Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Michielgb schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:50:
@JesseRT Het minimum aantal vakantiedagen is in Nederland voor 1 FTE vastgesteld op 20. 27 inclusief feestdagen mag dus niet, je komt dan hoogstwaarschijnlijk onder het minimum uit.
Eerste en Tweede Kerstdag, Nieuwjaarsdag, Tweede Paasdag, Tweede Pinksterdag, Hemelvaartsdag en Koningsdag zijn de gebruikelijke volgens mij. Dit klinkt gewoon als wettelijk minimum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-10 17:22
Sjurm schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:15:
[...]

Eerste en Tweede Kerstdag, Nieuwjaarsdag, Tweede Paasdag, Tweede Pinksterdag, Hemelvaartsdag en Koningsdag zijn de gebruikelijke volgens mij. Dit klinkt gewoon als wettelijk minimum
Heb je gelijk in, al kwam daar dit jaar nog 5 mei bij. Ik zou dus even oppassen met dat soort "inclusief X" voorwaarden, vaak pakt dat nadelig uit voor een bepaalde partij... ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Michielgb schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:42:
[...]

Heb je gelijk in, al kwam daar dit jaar nog 5 mei bij. Ik zou dus even oppassen met dat soort "inclusief X" voorwaarden, vaak pakt dat nadelig uit voor een bepaalde partij... ;-)
Bevrijdingsdag is geen officiële vrije dag. Het is een feestdag en in de meeste CAO's is afgesproken dat je elke vijf jaar vrij bent. Heb je geen CAO, dan is dat gewoon afhankelijk van je werkgever, net als Goede Vrijdag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Van de 7 officiele feestdagen valt er bijna elk jaar wel 1 in het weekend, houd je maar 6 feestdagen over. Dan heb je met 27 dagen inclusief feestdagen dus 1 dag boven het wettelijk minimum. Dat ze daarvoor nog mensen kunnen vinden. Officieus is het minimum 25 dagen. Bij de overheid krijg je meestal 12 dagen ADV als je 40 uur werkt en in de bouw krijg je 40+ dagen, ook op kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Z___Z schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:54:
Van de 7 officiele feestdagen valt er bijna elk jaar wel 1 in het weekend, houd je maar 6 feestdagen over. Dan heb je met 27 dagen inclusief feestdagen dus 1 dag boven het wettelijk minimum. Dat ze daarvoor nog mensen kunnen vinden. Officieus is het minimum 25 dagen. Bij de overheid krijg je meestal 12 dagen ADV als je 40 uur werkt en in de bouw krijg je 40+ dagen, ook op kantoor.
Als er geen CAO is die anders beslist en je de mogelijkheid geeft om op kantoor te werken kan je het minimum van 4 werkweken aan verlof aan vrije dagen geven.

Geen werkgever waar je wilt werken die het zo doet.
offtopic:
Wel een werkgever gezien waar je optioneel kon werken op deze dagen. Dan kon je vrije dagen 'sparen' als je goede vrijdag/tweede paasdag etc een prima werkdag vond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:13
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
XFlame schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:00:
@Pizza_Boom Zou je met minder reistijd niet al flink geholpen zijn? 2,5u per dag is 12,5u per week, bij elkaar zit je dus op een werkdag per week dat je voor je werkgever reist. Kan daar niets in veranderen?
En @Z___Z : Kan op zich vrij eenvoudig, OV is traag. We zitten in een redelijke binnenstad, maar toch wel goed per auto bereikbaar. Alleen parkeren is een probleem. Mijn trein heeft ca. 15 minuten meer nodig voor hetzelfde stuk dan de auto. De andere trein 11, die liggen niet gelijk en die andere trein rijdt voor mij ongunstig.
Ik ben bezig geweest met een huis een plaats verderop. Per auto gaat de reistijd dan omhoog, met de trein zou ik sneller geweest zijn dan nu. :X
JesseRT schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:51:
Heb een aanbod gekregen alleen twijfel de afgelopen tijd heel erg wat ik precies wil. Adviezen worden gewaardeerd!

***members only***

Loonsverhogingen zijn mogelijk door middel van doelen die gehaald kunnen worden. Aka, als je X doel haalt krijg je €250 bruto per maand extra. Het algehele aanbod klinkt niet verkeerd (al zijn de vakantiedagen wat laag naar mijn idee gezien het incl feestdagen is) en het loon groeit met de jaren mee, alleen weet ik niet zeker of ik PHP mijn toekomst wil maken.

Zelf vind ik het echt leuk om in Node.JS te werken en voornamelijk web apps te bouwen met React.JS. Hoewel PHP ook leuk kan zijn, merk ik dat ik me soms erger aan hoe dingen er in werken en hoe omslachtig dingen soms zijn, maar ik denk dat dit voorkeur is gezien genoeg mensen JS omslachtig vinden.

Wat is handig en verstandig om te doen? Dit aannemen en eventueel in de toekomst verder kijken of juist nu hetgeen gaan doen wat mij leuk lijkt om te doen. Ik zie zelf namelijk heel weinig vacatures in de React richting, behalve als je richting Amsterdam / Rotterdam gaat (ga nu ook al naar Eindhoven, dus ben al het 1 en ander gewend) waar veel vacatures jaren ervaring vragen.
Ik heb ook ooit eens een aanbod gehad in mijn schoolverlater periode, die zou voorbij Rotterdam zijn. In de spits zou dat 2 uur enkele rit zijn. Aantal opties bij het bureau voorgelegd, niks was mogelijk. Die snapten niet dat ik als schoolverlater geen geld had. En daarmee dus ook geen geld om acuut te verhuizen of een knappe auto te kopen. Kon wel een C1 voor een maand krijgen en dan moest ik in die maand maar wat antikraak zoeken. Kan je snel in, een bierkrat is ook een prima stoel en je matras kan ook wel op de grond. 8)7 Toen afgezwaaid en meteen van dat hele bureau afscheid genomen.

[ Voor 38% gewijzigd door Pizza_Boom op 20-07-2020 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benedykt
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-10 00:24
wheel schreef op maandag 20 juli 2020 @ 08:36:
[...]

Puur financieel is het uitbetalen van overuren altijd gunstiger. Ja, het wordt initieel zwaarder belast (maar nog steeds hou je er meer aan over dan zonder). Maar per saldo wordt het niet zwaarder belast; het wordt gewoon rechtgetrokken met de aangifte IB. En TvT leidt nooit bijna nooit tot extra vrije tijd (tenzij je voor elk overwerk-uur meer dan 1 uur terugkrijgt).
Ja dat gelukkig wel; doordeweeks 's avonds is 150%, 's nachts, 's weekends en op feestdagen 200%. Bij een beetje een hobbelige klantmigratie wil ik zomaar wel eens 40 overuren in 1 week schrijven waarvan 30 's nachts of in het weekend zijn. Betekent dus 75 vrije uren op een druk weekje; dat is toch bijna twee weken :)

NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
JesseRT schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:51:
Heb een aanbod gekregen alleen twijfel de afgelopen tijd heel erg wat ik precies wil. Adviezen worden gewaardeerd!

***members only***

Loonsverhogingen zijn mogelijk door middel van doelen die gehaald kunnen worden. Aka, als je X doel haalt krijg je €250 bruto per maand extra. Het algehele aanbod klinkt niet verkeerd (al zijn de vakantiedagen wat laag naar mijn idee gezien het incl feestdagen is) en het loon groeit met de jaren mee, alleen weet ik niet zeker of ik PHP mijn toekomst wil maken.

Zelf vind ik het echt leuk om in Node.JS te werken en voornamelijk web apps te bouwen met React.JS. Hoewel PHP ook leuk kan zijn, merk ik dat ik me soms erger aan hoe dingen er in werken en hoe omslachtig dingen soms zijn, maar ik denk dat dit voorkeur is gezien genoeg mensen JS omslachtig vinden.

Wat is handig en verstandig om te doen? Dit aannemen en eventueel in de toekomst verder kijken of juist nu hetgeen gaan doen wat mij leuk lijkt om te doen. Ik zie zelf namelijk heel weinig vacatures in de React richting, behalve als je richting Amsterdam / Rotterdam gaat (ga nu ook al naar Eindhoven, dus ben al het 1 en ander gewend) waar veel vacatures jaren ervaring vragen.
Jemig. In groningen zitten genoeg toko's die dat zelfde makkelijk betalen. Ik zou er niet eens over willen nadenken tenzij je toch al van plan was te gaan verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:48
JesseRT schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:05:
[...]
, maar ideaal zou zijn als ik inderdaad in het noorden kan blijven wonen (en werken). Heel veel banen hier zijn alleen PHP, waar ik liever de Javascript / Node.JS kant op ga. Deze functie is zo'n 70% PHP en 30% Javascript / Jquery waardoor ik in beide talen door kan groeien.

[...]
Volgens mij zijn er ook echt zat bedrijven die niet enkel PHP doen. Als je echt zeker wil zijn dat je met Node.JS aan de slag kan, zou je ook eens bij IBM kunnen informeren. Zit gewoon in Groningen en ik weet toevallig dat ze daar projecten draaien met Node.JS.

Er is in het noorden echt wel werk in development maar als je specifiek een taal wil dan zal je wat meer moeten zoeken dan wanneer je voor PHP oid gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KayJee
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-10 11:15
Vandaag een aanbod geaccepteerd waar ik per 1 september zal starten, zelf best wel tevreden over voor een eerste baan, ben benieuwd wat jullie van onderstaande vinden.

Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-10 11:45
KayJee schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:20:
Vandaag een aanbod geaccepteerd waar ik per 1 september zal starten, zelf best wel tevreden over voor een eerste baan, ben benieuwd wat jullie van onderstaande vinden.

***members only***
Voor een starter een heel mooi begin, zeker aangezien het zo te zien heel kort bij huis is en je toch ook een zeer schappelijk aantal vakantiedagen hebt. Veel succes alvast gewenst :)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-10 10:46
Hopelijk kan iemand mij helpen.

Heb nieuw contractaanbod gehad van een bedrijf. Er staat voor pensioen 5% van pensioengrondslag zelf moet betalen en de werkgever de rest betaald. Maar 5% van de pensioengrondslag is 100 euro per maand(o.b.v. 3000 euro bruto per maand) maar dat kan bijna niet wat dan betaald het bedrijf 2000 euro per maand.

Doe ik iets fout of niet?

[ Voor 4% gewijzigd door sgouman op 21-07-2020 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:54
De rest is niet 95%, maar waarschijnlijk iets van 10%. Dat zul je moeten vragen als dat niet ergens verder gespecificeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-10 10:46
Hielko schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:38:
De rest is niet 95%, maar waarschijnlijk iets van 10%. Dat zul je moeten vragen als dat niet ergens verder gespecificeerd wordt.
Hmm oke, maar is 100 euro pensioen voor werknemer ook niet wat veel ik betaal nu 25 en de werkgever 80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17:29
sgouman schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:42:
[...]

