Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09 12:49
Mar.tin schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:50:
#@Hachywashier :+

[Afbeelding]

Bij de allego paal in Apeldoorn Zuid.

@mux ga je voor de 40kWh Leaf ook pakketten bouwen? :) O-)
Waarom ga je daar laden en niet bij Ionity, gaat een stuk sneller ;-)
Of heb je een auto zonder CCS..?

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 18:32
Y
prettig schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 23:31:
[...]

Zetten daar toch een scherp geprijsde EV neer. Morgen maar eens kijken wat de volledige specs zijn en wat er nog bij komt aan opties..... is Duits (wellicht moet er nog van alles op om hem compleet te maken).
Of er bv. een app bij zit, is die connected (navi, etc ...).
Koffiekdik kijken, maar dit soort commentaar vind je ook op meerdere websites zoals deze: https://bluehostpoint.com...edition-details-revealed/

Senger stated patrons ought to count on a much less complicated shopping for or leasing course of with ID. automobiles – not least as a result of the corporate has eliminated lots of the intricacies of combustion-engined line-ups in a bid to boost economies of scale and reduce prices. “There’ll nonetheless be sufficient variations of ID.,” he instructed us, “however it is going to be a lot much less complicated, sure. You’ll nonetheless have the ability to select completely different colors and specs of seats, however you gained’t get the 1000’s of permutations that include, say, a combustion-engined Golf. Complexity prices, and it’s a must to keep in mind that our objective with ID. is Electrical for All.”

Dus beduidend minder keuzes,
Even verder staat daar dan:

Senger revealed that VW had even thought-about putting in one set of and permitting the consumer to activate or deactivate options by way of smartphone apps, however he added: “We did the numbers and it was nonetheless too costly. You possibly can’t simply put heated seats in each automotive after which cost some folks for them; the unit price is an excessive amount of.”

Dus opties als verwarmde stoelen (volgens mij standaard in de meeste EV’s) zal wel weer extra moeten kosten. En dat zou wel weer typisch volkswagen zijn.

Ik vrees dat de 1st edition wellicht die 40k zal kosten, en dan moet je nog 5k aan opties erin stoppen.
Jaar later komt dan het 30k model met mindere laad capaciteiten.

Dit zal allemaal wel zijn om niet te veel verlies per auto te maken.
Ooit ergens gezien op youtube dat een E motor een keer €800 kost (alleen de motor niet de hele aandrijflijn) Dus of een 110 kW nu zo veel goedkoper is dan een 125 of 150 kW ?
De stap in Accu pakket kost ook wel geld, maar men zit al onder de $200 per kWh (op de schaalgrote waar VW in zit) dan zou 14 kWh meer wel een keer €2500 zijn.

Dus €10.000 van 48 naar 62 kWh versie is dan best wel veel geld.

Maar paar uur wachten om te zien wat er in zit. En wat de opt out voor de aanbetaling is. Zit ook nog met een huidige auto die ik wel in zou moeten ruilen (VW golf)

[ Voor 17% gewijzigd door jacovn op 08-05-2019 07:27 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

jacovn schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 06:51:
[...]

Koffiekdik kijken, maar dit soor commentaar vind je ook op meerdere websites zoals deze: https://bluehostpoint.com...edition-details-revealed/

Senger stated patrons ought to count on a much less complicated shopping for or leasing course of with ID. automobiles – not least as a result of the corporate has eliminated lots of the intricacies of combustion-engined line-ups in a bid to boost economies of scale and reduce prices. “There’ll nonetheless be sufficient variations of ID.,” he instructed us, “however it is going to be a lot much less complicated, sure. You’ll nonetheless have the ability to select completely different colors and specs of seats, however you gained’t get the 1000’s of permutations that include, say, a combustion-engined Golf. Complexity prices, and it’s a must to keep in mind that our objective with ID. is Electrical for All.”

Dus beduidend minder keuzes,
Even verder staat daar dan:

Senger revealed that VW had even thought-about putting in one set of and permitting the consumer to activate or deactivate options by way of smartphone apps, however he added: “We did the numbers and it was nonetheless too costly. You possibly can’t simply put heated seats in each automotive after which cost some folks for them; the unit price is an excessive amount of.”

Dus opties als verwarmde stoelen (volgens mij standaard in de meeste EV’s) zal wel weer extra moeten kosten. En dat zou wel weer typisch volkswagen zijn.

Ik vrees dat de 1st edition wellicht die 40k zal kosten, en dan moet je nog 5k aan opties erin stoppen.
Jaar later komt dan het 30k model met mindere laad capaciteiten.

Dit zal allemaal wel zijn om niet te veel verlies per auto te maken.
Ooit ergens gezien op youtube dat een E motor een keer €800 kost (alleen de motor niet de hele aandrijflijn) Dus of een 110 kW nu zo veel goedkoper is dan een 125 of 150 kW ?
De stap in Accu pakket kost ook wel geld, maar men zit al onder de $200 per kWh (op de schaalgrote waar VW in zit) dan zou 14 kWh meer wel een keer €2000-2500 zijn.

Dus €10.000 van 48 naar 62 kWh versie is dan best wel veel geld.

Maar paar uur wachten om te zien wat er in zit. En wat de opt out voor de aanbetaling is. Zit ook nog met een huidige auto die ik wel in zou moeten ruilen (VW golf)
Zou per november al gemaakt moeten worden lees ik?
https://www.autoweek.nl/a...-vroegtijdig-al-in-beeld/
Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/slsya3bbpt3w_800.jpg
Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/39fyv0pbwrqi_800.jpg
Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/1kjylccbows8_800.jpg
Over een paar uurtjes komt de trailer online.
UPDATE: Nu is ook de naam van de auto bekend. De eerste ID van Volkswagen gaat niet ID Neo, maar ID.3 heten.
Edit:
Zie nu pas dat in jouw artikel de range en foto ook staat. Excuses :). Iets te snel gepost.

