• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:15
HBO starters voor €2.600,-? €2.900,- voor WO? Vind ik erg veel, zelfs voor IT. Ik zie dit soort salarissen bij mensen die 1-3 jaar werken, niet voor starters. Uit mijn netwerk hoor en lees ik dat startende HBO IT'ers zonder certificaten en relevante ervaring vaak voor rond de €2.200,- worden aangenomen, WO is max €200,- erbij. Uiteraard schieten de salarissen wel omhoog na de eerste paar jaar met nieuwe certificaten. Ik denk dat @Verwijderd hier een mooi voorstel te pakken heeft, 2-3 jaar verder en hij zit rond de €3.000,-.

• Tolmeist
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-11 10:33
pjot1 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:57:
Laat ik ook maar een duit in het zakje doen!

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Niet van die hoge bedragen wat ik voorbij zie komen maar ik vind zelf dat ik niet mag klagen! :)
Met hard werken (vooral in je eigen tijd), klus jij er makkelijk een paar 100 netto bij in de maand 8), alleen de Fiscus hoeft dat niet te weten >:)

Verwijderd

pjot1 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:57:
Laat ik ook maar een duit in het zakje doen!

[mo]
1. Wie ben je:
• Leeftijd: over 2 dagen 34
• Opleiding: Mavo
• Werkervaring: 17 jaar
• (Woon) Locatie: Noord-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: stratenmaker
• Werkgever/branche: bouw
• (Werk) Locatie(s): van Den helder tot Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 26
• Gewerkte uren/week: 40

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 2320

Niet van die hoge bedragen wat ik voorbij zie komen maar ik vind zelf dat ik niet mag klagen! :)
2300 bruto per maand en je lichaam takelt hard af 8)7 Onbeschoft dat een stratenmaker niet zo hard groeit als kantoormedewerkers. Je ben bijna 34 en dan nog het salaris van een starter. Ik zou onderhandelen!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
@Tolmeist en @Verwijderd De rek is er wel uit. Nu kan ik wel voor mezelf beginnen om ietsjes meer te verdienen maar, dan zit je met vorst, ziekte en allerlei verzekeringen. Mensen hebben ook geen geld over voor straatwerk waardoor je jezelf uit de markt prijst. Als je dan ook nog bedenkt dat ik in de goede hoek van het land zit; in bijvoorbeeld Friesland liggen de tarieven veel lager. Bijklussen doe ik niet meer, vorig jaar een burnout gehad, dat is me die paar centen niet waard....

[ Voor 14% gewijzigd door pjot1 op 13-08-2019 10:26 ]

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:07
Orangelights23 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:03:
HBO starters voor €2.600,-? €2.900,- voor WO? Vind ik erg veel, zelfs voor IT. Ik zie dit soort salarissen bij mensen die 1-3 jaar werken, niet voor starters. Uit mijn netwerk hoor en lees ik dat startende HBO IT'ers zonder certificaten en relevante ervaring vaak voor rond de €2.200,- worden aangenomen, WO is max €200,- erbij. Uiteraard schieten de salarissen wel omhoog na de eerste paar jaar met nieuwe certificaten. Ik denk dat @Verwijderd hier een mooi voorstel te pakken heeft, 2-3 jaar verder en hij zit rond de €3.000,-.
Genoeg starters die geplaatst worden voor 2750, ik ken wel een paar werkgevers :+
Gemotiveerde net-afgestudeerden met parttime werkervaring, al helemaal in de randstad, zijn dat echt wel waard. Dan heb ik het wel over software engineers die serieus kunnen bouwen (en niet een beetje ervaring hebben met Wordpress).

Binnen drie jaar moet daar, zeker in de huidige markt, wel >750 bij op te verdienen zijn.
Members only:

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
The Eagle schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:05:
Eh nee? ABP heeft een gegarandeerde uitkering. Dit itt vele pensioenverzekeraars.
En wij gaat het betalen als de pot leeg is? Dat gegarandeerde pensioen is een leugen (en zorgt voor al die verontwaardigde reacties als het niet realistisch blikt).

