Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Pizza_Boom schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:20:
[...]
En hoe lang geleden was dat? 25 jaar ofzo, gezien je geboortedatum?
10 jaar geleden, maar waarom is dat relevant?
Is €2675,= nu geen goed startsalaris meer voor een afgestudeerde HBO ITer?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:54
RomeoJ schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:56:
[...]

10 jaar geleden, maar waarom is dat relevant?
Is €2675,= nu geen goed startsalaris meer voor een afgestudeerde HBO ITer?
Zeggen dat het meer is dan waar jij mee begon is nogal een dooddoener. De startsalarissen stijgen al nauwelijks, de inflatie is een stuk hoger. Als jij met 2200 begon in 2010, zou je nu 2616,13 moeten verdienen om dezelfde koopkracht te hebben. 2250 is 2675,79 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Pizza_Boom schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:10:
[...]
Zeggen dat het meer is dan waar jij mee begon is nogal een dooddoener. De startsalarissen stijgen al nauwelijks, de inflatie is een stuk hoger. Als jij met 2200 begon in 2010, zou je nu 2616,13 moeten verdienen om dezelfde koopkracht te hebben. 2250 is 2675,79 ;)
Ik bevestig het punt dat €2675,= ook nu, in deze tijd, een prima startsalaris is voor een HBO-er, en geef daarnaast aan dat ik zelf niet eens zo hoog begon, en dat laatste kan niet zo relevant geweest zijn als de inflatiecorrectie erover heen gegaan zou zijn.

Dit topic een beetje in de gaten houdende kan ik wel redelijk bevestigen dat startsalarissen nauwelijk gestegen zijn dan in de tijd dat ik begon en zeker niet lineair meegestegen zijn met de algehele inflatie.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:37

Zenix

BOE!

Ik denk dat zo'n 2750-2850 voor hbo als startsalaris tegenwoordig de norm moet zijn. Een goede graadmeter daarvoor is schaal 9/10 bij de Rijksoverheid daar start je met 2824,67 of 2756,75 en krijg je ook nog een 13e maand voor 36 uur. Bij een kaal salaris en slechte secundaire arbeidsvoorwaarden (zoals geen leaseauto) dan zou ik 3000 meer op zijn plek vinden.

@Semperdecus Op basis van je lijstje zou ik zo'n 3250 verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 00:19
Pizza_Boom schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:20:
Ja en nee. Echte werkervaring moet je meetellen, maar stages en afstuderen telt niet mee. Dat is onderdeel van je studie, dat is geen werkervaring.
Voor zover mij bekend, hoeft men niet bij elke ICT (avond) studie, waar men overigens een volwaardig diploma voor krijgt, stage/afstuderen te doen. Het werk wat je dan doet telt opeens wel mee? Ik ben het er niet mee eens, je draait fulltime mee met een bedrijf, ziet en leert de processen, spreekt met de mensen, misschien doe je zelfs een beetje mee aan de bedrijfspolitiek, en moet een project (vaak met bedrijf/business value) tot een success gebrackt worden (at least try). Soms draait men gewoon volwaardig mee met development teams. Klopt - niet elke stage is zo uitgebreid, maar voor de rest klinkt dat gewoon als professionele ervaring. Dat ze die "standaard"/per definitie afschrijven is gewoon mensen low-ballen. Puur winstmaximalisering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:50
Zenix schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:08:
Ik denk dat zo'n 2750-2850 voor hbo als startsalaris tegenwoordig de norm moet zijn. Een goede graadmeter daarvoor is schaal 9/10 bij de Rijksoverheid daar start je met 2824,67 of 2756,75 en krijg je ook nog een 13e maand voor 36 uur. Bij een kaal salaris en slechte secundaire arbeidsvoorwaarden (zoals geen leaseauto) dan zou ik 3000 meer op zijn plek vinden.

@Semperdecus Op basis van je lijstje zou ik zo'n 3250 verwachten.
ik neem aan dat je dan doelt op een HBO IT baan als startsalaris? In algemene zin starten HBO-ers bij lange na niet altijd op dat bedrag.. zeer afhankelijk van beroep/sector.. waarin je werkzaam bent.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

koentjuh1987 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:22:
[...]

ik neem aan dat je dan doelt op een HBO IT baan als startsalaris? In algemene zin starten HBO-ers bij lange na niet altijd op dat bedrag.. zeer afhankelijk van beroep/sector.. waarin je werkzaam bent.
Inderdaad. Bij de rijksoverheid start je minimaal schaal 8 op hbo-niveau, maar ICT is bijna altijd 9/10.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cablegunmaster
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 12:20
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: HBO Informatica
• Werkervaring: 4 jaar Java / Fullstack developer (fullstack)
• (Woon) Locatie: Almere

2. Wat deed ik:
• Functie: Java Developer.
• Werkgever/branche: Bank
• (Werk) Locatie(s): Harderwijk
• Aantal vakantiedagen: 27 dagen
• Gewerkte uren/week: 36 uur.
• Reistijd: 50 minuten.
• Werkdruk: Laag

3. Wat verdiende ik:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2750
• Vakantiegeld: € 2970 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: 0
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 33.000
------------------------------------------------------------

2. Wat doe je:
• Functie: Java Consultant / Developer.
• Werkgever/branche: Technology/ Outsourcing
• (Werk) Locatie(s): Thuiswerken.
• Aantal vakantiedagen: 26 dagen
• Gewerkte uren/week: 40 uur.
• Reistijd: afhankelijk van deployment, op het moment 0 uur.
• Werkdruk: Normaal.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3400
• Vakantiegeld: € 3264 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc:
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 44.232

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 400
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: pensioenfonds
• Mobiliteit per jaar: 9.600
• Overige: € 36.50 + Oneindig studie budget, wil je iets leren? GA ERVOOR. O+ en dat wordt aangemoedigd.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 50.838

Van baan veranderen is het beste wat me is overkomen dit jaar O+ .
Dankje voor dit topic, en door het zien van andere mensen die ook in een zelfde soort schuitje zitten.
Heb ik het mijn keuze gemaakt om mijn vorige baan op te zeggen en een nieuwe plek te vinden.

[ Voor 30% gewijzigd door cablegunmaster op 24-03-2021 13:47 . Reden: edit;36 uur bij vorige ipv 32 uur) ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016

HSG

grasmanek94 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:47:
[...]

Stomme is dat als je bij een werkgever wilt blijven dat je waarschijnlijk kan fluiten naar een dergelijke loonsverhoging. Het is aan jou de keuze om te kijken wat je wil, hoger salaris of nog blijven waar je nu bent?
Dat zie je zo vaak bij werkgevers. Ze nemen iemand in dienst, laten ze amper groeien qua salaris en een jaar later nemen een ze een nieuwe starter aan en krijgt een hoger salaris. Maar voor jou is er geen ruimte qua groei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cablegunmaster
HSG schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:43:
[...]

Dat zie je zo vaak bij werkgevers. Ze nemen iemand in dienst, laten ze amper groeien qua salaris en een jaar later nemen een ze een nieuwe starter aan en krijgt een hoger salaris. Maar voor jou is er geen ruimte qua groei.
Na 4 jaar was ik het zat dat ze vonden dat ik niet groeide.
Ik heb om opslag gevraagd bij mijn oude bedrijf en dat werd genegeerd. Tenslotte maar zelf gaan wezen shoppen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

cablegunmaster schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:45:
[...]

Ik heb om opslag gevraagd bij mijn oude bedrijf en dat werd genegeerd. Tenslotte maar zelf gaan wezen shoppen :D
Same here. Bij mijn nieuwe werkgever (waar ik ook al weg ben) kreeg ik toch een smak geld bij en dat was in 2016. Als zij dat konden waarom kon mijn eerste werkgever dat niet... :|

Nu zit ik bij de overheid en daar krijg ik elk jaar zoveel Euro's erbij. Vergeleken met de laatste salaris van mijn eerste werkgever en mijn huidige zit al €1100,- verschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2fastTG
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:48
Mfpower schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:45:
[...]

Uiteraard ben ik speciaal :) Ik was verantwoordelijk voor grote delen van het curriculum, ik gaf niet alleen les.

Eigenlijk hoorden mijn werkzaamheden nog een schaal hoger (12, max 5717) Maar er zijn uiteraard docenten die al zo lang daar werken en in die schaal zitten dat zie die voor jongeren bezet houden (en alleen maar les geven). Daarom kon ik niet groeien. Tot plm 15 jaar terug groeide elke docent door naar schaal 12 maar dat is al lang verleden tijd.

Ter compensatie worden docenten in schaal 10 aangenomen tegenwoordig (max 4307 per maand). Dat komt de kwaliteit van het onderwijs niet ten goede. Een master is verplicht en met een WO-Informatica diploma op zak zijn er niet zoveel beta's die daarvoor op het HBO komen werken. De eisen om les te geven zijn hoog, je moet ook een didactische cursus volgen, BKE halen, al je onderwijsmateriaal zelf ontwikkelen, afstudeerders/stagiaries begeleiden en actief blijven in het beroepenveld. En als informaticus moet je ook in je vrije tijd nog even bijblijven in je vakgebied. Het is niet zo dat je zoals op het VO even je lesje uit het boekje kunt opdreunen. Tot slot kun je niet kiezen wanneer je vakantie opneemt, volgen hogescholen hun eigen vakantie-schema's waardoor je niet altijd gelijk vrij bent met je kinderen. De vakanties zijn wel heel fijn, dat wel.

