Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:56
Tehh schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:11:
[...]

Salaris voor OOP is heel lastig te vergelijken met salarissen buiten het onderwijs. Trust me, I've been there. Je kan het dan ook niet zomaar vergelijken met minimumloon omdat je al die extra's hebt (en dus heel weinig uren maakt eigenlijk).
Ik ging van zo'n € 2.200 als OOP naar € 3.100 buiten het onderwijs en ging er netto op achteruit. Als ik het omreken naar netto-salaris per gewerkt uur zit ik nu met bruto >4k op ongeveer hetzelfde niveau als waar ik had gezeten wanneer ik was blijven zitten in het onderwijs.
Is het bruto-loon hoog? Nee, maar je maakt ook bijzonder weinig uren. Door de goede secundaire arbeidsvoorwaarden is je netto-loon per gewerkt uur wél hoog (je hebt zo'n 12 weken vakantie en daarnaast nog een DI budget welke je ook kan opnemen als vrije dagen (nóg een week extra vrij) of laten uitbetalen).
8% EJU mag je van mij een volledige 13e maand noemen hoor. Ik ken ook CAO's waar de 13e maand bestaat uit 3,4% ofzo. Dat wordt ook gewoon een 13e maand genoemd. Die '14e maand' noemde ik altijd een 'kerstgratificatie' (je krijgt ook gewoon een kerstpakket).

Wat overigens wel lastig is, je kan in het onderwijs bijna geen 'extra' stappen maken. Een schaal hoger is al helemaal lastig. Elk jaar een periodiek erbij, that's it.
Tja, per gewerkt uur kan je veel verdienen (en met zo'n salaris wellicht ook nog toeslagen ontvangen), het blijft m.i. een laag salaris.

Een (volledige) 13e maand is wat mij betreft 8,33% (namelijk 1/12 deel van 12 maandslarissen). Met 8% is dat het bijna - zoals ik al zei - maar met een absoluut bedrag (of 3,4%) gewoon niet. Naar mijn idee is er een verschil tussen en eindejaarsuitkering (of een vaste bonus) en een 13e maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddylm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 15:39
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik lees hier al een tijdje mee en toch maar besloten zelf ook eens te posten. Ik heb het idee dat mijn salaris wel aan de lage kant is als ik door de andere posts blader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:37

Zenix

BOE!

Klopt. Met die ervaring en opleidingsniveau mag er wel zo'n 1000 bij.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FruitSmoothie
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-10-2020
Members only:

Mag niet klagen voor mijn leeftijd + werkervaring. Te danken aan een goede overstap van consultancy naar het bedrijfsleven. Voor mijn overstap verdiende ik ca. €50.000 bruto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
@FruitSmoothie goed geregeld! Ik ben zelf een jaartje terug overgestapt van consultancy (Big Four) om ook bedrijfsfiscalist te worden. Ze hebben mij iets minder geboden, maar wel mijn studieschuld overgenomen. Zit nu, met wat verhoginkjes (incl. vakantiegeld maar zonder bonus) ietsjes boven je en heb een levensjaar voorsprong op je. Geinig om te zien dat ons 'soort' lui heel erg in trek is _/-\o_

Members only:

Zie:
JDFS schreef op zondag 19 juli 2020 @ 16:20:
[...]

En een update per 1-10-2020.

***members only***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FruitSmoothie
JDFS schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:18:
@FruitSmoothie goed geregeld! Ik ben zelf een jaartje terug overgestapt van consultancy (Big Four) om ook bedrijfsfiscalist te worden. Ze hebben mij iets minder geboden, maar wel mijn studieschuld overgenomen. Zit nu, met wat verhoginkjes (incl. vakantiegeld maar zonder bonus) ietsjes boven je en heb een levensjaar voorsprong op je. Geinig om te zien dat ons 'soort' lui heel erg in trek is _/-\o_

***members only***

Zie:

[...]
Netjes! En een studieschuld is ook niet niks.
Inderdaad, de vraag naar fiscalisten lijkt ook in deze onzekere tijden niet echt terug te lopen. Hebben we toch maar weer geluk mee _/-\o_ Onze salarisstijgingen en bonussen (waarschijnlijk geen bonus dit jaar..) worden de aankomende maanden ook bekend gemaakt dus ben benieuwd naar wat ik kan verwachten. Interessant om terug te lezen in jouw vorige post dat je vergelijkbare (ex-)collega's hebt die zoveel meer verdienen. Zo zie je maar dat het loont (in elk geval vanuit financieel perspectief) om evt. over te stappen. Bij mijn huidige werkgever gaat het ook nog wel lang duren voordat ik dat niveau heb bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FruitSmoothie
Meesten starten na hun studietijd bij een Big 4/ander advieskantoor om een solide technische basis en werkervaring op te doen. Daarna zijn er doorgaans 2 smaken zou ik zeggen. Je kan de ambitie hebben de carrièreladder te beklimmen binnen het consultancy wereldje en uiteindelijk door te groeien tot Partner (met wat geluk na 10-12 jaar al). Die delen in de winst en harken dus flink wat geld binnen.. Daar moet je maar zin in hebben (corporate politics spelletje en constante hoge werkdruk).

Meesten stromen op een gegeven moment uit naar het bedrijfsleven en dan maak je vaak een flinke salarissprong (+ veelal een betere werkdruk). De ervaring die ik meekrijg binnen de fiscale wereld is dat je qua salarissprongen het meeste uit een overstap haalt. Binnen 10 jaar mijn huidige jaarsalaris verdubbelen lijkt mij redelijkerwijs haalbaar, zolang je de juiste overstappen/promoties maakt. Ik heb een ex-collega met ca. 8 jaar werkervaring en ik weet vrij zeker dat hij boven de 100k bruto verdient (bedrijfsleven). Vooral fiscalisten vanaf 5+ jaar werkervaring (waarvan een aantal bij een Big 4) zijn ontzettend in trek in het bedrijfsleven :)

Edit: Een vergeten 3e route die ook gebruikelijk is - carriere binnen de Belastingdienst. Staat bekend als een goed werk/leven balans maar met een stuk lager salaris.

[ Voor 17% gewijzigd door FruitSmoothie op 28-07-2020 16:37 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• iCrypt0
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 29-07-2020
XFlame schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:51:
€250,- boven het minimum loon vind je acceptabel? Ik snap niet hoe je daar op kan leven.

Krijg je wel voldoende leermomenten / cursussen aangeboden? Is er een studiecoördinator? Is er een functiehuis zodat je weet waar je naartoe kan groeien?
Zie voor dat eerste mijn reactie hieronder. :)

Echt leermomenten of cursussen zijn er niet nee. Wel mogelijkheid tot BHV-cursus over een jaartje ongeveer (levert ook een kleine bonus op bovenop mijn salaris), maar verder... ik ben maar ICT-medewerker. Doorgroeien kan alleen als je op het hoofdkantoor zou willen werken. Maar voor mij is dit qua afstand niet reëel. Op de eigen afdeling heb je qua ICT één Medewerker ICT, en daar moet men het mee doen. Applicatie- en netwerkbeheerders zitten op het hoofdkantoor.

Ik heb overigens wel de mogelijkheid om lessen in koken te volgen (ik werk namelijk op De Rooi Pannen, een horecaschool), maar dat staat geheel los van mijn arbeidsvoorwaarden; ik kan gewoon aan een collega vragen of die mij wat wil leren bijvoorbeeld. En verder probeer ik op eigen houtje gewoon mijn kennis bij te spijkeren.
wheel schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:05:
[...]

Ik weet niet, maar ik zie niet echt een significante verbetering (vakantiedagen buiten beschouwing gelaten). Werk je 0,8 FTE (32 van de 40 uur)?

Paar dingen die me opvallen:
• Je bruto-salaris is niet ingevuld. Je package is niet ingevuld. De absolute pensioenbijdrage van de werkgever is niet ingevuld.
• Je hebt het over een 13e maand, maar het gaat 'slechts' om 8%. Dat is geen volwaardige 13e maand (al scheelt het niet veel meer tegenwoordig).
• Je hebt het ook over een 14e maand. Het gaat om een extra eindejaarsuitkering die niet salaris-afhankelijk is maar absoluut gemaximeerd. Dit komt niet in de buurt bij een volledig maandsalaris.

Snap niet dat je hier content mee bent eigenlijk :N

Wat was voor jou de reden om de laatste 2 jaar niet af te maken? Dan had je met evenveel werkervaring als nu wellicht bijna het dubbele verdiend :+
Ik werk inderdaad FTE 0,8.

Dat ik mijn package niet ingevuld heb is omdat ik geen zin had om te gaan zitten rekenen. :+ Bovendien geeft mijn salarisstrook een heel ander bedrag aan dan waar ik op uitkom, waardoor ik het lastig vind om te stellen wat nu mijn werkelijke package is. Dan laat ik het liever hierbij.

EJU en EJU OOP vallen alsnog onder een 13e en 14e maand, zo wordt dat ook binnen de gebouwen van mijn werk omschreven. Dat de bedragen niet gelijk zijn aan het maandloon is in dat opzicht dan ook niet echt relevant. Maar ik snap je punt.

Ik wil zeker niet stellen dat ik echt ultra-enthousiast ben over wat ik verdien. Maar je moet niet alleen kijken naar wat ik per maand verdien, of zelfs naar wat mijn secundaire arbeidsvoorwaarden zijn. Je moet ook kijken naar wat ik in mijn dagelijks leven spendeer en de lasten die ik draag. Vanuit dat perspectief gezien verdien ik niet weinig. Zeker omdat, zoals BigSmurf al stelde, ik 'maar' een all-round ICT-medewerker ben op het VO. Ik verdien niet meer of minder dan iemand met een soortgelijke functie binnen dezelfde sector.

