Divak schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:43:
[...]
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Divak schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:43:
[...]
Members only:
Stoeptegel5 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:24:
Members only:
Stoeptegel5 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:48:
[...]
Members only:
Stoeptegel5 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:48:
[...]
Members only:
[ Voor 3% gewijzigd door Divak op 20-08-2019 10:25 ]
[ Voor 99% gewijzigd door RnB op 15-12-2021 19:52 ]
Divak schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:59:
[...]
Members only:
Als je jezelf gaat verhuren per uur dan kun je hier terecht: Het freelance ICT-ers discussie topicStoeptegel5 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:29:
[...]
Oh ik wist niet dat dit onder ZZP'en valt haha. Ik vraag het daar even, dank je!
Edit: Ik kan alleen een ZZP/ICT'er topic vinden...
Aan kosten de berijder, ja. Het ging meer om de verhouding tussen vast maandsalaris en cataloguswaarde auto (die niet perse relevant is).JDFS schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:06:
[...]
[...]
Members only:
Wat is volgens jou wel een normale lease auto met dit salaris?unezra schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 06:37:
[...]
Het is een auto van €60.000.
Hoe dan ook volgens mij vrij absurd bij een inkomen van bruto €2675
Blijft dat het een enorm verschil is, even heel snel gezocht lijkt een Tesla 3 op rond de €700 in de lease te zitten. Kortom, voor dat verschil in salaris kan 'ie zo'n beetje 'm zelf leasen.
[/MO]tweakict schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:01:
[MO]
[small]1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: MBO ICT niveau 4. HBO ICT (niet afgerond) / MCITP:SA 2008 / MCSA 2012 - 2016 / Fortinet NSE 4 / diverse overige trainingen.
• Werkervaring: 12 jaar.
• (Woon) Locatie: NB
2. Wat doe je:
• Functie: Senior System Engineer (intern)
• Werkgever/branche: softwarehuis
• (Werk) Locatie(s): NB
• Uren/week: 40
• Reistijd: Auto; 30 min enkele reis
• Werkdruk: Laag
• Maandsalaris (bruto): € 4400,--
• Vakantiegeld: € 4224,--
• Dertiende/veertiende maand: €
• Pensioeninleg per jaar: € onbekend.
• Mobiliteit per jaar: € 2436; reiskostenvergoeding prive auto.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~ € 60.000,--
• Winstdeling/bonus: ja, € 4410 maandsalaris bruto.
[ Voor 7% gewijzigd door tweakict op 23-08-2019 16:47 ]
Zeker een hele mooie stap, daar zitten mijn collega's dik onder.tweakict schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:13:
[...]
2. Wat doe je per 1-11-2019:
• Functie: Technisch Consultant (infra en cloud)
• Werkgever/branche: IT-dienstverlener
• (Werk) Locatie(s): Driehoek: Breda - Apeldoorn - Eindhoven
• Aantal vakantiedagen: 24 + 4 extra "niet ziek" dagen per jaar
• Gewerkte uren/week:
• Reistijd: 60 min enkel max.
• Werkdruk: normaal-hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4600,00
• Vakantiegeld: €4416,00
• Bonus, toeslagen, etc: Bonus o.b.v. facturabele uren. € 3500 bruto.
• Dertiende/veertiende maand: €
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €63100
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € onbekend
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: pensioenregeling, hoogte voor nu nog onbekend.
• Mobiliteit per jaar: € 11340
• Overige: Keuze uit LA: Diesel € 745, benzine € 645 of (full) electrisch € 845 of mobiliteitsbudget € 945
[• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 11340
[/MO]
Mooie stap in mijn carriere!
[ Voor 84% gewijzigd door defiant op 24-08-2019 00:17 ]
Prima als je het mij vraagt. Ook qua secundaire voorwaarden een paar extra vrije dagen en wat extraatjes in de vorm van lunch en zorgkosten (is toch weer 200e netto).Y3LLoW schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 15:49:
Bij deze ook even mijn lijstje:
Ja ik ben inderdaad hartstikke tevreden.Ypuh schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:44:
[...]
Prima als je het mij vraagt. Ook qua secundaire voorwaarden een paar extra vrije dagen en wat extraatjes in de vorm van lunch en zorgkosten (is toch weer 200e netto).
Hoe verhouden salarissen in Luxemburg zich t.o.v. Nederland en Belgie? Heb het idee dat Luxemburg altijd een vrij rijk land is waar de kosten ook nog eens laag zijn. Een win-win en ook nog eens mooie regio om te wonen.
