Komend van iemand uit de zelfde hoek: basissalaris is voogens mij redelijk marktconform, zeker voor slechts 3 jaar werkervaring. Het verschil zit hem in de secundaire voorwaarden en dan met name pensioen, wat gewoon uitgesteld salaris is. Sure, je hebt een zgn hot skill, maar jij weet ook dat er steeds meer data scientists komen en dat dat dus afkoelt. Doet ook iets voor je marktwaardeMissyX schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:05:
***members only***
Naar mijn zin bij het bedrijf, helaas vrij weinig aan secundaire arbeidsvoorwaarden. Wat vinden jullie hiervan?
Having said that: zeker zonder pensioen en mobiliteit moet er meer in zitten. Ga eens rekenen wat je oplevert (uurtarief als basis). Pak je salaris, reken er 30% overhead bij en de rest is winst. En dus het vlees wat er nog aan het bot zit.
Wel benieuwd naar je uurtarief. Ik zou het zelf ergens tussen de 95 en 125 verwachten. Dan trek je dus op jaarbasis 200k of meer binnen. Zit je lager dan is je werkgever geen ster in onderhandelen. Dat kan qua onderhandeling over arbeidsvoorwaarden voordelig zijn, maar nadelig voor de klussen die je krijgt.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)