Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• assje
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:03
Reageer anders even op een post van vorig jaar :P

url="https://link.marktplaats.nl/m1393061238"]Te koop: Nissan Leaf Tekna €11.990,-[/url

• JayPe
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 07:47
Ja. Gezien op Goingelectric. Toen het nog niet duidelijk was hoe groot de batch is. Die van mij lijkt eind 2016(!) al in elkaar gezet te zijn. Dus waarschijnlijk betroffen.

Nu heb ik ook al eens klotsende geluiden gehoord, maar het is waarschijnlijker dat dat met iets anders te maken heeft,..

Wel reden genoeg om eens even langs de dealert te gaan. Staat ie ook al bij de rdw aangemeld?

3460 Wp '16 - Volkswagen e-up! '18 - Maximumsnelheid naar 100km/h

• greatgonzo
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19-07 16:28

greatgonzo

schit-te-rend!

JayPe schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:27:
[...]

Nu heb ik ook al eens klotsende geluiden gehoord, maar het is waarschijnlijker dat dat met iets anders te maken heeft,..
verborgen benzine reservoir? ;)

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19-07 21:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

fjux schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:06:
[...]

zelfs met 5 kWh voor 1 euro en 0.15kWh/km kom ik nog boven de 2 euro uit voor 75 km.

Ik ben helemaal PRO elektrisch, en het is zeker goedkoper dan benzine.
Maar imho maakt dit het probleem alleen maar groter met bangmakerij. want mensen kopen dus gewoon leugens.
Ik lees 1 euro voor 76 km. 1 euro is ruim 5 kWh en dan kun je 0,150 kWh/km doen.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• fjux
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 11:46
Maasluip schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:02:
[...]

Ik lees 1 euro voor 76 km. 1 euro is ruim 5 kWh en dan kun je 0,150 kWh/km doen.
Zie ik nou iets stoms over het hoofd?:

Even aannemen dat 1 euro = 5kWh (dus 20 cent per kWh, ik betaal zelf prive al meer voor stroom)
rekengemakje: 75 km.

0.15 kWh per KM
0.15 * 75 = 11,25 kWh

11,25 * 0.20 = €2,25

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

:X Ik ben stom bezig.

Open Source landkaart

• fjux
De verkoper had zelfs jou te pakken!

Maar ik vind het gewoon jammer dat verkopers blijkbaar denken dat ze allemaal van dit soort capriolen moeten uithalen om de auto te kunnen verkopen.

Nu maar hopen dat dit gewoon nog even teen tijdelijke onwetendheid is van de markt.

• prettig
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 13:25
fjux schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:13:
[...]

De verkoper had zelfs jou te pakken!

Maar ik vind het gewoon jammer dat verkopers blijkbaar denken dat ze allemaal van dit soort capriolen moeten uithalen om de auto te kunnen verkopen.

Nu maar hopen dat dit gewoon nog even teen tijdelijke onwetendheid is van de markt.
.... ice's doen ze het al decenia (de boel voor de gek houden)......en nog trappen mensen erin (Km stand die niet klopt......en mensen vragen de NAP gewoon niet op, terwijl je aan de hele auto kunt zien dat die meer gelopen heeft...... als je er verstand van hebt en weer heel veel mensen niet)

Ev's .... wij spotten het en 99,9% niet (en dat blijft nog wel even zo), die kopen z'n ev op het verhaal en uiterlijk.

Model 3 LR RWD, BMW i3 rex, Kona Electric (verkocht), E-niro

• Pierz
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online
Net weer een mail van Volkswagen over de ID. Subject: Ontmoet de Volkswagen ID.

Vervolgens de mededeling dat hij vanaf 8 mei te reserveren is en dat de onthulling in september is. Stuur dan niks...

Pierz wijzigde deze reactie 24-04-2019 14:35 (36%)

• fjux
Pierz schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:22:

Vervolgens de mededeling dat hij vanaf 8 mei te reserveren is en dat de onthulling in september is. Stuur dan niks...

Bekijk het even
Als ik bij jouw linkje doorklik kom ik hier:

https://www.volkswagen.nl...46EAE&leadnumber=10022176

met:

• prettig

Bekijk het even
Nou als je hem wil zou ik 8 mei gelijk reserveren ander krijg je niks in 2020.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:09

CyBeRSPiN

sinds 2001

Bekijk het even
Als VW het net zo aanpakt als Kia met de e-Niro, dan is het verstandig om meteen op 8 mei een reservering te pakken als je ook maar een beetje twijfelt om volgend jaar een betaalbare EV te gaan rijden.
Kia heeft eind juli 2018 de reserveringen geopend, in december kon iedereen met reservering bestellen en die kregen/krijgen allemaal in 2019 nog geleverd. Voor de rest is dat onzeker.
Zeker voor zakelijk / lease wil je het niet meemaken als je nieuwe EV pas in 2021 op kenteken staat.

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 24-04-2019 14:27 (15%)

• prettig
Als de e-niro dan mag je in je handen klappen ...... hoop maar niet zoals de Kona (nog steeds een drama, 1 jaar verder nu ....).

• jinxedworld
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 19-07 15:49

[url="http://obfuscated"]Bekijk het even[/url]
Zal ik je even voor alle VW nieuwsbrieven uitschrijven dan? (je hebt je persoonlijke link gedeeld, misschien niet heel handig ;) )

• fisherman
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:25:
[...]

Zeker voor zakelijk / lease wil je het niet meemaken als je nieuwe EV pas in 2021 op kenteken staat.
Gelukkig dat particuliere kopers dan weer meer kans maken om hem in 2021 op naam te krijgen

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

fisherman schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:56:
[...]

Gelukkig dat particuliere kopers dan weer meer kans maken om hem in 2021 op naam te krijgen
Ik hoop het voor je, maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat de zakelijke vraag ineens zal instorten, zeker niet voor relatief goedkopere EV's van < 40k. Die zijn zelfs met 22% bijtelling dan ook nog steeds zeer aantrekkelijk omdat de TCO lager is dan van een ICE (brandstof, onderhoud, restwaarde) en de LM's dat ook in de leaseprijs zullen verwerken. En als je eenmaal EV rijdt wil je niet meer terug naar ICE.

• fisherman
  • Nu online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:11:
[...]