Overigens ben ik niet bang dat het zover komt. Rendementen zijn vrij goed, inleg is krankzinnig hoog, alleen de rekenrente lijkt wat laag waardoor de theoretische dekkingsgraad laag is (maar dat is meer voor een ander topic :P).

[ Voor 24% gewijzigd door JvS op 13-08-2019 10:33 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Eh nee? ABP heeft een gegarandeerde uitkering. Dit itt vele pensioenverzekeraars.
https://nos.nl/artikel/22...k-korten-maar-waarom.html gaat al jaren slecht met pensionfondsen.

Verwijderd

pjot1 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:18:
@Tolmeist en @Verwijderd De rek is er wel uit. Nu kan ik wel voor mezelf beginnen om ietsjes meer te verdienen maar, dan zit je met vorst, ziekte en allerlei verzekeringen. Mensen hebben ook geen geld over voor straatwerk waardoor je jezelf uit de markt prijst. Als je dan ook nog bedenkt dat ik in de goede hoek van het land zit; in bijvoorbeeld Friesland liggen de tarieven veel lager. Bijklussen doe ik niet meer, vorig jaar een burnout gehad, dat is me die paar centen niet waard....
@pjot1 Als je op https://loonwijzer.nl/salaris/salarischeck#/ het beroep van stratenmaker invoert, ontvangt de gemiddelde starter in Nederland € 2.259 bruto en iemand met jouw 17 jaren ervaring € 2.829 bruto. Als je dan zegt dat je wat betreft beloning aan de goede kant van het land zit, zou ik toch eens met de baas in gesprek gaan eerlijk gezegd.

• pjot1
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:07:
[...]

@pjot1 Als je op https://loonwijzer.nl/salaris/salarischeck#/ het beroep van stratenmaker invoert, ontvangt de gemiddelde starter in Nederland € 2.259 bruto en iemand met jouw 17 jaren ervaring € 2.829 bruto. Als je dan zegt dat je wat betreft beloning aan de goede kant van het land zit, zou ik toch eens met de baas in gesprek gaan eerlijk gezegd.
Dat lijkt me veel te rooskleurig. Zzpers komen er al niet aan, tenminste diegene die ik ken. Er zijn zoveel stratenmakers die (zwart) onder de prijs gaan. Wat men vaak vergeet is dat een stratenmaker tegenwoordig niet meer met een schep, kruiwagen en een hamer komt. Ook is het beroep veel uitgebreider geworden. Een stratenmaker komt tegenwoordig met een (mini)shovel, (mini)kraan, lasers, afrijbakken en (leg)klemmen. Aldus een paar ton investeringen wat een schilder, stukadoor, metselaars ed niet hebben. Daarnaast is stratenmaker het moeilijkste beroep in de bouw om met je handen te doen.

Ik ken een heleboel stratenmakersbedrijven die voor een koppel stratenmaker (stratenmaker en opperman) €45,- per uur rekenen. Inclusief btw. Vraag niet wat voor werk ze afleveren. Maar voor hen is het simpel, thuis en niks verdienen of dat.

Als je puur in het sierwerk en onder de hamer kan straten, zou je aan dat bruto uurloon kunnen komen. Helaas is daar niet genoeg werk in. Als je straatwerk goed aanlegt kan het 30 tot 40 jaar blijven liggen. Het is dus ook niet zo dat mensen meerdere keren terug komen.

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-12 13:22
pjot1 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:20:
[...]

Dat lijkt me veel te rooskleurig. Zzpers komen er al niet aan, tenminste diegene die ik ken. Er zijn zoveel stratenmakers die (zwart) onder de prijs gaan. Wat men vaak vergeet is dat een stratenmaker tegenwoordig niet meer met een schep, kruiwagen en een hamer komt. Ook is het beroep veel uitgebreider geworden. Een stratenmaker komt tegenwoordig met een (mini)shovel, (mini)kraan, lasers, afrijbakken en (leg)klemmen. Aldus een paar ton investeringen wat een schilder, stukadoor, metselaars ed niet hebben. Daarnaast is stratenmaker het moeilijkste beroep in de bouw om met je handen te doen.