En laat ik nogmaals niet vergeten: ik werk 32 uur p/w. Zou ik 40 uur werken (en als dat zou mogen had ik het in een oogwenk gedaan) dan verdiende ik nu €1997 bruto p/m. Natuurlijk is het jammer dat ik niet meer uren mag maken, maar doordat ik uren overhoud heb ik ook weer tijd voor andere bezigheden die in mijn ogen echt voor de nodige balans in mijn leven zorgen; ik ben buiten mijn arbeidstijden namelijk nog vicevoorzitter bij een belangenorganisatie (voor doven en slechthorenden) én bestuurslid bij een lokale politieke partij. En mijn sociale leven? Dat is bij die belangenorganisatie, al mijn vrienden zitten daar ook bij namelijk.

Die vrije tijd die ik overhoud, maar ook het plezier in mijn werk, zijn wat mij betreft wel de belangrijkste pijlers voor een succesvol leven. Daar zal vast niet iedereen het mee eens zijn, en dat is prima. Maar ik hoef geen €100k p/j te verdienen als ik daarvoor bijvoorbeeld mijn sociale leven zou moeten inleveren. Zolang ik rondkom en ook nog wekelijks lekker op het terrasje kan zitten met dit weer ben ik tevreden. :P

Neemt overigens niet weg dat ik in de toekomst vast en zeker wel een baan zal vinden waarbij ik wel 40 uur werk, maar daar denk ik momenteel totaal niet aan. Ik wil graag wat nuttige ervaring opdoen, zeker met de steeds strengere eisen qua ervaring bij veel bedrijven. Vaak gaat dat ook nog eens gepaard met allerlei andere eisen waar ik momenteel toch nog niet aan voldoe (in bezit van CCNA, MCSA, ITIL etc. etc.).

Tot zover mijn pleidooi.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:13
Je hoeft je nooit te verdedigen omdat je kiest voor wat jij belangrijk vindt - onthoud dat.

En je hebt prima toegelicht waarom je deze keuzes maakt en wat je belangrijk vindt. Ik zou willen dat meer mensen dit zo duidelijk op een rijtje hebben. Petje af.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyd
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-12-2024

fyd

Members only:

Ik kan niet klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-09 15:03
fyd schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:32:
***members only***

Ik kan niet klagen :)
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fyd

fyd

Per jaar, heb het erbij gezet in m'n post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:07
mentalozzie schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:41:
[...]

1. Wie ben je:
• Leeftijd:
30
• Opleiding:
Digitale media communicatie HBO
ITIL / PRINCE2 / MCSA 10 / MCSA 2016 / Azure Fundamentals
• Werkervaring:
4 jaar
• (Woon) Locatie:
Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie:
Systeembeheerder
• Werkgever/branche:
Detacheerbureau
• (Werk) Locatie(s):
Utrecht
• Uren/week:
40
• Reistijd:
onbekend
• Werkdruk:
onbekend

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto):
3100
• Vakantiegeld: Ja

• Dertiende/veertiende maand:
Nee
• Pensioeninleg per jaar:
STIPP
• Mobiliteit per jaar: Lease auto + benzine kaart
• Winstdeling/bonus: €8 euro bruto erbij per facturabel dag.

Nieuwe baan, er iets op vooruit met salaris maar wou gewoon na 4 jaar een nieuwe omgeving.
We gaan er gewoon weer voor ;) Certificaten ga ik nu richten naar de Cloud, hier doe ik ook al wat werkzaamheden in (voornamelijk AZURE)
Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door mentalozzie op 29-07-2020 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 15:20
Ik gok dat dit bedrag voor het afkopen bruto is?
Het bedrag "verdien" je in een jaar terug met je nieuwe salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:07
Loei123 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:47:
[...]

Ik gok dat dit bedrag voor het afkopen bruto is?
Het bedrag "verdien" je in een jaar terug met je nieuwe salaris.
Ja maar ik heb er nog niet in gereden, auto staat zelfs nog bij de dealer.
Dus de afkoopsom is niet aftrekbaar?
Bron:
https://www.sra.nl/Nieuws...20het%20priv%C3%A9gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
fyd schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:50:
[...]

Per jaar, heb het erbij gezet in m'n post.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 15:20
mentalozzie schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:56:
[...]

Ja maar ik heb er nog niet in gereden, auto staat zelfs nog bij de dealer.
Dus de afkoopsom is niet aftrekbaar?
Bron:
https://www.sra.nl/Nieuws...20het%20priv%C3%A9gebruik.
Dat klopt, alleen reeds betaalde bijtelling is aftrekbaar.
Maar wat de werkgever vaak vraagt is de eigen bijdrage voor privé gebruik, dit is naar mijn weten vaak bruto.
Dat samen met het nieuwe salaris wat je gaat verdienen betekend dat je het bedrag relatief snel terug verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Als je nieuwe werkgever jouw leasecontract niet wil overnemen, moeten ze het maar afkopen voor je. Bij een andere bank waar ik gezeten heb was daar gewoon mogelijkheid voor.

[ Voor 27% gewijzigd door Hmmbob op 29-07-2020 16:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Hmmbob schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:33:
Als je nieuwe werkgever jouw leasecontract niet wil overnemen, moeten ze het maar afkopen voor je. Bij een andere bank waar ik gezeten heb was daar gewoon mogelijkheid voor.
Moeten ze het maar afkopen? Uhm, wat?!

Uiteindelijk blijft het een onderdeel van de onderhandelingen maar om te stellen dat ze het maar moeten overnemen of afkopen slaat natuurlijk nergens op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoezo? Dat ligt er maar net aan hoe goed je bent in de onderhandeling met je nieuwe werkgever. Als ze je graag genoeg willen hebben is daar echt wel ruimte lijkt me.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
The Eagle schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:55:
Hoezo? Dat ligt er maar net aan hoe goed je bent in de onderhandeling met je nieuwe werkgever. Als ze je graag genoeg willen hebben is daar echt wel ruimte lijkt me.
Ik denk dat @Napo bedoelt dat het niet moet (als in verplicht) maar wel onderhandelbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02:57
Napo schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:48:
[...]

Uiteindelijk blijft het een onderdeel van de onderhandelingen maar om te stellen dat ze het maar moeten overnemen of afkopen slaat natuurlijk nergens op.
Toen ik bij mijn huidige werkgever aandrong op een oplossing voor de leasewagen kostte het iets tijd maar was de afkoop prima te regelen middels een amortisatieregeling. Het ging om ~€2500. Echter was voor de manager die me in dienst nam veel makkelijker om een hoger salaris te bieden, gezien de interne procedures. Dus ik heb toen €250 p/m bruto extra salaris gekregen. En daar heb ik nu al 3 jaar plezier van.

Het kan dus zeker wat opleveren om er over te beginnen :)
En de auto wilde ik meenemen in de private lease. Toen mijn oude werkgever dat hoorde, mocht ik de auto laten staan zonder betaling van de afkoopsom (want het was nog een 14% auto). Hij had natuurlijk liever het geld en de auto gehad :')

[ Voor 13% gewijzigd door fonsoy op 29-07-2020 22:35 ]

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:08
Nog maar een keer ook hier naar aanleiding van de Posts hier boven: Teken nooit zo’n raar beding waar bedrijfs risico’s voor rekening van we werknemer komen. Nu weer van m’n stokpaardje af, tijd om te slapen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Nu een jaar later er toch leuk op vooruit gegaan al zeg ik het zelf :)

Note: inlevering lease auto was eigen keuze

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Napo schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:48:
[...]

Niet letterlijk moeten als in "wettelijk verplicht" inderdaad, zoals Eagle al zegt. Maar als ze je graag willen hebben, dan zou ik het zeker meenemen in de onderhandelingen en ik wil maar gezegd hebben dat het relatief vaak voorkomt dat dit "opgelost" wordt bij aanname.

Je zou het zelfs al kunnen opbrengen als "probleem" tijdens het gesprek en kijken waar ze zelf mee komen.

Geloof me, gebeurd vaker dan je denkt maar ze zijn er lang niet altijd open over. Uiteindelijk is het voor jou heel veel geld, en voor zo'n bedrijf een kleine kostenpost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 19:42
n9iels schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 23:07:
Nu een jaar later er toch leuk op vooruit gegaan al zeg ik het zelf :)

Note: inlevering lease auto was eigen keuze
Waar is de waarde van de lease auto gebleven? Of heb je die ingeleverd zonder er een vergoeding voor te krijgen? (En waarom dan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 07:59:
[...]

Waar is de waarde van de lease auto gebleven? Of heb je die ingeleverd zonder er een vergoeding voor te krijgen? (En waarom dan?)
In de laagste cat leaseauto praat je volgens mij al over 500 bruto per maand, dus het lijkt inderdaad een beetje op sigaar uit eigen doos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
[...]

Ik snap je vraag niet helemaal. Het lease contract was afgelopen dus ik kreeg de keuze OV of auto. Ga er daardoor inderdaad wel wat op vooruit aangezien ik geen bijtelling meer betaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Hmmbob schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 23:20:
[...]

Niet letterlijk moeten als in "wettelijk verplicht" inderdaad, zoals Eagle al zegt. Maar als ze je graag willen hebben, dan zou ik het zeker meenemen in de onderhandelingen en ik wil maar gezegd hebben dat het relatief vaak voorkomt dat dit "opgelost" wordt bij aanname.

Je zou het zelfs al kunnen opbrengen als "probleem" tijdens het gesprek en kijken waar ze zelf mee komen.

