Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Martinusz schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:13:
Wat vooral belangrijk is, is wat is het totaal percentage wat ingelegd wordt en welk deel daarvan wordt door jou zelf ingelegd.

Voorbeeld:
Totale inleg = 11%
Jouw deel = 4%

Wanneer je ergens anders minder premie zelf betaald, kan dat ook betekenen dat je minder opbouwt aan je pensioen ;)
Voorbeeld:
Totale inleg = 9%
Jouw deel = 3%
Maar waar is dan die totale inleg percentage op gebaseerd?? (Jaarruimte??)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:13
ATV != vakantie - die "betaal je gewoon zelf" omdat je 40u/week werkt en een 38u/week contract hebt/ een 38 urige werkweek de standaard is in je CAO.

Mijn punt: als je elders wel een 'echt' 40u contract hebt ben je die kwijt.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:49

dragonhaertt

@_'.'

Hmmbob schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 18:49:
[...]

ATV != vakantie - die "betaal je gewoon zelf" omdat je 40u/week werkt en een 38u/week contract hebt/ een 38 urige werkweek de standaard is in je CAO.

Mijn punt: als je elders wel een 'echt' 40u contract hebt ben je die kwijt.
Tja, volgens die logica kan je met een andere baan ook 10 extra vakantie dagen bijkopen, en die verrekenen met je maandsalaris.

Punt blijft dat je gemiddeld gezien gewoon zo veel vrije dagen krijgt, en niemand gek opkijkt als je die opneemt. Als je ze wil verkopen is daar meestal ook gewoon een mogelijkheid voor, maar dan gaat je salaris natuurlijk omhoog. Dus voor het gemak maar gewoon zo opschrijven lijkt me niet anders dan logisch.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Helemaal mee eens - mijn punt was dat die vrije dagen wel eens een heel groot verschil kan zijn met andere bedrijven. Je kijkt nu eigenlijk naar een loon voor 38u en 27 vrije dagen - daar moet je dus rekening mee houden als je elders een 40u contract krijgt (je verliest dan je atv). Ik refereer dan aan zijn laatste alinea over de toekomst.

Gewoon rekening mee houden - dat was mijn punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stakie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 17:51
Hmmbob schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:08:
Helemaal mee eens - mijn punt was dat die vrije dagen wel eens een heel groot verschil kan zijn met andere bedrijven. Je kijkt nu eigenlijk naar een loon voor 38u en 27 vrije dagen - daar moet je dus rekening mee houden als je elders een 40u contract krijgt (je verliest dan je atv). Ik refereer dan aan zijn laatste alinea over de toekomst.

Gewoon rekening mee houden - dat was mijn punt.
Je hebt helemaal gelijk, want ik heb een contract voor 38u en werk 40u. Dus die 2 uur die je per week extra werkt krijg je terug als verlof. Ik heb met PZ nooit overlegd of ik een hoger salaris kan krijgen en de ATV laten vallen. Ik verwacht wel dat het mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:25

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Tylen schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 18:13:
[...]

Maar waar is dan die totale inleg percentage op gebaseerd?? (Jaarruimte??)
Die is gebaseerd op de inhoudelijke pensioenregeling van jouw werkgever. Opbouw percentage (waarschijnlijk staffel aangezien DC steeds populairer wordt helaas) en de franchise zijn twee grotere factoren

Verhouding werkgever werknemer inleg is belangrijk om maar uiteraard moet de regeling wel “goed” zijn want anders is de verhouding van de inleg opeens niet meer zo relevant

[ Voor 18% gewijzigd door We Are Borg op 01-04-2021 05:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

We Are Borg schreef op donderdag 1 april 2021 @ 05:07:
[...]

Die is gebaseerd op de inhoudelijke pensioenregeling van jouw werkgever. Opbouw percentage (waarschijnlijk staffel aangezien DC steeds populairer wordt helaas) en de franchise zijn twee grotere factoren

Verhouding werkgever werknemer inleg is belangrijk om maar uiteraard moet de regeling wel “goed” zijn want anders is de verhouding van de inleg opeens niet meer zo relevant
Precies. Daarom tikte ik ook:
Tylen schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:28:
[...]

Ik snap die 90% bijdrage pensioen nooit. Wat is dat? Want 90% van 0 = 0... Of legt de werkgever 90% in van jaarruimte?
😉

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:03
Ik werk sinds een aantal maanden bij Spotify in Zweden. Heerlijke bedrijfscultuur! Hiervoor woonde en werkte ik nog in Nederland.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Orangelights23 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:24:
Ik werk sinds een aantal maanden bij Spotify in Zweden. Heerlijke bedrijfscultuur! Hiervoor woonde en werkte ik nog in Nederland.

***members only***
Nice, maar zijn de levenskosten in Zweden niet wat hoger dan NL? En tevens zijn er in nederland ook huizen met een lap grond waar kinderen een boomhut kunnen bouwen hoor. Niet zo generaliseren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Orangelights23
Tylen schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:37:
[...]

Nice, maar zijn de levenskosten in Zweden niet wat hoger dan NL? En tevens zijn er in nederland ook huizen met een lap grond waar kinderen een boomhut kunnen bouwen hoor. Niet zo generaliseren.
Levenskosten zijn wat hoger, maar vergelijkbaar als in Nederland doordat onder andere zorg en onderwijs vele malen goedkoper is. En in Nederland betaal je makkelijk tonnen, meer dan een half miljoen, voor dit soort huizen. Niet zo aangevallen voelen ;) De huisprijzen in Nederland zijn belachelijk hoog. Ik woon nu in de natuur en dat is wat ik mis in Nederland. Het is allemaal hutje mutje in met name de Randstad, waar dat hier niet zo is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob

***members only***
Wat super leuk om eens een lijstje te zien van een bedrijf wat vaak geroemd wordt om het "nieuwe werken" - en dan ook nog eens in de branche waarin ik zit.

Kan je iets meer vertellen over je rol / verantwoordelijkheden? Stuur je een team aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gervinho
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-08 09:38

***members only***
Nice om te horen dat je het naar je zin heb in Zweden!

Over je aandelenpakket; dit is vrij simpel omdat Spotify op de beurs staat (NYSE:SPOT) dus je kan gewoon zelf even nachecken hoeveel aandelen je krijgt, gooi de helft weg (vanwege belasting) en voila that's it.

En zie ik t goed dat als je naar het kantoor moet reizen, het 2 uur duurt enkel ? Misschien minder files & mooiere natuur 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 09:31

Vagax

Hehe

***members only***
40 vakantiedagen :>

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Orangelights23
@Hmmbob Ik ben verantwoordelijk voor cybersecurity binnen een aantal afdelingen. Het is een flinke organisatie waarbij er verschillende security teams zijn. Ik ben met name met beleid bezig en af en toe voer ik zelf een penetratie test uit. Ook voer ik risk assessments en audits uit en heb ik (heel veel) overleggen met externe stakeholders. Ik rapporteer direct aan de Zweedse CISO en heb inmiddels wat projecten gedraaid met andere vestigingen in het buitenland. Mijn team is op dit moment 6 man groot waarvan ik er 2 direct aanstuur.