Ik ken een heleboel stratenmakersbedrijven die voor een koppel stratenmaker (stratenmaker en opperman) €45,- per uur rekenen. Inclusief btw. Vraag niet wat voor werk ze afleveren. Maar voor hen is het simpel, thuis en niks verdienen of dat.

Als je puur in het sierwerk en onder de hamer kan straten, zou je aan dat bruto uurloon kunnen komen. Helaas is daar niet genoeg werk in. Als je straatwerk goed aanlegt kan het 30 tot 40 jaar blijven liggen. Het is dus ook niet zo dat mensen meerdere keren terug komen.
Niet een idee om te switchen naar een andere beroepsgroep in dezelfde sector? Hoorde laatst wat een metselaar vroeg (als zzp'er) bij een aannemer, 90+ euro per uur(!). Nu zal het ook wel aan de huidige markt liggen dat er veel vraag is naar mensen die echt wat kunnen met hun handen, maar dat vond ik toch vrij gortig. Gezien de fysieke omstandigheden die je elke dag tegemoet ziet vind ik 2300 behoorlijk karig. Omscholing niet mogelijk?

• pjot1
  • Niet online
Batiatus schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:24:
[...]

Niet een idee om te switchen naar een andere beroepsgroep in dezelfde sector? Hoorde laatst wat een metselaar vroeg (als zzp'er) bij een aannemer, 90+ euro per uur(!). Nu zal het ook wel aan de huidige markt liggen dat er veel vraag is naar mensen die echt wat kunnen met hun handen, maar dat vond ik toch vrij gortig. Gezien de fysieke omstandigheden die je elke dag tegemoet ziet vind ik 2300 behoorlijk karig. Omscholing niet mogelijk?
Tuurlijk is omscholing mogelijk! Ik wil binnen een aantal jaar ook voor mezelf beginnen. Dit omdat het 'echte' beroep ook uit sterft. Er zijn weinig stratenmakers die nog onder de hamer kunnen straten. Daar wil ik me dan ook op gaan richten.

Ik heb computers bouwen en repareren voor de hobby (daarom ben ik ook hier actief) heb ook wel eens gedacht aan een baan in die richting. Is alleen niks voor mij, vind het buiten zijn en de vrijheid heel belangrijk.

Bovendien denkt iedereen dat straten je lichaam sloopt, tegenwoordig zijn er heel veel hulpmiddelen en ben je naast stratenmaker ook machinist, planner, uitzetter, ingenieur, bouwkundige en een beetje verkeersregelaar. De tijd dat men alleen maar op de knietjes zat is over.

90 euries per uur is ook belachelijk.

Kortom onderbetaald beroep. :p

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-12 11:30
Bio schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:21:
[...]
Niet helemaal eerlijk om het zo te stellen je moet die 3.2 euro wel vermenigvuldigen met alle jaren dat je gepensioneerd bent en in leven ;).
Ik heb het misschien wat ongelukkig verwoord, excuses daarvoor!

Maar van die €400 nettovergoeding per maand kan je makkelijk een paar euro per maand investeren om zo later van een hogere som te genieten. Dat had ik er bij moeten schrijven :)

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:03
Ben je werkgever? Ik heb 10 jaar geleden ook aanbiedingen gehad tussen de €2.000,- en €2.750,-. Uiteindelijk bij de partij die het hoogste bood gaan werken, mede door tevens goed pensioen en ruime hoeveelheid vakantiedagen. Dat heeft het bedrijf geen windeieren gelegd. Soms heb ik het idee dat werknemers te veel meedoen aan de race to the bottom; en dat sommige werkgevers drijven op het restje slecht presterende afgestudeerden dat wel voor €2.200,- bij ze wil komen werken. Slecht betalen is echt zo'n accountancy realiteit. ;w
JvS schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:31:
[...]

