Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
240km per dag laden op een thuislader wordt nog wel een uitdaginkje denk ik, als je een auto neemt die maar op 1 fase kan laden.

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:59
Ja dan moet ie 11 uurtjes aan de lader per dag, uitgaande van 17 kwh/100km. Als je wilt doorrijden wordt het langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Mar.tin schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:56:
[...]
Serieuze opties met af-fabriek 200km+ rijbereik besteed je momenteel zéker 20-25.000 euro voor tweedehands, en richting de 50.000 nieuw.
Welke opties bedoel je dan? Ioniq valt al niet mee voor dat budget en is al niet ruim 200+.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:41
sugarcoated schreef op maandag 1 april 2019 @ 22:03:
[...]

Ik ben uitgegaan van 240km per dag x 5 dagen in de week x 50 weken. Dat zal uiteraard iets minder zijn maar in het weekend rij ik natuurlijk ook en schoolruns etc zijn nog niet meegerekend.

Wat voor EVs hebben we het dan over? Ik heb inderdaad geen 60K+ liggen voor een auto.
Je kunt bijvoorbeeld kijken naar Renault Zoe of Hyundai Ioniq. En niet teveel kijken naar aanschafprijs. Daar gaat bij zakelijk gebruik nog subsidie en btw af en vooral de maandelijkse exploitatiekosten zijn relevant. En kijk dan gelijk naar voordelen als lagere bijtelling en geen MRB.
Indien financiering lastig dan lease.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarcoated
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-10-2023
eltron schreef op maandag 1 april 2019 @ 22:49:
[...]

Je kunt bijvoorbeeld kijken naar Renault Zoe of Hyundai Ioniq. En niet teveel kijken naar aanschafprijs. Daar gaat bij zakelijk gebruik nog subsidie en btw af en vooral de maandelijkse exploitatiekosten zijn relevant. En kijk dan gelijk naar voordelen als lagere bijtelling en geen MRB.
Indien financiering lastig dan lease.
Zoe staat nu inderdaad op de lijst. Voordelen voor mij zijn idd de lagere maandelijkse kosten.
Erasmo schreef op maandag 1 april 2019 @ 22:13:
[...]

Ga je kopen of weer leasen? Wat zijn de bedragen? Kun je laden op het werk?
Ik denk dat het kopen wordt omdat leasen (iig private) volgens mij helemaal niet interessant is bij dergelijke kilometers.

Laden kan op het werk.

Bedankt voor het meedenken tot zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@sugarcoated
eltron schreef op maandag 1 april 2019 @ 22:49:
Je kunt bijvoorbeeld kijken naar Renault Zoe
Ik ben het gedeeltelijk met eltron eens. Maar: ik vind het niet overhouden, hoor... Ik rijd nu anderhalf jaar een Renault Zoe, en rijd 2x70 km per dag. In de winter kom ik, met mijn rijgedrag, met nog 40 km bereik thuis. Hierbij rijd ik flinke stukken 130 km/u.

Indien je verzekerd bent van een laadpaal, dan is het geen probleem natuurlijk. Anders zul je onderweg aan een snellader moeten hangen. De huidige R90 of R110 Zoe kan met maximaal 22 kW laden, dus je zult dan waarschijnlijk net genoeg willen laden om thuis te komen.

Mijn tips zouden zijn:
1) wees verzekerd van een laadpaal
2) indien dit niet altijd zeker is, koop een tweedehands Q90 die snelladen toestaat tot 40+ kW

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:51
https://www.autoblog.nl/n...-komt-dit-jaar-nog-122528

Ik ben dan wel erg benieuwd met welke accu/range en welke prijsstelling. Als dit ergens rond de 400km range zit en tussen de €50.000-60.000 dan zou dit nog wel eens mij volgende auto kunnen worden. Ik vind het in ieder geval de mooiste in zijn klasse. De Niro/Kona is een verstandige keuze maar totaal emotieloos (overigens nog wel een rationele keuze voor mij) en de model 3 vind ik aan de voorkant echt niet om aan te gluren (lijkt wel een schele kikker).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri055
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-07-2023
Hyundai Ioniq is geen optie. 240 km per dag betekent in meest optimale geval 2 keer een rit van 120 km en 8 uur werken ertussen. Na 120 km rijden op de snelweg (ik heb de acc op 125km/u) heb je zo'n 40 a 50 km bereik over.
Dus je dag wordt dan:
- vol wegrijden
- bijna leeg aankomen op je werk
- 8 uur werken
- tegen die tijd is je auto weer vol
- vol wegrijden
- bijna leeg aankomen thuis
Ofwel er mag niks mis gaan. Laadpaal op je werk bezet, je vrouw belt of je eerder thuis komt, op je werk nog wat moeten rijden, vanuit het werk ergens anders heen dan direct naar huis. Allemaal dingen waarvoor je de FastNed weer nodig gaat hebben.

Rijdt in een Hyundai Ioniq electric (lease)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-10 17:57

databeestje

Von PrutsHausen

sugarcoated schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 07:19:
[...]

Zoe staat nu inderdaad op de lijst. Voordelen voor mij zijn idd de lagere maandelijkse kosten.

[...]

Ik denk dat het kopen wordt omdat leasen (iig private) volgens mij helemaal niet interessant is bij dergelijke kilometers.

Laden kan op het werk.

Bedankt voor het meedenken tot zover.
Auto bleeker Purmerend heeft goede recensies hier en hebben een R90 te koop staan. Zij doen alleen elektrisch en importeren uit vive la France. Hou wel rekening met 17k euro. De accu huur voor ongelimiteerd kilometers is 120 euro p/m geloof ik. Maar dat haal je er wel uit.

Als ik het geheel in de calculator steek en vergelijk met een diesel met 1:20 a 15k euro dan scheelt het ongeveer 100 euro per maand. Hierbij ben ik uit gegaan van laden met 30 cent/kWh. Als je goedkoper kan laden scheelt het natuurlijk aanzienlijk.

Met name de accu huur van de Zoe met ~119 euro per maand hakt er in. Aan de andere kant, die betaal je dan ook weer niet met de aanschaf, dus is de drempel om in te stappen lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarcoated
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-10-2023
renzo4000 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 07:57:
https://www.autoblog.nl/n...-komt-dit-jaar-nog-122528

Ik ben dan wel erg benieuwd met welke accu/range en welke prijsstelling. Als dit ergens rond de 400km range zit en tussen de €50.000-60.000 dan zou dit nog wel eens mij volgende auto kunnen worden. Ik vind het in ieder geval de mooiste in zijn klasse. De Niro/Kona is een verstandige keuze maar totaal emotieloos (overigens nog wel een rationele keuze voor mij) en de model 3 vind ik aan de voorkant echt niet om aan te gluren (lijkt wel een schele kikker).
Nou, dat is zeker een interessante op termijn, Dan zou ik nu misschien beter af zijn met een dieseltje tot die tijd.
TucanoItaly schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 07:45:
@sugarcoated

[...]

Ik ben het gedeeltelijk met eltron eens. Maar: ik vind het niet overhouden, hoor... Ik rijd nu anderhalf jaar een Renault Zoe, en rijd 2x70 km per dag. In de winter kom ik, met mijn rijgedrag, met nog 40 km bereik thuis. Hierbij rijd ik flinke stukken 130 km/u.

Indien je verzekerd bent van een laadpaal, dan is het geen probleem natuurlijk. Anders zul je onderweg aan een snellader moeten hangen. De huidige R90 of R110 Zoe kan met maximaal 22 kW laden, dus je zult dan waarschijnlijk net genoeg willen laden om thuis te komen.