Geloof me, gebeurd vaker dan je denkt maar ze zijn er lang niet altijd open over. Uiteindelijk is het voor jou heel veel geld, en voor zo'n bedrijf een kleine kostenpost.
Ik geloof zeer zeker dat het iets is wat met enige regelmaat voorkomt maar de uitspraak
"Als je nieuwe werkgever jouw leasecontract niet wil overnemen, moeten ze het maar afkopen voor je"
klopt gewoon niet. Ja, als men je graag wil aannemen en je dermate van meerwaarde bent zullen ze het niet laten klappen op een afkoopsom of een overname van een leaseauto. Wat ook de realiteit is, is dat je met zo'n verzoek wel al iets achterstaat in de onderhandeling.

Zeker met dit soort zaken is het niet handig om een verkeerd beeld te schetsen. Geef aan dat men het mee kan nemen in de onderhandeling en niet dat het een verplichting is. Dat gebeurt al te vaak dat bepaalde zaken verkeerd geschetst worden.
overhyped schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 22:56:
Nog maar een keer ook hier naar aanleiding van de Posts hier boven: Teken nooit zo’n raar beding waar bedrijfs risico’s voor rekening van we werknemer komen. Nu weer van m’n stokpaardje af, tijd om te slapen :)
En ja, dit is precies een reden voor mij om leaseautos van werkgevers die er een molensteen aan vast hangen links te laten liggen. Bedrijfsrisico's afwentelen op personeel toont iig snel de ware aard van de werkgever.

n9iels schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 08:35:
[...]

Ik snap je vraag niet helemaal. Het lease contract was afgelopen dus ik kreeg de keuze OV of auto. Ga er daardoor inderdaad wel wat op vooruit aangezien ik geen bijtelling meer betaal.
Als het uitwisselen is dan ga je effectief - misschien wel in persoonlijke gevallen - er minder op vooruit dan het lijkt. Een leaseauto vertegenwoordigd een bepaalde waarde (en afhankelijk van je eigen wensen en het soort auto kan dat verschillen). Vergoedingen van het ene potje verplaatsen naar het andere maken het niet direct beter en/of slechter. Ik gok dat de vraag van @jongetje dan ook meer is wat je er effectief op vooruit bent gegaan, dat is lastiger zichtbaar te krijgen op.

[ Voor 11% gewijzigd door Napo op 30-07-2020 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:18
@n9iels Ze bedoelen dat een junior leuke stappen moet maken qua salaris en dat een auto zo'n 500 bruto per maand 'waard' is excl bijtelling. Bijtelling/OV/KM vergoeding staat more or less los van die leaseauto.

Dus een nieuw salaris van (oud salaris + 500 van lease auto + salaris verhoging). Dat zou een betere onderhandeling zijn imo.

Dat terzijde, man je verdient met HBO 3100 op je 23ste (je startsalaris was al erg goed). Lekker hoor!

Bovenstaande opmerking gewoon even in je achterhoofd houden dat je in het vervolg in dat soort situaties iets meer naar jezelf toe mag rekenen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sunflame
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 11:40
Members only:

[ Voor 1% gewijzigd door sunflame op 30-07-2020 11:06 . Reden: membersonly ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:11

D33F

Tweelingtemmer

Members only:

[ Voor 2% gewijzigd door D33F op 30-07-2020 11:36 . Reden: member only tag vergeten ]

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
David Regeling schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:27:
Is dit enigszins marktconform voor mijn regio of zit er meer in ?
Op basis van de overige posts in dit topic, wat is jouw gevoel?

Je calculatie is overigens foutief of je data klopt niet. Zit in de €2950,- het vakantiegeld of niet?

Niet gerelateerd aan @David Regeling, maar hoe kan het zo zijn dat zoveel personen hier geen idee heeft wat hun pensioenregeling inhoudt :|

[ Voor 34% gewijzigd door Napo op 30-07-2020 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Napo schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:44:
[...]

Op basis van de overige posts in dit topic, wat is jouw gevoel?
Ik heb zelf wel het gevoel dat er meer in zit, zeker gezien de magere secundaire voorwaarden + soms hoge werkdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

[...]

Je calculatie is overigens foutief of je data klopt niet. Zit in de €2950,- het vakantiegeld of niet?
Daar zit geen vakantiegeld in berekend nee. Verder heb ik de berekening gecorrigeerd.

[ Voor 7% gewijzigd door D33F op 30-07-2020 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyd

fyd

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:32

TMC

[...]

Wat voor waarde heeft een lease auto precies dan, anders dan dat je verplicht bent elke maand 200 euro bijtelling te betalen?

Financieel gezien is een lease-auto zelden gunstig. Het enige voordeel is dat je relatief goedkoop een moderne auto rijdt, maar als je daar weinig waarde aan hecht is een lease-auto eigenlijk eerder nadelig dan voordelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

[...]

Hier doe je de aanname dat hij een mobiliteitsbudget krijgt voor de leaseauto. Dit is niet altijd het geval. Bij mijn werkgever is het bijvoorbeeld zo dat ik gewoon reiskostenvergoeding krijg. Ik kan wel voor een leaseauto kiezen, maar dan komen de kosten vrijwel volledig voor mijn rekening (mijn reiskostenvergoeding vervalt en ik moet een eigen bijdrage betalen van een paar honderd euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
hyptonize schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:46:
mijn reiskostenvergoeding vervalt en ik moet een eigen bijdrage betalen van een paar honderd euro
Ook dit is weer een geval van niet moeten maar het maken van een keuze om de leaseauto wel of niet prive te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
TMC schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:40:
[...]
Wat voor waarde heeft een lease auto precies dan, anders dan dat je verplicht bent elke maand 200 euro bijtelling te betalen?

Financieel gezien is een lease-auto zelden gunstig. Het enige voordeel is dat je relatief goedkoop een moderne auto rijdt, maar als je daar weinig waarde aan hecht is een lease-auto eigenlijk eerder nadelig dan voordelig.
Dat hangt van je regeling af zoals al genoemd, als ik mijn leaseauto inlever dan krijg ik (een deel van) dat geld bruto gestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Napo schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:18:
[...]

Ook dit is weer een geval van niet moeten maar het maken van een keuze om de leaseauto wel of niet prive te rijden.
Klopt, daarom heb ik ook voor geen leaseauto gekozen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:29
Napo schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:18:
Maar dan verlies je alsnog je reiskostenvergoeding en als je een auto nodig hebt moet je privé kosten maken op die op de weg te houden.

Ik vind het "een leaseauto is xx€ waard" argument ook veel te kort door de bocht, dit is volledig afhankelijk van persoonlijke voorkeur, voorwaarden en kilometers prive/zakelijk. Over anderhalve maand begin ik bij een nieuwe werkgever waar ik ook voor het eerst in mijn leven aanspraak kan maken op een leaseauto.

Huidige situatie is 42km enkele reis met een eigen auto, nieuwe situatie 17km enkele reis met mogelijkheid leaseauto. Mijn huidige auto is elektrisch en kost €250-€350/maand inclusief alles (TCO). Leaseacceptatie gaat op cataloguswaarde en was iets in de richting van €40k max. Dit is voor mij een groot nadeel aangezien ik alleen elektrisch overweeg en dat schiet niet echt op op basis van cataloguswaarde.

Als om wat voor reden een brandstofauto de enige mogelijkheid was zou ik de leaseauto niet eens aannemen en in plaats daarvan voor reiskostenvergoeding gaan (ca. €115 netto). Dat is een principekwestie maar daarnaast zou alleen de bijtelling al duurder zijn dan mijn huidige auto (plus de reiskostenvergoeding die ik overhoud).

Maar, zelfs als ik een belastingtechnisch zeer aantrekkelijke elektrische auto zou leasen nog tegen de bijtelling van dit jaar schiet ik er nauwelijks iets mee op, de waarde van de leaseauto is voor mij dus €0. Privé kan ik er gewoon voor kiezen een 2-4 jaar oude auto te kopen i.p.v. nieuw te rijden voor die 15kkm/jaar die ik maak. Dit had ik misschien nog overwogen ware het niet dat ik dan eerst een voorloopauto moet rijden (wellicht op brandstof, brrrr) en het vervolgens de vraag is of levering dit jaar nog lukt. Tegen de bijtelling van volgend jaar is zelfs een elektrische auto voor mij niet meer interessant.

Gelukkig heb ik ook de optie om €850,- bruto uit te laten betalen (waarvan €115 netto), dat levert dus wél iets op. Maar, dit is dus puur een gevolg van de condities (die ik nog niet wist toen ik mijn contract tekende trouwens :P). Zonder deze optie was de hele leaseauto voor mij waardeloos geweest.

[ Voor 9% gewijzigd door assje op 30-07-2020 16:26 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuperFresh
  • Laatst online: 30-07-2020
Na lange tijd meelezen hier ook even posten om te kijken wat jullie er van vinden :)
Members only:

Zelf best tevreden mee, een prima loon en een leuke inleg in de basis pensioenspot. Daarnaast een 100% inleg in een extra pensioen voor alles wat ik nog extra verdien in de aankomende jaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-09 12:26
[...]

Niet gerelateerd aan @David Regeling, maar hoe kan het zo zijn dat zoveel personen hier geen idee heeft wat hun pensioenregeling inhoudt :|
Daar wil ik je best van een antwoord voorzien. Bij zowel mijn huidige als vorige werkgever zijn de documenten rondom pensioenregelingen bijzonder onduidelijk. Als je vragen stelt aan HR krijg je wel een antwoord maar wat rammelt aan alle kanten. Daarnaast is het voor de wat jongere mensen een ver-van-mn-bed-show waardoor het sneller geaccepteerd wordt.