[ Voor 3% gewijzigd door Kecin op 08-05-2019 07:08 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Afbeeldingen staan allemaal op een door @Coasterfreak eerder gelinkte site: https://elektrowoz.pl/aut...ach-czyli-jednak-vw-id-3/

En de NL vertaling
https://translate.google....h-czyli-jednak-vw-id-3%2F

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:12

CyBeRSPiN

sinds 2001

De Model 3 kan vanaf vandaag blijkbaar met trekhaak besteld worden, 910kg trekgewicht. Goed genoeg voor klein karretje.
Kan niet achteraf gemonteerd dus dat is dan weer zuur voor iedereen die net besteld heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:02
cacofant schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 06:33:
[...]

Waarom ga je daar laden en niet bij Ionity, gaat een stuk sneller ;-)
Of heb je een auto zonder CCS..?
Zie onderschrift :>

Heb alleen ChaDeMo :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 23:42:
@prettig ik neem aan dat je er sowieso een gaat reserveren? :)
haha....ja mijn collega gaat om 13:00 achter de pc zitten.....

Of we hem kopen, geen idee maar reserveren wel (je krijgt het toch terug en dan sta je vooraan en kun je in de aanloop naar productie beslissen, heb je veel meer details, etc .....).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

@mux ga je voor de 40kWh Leaf ook pakketten bouwen? :) O-)
Yup, ben ik op de achtergrond al mee aan het opstarten (kuch eerst de eerste generatie leaf kuch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

#@Hachywashier :+

[Afbeelding]

Bij de allego paal in Apeldoorn Zuid.
Viel me ook al op, prettige palen omdat je bij de Mac even een bakkie kan halen. Ben ondertussen al door de helft van mijn stickers, gaat snel bij Fastneds met meerdere laders :P

Blijf het jammer vinden dat de Ionity palen niet onder een zonnecarport staan.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
@mux geen haast :+, ik kom voorlopig wel weg met 40 (37,2)

@Erasmo ik vind ze makkelijk want ik kan er uit huis ff langs wippen. (+-3km van huis zonder snelweg)
Maar nu met een paal voor de deur zal ik er wel zelden tot nooit meer komen. :)
Ik kom er alleen als ik in de avond thuiskom met te weinig accu om op bestemming te komen.

[ Voor 70% gewijzigd door Mar.tin op 08-05-2019 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik zit even te reken, wat is nu zo ongeveer de beste snelheid om te rijden met een Leaf 24kWh er van uitgaand dat je onderweg bij snelladers aan kunt schuiven. Ik kom op ongeveer 110km/h, klopt dat een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Ik vind het vrij vlot klinken, zeker als t wat warmer is buiten.
Met mijn 30kWh had ik laatst al dat ik m behoorlijk warm vond worden na 2x snelladen en dan rijd ik als een drol 90 achter een vrachtwaggel 🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Op een ritje van 400km heb ik de batterij hier nog niet boven de helft uit zien komen, maar goed het is wat kouder nu. Dat er altijd wel snelladers in de buurt zijn gooit de optimale rijsnelheid wel aardig omhoog.
Mar.tin schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:41:
@mux geen haast :+, ik kom voorlopig wel weg met 40 (37,2)

@Erasmo ik vind ze makkelijk want ik kan er uit huis ff langs wippen. (+-3km van huis zonder snelweg)
Maar nu met een paal voor de deur zal ik er wel zelden tot nooit meer komen. :)
Ik kom er alleen als ik in de avond thuiskom met te weinig accu om op bestemming te komen.
Oh dat is wel ideaal, hier is helaas de dichtsbijzijnde snellader een kilometer of 30 weg, ik hoop de de locale Mac er snel een krijgt want dat zou wel ideaal zijn. Ik moet soms nog wel eens op de heenweg omdat de gemeente bijzonder traag is met de laadpaal, deze is voor de kerst aangevraagd en wordt pas halverwege volgende maand geïnstalleerd 8)7 Ik red het wel aardig met de granny charger over de stoep maar soms is wat meer AC power wenselijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Erasmo op 08-05-2019 09:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Erasmo schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:37:
[...]

Viel me ook al op, prettige palen omdat je bij de Mac even een bakkie kan halen. Ben ondertussen al door de helft van mijn stickers, gaat snel bij Fastneds met meerdere laders :P

Blijf het jammer vinden dat de Ionity palen niet onder een zonnecarport staan.
Ik kreeg klachten van Fastned over stickers op hun snelladers.... Via deze dus hierbij het vriendelijke verzoek van Fastned om ze niet op hun laders te plakken.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Hachy schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:19:
[...]

Ik kreeg klachten van Fastned over stickers op hun snelladers.... Via deze dus hierbij het vriendelijke verzoek van Fastned om ze niet op hun laders te plakken.
Dan vanaf nu op een andere plaats, dichtsbijzijnde lantaarnpaal oid. Ik zal de geplaatste stickers ook wel weer weghalen.

[ Voor 7% gewijzigd door Erasmo op 08-05-2019 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:55
de kona voor de europese markt krijgt een 11kw lader

Afbeeldingslocatie: https://pushevs.com/wp-content/uploads/2019/05/Hyundai-Motor-to-upgrade-Kona-Electric-1-2.jpg.webp
Afbeeldingslocatie: https://pushevs.com/wp-content/uploads/2019/05/Hyundai-Motor-to-upgrade-Kona-Electric-2-2.jpg.webp

bron

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
[...]