Mijn tips zouden zijn:
1) wees verzekerd van een laadpaal
2) indien dit niet altijd zeker is, koop een tweedehands Q90 die snelladen toestaat tot 40+ kW
Dat gaat voor mij niet werken. Ik zit het grootste gedeeltje op de snelweg en hou van doorrijden dus die 130 op lange stukken ga ik wel aantikken. Dat komt eerder neer op inhouden voor mij. Onderweg laden zie ik niet zitten, als ik dan een keer mijn zoon op moet halen van het KDV oid sta je mooi te kijken.

Blijven weinig opties over dan denk ik he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
databeestje schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:18:
...
Met name de accu huur van de Zoe met ~119 euro per maand hakt er in. Aan de andere kant, die betaal je dan ook weer niet met de aanschaf, dus is de drempel om in te stappen lager.
Is er al bewijs dat Renault ook wat doet met kapotte accu’s?
Alle Renault Fluence rijders hebben namelijk een probleem omdat Renault hun accu’s niet kan/wil vervangen.
Je auto is dan waardeloos, Renault wil ze mogelijk terugkopen.
Zoë’s zijn er natuurlijk veel meer, wellicht dat ze die wel economisch viable kunnen helpen.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-10 06:56
Tsja, Keith Bontrager zijn "Cheap, light, strong, pick two" is bijna universeel toepasbaar, ook voor EV's:

Hard rijden, ver komen, goedkope EV: kies er twee.

Oftewel: als je hard wilt rijden en ver wilt komen kun je geen goedkope EV hebben.

En als je een goedkope EV wilt en ver wil komen, zul je 'langzaam' (100) moeten rijden.

En als je met een goedkope EV hard rijdt kom je niet ver.

Misschien als over een jaar of vier, vijf de huidige 64kWh auto's uit de lease komen dat het anders wordt voor de mensen die een paar honderd km per dag met 130km/h willen rijden en geen 45~50k kunnen lappen voor een nieuwe Kona, Niro, of Leaf e+.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

sugarcoated schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:50:
Dat gaat voor mij niet werken. Ik zit het grootste gedeeltje op de snelweg en hou van doorrijden dus die 130 op lange stukken ga ik wel aantikken. Dat komt eerder neer op inhouden voor mij. Onderweg laden zie ik niet zitten, als ik dan een keer mijn zoon op moet halen van het KDV oid sta je mooi te kijken.
Precies. Als het voor jou een uitdaging is, dan heb ik er vertrouwen in. Maar de combinatie van jouw budget plus jouw kilometrage gaat mijns inziens frustratie leveren in een Renault Zoe. Zeker omdat met de jaren de accu ietsje minder zal worden.
renzo4000 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 07:57:
De eerste Volvo EV komt dit jaar nog

Ik ben dan wel erg benieuwd met welke accu/range en welke prijsstelling
Ik vind de kop van het artikel niet heel erg duidelijk. "De eerste Volvo EV komt dit jaar nog" ja met een presentatie einde dit jaar, levering is naar verwachting begin 2020. Wiens verwachting is ook niet duidelijk.

Desalniettemin, het lijkt mij een vrij ruime auto dus ben erg benieuwd naar de details.

[ Voor 35% gewijzigd door TucanoItaly op 02-04-2019 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
_eLMo_ schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:56:
[...]

Is er al bewijs dat Renault ook wat doet met kapotte accu’s?
Alle Renault Fluence rijders hebben namelijk een probleem omdat Renault hun accu’s niet kan/wil vervangen.
Je auto is dan waardeloos, Renault wil ze mogelijk terugkopen.
Zoë’s zijn er natuurlijk veel meer, wellicht dat ze die wel economisch viable kunnen helpen.
Niet 'mogelijk', Renault koopt ze letterlijk terug, dat is een feit. Ik kan het weten, want dat is net met onze fluence gebeurd ;)
Denk dat het risico voor Zoe-rijders een stuk minder is. De Fluence zijn er nog maar enkelen van, dus dan is het ook niet heel verwonderlijk dat ze het te duur vinden. De Zoe rijden er nog zoveel van rond met zoveel modeljaren met eenzelfde accu, dat zal veel langer rendabel blijven.

Maar goed, als je een auto koopt om 20 jaar mee te doen, dan is een huur-constructie niet handig, blijkt inderdaad nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Nivve schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:56:
[...]
Maar goed, als je een auto koopt om 20 jaar mee te doen, dan is een huur-constructie niet handig, blijkt inderdaad nu.
Als de accu je privé bezit is heb je er ook niets aan als die onbruikbaar wordt maar je niet (tegen redelijke kosten) een vervanger kan kopen.
Bij nieuwe auto’s is er wel 8 jaar of 160.000Km garantie tot een x percentage capaciteit maar ben je dan wel zeker van eventuele vervanging? een fabrikant heeft wellicht liever dat je een nieuwe koopt. (kaart updates van ingebouwde navigatie is vaak al duur of onmogelijk of wil je Android auto of CarPlay voor het ingebouwde systeem dan moet je maar een nieuwe auto kopen ondanks dat het technisch soms wel kan, bv Android auto hack in de zoe..)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 19:46

mux

99% efficient!

Het is gewoon een rekensommetje. Kopen is op lange termijn altijd goedkoper dan huren, zelfs bij de auto's met de slechtste accu's (bijv. oude Leafs), maar dan moet je de auto wel lang houden.

Onze Leaf is zeg 8 jaar oud en heeft 155000km gereden met een accu die nu op 74% is. Als we in een huurconstructie hadden gezeten, was hij bij ~70% capaciteit vervangen, dus dat is bij 180 000km. Dan is de auto tegen de 10 jaar oud.

In 10 jaar tijd hadden we bij Renault €14280 aan accuhuur moeten betalen in die tijd. Bij Nissan is het €5500 voor een verse accu. Ik weet niet wat de staat is van jullie bankrekening, maar ik geef liever 5000 dan 15000 euro uit aan een accu :D

Edit: compleet ongerelateerd: blijkbaar ben ik karmakoning voor de Tesla Model X. Is dit een verlate 1 april-grap? :D

[ Voor 8% gewijzigd door mux op 02-04-2019 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
mux schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:30:
In 10 jaar tijd hadden we bij Renault €14280 aan accuhuur moeten betalen in die tijd. Bij Nissan is het €5500 voor een verse accu. Ik weet niet wat de staat is van jullie bankrekening, maar ik geef liever 5000 dan 15000 euro uit aan een accu :D
Bij koop accu heb je nog die 7900 meerprijs bij aanschaf bij de Zoe tov huur; die zal bij mijn bijna 5 jaar oude auto nog niet zijn betaald aan huur. Enkel Renault bied nog die huur optie dus van anderen lastig te zeggen wat je voor de accu betaald.

Was een vervangende accu van Nissan niet opeens duurder geworden? https://transportevolved....ery-replacement-what-now/
Een snelle Google leverde veder niets op dus denk niet dat het gewoon helder wordt gecommuniceerd via Nissan.nl etc.
Het voornaamste voordeel van privé bezit lijkt me aftermarket opties.

[ Voor 5% gewijzigd door bite op 02-04-2019 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Oh natuurlijk, er zit ook nog een prijsverschil in de auto zelf (zowel koop als verkoop, niet vergeten!). Maar ook daar weegt het niet op tegen koop op de lange termijn - echter zijn er niet zoveel mensen die die complete termijn uitzingen. Dus het blijft gewoon rekenen voor je eigen situatie.

Van tevoren zeggen 'ik ga nooit aan een huuraccu want dat is altijd duurder' is dus net zo onnadenkend.

