de hevige regenval van gisteren heeft het platte dak van mijn huis het niet kunnen houden, en is het overal gaan lekken met als gevolg, water in de wc, bijkeuken, keuken, hal, berging en een gedeelte woonkamer
Diverse meubels zijn helaas al beschadigd geraakt door het water, de vloer is voor een groot gedeelte naar zijn grootje en de plafonds in nog afwachten tot hoever de vochtplekken doorlopen, en of het gewoon weer opdroogt (gips/stuc plafonds)
Met zoveel mogelijk doeken en een waterstofzuiger geprobeerd zoveel mogelijk de schade te beperken, maar het heeft 4 uur lang blank gestaan
De buren gaven namelijk aan dat ze rond 13:30 uur mijn huis hoorden piepen, wat de rookmelders waren die afgingen omdat er eentje in storing ging (die doet het ook niet meer)
Maargoed, het dak, die moet dus zo snel mogelijk vervangen worden
Gelukkig kwam gisteravond meteen een maat van me kijken en die gaat even een prijs maken voor het vervangen van het dak/zink
Maar de isolatie moet ook allemaal vervangen worden, ik gok zo'n 100mm dik
Nou dacht ik dat zoiets wel geschikt hiervoor is, vooral omdat het met veer en groef is
https://www.isolatiemater...824aecb24bc99745454ca9dbd
Maar is dit wel drukvast genoeg?
Vastzetten met die blikjes en lange schroeven en eventueel wat lijmkit, als de beplating van het dak het overleefd heeft, anders moet er ook nog nieuw underlayment op
Het dak wordt uiteindelijk op deze manier toegepast
Iemand nog tips waar op te letten?
Heel leuk na 2,5 jaar verbouwen aan het huis