MeZZiN schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:29:
Lang verhaal kort is neem een ruime EV dan kom je er wel. Je kan overal laden waar stroom is vragen kan altijd en als ze het een groot probleem vinden bied dan gewoon aan de KWH te betalen geeft ze 10 euro voor een lading (in frankrijk kost een kwh 13 cent. Dus een telsa helemaal opladen kost max 10 euro)
Denk zelf met een leaf kom je een heel eind alleen de ruimte is een ding. en rapid gate helpt niet.
Range was voor ons niet eens echt heel belangrijk. We stopte vaker dan nodig omdat we gewoon moeten rusten en de kids laten uitleven.
Als ik even de tesla er uit haal in dit verhaal zou ik zo met een ioniq kona leaf op vakantie gaan. We hebben de tesla voornamelijk voor de trekhaak en de ruimte niet perse de range. Die val toch wat tegen (zoals altijd met EV's)
Het is echt een fabel dat je niet op vakantie kan met een Eletrische auto. Het kan juist heel goed. En over een paar maanden is het laadnetwerk weer beter geworden het breid alleen maar uit.
Ik heb dan ook niemand horen beweren dat het niet kan, maar het legt je wel een hoop beperkingen op. Het netwerk is juist in de mooiere en rustiger gebieden nog erg ondermaats. Dan ben je dus simpelweg afhankelijk van de locatie waar je verblijft of de welwillendheid van de mensen in de omgeving.
Voor de vorm ben ik eens aan het inventariseren wat dit voor gevolgen gehad zou hebben op de afgelopen campings waar ik gestaan heb. Een soort praktijkcheck met terugwerkende kracht.
Gedaan:
Analyse van de recente campings die we gehad hebben:
• auto bij tent en max 4A: penibel
• auto niet bij tent, geen laadpaal, parkeerplaats apart gelegen: moet vragen om stopcontact bij hoofdgebouw
• auto bij tent en 6A: geen probleem
• auto niet bij tent, geen laadpaal, parkeerplaats apart gelegen: moet vragen om stopcontact bij hoofdgebouw
• auto bij tent en 6A: geen probleem
Komt hooguit op 50/50 uit.
[
Voor 14% gewijzigd door
Gonadan op 12-02-2019 11:21
]