Ik heb hiervoor als ZZP'er gewerkt, in loondienst bij verschillende ICT bedrijven en nergens heb ik zo'n hoge werkdruk gehad dan als docent. Het zijn niet alleen de uren, ook de verschillende dingen die je in 40 uur moet proppen en het feit dat je altijd moet "performen".

Van uni's is bekend dat ze (ook internationaal gezien) belachelijk slecht betalen gegeven de competenties die je nodig hebt. Ik ken zeer goede mensen die daarom gestopt zijn binnen de academische wereld (en sommigen daarvan werken nu op het HBO).
Uni’s betalen zeker niet slechter dan het HBO... ;)

PhD max 3060 (na 4 jaar)
Universitair Docent max 5820 (schaal 12, trede 10)
Universitair Hoofd Docent max 6940 (schaal 14, trede 9)
Hoogleraar 2 max 8371 (trede 13)
Hoogleraar 1 max 10106 (trede 15)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:08

Quad

Doof

cablegunmaster schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:45:
[...]

Mijn startsalaris 4 jaar geleden was 1900 euro bruto. Na 4 jaar vertrek ik en is mijn eindsalaris 2575 euro. Bij mijn nieuwe werkgever ga ik 3100 euro bruto verdienen. Ik heb collega's op dezelfde functie erbij gekregen die 1 jonger zijn en 2 meer verdienen dan ik. :/
Maar zij hebben het simpelweg beter onderhandeld ben ik bang. :P

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

cablegunmaster schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:39:
1. Wie ben je:

2. Wat deed ik:
• Gewerkte uren/week: 32 uur.

3. Wat verdiende ik:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
• Vakantiegeld: € 3538 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc:

• Overige: € 36.50 + Oneindig studie budget, wil je iets leren? GA ERVOOR. O+ en dat wordt aangemoedigd.

Dankje voor dit topic, en door het zien van andere mensen die ook in een zelfde soort schuitje zitten.
Heb ik het mijn keuze gemaakt om mijn vorige baan op te zeggen en een nieuwe plek te vinden.
Vraag mij af of je er echt wel op vooruit bent gegaan. Je oude salaris was hoger (als je doorrekent naar 40 uur). En die nieuwe mobiliteit vergoeding betaal he weer bijtelling over (aanname dat je een lease auto hebt).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntarr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-11-2023
Tylen schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 06:53:
[...]

Vraag mij af of je er echt wel op vooruit bent gegaan. Je oude salaris was hoger (als je doorrekent naar 40 uur). En die nieuwe mobiliteit vergoeding betaal he weer bijtelling over (aanname dat je een lease auto hebt).
Nou, ik kwam hier eigenlijk om precies dit te zeggen :) Als Java developer woonachtend in Almere, denk ik dat je zeker een paar schepjes boven op dat bedrag zou kunnen krijgen. Het is nog steeds natuurlijk gewoon harde euro's op je rekening en moet niet de hoofdmoot zijn in je leven, dus als je nu een leuke werkplek hebt dan is dat zeker wat waard. Ik weet dat de java developers waar ik mee heb gewerkt in omgeving Eindhoven toch wel op zo'n anderhalf keer dat bedrag uit kwamen in een vergelijkbare ervaring/leeftijdssituatie. (En dan hebben we het nog niet eens over wat een java developer als freelancer kan binnen harken, maar dat moet je maar net willen natuurlijk :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablegunmaster
Tylen schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 06:53:
[...]

Netto salaris is het al een heel stuk voorwaarts. 1/3 meer als ik voorheen had.
Vergeet ook niet dat vorige werkgever niks deed aan extra voorwaardes en geen pensioen gaf.
Daarbij de vraag, waaruit denk je dat mijn vorige werkgever meer betaalde?

[ Voor 15% gewijzigd door cablegunmaster op 24-03-2021 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalcoBoy
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09-2022
Je vergelijkt nu met je oude (best belabberde) salaris. Zij vergelijken met de markt.

Ik wist trouwens niet dat banken zo slecht betaalden voor Java devs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
cablegunmaster schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:42:
[...]

Netto salaris is het al een heel stuk voorwaarts. 1/3 meer als ik voorheen had.
Vergeet ook niet dat vorige werkgever niks deed aan extra voorwaardes en geen pensioen gaf.
Daarbij de vraag, waaruit denk je dat mijn vorige werkgever meer betaalde?
2750 / 32 * 40 = 3437.5

Is de bijdrage werkgever in pensioeninleg per maand ? Dan lijkt dat een mooie regeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _superboer_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
cablegunmaster schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:39:
1. Wie ben je:

2. Wat deed ik:
• Gewerkte uren/week: 36 uur.

3. Wat verdiende ik:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
• Vakantiegeld: € 3538 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc:

Volgens mij kloppen de bedragen voor je vakantiegeld niet: bijvoorbeeld 3400*12*0.08=3264 ipv 3538.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablegunmaster
thlst schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:58:
[...]

2750 / 32 * 40 = 3437.5

Is de bijdrage werkgever in pensioeninleg per maand ?
Dan lijkt dat een mooie regeling
Excuus, het is 36 uur, ik heb het aangepast.
Dan zou het;
2750 / 36 * 40 = 3055.55 zijn.
Op je vraag Ja, dat is per maand vanuit de werkgever, mijn vorige werkgever deed daar niet aan en geloofde niet in pensioen. Ik geloofde toen niet meer in zijn werk, toen ik uitgebreid zijn idee over pensioen hoorde.
_superboer_ schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:13:
[...]

Volgens mij kloppen de bedragen voor je vakantiegeld niet: bijvoorbeeld 3400*12*0.08=3264 ipv 3538.
Dat kan zijn, ik zal mijn accountant (vrouwlief) eens vragen welke ik moet gebruiken voor deze berekening ;) . Ik dacht loon alleen maar kan ook zijn fiscaal loon.

Edit:"Je hebt helemaal gelijk! ik heb het nagevraagd :P .

[ Voor 52% gewijzigd door cablegunmaster op 25-03-2021 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aolvin
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 25-03-2021
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: HBO Software Engineering
• Werkervaring: 5 jaar
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Backend Software Engineer (C#) / Azure Developer
• Werkgever/branche: Consultancy IT
• (Werk) Locatie(s): Thuis/kantoor/op locatie bij klant
• Aantal vakantiedagen: 26
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: Momenteel 100% thuis. Normaal gesproken 3-4 dagen per week kantoor/klant: 45min - 1u reistijd enkele rit. 1-2 dagen per week thuis.
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3150
• Vakantiegeld: 8% €2400 in 2020
• Bonus, toeslagen, etc: Gemiddeld 5% bonus per jaar, afhankelijk van prestatie. €100 per maand onkostenvergoeding.
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €43000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Geen idee. Oeps.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: WGA Hiaat
• Mobiliteit per jaar: €650 lease budget (ex brandstof) per maand (35k/4j) + NS Business card.
• Overige: Bijdrage zorgverzekering, telefoon+abbo, laptop, 'onbeperkt' ontwikkingsbudget/certificeringen,
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €50800

- Medio 2019 begonnen bij huidige werkgever
- Eind 2019 2.5% bonus, +4% salarisverhoging
- Eind 2020 5% bonus, +12.5% salarisverhoging (promo)
- Mid 2021 +5% salaris verhoging, +€500netto 'corona-drama-compensatie' Deze zit nog niet bij bovenstaand salaris! Achteraf misschien wel moeten doen. Kom je uit op ±3300 bruto p.m.
- Streef naar volgende promo over 1.5 jaar.

Zit voor mijn gevoel qua salaris wat laag, maar heb het heel erg naar mijn zin en salarisverhogingen/bonussen zijn (wat mij betreft) veelbelovend. Goed carrièrepad en kan (nog) snel groeien binnen de organisatie.

Ik ben heel erg benieuwd wat jullie hiervan vinden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:00
Aolvin schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 00:27:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:
• Reistijd: Momenteel 100% thuis. Normaal gesproken 3-4 dagen per week kantoor/klant: 45min - 1u reistijd enkele rit. 1-2 dagen per week thuis.

3. Wat verdien je:
• Bonus, toeslagen, etc: Gemiddeld 5% bonus per jaar, afhankelijk van prestatie. €100 per maand onkostenvergoeding.

• Mobiliteit per jaar: €650 lease budget (ex brandstof) per maand (35k/4j) + NS Business card.
• Overige: Bijdrage zorgverzekering, telefoon+abbo, laptop, 'onbeperkt' ontwikkingsbudget/certificeringen,

- Mid 2021 +5% salaris verhoging, +€500netto 'corona-drama-compensatie'

Zit voor mij gevoel qua salaris wat laag, maar heb het heel erg naar mijn zin en salarisverhogingen/bonussen zijn (wat mij betreft) veelbelovend. Goed carrièrepad en kan (nog) snel groeien binnen de organisatie.

