Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wel of geen leaseauto. 625 euro per jaar? Lijkt me geen leaseauto. Dan vind ik 2200 euro voor de randstad wel aan de lage kant. Stages zou ik trouwens geen werkervaring willen noemen.

Eerste jaren is je salaris niet het belangrijkste.. Hoe kan je veel ervaring opdoen en groeien. Dat telt meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan veel ervaring opdoen:

-Doorgroei mogelijkheden
-Volgen van opleidingen & cursussen
-Werken in het buitenland

Met betrekking tot de lease auto heb ik nog geen keuze gemaakt of ik dat wil, maar neig momenteel naar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is geen overheid. Veel mogelijkheden om mijzelf te ontwikkelen:

-Opleidingen en cursussen
-Doorgroeimogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11:44
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:12:
Beste lezers van dit forum ik heb het volgende aanbod gekregen, wat vinden jullie hiervan akkoord gaan?
Het salaris is wel een beetje karig. Waarschijnlijk krijg je het +1 jaar salaris meteen voorgeschoteld om het nog een beetje aantrekkelijk te maken. Echter als je ergens anders start met 2500 dan kan je na een jaar ook op > 2900 zitten. Maargoed, salaris is niet het enige wat belangrijk is. Veel leren, kansen krijgen & door groeien is belangrijker als je start.
Verder zit er wel een leasebudget bij. Als je al graag een auto wilde dan is dat ook wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Verwijderd schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:29:
Wel of geen leaseauto. 625 euro per jaar? Lijkt me geen leaseauto. Dan vind ik 2200 euro voor de randstad wel aan de lage kant. Stages zou ik trouwens geen werkervaring willen noemen.

Eerste jaren is je salaris niet het belangrijkste.. Hoe kan je veel ervaring opdoen en groeien. Dat telt meer.
Er staat €625,- per maand en dát is voor een instapfunctie, helemaal geen beroerd leasebedrag.
Opgeteld is het package niet zo karig.
retoohs schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:57:
[...]
Het salaris is wel een beetje karig. Waarschijnlijk krijg je het +1 jaar salaris meteen voorgeschoteld om het nog een beetje aantrekkelijk te maken. Echter als je ergens anders start met 2500 dan kan je na een jaar ook op > 2900 zitten. Maargoed, salaris is niet het enige wat belangrijk is. Veel leren, kansen krijgen & door groeien is belangrijker als je start.
Verder zit er wel een leasebudget bij. Als je al graag een auto wilde dan is dat ook wat waard.
Of, als dat mogelijk is, voor dat bedrag privé een auto rijden.

Het is 2021, bij de meeste bedrijven heb je die keuze. In feite moet je het dan voor een deel meetellen als salaris, waarmee het totale package volgens mij prima is voor een starter zonder werkervaring.
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:48:
Kan veel ervaring opdoen:

-Doorgroei mogelijkheden
-Volgen van opleidingen & cursussen

Met betrekking tot de lease auto heb ik nog geen keuze gemaakt of ik dat wil, maar neig momenteel naar wel.
Reken het goed uit.

Leaseauto is in de regel financieel niet altijd even aantrekkelijk én je zit meestal vast aan een contract. Gevalltje kleine letters HEEL goed lezen. Voor je het weet ga jij na een jaar weg en mag je óf een smak geld aan je ex-werkgever betalen óf zit je met een leaseauto die mee moet naar je volgende werkgever.

(Voor mij is het een dwingende reden geen leaseauto te willen in welke functie dan ook. Ik koop mijn eigen auto wel.)

[ Voor 65% gewijzigd door unezra op 12-04-2021 09:21 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:00
Een lease-auto kost net zo goed geld als elke andere auto. Ik vind het niet zonder meer een secundaire arbeidsvoorwaarde en het leasebedrag optellen als onderdeel van je totale compensatie lijkt me dan ook niet logisch, aangezien je natuurlijk elke maand forse bijtelling moet betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:53

Secsytime

Automagisch

unezra schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:14:
[...]

Er staat €625,- per maand en dát is voor een instapfunctie, helemaal geen beroerd leasebedrag.

[...]

Het is 2021, bij de meeste bedrijven heb je die keuze. In feite moet je het dan voor een deel meetellen als salaris, waarmee het totale package volgens mij prima is voor een starter zonder werkervaring.

[...]

Reken het goed uit.

Leaseauto is in de regel financieel niet altijd even aantrekkelijk én je zit meestal vast aan een contract. Gevalltje kleine letters HEEL goed lezen. Voor je het weet ga jij na een jaar weg en mag je óf een smak geld aan je ex-werkgever betalen óf zit je met een leaseauto die mee moet naar je volgende werkgever.

(Voor mij is het een dwingende reden geen leaseauto te willen in welke functie dan ook. Ik koop mijn eigen auto wel.)
Persoonlijk zie ik geen meerwaarde in een leasauto, maar dat is voor iedereen verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Dat stond er eerst niet. Het bericht is aangepast.

[...]

Reken het goed uit.

Mocht ik ooit nog eens voor een werkgever gaan werken hoef ik die lease auto ook niet meer. Eigen auto met km vergoeding is veel fijner.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:39
Secsytime schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:32:
[...]

Persoonlijk zie ik geen meerwaarde in een leasauto, maar dat is voor iedereen verschillend.
Je kan nergens zo goedkoop een nieuwe auto rijden als via leasen via je werk.

En ga nu niet een aanbieding voor een Picanto vergelijken met een degelijke Golf/Octavia/Focus/etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

XFlame schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:38:
[...]

En ga nu niet een aanbieding voor een Picanto vergelijken met een degelijke Golf/Octavia/Focus/etc.
Onzin. Reken het maar eens goed uit.

geen lease auto = km vergoeding of lease bedrag uitgekeerd + de bijtelling die je bespaard. Dan kom je meestal wel gelijk uit. En heb je geen wurgcontract.

[ Voor 4% gewijzigd door Tylen op 12-04-2021 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justanotherone
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 05-02 23:12
@ex87 Poh, da's een lekkere PCS! Ben je in NL begonnen en heb je daarna een match met een US team gevonden? Zit zelf een dergelijke stap te overwegen.

Vorige week een bump gehad van 2.6%, had persoonlijk iets meer verwacht maar ik kan niet klagen gezien mijn RSUs in de tussentijd leuk mee zijn gegroeid in waarde :).

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 4% gewijzigd door justanotherone op 12-04-2021 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat kwam me bekend voor van een topic. Mooie stap en goed te horen dat het gelukt is (had het in het andere topic gemist). Feli :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

XFlame schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:38:
[...]

Het punt is, ik zou nooit in een nieuwe auto hoeven rijden. En het vergelijk zou nooit opgaan, want ik zou nooit een auto nieuw kopen.

Lease auto's zijn imho gewoon voor de buren, om te patsen. Maar nogmaals, mening. Ik hoef hem niet, er zijn genoeg die hem wel willen.

