Mwah, depends. Ik neem aan dat niet iedereen een sleutel heeft en dient af te sluiten. Ik neem ook aan dat @Pizza_Boom dus ook wat meer geld verdient dan menig ander. Maar dit is ook zo'n typerend heilig huisje in aanbouw, en daar heb ik een broertje dood aan.Napo schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 18:10:
[...]
Uiteindelijk is het cruciaal dat je duidelijk communiceert wat voor iedere partij zo ideaal mogelijk werkt. Als iemand om tijdstip X weg wil is dat natuurlijk zijn/haar goed recht zolang dat binnen de bedrijfspolicies valt. Het is daarbij irrelevant of je kinderen van school moet ophalen, een ziek iemand moet verzorgen of omdat het beter aansluit met betrekking tot je reis naar huis.
het probleem bij dit soort gevallen - zoals @Pizza_Boom ook aangeeft - is dat men klaarblijkelijk geen waarde hecht aan de redelijke kaders die men stelt. 5 minuten voor eindtijd komen met een vraag kan mijn inziens dan ook prima de volgende dag gedaan worden (waarbij ik ook kan begrijpen dat @Pizza_Boom daar niet zo hard in is indien het echt niet kan wachten)
Communicatie is van essentieel belang en wederzijds respect hoort daar bij, en ja, met collega's die consequent over de grens gaan moet je soms star zijn.
Leuk... Maar wij werken allemaal tot 5. Dat is onze standaard werktijd. Een enkeling uitgezonderd, die andere tijden (in overleg) heeft mogen kiezen. Jij zou niet pikken als ik je af kap... Ik pik niet dat jij met een lang verhaal komt enkele minuten voordat ik weg moet. Ik ben zo'n 9 uur per dag op mijn werk aanwezig. Daarvan is een klein deel pauze, maar als ik gebeld word o.i.d. ben ik dan ook gewoon bezig. En dan moet jij de tijd buiten die 9 uur per dag gebruiken om een of ander onbelangrijk verhaal te houden. Als je namelijk vraagt of het morgen kan, dan komt het meestal niet meer, zo belangrijk is het.The Eagle schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 18:03:
[...]
offtopic:
Nofi, maar ik zou dit niet pikken van je. Ik snap dat de vertrektijd impact heeft op je aankomstttijd, maar het feit dat jij jezelf afhankelijk meent te noemen van het OV gaat er bij mij niet in. Genoeg andere mogelijkheden lijkt me, dus je kiest er zelf voor. Das prima, maar dan ben jij ook degene die de consequenties daarvan draagt. En moet je niet in de slachtofferrol van afhankelijkheid duiken en de consequenties vervolgens op je collegas afwikkelen.
Ik ben per week een werkdag (!) langer onderweg door het OV dan als ik met de auto zou gaan. Denk je niet dat als dat een reële optie was geweest, ik die niet allang genomen had? Dan had ik ook niet zo stringent in mijn eindtijden gezeten. Sterker nog, in een van mijn contracten heeft een bepaling gezeten dat ik het met het OV moest komen. Dus nee, dat is niet mijn vrije keuze geweest en een werkdag per week is erg lang, maar dat is een andere discussie.
Thanks. Het zijn altijd dezelfden die het doen en dat is 99 van de 100 keer een verhaal wat niet zo belangrijk is (anders was het wel eerder gekomen) en vaak daarna helemaal niet meer komt (zo belangrijk was het dus).Napo schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 18:10:
Uiteindelijk is het cruciaal dat je duidelijk communiceert wat voor iedere partij zo ideaal mogelijk werkt. Als iemand om tijdstip X weg wil is dat natuurlijk zijn/haar goed recht zolang dat binnen de bedrijfspolicies valt. Het is daarbij irrelevant of je kinderen van school moet ophalen, een ziek iemand moet verzorgen of omdat het beter aansluit met betrekking tot je reis naar huis.
het probleem bij dit soort gevallen - zoals @Pizza_Boom ook aangeeft - is dat men klaarblijkelijk geen waarde hecht aan de redelijke kaders die men stelt. 5 minuten voor eindtijd komen met een vraag kan mijn inziens dan ook prima de volgende dag gedaan worden (waarbij ik ook kan begrijpen dat @Pizza_Boom daar niet zo hard in is indien het echt niet kan wachten)
Communicatie is van essentieel belang en wederzijds respect hoort daar bij, en ja, met collega's die consequent over de grens gaan moet je soms star zijn.
Als de nood aan de man is, blijf ik echt wel langer. Als een klant aan de telefoon hangt, kap ik die niet af. Als er iets perse af moet die dag, laat ik het ook niet vallen (en kap ik dus ook datzelfde lulverhaal weer af, prioriteiten stellen).
Hahahaha... NEE.FlowSnake schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 18:46:
Mwah, depends. Ik neem aan dat niet iedereen een sleutel heeft en dient af te sluiten. Ik neem ook aan dat @Pizza_Boom dus ook wat meer geld verdient dan menig ander. Maar dit is ook zo'n typerend heilig huisje in aanbouw, en daar heb ik een broertje dood aan.
Pizza_Boom in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)"
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Heilig huisje of niet, iemand die later mag beginnen val je toch ook niet al om 9 uur lastig, terwijl diegene pas om 10 uur of half 11 begint? Waarom val je dan iemand die gewoon om 5 uur naar huis wil en met een slechte verbinding zit, wel lastig om 5 uur?
Vooropgesteld: ik heb het idee dat je je een beetje aangevallen voelt door mijn post. Mocht dat zo zijn: het was mijn persoonlijke insteek en niet als verwijt bedoeld, en mea culpa
Bedrijf van 9 tot 5 snap ik. Heerlijk ouderwets als je het mij vraagt. Ik kom en ga zelf al jaren wanneer ik wil, en zolang ik mijn werk goed doe en op tijd oplever is iedereen blij. Jij werkt zo te horen op aanwezigheidsplicht. Als dat bij je past en je het fijn vindt, prima. Ik zou het zelf echt al jaren niet meer kunnen,
Nu wel oprecht benieuwd trouwens wat er zo blokkerend is dat je met het OV moet. Maar dat gaat echt offtopic dan, dus ik stel voor dat we dan op DM overgaan ofzo.
Bedrijf van 9 tot 5 snap ik. Heerlijk ouderwets als je het mij vraagt. Ik kom en ga zelf al jaren wanneer ik wil, en zolang ik mijn werk goed doe en op tijd oplever is iedereen blij. Jij werkt zo te horen op aanwezigheidsplicht. Als dat bij je past en je het fijn vindt, prima. Ik zou het zelf echt al jaren niet meer kunnen,
Nu wel oprecht benieuwd trouwens wat er zo blokkerend is dat je met het OV moet. Maar dat gaat echt offtopic dan, dus ik stel voor dat we dan op DM overgaan ofzo.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
@Pizza_Boom duidelijk, nee, dan zou ik het zo laten inderdaad, raar beleid.
-
[ Voor 100% gewijzigd door MegaMagnetron op 06-10-2020 15:12 ]
Nou toch nog even de stoute schoenen aangetrokken en het "probleem" besproken, ze betalen het meeste weg. Moet alleen nog een heel klein deel zelf betalen (rond de €700)... netjes opgelost dus
als Ex lot-genoot uit de detachering: prima startersloon. ik begon met 1650.danny66000 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:30:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: Systeem beheerder MBO 4
• Certificering: ITIL v4, MS900, AZ900, MTA 98-349, bezig met MD100
• Werkervaring: 2 maanden + 2 jaar stage
• (Woon) Locatie: Leusden
2. Wat doe je:
• Functie: Servicedesk medewerker
• Werkgever/branche:Detachering
• (Werk) Locatie(s): Nieuwegein
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: ~25 minuten enkele reis met de auto
• Werkdruk: laag, zo nu en dan wat drukker
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €1900
• Vakantiegeld: €1402
• Bonus, toeslagen, etc: //
• Dertiende/veertiende maand: //
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €24.202
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Een keer navragen.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: StiPP
• Mobiliteit per jaar: €0,19/km = €2908 per jaar
• Overige: //
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €27.110 incl. reiskosten
Momenteel bij een opdracht via mijn detacheerder waar ik de werkzaamheden niet heel geweldig vindt. De ervaring van een servicedesk is natuurlijk fijn maar de werkzaamheden op zich spreken mij niet zo aan (eigen softwarepakket). Wel al een paar certificaten weten te behalen overigens en nu ben ik benieuwd of ik ook te snel 'ja' heb gezegd tegen €1900 bruto en/of er verbetering in zit.
De secundaire voorwaarden zijn ook niet erg denderend.
Ik wordt ook wekelijks uitbetaald wat ik persoonlijk niet fijn vindt. Nu ben ik een beetje voorzichtig met klagen over de huidige opdracht omdat ze verder ook niets anders hebben vanwege Corona...
mijn ervaring is dat 1 a 2 jaar detachering interessant is, maar dan puur voor de werkervaring. daarna heel snel gewoon rechtstreeks bij een bedrijf aan de slag.
in mijn ervaring zal een detacheerder er alles aan doen om je zo min mogelijk te betalen, want elke cent naar jou is niet een cent naar het bedrijf, houdt dit dus altijd in je achterhoofd.
dit gaat beetje raar klinken maar ga jezelf zien als een product. een "blij product" levert beter werk op dan een "niet-blij product", praat ook met deze gedachtegang met je leidinggevende van de detacheerder. wanneer jij merkt dat je het niet naar je zin hebt, geef dit dan aan. kijk wat de mogelijkheden zijn en wat er mogelijk gedaan kan worden om je weer blij te maken, iedereen heeft daar namelijk profijt van. en als ze niets kunnen doen dan weet je dat je klaar bent bij die werkgever.
laat je verder trouwens niet paaien met dingen als prive rijden met lease auto's. hoewel interessant binden dat soort voorwaarden je ook aan het bedrijf. want geen werk is geen auto, dit maakt je minder flexibel.
Who are we to question why the chicken crosses the road?
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: B.Sc in Computer Engineering
• Werkervaring: 3.5 years
• (Woon) Locatie: Amsterdam
2. Wat doe je:
• Functie: Software Engineer
• Werkgever/branche: Finance/Private Banking
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Aantal vakantiedagen*: 27
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: 20 min
• Werkdruk: Regular
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4300
• Vakantiegeld: € 4128
• Bonus, toeslagen, etc: € -
• Dertiende/veertiende maand: € 4300
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 60027
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € don't know specifically
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: don't know specifically
• Mobiliteit per jaar € 600
• Overige: Company laptop, mobile phone
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 60627
I would like to make contribution, sorry that my Dutch is limited.
• Leeftijd: 28
• Opleiding: B.Sc in Computer Engineering
• Werkervaring: 3.5 years
• (Woon) Locatie: Amsterdam
2. Wat doe je:
• Functie: Software Engineer
• Werkgever/branche: Finance/Private Banking
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Aantal vakantiedagen*: 27
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: 20 min
• Werkdruk: Regular
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4300
• Vakantiegeld: € 4128
• Bonus, toeslagen, etc: € -
• Dertiende/veertiende maand: € 4300
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 60027
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € don't know specifically
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: don't know specifically
• Mobiliteit per jaar € 600
• Overige: Company laptop, mobile phone
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 60627
I would like to make contribution, sorry that my Dutch is limited.