De Nissan-accu's zijn in de VS duurder geworden, maar op goingelectric is er iemand in Oostenrijk die hem nog dit jaar voor 5500 euro kreeg. Dus ik weet niet wie ik moet geloven. Net als met de Zoe: je moet sowieso astronomisch geluk hebben wil je ooit een vervangende accu krijgen, dus het maakt in de praktijk niet uit. Je zit opgescheept met de accu die in je auto zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Niet 'mogelijk', Renault koopt ze letterlijk terug, dat is een feit. Ik kan het weten, want dat is net met onze fluence gebeurd ;)
Denk dat het risico voor Zoe-rijders een stuk minder is. De Fluence zijn er nog maar enkelen van, dus dan is het ook niet heel verwonderlijk dat ze het te duur vinden. De Zoe rijden er nog zoveel van rond met zoveel modeljaren met eenzelfde accu, dat zal veel langer rendabel blijven.

Ik was ook erg enthousiast over de Zoe maar na de ellende (zie goingelectric.de) van mensen die nu al 6 maanden + niet in de Zoe kunnen rijden vanwege defecte accu en pas na tijden een ICE vervanger krijgen maar wel de huur moesten doorbetalen is mijn vertrouwen tot onder nul gedaald.

Ook is het vrijwel onmogelijk de accu vervangen te krijgen als die onder de 75% is gekomen.

Kortom, Renaut is bezig zich zeer slecht op de kaart te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 15:33
@Verwijderd Als ik kijk naar de degradatie van de Outlander PHEV (4,5 jaar) was die auto kopen een slechte investering. Nu met de Model 3 probeer ik het ook even uit in de lease, als het bevalt kan die altijd nog naar privé.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:12:
[...]

Ik was ook erg enthousiast over de Zoe maar na de ellende (zie goingelectric.de) van mensen die nu al 6 maanden + niet in de Zoe kunnen rijden vanwege defecte accu en pas na tijden een ICE vervanger krijgen maar wel de huur moesten doorbetalen is mijn vertrouwen tot onder nul gedaald.

Ook is het vrijwel onmogelijk de accu vervangen te krijgen als die onder de 75% is gekomen.

Kortom, Renaut is bezig zich zeer slecht op de kaart te zetten.
Je kunt ook een Tesla buiten de garantie kopen.......loop je ook op leeg.

Denk dat de komende jaren wel duidelijker wordt welke gebruikte EV's betrouwbaar en goedkoop zijn qua onderhoud. Renault in ieder geval niet met dergelijk gedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Nu online
henri055 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 07:58:
Dus je dag wordt dan:
- vol wegrijden
- 8 uur werken
- vol wegrijden
Ofwel er mag niks mis gaan.
Ik heb zowel thuis als op het werk een eigen laadplek en op die voorwaarde zou ik dit als werkbaar zien.

Alleen als er EN een bijzondere situatie is EN het is winter dan ben je aangewezen op een snellader.

Met zulke reisafstanden kan ik me ook niet voorstellen dat je vaak halve dagen gaat werken bijvoorbeeld.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
henri055 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 07:58:
Hyundai Ioniq is geen optie. 240 km per dag betekent in meest optimale geval 2 keer een rit van 120 km en 8 uur werken ertussen. Na 120 km rijden op de snelweg (ik heb de acc op 125km/u) heb je zo'n 40 a 50 km bereik over.
Dus je dag wordt dan:
- vol wegrijden
- 8 uur werken
- vol wegrijden
Ofwel er mag niks mis gaan. Laadpaal op je werk bezet, je vrouw belt of je eerder thuis komt, op je werk nog wat moeten rijden, vanuit het werk ergens anders heen dan direct naar huis. Allemaal dingen waarvoor je de FastNed weer nodig gaat hebben.
Jij rijdt nog de oude Ioniq. Ik heb me laten vertellen dat vanaf september de nieuwe leverbaar wordt. Die heeft ca. 100km meer range. Dan ziet het hele verhaal er mi behoorlijk anders uit.
Dit ook in combinatie met de hoge laadsnelheid van ca. 400km per u.
als je dan nog 40km nodig hebt ben je na 10 min weer weg bij de snellader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:25
10 kWh meer accu =100 km extra? niet in de praktijk denk ik, eerder + 60km

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Zal idd veel afhangen van omstandigheden/rijstijl etc. Batterij is ruim 35% meer. EV database geeft voor praktijkrange aan dat dit tussen 135km en 290km ligt afhankelijk van omstandigheden. 35% meer komt dan neer op tussen 182km en 391km. Dus eens 100km extra is wel erg optimistisch en alleen te bereiken onder optimale omstandigheden.

E.e.a. hangt verder uiteraard, behalve van zomer/winter en snelweg/stad, vooral af van de mate waarin je je rechter voet kunt beheersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Edit: compleet ongerelateerd: blijkbaar ben ik karmakoning voor de Tesla Model X. Is dit een verlate 1 april-grap? :D
:$ Je maakt toch ook extenderpakketten voor die dingen?

Ga je me nu vertellen dat MuxSan niet staat voor Mux(te)S(la)n :+

Heb ik met mijn Model X zeker ook helemaal de verkeerde auto gekocht om te laten extenden.... oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:38

Tripl3 D

Brother in Arms

Niet zo gek als je ziet dat de enige 3 specifieke automodellen gekoppeld aan dit topic alle 3 een Tesla zijn.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:05

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Waarom staan die überhaupt in de PW? :?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Computer op wielen, toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:11

CyBeRSPiN

sinds 2001

Maasluip schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:09:
Lol, inderdaad:

TV en home cinema >> Av-accessoires >> Gadgets >> Tesla Model X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10 19:45
Maasluip schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:09:
Zodat de redactie wat kan linken in al die Tesla nieuwsberichten op de fp?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Gister eindelijk mijn laatste proefrit gehad, deze keer met de Model 3.
Wat mij betreft waren er nog twee kandidaten over: de Niro en de M3, en dat is nog steeds zo.
De Tesla is een betere auto op allerlei manieren, maar het heeft wel op bepaalde manieren een gebruiksaanwijzing.
Je mag het oplaadklepje niet gewoon dichtduwen, je kan de motorkap niet gewoon dicht laten vallen, er zit zo'n freubel-klapje in de middenconsole die je ook heel voorzichtig moet dichtduwen.
Dat zijn toch wel 3 zaken die ik echt niet begrijp aan zo'n auto.
Electronisch allemaal heel erg in orde (en rijd als een tierelier), maar dingen waar je elke dag aan zit waar je heel voorzichtig mee moet zijn? Dat is gewoon heel slecht ontworpen.

Anyway, ik ga wel kijken of we de M3 kunnen gaan leasen voor een redelijke prijs.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
Heeft iemand al iets gevonden over de verwachting of de MIA en VAMIL nog doorgaan voor elektrische auto's in 2020?
Ik kan er zelf niet veel over vinden. De energielijst voor 2020 wordt pas in september bekend gemaakt, maar dat is rijkelijk laat om tot een investering over te gaan.
Er is wel veel reuring over de subsidieregelingen de laatste week, dus dat voorspelt niet veel goeds. Ik heb m'n oog laten vallen op de ID3, maar die is er pas in 2020.