Zou best hoger kunnen (€3500 zou ik niet gek vinden als je goed presteert), maar carrièreperspectief is ook belangrijk. Lijkt me verder daarom prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 10:49
Ondanks dat er weinig studenten in dit topic zijn, deel ik toch mijn huidige situatie:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Al met al ben ik erg tevreden met mijn salaris als student. Ik werk nu bijna zes jaar voor het bedrijf en het bevalt erg goed, maar het werk sluit niet aan op mijn toekomstige werkzaamheden als toekomstig business analyst. Als ik een relevante bijbaan neem, dan ben ik bang dat ik een heel goed salaris verlies en dat ik niet in de avonden/weekend kan werken (wat ik juist erg fijn vindt). Daarnaast heb ik al bijna vier jaar lang een vast contract (iets wat je niet makkelijk krijgt met een bijbaan).
Ik realiseer mij ook dat ik erg goed verdien op mijn leeftijd en dat dit voor andere studenten een erg hoog salaris is. Ik heb zelf dan ook het geluk gehad dat ik niet bij DUO hoefde te lenen. Het leenstelsel ging namelijk in toen ik begon met mijn HBO-bachelor.

[ Voor 4% gewijzigd door VirinR op 12-04-2021 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:51
Aolvin schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 00:27:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

- Mid 2021 +5% salaris verhoging, +€500netto 'corona-drama-compensatie' Deze zit nog niet bij bovenstaand salaris! Achteraf misschien wel moeten doen. Kom je uit op ±3300 bruto p.m.

Zit voor mijn gevoel qua salaris wat laag, maar heb het heel erg naar mijn zin en salarisverhogingen/bonussen zijn (wat mij betreft) veelbelovend. Goed carrièrepad en kan (nog) snel groeien binnen de organisatie.

Het is niet laag voor het type bedrijf, als je nu je salaris van 3.300 mee neemt in ieder geval, maar hoog is het ook niet. Pro tip: kom er achter wat de klant per uur voor jou betaald, het zal je verbazen hoe scheef die verhouding is.

Heb zo mn vraagtekens bij die "promoties" zijn dat zoethoudertjes ofzo? Leuk kek titeltje waardoor je je goed voelt? Want als ik het terug reken dan verdiende je in 2020 voor de verhoging 2.800 -> ja dat was laag. Als je richting lead/architect gaat is dat simpelweg een groei die je doorgaat, dat maakt dan geen bal uit of je dat bij consultancy club A of B dat doet, is simpelweg aan jezelf om er naar te handelen.

Onder de streep is het gewoon uurtje factuurtje werk en probeert de club zoveel mogelijk marge op jou te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alej97
  • Niet online
VirinR schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:34:
Ondanks dat er weinig studenten in dit topic zijn, deel ik toch mijn huidige situatie:

***members only***

Al met al ben ik erg tevreden met mijn salaris als student. Ik werk nu bijna zes jaar voor het bedrijf en het bevalt erg goed, maar het werk sluit niet aan op mijn toekomstige werkzaamheden als toekomstig business analyst. Als ik een relevante bijbaan neem, dan ben ik bang dat ik een heel goed salaris verlies en dat ik niet in de avonden/weekend kan werken (wat ik juist erg fijn vindt). Daarnaast heb ik al bijna vier jaar lang een vast contract (iets wat je niet makkelijk krijgt met een bijbaan).
Ik realiseer mij ook dat ik erg goed verdien op mijn leeftijd en dat dit voor andere studenten een erg hoog salaris is. Ik heb zelf dan ook het geluk gehad dat ik niet bij DUO hoefde te lenen. Het leenstelsel ging namelijk in toen ik begon met mijn HBO-bachelor.
Doe je goed! De bijbaan die ik tijdens het studeren had (ook avonden en weekenden) betaalde iets minder dan €10 per uur, en no way dat ik toeslagen, een 13e maand of een vast contract kreeg.

[ Voor 6% gewijzigd door alej97 op 26-03-2021 07:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20-09 22:02
Zit het topic even door te scrollen en sta perplex hoe relatief laag de ontwikkelaars salarissen zijn. Ik had eigelijk geen idee na jaren van ondernemerschap (vaak solo soms met stagiaires die ik daarna in dienst nam voor inderdaad lagere tarieven omdat ze nog veel moeten leren) Maar werk nu al jaren freelance en er wordt echt getrokken aan me voor opdrachten.

Uurtarieven van 85 euro zijn dood normaal en dat voor 32 tot 40 uur per week tikt aardig aan. En wat ik merk is dat er krankzinnig veel werk is. Je moet wel tegen steeds een nieuwe omgeving kunnen en de ene opdracht is leuker dan de andere en als freelancer wordt je wel vaak als specialist gezien en heb dus zeker wat ervaring nodig. Developer jobs voor internationale bedrijven (ook remote) zijn vaak ook dik boven 60k / 70k.

Zijn er hier zoveel die graag veilig willen zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-09 11:35

GG85

.......

mr3000 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:16:
Zit het topic even door te scrollen en sta perplex hoe relatief laag de ontwikkelaars salarissen zijn. Ik had eigelijk geen idee na jaren van ondernemerschap (vaak solo soms met stagiaires die ik daarna in dienst nam voor inderdaad lagere tarieven omdat ze nog veel moeten leren) Maar werk nu al jaren freelance en er wordt echt getrokken aan me voor opdrachten.

Uurtarieven van 85 euro zijn dood normaal en dat voor 32 tot 40 uur per week tikt aardig aan. En wat ik merk is dat er krankzinnig veel werk is. Je moet wel tegen steeds een nieuwe omgeving kunnen en de ene opdracht is leuker dan de andere en als freelancer wordt je wel vaak als specialist gezien en heb dus zeker wat ervaring nodig. Developer jobs voor internationale bedrijven (ook remote) zijn vaak ook dik boven 60k / 70k.

Zijn er hier zoveel die graag veilig willen zitten?
€85 per uur vind ik niet echt een vetpot als je dat vergelijkt met een salaris van ~€5500-6000 onder een goede CAO.
Heb zelf de berekening wel eens gemaakt en om gelijktwaardige voorwaarden te hebben tov een salaris van €6000 binnen een CAO (bijv klein of grootmetaal) met 27 vakantiedagen, 13 ADV, goed pensioen, arbeidsongeschiktheid incl WIA hiaat en excedent etc ec moest ik toch biven de €90 uitkomen en dat valt als Engineer binnen mijn brance toch nog wel tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr3000
GG85 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:23:
[...]

€85 per uur vind ik niet echt een vetpot als je dat vergelijkt met een salaris van ~€5500-6000 onder een goede CAO.
Heb zelf de berekening wel eens gemaakt en om gelijktwaardige voorwaarden te hebben tov een salaris van €6000 binnen een CAO (bijv klein of grootmetaal) met 27 vakantiedagen, 13 ADV, goed pensioen, arbeidsongeschiktheid incl WIA hiaat en excedent etc ec moest ik toch biven de €90 uitkomen en dat valt als Engineer binnen mijn brance toch nog wel tegen.
Ik vind 6.000 dan ook erg netjes. 72k op jaarbasis is inderdaad met 85 euro niet tegenop te boxen.
Hier zie ik alleen voor eind 20ers begin 30ers veel 3000 - 3500 euro voorbij komen. Hopelijk zijn dat eenvoudige 1e lijns of junior developers want dat vind ik echt aan de lage kant.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-09 21:35
mr3000 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:27:
[...]

Ik vind 6.000 dan ook erg netjes. 72k op jaarbasis is inderdaad met 85 euro niet tegenop te boxen.
Hier zie ik alleen voor eind 20ers begin 30ers veel 3000 - 3500 euro voorbij komen. Hopelijk zijn dat eenvoudige 1e lijns of junior developers want dat vind ik echt aan de lage kant.
Ben je ervan bewust dat dit topic niet een goede representatie is van salarissen. Vaak komen hier of zeer lage of zeer hoge salarissen terug. Zelf tik ik ook de 70k per jaar binnen en ben ook "developer". Een goede ontwikkelaar / IT-er harkt best wel wat binnen in loondienst kan ik je uit eigen ervaring vertellen. En dan heb ik het over eind 20'ers en begin 30'ers.
3000 - 3500 EUR range zie je tegenwoordig veel terug bij starters met 0-2 jaar werkervaring. Sector schreeuwt om mensen, maar ze zijn er niet, dus dat drijft vanzelf de prijs omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
_Piwi_ schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:20:
[...]

Ben je ervan bewust dat dit topic niet een goede representatie is van salarissen. Vaak komen hier of zeer lage of zeer hoge salarissen terug. Zelf tik ik ook de 70k per jaar binnen en ben ook "developer". Een goede ontwikkelaar / IT-er harkt best wel wat binnen in loondienst kan ik je uit eigen ervaring vertellen. En dan heb ik het over eind 20'ers en begin 30'ers.
3000 - 3500 EUR range zie je tegenwoordig veel terug bij starters met 0-2 jaar werkervaring. Sector schreeuwt om mensen, maar ze zijn er niet, dus dat drijft vanzelf de prijs omhoog.
Maakt een hoop dingen duidelijk. Er is zo vaak gevraagd in dienst te komen maar nooit overwogen omdat het salaris krankzinnig naar beneden zou gaan. 5.5 / 6k zou ik zeker overwegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• labyrinthlord
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-01-2023
[...]

