Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Zeewolf schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:38:
[...]
Ik heb al een motor, wat natuurlijk sowieso goedkoper uitkomt dan een auto. Als alternatief kan ik altijd nog met het ov. Daarnaast is er voorlopig sowieso weinig werken op locatie, en kan ik ook geen auto kwijt omdat ik midden in het centrum woon.
Ook zonder mobiliteit is het volgens mij helemaal geen raar salaris.
27 vakantiedagen is 2 meer dan gebruikelijk.

Mobiliteit maakt het package in mijn beleving gewoon goed en wat @jongetje zegt, focus je nu eerst op een leuke baan waarin je jezelf kunt ontwikkelen, kunt groeien, de nodige ervaring kunt op doen en wat vakrelevante cursussen kunt volgen. Ziet je salaris er over een paar jaar waarschijnlijk heel anders uit.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:18
Zeewolf schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:38:
[...]

Ik heb al een motor, wat natuurlijk sowieso goedkoper uitkomt dan een auto. Als alternatief kan ik altijd nog met het ov. Daarnaast is er voorlopig sowieso weinig werken op locatie, en kan ik ook geen auto kwijt omdat ik midden in het centrum woon.
Motor rijden is geweldig, ik deed het pre corona elke dag 125km, maar veel goedkoper dan een zuinige auto is het niet over het algemeen. Dat gezegd hebbende, motor rijden doe je natuurlijk niet voor de kosten! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:53

Secsytime

Automagisch

Furion2000 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:59:
[...]

Motor rijden is geweldig, ik deed het pre corona elke dag 125km, maar veel goedkoper dan een zuinige auto is het niet over het algemeen. Dat gezegd hebbende, motor rijden doe je natuurlijk niet voor de kosten! :*)
Mwah, met een NC700 kom je redelijk goedkoop uit hoor, wel de meest sexloze motor ooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeewolf
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 10:56
Furion2000 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:59:
[...]

Dat ligt een beetje aan je motor en mijn rechterhand natuurlijk :) moderne autos rijden ook wel heel zuinig natuurlijk, maar daar lever je dan wel de fun factor (en file rijden) voor in.

Maar zo een slecht aanbod is het dus niet. Zou ik wel nog een tegenbod kunnen/moeten doen? Dat laat ook wel assertiviteit/leiderschap (bij gebrek aan een beter woord) zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Zeewolf schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:01:
[...]
Dat ligt een beetje aan je motor en mijn rechterhand natuurlijk :) moderne autos rijden ook wel heel zuinig natuurlijk, maar daar lever je dan wel de fun factor (en file rijden) voor in.

Maar zo een slecht aanbod is het dus niet. Zou ik wel nog een tegenbod kunnen/moeten doen? Dat laat ook wel assertiviteit/leiderschap (bij gebrek aan een beter woord) zien?
Tegenbod kan denk ik geen kwaad. Wat dat beteft is het ook gewoon een spelletje. :)
Mits het redelijk is én je het goed kunt verkopen.

Het is wel situatieafhankelijk, het zal van die werkgever en situatie afhangen of ze mee gaan in het spelletje, of denken "voor jou 10 anderen". Realiseer je vooral wel dat als jij een tegenbod doet, in de basis HUN bod van tafel is. Je verwerpt hun bod.

Normaliter zal die soep niet zo heet gegeten worden, maar het is denk ik wel belangrijk te beseffen dat als zij zeggen "nee, gaan we niet in mee, punt", de onderhandelingen afgelopen kunnen zijn.

Maar goed, enige nuance hier, het zijn onderhandelingen. Zolang het contract niet getekend is, zit geen van beiden waar dan ook aan vast en zelfs met getekend contract, heb je een proeftijd waarbij beiden van de overeenkomst af kunnen zien zonder verdere gevolgen. Pas ná je proeftijd, heb je iets van houvast. Dus zo spannend is het ook weer niet de onderhandeling aan te gaan.

Wat je OOK kunt doen, als je je daar comfortabeler bij voelt, is onderhandelen over studiebudget, groeimogelijkheden, eventuele mobiliteitsvergoeding, bonus, etc. Dus over andere elementen uit het package anders dan puur bruto salaris.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:50

HSG

Binnenkort mag ik een nieuwe functie betreden bij de rijksoverheid. *O*

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 9% gewijzigd door HSG op 11-03-2021 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Prima startsalaris. Waarschijnlijk kun je snel groeien en na een paar jaar overstappen van werkgever voor een dikkere klapper!

@FLuKee gefeliciteerd en allemachtig wat prachtig die maaltijdvouchers :+ Ik wou dat wij 'hier' ook zoiets hadden in ons prachtige cafetariasysteem.

[ Voor 23% gewijzigd door JDFS op 11-03-2021 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLuKee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 09:48
Bedankt! Ik heb zeker een stevige portie geluk gehad om bij dit pakket te komen. Mijn NL collega's moeten ook steeds lachen met die "maaltijdbonnen". Bij die andere nettovergoedingen zit nog een ander Belgisch vehikel: 250€ per jaar aan "ecocheques" die je enkel kan uitgeven aan milieuvriendelijke en/of energiezuinige spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:15
lilboyd schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:29:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: Mbo Systeembeheer
• Werkervaring: 8 jaar
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Outsystems Developer
• Werkgever/branche: Financial
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 25 +3 ATV
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 15min
• Werkdruk: Middel

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2930
• Vakantiegeld: 8 %
• Bonus, toeslagen, etc: 0
• Dertiende/veertiende maand: 13e maand
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 40.484

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 100,00 per maand
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: -
• Mobiliteit per jaar: € 1728 reiskosten vergoeding
• Overige:
Hoeveel jaar ervaring heb je met OutSystems? Lijkt me nogal laag voor 8 jaar OutSystems ervaring namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannuhkoek
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-07-2024
Begin vorig jaar op deze afdeling begonnen, werk is veelzijdig en uitdagend. 'Verantwoordelijk' voor +- 8 klanten, waarbij alle aspecten eigenlijk naar voren komen (lees: alle vragen die de klant heeft, moet ik een antwoord/oplossing voor vinden).

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-09 11:44
Zeewolf schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:01:
[...]
Altijd een tegenbod doen. Je zult nooit je kans verspelen met een tegenbod.

Dit salaris is ook redelijk haalbaar voor een HBO starter zonder werkervaring. Met WO + 1 jaar ervaring is het niet zo raar om wat meer te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:49

dragonhaertt

@_'.'

Ik weet niet in welke regio je woont, en je kan altijd proberen extra te onderhandelen natuurlijk, maar je package op jaarbasis is zeker niet slecht.
Je zit naar mijn idee heel goed op jaarbasis voor een eerste aanbod.
Je maandsalaris vertekent natuurlijk wat door je mobiliteitsbudget, maar als je je jaarpackage door 12 deelt kom je op
Members only:
bruto per maand uit. Dat vind ik erg veel voor een 'starter', en zelfs redelijk hoog voor iemand met 2 jaar ervaring.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Dat ligt er aan, als je Linux kennis hebt, kan automatiseren, ook wel eens met CI/CD pipelines gewerkt heb dan vliegen de salarissen van 80-90k je om de oren op linkedin (of je het uit onderhandeld is een 2e). Heb je alleen windows ervaring en wat rond geklikt in Azure, dan is dit een redelijk salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Linkdrop en, hoewel relevant, toch off-topic.