Geen flauwekulletjes
[ Voor 7% gewijzigd door Zenix op 24-08-2019 12:35 ]
Wat vind je er zelf van? Bijna 13% minder salaris en 16% minder vakantiedagen is in ieder geval nog geen groeiMilesKiss schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:27:
Goedemorgen mede-Tweakers, bij dezen wil ik de mijne ook delen.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: HBO - ICT Service Management
• Werkervaring: 4 jaar
• (Woon) Locatie: Zwijndrecht
2. Wat doe je:
• Functie: Skilled Servicedesk
• Werkgever/branche: Inspectie & Controle
• (Werk) Locatie(s): Spijkenisse
• Aantal vakantiedagen*: 32
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: 75 minuten met de fiets (e-bike)
• Werkdruk: gemiddeld-hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2750
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: €n.v.t.
• Dertiende/veertiende maand: €n.v.t.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €35.6k
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € ?
• Type pensioenregeling / pensioenfonds ?
• Mobiliteit per jaar **** €1560
• Overige: ?
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €?
-------------------
Naar mijn gevoel en onderzoek verdien ik heel goed voor mijn functie. Ik zit er nu een jaar, maar ik zou graag verder willen groeien.
Daarnaast is het het best ver. Ik heb nu de volgende aanbieding gekregen en vroeg mij af wat jullie hiervan vinden.
• Functie: Medior Support Engineer
• Werkgever/branche: IT-dienstverlening
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam
• Aantal vakantiedagen*: 27
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: 30 minuten met de auto (indien geen file en als ik niet ergens anders wordt gedetacheerd)
• Werkdruk: onbekend
Wat ga ik misschien verdienen?
• Vast maandsalaris (bruto): €2400
• Bonus, toeslagen, etc: €30,- per maand
• leasetarief van €500 per maand
• Dertiende/veertiende maand: €n.v.t.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €35.6k
• opleiding, cursussen, examens etc. 100% betaald door de werkgever
Wat vinden jullie hiervan?
The devil is in the details.
Maar hoezo moet bruto minimaal hetzelfde zijn? Ik bedoel.. voorstel is 2400 + een leasebedrag van 500.Zenix schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:34:
Een achteruitgang. Minder bruto loon heeft invloed op hypotheek, pensioen en WW. Daarnaast ook minder vakantiedagen.
Voor lease zou ik niet overstappen. Bruto loon moet minimaal hetzelfde zijn.
Als je een huis wilt kopen krijg je op basis van bruto hypotheek. Als je werkloos bent krijg je op basis van bruto je uitkering. De bijdrage aan je pensioen is ook op basis van bruto.MilesKiss schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 13:09:
[...]
Maar hoezo moet bruto minimaal hetzelfde zijn? Ik bedoel.. voorstel is 2400 + een leasebedrag van 500.
Het is minder salaris, maar je krijgt wel een auto voor terug.
Je moet natuurlijk niks, maar dat leasebedrag is bedoeld om jou op je werk te krijgen. Nu kost je dat weinig tot niks bij je huidige baan. Dus in de praktijk ga je qua wat je overhoudt aan het einde er niet op vooruit. En wisselen van baan is juist vaak hét moment om wel grote stappen te maken.MilesKiss schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 13:09:
[...]
Maar hoezo moet bruto minimaal hetzelfde zijn? Ik bedoel.. voorstel is 2400 + een leasebedrag van 500.
The devil is in the details.
Heb je nu geen reiskostenvergoeding? Je gaat wellicht van +100 reiskostenvergoeding naar -150 bijtelling, dat is een achteruitgang van 250 per maand. Daarnaast gaat je nettosalaris ook ongeveer 200 euro omlaag. Dan komt er elke maand 450 euro op je rekening minder maar heb je wel een auto (en minder vakantiedagen). Is dat het waard?MilesKiss schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 13:09:
[...]
Zwijndrecht Spijkenisse is maar een 30 km of een goed half uur rijden. Dat is niet ver, noch is het een lange reistijd.
[ Voor 22% gewijzigd door AllSeeyinEye op 24-08-2019 16:36 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Maar die 30km doet hij met de ebike, zie zijn post.AllSeeyinEye schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:35:
[...]
Zwijndrecht Spijkenisse is maar een 30 km of een goed half uur rijden. Dat is niet ver, noch is het een lange reistijd.
Ik doe Spijkenisse Rotterdam. Ook een half uur, net onder de 30 km. Dat is dan naar kantoor, want m'n afspraken zijn door het hele land (of Europa/wereld).
Absoluut relatief, relatief absoluut.
[ Voor 8% gewijzigd door TaZTeD op 24-08-2019 18:39 ]
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Ik ben verantwoordelijk voor een bepaald functioneel gedeelte (account statements, rapportering van bank aan toezichthouder, klantenbeheer....) van de software die we maken.Freeaqingme schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 22:57:
@brvlaeth Wat doet een Functioneel Expert?