Als ik mijn netto inkomen vergelijk met collega's, die de bijtelling hebben, lach ik me de ballen uit de broek. :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sj0ertum
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 15:10
Vaak rol je er als student in en wauw heb je een dikke auto onder je kont. Na een half jaar polo rijden mocht ik als guppie van 24 een nieuwe Seat Leon uitzoeken 'doe maar een witte'.
Intussen een overstap gemaakt zonder lease auto, maar met een mobiliteitsbudget. Niet wetende dat ik na 3 maanden thuis kwam te werken door Corona en naast de vaste lasten van de auto die ik heb gekocht, geen kosten maak. Dus inderdaad, netto lach je je ballen uit je broek. Geen bijtelling, maar wel mobiliteitsbudget kan je zomaar 1000 euro netto schelen. Dan is die Model 3 ineens zo goedkoop niet meer
Secsytime schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:23:
[...]

Het punt is, ik zou nooit in een nieuwe auto hoeven rijden. En het vergelijk zou nooit opgaan, want ik zou nooit een auto nieuw kopen.

Lease auto's zijn imho gewoon voor de buren, om te patsen. Maar nogmaals, mening. Ik hoef hem niet, er zijn genoeg die hem wel willen.

Als ik mijn netto inkomen vergelijk met collega's, die de bijtelling hebben, lach ik me de ballen uit de broek. :+ :+

[ Voor 3% gewijzigd door sj0ertum op 12-04-2021 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Secsytime schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:23:
[...]

Tjah, als je veel moet rijden (hoi!) is het ook een kwestie van uitrekenen.
En voor de pandemie was het heel duidelijk dat een leaseauto onder de streep goedkoper was.
Hoewel best kans dat mijn volgende auto een kleine tweedehandse wordt ;) Hopelijk is er over 2 jaar iets redenlijks electrisch te regelen.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11:44
Als het leasebudget ook uitgekeerd kan worden als loon dan is een leasebak gewoon een sigaar uit eigen doos natuurlijk. Het blijft wel goedkoper om te leasen als je liever in een gloednieuwe auto rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

qadn schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:51:
[...]

Tjah, als je veel moet rijden (hoi!) is het ook een kwestie van uitrekenen.
En voor de pandemie was het heel duidelijk dat een leaseauto onder de streep goedkoper was.
Hoewel best kans dat mijn volgende auto een kleine tweedehandse wordt ;) Hopelijk is er over 2 jaar iets redenlijks electrisch te regelen.
Je kan ook gewoon zonder de bijtelling rijden natuurlijk.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
Kunnen jullie een ander topic maken voor wel of geen lease auto. Dat is toch aan iedereen zelf om te bepalen of hij/zij een leaseauto wilt rijden of liever een (km/OV)vergoeding ontvangt? Ik ken ook mensen die een dikke auto kopen privé en hier enorm veel geld aan uitgeven. Moet iedereen toch lekker zelf weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

jongetje schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:17:
Kunnen jullie een ander topic maken voor wel of geen lease auto. Dat is toch aan iedereen zelf om te bepalen of hij/zij een leaseauto wilt rijden of liever een (km/OV)vergoeding ontvangt? Ik ken ook mensen die een dikke auto kopen privé en hier enorm veel geld aan uitgeven. Moet iedereen toch lekker zelf weten?
Dat is toch precies wat ik zeg? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zullen we weer ontopic gaan? Thanks

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 15:26
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale vista
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 22:00
Vragen wat je waard bent is niet de bedoeling van dit topic.

[ Voor 88% gewijzigd door Ardana op 12-04-2021 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
Na 2 jaar maar weer eens tijd voor een update.

Oud:

[...]
Ruim 2 jaar verder, wellicht tijd voor een update.

Members only:

Members only:
Nieuw:

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Tylen schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:43:
Onzin. Reken het maar eens goed uit.

geen lease auto = km vergoeding of lease bedrag uitgekeerd + de bijtelling die je bespaard. Dan kom je meestal wel gelijk uit. En heb je geen wurgcontract.
Ik zou km vergoeding en na aftrek daarvan restant mobiliteitsbudget uitgekeerd als bruto kunnen hebben als ik geen lease-auto had genomen, maar dan nog ben ik heel blij dat ik wel een lease-auto heb. Voor mij véél goedkoper, maar heb vorig jaar dan ook een december 2018 Tesla Model S 100D (4% bt) overgenomen van een collega met nog 3,5 jaar op contract.

Maar toen ik mid 2019 aan het kijken was heb ik meerdere potentiële werkgevers er op laten afvallen. Op dat moment niet het spaargeld om fatsoenlijke auto zelf te kopen en bovendien was dat hoe dan ook niet de bestemming die ik er aan zou willen geven. Alternatief was dan private lease, maar dat is waardeloos voor consultancy. Netto km vergoeding woog dan echt totaal niet op tegen het met netto geld moeten leasen van een auto + brandstof zelf betalen.

Alle potentiële werkgevers die geen lease-auto/mobiliteitsbudget in pakket hadden zitten vielen daarom eigenlijk meteen al af. Waren voornamelijk organisaties die ook toen al alles remote deden (deel daarom zelfs geen eigen kantoor), of zoveel business in buitenland dat je dan ook geen lease-auto in Nederland kreeg. Bij een paar nog wel moeite gedaan om door te rekenen, maar kwam er op neer dat er zo'n €2300 bruto salaris bij moest om het gelijk te trekken dan. Daar gingen zij natuurlijk niet in mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiemDerksen
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17-09 13:40
Vragen wat je waard bent is niet de bedoeling van dit topic.

[ Voor 81% gewijzigd door Ardana op 12-04-2021 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

XFlame schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:15:
Na 2 jaar maar weer eens tijd voor een update.

Oud:

[...]

Nieuw:

***members only***
Vind het wel een beetje karig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Kid Jansen schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:04:
Alle potentiële werkgevers die geen lease-auto/mobiliteitsbudget in pakket hadden zitten vielen daarom eigenlijk meteen al af. Waren voornamelijk organisaties die ook toen al alles remote deden (deel daarom zelfs geen eigen kantoor), of zoveel business in buitenland dat je dan ook geen lease-auto in Nederland kreeg.
Hoe verwacht zo'n werkgever dan dat je in NL naar een klant gaat? Met het OV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
Secsytime schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:25:
[...]

Vind het wel een beetje karig..
Mwhah, valt wel mee. Functioneel Beheerders zijn er in vele vormen en maten, daar lijkt ook een enorm salarisverschil in te zitten. Sommige FB's doen niets anders dan applicatiebeheer, anderen richten zich weer op voorlichting van gebruikers. Het kan heel divers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Waar staat dat dit per maand is? Bij zijn totaalpackage bedrag (per jaar) dat hij noemt ljjkt het 625 euro per jaar te zijn. Daarom mijn vraag of het echt om ee nleaseaagen gaat of dat de packageprijs niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:41:
[...]
Waar staat dat dit per maand is? Bij zijn totaalpackage bedrag (per jaar) dat hij noemt ljjkt het 625 euro per jaar te zijn. Daarom mijn vraag of het echt om ee nleaseaagen gaat of dat de packageprijs niet klopt.
Er staat dit:
• Mobiliteit per jaar: OV, lease auto (€ 625 * 12 = 7500 )
Lijkt me vrij duidelijk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

unezra schreef op maandag 12 april 2021 @ 18:34:
[...]