[ Voor 8% gewijzigd door DuikKees op 03-04-2019 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
qadn schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:06:

Je mag het oplaadklepje niet gewoon dichtduwen,
Waarom zou je dat zelf willen doen? Dat gaat gewoon vanzelf :+ Als ik thuis wil laden moet ik zelfs mijn deur open laten zodat de auto niet op slot gaat wanneer ik weg loop om mijn lader te pakken.
je kan de motorkap niet gewoon dicht laten vallen,
Inderdaad een tegenvaller, maar zelf niet zoveel last van aangezien ik daar alle zooi in gooi die ik wel bij mij wil hebben, maar eigenlijk nooit nodig heb (laadkabels, diverse tassen, spanbanden, ect). De ruimte is ook erg beperkt om echt iets nuttigs in kwijt te kunnen.
er zit zo'n freubel-klapje in de middenconsole die je ook heel voorzichtig moet dichtduwen.
Dat went in een week en heb er daarna geen last meer van gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-10 19:29

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Dat went in een week en heb er daarna geen last meer van gehad.
Inderdaad allemaal dingen waar je heel snel aan went, en je hoeft niets "voorzichtig" te doen, alleen rustig aan. Het is geen auto waar je alles dicht gooit, nergens voor nodig. Gewoon ontspannen, en rustig rijden, dan gaat het al hard genoeg! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-10 21:28
Hebben iets vreemds met twee Zoë’s. De ene heeft een grote accu, de tweede nog een kleine. Ze hangen beide aan een laadpaal, volgende ochtend is de grote accu helemaal vol, maar de kleine slecht 41%. Dat was vroeger nooit, dan waren ze beide vol.

Het ligt niet aan de Ecotap, die is door gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

gauchov6 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:44:
[...]

Inderdaad allemaal dingen waar je heel snel aan went, en je hoeft niets "voorzichtig" te doen, alleen rustig aan. Het is geen auto waar je alles dicht gooit, nergens voor nodig. Gewoon ontspannen, en rustig rijden, dan gaat het al hard genoeg! :9
Moet natuurlijk niet van de gekken, maar een beetje gewoon dichtgooien moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-10 19:29

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

qadn schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:29:
[...]

Moet natuurlijk niet van de gekken, maar een beetje gewoon dichtgooien moet kunnen.
Kan ook prima met de deuren en de achterklep, de voorklep is wat minder robuust, maar die gebruik je ook wat minder vaak. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-10 22:12
KaiseRRuby schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:26:
Hebben iets vreemds met twee Zoë’s. De ene heeft een grote accu, de tweede nog een kleine. Ze hangen beide aan een laadpaal, volgende ochtend is de grote accu helemaal vol, maar de kleine slecht 41%. Dat was vroeger nooit, dan waren ze beide vol.

Het ligt niet aan de Ecotap, die is door gemeten.
Iemand in dit topic heeft het ooit gehad over dat de Zoë's geen mooie laadcurve hebben en daardoor soms de charge-cut-off van de paal triggeren. Zelf ook een paar keer gehad. Sterker nog, toen ik het portier opende, ging hij weer verder laden. Toen dacht ik 'GVD, kun je dat dan niet zelf 's nachts bedenken zodat ik nu niet een nóg grotere hekel aan je heb gekregen?' 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

gauchov6 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:35:
[...]

Kan ook prima met de deuren en de achterklep, de voorklep is wat minder robuust, maar die gebruik je ook wat minder vaak. ;)
Leek me juist handig voor mijn koffertje voor het werk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-10 21:28
Pimmeh schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:35:
[...]

Iemand in dit topic heeft het ooit gehad over dat de Zoë's geen mooie laadcurve hebben en daardoor soms de charge-cut-off van de paal triggeren. Zelf ook een paar keer gehad. Sterker nog, toen ik het portier opende, ging hij weer verder laden. Toen dacht ik 'GVD, kun je dat dan niet zelf 's nachts bedenken zodat ik nu niet een nóg grotere hekel aan je heb gekregen?' 8)7
Valt daar dan iets aan te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 25-09 14:31

Hachy

Laadpas Nerd

Ik heb dit een enkel keertje meegemaakt in 2016/2017. Sinds de BCB upgrade na de batterij upgrade van zomer 2017 heb ik er geen last meer van gehad. (Maar dat kan ook toeval zijn.)

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 25-09 14:31

Hachy

Laadpas Nerd

[...]

Je kunt de batterij overnemen. Na 10 jaar voor een nihil bedrag. Dit kan je in je overweging voor een 2e hands Zoë uit bijv 2013 meenemen aangezien Renault ongeveer 10% per jaar afschrijft. Ik kreeg na aanvraag bij Renault Financial Services een overname aanbod voor m'n Twizy batterij wat ik aan de hoge kant vond voor een Twizy uit december 2013. Ik vroeg wanneer die batterij ongeveer was afgeschreven. "We rekenen met ongeveer 10% per jaar" kreeg toen als antwoord.

Als je dus nu een Zoë uit 2013 koopt heb je nog 4 jaar lang een batterijhuur te gaan (pakweg €4800) Daarna moet je hem dan overnemen voor ik meen iets van €250,-

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
qadn schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:39:
[...]

Leek me juist handig voor mijn koffertje voor het werk :D
Dan moet je hem van binnenuit (of via de app) openen terwijl de kofferbak ook gewoon van buitenaf te openen. Dat heeft natuurlijk geen patsfactor, maar je kan hem wel gewoon dichttrekken zonder vingerafdrukken achter te laten. Overigens ligt mijn laptoptas altijd op of voor de passagiersstoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
Hachy schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:12:
[...]

Je kunt de batterij overnemen. Na 10 jaar voor een nihil bedrag. Dit kan je in je overweging voor een 2e hands Zoë uit bijv 2013 meenemen aangezien Renault ongeveer 10% per jaar afschrijft. Ik kreeg na aanvraag bij Renault Financial Services een overname aanbod voor m'n Twizy batterij wat ik aan de hoge kant vond voor een Twizy uit december 2013. Ik vroeg wanneer die batterij ongeveer was afgeschreven. "We rekenen met ongeveer 10% per jaar" kreeg toen als antwoord.

Als je dus nu een Zoë uit 2013 koopt heb je nog 4 jaar lang een batterijhuur te gaan (pakweg €4800) Daarna moet je hem dan overnemen voor ik meen iets van €250,-
Raar, toen ik informeerde hanteerde ze (RCI) bij de Fluence gewoon het aankoopbedrag, niks afschrijving van 6 jaar. Dus dat was een optie die bij ons gelijk weer van de overwegingstafel verdween.
Laat wel zien hoe professioneel ze zijn, als het beleid afhankelijk is van wie je eigenlijk aan de telefoon krijgt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Deveon schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:13:
[...]

Dan moet je hem van binnenuit (of via de app) openen terwijl de kofferbak ook gewoon van buitenaf te openen. Dat heeft natuurlijk geen patsfactor, maar je kan hem wel gewoon dichttrekken zonder vingerafdrukken achter te laten. Overigens ligt mijn laptoptas altijd op of voor de passagiersstoel.
Niet met patsen te maken, ik parkeer graag achteruit in, en de achterklep is dan juist vaak net onhandig.
Vreemd genoeg vind ik de tas naast me niet prettig bij het in en uitstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
DuikKees schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:08:
Heeft iemand al iets gevonden over de verwachting of de MIA en VAMIL nog doorgaan voor elektrische auto's in 2020?
Ik kan er zelf niet veel over vinden. De energielijst voor 2020 wordt pas in september bekend gemaakt, maar dat is rijkelijk laat om tot een investering over te gaan.
Er is wel veel reuring over de subsidieregelingen de laatste week, dus dat voorspelt niet veel goeds. Ik heb m'n oog laten vallen op de ID3, maar die is er pas in 2020.
VAMIL speelt niet meer.
Voor MIA is vooral moment van investeren bepalend. Dus als je nu de order tekent gelden huidige regels.
Je moet dan wel binnen een jaar afnemen of aanbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 15:10
Ik zit met het volgende. Ik heb drie weken geleden de nieuwe egolf besteld(als leaseauto vanuit mijn werk). Maar ik zie nu dat het leasebedrag gedaald is. Kan ik nog mee gaan met dat bedrag? Ik heb de auto namelijk pas over een maand of twee.