Nou ja een enorme afstand.. Dat valt ook wel mee. Als je fietsen niet erg/leuk vindt helemaal niet. En het scheelt je een abonnement op de sportschoolalaintje schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 18:14:
30km enkel is dan ook een enorme afstand met de fiets. Ook een e-bike waarbij je dus 30km/u continu fietst.
Banden en accu zullen dan wel behoorlijk slijten lijkt me.
Ben benieuwd volgend jaar naar de bijtelling over fietsen, wat mijn werkgever daar van vind.
Ik vindt het zeker niet erg om te fietsen bijvoorbeeld.sig69 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:19:
[...]
Nou ja een enorme afstand.. Dat valt ook wel mee. Als je fietsen niet erg/leuk vindt helemaal niet. En het scheelt je een abonnement op de sportschool
Absoluut relatief, relatief absoluut.
2 maal per dag 40 minuten fietsen is voor je lichaam veel gezonder dan 2 keer in de week ander half uur naar de sportschool of sport.alaintje schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 20:20:
[...]
Ik vindt het zeker niet erg om te fietsen bijvoorbeeld.
Maar voor mij persoonlijk is kortere reistijd belangrijker. Bv 40 minuten fietsen of 10 minuten auto... Dan zou ik denk ik maar 1 x fietsen per week, max.
Het kost je ook gewoon weer tijd elke dag.
Daarnaast is een stuk fietsen niet hetzelfde als een sport.
2x per dag 40 minuten ja, maar in die tijd leg je met een niet-ebike misschien 12 tot 15km af enkele reis, geen 30. Ik kan me ook voorstellen dat het niet comfortabel is tenzij je op kantoor goede voorzieningen (douche) hebt. (Alleen is die 40 minuten dan wel opeens minimaal 50 minuten en moet je continu kleding bij je hebben.)jongetje schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 21:41:
[...]
2 maal per dag 40 minuten fietsen is voor je lichaam veel gezonder dan 2 keer in de week ander half uur naar de sportschool of sport.
Daarnaast beter voor het milieu, goedkoper en goed om los te komen van je werk.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Tweeënhalf, maar vooruit.unezra schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 07:01:
De 75 minuten van @MilesKiss zou ik niet graag willen doen op een e-Bike. Da's anderhalf uur reistijd per dag.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
Korter is altijd beter als het op reistijd aankomt. Uur minder per dag is een uur extra vrije tijd of maakt het makkelijker om 4x9 te gaan werken. Vrije tijd is heilig, als ik iedere avond een uur extra vrije tijd krijgt is dat veel waard.AllSeeyinEye schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:02:
Niet van het een of ander, maar wat posten hier toch veel mensen die een reistijd van een uur tot anderhalf uur veel vinden zeg! Vergelijk het gewoon eens met andere hotspots over de wereld, bijv London of Parijs. Als ik kennissen spreek in London dan wonen ze in een betaalbaar appartement op een aangename afstand van het centrum. Die aangename afstand is een ruim uur met de metro. Dat is normaal. Wil je groter wonen dan ga je verder weg. Wil je dichterbij het centrum (waar het werk zit) wonen, dan ga je duurder. Wil je groter en dichterbij, dan betaal je de hoofdprijs.
En hier dan mensen die een reistijd van een half uur al veel vinden...
Als je een uur in de metro zit kan je nog rustig een boek lezen over hoe je je nieuwe bedrijf kan beginnen (als je niet hoeft over te stappen).AllSeeyinEye schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:02:
Niet van het een of ander, maar wat posten hier toch veel mensen die een reistijd van een uur tot anderhalf uur veel vinden zeg! Vergelijk het gewoon eens met andere hotspots over de wereld, bijv London of Parijs. Als ik kennissen spreek in London dan wonen ze in een betaalbaar appartement op een aangename afstand van het centrum. Die aangename afstand is een ruim uur met de metro. Dat is normaal. Wil je groter wonen dan ga je verder weg. Wil je dichterbij het centrum (waar het werk zit) wonen, dan ga je duurder. Wil je groter en dichterbij, dan betaal je de hoofdprijs.