Uiteraard niet om het goed te praten dat mensen niet op de hoogte zijn van hun pensioenregeling, maar wil wel even aangeven dat het ze ook niet heel erg gemakkelijk wordt gemaakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rustybolt
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 31-05 22:10
-Casper schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:27:
[...]

Daar wil ik je best van een antwoord voorzien. Bij zowel mijn huidige als vorige werkgever zijn de documenten rondom pensioenregelingen bijzonder onduidelijk. Als je vragen stelt aan HR krijg je wel een antwoord maar wat rammelt aan alle kanten. Daarnaast is het voor de wat jongere mensen een ver-van-mn-bed-show waardoor het sneller geaccepteerd wordt.

Uiteraard niet om het goed te praten dat mensen niet op de hoogte zijn van hun pensioenregeling, maar wil wel even aangeven dat het ze ook niet heel erg gemakkelijk wordt gemaakt :+
Bij mijn laatste twee werkgevers moest ik specifiek vragen naar mijn pensioenregeling voordat ik alle informatie kreeg. Er werd beide keren gebruikgemaakt van een 'aanbiedingsbrief'. Bij de een stond er een maandelijks bedrag met 'begroot' erachter (wat vervolgens met vakantiegeld bij je salaris opgeteld werd, vind ik altijd een beetje misleidend), maar verder geen informatie over het soort pensioenregeling, bij de ander stond juist alleen het type pensioenregeling zonder bedragen.

Toen ik het een keer met mijn vriendin vergeleek kwam ik erachter dat het honderden euro's scheelt (haar werkgever legde dacht ik rond de 350 euro per maan in en die van mij 50), en het dus voor komende aanbiedingen zeker de moeite waard was mee te nemen in de overweging.

[ Voor 10% gewijzigd door rustybolt op 31-07-2020 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
-Casper schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:27:
[...]

Ja daar ben ik zeker bekend mee. De solicitaties die ik gedaan heb waar de manager die een aanbieding doet geen idee doet is niet op een hand te te tellen. Uitspraken als premievrij of de ratio weten ze wellicht nog wel maar niets over percentages, soort pensioen, en overige details kosten met enige regelmaat meer dan een enkel mailtje.

En ja, het is een ver-van-je-bed-show maar regelmatig niet een insignificant deel van je compensatie, juist daarom verbaast het mij nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Ik heb bij mijn huidige en vorige werkgevers onderhandeld dat ik mijn pensioenpremie zelf uitgekeerd krijg, zodat ik zelf voor mijn pensioen kan sparen. Hierdoor heb ik een heel concreet beeld wat het is (helaas niet zo veel, €95,- per maand bij mijn huidige werkgever), maar weet ik ook zeker wat ik opbouw en dat het ook daadwerkelijk voor mij is. Voordeel van een werkgever die niet onder een CAO valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trapezoid
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-08 13:23
Members only: antwoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HipHaan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-07 15:17
Staar je niet blind op de pensioeninleg. In het geval van een middelloonregeling boeit dit in principe niets. Het gaat om het pensioenopbouw %. De premies zijn onbetaalbaar aan het worden en veel werkgevers schakelen dan ook over naar een beschikbare premieregeling, waar de inleg wel bepalender is voor de latere uitkering.
Als starter heb je er meer aan om een maximale beschikbare premie inleg te krijgen, die misschien maar 100 of 200e per maand is, dan dat er 3x zo hoge premies voor je worden betaald bij een middelloonregeling, waaraan je zelf ook nog 30% mag meebetalen. Dan oogt 100e of 200e inleg wel lager, maar uiteindelijk ben je spekkoper.

Een vergelijk van pensioeninleg zoals in het huidige topicformat is m.i. niet wenselijk vanwege de 2 verschillende pensioenregelingen.
Daarbovenop komt nog het verschil in inleg bij bijv. een 30'er en een 50'er met hetzelfde basissalaris. Deze inleg kan misschien wel 2x zo laag zijn, terwijl ze hetzelfde pensioen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexxer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:42
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 41
• Opleiding: HBO bedrijfskundige informatica
• Werkervaring: 13 jaar
• (Woon) Locatie: randstad

2. Wat doe je:
• Functie: testmanager
• Werkgever/branche: semi-overheid
• (Werk) Locatie(s): randstad
• Aantal vakantiedagen:20
• Gewerkte uren/week:40
• Reistijd:50 min
• Werkdruk: normaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €6275 (75300pj)
• Vakantiegeld: € 6012
• Bonus, toeslagen, etc: € 7788
• Dertiende/veertiende maand: € 6264
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 95397

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € moet ik nog even opzoeken
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: moet ik nog even opzoeken
• Mobiliteit per jaar: € 1800
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

[ Voor 4% gewijzigd door mexxer op 02-08-2020 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Geen pensioen bij de overheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Upquark schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:29:
Ondertussen heb ik de overheid de rug toegekeerd (kon dat maar op alle gebieden zou je zeggen :+), en ben ik vorig jaar begonnen bij een klein consultancybureau van waaruit ik gedetacheerd word.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 39
• Opleiding: VWO
• Werkervaring: 17 jaar IT (testing/development)
• (Woon) Locatie: Midden-NL

2. Wat doe je:
• Functie: Consultant (in de praktijk developer)
• Werkgever/branche: IT
• (Werk) Locatie(s): Midden-NL
• Uren/week: 40
• Reistijd: 10 minuten (bij huidige opdracht tenminste)
• Werkdruk: laag

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €4570
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: Ja, maar geen idee hoeveel
• Mobiliteit per jaar: €8400
• Overige:

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €67.810
• Winstdeling/bonus: 25%

Man, dit had ik veel eerder moeten doen. Durf uit je comfortzone te komen, dat is mijn les in elk geval!
Vorige maand geswitcht van werkgever naar een club waar je kan switchen tussen vast inkomen en midlance. Was opnieuw een comfortzone-verruimende actie, maar tot nu toe ben ik daar niet slechter van geworden.

Het volgende is allemaal bij vast inkomen, op het moment dat ik switch naar midlance wordt het natuurlijk anders.

1. Wie ben je:
• Opleiding: VWO
• Werkervaring: 20 jaar IT (testing/development waarvan 10 jaar Java-development)
• (Woon)locatie: Veluwe

2. Wat doe je:
• Functie: Consultant (oftewel developer)
• Werkgever/branche: IT,
• (Werk)locatie(s): Zo dicht mogelijk bij huis, 1e opdracht is in m'n eigen woonplaats iig 8)
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 10 minuten met de fiets
• Werkdruk: prima

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4800
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €62.400

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: ja
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: STiPP
• Mobiliteit per jaar: €9600
• Overige: laptop, telefoon, opleidingsbudget (€3000)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €75.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Upquark schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:47:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: ja
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: STiPP
• Mobiliteit per jaar: €9600
• Overige: laptop, telefoon, opleidingsbudget (€3000)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €75.000
Oei, Stipp. Succes daarmee, is geen fijne club. Ik zie ze voornamelijk bij de uitzendbranche voorbij komen, bijzonder dat je daar zit.

Verder geen bonus of andere opleidingsmogelijkheden? 3K is ook niet om over naar huis te schrijven, daar kun je ook weinig cursussen volgen die kunnen zorgen voor een betere inzetbaarheid dus hoger loon.

En kun je wat meer uitleggen over de constructie mbt wisselen tussen vast inkomen en midlance - hoe werkt dit? Uitgaande van een uurtarief van €75,-, zou je via midlance makkelijk tussen de 6K-8K bruto per maand kunnen vangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:57

Spacecowboy

XBL: Biggmans

mexxer schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:06:
1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO bedrijfskundige informatica
• Werkervaring: 13 jaar
• (Woon) Locatie: randstad

2. Wat doe je:
• Functie: testmanager
• Werkgever/branche: semi-overheid
• (Werk) Locatie(s): randstad
• Aantal vakantiedagen:20
• Gewerkte uren/week:40
• Reistijd:50 min
• Werkdruk: normaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €6275 (75300pj)
• Vakantiegeld: € 6012
• Bonus, toeslagen, etc: € 7788
• Dertiende/veertiende maand: € 6264
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 95397

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € moet ik nog even opzoeken
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: moet ik nog even opzoeken
• Mobiliteit per jaar: € 1800
• Overige:
Dat is zeker niet verkeerd. Zit je als testmanager dedicated in een team, of "hang" je boven een aantal teams?

De laatste keer dat ik hier poste ben ik begonnen bij mijn huidige werkgever, update van wat ik toen had versus nu:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 39 [/b]
• Opleiding: HBO BI
• Werkervaring: 12
• (Woon) Locatie: Regio Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Testmanager
• Werkgever/branche: Pensioenfonds
• (Werk) Locatie(s): Regio Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 20
• Gewerkte uren/week: 32
• Reistijd: 25 minuten, maar thuiswerken is de nieuwe standaard
• Werkdruk: Redelijk.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 5100
• Bonus, toeslagen, etc: Nee
• Dertiende/veertiende maand: 13e maand van 8%(prestatieafhankelijk gemaakt ook nog eens)
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 6%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Pensioenfonds
• Mobiliteit per jaar: € 1080
• Overige: Nee
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 72k

Ik heb een aantal stappen kunnen zetten, daardoor wel omhoog gegaan, maar wat ik omhoog ben gegaan, heb ik geïnvesteerd in vrije tijd door minder te gaan werken. Het is voor de rest best een leuke club. Af en toe tikje stoffig, maar vooralsnog zit ik er prima. Werk doe ik met plezier, maar is voor mij niet meer dan dat. Het moet de hypotheek betalen en voor de rest wil ik er het liefst zo min mogelijk mee bezig zijn. Vrije tijd vind ik veel leuker. Voor mijzelf heb ik hier de ideale balans gevonden. Ik krijg ook nog korting op m'n hypotheekrente, maar met deze rentestand, en het feit dat het tegenwoordig belast is, maakt dat ook niks meer uit, dus dat heb ik niet vermeld.