Er staat dit:

[...]

Lijkt me vrij duidelijk. :)
Dat heeft hij later pas aangepast.. niet toen ik de post zette :) ik had de verandering niet meer gezien en keek alleen terug naar de (oude) quotetekst zoals te zien bij Secsytime. De packageprijs is ook 10k opgegaan.. en ja dat maakt het een redelijk goed startsalaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:47:
Hoe verwacht zo'n werkgever dan dat je in NL naar een klant gaat? Met het OV?
Geen idee, maar verwacht niet/minder (=remote), OV, eigen vervoer en/of af en toe auto huren. Leek mij in ieder geval niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 11:30
justanotherone schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:47:
@ex87 Poh, da's een lekkere PCS! Ben je in NL begonnen en heb je daarna een match met een US team gevonden? Zit zelf een dergelijke stap te overwegen.

Vorige week een bump gehad van 2.6%, had persoonlijk iets meer verwacht maar ik kan niet klagen gezien mijn RSUs in de tussentijd leuk mee zijn gegroeid in waarde :).

***members only***
Mijn team zat in IE / US en ik heb toen zelf mijn baan in NL gecreëerd door terug naar huis te verhuizen (met baanbehoud) als remote werker voor het Ierse team. Ben ooit begonnen in IE.

Na 3 jaar in NL gewerkt te hebben wilde ik wel een tijdje in de US werken en ben ik dus voor hetzelfde team verder gegaan maar in de US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:56
-

[ Voor 99% gewijzigd door wheel op 12-04-2021 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenaii
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-09 15:59
edwardmp schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:51:
[...]

Mag ik vragen wat je niet beviel aan het Amerikaanse bedrijfsleven? Wil zelf altijd nog een keer die kant op, maar moet zeggen dat er ook genoeg mensen zijn die me daar hebben willen uitpraten over the years :/
Je kunt niet direct zijn, alles is sugar-coated.. Qua loon is het niet heel veel meer als je de torenhoge huur, zorgverzekering en alles moet betalen. Pensioen moet je ook zelf regelen dus je kunt zo 20% van je loon inleveren aan zorg en pensioen, want oh wee als je ooit met de ambulance naar het ziekenhuis moet. Je hebt ook een auto nodig en de tweedehandse markt bestaat niet op dezelfde manier als in Europa, en is het vaak slimmer om nieuw te kopen.
Je hebt veel management en je kunt vaak dingen niet zelf beslissen, je hebt geen tot weinig invloed in het proces of het proces verbeteren.
Als je iemand bent die gewoon z'n werk wil doen en het daarbij laat, dan is het prima te doen, anders niet.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DingenEnzo_
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-12-2024
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 april 2021 @ 18:40:
[...]

Dat heeft hij later pas aangepast.. niet toen ik de post zette :) ik had de verandering niet meer gezien en keek alleen terug naar de (oude) quotetekst zoals te zien bij Secsytime. De packageprijs is ook 10k opgegaan.. en ja dat maakt het een redelijk goed startsalaris
Nee, klopt inderdaad later aangepast/verduidelijkt 2277 is startsalaris met binnen een jaar een stijging van €400 dus naar 2677. De mobiliteitsvergoeding stond eerst per maand en dat heb ik nu ook per jaar gedaan. Lease auto is misschien niet het belangrijkst maar wel een leuk secundaire voorwaarde xd. Hen nog een ander aanbod daarbij is het startsalaris 2317 met weinig doorgroeimogelijkheden zowel in functie als salaris. Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn vrijwel gelijk met vermindering van de leaseauto. Krijg misschien nog een derde aanbod en dan moet ik een keus maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kanonne dat doe je lekker zeg. Heb je gewoon geluk of kan je goed onderhandelen ? :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Nette salaris, zeker voor jou leeftijd. Mooi prestatie. :)

Je geeft echter wel aan 'te druk' en 60 uur. Vind je dat dit opweegt tegen jou salaris? M.a.w. vind je het deze stress wel waard?

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Tux3.14 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:33:
[...]

Nette salaris, zeker voor jou leeftijd. Mooi prestatie. :)

Je geeft echter wel aan 'te druk' en 60 uur. Vind je dat dit opweegt tegen jou salaris? M.a.w. vind je het deze stress wel waard?

Rond die leeftijd was ik ook enorm aan het knallen in mijn carriere en heb daarbij mooie salaris verhogingen, bonusen en secondaire arbeids voorwaarden gekregen. Ik had toen ook werkweken van 60 uur en hoger. Maar daar stond wel tegenover dat ik een tijdje uit de running was vanwege een burnout. Niet dat ik een aanname wil doen dat het jou ook gebeurd, maar pas d'r wel voor op. Zeker op een jonge leeftijd zijn mensen wat gevoelig voor prestatie drang en de daar bijbehorende beloningen.
Niets mis met een gezonde hoeveelheid ambitie. En liever een burnout door teveel ambitie, dan spijt hebben van het niet geprobeerd hebben. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 07:37:
[...]
Nee, klopt inderdaad later aangepast/verduidelijkt 2277 is startsalaris met binnen een jaar een stijging van €400 dus naar 2677. De mobiliteitsvergoeding stond eerst per maand en dat heb ik nu ook per jaar gedaan. Lease auto is misschien niet het belangrijkst maar wel een leuk secundaire voorwaarde xd. Hen nog een ander aanbod daarbij is het startsalaris 2317 met weinig doorgroeimogelijkheden zowel in functie als salaris. Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn vrijwel gelijk met vermindering van de leaseauto. Krijg misschien nog een derde aanbod en dan moet ik een keus maken.
Tip: Gooi de hele bende in een Excel sheet en reken daarbij ook de kosten voor een eigen auto inclusief afschrijving, onderhoud, etc. Op die manier kun je nét even een wat gefundeerdere keuze maken op basis van arbeidsvoorwaarden dan zonder.

Het heeft mij iig vorig jaar heel erg geholpen om banen mét leaseauto of mobiliteit, af te zetten tegen banen zonder. (Het maakte voor mij ook dat ik zag dat met mijn wensen op gebied van vervoer, eigen auto *fors* voordeliger is dan een leaseauto zonder de contractuele nadelen. Scheelde netto (!) iets van €150 per maand, alle kosten meegeteld.)

Stuur gerust een DM als je wil weten hoe die sheet er uit ziet. Ik ga 'm je niet 1:1 sturen, maar ik wil wel kijken of er delen zijn die voor jou interessant kunnen zijn.

Check ook hoe hard die voorgestelde stijging werkelijk is. Kleine lettertjes zijn belangrijk. Je zult de eerste niet zijn die na een jaar te horen krijgt "om reden X gaat die stijging niet door".

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Secsytime schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:47:
[...]