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie
Ieder zijn eigen ding natuurlijk, maar ik ben ook maar wat blij dat ik maar 20-30 minuten enkele reis heb. Was het anderhalf uur geweest zat ik dus per dag 2 uur langer in de auto, 2 uur minder tijd voor slapen/hobbies/huishoudelijke zaken etc. Het zijn gewoon 10 uur per week extra die je niet betaald krijgt, zo'n 470 uur (uitgaande van zo'n 47 gewerkte weken per jaar) wat bijna 59 werkdagen (a 8 uur) oftewel 20 kalenderdagen per jaar is wat je extra kwijt bent om alleen maar op je werk te komen.AllSeeyinEye schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:02:
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
[ Voor 33% gewijzigd door thejoker80 op 26-08-2019 10:18 ]
Waarom zouden we het vergelijken met steden die 20x zo groot zijn als de gemiddelde Nederlandse stad? Ik woon in Amsterdam en heb een halfuur reistijd. Dat is echt de max die ik ervoor over heb, heb hiervoor bij een Big Four gewerkt waar ik vaak door heel Nederland werd gestuurd, terwijl ik in het economische centrum woonde... Ik was er klaar mee om zo lang in de auto te zitten en vind het een godsgeschenk dat ik nu op het fietsje kan springen of het OV kan pakken naar mijn werk.AllSeeyinEye schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:02:
Vergeleken met een heel groot deel van de wereld ben je ook schatrijk met een Nederlands minimuminkomen, heb je dan ook geen recht van klagen meer?AllSeeyinEye schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:02:
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Het is maar wat je gewend bent. Of je genoeg tijd overhoudt is natuurlijk totaal afhankelijk van hoeveel dingen je naast werk moet of wil doen. Als je fulltime werkt en een kind hebt, mantelzorger bent, sport op hoog niveau, of gewoon nog tijd wil hebben voor hobby's, is het natuurlijk niet te doen als je anderhalf uur reistijd hebt. Als je alleen maar werkt is het natuurlijk wel prima te doen.AllSeeyinEye schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:02:
Maar hoe is dat anders dan 2,5 uur per dag in de trein, in de bus of in de auto? Als je van OV afhankelijk bent en niet direct naast een station woont en werkt, zit je daar al vrij snel aan. Heb het zelf al een paar jaar, maar dat verveelt inderdaad wel ja.Bulder schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:58:
Je kunt het goedpraten wat je wilt, maar vijf dagen per week 2.5 uur fietsen komt neer op meer dan anderhalve werkdag per week op de fiets zitten.
Met die tijd kun je een instrument leren bespelen, een bedrijf opzetten, een part-time studie volgen, of wat dan ook. Ik zou zo snel mogelijk die reistijd terugdringen en iets zinnigers doen met je tijd.
Dit, al is het ook afhankelijk van wat je tijdens je reistijd kan doen. In een vorige rol had ik 2x 1:45 reistijd met OV, maar kon ik in de trein (een goed uur van die tijd) gewoon werken. Dat scheelde per week best veel - op vrijdag nog een paar uurtjes thuis en ik was klaar. Heel fijn als je op kantoor komt en al je email al verwerkt heb, kan je meteen aan de gang met de gecompliceerdere zaken.Pizza_Boom schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:43:
[...]
Maar hoe is dat anders dan 2,5 uur per dag in de trein, in de bus of in de auto? Als je van OV afhankelijk bent en niet direct naast een station woont en werkt, zit je daar al vrij snel aan. Heb het zelf al een paar jaar, maar dat verveelt inderdaad wel ja.
Sometimes you need to plan for coincidence
[ Voor 16% gewijzigd door Wowhead op 28-08-2019 12:08 ]
Redelijk?Bobmeister schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:37:
Wel een redelijk salaris voor een hbo-er.
Fietsen is gezond, dus kun je het deels tellen als sport tijd. En naar je werk moet je toch..Bulder schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:58:
Je kunt het goedpraten wat je wilt, maar vijf dagen per week 2.5 uur fietsen komt neer op meer dan anderhalve werkdag per week op de fiets zitten.
Met die tijd kun je een instrument leren bespelen, een bedrijf opzetten, een part-time studie volgen, of wat dan ook. Ik zou zo snel mogelijk die reistijd terugdringen en iets zinnigers doen met je tijd.
[ Voor 65% gewijzigd door Olaf van der Spek op 28-08-2019 22:56 ]
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
Zeker, al moet gezegd worden dat je in Utrecht wel bijzonder weinig verdiende als manager van een afdeling!!
Verwijderd
Ik pas m' even aanAllSeeyinEye schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:04:
[...]
Zeker, al moet gezegd worden dat je in Utrecht wel bijzonder weinig verdiende als manager van een afdeling!!
Misschien even werk van maken of op z'n minst even uitzoeken.... Voor zover ik weet is minstens 8% vakantiegeld verplicht over alle bruto maandlonen onder €4500, pas daarboven kan schriftelijk worden vastgelegd dat over het bovenste stuk minder of geen vakantiegeld berekend wordt.Wowhead schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:02:
• Vast maandsalaris (bruto): 2800 €
• Vakantiegeld: ? 8% geloof ik eenmaal in vaste dienst.
