Ik heb ook net nieuwe banden besteld. Uiteindelijk toch voor de Crossclimate+ bandjes gegaan. Er zijn wel wat alternatieven, maar die hebben zo allemaal hun voor- en nadelen (Continental AllSeasonContact, Goodyear Vector 4Seasons Gen2, Bridgestone Weathercontrol A005).
Van de Michelin is de levensduur goed en relatief weinig geluid. Prijs is wel wat hoger dan die andere (hij is gewild) maar toevallig voor weinig online gevonden (60,70/band) dus toch daar maar voor gegaan.
Gelukkig heb ik een goedkope maat eronder liggen
Wat betreft PHEV/EV... Persoonlijk zou ik dat ook interessant vinden. Nadeel is dat in mijn ervaring het denk ik zn doel voorbij zal gaan. Degene met een PHEV die ik ken
- Laden m nooit op omdat ze altijd op fossiel rijden
- Gebruiken m alleen zodat ze harder kunnen trappen doordat beide ze beide motoren gebruiken.
Enige reden waarom ze die PHEV hebben boven een ICE: Bijtelling.
Een PHEV wordt pas echt interessant als het om uitstoot gaat als ze 'forceren' dat je bij <80km ofzo EV-only rijd (Al is dat niet haalbaar)
Zolang de mentaliteit niet verandert zal men voor de meest luie optie kiezen en dat is ICE rijden in de meeste gevallen.
Voor mij persoonlijk is 200-250km range aan de krappe kant. Met 400km zou ik prima EV-only willen rijden. Een PHEV die 200km haalt met een ICE voor de long-range zou een mooie middenweg zijn. Alleen is dat in de bijtelling weer niet interessant momenteel. Dus dan kiest men liever voor een ICE. Wat is de meerwaarde om nu nog PHEV te rijden...vanuit prijsperspectief.
Voor mij ligt de hoop op VW. Ik had graag een e-Niro oid willen rijden, maar heb alleen de optie voor VW (e-Golf).
Dus vooralsnog ben ik verre-van mileuvriendelijk met een diesel zonder roetfilter
[
Voor 20% gewijzigd door
DJSmiley op 10-03-2019 11:20
]