Hmm oke, maar is 100 euro pensioen voor werknemer ook niet wat veel ik betaal nu 25 en de werkgever 80
Nee zoiets betaal ik ook. En m'n werkgever iets van 400. Ze zeggen niet voor niets dat je 1 dag per week voor je pensioen werkt. 105 in totaal is erg weinig

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:57
sgouman schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:31:

Heb nieuw contractaanbod gehad van een bedrijf. Er staat voor pensioen 5% van pensioengrondslag zelf moet betalen en de werkgever de rest betaald. Maar 5% van de pensioengrondslag is 100 euro per maand(o.b.v. 3000 euro bruto per maand) maar dat kan bijna niet wat dan betaald het bedrijf 2000 euro per maand.

Offtopic:
'de rest' kan slaan op hun eigen staffels of bijvoorbeeld de maximale fiscale voordelige staffel.
Deze gaat heel vaak met de leeftijd mee.
5% voor een werknemer is geloof ik een redelijk normaal percentage.
Werkgever varieert werkelijk van 0 tot 25%.
Deze tel je op bij jou percentage. Samen gaat er dus een gedeelte van je grondslag het potje in.
Je grondslag is dan weer je bruto jaarsalaris - het forfait.
Het forfait ligt vaak gelijk aan het minimumloon geloof ik.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
sgouman schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:31:

Deze vraag is misschien wat meer voor Het grote Pensioen topic bedoeld. Desalniettemin: je pensioengrondslag is je bruto jaarsalaris minus de franchise. De franchise is doorgaans de jaarlijkse AOW (ongeveer), iets minder dan 15k. Dus bij 3k bruto heb je een pensioengevend salaris van 12.96 * 3 - 15 = 23.9k. Jij gaat hier 5% van inleggen (100 per maand), de werkgever zo'n 10% tot 20% (200 tot 400 pm dus). Lijkt me een prima pensioenregeling, het is veel in vergelijking met je huidige regeling omdat die gewoon erg karig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaas90
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-05-2021
Members only:

Heb zelf het idee dat het wel iets meer mag zijn na 3 jaar. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-10 20:24

Zenix

BOE!

@Klaas90 Klopt, mag wel paar honderd bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Euh ja idd. Zowel Philips als AMSL zijn grote jongens in je omgeving die vrijwel continu vacatures hiervoor hebben staan. Kijk eens rond om je te oriënteren, zou ik zeggen.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een functioneringsgesprek gehad:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24 25
• Opleiding: HBO IT Business, MBO4 IT Beheer - T-SQL, C++, Power BI Cursus/Certificaten
• Werkervaring: 0 1
• (Woon) Locatie: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Functioneel consultant ERP
• Werkgever/branche: ICT
• (Werk) Locatie(s): Gelderland
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 30 minuten met de auto, meestal 3x per week bij klanten. reistijd verschillend.
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2300 2380
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: 0
• Dertiende/veertiende maand: Nvt
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 28600

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: nog niet in verdiept (oeps)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: collectieve pensioenverzekering
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto van 25 incl tankpas en 15k km prive per jaar.
• Overige: onkostenvergoeding, 25 pm, mobiel en laptop vd zaak.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +- 30k

Na een jaar een verhoging van 80 euro gekregen. Ik ben er niet geheel tevreden over. Ik leer hier erg veel, maar zie mezelf niet elk jaar rond de 80 euro er bij krijgen.. De werkgever vond dit schappelijk voor nog een junior. Wat is jullie mening hierover? Vinden jullie het al nodig om verder te kijken dan dit bedrijf? En is het loon passend bij mijn huidige leeftijd/niveau/werkervaring?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Het was karig en het is nog steeds karig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-10 13:04
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:48:
Vandaag een functioneringsgesprek gehad:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24 25
• Opleiding: HBO IT Business, MBO4 IT Beheer - T-SQL, C++, Power BI Cursus/Certificaten
• Werkervaring: 0 1
• (Woon) Locatie: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Functioneel consultant ERP
• Werkgever/branche: ICT
• (Werk) Locatie(s): Gelderland
• Aantal vakantiedagen: 25
• Reistijd: 30 minuten met de auto, meestal 3x per week bij klanten. reistijd verschillend.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2300 2380
• Bonus, toeslagen, etc: 0
• Dertiende/veertiende maand: Nvt
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 28600

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: nog niet in verdiept (oeps)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: collectieve pensioenverzekering
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto van 25 incl tankpas en 15k km prive per jaar.
• Overige: onkostenvergoeding, 25 pm, mobiel en laptop vd zaak.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +- 30k

Na een jaar een verhoging van 80 euro gekregen. Ik ben er niet geheel tevreden over. Ik leer hier erg veel, maar zie mezelf niet elk jaar rond de 80 euro er bij krijgen.. De werkgever vond dit schappelijk voor nog een junior. Wat is jullie mening hierover? Vinden jullie het al nodig om verder te kijken dan dit bedrijf? En is het loon passend bij mijn huidige leeftijd/niveau/werkervaring?
Of het salaris passend is, kan ik niet beoordelen. Maar een periodieke verhoging van €80 voor een hoogopgeleide is m.i. treurig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Nu online
wheel schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:55:
[...]

Of het salaris passend is, kan ik niet beoordelen. Maar een periodieke verhoging van €80 voor een hoogopgeleide is m.i. treurig :X
is toch een wopping 1% 3,5% :X

[ Voor 2% gewijzigd door Hmmbob op 23-07-2020 11:08 . Reden: typo op calculator.... ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Uhm, bijna 3,5%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Nu online
Oeps, typo op calculator |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik heb eens iets vergelijkbaars gehad. Het lage bedrag creëerde bij mij een bitter gevoel. Ik besefde me ook dat wanneer je veel hebt geleerd, dat dat ook beloond mag worden. Vind je dat je voldoende wordt beloond? Wat is het carrièreperspectief? Is er uitzicht op een hogere positie / flinke opslag? Denk om jezelf en wat jij wil.

offtopic: Ik vraag me altijd af wat zo'n werkgever denkt. Zetten ze in op jouw ontwikkeling en willen ze jou nog lang houden? Of proberen ze je voor minimale extra kosten zo lang mogelijk te behouden? En dan een verbetering van 3,5% schappelijk noemen... Ik ben benieuwd of ze verbaasd opkijken als je binnenkort vertrekt :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheel
Hmmbob schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:05:
[...]

is toch een wopping 1% 3,5% :X
Ja. Procentueel wellicht aardig. Maar als je inflatie eraf haalt, blijft er minder over. Ik zou grotere stappen verwachten aan het begin van een carrière.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Nu online
wheel schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:18:
[...]

Ja. Procentueel wellicht aardig. Maar als je inflatie eraf haalt, blijft er minder over. Ik zou grotere stappen verwachten aan het begin van een carrière.
Begrijp me goed: volledig mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
wheel schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:18:
[...]

Natuurlijk. Maar ook hier kan je weer de kantekening plaatsen wat de impact van Corona is. Spijtig genoeg zitten we niet in een allerdaagse situatie. Hoewel de verhoging matig is voor een salaris dat al niet overhield mag je dat ook wel enigszins in het achterhoofd houden.

Hoe gaat het met het bedrijf in de huidige periode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Napo schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:35:
[...]

Natuurlijk. Maar ook hier kan je weer de kantekening plaatsen wat de impact van Corona is. Spijtig genoeg zitten we niet in een allerdaagse situatie. Hoewel de verhoging matig is voor een salaris dat al niet overhield mag je dat ook wel enigszins in het achterhoofd houden.

Hoe gaat het met het bedrijf in de huidige periode?
Natuurlijk zijn er omstandigheden. Maar @Verwijderd geeft aan ontevreden te zijn en vermeldt dat de werkgever de vergoging schappelijk vindt voor een junior - de onderbouwing is niet corona, maar het feit dat het een starter (met 1 jaar ervaring) is. De verhoging is absoluut en relatief m.i. ondermaats. De oorzaak is niet relevant.

[ Voor 7% gewijzigd door wheel op 23-07-2020 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
wheel schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:38:
[...]

Natuurlijk zijn er omstandigheden. Maar de gebruiker waar het om gaat, geeft aan ontevreden te zijn en vermeldt dat de werkgever de vergoging schappelijk vindt voor een junior - de onderbouwing is niet corona, maar het feit dat het een starter (met 1 jaar ervaring) is.
@Verwijderd geeft inderdaad niet meer of minder aan dan "De werkgever vond dit schappelijk voor nog een junior". Als dat de enige opmerking is geweest dan zou dat een bijzonder gesprek zijn geweest en dan is de voornaamste les dat @Verwijderd wat assertiever moet zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik snap junior maar ik snap ook ERP, en daar wordt ook aan een junior fors verdiend.
@Verwijderd Gokje: MS NAV? Vraag tussen neus en lippen door eens wat je uurtarief is. Weet je meteen hoeveel er intern aan de strijkstok blijft hangen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Als je kijkt naar afgelopen jaar, hoeveel uren ben je declarabel geweest, en wat is (grofweg) je gemiddelde uurtarief? Kijk eens naar hoeveel geld jij in het laatje brengt, en hoeveel jij daar van krijgt. Als je bij klanten wordt weggezet voor 75 euro per uur en je maakt iets van 1800 uur per jaar, breng je 135k in het laatje. Als jij daar +-30k van krijgt, loopt het wel een beetje scheef.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Widow Ik kan van 1 januari 2020 t/m eind juni inzien dat ik zo'n 70k omzet heb gemaakt. De eerste werkmaanden waren interne opleiding, ik gok dus zo'n 85k op jaarbasis.

@The Eagle MS NAV idd.

Daarnaast had ik ook nog wel een aantal zaken waar ik aan moest werken om een betere consultant te worden, maar dat lijkt me vrij logisch als junior. Het bedrijf heeft natuurlijk wel een daling gehad qua omzet in de corona tijd. maar dan nog met een prima omzet (vind ik zelf als junior) mag dit wel wat meer zijn dan 80.
@Tk55 ik ben dus ook erg benieuwd hoe een werkgever zoiets bepaalt. Het stimuleert me in ieder geval niet om eens te gaan overwerken of iets dergelijks.
Daarnaast leer ik hier erg veel, wat ik ook heel belangrijk vind. Het gaat me dus niet alleen om of die 80 nou 150 o.i.d. moet zijn, maar toch voelt het een beetje ondergewaardeerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ah, MS NAV, dacht ik al. Dan tag ik @Wok even, volgens mij heeft die zelf ook redelijk lang in dat wereldje rondgelopen.
Zelf ook 13 jaar ERP gedaan maar dat was PeopleSoft. Generiek liggen de lonen en tarieven in de ERP vrij hoog, en jij krijgt een net aan MBO startsalaris imho.
Even snel rekenen: Als jij 140k omzet in een jaar maakt dan zit je op basis van 47 weken inzetbaarheid op ca 3k per week wat je binnentrekt. Interne opleiding is risico werkgever, zouden ze niet bij je salaris in moeten houden. Komt wel wat overhead, auto, pensioen etc bij. Reken even 1,5x je salaris, zitten we op ca 4k per maand wat je kost. 140k -/- 24k = 116k winst. Zelf al trek je die opleidingen af (8k personeelslasten plus wellicht wat uren van een collega) er af, dan draai je nog bijna een ton binnen op jaarbasis. Dus jouw kluifje mag best wat groter zijn imho :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-10 13:25
@The Eagle
Zijn startsalaris zit 'gewoon' binnen de range van HBO startsalarissen, dus dat was vrij marktcomfort.