[ Voor 3% gewijzigd door ShitHappens op 29-08-2019 12:13 ]
Dat is toch niet afhankelijk van de stad?AllSeeyinEye schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:04:
[...]
Ik doelde met 'Utrecht' eigenlijk op zijn oude baan.jongetje schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:21:
[...]
Dat is toch niet afhankelijk van de stad?
Een manager van 10 dakdekkers verdient rond de 2000 per maand
Een manager van 6 IT managers verdiend minimaal rond de 8000 per maand
De vraag is wie het drukker of lastiger heeft... (Maar dat is een andere discussie)
Ik zou me niet teveel blind staren op tredes en überhaupt geld. Voor je 1ste baan is het veel belangrijker dat je daadwerkelijk verantwoordelijkheid draagt, groeimogelijkheden ziet en in z'n algemeen de organisatie leuk vind. Heb je nog andere aanbieden gezocht/gehad?Bonerhead schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 21:23:
Members only:
Zou jullie input waarderen! Ik mik zelf een beetje op trede 2/3, of loop ik hiermee naast mijn schoenen?
Wat heeft opleiding nou nog te maken met loon als je al een paar jaar bezig bent?Olaf van der Spek schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 22:54:
[...]
Redelijk?
[...]
Fietsen is gezond, dus kun je het deels tellen als sport tijd. En naar je werk moet je toch..
2,5 uur per dag is wel wat veel, maar inderdaad, is 2 uur per dag in de auto minder erg?
It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.
Dank voor je reactie. Uiteraard staar ik mij hier niet op blind, maar vind ik het wel belangrijk om goed voorbereid het arbeidsvoorwaardengesprek in te gaan en te weten wat ik ongeveer waard ben.Kaaswagen schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 16:17:
[...]
Ik zou me niet teveel blind staren op tredes en überhaupt geld. Voor je 1ste baan is het veel belangrijker dat je daadwerkelijk verantwoordelijkheid draagt, groeimogelijkheden ziet en in z'n algemeen de organisatie leuk vind. Heb je nog andere aanbieden gezocht/gehad?
Zeer goed voor jouw leeftijd! Ben je ook nog bezig met de Master?DesiredPeanut schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 21:08:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: WO Bachelor Finance
• Werkervaring: 6 jaar ZZP en deeltijd (naast studie), 1 jaar fulltime
• (Woon) Locatie: Amsterdam
2. Wat doe je:
• Functie: Front-end Developer
• Werkgever/branche: Web Agency
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 15 min fietsen
• Werkdruk: Laag/middel
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3300
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €42.768
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €50/maand
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Lijfrenterekening
• Overige: Laptop van de zaak, lunch 3 dagen/week inbegrepen, €1000 opleidingsbudget per jaar
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €43.368
Al met al erg tevreden, leuke werkgever en volgens mij zit ik qua salaris ook best goed.
Momenteel niet—ik heb er wel over nagedacht maar ik vind werken eigenlijk veel leuker dan studeren. Ik ben wel veel bezig met het zelf volgen van relevante trainingen, opleidingen etc (web dev).JDFS schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 22:36:
[...]
Zeer goed voor jouw leeftijd! Ben je ook nog bezig met de Master?
[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 30-08-2019 12:38 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
[ Voor 13% gewijzigd door Koekfabriek op 30-08-2019 16:25 ]
Ik zou voor die 3 gaan, kan je altijd nog op 2 uitkomen toch?Bonerhead schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 21:23:
Zou jullie input waarderen! Ik mik zelf een beetje op trede 2/3, of loop ik hiermee naast mijn schoenen?
[ Voor 6% gewijzigd door RzrBck op 30-08-2019 20:08 ]
Ik werk in de zorg, let wel op dat je op een voor jou goede trede komt. Je kan namelijk niet of niet eenvoudig een trede extra hoger gaan als je goed functioneert. Je bent namelijk gebonden aan de CAO. Dat is tenminste mijn ervaring in de zorg.Bonerhead schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 17:07:
[...]
Dank voor je reactie. Uiteraard staar ik mij hier niet op blind, maar vind ik het wel belangrijk om goed voorbereid het arbeidsvoorwaardengesprek in te gaan en te weten wat ik ongeveer waard ben.
De factoren die je benoemt (plezier, groeimogelijkheden, verantwoordelijkheid etc.) heb ik uiteraard al meegenomen in mijn besluit om hier te solliciteren. Mocht dit niet in orde zijn dan had ik hier niet gesolliciteerd, ik vind zaken zoals een goede werk-prive balans belangrijker dan geld.