Ik vind je salaris prima voor je opleidingsniveau, ervaring en het feit dat je beschrijft dat je niet beschikt over certificeringen. Stem eens met je werkgever af of je een paar cursussen mag volgen en wat dit zal doen qua salaris.JustinoFTW schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:40:
***members only***
Als ik zo de verschillende jaarinkomens zie, doe ik toch wat fout.
Ik denk dat je prima zit. 1900 is niet heel veel, maar het is ook niet heel gek. Ik denk wel dat je zelf moet aansturen om certificaten te gaan halen. Waarschijnlijk met 2a3 certificaten en 2 jaar verder kan je om je heen kijken en kan je financieel een grote stap maken.danny66000 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:30:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: Systeem beheerder MBO 4
• Certificering: ITIL v4, MS900, AZ900, MTA 98-349, bezig met MD100
• Werkervaring: 2 maanden + 2 jaar stage
• (Woon) Locatie: Leusden
2. Wat doe je:
• Functie: Servicedesk medewerker
• Werkgever/branche:Detachering
• (Werk) Locatie(s): Nieuwegein
• Reistijd: ~25 minuten enkele reis met de auto
• Werkdruk: laag, zo nu en dan wat drukker
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €1900
• Vakantiegeld: €1402
• Bonus, toeslagen, etc: //
• Dertiende/veertiende maand: //
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €24.202
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Een keer navragen.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: StiPP
• Mobiliteit per jaar: €0,19/km = €2908 per jaar
• Overige: //
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €27.110 incl. reiskosten
Momenteel bij een opdracht via mijn detacheerder waar ik de werkzaamheden niet heel geweldig vindt. De ervaring van een servicedesk is natuurlijk fijn maar de werkzaamheden op zich spreken mij niet zo aan (eigen softwarepakket). Wel al een paar certificaten weten te behalen overigens en nu ben ik benieuwd of ik ook te snel 'ja' heb gezegd tegen €1900 bruto en/of er verbetering in zit.
De secundaire voorwaarden zijn ook niet erg denderend.
Ik wordt ook wekelijks uitbetaald wat ik persoonlijk niet fijn vindt. Nu ben ik een beetje voorzichtig met klagen over de huidige opdracht omdat ze verder ook niets anders hebben vanwege Corona...
Waarschijnlijk niet, maar het komt voor dat je na een jaar of 2 een grote stap kan maken bij je huidige werkgeven. Maar ik denk dat je in de huidige IT markt meer gaat verdienen door ergens anders heen te gaan.
Ik ben zelf inderdaad een beetje aan het rondkijken, maar heb echt geen idee waar ik zelf heen wil. Aangezien wij hier momenteel aardig met hardware aan het veranderen zijn maakt dat de keuze op dit moment niet veel makkelijker. Ben van plan om volgende week sowieso even te gaan zitten met de werkgever, dus ik neem het mooi even mee.Orangelights23 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:04:
[...]
Ik vind je salaris prima voor je opleidingsniveau, ervaring en het feit dat je beschrijft dat je niet beschikt over certificeringen. Stem eens met je werkgever af of je een paar cursussen mag volgen en wat dit zal doen qua salaris.
5120Wp Oost/West - PV Output
Ik blijf het vrij weinig vinden. Je hebt een paar certiicaten. Ik heb er 1 en verdien 62% meer.JustinoFTW schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:58:
[...]
Ik ben zelf inderdaad een beetje aan het rondkijken, maar heb echt geen idee waar ik zelf heen wil. Aangezien wij hier momenteel aardig met hardware aan het veranderen zijn maakt dat de keuze op dit moment niet veel makkelijker. Ben van plan om volgende week sowieso even te gaan zitten met de werkgever, dus ik neem het mooi even mee.
Ik vind het ook te weinig, want die certificaten laten wel zien dat het hier gaat om een gemotiveerde ICT'er die druk bezig is om zichzelf te verbeteren. Alleen jou loon is wel riant voor de opleiding, werkervaring en certificaten. Dus laten we zeggen dat jij gewoon geluk hebt met een werkgever die dat wilt betalen.sgouman schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:57:
[...]
Ik blijf het vrij weinig vinden. Je hebt een paar certiicaten. Ik heb er 1 en verdien 62% meer.
Ik heb ook 10 certificaten die relevant zijn, maar verdien bijvoorbeeld ook niet 50% meer dan jij
Nee klopt, Ik verdiende toen ik begon 2000 naar 2770 en nu dus naar 3100. Ik heb inderdaad aardig geluk denk ik. Vooral de sprong van 2000 naar 2770 is fijn geweest.Zenix schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:49:
[...]
Ik vind het ook te weinig, want die certificaten laten wel zien dat het hier gaat om een gemotiveerde ICT'er die druk bezig is om zichzelf te verbeteren. Alleen jou loon is wel riant voor de opleiding, werkervaring en certificaten. Dus laten we zeggen dat jij gewoon geluk hebt met een werkgever die dat wilt betalen.
Ik heb ook 10 certificaten die relevant zijn, maar verdien bijvoorbeeld ook niet 50% meer dan jij
Members only:
Inloggen
Het is sowieso lastig vergelijken. Enkel de feiten van het lijstje laten 1 ding zien maar niet zo zeer de persoon. Daarnaast speelt (of eerder het gebrek aan) de werkgeverswisseling mee. Daarnaast moeten we niet vergeten dat dit topic niet zo heel representatief is voor de gehele werkelijkheid. Je ziet hier veel uitschieters naar boven en onder maar de gemiddelde inkomens zijn wat minder zichtbaar.sgouman schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:01:
[...]
Nee klopt, Ik verdiende toen ik begon 2000 naar 2770 en nu dus naar 3100. Ik heb inderdaad aardig geluk denk ik. Vooral de sprong van 2000 naar 2770 is fijn geweest.
Daarbij geen waardeoordeel over het staatje van @JustinoFTW
Members only:
Inloggen
Hoewel niet helemaal relevant vanwege de woonplaats, wil ik hem hier toch even neerzetten daar er altijd wel mensen nieuwsgierig zijn naar functies buiten de grenzen:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 36
• Opleiding: TSO (België) Elektriciteit - Elektronica, Avondschool Netwerkbeheerder
• Werkervaring: Als technicus elektronica van de werkvloer geplukt, eerst voor administrie en zo doorgerold rond 2010 naar polyvalent IT medewerker bij een overheidsbedrijf. Daarna een korte stint als systeembeheerder geoutsourced door een kleine firma om uiteindelijk bij mijn huidige werkgever te belanden als second level support in Brussel.
• (Woon) Locatie: Dubai
2. Wat doe je:
• Functie: Office IT Manager
• Werkgever/branche: internationaal advocatenkantoor
• (Werk) Locatie(s): Dubai - DIFC
• Gewerkte uren/week: minimaal 40
• Reistijd: straat oversteken
• Werkdruk: zeer laag
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €6667
• Vakantiegeld: €0
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €80 000
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 5.83% van loon
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: pensioenfonds
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige: 50USD per maand bijdrage voor mobiele telefonie kosten, 200USD om de 2 jaar voor aankoop mobiele telefoon.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~€85000
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 36
• Opleiding: TSO (België) Elektriciteit - Elektronica, Avondschool Netwerkbeheerder
• Werkervaring: Als technicus elektronica van de werkvloer geplukt, eerst voor administrie en zo doorgerold rond 2010 naar polyvalent IT medewerker bij een overheidsbedrijf. Daarna een korte stint als systeembeheerder geoutsourced door een kleine firma om uiteindelijk bij mijn huidige werkgever te belanden als second level support in Brussel.
2. Wat doe je:
• Functie: Office IT Manager
• Werkgever/branche: internationaal advocatenkantoor
• (Werk) Locatie(s): Dubai - DIFC
• Gewerkte uren/week: minimaal 40
• Werkdruk: zeer laag
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €6667
• Vakantiegeld: €0
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €80 000
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 5.83% van loon
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: pensioenfonds
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige: 50USD per maand bijdrage voor mobiele telefonie kosten, 200USD om de 2 jaar voor aankoop mobiele telefoon.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~€85000
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Je support in Brussel, maar woont in Dubai?
Weer een salarisverhoging gehad. Secundaire voorwaarden zijn matig, maar het salaris is goed. Al met al tevreden!
De werkzaamheden zijn erg divers. Azure solutions ontwerpen, implementeren en onderhouden. Daarnaast veel vrijheid. En tegenwoordig mag je thuiswerken. Ik verwacht dat de optie om thuis te gaan werken na Corona blijft. Voor mij persoonlijk een dikke plus.
De werkzaamheden zijn erg divers. Azure solutions ontwerpen, implementeren en onderhouden. Daarnaast veel vrijheid. En tegenwoordig mag je thuiswerken. Ik verwacht dat de optie om thuis te gaan werken na Corona blijft. Voor mij persoonlijk een dikke plus.
Members only:
Inloggen
Binnenkort eindelijk functioneringsgesprek en bijbehorende salarisonderhandelingen. Door Corona etc uitgesteld aangezien de branch aardig te verduren kreeg initieel. Salaris staat nu ongeveer 2 jaar stil.
Toen ik begon was het een aardig start salaris, alhoewel ik nu toch zie dat het achterloopt in de sector, helemaal qua secondaire arbeidsvoorwaarden. Ik zat zelf te denken om rond de 3500 uit te komen, als er qua secondaire voorwaarden niets veranderd. Wat denken jullie?
Toen ik begon was het een aardig start salaris, alhoewel ik nu toch zie dat het achterloopt in de sector, helemaal qua secondaire arbeidsvoorwaarden. Ik zat zelf te denken om rond de 3500 uit te komen, als er qua secondaire voorwaarden niets veranderd. Wat denken jullie?
Members only:
Inloggen
Denk dat 3500 minimaal is! Vooral in de Randstad, met jouw opleiding en werkervaring hoor je echt wel hoger te zitten dan je nu zit. Sowieso vind ik het altijd een beetje kwalijk wanneer een werkgever het salaris zo lang stil laat staan, vooral wanneer je net begint met werken. Vaak is een kleine verhoging iedere 6 maanden dan veel beter om je medewerkers aan boord te houden.Devilscomrade schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:44:
Binnenkort eindelijk functioneringsgesprek en bijbehorende salarisonderhandelingen. Door Corona etc uitgesteld aangezien de branch aardig te verduren kreeg initieel. Salaris staat nu ongeveer 2 jaar stil.
***members only***
Succes met het gesprek! Als ze moeilijk gaan doen kun je best een beetje rond gaan kijken. Soms helpt het om een ander aanbod te hebben om bij je huidige werkgever meer salaris te onderhandelen, mits ze natuurlijk tevreden zijn over je en je niet kwijt willen.
Met minder dan 3500 zou ik ook geen genoegen nemen. Vergeet ook je pensioen niet, dit is ook gewoon loon.Devilscomrade schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:44:
***members only***
Ik ben benieuwd of je wergever bereid is om een grote inhaalslag te maken.
