Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:30
Airdack schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:04:
***members only***

Nou ben ik helemaal niet ontevreden met dit salaris en de reistijd, maar het werk is inhoudelijk al wel een tijdje minder interessant en dat lijkt in de nabije toekomst ook niet aan te gaan trekken. Pas over 2-3 jaar verwacht ik dat het werk weer echt leuk gaat worden qua inhoud, en ook dat blijft koffiedik kijken.

Nu ben ik in contact gekomen met een ander bedrijf waar ik wel meteen het werk kan doen wat ik echt leuk vind. Ook zijn daar veel meer kansen om nieuwe dingen te leren en me dus persoonlijk te ontwikkelen. Ze bieden me ook nog eens 460 bruto meer per maand en 4 vrije dagen meer per jaar. Aangezien ze ook nog een hele goede pensioenregeling hebben met weinig inleg vanuit de medewerker (85%/15%) zou ik er netto fors op vooruit gaan, zo'n 320+ euro per maand. Nadeel is wel dat mijn reistijd flink toe zou nemen. Ook heb ik op dit moment wel een heel leuk team waarmee ik goed bevriend ben, en de vraag is natuurlijk hoe dat gaat zijn na een overstap. Ik vind het echt een hele lastige keuze ...
Zelf onlangs een overstap gemaakt. Ja, het is lastig om een team waar je je thuis in voelde achter je te laten - maar het werk, waar je dag in dag uit mee bezig bent, is in dat opzicht toch het belangrijkste. Zoals @Tk55 zegt, leuke collega's heb je overal. Voordat je diezelfde warme band hebt bij je nieuwe werkgever, ben je wel even onderweg, dat is iets wat je niet moet onderschatten.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plazza
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-04 19:08
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 14:07
Tk55 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:43:
@Airdack Wat wordt de nieuwe reistijd? Moet je dan met fiets/auto/ov?

En leuke collega's vind je overal ;)
Bij het andere bedrijf zou ik twee dagen in de week op circa 45-50 minuten fietsen kunnen werken, en twee dagen in de week op 50-60 minuten met de auto, en één dag thuis. Punt is wel dat de rest van het team op de locatie zit op 50-60 minuten met de auto, maar twee leden van het team wonen ook in de buurt van het kantoor op fietsafstand en zouden dan ook daar werken. Ik kom nu uit een bedrijf waar (voor corona) iedereen elke dag 'gewoon' op zijn vaste werkplek zit en je dus altijd je team ziet en om je heen hebt.

De nieuwe situatie is gewoon dusdanig anders dat ik het denk ik moeilijk vind voor te stellen hoe dat zal zijn, puur omdat ik nog nooit in zo'n situatie heb gezeten sinds ik werk.

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
Hmmbob schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:13:
[...]

Er is hier in de regio (vooral richting Eindhoven) meer en beter te krijgen. En trouwens, als freelancer nog wel meer....
Freelancer wanneer je letterlijk net van school komt? Alles kan natuurlijk, maar realistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:54
@Plazza
Members only:

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
Hoe wordt een leasebudget vertaald naar een bruto salaris wanneer je overstapt naar een werkgever zonder leaseregeling?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:13
densoN schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:34:
[...]

Freelancer wanneer je letterlijk net van school komt? Alles kan natuurlijk, maar realistisch?
11 jaar werkervaring != net van school :?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Johncena schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:31:
***members only***

Wat vinden mede-tweakers hiervan?
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

densoN schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:45:
Hoe wordt een leasebudget vertaald naar een bruto salaris wanneer je overstapt naar een werkgever zonder leaseregeling?
Niet, dat mag je zelf doen in je salariseis wanneer je hem neerlegt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:20
Vanuit mijn perspectief mag je niet klagen.
Eerste twee jaar werkervaring met een leuke salarisstijging zonder relevante certificeringen vind ik helemaal niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plazza
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-04 19:08
Loei123 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:02:
[...]

Vanuit mijn perspectief mag je niet klagen.
Eerste twee jaar werkervaring met een leuke salarisstijging zonder relevante certificeringen vind ik helemaal niet slecht.
Ik heb wel mijn CCNA gehaald. Misschien handig geweest om het erbij te zetten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:20
Plazza schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:08:
[...]

Ik heb wel mijn CCNA gehaald. Misschien handig geweest om het erbij te zetten. 8)7
Als je met meer certificeringen zulke afspraken over een loonsverhoging kunt maken zit je denk ik vrij goed.
Dat met een lage werkdruk (kan ook lange saaie dagen betekenen natuurlijk) en een plek bij de overheid (wat vaak gunstig is) zou mij wel doen nadenken voordat ik verder ging kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chest3r
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-09 14:09
Members only:

[ Voor 1% gewijzigd door Chest3r op 16-07-2020 12:33 . Reden: overige ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Airdack schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:04:
***members only***

Nou ben ik helemaal niet ontevreden met dit salaris en de reistijd, maar het werk is inhoudelijk al wel een tijdje minder interessant en dat lijkt in de nabije toekomst ook niet aan te gaan trekken. Pas over 2-3 jaar verwacht ik dat het werk weer echt leuk gaat worden qua inhoud, en ook dat blijft koffiedik kijken.

Nu ben ik in contact gekomen met een ander bedrijf waar ik wel meteen het werk kan doen wat ik echt leuk vind. Ook zijn daar veel meer kansen om nieuwe dingen te leren en me dus persoonlijk te ontwikkelen. Ze bieden me ook nog eens 460 bruto meer per maand en 4 vrije dagen meer per jaar. Aangezien ze ook nog een hele goede pensioenregeling hebben met weinig inleg vanuit de medewerker (85%/15%) zou ik er netto fors op vooruit gaan, zo'n 320+ euro per maand. Nadeel is wel dat mijn reistijd flink toe zou nemen. Ook heb ik op dit moment wel een heel leuk team waarmee ik goed bevriend ben, en de vraag is natuurlijk hoe dat gaat zijn na een overstap. Ik vind het echt een hele lastige keuze ...
Vind het salaris niet bijster goed voor iemand met WO en zowat 10 jaar werkervaring. Ook reistijd is belangrijk, ik zou mooi even verder kijken. Hoe gaat de reistijd worden bij de potentiële werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-09 09:05
Toch altijd interessant om een Belgisch profiel hierop te zien.

Lijkt me overigens helemaal niet mis. Vooral de secundaire voorwaarden maken dit best wel een zeer goed loon voor iemand van jouw leeftijd. Brutoloon is mij wel correct (dan hou ik vooral rekening met de leeftijd en functie).
Hoop voor jou dat de bonus onder fiscaal voordelig stelsel wordt uitbetaald of in warrants, anders gaat vadertje staat met een zeer groot deel lopen. Verder is de pensioensregeling beter dan de standaard CAO verplichtingen (al is nu ook geen vetpot).
Wij zitten bij ons aan standaard premie van €540 + 9% van jaarlijks brutoloon met plafond van €3200 (dus max ongeveer €3800 / jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjeck
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:56
Members only: title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chest3r
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-09 14:09
SMGGM schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:53:
[...]