[ Voor 41% gewijzigd door Spacecowboy op 03-08-2020 02:52 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Orangelights23 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 01:38:
[...]

Oei, Stipp. Succes daarmee, is geen fijne club. Ik zie ze voornamelijk bij de uitzendbranche voorbij komen, bijzonder dat je daar zit.
Stipp is ook voor de detacheer branche (tenzij je bedrijf zo groot is dat het een eigen Cao met pensioenfonds heeft). Zit ik ook bij een is helaas nog verplicht (hopelijk niet lang meer). Maar die discussie is hier al geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:03
Spacecowboy schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 02:39:
[...]

Ik heb een aantal stappen kunnen zetten, daardoor wel omhoog gegaan, maar wat ik omhoog ben gegaan, heb ik geïnvesteerd in vrije tijd door minder te gaan werken. Het is voor de rest best een leuke club. Af en toe tikje stoffig, maar vooralsnog zit ik er prima. Werk doe ik met plezier, maar is voor mij niet meer dan dat. Het moet de hypotheek betalen en voor de rest wil ik er het liefst zo min mogelijk mee bezig zijn. Vrije tijd vind ik veel leuker. Voor mijzelf heb ik hier de ideale balans gevonden. Ik krijg ook nog korting op m'n hypotheekrente, maar met deze rentestand, en het feit dat het tegenwoordig belast is, maakt dat ook niks meer uit, dus dat heb ik niet vermeld.
Mooi salaris voor 32 uur werken, in dit geval ben jij wel een beetje mijn voorbeeld. Ik ben nu zelf 32 en heb voor iemand van 32 een heel mooi salaris, ik wil alleen nog wat stappen maken zodat ik hetzelfde salaris verdien met 32 uur werken.
Mijn gedachte is namelijk precies hetzelfde, werken moet gebeuren om de lasten te betalen. Werken is wel leuk maar andere dingen zijn veel leuker! :)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

sjorremans schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:26:
[...]

Mooi salaris voor 32 uur werken, in dit geval ben jij wel een beetje mijn voorbeeld. Ik ben nu zelf 32 en heb voor iemand van 32 een heel mooi salaris, ik wil alleen nog wat stappen maken zodat ik hetzelfde salaris verdien met 32 uur werken.
Mijn gedachte is namelijk precies hetzelfde, werken moet gebeuren om de lasten te betalen. Werken is wel leuk maar andere dingen zijn veel leuker! :)
Je hebt groot gelijk. Kwestie van hoe je je leven wil inrichten. Ik heb dus wel een negen-tot-vijf mentaliteit. Daar krijg ik voor betaald, en binnen die tijd lever ik wat ik moet leveren, met vereiste kwaliteit. Voor de rest wil ik gewoon om 16:30 met een biertje in de zon van m’n tuin genieten. 😄

Mijn vrouw wil wel heel erg voor haar carrière gaan. Dat begrijp ik, en ondersteun ik ook volledig. Haar carrièrewens heeft er ook voor gezorgd dat ik van 36 naar 32 uur kon gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Spacecowboy op 03-08-2020 09:49 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 17:56
Spacecowboy schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:48:
[...]

Je hebt groot gelijk. Kwestie van hoe je je leven wil inrichten. Ik heb dus wel een negen-tot-vijf mentaliteit. Daar krijg ik voor betaald, en binnen die tijd lever ik wat ik moet leveren, met vereiste kwaliteit. Voor de rest wil ik gewoon om 16:30 met een biertje in de zon van m’n tuin genieten. 😄

Mijn vrouw wil wel heel erg voor haar carrière gaan. Dat begrijp ik, en ondersteun ik ook volledig. Haar carrièrewens heeft er ook voor gezorgd dat ik van 36 naar 32 uur kon gaan.
He, dat zeg ik ook vaak! (alleen 8 tot half 5 menatiliteit). En nu als zzp-er nog steeds!

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

SonOfSam schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:53:
[...]

He, dat zeg ik ook vaak! (alleen 8 tot half 5 menatiliteit). En nu als zzp-er nog steeds!
Ik wordt ook altijd zo moe vanndie wervingsteksten: “geen 9-tot-5 mentaliteit”, maar dan vervolgens wel “marktconform salaris”... Sure. Succes met zoeken.

HENG HENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 17:56
Spacecowboy schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:03:
[...]

Ik wordt ook altijd zo moe vanndie wervingsteksten: “geen 9-tot-5 mentaliteit”, maar dan vervolgens wel “marktconform salaris”... Sure. Succes met zoeken.
Tuurlijk keertje wat doen 's avonds of in het weekend hoort er bij, met zo'n salaris. Maar niet structureel en alleen als je werk niet af hebt/eigen schuld is.

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
[...]

Op zich zijn dat soort teksten ook niet heel erg maar dan moet het wel van twee kanten zo werken. Als je dan een keer van 10:00 tot 18:30 wil werken of 11:00 tot 19:30 maar ook 07:00 tot 15:30 moet dat zonder al te veel moeite kunnen. Zelfde met de ene dag meer en de andere dag minder.

Spijtig genoeg zie je dat veel van dit soort organisaties inderdaad marktconform - lees het minste waarvoor ze met moeite nog personeel kunnen vinden - en de flexibiliteit een kant op werkt.

Zo zie je wel vaker dat soort hippe termen. Waar HR komt met statements als "werken waar jij wil" en de realiteit is dat het project het bepaald, wat vaak neerkomt bij de klant/op kantoor.

[ Voor 11% gewijzigd door Napo op 03-08-2020 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

SonOfSam schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:04:
[...]

Tuurlijk keertje wat doen 's avonds of in het weekend hoort er bij, met zo'n salaris. Maar niet structureel en alleen als je werk niet af hebt/eigen schuld is.
Ik ben ook echt niet de beroerdste om als we in het weekend wat moeten opleveren dan te zeggen zoek het maar uit, maar dat moet echt niet vaker dan 2 of 3x per jaar zijn. Het voordeel is dat we CI/CD hebben, dus we kunnen bijna altijd zonder downtime naar PRD, dus de kans dat er zoiets iets gebeurt is ook gewoon heel klein.

HENG HENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
[...]

Dat ligt helemaal aan de functie. Ik heb een functie waar een 9 tot 5 mentaliteit je binnen drie maanden gegarandeerd ontslag oplevert. Een "marktconform salaris" moet je ook binnen die context zien, want die gewenste flexibiliteit zit tot op zekere hoogte in dat salaris verdisconteert, én ik vind het juist heerlijk om te kunnen werken wanneer ik zelf wil. Als ik vijf dagen per week van 8 tot half 5 "gewoon mijn ding" moet doen, dan koop ik liever meteen een touw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Members only:

Niet erg tevreden met huidige voorwaarden, dus ik ben op zoek naar iets nieuws. Wat denken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorremans
  • Laatst online: 23:03
Ook hier moet er wel eens wat in het weekend gedaan worden, helemaal niet erg. Hoort bij de functie.. Maar structureel overwerken? Of altijd maar langere dagen maken? Nee mij niet gezien.
Ik wil gewoon om 4 uur stoppen en het hele werk gebeuren achter me laten :)
Gelukkig is mijn werkgever goed in dat soort zaken en vinden ze de balans tussen werk/prive erg belangrijk.

Ik moet er gewoon niet aan denken om de rest van mijn leven 5 dagen per week, 40 uur te moeten werken :+
Komende jaren nog even bikkelen zodat ik snel terug kan naar 32 uur en het liefst zelfs naar 24 uur :)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Tk55 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:17:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: MSc Information Sciences
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Data Scientist
• Werkgever/branche: E-commerce
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Reistijd: voorheen 20 minuten fiets, nu volledig thuis
• Werkdruk: middel

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3300
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €42768

• Type pensioenregeling / pensioenfonds: pensioenfonds
• Mobiliteit per jaar: n.v.t.
• Overige: Laptop
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €45144

Niet erg tevreden met huidige voorwaarden, dus ik ben op zoek naar iets nieuws. Wat denken jullie?
IMO doe je er goed aan iets nieuws te zoeken met een MSc en als Data Scientist. Met welke software werk je allemaal? En is het meer Data Scientist of meer Analyst? Benieuwd naar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
JDFS schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:05:
[...]

IMO doe je er goed aan iets nieuws te zoeken met een MSc en als Data Scientist. Met welke software werk je allemaal? En is het meer Data Scientist of meer Analyst? Benieuwd naar :)
Dat vond ik inderdaad ook ;)

Ik werk met onder andere Python (met libraries zoals Pandas, scikit-learn, matplotlib, pytest), SQL, Bash, git, Google Cloud Platform, Airflow, CI/CD. Een behoorlijke hoeveelheid aan tools/software in ieder geval.

Als Data Scientist, maar er komt ook veel data en software engineering bij kijken. Het variëert tussen het analyseren van data, ontwerpen en testen van modellen en het in productie zetten van deze modellen. Maar het is ook veel het in productie zetten van modellen van anderen. Dat maakt het niet zo interessant.