Waarom geen magneetstickers? :> dan heb je wat minder kans dat je laadpaalexploiteurs tegen de schenen schopt dat er semipermanent een stikker zit

@Coasterfreak Lijkt een mooie update te zijn. De lader was voor mij een groot pluspunt om voor onze zakelijke gebruiker(s) een Tesla te kiezen. 11kW op véél plekken is toch flink meer dan op sommige plekken 7,2kW.
Hoewel onze buitendienstman alsnog een Niro gekozen heeft, met eigenlijk als enige argument dat daar wél dakdragers op kunnen :/.
Ik ben benieuwd hoevaak we die van de zijkant van de weg moeten schrapen met een lege accu. De techniek in zijn Prius Plugin ging hem al ver boven de pet. :9

Jammer genoeg moeten de Outlanders die we nu hebben nog eventjes mee tot sept en nov moeten.

[ Voor 41% gewijzigd door Mar.tin op 08-05-2019 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
[...]

Wat flauw!
Dan maar bij Shell recharge laden :+

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
Ik ben trouwens zwaar onder de indruk van de "nieuwe" (2018) Leaf ten opzichte van het 2016 model.
Het is best wel heel knap hoe ze daarvan een behoorlijk "nieuwe" auto hebben weten te maken terwijl grote delen van het interieur tenminste deels hergebruikt zijn. En ook het chassis niet aangepast is.

Hij rijdt heerlijk, het extra pit is lekker, de pedaalrespons is beter en vloeiender.
ProPilot / Adaptive cruise control werkt ook véél lekkerder dan dat het in de Outlander werkt. Daar is het een soort schokkerig verhaal, harder / langzamer / harder / langzamer. Volgens de garage is het "normaal". En heb het ook al in 2 Outlanders zo ervarenn.

In de Leaf is het vloeiend, constant. Lekker tussen de lijntjes blijven. Daar ga ik wel veel plezieren aan beleven.

Vanmiddag ophalen *O*

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 13:43

uFx

[...]
Vind ik eigenlijk ook niet zo gek. Het is niet netjes om ongevraagd ergens stickers op te plakken.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 12:55

doc

Mar.tin schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:33:
[...]

Hoewel onze buitendienstman alsnog een Niro gekozen heeft, met eigenlijk als enige argument dat daar wél dakdragers op kunnen :/.
Raar, want voor de Model 3 zijn er ook gewoon dakdragers te krijgen (en nu dus ook een trekhaak)

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
doc schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:07:
[...]

Raar, want voor de Model 3 zijn er ook gewoon dakdragers te krijgen (en nu dus ook een trekhaak)
Tja..

Misschien hielp het niet mee dat ten tijde van uitkiezen de Model 3 nog 10k buiten budget lag ook :+.

Maargoed, hij had grote haast om wat te bestellen, en wilde nergens op wachten, want bijtelling zus en genaaid zo. Maar koste wat kost moest het een elektrische auto worden.

Het lijkt er nu op dat de berijder van de Outlander die tot nov loopt éérder een nieuwe (elektrische) auto heeft dan onze buitendienst man. En die eerstgenoemde is nog niet eens besteld.

De Niro werd verwacht januari-ish volgend jaar... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Mar.tin Van die e-Niro zal ie geen spijt krijgen, top auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
CyBeRSPiN schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 07:30:
De Model 3 kan vanaf vandaag blijkbaar met trekhaak besteld worden, 910kg trekgewicht. Goed genoeg voor klein karretje.
Kan niet achteraf gemonteerd dus dat is dan weer zuur voor iedereen die net besteld heeft.
Dat achteraf monteren kan natuurlijk altijd. Zijn al te koop.
Rij naar de RDW en laat hem keuren. De RDW doet namelijk de EU goedkeuringen voor de Model 3 en er is voor exact dezelfde wagen een EU goedkeuring met trekgewicht.

Tesla roept dat het niet mag van volgens de EU wetgeving ..... gewoon onzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dat wordt alleen wel een erg dure trekhaak voor 910kg... Plus het is maar de vraag of je de juiste documenten weet los te peuter voor deze trekhaak. Zelf vermoed ik dat ze de EcoHitch trekhaak gewoon groot hebben ingekocht, quick win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Deveon schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:57:
Dat wordt alleen wel een erg dure trekhaak voor 910kg... Plus het is maar de vraag of je de juiste documenten weet los te peuter voor deze trekhaak. Zelf vermoed ik dat ze de EcoHitch trekhaak gewoon groot hebben ingekocht, quick win.
Aan die US haak hebben we niks. Er komt straks gewoon een EU trekhaak (een bedrijf gaat gewoon kijken hoe ze die moeten (na)maken). Er komt langzaam een flinke aftermarket voor de model 3 .......er rijden er straks een half miljoen rond, dus heb je een afzetmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:05

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

prettig schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:40:
[...]
Rij naar de RDW en laat hem keuren.
Heb je hier al een succesvol voorbeeld van?

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Proton_ schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:56:
[...]

Heb je hier al een succesvol voorbeeld van?
paar duizend ICE's..... EV anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:05

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
nee hoor......gaat het niet om,het kan.
RDW doet alleen lastig met EV's (en dat mogen ze gewoon niet doen) en zonder EU type goedkeuring is dat lastiger als consument.

Maar met een EV die al een EU type goedkeuring heeft (door de RDW getest) wordt het wel wat lastiger voor de RDW.

[ Voor 4% gewijzigd door prettig op 08-05-2019 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moons
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 21:54
Livestream sinds 13:00: start reserveren VW ID. Ben benieuwd naar hun toon tijdens het event:

https://volkswagen.gomexlive.com/vw_live_pk/?lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
prettig schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:41:
nee hoor......gaat het niet om,het kan.
RDW doet alleen lastig met EV's (en dat mogen ze gewoon niet doen) en zonder EU type goedkeuring is dat lastiger als consument.