Toch altijd interessant om een Belgisch profiel hierop te zien.

Lijkt me overigens helemaal niet mis. Vooral de secundaire voorwaarden maken dit best wel een zeer goed loon voor iemand van jouw leeftijd. Brutoloon is mij wel correct (dan hou ik vooral rekening met de leeftijd en functie).
Hoop voor jou dat de bonus onder fiscaal voordelig stelsel wordt uitbetaald of in warrants, anders gaat vadertje staat met een zeer groot deel lopen. Verder is de pensioensregeling beter dan de standaard CAO verplichtingen (al is nu ook geen vetpot).
Wij zitten bij ons aan standaard premie van €540 + 9% van jaarlijks brutoloon met plafond van €3200 (dus max ongeveer €3800 / jaar).
Bedankt, ik denk dat ik inderdaad niet mag klagen. Zeker ook niet met het type wagen et cetera.
Bonus kan je kiezen, of kwartaal basis uit betalen maar dan is vader staat er inderdaad mee weg :) of 1x per jaar via warranten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akaash00
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-09 16:35
Members only:

Ik heb deze baan gekregen naar lang struggelen en meerdere afwijzigingen bij andere goede sollicitaties vanwege geen werkervaring of ze wilden bepaalde certificaten zien .(Ik voelde op gegeven moment mijn waarde van mijn diploma steeds verder zakken.)

Ik wil graag weten of dit als beginner een redelijk salaris is in deze tijd. Ik ben net voor de coronatijd begonnen en mijn voorlopige contract eindigt over twee maanden. Ik heb veel geleerd en pak dingen snel op. Ik wil weten in hoeverre ik dalijk kan groeien in salaris aangezien ik nog steeds benaderd wordt door recruiters met soms hun belachelijke salaris indicatie "to wel 5k per maand"(hoewel mijn target voor in de toekomst die kant op ligt). Ik wil weten hoeveel ik kan eisen aangezien ik net in de situatie ben dat ik niet in aanmerking kom voor sociaal huren en met dit salaris alleen garages kan kopen.Ik vind dat ik over paar jaar wel op mezelf wil wonen zeker gezien mijn leeftijd en ik kan niet op mijn ouder leunen. Jobhoppen om de zoveel tijd lijkt me lastig aangezien ik niet snel wen aan een nieuwe omgeving(ASS).

Als je meer info wilt of tips geven graag.

[ Voor 4% gewijzigd door akaash00 op 17-07-2020 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
@akaash00 Ziet er prima uit. 28 vakantiedagen is ook lekker, mogelijk 13e/14e maand en reistijd is aardig. En dus een lease auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
@akaash00 Als je het nu naar je zin hebt dan is het toch prima. Ga wat werkervaring opdoen bij je huidige werkgever en als je daar goed werk aflevert dan komt die verhoging vanzelf. ZO niet, kun je altijd over 2 a 3 jaar rondkijken. Dan heb je ook wat ervaring om makkelijker aan de slag te kunnen.

Wat betreft die 5k (bruto) per maand, als je veel ervaring hebt en zelfstandig kunt ontwikkelen is dat helemaal geen gek perspectief. Ik ken ontwikkelaars die er nog een heel stuk boven zitten, zeker als je senior bent en je team mee kunt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-09 21:35
@akaash00 prima startsalaris, zeker i.c.m. vakantiedagen en vooruitzicht op mogelijk een 13e maand. Neem wat tijd (minimaal 2 jaar) om kennis op te doen bij deze werkgever, wat cursussen te doen, conferenties te bezoeken (als dat weer kan), meetups te bezoeken, etc. Assertief zijn en durven te vragen naar verhoging n.a.v. resultaten in je eindejaarsgesprek doet de rest :) Heb vooral veel plezier in je werk, de rest komt vanzelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
akaash00 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:11:
***members only***
Ik wil weten in hoeverre ik dalijk kan groeien in salaris aangezien ik nog steeds benaderd wordt door recruiters met soms hun belachelijke salaris indicatie "to wel 5k per maand"(hoewel mijn target voor in de toekomst die kant op ligt).
Die tot 5k per maand lijkt me met een loondienstverband niet heel reeel, wel wat hoger dan wat je nu zit maar nog ruim nieot daarop. Wellicht met midlance constructies maar of je daar blij van moet worden is een tweede.
Als je meer info wilt of tips geven graag.
Reken maar uit mag prima gedaan worden zodat de post wat sneller leesbaar is voor andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akaash00
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-09 16:35
Tk55 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:35:
@akaash00 Ziet er prima uit. 28 vakantiedagen is ook lekker, mogelijk 13e/14e maand en reistijd is aardig. En dus een lease auto?
Ik zou de auto van een collega krijgen die zijn nieuwe auto nog verwacht. Uiteindelijk heb ik tijdelijk de goedkoopste lease auto gekregen(de C1) en die moet ik weer inleveren wanneer de oude auto van mijn collega beschikbaar is(eigendom van het bedrijf zelf). Waarschijnlijk volgende maand. Het zou wel eigenlijk fijn zijn als ik een eigen lease auto kon kiezen. Zeker als de meerendeel van mijn collega's allemaal een B segment auto hebben en driekwart dichterbij woont. Maarja aan de andere kant is het beter dan geen auto, dus heb ik niet veel te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
Napo schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:06:
[...]

Die tot 5k per maand lijkt me met een loondienstverband niet heel reeel, wel wat hoger dan wat je nu zit maar nog ruim nieot daarop. Wellicht met midlance constructies maar of je daar blij van moet worden is een tweede.
Oh? ;) Dat 5k is zeker haalbaar maar niet met 6 maanden werkervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
_Piwi_ schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:53:
[...]

Oh? ;) Dat 5k is zeker haalbaar maar niet met 6 maanden werkervaring
Haalbaar is een relatief begrip, afhankelijk van de condities is die 5k wel of niet haalbaar. Alsnog redelijk wat onzekerheid in dat soort constructies, zeker zonder afdoende ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
Napo schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:56:
[...]

Haalbaar is een relatief begrip, afhankelijk van de condities is die 5k wel of niet haalbaar. Alsnog redelijk wat onzekerheid in dat soort constructies, zeker zonder afdoende ervaring.
Ik reageer op de stelling dat het in loondienst niet haalbaar zou zijn. Dat is wat kort voor de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
_Piwi_ schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:58:
[...]

Ik reageer op de stelling dat het in loondienst niet haalbaar zou zijn. Dat is wat kort voor de bocht.
Met zijn ervaring? Nee, dat lijkt me zeker niet haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Zit ook op 5k met m'n 33 jaartjes jong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
plofkip schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:14:
Met ook 6 maanden ervaring?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Nee tuurlijk niet, maar bedoel maar te zeggen dat 5k geen gek bedrag is voor ontwikkelaars (met wat meer ervaring idd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cue_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
plofkip schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:22:
Nee tuurlijk niet, maar bedoel maar te zeggen dat 5k geen gek bedrag is voor ontwikkelaars (met wat meer ervaring idd).
Denk ook niet dat de mensen dat hier zeggen / bedoelen :)
Meer icm de ervaring / geringe ervaring van hem.. en dat recruiters het wel proberen aan te smeren.