Ik hoop het voor je, maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat de zakelijke vraag ineens zal instorten, zeker niet voor relatief goedkopere EV's van < 40k. Die zijn zelfs met 22% bijtelling dan ook nog steeds zeer aantrekkelijk omdat de TCO lager is dan van een ICE (brandstof, onderhoud, restwaarde) en de LM's dat ook in de leaseprijs zullen verwerken. En als je eenmaal EV rijdt wil je niet meer terug naar ICE.
Ik verwacht wel dat de vraag iets inzakt de komende jaren nu een ook nog benzine en diesel verkrijgbaar zijn. Leasers beschikken over het algemeen over een kleinere portemonnee dan mensen die een nieuwe auto kopen en kiezen waarschijnlijk eerder voor een grotere ICE. EV’s zijn nu in trek bij leasers door de gunstige subsidie.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@fisherman correctie: (effectieve) stimuleringsmaatregel, geen subsidie ;)
En ik vind het ook krom en onrechtvaardig dat de particulier hier niet meteen al op dezelfde wijze van kan profiteren (hoewel de BPM en MRB vrijstelling ook voor hen geldt), mogelijk omdat het ontbreekt aan een instrument wat ongeveer zo werkt als bijtelling + MIA + VAMIL en het voor de tweedehandsmarkt het al helemaal ingewikkeld wordt om iets eerlijks te bedenken wat niet compleet misbruikt gaat worden door handelaren.

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 24-04-2019 15:32 (18%)

• t0mmiiiii
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 19-07 23:53

Ik ben wel benieuwd hoe populair deze auto gaat worden. Hij lijkt mij wel interessant: achterwielaandrijving en mogelijk <30k vanafprijs, maximumsnelheid van snelladen van >80 kW, 3-fase. Hopelijk gaat deze niet tegenvallen, de verwachtingen zijn door Volkswagen hooggespannen.

• assje
fjux schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:06:
[...]

Maar misschien erger ik me te veel aan misinformatie.
Wellicht rekende hij met zijn eigen tarief als gevolg van overcapaciteit op zonnepanelen (per ongeluk? :P )

Ik kan wel adverteren met €0,0 per kilometer aangezien ik gratis laad op het werk!

url="https://link.marktplaats.nl/m1393061238"]Te koop: Nissan Leaf Tekna €11.990,-[/url

• fisherman
  • Nu online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:29:
@fisherman correctie: (effectieve) stimuleringsmaatregel, geen subsidie ;)
En ik vind het ook krom en onrechtvaardig dat de particulier hier niet meteen al op dezelfde wijze van kan profiteren (hoewel de BPM en MRB vrijstelling ook voor hen geldt), mogelijk omdat het ontbreekt aan een instrument wat ongeveer zo werkt als bijtelling + MIA + VAMIL en het voor de tweedehandsmarkt wordt het al helemaal ingewikkeld om iets eerlijks te bedenken wat niet compleet misbruikt gaat worden door handelaren.
De stimuleringsmaatregelen gaan natuurlijk ook gelden voor particulieren wanneer je 6k kan krijgen voor een nieuwe auto. Zakelijk rijden en particulier ICE rijden zal alleen maar duurder worden.
Het meest verbaast mij altijd dat autorijden als een soort primaire levensbehoefte gezien wordt en dus als recht gezien wordt.
Dit geldt overigens wel voor meer zaken natuurlijk zoals een huis kunnen kopen.
Autorijden zal in de toekomst gelukkig steeds exclusiever worden.

• MBGOLF
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 12-07 18:51
Noord27 schreef op zondag 14 april 2019 @ 18:49:
[...]

Vandaag meerdere tegen gekomen.

Om eerlijk te zeggen: wat een lelijk hok! Hoe hij rijd weet ik niet. Maar heb wel in een I-pace gereden (heerlijk en sublieme afwerking van binnen).

Helaas ook vernomen van de eigenaar dat Jaguar de optie heeft aangeboden om de auto terug te nemen, omdat hij niet eens in de buurt komt van de opgegeven range. Voor hem geen issue in en rondom de stad, maar wellicht voor anderen die er nog eentje zoeken? Zie ik ook liever als de Audi..
Wou dat de volkswagen die optie ook aanbood. Ben helemaal klaar met de e-golf. Rijd super hoor daar niet van, maar vind de range zwaar tegen vallen. Komt ook omdat ik geen 100km rijd, maar 120km met verwarming op 20 red ik de 200km range echt niet. Heb hem nu bijna 2 jaar dus besteld toen hij nog niet uit was. Volkswagen adverteerde teon met 300km range. Wist dat het in de praktijk minder zou zijn, maar dat mag nooit zo veel schelen.

• prettig
fisherman schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:19:
[...]

Ik verwacht wel dat de vraag iets inzakt de komende jaren nu een ook nog benzine en diesel verkrijgbaar zijn. Leasers beschikken over het algemeen over een kleinere portemonnee dan mensen die een nieuwe auto kopen en kiezen waarschijnlijk eerder voor een grotere ICE. EV’s zijn nu in trek bij leasers door de gunstige subsidie.
Ja verwacht dus maar een "run" op ev's dit jaar en in 2020. Daarna .....ligt aan de plannen, maar als de EV 22% wordt zie ik inderdaad weer berg leaserijders vrolijk terug gaan naar een ICE (tenzij de prijzen gelijkwaardig worden).

En nu is EV-lease duur: alle voordelen gaan naar de leasemaatschappij (mia,TCO, afschrijving, etc......).
Zodra duidelijk wordt wat de TCO is (onderhoud is nihil), afschrijving (ze gaan veel langer mee dan verwacht), brandstofkosten (nu dure leasepassen) en voordelen als MIA (moet duidelijk in lease-tarief vermeld worden)....... dan kon het wel eens goed komen met de (nu te hoge) leasetarieven.

• assje
@mux Is mijn reservering overdraagbaar bij verkoop? :)

• mux
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22:31

mux

99% efficient!

Hehe, nee, maar als je je auto toch niet verkoopt kun je zelf gewoon terug op de lijst :)

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19-07 12:11

mvdam

EV-Gekkie

@mux mag ik @assje zijn plekje als hij hem verkoopt? :* B)

@assje ik rijd mijn Leafje voor €0,007 aan stroom per km gemiddeld :9. Deze maand een dure maand, tot zover het gemiddelde op €0,009 per km door relatief veel buiten de deur en snelladen.

Toppuntje tot zover deze maand dan wel dat ik mijn accu even afgetopt heb in een centerparcs O+ met een verlengsnoertje, door een raam heen. #freepower

mvdam wijzigde deze reactie 24-04-2019 15:52 (77%)

Nissan Leaf 2018 40kWh Editiòn

• fisherman
  • Nu online
prettig schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:39:
[...]

Ja verwacht dus maar een "run" op ev's dit jaar en in 2020. Daarna .....ligt aan de plannen, maar als de EV 22% wordt zie ik inderdaad weer berg leaserijders vrolijk terug gaan naar een ICE (tenzij de prijzen gelijkwaardig worden).