Zal denk ik ook wel uit maken om welke mensen ze schreeuwen..

Enige wat ik merk is iedereen wil je maar al te graag... lowballen. ik zou toch wel graag een total package van alle voorwaarden van 70K willen, maar kan niet eens boven 60K uitkomen voor salaris + vakantiegeld + pensioen + mobiliteit/leaseauto + evt mogelijke bonussen. Wel tonnen aan recruiters die me ergens graag snel neer willen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
Het is ook echt regiogebonden. Ik zie 3000 voor een starter in de randstad nog wel gebeuren, maar in de uithoeken van het land niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viewty
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:37
Ik zit precies met bovenstaande struggle. Ik (30 jaar en developer) zit rond de 85k - 90k per jaar + lease auto en 28 vakantiedagen. Gaat het wel rendabel zijn om te freelancen en wat moet mijn uurtarief dan zijn om minimaal quitte te spelen. Daarbij ook nog de gedachte dat ik geen vaste collega’s heb en om de zoveel tijd en nieuwe werkomgeving. Lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

[...]

Soms lees je dat het van het ene uiterste naar het andere gaat. ;) Ik moet ook zeggen dat ik in mijn handen mag knijpen. Zelf zit ik ook op een ander forum waar ook een topic loopt over salarissen maar dan over beroepen in het algemeen. Dus niet alleen techniek.

En het verbaast mij vaak dat er zoveel hbo'ers zijn die zoveel lager zitten dan ik. Zelf heb ik mbo maar heb naast mijn werk een hoop cursussen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patieh
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:30
Members only:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

[...]
Ben je ervan bewust dat dit topic niet een goede representatie is van salarissen. Vaak komen hier of zeer lage of zeer hoge salarissen terug. Zelf tik ik ook de 70k per jaar binnen en ben ook "developer".
(y)
Een goede ontwikkelaar / IT-er harkt best wel wat binnen in loondienst kan ik je uit eigen ervaring vertellen. En dan heb ik het over eind 20'ers en begin 30'ers.
Ook maar tot op zekere hoogte.

Bij veel bedrijven is er een CAO, overheden per definitie. Daar zit wel wát rek in, maar ze gaan niet opeens functies in een andere schaal indelen omdat het op het moment wat krap is.

Plus, je krijgt het ook niet uitgelegd aan het team als je een new hire opeens fors meer betaald dan iemand in dezelfde functie die er al een paar jaar zit.

Ik vind dat ICT'ers soms wat verwend zijn en denken dat de bomen tot in de hemel groeien. Leuk, maar het blijft nog steeds "maar ICT", het is het fundament van een organisatie, maar het is geen breinchirurgie, laat staan raketwetenschap.

YouTube: Brain Surgeon - That Mitchell & Webb Look , Series 3 - BBC Two

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alej97
  • Niet online
unezra schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 09:31:

Ik vind dat ICT'ers soms wat verwend zijn en denken dat de bomen tot in de hemel groeien. Leuk, maar het blijft nog steeds "maar ICT", het is het fundament van een organisatie, maar het is geen breinchirurgie, laat staan raketwetenschap.

Die sketch kende ik nog niet, heb me stuk gelachen. Goed begin van het weekend!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

3000-3500 voor een junior functie op HBO niveau is ook gewoon een hoog salaris. De meest HBO-ers mogen blij zijn als ze dat na 5 jaar verdienen, niet na 1 jaar.
Ook maar tot op zekere hoogte.

Bij veel bedrijven is er een CAO, overheden per definitie. Daar zit wel wát rek in, maar ze gaan niet opeens functies in een andere schaal indelen omdat het op het moment wat krap is.
Arbeidsmarkttoelages zijn wel een ding en de grens tussen een medior en een senior heeft een nogal groot grijs gebied. Ook met een CAO heb je als bedrijf nog wel het een en ander aan flexibiliteit aan hoe je mensen inschaalt.
Plus, je krijgt het ook niet uitgelegd aan het team als je een new hire opeens fors meer betaald dan iemand in dezelfde functie die er al een paar jaar zit.
Over het algemeen leggen bedrijven dat ook helemaal niet uit. En als er wel scheve gezichten ontstaan dan word dat of snel gefixt of we zien waarom de ICT een zo hoog verloop kent.

Beloningen koppelen aan complexiteit klinkt leuk, maar in ons kapitalistisch systeem is het toch vooral een combinatie van vraag-en-aanbod en marktwaarde. En laat er nu een hoop vraag zijn naar goede developers en de marktwaarde van software is enorm hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-09 12:12
@Patieh
Members only:

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-09 11:44
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

RagingPenguin schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:02:
[...]
Arbeidsmarkttoelages zijn wel een ding en de grens tussen een medior en een senior heeft een nogal groot grijs gebied. Ook met een CAO heb je als bedrijf nog wel het een en ander aan flexibiliteit aan hoe je mensen inschaalt.
Tuurlijk. Maar de basis is wel een zekere mate van salarisgelijkheid bij gelijke functie en prestatie.
Wat ik persoonlijk wel zo eerlijk vind. Het is volkomen raar als iemand beter betaald word, enkel omdat 'ie zichzelf beter weet te verkopen.
[...]
Over het algemeen leggen bedrijven dat ook helemaal niet uit. En als er wel scheve gezichten ontstaan dan word dat of snel gefixt of we zien waarom de ICT een zo hoog verloop kent.
Je moet het uit kunnen en willen leggen.

Doe je dat niet, krijg je vanzelf scheve gezichten en gaan er mensen lopen. Niet omdat ze ontevreden zijn over hun salaris, maar omdat hun directe collega, meer verdient dan zij.

Mensen lopen minder snel weg omdat ze elders een paar tientjes meer kunnen verdienen, mensen lopen wel snel weg als er ongelijkheid is. "Waarom hij wel en ik niet."

De basis is wel een marktconform salaris, hoe vaag dat ook is.
[...]
Beloningen koppelen aan complexiteit klinkt leuk, maar in ons kapitalistisch systeem is het toch vooral een combinatie van vraag-en-aanbod en marktwaarde. En laat er nu een hoop vraag zijn naar goede developers en de marktwaarde van software is enorm hoog.
Helaas heeft "marktwaarde" niet altijd een relatie met "kwaliteit".
Ofwel, er word een hoop dure shit verkocht dat gebouwd is door overbetaalde devs. :)
(Maar, nuance daar, er word gelukkig ook heel veel goede software geschreven dat zijn spreekwoordelijke gewicht in rodium waard is. Daarbij zijn er ook een hoop shitty managers, beheerders, etc. Shittyness is van alle leeftijden en functies. 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

alej97 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 10:13:
[...]
Die sketch kende ik nog niet, heb me stuk gelachen. Goed begin van het weekend!
Gheh, ja, ik kreeg hem een tijdje geleden van iemand door.

Moet er nog altijd hard om lachen. Zeker als iemand weer eens overdreven moeilijk zit te doen over wat hij of zij doet. (Of juist andere vakgebieden downplayed.)

offtopic:
Er is ook nog een geniale over Apple.
YouTube: I've Got a Problem with my Apple! | The One Ronnie - BBC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
unezra schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 15:42:
In de ideale wereld, eens. Maar in de praktijk gaan werkgevers niet uitleggen waarom je collega verdient wat die verdient en waarom dat anders is dan jouw salaris. De meeste bedrijven bewaken hun salarisgegevens alsof het staatgeheimen zijn. Er word wel aan een europese wet gewerkt die openheid moet verplichten, maar dat gaat nog jaren duren voordat eenmaal in Nederland is geïmplementeerd. En zelfs dan hoeft een werkgever geen verantwoording af te leggen over individuele gevallen, alleen over gemiddelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

RagingPenguin schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:08:
[...]
In de ideale wereld, eens. Maar in de praktijk gaan werkgevers niet uitleggen waarom je collega verdient wat die verdient en waarom dat anders is dan jouw salaris. De meeste bedrijven bewaken hun salarisgegevens alsof het staatgeheimen zijn.
YMMV

Ik heb het wel uitgelegd en ik zal het opnieuw uitleggen.
(Ik heb ook "nee" gezegd, omdat anders salarissen te veel uit de pas zouden gaan lopen en zal dat opnieuw doen. "Dan ga ik naar de concurrent" is iets dat op mij echt enorm weinig indruk maakt. Mijn primaire reactie zal zijn: "Prima, doe dat, het gras is daar echt niet groener en ook jij bent vervangbaar." Soms ben je dan nog beter af ook.)
Er word wel aan een europese wet gewerkt die openheid moet verplichten, maar dat gaat nog jaren duren voordat eenmaal in Nederland is geïmplementeerd. En zelfs dan hoeft een werkgever geen verantwoording af te leggen over individuele gevallen, alleen over gemiddelden.
Wettelijk niet, moreel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Viewty schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:46:
Ik zit precies met bovenstaande struggle. Ik (30 jaar en developer) zit rond de 85k - 90k per jaar + lease auto en 28 vakantiedagen. Gaat het wel rendabel zijn om te freelancen en wat moet mijn uurtarief dan zijn om minimaal quitte te spelen. Daarbij ook nog de gedachte dat ik geen vaste collega’s heb en om de zoveel tijd en nieuwe werkomgeving. Lastig.
Ik denk dat je je vergist ;) zoek mijn lijstje hier maar eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
unezra schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 15:42:

Doe je dat niet, krijg je vanzelf scheve gezichten en gaan er mensen lopen. Niet omdat ze ontevreden zijn over hun salaris, maar omdat hun directe collega, meer verdient dan zij.