Heeft iemand anders dit meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik denk dat je daarvoor bij je werkgever gever aan de bel moet trekken.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Ik heb gelukkig geen last meer van lease.
maar wel een jaar of 30 ervaring. Meestal was bij bestelling sprake van een indicatief leasebedrag en was de werkelijkheid lager. Oftewel de indicatieve inschatting was voorzichtig en meestal kon het na onderhandeling nog wat scherper. Ik neem aan dat dit in jou situatie ook wel zal gelden, maar in geval van twijfel kan het geen kwaad om dat met LM af te stemmen. Soms worden door LM afspraken met importeurs gemaakt voor extra kortingen voor bestellingen in bepaalde periode. Dan kun je geluk hebben, maar er ook net naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
eltron schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:34:
[...]

VAMIL speelt niet meer.
Voor MIA is vooral moment van investeren bepalend. Dus als je nu de order tekent gelden huidige regels.
Je moet dan wel binnen een jaar afnemen of aanbetalen.
Okee, dat is mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tescione
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08 16:41
mrstylo schreef op woensdag 3 april 2019 @ 18:55:
Ik zit met het volgende. Ik heb drie weken geleden de nieuwe egolf besteld(als leaseauto vanuit mijn werk). Maar ik zie nu dat het leasebedrag gedaald is. Kan ik nog mee gaan met dat bedrag? Ik heb de auto namelijk pas over een maand of twee.

Heeft iemand anders dit meegemaakt?
Bij ons geldt dat je vastzit aan het leasebedrag op het moment dat je de berijdersovereenkomst tekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:06
Misschien niet eens zo'n hele rare opmerking.

Niet omdat ik EV's met mux z'n opmerking 'computer op wielen' voldoende argument vind, maar EV's zijn fundementeel anders dan ICE's. Zeg het zelf: in de PriceWatch verwacht ik bijvoorbeeld de aankomende tijd wel warmtepompen maar geen CV ketels, wel infrarood warmte panelen, maar geen straalkachels.

Alhier wordt meer gediscusseerd over de prijzen van die dingen onderling en de vergelijkbaarheid dan elders.
Zie het als een soort ev-database+ ( https://ev-database.nl/ ) waarin per type niet alleen bereik, maar ook opties zoals lane-keeping, adaptieve cruise control, en laadsnelheid in DC, 1, 2 of 3 fasen AC vermeld staan...

Niet eens zo'n heel gek idee toch? En dan heb ik het qua prijzen natuurlijk niet over een hele lijst met opties, maar maximaal over Instapper (C), Midden (CL) en luxe (GL).

Oude benamingen van auto's waren altijd zoiets als:
C = Comfort
CL = Comfort Luxe
GL = Grand Luxe
(GLS = Grand Luxe Sport )

Tegenwoordig heet dat dan Trend-line/Visia/Acces/Invite , Comfort-Line/N-Connecta/Comfort en High-Line/Tekna/Dynamic

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

En dit is waarom bedrijven zoals Autodisk bestaan, om enige structuur aan te brengen in de wirwar van vage merk-, type- en uitvoeringsnamen :)

Kleine kans dat Tweakers hier in stapt, met name door de moordende concurrentie in deze sector (familie van mij werkt hier al 30+ jaar in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Een auto koop je niet op specificaties. Een auto moet je ervaren en is dan ook grotendeels emotioneel.

Adaptive cruise control is ook geen ja/nee, want we zit toch aanzienlijk verschil in de generaties van deze techniek én dan heb je ook nog Tesla als vreemde eend die elke maand aan zijn software sleutelt. Waardoor je een jaar ná aanschaf weer anders in de vergelijking zit.

Om maar niet te spreken over de verschillen in materialen. Hard plastic, zacht plastic, leer, kunstleer, stof, “textiel”, ect, ect.

En tot slot de actiemodellen, gratis tankpas of onderhoud, redcarpetthreatment (Lexus) en de verschillen wat merken opties en accessoires noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Je moet je niet vergissen in de rol die hostile design speelt hierin. Mensen kopen auto's niet op specificaties WANT ze zijn met opzet moeilijk vergelijkbaar. Het is bijna onmogelijk om een objectief lijstje van opties en eigenschappen van auto's naast elkaar te krijgen - zeker als je ook cross-segment shopt.

Dit is waarom de automarkt zo 'merktrouw' en schijnbaar subjectief is. Hostile design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Deveon schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:20:
Een auto koop je niet op specificaties. Een auto moet je ervaren en is dan ook grotendeels emotioneel.
Angst is de belangrijkste aankoop-factor bij auto's (stoppen ze heel veel geld en onderzoek in), is zelfs een (dacht) Fransman die met zijn bureau zowat alle fabrikanten daarin adviseert (ooit documentaire over gezien....).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-10 10:52

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quanggie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:34
Ik weet niet of ik dit hier mag posten, maar alvast mijn excuses als dat niet mag. Ik heb het volgende:

Ik heb een order staan voor de Hyundai Kona Premium Red Pulse die in juni/juli 2019 wordt geleverd. Na lang wikken en wegen wil ik eigenlijk voor een andere elektrische auto gaan, maar ik kan de order niet meer annuleren tenzij ik 15% annuleringskosten betaal. De dealer heeft me wel verteld dat als er iemand anders is die deze order van mij overneemt, dit kosteloos kan. Dus via deze weg hoop ik iemand te vinden die in juni/juli dit jaar al in een Hyundai Kona Premium Pulse Red wil rijden en mijn order kan overnemen. Mochten jullie iemand kennen, dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
quanggie schreef op donderdag 4 april 2019 @ 17:07:
Ik weet niet of ik dit hier mag posten, maar alvast mijn excuses als dat niet mag. Ik heb het volgende:

Ik heb een order staan voor de Hyundai Kona Premium Red Pulse die in juni/juli 2019 wordt geleverd. Na lang wikken en wegen wil ik eigenlijk voor een andere elektrische auto gaan, maar ik kan de order niet meer annuleren tenzij ik 15% annuleringskosten betaal. De dealer heeft me wel verteld dat als er iemand anders is die deze order van mij overneemt, dit kosteloos kan. Dus via deze weg hoop ik iemand te vinden die in juni/juli dit jaar al in een Hyundai Kona Premium Pulse Red wil rijden en mijn order kan overnemen. Mochten jullie iemand kennen, dan hoor ik dat graag.
even in tweakers kona forum plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
@quanggie Anders gooi je hem op leasetrader dan ben je hem zo kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quanggie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:34
Deveon schreef op donderdag 4 april 2019 @ 18:04:
@quanggie Anders gooi je hem op leasetrader dan ben je hem zo kwijt.
Is dat niet voor leaseauto's? Het is namelijk geen leaseauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
quanggie schreef op donderdag 4 april 2019 @ 18:20:
[...]

Is dat niet voor leaseauto's? Het is namelijk geen leaseauto.
Eigenlijk voor lopende leasecontracten, maar ik heb er ook al reclame voor nieuwe contracten voorbij zien komen, dus een bestaande auto met vrije keus van leasemaatschappij kan vast ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron

Adaptive cruise control is ook geen ja/nee, want we zit toch aanzienlijk verschil in de generaties van deze techniek
Jij koopt een auto misschien niet op specificaties, maar ik wel.
en mijn eerste auto met adaptive cruise control heb ik rond 2006 gekocht terwijl deze optie niet zat in model waarin ik proef reed. Daarna heb ik nauwelijks proefritten meer gemaakt maar vooral op basis van specificaties vanuit de "catalogus" besteld. Nooit spijt van gehad en dat verwacht ik nu bij E-Niro ook niet, al heb ik er nog nooit in gezeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John_Otters
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 16:09
Een auto koop je niet op specificaties.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik wel. Dat de keuzemogelijkheden binnen het elektrische segment nog wat beperkt zijn helpt dan ook wel.