Maar met een EV die al een EU type goedkeuring heeft (door de RDW getest) wordt het wel wat lastiger voor de RDW.
Is dat voor de RDW niet gewoon een andere auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Voertuig is voertuig voor de RDW...... motor, chassis, wielen, etc .....al zit er een stoommachine in ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Moons schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:04:
Livestream sinds 13:00: start reserveren VW ID. Ben benieuwd naar hun toon tijdens het event:

https://volkswagen.gomexlive.com/vw_live_pk/?lang=en
Lijkt erop alsof ze Tesla nadoen en doen alsof ZIJ degene zijn die als eerste de markt gaan openbreken..
Anyway, vanafprijs < 30k voor de ID.3, dat wordt interessant!

AR HUD, dat is ook innovatief! :)

3 1st first versions, 58 kWh, 4 kleuren.
Verschil zit hem in de opties.

1e jaar gratis charging (ook Ionity)

www.volkswagen.com/id-prebooking (1000 aanbetaling, vrijblijvend)
max 30.000 worden er gemaakt van de 1st edition.
Ze verwachten uitendelijk 100.000 ID.3's/jaar te kunnen produceren.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeRSPiN op 08-05-2019 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
CyBeRSPiN schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:25:
[...]

Lijkt erop alsof ze Tesla nadoen en doen alsof ZIJ degene zijn die als eerste de markt gaan openbreken..
Anyway, vanafprijs < 30k voor de ID.3, dat wordt interessant!

AR HUD, dat is ook innovatief! :)

3 1st first versions, 58 kWh, 4 kleuren.
Verschil zit hem in de opties.

www.volkswagen.com/id-prebooking (1000 aanbetaling, vrijblijvend)
Op de nl site staat onder €40.000
En dan dat voor de simpelste uitvoering (als in geen augmented reality, geen selfmdriving, alleen navigatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

jacovn schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:28:
[...]

Op de nl site staat onder €40.000
En dan dat voor de simpelste uitvoering (als in geen augmented reality, geen selfmdriving, alleen navigatie)
Ah right, de 1st edition is dat met al de nodige opties en 58 kWh. De uiteindelijke vanafprijs is < 30.000 voor de basis accu met 45kWh.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 08-05-2019 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 10:02
jammer, had gehoopte snel(ler) leverbaar. Zal effectief denk ik q4 2020 worden. Bern ook wel benieuwd naar de PL prijs.

[ Voor 20% gewijzigd door meermarco op 08-05-2019 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

meermarco schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:31:
jammer, had gehoopte snel(ler) leverbaar. Zal effectief denk ik q4 2020 worden
Eerste productie is eind dit kalenderjaar. Dus als je snel bent denk ik wel wat eerder.
Tenzij je een andere uitvoering dan een van de 3 1st editions wil.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 08-05-2019 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
CyBeRSPiN schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:32:
[...]

Eerste productie is eind dit kalenderjaar. Dus als je snel bent denk ik wel wat eerder.
Op de website staat tweede helft 2020 leverbaar in NL. Dus als het eerder zou zijn zou je zeggen dat de marketing afdeling dat meteen gebruikt had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Waar kun je reserveren?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Laatst online: 19-09 13:43

uFx

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ben ik nu gek en staan er nergens specificaties van de auto? Ja, battery. Maar simpele dingen als de afmetingen?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Ik heb er maar 1 gereserveerd. Je kunt je geld terugkrijgen as het niets wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:55
Maasluip schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:40:
Ben ik nu gek en staan er nergens specificaties van de auto? Ja, battery. Maar simpele dingen als de afmetingen?
afmetingen van de golf werd er verteld.

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:35
jacovn schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:41:
Ik heb er maar 1 gereserveerd. Je kunt je geld terugkrijgen as het niets wordt
Waarom? Er worden aankomend jaar legio EV's geïntroduceerd. Ik zie nog niets waardoor dit model er uit springt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Noord27 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:43:
[...]

Waarom? Er worden aankomend jaar legio EV's geïntroduceerd. Ik zie nog niets waardoor dit model er uit springt..
Moet mijn eigen VW ook ergens in ruilen, ervarig is dat het bij VW zelf het meeste opleverd.
Ik zie wel weer over half jaar wat het wordt en beslis dan wel hoe of wat. Veel rente verlies heb ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 20:23
Noord27 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:43:
[...]

Prijs, snel snelladen, achterwielaandrijving? Vergeleken met een Kona bijvoorbeeld wordt hij wat goedkoper voor dezelfde prijs, zal hij waarschijnlijk 2 of 3-fase laden hebben, en ik denk dat hij ook niet onzuinig zal zijn.
Het lijkt wel een prima deal te gaan worden. Al zijn er natuurlijk veel details nog niet (officieel) bekend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• prettig
je kunt 2 dingen doen:
- wachten tot je alles weet en achteraan aansluiten in de rij
- gewoon reserveren.....je geld krijg je toch terug (en dan sta je vooraan) en kun je rustig alles bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:56
Als de productie pas over een half jaar begint, kan er in de tussentijd natuurlijk nog van alles veranderen.
Ze laten hem niet voor niets pas in september voor het eerst zien.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
prettig schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:24:
Voertuig is voertuig voor de RDW...... motor, chassis, wielen, etc .....al zit er een stoommachine in ....
Ja maar je kan toch ook niet de typegoedkeuring van het ene model voor het andere model gebruiken? Daarnaast heb ik geen idee hoe trekhaken hun certificaten krijgen, maar het lijkt mij dat deze certificering alleen toepasbaar is op bepaalde typegoedkeuringen. Of zit ik dit verkeerd?