[ Voor 77% gewijzigd door Ardana op 11-03-2021 10:50 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:03
Quote en reactie verwijderd.

[ Voor 92% gewijzigd door Ardana op 11-03-2021 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09

[ Voor 94% gewijzigd door Ardana op 11-03-2021 10:51 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23

[ Voor 104% gewijzigd door Ardana op 11-03-2021 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Niet online

[ Voor 89% gewijzigd door Ardana op 11-03-2021 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Modbreak:Linksdrops zijn exact hierom niet wenselijk. Daarnaast is het hier off-topic. Wel kan er hierover uiteraard een eigen topic geopend worden.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdhe
  • Laatst online: 15-03-2021
Zit een beetje te twijfelen om weg te gaan bij mijn huidige werkgever. Mijn vraag is dan ook wat jullie vinden van het huidige?
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

rdhe schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:09:
Zit een beetje te twijfelen om weg te gaan bij mijn huidige werkgever. Mijn vraag is dan ook wat jullie vinden van het huidige?

***members only***
Ik zit in dezelfde hoek met dan alle werkervaring in BI. Als je medior bent zou 4500 haalbaar zijn met lease 700-1100. Je bonus is ook wat karig met huidige uurtarieven in BI. Ligt er ook aan wat je precies doet in BI.

Sowieso een consultancy zonder lease/mobiliteitsbudget neemt zichzelf niet serieus. Zou overstappen zodat dat ieder geval geregeld is. Daarna ook goed pensioen inleg vergelijken kan vaak al een paar k per jaar schelen.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 19:09
Ook maar weer eens meedoen na promotie :)

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bourne891
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19-05 11:34
Ik zit een beetje te twijfelen om mijn werkgever te veranderen. Wat vinden jullie van de huidige werkgever? Hoe zit ik met mijn salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden? Vinden jullie het de moeite waard om elders te gaan orienteren?
Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door bourne891 op 16-03-2021 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g-king
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25 26
• Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica
• Werkervaring: 3 4 Jaar
• (Woon) Locatie: 's Hertogenbosch

2. Wat doe je:
• Functie: Business Intelligence Consultant (Qlik Sense / PowerBI)
• Werkgever/branche: IT Automatisering
• (Werk) Locatie(s): Heel Nederland
• Aantal vakantiedagen: 26
• Reistijd: (Lease Auto) Normaal gesproken 40 minuten tot 2 uur enkele reis, afhankelijk van klantlocatie. Nu voornamelijk thuis.
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3150 € 3200
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € Geen
• Dertiende/veertiende maand: € Geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €40824 €41472

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Weet ik niet exact uit mijn hoofd, maar prima geregeld.
• Mobiliteit per jaar: Leasebudget van €500 per maand. OV kosten volledig vergoed, ook prive gebruik.

Slechts €50 erbij gekregen, vanwege tegenvallende resultaten in het afgelopen "Corona" jaar. Kan ik opzich goed begrijpen. Wat echter steekt, is dat er wel behoorlijk geïnvesteerd wordt in het bedrijf zelf. Nieuw meubilair voor directie, nieuwe verdieping erbij in het kantoorpand, nieuwe dure laptops voor nieuwe collega's, etc. Vorig jaar was het een beetje hetzelfde verhaal, toen was er weinig budget vanwege "marketing kosten" voor een nieuwe website, nieuwe branding, etc. aangezien we toen van naam zijn veranderd.

Naar mijn idee ben ik wel redelijk gegroeid dit jaar en heb ook een aantal mooie projecten succesvol voltooid waardoor een handvol nieuwe klanten zijn vastgelegd. Ik heb het ontzettend goed naar mijn zin, maar heb het gevoel dat het salaris wat achter blijft t.o.v. van mijn kunde en prestaties. Hoe denken jullie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-aroq
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01-05-2021
bourne891 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:04:
Ik zit een beetje te twijfelen om mijn werkgever te veranderen. Wat vinden jullie van de huidige werkgever? Hoe zit ik met mijn salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden? Vinden jullie het de moeite waard om elders te gaan orienteren?

***members only***
Je salaris is aan de lage kant. HBO startsalarissen liggen tegenwoordig al op dat niveau, en jij hebt al een paar jaar ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
@g-king

Je salaris is erg summier, je kunt tussen de 4200-5000 per maand krijgen, met 4 jaar ervaring. Je leeftijd speel hierin echter wel een rol, was je 30 geweest had je dit makkelijker gekregen, dan nu je 26 bent. Ik zou keer van bedrijf switchen. <knip> Werving is niet de bedoeling.

Mobiliteit vergoeding is te laag, is meestal minimaal 650

Meestal komt daar nog een onkostenvergoeding van 100 euro bij

[ Voor 6% gewijzigd door Ardana op 16-03-2021 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkvrs
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-09 13:29
Ben benieuwd wat mensen vinden. Toch weinig vergelijkingsmateriaal hier met m'n MBO.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: MBO-4
• Werkervaring: 5 Jaar
• (Woon) Locatie: Noord-brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Software Ontwikkelaar
• Werkgever/branche: Klein softwarebedrijf
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Aantal vakantiedagen: 25
• Reistijd: 30 minuten enkel
• Werkdruk: gemiddeld.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2950
• Bonus, toeslagen, etc: € +-2000
• Dertiende/veertiende maand: -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €40.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €90 per maand
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: €1700
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €43.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-06 15:56
Jaareinde gesprek gehad en promotie gekregen: 10% salarisverhoging en een hele mooie bonus :)

Members only:

2020:
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17-09 09:41
mkvrs schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:56:
Ben benieuwd wat mensen vinden. Toch weinig vergelijkingsmateriaal hier met m'n MBO.
Hier wel vergelijkbaar hoor :)

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 08:42
g-king schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:13:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25 26
• Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica
• Werkervaring: 3 4 Jaar
• (Woon) Locatie: 's Hertogenbosch

2. Wat doe je:
• Functie: Business Intelligence Consultant (Qlik Sense / PowerBI)
• Werkgever/branche: IT Automatisering
• (Werk) Locatie(s): Heel Nederland
• Aantal vakantiedagen: 26
• Reistijd: (Lease Auto) Normaal gesproken 40 minuten tot 2 uur enkele reis, afhankelijk van klantlocatie. Nu voornamelijk thuis.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3150 € 3200
• Bonus, toeslagen, etc: € Geen
• Dertiende/veertiende maand: € Geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €40824 €41472

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Weet ik niet exact uit mijn hoofd, maar prima geregeld.
• Mobiliteit per jaar: Leasebudget van €500 per maand. OV kosten volledig vergoed, ook prive gebruik.

