XFlame schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:51:
€250,- boven het minimum loon vind je acceptabel? Ik snap niet hoe je daar op kan leven.
Krijg je wel voldoende leermomenten / cursussen aangeboden? Is er een studiecoördinator? Is er een functiehuis zodat je weet waar je naartoe kan groeien?
Zie voor dat eerste mijn reactie hieronder.
Echt leermomenten of cursussen zijn er niet nee. Wel mogelijkheid tot BHV-cursus over een jaartje ongeveer (levert ook een kleine bonus op bovenop mijn salaris), maar verder... ik ben maar ICT-medewerker. Doorgroeien kan alleen als je op het hoofdkantoor zou willen werken. Maar voor mij is dit qua afstand niet reëel. Op de eigen afdeling heb je qua ICT één Medewerker ICT, en daar moet men het mee doen. Applicatie- en netwerkbeheerders zitten op het hoofdkantoor.
Ik heb overigens wel de mogelijkheid om lessen in koken te volgen (ik werk namelijk op De Rooi Pannen, een horecaschool), maar dat staat geheel los van mijn arbeidsvoorwaarden; ik kan gewoon aan een collega vragen of die mij wat wil leren bijvoorbeeld. En verder probeer ik op eigen houtje gewoon mijn kennis bij te spijkeren.
wheel schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:05:
[...]
Ik weet niet, maar ik zie niet echt een significante verbetering (vakantiedagen buiten beschouwing gelaten). Werk je 0,8 FTE (32 van de
40 uur)?
Paar dingen die me opvallen:
• Je bruto-salaris is niet ingevuld. Je package is niet ingevuld. De absolute pensioenbijdrage van de werkgever is niet ingevuld.
• Je hebt het over een 13e maand, maar het gaat 'slechts' om 8%. Dat is geen volwaardige 13e maand (al scheelt het niet veel meer tegenwoordig).
• Je hebt het ook over een 14e maand. Het gaat om een extra eindejaarsuitkering die niet salaris-afhankelijk is maar absoluut gemaximeerd. Dit komt niet in de buurt bij een volledig maandsalaris.
Snap niet dat je hier content mee bent eigenlijk
Wat was voor jou de reden om de laatste 2 jaar niet af te maken? Dan had je met evenveel werkervaring als nu wellicht bijna het dubbele verdiend
Ik werk inderdaad FTE 0,8.
Dat ik mijn package niet ingevuld heb is omdat ik geen zin had om te gaan zitten rekenen.

Bovendien geeft mijn salarisstrook een heel ander bedrag aan dan waar ik op uitkom, waardoor ik het lastig vind om te stellen wat nu mijn werkelijke package is. Dan laat ik het liever hierbij.
EJU en EJU OOP vallen alsnog onder een 13e en 14e maand, zo wordt dat ook binnen de gebouwen van mijn werk omschreven. Dat de bedragen niet gelijk zijn aan het maandloon is in dat opzicht dan ook niet echt relevant. Maar ik snap je punt.
Ik wil zeker niet stellen dat ik echt ultra-enthousiast ben over wat ik verdien. Maar je moet niet alleen kijken naar wat ik per maand verdien, of zelfs naar wat mijn secundaire arbeidsvoorwaarden zijn. Je moet ook kijken naar wat ik in mijn dagelijks leven spendeer en de lasten die ik draag. Vanuit dat perspectief gezien verdien ik niet weinig. Zeker omdat, zoals BigSmurf al stelde, ik 'maar' een all-round ICT-medewerker ben op het VO. Ik verdien niet meer of minder dan iemand met een soortgelijke functie binnen dezelfde sector.
En laat ik nogmaals niet vergeten: ik werk 32 uur p/w. Zou ik 40 uur werken (en als dat zou mogen had ik het in een oogwenk gedaan) dan verdiende ik nu €1997 bruto p/m. Natuurlijk is het jammer dat ik niet meer uren mag maken, maar doordat ik uren overhoud heb ik ook weer tijd voor andere bezigheden die in mijn ogen echt voor de nodige balans in mijn leven zorgen; ik ben buiten mijn arbeidstijden namelijk nog vicevoorzitter bij een belangenorganisatie (voor doven en slechthorenden) én bestuurslid bij een lokale politieke partij. En mijn sociale leven? Dat is bij die belangenorganisatie, al mijn vrienden zitten daar ook bij namelijk.
Die vrije tijd die ik overhoud, maar ook het plezier in mijn werk, zijn wat mij betreft wel de belangrijkste pijlers voor een succesvol leven. Daar zal vast niet iedereen het mee eens zijn, en dat is prima. Maar ik hoef geen €100k p/j te verdienen als ik daarvoor bijvoorbeeld mijn sociale leven zou moeten inleveren. Zolang ik rondkom en ook nog wekelijks lekker op het terrasje kan zitten met dit weer ben ik tevreden.
Neemt overigens niet weg dat ik in de toekomst vast en zeker wel een baan zal vinden waarbij ik wel 40 uur werk, maar daar denk ik momenteel totaal niet aan. Ik wil graag wat nuttige ervaring opdoen, zeker met de steeds strengere eisen qua ervaring bij veel bedrijven. Vaak gaat dat ook nog eens gepaard met allerlei andere eisen waar ik momenteel toch nog niet aan voldoe (in bezit van CCNA, MCSA, ITIL etc. etc.).
Tot zover mijn pleidooi.