Voor RDW is de ene Model 3 dus niet hetzelfde als de andere Model 3, want ander typegoedkeuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Levering 2020 2e helft. (Email met bevestiging reservering gekregen)
Dan zit je een half jaar voor de €6000 subsidie (tenminste als dat doorgaat) in 2021

[ Voor 16% gewijzigd door jacovn op 08-05-2019 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Deveon schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:12:
[...]

Ja maar je kan toch ook niet de typegoedkeuring van het ene model voor het andere model gebruiken? Daarnaast heb ik geen idee hoe trekhaken hun certificaten krijgen, maar het lijkt mij dat deze certificering alleen toepasbaar is op bepaalde typegoedkeuringen. Of zit ik dit verkeerd?

Voor RDW is de ene Model 3 dus niet hetzelfde als de andere Model 3, want ander typegoedkeuring.
Klopt je hebt per uitvoering (bv de LR AWD) 2 typegoedkeuringen (door RDW zelf getest voor de EU typegoedkeuring):
- een geleverd met trekhaak
- een geleverd zonder trekhaak

Maar exact dezelfde auto, dus nu plak je er een trekhaak onder en laat je de RDW de wagen individueel keuren....... kunnen ze dan nog komen met: kan niet ..... wordt wel heel lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:35
jacovn schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:15:
Dan zit je een half jaar voor de €6000 subsidie (tenminste als dat doorgaat) in 2021
Zijn er indicaties wanneer daarover eindelijk duidelijkheid komt? Maakt voor mij persoonlijk het verschil tussen nu en een paar maanden een 2e hands EV kopen of nog even wachten tot aanschaf van een nieuwe begin 2021..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
  • Laatst online: 19-09 19:57
jacovn schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:15:
of de prijzen tgv de subsidie navenant verhoogd worden... (been there, got the shirt)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:19
Kon al niet meer reserveren bij de dealer Almere, levering 2e helft 2020(nog optimistisch in mijn ogen) en eigenlijk nog niets bekend...gereserveerd in Amsterdam, maar voor betaling maar weer geannuleerd. Ik twijfel over zo'n Model 3...met trekhaak

pfff vroeger ging je naar een showroom en kon je gewoon bestellen met maximaal 8 weken levertijd.

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Ik kon ook al niet meer reserveren.

Btw die subsidie vanaf 2021 is nog alles behalve zeker. Het kabinet komt later dit jaar pas met de definitieve plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Stefanovic45 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:45:
Ik kon ook al niet meer reserveren.

Btw die subsidie vanaf 2021 is nog alles behalve zeker. Het kabinet komt later dit jaar pas met de definitieve plannen.
... andere dealer ....ze hebben gewoon quota's per dealer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
heb online bijne allemaal geprobeerd. allemaal vol. Vast gewoon gebruikt om leads te verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
meermarco schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:06:
heb online bijne allemaal geprobeerd. allemaal vol. Vast gewoon gebruikt om leads te verzamelen.
Ok, dan is het erg hard gegaan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Sowieso lijkt het erop dat leaserijders buitenspel staan:
Een online reservering is helaas niet overdraagbaar. Indien je zelf reserveert dien je de €1.000 te betalen om de reservering te voltooien. Indien je de ID. wilt rijden via je werkgever dien je contact op te nemen met de verantwoordelijke binnen het bedrijf en te informeren naar de mogelijkheden.
Benieuwd hoe hard ze dat uiteindelijk gaan spelen. Bij Tesla Model 3 stonden er ook soortgelijke bewoordingen maar uiteindelijk was het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:36
Noord27 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:36:
[...]

Zijn er indicaties wanneer daarover eindelijk duidelijkheid komt? Maakt voor mij persoonlijk het verschil tussen nu en een paar maanden een 2e hands EV kopen of nog even wachten tot aanschaf van een nieuwe begin 2021..
Ja zit als particulier met dezelfde afweging. 6000 euro compenseert een aardig verschil in de afschrijving.
Ben ook wel benieuwd als je nu een VW ID besteld of je dan zou kunnen wachten met kopen tot 1 januari 2021

edit: Nu je hem niet meer kan reserveren is het wel mogelijk om jezelf op de wachtlijst te laten plaatse, zonder aanbetaling enz!
Heb dat maar gedaan, komt misschien zelfs wel beter uit met meer keuze uit modellen en moment van subsidie. Dus gewoon doen zou ik zeggen.

[ Voor 19% gewijzigd door ice-T106 op 08-05-2019 16:32 ]

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:24:
Sowieso lijkt het erop dat leaserijders buitenspel staan:

[...]

Benieuwd hoe hard ze dat uiteindelijk gaan spelen. Bij Tesla Model 3 stonden er ook soortgelijke bewoordingen maar uiteindelijk was het geen probleem.
Waarschijnlijk enkel om te voorkomen dat mensen hun reservering gaan doorverkopen, maar zo lang de gereserveerde ook de berijder wordt is het volgens mij nooit echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
MarcelGo schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:12:
Kon al niet meer reserveren bij de dealer Almere, levering 2e helft 2020(nog optimistisch in mijn ogen) en eigenlijk nog niets bekend...gereserveerd in Amsterdam, maar voor betaling maar weer geannuleerd. Ik twijfel over zo'n Model 3...met trekhaak

pfff vroeger ging je naar een showroom en kon je gewoon bestellen met maximaal 8 weken levertijd.
De VW dealer in Almere bedoel je ?

Online gereserveerd en dan komt de dichtsbijzijnde dealer automatisch in beeld (Almere) Daarna liep het bij mij gewoon door.
Ik heb het gedaan in de eerste 10 minuten van de presentatie toen er een knop in beeld kwam.

Het zouden ook ‘maar’ 30.000 1st editions worden. Als dat Europa wijd online gaat is het wellicht snel gegaan.