Slechts €50 erbij gekregen, vanwege tegenvallende resultaten in het afgelopen "Corona" jaar. Kan ik opzich goed begrijpen. Wat echter steekt, is dat er wel behoorlijk geïnvesteerd wordt in het bedrijf zelf. Nieuw meubilair voor directie, nieuwe verdieping erbij in het kantoorpand, nieuwe dure laptops voor nieuwe collega's, etc. Vorig jaar was het een beetje hetzelfde verhaal, toen was er weinig budget vanwege "marketing kosten" voor een nieuwe website, nieuwe branding, etc. aangezien we toen van naam zijn veranderd.

Naar mijn idee ben ik wel redelijk gegroeid dit jaar en heb ook een aantal mooie projecten succesvol voltooid waardoor een handvol nieuwe klanten zijn vastgelegd. Ik heb het ontzettend goed naar mijn zin, maar heb het gevoel dat het salaris wat achter blijft t.o.v. van mijn kunde en prestaties. Hoe denken jullie hierover?
Die 50 euro is een summiere inflatiecorrectie. (3150 + 1,5% is ongeveer 50 euro extra). Ik zou zeker meer eisen als je gewoon goed presteert en gegroeid bent. Of je direct op 4K+ uit komt bij je huidige WG betwijfel ik, maar je zou zeker wel een 200-300 meer moeten krijgen als groeistap.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:18
@Verwijderd je kunt in het vervolg om reden x,y,z je verwachtingen uitspreken over salaris VOOR het beoordelingsgesprek. Bespreek dan ook gelijk je verwachtingen voor de aankomende jaren, wat je hiervoor wil doen om dit mogelijk te maken en wat je dan verwacht van de werkgever. Switchen van reactief naar proactief bezig zijn, dat vinden 'goede' managers ook fijn en kunnen dan voordat ze de beslissing maken met je verwachtingen rekening houden. Kan zijn dat je dan dingen hoort die je niet wilt horen zoals dat je heel onrealistisch bent of veel meer zou moeten doen daarvoor, maar dan is dat tenminste duidelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Furion2000 op 17-03-2021 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:13
rdhe schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:09:

***members only***
Zou om me heen gaan kijken. Zit ook in de BI. Rond dezelfde leeftijd. Weliswaar HBO en ook WO geschoold en iets meer werkervaring, maar qua salaris toch flink boven door jou genoemde bedrag.
BombaAriba schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:13:
[...]

Ik zit in dezelfde hoek met dan alle werkervaring in BI. Als je medior bent zou 4500 haalbaar zijn met lease 700-1100. Je bonus is ook wat karig met huidige uurtarieven in BI. Ligt er ook aan wat je precies doet in BI.
Hier sluit ik mij bij aan. Je huidige salaris, zeker bij ontbreken van 13e maand en fatsoenlijke bonus is aan de karige kant. 4500 moet absoluut haalbaar zijn.

Zou wel uitzoeken wat je eigen bijdrage in je pensioen is, omdat daar een vraagteken staat. Dit is behoorlijk bepalend. Kwam bij vorige werkgever van een premie-vrij pensioen en nu bij huidige werkgever behoorlijk grote eigen bijdrage. Meegenomen in mijn onderhandelingen.

[ Voor 15% gewijzigd door Axel op 17-03-2021 13:25 . Reden: Toevoegen pensioenbijdrage ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-09 17:31
Ik heb toevallig recent een eerste oriënterend gesprek gehad omtrent een nieuwe functie bij een ander bedrijf maar dat is iets wat pas op langere termijn gaat lopen. Omdat ik afgelopen 3,5 jaar geen verhogingen heb gehad buiten CAO heb ik een gesprek aangevraagd bij onze HR. Ik ga niet snel om extra geld vragen en ben daarin snel tevreden maar heb het idee dat het bedrijf steeds meer op mijn technische know-how rust (en zelf niet wil groeien). Zowel voor mijn huidige als een potentieel nieuwe baan (wie weet) ben ik benieuwd naar input over de stand van zaken. Mijn gevoel zegt dat ik ca. €500,- per maand te weinig verdien maar kan het moeilijk staven (ook i.v.m. veel ‘oudere’ collega’s).

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viewty
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:37
Members only:

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:39
Je salaris is al enorm hoog. Als je meer wilt stijgen in loon, dan zal je eerst salaris moeten inleveren, zodat je daarna weer flink kan stijgen.

6500 voor een Java engineer is bizar veel. Dat zit in de regio's van wat architecten verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viewty
  • Registratie: Maart 2011
XFlame schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:53:
Je salaris is al enorm hoog. Als je meer wilt stijgen in loon, dan zal je eerst salaris moeten inleveren, zodat je daarna weer flink kan stijgen.

6500 voor een Java engineer is bizar veel. Dat zit in de regio's van wat architecten verdienen.
Eens. De functienaam is dan misschien Java Engineer, maar m'n werkzaamheden zijn onwijs divers. Cloud architectuur, frontend + backend development, automatiseren van deployments etc. Ik denk dat mijn kennis iets verder gaat dan een senior java developer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

XFlame schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:53:

Ja als je eerst 1000 euro inleverd dan kan je daarna 1100 stijgen is idd flink stijgen.

Hoezo eerst inleveren?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20-09 08:35
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35-40
• Opleiding: Aardwetenschappen (Universitair)
• Werkervaring: 12 jaar
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Geofysicus
• Werkgever/branche: Olie & Gas
• (Werk) Locatie(s): Den Haag
• Aantal vakantiedagen: 37
• Reistijd: 30 minuten

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 6100
• Bonus, toeslagen, etc: Op basis van presentatie & bedrijfsresultaat, +/- 1,5x maandsalaris
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 85.000 exclusief bonus

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 100% betaald door werkgever (20% van maandsalaris)
• Type pensioenregeling: Premie & variabele uitkering
• Mobiliteit per jaar: 19 cent/km
• Overige: Gratis fitnessabonnement
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €120k

Ik vind mijn salaris bizar hoog. De secundaire arbeidsvoorwaarden en vakantiedagen zijn ook meer dan uitstekend. Het komt gedeeltelijk doordat er zulke specialistische kennis vereist is, anderzijds door de hoge winsten die van oudsher in de olie & gas gemaakt werden. Daar tegenover staat een lage baanzekerheid door de volatilateit van de markt waardoor er zeer regelmatig gereorganiseerd wordt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:29
amboly schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:15:
Ik vind mijn salaris bizar hoog. De secundaire arbeidsvoorwaarden en vakantiedagen zijn ook meer dan uitstekend. Het komt gedeeltelijk doordat er zulke specialistische kennis vereist is, anderzijds door de hoge winsten die van oudsher in de olie & gas gemaakt werden. Daar tegenover staat een lage baanzekerheid door de volatilateit van de markt waardoor er zeer regelmatig gereorganiseerd wordt.
Dat vind ik nou eens een mooi stukje realistische reflectie. Dergelijke zaken worden maar al te vaak "gewoon" en uit het oog verloren.