Niets mis met een gezonde hoeveelheid ambitie. En liever een burnout door teveel ambitie, dan spijt hebben van het niet geprobeerd hebben. :X
Heb je wel ervaring met een burnout? Dat is serieus geen pretje. :/
Na mijn terugval die ik later kreeg, ben ik blij dat ik er positief en sterk uit ben gekomen. Echter er komen ook mensen uit een burnout die de rest van hun leven niet meer de oude zijn. Geloof mij, hoeveel je er ook voor verdient, dat is het niet waard.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• unezra

unezra

Secsytime schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:47:
[...]
Tux3.14 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:04:
[...]
Na mijn terugval die ik later kreeg, ben ik blij dat ik er positief en sterk uit ben gekomen. Echter er komen ook mensen uit een burnout die de rest van hun leven niet meer de oude zijn. Geloof mij, hoeveel je er ook voor verdient, dat is het niet waard.
Dit.
Niets mis met ambitie en hard werken maar een burnout wil je écht niet.

Geen enkel salaris of arbeidsvoorwaarde kan dát compenseren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Laatst online: 18-09 09:19
Knip

[ Voor 101% gewijzigd door stijnos1991 op 15-05-2021 08:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Tux3.14 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:04:
[...]

Een burnout krijgt nou eenmaal de een sneller dan de ander. Als je elke dag met plezier naar je werk gaat, is 60 uur misschien helemaal niet zo vermoeiend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:47
@stijnos1991 Al eens met je werkgever erover gepraat? Mijn ervaring bij de overheid is dat ze je vaak wel willen helpen. Wellicht kan je wat meer uitdagende taken erbij nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
stijnos1991 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:07:
***members only***

Ik denk veel na over wat ik precies wil doen. De werkdruk is laag, ik heb het liever wat drukker. De thuiswerkdagen duren soms erg lang. Misschien is een commerciële omgeving beter voor mij, maar veel ervaring heb ik daar niet.
Toch benieuwd, wat doe je dan precies als security specialist bij de overheid? Zit je de hele dag t internet te browsen op nieuwe lekken? Ben je infra aan het bouwen om ze te beschermen?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Laatst online: 18-09 09:19
DennusB schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:13:
[...]

Toch benieuwd, wat doe je dan precies als security specialist bij de overheid? Zit je de hele dag t internet te browsen op nieuwe lekken? Ben je infra aan het bouwen om ze te beschermen?
Nee joh, geloof me er wordt echt veel aandacht aan online veiligheid besteed. Er zijn gewoon SOC's binnen de overheid, meerdere zelfs.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:09:
Een burnout krijgt nou eenmaal de een sneller dan de ander. Als je elke dag met plezier naar je werk gaat, is 60 uur misschien helemaal niet zo vermoeiend. :)
Precies dit. Zelf ook vaak genoeg weken gehad van 60+ uur. Verschil zit hem in plezier en controle hebben over de uren die je maakt (ik deed het vaak zelf, niemand die het mij vroeg).

Aan de andere kant ken ik ook mensen die gewoon met 40 uur in de week burnout hebben gehad en ook helemaal niet zo'n zware baan hebben, puur door tegenzin en extreme frustratie of conflicten en daardoor ook continu gestresst waren.

Ik ben absoluut voorstander van jezelf pushen en grenzen opzoeken en ook verleggen, maar als je voelt dat je in de buurt komt inderdaad wel aangeven en gas terug nemen. Is daar geen begrip voor dan heel snel wegwezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Leuk de discussie over Burnouts, maar dit topic ging over salaris en degene die de aanleiding is van deze discussie heeft het er zelf niet over gehad. Back on topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Kid Jansen schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:56:
[...]

Precies dit. Zelf ook vaak genoeg weken gehad van 60+ uur. Verschil zit hem in plezier en controle hebben over de uren die je maakt (ik deed het vaak zelf, niemand die het mij vroeg).

Aan de andere kant ken ik ook mensen die gewoon met 40 uur in de week burnout hebben gehad en ook helemaal niet zo'n zware baan hebben, puur door tegenzin en extreme frustratie of conflicten en daardoor ook continu gestresst waren.

Ik ben absoluut voorstander van jezelf pushen en grenzen opzoeken en ook verleggen, maar als je voelt dat je in de buurt komt inderdaad wel aangeven en gas terug nemen. Is daar geen begrip voor dan heel snel wegwezen.
Klopt, daar heb je gelijk in. Echter kun je zelfs met plezier/controle hebben toch onbewust stress gaan ervaren. Dat was namelijk bij mij het geval. En dan kan het heel hard gaan - in eens kon ik niet meer slapen, had ik nergens zin meer in en dergelijke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
init6 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:41:
Leuk de discussie over Burnouts, maar dit topic ging over salaris en degene die de aanleiding is van deze discussie heeft het er zelf niet over gehad. Back on topic?
True, heb je gelijk in. Echter zie ik het zelf al als iets ''ontopic'' aangezien de persoon in kwestie aangaf een hoge werk druk te hebben en 60+ uur. Naast het posten van enkel salarisen/arbeids voorwaarden is het toch ook de bedoeling om elkaar vragen er over te stellen en elkaar te adviseren? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DingenEnzo_
DennusB schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:24:
[...]

Kanonne dat doe je lekker zeg. Heb je gewoon geluk of kan je goed onderhandelen ? :P
Vooral veel geluk gehad met hoe ik bij dit bedrijf terecht was gekomen. Ik kreeg op mn 19e hun eerste aanbod toen ze nog een startup waren, en als 4e medewerker van een bedrijf heb je best veel super specifieke kennis van de markt en het product. De moeite die het zou kosten om mij te vervangen, gecombineerd met harde groei van de markt waar in we opereren, maakt onderhandelen wel een stuk makkelijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DingenEnzo_
Tux3.14 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:04:
[...]

Klopt, daar heb je gelijk in. Echter kun je zelfs met plezier/controle hebben toch onbewust stress gaan ervaren. Dat was namelijk bij mij het geval. En dan kan het heel hard gaan - in eens kon ik niet meer slapen, had ik nergens zin meer in en dergelijke.
Ik heb vroeg in mn carrière (op mn 20e) al de grens weten te vinden wat ik té veel stress vind, waardoor ik een paar maanden thuis heb gezeten en mn spaargeld heb verbrand. Dit heeft er gelukkig voor gezorgd dat ik nu strakker mijn grenzen kan stellen, en eerder aan weet te geven wanneer het te stress niveau te hoog is om mij bij het bedrijf te houden. En uiteindelijk is het ook in mijn werkgever zijn best interest om de werknemers niet te overwerken, dus er wordt dan ook meestal meteen iets aan gedaan.

Mijn huidige salaris en contract onderhandelingen werden juist ingezet omdat mijn mede leads en ik gezamenlijk aangaven dat het te hoog lag en wij met andere bedrijven aan het praten waren. Dus ze kopen de stress ook wel een beetje af met meer geld, maar dat vind ik voor nu wel prima, maakt de rest van het leven wel wat makkelijker.

Samenvatting: dit is vooral lekkere gezonde stress, en ik haal genoeg plezier uit mijn baan om zo door te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DingenEnzo_
init6 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:41:
Vind het krijgen/voorkomen van burnouts een best wel belangrijk onderwerp wanneer je het over salarissen hebt. Heeft weinig nut om een baan aan te nemen voor 20K per jaar meer, 2x zo veel uren maken, en er na 2 jaar met een burnout uit te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
DingenEnzo_ schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:18:
[...]

Vind het krijgen/voorkomen van burnouts een best wel belangrijk onderwerp wanneer je het over salarissen hebt. Heeft weinig nut om een baan aan te nemen voor 20K per jaar meer, 2x zo veel uren maken, en er na 2 jaar met een burnout uit te liggen.
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:20
Een update.

Members only:

Vorige jaar september van werkgever verandert, had het eerder moeten doen.
Nieuwe loon icm inleveren leaseuauto lijkt niet zo spannend maar het netto verschil is behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Loei123 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:57:
[...]

Een update.

***members only***

Nieuwe loon icm inleveren leaseuauto lijkt niet zo spannend maar het netto verschil is behoorlijk.
Ja als je geen bijtelling meer betaald snappen we dat het netto veel beter is. Maar hoe ga je nu naar je werk? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:20
Tylen schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:26:
[...]

Ja als je geen bijtelling meer betaald snappen we dat het netto veel beter is. Maar hoe ga je nu naar je werk? ;)
Met een auto, die hebben we gekocht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochtendkoffie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-12-2021
1. Wie ben je:

• Leeftijd: 32
• Opleiding: Buiten de IT
• Werkervaring: 3 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: .NET ontwikkelaar (junior)
• Werkgever/branche: Financiele Dienstverlening
• (Werk) Locatie(s): Thuis
• Aantal vakantiedagen*: 25
• Gewerkte uren/week*: 38-42 (ligt eraan hoe druk het is)
• Reistijd**: 0
• Werkdruk: Gemiddeld/Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3269 (per 1 januari 2021)
• Vakantiegeld: € € 2822 (peil mei 2020)
• Bonus, toeslagen, etc: 0
• Dertiende/veertiende maand: € 3269 (13e)
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 45000 (ongeveer, bij benadering)

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € Ik heb werkelijk geen idee, wat wettelijk nodig is in ieder geval.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds *** Geen idee
• Mobiliteit per jaar **** € reiskosten OV worden volledig vergoed, maar ik werk thuis dus zero
• Overige: 0

Ik heb het gevoel dat ik beneden gemiddeld voor de sector zit op basis van werkervaring en salaris. Maar ik heb totaal geen opleiding gehad in het veld, ik kom van buiten de IT en heb zelf .net (c# en vb/vba) geleerd. Dus ik mag niet klagen denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ochtendkoffie schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:32:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € Ik heb werkelijk geen idee, wat wettelijk nodig is in ieder geval.
Voor de beeldvorming, wat er wettelijk nodig is is deels afhankelijk van een potentieel CAO en anders is er geen wettelijk kader voor pensioeninleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:49

dragonhaertt

@_'.'

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: Buiten de IT
• Werkervaring: 3 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: .net ontwikkelaar (junior)
• Werkgever/branche: Financiele Dienstverlening
• (Werk) Locatie(s): Thuis
• Aantal vakantiedagen*: 25
• Gewerkte uren/week*: 38-42 (ligt eraan hoe druk het is)
• Reistijd**: 0
• Werkdruk: Gemiddeld/Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3269 (per 1 januari 2021)
• Vakantiegeld: € € 2822 (peil mei 2020)
• Bonus, toeslagen, etc: 0
• Dertiende/veertiende maand: € 3269 (13e)
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 45000 (ongeveer, bij benadering)

• Mobiliteit per jaar **** € reiskosten OV worden volledig vergoed, maar ik werk thuis dus zero

Ik heb het gevoel dat ik beneden gemiddeld voor de sector zit op basis van werkervaring en salaris. Maar ik heb totaal geen opleiding gehad in het veld, ik kom van buiten de IT en heb zelf .net (c# en vb/vba) geleerd. Dus ik mag niet klagen denk ik.
Zoals hierboven is pensioen via de werkgever inderdaad niet wettelijk verplicht. Dat kan je het beste nog even uitzoeken.

Daarnaast denk ik dat je, beetje afhankelijk van je locatie, best prima zit voor maar 3 jaar ervaring. Je loon ligt (voor het oosten van het land tenminste) redelijk gemiddeld, en je krijgt een dertiende maand.

De vakantiedagen zijn misschien wat mager, maar je krijgt wel weer reiskosten vergoed als je naar kantoor moet/mag.
In ieder geval, voor jouw ervaring/opleiding niet verkeerd imho.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:49
Members only:
Als ik puur kijk naar mij, collega's, je vakantiedagen, totale vergoeding etc, denk ik dat er makkelijk 5000 bij kan, 7000 met wat goede marketing van jezelf, of een lease auto / mobiliteit budget van 10.000 incl brandstof?

Of praat ik nu onzin?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martennis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-07 10:36
grasmanek94 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:38:
[...]

Als ik puur kijk naar mij, collega's, je vakantiedagen, totale vergoeding etc, denk ik dat er makkelijk 5000 bij kan, 7000 met wat goede marketing van jezelf, of een lease auto / mobiliteit budget van 10.000 incl brandstof?

Of praat ik nu onzin?
Als junior 10k per maand? Houden we het vriendelijk?

[ Voor 4% gewijzigd door Ardana op 14-04-2021 14:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grasmanek94
martennis schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:40:
[...]

Als junior 10k per maand? <knip>
Ik heb het natuurlijk over <per jaar> erbij. Ik praat over totale (jaar) bedragen. Ik doe niet aan <knip>denigrerende termen gebruiken is té trollerig/uitlokkend. genaamd "vakantiegeld" en "13e" "14e" "15e" "16e" maand, aandelen, etc.

Gewoon totale jaarvergoeding/pakket (liefst nog normaliseren naar 20 vakantiedagen) tegenover ervaring, leeftijd, opleiding, etc uitzetten om te vergelijken.

45.000 totaalpakket per jaar voor 3 jaar ervaring is aan de lage kant imho.

[ Voor 30% gewijzigd door Ardana op 14-04-2021 14:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XFlame
Quote en reactie verwijderd, off-topic en onvriendelijk. Dien liever 'n TR in.

[ Voor 90% gewijzigd door Ardana op 14-04-2021 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Quote en reactie verwijderd: off-topic én onvriendelijk. Dien liever een TR in.

[ Voor 79% gewijzigd door Ardana op 14-04-2021 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:51
grasmanek94 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:48:
[mbr]Quote en reactie verwijderd: off-topic én onvriendelijk. Dien liever een TR in.[/]
ok, lama
Blijft toch bijzonder. Open een topic, zie een reactie en druk op quote. En dan blijkt de reactie 3 kwartier geleden al weggemod te zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door Pizza_Boom op 14-04-2021 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Loei123 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:57:
[...]

Een update.

***members only***

Het geeft je wel de vrijheid om privé een auto uit te zoeken zonder ''limitaties'' die werkgever je geeft, die ook nog is echt van jou is. Nouja, de enigste limitatie is je portomonee :+ Maar persoonlijk vind het wat dat betreft wel prettiger om minder afhankelijk te zijn van je werkgever.
Ben sowieso benieuwd nu op afstand werken prima kan, we straks nog wel zoveel lease auto's bij werkgevers gaan zien.
Los van dat, mooi dat je een andere werkgever hebt en er op vooruit bent gegaan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-09 21:35
dragonhaertt schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:37:
[...]

De vakantiedagen zijn misschien wat mager
Vanaf wanneer zijn 25 vakantiedagen mager? Wettelijk minimum is nog altijd 20, dat is pas mager ;)

@ochtendkoffie 45k voor een junior functie is echt wel prima. Succes met doorgroeien, en dan komt dat salaris vanzelf wel :) Regel wel je pensioen! Je bent je later dankbaar dat je er nú over nadenkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
_Piwi_ schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:22:
[...]

Vanaf wanneer zijn 25 vakantiedagen mager? Wettelijk minimum is nog altijd 20, dat is pas mager ;)

@ochtendkoffie 45k voor een junior functie is echt wel prima. Succes met doorgroeien, en dan komt dat salaris vanzelf wel :) Regel wel je pensioen! Je bent je later dankbaar dat je er nú over nadenkt.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
_Piwi_ schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:22:
[...]

25 is mager als vijf er door de werkgever worden aangegeven.

Zelf vind ik 25 dagen (zelf aan te wijzen) wel de ondergrens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hycsa
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 24-10-2023
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: MBO 4 ICT Beheerder, 1 jaar aan relevante stages als ervaring opgedaan tijdens studie.
• Werkervaring: 0
• (Woon) Locatie: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Helpdesk IT
• Werkgever/branche: Verwerkingssysteem
• (Werk) Locatie(s): Op kantoor
• Aantal vakantiedagen*: 35
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: 10 minuten
• Werkdruk: Normaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2550
• Vakantiegeld: € - Recent begonnen
• Bonus, toeslagen, etc: € -
• Dertiende/veertiende maand: € Ja, obv hoeveel winst er is gemaakt.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 31k

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € Geen idee
• Mobiliteit per jaar **** € 0,19 per km

[ Voor 4% gewijzigd door hycsa op 20-04-2021 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:05
ANdrode schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:31:
[...]

25 is mager als vijf er door de werkgever worden aangegeven.

Zelf vind ik 25 dagen (zelf aan te wijzen) wel de ondergrens.
25 a 26 vind ik ook wel echt de ondergrens.. Bij mijn vorige werkgever hadden we er 29 + elke 5 jaar een oude lullen dag extra! Dat vond ik wel lekker (zonder echt salaris in te leveren tov andere werkgevers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Tux3.14 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:44:
[...]

25 is inderdaad voldoende. Al is dat persoonlijk voor iedereen anders natuurlijk. Toen ik mijn carrière begon na het afronden van mijn HBO studie, had ik in mijn contract ook ''maar'' 25 dagen staan. Echter, door de overuren die je soms maakt, zeker op momenten dat het voor 150 en 200% geld, spaart dat ook wel lekker op. Zo had ik soms toch wel is jaren dat ik lekker 35 dagen vrij was.
4 jaar geleden ongeveer van werkgever verwisseld, toen kreeg ik er 50 (!). Dat was dan weer teveel. Waardoor ik er ongeveer 15 heb kunnen afkopen en daarmee er qua salaris op vooruitging.
50? I wish :9

Ik werk graag maar met twee jonge kinderen heb je altijd vakantiedagen tekort. Nu heb ik nooit het gevoel dat ik eens vakantie kan nemen voor mijzelf of om wat klusjes te doen omdat ik ze 'nodig' heb voor de kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:13:
[...]

50? I wish :9

Ik werk graag maar met twee jonge kinderen heb je altijd vakantiedagen tekort. Nu heb ik nooit het gevoel dat ik eens vakantie kan nemen voor mijzelf of om wat klusjes te doen omdat ik ze 'nodig' heb voor de kinderen.
Ondertussen zit ik weer op 30 dagen ;)
Maar heb een vrij flexibel contract. Ik mag geen overuren schrijven, maar daar staat tegenover dat ik af en toe wel een dag vrij kan nemen zonder dat het van mijn vakantie saldo afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:29
@Tux3.14
Dat maakt in mijn optiek misschien nog wel het grootste verschil. Werk je in een functie waar je aanwezigheid noodzakelijk is dat is ieder uur absentie wellicht verlof. Ik heb nog nooit in een functie gewerkt waar ik voor iets minder dan een hele dag vrij heb genomen. Ofwel, stel er komt een CV monteur o.i.d. dan haal ik die tijd gewoon ergens in.

Zonder deze flexibiliteit zou ik nu ik kinderen heb weet ik veel hoeveel dagen kwijt zijn aan allerlei zaken denk ik. Ondanks dat ik aantal vakantiedagen een belangrijke arbeidsvoorwaarde vind wil de praktijk ook dat ik bij eerste werkgever uit dienst er 70 uit heb laten betalen (na 5 jaar 40 dagen) en bij de 2e 15 (na 3 jaar 25 dagen). Ik wil er dus graag veel hebben maar opmaken doe ik ze niet :P

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie de Knak
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 25-04 11:40
Members only: title

[ Voor 44% gewijzigd door Arie de Knak op 20-04-2021 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eselbee
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-09 13:39
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: Business, IT & Management
• Werkervaring: 3,5 jaar
• (Woon) Locatie: Regio Rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Business Analist
• Werkgever/branche: Logistiek
• (Werk) Locatie(s): Zuid-Holland / Zeeland
• Aantal vakantiedagen: 28
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 15 minuten / 60 minuten i.v.m. volledig thuis)
• Werkdruk: Normaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4446
• Vakantiegeld: €4268
• Bonus, toeslagen, etc: Winstuitkering. Geen idee hoeveel.
• Dertiende/veertiende maand:
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €57638

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €54
• Mobiliteit per jaar: €9000 (750 p/m) + tankpas / laadpas
• Overige: Telefoon + laptop
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +- €66683

[ Voor 8% gewijzigd door eselbee op 20-04-2021 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Arie de Knak schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:56:
Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie de Knak
Fair point, heb wel begrepen dat het tot nu toe altijd is uitbetaald tenzij medewerkers lang afwezig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:12
5 minuten lopen, wauw.
Heeft ook zo z'n gevaar, hou daar rekening mee ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

D_Jeff schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:51:
5 minuten lopen, wauw.
Heeft ook zo z'n gevaar, hou daar rekening mee ;)
Ik heb daar ervaring mee.

5 minuten klinkt heerlijk, maar ik was heel blij dat mijn reistijd uiteindelijk toch weer 15-20 minuten was.
(Eerst verhuisde ik naar een huis op 15 minuten lopen afstand, daarna verhuisde het bedrijf naar 20 minuten fietsafstand.)

Ik kon vanaf mijn balkon letterlijk mijn bureau zien en de enige reden dat ik niet de hele dag tegen mijn eigen flat aan zat te kijken, was omdat ik mijn bureau met mijn rug richting flat had gezet.

Maar goed, in tijden van COVID is de woon-werk afstand voor de meesten op het moment hooguit een meter of 8. 2 trappen op en je bent op kantoor. Als je geluk hebt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie de Knak
Ik heb gelukkig een fijne wandelroute door een groen parkje dus dat scheelt, waar ik voor m'n gevoel wel voor moet oppassen is de "kan je nog even blijven, je bent toch zo thuis!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:13
En onderschat ook "decompression time" tijdens je commute niet... Die is ook een stuk kleiner als je maar 5min hoeft te lopen, met een grotere kans dat je "je werk mee naar huis neemt".

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 09:44
Ik werk nu ook zo'n 10 minuten lopen van huis. Het heeft net zoals alles zijn voor en nadelen (nu ben ik sowieso maar weinig op kantoor). Ik heb niet veel last van het "kun je nog even blijven je woont toch dichtbij". Ik ga als ik klaar ben (net zoals je als je thuis werkt je afsluit als je klaar bent toch?).
Wat ik wel merk is dat ik wat sneller pendel, "oh ik ben ... thuis vergeten, ben zo terug". Of eerder kies voor dagdelen op kantoor. Het is het sneller "waard" om even naar kantoor te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:50

HSG

Members only:

Als iemand dit in membersonly tags zet, dan is het wel zo netjes om dat ook te doen :)

[ Voor 24% gewijzigd door Outerspace op 22-04-2021 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
unezra schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:14:
[...]
Ik heb daar ervaring mee.

5 minuten klinkt heerlijk, maar ik was heel blij dat mijn reistijd uiteindelijk toch weer 15-20 minuten was.
Belangrijkste ter overweging is een beetje hoe vaak je die reis moet maken. Voor mij bijvoorbeeld zou 5 minuten wandelen echt ideaal zijn later. Indien je enkel van 8 tot 5 werkt dan is een kwartiertje inderdaad prima. Indien er regelmatige diensten bij komen kijken waarbij je op oproepbasis naar je werk mag komen, in de nacht en weekenden, dan geldt toch al snel des te korter de reistijd des te beter. Om twee uur 's nachts heb je helemaal geen zin om 40 minuten van de nacht kwijt te zijn aan reistijd op en neer :9.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• piek768
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-01 17:50
piek768 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:19:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 40
• Opleiding: Moleculaire diagnostiek (hlo / hbo),
• Werkervaring: 9 jaar in farmaceutische productie, 5 jaar commercieel werk in ongerelateerde branche
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Production Engineer
• Werkgever/branche: Productie / Biotech / Farmaceutische branche
• (Werk) Locatie(s): Regio Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 34
• Gewerkte uren/week: 40 (plus overwerk als er pieperdienst is, onregelmatig, netjes uitbetaald/gecompenseerd)
• Reistijd: 30min op het fietsje
• Werkdruk: Hoog, maar wel ~ 40u

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 5380 5615
• Vakantiegeld: 5150 5390
• Bonus, toeslagen, etc: € nvt
• Dertiende/veertiende maand: 5380 5615
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 75K 78,4K

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 10.000
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Doorsneepremie, middelloon
• Mobiliteit per jaar: € nihil
• Overige: voldoende ruimte voor training en ontwikkeling. Goede support voor thuiswerken, laptopje, iphone, docking, stoel, bureau, alles. En alles in ingericht op remote vergaderen. Alleen bij absolute noodzaak op kantoor werken.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 85K inclusief pensioenpremie

Ik ben met de beloning en het werk erg tevreden. Je zou er wat buzzwords als Lean enzo tegenaan kunnen gooien. Maar in feite komt het neer op het helpen kiezen van de juiste dingen om te verbeteren, zelf verbetervoorstellen doen en uitvoeren of een groep aansturen die het uitvoert. Een ander groot deel is (met teams van specialisten) onderzoek doen naar complexe of hoog impact afwijkingen in productie en ervoor zorgen dat er passende maatregelen worden genomen die het probleem ook daadwerkelijk oplossen.

Daarnaast word ik (impliciet) ook geacht collega's te helpen met hun ontwikkeling en ik begeleid ze bij complexe problemen of werk met hoog afbreukrisico. De werkdruk is hoog (als er problemen zijn, is het vaak erg duur). Ik werk weleens wat langer, maar ik maak geen structurele weken van 50u en het wordt ook niet van me verwacht.
IK ben ivm geen goede match in cultuur weer terug overgestapt naar mijn vorige werkgever. Bijkomend voordeel is dat zij coronavaccin produceren en dat voelde wel als een mooie "bijdrage" / "zingeving" in het werk. Ze betalen iets slechter, maar de kwaliteitstandaarden passen beter bij mij. Verder een mooie kans om leidinggevende te worden van een klein team van specialisten die de productie ondersteunen bij wat complexere problemen (dat doe ik ook eens per 4 weken) en ervoor zorgen dat de apparaten altijd beschikbaar kunnen zijn.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 42
• Opleiding: Moleculaire diagnostiek (hlo / hbo),
• Werkervaring: 11 jaar in farmaceutische productie, 5 jaar commercieel werk in ongerelateerde branche
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Lead Manufacturing Specialist
• Werkgever/branche: Productie / Biotech / Farmaceutische branche
• (Werk) Locatie(s): Regio Leiden
• Aantal vakantiedagen: 35
• Reistijd: 60+ met de trein, maar ik werk bijna 95% thuis
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 5380 5615 5050
• Vakantiegeld: 5150 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € 10% nominaal bij normaal presteren, 9,5% toeslag voor pieperdiensten
• Dertiende/veertiende maand: 5380 nvt
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 75K 78,4K 78K

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: niet goed zichtbaar, middenloon met eigen bijdrage van 3,5%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Doorsneepremie, middelloon
• Mobiliteit per jaar: € OV jaarkaart
• Overige: riante ruimte voor training en ontwikkeling.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 85k niet zo duidelijk omdat ik de bijdrage in pensioen niet inzichtelijk heb, maar ik houd netto meer over ondanks het flink lagere basis maandsalaris

Dit was een overstap met meer verantwoordelijkheden en minder salaris. Ik ben de "laagste" leidinggevende. Ik dacht altijd dat dit niets voor mij was, maar ik kan er zeker wel energie uit halen. Door de enorme schaalvergroting gebeurt er veel in het bedrijf (enorme groei in aantallen mensen) en dat heeft impact op het werk van mijn team. Ik help ze die cultuurverandering te ondergaan en als je me een jaar geleden had gevraagd "hoe dan", had ik geen idee gehad. Nu heb ik daar hele duidelijke ideeen bij en gaat het (langzaam) steeds beter :). (Ik hielp eerder altijd mensen beter worden in hun (stabiele of nieuwe) job, nu blijven de mensen hetzelfde en is de baan op bepaalde vlakken aan het veranderen, beduidend anders hoe je iemand daarin begeleidt kan ik vertellen).