Ik heb met een aantal andere bedrijven gesproken maar factoren als reisafstand en werk-prive balans hebben mij laten besluiten hier niet verder op in te gaan.
Dat ik geld niet op nr. 1 zet betekent natuurlijk niet dat ik niet het maximale uit de onderhandeling wil halen. Om die reden mijn vraag naar een reëel target
Terwijl volgens de meeste CAO's in de zorg de werkgever wel meerdere periodieken kan toewijzen, maar ze doen het vaak niet.Lelletje schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 20:49:
[...]
Ik werk in de zorg, let wel op dat je op een voor jou goede trede komt. Je kan namelijk niet of niet eenvoudig een trede extra hoger gaan als je goed functioneert. Je bent namelijk gebonden aan de CAO. Dat is tenminste mijn ervaring in de zorg.
[ Voor 13% gewijzigd door Zenix op 30-08-2019 21:26 ]
Haal je nu niet schaal en trede door elkaar? Een trede omhoog gaat meestal bijna vanzelf (elk jaar). Een schaal omhoog niet, dan moet je ook in je functie omhoog gegaan zijn.Lelletje schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 20:49:
[...]
Ik werk in de zorg, let wel op dat je op een voor jou goede trede komt. Je kan namelijk niet of niet eenvoudig een trede extra hoger gaan als je goed functioneert. Je bent namelijk gebonden aan de CAO. Dat is tenminste mijn ervaring in de zorg.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Ik zou echt pensioen gaan bespreken of zelf fiscaal vriendelijk gaan regelen. Stel je legt 100 euro per maand in, nu al 3.5 jaar; 3600 inleg. Rendement 7% (historisch rendement aandelen), nog 40 jaar beleggen tot pensioen; 3600*1.07^40=€53908. Aardige duit geld die je mist.Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 23:35:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: MBO 4
• Certificering: MCSA Office 365, MCSA Windows 10, Klein deel van Azure.
• Werkervaring: 3.5 Jaar
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant
2. Wat doe je:
• Functie: IT Support medewerker
• Werkgever/branche: IT Dienstverlener
• (Werk) Locatie(s): Vast op kantoor
• Aantal vakantiedagen*: 25
• Gewerkte uren/week*: 40 ( overuren na 5 & kleine updates in de avond = uur voor uur.
• Reistijd**: 30 min heenreis
• Werkdruk:Gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3000
• Vakantiegeld: €240 per maand, zit inbegrepen in me loon. Dus €3240 per maand
• Bonus, toeslagen, etc: Nee
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €38.880
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg : Geen pensioen aanwezig
• Type pensioenregeling / pensioenfonds Geen pensioen aanwezig
• Mobiliteit per jaar - Polo 2018 - ( Catalogus waarde rond de 22K, netto kosten is rond de 210-220, 10K prive KM per jaar) Betaal ik te veel voor de auto ?
• Overige: Laptop vd zaak
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
Ik vind de bruto loon prima, maar het geen pensioen en geen bonus, toeslagen vind ik jammer.
Wat vinden jullie hiervan.
We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman
Fair enough. Je bent nog wel echt heel jong, ik was 25 toen ik aan mijn Premaster begon. Het master papiertje gaat je erg ver brengen, staar je niet blind op een WO bachelor. Nu maakt het misschien niet meer uit, maar wie weet kijk je over een jaar of 2 naar een nieuwe werkgever en dan kan het opeens wel uitmaken!DesiredPeanut schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 22:44:
[...]
Momenteel niet—ik heb er wel over nagedacht maar ik vind werken eigenlijk veel leuker dan studeren. Ik ben wel veel bezig met het zelf volgen van relevante trainingen, opleidingen etc (web dev).
Ik twijfel soms wel of ik hiermee niet onnodig kansen laat liggen maar voorlopig gaat het prima zo.
RzrBck schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 18:57:
[mo]
Ik volg dit topic al een tijdje, en zit nu zelf in een positie dat ik wat hulp van de kennis die hier is wel kan gebruiken![]()
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: Artificial Intelligence (WO master), Management Economie en Recht (bachelor), Cognitieve neurobiologische psychology (WO bachelor), Applied Cognitive Psychology (WO) master
• Werkervaring: Niet per se relevante voor de functie
• (Woon) Locatie: Utrecht
2. Wat doe je:
• Functie: Bij een multinational op implementatieprojecten consulten met brede kennis van zowel de business als de techniek (datascience)
• Werkgever/branche: Multinational - specialized consulting
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam
• Gewerkte uren/week: 36-40
• Reistijd: 30
Wat zou ik realistisch kunnen vragen qua salaris?