Thanks voor de reactie. Het werk is leuk, klanten en de werksfeer zijn top, alleen heeft de werkgever een verkeerde zuinigheid IMO. Toevallig met een aantal collega's erover gehad en zij hadden hetzelfde beeld. Daarnaast willen ze mij niet kwijt hebben.. (in mijn beleving tenminsteoverwatch schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:00:
[...]
Denk dat 3500 minimaal is! Vooral in de Randstad, met jouw opleiding en werkervaring hoor je echt wel hoger te zitten dan je nu zit. Sowieso vind ik het altijd een beetje kwalijk wanneer een werkgever het salaris zo lang stil laat staan, vooral wanneer je net begint met werken. Vaak is een kleine verhoging iedere 6 maanden dan veel beter om je medewerkers aan boord te houden.
Succes met het gesprek! Als ze moeilijk gaan doen kun je best een beetje rond gaan kijken. Soms helpt het om een ander aanbod te hebben om bij je huidige werkgever meer salaris te onderhandelen, mits ze natuurlijk tevreden zijn over je en je niet kwijt willen.
Mocht het wat stuk lopen valt er altijd nog wel wat te vinden in regio Haarlem / Leiden / Den Haag. Eigenlijk is het een luxe vergeleken met vrienden die op zoek zijn met een CE diploma op zak. Bizar eigenlijk.
Zeker minimaal 3500. Vergeet niet dat je 10%-20% van je salaris 'hoort' te reserveren voor je eigen pensioen. Ik moet zelf ook mijn eigen pensioen regelen en ik zet 400 euro per maand apart hiervoor.Devilscomrade schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:44:
***members only***
Dat is ook mijn grootste struikelpunt, ik gooi op dit moment zelf 100,- p/m in een fonds. Ik ga niet zomaar genoegen nemen met <3500. Kwam er toevallig achter hoeveel sommige nieuwe werknemers, die via recruiters binnenkwamen, verdienen. Qua niveau zaten die zelfs onder mij, denk dat er wel ruimte is.retoohs schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:10:
[...]
Met minder dan 3500 zou ik ook geen genoegen nemen. Vergeet ook je pensioen niet, dit is ook gewoon loon.
Ik ben benieuwd of je wergever bereid is om een grote inhaalslag te maken.
Neen, de werkervaring bevat alle ervaring tot aan, maar uitgezonderd mijn huidige functie.Pizza_Boom schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:09:
Je support in Brussel, maar woont in Dubai?
Ah, vandaar.Blokker_1999 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:05:
[...]
Neen, de werkervaring bevat alle ervaring tot aan, maar uitgezonderd mijn huidige functie.
@Blokker_1999 inderdaad interessant om eens een invalshoek te krijgen van een functie in het buitenland en ander contintent.
Wat ik nog wel een beetje mis is de vergelijking met NL/BE qua vaste lasten. Je salaris ligt natuurlijk hoger dan dat je in NL of BE zou verdienen, maar hoeveel scheelt het echt onder aan de streep?
Wat ik nog wel een beetje mis is de vergelijking met NL/BE qua vaste lasten. Je salaris ligt natuurlijk hoger dan dat je in NL of BE zou verdienen, maar hoeveel scheelt het echt onder aan de streep?
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Als IT Manager moet je zo'n salaris ook wel in Nederland kunnen verdienen?RomeoJ schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:23:
Tegenwoordig is iedereen manager in de titel, dat zegt niets meer.Napo schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:26:
[...]
Als IT Manager moet je zo'n salaris ook wel in Nederland kunnen verdienen?
Ik werd namelijk afgeleid door het woord "office" er voor, waardoor ik automatisch een beetje uitging van een kantoorautomatiseringsfunctie. Goed dat dat ook misschien even verduidelijkt kan worden
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Fair enough, na lezen van de tekst klinkt het meer als tweede/derdelijn servicedesk dan dat het manager is (zonder laagdunkend te willen doen over servicedesk werk.)RomeoJ schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:28:
[...]
Tegenwoordig is iedereen manager in de titel, dat zegt niets meer.
Ik werd namelijk afgeleid door het woord "office" er voor, waardoor ik er automatisch een beetje uitging van een kantoorautomatiseringsfunctie. Goed dat dat ook misschien even verduidelijkt kan worden
Dat soort bedrijven hebben vaak ook een hoog verloop aan medewerkers. Het draait niet allemaal om geld, maar groeien in je salaris en verdienen wat je waard bent is wel heel belangrijk. Dat je collega's hetzelfde beeld hebben zou voor het bedrijf een indicatie moeten zijn dat ze hun medewerkers niet genoeg betalen.Devilscomrade schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:12:
[...]
Thanks voor de reactie. Het werk is leuk, klanten en de werksfeer zijn top, alleen heeft de werkgever een verkeerde zuinigheid IMO. Toevallig met een aantal collega's erover gehad en zij hadden hetzelfde beeld. Daarnaast willen ze mij niet kwijt hebben.. (in mijn beleving tenminste)
Mocht het wat stuk lopen valt er altijd nog wel wat te vinden in regio Haarlem / Leiden / Den Haag. Eigenlijk is het een luxe vergeleken met vrienden die op zoek zijn met een CE diploma op zak. Bizar eigenlijk.
Ja, met je opleiding en werkervaring heb je zeker een luxe positie! Ik heb zelf ook CE gedaan en ben via een traineeship de IT ingerold. Het vinden van een baan in de sales/marketing met 0-3 jaar werkervaring is zo lastig. Of je moet bij een callcenter gaan werken met de druk van targets. Voor mij een reden om de IT in te gaan haha
Je moet niet vergeten dat het genoemde inkomen vrij is van enige inkomstenbelasting. Cost of living is, over het algemeen, lager in Dubai - tenzij je alcoholist bentRomeoJ schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:23:
@Blokker_1999 inderdaad interessant om eens een invalshoek te krijgen van een functie in het buitenland en ander contintent.
De vaste lasten zijn een beetje wat je er zelf van maakt. De kosten in het dagelijkse leven zijn heel gelijkaardig aan wat je in BE/NL zou betalen, het enige verschil kan huisvesting zijn. Maar net zoals je in centrum Amsterdam veel meer betaald dan op het platteland heb je dat ook hier natuurlijk. Maar de grootste winst haal je natuurlijk uit het feit dat je bruto salaris ook gewoon je netto salaris is (mijn spaarboek heeft het geweten).RomeoJ schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:23:
De functie zelf houdt in dat ik verantwoordelijk ben voor alles wat met IT te maken heeft in onze kantoren in het Midden-Oosten. Dat gaat dan van first line support geven aan onze gebruikers hier, het beheren van relaties met onze IT leveranciers, het onderhouden en vervangen van apparatuur in ons datacenter (maar dat zijn projecten die beheerd worden op HQ natuurlijk), ... . Er zit dus een beetje van alles bij omdat ik de enige IT resource in de regio ben. En op de dode momenten zit ik niet alleen op Tweakers, maar help ik o.a. ook bij een team dat process automation doet.
Hoe ben je in Dubai terecht gekomen? Toevallig heb ik zelf recentelijk in een procedure gezeten voor een baan in Dubai, maar doordat ik kinderen en scholing erg duur is was mijn salaris eis (€10.000+) dusdanig dat ik het aflegde tegen een kandidaat zonder gezin. Nog steeds erg teleurgesteld dat het niet gelukt is, was een geweldige baan en een mooi avontuurl geweest.Blokker_1999 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:25:
[...]
De vaste lasten zijn een beetje wat je er zelf van maakt. De kosten in het dagelijkse leven zijn heel gelijkaardig aan wat je in BE/NL zou betalen, het enige verschil kan huisvesting zijn. Maar net zoals je in centrum Amsterdam veel meer betaald dan op het platteland heb je dat ook hier natuurlijk. Maar de grootste winst haal je natuurlijk uit het feit dat je bruto salaris ook gewoon je netto salaris is (mijn spaarboek heeft het geweten).
De functie zelf houdt in dat ik verantwoordelijk ben voor alles wat met IT te maken heeft in onze kantoren in het Midden-Oosten. Dat gaat dan van first line support geven aan onze gebruikers hier, het beheren van relaties met onze IT leveranciers, het onderhouden en vervangen van apparatuur in ons datacenter (maar dat zijn projecten die beheerd worden op HQ natuurlijk), ... . Er zit dus een beetje van alles bij omdat ik de enige IT resource in de regio ben. En op de dode momenten zit ik niet alleen op Tweakers, maar help ik o.a. ook bij een team dat process automation doet.
Als consultant ook.Napo schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:26:
[...]
Als IT Manager moet je zo'n salaris ook wel in Nederland kunnen verdienen?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Bij een buitentemperatuur van 43 graden een uitdaging genoegBlokker_1999 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @
[ Voor 18% gewijzigd door Uhuruburu op 13-08-2020 21:06 ]
Intern door kunnen schuiven binnen mijn huidige firma. Anders was ik ook nooit hier geraakt.Roper schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:18:
[...]
Hoe ben je in Dubai terecht gekomen? Toevallig heb ik zelf recentelijk in een procedure gezeten voor een baan in Dubai, maar doordat ik kinderen en scholing erg duur is was mijn salaris eis (€10.000+) dusdanig dat ik het aflegde tegen een kandidaat zonder gezin. Nog steeds erg teleurgesteld dat het niet gelukt is, was een geweldige baan en een mooi avontuurl geweest.
Is nog net te doen. Als ik evenwel 's avonds beslis om naar de Dubai Mall te wandelen (ongeveer 2km), dan is dat natuurlijk een ander verhaal. Dan kan ik mijn hemd zowat uitwringen.Uhuruburu schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 21:04:
[...]
Bij een buitentemperatuur van 43 graden een uitdaging genoeg![]()
Sinds begin dit jaar voor het eerst in dienst bij een werkgever (bijbaantjes tijdens studie niet meegerekend), hiervoor 10 jaar een bedrijf gehad in zakelijk vervoer met ongeveer 15 FTE's in dienst en +/-10 contractors. Voor multinationals, farmaceutische bedrijven etc verzorgden wij al het vervoer. Enorme switch, vind ik zelf, en vond het ook lastig om te onderhandelen over salaris. Sommige mensen kunnen niet helemaal waarderen wat het betekent om een eigen bedrijf te hebben gehad en hoe je zoiets naderhand inschat qua salariëring.
Ik heb 2 maanden voor de lockdown mijn aandeel in het bedrijf verkocht, en een maand voor de lockdown zat mijn proeftijd er op. Sindsdien ligt het bedrijf wat ik heb verkocht op zijn gat met nog geen 5% van de normale omzet. Ontzettend veel geluk gehad, maar het doet wel soort van "pijn" omdat ik het bedrijf zelf van de grond heb opgebouwd. Anyway:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: HBO Bedrijfscommunicatie
• Werkervaring: Half jaar huidige werkgever, hiervoor 10 jaar een eigen bedrijf gehad.
• Certificering: Cambridge English C1, C2
• (Woon) Locatie: Breda
2. Wat doe je:
• Functie: Manager Bedrijfsbureau en planningsafdeling, geef leiding aan 8 FTE.
