Het is mogelijk met een multitool, maar ik vind het verre van ideaal. Ik zou dan eerder een goedkope bedrade haakse slijper voor erbij kopen en een duurdere multitool voor houtwerk. Een goedkope haakse slijper haal je voor hetzelfde bedrag als een metaalzaag voor je multitool. Toch ga je een haakse slijper vaker gebruiken wanneer je er eentje hebt. Bijv om wat bouten inkorten of een tegeltje of steen in te korten.wontcachme schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:16:
Hoe goed is een Multitool met het doorslijpen van metaal/rvs?
Ik heb iets nodig om voornamelijk schroeven/bouten (m8) door/af te slijpen en twijfel tussen een Multitool en een haakse slijper. Ik neig naar een multitool omdat ik dat ook kan gebruiken voor projecten met hout (gemakkelijker halfhoutverbindingen maken), maar ik weet niet hoe goed een multitool is met doorslijpen.....
Ik gebruik nu een geleende dremel (uit het jaar 2000 ofzo) wat leuk is voor een 3mm schroefje, maar niet als je dit vaker nodig hebt.
Het liefst ga ik voor een DeWalt aangezien ik daar ook al 2x 18V 2.0Ah XR Li-Ion accu's voor heb van mijn Accuboormachine.
Multitool: DeWalt DCS355NT (accu was niet nodig, maar anders geen kist.....)
Haakse Slijper: DeWalt DCG405NT
[ Voor 5% gewijzigd door Alsjemenou op 30-04-2020 13:22 ]