En nu is EV-lease duur: alle voordelen gaan naar de leasemaatschappij (mia,TCO, afschrijving, etc......).
Zodra duidelijk wordt wat de TCO is (onderhoud is nihil), afschrijving (ze gaan veel langer mee dan verwacht), brandstofkosten (nu dure leasepassen) en voordelen als MIA (moet duidelijk in lease-tarief vermeld worden)....... dan kon het wel eens goed komen met de (nu te hoge) leasetarieven.
Het is al bekend dat 2021 een EV gewoon 22 procent is voor het volledige bedrag.
Volgens mij is EV lease nu veel goedkoper dan een ICE lease hoor. Ik zal eens aan mijn buurman vragen wat hij aan bijtelling betaalt voor zijn model s.

• fjux
fisherman schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:47:
[...]

Het is al bekend dat 2021 een EV gewoon 22 procent is voor het volledige bedrag.
Volgens mij is EV lease nu veel goedkoper dan een ICE lease hoor. Ik zal eens aan mijn buurman vragen wat hij aan bijtelling betaalt voor zijn model s.
fisherman had het over de lease prijs die de lease maatschappij rekent aan het bedrijf. niet de bijtelling.
De bijtelling gaat puur naar de belastingdienst. daar ziet niemand anders iets van.

• assje
mux schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:46:
Hehe, nee, maar als je je auto toch niet verkoopt kun je zelf gewoon terug op de lijst :)
Nou ik heb nu net serieuze interesse van iemand met zorgen over de range in de toekomst. Ik ga wat informatie sturen en doe er in ieder geval een linkje naar MUXSAN bij.

• fisherman
  • Nu online
fjux schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:48:
[...]

fisherman had het over de lease prijs die de lease maatschappij rekent aan het bedrijf. niet de bijtelling.
De bijtelling gaat puur naar de belastingdienst. daar ziet niemand anders iets van.
O op die manier. Ik zag laatst trouwens een klokje rond van autoweek met een vroege model s. Mankeerde vrij weinig aan voor bijna 3 ton op de teller.

• mvdam

mvdam

EV-Gekkie

fisherman schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:54:
[...]

O op die manier. Ik zag laatst trouwens een klokje rond van autoweek met een vroege model s. Mankeerde vrij weinig aan voor bijna 3 ton op de teller.
En als ik me het goed herinnerde deed die ook maar elke 80k een onderhoudsbeurtje... O+

Recent nog zitten kijken naar een Model S met wat meer km's onderin de 30K€ range, maar verzekeringstechnisch absoluut onbetaalbaar voor mij vergeleken met nu. :'(

mvdam wijzigde deze reactie 24-04-2019 15:57 (18%)

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 12:43

knakworst

Get Dilberted!

Eerst Tesla voor gek verklaren met hun reserveringen en nu zelf doen...

• Pierz
  • Nu online
t0mmiiiii schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:31:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe populair deze auto gaat worden. Hij lijkt mij wel interessant: achterwielaandrijving en mogelijk <30k vanafprijs, maximumsnelheid van snelladen van >80 kW, 3-fase. Hopelijk gaat deze niet tegenvallen, de verwachtingen zijn door Volkswagen hooggespannen.
Hij lijkt mij ook interessant en ik ga hem ook reserveren. Liever zou ik de Sion hebben, maar het is natuurlijk maar afwachten of die de eindstreep haalt.

• prettig
fisherman schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:54:
[...]

De eerste 2012 en 2013 is wel opletten (toch veel onder garantie vervangen), daarna wordt het minder (maar nog steeds).
Maar een S blijft een heel dure EV als er wat stuk aan gaat (maar is een mercedes S-klasse ook).

Onderhoud is minimaal.....model 3 iets van 1x per 2 of 4 jaar (vloeistoffen). En 450-500k miles drivetrain (volgend jaar worden ze 1 million miles .....elon miles ....maar veel dus).
Hoe de model 3 zal zijn qua reparaties....... afwachten.

• fisherman
  • Nu online
mvdam schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:56:
[...]

En als ik me het goed herinnerde deed die ook maar elke 80k een onderhoudsbeurtje... O+

Recent nog zitten kijken naar een Model S met wat meer km's onderin de 30K€ range, maar verzekeringstechnisch absoluut onbetaalbaar voor mij vergeleken met nu. :'(
Zo schrikbarend in vergelijking met een ICE?

• assje
Voor EV's is op dit moment ANWB volgens mij de enige zinvolle optie, scheelt echt bizar veel met andere aanbieders (niet getest met een Tesla maar ging voor Leaf & Ioniq wel op).

Ik betaal €25-€30/maand all-risk oOo (8SVJ -> 80% korting)

assje wijzigde deze reactie 24-04-2019 16:14 (4%)

• mux

mux

99% efficient!

Ik heb het net even gecheckt, maar als ik een (oude, nosecone) Tesla Model S probeer in te voeren bij ANWB Veilig Rijden, dan accepteert-ie hem niet:

code:
1
Helaas kun je jouw auto niet online bij ons verzekeren. Dat komt o.a. doordat de auto niet aan onze beveiligingseisen voldoet. Wil je weten of een WA dekking wel mogelijk is? Neem dan contact met ons op via 088 269 22 22.

Op Pricewise vind ik ook geen enkele optie. Ze zijn, letterlijk, onverzekerbaar bij een standaard autoverzekering.

Edit: heeft iets met de SCM-keuring te maken, die zit niet op Tesla's vóór 2017, dus dan moet je een apart beveiligingssysteem erop laten keuren ofzo. Klinkt als iets waar ik geen verstand van heb.

mux wijzigde deze reactie 24-04-2019 16:23 (16%)

• PietervSk
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 11-07 00:23
CyBeRSPiN schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:25:
[...]

Als VW het net zo aanpakt als Kia met de e-Niro, dan is het verstandig om meteen op 8 mei een reservering te pakken als je ook maar een beetje twijfelt om volgend jaar een betaalbare EV te gaan rijden.
Kia heeft eind juli 2018 de reserveringen geopend, in december kon iedereen met reservering bestellen en die kregen/krijgen allemaal in 2019 nog geleverd. Voor de rest is dat onzeker.
Peugeot had net zo'n verhaal. Maart onthulling, nu gaan de reserveringen open, en uiteindelijk word er misschien in Q2 '20 geleverd (waar eerst Q3 '19 gecommuniceerd werd)
Denk dat het een hoop mensen richting Tesla stuurt. Heeft Elon dan toch wel slim gespeeld met z'n Gigafactory en de hele verticale integratie (van batterij tot fastcharger & eigen productie van chips tot aan autonome taxi)

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20:49
Rij nu flinke tijd elektrisch en wil niet meer anders. Verbaasde me echt nog vandaag over het heerlijke zachte rijden.

Maar afgelopen weekend was ik met de iPace naar Leuven. Dat was leuk natuurlijk maar ik kon daar nergens laden. Dan sta je dus op de terugweg met je brakke hoofd met drie maten echt te wachten bij de supercharger totdat je weer op pad kunt. Kon ook geen 175kw lader vinden.