Je punt is overigens wel duidelijk zo! Desalniettemin, zou ik in het gesprek met je leidinggevende die invalshoek niet zomaar pakken met net 1 jaar ervaring. Niet zo subtiel om met een keiharde berekening te komen ;)

@Verwijderd
We praten over 'wat je hebt gekregen', maar je functioneringsgesprek is een dialoog waar je direct aangeeft wat je daar van vind. Nu is het eieren na Pasen en erop terugkomen bij je leidinggevende word meestal niet als 'fijn' ervaren. Je zou voor je gesprek kunnen bepalen welke verhoging je acceptabel vind door zelf onderzoek ernaar te doen en dan weet je gelijk hoe je moet reageren in het gesprek, kun je het onderbouwen en je leidinggevende overtuigen.

Voorbereiden en durven te communiceren ...dat is the key merk ik zelf.

In mijn hoofd begin je met 2300 en wil je binnen na +- 2 jaar junior af zijn en een salaris van 3k+ aantikken. Dus een verhoging naar 2750 lijkt mij een logische stap als ze tevreden met je zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Furion2000 op 23-07-2020 15:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:02

Wok

Dakloos...

@Verwijderd

De berekening van @The Eagle is vrij accuraat. Bij mijn vorige werk (MS Gold Partner ERP, MS Inner Circle, MS President's Club, meerdere TAP's gedraaid, etc...) werd ik voor ~€150/uur weggezet bij klanten. Nu is het wel zo dat ik een iets andere functie had (technisch consultant, dus meer gericht op de installatie/configuratie/infra, gecombineerd met een developerrol waarbij ik feitelijk ook de eigen organisatie zelf als 'klant' had), dus had ik iets minder 'last' van KPI's als de hoeveelheid declarabele uren enzo...

Je bent vorig jaar begonnen met 2300 als starter. Niet riant, maar wel normaal voor een HBO starter. Dat je echter na een jaar er slechts 80 euro bij krijgt, is voor mij een signaal om jou het advies te geven daar niet te lang te blijven hangen.

Je zegt zelf dat je er veel leert. Blijf dat doen (let wel even op of je niet toevallig voor een draconische amortisatieregeling hebt getekend voor opleidingen betaald door de zaak) en bouw kennis en ervaring op en ga volgend jaar eens ergens anders op gesprek.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Napo schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:53:
Het was karig en het is nog steeds karig.
Ik ben met HBO begonnen op 2250. In 2002... Geen leaseauto toen...maargoed.

[ Voor 7% gewijzigd door Hydra op 23-07-2020 16:58 ]

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Hydra schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:57:
[...]

Ik ben met HBO begonnen op 2250. In 2002... Geen leaseauto toen...maargoed.
Bedoel je hiermee dat het niet zo karig is of dat het salaris bijna 20 jaar achter de realiteit loopt?

Ik ben zelf afgelopen jaar begonnen op 2600 en de eerste verhoging ging naar 3100. Hou er alleen wel rekening mee dat we het hier wel hebben over een HBO IT business en geen informatica of een andere technische development studie. Die laatste verdienen over het algemeen wel wat meer dan andere HBO starters. Maar aan de andere kant, ik zie wel weer certificaten waarmee ik net iets meer dan een standaard start salaris zou verwachten. Ik denk dat 2700-3000 een stuk gangbaarder is voor z'n profiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
RagingPenguin schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:33:
Bedoel je hiermee dat het niet zo karig is of dat het salaris bijna 20 jaar achter de realiteit loopt?
Dat laatste. 18 jaar inflatie maakt van die 2250 nu 3000 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaas90
  • Laatst online: 07-05-2021
Zenix schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:06:
@Klaas90 Klopt, mag wel paar honderd bij.
Iets meer, is dat dan ongeveer €3000? Of vraag ik dan teveel? Als ik hier zoek naar Embedded software Engineer kan ik helaas erg weinig vergelijking materiaal vinden.
Hmmbob schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 23:30:
Euh ja idd. Zowel Philips als AMSL zijn grote jongens in je omgeving die vrijwel continu vacatures hiervoor hebben staan. Kijk eens rond om je te oriënteren, zou ik zeggen.
Bedankt, hoewel ik het goed naar mijn zin heb qua werk, is het dan misschien toch maar eens tijd om wat rond te gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-10 20:24

Zenix

BOE!

@Klaas90 Nee is niet teveel, denk dat je nog wel hoger kan gaan zitten, 3500 bijvoorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Altijd mooi, die loonsverhogingen omzetten naar percentages. Mensen vergeten altijd, dat veel procent van niks, nog steeds niks is (:

Laten we het alstublieft over absolute getallen hebben, en laat je dus niet zo naaien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Hydra schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:32:
Dat laatste. 18 jaar inflatie maakt van die 2250 nu 3000 euro per maand.
De startsalarissen staan al jaren praktisch stil, als ik dit topic er zo op na sla.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
@The Eagle en een aantal anderen, vind jullie ook wel weer iets te makkelijk redeneren.

Met alle respect, niet iedereen is een hoogvlieger en er wordt altijd aan je verdiend. Een junior die nog niet zoveel kan, krijgt echt niet bij iedere organisatie €75 als starttarief. Er zijn genoeg bedrijven (in onze markt de Sogeti's van deze wereld) die max. €50 vangen voor een junior, en als deze nog niets kan dan vind ik dat persoonlijk nog aan de hoge kant. Op dezelfde wijze vind ik uurtarieven van €150-200 soms héél redelijk, als die persoon in een dag het werk kan verzetten wat een junior in een week nog niet gaat lukken.

Qua startsalaris; bij de Sogeti's van deze wereld start een HBO ICT'er gewoon nog met €2.000 bruto + leaseauto (VW Up o.i.d.) en daar starten ieder jaar meerde klasjes en het merendeel van die klasjes redt het al niet eens in deze wereld. MBO startsalaris vind ik dus zwaar overdreven (die liggen nog substantieel lager). De top 10% trainees verdubbeld hun salaris binnen 2-3 jaar, een kwart zal gewoon de 'normale' salaris stijgingen volgen van zo'n 5-15% per jaar, en de rest zal zeggen dat het aan de markt of bedrijven als Sogeti ligt dat ze hun potentie niet benutten of een ander excuus.

Op een jaaromzet van 85k waar je ~35k salaris aftrekt, ~20k aan begeleiding en opleidingskosten, ~10k aan leaseauto + brandstof en dan nog wat belastingen, verzekeringspremies etc. wordt gewoon verlies gemaakt, zelfs als die junior maar €2.300 bruto als basissalaris verdiend. Tel daarbij op nog even de regio (Gelderland) en ik denk dat het wel gewoon marktconform is.

De oplossing is super simpel; werk aan je verkoopbaarheid en skills. Doe zoveel mogelijk werkervaring op. Ga mensen niet aan hun kop zeuren en je positie ziet er in no-time beter uit. Gebruik die ervaring om eventueel een mooie overstap te realiseren waarbij je ineens een klapper maakt (te lang blijven hangen met elk jaar 5% erbij schiet niet op).

Andere tip: als het niet bevalt, ga weg.

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 24-07-2020 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:39
Ik zie uurtarieven van 60-80 voor klanten voorbij komen. Waar moeten jullie aan denken qua salaris als je bij klanten wordt neergezet tussen de 100-150 euro per uur en een jaar of vier aan ervaring? Ik zit namelijk op 3350 aan salaris en redelijk karige secundaire afbeidsvoorwaarden, maar klanten betalen wel tussen de 100 en 150 euro per uur voor mij (afhankelijk van soort opdracht). Zit wel in de technische security kant en heb een WO-graad.

[ Voor 7% gewijzigd door Orangelights23 op 24-07-2020 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:30
Bij mijn werkgever (SAP B1 ERP in oost NL) liggen de tarieven zeg tussen de 110 ~ 150 euro. Verder denk ik dat je met een jaar of 2 ervaring en dat salaris niet heel erg mag klagen. Zijn mensen die beter verdienen, maar ook genoeg die na 2 jaar werkervaring daar nog ruim onder zitten.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-10 19:54

3DDude

I void warranty's

Orangelights23 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 08:41:
Ik zie uurtarieven van 60-80 voor klanten voorbij komen. Waar moeten jullie aan denken qua salaris als je bij klanten wordt neergezet tussen de 100-150 euro per uur en een jaar of vier aan ervaring? Ik zit namelijk op 3350 aan salaris en redelijk karige secundaire afbeidsvoorwaarden, maar klanten betalen wel tussen de 100 en 150 euro per uur voor mij (afhankelijk van soort opdracht). Zit wel in de technische security kant en heb een WO-graad.
Als jij voor 100 p uur bij de klant zit is dat 16.5 - 17k omzet bij fulltime maand. voor 150 ga je richting de 25k omzet per maand.

Dan mag er toch wel iets naar jou toe komen lijkt mij :P

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Orangelights23 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 08:41:
Ik zie uurtarieven van 60-80 voor klanten voorbij komen. Waar moeten jullie aan denken qua salaris als je bij klanten wordt neergezet tussen de 100-150 euro per uur en een jaar of twee aan ervaring? Ik zit namelijk op 3350 aan salaris en redelijk karige secundaire afbeidsvoorwaarden, maar klanten betalen wel tussen de 100 en 150 euro per uur voor mij (afhankelijk van soort opdracht).
Uurtarief != salaris.

Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoepZor
Plus dat zo'n uurloon belachelijk hoog klinkt en dat er uiteraard aan verdiend wordt. Maar je kost je werkgever al 1.3 - 1.5x je maandsalaris aan kosten. Uitgaande van 1.3x: 3350 x 12 x 1,08 (vakantiegeld) x 1.3 = 56.440 per jaar. Leaseauto á 750 per maand (hou ik het denk ik nog plebs aan) is 9.000 euro. Dan moet het kantoor nog betaald worden (gemiddeld 9000 euro p.p.p.j), hardware/telefonie en licenties (1000-2000 euro per jaar). Dan zit je zo op een 75K aan directe kosten. Als voorbeeld ons bedrijf, daar hebben we nog administratieve dames zitten, een sales team, accountmanager en lead consultants welke veel tijd kwijt zijn aan management en minder facturabel zijn. Deze personen worden er ook allemaal van betaald.

Nu is het wel zo dat een deel van de kosten los staan van uurtarief en salaris, dus als er een hoger tarief voor je gevraagd wordt (bijv. junior > medior), dan vind ik wel dat je hier in ieder geval iets van weer mag zien. Uiteindelijk is 3350 nog geen 20 euro per uur. Als er dan 120 gevraagd wordt, dan kan ik me voorstellen dat dat unfair voelt. Ik zit (nog) in de technisch consultancy op ERP en vorig jaar 150K+ omzet gedraaid. Daar krijg je zelf bruto 1/3e van ofzo :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 27-10 06:58
Hier ook inmiddels zo’n 10 jaar werkzaam in ERP wereldje, D365 F&O laatste tijd. Vroeger ook werkzaam geweest in de financiele audit branche waar je in feite ook gewoon declarabele uren binnenhaalt.

Iets dat ik in de consultancy wel geleerd heb ik dat er meerdere belangen zijn. Het belang van het bedrijf/ directie dat jij zoveel mogelijk declarabele uren maakt. Het belang van het management dat ze goede mensen aan zich weten te binden. En je eigen belang dat je je gewaardeerd voelt in wat voor vorm dan ook (o.a. salaris).

Bespreek die belangen met je leidinggevende en vraag hoe je waarde kan toevoegen aan het bedrijf/ de afdeling. Zo weet je waar je je op moet focussen. Wat ik zelf altijd fijn vindt, en door management en directie ook als fijn wordt ervaren is om vooraf aan een beoordelingsronde de verwachtingen vooraf kenbaar te maken en te polsen hoe zij in de wedstrijd zitten. Zo kun je voorkomen dat jij een verhoging van 200 verwacht en je een verhoging van 80 aangeboden krijgt. Daar kan je nu alvast mee beginnen door aan te geven dat jouw verwachting anders lag en wat je er aan kunt doen om die voor volgend jaar wel waar te maken.

Verder is het in ERP vooral ervaring opdoen. Specialistisch of juist breed. Afhankelijk van waar je interesses liggen.

My 2 cents.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
No shit. Maar je salaris zou wel evenredig moeten zijn met de waarde die je toevoegt voor een bedrijf. Als je bedrijf 150 euro per uur aan je verdient, mag je echt wel meer verdienen dan 3k per maand. Maar als jij liever hebt dat je baas daar z'n derde jaguar voor aanschaft; be my guest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
NoepZor schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:30:
Plus dat zo'n uurloon belachelijk hoog klinkt en dat er uiteraard aan verdiend wordt. Maar je kost je werkgever al 1.3 - 1.5x je maandsalaris aan kosten. Uitgaande van 1.3x: 3350 x 12 x 1,08 (vakantiegeld) x 1.3 = 56.440 per jaar.
Tuurlijk. Maar uitgaande van mijn 1550 uur per jaar vorig jaar (redelijk gemiddelde voor iemand die 36 uur werkt) ga je bij 100 euro per uur uitkomen op dus 150k per jaar. Dat betekent dat circa 66% van jouw waarde niet aan jou besteed wordt. Als je dat niet krom vindt; prima. Maar ik vind dat wel. Bij een uurtarief van 150e per uur, dus 232k per jaar, is die 56k slechts 24%, oftewel gaat dan 76% van je waarde naar het bedrijf en niet naar jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-10 19:04
Hydra schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:07:
[...]

Tuurlijk. Maar uitgaande van mijn 1550 uur per jaar vorig jaar (redelijk gemiddelde voor iemand die 36 uur werkt) ga je bij 100 euro per uur uitkomen op dus 150k per jaar. Dat betekent dat circa 66% van jouw waarde niet aan jou besteed wordt. Als je dat niet krom vindt; prima. Maar ik vind dat wel. Bij een uurtarief van 150e per uur, dus 232k per jaar, is die 56k slechts 24%, oftewel gaat dan 76% van je waarde naar het bedrijf en niet naar jou.
Dit is dan ook waar Midlance het "gat" vult, op een gegeven moment is het als werknemer simpelweg ontzettend dom om nog bij een "normale" detachering partij te blijven zitten, paar dagen terug nog met een recruiter van Ordina gepraat waarbij ze zelf toe gaf: ja die constructie is gewoon veel beter dan bij ons, wij kunnen niet de 70% bieden. Wat natuurlijk veel eerlijker is.

ZZP is qua geld/beloning natuurlijk nog beter maar genoeg mensen (waaronder ikzelf) die dat niet zien zitten, dan is een midlance constructie een hele goede middenweg. Een no-brainer wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Hydra schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:07:
[...]

Enige nuance hierbij is de vraag of het geld wat niet naar jou gaat voornamelijk op gaat aan kosten om jou aan het werk te zetten (binnenhalen opdrachten + faciliteren werkzaamheden), of aan de goedgevulde portemonee van de baas. Ik heb een technische consultancy functie waarbij we vorig jaar erg veel facturabele uren gemaakt hebben. Maar anderzijds gingen interne uren voornamelijk in 'producten' zitten waar licentie en onderhoud op gefactureerd wordt. Dat geldt ook voor de software an sich, daar verdient het bedrijf waar ik werkzaam ben ook nog flink aan.

Afijn, ik stap per 1 september uit de ERP consultancy en ga aan de slag als data exchange specialist bij een partij welke cloudgebaseerde software verkoopt. Mooie stap van 15%+ kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Hydra schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:00:
[...]

No shit. Maar je salaris zou wel evenredig moeten zijn met de waarde die je toevoegt voor een bedrijf. Als je bedrijf 150 euro per uur aan je verdient, mag je echt wel meer verdienen dan 3k per maand. Maar als jij liever hebt dat je baas daar z'n derde jaguar voor aanschaft; be my guest.
Ik heb bij @Orangelights23 nog niet het idee dat hij met 4 jaar ervaring die 1550u per jaar gedraaid heeft voor die tarieven. Een uurtarief van €110-150 (wat al een vrij brede range is) is leuk, maar als dat voor 3 maanden en 24 uur per week is dan schiet dat niet op natuurlijk. €150 per uur voor 40 uur per week zie ik maar zelden (maar kan per markt verschillen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Maar dit is toch gewoon hoe het grootste deel van het consultancy wereldje werkt? Techneuten draaien een shitton aan factrable uren tegen een tarief dat door schaarste hoog wordt gehouden en compenseren zo voor de disciplines waar eigenlijk geen geld te verdienen valt met consultancy zoals marketing en design. Alleen bij de top van de markt wordt er met alles goed verdient en zie je hoge salarissen.

(neemt niet weg dat zijn salaris en verhoging zwaar onder de maat is)

[ Voor 8% gewijzigd door RagingPenguin op 24-07-2020 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowSega
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-10 13:44
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: MBO4 ICT Beheer
• Werkervaring: 2 jaar (stage etc niet meegerekend)
• (Woon) Locatie: Noord - Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: ICT-support / Applicatieontwikkeling
• Werkgever/branche: Grote speler in de meubelbranche
• (Werk) Locatie(s): 3 dagen kantoor 2 dagen thuis
• Aantal vakantiedagen*: 24 + 12 ATV
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: 5 minuten fietsen
• Werkdruk: hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2712
• Vakantiegeld: €1800
• Bonus, toeslagen, etc: Winstdeling aan het eind van het jaar
• Dertiende/veertiende maand: -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 35.000 met overwerk en storingsdienst

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 50/50
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: -
• Mobiliteit per jaar **** €0,19 per kilometer
• Overige: €15 p/maand fitnessvergoeding Iphone en Laptop van de zaak €1500 opleidingsbudget per jaar.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 35.000

Ik werk nu 2 jaar bij de zelfde werkgever, zeer tevreden met het bovenstaande. Naast het salaris waar ik ontzettend blij mee ben heb ik mijzelf ook mogen ontwikkelen in SAP. Nu is het de bedoeling om mijzelf hier verder in te certificeren zodat ik uiteindelijk aan de slag kan gaan als Applicatiebeheerder binnen dit bedrijf.

[ Voor 0% gewijzigd door SnowSega op 24-07-2020 11:43 . Reden: Typos ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:39
Ypuh schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:30:
[...]

Ik heb bij @Orangelights23 nog niet het idee dat hij met 4 jaar ervaring die 1550u per jaar gedraaid heeft voor die tarieven. Een uurtarief van €110-150 (wat al een vrij brede range is) is leuk, maar als dat voor 3 maanden en 24 uur per week is dan schiet dat niet op natuurlijk. €150 per uur voor 40 uur per week zie ik maar zelden (maar kan per markt verschillen).
Dus wel, ben zo’n 1700-1900 uur per jaar declarabel sinds dag 1. 150 per uur is voor de korte klussen, bijvoorbeeld in het buitenland een weekje, de langere projecten en adviesklussen zit intussen gemiddeld op de 120 per uur. Als ik een conservatieve berekening maak en uitga van 110 euro per uur * 1700 gemaakte uren, lever ik net geen 190.000 op. Hierbij doe ik zelf ook sales, dus heel veel overhead zit er niet bij.

Overigens verschillen de gemaakte uren wel. Ene week maak ik 32 uur, de andere 60 en ben ik in de avonduren en het weekend nog bezig. Ondertussen rij ik in de goedkoopste versie van een Peugeot 208, en geeft mijn werkgever mij 90 euro per maand om pensioen op te bouwen. Verder geen secundaire voorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Orangelights23 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:45:
[...]

Dus wel, ben zo’n 1700-1900 uur per jaar declarabel sinds dag 1. 150 per uur is voor de korte klussen, bijvoorbeeld in het buitenland een weekje, de langere projecten en adviesklussen zit intussen gemiddeld op de 120 per uur. Als ik een conservatieve berekening maak en uitga van 110 euro per uur * 1700 gemaakte uren, lever ik net geen 190.000 op. Hierbij doe ik zelf ook sales, dus heel veel overhead zit er niet bij.

Overigens verschillen de gemaakte uren wel. Ene week maak ik 32 uur, de andere 60 en ben ik in de avonduren en het weekend nog bezig. Ondertussen rij ik in de goedkoopste versie van een Peugeot 208, en geeft mijn werkgever mij 90 euro per maand om pensioen op te bouwen. Verder geen secundaire voorwaarden.
Dan heb je zeker recht van spreken. Wordt die €3.350 nog aangevuld met noemenswaardige bonussen/13e maand of andere extra's? Mijn tarief ligt iets lager bij een 1.600~ declarabele uren. Mijn basissalaris is iets hoger, maar vooral de bonusregeling en alle kleine extraatjes opgeteld maken het voor mij interessant (ik ben 29 en heb ook zo'n 4 jaar werkervaring).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
NoepZor schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:42:
Enige nuance hierbij is de vraag of het geld wat niet naar jou gaat voornamelijk op gaat aan kosten om jou aan het werk te zetten (binnenhalen opdrachten + faciliteren werkzaamheden), of aan de goedgevulde portemonee van de baas.
Dat is het punt dus. Ik heb zelf vrijwel mijn hele carriere (voor ik ging ZZPen) in de consultancy / detachering gezeten en aan mij hadden ze heel weinig kosten. In de 5 jaar voor ik ging ZZPen was mijn kortste project 3 maanden, maar meestal zat ik tussen de 1 en 2 jaar bij een klant.

Ik vind het wel maf dat zoveel mensen (niet specifiek jij, gewoon in het algemeen) zo erg meelullen met hun 'baas'. Volgens mij ben je dan vooral jezelf aan het overtuigen dat je het heus niet zo slecht hebt. M.i. is er, als meer dan 50% van je uurtarief niet naar jou gaat, eigenlijk altijd sprake van een enorme onbalans.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra

Tja. M.i. word je dan gewoon genaaid. Ik heb ooit ook een dergelijke berekening gemaakt en ben daarmee naar m'n manager gegaan. Ik zat toen ook voor ongeveer 120 per uur op projecten en toen ook aangegeven dat ik met mijn billability wel weet hoeveel er binnen kwam, en ik vond dat er significant meer geld bij moest komen. En dat heb ik toen ook gekregen (500 per maand erbij).

Helaas was het natuurlijk het jaar daarop weer raak met weinig meer dan een inflatiecorrectie "want tegenvallende bedrijfsresultaten" ondanks dat ik dat jaar weer een zelfde hoeveelheid opbracht en ook nog eens meer werk binnenbracht (consultative selling). Dat was voor mij toen eigenlijk de druppel en op het daaropvolgende "kunnen we een tegenbod doen" heb ik ook vriendelijk 'nee' gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
RagingPenguin schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:34:
Maar dit is toch gewoon hoe het grootste deel van het consultancy wereldje werkt?
Ja. Tuurlijk. Als je dat helemaal niet wil, moet je gaan ZZPen. Zelfde truukje maar dan is het geld voor jou.
(neemt niet weg dat zijn salaris en verhoging zwaar onder de maat is)
En daar gaat het om. De balans is zoek. Ik zat bij m'n laatste werkgever ook in de detachering maar ik kreeg daar ook echt een prima salaris. Niet te vergelijken met m'n inkomen nu, maar het was wel enigzins in verhouding. Bij hem is die verhouding in het voordeel van z'n werkgever doorgeslagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
@Hydra Laat ik voorop stellen dat ik als IT'er gewoon beter verdien dan veel van mijn peers met een andere studie. Daarnaast kan ik tientallen redenen verzinnen om voor een baas te werken, om er een paar te noemen het gebrek aan kapitaal, de zekerheid (corona heeft wel een paar pijnpunten blootgelegd), kopen van een eerste woning/hypotheek aanvraag, opdoen van je eerste werkervaring etc.

Wat de verdeling tussen omzet en uurtarieven is laat ik in de midden, maar mijn huidige werkgever zorgt goed voor mij, steunt me ook in mijn ideeën en ontwikkeling, biedt een fijne werkplek op 150 meter hoogte, opent deuren waar je als junior/ZZP'er anders nooit binnenkomt etc.

Uiteindelijk zal ik wel andere keuzes gaan maken, maar voor iemand van 29 zit ik prima op mijn plek met tevreden klanten/werkgever en werknemer. Bij ons zijn de meeste financiën overigens inzichtelijk voor alle medewerkers, zowel jouw persoonlijke omzet, afdelingsresultaten, bonussen etc. (behalve de individuele salarissen natuurlijk).

[ Voor 10% gewijzigd door Ypuh op 24-07-2020 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Laatst online: 15:35
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: HBO Electrotechniek
• Werkervaring: 2
• (Woon) Locatie: Overijsel

2. Wat doe je:
• Functie: Embedded software developer + RHEL development
• Werkgever/branche: Detachering (Mometeel al 1,5 jaar bij een grote werkgever in maritime ontwikkeling)
• Aantal vakantiedagen: 27
• Reistijd: 30 minuten fietsen
• Werkdruk: hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2850
• Bonus, toeslagen, etc: -
• Dertiende/veertiende maand: -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 37.000 met overwerk en storingsdienst

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 1% opbouw met lage eigen bijdrage (weet niet exact hoeveel)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: midloosregeling
• Mobiliteit per jaar: €0,19 per kilometer
• Overige:-
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 37.000

================================================================

Dit is mijn huidige situatie, maar ik heb volgende maand wel ene beoordelingsgesprek.
Mijn huidige opdrachtgever heeft me onlangs een beoordeling gegeven die ruim boven gemiddeld ligt.
MIjn taken zijn divers en complex en er wordt van mij verwacht dat ik zonder al te veel moeite dezelfde taken op kan pakken als senior collega's.

Als ik dit vergelijk met andere mensen in de detachering heb ik het idee dat ik er redelijk bekaaid vanaf kom, maar de regio hier is wellicht ook niet 100% vergelijkbaar met bijv de randstad.

Al met al ga ik wel aansturen op een flinke verhoging, daar ik zie dat mijn directe collega's bij mijn klus vergelijkbaar of meer verdienen met ruim betere secundaire arbeidsvoorwaarden (40 vakantiedagen 2% bonus en 1,75% pensioenopbouw).

Tips & tricks?

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hydra
Ypuh schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:12:
Wat de verdeling tussen omzet en uurtarieven is laat ik in de midden, maar mijn huidige werkgever zorgt goed voor mij
Fijn voor je, maar ik reageerde op de situatie van @Krekatos die gewoon onderbetaald wordt. Niet op die van jou. Er is niks met detachering / consultancy (zelf ook meer dan 15 jaar gedaan) zolang de balans tussen wat je opbrengt en wat je krijgt er maar is. En die verhouding is in zijn geval volledig scheef. Daar gaat het me om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
s0ulmaster schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:12:
Als ik dit vergelijk met andere mensen in de detachering heb ik het idee dat ik er redelijk bekaaid vanaf kom, maar de regio hier is wellicht ook niet 100% vergelijkbaar met bijv de randstad.
Vind ik ook. 2800 zonder leaseauto is voor een HBO starter in de software engineering IMHO aan de lage kant, en jij zit er al twee jaar.
Al met al ga ik wel aansturen op een flinke verhoging, daar ik zie dat mijn directe collega's bij mijn klus vergelijkbaar of meer verdienen met ruim betere secundaire arbeidsvoorwaarden (40 vakantiedagen 2% bonus en 1,75% pensioenopbouw).

Tips & tricks?
Het lastige aan onderhandelen is dat je vooral moet weten wat je waard bent. In de detachering is dat makkelijker; vermenigvuldig je uurtarief met de gemaakte uren. Als je je uurtarief niet weet; gewoon brutaal zijn en vragen bij de klant. Deed ik ook vrijwel altijd omdat mijn toenmalige werkgever daar niet transparant over was.

Tweede is; hoe is je onderhandelingspositie. Kan je, indien nodig, van baan switchen? Hier in de randstad is dat vrij makkelijk. Maar ik weet niet hoe makkelijk jij aan een andere baan zou kunnen komen. Als switchen moeilijk is, is op je strepen gaan staan ook moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Laatst online: 15:35
Hydra schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:19:
[...]

Vind ik ook. 2800 zonder leaseauto is voor een HBO starter in de software engineering IMHO aan de lage kant, en jij zit er al twee jaar.

[...]

Het lastige aan onderhandelen is dat je vooral moet weten wat je waard bent. In de detachering is dat makkelijker; vermenigvuldig je uurtarief met de gemaakte uren. Als je je uurtarief niet weet; gewoon brutaal zijn en vragen bij de klant. Deed ik ook vrijwel altijd omdat mijn toenmalige werkgever daar niet transparant over was.

Tweede is; hoe is je onderhandelingspositie. Kan je, indien nodig, van baan switchen? Hier in de randstad is dat vrij makkelijk. Maar ik weet niet hoe makkelijk jij aan een andere baan zou kunnen komen. Als switchen moeilijk is, is op je strepen gaan staan ook moeilijk.
van baan wisselen valt prima binnen de mogelijkheden hier in de regio.
Mijn huidige uurtarief weet ik helaas niet, maar zou ik prima aan mijn manager na kunnen vragen.
Ik ga wel inzetten voor een ruimte verhoging, omdat ik ook gewoon vaak genoeg aanbiedingen krijg in de regio (mijn huige werkplek bevalt wel trouwens wel goed).

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
s0ulmaster schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:24:
van baan wisselen valt prima binnen de mogelijkheden hier in de regio.
Mijn huidige uurtarief weet ik helaas niet, maar zou ik prima aan mijn manager na kunnen vragen.
Ik ga wel inzetten voor een ruimte verhoging, omdat ik ook gewoon vaak genoeg aanbiedingen krijg in de regio (mijn huige werkplek bevalt wel trouwens wel goed).
Dat is ook een heel sterk verhaal natuurlijk, dat je je werk leuk vindt en graag wil blijven, maar dan wel ook goed betaalt wil worden. Ergens anders solliciteren en dat gebruiken is dan nog de 'nuclear option' als ze niet mee willen bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:46

dragonhaertt

@_'.'

Hydra schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:26:
[...]

Dat is ook een heel sterk verhaal natuurlijk, dat je je werk leuk vindt en graag wil blijven, maar dan wel ook goed betaalt wil worden. Ergens anders solliciteren en dat gebruiken is dan nog de 'nuclear option' als ze niet mee willen bewegen.
Dat is wat ik vorig jaar heb gedaan bij mijn detacheerder, wat ook een goede loonsverhoging heeft opgeleverd voor mijn directe collega's.

@s0ulmaster
Gewoon 3200 vragen en kijken wat ze er mee doen. Als je zelf een richtgetal noemt sta je altijd sterker in de discussie. Zolang de opdrachtgever tevreden is zal een salarisonderhandeling niet heel lastig moeten zijn. Detacheerders kunnen altijd nog de onderhandeling over jouw uurtarief opnieuw openen om dit te compenseren.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Hydra schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:05:
[...]
Dat is het punt dus. Ik heb zelf vrijwel mijn hele carriere (voor ik ging ZZPen) in de consultancy / detachering gezeten en aan mij hadden ze heel weinig kosten. In de 5 jaar voor ik ging ZZPen was mijn kortste project 3 maanden, maar meestal zat ik tussen de 1 en 2 jaar bij een klant.

Ik vind het wel maf dat zoveel mensen (niet specifiek jij, gewoon in het algemeen) zo erg meelullen met hun 'baas'. Volgens mij ben je dan vooral jezelf aan het overtuigen dat je het heus niet zo slecht hebt. M.i. is er, als meer dan 50% van je uurtarief niet naar jou gaat, eigenlijk altijd sprake van een enorme onbalans.
Ik lul ook niet mee met de baas, voor mijn gevoel 'kost' ik ongeveer de helft van wat ik vorig jaar aan uren heb omgezet. Dan reken ik even voor het gemak mijn bruto salaris incl. vakantiegeld * 1,3, 9000 euro voor huisvesting en andere facilitaire zaken en 8000 euro voor de auto. Maar ik heb zelf voornamelijk trajecten van enkele dagen tot weken voor veel verschillende klanten. Daar komt automatisch meer overhead bij kijken dan dat je 2 jaar op 1 vaste opdracht zit. Wat er uiteindelijk over blijft voor de baas, geen idee, maar waarschijnlijk voldoende.

Verder is dan de vraag wat wel een redelijk salaris is in loondienst. Stel je levert 120 per uur op. Daar moet nog van alles en nog wat aan kosten vanaf, overhead en dergelijke. Is het dan fair om bijvoorbeeld 40 euro per uur te verdienen bruto? Dan zou je rond de 7K per maand zitten bruto excl. vakantiegeld. Dan ga je (voor mijn gevoel) al naar een salaris van management of een echte specialistische functie of zware WO functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:05
NoepZor schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:36:
[...]

Ik lul ook niet mee met de baas, voor mijn gevoel 'kost' ik ongeveer de helft van wat ik vorig jaar aan uren heb omgezet. Dan reken ik even voor het gemak mijn bruto salaris incl. vakantiegeld * 1,3, 9000 euro voor huisvesting en andere facilitaire zaken en 8000 euro voor de auto. Maar ik heb zelf voornamelijk trajecten van enkele dagen tot weken voor veel verschillende klanten. Daar komt automatisch meer overhead bij kijken dan dat je 2 jaar op 1 vaste opdracht zit. Wat er uiteindelijk over blijft voor de baas, geen idee, maar waarschijnlijk voldoende.

Verder is dan de vraag wat wel een redelijk salaris is in loondienst. Stel je levert 120 per uur op. Daar moet nog van alles en nog wat aan kosten vanaf, overhead en dergelijke. Is het dan fair om bijvoorbeeld 40 euro per uur te verdienen bruto? Dan zou je rond de 7K per maand zitten bruto excl. vakantiegeld. Dan ga je (voor mijn gevoel) al naar een salaris van management of een echte specialistische functie of zware WO functie?
Zowel huisvesting als leaseauto rekenen voor iemand die bijna fulltime bij de klant zit, is dat niet dubbelop? Of behouden ze een volledige werkplek op je kantoor, zelfs al ben je daar nooit/nauwelijks?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:57

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

Wat een onzin.

Van wie "moet" het salaris evenredig zijn met de waardetoevoeging van het bedrijf? Als die baas in z'n derde Jaguar bepaalt dat jij 3k verdient op 150k omzet, is dat toch aan de medewerker om dat wel of niet te accepteren? Als de medewerker dat niet accepteert moet hij op zoek gaan naar een baas die wel bereid is 4k te betalen. En als die er niet zijn, ga dan zzp'en, dan mag je alle omzet (na belasting) zelf houden. Maar dan draag je ook de kosten (tijd = geld) voor acquisitie, administratieve lasten, reiskosten, pensioen, potje voor als je tijdelijk geen opdracht hebt, potje/verzekering bij arbeidsongeschiktheid, etc, etc, etc. Onderaan de streep zul je erachter komen dat je in loondienst echt niet verkeerd zit, alles meegerekend. En over het algemeen geldt dat degene die het grootste risico draagt (je baas die verantwoordelijk is voor x aantal huishoudens en een bedrijf dat toekomstbestendig is), het meeste verdient, klinkt dat onlogisch?

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 03-08-2020 15:31 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
XFlame schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:56:
[...]

Zowel huisvesting als leaseauto rekenen voor iemand die bijna fulltime bij de klant zit, is dat niet dubbelop? Of behouden ze een volledige werkplek op je kantoor, zelfs al ben je daar nooit/nauwelijks?
Ik heb inderdaad een vaste werkplek (bureau, stoel, 2 schermen, telefoontoestel en docking station) en een leaseauto. Wij werken de meeste tijd remote vanaf kantoor, met incidenteel een bezoek op locatie. Wat werkzaamheden lopen ook via functioneel consultancy, die relatief vaker bij klanten zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
[...]

Bij mijn vorige werkgever ben ik overigens wel weggaan omdat meer dan een verhoging van €2.250 naar €2.380 + kleine uren bonus er niet inzat vanwege 2 langdurig zieken in het team. In datzelfde jaar kocht hij een aandeel bij de golfclub a €25.000 omdat het bedrijfsabonnement waar hij al jaren gebruik van maakte niet verlengd werd, en een vakantiehuisje in Valencia.

Bij mijn overstap ben ik er toen 50% op vooruit gegaan in salaris.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het grootste verschil tussen ZZP en Detachering is dat je bij detachering geen acquisitie hoeft te doen. Daar zit de crux denk ik. Zodra je genoeg werk ervaring hebt en enige affiniteit hebt acquisitie, of in een specialisatie zit waar werk als ZZP'er voor het oprapen ligt, is het financieel altijd voordeliger om ZZP'er te worden. Dit komt omdat specialisatie in Nederland, zeker in IT zeer ondergewaardeerd wordt qua salaris. Bij bijna alle multinationals kan je beter manager worden dan specialist.

In vergelijking met de VS, daar verdienen IT specialisten vergelijkbare salarissen als controllers, traders, advocaten en artsen. In Nederland wordt een IT servicedesk medewerker door veel managers vergeleken met een IT specialist. Want IT valt vaak onder finance, waar de finance manager geen verstand heeft van IT. Deze vergelijking is hetzelfde als een verpleegkundige vergelijken met een arts, of een schilder met een architect of een administratief medewerker met een controller. Blijkbaar weten deze andere specialisten zich beter te verkopen in de markt, waardoor zij wel een hoog salaris kunnen krijgen in loondienst. Een arts in loondienst verdient niet significant minder dan een arts in een maatschap. Een advocaat in loondienst bij een groot advocatenkantoor verdient waarschijnlijk meer dan een zelfstandige advocaat.

Natuurlijk heb je ook goed betaalde IT'ers in loondienst, maar over het algemeen worden IT specialisten (WO) onderbetaald. Het is ook wat je hier in dit topic ziet. De schaarse aantal posts van mensen met een finance functie, hebben veel hogere salarissen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Modbreak:Zullen we het weer hebben over Wat verdient de ICT'er / GoT'er?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Z___Z schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:57:
Natuurlijk heb je ook goed betaalde IT'ers in loondienst, maar over het algemeen worden IT specialisten (WO) onderbetaald. Het is ook wat je hier in dit topic ziet. De schaarse aantal posts van mensen met een finance functie, hebben veel hogere salarissen.
Conclusies trekken op basis van dit topic is vrijwel niet te doen. er zit nogal een bias in de posts die gemaakt worden. Over het algemeen zie je uitschieters (en dan zelfs meer naar onder dan naar boven) wat een erg vertekend beeld geeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 27-10 06:58
Members only:

[ Voor 19% gewijzigd door El Polo Diablo op 25-07-2020 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: WO Software engineer
• Werkervaring: 14 (waarvan 7 als software engineer)
• (Woon) Locatie: Randstad
Huidige situatie
2. Wat doe je:
• Functie: IT Specialist
• Werkgever/branche: Finance
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Aantal vakantiedagen: 20 (optie om bij te kopen)
• Reistijd: 40 min (enkel) - rechtstreekse verbinding
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4225
• Vakantiegeld: €4085
• Bonus, toeslagen, etc:
* € 783,28 p/m (generieke toeslag)
* aandelen
* fietsplan
* korting op sport abbonement
* laptop v/d zaak
* opleidingsbudget in overleg

• Dertiende/veertiende maand: € 4254 (8,33%)
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €66319

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €293,83
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Pensioenfonds
• Mobiliteit per jaar: OV jaarkaart door heel NL
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €66319

Ik werk er nu al 6-7 jaar. Wat ik nu doe krijg ik geen energie van (ook al is de salaris + secondaire voorwaardes ok). ik ben veels te veel bezig met bijzaken in plaats van software ontwikkelen.
Nieuwe situatie
2. Wat doe je:
• Functie: .NET Developer
• Werkgever/branche: Entertainment
• Reistijd: 90 min (enkel) - moet meerdere keren overstappen met de trein. mogelijkheid om 2-3 dagen in de week thuis te werken. Flexibele werktijden, mogelijkheden om in de trein te werken

• Werkdruk: ???
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €5000
• Vakantiegeld: €4800
• Bonus, toeslagen, etc: € nvt
* € 3000 budget om eigen laptop + telefoon te kiezen met Abbo met onbeperkte data

• Dertiende/veertiende maand: € nvt
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €64800

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €436,7
• Mobiliteit per jaar: NS Traject kaart
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €64800

Basis salaris en aantal vakantie dagen is beter dan mijn huidige situatie maar mijn huidige secondaire voorwaardes is veel beter. Financieel gezien is het te vergelijkbaar (misschien valt het ietsje slechter uit in de nieuwe opportunity). Daarnaast is de reistijd verdubbel. wel heb ik de mogelijkheid om 2-3 dagen per week thuis te werken. Ook heb ik het idee dat ik veel gelukkiger wordt met deze nieuwe uitdaging.

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 01:04:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: WO Software engineer
• Werkervaring: 14 (waarvan 7 als software engineer)
• (Woon) Locatie: Randstad
Huidige situatie
2. Wat doe je:
• Functie: IT Specialist
• Werkgever/branche: Finance
• Aantal vakantiedagen: 20 (optie om bij te kopen)
• Reistijd: 40 min (enkel) - rechtstreekse verbinding
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4225
• Vakantiegeld: €4085
• Bonus, toeslagen, etc:
* € 783,28 p/m (generieke toeslag)
* aandelen
* fietsplan
* korting op sport abbonement
* laptop v/d zaak

• Dertiende/veertiende maand: € 4254 (8,33%)
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €66319

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €293,83
• Mobiliteit per jaar: OV jaarkaart door heel NL
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €66319

Ik werk er nu al 6-7 jaar. Wat ik nu doe krijg ik geen energie van (ook al is de salaris + secondaire voorwaardes ok). ik ben veels te veel bezig met bijzaken in plaats van software ontwikkelen.
Nieuwe situatie
2. Wat doe je:
• Functie: .NET Developer
• Werkgever/branche: Entertainment
• Reistijd: 90 min (enkel) - moet meerdere keren overstappen met de trein. mogelijkheid om 2-3 dagen in de week thuis te werken. Flexibele werktijden, mogelijkheden om in de trein te werken

• Werkdruk: ???
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €5000
• Vakantiegeld: €4800
• Bonus, toeslagen, etc: € nvt
* € 3000 budget om eigen laptop + telefoon te kiezen met Abbo met onbeperkte data

• Dertiende/veertiende maand: € nvt
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €64800

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €436,7
• Mobiliteit per jaar: NS Traject kaart
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €64800

Basis salaris en aantal vakantie dagen is beter dan mijn huidige situatie maar mijn huidige secondaire voorwaardes is veel beter. Financieel gezien is het te vergelijkbaar (misschien valt het ietsje slechter uit in de nieuwe opportunity). Daarnaast is de reistijd verdubbel. wel heb ik de mogelijkheid om 2-3 dagen per week thuis te werken. Ook heb ik het idee dat ik veel gelukkiger wordt met deze nieuwe uitdaging.

Die reistijd zou ik niet zien zitten.. er moet dichter in de buurt toch ook wel wat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 01:04:
[...]

Is met de auto geen optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Secsytime schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 07:14:
[...]

Die reistijd zou ik niet zien zitten.. er moet dichter in de buurt toch ook wel wat zijn?
Zeker. maar ik weet niet of dit een deal breaker is. Ze hebben aangegeven dat er mogelijkheden zijn om 2-3 dagen per week thuis te werken. dan is 2-3 dagen reizen geen probleem
thlst schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 09:58:
[...]

Is met de auto geen optie?
Dat is een mogelijkheid maar wil het liever niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2020 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 10:29:
[...]

Zeker. maar ik weet niet of dit een deal breaker is. Ze hebben aangegeven dat er mogelijkheden zijn om 2-3 dagen per week thuis te werken. dan is 2-3 dagen reizen geen probleem

[...]

Dat is een mogelijkheid maar wil het liever niet.
Snap ik, maar 2-3 dagen per week minimaal 3 uur reizen op een dag blijft veel! Ik zou dat in ieder geval niet zien zitten.. maar dat is voor iedereen anders natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarny
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 24-01 13:19
Members only:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
2250 voor MSc Embedded Systems... Zelfs 2800 vind ik karig. Mijn start salaris begon bij 3300 (+5 jaar terug wel 40u en niet 38u). Hoezo trouwens 38u...?

[ Voor 4% gewijzigd door Chip. op 26-07-2020 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@Yarny Er zijn meer mensen met jouw vraag, deze heeft een eigen topic geopend:
Salarissen in embedded software development

Wil je meer kijk hier dan eens...
https://www.glassdoor.nl/...alarissen-SRCH_KO0,26.htm

PS: Bij bedrijven waar veel kennis er belangrijk is zodat je heel zelfstandig kunt werken en eventueel zelfs geleidelijk in projectleiding van kleineren projecten kunt groeien, zie je dat vooral gepromoveerden eigenlijk veel hoger ingeschaald worden. Immers zij hebben al 4 jaar onderzoekservaring, een master heeft dat niet, heeft op bepaalde gebieden wat meer kennis dan een HBO-er, maar die heeft een hele lange stage achter de rug en dat is relatief veel waard. Dus in dat soort bedrijven start je als master meestal niet zo hoog in salaris. Bewijs je je eerst maar..... waar een gepromoveerde een promotie van 4 jaar tegenover kan zetten....

Ik heb werken & studeren op WO niveau een tijd gecombineerd, me toen niet druk gemaakt om het salaris. Als het erin zit komt het er uit en krijg je meestal waar je recht op hebt, soms is het beter om te vertrekken.

Het is een mix van of ze het met jou zien zitten, jij het waar kunt maken, mms deels een gun-factor... want als je heel hoog inzet kan dat punt wel eens lastig zijn of je moet wel ontzettend goed zijn....
Kijk eens in de spiegel... afgezien van het geld.... welke rol speel je zelf in deze? En klopt dat met de realiteit/ ben je het "waard".... is de perceptie van key-persons die invloed kunnen hebben op jouw salaris ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• generaal_b
  • Laatst online: 29-11-2020
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: HBO informatica
• Werkervaring: 0
• (Woon) Locatie: Den Haag

2. Wat doe je:
• Functie: Front-end developer
• Werkgever/branche:
• (Werk) Locatie(s): Den Haag
• Aantal vakantiedagen: 26
• Reistijd: 5 minuten

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2400
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 31104

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 0
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar:
• Overige: laptop
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

Was zelf redelijk tevreden met het aanbod. Eerste baan met 0 ervaring. Mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

generaal_b schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:01:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: HBO informatica
• Werkervaring: 0
• (Woon) Locatie: Den Haag

2. Wat doe je:
• Functie: Front-end developer
• Werkgever/branche:
• (Werk) Locatie(s): Den Haag
• Aantal vakantiedagen: 26
• Reistijd: 5 minuten

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2400
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 31104

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 0
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar:
• Overige: laptop

Was zelf redelijk tevreden met het aanbod. Eerste baan met 0 ervaring. Mening?
Basissalaris is prima, maar het gebrek aan pensioeninleg en reiskostenvergoeding niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarny
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 24-01 13:19
Chip. schreef op zondag 26 juli 2020 @ 17:43:
2250 voor MSc Embedded Systems... Zelfs 2800 vind ik karig. Mijn start salaris begon bij 3300 (+5 jaar terug wel 40u en niet 38u). Hoezo trouwens 38u...?
Bedankt voor je reactie. Dan klopt mij gevoel dat het laag was wel. Zelf wilde ik ook nog wel hoger gaan dan 2800 maar begon na hun openingsbod toch te twijfelen.
Fulltime bij het bedrijf is 38 uur, waarom weet ik niet.
route99 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 17:48:
@Yarny Er zijn meer mensen met jouw vraag, deze heeft een eigen topic geopend:
Salarissen in embedded software development

Wil je meer kijk hier dan eens...
https://www.glassdoor.nl/...alarissen-SRCH_KO0,26.htm

PS: Bij bedrijven waar veel kennis er belangrijk is zodat je heel zelfstandig kunt werken en eventueel zelfs geleidelijk in projectleiding van kleineren projecten kunt groeien, zie je dat vooral gepromoveerden eigenlijk veel hoger ingeschaald worden. Immers zij hebben al 4 jaar onderzoekservaring, een master heeft dat niet, heeft op bepaalde gebieden wat meer kennis dan een HBO-er, maar die heeft een hele lange stage achter de rug en dat is relatief veel waard. Dus in dat soort bedrijven start je als master meestal niet zo hoog in salaris. Bewijs je je eerst maar..... waar een gepromoveerde een promotie van 4 jaar tegenover kan zetten....

Ik heb werken & studeren op WO niveau een tijd gecombineerd, me toen niet druk gemaakt om het salaris. Als het erin zit komt het er uit en krijg je meestal waar je recht op hebt, soms is het beter om te vertrekken.

Het is een mix van of ze het met jou zien zitten, jij het waar kunt maken, mms deels een gun-factor... want als je heel hoog inzet kan dat punt wel eens lastig zijn of je moet wel ontzettend goed zijn....
Kijk eens in de spiegel... afgezien van het geld.... welke rol speel je zelf in deze? En klopt dat met de realiteit/ ben je het "waard".... is de perceptie van key-persons die invloed kunnen hebben op jouw salaris ook zo?
Bedankt voor de link naar het topic! Ik had niet gezien dat die bestond. Er staan een hoop nuttige dingen in.

Het verschil in stage met HBO is idd wel belangrijk om in het achterhoofd te houden, al vind ik het lastig dat op waarde te schatten. Ik verwacht echter ook niet meteen de bedragen zoals in de glassdoor link, maar hun aanbod voelde zelfs voor iemand zonder ervaring wel erg laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
hyptonize schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:05:
Basissalaris is prima, maar het gebrek aan pensioeninleg en reiskostenvergoeding niet.
Klinkt als detavast ofzo.
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 10:29:
Ik doe het nu een paar jaar (2,5 uur per dag) en kan je zeggen dat het mij inmiddels aardig de strot uit begint te hangen.
Yarny schreef op zondag 26 juli 2020 @ 20:31:
Bedankt voor de link naar het topic! Ik had niet gezien dat die bestond. Er staan een hoop nuttige dingen in.

Het verschil in stage met HBO is idd wel belangrijk om in het achterhoofd te houden, al vind ik het lastig dat op waarde te schatten. Ik verwacht echter ook niet meteen de bedragen zoals in de glassdoor link, maar hun aanbod voelde zelfs voor iemand zonder ervaring wel erg laag.
Ik zit in een andere tak van sport/techniek met een HBO. Wij hadden planmatig 3 stages: een meewerkstage op de werkvloer, dus echt vieze handen krijgen. Een meewerkstage op je toekomstige werkniveau, waarin je kleine dingen deed. En dan onze afstudeerstage waarin je zelf iets moest ontwikkelen/opzetten. Is ook meteen het meest zelfstandige en vrijblijvende onderzoek dat ik heb gedaan... :+ :+ Tegenwoordig volg je het spoor van de klant. Je hebt wel wat vrijheid, maar het is niet zo als met afstuderen dat je alle vrijheid van de wereld hebt. Overigens kon ik met afstuderen ook prima verkopen waarom, ondanks dat keuze B op papier beter zou zijn, ik toch voor A ben gegaan (iets met het feit dat A al reeds in het assortiment was en met 100.000en stuks per jaar verbruikt werd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-10 15:25

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Members only:

Goh ja, ik zit nu meer in een situatie waarbij ik soms ook om mij heen kijk, wat verdiend een andere. Ik heb altijd prima resultaten en bevat zelf ook een stuk ondernemerschap. Iedereen is dan uitermate tevreden maar soms voel ik dat niet helemaal terug. Zowel in dus functie alsmede domweg geld.
De komende periode ga ik eens kijken naar de mogelijkheden (intern). Ik heb het namelijk prima naar mijn zin maar ik zou ook meer verantwoordelijkheden (en derhalve beloning) willen.

Overigens nu ik dit zo ingevuld heb, vind ik het lastig om op basis van 'functie' nu te beoordelen qua vergelijking met een ander..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Veel te laag voor een WO-afgestudeerde. Met dit salaris begon ik ooit met alleen een afgeronde HBO-opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchTech schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 16:42:
Vanaf komende maandag mijn eerste 'echte' baan. :)

1. Wie ben je:
Leeftijd: 22
Opleiding: MBO-3 Medewerker Beheer ICT, MBO-4 Netwerkbeheerder, 2jr. HBO ICT & Business (vroegtijdig mee gestopt)
Werkervaring: 1 jaar stage (2x 6 maanden)
(Woon) Locatie: Eindhoven e.o.

2. Wat doe je:
Functie: Medewerker ICT
Werkgever/branche: Onderwijs (cao vmbo)
(Werk) Locatie(s): Eindhoven
Uren/week: 32
Reistijd**: 15-30 minuten enkele reis met OV
Werkdruk: Laag tot gemiddeld (inschatting)

3. Wat verdien je:
Maandsalaris (bruto): €1448 (€1811 o.b.v 40 uur week)
Vakantiegeld: 8%
Dertiende/veertiende maand: 7,4% van jaarsalaris + extra eindejaarsuitkering OOP (€1200 conform cao vmbo)
Mobiliteit per jaar:* -
Overige: Telefoon 'van de zaak'', collectivieitskorting als ik een compleet pakket van verzekeringen en financiële diensten bij Achmea afsluit

Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €20224,67

Ik weet niet zo goed of ik hier echt zo tevreden mee mag zijn. Het is fijn dat ik een eindejaars uitkering krijg, maar verder is het best een karig loon. Zeker als je bedenkt dat het in de praktijk minder dan 1500 bruto zal zijn. Het scheelt dat ik nog thuiswonende ben, anders had ik het bij lange na niet gered. 😅
Ik kon mijn oude account niet meer in, dus nu maar even via mijn back-up;

Een jaar later ben ik er aardig op vooruit gegaan en heb ik ook een beter beeld van de werkzaamheden; ik ben inmiddels erg tevreden over mijn werkplek en het salaris (inclusief bonussen) dat ik krijg.

1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO-3 Medewerker Beheer ICT, MBO-4 Netwerkbeheerder, 2jr. HBO ICT & Business (vroegtijdig mee gestopt)
• Werkervaring: 1 jaar stage (2x 6 maanden) + 1 jaar bij mijn huidige werkgever
• (Woon) Locatie: Eindhoven e.o.

2. Wat doe je:
• Functie: Medewerker ICT
• Werkgever/branche: Voortgezet Onderwijs
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Aantal vakantiedagen: ruim 50 (vrijwel net zoveel als leerlingen in het VO)
• Gewerkte uren/week: 32
• Reistijd: Drie kwartier met het OV
• Werkdruk: Laag tot gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €1597
• Bonus, toeslagen, etc: reiskostenvergoeding OV, Levensfasebewust Personeelsbeleid (jaarlijkse uitbetaling vrij besteedbare uren)
• Dertiende/veertiende maand: 8% eindejaarsuitkering + eindejaarsuitkering OOP van €960
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 7,47%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABP
• Mobiliteit per jaar:
• Overige: Telefoon van de zaak, deze optie heb ik i.v.m. ontbreken MFi-ondersteuning (ik ben slechthorend, en ben daardoor sterk afhankelijk van mijn iPhone om te kunnen telefoneren) afgewezen, en in plaats daarvan geregeld dat ik abonnementskosten van mijn eigen smartphone kan declareren

Zoals aangegeven is de werkdruk laag tot gemiddeld; het verschilt echt heel erg soms. Er zijn veel rustige dagen, maar bijvoorbeeld tijdens de coronacrisis liep het storm met telefoontjes van collega's die nog moeten wennen aan het werken via Teams. Er zijn ook momenten geweest dat er bijvoorbeeld ineens hele computerlokalen leeg geruimd moeten worden i.v.m. onderhoudswerkzaamheden aan de airconditioning. Dat eist ook veel tijd op. Maar echt hoge werkdruk heb nog niet ervaren.

Ik was mij vooraf al bewust van enkele bonussen, zoals de 13e én 14e maand, eveneens de vakantietoeslag. Maar bijvoorbeeld de regeling Levensfasebewust Personeelsbeleid weer niet. En dat ging de laatste keer toch om bijna €550. En na een nieuwe CAO een tijdje terug ontving ik een eenmalige bonus van €600 bruto. Bovendien is in de nieuwe CAO ook het maandsalaris verhoogd met 2,75%. Verder ben ik recentelijk verhuisd, waarbij de afstand woon-werk groter werd. Voorheen kwam ik niet in aanmerking voor reiskostenvergoeding, omdat het net onder de vereiste 8 km zat. Nu zit ik daarboven, dus krijg ik het alsnog. Nu wil ik niet beweren dat ik veel verdien, maar gezien mijn lage vaste lasten heb ik het nog best breed. Als je alles bij elkaar optelt kan ik mezelf redelijk tevreden prijzen, vind ik.

Mijn jaarcontract is in elk geval opnieuw verlengd, met nog altijd uitzicht op een vast contract. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:05
€250,- boven het minimum loon vind je acceptabel? Ik snap niet hoe je daar op kan leven.

Krijg je wel voldoende leermomenten / cursussen aangeboden? Is er een studiecoördinator? Is er een functiehuis zodat je weet waar je naartoe kan groeien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:45:
[...]

Ik kon mijn oude account niet meer in, dus nu maar even via mijn back-up;

Een jaar later ben ik er aardig op vooruit gegaan en heb ik ook een beter beeld van de werkzaamheden; ik ben inmiddels erg tevreden over mijn werkplek en het salaris (inclusief bonussen) dat ik krijg.

1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO-3 Medewerker Beheer ICT, MBO-4 Netwerkbeheerder, 2jr. HBO ICT & Business (vroegtijdig mee gestopt)
• Werkervaring: 1 jaar stage (2x 6 maanden) + 1 jaar bij mijn huidige werkgever
• (Woon) Locatie: Eindhoven e.o.

2. Wat doe je:
• Functie: Medewerker ICT
• Werkgever/branche: Voortgezet Onderwijs
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Aantal vakantiedagen: ruim 50 (vrijwel net zoveel als leerlingen in het VO)
• Gewerkte uren/week: 32
• Reistijd: Drie kwartier met het OV
• Werkdruk: Laag tot gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €1597
• Bonus, toeslagen, etc: reiskostenvergoeding OV, Levensfasebewust Personeelsbeleid (jaarlijkse uitbetaling vrij besteedbare uren)
• Dertiende/veertiende maand: 8% eindejaarsuitkering + eindejaarsuitkering OOP van €960
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 7,47%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABP
• Mobiliteit per jaar:
• Overige: Telefoon van de zaak, deze optie heb ik i.v.m. ontbreken MFi-ondersteuning (ik ben slechthorend, en ben daardoor sterk afhankelijk van mijn iPhone om te kunnen telefoneren) afgewezen, en in plaats daarvan geregeld dat ik abonnementskosten van mijn eigen smartphone kan declareren

Zoals aangegeven is de werkdruk laag tot gemiddeld; het verschilt echt heel erg soms. Er zijn veel rustige dagen, maar bijvoorbeeld tijdens de coronacrisis liep het storm met telefoontjes van collega's die nog moeten wennen aan het werken via Teams. Er zijn ook momenten geweest dat er bijvoorbeeld ineens hele computerlokalen leeg geruimd moeten worden i.v.m. onderhoudswerkzaamheden aan de airconditioning. Dat eist ook veel tijd op. Maar echt hoge werkdruk heb nog niet ervaren.

Ik was mij vooraf al bewust van enkele bonussen, zoals de 13e én 14e maand, eveneens de vakantietoeslag. Maar bijvoorbeeld de regeling Levensfasebewust Personeelsbeleid weer niet. En dat ging de laatste keer toch om bijna €550. En na een nieuwe CAO een tijdje terug ontving ik een eenmalige bonus van €600 bruto. Bovendien is in de nieuwe CAO ook het maandsalaris verhoogd met 2,75%. Verder ben ik recentelijk verhuisd, waarbij de afstand woon-werk groter werd. Voorheen kwam ik niet in aanmerking voor reiskostenvergoeding, omdat het net onder de vereiste 8 km zat. Nu zit ik daarboven, dus krijg ik het alsnog. Nu wil ik niet beweren dat ik veel verdien, maar gezien mijn lage vaste lasten heb ik het nog best breed. Als je alles bij elkaar optelt kan ik mezelf redelijk tevreden prijzen, vind ik.

Mijn jaarcontract is in elk geval opnieuw verlengd, met nog altijd uitzicht op een vast contract. :P
Ik weet niet, maar ik zie niet echt een significante verbetering (vakantiedagen buiten beschouwing gelaten). Werk je 0,8 FTE (32 van de 40 uur)?

Paar dingen die me opvallen:
• Je bruto-salaris is niet ingevuld. Je package is niet ingevuld. De absolute pensioenbijdrage van de werkgever is niet ingevuld.
• Je hebt het over een 13e maand, maar het gaat 'slechts' om 8%. Dat is geen volwaardige 13e maand (al scheelt het niet veel meer tegenwoordig).
• Je hebt het ook over een 14e maand. Het gaat om een extra eindejaarsuitkering die niet salaris-afhankelijk is maar absoluut gemaximeerd. Dit komt niet in de buurt bij een volledig maandsalaris.

Snap niet dat je hier content mee bent eigenlijk :N

Wat was voor jou de reden om de laatste 2 jaar niet af te maken? Dan had je met evenveel werkervaring als nu wellicht bijna het dubbele verdiend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Het is niet hoog, maar ik vind het als totaalpackage niet eens heel slecht met enkel MBO als allround ICT medewerker op een middelbare school (aanname) met 1 jaar ervaring.

Als je de 13e en 14e maand terugrekent in salaris (en nee, dat is geen volledige maand, maar okee) en omrekent naar 40 uur, dan zit je op +- 2200 euro per maand. Met ABP pensioen, een prima CAO en lage werkdruk zit je echt niet aan de onderkant van wat acceptabel is wat mij betreft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
[...]

Dat lijkt bijna op dezelfde werkgever als waar ik zat 5 jaar geleden.
Ik ben zelf gaan ZZP'en, klanten zijn blij, want ik zit voor 30% lager uurtarief, bedien de klant volledig (geen teamdagen, heisessies, klant X die toch belde voor een spoedklus, gesjeesde accountmanagers die nog een junior willen plaatsen etc) en ik ben blij, want ik verdien 150% meer per maand en ik heb geen leasegrijs Peugeot/Renault/VW zonder opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
wheel schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:05:
[...]

Ik weet niet, maar ik zie niet echt een significante verbetering (vakantiedagen buiten beschouwing gelaten). Werk je 0,8 FTE (32 van de 40 uur)?

Paar dingen die me opvallen:
• Je bruto-salaris is niet ingevuld. Je package is niet ingevuld. De absolute pensioenbijdrage van de werkgever is niet ingevuld.
• Je hebt het over een 13e maand, maar het gaat 'slechts' om 8%. Dat is geen volwaardige 13e maand (al scheelt het niet veel meer tegenwoordig).
• Je hebt het ook over een 14e maand. Het gaat om een extra eindejaarsuitkering die niet salaris-afhankelijk is maar absoluut gemaximeerd. Dit komt niet in de buurt bij een volledig maandsalaris.

Snap niet dat je hier content mee bent eigenlijk :N

Wat was voor jou de reden om de laatste 2 jaar niet af te maken? Dan had je met evenveel werkervaring als nu wellicht bijna het dubbele verdiend :+
Salaris voor OOP is heel lastig te vergelijken met salarissen buiten het onderwijs. Trust me, I've been there. Je kan het dan ook niet zomaar vergelijken met minimumloon omdat je al die extra's hebt (en dus heel weinig uren maakt eigenlijk).
Ik ging van zo'n € 2.200 als OOP naar € 3.100 buiten het onderwijs en ging er netto op achteruit. Als ik het omreken naar netto-salaris per gewerkt uur zit ik nu met bruto >4k op ongeveer hetzelfde niveau als waar ik had gezeten wanneer ik was blijven zitten in het onderwijs.
Is het bruto-loon hoog? Nee, maar je maakt ook bijzonder weinig uren. Door de goede secundaire arbeidsvoorwaarden is je netto-loon per gewerkt uur wél hoog (je hebt zo'n 12 weken vakantie en daarnaast nog een DI budget welke je ook kan opnemen als vrije dagen (nóg een week extra vrij) of laten uitbetalen).
8% EJU mag je van mij een volledige 13e maand noemen hoor. Ik ken ook CAO's waar de 13e maand bestaat uit 3,4% ofzo. Dat wordt ook gewoon een 13e maand genoemd. Die '14e maand' noemde ik altijd een 'kerstgratificatie' (je krijgt ook gewoon een kerstpakket).

Wat overigens wel lastig is, je kan in het onderwijs bijna geen 'extra' stappen maken. Een schaal hoger is al helemaal lastig. Elk jaar een periodiek erbij, that's it.
Pagina: 1 ... 63 ... 216 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.