Mooie package!

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Viewty schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:58:
[...]

Eens. De functienaam is dan misschien Java Engineer, maar m'n werkzaamheden zijn onwijs divers. Cloud architectuur, frontend + backend development, automatiseren van deployments etc. Ik denk dat mijn kennis iets verder gaat dan een senior java developer.
Dan nog is je salaris heel erg boven marktconform.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Viewty schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:58:
[...]

Je komt me eerder over al rupsje nooitgenoeg.
Maar wellicht je eigen overtuiging van je skillset en ook je leeftijd... ik zou gaan freelancen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
oud
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: MBO N3 ICT
• Werkervaring: 1,5 jaar
• Certificering: RES Workspace manager 2012 , ITIL, Windows 7 70-680 en 70-685 en Windows 10 70-697
• (Woon) Locatie: Zuid-holland
2. Wat doe je:
• Functie: Servicedesk
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Zuid-holland, (Project momenteel in provincie Utrecht)
• Uren/week: 40
• Reistijd: Bijna 1,5 per enkele reis p.dag
• Werkdruk: normaal
• Vakantiedagen: 25

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €1750
• Vakantiegeld: € 8% Procent van jaarsalaris
• Dertiende/veertiende maand: Ja, bij halen van afspraken (certificaten en beoordeling)
• Pensioeninleg per jaar: € Volgend Jaar
• Mobiliteit per jaar: € Pool auto met lage bijtelling (20k prive KM)
• Overige: Regelmatig uitjes

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 21000
• Winstdeling/bonus: Bij niet ziek zijn een bonus van 500 tot 700 euro per half jaar.
In het nieuwe jaar in salaris omhoog, hoeveel moet nog besproken worden. Ook kan ik dan een auto uitzoeken met een budget van €600 per maand
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: MBO Medewerker beheer ICT
• Werkervaring: 5 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Junior Systeembeheer, Azure and Mobile device Administrator
• (Werk) Locatie(s): provincie Zuid Holland
• Gewerkte uren/week: 36-40
• Reistijd: Thuiswerken, 1x in de week naar de zaak

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3600
• Bonus, toeslagen, etc: Op basis van declarabele uren en aantoonbare persoonlijke groei
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €50k - €55k

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: standaard pensioen bij STIPP (moet ik echt eens gaan uitzoeken)
• Mobiliteit per jaar: Lease (alleen zakelijk)
• Overige: Gratis fitnessabonnement, Laptop 2,5k, goede werkplek thuis. goed betaalde studiemogelijkheden.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €55k-€60k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:13
Jelmer93 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 08:01:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: standaard pensioen bij STIPP (moet ik echt eens gaan uitzoeken)
Dan zal ik je helpen: dat is belabberd.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Hmmbob schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:15:
[...]

Dan zal ik je helpen: dat is belabberd.
Yup, dat "pensioen" is ongeveer het beroertste waar ze mee weg konden komen.
Het is echt schandelijk.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-08 14:14
qadn schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:06:
[...]

Yup, dat "pensioen" is ongeveer het beroertste waar ze mee weg konden komen.
Het is echt schandelijk.
offtopic:
Ooit bij een orienterend gesprek bij een andere werkgever aangegeven dat de overstap me dankzij dit pensioen over 2 jaar tijd 20k zou kosten. Ik was de 1e die daar ooit over was begonnen 8)7, daarna niks meer van ze gehoord.

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 15:42
STIPP....
Zet dan " geen pensioenregeling" neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:54
Half jaar STIPP (want het eerste half jaar hoeven ze niet in te leggen) was binnen een maand met PMT al ingehaald. 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:31
Jelmer93 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 08:01:
oud

[...]

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: MBO Medewerker beheer ICT
• Werkervaring: 5 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Junior Systeembeheer, Azure and Mobile device Administrator
• (Werk) Locatie(s): provincie Zuid Holland
• Gewerkte uren/week: 36-40
• Reistijd: Thuiswerken, 1x in de week naar de zaak

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3600
• Bonus, toeslagen, etc: Op basis van declarabele uren en aantoonbare persoonlijke groei
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €50k - €55k

• Mobiliteit per jaar: Lease (alleen zakelijk)
• Overige: Gratis fitnessabonnement, Laptop 2,5k, goede werkplek thuis. goed betaalde studiemogelijkheden.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €55k-€60k
Flink salaris voor een junior functie. Bij mijn werkgever word er geen junior/medior/senior aan IT functies gekoppeld, maar vergeleken met elders ben ik senior systeem beheerder. Vorig jaar geen salaris verhoging gekregevn ivm covid en ik zit nu op 3235, waarbij er nu hopelijk wel iets bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Bouke-p schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:41:
[...]

Flink salaris voor een junior functie. Bij mijn werkgever word er geen junior/medior/senior aan IT functies gekoppeld, maar vergeleken met elders ben ik senior systeem beheerder. Vorig jaar geen salaris verhoging gekregevn ivm covid en ik zit nu op 3235, waarbij er nu hopelijk wel iets bij komt.
Wat hierboven al gezegd is, het salaris is kunstmatig zo hoog omdat ze "beknibbelen" op het pensioen. Totaal package zal redelijk marktconform zijn voor een junior IT-er.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Voordeel is wel: je houdt meer dan genoeg jaarruimte over om zelf bij te storten :+

Oftewel, als je zelf een pensioenproduct aankoopt bij bijvoorbeeld Bright of Brand New Day dan heb je voldoende fiscale ruimte om dit te doen en de inleg van je komen af te trekken bij je aangifte. Beide zijn (voornamelijk) beleggingsproducten - dankzij je leeftijd kan je genieten van een lange looptijd (=doorgaans beter rendement).

Ik zou daar serieus naar kijken: met Stipp bouw je zo goed als niets op en dankzij je jonge leeftijd kan je inleg lang renderen. Je kan zo je minpunt in beloning zelf omzetten naar wat beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:11
Pizza_Boom schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:37:
Half jaar STIPP (want het eerste half jaar hoeven ze niet in te leggen) was binnen een maand met PMT al ingehaald. 8)7 8)7
Kan je dit toelichten? Ik heb een aanbod op tafel liggen met ook een half jaar niks en dan een half jaar STIPP en heb daar mijn bedenkingen over...

at your service

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:29
The_Butler schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:20:
[...]

Kan je dit toelichten? Ik heb een aanbod op tafel liggen met ook een half jaar niks en dan een half jaar STIPP en heb daar mijn bedenkingen over...
Je kunt het narekenen met de voorbeelden op hun website, zoals hier. Ik vind het bitter weinig, maar goed ik vind driekwart van de pensioenen die mensen geboden krijgen laag/weinig, aangezien ik zelf bij het ABP zit.