Dat is het allergrootste nadeel in mijn ogen. Dat je vaker moet laden vind ik geen probleem, ook met de e-Golf red ik het bijna altijd als ik gewoon plan en bij mijn bezoekjes kan laden. Als je dan ergens opeens niet kunt laden, dan ben je de sigaar. Dat je in sommige gevallen daadwerkelijk 35 minuten staat te wachten en dan nog steeds een beetje bang bent dat je het niet haalt en dus nog een keer moet gaan snelladen, dat is gewoon klote.

En ja, als ik met 100km/u naar Leuven was gereden had ik op en neer gekund zonder te laden, maar er is toch niets leukers dan een beetje stoeien op de snelweg met dat enorme koppel.

• nannoe
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online

nannoe

Killswitch is missing

fisherman schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:47:
[...]

Neehoor. De cijfers van klimaatakkoord (ho stop, nog steeds niets van klimaatakkoord is in Tweede Kamer behandeld, ook die 6K niet) voorzien in een veel langzamere opbouw van bijtelling voor EVs. Zie het gedeelte van de tabel in geel:

ZOE Q90/R90 Life (41 kWh)

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@KaiseRRuby best wel wat laadpunten in Leuven hoor, 22kW zelfs. Misschien niet allemaal op ideale afstand, maar toch. Meeste parkings hebben tegenwoordig ook wel laadpalen?

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 24-04-2019 17:11 (18%)

• nannoe
  • Niet online

nannoe

Killswitch is missing

CyBeRSPiN schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:11:
@KaiseRRuby best wel wat laadpunten in Leuven hoor, 22kW zelfs. Misschien niet allemaal op ideale afstand, maar toch. Meeste parkings hebben tegenwoordig ook wel laadpalen?
I-PACE laadt maar op 1 fase, dus max 7,4 kW op een 22 kW.

Maar idd voldoende 'gewone' paaltjes in en rond de stad (die snellader [paars] ten westen van Leuven is bij een Audi dealer, die je niet mag gebruiken): Rood is 22 kW, geel 7 tot 11 kW, blauw kermend traag 3,7 kW.

nannoe wijzigde deze reactie 24-04-2019 17:17 (5%)

• MBGOLF
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 12-07 18:51
MBGOLF schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:38:
[...]

Wou dat de volkswagen die optie ook aanbood. Ben helemaal klaar met de e-golf. Rijd super hoor daar niet van, maar vind de range zwaar tegen vallen. Komt ook omdat ik geen 100km rijd, maar 120km met verwarming op 20 red ik de 200km range echt niet. Heb hem nu bijna 2 jaar dus besteld toen hij nog niet uit was. Volkswagen adverteerde teon met 300km range. Wist dat het in de praktijk minder zou zijn, maar dat mag nooit zo veel schelen.
Dus als er mensen interesse hebben in een E-golf met nog 2 jaar leasecontract :*) :*) !! Bijna alle opties. Alleen geen leer en bestuurdershulppakket. Oryx white. ;) ;)

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
Blokker_1999 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:53:
[...]

Brand in een parkeergarage, waarschijnlijk in een gebouw waar mensen aanwezig zijn. En jij durft te denken aan "in scene gezet"?

Hoewel ik zelf van mening ben dat EVs niet onveiliger zijn op dit gebied dan ICEs (wel anders) is het wel een beetje kort door de bocht om te denken dat iemand dit opzettelijk zou hebben gedaan.

Dat sommige mensen die wedden op een negatieve impact voor Tesla dit als eerste naar voren brengen hoeft uiteraard niet te verbazen. Tesla ziet dit soort nieuws natuurlijk liever niet komen omdat ze weten dat het de wereld zal rondgaan ipv lokaal te blijven zoals meestal bij andere merken gebeurd.
Waarom hebben we dan nog geen enkele foto gezien van de aftermath? Tot nu toe veel sites met enkel een filmpje waar de auto in brand vliegt en een 'fake' explosie. Het lijkt me net indrukwekkender als je kan laten zien dat dankzij de Tesla 10 auto's in de fik zijn gevlogen.
Dus vermoed eerder dat ze er snel bij waren en de schade minimaal was, doordat de Tesla helemaal niet zo snel opbrand zoals een ICE.

Edit: indrukwekkend dus ;)

• Kenzi
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 17:15

Kenzi

Scientia potentia est

bottom line schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:23:
[...]

Waarom hebben we dan nog geen enkele foto gezien van de aftermath?

https://pics2.baidu.com/feed/f3d3572c11dfa9ec9eb88c450c1c4f07908fc11b.jpeg

https://mbd.baidu.com/new...5%22%7D&n_type=0&p_from=1

Er is genoeg ander beeldmateriaal verschenen op nieuwsites en sociale media in China.

Kenzi wijzigde deze reactie 24-04-2019 17:36 (4%)

Staying alive in China

• Hachy
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 16:39
Brightness 100, contrast, 80.

2x Zoe | 13000 Wp | www.Laadpastop10.nl

• houthakker
  • Laatst online: 20:27
t0mmiiiii schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:31:
[...]

Het zal mij niet verbazen als (puur speculatie, dat wel);
- begin 2020 eerder half/eind 2020 word...
- je in het begin alleen het premium model van >40k-50k kan bestellen...
- het design veel meer overeenkomt met de Polo dan de Conceptplaatjes.

...tot nu is vooral de PR machine van Volkswagen aan het woord.

Specs

• Khayma
  • Registratie: december 2010
  • Nu online
Lijkt veel op een Scenic zo vanaf de zijkant met die voorlichten en achterlichten.

• prettig
nannoe schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:15:
[...]

I-PACE laadt maar op 1 fase, dus max 7,4 kW op een 22 kW.

Maar idd voldoende 'gewone' paaltjes in en rond de stad (die snellader [paars] ten westen van Leuven is bij een Audi dealer, die je niet mag gebruiken): Rood is 22 kW, geel 7 tot 11 kW, blauw kermend traag 3,7 kW.
[Afbeelding]
Vindt dit soort plaatjes altijd humor......hoezo voldoende .....30-40 palen op 100.000 inwoners....top hoor (bijna NUL % palen/inwoner). Je bent al half uur zoet met rijden naar een paal en dan hopen dat die er staat, het doet en vrij is (klopt namelijk ook niet altijd in de app) of niet net iemand je voor is......

• Hachy
Zolang de laaddruk laag is, is het nog steeds voldoende ;)

Ik vind dit plaatje altijd wel leuk: Hoeveel gemeentes hebben voor volgend jaar voldoende capaciteit?

http://evbenchmark.overmorgen.nl/

• Malarky
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 19-07 11:56

Malarky

Wils voor wat ieder

https://fd.nl/beurs/12983...rbrandingsmotor-in-de-ban
ABN Amro stapt over op 100% elektrisch rijden. Vanaf juli van dit jaar kan het personeel alleen nog kiezen voor elektrische leaseauto's.