Ja het zou vast wel ergens kunnen, maar het is niet heel realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapnooit
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:58
Weer een stapje gemaakt, tevreden mee en past nu ook weer bij mijn werkzaamheden.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
plofkip schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:14:
Ik zit met 31 jaar ruim boven de 5k. Het ging echter over de situatie van @akaash00. Een situatie waar de persoon 6 maanden ervaring heeft. Kan het? Natuurlijk, alles kan alleen het zal vrijwel niet voorkomen in ons mooie land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57

RnB

-

[ Voor 99% gewijzigd door RnB op 15-12-2021 19:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Na @hello_moto ook van mijn kant een nieuwe update uit de civiele sector. Heb afgelopen week mijn baan opgezegd en ga binnenkort aan de slag bij een andere aannemer. Ik verhuis daarmee van de wegenbouw/infra naar de "waterkant".

Members only:

[/mo]

Al met zo beter tevreden over het geheel. Salaris gaat vooruit, pensioen is iets minder. Daarnaast wel een lease-auto erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Members only:

Kan niet zeggen dat ik hier heel erg tevreden mee ben. Vooral wetende dat mijn huidige salaris nog steeds fors lager ligt dan het startsalaris van een nieuwere collega met dezelfde rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:29:
***members only***

Kan niet zeggen dat ik hier heel erg tevreden mee ben. Vooral wetende dat mijn huidige salaris nog steeds fors lager ligt dan het startsalaris van een nieuwere collega met dezelfde rol.
Heb je 4 jaar developer ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thlst schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:39:
[...]

Heb je 4 jaar developer ervaring?
Ik ben momenteel 4 jaar fulltime (stages dus niet meegenomen) als developer werkzaam bij hetzelfde bedrijf, ja.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2020 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:47
Met welk salaris ben je begonnen 4 jaar geleden?
Ik ben ook ooit met een vrij laag salaris begonnen maar kreeg wel rond de 300 euro ieder jaar erbij waardoor ik na 2 jaar al tegen de 3000 euro aanzat. Ik zou zeggen, ga rondkijken voor een nieuwe werkgever. :+ 2300 is echt een startsalaris imho.

[ Voor 6% gewijzigd door WernerL op 18-07-2020 20:31 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WernerL schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:30:
Met welk salaris ben je begonnen 4 jaar geleden?
Ik ben ook ooit met een vrij laag salaris begonnen maar kreeg wel rond de 300 euro ieder jaar erbij waardoor ik na 2 jaar al tegen de 3000 euro aanzat. Ik zou zeggen, ga rondkijken voor een nieuwe werkgever. :+ 2300 is echt een startsalaris imho.
Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2020 20:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:53

Secsytime

Automagisch

Wat let je om dat nu gewoon direct te bespreken? Waarom moet dit wachten tot het einde van het jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:29:
***members only***

Is je nieuwe collega een MBO starter of een HBO starter of een MBO’er met werkervaring. Zonder achtergrond kan je niet echt vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Heb je enige aanleiding om 'grote veranderingen' te verwachten vanuit het bedrijf zelf? Want zo niet, dan kan je er natuurlijk donder op zeggen dat je weer gewoon €100 of €200 erbij krijgt, en that's it.

Tot nu toe zijn ze daar blijkbaar goed mee weggekomen bij jou, dus waarom zouden ze meer geven? Aan jou om het aan te kaarten. En dat hoeft inderdaad niet te wachten tot het einde van het jaar. Het is misschien zelfs beter als je het juist niet laat liggen tot dan, want dan komt het minder als verrassing bij je leidinggevende(n).

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Precies waarom ik denk: "waarom wachten?". Of nu al bespreekbaar maken, of nu al naar iets anders uitkijken.

Als je ontevreden bent moet je er iets aan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je frustratie komt zo te horen voornamelijk voort uit het feit dat je er zelf niks aan doet. Als ik het zo lees ga je er vanuit dat je werkgever je op enige termijn vanzelf een verhoging zou moeten geven. Zo werkt het niet, tenzij je ergens bij de overheid zit en vaste schalen hebt. Als je meer wilt, zelf initiatief nemen. Dat doe je niet, dus de oorzaak zit bij jou en nietbij een ander.
Aanvullend: als je al mopperend in de slachtofferrol duikt levert je dat een hele hoop negatieve energie op. Daar zit echt niemand op te wachten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:57:
Ik ben momenteel 4 jaar fulltime (stages dus niet meegenomen) als developer werkzaam bij hetzelfde bedrijf, ja.
Bedrijven zijn over het algemeen niet erg geneigd je meer te geven dan het minimale waarvan ze denken dat je niet erg actief op zoek gaat naar iets anders. Het is dus belangrijk om, als je vindt dat je onderbetaald wordt, dit duidelijk te maken. Je ziet ook vrijwel altijd dat als iemand alsnog weggaat, er dan opeens wel ruimte is om een tegenbod te doen.

Ik heb 4 werkgevers gehad. 1e: weggegaan na 10 jaar, 2e failissement, 3e: weggegaan na 6 maanden. 4e: weggegaan na 5 jaar. Afgezien van de 2e kreeg ik bij allemaal de "kunnen we een tegenbod doen" vraag. Sterker nog; bij de 4e toen ik ging ZZPen hadden ze het zelfs over een heel erg significante stijging terwijl mijn salaris daar al erg prima was.

Er is niks mis met gewoon open te communiceren met je manager over je ontevredenheid over je salaris. Dat 'taboe' om het over geld te hebben is vooral in het voordeel van je werkgever. En als ze daar niet voor openstaan; 4 jaar is sowieso een mooi moment om eens verder te gaan kijken.

https://niels.nu

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hydra
Dat heb ik ook gehad bij mijn eerste werkgever (waar ik dus 10 jaar gewerkt heb). Naief als ik was, dacht ik dat je wel gewoon goed je werk kon doen en dan goeie verhogingen kon krijgen. Maar er waren altijd excuses om dit niet te doen. Die hadden nooit wat met mij te maken, maar vrijwel altijd met 'tegenvallende bedrijfsresultaten'. Pas later zag ik in dat dat gewoon heel erg niet mijn probleem was.

Ik heb toen een hele flinke verhoging afgedwongen door te gaan solliciteren bij andere bedrijven. Met een aanbod als back-up heb ik aangegeven dat ik een flinke verhoging wou, en dit heb ik eigenlijk zonder enige weerstand gekregen. De jaren daarna waren de onderhandelingen ook veel makkelijker omdat ik vanaf toen goed in de gaten hield hoe de markt was, en dus wist wat ik waard was.

Dus; het is ook voor jou tijd om wat minder naief te zijn. Bedrijven geven je nooit je marktwaarde tenzij je er zelf om vraagt.

Nota bene: ik ben tegenwoordig ZZPer en het is eigenlijk belachelijk hoeveel makkelijker dit soort onderhandelingen gaan als 'bedrijf' terwijl het om veel grotere bedragen gaat. Yay kapitalisme :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hydra schreef op zondag 19 juli 2020 @ 11:51:
[...]