[ Voor 6% gewijzigd door Tk55 op 03-08-2020 12:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

BigSmurf schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:08:
[...]
Dat ligt helemaal aan de functie. Ik heb een functie waar een 9 tot 5 mentaliteit je binnen drie maanden gegarandeerd ontslag oplevert. Een "marktconform salaris" moet je ook binnen die context zien, want die gewenste flexibiliteit zit tot op zekere hoogte in dat salaris verdisconteert, én ik vind het juist heerlijk om te kunnen werken wanneer ik zelf wil. Als ik vijf dagen per week van 8 tot half 5 "gewoon mijn ding" moet doen, dan koop ik liever meteen een touw.
Het gaat mij niet zozeer om de tijd waarop ik mijn werk moet doen, maar om het feit dat ik voor werk 32 uur per week heb gereserveerd. Dat vind ik meer dan voldoende. Ik persoonlijk begin sommige dagen vroeg, maar sommige dagen ook lekker pas om 10:00. In mijn optiek wordt bij dit soort wervende teksten bedoeld "Je werkt je uren, maar daarna willen we eigenlijk ook nog dat je blijft. En of je dat betaald krijg, zien we dan wel weer". En daar pas ik voor.

Netzoals de term marktconform. Ik zit beduidend boven de bandbreedte gangbaar voor mijn ervaring/positie. Ik ga dus never nooit niet solliciteren bij een toko die adverteer met "marktconform". Ik solliciteer wel ergens waar staat "Wij betalen boven marktconform".

[ Voor 11% gewijzigd door Spacecowboy op 03-08-2020 13:22 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
@Tk55 Thanks voor je lijstje! Leuk om te zien. Ik ben fiscalist en ben nu veel bezig met "Tax Technology", maar dat uit zich op dit moment voornamelijk nog in UiPath, Alteryx, SQL en hopelijk in de toekomst wil ik wat meer met Python doen. Maar dat is dus voornamelijk data preppen, blenden en rapportjes maken - niets bijzonders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
Spacecowboy schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:18:
[...]
Ik solliciteer wel ergens waar staat "Wij betalen boven marktconform".
Nergens dus :)

Steam: Grim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Ja idd, elk bedrijf vindt/zegt dat ze marktconform (of zelfs erboven) betalen, maar dat zegt niets over je salarisstrook. Het ene bedrijf kan marktconform 3k en de andere 4k.vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Spacecowboy schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:18:
[...]

Het gaat mij niet zozeer om de tijd waarop ik mijn werk moet doen, maar om het feit dat ik voor werk 32 uur per week heb gereserveerd. Dat vind ik meer dan voldoende. Ik persoonlijk begin sommige dagen vroeg, maar sommige dagen ook lekker pas om 10:00. In mijn optiek wordt bij dit soort wervende teksten bedoeld "Je werkt je uren, maar daarna willen we eigenlijk ook nog dat je blijft. En of je dat betaald krijg, zien we dan wel weer". En daar pas ik voor.

Netzoals de term marktconform. Ik zit beduidend boven de bandbreedte gangbaar voor mijn ervaring/positie. Ik ga dus never nooit niet solliciteren bij een toko die adverteer met "marktconform". Ik solliciteer wel ergens waar staat "Wij betalen boven marktconform".
Het wordt wat off-topic, maar ik denk dat we op zich best wel op dezelfde lijn zitten. Ik vind het ook altijd maar geleuter die vacatureteksten, maar er zijn zoveel mensen die elke dag om 8.00u aan komen kakken en vervolgens om 16.20 hun koffiemok weg gaan brengen, om 16.25 hun spullen in de tas stoppen en om 16.30u in de lift staan. Ik bedenk me altijd gewoon dat ze het over die mentaliteit hebben. Niet over mensen die hun grenzen bewaken. :)

De één doet dat alleen anders dan de ander. Ik vind het prima om af en toe een avond op te offeren, compenseer ik elders wel weer. Of om de ene week 50 uur te werken en de week erna 30. Dat is inherent aan mijn functie: output gestuurd en soms moet je even wat dingen erdoor rammen. Dat een ander dat niet wil is ook prima, maar nogmaals, dan moet je bepaalde functies niet willen vervullen. Wat los staat van "een 9 tot 5 mentaliteit" dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapiethaaap
  • Laatst online: 20-01 08:54
1. Wie ben je:
• Opleiding: CMD, HBO niveau
• Werkervaring: 4,5 jaar
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Front end devloper en UX designer
• Werkgever/branche: Financieel
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 29
• Reistijd: 15min
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3500
• Vakantiegeld: €8%
• Bonus, toeslagen, etc: discretionair, 1000 gehad dit jaar
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 46360

• Type pensioenregeling / pensioenfonds: beleggen, beFrank
• Mobiliteit per jaar: € 0
• Overige: 0
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 49141.6

Dit is het salaris dat ik heb bedongen toen ik hier kwam werken, voorwaarde was dat er een senior front ender was die mij kon helpen verder te leren. Deze persoon bleek echter veel meer junior dan ik en is inmiddels ontslagen, er is nooit een vervanger gekomen. Er is wel meer werk dus ik doe in principe voor twee man werk op het moment (lukt goed momenteel). 1 van mijn werkzaamheden is het opzetten van een platform waar een ontwikkeltijd van twee jaar voor staat, hiervoor maak ik alle technische front end keuzes, wireframes en een gedeelte grafisch design. Volgens mij is dit salaris niet slecht maar kan ik wel meer krijgen vanwege de verantwoordelijkheden?

BUH

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 0re0
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20-09 22:17
Vanaf 1 september ga ik een nieuwe uitdaging tegemoet!
Een update:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 34
• Opleiding: MBO + certiferingen
• Werkervaring: 15
• (Woon) Locatie: Regio Rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Cloud engineer met stukje pre-sales
• Werkgever/branche: MKB
• (Werk) Locatie(s): Regio Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 26
• Reistijd: 30 minuten
• Werkdruk: Middel

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 6300
• Bonus, toeslagen, etc: Nee
• Dertiende/veertiende maand: 13e maand

• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Pensioenfonds
• Lease auto, ook voor prive gebruik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
Aapiethaaap schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:47:
1. Wie ben je:
• Opleiding: CMD, HBO niveau
• Werkervaring: 4,5 jaar
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Front end devloper en UX designer
• Werkgever/branche: Financieel
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 29
• Gewerkte uren/week: 30
• Reistijd: 15min
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3500
• Vakantiegeld: €8%
• Bonus, toeslagen, etc: discretionair, 1000 gehad dit jaar
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 46360

• Type pensioenregeling / pensioenfonds: beleggen, beFrank
• Mobiliteit per jaar: € 0
• Overige: 0
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 49141.6

Dit is het salaris dat ik heb bedongen toen ik hier kwam werken, voorwaarde was dat er een senior front ender was die mij kon helpen verder te leren. Deze persoon bleek echter veel meer junior dan ik en is inmiddels ontslagen, er is nooit een vervanger gekomen. Er is wel meer werk dus ik doe in principe voor twee man werk op het moment (lukt goed momenteel). 1 van mijn werkzaamheden is het opzetten van een platform waar een ontwikkeltijd van twee jaar voor staat, hiervoor maak ik alle technische front end keuzes, wireframes en een gedeelte grafisch design. Volgens mij is dit salaris niet slecht maar kan ik wel meer krijgen vanwege de verantwoordelijkheden?
Heel behoorlijk maandsalaris toch, gezien 30 uur en je werkervaring (en kennelijk ingeschaald als junior). Het verbaast me altijd wel als men kennelijk het werk van 2 man kan doen en dat als goed te doen kwalificeert :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Aapiethaaap schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:47:
[...]Dit is het salaris dat ik heb bedongen toen ik hier kwam werken,[...]
Hoe lang geleden was dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

Tk55 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:17:
1. Wie ben je:
• Opleiding: MSc Information Sciences
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Data Scientist
• Werkgever/branche: E-commerce
• Reistijd: voorheen 20 minuten fiets, nu volledig thuis
• Werkdruk: middel

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3300
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €42768

• Type pensioenregeling / pensioenfonds: pensioenfonds
• Mobiliteit per jaar: n.v.t.
• Overige: Laptop
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €45144

Ligt een beetje aan je skillset maar je zou wel richting 4k kunnen vast. Als je consultancy leuk vindt kan je zoiets verdienen met leasebudget erbij a ~900 per maand + bonus. Goede data scientist zijn moeilijk aan te komen. Vooral wel vraag voor interne jobs. Op het moment worden data scientists vooral als data engineers weggezet.

Tip; kijk even bij de energiebedrijven die betalen competitief voor data scientists. Eneco, tennet, alliander, Shell etc etc. Weet natuurlijk niet waar je in randstad zit.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapiethaaap
  • Laatst online: 20-01 08:54
wheel schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:49:
[...]

Heel behoorlijk maandsalaris toch, gezien 30 uur en je werkervaring (en kennelijk ingeschaald als junior). Het verbaast me altijd wel als men kennelijk het werk van 2 man kan doen en dat als goed te doen kwalificeert :D
thlst schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:51:
[...]

Hoe lang geleden was dit?
Oeps, het gaat om 40 uur. Het zal uiteindelijk niet echt twee man aan werk zijn geweest omdat de vorige developer niet zo efficient werkte, dat is meer mijn verkoop praatje naar de baas :9

Ik heb hier nu 1 jaar gewerkt!

BUH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
0re0 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:03:
Vanaf 1 september ga ik een nieuwe uitdaging tegemoet!
Een update:
Dank voor de thumbs-up
Zit er iemand in een soortgelijke functie?
Ik vind het lastig mijn salaris te vergelijken met andere door de combinatie van presales en beheer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

0re0 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:28:
[...]

Dank voor de thumbs-up
Ik vind het lastig mijn salaris te vergelijken met andere door de combinatie van presales en beheer.
Hoezo, zo'n vreemde eend in de bijt is dat toch niet.