In 2018 waren pas 5% van de 2000 leaseauto's elektrisch bij ABN.
Dit gaat de elektrificatie van het wagenpark versnellen :) . En dit is niet de enige grote werkgever.

• nannoe
  • Niet online

nannoe

Killswitch is missing

Geeft die kaart het niet beetje biased weer? In het noorden van het land of in landelijk gebied zullen er waarschijnlijk meer huizen zijn met eigen oprit, dus is openbaar laden voor het grootste deel voor bezoekers.

• Hachy
Nee, die kaart houdt rekening met de hoeveelheid eigen parkeerruimte, ze halen hun data uit 5,6 verschillende databases zoals geo-dan en atlas, gooien alle variabelen in een mix en dan komt er een zo goed mogelijke educated guess uit. Ze houden zelfs rekening met opleidingsniveau en gemiddelde inkomens, beetje á la Funda.

Die kaart zit is behoorlijk dicht bij de waarheid om die reden.

• ColdRain
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19-07 10:06
KaiseRRuby schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:07:
Maar afgelopen weekend was ik met de iPace naar Leuven. Dat was leuk natuurlijk maar ik kon daar nergens laden.
Bizar want in Leuven staan zowat overal laadpalen. Op quasi elk plein. Geen snelladers natuurlijk maar die heb je in België bijna nergens.

• fisherman
  • Nu online
nannoe schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:10:
[...]

Neehoor. De cijfers van klimaatakkoord (ho stop, nog steeds niets van klimaatakkoord is in Tweede Kamer behandeld, ook die 6K niet) voorzien in een veel langzamere opbouw van bijtelling voor EVs. Zie het gedeelte van de tabel in geel:

[Afbeelding]
Het zijn de plannen. Zou wel mooi zijn natuurlijk, beter gewoon naar 25 procent zoals vroeger.
De tabel die je laat zien zal in ieder geval veel gunstig zijn dan wat het gaat worden. Bijna 100 procent kans gewoon vanaf 2021 alle auto’s op 22%.

Maar je kan natuurlijk ook gewoon de autovergoeding sparen en zelf gewoon een auto kopen en ook die 6k pakken.

In ieder geval zullen mensen die geen elektrische auto kunnen betalen en ook geen leaser zijn niet meer zomaar de weg op komen. Daar worden de wegen wel weer een stuk rustiger van. Lost voor veel mensen die voor werk met de auto op pad moeten een hoop ellende op de weg op. Is bij mij overigens niet het geval, ik gebruik de auto niet voor woon werk verkeer.

• birdibird
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22:28
Ha!
Plan voor de zomer is rond:
We gaan met onze 22kWh Zoe vanuit hier (onder Granada) naar Santander rijden, dan met de ferry op 4 Augustus naar Engeland, beetje zuid Engeland doen en Londen en dan via de tunnel / ferry naar NL.
Daarna via B en F weer terug naar zuid Spanje.
Goed plan, niet?

Dat zal voor ons de eerste keer met de EV zijn in NL!
Dus ik wil jullie natuurlijk ontmoeten voor koffie / bier / EV parties / VER bijeenkomsten enz!!!
Ik kan wel een leuk verhaaltje doen over het off-grid EV leven in een omgeving waar we de enige gekken zijn en er dus geen laadpalen verder zijn :+

birdibird wijzigde deze reactie 25-04-2019 03:30 (13%)

Renault Zoe Q210, 6885 Wp off grid, 170Ah LFP huisaccu, 140L zonneboiler

• mvdam

mvdam

EV-Gekkie

mux schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:19:
Ik heb het net even gecheckt, maar als ik een (oude, nosecone) Tesla Model S probeer in te voeren bij ANWB Veilig Rijden, dan accepteert-ie hem niet:

code:
1
Helaas kun je jouw auto niet online bij ons verzekeren. Dat komt o.a. doordat de auto niet aan onze beveiligingseisen voldoet. Wil je weten of een WA dekking wel mogelijk is? Neem dan contact met ons op via 088 269 22 22.

Op Pricewise vind ik ook geen enkele optie. Ze zijn, letterlijk, onverzekerbaar bij een standaard autoverzekering.

Edit: heeft iets met de SCM-keuring te maken, die zit niet op Tesla's vóór 2017, dus dan moet je een apart beveiligingssysteem erop laten keuren ofzo. Klinkt als iets waar ik geen verstand van heb.
Zit dan dus geen klasse "x" alarmsysteem op, wat wel nodig is om hem te verzekeren. Is niet zo heel moeilijk volgens mij, moest ten tijde van aanschaf van onze outlanders ook van onze verzekeraar.

Ik kreeg in elk geval prijzen van €200+ per maand voor WA+ verzekeren, en ik zou zo'n ding toch wel graag All-Risk verzekerd hebben ivm de aanschafwaarde die ik niet zo 123 nogmaals kan ophoesten.

Zodra de waarde van mijn Leaf duidelijk onder de 20K zakt gaat ie ook uit de all-risk O+

• Philos31
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:21
Malarky schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:09:
https://fd.nl/beurs/12983...rbrandingsmotor-in-de-ban

[...]

Dit gaat de elektrificatie van het wagenpark versnellen :) . En dit is niet de enige grote werkgever.
Dan mogen ze wel een paar paaltjes bijplaatsen. Je moet nu al om zeven uur binnen zijn om een plekje aan de lader te krijgen.

Nissan Leaf 40kWh, 3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Domoticz on a Pi

• Shapeshifter
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16:05

Shapeshifter

Get it over with

assje schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:13:
Voor EV's is op dit moment ANWB volgens mij de enige zinvolle optie, scheelt echt bizar veel met andere aanbieders (niet getest met een Tesla maar ging voor Leaf & Ioniq wel op).

Ik betaal €25-€30/maand all-risk oOo (8SVJ -> 80% korting)
Ja bizar, mijn Ioniq is ook all-risk verzekerd voor 30 euro per maand bij de ANWB. Zou alleen nooit ingaan op dat korting met een spioneerapparaat in je auto verhaal van ze. Zeker met een elektrische auto zal vanwege de acceleratie je korting wel verdampen...

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV - 6x Prusa i3 MK3

• assje
Shapeshifter schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:25:
[...]

Ja bizar, mijn Ioniq is ook all-risk verzekerd voor 30 euro per maand bij de ANWB. Zou alleen nooit ingaan op dat korting met een spioneerapparaat in je auto verhaal van ze. Zeker met een elektrische auto zal vanwege de acceleratie je korting wel verdampen...
Ik heb met mijn Leaf dus altijd met die korting gereden en kwam standaard op ca. 10%-15% additionele korting. Maar, bewust of onbewust paste ik toch mijn rijgedrag aan (1x 20/30km te hard kost je direct al je korting). Nu ging het om slechts euro's maar toch hield ik er rekening mee.