• Werkgever/branche: Uitzendbranche
• (Werk) Locatie(s): Noord-Brabant
• Aantal vakantiedagen: 27 dagen
• Gewerkte uren/week: 40 uur
• Reistijd: 15 min
• Werkdruk: Gemiddeld, laag in verhouding met waar ik vandaan kwam.
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3000
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: Kwartaalbonus van €625, 2% Jaarlijkse winstdelingsregeling
• Dertiende/veertiende maand: -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €41380 + die 2%.
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Werkgever betaalt een deel, heb nog niet precies uitgezocht hoeveel.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Nationale Nederlanden
• Mobiliteit per jaar: €1930
• Overige: 2% Persoonlijk Budget, Telefoon, 50% korting bij Ziggo (is een klant)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Kan ik niet exact zeggen.
Voor iemand die geen ervaring had in deze branche, of überhaupt bij een werkgever ben ik wel tevreden. Ik kan jaarlijks nog een aantal stappen groeien qua salaris en uitzicht op een ander functiehuis. Denk dat het qua mijn leeftijd misschien iets hoger had gekund, maar gezien mijn ervaring nam ik hier voor nu genoegen mee. Ik ben wel benieuwd wat jullie in zo'n situatie hadden gedaan, bij mijn eigen bedrijf verdiende ik vergelijkbaar. En heb natuurlijk een uitkoopsom ontvangen.
Ik heb 2 maanden voor de lockdown mijn aandeel in het bedrijf verkocht, en een maand voor de lockdown zat mijn proeftijd er op. Sindsdien ligt het bedrijf wat ik heb verkocht op zijn gat met nog geen 5% van de normale omzet. Ontzettend veel geluk gehad, maar het doet wel soort van "pijn" omdat ik het bedrijf zelf van de grond heb opgebouwd. Anyway:
1. Wie ben je:
• Werkervaring: Half jaar huidige werkgever, hiervoor 10 jaar een eigen bedrijf gehad.
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
• Bonus, toeslagen, etc: Kwartaalbonus van €625, 2% Jaarlijkse winstdelingsregeling
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €41380 + die 2%.
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Werkgever betaalt een deel, heb nog niet precies uitgezocht hoeveel.
• Overige: 2% Persoonlijk Budget, Telefoon, 50% korting bij Ziggo (is een klant)
Voor iemand die geen ervaring had in deze branche, of überhaupt bij een werkgever ben ik wel tevreden. Ik kan jaarlijks nog een aantal stappen groeien qua salaris en uitzicht op een ander functiehuis. Denk dat het qua mijn leeftijd misschien iets hoger had gekund, maar gezien mijn ervaring nam ik hier voor nu genoegen mee. Ik ben wel benieuwd wat jullie in zo'n situatie hadden gedaan, bij mijn eigen bedrijf verdiende ik vergelijkbaar. En heb natuurlijk een uitkoopsom ontvangen.
[ Voor 3% gewijzigd door Justevo op 01-09-2020 09:22 ]
@Justevo lastig in te schatten. Als je in je eigen bedrijf de accoutmanager uithing is het lastiger vertalen dan als je daar al 'spin in het web' functie had.
Wel mooie functie hoor, maar hangt totaal van de branche af. In techniek zal je zo het dubbele kunnen vragen, in productie zal het richting 4,5k moeten gaan?
Maar ook afhankelijk van regio natuurlijk. Zie het als een 'kat uit de boom kijk' overeenkomst voor beide partijen, en dan zal een en ander zeker recht gezet moeten worden als het allemaal goed gaat.
Wel mooie functie hoor, maar hangt totaal van de branche af. In techniek zal je zo het dubbele kunnen vragen, in productie zal het richting 4,5k moeten gaan?
Maar ook afhankelijk van regio natuurlijk. Zie het als een 'kat uit de boom kijk' overeenkomst voor beide partijen, en dan zal een en ander zeker recht gezet moeten worden als het allemaal goed gaat.
Leidinggeven aan 8 man en dan 3k per maand bruto? Ik weet dat je in Tilburg zit en weinig branche ervaring, maar ik vind dit wel heel schamel. Want zelfs zonder ervaring heb je wel een berg verantwoordelijkheden me dunkt.Justevo schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:13:
Sinds begin dit jaar voor het eerst in dienst bij een werkgever (bijbaantjes tijdens studie niet meegerekend), hiervoor 10 jaar een bedrijf gehad in zakelijk vervoer met ongeveer 15 FTE's in dienst en +/-10 contractors. Voor multinationals, farmaceutische bedrijven etc verzorgden wij al het vervoer. Enorme switch, vind ik zelf, en vond het ook lastig om te onderhandelen over salaris. Sommige mensen kunnen niet helemaal waarderen wat het betekent om een eigen bedrijf te hebben gehad en hoe je zoiets naderhand inschat qua salariëring.
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
• (Werk) Locatie(s): Tilburg
3. Wat verdien je:
FlowSnake schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:13:
Dit hangt ook wel van 1001 variabelen af, uit mijn historie in de productie:Notna schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:25:
Leidinggeven aan 8 man en dan 3k per maand bruto? Ik weet dat je in Tilburg zit en weinig branche ervaring, maar ik vind dit wel heel schamel. Want zelfs zonder ervaring heb je wel een berg verantwoordelijkheden me dunkt.
2014: €2900, Supervisor workshop (13FTE, werkplaats & magazijn)
2015: €3400, Value Stream Manager (18FTE, engineering, logistiek WPL&WH)
Als value stream manager verantwoordlijk voor een afdeling die een omzet van €6kk genereerde. Speelt wel mee dat ik intern doorgegroeid was en nog jong was (26), bij overstap naar andere werkgever toen wel een flinke stap gemaakt. Zou je kunnen stellen dat ik dat zelf niet goed onderhandeld hebt maar aan de andere kant krijg je ook een kans jezelf te bewijzen. Verder heb ik al wel moeten onderhandelen om dit uberhaubt te krijgen want het aanbod was lager (grote amerikaanse multinational dus zat wel gewoon systematiek in).
Hoe dan ook zijn verantwoordelijkheden niet de enige factor, marktwaarde speelt bijvoorbeeld ook mee (en de invloed van de leidinggevende functie daarop kan nog beperkt zijn als je het nog niet zo lang doet). De planner uit mijn team had een salaris €1k hoger dan dat van mij en ik had zelfs monteurs in mijn team die meer verdiende dan ik.
Persoonlijk vind ik dit opvallender dan het huidig salaris.Justevo schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:13:
Sinds begin dit jaar voor het eerst in dienst bij een werkgever (bijbaantjes tijdens studie niet meegerekend), hiervoor 10 jaar een bedrijf gehad in zakelijk vervoer met ongeveer 15 FTE's in dienst en +/-10 contractors. Voor multinationals, farmaceutische bedrijven etc verzorgden wij al het vervoer.
Ik ben wel benieuwd wat jullie in zo'n situatie hadden gedaan, bij mijn eigen bedrijf verdiende ik vergelijkbaar.
[ Voor 46% gewijzigd door assje op 14-08-2020 11:52 ]
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
In mijn eigen bedrijf was ik daily operations manager, maar deed eigenlijk van alles wel wat incl. planning, HR etc. Dat krijg je nogal snel als eigenaar dat je je overal mee gaat bemoeienFlowSnake schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:13:
@Justevo lastig in te schatten. Als je in je eigen bedrijf de accoutmanager uithing is het lastiger vertalen dan als je daar al 'spin in het web' functie had.
Ik denk dat ik vooral ben "afgerekend" op het gebrek aan ervaring en dat ze wisten dat ik daardoor ook niet veel kon eisen. Het basissalaris is misschien niet hoog, maar alle extra's ben ik wel tevreden over eigenlijk.Notna schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:25:
[...]
Leidinggeven aan 8 man en dan 3k per maand bruto? Ik weet dat je in Tilburg zit en weinig branche ervaring, maar ik vind dit wel heel schamel. Want zelfs zonder ervaring heb je wel een berg verantwoordelijkheden me dunkt.
Waarom dat? We hebben altijd meer geïnvesteerd in het bedrijf, eigen wagenpark, geen schulden etc dan in ons salaris. Plus dat de afkoopsom (en nog een doorverkoop percentage) daar ook naar was.assje schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:46:
[...]
[...]
Persoonlijk vind ik dit opvallender dan het huidig salaris.
Presales zonder bonus is wel bijzonder. Meestal zit daar toch wel een variabele component in. Nu hangt het natuurlijk er ook vanaf wat die pre-sales taak inhoud. Het kan gaan van: "Laat even zien hoe de interface er uit ziet" tot "Jij bent verantwoordelijk voor de inhoudelijke close voor al onze new business" Beloning en variabel deel hangen daar ook vanaf natuurlijk.
0re0 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:03:
Vanaf 1 september ga ik een nieuwe uitdaging tegemoet!
Een update:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 34
• Opleiding: MBO + certiferingen
• Werkervaring: 15
• (Woon) Locatie: Regio Rotterdam
2. Wat doe je:
• Functie: Cloud engineer met stukje pre-sales
• Werkgever/branche: MKB
• (Werk) Locatie(s): Regio Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 26
• Reistijd: 30 minuten
• Werkdruk: Middel
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 6300
• Bonus, toeslagen, etc: Nee
• Dertiende/veertiende maand: 13e maand
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Pensioenfonds
• Lease auto, ook voor prive gebruik
Je zit in dezelfde situatie als ik, met als enige verschillen regio (wel beiden Randstad), dat je iets ouder bent en ik op WO-master zit. Onder de motorkap doen we beiden waarschijnlijk identiek werk. En ik verdien op het moment ruim boven je, maar ook nog geen 3500 (totaalpakket komt wel in de buurt van 3500 p/m). Zou zeker daar naartoe werken. Goede collega's zal je bijna overal vinden, maar een baas die de developers als kostenpost ziet, ga je gewoon niks verdienen. Er wordt bij ons ook al meerjarig geklaagd over salaris onder devs, maar ondertussen zegt finance "niks aan de hand, je krijgt genoeg". Met als resultaat dat we structureel tekort aan senioren met domeinkennis hebben.Devilscomrade schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:12:
[...]
Thanks voor de reactie. Het werk is leuk, klanten en de werksfeer zijn top, alleen heeft de werkgever een verkeerde zuinigheid IMO. Toevallig met een aantal collega's erover gehad en zij hadden hetzelfde beeld. Daarnaast willen ze mij niet kwijt hebben.. (in mijn beleving tenminste)
Ik snap dat specialisten in jouw team eventueel meer kunnen verdienen dan jij als manager, maar dat is ook niet de boodschap. Ik vind 3k bruto salaris voor een leidinggevende functie gewoon schamel. Je stuurt mensen aan, je hebt de gecombineerde verantwoordelijkheden van je team onder je, vaak kan je overtijd niet boeken dus extra uren die je (ongetwijfeld vaak) maakt zijn ook voor eigen rekening etc.assje schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:46:
[...]
[...]