[ Voor 13% gewijzigd door jacovn op 08-05-2019 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

kepler schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:24:
[...]
De begeleidende brief vermeld voor openbare laadpalen abonnementskosten van 54,45 euro per jaar...
En hierbij ook van mijn kant bevestiging: kost eigenlijk best veel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GvIBGk0wMNykzMEzDatL61ri/medium.jpg

Het is gewoon een EVBox pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
VW id first edition:
- 3 uitvoeringen, base, plus en max .......en ja hij start onder de 40K, de base dus.
- verwacht dat de max gewoon 45-47K gaat worden, dan gaat de SR+ dus door en niet de ID 3

40K base......koop je ook een Kona of Niro 64kw base voor.
Wordt wel een connected EV met online navi en OTA.....dikke plus.
Maar .... is in feite de "nieuwe" golf en die zijn altijd populair, waardevast en duur.

Wel slimme gepositioneerd en slimme marketing. Denk dat die heel goed zal verkopen.

[ Voor 8% gewijzigd door prettig op 08-05-2019 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
40k base in Duitsland ja. De e-golf kost in Duitsland 36k, hier 40k. Waar blijft die 4k? Aan de bpm zal het niet liggen... Ik moet nog maar zien of de basis versie voor 40k uit komt in NL. Ze hebben dus 3 varianten waarbij de eerste waarschijnlijk zoveel mogelijk wordt uitgekleed om de upgrade naar de plus te kunnen verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 15:07
Stefanovic45 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:36:
40k base in Duitsland ja. De e-golf kost in Duitsland 36k, hier 40k. Waar blijft die 4k? Aan de bpm zal het niet liggen... Ik moet nog maar zien of de basis versie voor 40k uit komt in NL. Ze hebben dus 3 varianten waarbij de eerste waarschijnlijk zoveel mogelijk wordt uitgekleed om de upgrade naar de plus te kunnen verkopen.
Bij familie Pon uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
prettig schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:12:
VW id first edition:
- 3 uitvoeringen, base, plus en max .......en ja hij start onder de 40K, de base dus.
- verwacht dat de max gewoon 45-47K gaat worden, dan gaat de SR+ dus door en niet de ID 3

40K base......koop je ook een Kona of Niro 64kw base voor.
Wordt wel een connected EV met online navi en OTA.....dikke plus.
Maar .... is in feite de "nieuwe" golf en die zijn altijd populair, waardevast en duur.

Wel slimme gepositioneerd en slimme marketing. Denk dat die heel goed zal verkopen.
Ik kan me niet voorstellen als er 3 uitvoeringen zijn: base, plus en max dat een 1st edition dan een base uitvoering met middelste accu maat is.

Als de ‘instapper’ die ze onder de €30.000 willen hebben logisch ook een base model wordt met kleinste accu pakket.

Hoe kan een 1st edition dan €10.000 duurder zijn voor de accu stap van 14 kWh?

Ze zullen toch op hun schaal van accus bouwen/kopen rond de $250 per kWh moeten zitten.
Dus dat mag een keer €3000 zijn voor die extra accu capaciteit.
Als dan de AC lader ook nog van 7.2 kW naar 11 kW gaat zal die ook nog wel wat kosten.
En de moter zou ook wellicht 20 kW meer zijn, maar dat schijnt ook maar paar honderd € verschil zijn.

Het zal wel gissen blijven.

O ja er komt ook 2000 kW gratis laden bij ionity netwerk bij, keer €450 wat ze dan ‘weggeven’

Edit:
https://www.autoexpress.c...nfirmed-for-golf-sized-ev

VW launched pre-orders via a microsite today for the ID.3 1st Plus - a high-spec, launch edition version of the brand's first ID. model. First deliveries of the car - the first VW to be produced on the MEB all-electric platform - aren’t expected until summer 2020. Customers pay £750 and they will then be contacted early next year to confirm their order, once official prices and full specs have been confirmed.

Hier staat dat het voor de Uk een plus model wordt. Maar er staat ook £40.000 als prijs bij.

[ Voor 17% gewijzigd door jacovn op 08-05-2019 19:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@jacovn omdat de 1st edition allerlei opties standaard heeft die de instapper met 45kWh alleen tegen meerprijs krijgt?
De meeste Duitse auto’s lijken goedkoop, maar als je ze een beetje bijelkaar klikt met “must have” opties dan loop je leeg.

[ Voor 35% gewijzigd door CyBeRSPiN op 08-05-2019 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Voordeel van EV’s is dat mochten ze duurder worden in NL dan in DE je het zelf toch makkelijk kan importeren? Immers geen BPM?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 18:59
Hai, nieuw hier. Wist niet dat GoT een EV hoekje had (ook nooit actief naar gezocht)

Rij nu bijna 5 jaar een elektrische up en heb vandaag de reservering voor de ID.3 geplaatst!

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

mux schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:31:
[...]

En hierbij ook van mijn kant bevestiging: kost eigenlijk best veel

[Afbeelding]

Het is gewoon een EVBox pas.
Ja en dat is echt best raar, want....

https://www.engie.nl/laad...nten/laadpas-zuid-holland
Je betaalt dus geen abonnementskosten, geen starttarief en geen uurprijs.
Ik ben nu met Engie bezig hoe dit nu zit. Precies dit soort geneuzel is waar we vanaf moeten... bedankt voor jullie hulp !!