Nu met de Ioniq range geen enkel probleem meer is heb ik besloten niet meer voor de korting te gaan en van mijn vrijheid te genieten >:)

Gisteren gebruik gemaakt van die vrijheid en opnieuw positief verrast door de efficiëntie van de Ioniq, in dit geval op hogere snelheid. O wee als ik met mijn Leaf eens 130 op de teller (120) reed i.p.v. de standaard 110/115 (100/105), mijn range ging gelijk gedeeld door twee.

Gisteren dus te laat uit mijn werk en moest nog weg 's avonds, had dus haast en het was rustig op de weg. De hele weg op de linker baan geplakt en zodra er geen verkeer was "gas" onderin tot Vmax +20/30 (tot een max van 160 dus op sommige stukken).

Ik kwam thuis met een gemiddelde van 14,7kWh/100km en een resterende range van 180km op de GOM O+ (na 44km te hebben gereden met 80/90% snelweg).

Dit dan wel met verder optimale condities (geen verwarming) en goed anticiperend rijden (rem niet aangeraakt, alleen 1x regen 2 voor een inhalende vrachtwagen). Uiteraard is mijn gemiddelde snelheid door verkeer lager geweest maar voor mijn doen was dit echt planken.
mvdam schreef op donderdag 25 april 2019 @ 07:39:
[...]
Zodra de waarde van mijn Leaf duidelijk onder de 20K zakt gaat ie ook uit de all-risk O+
Verzekering tegen diefstal zou ik toch wel essentieel vinden, verschil met all-risk is dan nog maar €10/maand ongeveer (in mijn situatie). €120/jaar om €20k af te dekken is voor mij toch wel een no-brainer (0,6%/jaar).

Theoretisch als ik niet all-risk verzeker moet ik €20k extra liquide houden, dus op een spaarrekening i.p.v. beleggingsrekening. De rentederving zou in principe hoger uitkomen dan de premiekosten... (als ik het uberhaubt al zou hebben natuurlijk :+ )

assje wijzigde deze reactie 25-04-2019 11:10 (51%)

• DonChaot
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 10:15
[...]
Zeker met een elektrische auto zal vanwege de acceleratie je korting wel verdampen...
Valt nogal mee hoor. Hier ook Ioniq en waardering voor optrekken is: "Je bent een voorbeeld voor anderen. Top!"

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 12:43

knakworst

Get Dilberted!

Hachy schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:47:

Ik vind dit plaatje altijd wel leuk: Hoeveel gemeentes hebben voor volgend jaar voldoende capaciteit?

Ik woon in Den Haag: Nummer 1 van 380. Vandaar dat ik altijd het idee heb dat het in Den Haag goed geregeld is en er buiten ruk. Klopt aardig met realiteit.

• DonKui
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19-07 14:24
knakworst schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:51:
[...]

Ik woon in Den Haag: Nummer 1 van 380. Vandaar dat ik altijd het idee heb dat het in Den Haag goed geregeld is en er buiten ruk. Klopt aardig met realiteit.
Werk meestal in Rotterdam die staat ook nog vrij hoog (wat ook strookt met mijn ervaringen). Schiermonnikoog staat ook hoog op de lijst, haha

• mux

mux

99% efficient!

assje schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:01:
Verzekering tegen diefstal zou ik toch wel essentieel vinden, verschil met all-risk is dan nog maar €10/maand ongeveer (in mijn situatie). €120/jaar om €20k af te dekken is voor mij toch wel een no-brainer (0,6%/jaar).

Theoretisch als ik niet all-risk verzeker moet ik €20k extra liquide houden, dus op een spaarrekening i.p.v. beleggingsrekening. De rentederving zou in principe hoger uitkomen dan de premiekosten... (als ik het uberhaubt al zou hebben natuurlijk :+ )
Mijn verzekering tegen diefstal van al mijn rijwielen is om ze zodanig te verminken/herkenbaar te modden dat niemand hem meer wíl hebben. Werkt totnogtoe perfect!

• daemonix
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Dat gaat alleen niet met je auto werken: je batterij verminken reduceert de capaciteit dusdanig dat jij ook niet meer kunt rijden. :P

Hyundai Kona in bestelling, voorloper is Nissan Leaf, Hyundai Ioniq electric in bezit

• mvdam

mvdam

EV-Gekkie

@assje Wa+ is verzekeren tegen diefstal en in mijn geval met 4 schadevrije jaren toch gauw 50% goedkoper. B)

Even uit mijn hoofd is AR 644 bij de ANWB met de spioneerkorting en wa+ 367

En dan kan er nog 20% extra spioneerkorting vanaf.

Mij de moeite waard voor €300 per jaar.

• databeestje
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 09:38
Wahey, iemand heeft de 23e wel 48 Renault Zoe's op kenteken gezet! Topper deze maand is nog steeds de Nissan Leaf met 79 op de 4e.

In de categorie vreemde combinatie gesignaleerd, een (zwarte) Tesla Model X met caravan in Julianadorp met een duits kenteken. :D

4800Wp zonnepanelen installatie | Back and Forth ESS Controller

• Coasterfreak
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 19-07 16:49
databeestje schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:13:
Wahey, iemand heeft de 23e wel 48 Renault Zoe's op kenteken gezet! Topper deze maand is nog steeds de Nissan Leaf met 79 op de 4e.

In de categorie vreemde combinatie gesignaleerd, een (zwarte) Tesla Model X met caravan in Julianadorp met een duits kenteken. :D
grote kans dat het zoe's zijn voor de deelauto service fetch in amsterdam (te vinden in de app met XZ platen)

binnen de kortste keren moet car2go ook wel 400 stuks nieuwe smart fortwo EQs op kenteken plaatsen, misschien zelfs forfours..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Carfanatic
  • Laatst online: 11:26

Prijzen vanaf €43k, 320km, 136pk
DS3 Crossback
Meer prijzen in de configurator

• TucanoItaly
  • Registratie: november 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@Carfanatic Super dat je de link gevonden hebt!

Even rondgeklikt...

"Rijd begin 2020 als één van de eersten in onze 100% elektrische DS". Begin 2020 zal wel kwartaal 1 van 2020 zijn, dus bijna 1 jaar wachttijd. En ik vind de prijs behoorlijk fors.

Edit: nog even private lease geconfigureerd: 48 maanden en 20.000 km kost 554 euro per maand.

TucanoItaly wijzigde deze reactie 26-04-2019 09:06 (28%)

Renault Zoe Q90

Acties:
  • +1Henk 'm!