Bedrijven zijn over het algemeen niet erg geneigd je meer te geven dan het minimale waarvan ze denken dat je niet erg actief op zoek gaat naar iets anders. Het is dus belangrijk om, als je vindt dat je onderbetaald wordt, dit duidelijk te maken. Je ziet ook vrijwel altijd dat als iemand alsnog weggaat, er dan opeens wel ruimte is om een tegenbod te doen.

Ik heb 4 werkgevers gehad. 1e: weggegaan na 10 jaar, 2e failissement, 3e: weggegaan na 6 maanden. 4e: weggegaan na 5 jaar. Afgezien van de 2e kreeg ik bij allemaal de "kunnen we een tegenbod doen" vraag. Sterker nog; bij de 4e toen ik ging ZZPen hadden ze het zelfs over een heel erg significante stijging terwijl mijn salaris daar al erg prima was.

Er is niks mis met gewoon open te communiceren met je manager over je ontevredenheid over je salaris. Dat 'taboe' om het over geld te hebben is vooral in het voordeel van je werkgever. En als ze daar niet voor openstaan; 4 jaar is sowieso een mooi moment om eens verder te gaan kijken.
Members only:

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Mits je promotie gepaard is gegaan met meer verantwoordelijkheid, waarom ga je akkoord met geen verhoging? Dat geld niet het belangrijkste is, is prima, maar als er meer van jou verwacht wordt, dan mag je ook meer terug verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:23

Grvy

Bot

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: MBO Systeembeheer
• Werkervaring: 9 jaar
• (Woon) Locatie: Rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Senior Systeembeheerder
• Werkgever/branche: ICT Dienstverlening
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam
• Aantal vakantiedagen*: 24
• Gewerkte uren/week*: 36
• Reistijd**: 20 minuten
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3.250
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 39.000

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € 0
• Type pensioenregeling / pensioenfonds *** Geen
• Mobiliteit per jaar **** € 0
• Overige: Telefoon (250 euro per jaar/elke 2 jaar dus ongeveer vervangen.. en laptop ongeveer 1.000)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):39.000

Members only:

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 19 juli 2020 @ 12:05:
[...]

Mits je promotie gepaard is gegaan met meer verantwoordelijkheid, waarom ga je akkoord met geen verhoging? Dat geld niet het belangrijkste is, is prima, maar als er meer van jou verwacht wordt, dan mag je ook meer terug verwachten.
In hoeverre is een promotie een promotie als er geen financiele compensatie bij zit. Een deel is nieuwe taken en/of verantwoordelijkheden en daarbij horen mijns inziens vrijwel altijd een herziening van de financiele compensatie. Is het een ad interim positie om te kijken of het past? Zwart op wit zetten wat de verwachting is en wat daarin de doelstelling (SMART) met een uitkomst na X maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 00:37

Zenix

BOE!

Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door Zenix op 19-07-2020 13:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Hahn schreef op zondag 19 juli 2020 @ 12:05:
[...]

'Je doet het toch voor je CV?' :')

Dat kreeg ik de afgelopen 8 jaar te horen, terwijl ik 4 keer van functie ben gewisseld middels promoties bij een bedrijf dat 150k werknemers heeft wereldwijd én YOY echt heel veel winst maakt. En dan kan je of blijven volhouden dat je dan ook een financiële compensatie wilt of je slikt het omdat je geen reele optie hebt om druk te zetten (weg gaan) en wacht tot je dat wel hebt.

Ik had er na 8 jaar eindelijk genoeg van (beter laat dan nooit) en heb daad bij het woord gevoegd. Ik kreeg nog wel het ' we willen een tegenbod doen' verhaal, maar aangezien mijn nieuwe werkgever mijn basissalaris letterlijk heeft verdubbeld was dat snel van tafel (ze kwamen met 10% aankakken wat het geheel nog steeds niet marktconform zou maken). Om nog niet eens te beginnen over de manier waarop ik behandeld ben, waarbij ik voor exact hetzelfde salaris zelfs weg was gegaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 19-07-2020 13:05 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Napo schreef op zondag 19 juli 2020 @ 12:49:
[...]

In hoeverre is een promotie een promotie als er geen financiele compensatie bij zit. Een deel is nieuwe taken en/of verantwoordelijkheden en daarbij horen mijns inziens vrijwel altijd een herziening van de financiele compensatie. Is het een ad interim positie om te kijken of het past? Zwart op wit zetten wat de verwachting is en wat daarin de doelstelling (SMART) met een uitkomst na X maanden.
Bij ons zijn de promoties altijd per 1 januari. Dit betekent niet dat je voor die tijd niet alvast invulling kan geven aan een hogere functie.

Ook hier vallen promotie salarisverhogingen tegen. Hier betekent promotie vooral verbetering in secondaire arbeidsvoorwaarden zoals bonus en lease budget. Ik heb betere salarisverhogingen gehad zonder promotie dan met.

Ook met een redelijk karig salaris begonnen bij m’n huidige werkgever. Wel elk jaar 2-300 euro erbij gekregen waardoor het nu wel ergens op begint te lijken. Misschien was overstappen beter, misschien ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Z___Z schreef op zondag 19 juli 2020 @ 13:08:
[...]

Bij ons zijn de promoties altijd per 1 januari. Dit betekent niet dat je voor die tijd niet alvast invulling kan geven aan een hogere functie.
Zeer zeker, maar dat houdt dan wel in dat het vast zou moeten staan dat de promotie er gaat komen. Niets belet je om eerder wat activiteiten uit te oefen voor het officiele moment, niets mis met het jezelf wegwijs maken in de nieuwe rol zeker als dat een soort van transititie is van oud naar nieuw.
Ook hier vallen promotie salarisverhogingen tegen. Hier betekent promotie vooral verbetering in secondaire arbeidsvoorwaarden zoals bonus en lease budget. Ik heb betere salarisverhogingen gehad zonder promotie dan met.
Dat verbaast me eigenlijk altijd wel. Promoties zijn bij mij de grotere verhogingen geweest waarbij eveneens een wisselingen van werkgevers de echte stappen zijn geweest. Promoties zouden vertrouwen in de capaciteiten moeten uitspreken en één van de zaken wat daarin een goed middel is, is de financiele compensatie.

Notna schreef op zondag 19 juli 2020 @ 13:04:
[...]
Ik had er na 8 jaar eindelijk genoeg van (beter laat dan nooit) en heb daad bij het woord gevoegd. Ik kreeg nog wel het ' we willen een tegenbod doen' verhaal, maar aangezien mijn nieuwe werkgever mijn basissalaris letterlijk heeft verdubbeld was dat snel van tafel (ze kwamen met 10% aankakken wat het geheel nog steeds niet marktconform zou maken)
Hier kan ik wel van genieten. Te lang wachten met het marktconform (haat het woord aangezien het meer neer komt op zo minimaal mogelijk verlonen zodat je niet weg gaat) verlonen en dan als de werknemer al zijn stap naar buiten heeft gezet een tegenbod willen doen. Dat is meestal jaren te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Z___Z schreef op zondag 19 juli 2020 @ 10:48:
[...]

Is je nieuwe collega een MBO starter of een HBO starter of een MBO’er met werkervaring. Zonder achtergrond kan je niet echt vergelijken.
Members only:
Hahn schreef op zondag 19 juli 2020 @ 11:16:
[...]

Heb je enige aanleiding om 'grote veranderingen' te verwachten vanuit het bedrijf zelf? Want zo niet, dan kan je er natuurlijk donder op zeggen dat je weer gewoon €100 of €200 erbij krijgt, en that's it.

Tot nu toe zijn ze daar blijkbaar goed mee weggekomen bij jou, dus waarom zouden ze meer geven? Aan jou om het aan te kaarten. En dat hoeft inderdaad niet te wachten tot het einde van het jaar. Het is misschien zelfs beter als je het juist niet laat liggen tot dan, want dan komt het minder als verrassing bij je leidinggevende(n).
Hydra schreef op zondag 19 juli 2020 @ 11:51:
[...]

Hydra schreef op zondag 19 juli 2020 @ 11:56:
[...]

Dat heb ik ook gehad bij mijn eerste werkgever (waar ik dus 10 jaar gewerkt heb). Naief als ik was, dacht ik dat je wel gewoon goed je werk kon doen en dan goeie verhogingen kon krijgen. Maar er waren altijd excuses om dit niet te doen. Die hadden nooit wat met mij te maken, maar vrijwel altijd met 'tegenvallende bedrijfsresultaten'. Pas later zag ik in dat dat gewoon heel erg niet mijn probleem was.

Ik heb toen een hele flinke verhoging afgedwongen door te gaan solliciteren bij andere bedrijven. Met een aanbod als back-up heb ik aangegeven dat ik een flinke verhoging wou, en dit heb ik eigenlijk zonder enige weerstand gekregen. De jaren daarna waren de onderhandelingen ook veel makkelijker omdat ik vanaf toen goed in de gaten hield hoe de markt was, en dus wist wat ik waard was.

Dus; het is ook voor jou tijd om wat minder naief te zijn. Bedrijven geven je nooit je marktwaarde tenzij je er zelf om vraagt.

Nota bene: ik ben tegenwoordig ZZPer en het is eigenlijk belachelijk hoeveel makkelijker dit soort onderhandelingen gaan als 'bedrijf' terwijl het om veel grotere bedragen gaat. Yay kapitalisme :)
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
JDFS schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:37:
[...]

Kleine update per 1-1-2020.

***members only***
En een update per 1-10-2020.
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
Napo schreef op zondag 19 juli 2020 @ 12:49:
In hoeverre is een promotie een promotie als er geen financiele compensatie bij zit.
Wat mij betreft niet. Titels zijn compleet onbelangrijk. Bij meer verantwoordelijkheden hoort een hoger loon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Z___Z schreef op zondag 19 juli 2020 @ 13:08:
[...]
Blijft onzin, ondanks dat ik het ook zie gebeuren. Wat als iemand vertrekt en iemand lager op de ladder wordt de vervanger? Ook dat is een promotie. Wacht je dan tot 1 januari met meer salaris geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Tk55 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:27:
[...]

Blijft onzin, ondanks dat ik het ook zie gebeuren. Wat als iemand vertrekt en iemand lager op de ladder wordt de vervanger? Ook dat is een promotie. Wacht je dan tot 1 januari met meer salaris geven?
Mee eens hoor, helaas werkt het inderdaad zo bij ons. Het is wat mij betreft alleen van belang als je in de 1e helft van het jaar zo’n functiewisseling krijgt. Als het in Q3 of Q4 is gaat het sowieso om maar een paar maanden. Je moet ook maar eerst bewijzen of je het kan is denk ik de reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Z___Z schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:34:
[...]

Mee eens hoor, helaas werkt het inderdaad zo bij ons. Het is wat mij betreft alleen van belang als je in de 1e helft van het jaar zo’n functiewisseling krijgt. Als het in Q3 of Q4 is gaat het sowieso om maar een paar maanden. Je moet ook maar eerst bewijzen of je het kan is denk ik de reden.
Alleen van belang in 1e helft? Het is meer van belang in de eerste helft. Maar als jij 4 maanden voor het einde van het jaar 'promotie' krijgt, met daarbij behorende verhoging, dan loop je wel 4x geld mis. En dat kan al snel richting de €1000 gaan, als het niet meer is. Zou ik toch bijzonder zuur vinden.

En bewijzen of je iets kan heb je hopelijk al gedaan voordat je de promotie kreeg, maar dat kan afhangen van de soort promotie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:38:
[...]

Alleen van belang in 1e helft? Het is meer van belang in de eerste helft. Maar als jij 4 maanden voor het einde van het jaar 'promotie' krijgt, met daarbij behorende verhoging, dan loop je wel 4x geld mis. En dat kan al snel richting de €1000 gaan, als het niet meer is. Zou ik toch bijzonder zuur vinden.

En bewijzen of je iets kan heb je hopelijk al gedaan voordat je de promotie kreeg, maar dat kan afhangen van de soort promotie.
Tussentijdse promoties zijn vrijwel nooit van medior naar senior, maar vrijwel altijd schuin omhoog. Maar goed 1000 euro bruto mislopen is wel jammer, maar is wel heel erg korte termijn denken vind je niet? Zou me meer zorgen maken als je werkgever überhaupt niet markt conform betaalt. Die 1000 euro kan je er ook wel bij onderhandelen voor je uiteindelijke salarisverhoging in januari. Schuine promoties zijn altijd onderhandelbaar. Rechte promoties naar boven meestal niet. Als je dat doet rekent dit meteen elk jaar door.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hahn
Z___Z schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:49:
[...]

Maar goed 1000 euro bruto mislopen is wel jammer, maar is wel heel erg korte termijn denken vind je niet?
Je bent goed gekneed naar hoe je werkgever het graag ziet, merk ik wel ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Promotie zonder salarisverhoging, of verlate salarisverhoging.. is voor mij een absolute no-go.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

-

[ Voor 108% gewijzigd door Sport_Life op 20-10-2022 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Secsytime schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:04:
Promotie zonder salarisverhoging, of verlate salarisverhoging.. is voor mij een absolute no-go.
Wat zou je dan doen, de promotie weigeren? Of vertekken naar een andere werkgever? Ik ben oprecht benieuwd. Het is erg makkelijk om te zeggen dat je iets niet accepteert, maar zeg dan ook wat je vervolg actie is ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Sport_Life schreef op zondag 19 juli 2020 @ 22:40:
[...]
Wat zou je dan doen, de promotie weigeren? Of vertekken naar een andere werkgever? Ik ben oprecht benieuwd. Het is erg makkelijk om te zeggen dat je iets niet accepteert, maar zeg dan ook wat je vervolg actie is ;).
Aangezien een promotie over het algemeen komt met extra verantwoordelijkheden, is weigeren een prima optie. Dat kost je in salaris niks, omdat je toch al niet meer salaris krijgt. Of je werkgever het leuk vindt, is natuurlijk een ander verhaal. Maar het is natuurlijk aan jou om je werkgever duidelijk te maken waarom je zoiets niet accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tk55 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 22:44:
[...]

Aangezien een promotie over het algemeen komt met extra verantwoordelijkheden, is weigeren een prima optie. Dat kost je in salaris niks, omdat je toch al niet meer salaris krijgt. Of je werkgever het leuk vindt, is natuurlijk een ander verhaal. Maar het is natuurlijk aan jou om je werkgever duidelijk te maken waarom je zoiets niet accepteert.
Ik heb op de nieuwe functie gesolliciteerd :). Er was (iig) 1 andere interne sollicitant. Dus weigeren is dan een beetje raar, dan ging de rol naar mijn collega.

Maar stel je wordt gevraagd voor een promotie. Dan vind ik extra verantwoordelijkheden cq zwaardere functie juist prettig en passend bij de ervaring die men gaandeweg op doet.

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 19-07-2020 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
Johncena schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:31:
***members only***

Wat vinden mede-tweakers hiervan?
Members only:
Sport_Life schreef op zondag 19 juli 2020 @ 22:55:
[...]

Ik heb op de nieuwe functie gesolliciteerd :). Er was (iig) 1 andere interne sollicitant. Dus weigeren is dan een beetje raar, dan ging de rol naar mijn collega.

Maar stel je wordt gevraagd voor een promotie. Dan vind ik extra verantwoordelijkheden cq zwaardere functie juist prettig en passend bij de ervaring die men gaandeweg op doet.
Ik zit ook in dat dilemma. Enerzijds niet te klagen, anderzijds voel ik dat er meer in de markt zit. En ik heb werkzaamheden erbij gekregen van iemand die weg gaat.

Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door Pizza_Boom op 20-07-2020 01:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Pizza_Boom schreef op maandag 20 juli 2020 @ 01:49:
[...]

***members only***

[...]
Ik zit ook in dat dilemma. Enerzijds niet te klagen, anderzijds voel ik dat er meer in de markt zit. En ik heb werkzaamheden erbij gekregen van iemand die weg gaat.

***members only***
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door Pizza_Boom op 20-07-2020 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benedykt
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 21:28
Members only:

Nog steeds prima tevreden met mijn baan en met mijn salaris :) Helaas is door de overname door ons moederbedrijf de uitbetaling van overuren komen te vervallen; in mijn salarisschaal is het tijd voor tijd.

NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Sport_Life schreef op zondag 19 juli 2020 @ 22:40:
[...]

Er is hier niet één goed antwoord, het hangt namelijk erg van de situatie af.

Als het gaat om onderhandelen, ben ik keihard. Je kunt niet zeggen "Als je me dit niet geeft, ga ik weg", maar daar moet het wel op neerkomen. Maar dat kan alleen, als je ook daadwerkelijk weg zult gaan :+

En soms is het gewoon beter om weg te gaan.

Het kan niet zo zijn, dat je meer verantwoordelijkheden krijgt zonder de correcte compensatie daarvoor. Dan ontstaat er een "onbalans" in de "gouden werk driehoek" (ontwikkeling, erkenning, compensatie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Benedykt schreef op maandag 20 juli 2020 @ 04:46:
Helaas is door de overname door ons moederbedrijf de uitbetaling van overuren komen te vervallen; in mijn salarisschaal is het tijd voor tijd.
Al lijkt dat minder interessant, het is (imho) echt beter dan overuren laten uitbetalen. Daar betaal je sowieso bijzonder tarief over qua belasting, en extra vrije tijd is eigenlijk wel lekker. Het zorgt ook voor een betere balans voor jezelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:56
Hmmbob schreef op maandag 20 juli 2020 @ 08:14:
[...]

Al lijkt dat minder interessant, het is (imho) echt beter dan overuren laten uitbetalen. Daar betaal je sowieso bijzonder tarief over qua belasting, en extra vrije tijd is eigenlijk wel lekker. Het zorgt ook voor een betere balans voor jezelf...
Puur financieel is het uitbetalen van overuren altijd gunstiger. Ja, het wordt initieel zwaarder belast (maar nog steeds hou je er meer aan over dan zonder). Maar per saldo wordt het niet zwaarder belast; het wordt gewoon rechtgetrokken met de aangifte IB. En TvT leidt nooit bijna nooit tot extra vrije tijd (tenzij je voor elk overwerk-uur meer dan 1 uur terugkrijgt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Overuren worden gewoon belast naar het marginale belastingdruk van je geschatte jaarsalaris. Tabel bijzonder tarief is dan ook niets anders dan het marginale belastingtarief gestaffeld.

@Pizza_Boom als ik jou was zou ik allang rond kijken. 2,5 uur reistijd en een salaris wat je overal kan krijgen met jouw achtergrond.

@Hahn de soep wordt niet zo heet gegeten. Bij ons zit een Principal in dezelfde schaal als een manager. Dus als je van principal naar manager gaat is het eigenlijk een horizontale move. Krijg je wel verantwoordelijkheden, maar niet meer salaris. Is ook heel ouderwets en de reden waarom veel specialisten dus gaan zzp’en. Een goede specialist is niet perse een goede manager. Een goede manager hoeft ook niet perse heel veel inhoudelijke kennis te hebben. Daarom hoeft een manager niet perse meer betaald te krijgen dan een specialist. Dat bij overheden en veel oude bedrijven dit wel zo is, is vaak de reden dat dit soort bedrijven niet de beste specialisten kunnen aantrekken. Dus ze hebben dure externen in dienst die gecontroleerd worden door goedkope interne specialisten. Want externen mogen dan wel weer meer kosten dan de manager, want die vallen niet in de bureaucratische lijn van de manager.
In het uitzonderlijke geval dat je van senior consultant naar manager gepromoot wordt in het midden van het jaar zou je vast wat kunnen onderhandelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Hmmbob schreef op maandag 20 juli 2020 @ 08:14:
[...]

Het is een voorheffing zodat je aan het einde van het jaar niet met een belastingachterstand zit. Dat bijzondere tarief wordt bij de belastingaangifte gewoon rechtgetrokken en is derhalve niet voordeliger of nadeliger (al kan het in bepaalde zones met toeslagen wel impact hebben). Men moet echt eens ophouden met het fabeltje in stand houden dat overuren (of overige inkomsten) zwaarder belast worden.

Extra vrije tijd is ook voor ieder anders olf dat lekker is. Daarnaast als de overuren structureel zijn is er een ander probleem :+

[ Voor 7% gewijzigd door Napo op 20-07-2020 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Napo schreef op maandag 20 juli 2020 @ 09:19:
Het is een voorheffing zodat je aan het einde van het jaar niet met een belastingachterstand zit. Dat bijzondere tarief wordt bij de belastingaangifte gewoon rechtgetrokken en is derhalve niet voordeliger of nadeliger (al kan het in bepaalde zones met toeslagen wel impact hebben). Men moet echt eens ophouden met het fabeltje in stand houden dat overuren (of overige inkomsten) zwaarder belast worden.
Fully aware - ik wilde ook niet de nadruk op het tarief leggen maar dat je er uberhaput belasting over betaalt, waardoor ze gevoelsmatig "de helft minder waard worden" en je er dus, imho, beter vrij voor kan nemen - dan behouden ze hun 'volledige waarde'.