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:56
Bij audi gaat het ook lekker.
Mensen met een etron bestelling kunnen kiezen.
1) 6 maanden langer wachten
2) €20.000 bijbetalen
3) order annuleren en €6.000 aanbetaling kwijt zijn.

https://www.teslarati.com...ys-fines-canceled-orders/

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nannoe
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

nannoe

Killswitch is missing

RocketKoen schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 05:49:
Bij audi gaat het ook lekker.
Mensen met een etron bestelling kunnen kiezen.
1) 6 maanden langer wachten
2) €20.000 bijbetalen
3) order annuleren en €6.000 aanbetaling kwijt zijn.

https://www.teslarati.com...ys-fines-canceled-orders/
Dat is nog spannend nieuws voor de mensen die bij hetzelfde concern gisteren een reservering hebben geplaatst; oeps, toch duurder, of wacht maar even een half jaar extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:43

BCC

Ik hoop voor vw dat ze tzt echt kunnen gaan leveren, want meer dan een paar hele mooie prototypes en gepluste persberichten hebben ze imho nog niets op de weg laten zien maast de e-golf. Time will tell :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
looyenss schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:15:
Hai, nieuw hier. Wist niet dat GoT een EV hoekje had (ook nooit actief naar gezocht)

Rij nu bijna 5 jaar een elektrische up en heb vandaag de reservering voor de ID.3 geplaatst!
Niet? :+, toch wel een vrij actief topic haha.

In any case, #welcome!

Hoeveel km's doe je in je Up? En hoe houdt hij zich na 5 jaar? :).

Je zult vast wel goede vriendjes worden met @JayPe :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
nannoe schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 06:56:
[...]

Dat is nog spannend nieuws voor de mensen die bij hetzelfde concern gisteren een reservering hebben geplaatst; oeps, toch duurder, of wacht maar even een half jaar extra.
Dat duurder was voor een meer uitgebreid type als ze wel sneller wilden rijden (fors duurder)
8% cancel fee is wel rijkelijk veel. En als ze zo achter lopen met produceren/leveren zou je toch een vrijgevallen productie slot zo weer moeten kunnen vullen ?

Bij VAG is het natuurlijk ongeveer 8-10% die een dealer verdient aan een auto en waarschijnlijk is het al als omzet in de boekhouding geboekt en willen ze daar aan vast houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Ja, maar het is aan de andere kant volgens mij fors buiten wat de markt doet.

Bij alle fabrikanten kun je volgens mij praktisch tot aan levering gewoon annuleren en zeggen, duurt me te lang ik koop een andere, zéker als je 6 maanden vertraging op loopt.

Voelt een beetje als "hoe jagen we onze premium klanten weg".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik was nog wat op zoek naar een thuiskomertje voor de Leaf, het schijnt dat die van een Lancer mooi past. Dat zou wel ideaal zijn want die zijn prima verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Ik denk dat ie misschien nog wel onder de achterbak past, dan kost het je geen ruimte in de auto @Erasmo

Even een degelijk beugeltje maken/kopen en je bent golden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Opzich is wat ruimte opofferen in de kofferbak geen probleem, met een dubbele bodem valt het aardig netjes weg te werken. Onder de achterbank is wel een goede tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Nee nee, niet achterbank, achterbak.

Maar nu ik onder mijn eigen kijk zie ik dat daar geen plek is :+.

Ook onder de achterbank niet trouwens, daar zit je accu al.

[ Voor 23% gewijzigd door Mar.tin op 09-05-2019 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik vond het al zo'n aparte suggestie :P

Als het goed is kun je er een reservewiel onder hangen zoals de dat in Australie doen maar zoveel heb ik niet mee, en een goede bereikbaarheid van het wiel is ook wel wat waard(heb wel eens een reservewiel moeten bevrijden waarvan de ophangkooi bouten waren vastgeroest midden in een koude, natte winternacht. Niet zo leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Betaalt het bedrijf ook nog een soort van belasting over de fiscale waarde van het wagenpark? Ik hoorde gisteren zo'n verhaal van iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
dfrenner schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:16:
Betaalt het bedrijf ook nog een soort van belasting over de fiscale waarde van het wagenpark? Ik hoorde gisteren zo'n verhaal van iemand.
Uhm, volgens mij in principe niet. Misschien bedrijfsvoorraad van een dealer?
Volgens mij is er geen "vermogensbelasting" voor ondernemers..

Het is natuurlijk wel zo dat het wat minder gunstig is om een auto te kopen als je geen winst maakt op papier, want dan kun je dat allemaal weer niet verrekenen.

Zal het onze boekhouder zometeen eens even vragen als die nog op komt dagen vandaag :+
Erasmo schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:11:
Ik vond het al zo'n aparte suggestie :P

Als het goed is kun je er een reservewiel onder hangen zoals de dat in Australie doen maar zoveel heb ik niet mee, en een goede bereikbaarheid van het wiel is ook wel wat waard(heb wel eens een reservewiel moeten bevrijden waarvan de ophangkooi bouten waren vastgeroest midden in een koude, natte winternacht. Niet zo leuk :P
Ja ik heb me wat verkeken op de diepte van de achterbak..

Hoewel ik denk dat het wel past, denk ik ook dat je serieus voorzichtig hobbels moet gaan nemen omdat je anders echt over de grond gaat met dat wiel.

Vastroesten heb je weinig last van als je alles van een mooie kwaliteit RVS maakt en het een beetje onderhoud gunt.

[ Voor 38% gewijzigd door Mar.tin op 09-05-2019 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
Afgelopen maand de 100.000 km aangetikt, accu opnieuw doorgemeten na de ton en zit op 96% van wat ie zou moeten zijn.

Ja geloof direct best actief haha,
Mar.tin schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 07:51:
[...]

Niet? :+, toch wel een vrij actief topic haha.

In any case, #welcome!

Hoeveel km's doe je in je Up? En hoe houdt hij zich na 5 jaar? :).

Je zult vast wel goede vriendjes worden met @JayPe :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Mar.tin schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:23:
Uhm, volgens mij in principe niet. Misschien bedrijfsvoorraad van een dealer?
Volgens mij is er geen "vermogensbelasting" voor ondernemers..