• prettig
...... zo ... worden eerder duurder dan goedkoper... vanaf 43K....en 2020 ?
Interieur wordt je "scheel" van.... (soort "anti" tesla)

Koop dan een instap niro/kona: 450km+ en 40K.

prettig wijzigde deze reactie 26-04-2019 09:00 (5%)

• daemonix
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
50 kWh accu en dan 300 km WLTP range? Dat is niet al te best.

Hyundai Kona in bestelling, voorloper is Nissan Leaf, Hyundai Ioniq electric in bezit

• Coasterfreak
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 19-07 16:49
wacht maar totdat de honda urban langs komt met 200km range voor €50k :+

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 16-07 15:49

Mavamaarten

Omdat het kan!

Jezus, wat een lelijk ding. Uit de voorlichten komen zelfs net tranen :')

http://github.com/mavamaarten | http://maarten.vg | Android developer

• Proton_
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20:40
En het klepje aan de zijkant...

'15 Zoe, tijdelijk verwarmen/douchen met hr-ketel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• databeestje
Even een marktvergelijk met betrekking tot de prijzen.

http://iserv.nl/files/elektrisch/gemiddelde%20prijzen%20april%202019.png

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Even rond klikken in de configurator en ik over de 50k... De buitenkant vind ik op zich wel leuk, lekker anders. Maar het interieur met bruin is afschuwelijk en als je dat niet wilt zit je vast aan witte stoelen...

@databeestje Zijn dat de gemiddelde prijzen? Bijzonder om te zien dat S namelijk duurder is dan de X.

Deveon wijzigde deze reactie 26-04-2019 09:23 (20%)

• Yongshi
  • Registratie: juli 2016
[...]

Acceleren gaat voornamelijk over de gelijkwaardigheid van acceleren, niet over de snelheid. Dus met een EV heb je zo goed als altijd een perfecte score ;)

De scores bestaan uit 4 onderdelen waarvan er 2 nagenoeg altijd perfect scoren met een ev, accelereren en remmen (edit: als je een beetje van regen gebruik maakt). Daarnaast heb je snelheid wat bij mij ook altijd hoog scoort omdat mijn accu maar 22kWh is, zodat ik nooit harder rijdt op de snelweg (wel opletten op andere wegen). Dan blijven enkel de bochten nog over, waar je met een EV over het algemeen lekker rap doorheen kan, maar daar gaat de score bij mij wel snel omlaag 8)7

Renault Zoe Q210 Black 22kWh; Nimoto Trendy R White double battery

• databeestje
Deveon schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:20:
Even rond klikken in de configurator en ik over de 50k... De buitenkant vind ik op zich wel leuk, lekker anders. Maar het interieur met bruin is afschuwelijk en als je dat niet wilt zit je vast aan witte stoelen...

@databeestje Zijn dat de gemiddelde prijzen? Bijzonder om te zien dat S namelijk duurder is dan de X.
Correct, dit zijn de gemiddelde prijzen over een maand, de Model 3 zakt dan ook van 64.536 in februari, naar 61.950 in maart en nu 60.953 in april.

Van de Model S worden de laatste maanden met name de hele snelle uitvoeringen uitgeleverd, of eigenlijk moet ik zeggen dat met name de goedkopere uitvoeringen (lease auto's) niet meer uitgeleverd worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mavamaarten schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:15:
Jezus, wat een lelijk ding. Uit de voorlichten komen zelfs net tranen :')
"Maak kennis met een onderscheidend interieur."

Ja, zo kun je het natuurlijk ook zeggen. :X

Open Source landkaart

• prettig
databeestje schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:19:

[Afbeelding]
Maak hem is anders:
- Prijs/prestatie --> prestatie is dan de WLTP range, denk dat het plaatje dan anders wordt.

p.s. en e-niro erbij...

• japie06
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 19-07 16:08
Hachy schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:47:

Bijzonder dat Schiermonnikoog de 4e plek landelijk heeft.

• t0mmiiiii
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 19-07 23:53
Wordt de DS3 Crossback E-tense met die grote grille een mini-e-tron qua verbruik? :) WLTP valt me nog mee.

Verder lijkt er een optionele 3-fase 10KW-oplaadmogelijkheid te zijn.

• Pierz
  • Nu online
Maasluip schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:37:
[...]

"Maak kennis met een onderscheidend interieur."

Ja, zo kun je het natuurlijk ook zeggen. :X
Ik vind het wel wat hebben en ik denk dat mensen die van luxe houden hiervoor in de rij zullen staan. DS bouwt natuurlijk geen auto’s voor specsfreaks zoals velen in dit topic ;)

Ook een belangrijk dingetje is dat er wordt geadverteerd met goede geluidsisolatie. Dat geeft meteen een heel andere rijbeleving (als hij idd veel stiller is dan Kona/Niro).

• Tassadar32
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22:07
@Pierz "luxe" is natuurlijk afhankelijk van smaak. Ik vind het interieur van de DS3 (afgaande op de foto's) echt goedkope troep. Luxe is voor mij juist het weglaten van zaken als onnodige bling en focussen op een uitstekende beleving in een smaakvol interieur.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD EAP+FSD | TNM Lolo 3.7kW

• Discipline
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21:30
Ik vind die DS3 wel echt heel vet. Alleen die range zou in 2020 niet meer mogen voor 50k. Jammer en duidelijk dat de fransen nog erg achter lopen op de concurrenten.

• databeestje
prettig schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:43:
[...]

Maak hem is anders:
- Prijs/prestatie --> prestatie is dan de WLTP range, denk dat het plaatje dan anders wordt.

p.s. en e-niro erbij...
- Die gegevens staan niet in de RDW gegevens.
- Ze moeten genoeg van dat ding verkopen, dan komt deze er vanzelf bij.

• !null
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 12-07 15:30
databeestje schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:19:

[Afbeelding]
Grappig dat je in dat leveringen grafiekje per maand ook gewoon ziet wanneer de boot aankomt uit VS, namelijk eens per 2 maanden lijkt het.

Douche WTW - Zonneboiler - L/W warmtepomp - energieneutraal huis

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pierz
  • Nu online
Tassadar32 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:03:
@Pierz "luxe" is natuurlijk afhankelijk van smaak. Ik vind het interieur van de DS3 (afgaande op de foto's) echt goedkope troep. Luxe is voor mij juist het weglaten van zaken als onnodige bling en focussen op een uitstekende beleving in een smaakvol interieur.
Ben benieuwd wat je er goedkoop aan vindt. Het ziet er uit als zachte materialen met wat metalen accenten. Als die van plastic zijn geeft ik je gelijk ;)

Toen ik schreef luxe, dacht ik aan Louis Vuitton tassen en Rolexen. Misschien niet jouw ding, ook niet het mijne, maar dat is luxe. Ik ben ook meer van het minimalistische, het Model 3 interieur zou zeker mijn voorkeur hebben. Toch vind ik het DS3 interieur in de juiste context ook mooi.