Dit hangt ook wel van 1001 variabelen af, uit mijn historie in de productie:
Als value stream manager verantwoordlijk voor een afdeling die een omzet van €6kk genereerde. Speelt wel mee dat ik intern doorgegroeid was en nog jong was (26), bij overstap naar andere werkgever toen wel een flinke stap gemaakt. Zou je kunnen stellen dat ik dat zelf niet goed onderhandeld hebt maar aan de andere kant krijg je ook een kans jezelf te bewijzen. Verder heb ik al wel moeten onderhandelen om dit uberhaubt te krijgen want het aanbod was lager (grote amerikaanse multinational dus zat wel gewoon systematiek in).
Hoe dan ook zijn verantwoordelijkheden niet de enige factor, marktwaarde speelt bijvoorbeeld ook mee (en de invloed van de leidinggevende functie daarop kan nog beperkt zijn als je het nog niet zo lang doet). De planner uit mijn team had een salaris €1k hoger dan dat van mij en ik had zelfs monteurs in mijn team die meer verdiende dan ik.
[...]
En nee, managers zijn niet zaligmakend (en vaak ook compleet overbodig; vooral als er heel veel van zijn). Maar een goede manager is een enorme toevoeging aan het bedrijf en dus ook de resultaten.
3500 met bonus vind ik toch wel het minimum in deze specifieke case. Maar goed; @Justevo is zo te zien tevreden en daar gaat het om uiteindelijk
[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 14-08-2020 12:28 ]
Maar je vergelijkt nu een functie dat ik maar moet vertalen naar hoofdbedrijfsbureau. Die vertaling kan ik enigszins maken, maar hoofdbedrijfsbureau zou al veel meer aanzien hebben op titel dan value stream manager. Ik vraag me oprecht af of dat wel hetzelfde is.assje schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:46:
[...]
[...]
Dit hangt ook wel van 1001 variabelen af, uit mijn historie in de productie:
[...]
Maar dat salaris, je kaart nota bene zelf al aan dat je eigenlijk te weinig kreeg, dat kan ik beamen.
Tldr, het punt dat je nu probeert te maken is mij niet helemaal duidelijk, maar ik ben blij dat je nu inmiddels een stuk meer krijgt.
Dat hangt nogal van het bedrijf af. Ik mag mijn overuren wél schrijven bijvoorbeeld.Notna schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:27:
[...]
Ik snap dat specialisten in jouw team eventueel meer kunnen verdienen dan jij als manager, maar dat is ook niet de boodschap. Ik vind 3k bruto salaris voor een leidinggevende functie gewoon schamel. Je stuurt mensen aan, je hebt de gecombineerde verantwoordelijkheden van je team onder je, vaak kan je overtijd niet boeken dus extra uren die je (ongetwijfeld vaak) maakt zijn ook voor eigen rekening etc.
En nee, managers zijn niet zaligmakend (en vaak ook compleet overbodig; vooral als er heel veel van zijn). Maar een goede manager is een enorme toevoeging aan het bedrijf en dus ook de resultaten.
3500 met bonus vind ik toch wel het minimum in deze specifieke case. Maar goed; @Justevo is zo te zien tevreden en daar gaat het om uiteindelijk
Weet ook niet of er een leaseauto in het spel is, dat vertekend het beeld ook vaak flink. Mensen vergeten die wel eens mee te tellen, terwijl het een paar honderd € aan bruto salaris op kan leveren. (Juridisch zit het wat anders in elkaar en ze kunnen het makkelijker afpakken, maar afhankelijk van de regeling, kan het in de praktijk gewoon neerkomen op een leuk bedrag aan extra loon.)
Qua salaris durf ik het niet in te schatten. Ik heb onvoldoende besef van de salarissen van leidinggevenden. (Weet ook niet of mijn eigen salaris representatief is. Vandaar.)
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Dan heb je een heel ander perspectief dan ik, de inhoud van een "bedrijfsbureau" kan qua gewicht alle kanten op maar uitgaande van een logistieke afdeling met 9 personen rond MBO niveau zou ik dat juist lager inschatten dat value stream manager (afdelingschef/operations manager).FlowSnake schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:50:
[...]
Maar je vergelijkt nu een functie dat ik maar moet vertalen naar hoofdbedrijfsbureau. Die vertaling kan ik enigszins maken, maar hoofdbedrijfsbureau zou al veel meer aanzien hebben op titel dan value stream manager. Ik vraag me oprecht af of dat wel hetzelfde is.
Waar geef ik aan dat het te weinig was? Het punt was juist dat als beginnend leidinggevende (in een branche) verantwoordelijkheid niet noodzakelijkerwijs een hoog salaris hoeft te betekenen. Uiteraard zouden er dan wel bepaalde verwachting qua groei zijn bij goed presteren. Bij intern doorgroeien (zoals bij mij) of starten in een nieuwe branche (zoals casus hierboven) kan je het krijgen van de kans ook zien als blijk van vertrouwen maar ook investering vanuit de werkgever. Als je jezelf na een paar jaar bewezen hebt is je marktwaarde gestegen; dat heb je zelf dan gewonnen mocht de salarisgroei achterblijven.Maar dat salaris, je kaart nota bene zelf al aan dat je eigenlijk te weinig kreeg, dat kan ik beamen.
Tldr, het punt dat je nu probeert te maken is mij niet helemaal duidelijk, maar ik ben blij dat je nu inmiddels een stuk meer krijgt.
Mensen vergeten anders ook nogal eens de impact van bijtelling in acht te nemen. Ik zou zelf alvast geen leaseauto op brandstof in de bijtelling willen rijden voor mijn persoonlijke situatie. Anders wordt het als er de mogelijkheid is het budget deels uit te laten keren, dan kan je het daadwerkelijk hebben over waarde.unezra schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:24:
Weet ook niet of er een leaseauto in het spel is, dat vertekend het beeld ook vaak flink. Mensen vergeten die wel eens mee te tellen, terwijl het een paar honderd € aan bruto salaris op kan leveren. (
[ Voor 28% gewijzigd door assje op 14-08-2020 14:36 ]
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Snap ik. Ik ook niet. Daarom ben ik ook blij met onze regeling.assje schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:24:
[...]
Mensen vergeten anders ook nogal eens de impact van bijtelling in acht te nemen. Ik zou zelf alvast geen leaseauto op brandstof in de bijtelling willen rijden voor mijn persoonlijke situatie.
Ik heb formeel recht op een leaseauto (categorie Golf zeg maar), maar omdat ik daar geen gebruik van maak, krijg ik mijn bruto leasebedrag als bruto mobiliteitsvergoeding uitgekeerd. Maak ik zakelijke kilometers (dus óók woon-werk), gaat er €0,19 per kilometer bruto vanaf, die ik vervolgens netto uitgekeerd krijg.
Daar staat tegenover dat ik mijn brandstof, wegenbelasting, etc, allemaal zelf betaal.
Netto rij ik mijn eigen auto gratis (inclusief afschrijving, onderhoud, etc) én houd ik nog eens iets van €150 per maand over. Meer als ik meer zakelijke kilometers rij.
Ofwel, vergeleken met een baan waar ik alleen €0,19 per kilometer woon-werk verkeer krijg, levert me dit een paar honderd € per maand netto aan loon op en dat compenseert mijn wat lagere loon.
Deze regeling geld voor iedereen die recht heeft op een leaseauto. (Dat zijn er redelijk wat. 1e en 2e lijn krijgen geen leaseauto, mijn afdeling krijgen alleen de junioren geen leaseauto, medior en senior wel. Plus ik. Als teamlead/lijnmanager van een groep van nu ongeveer 22 techneuten. (Er zit wat verloop in, we hebben een aantal vacatures, streefdoel is rond de 25 FTE vooralsnog.))
[ Voor 3% gewijzigd door unezra op 14-08-2020 14:36 ]
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Zo typisch, ik had dit dus ook. Er zijn geen senioren, omdat het salaris gewoon veel te laag is. Iedereen die zich een beetje wil ontwikkelen, heeft niemand om zich aan op te trekken. Dus die zoeken snel wat anders. Zo heb je hoge doorloop en weinig aanwezige kennis.Kaiberia schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:05:
[...]
Er wordt bij ons ook al meerjarig geklaagd over salaris onder devs, maar ondertussen zegt finance "niks aan de hand, je krijgt genoeg". Met als resultaat dat we structureel tekort aan senioren met domeinkennis hebben.
Pas als er een schrijnend tekort aan developers ontstaat zal zo'n bericht doordringen hogerop. En dan bedoel ik developers in de grootste zin van het woord, niet alleen seniors. Dikke kans namelijk dat een afdeling die niet middenin development zit, zoals finance bij jullie, niet doorheeft wat voor meerwaarde een goedbetaalde senior kan hebben. Ze kunnen namelijk ook 2 mediors of 3 juniors aannemen voor hetzelfde geldKaiberia schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:05:
[...]
Je zit in dezelfde situatie als ik, met als enige verschillen regio (wel beiden Randstad), dat je iets ouder bent en ik op WO-master zit. Onder de motorkap doen we beiden waarschijnlijk identiek werk. En ik verdien op het moment ruim boven je, maar ook nog geen 3500 (totaalpakket komt wel in de buurt van 3500 p/m). Zou zeker daar naartoe werken. Goede collega's zal je bijna overal vinden, maar een baas die de developers als kostenpost ziet, ga je gewoon niks verdienen. Er wordt bij ons ook al meerjarig geklaagd over salaris onder devs, maar ondertussen zegt finance "niks aan de hand, je krijgt genoeg". Met als resultaat dat we structureel tekort aan senioren met domeinkennis hebben.
The devil is in the details.
Hahn schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:10:
[...]
Pas als er een schrijnend tekort aan developers ontstaat zal zo'n bericht doordringen hogerop. En dan bedoel ik developers in de grootste zin van het woord, niet alleen seniors. Dikke kans namelijk dat een afdeling die niet middenin development zit, zoals finance bij jullie, niet doorheeft wat voor meerwaarde een goedbetaalde senior kan hebben. Ze kunnen namelijk ook 2 mediors of 3 juniors aannemen voor hetzelfde geld
Members only:
Inloggen
@Dennis888 Mijn suggestie zou zijn om met je werkgever te gaan praten. Als het een beetje een grote toko is (is het al snel in de offshore?) dan hebben die vast een afdeling om mensen te ondersteunen die een andere functie willen.
Als dat bij je eigen werkgever kan, dan is het makkelijker om een deel van je loon te behouden. En mensen die al offshore ervaring hebben (inclusief alle veiligheidscertificaten) zijn ook nog eens veel veelzijdiger in te zetten dan extern aangenomen it-personeel.
Als dat bij je eigen werkgever kan, dan is het makkelijker om een deel van je loon te behouden. En mensen die al offshore ervaring hebben (inclusief alle veiligheidscertificaten) zijn ook nog eens veel veelzijdiger in te zetten dan extern aangenomen it-personeel.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Members only:
Inloggen
[ Voor 99% gewijzigd door Uchiha1911 op 08-05-2022 08:45 ]
Het werd weer eens tijd voor een updatje. Paar stappen kunnen maken in de anderhalf jaar tijd 
theboss100 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 08:28:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
theboss100 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 15:20:
Het werd weer eens tijd voor een updatje. Paar stappen kunnen maken in de anderhalf jaar tijd
[...]