Het is natuurlijk wel zo dat het wat minder gunstig is om een auto te kopen als je geen winst maakt op papier, want dan kun je dat allemaal weer niet verrekenen.

Zal het onze boekhouder zometeen eens even vragen als die nog op komt dagen vandaag :+
Wij doen enkel lease, maar iemand wist mij t vertellen dat er ook een soort belasting zit op de totale fiscale waarde van het wagenpark (geen bezin maar lease).

Misschien iets van werkgeverslasten? Geen idee hoor, ik heb er geen verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
Lees net dat de 30.000 van VW alweer op zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Mar.tin schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 08:40:
Bij alle fabrikanten kun je volgens mij praktisch tot aan levering gewoon annuleren en zeggen, duurt me te lang ik koop een andere, zéker als je 6 maanden vertraging op loopt.
Lijkt me sterk. Op hoeveel ervaringen baseer je deze stelling?
Contract = contract, het is maatwerk en er zal ongetwijfeld iets in de voorwaarden staan over annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Mar.tin schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:23:
Ja ik heb me wat verkeken op de diepte van de achterbak..

Hoewel ik denk dat het wel past, denk ik ook dat je serieus voorzichtig hobbels moet gaan nemen omdat je anders echt over de grond gaat met dat wiel.

Vastroesten heb je weinig last van als je alles van een mooie kwaliteit RVS maakt en het een beetje onderhoud gunt.
Een 175 breed reservewiel past netjes onder de auto; je hebt alleen wel een ander stuk diffuserplastic nodig want daar past-ie niet onder.

De Leaf rijdt prima op 175.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:52
Bij mijn 1e Leaf zat ook gewoon een thuiskomertje, neem aan dat dat dus standaard was op MY10?

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Er zijn geen Japan-Leafs geproduceerd met thuiskomertjes, dat zal een extraatje van de vorige eigenaar zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
mux schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:40:
[...]

Een 175 breed reservewiel past netjes onder de auto; je hebt alleen wel een ander stuk diffuserplastic nodig want daar past-ie niet onder.

De Leaf rijdt prima op 175.
Ah, ik heb even vluchtig gekeken onder mijn 30kWh maar het leek erop dat ik tegen de kofferbak aan keek, maar daar is dus nog wel ruimte tussen het kunstof en de bodem van de bak :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

assje schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:56:
Bij mijn 1e Leaf zat ook gewoon een thuiskomertje, neem aan dat dat dus standaard was op MY10?
Verkopen? :P

Net de lokale sloop ff gecontacteerd om te vragen of ze wat hebben liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• assje
mux schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:59:
Er zijn geen Japan-Leafs geproduceerd met thuiskomertjes, dat zal een extraatje van de vorige eigenaar zijn geweest.
Erasmo schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:06:
[...]

Verkopen? :P

Net de lokale sloop ff gecontacteerd om te vragen of ze wat hebben liggen.
Als ik dat geweten had zou ik dat gedaan hebben ja, nu is hij mee gegaan bij verkoop van de auto. Ik heb hem trouwens altijd thuis in de schuur laten liggen toen ik de auto had :P

Persoonlijk niet zoveel zin altijd zo'n ding mee te slepen voor 1x in je leven dat je hem nodig hebt, betaal ik dan wel gewoon kosten voor wegslepen o.i.d. Juist met een Leaf nogal overbodig, de kans dat je >100km van huis bent is vrij gering :+

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

assje schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:21:
[...]

[...]

Als ik dat geweten had zou ik dat gedaan hebben ja, nu is hij mee gegaan bij verkoop van de auto. Ik heb hem trouwens altijd thuis in de schuur laten liggen toen ik de auto had :P

Persoonlijk niet zoveel zin altijd zo'n ding mee te slepen voor 1x in je leven dat je hem nodig hebt, betaal ik dan wel gewoon kosten voor wegslepen o.i.d. Juist met een Leaf nogal overbodig, de kans dat je >100km van huis bent is vrij gering :+
Ik neem mijn auto mee naar Curaçao, waar de wegen wat slechter zijn. Voor puur Nederlands gebruik had ik het zelf ook niet gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• assje
Erasmo schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:23:
[...]

Ik neem mijn auto mee naar Curaçao, waar de wegen wat slechter zijn. Voor puur Nederlands gebruik had ik het zelf ook niet gedaan.
Aan de andere kant ben je daar zeker weten nooit verder dan 50km van huis _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
CyBeRSPiN schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:31:
[...]

Lijkt me sterk. Op hoeveel ervaringen baseer je deze stelling?
Contract = contract, het is maatwerk en er zal ongetwijfeld iets in de voorwaarden staan over annuleren.
O.a. Tesla, en in het artikel spreken ze over "Reservation Holders" dus niet specifiek klanten. En als ik het dan zo breed mag trekken kun je bij zowel Kia als Hyundai ook zonder problemen zeggen "doe toch maar niet".

Edit: aan de andere kant hebben ze het een regel verder wel weer over een "customer" en een "order"

[ Voor 9% gewijzigd door Mar.tin op 09-05-2019 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
Mar.tin schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:34:
[...]

O.a. Tesla, en in het artikel spreken ze over "Reservation Holders" dus niet specifiek klanten. En als ik het dan zo breed mag trekken kun je bij zowel Kia als Hyundai ook zonder problemen zeggen "doe toch maar niet".
In de voorwaarden van de VW staat t ook inderdaad, kan in principe tot in het einde der tijden annuleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Het hangt van de toepasselijke wet in Noorwegen af, want daar speelde het. In Nederland geldt wel degelijk een redelijke termijn van levering anders (kosteloze) annulering. Ik meen dat een maand extra wordt gehanteerd als grens.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Pagina: 1 ... 88 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.