Als Cloud Engineer kom je ook al snel in aanraking met DevOps (wie niet tegenwoordig), dus het stukje beheer hoort daar automatisch ook bij. En dat stukje pre-sales komt voornamelijk in de wat kleinere organisaties ook al snel aan bod, gezien het bij kleinere organisaties veelal ontbreekt aan een dedicated pre-sales team.

Qua vergelijk kan je dus iedere willekeurig andere engineering functie er op naslaan en tot de conclusie komen dat jouw package ontzettend netjes is :D Gefeliciteerd!

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
0re0 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:28:
[...]

Dank voor de thumbs-up
Ik denk dat juist het stuk pre-sales erbij maakt dat je salaris zo de lucht in gaat. Een goede cloud engineer (niet alleen technisch, maar ook in soft skills) die zich verder niet bezig houdt met (pre)-sales/de business kant van klanten zou ik zeker op 1000 tot 1500 euro minder per maand zetten. Doe je goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solkram
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-09 15:18
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: BSc Technische Bedrijfskunde
• Werkervaring: 4 jaar
• (Woon) Locatie: Gemeente Zuidplas

2. Wat doe je:
• Functie: Low Code Ontwikkelaar, Medior
• Werkgever/branche: Consultancy
• Reistijd: ~1 uur afhankelijk van klant. Ik woon vrij centraal in de Randstad, dus dat scheelt
• Werkdruk: Goed. Niet te veel, niet te weinig

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4.160,-
• Bonus, toeslagen, etc: 1/2 maandsalaris dit jaar.
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 55.000,-

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Moet ik opzoeken
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Pensioenverzekeraar
• Mobiliteit per jaar: € 9.000,- (Leasebudget van € 750,- per maand)
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 64.000,-

Ik ben twee jaar geleden overgestapt van mijn eerste werkgever naar mijn huidige werkgever. Hierdoor ging mijn salaris goed omhoog. Van zo'n € 3.200,- naar mijn € 4.000,- en vorig jaar een loonsverhoging gekregen. De kwam het leasebudget nog eens bovenop. Ik hoop erop dit of komend jaar de stap te maken naar een senior positie met de bijbehorende salarisverhoging. Bij klanten wordt ik al senior geïntroduceerd, dus dan vind ik het niet meer dan logisch dan dat mijn salaris dat ook weerspiegeld.

Vanuit mijn eerste werkgever ben ik geïntroduceerd met Low Code en dit past goed in de manier hoe ik ontwikkel. Ik vind het leuk om discussies te hebben met meer business-georiënteerde personen om tot een goede applicatie te komen. Vanuit mijn opleiding heb ik veel affiniteit met die zijde van een bedrijf. Met Low Code leer je veel van de best-practices van de gebruikelijke programmeertalen, maar de instap was voor mij beter te behappen aan het begin van mijn carrière. Desalniettemin ben ik mij meer aan het ontwikkelen dat ik steeds beter wordt met bijvoorbeeld Python en JavaScript, om minder afhankelijk te zijn van 1 technologie, waar ik dat nu wel ben.

Ik heb tot nu toe twee langere opdrachten gehad en ik vind het interessant om verschillende bedrijven een beetje te leren kennen. Maar ik verwacht niet dat ik nog decennia lang in de consultancy blijf hangen. Bij mijn eerste werkgever opereerde ik in een vast team en ik vind het erg leuk om als team over langere tijd te groeien. Ondanks dat ik niet anders behandeld wordt als externe bij mijn opdrachtgevers tot nu toe, is het een andere relatie en dat is ook terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rustybolt
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 31-05 22:10
[...]

Ik weet vaak ook eerlijk gezegd niet wat er bedoeld wordt. Ik werk vaak van kwart voor acht tot kwart over vier. Er zijn eigenlijk nooit 'noodgevallen' waardoor ik langer moet blijven. Ik heb een paar keer een overleg tot vijf uur gehad, OK, maar dat hou ik bij en daar compenseer ik voor. Als je als medisch specialist werkt, heb je natuurlijk spoedgevallen die tot overwerk kunnen zorgen. Als je als programmeur moet overwerken, komt dat hoogstwaarschijnlijk omdat de planning niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
rustybolt schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:56:
Als je als programmeur moet overwerken, komt dat hoogstwaarschijnlijk omdat de planning niet klopt.
Ok maar dat zijn wel zeer specifieke functies zonder klantcontact of wat voor andere taak dan ook waar buiten projectdeadlines tijdsdruk achter zit. Ik kan zelf meer functies bedenken waar dit wél relevant is dan waar het niet relevant is.

Ik heb persoonlijk wel echt een broertje dood aan mensen die tijdens een gesprek zenuwachtig op een stoel beginnen te schuiven en op hun horloge beginnen te kijken omdat het tijd xx:xx is. Kijk als je de kinderen van school moet halen alle begrip maar puur om "de tijd" vind ik iets anders, ook als een paar minuten uitloop/variatie persé gecompenseerd moet worden. Met zo'n houdig krijg ik de nijging met een stopwatch bij de WC te gaan staan of een telling bij te gaan houden van aantal koppen koffie :P

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
rustybolt schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:56:
[...]
Als je als programmeur moet overwerken, komt dat hoogstwaarschijnlijk omdat de planning niet klopt.
Wat dacht je van een productie verstorend incident op je (huisgemaakte) applicatie? Kun je ook niet om 17uur de deur achter je dichttrekken en de volgende ochtend kijken wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
BigSmurf schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:45:
[...]
Ik denk dat juist het stuk pre-sales erbij maakt dat je salaris zo de lucht in gaat. Een goede cloud engineer (niet alleen technisch, maar ook in soft skills) die zich verder niet bezig houdt met (pre)-sales/de business kant van klanten zou ik zeker op 1000 tot 1500 euro minder per maand zetten. Doe je goed!
Dank! inderdaad, juist die softskills is iets wat gewaardeerd wordt in mijn huidige functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny66000
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 13:52
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: Systeem beheerder MBO 4
• Certificering: ITIL v4, MS900, AZ900, MTA 98-349, bezig met MD100
• Werkervaring: 2 maanden + 2 jaar stage
• (Woon) Locatie: Leusden

2. Wat doe je:
• Functie: Servicedesk medewerker
• Werkgever/branche:Detachering
• (Werk) Locatie(s): Nieuwegein
• Reistijd: ~25 minuten enkele reis met de auto
• Werkdruk: laag, zo nu en dan wat drukker

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €1900
• Vakantiegeld: €1402
• Bonus, toeslagen, etc: //
• Dertiende/veertiende maand: //
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €24.202

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Een keer navragen.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: StiPP
• Mobiliteit per jaar: €0,19/km = €2908 per jaar
• Overige: //
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €27.110 incl. reiskosten

Momenteel bij een opdracht via mijn detacheerder waar ik de werkzaamheden niet heel geweldig vindt. De ervaring van een servicedesk is natuurlijk fijn maar de werkzaamheden op zich spreken mij niet zo aan (eigen softwarepakket). Wel al een paar certificaten weten te behalen overigens en nu ben ik benieuwd of ik ook te snel 'ja' heb gezegd tegen €1900 bruto en/of er verbetering in zit.
De secundaire voorwaarden zijn ook niet erg denderend.

Ik wordt ook wekelijks uitbetaald wat ik persoonlijk niet fijn vindt. Nu ben ik een beetje voorzichtig met klagen over de huidige opdracht omdat ze verder ook niets anders hebben vanwege Corona...

i7-6700 / GTX 1080/ 16GB / Asus Z170

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Jawel hoor. Intern, of gewoon bij bedrijven die mij benaderen. Zeker in deze markt is dat (nog) niet een probleem. Maar ik zit niet op een schopstoel, dus ik hoef ook niet direct te solliciteren. Ik zie wel wat er op mijn pad komt.

HENG HENG

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• assje
assje schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:19:
Wat ik minder leuk vind is dat het door het niveau van mijn teamleads soms voelt alsof ik 50 (laagopgeleide) direct reports heb. Het managen hiervan is wel een behoorlijke energie drain voor me.

Ik hoop in de toekomst nog een keer bij te kunnen sturen naar een omgeving met hoger niveau en/of richting energie/sustainability. Helemaal ideaal als ik helemaal geen mensen zou hoeven managen, ik vind grote verantwoordelijkheid heerlijk, dat geeft me voldoening. Echter het managen van moeilijk te motiveren mensen kan me echt gestolen worden :X

Ik houd er serieus rekening mee dat als ik dit een keer zat ben ik iets heel anders ga doen, ook als dat een serieuze stap terug in salaris betekent. Eerlijk gezegd weet ik het nog niet, het is moeilijk om jaren vooruit te kijken.
Helaas geen energie/sustainability maar ik ben wél tegen een nieuwe uitdaging aangelopen in een omgeving met een hoger niveau; volgende maand beginnen.
Members only:

[ Voor 55% gewijzigd door assje op 27-01-2023 23:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 22:16
Aangezien ik weer van baan ben gewisseld maar even een update:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: MBO gamedeveloper
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Amersfoort

2. Wat doe je:
• Functie: systeembeheerder
• Werkgever/branche: IT dienstverlener
• (Werk) Locatie(s): Amersfoort en klanten
• Reistijd: 5 minuten enkele reis
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3100
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc:
• Dertiende/veertiende maand: helaas
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €40.176

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: weet ik niet precies een deel van de pensioengrondslag
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: abn pensioenfonds
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 22:16
danny66000 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:30:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: Systeem beheerder MBO 4
• Certificering: ITIL v4, MS900, AZ900, MTA 98-349, bezig met MD100
• Werkervaring: 2 maanden + 2 jaar stage
• (Woon) Locatie: Leusden

2. Wat doe je:
• Functie: Servicedesk medewerker
• Werkgever/branche:Detachering
• (Werk) Locatie(s): Nieuwegein
• Reistijd: ~25 minuten enkele reis met de auto
• Werkdruk: laag, zo nu en dan wat drukker

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €1900
• Vakantiegeld: €1402
• Bonus, toeslagen, etc: //
• Dertiende/veertiende maand: //
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €24.202

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Een keer navragen.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: StiPP
• Mobiliteit per jaar: €0,19/km = €2908 per jaar
• Overige: //
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €27.110 incl. reiskosten

Momenteel bij een opdracht via mijn detacheerder waar ik de werkzaamheden niet heel geweldig vindt. De ervaring van een servicedesk is natuurlijk fijn maar de werkzaamheden op zich spreken mij niet zo aan (eigen softwarepakket). Wel al een paar certificaten weten te behalen overigens en nu ben ik benieuwd of ik ook te snel 'ja' heb gezegd tegen €1900 bruto en/of er verbetering in zit.
De secundaire voorwaarden zijn ook niet erg denderend.