Ik zit in een traject waar volgende week salaris besproken zal worden, voor een positie waarvan geroepen wordt dat er niet veel mensen te vinden zijn (aan de ene kant AI/data science, aan de andere kant de combinatie van "de business" snappen en technisch inzicht & vaardig).
Er wordt zowel een beroep op de MER bachelor gedaan, als op de AI master.
Vanuit de organisatie is er veel interesse in mijn profiel. Echter wat voor salaris hoort daar bij. Kijk ik naar traineeships die op een vergelijkbaar snijvlak zitten - kom je rond de 3k uit. Kijk je naar de functie waar ik in zal rollen, zal het me niet verbazen dat het salaris daar veel (5k+) hoger ligt gemiddeld.
Het lastige is dat ik niet organisch naar deze situatie gegroeid ben met een salaris die ik als indicatie kan nemen. En ik heb het idee dat waar ik niet om vraag, ik ook niet krijg. Echter dat men mij er (indirect) mogelijk wel op beoordeeld als ik mijzelf relatief te goedkoop weggeef.
Iemand die ervaring heeft met business & data science consultancy, of cijfers?
De rollen waar jij mensen op plaatst, zijn die multidisciplinair v.w.b. het vakgebied of een specialisme? Het interesse uit de organisatie komt in dit geval precies voort uit de mix van zowel technisch als business. Een combinatie die niet veel te vinden is (van horen zeggen - ik kan me er iets bij voorstellen maar heb weinig referentie kader).Don Quijote schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 20:13:
Members only:
Klopt, MER kan een goede basis zijn maar in combinatie met iets wat meer specifiek en substantieel is. Die bachelor en master richting psychologie idem (deels onterecht imo: het stuk statistiek dat daar onderwezen wordt is m.i. de basis voor elke datascientist).ANdrode schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 15:17:
[...]
Members only:
Ik startte na mijn master als data scientist (waarvan het volgens mij - zover die er echt helder is - de definitie is dat het op het snijvlak van statistiek, IT en business ligt) bij de overheid met 2500 bruto voor 36 uur. Dat was achteraf gezien wel wat aan de lage kant. Na 5 jaar met goede beoordelingen, een promotie en een overstap naar een andere werkgever (wel weer overheid) zit ik op 4500.RzrBck schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 18:57:
Members only:
[...]
Ik zou voor die 3 gaan, kan je altijd nog op 2 uitkomen toch?
Als je het uit kan leggen dan is het een erg goede combinatie. Het stuk statistiek en methodologie dat er in voorkomt is erg waardevol en mist (bijvoorbeeld) in een AI studie.RzrBck schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 16:01:
Klopt, MER kan een goede basis zijn maar in combinatie met iets wat meer specifiek en substantieel is. Die bachelor en master richting psychologie idem (deels onterecht imo: het stuk statistiek dat daar onderwezen wordt is m.i. de basis voor elke datascientist).
Dat ING ITP ziet er interessant uit. Heb je het zelf gedaan?
Ligt ook aan voorkennis. Een vierdejaars PhD student ontvangt 43K (omgerekend naar 40 uur en 25 vakantiedagen, gegarandeerde eindejaarsuitkering, inc alles). Dan moet je wel over de 3500 heen om een aanbod in industrie te geven wat daar meer dan een periodiek overheen gaat.hatsa schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 16:03:
[...]
Commercieel/financieel liggen de bedragen mogelijk wel wat anders, maar ook daar is 5000+ als starter is denk ik nog steeds wel heel erg aan de hoge kant. 3000-3500 lijkt me al een stuk realistischer.
[ Voor 27% gewijzigd door ANdrode op 31-08-2019 16:09 ]
"40u" + 4e jaars PhD in 1 zin?ANdrode schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 16:05:
[...]
Ligt ook aan voorkennis. Een vierdejaars PhD student ontvangt 43K (omgerekend naar 40 uur en 25 vakantiedagen, gegarandeerde eindejaarsuitkering, inc alles). Dan moet je wel over de 3500 heen om een aanbod in industrie te geven wat daar meer dan een periodiek overheen gaat.
Maandloon omgerekend naar 40 uur
Dat is goed om te horen, dit wist ik niet. Ik heb hier nog geen enkele ervaring mee. Een trede omhoog na een positief functioneringsgesprek is dus niet zo vanzelfsprekend? Gaat een trede omhoog puur op basis van jaren ervaring dan?Lelletje schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 20:49:
[...]