Een extra vrije dag voelt als meer geluk/vrij dan die paar tientjes extra op 'de grote hoop' waar je dan toch (relatief) niet veel van merkt.

Maar dat is een gevoelsding, en dus persoonlijk, en dus kan iedereen wat anders vinden gelukkig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Hmmbob schreef op maandag 20 juli 2020 @ 09:25:
[...]

Fully aware - ik wilde ook niet de nadruk op het tarief leggen maar dat je er uberhaput belasting over betaalt, waardoor ze gevoelsmatig "de helft minder waard worden" en je er dus, imho, beter vrij voor kan nemen - dan behouden ze hun 'volledige waarde'.
Volgens die logica kan je natuurlijk beter helemaal niet meer gaan werken of je inkomen maximaliseren op de sweetspot van meeste recht op toeslagen :|

Inkomstenbelasting is een feit, daar ga je niet omheen komen. De waarde van een uur zit hem dan ook niet zo zeer in de bruto waarde maar in de netto waarde ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:39
@Pizza_Boom Zou je met minder reistijd niet al flink geholpen zijn? 2,5u per dag is 12,5u per week, bij elkaar zit je dus op een werkdag per week dat je voor je werkgever reist. Kan daar niets in veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseRT
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-08 21:53
Heb een aanbod gekregen alleen twijfel de afgelopen tijd heel erg wat ik precies wil. Adviezen worden gewaardeerd!

Members only: title

Loonsverhogingen zijn mogelijk door middel van doelen die gehaald kunnen worden. Aka, als je X doel haalt krijg je €250 bruto per maand extra. Het algehele aanbod klinkt niet verkeerd (al zijn de vakantiedagen wat laag naar mijn idee gezien het incl feestdagen is) en het loon groeit met de jaren mee, alleen weet ik niet zeker of ik PHP mijn toekomst wil maken.

Zelf vind ik het echt leuk om in Node.JS te werken en voornamelijk web apps te bouwen met React.JS. Hoewel PHP ook leuk kan zijn, merk ik dat ik me soms erger aan hoe dingen er in werken en hoe omslachtig dingen soms zijn, maar ik denk dat dit voorkeur is gezien genoeg mensen JS omslachtig vinden.

Wat is handig en verstandig om te doen? Dit aannemen en eventueel in de toekomst verder kijken of juist nu hetgeen gaan doen wat mij leuk lijkt om te doen. Ik zie zelf namelijk heel weinig vacatures in de React richting, behalve als je richting Amsterdam / Rotterdam gaat (ga nu ook al naar Eindhoven, dus ben al het 1 en ander gewend) waar veel vacatures jaren ervaring vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XFlame
Die reisafstand...mijn hemel. Je moet het maar willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 00:37

Zenix

BOE!

@JesseRT

Members only:

[ Voor 32% gewijzigd door Zenix op 20-07-2020 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thescorpi0n
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-09 13:54
JesseRT schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:51:
Heb een aanbod gekregen alleen twijfel de afgelopen tijd heel erg wat ik precies wil. Adviezen worden gewaardeerd!

***members only***
Nog plannen om te verhuizen, of ben je nu serieus (buiten coronatijd) 6 uur per dag aan het reizen? Ik kan me niet voorstellen hoe je dat volhoudt en/of waarom je niet iets wat meer in de buurt zoekt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Als je ver weg woont kun je ook altijd proberen thuiswerkdagen te krijgen. Bijvoorbeeld 2 per week. Met een reistijd van 3 uur scheelt je dat een hoop uren per week.

Edit: Als je niet al thuiswerkdagen hebt gekregen door corona

[ Voor 16% gewijzigd door Tk55 op 20-07-2020 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:56
Die 3 uur reistijd is enkele reis, neem ik aan, gezien de locaties, en van station naar station. Waarom zou je dat überhaupt ook maar overwegen? Daar komt nog tijd bij voor deur-tot-deur?

Gezien de vergoeding kan je een aantal dagen reistijd besparen, maar gelet op de hoogte is dat max. 1 keer per week.

[ Voor 14% gewijzigd door wheel op 20-07-2020 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xK0etj3
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-09 09:27
Deze reistijd gaat je echt opbreken. Ik heb een tijd een baan gehad wat 1,5 à 2 uur reizen, enkele reis, was. Zo in het voorjaar en de zomer, als het vroeg en lang licht is, is het goed te doen. Zodra de dagen korter werden brak dat me echt op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JesseRT
Dat was snel, thanks voor de reacties!

Ik had iets duidelijker moeten zijn over de afstand. Ik ga inderdaad niet 6 uur per dag reizen. Plan is om 3 dagen per week op kantoor te werken (en dan 1/2 dagen in Eindhoven te slapen, wat mogelijk is binnen dit budget als je goed zoekt), wat neerkomt op 6 uur reizen per week. De overige uren werk ik inderdaad thuis en plan ik zelf in. Zelf kan ik redelijk prettig werken in de trein, maar kan me voorstellen dat het je op lange termijn kan slopen. Thuiswerken sloopt me alleen ook mentaal heb ik gemerkt.

Maar als het bijv. een tijdje goed gaat is verhuizen een mogelijkheid, maar op korte termijn (3-4 maand) ben ik nog niet van plan te gaan verhuizen.

[ Voor 4% gewijzigd door JesseRT op 20-07-2020 15:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-09 04:24
JesseRT schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:06:
Dat was snel, thanks voor de reacties!

Ik had iets duidelijker moeten zijn over de afstand. Ik ga inderdaad niet 6 uur per dag reizen. Plan is om 3 dagen per week op kantoor te werken (en dan 1/2 dagen in Eindhoven te slapen, wat mogelijk is binnen dit budget als je goed zoekt), wat neerkomt op 6 uur reizen per week. De overige uren werk ik inderdaad thuis en plan ik zelf in. Zelf kan ik redelijk prettig werken in de trein, maar kan me voorstellen dat het je op lange termijn kan slopen. Thuiswerken sloopt me alleen ook mentaal heb ik gemerkt.

Maar als het bijv. een tijdje goed gaat is verhuizen een mogelijkheid, maar op korte termijn (3-4 maand) ben ik nog niet van plan te gaan verhuizen.
Hoe dacht je voor 3900 euro per jaar een slaapplek voor 2 dagen per week te vinden + treinkosten te betalen?
Even een snelle rekensom 45 weken * 2 = 90 overnachtingen per jaar. Dat is als je het volledige budget gebruikt 43 euro per overnachting. Veel goedkoper ga je het niet vinden, zonder zwaar op comfort in te leveren. Dan moet je ook nog eens 2 dagen per week buiten de deur eten.en je treinkosten betalen (klinkt ook niet goedkoop).

Hoe had je dit zelf berekend?

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseRT
s0ulmaster schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:34:
[...]