Members only:
Inloggen
Haha je bent uiteraard niet de eerste met die vraag.
Heb al vroeg (bij)baantjes gehad naast mijn studies (ong. 8 jaar) naast mijn studie gedaan bij uiteenlopende bedrijven. Daardoor had ik al meer ervaring dan de meeste starters. En uiteraard bezig blijven met je kennis op peil houden!
@Uchiha1911 Pensioen is wel stukje meer nog eerder 550+ https://www.vismaraet.nl/bruto-netto-salaris-berekenen/ werkgeverslasten 'Ja'
@theboss100 Graag nieuwe template gebruiken.
@theboss100 Graag nieuwe template gebruiken.
Hoe groot is het bedrijf waar je werkt? En wat ook helpt natuurlijk is dat je in de detachering veel meer opbrengt als je als 'senior' gedetacheerd kan worden.theboss100 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 16:07:
[...]
Haha je bent uiteraard niet de eerste met die vraag.
Heb al vroeg (bij)baantjes gehad naast mijn studies (ong. 8 jaar) naast mijn studie gedaan bij uiteenlopende bedrijven. Daardoor had ik al meer ervaring dan de meeste starters. En uiteraard bezig blijven met je kennis op peil houden!
Niks ten nadele van jou natuurlijk, maar je begon je fulltime carriere zo te zien al als medior. Wat op z'n minst ongebruikelijk is, zelfs met 'veel' bijbaanervaring.
[ Voor 23% gewijzigd door Hahn op 16-08-2020 16:13 ]
The devil is in the details.
Detacheerder waar ik nu zit zijn zo'n 300 man in dienst. Klant waar ik momenteel gedetacheerd ben zijn +5000 medewerkers in dienst.Hahn schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 16:10:
[...]
Hoe groot is het bedrijf waar je werkt? En wat ook helpt natuurlijk is dat je in de detachering veel meer opbrengt als je als 'senior' gedetacheerd kan worden.
Niks ten nadele van jou natuurlijk, maar je begon je fulltime carriere zo te zien al als medior. Wat op z'n minst ongebruikelijk is, zelfs met 'veel' bijbaanervaring.
Carrière ben ik in mijn vorige post, van 1,5 jaar terug, 7 maanden eerder begonnen als Junior bij een ander bedrijf en daar gegroeid tot medior omdat zowel de technische kennis als "bedrijfsleven" kennis hoger was dan de rest.
-
[ Voor 110% gewijzigd door Uchiha1911 op 10-10-2021 11:43 ]
En (jaren) ervaring word ook steeds minder gewaardeerd in modern performance management. Ik ben zelf ook ik 4 maanden na mijn afstuderen medior geworden, puur op kennis en kunde. En zo hebben we hier nog meer mediors met minder dan een jaar ervaring rond lopen en daarnaast ook nog juniors met 20+ jaar ervaring.
Ben hier aardig tevreden mee, alleen ga ik binnenkort 32 uur in de week werken, dus lever ik een aardig deel van mijn salaris in.
Als tweakers in de regio Noord-Brabant mij een werkgever kunnen aanraden waar jullie denken dat ik een deel van mijn ingeleverde salaris kan terugverdienen hoor ik het graag
Als tweakers in de regio Noord-Brabant mij een werkgever kunnen aanraden waar jullie denken dat ik een deel van mijn ingeleverde salaris kan terugverdienen hoor ik het graag
Members only:
Inloggen
"regio Noord-Brabant" is nogal een wijd begrip - oost naar west is 1uur45 rijden....
Welke regio bedoel je echt?
[ Voor 8% gewijzigd door Hmmbob op 20-08-2020 22:35 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Rondom Eindhoven.Hmmbob schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:34:
"regio Noord-Brabant" is nogal een wijd begrip - oost naar west is 1uur45 rijden....
Dan blader vooral eens door de vacatures van de grote jongens als AMSL, Philips etc.
Die zal ik zeker in de gaten houden, maar ben vooral ook nieuwschierig als andere mensen wat leuke MKB werkgevers kennen.Hmmbob schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:11:
[...]
Dan blader vooral eens door de vacatures van de grote jongens als AMSL, Philips etc.
Bij het ABP heb je een 70%/30% regeling, wat inhoudt dat de werkgever 70% inlegt en jij 30%. Deze 30% wordt maandelijks van jouw bruto loon ingehouden. Wat de exacte bijbehorende bedragen hiervoor zijn kun je berekenen a.d.h.v. het volgende:Uchiha1911 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 17:46:
[...]
Dank! Kom uit op € 537 per maandmooie stap ten opzichte van eerder (€ 169 per maand vanuit werkgever). Was een beschikbare premieregeling, weet niet precies hoe die zit bij ABP en hoe de vergelijking precies te trekken.
Begrijp dat de pensioenregeling op zichzelf relevanter is dan de ingelegde pensioenpremie door de werkgever. Iemand inzichten inzake ABP?
bruto jaarloon (12x maand + vakantiegeld + 13e maand) - franchisebedrag * premiepercentage
Dus bijvoorbeeld iets van:
50.000 - 14.200 * 0,1743 = ongeveer 6240 euro inleg werkgever (~520 euro per maand)
50.000 - 14.200 * 0.0747 = ongeveer 2674 euro inleg werknemer (~223 euro per maand)
De premiepercentages en het franchisebedrag zie je hier: https://www.abp.nl/images/Premietabel_2020_3.pdf
Voor wat betreft inleg en wat je kunt verwachten qua opbouw, dat kun je naderhand zelf inzien wanneer je inlogt bij het ABP. Daar staat ieder jaar een te verwachten opbouw/dat wat je vanaf jouw pensioenleeftijd maandelijks krijgt.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Een beetje mierenneuken maar toch een kleine kanttekening; de definitie van pensioengevend salaris hangt af van CAO en/of pensioenplan van de werkgever, dit is geen wettelijke definitie o.i.d.Moi_in_actie schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:26:
Wat de exacte bijbehorende bedragen hiervoor zijn kun je berekenen a.d.h.v. het volgende:
bruto jaarloon (12x maand + vakantiegeld + 13e maand) - franchisebedrag * premiepercentage
Zo zijn er bijvoorbeeld bedrijven die salariscomponenten zoals overwerk/ploegentoeslag meerekenen in pensioenopbouw en er zijn werkgevers die dat niet doen.
Klopt wat je zegt, maar we hadden het hier specifiek over de overheid en daar klopt het bovenstaande vrijwel altijd mee. Ik zal niet uitsluiten dat geen enkele organisatie van de (semi)overheid een iets andere regeling hanteert, maar de meesten zijn redelijk rechttoe rechtaan. Meesten (overheidsinstanties) waar ik iets van weet werkt in ieder geval zoals ik het hierboven stelde.assje schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:47:
[...]
Een beetje mierenneuken maar toch een kleine kanttekening; de definitie van pensioengevend salaris hangt af van CAO en/of pensioenplan van de werkgever, dit is geen wettelijke definitie o.i.d.
Zo zijn er bijvoorbeeld bedrijven die salariscomponenten zoals overwerk/ploegentoeslag meerekenen in pensioenopbouw en er zijn werkgevers die dat niet doen.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Puur op bruto loon zijn er school verlaters in: werktuigbouw/mechatronica/elektronica/software welke met hetzelfde brutoloon starten (ik verdien dit bruto bv na 2 jaar in een 'ongunstigere' regio t.o.v. eindhoven).captainkent schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 20:13:
Ben hier aardig tevreden mee, alleen ga ik binnenkort 32 uur in de week werken, dus lever ik een aardig deel van mijn salaris in.
Als tweakers in de regio Noord-Brabant mij een werkgever kunnen aanraden waar jullie denken dat ik een deel van mijn ingeleverde salaris kan terugverdienen hoor ik het graag![]()
***members only***
In eindhoven ken ik in mijn kringen niemand meer die sub 4k bruto verdient met een paar jaar ervaring (400 reiskosten en 27 vakantiedagen zo het mediaan).
Maar je reistijd is relatief kort voor in eindhoven werken, dat hebben de meeste niet.
En 31 vakantiedagen (of 25+7adv?) vrij opneembaar is ook aan de wat ruimere kant van het landelijk gemiddelde.
Zoek nog even je pensioen uit, ook als je wilt overstappen.
geen slecht package, maar voor een C++ engineer kan daar wel wat bovenop verwacht ik.
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Sinds kort begonnen bij een andere werkgever, de tweede waar ik na mijn studie full-time werkzaam ben. Na een enkel jaar op het HBO en mijn propedeuse te hebben behaald, toch gekozen om hiermee te stoppen en mijn kennis verder te verbreden met het behalen van certificaten.
Members only:
Inloggen
Net een nieuwe positie maar er zijn wat verontrustende bewegingen in het bedrijf waardoor ik voor de zekerheid alvast voorbereidingen aan het treffen ben voor de volgende stap na het afronden van mijn MBA.battler schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:08:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Op dit moment weet ik niet wat er nog financieel bij kan een salaris van 100K is redelijk maar hoe zet ik de volgende stap? Uit de branche en de consultancy in (big four?) of grote tech bedrijven (Microsoft, Amazon, Google etc.). Het binnenkomen bij dit soort bedrijven is volgens mij al lastig, de werkdruk ligt hoog en de onzekerheid is volgens mij ook groot (sneller ontslagen). Qua gevoel hoort daar een salaris van 125-150K bij, is dit realistisch? Ik ben bereid om (internationaal) te verhuizen en te studeren.
Een totaal ander idee is om langzaam aan voor mijzelf te gaan beginnen, eerst weekenden en avonden en vervolgens uitbreiden zodat ik mijn baan kan opzeggen. Qua totaalsalaris zal er niet veel veranderen maar ik houd er netto meer aan over.
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
@battler Ik hoop dat ik ongelijk heb maar ik verwacht dat je in consultancy, big4 zeker niet aan dat bedrag gaat komen. Je bent relatief jong en op die leeftijd, zijn er concurrenten die voor een flink lager bedrag aan de slag zijn met vergelijkbare ervaring. Ik verwacht dat je flink moet inleveren op je basis salaris en misschien het kan oplossen met een variabel deel als je goed kan verkopen. De vraag is voornamelijk wat je meebrengt en wat je kan verkopen (netwerk + trackrecord). Een MBA is daar zeker een mooie toevoeging maar vooral wat je in de dagelijkse praktijk regelt.
Microsoft, Amazon, Google etc. moet je ook veel meenemen in kennis en ervaring. Je bent ooit begonnen op mbo en je hebt jezelf opgewerkt met opleidingen maar dat zegt ook wel iets over je achtergrond. Gemiddelde niveau bij die clubs zijn gasten met universiteit in exacte studie's + nog een hele boel bijzondere ervaring.
Als ik naar je beeld kijk, heb ik het gevoel dat ze je overmatig belonen voor je ervaring, werkzaamheden en dat je blij mag zijn met deze positie plus voorwaarden. Er zal ongetwijfeld een reden zijn dat ze dat doen, waarschijnlijk omdat ze wel wat in je zien en je goed presteert maar dat moet een andere werkgever ook zien.