Thanks. Trede 3 moet dus mogelijk zijn. Ik lees overal dat je de werkgever het openingsbod moet laten doen. Geen idee wat ik moet reageren als zij beginnen met: waar zat je zelf aan te denken?Zenix schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:24:
[...]
Terwijl volgens de meeste CAO's in de zorg de werkgever wel meerdere periodieken kan toewijzen, maar ze doen het vaak niet.
@Bonerhead Gewoon trede 3 vragen, je moet namelijk altijd hoger gaan zitten dan je wilt hebben. Gaan ze akkoord, helemaal mooi. Als ze bijvoorbeeld een aanbod doen van trede 0, dan kan het lastiger zijn. Maar een extra trede moet altijd mogelijk zijn, want ze zijn meer geld kwijt met een nieuwe sollicitatieprocedure.
Verwijderd
Het lijkt mij dat je per jaar/periodiek gewoon een trede binnen je schaal omhoog gaat, totdat je aan het einde van je schaal zit. Of je moet wel een heel beroerd functioneringsgesprek hebben gehad (zo werkt het bij ons in ieder geval wel). Een hogere schaal is onder normale omstandigheden alleen bij een hogere functie (of hooguit bij meer verantwoordelijkheden binnen je huidige functie) gebruikelijk.Bonerhead schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 16:52:
[...]
Dat is goed om te horen, dit wist ik niet. Ik heb hier nog geen enkele ervaring mee. Een trede omhoog na een positief functioneringsgesprek is dus niet zo vanzelfsprekend? Gaat een trede omhoog puur op basis van jaren ervaring dan?
[...]
Thanks. Trede 3 moet dus mogelijk zijn. Ik lees overal dat je de werkgever het openingsbod moet laten doen. Geen idee wat ik moet reageren als zij beginnen met: waar zat je zelf aan te denken?
Verwijderd
Ja pensioen wordt echt zelf regelen, ik dacht aan het bedrijf Brandnewday ( iemand enig ervaring met dat partij ).BombaAriba schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 00:12:
[...]
Ik zou echt pensioen gaan bespreken of zelf fiscaal vriendelijk gaan regelen. Stel je legt 100 euro per maand in, nu al 3.5 jaar; 3600 inleg. Rendement 7% (historisch rendement aandelen), nog 40 jaar beleggen tot pensioen; 3600*1.07^40=€53908. Aardige duit geld die je mist.
Je salaris is wel goed, zeker voor regio en opleiding. Je auto kosten zijn bijtelling of eigen bijdrage? Onder bijtelling kom je niet uit helaas.
Om hierop terug te komen:Stoeptegel5 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:24:
Members only:
[ Voor 28% gewijzigd door Stoeptegel5 op 02-09-2019 12:42 ]
€130.000 p/j voor een HBO-er in loondienst met pak 'em beet 6 jaar werkervaring "redelijk"?Bobmeister schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:37:
Wel een redelijk salaris voor een hbo-er.
Verwijderd
Nee hij komt nog 134 te kort. dan is het wel redelijk.Guise schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:54:
[...]
€130.000 p/j voor een HBO-er in loondienst met pak 'em beet 6 jaar werkervaring "redelijk"?Voor je 30e bijna 4x modaal verdienen gaat iets verder dan "redelijk", mijns inziens.
STiPP IS erg minimaal. Ik bouwde in 2 maanden contract via mijn WG met PMT pensioen meer op dan in een jaar bij STiPP.jongetje schreef op zondag 1 september 2019 @ 13:53:
omdat ik vind wat ik opbouw met STIPP erg minimaal is).
Je hebt de huid duur verkocht.Stoeptegel5 schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:36:
[...]
Om hierop terug te komen:
Members only:
Wel een kleine kanttekening, in het eerste jaar zit je in een minimale regeling en pas na 1 jaar ga je meer opbouwen. Helaas is het wettelijk verplicht om je bij een branche fonds aan te sluiten...Pizza_Boom schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:47:
[...]
STiPP IS erg minimaal. Ik bouwde in 2 maanden contract via mijn WG met PMT pensioen meer op dan in een jaar bij STiPP.
Ik zat er maar een jaar (detavast), dus vandaar.jongetje schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:50:
[...]
Wel een kleine kanttekening, in het eerste jaar zit je in een minimale regeling en pas na 1 jaar ga je meer opbouwen. Helaas is het wettelijk verplicht om je bij een branche fonds aan te sluiten...
Pizza_Boom schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:47:
[...]
STiPP IS erg minimaal. Ik bouwde in 2 maanden contract via mijn WG met PMT pensioen meer op dan in een jaar bij STiPP.
[...]
Je hebt de huid duur verkocht.![]()
![]()
Members only:
. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topicApple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq