Zelf onlangs een overstap gemaakt. Ja, het is lastig om een team waar je je thuis in voelde achter je te laten - maar het werk, waar je dag in dag uit mee bezig bent, is in dat opzicht toch het belangrijkste. Zoals @Tk55 zegt, leuke collega's heb je overal. Voordat je diezelfde warme band hebt bij je nieuwe werkgever, ben je wel even onderweg, dat is iets wat je niet moet onderschatten.Airdack schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:04:
***members only***
Nou ben ik helemaal niet ontevreden met dit salaris en de reistijd, maar het werk is inhoudelijk al wel een tijdje minder interessant en dat lijkt in de nabije toekomst ook niet aan te gaan trekken. Pas over 2-3 jaar verwacht ik dat het werk weer echt leuk gaat worden qua inhoud, en ook dat blijft koffiedik kijken.
Nu ben ik in contact gekomen met een ander bedrijf waar ik wel meteen het werk kan doen wat ik echt leuk vind. Ook zijn daar veel meer kansen om nieuwe dingen te leren en me dus persoonlijk te ontwikkelen. Ze bieden me ook nog eens 460 bruto meer per maand en 4 vrije dagen meer per jaar. Aangezien ze ook nog een hele goede pensioenregeling hebben met weinig inleg vanuit de medewerker (85%/15%) zou ik er netto fors op vooruit gaan, zo'n 320+ euro per maand. Nadeel is wel dat mijn reistijd flink toe zou nemen. Ook heb ik op dit moment wel een heel leuk team waarmee ik goed bevriend ben, en de vraag is natuurlijk hoe dat gaat zijn na een overstap. Ik vind het echt een hele lastige keuze ...
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)