Mensen lopen minder snel weg omdat ze elders een paar tientjes meer kunnen verdienen, mensen lopen wel snel weg als er ongelijkheid is. "Waarom hij wel en ik niet."
Ja en nee. Als iemand inderdaad goed kan verkopen waarom meneer A meer verdient en krijgt dan meneer B is het vaak wel te slikken, maar ook dan gaan mensen na verloop van tijd mekkeren als ze beide in dezelfde functie zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
unezra schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 09:31:
[...]
Er wordt niet goed genoeg over salarissen gepraat in Nederland om dit probleem te krijgen.

Maar inderdaad - als je iemand > 1K meer betaald dan de rest en hij is niet duidelijk beter dan krijg je wel scheve gezichten hier wanneer men het ontdekt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Pizza_Boom schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 19:01:
[...]
Ja en nee. Als iemand inderdaad goed kan verkopen waarom meneer A meer verdient en krijgt dan meneer B is het vaak wel te slikken, maar ook dan gaan mensen na verloop van tijd mekkeren als ze beide in dezelfde functie zitten.
Dat blijft lastig.
100% goed krijg je het nooit, hoe hard je ook je best doet.
ANdrode schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 19:07:
[...]
Er wordt niet goed genoeg over salarissen gepraat in Nederland om dit probleem te krijgen.

Maar inderdaad - als je iemand > 1K meer betaald dan de rest en hij is niet duidelijk beter dan krijg je wel scheve gezichten hier wanneer men het ontdekt :+
Ook bij minder grote verschillen krijg je gedonder.

Los van mijn persoonlijke standpunt hierin, weet uit eigen ervaring dat het verstandig is mensen gelijk te belonen en binnen 1 bedrijf/team, de verschillen op zijn minst redelijk uit te leggen moeten zijn en je daar absoluut moet streven naar gelijkheid bij gelijke functie en gelijk functioneren.

Verschillen moeten minimaal logisch verklaarbaar zijn, er word tóch wel over gepraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
unezra schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 19:24:
[...]Los van mijn persoonlijke standpunt hierin, weet uit eigen ervaring dat het verstandig is mensen gelijk te belonen en binnen 1 bedrijf/team, de verschillen op zijn minst redelijk uit te leggen moeten zijn en je daar absoluut moet streven naar gelijkheid bij gelijke functie en gelijk functioneren.

Verschillen moeten minimaal logisch verklaarbaar zijn, er word tóch wel over gepraat.
Ik vind het een gezond principe, maar weet en observeer dat dit niet perse de realiteit is.

Maar goed, als werkgever zorg je er alleen maar voor dat mensen die wat voorop lopen in de skills-voor-leeftijd curve, of meer toegevoegde waarde hebben verder zoeken of ZZP-er worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterM007
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:37
Erg laag imo... ik woon en werk in dezelfde regio. Toen ik nog in de zorgsector werkte, verdienden mijn collega's met dezelfde jaren ervaring rond de 2900 euro p/maand (full-time, 36 uur) met een 13e maand. Ik zou eens onderhandelen als ik jou was... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sportlover
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-09 10:58
unezra schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 19:24:
[...]

Dat blijft lastig.
100% goed krijg je het nooit, hoe hard je ook je best doet.

[...]

Ook bij minder grote verschillen krijg je gedonder.

Los van mijn persoonlijke standpunt hierin, weet uit eigen ervaring dat het verstandig is mensen gelijk te belonen en binnen 1 bedrijf/team, de verschillen op zijn minst redelijk uit te leggen moeten zijn en je daar absoluut moet streven naar gelijkheid bij gelijke functie en gelijk functioneren.

Ik heb weleens een aanbod gehad tijdens het voorwaardengesprek waarbij ik mij hardop afvroeg of dit een serieus aanbod was of dat het een grap was. Reactie was dan ook: in dit bedrijf willen we gelijk belonen.
Toen heb ik aangegeven dat ik dat begrijp maar dat ik niet werk voor mijn collega's maar voor mijn eigen gezin. Dat we daarom te ver uit elkaar zitten en dat ik niemand zijn tijd verder wilde verspelen.

Gelijk belonen is een goed streven. Maar dan moet de basis ook goed zijn. Het voelde in dit geval meer als excuus om (te?) weinig te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 21:36
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:13
Tijdje terug heb ik een keer gereageerd dat de salarissen buiten de ict echt niet altijd zo hoog liggen. Destijds had ik aangegeven mijn salaris eens te delen. Hierbij dan ook mijn salaris van mij eerste echte baan, nog niet zo lang geleden begonnen. Niet onaardig, maar de loonontwikkeling de komende jaren is ook interessant.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
@ImmortalSoul Je hebt toch niet voor niets een HBO opleiding en al die certificeringen gedaan? Dan snap ik wel dat je na een paar jaar wel klaar bent om op de servicedesk te zitten? Kan je werkgever wel aangeven dat je lastig te vervangen bent, maar als jij ergens anders heen gaat dan zijn ze je helemaal kwijt. Kun je niet, om te beginnen, zorgen dat je 2 a 3 dagen in projecten mee gaat draaien en dat langzaam opbouwen tot fulltime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
unezra schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:21:
[...]

"Dan ga ik naar de concurrent" is iets dat op mij echt enorm weinig indruk maakt. Mijn primaire reactie zal zijn: "Prima, doe dat, het gras is daar echt niet groener en ook jij bent vervangbaar."
wat ik mij altijd afvraag is waarom je personeel niet gewoon net ff dat beetje extra betalen om ze te houden? Meestal is een jaarlijkse verhoging van 200/300 al genoeg. Een nieuwe senior developer zoeken kost tijd en veel geld (recruiter kan zomaar 20 / 30K zijn, dan nog 6 maanden inwerken wat zomaar 50% minder productiviteit scheelt met je vorige senior developer als die er nog was geweest+tijd en aandacht van collegas wat ook zo op 30K kan uitkomen. En het risico bestaat dat een nieuw iemand gewoon niet goed presteert waardoor het weer van voor af aan kan beginnen met vinden van iemand die wel goed past.

al met al kost het vervangen van een goede senior developer dus makkelijk 50 of 60K kosten (en dan heb ik het niet eens over kennis verlies) maar daartegenover wordt altijd moeilijk gedaan over 100 of 200 extra salaris bij het jaarlijkse gesprek. Waarom wat klein geld besparen met het risico vele malen meer uit te moeten geven aan het vervangen? Of zie ik iets totaal over het hoofd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
PainkillA schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:11:
[...]

wat ik mij altijd afvraag is waarom je personeel niet gewoon net ff dat beetje extra betalen om ze te houden? Meestal is een jaarlijkse verhoging van 200/300 al genoeg. Een nieuwe senior developer zoeken kost tijd en veel geld (recruiter kan zomaar 20 / 30K zijn, dan nog 6 maanden inwerken wat zomaar 50% minder productiviteit scheelt met je vorige senior developer als die er nog was geweest+tijd en aandacht van collegas wat ook zo op 30K kan uitkomen. En het risico bestaat dat een nieuw iemand gewoon niet goed presteert waardoor het weer van voor af aan kan beginnen met vinden van iemand die wel goed past.

al met al kost het vervangen van een goede senior developer dus makkelijk 50 of 60K kosten (en dan heb ik het niet eens over kennis verlies) maar daartegenover wordt altijd moeilijk gedaan over 100 of 200 extra salaris bij het jaarlijkse gesprek. Waarom wat klein geld besparen met het risico vele malen meer uit te moeten geven aan het vervangen? Of zie ik iets totaal over het hoofd?
Omdat salaris een goede dissatisfier is maar een extreem magere satisfier. Vergeleken met alle andere satisfiers (goede sfeer, uitdagend werk, prettige manager, flexibiliteit en zo nog honderd anderen) is salaris niet de reden waarom iemand bij een bedrijf blijft, tenzij je salaris echt ondermaats is. En een hiring manager weet dat. Iemand die dreigt te vertrekken voor een paar tientjes meer vertrekt niet voor die paar tientjes, krenterige uitzonderingen daargelaten.

[ Voor 5% gewijzigd door pagani op 28-03-2021 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
pagani schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:15:
[...]