Ik wordt ook wekelijks uitbetaald wat ik persoonlijk niet fijn vindt. Nu ben ik een beetje voorzichtig met klagen over de huidige opdracht omdat ze verder ook niets anders hebben vanwege Corona...
Denk dat er zeker verbetering inzit. Detachering betaald meestal juist meer toch? is hier niet aan te zien(no offence) toen ik van mbo gamedevelopment en geen ervaring had met it(wel met windows maar geen ad,switches enzo) had ik al 2100 per maand. Ik heb nu 1 fundamentals certificaat en zit op €3100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
Bepaalde info heb ik zo ff niet bij de hand dus leeg gelaten

Members only:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:54
assje schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:16:
Ok maar dat zijn wel zeer specifieke functies zonder klantcontact of wat voor andere taak dan ook waar buiten projectdeadlines tijdsdruk achter zit. Ik kan zelf meer functies bedenken waar dit wél relevant is dan waar het niet relevant is.

Ik heb persoonlijk wel echt een broertje dood aan mensen die tijdens een gesprek zenuwachtig op een stoel beginnen te schuiven en op hun horloge beginnen te kijken omdat het tijd xx:xx is. Kijk als je de kinderen van school moet halen alle begrip maar puur om "de tijd" vind ik iets anders, ook als een paar minuten uitloop/variatie persé gecompenseerd moet worden. Met zo'n houdig krijg ik de nijging met een stopwatch bij de WC te gaan staan of een telling bij te gaan houden van aantal koppen koffie :P
Ik ben afhankelijk van het OV. Bij gesprekken met mensen "van buiten" kijk ik niet naar de klok, maar intern ga ik op het moment dat ik weg ga. Een halve minuut te laat vertrekken kan voor mij resulteren in bijna een half uur later thuis aankomen. En dat kan dus best betekenen dat als iemand 5 minuten voordat ik weg moet komt met een verhaal, ik dit afkap en verzoek morgen te doen*. Want die collega stapt 2 minuten later in zijn auto en is 2 minuten later thuis, ik stap 2 minuten later de deur uit, heb daardoor mijn rechtstreekse verbinding gemist, moet met de langzamere verbinding naar huis en ben dus fors later daadwerkelijk thuis (afhankelijk van het moment in het uur kan dat oplopen tot zo'n 25 minuten).

Zelfde als wanneer het mijn beurt is om af te sluiten. Dan eis ik van mijn collega's dat ze op tijd klaar zijn, kondig om een uur of 4 al aan dat ze op tijd klaar moeten zijn en ga ik kwart voor 5 aankondigen dat ze nog enkele minuten hebben. Bevalt het je niet? Sluit je zelf maar af. Geen sleutel bij je? Dan stop je als ik het zeg. Alle ramen en deuren controleren kost gewoon 5 minuten en ik moet om 2 over 5 weg zijn, anders ben ik flink later thuis.

* Het zijn natuurlijk ook altijd dezelfde mensen die dit doen, niet alleen bij mij maar ook bij anderen, en die dit consequent niet doen. Alsof ze een alarm hebben: "kwartier voor werktijd, tijd om mensen lastig te vallen met lange verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 08:23
Resultaat is 3550 geworden plus een paar extra vakantiedagen, 25 vrij te plannen en alle verplichte zijn 'extra'. Net mijn eerste werkweek er op zitten. Helaas lijkt dit voor mijn regio (Zwolle) wel zo'n beetje marktconform te zijn.

Verder wel tevreden met de stap. Net/luxe kantoor, goedkope uitgebreide gezonde lunch, en opdrachten lijken ook wel tof.
Wel met de belofte dat er bij een positieve beoordeling misschien nog een plusje in zit.. Maar daar ben ik altijd een beetje skeptisch over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
thegve schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:52:
[...]

Resultaat is 3550 geworden plus een paar extra vakantiedagen, 25 vrij te plannen en alle verplichte zijn 'extra'. Net mijn eerste werkweek er op zitten. Helaas lijkt dit voor mijn regio (Zwolle) wel zo'n beetje marktconform te zijn.

Verder wel tevreden met de stap. Net/luxe kantoor, goedkope uitgebreide gezonde lunch, en opdrachten lijken ook wel tof.
Wel met de belofte dat er bij een positieve beoordeling misschien nog een plusje in zit.. Maar daar ben ik altijd een beetje skeptisch over.
650 meer dan je vorige baan is niet onaardig, dus mag je denk ik best tevreden mee zijn :)

Bij wat je zegt in de laatste 2 zinnen zou ik wel oppassen: 'bij positieve beoordeling misschien nog een plusje in zit' klinkt als een belofte van niks, en je zegt zelf ook sceptisch te zijn. Ik zou daar heel duidelijk in zijn: als je aan de eisen voldoet, dan wil je x erbij. Niks 'misschien'. Een jaarlijkse verhoging bij goed presteren, zeker in het werk wat jij doet, is heel normaal.

The devil is in the details.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Pizza_Boom schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 01:45:
[...]
Ik ben afhankelijk van het OV. Bij gesprekken met mensen "van buiten" kijk ik niet naar de klok, maar intern ga ik op het moment dat ik weg ga. Een halve minuut te laat vertrekken kan voor mij resulteren in bijna een half uur later thuis aankomen. En dat kan dus best betekenen dat als iemand 5 minuten voordat ik weg moet komt met een verhaal, ik dit afkap en verzoek morgen te doen*. Want die collega stapt 2 minuten later in zijn auto en is 2 minuten later thuis, ik stap 2 minuten later de deur uit, heb daardoor mijn rechtstreekse verbinding gemist, moet met de langzamere verbinding naar huis en ben dus fors later daadwerkelijk thuis (afhankelijk van het moment in het uur kan dat oplopen tot zo'n 25 minuten).

Zelfde als wanneer het mijn beurt is om af te sluiten. Dan eis ik van mijn collega's dat ze op tijd klaar zijn, kondig om een uur of 4 al aan dat ze op tijd klaar moeten zijn en ga ik kwart voor 5 aankondigen dat ze nog enkele minuten hebben. Bevalt het je niet? Sluit je zelf maar af. Geen sleutel bij je? Dan stop je als ik het zeg. Alle ramen en deuren controleren kost gewoon 5 minuten en ik moet om 2 over 5 weg zijn, anders ben ik flink later thuis.

* Het zijn natuurlijk ook altijd dezelfde mensen die dit doen, niet alleen bij mij maar ook bij anderen, en die dit consequent niet doen. Alsof ze een alarm hebben: "kwartier voor werktijd, tijd om mensen lastig te vallen met lange verhalen.
offtopic:
Nofi, maar ik zou dit niet pikken van je. Ik snap dat de vertrektijd impact heeft op je aankomstttijd, maar het feit dat jij jezelf afhankelijk meent te noemen van het OV gaat er bij mij niet in. Genoeg andere mogelijkheden lijkt me, dus je kiest er zelf voor. Das prima, maar dan ben jij ook degene die de consequenties daarvan draagt. En moet je niet in de slachtofferrol van afhankelijkheid duiken en de consequenties vervolgens op je collegas afwikkelen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
The Eagle schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 18:03:
[...]

offtopic:
Nofi, maar ik zou dit niet pikken van je. Ik snap dat de vertrektijd impact heeft op je aankomstttijd, maar het feit dat jij jezelf afhankelijk meent te noemen van het OV gaat er bij mij niet in. Genoeg andere mogelijkheden lijkt me, dus je kiest er zelf voor. Das prima, maar dan ben jij ook degene die de consequenties daarvan draagt. En moet je niet in de slachtofferrol van afhankelijkheid duiken en de consequenties vervolgens op je collegas afwikkelen.
Uiteindelijk is het cruciaal dat je duidelijk communiceert wat voor iedere partij zo ideaal mogelijk werkt. Als iemand om tijdstip X weg wil is dat natuurlijk zijn/haar goed recht zolang dat binnen de bedrijfspolicies valt. Het is daarbij irrelevant of je kinderen van school moet ophalen, een ziek iemand moet verzorgen of omdat het beter aansluit met betrekking tot je reis naar huis.

het probleem bij dit soort gevallen - zoals @Pizza_Boom ook aangeeft - is dat men klaarblijkelijk geen waarde hecht aan de redelijke kaders die men stelt. 5 minuten voor eindtijd komen met een vraag kan mijn inziens dan ook prima de volgende dag gedaan worden (waarbij ik ook kan begrijpen dat @Pizza_Boom daar niet zo hard in is indien het echt niet kan wachten)

Communicatie is van essentieel belang en wederzijds respect hoort daar bij, en ja, met collega's die consequent over de grens gaan moet je soms star zijn.
Pagina: 1 ... 64 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.