Hyundai Ioniq Executive electric (2018) FR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Een deel van de kopers heeft qua EVs gewoon niet de luxe om te kopen op emotionele basis. De specificaties zijn voor die groep leidend. Mooi voorbeeld is de poster die deze week een EV zocht om dagelijks 250 km te rijden, zonder een Tesla-budget. Dan valt er gewoon niks te kiezen, je moet puur op specs gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

TucanoItaly schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:54:
[...]

Een deel van de kopers heeft qua EVs gewoon niet de luxe om te kopen op emotionele basis. De specificaties zijn voor die groep leidend. Mooi voorbeeld is de poster die deze week een EV zocht om dagelijks 250 km te rijden, zonder een Tesla-budget. Dan valt er gewoon niks te kiezen, je moet puur op specs gaan.
Exact. Ik denk dat de mensen die roepen "een auto koop je op emotie" relatief veel geld aan hun auto kwijt zijn, en dan onder de noemer 'tja, emotie' het voor zichzelf verantwoorden ;)
Tot nu toe altijd naar value-for-money gekeken, met welke wagen kom ik van A-naar-B die aan mijn minimale specs voldoet, en tuurlijk, het oog wil ook wat maar pas na de filter op kosten en specs :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
Altijd op emotie gekocht (het goedpraten van je keuze heet dat). Wordt nu iets minder (en ook bij ev's doe ik het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:48

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

eltron schreef op donderdag 4 april 2019 @ 23:17:
[...]

Jij koopt een auto misschien niet op specificaties, maar ik wel.
Als ik een EV had gekocht op specs, dan had ik een Leaf 2.0 gekocht in plaats van de Ioniq. Dus specs is een goede start, maar voor mij niet doorslaggevend. Valt een proefrit trouwens ook onder de specs, of sla je dat dan ook over?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

prettig schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:23:
Altijd op emotie gekocht (het goedpraten van je keuze heet dat). Wordt nu iets minder (en ook bij ev's doe ik het).
Yup.

Het zou een niro moeten worden, maar de Tesla is toch echt leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
Hachy schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:12:
[...]

staat dit ergens zwart op wit dat de accuhuur stopt na 10 jaar en dat het in feite huurkoop is?

iets zoals voor de smart fortwo ED?:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/W3aaer2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
qadn schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:12:
[...]

Yup.

Het zou een niro moeten worden, maar de Tesla is toch echt leuker.
haha.... niro en kona geworden en de model 3 af laten vallen (wel beter), te duur en kwaliteit (ze lossen het wel op hoor, maar absoluut geen zin in al dat gezeur, geen tijd voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mddd
  • Niet online
Coasterfreak schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:13:
staat dit ergens zwart op wit dat de accuhuur stopt na 10 jaar en dat het in feite huurkoop is?
Volgens mij niet. Ik kan me in elk geval niet herinneren dat ik zoiets heb gezien. Zal op kantoor eens kijken of ik ons contract kan vinden. Maar voor zover ik weet is het gewoon een huurcontract voor onbepaalde tijd. Waarbij ze de accu horen te vervangen als ie te slecht wordt. Ik zou ook niet weten hoe het idee van afschrijven tegelij kan bestaan met het idee van vervangen wanneer hij te slecht wordt.. dat voelt tegenstrijdig.

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
zonoskar schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:34:
[...]

Als ik een EV had gekocht op specs, dan had ik een Leaf 2.0 gekocht in plaats van de Ioniq. Dus specs is een goede start, maar voor mij niet doorslaggevend. Valt een proefrit trouwens ook onder de specs, of sla je dat dan ook over?
Proefrit sla ik meestal over. Waarbij overigens de reviews wel doorslaggevend kunnen zijn.
Voor de keuze van e-Niro waren de reviews van TeslaBjörn van de Kona electric en e-Niro voor mij mede bepalend.
En ik heb de auto dus besteld zonder er zelf in gezeten te hebben (en dat heb ik nog steeds niet gedaan), dat komt wel als hij wordt geleverd.

[ Voor 5% gewijzigd door eltron op 05-04-2019 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 22:13
zonoskar schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:34:
[...]

Ik ben een techneut mét emoties, maar ik trek toch wel even mijn wenkbrauwen op als ik lees dat iemand schrijft "Die Tesla model 3 komt er bij niet in, die neus vind ik zo lelijk"...

Ik gok dat dit vaak mensen zijn die helemaal niet serieus bezig zijn met de aanschaf van een auto van >50 mille, maar niet allemaal. Er zijn echt mensen die om zo'n reden niet voor een bepaalde auto gaan (die technisch echt met kop en schouders enz.).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
John_Otters schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 07:03:
[...]

Het zal wel aan mij liggen, maar ik wel. Dat de keuzemogelijkheden binnen het elektrische segment nog wat beperkt zijn helpt dan ook wel.
Natuurlijk selecteer ik ook eerst op specificaties en daarna maak ik de keuze op basis van emotie. Als er geen keuze is dan speelt emotie natuurlijk geen rol. In het geval van BEV is het tot heden vooral met welk nadeel kan je leven (voor mij een trekhaak) of heb je in jou use-case zo min mogelijk last, of tolereer je deze last. Zo was voor mij was 1x per maand snelladen acceptabel, maar voor een ander weer niet en voor sommige hier nemen genoeg met wekelijks.
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:01:
[...]

Exact. Ik denk dat de mensen die roepen "een auto koop je op emotie" relatief veel geld aan hun auto kwijt zijn, en dan onder de noemer 'tja, emotie' het voor zichzelf verantwoorden ;)
Tot nu toe altijd naar value-for-money gekeken, met welke wagen kom ik van A-naar-B die aan mijn minimale specs voldoet, en tuurlijk, het oog wil ook wat maar pas na de filter op kosten en specs :)
De eNiro en Model 3 vielen beide in budget en konden gelijktijdig geleverd worden. Werkgever vond beide prima. Value-for-money was de eNiro €50 per maand goedkoper in de bijtelling, maar "smile-for-money" kan ik mijn niet voorstellen dat de eNiro kan tippen aan mijn Model 3 terwijl het nog steeds een koopje is in vergelijking met een benzineslurper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

prettig schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:31:
[...]

haha.... niro en kona geworden en de model 3 af laten vallen (wel beter), te duur en kwaliteit (ze lossen het wel op hoor, maar absoluut geen zin in al dat gezeur, geen tijd voor).
Dat telt bij mij niet zoveel mee. Goede lease maatschappij. Dat is hun probleem, zei leveren mobiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Een goede leasemaatschappij kan niet zo veel veranderen aan beroerde afleveringen, behalve fixen. En dat kost tijd die menigeen niet heeft.

Ik herinner me een Peugeot 406 op LPG. Als die goed was reed hij geweldig. Helaas ben daar in een periode van 2 jaar *iedere* week mee terug geweest omdat er weer iets niet werkte, variërend van niet goed gemonteerde oliefilters (na de beurt in 1 keer alle olie kwijt bij een ritje naar Amsterdam) tot bevroren gaspijpjes die noodloop veroorzaakten tot verkeerde toerental sensor die, je raadt het al, het noodloop programma activeerde. Niet fijn, maar de leasemaatschappij kon niet veel betekenen.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Deveon schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 13:01:
[...]
De eNiro en Model 3 vielen beide in budget en konden gelijktijdig geleverd worden. Werkgever vond beide prima. Value-for-money was de eNiro €50 per maand goedkoper in de bijtelling, maar "smile-for-money" kan ik mijn niet voorstellen dat de eNiro kan tippen aan mijn Model 3 terwijl het nog steeds een koopje is in vergelijking met een benzineslurper.
Als je het verschil tussen leasebudget en leaseprijs niet uitbetaald krijgt heb je sowieso al geen enkele incentive natuurlijk om naar kosten te kijken, dan is de bijtelling het enige, en dat maakt de keuze voor een 3 m.i. ook de juiste keuze :)
Maar ik kan je verzekeren dat ik na 2 maanden ook nog dagelijks met een smile in de e-Niro rijd. Ik denk dat rijden in een EV sowieso een goede fun-factor heeft door de stilte, het enorme koppel en de technische snufjes die er vaak ook standaard bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:48

Crazy D

I think we should take a look.