Omdat salaris een goede dissatisfier is maar een extreem magere satisfier. Vergeleken met alle andere satisfiers (goede sfeer, uitdagend werk, prettige manager, flexibiliteit en zo nog honderd anderen) is salaris niet de reden waarom iemand bij een bedrijf blijft, tenzij je salaris echt ondermaats is. En een hiring manager weet dat. Iemand die dreigt te vertrekken voor een paar tientjes meer vertrekt niet voor die paar tientjes, krenterige uitzonderingen daargelaten.
Maar omdat salaris een goede dissatisfier is is salaris wel een goede reden waarom mensen weggaan. Of hun nieuwe baan nu wel of niet objectief beter is is een ander verhaal, mensen maken keuzes nu eenmaal niet puur rationeel. En zeker developers hoeven niet boos weg te lopen bij hun werkgever, als ze enkel om zich heen gaan kijken dan is er zo een recruiter die ze een betere deal aanbied.

Los daarvan is een goed verpakte verhoging wel een hele goede (en meetbare) manier om waardering over te bregen, wat wel weer een goede satisfier is. En omgekeert is het constant uitblijven van verhogingen ook een meetbaar gebrek aan waardering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 11:06
KnoxNL schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:42:
Ik ben niet inhalig, en haal meer energie uit intrinsieke beloning dan extrinsieke beloning, maar ik heb niet het idee dat mijn beloning evenredig is met mijn TBV:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: MBO ICT beheerder niv 4 en HBO ICT en business (95% afgerond maar net niet)
• Werkervaring: 20 jaar
• (Woon) Locatie: Eindhoven

2. Wat doe je:
• Functie: Manager ICT
• Werkgever/branche: Facilitair
• (Werk) Locatie(s): Noord-Brabant. Nauwkeuriger lijkt me niet van wezenlijk belang
• Aantal vakantiedagen: 25
• Reistijd: Onder normale omstandigheden 40 min enkele reis, nu thuis
• Werkdruk: Enerzijds krijg ik alle ruimte om mijn werktijden en dagen zelf in te delen, maw: Als het werk maar af komt is het prima. Ook als er eens een keer echt veel speelt is er begrip dat ik soms mijn prioriteiten kies en dus soms eens niet af is. Fijn bedrijf om te werken dus. Desondanks ervaar ik de drang om e.e.a. perfect te doen als hoog en eis ik veel van mezelf. Dat gecombineerd met de drukte, grootte van het team, regie op leveranciers en alles wat er speelt maakt toch dat ik de werkdruk vrij hoog vind.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4500 (Let op ons bedrijf betaalt in periodes van 4 weken, ik krijg dit dus 13 x per jaar)
• Vakantiegeld: € 4680 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: 1 * per jaar bonus tussen 5-10% afhankelijk van functioneren en bedrijfsresultaat dus zeg € 3000,-
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +/- € 68.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € ?
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Schoonmaak/Glazenwassersbedrijf en excedentenpensioen
• Mobiliteit per jaar: € 9646 BRUTO per jaar (of een leaseauto), welke sinds kort alleen nog maar de daadwerkelijk gereden km's netto mag uitkeren. Hier blijft dus nagenoeg niets van over
• Overige: € 100 onkostenvergoeding, € 27,50 internetvergoeding, mogelijkheid tot aandelenparticipatie (maar duur om in te stappen dus zonder kapitaal wat je kunt investeren levert het weinig op)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): rond de € +/- 70.000
Niemand? :)

Hoef geen hele uitgebreide reacties, maar een indicatie van ervaringsdeskundigen zou fijn zijn, ben het gesprek aan het voeren over dit onderwerp namelijk.

Als je sites als salariswijzer pakt, zou het niet zo gek zijn qua huidige voorwaarden. Andere sites of openstaande vacatures zitten dan weer regelmatig een heel stuk hoger :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

RagingPenguin schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:31:
[...]
Maar omdat salaris een goede dissatisfier is is salaris wel een goede reden waarom mensen weggaan.
Alleen als het verschil met de concurrentie té groot word. Mensen gaan in de regel niet lopen voor een paar honderd €, dan is er in de basis iets anders aan de hand.

Dit:
YouTube: RSA ANIMATE: Drive: The surprising truth about what motivates us

Bij diegene die wél gaat lopen om €200 of €300, vind ik dat je je af mag vragen of je niet beter af bent zonder die persoon.
Of hun nieuwe baan nu wel of niet objectief beter is is een ander verhaal, mensen maken keuzes nu eenmaal niet puur rationeel. En zeker developers hoeven niet boos weg te lopen bij hun werkgever, als ze enkel om zich heen gaan kijken dan is er zo een recruiter die ze een betere deal aanbied.
Sure, maar dan ga je er voor het gemak van uit dat het alleen om knikkers gaat terwijl vanaf een bepaald niveau, salaris niet meer de reden is dat mensen kiezen voor werkgever A of B.

Die grens zal niet voor iedereen gelijk zijn en mogelijk ook worden beïnvloed door dingen als leeftijd, maar de basis is wel dat over het algemeen, personeel niet weg gaat vanwege een paar honder € salaris meer of minder, maar omdat er andere dingen spelen. (Alleen kan salaris dan uiteraard wel mee gaan spelen. Als er 5 redenen zijn waarom iemand weg wil, kan het zijn dat 1 van die 5, het salaris is.)
Los daarvan is een goed verpakte verhoging wel een hele goede (en meetbare) manier om waardering over te bregen, wat wel weer een goede satisfier is. En omgekeert is het constant uitblijven van verhogingen ook een meetbaar gebrek aan waardering.
Zeker waar, maar je kunt op meerdere manieren belonen.
Het uitblijven van waardering kan een flinke dissatisfier zijn en salaris kan een manier zijn om waardering uit te spreken. Het is zeker niet de enige manier en het is zeker ook niet altijd de manier die het beste werkt.

Ander ding, het gaat niet om "een paar honderd €", de meeste bedrijven hebben niet 1 persoon in dienst. Die "paar honderd €" voor 1 persoon, kan betekenen dat je opeens 100 man "een paar honderd €" per maand moet betalen. Reken even heel snel uit. Iedereen €200 er bij, dat betekend dus in de praktijk €300 per persoon aan hogere lasten. Bij 100 FTE, heb je het opeens over bijna 4 ton per jaar. Voor dat bedrag heb je d'r ook 2, 3 FTE bij die wel eens netto méér op kunnen leveren, dan die €200 per persoon die je meer betaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:22
KnoxNL schreef op zondag 28 maart 2021 @ 17:26:
[...]

Hoef geen hele uitgebreide reacties, maar een indicatie van ervaringsdeskundigen zou fijn zijn, ben het gesprek aan het voeren over dit onderwerp namelijk.

Als je sites als salariswijzer pakt, zou het niet zo gek zijn qua huidige voorwaarden. Andere sites of openstaande vacatures zitten dan weer regelmatig een heel stuk hoger :)
Zelfde functie als mij maar ben 35, hoeveel mensen geef je leiding?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

KnoxNL schreef op zondag 28 maart 2021 @ 17:26:
[...]

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
@Bschnitz @unezra

18 personen momenteel, en kunnen er nog wel een aantal bijkomen. 100% verantwoordelijk, ook hiërarchisch/HR/Budget etc.

Met het team integraal verantwoordelijk voor de ICT infra, applicatielaag en End user devices, de logistiek er omheen etc etc.

EDIT: Ik ben al redelijk herkenbaar op internet en ik vind dat op zich niet erg, iedereen wint tenslotte info in op internet maar je moet het ook weer niet overdrijven :P

Als meer detail nodig is kan ik dat via DM aanleveren.

[ Voor 29% gewijzigd door KnoxNL op 28-03-2021 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
KnoxNL schreef op zondag 28 maart 2021 @ 18:25:
@Bschnitz @unezra

18 personen momenteel, en kunnen er nog wel een aantal bijkomen. 100% verantwoordelijk, ook hiërarchisch/HR/Budget etc.

Met het team integraal verantwoordelijk voor de ICT infra, applicatielaag en End user devices, de logistiek er omheen etc etc.
18 jeetje mina, hoeveel werkplekken als ik vragen mag?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

KnoxNL schreef op zondag 28 maart 2021 @ 18:25:
@Bschnitz @unezra

Hmmm.

Ik zat daar met 25 FTE (direct reports, multidisciplinair team) zelf iets onder, maar dat hoeft niet representatief te zijn plus dat het én mijn eerste baan als manager was én ik aanvankelijk maar 8 man aan zou sturen en als meewerkend voorman zou opteren.

Op dit moment mik ik daar voor 8-15 FTE iets boven. Ik ben geneigd te zeggen dat het dus best een tandje of wat omhoog kan. :) (Qua totale ICT werkervaring zitten we grofweg gelijk, ik tel een jaar of 25. 20 is niet relevant minder.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Bschnitz schreef op zondag 28 maart 2021 @ 18:27:
[...]

Beetje moeilijk aan te geven aangezien het niet alleen werkplekken voor staf zijn maar ook spul wat we in de operatie op velerlei manieren inzetten. Kantoorwerkplekken zo rond de 1500. Maar devices/infra veel meer.. Meer detail kan (wil) ik hier even niet neerzetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Bschnitz schreef op zondag 28 maart 2021 @ 18:27:
[...]
Lijkt me beperkt relevant voor de functie.