• gerre1
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 19-07 15:20
prettig schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 08:59:
...... zo ... worden eerder duurder dan goedkoper... vanaf 43K....en 2020 ?
Interieur wordt je "scheel" van.... (soort "anti" tesla)

Koop dan een instap niro/kona: 450km+ en 40K.
Voor mij was ie ook al weggevallen uit mijn keuze voor dat prijs gekend was. Op basis van prijsindicatie en kofferruimte. Enige voordeel qua specs tov Kona & Niro zie ik hier de 3fase lader.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22:07
Pierz schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:38:
[...]

Ben benieuwd wat je er goedkoop aan vindt. Het ziet er uit als zachte materialen met wat metalen accenten. Als die van plastic zijn geeft ik je gelijk ;)

Toen ik schreef luxe, dacht ik aan Louis Vuitton tassen en Rolexen. Misschien niet jouw ding, ook niet het mijne, maar dat is luxe. Ik ben ook meer van het minimalistische, het Model 3 interieur zou zeker mijn voorkeur hebben. Toch vind ik het DS3 interieur in de juiste context ook mooi.
Juist al die toevoegingen die het ding luxe uitstraling moeten geven (inderdaad luis vuitton tas idee) is wat mij betreft meer patsen/bling dan echte luxe. Echte luxe is strakke afwerking en functionaliteit die qua gebruiksgemak mijlenver boven het gemiddelde ligt, het soort opsmuk wat je in de DS3 ziet doet daar wat mij betreft alleen maar afbreuk aan.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD EAP+FSD | TNM Lolo 3.7kW

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Yongshi schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:28:
[...]

Acceleren gaat voornamelijk over de gelijkwaardigheid van acceleren, niet over de snelheid. Dus met een EV heb je zo goed als altijd een perfecte score ;)

De scores bestaan uit 4 onderdelen waarvan er 2 nagenoeg altijd perfect scoren met een ev, accelereren en remmen (edit: als je een beetje van regen gebruik maakt). Daarnaast heb je snelheid wat bij mij ook altijd hoog scoort omdat mijn accu maar 22kWh is, zodat ik nooit harder rijdt op de snelweg (wel opletten op andere wegen). Dan blijven enkel de bochten nog over, waar je met een EV over het algemeen lekker rap doorheen kan, maar daar gaat de score bij mij wel snel omlaag 8)7
Ik woon midden in de polder. Ik ga of over de dijk naar huis (waar geen mens uit de regio de aangegeven 60km/u rijdt) of over strakke rechte wegen door de weilanden (waar wederom geen mens uit de regio 60km/u rijdt). Ik denk niet dat die verzekering voor mij voordelig gaat zijn ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Het coole aan snelheidslimieten op landweggetjes is echter dat je jezelf er netjes aan kunt houden en gewoon opzij kunt voor snelrijders.

En dan ben je verrassend genoeg maar enkele seconden later thuis versus een paar kWh minder verbruik, geluid, uitstoot en slijtage!

#langzaamrijders

• DonKui
  • Laatst online: 19-07 14:24
Juist andersom, wij zijn niet #langzaamrijders maar zij juist #snelrijders :-D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

mux schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:19:
Het coole aan snelheidslimieten op landweggetjes is echter dat je jezelf er netjes aan kunt houden en gewoon opzij kunt voor snelrijders.

En dan ben je verrassend genoeg maar enkele seconden later thuis versus een paar kWh minder verbruik, geluid, uitstoot en slijtage!

#langzaamrijders
Fysiek zou ik dat kunnen ja, mentaal niet. Het gaat mij er niet om dat ik eerder thuis ben, het gaat mij erom dat ik me prettig voel bij de snelheid die ik rijd en op een lange rechte overzichtelijke weg 60 km/u rijden is voor mijn mentaal uitputtend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• !null
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 12-07 15:30
Shapeshifter schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 16:02:
[...]

Fysiek zou ik dat kunnen ja, mentaal niet. Het gaat mij er niet om dat ik eerder thuis ben, het gaat mij erom dat ik me prettig voel bij de snelheid die ik rijd en op een lange rechte overzichtelijke weg 60 km/u rijden is voor mijn mentaal uitputtend.
Dan zou ik toch wat mindfullness trainingen doen terwijl je met toegestane snelheid over landweggetjes rijdt :+

Douche WTW - Zonneboiler - L/W warmtepomp - energieneutraal huis

• assje
Ik ben inmiddels fervent langzaamrijder maar toch snap/herken ik dat gevoel wel, vooral als op vrijdagmiddag uit het werk de zon schijnt en net je favoriete track van Iron maiden of Dr. Peacock (whatever floats your boat) aan staat.

Mentaal uitputtend is wel een ander uiterste en klinkt nogal zwaarmoedig :P Ik zou eerder zeggen dat hard rijden (net als hard fietsen of hard rennen) een kick geeft.

assje wijzigde deze reactie 26-04-2019 16:25 (26%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ik begrijp hem wel, maar het is een mindset. Ik bedoel er niks kwaads mee, iedereen mag zo hard rijden als-ie wil zolang het geen gevaar oplevert voor anderen, maar het is een psychologisch ding dat je kunt leren en afleren als je er de tijd en motivatie voor hebt. Met een EV heb je er direct zichtbaar resultaat van, maar ik ben precies hetzelfde in een ICE auto.

Daarnaast rijd ik ook wat consequenter langzaam op land/bebouwde kom-wegen sinds ik echt door heb hoeveel het scheelt in geluid voor omwonenden. Maar das weer een ander verhaal.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nannoe
  • Niet online

nannoe

Killswitch is missing

De Hyundai dealer kon mij gisteren vertellen dat er geen nieuwe Ioniqs meer besteld kunnen worden, de voorraad wordt nu verkocht (in beperkt aantal kleuren - wit, grijs, phantom black en burgundy red) en binnen drie maanden is de nieuwe Ioniq al beschikbaar, met 39 kWh batterij.

Hij reed zelf ook de Ioniq Comfort en vond die veel meer waard voor z'n geld dan hun eigen Kona.

nannoe wijzigde deze reactie 26-04-2019 17:28 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

!null schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 16:08:
[...]

Dan zou ik toch wat mindfullness trainingen doen terwijl je met toegestane snelheid over landweggetjes rijdt :+
Als er iets is waar ik zenuwachtig van word is het wel mindfullnes bullshit. Ieder z'n meug, maar ik vind het persoonlijk wel prettig als ik op mijn eigen tempo kan en anderen me niet in de weg zitten en met elektrisch rijden kan ik dat nog beter :) Lekker snel weg bij het stoplicht, op de snelweg lekker op de op-een-na-rechterbaan en in de polder lekker doorkarren en tractoren / vrachtwagens vlot in kunnen halen. Nu de rest van Nederland nog :)

Pagina: 1 ... 83 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True