Members only:

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pizza_Boom
The_Butler schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:20:
Zoals ik zeg: Met 1 maand inleg in PMT had ik al meer opgebouwd dan in het halfjaar voorafgaand bij STIPP. Het eerste halfjaar hoeft niet ingelegd te worden vanwege de wachttijd. Mijn detavasttoko zat in de basisregeling met 2,6% opbouw... PMT heeft een inleg van 27,98% op basis van 38 uur.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
RomeoJ schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:43:
[...]

Wat hierboven al gezegd is, het salaris is kunstmatig zo hoog omdat ze "beknibbelen" op het pensioen. Totaal package zal redelijk marktconform zijn voor een junior IT-er.
Zelfs al zou het een ruim pensioen zijn en die zou "drukken" op het bruto inkomen zou het nog steeds een meer dan prima salaris zijn.

Feit is wel dat er redelijk wat mensen onvoldoende kennis of intresse hebben in pensioenregelingen, dat zie je goed terugkomen in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:11
Napo schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:10:
[...]

Feit is wel dat er redelijk wat mensen onvoldoende kennis of intresse hebben in pensioenregelingen, dat zie je goed terugkomen in dit topic.
wie offert zich op om een een algemeen pensioen topic te bouwen :P

at your service

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:36
The_Butler schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:13:
[...]

wie offert zich op om een een algemeen pensioen topic te bouwen :P
Die is er gewoon :)
Het grote Pensioen topic

[ Voor 10% gewijzigd door Martinusz op 18-03-2021 12:16 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 00:19
Ik mis kennis inderdaad. Ik snap nog steeds niet hoeveel ik mag inleggen als ik mijn jaarruimte bereken. Volgens belastingdienst pagina 3100. Dus ik mag per jaar max 3100 - wat mijn werkgever inlegt - mijn eigen bijdrage extra zelf belastingvrij(-/uitstel) in leggen?
En hoezo dat rare franchise? Als ik een salaris verdien en ik kies om 300 per maand in een beleggingspensioen te doen, waarom wordt daar zo moeilijk over gedaan? En zelf een pensioen regelen is onmogelijk, lijkt het wel. Alsof ik perse een werkgever moet hebben. Een en al ellende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ook weer tijd voor een update (in bold), het jaarlijkse "stapje in de CAO en schijntje voor de moeite" is weer toegekend en ik werk nu 4 dagen i.v.m. papadag:
Members only:

Al met al door de verhogingen in de CAO en schaal én het effect van de gunstige aandelenregeling slechts 400 euro/maand minder met een dag (nuja, 4 uur vrij en vier langere werkdagen) minder werken. Als ik dan ook de 650-700 uur aan reistijd bekijk die ik heb bespaard door niet te pendelen elke werkdag het afgelopen jaar meereken en wat dat qua autokosten en vooral privétijd heeft betekend denk ik dat ik er aardig gunstig uit kom zo.

[ Voor 8% gewijzigd door pagani op 18-03-2021 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
pagani schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:22:
Ook weer tijd voor een update (in bold), het jaarlijkse "stapje in de CAO en schijntje voor de moeite" is weer toegekend en ik werk nu 4 dagen i.v.m. papadag:

***members only***

Al met al door de verhogingen in de CAO en schaal én het effect van de gunstige aandelenregeling slechts 400 euro/maand minder met een dag (nuja, 4 uur vrij en vier langere werkdagen) minder werken. Als ik dan ook de 650-700 uur aan reistijd bekijk die ik heb bespaard door niet te pendelen elke werkdag het afgelopen jaar meereken en wat dat qua autokosten en vooral privétijd heeft betekend denk ik dat ik er aardig gunstig uit kom zo.
Keurig lijstje. Op basis van de secundaire voorwaarden denk ik dat het om een van Neerlands trots bedrijven gaat, die zich tegenwoordig "Healthtech" als branche geeft?

Als dat waar is ben ik benieuwd of ik je ken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Hmmbob schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:46:
[...]

Keurig lijstje. Op basis van de secundaire voorwaarden denk ik dat het om een van Neerlands trots bedrijven gaat, die zich tegenwoordig "Healthtech" als branche geeft?

Als dat waar is ben ik benieuwd of ik je ken :)
Ssssst, je zit aan mijn privé! :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jealgu
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:54
Pizza_Boom schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:48:
[...]
Zoals ik zeg: Met 1 maand inleg in PMT had ik al meer opgebouwd dan in het halfjaar voorafgaand bij STIPP. Het eerste halfjaar hoeft niet ingelegd te worden vanwege de wachttijd. Mijn detavasttoko zat in de basisregeling met 2,6% opbouw... PMT heeft een inleg van 27,98% op basis van 38 uur.

***members only***
STIPP is, volgensmij, een defined contribution regeling, PMT een defined benefit regeling. Dus die kun je niet zo een op een vergelijken. Ivm doorsneepremie gaat een groot deel van je premie naar se pensioenuitkering van boomers, STIPP is.voor jezelf.

Neemt overigens niet weg dat STIPP inderdaad veel slechter is. Maar PMT is niet ruim 10 keer beter, omdat de premie ruum 10 keer hoger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Jealgu schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:57:
[...]

STIPP is, volgensmij, een defined contribution regeling, PMT een defined benefit regeling. Dus die kun je niet zo een op een vergelijken. Ivm doorsneepremie gaat een groot deel van je premie naar se pensioenuitkering van boomers, STIPP is.voor jezelf.

Neemt overigens niet weg dat STIPP inderdaad veel slechter is. Maar PMT is niet ruim 10 keer beter, omdat de premie ruum 10 keer hoger is.
Geen idee hoe dat exact zit, ik keek toen op mijn pensioenoverzicht en daar zag ik dat mijn uitkering via PMT beter was dan via STIPP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [R]evolution
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 19-11-2024
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogflute
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-02-2022
-

[ Voor 99% gewijzigd door dogflute op 18-03-2021 14:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alej97
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeewolf
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 10:56
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:08
Als je voor die Director functie gaat zou ik minimaal 1k p/m erbij willen. Dit werkt dan ook door in geld en bonus uiteraard. Dan nog zit je wel nog steeds laag, maar ik verwacht dat je bonus pakket er dan wellicht ook anders uit gaat zien waardoor t totaal plaatje wel beter wordt.

Overigens klinkt supply chain onder een finance functie mij wat vreemd, maar ben niet zo thuis in food & beverage.

[ Voor 12% gewijzigd door VidaR-9 op 18-03-2021 17:40 ]

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Pizza_Boom schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:48:
Vooropgesteld: STIPP lijkt wel een erg karige variant van het beschikbare premie, maar de vergelijking is scheef. Bij een beschikbare premie pensioen wordt je premie (voor jou) belegd. Bij een pensioen zoals PMT of ABP bouw je pensioenrechten op. Dit is heel lastig om te vergelijken en zeker niet op hoeveel premie je hebt betaald.

Als bij een beschikbare premie pensioen de beurzen stijgen, stijgt je pensioen, maar bij het PMT/ABP daalt hoogstens de kans dat je gekort wordt (of: daalt stijgt de premie wellicht niet zo hard).

Bijkomend verschil is dat bij een beschikbare premie pensioen de opbouw als je jong bent vaak (heel) laag is en als je ouder bent een stuk hoger (voorgaande is afgeschaft in het pensioen-akkoord, maar ik weet niet af dat al is ingevoerd). Terwijl je bij een PMT/ABP altijd hetzelfde (hoge) percentage betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [R]evolution
@VidaR-9 @Tuniq
Ja dacht ik ook al dat het aan de lage kant zit.
100k/j is ook wat ik nu in gedachten heb, om te beginnen zeg maar.
In het verleden willen ze wel meewerken in een soort constructie dat om de zoveel tijd weer paar % extra bij komt afhankelijk of de korte termijn doelen worden behaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:57
-

[ Voor 99% gewijzigd door Lycaon op 18-03-2021 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Zo, tijd voor een update.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Respect dat je op je 32e al zo hoog in de boom zit! Ik ben bijna 40 en nog (senior) business controller. onze salarissen wijken echter niet heel veel af van elkaar, onze werkdruk wel. Ik zit op 5500 bruto voor 36 uur, 13e maand. Dat is omgerekend naar 40 uur, 85k. mijn werkdruk is niet echt laag te noemen maar wel te behappen in de 36 uur (in piekmomenten, bijvoorbeeld opstellen budget, niet). tevens ben ik (en was ik voor corona ook) erg flexibel in het indelen van mijn week (iig maar 4 dagen op kantoor, gewoon 8 uur per dag).

Ik ben wel naar je loopbaan, welke functies heb je nog meer vervuld om hier te komen? En welke functies stuur je aan?

[ Voor 8% gewijzigd door thejoker80 op 19-03-2021 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Tux3.14 op 15-02-2022 14:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [R]evolution
thejoker80 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:08:
[...]

Respect dat je op je 32e al zo hoog in de boom zit! Ik ben bijna 40 en nog (senior) business controller. onze salarissen wijken echter niet heel veel af van elkaar, onze werkdruk wel. Ik zit op 5500 bruto voor 36 uur, 13e maand. Dat is omgerekend naar 40 uur, 85k. mijn werkdruk is niet echt laag te noemen maar wel te behappen in de 36 uur (in piekmomenten, bijvoorbeeld opstellen budget, niet). tevens ben ik (en was ik voor corona ook) erg flexibel in het indelen van mijn week (iig maar 4 dagen op kantoor, gewoon 8 uur per dag).

Ik ben wel naar je loopbaan, welke functies heb je nog meer vervuld om hier te komen? En welke functies stuur je aan?
Eigenlijk heb ik niet echt iets heel bijzonder gedaan, heb wel altijd veel uren ingestoken.
Toen ik nog junior was, was ik jong en nieuwsgierig dus heb heel veel dingen meegepakt die eigenlijk niet echt finance is. Heb productkennis opgebouwd, supply chain, systemen, echt van alles. Daarna aantal commerciele projecten meegepakt, wat bijzonder succesvol was geweest. De rest is de standard controller dingen: audit, jaarrekening, control. Ik stuur nu controllers, fin. admins, en FBPs aan. Mijn rol is wel meer strategisch ipv operationeel. Dus allerlei commerciele projecten enz. Vaak ga ik ook samen met de baas naar klanten enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rempi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-06 13:19
Members only:

Succes met de onderhandelingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Members only:

Kleine edit: ik zie dat je je MSc nog niet af hebt - ik ben minimaal 3 jaartjes jonger en heb het ook nog niet af (scriptie nu). Zo zie je maar; zelfs zonder een WO diploma kun je er 'komen' in de Finance wereld 8)

[ Voor 15% gewijzigd door JDFS op 22-03-2021 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

Mfpower

In dubio

Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 10:47
Ok, de volgende keer dat ik dat docenten hoor klagen dat ze te weinig verdienen ga ik dat dus met een korrel zout nemen... 70k voor een docent is namelijk wat mij betreft gewoon erg goed betaald.

Overigens weet ik wel dat assistent professor s aan een universiteit (Alpha studies) een stuk minder krijgt, rond de 50k. Dus of jij bent bijzonder, of het HBO heeft meer geld te besteden dan de unis.

[ Voor 34% gewijzigd door Munchkin op 22-03-2021 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-09 00:01
Members only:

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
Munchkin schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:09:
Ok, de volgende keer dat ik dat docenten hoor klagen dat ze te weinig verdienen ga ik dat dus met een korrel zout nemen... 70k voor een docent is namelijk wat mij betreft gewoon erg goed betaald.

Overigens weet ik wel dat assistent professor s aan een universiteit (Alpha studies) een stuk minder krijgt, rond de 50k. Dus of jij bent bijzonder, of het HBO heeft meer geld te besteden dan de unis.
Zeggen dat docenten slecht betaald krijgen is dan ook een beetje een dooddoener... Zelfde als zeggen dat ITers goed betaald worden. Hangt nogal af waar je werkt en wat je functie is.

Salaris in onderwijs van lesgevende docent gaat dan ook van; 2678,- starter basischool (laagste schaal) tot maximaal 5656,- (hoogste schaal universiteit docent)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Uiteraard ben ik speciaal :) Ik was verantwoordelijk voor grote delen van het curriculum, ik gaf niet alleen les.

Eigenlijk hoorden mijn werkzaamheden nog een schaal hoger (12, max 5717) Maar er zijn uiteraard docenten die al zo lang daar werken en in die schaal zitten dat zie die voor jongeren bezet houden (en alleen maar les geven). Daarom kon ik niet groeien. Tot plm 15 jaar terug groeide elke docent door naar schaal 12 maar dat is al lang verleden tijd.

Ter compensatie worden docenten in schaal 10 aangenomen tegenwoordig (max 4307 per maand). Dat komt de kwaliteit van het onderwijs niet ten goede. Een master is verplicht en met een WO-Informatica diploma op zak zijn er niet zoveel beta's die daarvoor op het HBO komen werken. De eisen om les te geven zijn hoog, je moet ook een didactische cursus volgen, BKE halen, al je onderwijsmateriaal zelf ontwikkelen, afstudeerders/stagiaries begeleiden en actief blijven in het beroepenveld. En als informaticus moet je ook in je vrije tijd nog even bijblijven in je vakgebied. Het is niet zo dat je zoals op het VO even je lesje uit het boekje kunt opdreunen. Tot slot kun je niet kiezen wanneer je vakantie opneemt, volgen hogescholen hun eigen vakantie-schema's waardoor je niet altijd gelijk vrij bent met je kinderen. De vakanties zijn wel heel fijn, dat wel.

Ik heb hiervoor als ZZP'er gewerkt, in loondienst bij verschillende ICT bedrijven en nergens heb ik zo'n hoge werkdruk gehad dan als docent. Het zijn niet alleen de uren, ook de verschillende dingen die je in 40 uur moet proppen en het feit dat je altijd moet "performen".

Van uni's is bekend dat ze (ook internationaal gezien) belachelijk slecht betalen gegeven de competenties die je nodig hebt. Ik ken zeer goede mensen die daarom gestopt zijn binnen de academische wereld (en sommigen daarvan werken nu op het HBO).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semperdecus
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20-04-2022
Ik ben tevreden met mijn werk maar het loon valt me tegen. Ik ben van plan om het er eens over te hebben met mijn werkgever. Ik heb al verschillende keren een meerwaarde geleverd door naast mijn standaard taken (programmeren) bewezen flexibel en goedleers te zijn. Ik ben er nog niet uit maar als ik hier en daar rondkijk denk ik dat een 2800 maandsalaris niet te hoog gegrepen is. Wat denken jullie?

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: HBO ICT & Sofware
• Werkervaring: 2,5 jaar waarvan 1,5 jaar stages en parttime naast studies
• (Woon) Locatie: Eindhoven

2. Wat doe je:
• Functie: Technical consultant
• Werkgever/branche: IT / detachering
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven/Veghel
• Reistijd: 95% Thuiswerken anders minder dan 30 minuten
• Werkdruk: Matig (pak zelf veel hooi op mijn vork)

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2250
• Vakantiegeld: € 2160 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €29.160

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 32,07 (denk ik)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: geen
• Mobiliteit per jaar: € 0 (wordt aan gewerkt)
• Overige: €50 internet vergoeding/maand, laptop en mobiel
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): rond de € 30000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

perspectivebass schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:32:
[...]

Zeggen dat docenten slecht betaald krijgen is dan ook een beetje een dooddoener... Zelfde als zeggen dat ITers goed betaald worden. Hangt nogal af waar je werkt en wat je functie is.

Salaris in onderwijs van lesgevende docent gaat dan ook van; 2678,- starter basischool (laagste schaal) tot maximaal 5656,- (hoogste schaal universiteit docent)
Ook voor @Munchkin
De schalen PO/VO/HBO zjin ook goed met elkaar te vergelijken.

PO(L10) max 4113
PO(L11) max 4434 <- dit is zo'n beetje het max wat je op PO kan krijgen en de meesten blijven zelfs zitten in L10

VO(LB) max 4301
VO(LC) max 5012 <- veelal weggelegd voor 1e graads docenten, maar komt niet standaard....
VO(LD) max 5699 (vakgroeptrekker, conrector e.d., komt ook niet vaak voor)

En bij bovenstaande doe je er zeker 12 jaar over om die max te bereiken.

HBO(10) max 4307 (vereist: master + aantal jaar werkervaring)
HBO(11) max 5026 (waarom je in 11 of 10 zou zitten is zeer discutabel, vaak kom je in 11 als je werkervaring hebt omdat de meeste bedrijven WO masters meer betalen).
HBO(12) max 5717 (alleen nog voor oudere docenten en managers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Niet online

Toch zou ik voor geen goud willen ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 10:47
Nee, ik ook niet, maar ik ben dan ook niet geïnteresseerd in mensen opleiden. Ieder zijn vak denk ik dan. Maar ik vind het niveau van de salarissen wel meevallen, zeker niet zo slecht als ik op basis van berichten in de media geloofde. Ook die 2675 is een prima startsalaris voor een HBO opgeleide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 11:06
Ik ben niet inhalig, en haal meer energie uit intrinsieke beloning dan extrinsieke beloning, maar ik heb niet het idee dat mijn beloning evenredig is met mijn TBV:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: MBO ICT beheerder niv 4 en HBO ICT en business (95% afgerond maar net niet)
• Werkervaring: 20 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Manager ICT
• Werkgever/branche: Facilitair
• (Werk) Locatie(s): Noord-Brabant. Nauwkeuriger lijkt me niet van wezenlijk belang
• Reistijd: Onder normale omstandigheden 40 min enkele reis, nu thuis
• Werkdruk: Enerzijds krijg ik alle ruimte om mijn werktijden en dagen zelf in te delen, maw: Als het werk maar af komt is het prima. Ook als er eens een keer echt veel speelt is er begrip dat ik soms mijn prioriteiten kies en dus soms eens niet af is. Fijn bedrijf om te werken dus. Desondanks ervaar ik de drang om e.e.a. perfect te doen als hoog en eis ik veel van mezelf. Dat gecombineerd met de drukte, grootte van het team, regie op leveranciers en alles wat er speelt maakt toch dat ik de werkdruk vrij hoog vind.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4500 (Let op ons bedrijf betaalt in periodes van 4 weken, ik krijg dit dus 13 x per jaar)
• Vakantiegeld: € 4680 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: 1 * per jaar bonus tussen 5-10% afhankelijk van functioneren en bedrijfsresultaat dus zeg € 3000,-
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +/- € 68.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € ?
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Schoonmaak/Glazenwassersbedrijf en excedentenpensioen
• Mobiliteit per jaar: € 9646 BRUTO per jaar (of een leaseauto), welke sinds kort alleen nog maar de daadwerkelijk gereden km's netto mag uitkeren. Hier blijft dus nagenoeg niets van over
• Overige: € 100 onkostenvergoeding, € 27,50 internetvergoeding, mogelijkheid tot aandelenparticipatie (maar duur om in te stappen dus zonder kapitaal wat je kunt investeren levert het weinig op)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): rond de € +/- 70.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Munchkin schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:12:
Ook die 2675 is een prima startsalaris voor een HBO opgeleide.
Vind ik ook, sterker nog: zoveel verdiende ik niet eens als startende IT-er met net een HBO diploma op zak. Daarbij komt dat docenten over het algemeen ook echt een riant aantal vakantiedagen hebben. Hoef ook niet te ruilen maar medelijden heb ik ook zeker niet met ze.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

RomeoJ schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:42:
[...]

Vind ik ook, sterker nog: zoveel verdiende ik niet eens als startende IT-er met net een HBO diploma op zak. Daarbij komt dat docenten over het algemeen ook echt een riant aantal vakantiedagen hebben. Hoef ook niet te ruilen maar medelijden heb ik ook zeker niet met ze.
Toch typisch. Ik heb heel veel sollicitatiegesprekken gevoerd met potentiële collega’s en het kwam echt heel veel voor dat we iemand niet konden aannemen vanwege het “lage” docenten salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Laatst online: 22:53

Secsytime

Automagisch

[...]

Ja, klinkt leuk, veel dagen.. je kan alleen niet kiezen wanneer je ze opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
Secsytime schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:54:
[...]

Ja, klinkt leuk, veel dagen.. je kan alleen niet kiezen wanneer je ze opneemt.
Dat en een fulltime werkweek is in po en vo 43 uur per week als je alle uren terug rekent. Kortom de vakanties is tijd voor tijd. Voor hbo vindt ik voorral de Max salarissen niet denderend.