Hangt ook beetje van de branche af. Ik werkte zelf bij een MSP. Verantwoordelijk voor de ICT van ándere organisaties dus en lang niet altijd werkplekken. (Zeker niet omdat ik een multidisciplinair team aan stuurde, waarbij bepaalde disciplines uberhaupt beperkt relatie hadden met het begrip "werkplek".)

Kortom, aantal direct reports, HR verantwoordelijkheid, gelaagdheid van de afdeling (zit er nog een managementlaag onder), dat soort zaken lijken me relevanter dan het aantal werkplekken waar @KnoxNL direct of indirect verantwoordelijk voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
unezra schreef op zondag 28 maart 2021 @ 18:28:
[...]

Hmmm.

Ik zat daar met 25 FTE (direct reports, multidisciplinair team) zelf iets onder, maar dat hoeft niet representatief te zijn plus dat het én mijn eerste baan als manager was én ik aanvankelijk maar 8 man aan zou sturen en als meewerkend voorman zou opteren.

Op dit moment mik ik daar voor 8-15 FTE iets boven. Ik ben geneigd te zeggen dat het dus best een tandje of wat omhoog kan. :) (Qua totale ICT werkervaring zitten we grofweg gelijk, ik tel een jaar of 25. 20 is niet relevant minder.)
Dank voor de indicatie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
KnoxNL schreef op zondag 28 maart 2021 @ 18:30:
[...]

Beetje moeilijk aan te geven aangezien het niet alleen werkplekken voor staf zijn maar ook spul wat we in de operatie op velerlei manieren inzetten. Kantoorwerkplekken zo rond de 1500. Maar devices/infra veel meer.. Meer detail kan (wil) ik hier even niet neerzetten. :)
Snap ik, gsm's kosten tegenwoordig helaas ook steeds meer tijd....

Maar eh je zit wat laag. Je hebt best een groot team dat wel maar met veel losse spullen heb je ook veel man nodig voor support.

Wij doen +- 200 werkplekken en 400 devices en alles wat met IT te maken heeft. Maar dan met 4 man, zelf moet ik dan ook nog steeds meewerken.

Krijg ongeveer zelfde als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
unezra schreef op zondag 28 maart 2021 @ 18:33:
[...]

Lijkt me beperkt relevant voor de functie.

Hangt ook beetje van de branche af. Ik werkte zelf bij een MSP. Verantwoordelijk voor de ICT van ándere organisaties dus en lang niet altijd werkplekken. (Zeker niet omdat ik een multidisciplinair team aan stuurde, waarbij bepaalde disciplines uberhaupt beperkt relatie hadden met het begrip "werkplek".)

Kortom, aantal direct reports, HR verantwoordelijkheid, gelaagdheid van de afdeling (zit er nog een managementlaag onder), dat soort zaken lijken me relevanter dan het aantal werkplekken waar @KnoxNL direct of indirect verantwoordelijk voor is.
Ik merk dat het aantal werkplekken inderdaad niet meer bepalend is. Dat was al aan het verschuiven en door Corona nog veel meer.

Het gaat veel meer over hoe goed wij de collega's servicen, met welke middelen we dat ook doen. We willen met onze dienstverlening veel dichter tegen de mensen aanzitten en zo ook een wezenlijke bijdrage leveren aan de core business, De eerste stappen daartoe zijn gezet. Sowieso hebben we aan aandacht en mandaat vanuit RvB/Directie niets te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Bschnitz schreef op zondag 28 maart 2021 @ 18:34:
[...]

Snap ik, gsm's kosten tegenwoordig helaas ook steeds meer tijd....

Maar eh je zit wat laag. Je hebt best een groot team dat wel maar met veel losse spullen heb je ook veel man nodig voor support.

Wij doen +- 200 werkplekken en 400 devices en alles wat met IT te maken heeft. Maar dan met 4 man, zelf moet ik dan ook nog steeds meewerken.

Krijg ongeveer zelfde als jij.
Ook dank voor de indicatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
unezra schreef op zondag 28 maart 2021 @ 18:02:
[...][...] . Bij 100 FTE, heb je het opeens over bijna 4 ton per jaar. Voor dat bedrag heb je d'r ook 2, 3 FTE bij die wel eens netto méér op kunnen leveren, dan die €200 per persoon die je meer betaald...
Personeel dat wegloopt en vervangen moet worden kost ook geld. Ergens zit daar de sweet spot die sommige werkgevers maar niet weten te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

KnoxNL schreef op zondag 28 maart 2021 @ 18:36:
[...]
Ik merk dat het aantal werkplekken inderdaad niet meer bepalend is. Dat was al aan het verschuiven en door Corona nog veel meer.

Het gaat veel meer over hoe goed wij de collega's servicen, met welke middelen we dat ook doen. We willen met onze dienstverlening veel dichter tegen de mensen aanzitten en zo ook een wezenlijke bijdrage leveren aan de core business, De eerste stappen daartoe zijn gezet. Sowieso hebben we aan aandacht en mandaat vanuit RvB/Directie niets te klagen.
Is.
Mocht je iets meer willen weten, stuur gerust een DM. Publiek hou ik me bewust wat op de vlakte. :)

Wat ik lastig vind, is dat het compleet sector afhankelijk is ook.

@Bschnitz zegt voor 4 FTE op ongeveer dat bedrag te zitten. Dat lijkt mij dan weer wat veel. Sowieso lijkt me 4 FTE een teamgrootte waarbij "manager" een wat zware functietitel lijkt. (Tegelijkertijd, zie boven, :"teamlead" word ook gebruikt van 2 FTE functioneel beheer tot 25 FTE multidisciplinair. Bij de eerste vind ik het belachelijk, bij de 2e doet het geen recht aan de functie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
unezra schreef op zondag 28 maart 2021 @ 18:42:
[...]

Is.
Mocht je iets meer willen weten, stuur gerust een DM. Publiek hou ik me bewust wat op de vlakte. :)

Wat ik lastig vind, is dat het compleet sector afhankelijk is ook.

@Bschnitz zegt voor 4 FTE op ongeveer dat bedrag te zitten. Dat lijkt mij dan weer wat veel. Sowieso lijkt me 4 FTE een teamgrootte waarbij "manager" een wat zware functietitel lijkt. (Tegelijkertijd, zie boven, :"teamlead" word ook gebruikt van 2 FTE functioneel beheer tot 25 FTE multidisciplinair. Bij de eerste vind ik het belachelijk, bij de 2e doet het geen recht aan de functie.)
Hangt af van wat je moet doen idd. Kan je vertellen dat het werken voor een interne klant of groep anders is dan voor externe klanten. Je wilt niet weten wat je allemaal moet doen en regelen. Wij doen 95% inhouse, ken ook mensen die echt alleen support inhouse doen en de rest uitbesteden.

Voor de rest is het inderdaad maar een naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:53

Secsytime

Automagisch

@KnoxNL lijkt wat aan de lage kant, had minimaal een package van ~ 100k verwacht. Maar ik weet niet hoe goed je kan onderhandelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Secsytime schreef op zondag 28 maart 2021 @ 18:53:
@KnoxNL lijkt wat aan de lage kant, had minimaal een package van ~ 100k verwacht. Maar ik weet niet hoe goed je kan onderhandelen ;)
Op zich best goed, maar in de branche heb je andere marges dan in bv tech ;)
En de functies zijn natuurlijk gewoon gewogen en ingeschaald, en daar wijkt men in de bedrijfscultuur niet snel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

KnoxNL schreef op zondag 28 maart 2021 @ 18:57:
[...]

Op zich best goed, maar in de branche heb je andere marges dan in bv tech ;)
En de functies zijn natuurlijk gewoon gewogen en ingeschaald, en daar wijkt men in de bedrijfscultuur niet snel vanaf.
Dat willen ze je graag doen geloven, schalen en tredes, plafonds. Maar neem het van mij aan, alles is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Secsytime schreef op zondag 28 maart 2021 @ 18:59:
[...]

Dat willen ze je graag doen geloven, schalen en tredes, plafonds. Maar neem het van mij aan, alles is mogelijk.
Het voordeel is dan ook dat er nog voldoende ruimte is in de schaal, dat dan weer wel. Dus inderdaad even goed onderhandelen. Nadeel is dat men toch vaak geneigd is te zeggen: Voor jou 10 anderen. Dat ze die vervolgens dan wel tegen hogere kosten moeten aannemen lijkt dan vaak geen probleem. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

KnoxNL schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:01:
[...]

Het voordeel is dan ook dat er nog voldoende ruimte is in de schaal, dat dan weer wel. Dus inderdaad even goed onderhandelen. Nadeel is dat men toch vaak geneigd is te zeggen: Voor jou 10 anderen. Dat ze die vervolgens dan wel tegen hogere kosten moeten aannemen lijkt dan vaak geen probleem. :+
Tsjah, als jij niet overtuigd bent van je meerwaarde, dan zullen zij het zeker niet zijn ;). Ik ken de context verder niet.