Hkuit schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 12:25:
Ik ben een techneut mét emoties, maar ik trek toch wel even mijn wenkbrauwen op als ik lees dat iemand schrijft "Die Tesla model 3 komt er bij niet in, die neus vind ik zo lelijk"...

Ik gok dat dit vaak mensen zijn die helemaal niet serieus bezig zijn met de aanschaf van een auto van >50 mille, maar niet allemaal. Er zijn echt mensen die om zo'n reden niet voor een bepaalde auto gaan (die technisch echt met kop en schouders enz.).
Het zal een genot zijn om te rijden en technisch zeker geavanceerd zijn... maar... ik vind 'm ook zeker niet mooi als ik eerlijk ben. En hoewel ik ook geen eis heb dat ik een auto echt heel mooi moet vinden (want dan blijven er erg weinig auto's over en vooral mijn budget is dan ook bij lange na niet toereikend) vind ik "best wel" mooi toch wel een eis. "Best wel lelijk" is dus voor mij wel echt een no-go, ook al is het technisch op dit moment een heel interessante auto.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayPe
Hoewel Škoda wel vaker in het nieuws is geweest met de e-citogo, kwam daar nooit écht tastbaar bewijs voorbij. Een range roepen kan iedereen. Een e-up van een ander neusje voorzien en andere achterlichten met photoshop en een complete range aan EV's uit je duim zuigen; De media kan het.

De e-up is inmiddels in Nederland óók niet meer verkrijgbaar, waar ie in Duitsland al een paar maanden van de prijslijst is verdwenen. Spyshots van een nieuw model nog niet gezien.

Maar de foto boven dit artikel lijkt zowaar te kloppen bij het artikel. Een testvloot van een paar auto's. In hoeverre dat nuttig is, dat vraag ik mij af, MAAR, het is een testvloot.

Aangezien de Up al weer 8 jaar mee gaat èn een update (pun intended) heeft gehad in de vorm van een facelift zal er een nieuw model komen. Met een nieuwe bodemgroep. Leentje buur met MEB? Denk 't niet. MQB werd ook niet gebruikt. New Small Family (Wagen) platform (NSF) heet 't onderstel. En dat werd in z'n eigen fabriek voor direct drie merken ingezet.

Ik koester dan ook géén hoop dat t onderstel gelijk blijft en accu's uitwisselbaar worden. Wèl vind ik het een positieve ontwikkeling dat Seat en Škoda nu ook 'mogen mee profiteren' van de elektrische aandrijflijn. EV aandrijving was eerder puur exclusief voor de vw modellen. Net zoals je vroegah alleen de TDI motoren in VW modellen zag en Škoda/Seat het I'm eerste instantie met de SDI'tjes moesten doen (Seat Inca, Fabia).

Aan de onderkant van de markt, is het formaat auto prima geschikt als EV. Een elektrische Aygo, Polo, Ka, Adam, Corsa, Twingo, of Fiesta: het bestaat allemaal niet. Er is bijna geen concurrentie (drieling is niet echt vergelijkbaar of concurrerend, Smart doet ook maar vreemd) maar het formaat auto wordt in ICE variant niet minder verkocht.

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
hier een klein beetje meer info: https://pushevs.com/2019/...e-launch-of-the-e-citigo/ met oa accugrootte en ""prijs""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Coasterfreak schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 09:07:
[...]

hier een klein beetje meer info: https://pushevs.com/2019/...e-launch-of-the-e-citigo/ met oa accugrootte en ""prijs""
Wow! Quote van het artikel, waar men de prijs en capaciteit noemt (maar geen bron geeft):
We already know that the production version will cost around 19.000 euros and have a WLTP range of 270 km (168 miles), which means that the battery capacity will double from 18,7 to 37,4 kWh when compared to the current Volkswagen e-Up – on which it’s based on.
Dat is alleszins betaalbaar voor een EV. Het is natuurlijk altijd nog duizenden euro's duurder dan een benzinemotortje, dus het zal op de ondernemers aan komen om de productie af te nemen. Maar zelf ben ik ZZP'er, en regelmatig moet ik 150 km per dag rijden en dat gaat deze zorgeloos halen. Zonder mitsen en maren.

Dan meldt Skoda het volgende in het persbericht:
Series production of the all-electric version of the ŠKODA CITIGO will start in the fourth quarter of 2019.
Ik vraag me af wat dat betekent. Hoeveel tijd zit er meestal tussen productie start en leveren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:05
Productiekosten 19k.. Wordt dus twee keer zo duur als een gewone Citigo. Weer een voorbeeld van hoe welkom de 6000 euro aanschafsubsidie zou zijn in 2020.

Blijft krom dat ze die pas vanaf 2021 willen introduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri055
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-07-2023
Crazy D schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:40:
vind ik "best wel" mooi toch wel een eis.
Is er een EV die jij "best wel mooi" vindt?

Rijdt in een Hyundai Ioniq electric (lease)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xpoint
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-10 19:38
Gisteren mijn nieuwe Hyundai Ioniq mogen ophalen (via ANWB private lease). :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/N2fcnrNUAvU3wnBC4IFqgPs1/thumb.jpg
Wat een geweldige auto. O+ Veel luxes, rijdt lekker. Was elektrisch al gewend (Renault Zoe), maar dit is toch een fijne upgrade.

Nu nog mijn vorige auto verkopen, een Renault Zoe (Intens QC 22 kWh accuhuur). Ik wil geen advertentie maken van deze post, maar mocht je interesse hebben :+ . Wil er redelijk snel van af. Heb al een bod van de lokale Renault dealer, maar die vind ik een beetje aan de lage kant. Ik ga ook vandaag nog de ANWB verkoop service proberen. Iemand verder nog tips om de auto voor een redelijke prijs te verkopen zonder hem op bijv. Marktplaats te zetten (ben bang dat dat te lang gaat duren)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
Xpoint schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 11:04:
[Afbeelding]
Wat een geweldige auto. O+ Veel luxes, rijdt lekker. Was elektrisch al gewend (Renault Zoe), maar dit is toch een fijne upgrade.

Nu nog mijn vorige auto verkopen, een Renault Zoe (Intens QC 24 kWh accuhuur). Ik wil geen advertentie maken van deze post, maar mocht je interesse hebben :+ . Wil er redelijk snel van af. Heb al een bod van de lokale Renault dealer, maar die vind ik een beetje aan de lage kant. Ik ga ook vandaag nog de ANWB verkoop service proberen. Iemand verder nog tips om de auto voor een redelijke prijs te verkopen zonder hem op bijv. Marktplaats te zetten (ben bang dat dat te lang gaat duren)?
Bijna altijd is er een inverse relatie tussen 'snel' en een 'goede prijs' bij verkopen :+
Denk dat je moet kiezen wat je dan belangrijker vindt.