Microsoft, Amazon, Google etc. moet je ook veel meenemen in kennis en ervaring. Je bent ooit begonnen op mbo en je hebt jezelf opgewerkt met opleidingen maar dat zegt ook wel iets over je achtergrond. Gemiddelde niveau bij die clubs zijn gasten met universiteit in exacte studie's + nog een hele boel bijzondere ervaring.
Als ik naar je beeld kijk, heb ik het gevoel dat ze je overmatig belonen voor je ervaring, werkzaamheden en dat je blij mag zijn met deze positie plus voorwaarden. Er zal ongetwijfeld een reden zijn dat ze dat doen, waarschijnlijk omdat ze wel wat in je zien en je goed presteert maar dat moet een andere werkgever ook zien.
@wm1234 Ik kan mij vinden in je reactie en zonder heel mijn CV te posten is het lastig om een diepere discussie te voeren.
Er van uitgaand dat ik gemiddeld intelligent ben en gemiddeld presteer betekent dat misschien dat dit het maximale is. Dat zou erg zuur zijn als je op je 32ste geen grote stappen meer kan maken. Ik heb al een exacte master gedaan (Computer science) en zou eventueel nog iets als wiskunde kunnen gaan studeren. Op een gegeven moment moet je dan wel afvragen hoelang blijf je nog investeren in jezelf, wat levert het op en wanneer is het genoeg.
Bedankt voor je reactie!
Er van uitgaand dat ik gemiddeld intelligent ben en gemiddeld presteer betekent dat misschien dat dit het maximale is. Dat zou erg zuur zijn als je op je 32ste geen grote stappen meer kan maken. Ik heb al een exacte master gedaan (Computer science) en zou eventueel nog iets als wiskunde kunnen gaan studeren. Op een gegeven moment moet je dan wel afvragen hoelang blijf je nog investeren in jezelf, wat levert het op en wanneer is het genoeg.
Bedankt voor je reactie!
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Met alle respect; je krijgt nu al een bedrag betaald wat een ontzettend grote enorme meerderheid nooit betaald gaat krijgen. Tel ook even je zegeningen zou ik zeggenbattler schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:19:
[ Voor 5% gewijzigd door Hmmbob op 21-08-2020 11:28 ]
@battler Ik heb relatief veel contact met multinationals in Nederland en overheden vanuit consultancy perspectief maar wat bellen doet rinkelen is: Elektrotechniek - Noord-Holland. Vanuit IT perspectief heb ik uit die hoek nog nooit iets gehoord op multinational niveau. Dat kan een gigantische misser vanuit mijn zijde zijn maar dat zou betekenen dat je bij een grote mkb'er werkt, wat het nog lastiger maakt omdat het qua complexiteit toch een stuk simpeler is over het algemeen. Tenzij je in de hightech zit zoals ASML.
Wat ik in mijn vorige post al aangaf, je zit goed op je leeftijd maar de waarde toevoegen bij een andere werkgever is de uitdaging.
- Er komt op dat niveau altijd een verkoopelement bij kijken -> consultancy -> je eigen uurtarief. Met een ton per jaar + alle kosten er bovenop moet je dan ruim boven de 125 euro per uur x 1800 uur per jaar zitten + verkopen van andere consultants. In Nederland is dat heel lastig op persoonlijk niveau. Eigenlijk lukt dat alleen maar in teamverband met een steile piramide of offshore.
- Industrie -> Senior management salarissen -> vanwege je leeftijd kom je daar moeilijk voor in aanmerking, vaak 10 jaar + management ervaring. Uiteraard kan een bedrijf je wel wat gunnen doordat je een goede staat van dienst heb in je netwerk.
- ZZP -> zie consultancy verhaal. Het punt hierin is, dat je veel risico neemt en ook mindere tijden hebt. Zeker met COVID merk je dat veel partijen gaan drukken op prijzen en dat je ook tussen maanden hebt, waarin je niets te doen hebt.
- Verkoopfunctie's in de IT kan je wel boven dat bedrag komen maar dan heb je weer sales targets.
- Voor jezelf beginnen en niet uur afhankelijk werken maar vooral waarin je kan opschalen zonder meer inspanning is altijd een goed idee.
Al met al, lastig om weer een stap te maken maar dat maakt het wel uitdagend. Leren is niet meer het belangrijkste maar vooral je ervaring/track record.
Wat ik in mijn vorige post al aangaf, je zit goed op je leeftijd maar de waarde toevoegen bij een andere werkgever is de uitdaging.
- Er komt op dat niveau altijd een verkoopelement bij kijken -> consultancy -> je eigen uurtarief. Met een ton per jaar + alle kosten er bovenop moet je dan ruim boven de 125 euro per uur x 1800 uur per jaar zitten + verkopen van andere consultants. In Nederland is dat heel lastig op persoonlijk niveau. Eigenlijk lukt dat alleen maar in teamverband met een steile piramide of offshore.
- Industrie -> Senior management salarissen -> vanwege je leeftijd kom je daar moeilijk voor in aanmerking, vaak 10 jaar + management ervaring. Uiteraard kan een bedrijf je wel wat gunnen doordat je een goede staat van dienst heb in je netwerk.
- ZZP -> zie consultancy verhaal. Het punt hierin is, dat je veel risico neemt en ook mindere tijden hebt. Zeker met COVID merk je dat veel partijen gaan drukken op prijzen en dat je ook tussen maanden hebt, waarin je niets te doen hebt.
- Verkoopfunctie's in de IT kan je wel boven dat bedrag komen maar dan heb je weer sales targets.
- Voor jezelf beginnen en niet uur afhankelijk werken maar vooral waarin je kan opschalen zonder meer inspanning is altijd een goed idee.
Al met al, lastig om weer een stap te maken maar dat maakt het wel uitdagend. Leren is niet meer het belangrijkste maar vooral je ervaring/track record.
Zo'n 98% van de werkzame bevolking zegmaar.Hmmbob schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:22:
[...]
Met alle respect; je krijgt nu al een bedrag betaald wat een ontzettend grote enorme meerderheid nooit betaald gaat krijgen. Tel ook even je zegeningen zou ik zeggen
Op zich kan ik me dat gevoel best voorstellen, zeker als je waarschijnlijk gewend bent om regelmatig flinke stappen te maken om op je huidige inkomen te komen.battler schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:19:
@wm1234
[...] Dat zou erg zuur zijn als je op je 32ste geen grote stappen meer kan maken. [...]
Maar ik zou dit omdenken: Het is juist een enorm voordeel als je op relatief jonge leeftijd op je top zit, mits die top dan ook een goed inkomen is natuurlijk. Dan kan je veel langer dat topinkomen genieten dan als je pas op, zeg, je 55ste aan je top zit.
Members only:
Inloggen
Hierbij komt wel nog een vaste vergoeding als ik pad gestuurd wordt naar een klant. Deze is dan afhankelijk van het aantal dagen dat ik weg ben.
Op zich best tevreden al begint de huidige bedrijfsstructuur me parten te spelen. Momenteel beetje aan het rondneuzen wat er nog meer beschikbaar is.
De 8 jaar voor dit bedrijf was bij een software huis waar ik vooral met PHP e.d. moest werken dus heb een best grote switch gemaakt qua werkzaamheden.
Renew
Hoi ,
zie hier mijn doopceel!
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 39 42 43
• Opleidingen: HBO Bachelor Bedrijfskundige informatica, MBO Systeembeheer, interne auditor, MBO-V, Auditor, allerlei trainingen en cursussen.
• Werkervaring: +20 jaar
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant
2. Wat doe je:
• Functie: IT-coördinator
• Werkgever/branche: Zorg
• Uren/week: 32 uur per week
• Reistijd: 30min met de auto
• Werkdruk: gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2712 €3109 €3343
• Vakantiegeld: € 2519 €2914 €3070
• Dertiendemaand: €2538 €3194 €3200
• Pensioeninleg per jaar: ?
• Mobiliteit per jaar: €73,56 per/maand + km vergoeding van 27ct/km
• Overige: Laptop/GSM/iPad
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 37k €43,4k €46,3k
• Winstdeling/bonus: nvt
Hoi ,
zie hier mijn doopceel!
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 39 42 43
• Opleidingen: HBO Bachelor Bedrijfskundige informatica, MBO Systeembeheer, interne auditor, MBO-V, Auditor, allerlei trainingen en cursussen.
• Werkervaring: +20 jaar
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant
2. Wat doe je:
• Functie: IT-coördinator
• Werkgever/branche: Zorg
• Uren/week: 32 uur per week
• Reistijd: 30min met de auto
• Werkdruk: gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2712 €3109 €3343
• Vakantiegeld: € 2519 €2914 €3070
• Dertiendemaand: €2538 €3194 €3200
• Pensioeninleg per jaar: ?
• Mobiliteit per jaar: €73,56 per/maand + km vergoeding van 27ct/km
• Overige: Laptop/GSM/iPad
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 37k €43,4k €46,3k
• Winstdeling/bonus: nvt
Net na afstuderen:
Nu:
Verder natuurlijk ervaring met alle impliciet benodigde dingen die een (embedded) developer gebruikt/nodig heeft, zoals Python (2, 3), Bash, Batch, verschillende IDE's, debugging technieken, build omgevingen/tools enzv.
Ik heb geen verkeerd salaris, maar huis kopen zit niet in mijn beschikbare opties, plus ik heb ook al tijdens mijn studeren heel wat ervaring op kunnen doen: en daarom heb ik het gevoel alsof ik een te laag salaris krijg. Input van iemand?
Members only:
Inloggen
Nu:
Members only:
Inloggen
Verder natuurlijk ervaring met alle impliciet benodigde dingen die een (embedded) developer gebruikt/nodig heeft, zoals Python (2, 3), Bash, Batch, verschillende IDE's, debugging technieken, build omgevingen/tools enzv.
Ik heb geen verkeerd salaris, maar huis kopen zit niet in mijn beschikbare opties, plus ik heb ook al tijdens mijn studeren heel wat ervaring op kunnen doen: en daarom heb ik het gevoel alsof ik een te laag salaris krijg. Input van iemand?
[ Voor 5% gewijzigd door labyrinthlord op 21-08-2020 14:02 ]
Persoonlijk vind ik je salaris echt aan de lage kant, maar daarentegen rij je weer een flinke auto voor een starter dus misschien dat dat het wat recht trekt. Zelf werk ik als tester en die worden vaak flink minder betaald dan engineers/developers, en 2500 is voor een tester waar ze vaak na een jaar op zitten of mee beginnen in de detachering. Het feit dat je daarvoor al wat parttime baantjes hebt gehad zou voor mij reden zijn meer te vragen, want je vakkennis is ook groter dan iemand die naast de studie een bijbaantje bij de Albert Heijn heeft gehad bijvoorbeeld. Ik denk dat je in de buurt van Eindhoven zeker andere werkgevers kan vinden die je meer willen betalen.labyrinthlord schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:45:
Houd er ook rekening mee dat je pensioen eigenlijk te verwaarlozen is, en je daar dus eigenlijk zelf voor (bij) moet sparen.