Mooi om me inhoudelijk zo te kunnen ontwikkelen. Het is wel een redelijk stressvolle job, omdat er zoveel druk op staat. Maar de 'reward' is dan ook echt heel mooi.

[ Voor 3% gewijzigd door piek768 op 22-04-2021 06:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hmmbob schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:27:
En onderschat ook "decompression time" tijdens je commute niet... Die is ook een stuk kleiner als je maar 5min hoeft te lopen, met een grotere kans dat je "je werk mee naar huis neemt".
Gaat sowieso al mee via de laptop en de telefoon ;)

Nee maar heb je gelijk in. Mijn reistijd pre Corona was van deur tot deur als ik geluk had 30 minuten; lopen naar station, 2 haltes en lopen naar kantoor. Dat deed echt wonderen voor mijn hersenen; even opladen in de ochtend met een muziekje en in de late middag/avond lekker opmaken voor een avondje voor mijzelf.

Wat mis ik naar kantoor gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie de Knak
HSG schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:48:
[...]

Heet het bedrijf Aareon? ;)
Members only: title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingtim
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:51
Na een goed gesprek met een collega weer eens geinspireerd om een update te doen. Ik ben in de tussentijd fulltime gaan werken (bij hetzelfde bedrijf). Maar om de vergelijking wat makkelijker te maken heb ik alles omgerekend naar fulltime:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28 30
• Opleiding: WO Biomedical Engineering
• Werkervaring: 3 5 jaar
• (Woon) Locatie: prov. Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Software developer (C++) Software developer (C++) / Toekomstgericht onderzoek
• Werkgever/branche: Machinebouw
• (Werk) Locatie(s): prov. Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 28 + 12 ATV
• Reistijd: ~30 minuten gemiddeld deur tot deur (fiet -> OV -> fiets)
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto):3700 3900
• Vakantiegeld:3700 3900
• Bonus, toeslagen, etc: € -
• Dertiende/veertiende maand:4450 4700
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande):~53000 ~56000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg360 pm, 4300 per jaar 380 pm, ~4600 per jaar
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: PME
• Mobiliteit per jaar € 1200. Niet reizen = niet betaald (dus nu met thuiswerken = ~ 0)
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):~58300 ~61600.

Nog steeds niet slecht, mede door de vele vrije dagen. Maar de financiele groei is een beetje zoek. Zeker aangezien mijn takenpakket wel degelijk is veranderd (veel breder ingezet bij meerdere projecten, wel nog steeds in het kader van software developer). Maar wat vinden jullie?

[ Voor 3% gewijzigd door kingtim op 22-04-2021 10:19 . Reden: mooimakerij ]

8x 335 Wp = 2680 | Growatt 2500TL-X | Zuid | Amersfoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:22
1. Wie ben je:
• Leeftijd:44
• Opleiding: LTS, MBO, HBO(niet afgerond) recente certificeringen MS MD100/101, AZ900, Prince2, Agile PM en ITILv4
• Werkervaring: sinds 99'in de IT
• (Woon) Locatie: Midden NL

2. Wat doe je:
• Functie: Teamlead IT - 2 teams aansturen netwerk en support
• Werkgever/branche:metaal sector
• (Werk) Locatie(s): midden NL
• Aantal vakantiedagen: 40
• Reistijd: 14 min met de auto en 12 min met de motor :P
• Werkdruk: gemid tot hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 4890
• Vakantiegeld: 8% 4800
• Bonus, toeslagen, etc: 7.5% = 4.4k
• Dertiende/veertiende maand: 10% van jaarsalaris = 6k
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande):~75k

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 50%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: 800 onbelast
• Overige: bij verkopen 6 atv dgn pj komt er per maand 115e loon bij. Ik maak hier geen gebruik van, liever vrije dagen.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

Doorgroei mogelijkheden in loon heeft wel een max. Afspraak is de basisloon 75k(mnd loon+vak.geld) + de 10% 13e maand en bonus 7.5%. Hierboven op komt nog de CAO afspraak tbv de loonsverhogingen. ~2% pj.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:50

Audi-Arjan

★★★★★

@HSG @Arie de Knak Gezien Utrecht gok ik op een rood/blauw logo beginnend met Ce ;-)

Wat ik niet begrijp, maar dat heeft misschien met het trainee gedeelte te maken.
Je krijgt geen mobiliteitsvergoeding en hebt het over 5 minuten reistijd.
Hoe ga je dan consulteren? Alleen remote en nooit bij de klant op lokatie?
Of hebben ze daar pool auto's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie de Knak
@Audi-Arjan Aangezien ik trainee ben zal ik nooit alleen naar een klant gaan. Na mijn traineeship zal ik wel mobiliteitsbudget krijgen maar voor nu zal ik ook veel supportwerk doen om productkennis op te bouwen. Tegelijkertijd mag ik met consultants mee om hen te ondersteunen en gezien de huidige situatie zal dat inderdaad veel remote zijn ;) (ik gok dus ook dat ik in het begin nog niet factureerbaar zal zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gervinho
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-08 09:38
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:24

Zenix

BOE!

DennusB schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:13:
[...]

Ik werk ook bij een grote overheidsinstelling, maar dan niet bij het SOC, maar heb wel veel met ze te maken.
Bij ons heeft het SOC vooral een adviserende rol en zal over het algemeen zelf geen infra opbouwen. Dus dan kan je denken aan:
- SIEM in de gaten houden en eventueel acteren daarop
- Pentesten (intern, maar ook begeleider van externe partijen)
- Vulnerability scanning
- Incidenten aanmaken bij ander afdelingen als ze niet voldoen aan bepaalde standaarden (AVG bijv)
- DDoS testen
- Vraagbak voor andere afdelingen op gebied van security

Ik werk bij de netwerkafdeling, waarbij we best veel met security doen. Denk dan aan het opbouwen en beheren van de firewalls, IDS, proxies, WAF en NAC. Alle logging gaat dan weer naar het SOC toe en als hun iets zien dan melden ze dat bij ons, zodat we daarop kunnen acteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:13
Onderschat het bouwen en beheren van de SIEM infra (met alle connectors, data lakes en use cases) niet... Ik had (bij een grote bank) een team van 20+ man/vrouw die enkel "security engineering" deden op de verschillende tools die de analysten gebruikten. Zij maakten onderdeel uit van het SOC - maar dus als Security Engineering team.

[ Voor 54% gewijzigd door Hmmbob op 23-04-2021 10:47 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elero
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 28-08 23:59
Members only:

Vanaf 1 mei heb ik de mogelijkheid over te stappen naar de opdrachtgever. Dit lijkt mij hét beste moment om over een salarisstap te spreken. Ik heb het idee dat ik nu wel ondergemiddeld verdien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie de Knak
@Elero Dat idee heb ik ook. Vrienden van mij met dezelfde studie/werkervaring zitten nu rond de €3300+leaseauto en zitten ook aan de softwarekant van elektrotechniek (Wel regio Utrecht). Denk dat er best wat bij kan
Pagina: 1 ... 85 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.