@Gervinho Klopt, ik weet wel hoeveel aandelen ik krijg, maar vermogen wordt hier anders belast. Vermogensbelasting is niet aanwezig in Zweden, maar wel groei op vermogen (dus winsten uit investeringen, aandelen enzovoorts). Daarom weet ik dat de actuele waarde varieert tussen de 15 en 20K van wat ik tot nu toe heb gekregen, maar wat ik hier netto aan overhoud weet ik nog niet (volgens mij moet je dus belasting betalen over de koerswinsten, maar ik weet niet hoe dit verder werkt).

Het is 2 uur reizen naar kantoor en weer 2 uur terug, maar dat is dan van deur tot deur 2 uur. Files of woonwijken zoals in Nederland zijn hier bijna niet, behalve wanneer je Stockholm inrijdt. Perfect te doen enkele keer per maand. En mijn thuiskantoor is ook prima, ik kijk uit op een mooi bos waarvan een groot deel op mijn land staat en een groot meer. Thuiswerken is hier de norm, of minimaal een hybride vorm van werken waarbij je en thuis en op locatie werkt. Kan hier wel aan wennen en het zeker aanraden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 21:48
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mattie_333
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-04-2024
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Orangelights23 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:46:
@Hmmbob Ik ben verantwoordelijk voor cybersecurity binnen een aantal afdelingen. Het is een flinke organisatie waarbij er verschillende security teams zijn. Ik ben met name met beleid bezig en af en toe voer ik zelf een penetratie test uit. Ook voer ik risk assessments en audits uit en heb ik (heel veel) overleggen met externe stakeholders. Ik rapporteer direct aan de Zweedse CISO en heb inmiddels wat projecten gedraaid met andere vestigingen in het buitenland. Mijn team is op dit moment 6 man groot waarvan ik er 2 direct aanstuur.

@Gervinho Klopt, ik weet wel hoeveel aandelen ik krijg, maar vermogen wordt hier anders belast. Vermogensbelasting is niet aanwezig in Zweden, maar wel groei op vermogen (dus winsten uit investeringen, aandelen enzovoorts). Daarom weet ik dat de actuele waarde varieert tussen de 15 en 20K van wat ik tot nu toe heb gekregen, maar wat ik hier netto aan overhoud weet ik nog niet (volgens mij moet je dus belasting betalen over de koerswinsten, maar ik weet niet hoe dit verder werkt).

Het is 2 uur reizen naar kantoor en weer 2 uur terug, maar dat is dan van deur tot deur 2 uur. Files of woonwijken zoals in Nederland zijn hier bijna niet, behalve wanneer je Stockholm inrijdt. Perfect te doen enkele keer per maand. En mijn thuiskantoor is ook prima, ik kijk uit op een mooi bos waarvan een groot deel op mijn land staat en een groot meer. Thuiswerken is hier de norm, of minimaal een hybride vorm van werken waarbij je en thuis en op locatie werkt. Kan hier wel aan wennen en het zeker aanraden!
Vet man, heb destijds een gesprek gehad met Facebook maar kreeg het gezin niet zo ver om naar London te gaan en een jaar later naar Seattle. Heeft je vrouw/vriendin al een baan kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
init6 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:58:
[...]

Vet man, heb destijds een gesprek gehad met Facebook maar kreeg het gezin niet zo ver om naar London te gaan en een jaar later naar Seattle. Heeft je vrouw/vriendin al een baan kunnen vinden?
De reden dat ik in Zweden werk ben gaan zoeken, is juist omdat mijn vrouw daar een baan aangeboden kreeg. We hebben nog redelijk jonge kinderen, beiden onder de vijf jaar, dus voor ons was dit een mooie kans. En binnen de cybersecurity zit je ongeveer maximaal 1 dag zonder werk :P Heel toevallig (en heel gaaf) bij Spotify terechtgekomen, maar er waren ook andere bedrijven waar ik bij kon werken in Zweden.

Ik zou het trouwens ook niet vervelend vinden om over een jaartje of 10 of 15 naar de VS te gaan om daar te werken. Met het salaris in mijn vakgebied, of sowieso in de IT-wereld, heb je het geluk dat je genoeg kunt sparen om niet tot je 66e te hoeven werken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:37:
[...]

Leuk bedacht maar kijk eens voor de grap naar de Zweedse funda's. Is soms echt 1/10 van de prijs wat je hier betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26

***members only***
hoe kom je binnen bij een bedrijf als spotify? Ben je extteem goed in je werk of heb je gewoon online een vacature gezocht en gesolliciteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:50

HSG

Orangelights23 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:11:
[...]

Levenskosten zijn wat hoger, maar vergelijkbaar als in Nederland doordat onder andere zorg en onderwijs vele malen goedkoper is. En in Nederland betaal je makkelijk tonnen, meer dan een half miljoen, voor dit soort huizen. Niet zo aangevallen voelen ;) De huisprijzen in Nederland zijn belachelijk hoog. Ik woon nu in de natuur en dat is wat ik mis in Nederland. Het is allemaal hutje mutje in met name de Randstad, waar dat hier niet zo is.
Jij praat over de randstad maar elders in Nederland valt het nog mee. In het noorden kan je nog voor €300.000,- een vrijstaande woning krijgen of tijdens de crisisjaren voor €150.000,-

Zweden is goedkoper qua woning dan Nederland maar dan zit je ook in de middle of nowhere. Daarnaast is het land acht keer groter met maar 10 miljoen inwoners.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 00:14
Members only:

Absoluut geen IT. Ben 3x van branche gewisseld (ondanks dat 'veteranen' in een branche continu zeggen dat dat niet kan..) en 3x van baan. Bij alle banen intern doorgegroeid naar zwaardere functies. In totaal 6 functies gehad.

Mijn advies: ga geen marketing doen! Overschot, en de kans om hoog uit te komen is laag. Voor iedere marketing manager zijn er 100 marketeers die in hun vak blijven hangen. Deel wil dat, deel komt maar niet verder. Het is veel netwerken, veel reputatie, veel politiek. Wat wel enorm leuk is is dat je, als je hoger in de functies komt, steeds meer invloed op organisaties kan uitoefenen. En -dat- is wat ik leuk vind. De organisaties bijsturen, laten groeien, vernieuwen.

[ Voor 5% gewijzigd door Tasma op 02-04-2021 23:54 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Orangelights23
HSG schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:42:
[...]

Jij praat over de randstad maar elders in Nederland valt het nog mee. In het noorden kan je nog voor €300.000,- een vrijstaande woning krijgen of tijdens de crisisjaren voor €150.000,-

Zweden is goedkoper qua woning dan Nederland maar dan zit je ook in de middle of nowhere. Daarnaast is het land acht keer groter met maar 10 miljoen inwoners.
Ik kan niet in Nederland voor 250.000 euro een huis kopen van ruim 170 m2 waar weinig aan gedaan hoefde te worden en 8 hectare grond. En ik woon zeker niet in niemandsland ;)

Als er verdere inhoudelijke vragen zijn over mijn werk die niet gaan over simpele redeneringen over inwoneraantal en andere jaloerse opmerkingen ;), stuur maar een PM!

[ Voor 6% gewijzigd door Orangelights23 op 05-04-2021 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Orangelights23 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:05:
[...]

Ik kan niet in Nederland voor 250.000 euro een huis kopen van ruim 170 m2 waar weinig aan gedaan hoefde te worden en 8 hectare grond. En ik woon zeker niet in niemandsland ;)

Als er verdere inhoudelijke vragen zijn over mijn werk, stuur maar een PM!
Zweden is een stuk groter en er wonen maar 10 miljoen mensen. Dat is niet echt heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Fout, kan weg.

[ Voor 95% gewijzigd door Orangelights23 op 05-04-2021 09:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:29
HSG schreef op zondag 4 april 2021 @ 23:07:
Zweden is een stuk groter en er wonen maar 10 miljoen mensen. Dat is niet echt heel veel.
Dat zegt alleen niet zo veel, al die mensen wonen zwaar geconcentreerd in een paar locaties. De bevolkingsdichtheid van Stockholm is hoger dan Rotterdam/Utrecht.

In Nederland zijn huizen "in the middle of nowhere" (oost-Friesland) ook goedkoop. In Zweden zal dat niet anders zijn, daar is alleen heel veel meer "middle of nowhere".

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

assje schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:17:
[...]

Dat zegt alleen niet zo veel, al die mensen wonen zwaar geconcentreerd in een paar locaties. De bevolkingsdichtheid van Stockholm is hoger dan Rotterdam/Utrecht.

In Nederland zijn huizen "in the middle of nowhere" (oost-Friesland) ook goedkoop. In Zweden zal dat niet anders zijn, daar is alleen heel veel meer "middle of nowhere".
Maar hoeveel kost een woning in Stockholm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:29
HSG schreef op maandag 5 april 2021 @ 10:10:
Deze discussie is/wordt offtopic. Verder was het enige dat ik wilde zeggen dat landelijke bevolkingsdichtheid niet heel veelzeggend is voor verwachtingen woningwaarde.

Maar, om je vraag te beantwoorden, volgens eerste hit op google was dat in 2019 ongeveer €550k. Per m2 woonoppervlakte is Stockholm ook gewoon vergelijkbaar met Amsterdam.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:02
Leuk topic, ook maar eens een duit in het zakje doen.

Members only:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
HSG schreef op maandag 5 april 2021 @ 10:10:
[...]

Er zijn expat cost of living websites waar je een beeld kunt krijgen van de COL van allerlei steden. Deze kun je erbij pakken zodra iemand hier een buitenlands salaris post. Bijvoorbeeld https://www.numbeo.com/co...Amsterdam&city2=Stockholm.

Deze info zou in het TS erbij kunnen wellicht.

[ Voor 5% gewijzigd door Config op 05-04-2021 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Config schreef op maandag 5 april 2021 @ 23:26:
[...]

Er zijn expat cost of living websites waar je een beeld kunt krijgen van de COL van allerlei steden. Deze kun je erbij pakken zodra iemand hier een buitenlands salaris post. Bijvoorbeeld https://www.numbeo.com/co...Amsterdam&city2=Stockholm.

Deze info zou in het TS erbij kunnen wellicht.
COT in Stockholm is vele malen hoger dan een uurtje verder, snap niet hoe mensen huizen kunnen kopen in Stockholm aangezien capital gains flink belast worden hier. De prijzen in jouw link herken ik overigens totaal niet in mijn omgeving - ik woon een uurtje of twee van Stockholm vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Orangelights23 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 08:41:
De prijzen in jouw link herken ik overigens totaal niet in mijn omgeving - ik woon een uurtje of twee van Stockholm vandaan.
Sja pak dan gewoon een andere stad in Zweden, er staan er genoeg: https://www.numbeo.com/co...therlands&country2=Sweden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Orangelights23 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 08:41:
[...]

COT in Stockholm is vele malen hoger dan een uurtje verder, snap niet hoe mensen huizen kunnen kopen in Stockholm aangezien capital gains flink belast worden hier. De prijzen in jouw link herken ik overigens totaal niet in mijn omgeving - ik woon een uurtje of twee van Stockholm vandaan.
Hetzelfde systeem zoals in Nederland. Zweden heeft toch ook de fiscale hefboom om vastgoedbubbel te vergroten (hypothreekrenteaftrek etc)?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-09 12:12
Dames, Heren -- Voor de vragen over het werken & wonen in de EU en EER heb ik pas geleden een topic gestart:

[Discussie & Ervaringen] Werken in de EU

Ik stel voor dat de personen die nog vragen aan @Orangelights23 hebben, in dat topic verder gaan.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-aroq
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01-05-2021
Orangelights23 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:05:
[...]

Als er verdere inhoudelijke vragen zijn over mijn werk die niet gaan over simpele redeneringen over inwoneraantal en andere jaloerse opmerkingen ;), stuur maar een PM!
In stedelijke omgevingen in Zweden is het minstens zo duur als in Nederland (en daar moet je eigenlijk mee vergelijken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Modbreak:Graag weer verder on-topic. Huizenmarkt en zeker die in Zweden is dat niet.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMK1984
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:31
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: HBO Social Work en HBO-V
• Werkervaring: 13jr waarvan 6 jaar als developer
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: R&D Lead
• Werkgever/branche: SaaS gericht op project management , wereldwijd
• (Werk) Locatie(s): Volledig remote, normaal 1x p.w. in Utrecht
• Aantal vakantiedagen*: 25
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: 0min
• Werkdruk: Gemiddeld, wel altijd standby bij eventuele kritieke bugs

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4950
• Vakantiegeld: € 4950
• Bonus, toeslagen, etc: € 120 netto vergoeding voor diverse onkosten
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 64350

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € 0
• Type pensioenregeling / pensioenfonds *** Geen
• Mobiliteit per jaar **** € 11.000 lease budget
• Overige: Aandelen in het bedrijf, percentage wordt deze maand besproken. Destijds gesproken over 10%
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 75350

Vorig jaar in gestapt in een start-up als low code developer. Bedrijf is financiaal heel gezond, mede vanwege het vermogen en ambitie van de eigenaar. Na de eerste investeringsronde komt er een aanzienlijk bedrag binnen om verder te groeien.

Ik ben best tevreden over alles, zeker als de aandelen straks definitief zijn. Echter, ik draag wel de volledige verantwoordelijkheid voor het product, ontwikkeling, support etc. Vroeg me dan ook af in hoeverre dit salaris passend is bij de eindverantwoordelijkheid. Daarnaast komen er dit jaar ook developers bij waar ik leiding aan ga geven.

Wat zou een passend salaris/pakket zijn volgens jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Nja, aangezien het een startup is zal het eigenlijk grotendeels op je aandelenpakket hangen... Je basissalaris is niet gek voor een kleine toko - als je door de ontbrekende pensioen inleg heen kijkt.

Dat er groei zal mogen volgen lijkt me evident maar hoeveel..... Dat is echt lastig te zeggen.

[ Voor 25% gewijzigd door Hmmbob op 06-04-2021 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

JMK1984 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 22:36:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: HBO Social Work en HBO-V
• Werkervaring: 13jr waarvan 6 jaar als developer
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: R&D Lead
• Werkgever/branche: SaaS gericht op project management , wereldwijd
• (Werk) Locatie(s): Volledig remote, normaal 1x p.w. in Utrecht
• Aantal vakantiedagen*: 25
• Reistijd**: 0min
• Werkdruk: Gemiddeld, wel altijd standby bij eventuele kritieke bugs

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4950
• Vakantiegeld: € 4950
• Bonus, toeslagen, etc: € 120 netto vergoeding voor diverse onkosten
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 64350

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € 0
• Type pensioenregeling / pensioenfonds *** Geen
• Mobiliteit per jaar **** € 11.000 lease budget
• Overige: Aandelen in het bedrijf, percentage wordt deze maand besproken. Destijds gesproken over 10%
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 75350

Vorig jaar in gestapt in een start-up als low code developer. Bedrijf is financiaal heel gezond, mede vanwege het vermogen en ambitie van de eigenaar. Na de eerste investeringsronde komt er een aanzienlijk bedrag binnen om verder te groeien.

Ik ben best tevreden over alles, zeker als de aandelen straks definitief zijn. Echter, ik draag wel de volledige verantwoordelijkheid voor het product, ontwikkeling, support etc. Vroeg me dan ook af in hoeverre dit salaris passend is bij de eindverantwoordelijkheid. Daarnaast komen er dit jaar ook developers bij waar ik leiding aan ga geven.

Wat zou een passend salaris/pakket zijn volgens jullie?
Ik zou eerst concentreren op een pensioen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Salaris lijkt me prima overleefbaar, even afhankelijk van of die aandelen van 10% ook echt materialiseren.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoidnl
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-08 13:32

Paranoidnl

denkt teveel na over kippen

Ik probeer voor mezelf een beetje een indicatie te krijgen van de mogelijkheden die ik heb om over mijn loon te onderhandelen. initiele loon bij indiensttreding was gestoeld op puur lokale IT met klein beetje werk voor de internationale kant, dit is ondertussen flink uit de hand gelopen en naar mijn idee niet meer representatief voor mijn loon.

we vallen wel onder CAO dus ik wil kijken of we opnieuw kunnen inschalen.

wat zou volgens jullie een representatief salaris zijn?

Members only:

Who are we to question why the chicken crosses the road?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-09 12:12
Members only:

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• koentje115
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04-2023
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Members only:

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentje115
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Members only:

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentje115
Members only:

[ Voor 43% gewijzigd door koentje115 op 08-04-2021 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Kan je de locatie misschien iets meer specificeren? Die is namelijk nogal van invloed op je cost-of-living en past voor een goed vergelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koentje115
Hmmbob schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:44:
Kan je de locatie misschien iets meer specificeren? Die is namelijk nogal van invloed op je cost-of-living en past voor een goed vergelijk.
Members only:

[ Voor 13% gewijzigd door koentje115 op 08-04-2021 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfol
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:11
Lees al maanden mee en vond na laatste salarisverhoging het wel tijd worden om ook mijn bijdrage te leveren.
Vooral blij dat ook zonder relevante opleiding je ver genoeg kan komen met een prima salaris.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
offtopic:
Costco FTW :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:49
Tylen schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 22:45:
[...]

Ik zou eerst concentreren op een pensioen .
Waarom? Aandelen zijn toch een vorm van pensioen? Ik zit eigenlijk in een extreem vergelijkbare situatie, bijna hetzelfde salaris, maar ik heb 2% aandelen omdat er al >1miljoen aan geld in het bedrijf zit.

Ik heb die discussie destijds ook intern moeten voeren bij groot bedrijf die pensioeninleg had verplicht, die was er zo zwaar van overtuigd dat zij het beter konden. Ondertussen staan zij al 10 jaar stil en wordt de verplichte inleg als maar hoger, en doen mijn aandelen het prima. Ik stap wel weer in een pensioenfonds als de boomer-generatie het loodje heeft gelegd, en de pot leeg is. Er wordt zo veel meer uitgehaald dan ingelegd, dat is niet sustainable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjonSaus
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 20:44
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:37

Zenix

BOE!

Zebby schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:29:
[...]

Waarom? Aandelen zijn toch een vorm van pensioen? Ik zit eigenlijk in een extreem vergelijkbare situatie, bijna hetzelfde salaris, maar ik heb 2% aandelen omdat er al >1miljoen aan geld in het bedrijf zit.

Ik heb die discussie destijds ook intern moeten voeren bij groot bedrijf die pensioeninleg had verplicht, die was er zo zwaar van overtuigd dat zij het beter konden. Ondertussen staan zij al 10 jaar stil en wordt de verplichte inleg als maar hoger, en doen mijn aandelen het prima. Ik stap wel weer in een pensioenfonds als de boomer-generatie het loodje heeft gelegd, en de pot leeg is. Er wordt zo veel meer uitgehaald dan ingelegd, dat is niet sustainable.
Die aandelen zijn vermogen die je kan gebruiken als pensioen. Maar het is geen pensioen. Als je geen enkele vorm van pensioen hebt bij een werkgever is het wel verstandig om zelf pensioen op te bouwen en daarbij gebruik te maken van de fiscale voordelen. Als je geen gebruik wilt maken van de fiscale voordelen, dan mag dat ook natuurlijk, maar dat is niet verstandig.

Het grote Pensioen topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

En weer een update :)

Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door spartacusNLD op 09-04-2021 09:07 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takkenjong
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 18:57
Ik begin binnenkort bij een nieuwe werkgever:

Members only:

Best netjes denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
takkenjong schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:17:

***members only***

Weet je ook al op grote lijnen wat je gaat doen? Business Intelligence Consultant is een brede term, ik ken mensen die heel de dag aan het programmeren waren in obscure eigen ontwikkelde applicaties tot project managers die ook deze titel droegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• takkenjong
Orangelights23 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 13:05:
[...]

Weet je ook al op grote lijnen wat je gaat doen? Business Intelligence Consultant is een brede term, ik ken mensen die heel de dag aan het programmeren waren in obscure eigen ontwikkelde applicaties tot project managers die ook deze titel droegen.
Een stuk datawarehousing icm met power BI. Met name aangehaakt op het dynamics platform. Voor een deel bestaat mijn functie ook uit presales :), dus demo's geven en PoC's maken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:09

***members only***

Dus de eerste twee dagen dat je ziek bent neem je een dag vrij? Of je gaat lekker snotterend naar kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:53

Secsytime

Automagisch

Lightning89 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:11:
[...]

Dus de eerste twee dagen dat je ziek bent neem je een dag vrij? Of je gaat lekker snotterend naar kantoor.
Gewoon ziek naar je werk gaan en al je collega's aansteken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Lightning89 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:11:
[...]
Secsytime schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:23:
[...]
Het is geen ongebruikelijke constructie. Misschien discutabel, maar zeker een die bij veel meer bedrijven voor komt. De gedachte er achter hoef ik neem ik aan niet uit te leggen. :) (Het is ook eerder bedoeld als beloning weinig ziek te zijn, dan als straf voor als je je wél een keer ziek meld.)

[ Voor 8% gewijzigd door unezra op 09-04-2021 14:30 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:09
unezra schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:29:
[...]

[...]

Het is geen ongebruikelijke constructie. Misschien discutabel, maar zeker een die bij veel meer bedrijven voor komt. De gedachte er achter hoef ik neem ik aan niet uit te leggen. :) (Het is ook eerder bedoeld als beloning weinig ziek te zijn, dan als straf voor als je je wél een keer ziek meld.)
Zeer discutabel zeker met corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Secsytime schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:23:
[...]
In dat kader is het aangeboden pakket te matig voor de risico's die je loopt ;)

(@takkenjong Nee hoor lijkt me een keurig pakket :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Lightning89 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:30:
[...]
Zeer discutabel zeker met corona.
Want als je positief getest bent, kun je per definitie niet werken?

In feite zijn het in dit geval, als ik het zo lees, 2 dagen *extra*, die je niet krijgt als je je ziek meld. Onder aan de streep blijven er altijd 25 26 verlofdagen over. 5 6 méér dan het wettelijk minimum van (bij 40 uur), 20 dagen.

[ Voor 2% gewijzigd door unezra op 09-04-2021 14:34 . Reden: Correctie. 5 --> 6 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft weinig met ziek zijn te maken, meer met aanwezigheid. (Ziek aan het werk gaan maakt je niet opeens niet ziek ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:33:
[...]

Het heeft weinig met ziek zijn te maken, meer met aanwezigheid. (Ziek aan het werk gaan maakt je niet opeens niet ziek ofzo)
Dit inderdaad, volgens mij word je betaald om werk te doen, niet om aanwezig te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Ik vind het bij standaard 6 dagen bovenwettelijk verlof, denk ik wel verdedigbaar.
Het is het verschil tussen 6 of 8 dagen bovenwettelijk.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-09 08:22
Ik vind het per definitie niet verdedigbaar. Het is een teken van wantrouwen naar je werknemers toe. Kennelijk vertrouw je je mensen niet en dus probeer je ze te stimuleren geen 'onterechte' ziektedagen op te nemen. Met als gevolg dat iedereen snotterend naar kantoor komt. Hopelijk zorgt de huidige pandemie er in ieder geval voor dat dat niet meer zo vaak voor komt.

Je kunt ook gewoon je medewerkers vertrouwen en er van uit gaan dat iedereen zich gewoon netjes ziek meldt als hij/zij ziek is. Dan heb je deze rare constructies ook niet nodig. Die enkele rotte vis die er bij zit, schrik je er toch niet mee af en iedereen die het netjes wil doen wordt daarmee ook niet verkeerd gestimuleerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:54
millerman_sf schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:40:
Die enkele rotte vis die er bij zit, schrik je er toch niet mee af en iedereen die het netjes wil doen wordt daarmee ook niet verkeerd gestimuleerd.
Die meldt zich een keer vaker ziek, blijft links en rechts eens een dagje langer ziek en heeft die 2 dagen vakantie ruim terugverdiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

millerman_sf schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:40:
Ik vind het per definitie niet verdedigbaar. Het is een teken van wantrouwen naar je werknemers toe. Kennelijk vertrouw je je mensen niet en dus probeer je ze te stimuleren geen 'onterechte' ziektedagen op te nemen. Met als gevolg dat iedereen snotterend naar kantoor komt. Hopelijk zorgt de huidige pandemie er in ieder geval voor dat dat niet meer zo vaak voor komt.

Je kunt ook gewoon je medewerkers vertrouwen en er van uit gaan dat iedereen zich gewoon netjes ziek meldt als hij/zij ziek is. Dan heb je deze rare constructies ook niet nodig. Die enkele rotte vis die er bij zit, schrik je er toch niet mee af en iedereen die het netjes wil doen wordt daarmee ook niet verkeerd gestimuleerd.
2 dingen:

- Het gaat om ziekmeldingen, niet om naar kantoor komen. Niet om aanwezigheid dus. (Ga ik in dit geval vanuit. Ik ken de situatie verder niet, maar dat is het meest aannemelijke.)
- In de basis is het geen straf, maar een incentive.

Ja, het kent zijn beperkingen, ik weet ook niet zeker of ik het verdedigbaar vind of niet, tegelijkertijd, het gaat om 2 bovenwettelijke verlofdagen bovenop de 6 die er sowieso al zijn, bij een salaris dat flink boven modaal is.

Er zijn wat mij betreft zowel voors als tegens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
unezra schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:50:
[...]
- In de basis is het geen straf, maar een incentive.[...]
Is het glas halfvol of halfleeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

unezra schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:33:
[...]

Want als je positief getest bent, kun je per definitie niet werken?
Als je positief getest bent, moet je thuisblijven, ja. Is pas een dik jaar zo, hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:12
[...]

[...]

Alsof ziek zijn een keuze is. Dat het gebeurd, ja. Maar het is natuurlijk een uitermate verwerpelijke manier van handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20

Sport_Life

Solvitur ambulando

***members only***

Dus je hebt weinig vakantiedagen, en als je 2 dagen ziek bent nog minder?!
Ik vind die 2 dagen geen bonus, ik vind de standaard enorm laag (obv 40u zonder adv etc).

Salaris is wel ok :).

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 09-04-2021 18:30 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Sport_Life schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:20:
[...]

Ik vind die 2 dagen geen bonus, ik vind de standaard enorm laag (obv 40u zonder adv etc).

Uhm.
26 is niet weinig. Het is 6 dagen bovenwettelijk.
Wettelijk is 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Mr. Awesome schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:43:
[...]
Als je positief getest bent, moet je thuisblijven, ja. Is pas een dik jaar zo, hoor. ;)
Thuis blijven != niet werken.

Ja, je moet thuis blijven maar in een hoop functies, kun je thuis meer dan prima je werk voortzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

psychodude schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:14:
[...]

Alsof ziek zijn een keuze is. Dat het gebeurd, ja. Maar het is natuurlijk een uitermate verwerpelijke manier van handelen.
Welnee.
Het is in veel bedrijven volstrekt normaal.

Bij 22 dagen waarvan 2 als je niet ziek bent en een ander salaris had ik het vreemd gevonden. Bij 26 dagen (6 bovenwettelijk), die 28 kunnen worden als je niet ziek bent (8 dagen bovenwettelijk), vind ik het niet een heel bijzondere maatregel.

Of ik het er mee eens ben weet ik niet, maar ik vind het lang niet zo zwart wit als jij en anderen hier roepen. "Uitermate verwerpelijk" vind ik een wel heel ver gaande uitspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
unezra schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:39:
[...]

Uhm.
26 is niet weinig. Het is 6 dagen bovenwettelijk.
Wettelijk is 20.
Of het veel of weinig gevonden wordt is een mening, maar rond de 25 is in ieder geval heel veel voorkomend :P

@Sport_Life heeft het dubbele daarvan, als ik z'n post van oktober 2020 mag geloven, maar dat vind ik bijzonder veel, vergeleken met het gemiddelde. Meer dan 30 vakantiedagen zie je vrij weinig voorbij komen hier. Maar als je er 50 gewend bent, dan klinkt 26 natuurlijk wel als heel weinig :+

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 09-04-2021 18:44 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Hahn schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:42:
[...]
Of het veel of weinig gevonden wordt is een mening, maar rond de 25 is in ieder geval heel veel voorkomend :P
25 dagen lijkt in de ICT iig wel redelijk de norm te zijn.
Wat mensen hier lijken te vergeten, is dat het wettelijk verlof maar 20 dagen is bij 40 uur.
(De officiële regel is 4x het aantal uur dat je per week werkt.) De rest is bovenwettelijk.

https://www.rijksoverheid...akantiedagen-heb-ik-recht
@Sport_Life heeft het dubbele daarvan, als ik z'n post van oktober 2020 mag geloven, maar dat vind ik bijzonder veel, vergeleken met het gemiddelde. Meer dan 30 vakantiedagen zie je vrij weinig voorbij komen hier. Maar als je er 50 gewend bent, dan klinkt 26 natuurlijk wel als heel weinig :+
Ik had er ook iets van 39. Want 40 uur werken terwijl ik een contract voor 38 uur had.
Maar de vertaalslag is anders. Ik had gewoon 25 verlof- en 13 ATV dagen, maakt in totaal 39 dagen.

Met een contract van 36 uur waarbij je 40 uur werkt kom je in totaal op een dag of 53 uit. Alleen ook daar, dat is 25 verlofdagen (waarvan 5 bovenwettelijk) en 28 dagen ATV.

25 dagen bij 40 uur is een heel normaal aantal en die genoemde 2 dagen, zijn *extra* dagen als beloning voor het je niet ziek melden. Ik vind dat wezenlijk anders dan het wettelijk verlof en 2 dagen als je je een jaar niet ziek meld. (In dit geval gaat het zelfs om 26 dagen, 1 dag boven wat in deze beroepsgroep modaal lijkt te zijn.)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:12
unezra schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:42:
[...]

Welnee.
Het is in veel bedrijven volstrekt normaal.

Bij 22 dagen waarvan 2 als je niet ziek bent en een ander salaris had ik het vreemd gevonden. Bij 26 dagen (6 bovenwettelijk), die 28 kunnen worden als je niet ziek bent (8 dagen bovenwettelijk), vind ik het niet een heel bijzondere maatregel.

Of ik het er mee eens ben weet ik niet, maar ik vind het lang niet zo zwart wit als jij en anderen hier roepen. "Uitermate verwerpelijk" vind ik een wel heel ver gaande uitspraak.
Het is in veel bedrijven ook 'normaal' om toestemming te moeten vragen om naar het toilet te mogen.

Het straffen van mensen voor iets dat buiten hun macht ligt, sterker nog, om iets dat zij überhaupt niet zullen willen is gewoonweg een verwerpelijke manier van handelen. Ik kan er gewoonweg niet bij dat er ook maar iemand is die dit soort werkwijze ook maar enigszins goed tracht te praten.

Bovenwettelijke dagen doet daar verder gewoonweg niets aan af. Aan het eind van de dag straf je gewoonweg de medewerkers die het ongenoegen hebben om ziek te worden. Ook stimuleert het een erg ongezonde mentaliteit om met potentieel besmettelijke ziekten lekker op het werk te verschijnen.

39 graden koorts, hoest de longen uit je lijf? Lekker in die kantoortuin gaan zitten en de rest infecteren. Voor het verstandige, thuis blijven, wordt je tenslotte afgestraft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Pst volgens mij is dit een topic om salarissen te posten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

psychodude schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:03:
[...]
Het is in veel bedrijven ook 'normaal' om toestemming te moeten vragen om naar het toilet te mogen.

Het straffen van mensen voor iets dat buiten hun macht ligt, sterker nog, om iets dat zij überhaupt niet zullen willen is gewoonweg een verwerpelijke manier van handelen. Ik kan er gewoonweg niet bij dat er ook maar iemand is die dit soort werkwijze ook maar enigszins goed tracht te praten.

Bovenwettelijke dagen doet daar verder gewoonweg niets aan af. Aan het eind van de dag straf je gewoonweg de medewerkers die het ongenoegen hebben om ziek te worden. Ook stimuleert het een erg ongezonde mentaliteit om met potentieel besmettelijke ziekten lekker op het werk te verschijnen.

39 graden koorts, hoest de longen uit je lijf? Lekker in die kantoortuin gaan zitten en de rest infecteren. Voor het verstandige, thuis blijven, wordt je tenslotte afgestraft.
Je hebt wat ik eerder heb geschreven óf niet goed gelezen óf niet goed begrepen óf allebei. :)
Daar laat ik het verder ook bij. Ik heb genoeg gezegd over dit onderwerp.

[ Voor 3% gewijzigd door unezra op 09-04-2021 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Vorkie schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:06:
Pst volgens mij is dit een topic om salarissen te posten toch?
Salarissen en arbeidsvoorwaarden en daar een oordeel over...
That is, volgens mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

psychodude schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:03:
[...]

Mijn vorige werkgever had ook een bonus bij niet-ziek zijn. Ik dacht 200-300 euro per jaar, ongeacht salaris. Gelijk aan 2 vakantiedagen voor een modaal inkomen. Dus het is voor de koffiejuf interessanter dan voor de CEO :P.
Maargoed in de praktijk zag je gewoon dat mensen zich toch wel ziek melden als ze dat zijn. Het is niet zo dat er iedere dag iemand met griep rondliep ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hahn schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:42:
[...]

Het aantal vakantiedagen klopt inderdaad nog steeds. Salaris klopt niet meer :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ex87
  • Laatst online: 19-09 11:30
Vandaag m'n compensatie gesprek weer gehad

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: MBO 4
• Werkervaring: ~14 jaar
• (Woon) Locatie: Central Coast, California

2. Wat doe je:
• Functie: Senior Systems Development Engineer
• Werkgever/branche: Grote boeken winkel ;)
• (Werk) Locatie(s): Central Coast, California
• Aantal vakantiedagen: 29 per jaar
• Gewerkte uren/week: 40/50 (ligt een beetje aan de week)
• Reistijd: 20 min naar kantoor, maar nu al een jaartje 0
• Werkdruk: Gemiddeld hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): $ 11,250 / 9500 (ligt aan de koers)
• Vakantiegeld: € n/a
• Bonus, toeslagen, etc: € Aandelen, de hoeveelheid verschilt per jaar maar de target is $150k per jaar
• Dertiende/veertiende maand: € n/a
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € De target compensatie ligt voor dit jaar op $290k maar, met de koers van vandaag is het ~$310k

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € de eerste 5% wordt met 2.5% aangevuld, dus ik leg b.v 500 in, en dan mijn werkgever 250, dit zit in een 401k.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: 401k
• Mobiliteit per jaar: € n/a
• Overige: laptop, internet vergoeding, telefoon vergoeding, visum hulp, volledig betaalde ziektekosten, en verhuis hulp/vergoeding wanneer nodig.

Bij ons kan je max $166k base pay verdienen per jaar, en daarna zit het allemaal in de aandelen die dus weer super afhankelijk zijn van de koers. Voor nu blijven we zeker nog een jaar in de US en wat er daarna gebeurd ligt een beetje aan m'n greencard procedure :P

Voor het volledige cost of living beeld: Ik kan momenteel tussen de $150k en $200k sparen per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• takkenjong
Sport_Life schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:20:
[...]

Ik kan er wel 5 bijkopen in januari :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 20:10
ex87 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:54:
Vandaag m'n compensatie gesprek weer gehad

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: MBO 4
• Werkervaring: ~14 jaar
• (Woon) Locatie: Central Coast, California

2. Wat doe je:
• Functie: Senior Systems Development Engineer
• Werkgever/branche: Grote boeken winkel ;)
• (Werk) Locatie(s): Central Coast, California
• Aantal vakantiedagen: 29 per jaar
• Gewerkte uren/week: 40/50 (ligt een beetje aan de week)
• Reistijd: 20 min naar kantoor, maar nu al een jaartje 0
• Werkdruk: Gemiddeld hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): $ 11,250 / 9500 (ligt aan de koers)
• Vakantiegeld: € n/a
• Bonus, toeslagen, etc: € Aandelen, de hoeveelheid verschilt per jaar maar de target is $150k per jaar
• Dertiende/veertiende maand: € n/a
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € De target compensatie ligt voor dit jaar op $290k maar, met de koers van vandaag is het ~$310k

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € de eerste 5% wordt met 2.5% aangevuld, dus ik leg b.v 500 in, en dan mijn werkgever 250, dit zit in een 401k.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: 401k
• Mobiliteit per jaar: € n/a
• Overige: laptop, internet vergoeding, telefoon vergoeding, visum hulp, volledig betaalde ziektekosten, en verhuis hulp/vergoeding wanneer nodig.

Bij ons kan je max $166k base pay verdienen per jaar, en daarna zit het allemaal in de aandelen die dus weer super afhankelijk zijn van de koers. Voor nu blijven we zeker nog een jaar in de US en wat er daarna gebeurd ligt een beetje aan m'n greencard procedure :P

Voor het volledige cost of living beeld: Ik kan momenteel tussen de $150k en $200k sparen per jaar.
Zo, absurde bedragen.. vooral de stock compensation. Zou je met dit soort bedragen niet gewoon na 5 jaar ploeteren lekker FIRE willen zijn in NL? Of bevalt het leven in de VS te goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ab78
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 28-02-2023
unezra schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:51:
[...]

Wat mensen hier lijken te vergeten, is dat het wettelijk verlof maar 20 dagen is bij 40 uur.
(De officiële regel is 4x het aantal uur dat je per week werkt.) De rest is bovenwettelijk.

https://www.rijksoverheid...akantiedagen-heb-ik-recht

[...]

Ik had er ook iets van 39. Want 40 uur werken terwijl ik een contract voor 38 uur had.
Maar de vertaalslag is anders. Ik had gewoon 25 verlof- en 13 ATV dagen, maakt in totaal 39 dagen.

Met een contract van 36 uur waarbij je 40 uur werkt kom je in totaal op een dag of 53 uit. Alleen ook daar, dat is 25 verlofdagen (waarvan 5 bovenwettelijk) en 28 dagen ATV.

25 dagen bij 40 uur is een heel normaal aantal en die genoemde 2 dagen, zijn *extra* dagen als beloning voor het je niet ziek melden. Ik vind dat wezenlijk anders dan het wettelijk verlof en 2 dagen als je je een jaar niet ziek meld. (In dit geval gaat het zelfs om 26 dagen, 1 dag boven wat in deze beroepsgroep modaal lijkt te zijn.)
Ik had dat ook bij erm voormalige werkgever in Rotterdam :)

Ik had zelfs 19 adv dagen, konden we verkopen in ruil voor 8% loonsverhoging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
unezra schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:51:
[...]

Het is gewoon een arbeidsvoorwaarde waarover je kan onderhandelen net zoals salaris. Beide hebben een wettelijk minimum, rest is vrij in te vullen.

Ik heb ooit gewoon extra vakantiedagen onderhandeld, m’n collega’s hadden er 26, ik 30 :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Mijn vrouw heeft ook extra vakantiedagen gevraagd toen loonsverhoging er niet in zat. Was ze zelf blijer mee, en als je het doorrekende was het nog gunstiger ook ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Oogje schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:38:
[...]

Het is gewoon een arbeidsvoorwaarde waarover je kan onderhandelen net zoals salaris. Beide hebben een wettelijk minimum, rest is vrij in te vullen.

Ik heb ooit gewoon extra vakantiedagen onderhandeld, m’n collega’s hadden er 26, ik 30 :)
Tenzij het vastgelegd staat in de CAO en je daar niet van af mag wijken.. Dan kan het dus alleen beter dan CAO, maar kan je bijv. niet over ADV onderhandelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Serenaii
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-09 15:59

ZIE HIER MIJN SITUATIE 2017:

Serenaii in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13)"

ZIE HIER MIJN SITUATIE 2020:

Serenaii in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)"

Weer een update omdat ik van rol gewisseld ben.. Ik voel me beter in een rol waar ik kan coachen en het team kan aansturen. Vorig jaar in Mei, schreef ik hier dat ik hoopte te promoveren naar technical lead, wat nu ook gebeurd is *O*
Bedrijf waar ik voor werk is een F500, en de gemiddelde engineers komen weg bij bijv. Google / Microsoft, waar ik ook gewerkt heb voor een tijdje, vandaar deels de hogere salarissen.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: Geen, middelbaar niet afgemaakt, daar VMBO-KGT gedaan, vandaar m'n verschrikkelijke nederlandse taalkunsten |:(
• Werkervaring: 6-7 jaar
• (Woon) Locatie: South Wales

2. Wat doe je:
• Functie: Technical Lead
• Werkgever/branche: IT
• (Werk) Locatie(s): Remote
• Aantal vakantiedagen: 35
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd**: 0
• Werkdruk: Laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €7679 (6666 GBP)
• Vakantiegeld: €0
• Bonus, toeslagen, etc: 10% bonus + 15% partnership, profit sharing en wat andere bonussen
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €107,510 (93,333 GBP)

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 5%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Fonds, extern
• Mobiliteit per jaar: Alles vergoed, hotels, treinen, taxis
• Overige: Gratis eten, telefoon, macbook, opleidingen, jaarlijkse team vakanties, om de 3 jaar een maand sabbatical extra
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €107,510 (93,333 GBP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominicnzl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-06 10:12
Dan ben je wel als een raket gegaan, van te weinig verdienen voor een junior rol in drie jaar naar FANG salaris

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Serenaii
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-09 15:59
dominicnzl schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:20:
Dan ben je wel als een raket gegaan, van te weinig verdienen voor een junior rol in drie jaar naar FANG salaris
Ja, ik ben in eind 2017 gewisseld naar een baan bij een bedrijf die een SaaS ontwikkelde. Daar ben ik tot mid 2018 gebleven, toen ben ik naar de VS verhuisd om daar voor Amazon in Seattle te werken, een vriend van mij werkte daar, dus zo ben ik er een beetje ingerold.. Rond die tijd was Amazon ook druk aan het recruiten voor veel nieuwe projecten. Dat was een kort contract, daarna bij Microsoft gekomen voor 3 maand waar ik aan Hololens gewerkt heb, en toen ben ik door een van de directeuren weggehaald om bij z'n nieuwe startup te gaan werken. Dat heb ik tot mid 2019 gedaan, en toen ben ik naar Engeland verhuisd om bij m'n huidige bedrijf te gaan werken. Het constant switchen van banen heeft geholpen, maar dit is meer omdat ik een grote spons ben en steeds meer wil leren, dus vaak switch ik van werkgever als ik het gevoel begin te krijgen dat er niks meer te leren valt. En eerlijk gezegt, het Amerikaanse bedrijfsleven is niks voor mij 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Serenaii op 10-04-2021 14:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ex87
  • Laatst online: 19-09 11:30
Batata007 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:22:
[...]

Zo, absurde bedragen.. vooral de stock compensation. Zou je met dit soort bedragen niet gewoon na 5 jaar ploeteren lekker FIRE willen zijn in NL? Of bevalt het leven in de VS te goed?
Ja, dat zijn onze 2 mogelijke plannen nu:

- of we mogen blijven -> ik werk nog een jaar of 7 en ben hier FIRE
- Of we gaan terug over 4/5 jaar -> zijn FIRE en ik werk nog wel maar meer.. echt alleen maar leuke projecten etc

Het was ook wel 1 van de motivaties om hier heen te gaan, ik deed hetzelfde werk in de EU maar kreeg minder betaald dus waarom dan niet een paar jaar US, sneller FIRE zijn en een mooi avontuur gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de-snader
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:58
Members only:

Canon Eos 77D | Canon 50mm 1.8 | Canon 18-55 mm IS STM | Canon 55-250mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-08 18:27
Serenaii schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:29:
[...]

Ja, ik ben in eind 2017 gewisseld naar een baan bij een bedrijf die een SaaS ontwikkelde. Daar ben ik tot mid 2018 gebleven, toen ben ik naar de VS verhuisd om daar voor Amazon in Seattle te werken, een vriend van mij werkte daar, dus zo ben ik er een beetje ingerold.. Rond die tijd was Amazon ook druk aan het recruiten voor veel nieuwe projecten. Dat was een kort contract, daarna bij Microsoft gekomen voor 3 maand waar ik aan Hololens gewerkt heb, en toen ben ik door een van de directeuren weggehaald om bij z'n nieuwe startup te gaan werken. Dat heb ik tot mid 2019 gedaan, en toen ben ik naar Engeland verhuisd om bij m'n huidige bedrijf te gaan werken. Het constant switchen van banen heeft geholpen, maar dit is meer omdat ik een grote spons ben en steeds meer wil leren, dus vaak switch ik van werkgever als ik het gevoel begin te krijgen dat er niks meer te leren valt. En eerlijk gezegt, het Amerikaanse bedrijfsleven is niks voor mij 8)7
Mag ik vragen wat je niet beviel aan het Amerikaanse bedrijfsleven? Wil zelf altijd nog een keer die kant op, maar moet zeggen dat er ook genoeg mensen zijn die me daar hebben willen uitpraten over the years :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste lezers van dit forum ik heb het volgende aanbod gekregen, wat vinden jullie hiervan akkoord gaan?

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: HBO Business IT & Management
• Werkervaring: ~1 jaar (2 stages van ongeveer 6 maanden)
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Project Management Officer (PMO)
• (Werk) Locatie(s): Verschilt momenteel thuis
• Aantal vakantiedagen*: 34
• Reistijd**: 30 minuten enkele reis (momenteel 0 minuten)
• Werkdruk: Geen idee nog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2277 binnen een jaar naar 2677
• Vakantiegeld: € 2276 binnen een jaar naar 2.675,92
• Bonus, toeslagen, etc: € 569,25 binnen een jaar naar 669,25
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 30.169,25 binnen een jaar naar 35.469,17

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € 1.174,93
• Type pensioenregeling / pensioenfonds Geen idee
• Mobiliteit per jaar: OV, lease auto (€ 625 * 12 = 7500 )
• Overige: 360 per jaar
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 12.274,93

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2021 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:12:
Beste lezers van dit forum ik heb het volgende aanbod gekregen, wat vinden jullie hiervan akkoord gaan?

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: HBO Business IT & Management
• Werkervaring: ~1 jaar (2 stages van ongeveer 6 maanden)
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Project Management Officer (PMO)
• (Werk) Locatie(s): Verschilt momenteel thuis
• Aantal vakantiedagen*: 34
• Reistijd**: 30 minuten enkele reis (momenteel 0 minuten)
• Werkdruk: Geen idee nog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2277
• Vakantiegeld: € 2276
• Bonus, toeslagen, etc: € 569,25
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 30.169,25

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € 1.174,93
• Type pensioenregeling / pensioenfonds Geen idee
• Mobiliteit per jaar: OV, lease auto (€ 625 )
• Overige: 360 per jaar
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 2.159,93
Overheid? Zo niet, dan denk ik dat het prima is om hier 1-2 jaar ervaring op te doen en daarna weg gaan. Salaris is een beetje karig, maar als je daar de mogelijkheid krijgt om je snel te ontwikkelen..

Als het bij de overheid is, zou ik even verder kijken.
Pagina: 1 ... 84 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.