Goeie posting @
Hachy (in de blog).
Ik heb vandaag na een weekje of 2 dan eindelijk reactie van de gemeente Deventer. Dat ze stimuleren om in parkeergarages te parkeren en dat ze daar voordelige tarieven met abonnementen voor hebben. Harstikke aardig.. en mooi.. voor de regelmatige bezoeker. Maar voor de incidentele bezoeker is het wel zo handig om gewoon je EV op niet al te grote afstand van het centrum te kunnen parkeren èn laden te gelijk. Tegen een redelijk tarief.
De openbare laadpaal een eind verderop heeft zo'n mooi ' Maximaal 6 uur laden' bordje staan, waardoor ik daar dus tegen de grenzen van mijn fatsoen aanloop: Moet ik 'm midden in de nacht weg halen? Of mag ie blijven staan na 22:00u? Etiquetten versus regels.
Ik ga de betrokken ambtenaar maar even een vriendelijke reactie terugsturen. Want het standaard antwoord van het ontmoedigingsbeleid voor auto's in de stad is nog geen oplossing voor het probleem dat ik schets. Ik wil best een eind buiten het centrum parkeren, en ik vraag enkel of ze ook die faciliteiten willen bieden. Mijn explicite vraag was namelijk om een (aantal) laadpalen op de Worp. Voor wie niet bekend is met de situatie in Deventer: Dat is een gratis parkeerplaats buiten het centrum. De parkeerplaatsen zijn daar reeds schaars, en met het opheffen van de parkeerplaatsen in het centrum ( per 1 januari 2019 stopt de parkeer mogelijkheid op 't grote kerkhof) zal het alleen maar drukker worden. Oplossing van de gemeente: Betaald parkeren op de Worp. Jeuh! Gelukkig gaan ze wel een nabijgelegen weide openstellen waar je gratis kunt staan.
Parkeren op de Worp
De gemeente zal in de toekomst nagaan waar op strategische locaties in de gemeente laadpalen kunnen komen voor bezoekers.
De Worp is daarbij ook in beeld.
De locatiekeuze voor de laadpaal zal dan goed afgewogen moeten worden.
Er spelen bij de Worp diverse zaken, zoals afstand tot het elektriciteitsnetwerk, hoe het past in het landschapsbeeld, mogelijkheid van onderlopen bij hoog water, het al dan niet betaald parkeren etc.
Uw opmerking zal ik straks inbrengen bij deze afweging. Ik kan nu echter niet aangeven of bij deze afweging aan uw wens voldaan kan worden.
In ieder geval nogmaals dank voor uw opmerking.
Toch heel vriendelijk?!
Ik zie de bui echter al wel hangen: Als er al laadpalen komen, dan enkel in het betaald parkeren stukje..
Want als de gemeente
in de toekomst gaat nadenken over
strategische locaties,.... dan zijn ze op dit moment al rijkelijk laat.
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker