@
JayPe en @
Smuggler bedankt voor de reacties.
Ik moet 60km per dag rijden, maar dat haal ik dus niet in de winter op één acculading met de kachel continu aan.
Ik doe de kachel voortdurend aan en uit om beslagen ramen te voorkomen, maar de auto verwarmen lukt niet... Ik balanceer dit zo dat ik nog 1 á 2 streepjes van acculading over heb als ik thuis ben, de auto vind zelf dan nog dat hij zo'n 15-20 km moet kunnen rijden.
Ik laad de auto altijd thuis op, er gaat ongeveer 14kWh in.
In de zomer lukt de afstand makkelijk (boven de 10 graden ga ik over op 80% laden), ik denk dat ik dan ongeveer 120km op een volle (100%) lading haal (en dat is prima voor mij, met dat idee hebben we de auto gekocht)
Volgens de garage werkt de auto naar behoren, maar ik vind het verschil tussen zomer en winter enorm. Ik had toch andere verwachtingen toen ik de auto een paar jaar geleden kocht (en ben dus al weer druk op zoek naar een kleine benzine auto).
Erg jammer, het rijden zelf is verder fantastisch.
JayPe schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:31:
[...]
Oef. 18kWh over. Dat is voor mij een volle accu. Ik kom op 150Wh/km tot 200Wh in de winter.
Spiraal verwarming, airco uit. Verwarming op 19. Cruisecontrol zoveel mogelijk maar ik accelereer niet zo traag ( 10 van de 10 streepjes ;-), en geregeld een oranje autootje met slipspoortjes in m'n dash) rij op de snelweg standaard nooit harder dan 95 km/h. Tenzij ik écht haast heb.
Kom toch altijd nog wel aan de 100km op één lading.