Als het om kosten gaat kan je overwegen om de Zoe op snappcar/mywheels te zetten zolang hij niet verkocht is. Kan je iets langer over de verkoop doen en hoef je hem niet voor weinig weg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:42
Xpoint schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 11:04:
[Afbeelding]

Nu nog mijn vorige auto verkopen, een Renault Zoe (Intens QC 24 kWh accuhuur). Ik wil geen advertentie maken van deze post, maar mocht je interesse hebben :+ . Wil er redelijk snel van af. Heb al een bod van de lokale Renault dealer, maar die vind ik een beetje aan de lage kant. Ik ga ook vandaag nog de ANWB verkoop service proberen. Iemand verder nog tips om de auto voor een redelijke prijs te verkopen zonder hem op bijv. Marktplaats te zetten (ben bang dat dat te lang gaat duren)?
Ik heb laatst mijn Volkswagen Polo proberen te verkopen via de ANWB, maar die kwamen echt met een heel laag bod. Net als die andere bedrijfjes... Uiteindelijk verkocht aan mijn lokale garage.

Voor elektrische auto's zou je misschien contact op kunnen nemen met Bleeker in Noord Holland, alhoewel hij voornamelijk import verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-10 13:26
Ik ben momenteel aan het rondkijken voor een 2013 of nieuwere Leaf.
Is een Visia uitvoering heel nadelig? Ik kan niet echt makkelijk een overzicht krijgen van alle uitrusting.
Het lijkt erop dat deze de volgende dingen niet heeft:
-Carwings
-Warmtepomp
-LM velgen

Heeft deze nu wel of geen ChaDeMo? Want dat zou wel een dealbreaker zijn.

Uiteraard zou een Acenta of Tekna leuk zijn, maar de Visia is toch ook niet heel kaal? Vaak zie ik ook de Visia samen gaan met het woord huuraccu, maar dit wordt toch ook vaak wel aangegeven met Flex en valt na te gaan voor aankoop.

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-10 19:30
Luiaard schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 13:20:
Is een Visia uitvoering heel nadelig? Ik kan niet echt makkelijk een overzicht krijgen van alle uitrusting.
Het lijkt erop dat deze de volgende dingen niet heeft:
-Carwings
-Warmtepomp
-LM velgen

Heeft deze nu wel of geen CCS? Want dat zou wel een dealbreaker zijn.

Uiteraard zou een Acenta of Tekna leuk zijn, maar de Visia is toch ook niet heel kaal? Vaak zie ik ook de Visia samen gaan met het woord huuraccu, maar dit wordt toch ook vaak wel aangegeven met Flex en valt na te gaan voor aankoop.
Een leaf heeft sowieso geen CCS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-10 15:24

doc

Heeft deze nu wel of geen CCS? Want dat zou wel een dealbreaker zijn.
Geen enkele Leaf heeft CCS, is allemaal ChaDeMo

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
Pardon, snelladen ChaDeMo dus. Ik vind op allerlei sites verschillende informatie aangaande uitrusting, ik denk dat dit gewoon op alle Leafs zit.
Dan resteert nog de vraag: hoe vervelend of niet is het Visia-pakket als velgen me niet veel interesseren, Carwings met laadpunteninformatie ook via mijn mobiel is op te zoeken, dus eigenlijk: het gebrek aan de warmtepomp.

[ Voor 84% gewijzigd door Luiaard op 06-04-2019 13:29 ]

Import van EVs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-10 00:11
Hertog_Martin schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 10:16:
Productiekosten 19k.. Wordt dus twee keer zo duur als een gewone Citigo. Weer een voorbeeld van hoe welkom de 6000 euro aanschafsubsidie zou zijn in 2020.

Blijft krom dat ze die pas vanaf 2021 willen introduceren.
Production version is 19K. Niet het produceren van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Nu online
Ahum :)

assje in "Elektrische auto's - deel 4"
Luiaard schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 13:23:
Pardon, snelladen ChaDeMo dus. Ik vind op allerlei sites verschillende informatie aangaande uitrusting, ik denk dat dit gewoon op alle Leafs zit.
Dan resteert nog de vraag: hoe vervelend of niet is het Visia-pakket als velgen me niet veel interesseren, Carwings met laadpunteninformatie ook via mijn mobiel is op te zoeken, dus eigenlijk: het gebrek aan de warmtepomp.
Er is een "base"" uitvoering die geen snellader heeft (en geen cruise control bijvoorbeeld).

Verder, ik heb de MY11 en de MY13 Leaf gehad en kan je toch echt aanraden om voor de MY13 met warmtepomp te gaan!

Het verschil in wartempomp zit hem trouwens echt in het modeljaar, dus een MY13 Visia heeft gewoon een warmtepomp (dacht ik).

Het grootste verschil van de Tekna zit hem voor mij in het geluidssysteem (wereld van verschil) en de optionele 6,6kw lader. Als je er om geeft is de 360gr camera en het leer ook prettig. Verwarmbare spiegels is gek genoeg ook niet vanzelfsprekend bij een Leaf.

[ Voor 73% gewijzigd door assje op 06-04-2019 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
Bedankt voor je toelichting. Visia is dus niet per se een probleem, als ik die eentje vind met weinig km's is dat ook interessant.
Budget is max. 10k€, daar valt in het buitenland op zich wat mee te doen.

Import van EVs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coasterfreak
Luiaard schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 13:44:
Bedankt voor je toelichting. Visia is dus niet per se een probleem, als ik die eentje vind met weinig km's is dat ook interessant.
Budget is max. 10k€, daar valt in het buitenland op zich wat mee te doen.
oppassen dat er leafs in het buitenland zitten met een huuraccu (mietakku/location de batterie) a la zoe, dus zeker zijn dat het eentje betreft INKL accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luiaard
Coasterfreak schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 15:15:
[...]

oppassen dat er leafs in het buitenland zitten met een huuraccu (mietakku/location de batterie) a la zoe, dus zeker zijn dat het eentje betreft INKL accu.
Zeker, vaak staat er in Frankrijk wel duidelijk "Flex" bij die huuraccu versies. Niet altijd, vandaag weer tijd verknoeid met een garage in Frankrijk die dat er niet in de advertentie bij had gezet.

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
TucanoItaly schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 09:39:
[...]

Wow! Quote van het artikel, waar men de prijs en capaciteit noemt (maar geen bron geeft):

[...]

Dat is alleszins betaalbaar voor een EV. Het is natuurlijk altijd nog duizenden euro's duurder dan een benzinemotortje, dus het zal op de ondernemers aan komen om de productie af te nemen. Maar zelf ben ik ZZP'er, en regelmatig moet ik 150 km per dag rijden en dat gaat deze zorgeloos halen. Zonder mitsen en maren.

Dan meldt Skoda het volgende in het persbericht:

[...]

Ik vraag me af wat dat betekent. Hoeveel tijd zit er meestal tussen productie start en leveren?
Oh leuk maar ik lees hier eigenlijk alleen maar roddel en achterklap (vermoedens, aannames en vooral geen bron vermeldingen)

Eerst zien dan geloven: niets hiervan is officieel bevestigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
En zelfs al is het officieel bevestigd... Dan nog steeds: eerst de geleverde auto's zien, en dan pas geloven.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-10 11:39
Ik ben een beetje in de war van de Leaf aanbieding van de consumentenbond:
https://autoleasecollecti...privatelease-nissan-leaf/
Je kunt kiezen tussen de Acenta en de N-Connecta, maar als je naar de link kijkt dan komen de uitvoeringen niet overeen.
Verwarmde stoelen en stuur zit niet in de Acenta, en er horen 6 speakers in de acenta, geen 4
Dual zone airco geloof ik ook niet op de acenta.
Heeft iemand hier de juiste omschrijving van deze auto's? want bij Nissan kun je alleen nog vinden vanaf N-Connecta.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Pagina: 1 ... 76 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.