Hoe dacht je voor 3900 euro per jaar een slaapplek voor 2 dagen per week te vinden + treinkosten te betalen?
Even een snelle rekensom 45 weken * 2 = 90 overnachtingen per jaar. Dat is als je het volledige budget gebruikt 43 euro per overnachting. Veel goedkoper ga je het niet vinden, zonder zwaar op comfort in te leveren. Dan moet je ook nog eens 2 dagen per week buiten de deur eten.en je treinkosten betalen (klinkt ook niet goedkoop).

Hoe had je dit zelf berekend?
Zelf heb ik het al een beetje berekend en had al gezien dat het krapjes word. Ik had ooit mijn pa advies gegeven om op AirBnB een deal te maken met een huurder om op vaste dagen te komen tegen een lagere prijs. Hij slaap zelf voor 27 euro per nacht (ipv 49) op een prima locatie. Nu zal dat in Eindhoven lastiger worden (hij zit iets buiten Breda) maar ik zie het niet als een onmogelijke opgave.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0ulmaster
JesseRT schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:41:
[...]

Zelf heb ik het al een beetje berekend en had al gezien dat het krapjes word. Ik had ooit mijn pa advies gegeven om op AirBnB een deal te maken met een huurder om op vaste dagen te komen tegen een lagere prijs. Hij slaap zelf voor 27 euro per nacht (ipv 49) op een prima locatie. Nu zal dat in Eindhoven lastiger worden (hij zit iets buiten Breda) maar ik zie het niet als een onmogelijke opgave.
Ik vergelijk het even met mijnwerkgever.

Deze betaald de reiskosten met 30ct/km als ik van huis ben + overnachtingskosten + 50 euro onkosten voor eten buiten de deur. (en dan heb ik het nog niet eens over het erxtra loon wat je krijgt als je op locatie bent).

je bent jezelf in bochten aan het wringen, voor een werkgever waarvan ik mij aanvraag wat er zo bijzonder aan is dat je al deze moeite wil doen (met een dergelijke verloning).

edit: niet thuis zijn omdat je op locatie slaapt is iets waar je heel goed over na moet denken. Je mist alles wat je wel thuis hebt, sociaal leven, hobby's en sport om er maar een paar te noemen..

[ Voor 9% gewijzigd door s0ulmaster op 20-07-2020 15:50 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:48
@JesseRT Het minimum aantal vakantiedagen is in Nederland voor 1 FTE vastgesteld op 20. 27 inclusief feestdagen mag dus niet, je komt dan hoogstwaarschijnlijk onder het minimum uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
s0ulmaster schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:47:
[...]

Deze betaald de reiskosten met 30ct/km als ik van huis ben + overnachtingskosten + 50 euro onkosten voor eten buiten de deur. (en dan heb ik het nog niet eens over het erxtra loon wat je krijgt als je op locatie bent).

je bent jezelf in bochten aan het wringen, voor een werkgever waarvan ik mij aanvraag wat er zo bijzonder aan is dat je al deze moeite wil doen (met een dergelijke verloning).
Maar vergeet je even de leeftijd niet? Hij is pas 22, zijn type werk is in zijn regio nou niet echt te vinden lijkt mij en in die regio, Eindhoven, valt er best veel te leren.

Hij zou zelfs kunnen gaan privaat huren in de omgeving, studiootje, zo tegen de BE grens aan, of wat meer richting Limburg, carrière opbouwen en uiteindelijk terug naar Groningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
Ik kan me haast niet voorstellen dat er in een cirkel van 3 uur reizen niets beters te vinden is. Groningen (hoofdstad)? Leeuwarden? Zwolle? Assen? Amersfoort? Apeldoorn? Ede/Veenendaal/Barneveld? Utrecht?
Detachering al overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Vorkie schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:50:
[...]

Maar vergeet je even de leeftijd niet? Hij is pas 22, zijn type werk is in zijn regio nou niet echt te vinden lijkt mij en in die regio, Eindhoven, valt er best veel te leren.

Hij zou zelfs kunnen gaan privaat huren in de omgeving, studiootje, zo tegen de BE grens aan, of wat meer richting Limburg, carrière opbouwen en uiteindelijk terug naar Groningen?
Ik kan me niet voorstellen dat je geen enkele vergelijkbare baan kan vinden in groningen drente of friesland?
Daarbij heeft de vergoeding ik bij ons gebruikelijk is voor "van huis zijn", weinig met leeftijd te maken. Je moet er toch redelijk wat voor laten. Als je geen partner thuis hebt, maakt het het wel wat makkelijker, maar leuk is anders hoor.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Of gooi het over een andere boeg: NS Business Card op kosten van de zaak en verblijfskosten door de zaak vergoed op basis van verbruik - zonder die max van 3900 (immers: zij willen dat je deze kant op komt). Dan wordt het voor hen ook interessant om jou remote te hebben en betalen ze alleen wat er gebruikt wordt. Nog even een decent hotelkamertje voor een redelijke prijs vinden en klaar.

[ Voor 55% gewijzigd door Hmmbob op 20-07-2020 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseRT
s0ulmaster schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:47:
[...]

edit: niet thuis zijn omdat je op locatie slaapt is iets waar je heel goed over na moet denken. Je mist alles wat je wel thuis hebt, sociaal leven, hobby's en sport om er maar een paar te noemen..
Ik heb niet het idee dat de functie / werkgever super bijzonder is (wel heel klein bedrijf, wat ik prettig vind en sfeer is goed). Momenteel heb ik het idee dat ik wel een paar dagen per week buitens huis me kan vermaken (laptop + internet + bellen met anderen is ook vermaak), maar het is zeker interessant om mee te nemen.
Michielgb schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:50:
@JesseRT Het minimum aantal vakantiedagen is in Nederland voor 1 FTE vastgesteld op 20. 27 inclusief feestdagen mag dus niet, je komt dan hoogstwaarschijnlijk onder het minimum uit.
Zo'n idee had ik al, alleen kon er zelf niet heel veel over vinden. Afgelopen jaar op Malta had ik 26 vakantiedagen + nog ongeveer 8/10 feestdagen (dus in totaal 35).
XFlame schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:50:

Ik kan me haast niet voorstellen dat er in een cirkel van 3 uur reizen niets beters te vinden is. Groningen (hoofdstad)? Leeuwarden? Zwolle? Assen? Amersfoort? Apeldoorn? Ede/Veenendaal/Barneveld? Utrecht?
Detachering al overwogen?
s0ulmaster schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:59:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat je geen enkele vergelijkbare baan kan vinden in groningen drente of friesland?
Op het moment ben ik (sinds ik weer in NL woon) terug bij mijn ouders. Ik ben wel bereid te verhuizen naar het westen / zuiden als de baan me echt bevalt en ik iemand heb die eventueel mee wilt verhuizen (een vriend of vriendin), maar ideaal zou zijn als ik inderdaad in het noorden kan blijven wonen (en werken). Heel veel banen hier zijn alleen PHP, waar ik liever de Javascript / Node.JS kant op ga. Deze functie is zo'n 70% PHP en 30% Javascript / Jquery waardoor ik in beide talen door kan groeien.

Nog een bedankje voor iedereen die meedenkt trouwens, waardeer het echt!
Pagina: 1 ... 62 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.