En als iemand zegt, ik werk ook meer dan 40 uur, maar ik heb maar [x] vakantie dagen moet hij/zij in gesprek met de leiding gevende en zeggen dat er of iemand bij moet of tijd voor tijd moet komen, want dan werk je gewoon gratis voor de baas.

Werk zelf overigens niet in onderwijs maar veel mensen in mijn omgeving wel. En als ik zie hoevaak zij savonds en weekenden werken hoef ik niet te ruilen.

[ Voor 10% gewijzigd door perspectivebass op 22-03-2021 19:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alej97
  • Niet online
Semperdecus schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:46:
Ik ben tevreden met mijn werk maar het loon valt me tegen. Ik ben van plan om het er eens over te hebben met mijn werkgever. Ik heb al verschillende keren een meerwaarde geleverd door naast mijn standaard taken (programmeren) bewezen flexibel en goedleers te zijn. Ik ben er nog niet uit maar als ik hier en daar rondkijk denk ik dat een 2800 maandsalaris niet te hoog gegrepen is. Wat denken jullie?

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

No offense, maar daar mag echt wel een schep bovenop. Als ik me niet vergis is 2250 aardig onder 'marktconform'. Ter vergelijking kan je even mijn post op de vorige pagina bekijken. We hebben bijna dezelfde leeftijd en werken in dezelfde regio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Laatst online: 21-09 09:25

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Ik zou ergens anders solliciteren, je kunt bij een grote detacheerder denk ik wel 3000 euro per maand verdienen en dan reken ik mobiliteit/bonus nog niet mee. Bij je huidige werkgever kun je misschien een stap afdwingen maar niet zo groot als elders te gaan werken, keuze is aan jou :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:50

HSG

Mfpower schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:53:
[...]

Ook voor @Munchkin
De schalen PO/VO/HBO zjin ook goed met elkaar te vergelijken.

PO(L10) max 4113
PO(L11) max 4434 <- dit is zo'n beetje het max wat je op PO kan krijgen en de meesten blijven zelfs zitten in L10

VO(LB) max 4301
VO(LC) max 5012 <- veelal weggelegd voor 1e graads docenten, maar komt niet standaard....
VO(LD) max 5699 (vakgroeptrekker, conrector e.d., komt ook niet vaak voor)

En bij bovenstaande doe je er zeker 12 jaar over om die max te bereiken.

HBO(10) max 4307 (vereist: master + aantal jaar werkervaring)
HBO(11) max 5026 (waarom je in 11 of 10 zou zitten is zeer discutabel, vaak kom je in 11 als je werkervaring hebt omdat de meeste bedrijven WO masters meer betalen).
HBO(12) max 5717 (alleen nog voor oudere docenten en managers)
Mijn vriendin zit in LD maar zij heeft ook de leiding over Engels op havo-niveau in de bovenbouw.

Dat zal jij wel bedoelen met "vakgroeptrekker".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
Munchkin schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:12:
Nee, ik ook niet, maar ik ben dan ook niet geïnteresseerd in mensen opleiden. Ieder zijn vak denk ik dan. Maar ik vind het niveau van de salarissen wel meevallen, zeker niet zo slecht als ik op basis van berichten in de media geloofde. Ook die 2675 is een prima startsalaris voor een HBO opgeleide.
Startsalaris is goed, alleen doorgroeien naar een andere schaal is lastig, plus het feit dat mensen in het PO vaak 50 uur per week werken en ook in de vakanties, terwijl leraren in het VO meer salaris krijgen. Dat is waar het om gaat, niet om meer salaris an sich (ben getrouwd met een oud lerares en kom zelf uit een docentenfamilie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-09 11:44
Je zou nog wat hoger in kunnen zetten om uiteindelijk bij iets van 3000 uit te komen. Als je bij je huidige baan gewoon op een opdracht zit dan zou ik ook aangeven dat dit niet ok is. Ze gaan je waarschijnlijk niet met 40% verhogen maar het zal dan geen verassing zijn als je niet te lang blijft hangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 00:19
(...)
Uhm paar dingen vallen op:

1) Je bent HBO afgestudeerd, startsalaris op jaarbasis zou rond 33500 - 38390 moeten liggen (even uit mijn duim, maar zal wel grof kloppen)
2) Je werkt als detacheerder maar hebt geen mobiliteitsbudget / lease auto? Mobiliteitsbudget a 580 - 860 bruto per maand bij je salaris is normaal (ex. btw, inc. brandstof). Heb je afgesproken dat je alleen op interne projecten werkt, dan hoor je dat alsnog terug te zien in je vaste salaris. Uiteindelijk bespaart je werkgever gewoon veel kosten als je geen leaseauto rijdt.
3) Je hebt na je afstuderen al een jaar werkervaring (en zelfs 2.5 jaar relevante werkervaring? laat je niet low-ballen door mensen die je studententijd niet mee tellen), daar hoort een schepje bovenop het startsalaris.

al in al zou ik er niet om schromen om een (totaal, dus salaris+vakantie+lease/mobiliteit) inkomen te hebben tussen 39000 (3250 pmnd) en 49000 (4100 pmnd).

Stomme is dat als je bij een werkgever wilt blijven dat je waarschijnlijk kan fluiten naar een dergelijke loonsverhoging. Het is aan jou de keuze om te kijken wat je wil, hoger salaris of nog blijven waar je nu bent?

Tip: Als je overstapt, en ze vragen waarom (je nieuwe potentiele werkgever, recruiters), zeg dan gewoon dat je net bent afgestudeerd en dat je nieuwsgierig bent wat er nog meer in de wereld is. Elk ander antwoord zal waarschijnlijk "fout" zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door grasmanek94 op 23-03-2021 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [R]evolution
@Rempi Dank je! Ik ben benieuwd, hoe het allemaal gaat uitpakken :D
@JDFS Ja ik weet dat ik idd aan de lage kant zit, drm wil ik het gaan onderhandelen.
En ja hoor, in finance is alles mogelijk. Andere kant ook mogelijk, dat je dubbele master heb maar toch als een leek naar de cijfers zit te kijken (heb het zelf gezien) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
En hoe lang geleden was dat? 25 jaar ofzo, gezien je geboortedatum?
Run forst, RUN! Werkdruk matig, slecht salaris, pensioen is ruk. 4100 lijkt mij heel veel, maar 2900-3400 moet toch haalbaar zijn. Dit klinkt alsof je gewoon als goedkope uitzendkracht gebruikt en gezien wordt.
grasmanek94 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:47:
Tip: Als je overstapt, en ze vragen waarom (je nieuwe potentiele werkgever, recruiters), zeg dan gewoon dat je net bent afgestudeerd en dat je nieuwsgierig bent wat er nog meer in de wereld is. Elk ander antwoord zal waarschijnlijk "fout" zijn.
Ja en nee. Echte werkervaring moet je meetellen, maar stages en afstuderen telt niet mee. Dat is onderdeel van je studie, dat is geen werkervaring.

[ Voor 17% gewijzigd door Pizza_Boom op 23-03-2021 12:22 ]

Pagina: 1 ... 82 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.