Al met al denk ik dat je echt wel meer richting de 3000 euro zou kunnen vragen.
Je bent medior geworden met 50 euro verhoging in hetzelfde jaar dat je bent afgestudeerd?labyrinthlord schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:45:

Als ik het goed begrijp heb je nu dus 1 jaar relevante HBO werkervaring en daarvoor wel wat parttime relevante ervaring, maar op lager niveau?
Members only:
Inloggen
Geen salarisverhoging, alleen inflatiecorrectie (ivm corona). Effectief zit ik dus alleen met meer bijtelling+eigen bijdrage => minder netto (maar dat heb ik er wel voor over, nog te overzien, met het idee dat de volgende verhoging wel fatsoenlijk moet zijn).Pizza_Boom schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:20:
[...]
Je bent medior geworden met 50 euro verhoging in hetzelfde jaar dat je bent afgestudeerd?
Mijn plan was al een tijdje (paar maanden) om de eerstvolgende salaris-ronde na deze zomer een fatsoenlijke verhoging te eisen, en anders ergens anders kijken wat er verder is. Liefst iets wat mijn leasecontract en voorwaarden overneemt (of betere geven, mag ook). Heb gehoord dat dat geen moeite zal zijn?
Members only:
Inloggen
Niet eens MBO, direct na HAVO / na verhuizen naar Eindhoven (Eindhoven is duur zeg! Moest wel werken en IT banen als student zijn heerlijk). Kon het aan want was al zelf-opgeleid in dat gebiedAls ik het goed begrijp heb je nu dus 1 jaar relevante HBO werkervaring en daarvoor wel wat parttime relevante ervaring, maar op lager niveau?
[ Voor 27% gewijzigd door labyrinthlord op 21-08-2020 14:38 ]
Een salaris van 100k is meer dan redelijk. Zeker gezien je de werkdruk als normaal beschrijft (wat natuurlijk wel relatief is). Desondanks denk ik dat je er niet snel wijzer van zal worden als je switched.battler schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:50:
[...]
Net een nieuwe positie maar er zijn wat verontrustende bewegingen in het bedrijf waardoor ik voor de zekerheid alvast voorbereidingen aan het treffen ben voor de volgende stap na het afronden van mijn MBA.
Op dit moment weet ik niet wat er nog financieel bij kan een salaris van 100K is redelijk maar hoe zet ik de volgende stap? Uit de branche en de consultancy in (big four?) of grote tech bedrijven (Microsoft, Amazon, Google etc.). Het binnenkomen bij dit soort bedrijven is volgens mij al lastig, de werkdruk ligt hoog en de onzekerheid is volgens mij ook groot (sneller ontslagen). Qua gevoel hoort daar een salaris van 125-150K bij, is dit realistisch? Ik ben bereid om (internationaal) te verhuizen en te studeren.
Een totaal ander idee is om langzaam aan voor mijzelf te gaan beginnen, eerst weekenden en avonden en vervolgens uitbreiden zodat ik mijn baan kan opzeggen. Qua totaalsalaris zal er niet veel veranderen maar ik houd er netto meer aan over.
In consultancy kom je zulke salarissen nog wel eens tegen met omzetbonus e.d. Echter heb je het dan wel over seniors met 15+ jaar specialistische kennis. En van wat ik weet uit mijn ervaring is dat salarissen voor managers in consultancy over het algemeen lager liggen dan dat. Helaas werkt je leeftijd daar ook niet in mee.
Je moet je denk wel ik afvragen hoeveel een zwaardere functie(titel) echt als waarde heeft, als je hem al zo snel krijgt.labyrinthlord schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:28:
[...]
Geen salarisverhoging, alleen inflatiecorrectie (ivm corona). Effectief zit ik dus alleen met meer bijtelling+eigen bijdrage => minder netto (maar dat heb ik er wel voor over, nog te overzien, met het idee dat de volgende verhoging wel fatsoenlijk moet zijn).
Mijn plan was al een tijdje (paar maanden) om de eerstvolgende salaris-ronde na deze zomer een fatsoenlijke verhoging te eisen, en anders ergens anders kijken wat er verder is. Liefst iets wat mijn leasecontract en voorwaarden overneemt (of betere geven, mag ook). Heb gehoord dat dat geen moeite zal zijn?
***members only***
Gelijk heb je. Waarschijnlijk alleen een administratieve wijziging + hoger mobiliteitsbudget / moet je junior auto inleveren en zelf eentje bestellen waar je dan "4 jaar aan vast zit" (reden dat ik iets duurders koos wat fijn rijdt). 't is niet alsof ik opeens naar een ander project ga (+voor een ander tarief) als gevolg van die titelwijziging.Pizza_Boom schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:57:
[...]
Je moet je denk wel ik afvragen hoeveel een zwaardere functie(titel) echt als waarde heeft, als je hem al zo snel krijgt.
Jouw beloningspakket ziet er wel héél erg bekend uit (ook het salaris). Als het de detacheerder is waarvan ik vermoed welke het is, is het loon blijkbaar al bijna 4 jaar op hetzelfde niveau blijven stekenlabyrinthlord schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:45:
Net na afstuderen:
***members only***
Nu:
***members only***

Lies are obvious to read because the truth is already written
Heb je nog steeds geen pensioen? Daar kan op dit soort salaris een behoorlijk verschil tussen zitten. Ik stapte over van een US -> UK HQ maar dan wel zelf in de Benelux en ging een behoorlijk stuk omhoog qua pensioen bij het UK bedrijf maar naar beneden met aandelen enzo. Tel dat eens een keer goed op, dan is vergelijken met een wat meer internationale job een stuk makkelijker. Ik denk dat in mijn geval mijn 14 maanden salaris maar een 60% van mijn totale pakket is bijvoorbeeld.battler schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:50:
[...]
Net een nieuwe positie maar er zijn wat verontrustende bewegingen in het bedrijf waardoor ik voor de zekerheid alvast voorbereidingen aan het treffen ben voor de volgende stap na het afronden van mijn MBA.
Voor een groot deel komt dit omdat ik eigenlijk een overstap heb gemaakt van de ene functie naar de andere (vandaar de opmerking over relevante jaren werkervaring). Alleen ben ik zelf nu op een punt waar ik voel dat ik best wel wat stappen heb gemaakt om die tijd in te halen zeg maar, dat ik nu ook een beetje rond aan het zoeken ben om te kijken of het wat meer kan worden, vooral omdat ik minder ga werken (ga een deeltijd WO studie volgen).alaintje schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:08:
[...]
Puur op bruto loon zijn er school verlaters in: werktuigbouw/mechatronica/elektronica/software welke met hetzelfde brutoloon starten (ik verdien dit bruto bv na 2 jaar in een 'ongunstigere' regio t.o.v. eindhoven).
In eindhoven ken ik in mijn kringen niemand meer die sub 4k bruto verdient met een paar jaar ervaring (400 reiskosten en 27 vakantiedagen zo het mediaan).
Maar je reistijd is relatief kort voor in eindhoven werken, dat hebben de meeste niet.
En 31 vakantiedagen (of 25+7adv?) vrij opneembaar is ook aan de wat ruimere kant van het landelijk gemiddelde.
Zoek nog even je pensioen uit, ook als je wilt overstappen.
geen slecht package, maar voor een C++ engineer kan daar wel wat bovenop verwacht ik.
Het zijn 6 ADV dagen, waarvan een aantal vrij opneembaar zijn. Ik weet dat de pensioen vrij goed geregeld is, hebben het niet zo lang geleden wat gunstiger verandert.
In ieder geval dank voor de info, zal eens kijken wat het wordt!
@battler: In de IT wordt dit vrij lastig inderdaad. Ben je nu op papier manager (“koning zonder land”) of eindverantwoordelijk voor een flinke divisie en de externe omzet die ze draaien? Dat kan ik niet uit je verhaal opmaken. Senior managers bij de Big4 van je leeftijd verdienen dit ook bij lange na niet. Richting een ton moet je echt wel naar junior partner gaan of zeer sterke (bewezen) management capaciteiten of steengoede sales resultaten. Partners bij dit soort bedrijven zitten richting de 125K die jij schetst als ze op die posities komen. De laag bedrijven daaronder zoals de detacheerders kom je pas bij die ton in de buurt als je op CEO-2 level zit. Vaak stuur je dan divisies aan van meer dan 250 man, zit je in management teams en is de druk en het risico hoog. De 125K die je schetst is daar zelfs nog een volgende stap.El Polo Diablo schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:46:
[...]
Een salaris van 100k is meer dan redelijk. Zeker gezien je de werkdruk als normaal beschrijft (wat natuurlijk wel relatief is). Desondanks denk ik dat je er niet snel wijzer van zal worden als je switched.
In consultancy kom je zulke salarissen nog wel eens tegen met omzetbonus e.d. Echter heb je het dan wel over seniors met 15+ jaar specialistische kennis. En van wat ik weet uit mijn ervaring is dat salarissen voor managers in consultancy over het algemeen lager liggen dan dat. Helaas werkt je leeftijd daar ook niet in mee.
Wat je nu verdient ga je bij een overstap niet uit kunnen onderhandelen bij dat soort clubs op basis van wat je hier schetst. Akzo, ASML, Philips zijn eerder bedrijven die in die range nog wel wat kunnen doen.
Dus ja, wel een beetje gouden kettingen. Enerzijds een vloek omdat je die stap niet snel meer gaat maken, anderzijds een zegen omdat je het dus nog lang kan blijven verdienen.
Voor FAANG bedrijven, kan jij wellicht kijken op Glassdoor // levels.fyi // blind hoeveel er elders in EU word betaald voor tech in similar functie's. Meestal met een referral kom je er wel in dus dat moet geen major blocker zijn ( Ik zit in Tech ).battler schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:50:
[...]
Ik heb verder ook geen context dus kan je helaas niet verder helpen maar kijk wel uit naar je progressie de komende periode!
Traditie volhouden en update van mijn oude post na een jaar. Netjes volgens planning na 5 jaar jobhoppen en overgestapt van werkgever.
Vorig:
Nieuw vanaf Mid 2019.
Vorig:
Members only:
Inloggen
Nieuw vanaf Mid 2019.
Members only:
Inloggen
[ Voor 13% gewijzigd door Kaizah op 20-03-2024 13:51 ]
Waarschijnlijk vangt je baas nu meer voor je omdat je een hogere functie titel hebt maar zie jij er niks van terug? Zelf ging in ook in 4 maanden naar medior, maar wel met een verhoging van 20%. Voor mij klinkt dit een beetje alsof een hogere titel als compensatie wordt gebruikt voor echte erkenning. O ja, en je auto is nu een gouden kooi aan het worden.labyrinthlord schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:01:
[...]
Gelijk heb je. Waarschijnlijk alleen een administratieve wijziging + hoger mobiliteitsbudget / moet je junior auto inleveren en zelf eentje bestellen waar je dan "4 jaar aan vast zit" (reden dat ik iets duurders koos wat fijn rijdt). 't is niet alsof ik opeens naar een ander project ga (+voor een ander tarief) als gevolg van die titelwijziging.
Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren
. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.
Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren

Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.
Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.