Maar schalen en tredes zijn onzin en bedoeld om je in plafonds te laten denken. Je moest eens weten hoeveel uitzonderingen daarop worden gemaakt. Ik weet het, want ik heb er bij ons (~ 1000 mdw) inzage in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Secsytime schreef op zondag 28 maart 2021 @ 18:53:
Kun je dat ook onderbouwen?
(Het lijkt mij wat aan de hoge kant namelijk. Af gaand op de salarisindicaties die ik voor dergelijke functies voorbij zie komen.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

unezra schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:53:
[...]

Kun je dat ook onderbouwen?
(Het lijkt mij wat aan de hoge kant namelijk. Af gaand op de salarisindicaties die ik voor dergelijke functies voorbij zie komen.)
De onderbouwing is de salarissen die ik bij deze functies gewend ben te zien, bij de bedrijven waar ik heb gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-09 12:12
@ImmortalSoul
Members only:

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 14:00
KnoxNL schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:42:
Ik ben niet inhalig, en haal meer energie uit intrinsieke beloning dan extrinsieke beloning, maar ik heb niet het idee dat mijn beloning evenredig is met mijn TBV:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: MBO ICT beheerder niv 4 en HBO ICT en business (95% afgerond maar net niet)
• Werkervaring: 20 jaar
• (Woon) Locatie: Eindhoven

2. Wat doe je:
• Functie: Manager ICT
• Werkgever/branche: Facilitair
• (Werk) Locatie(s): Noord-Brabant. Nauwkeuriger lijkt me niet van wezenlijk belang
• Aantal vakantiedagen: 25
• Reistijd: Onder normale omstandigheden 40 min enkele reis, nu thuis
• Werkdruk: Enerzijds krijg ik alle ruimte om mijn werktijden en dagen zelf in te delen, maw: Als het werk maar af komt is het prima. Ook als er eens een keer echt veel speelt is er begrip dat ik soms mijn prioriteiten kies en dus soms eens niet af is. Fijn bedrijf om te werken dus. Desondanks ervaar ik de drang om e.e.a. perfect te doen als hoog en eis ik veel van mezelf. Dat gecombineerd met de drukte, grootte van het team, regie op leveranciers en alles wat er speelt maakt toch dat ik de werkdruk vrij hoog vind.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4500 (Let op ons bedrijf betaalt in periodes van 4 weken, ik krijg dit dus 13 x per jaar)
• Vakantiegeld: € 4680 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: 1 * per jaar bonus tussen 5-10% afhankelijk van functioneren en bedrijfsresultaat dus zeg € 3000,-
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +/- € 68.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € ?
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Schoonmaak/Glazenwassersbedrijf en excedentenpensioen
• Mobiliteit per jaar: € 9646 BRUTO per jaar (of een leaseauto), welke sinds kort alleen nog maar de daadwerkelijk gereden km's netto mag uitkeren. Hier blijft dus nagenoeg niets van over
• Overige: € 100 onkostenvergoeding, € 27,50 internetvergoeding, mogelijkheid tot aandelenparticipatie (maar duur om in te stappen dus zonder kapitaal wat je kunt investeren levert het weinig op)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): rond de € +/- 70.000
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiez
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 00:25
Members only:

Al met al ben ik best tevreden. Het werk is interessant en de werkdruk zeer laag. Denk dat als je 3 a 4 uur per dag werkt dat nog te verantwoorden is :+

Ik kijk er soms wel vanop dat ik tegenwoordig mid/freelancers om mij heen zie die het dubbele verdienen en niet per se beter werk doen. Maar dan besef ik weer dat ik toch ook geluk heb met nagenoeg geen stress, is ook geld waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-09 17:31
Joost.B schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:34:
Ik heb toevallig recent een eerste oriënterend gesprek gehad omtrent een nieuwe functie bij een ander bedrijf maar dat is iets wat pas op langere termijn gaat lopen. Omdat ik afgelopen 3,5 jaar geen verhogingen heb gehad buiten CAO heb ik een gesprek aangevraagd bij onze HR. Ik ga niet snel om extra geld vragen en ben daarin snel tevreden maar heb het idee dat het bedrijf steeds meer op mijn technische know-how rust (en zelf niet wil groeien). Zowel voor mijn huidige als een potentieel nieuwe baan (wie weet) ben ik benieuwd naar input over de stand van zaken. Mijn gevoel zegt dat ik ca. €500,- per maand te weinig verdien maar kan het moeilijk staven (ook i.v.m. veel ‘oudere’ collega’s).

***members only***
Ondertussen gesprek gehad met huidige werkgever met vruchtbaar resultaat.
Nette verhoging in lijn (zelfs iets meer) met verwachting. Goed gesprek gehad ook met directeur met diverse complimenten dus zeer tevreden nu.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:32
Inmiddels alweer een lange tijd geleden sinds ik hier wat gepost heb. Werk inmiddels al een aantal jaar weer bij hetzelfde IT bedrijf en was na een jaar al vertrokken bij onderstaande club.

Dit was in 2015 toen ik naar een nieuwe baan wisselde. Pensioenpremie was daar skyhigh (200 euro ofzo).
Leeftijd: 30
Opleiding(en): MBO ICT Beheerder (Niveau 4) en HBO Information Management
Certificaten: Vakgerelateerd
Werkervaring: 3-4 jaar
Werkgever: Grote fabriek
Huidige functie: Electronic Data Interfacing Engineer.

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 27 + 4 ATV
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
Laptop: Ja
GSM: Ja, alleen zakelijk.
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja, moet even uitzoeken hoe precies, erg goede regeling in elk geval.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Land: Nederland
Regio: Zuid Limburg
Reistijd: +- 15 minuten

Maand salaris nu (bruto): €3476
Vervolgens in 2016 naar een IT bedrijf gegaan:

Members only:

In 2017 wat gedoe gehad en dus een andere rol binnen het bedrijf gekregen met meer coordinerende rol.

Members only:

Opzich verdien ik niet superslecht maar de laatste jaren financieel nagenoeg geen groei gehad. Wel een andere rol gekregen met meer verantwoordelijkheid maar financieel niet veel veranderd. Ik weet nog niet goed wat ik er van moet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:15
De_Bastaard schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:55:
Inmiddels alweer een lange tijd geleden sinds ik hier wat gepost heb. Werk inmiddels al een aantal jaar weer bij hetzelfde IT bedrijf en was na een jaar al vertrokken bij onderstaande club.

Dit was in 2015 toen ik naar een nieuwe baan wisselde. Pensioenpremie was daar skyhigh (200 euro ofzo).

[...]

***members only***

In 2017 wat gedoe gehad en dus een andere rol binnen het bedrijf gekregen met meer coordinerende rol.

***members only***

Opzich verdien ik niet superslecht maar de laatste jaren financieel nagenoeg geen groei gehad. Wel een andere rol gekregen met meer verantwoordelijkheid maar financieel niet veel veranderd. Ik weet nog niet goed wat ik er van moet vinden...
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Is dat tegenwoordig al skyhigh? Moet je voor de gein eens kijken bij PMT of ABP... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Members only:
Pizza_Boom schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:22:
[...]
Is dat tegenwoordig al skyhigh? Moet je voor de gein eens kijken bij PMT of ABP... :+
Was PME toendertijd

[ Voor 28% gewijzigd door De_Bastaard op 31-03-2021 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:15
De_Bastaard schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:23:
[...]

***members only***

[...]

Was PME toendertijd
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Ik zit nu bij PMT en ik betaal eenzelfde soort bedrag omgerekend naar salaris... En mijn WG betaald ook nog eens een iets groter portie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

[...]

***members only***

***members only***

Ik snap die 90% bijdrage pensioen nooit. Wat is dat? Want 90% van 0 = 0... Of legt de werkgever 90% in van jaarruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Tylen schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:28:
[...]

Ik snap die 90% bijdrage pensioen nooit. Wat is dat? Want 90% van 0 = 0... Of legt de werkgever 90% in van jaarruimte?
Volgens mij legt mijn werkgever het maximale in wat ze in mogen leggen in elk geval :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

De_Bastaard schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:30:
[...]

Volgens mij legt mijn werkgever het maximale in wat ze in mogen leggen in elk geval :+
Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door Tylen op 31-03-2021 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:11
Pizza_Boom schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:22:
[...]
Nou inderdaad, ruim €300 aan pensioenpremie betaal ik maandelijks aan PME op een bruto salaris van €3625. En m'n werkgever betaald dan nog het werkgeversdeel wat 60% van de premie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:16
Maar wat betaal je precies pm in je salarisstrook?

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:36
Wat vooral belangrijk is, is wat is het totaal percentage wat ingelegd wordt en welk deel daarvan wordt door jou zelf ingelegd.

Voorbeeld:
Totale inleg = 11%
Jouw deel = 4%

Wanneer je ergens anders minder premie zelf betaald, kan dat ook betekenen dat je minder opbouwt aan je pensioen ;)
Voorbeeld:
Totale inleg = 9%
Jouw deel = 3%

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
SirLct schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:04:
Maar wat betaal je precies pm in je salarisstrook?
Nou het is dus iets minder rooskleurig dan gedacht, we betalen gewoon 50% :+. Ik betaal dus 125,- per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stakie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 17:51
Members only:
Pagina: 1 ... 83 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.