En wij gaat het betalen als de pot leeg is? Dat gegarandeerde pensioen is een leugen (en zorgt voor al die verontwaardigde reacties als het niet realistisch blikt).
De pot gaat niet leeg. Daarvoor zijn nou juist die rekenregels uitgevonden. Er zijn heel veel mensen die alleen maar lopen te zeuren over het pensioen. Maar we hebben het echt extreem goed geregeld. Daar doet een paar procent korten niks aan af.

• Orangelights23
DutchCommando schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:09:

Ben je werkgever? Ik heb 10 jaar geleden ook aanbiedingen gehad tussen de €2.000,- en €2.750,-. Uiteindelijk bij de partij die het hoogste bood gaan werken, mede door tevens goed pensioen en ruime hoeveelheid vakantiedagen. Dat heeft het bedrijf geen windeieren gelegd. Soms heb ik het idee dat werknemers te veel meedoen aan de race to the bottom; en dat sommige werkgevers drijven op het restje slecht presterende afgestudeerden dat wel voor €2.200,- bij ze wil komen werken. Slecht betalen is echt zo'n accountancy realiteit. ;w
Nope, sinds een jaar of vijf afgestudeerd en hopeloos veel kansloze aanbiedingen gekregen, net als mijn medestudenten. Laag salaris, geen pensioenopbouw, middelmatige functie maar wel WO vragen: ik heb het allemaal voorbij zien komen.

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:38
Orangelights23 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:24:
[...]

Nope, sinds een jaar of vijf afgestudeerd en hopeloos veel kansloze aanbiedingen gekregen, net als mijn medestudenten. Laag salaris, geen pensioenopbouw, middelmatige functie maar wel WO vragen: ik heb het allemaal voorbij zien komen.
Ik neem aan dat je dit bedoelt als in: als je daar op reageert en niet onderhandeld over je vergoeding is het je eigen schuld?

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• Orangelights23
alaintje schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 23:14:
[...]

Ik neem aan dat je dit bedoelt als in: als je daar op reageert en niet onderhandeld over je vergoeding is het je eigen schuld?
Als in starters denken vaak dat ze de hoofdprijs mogen krijgen, zonder ervaring en alleen een papiertje. Samen met het feit dat veel werkgevers lage startsalarissen bieden, is het wel belangrijk dat je onderhandeld, ook al heb je geen relevante ervaring of wat dan ook.

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:55
Ik plaatste de :+ niet voor niets, maar letterlijk genomen klopt het gewoon wat ik zei ;)

Edit: Hmm pakt mijn screenshot niet, maar op mijn.abp staat gewoon heel plat bij mijn persoonlijke pensioenpot nu:

Rendement ABP -500
Inleg werkgever 2000
Uw inleg 1000

[ Voor 23% gewijzigd door Tuttel op 14-08-2019 08:10 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

DutchCommando schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:09:
[...]

Members only:

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• bat266
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-12 11:48
Tuttel schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:07:
[...]

Ik plaatste de :+ niet voor niets, maar letterlijk genomen klopt het gewoon wat ik zei ;)

Edit: Hmm pakt mijn screenshot niet, maar op mijn.abp staat gewoon heel plat bij mijn persoonlijke pensioenpot nu:

Rendement ABP -500
Inleg werkgever 2000
Uw inleg 1000
Dit komt waarschijnlijk niet zo zeer door het beleggen maar door de doorsneepremie. https://www.pensioenpersp...werkt-een-doorsneepremie/

Kort door de bocht: jonger dan 35 /40 -> minder opbouw ouder dan dat grotere opbouw.

Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.

• dragonhaertt
  • Laatst online: 15:16

dragonhaertt

@_'.'

dragonhaertt schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:48:
Members only:
Dit was dus uiteindelijk het gevolg van mijn beordelingsgesprek. Daarnaast heb ik het volgende aanbod op tafel liggen; het concept contract is al opgesteld. Ik hoef in principe alleen mijn akkoord te geven als ik over wil stappen:
Members only:

Mijn huidige werkgever komt eind deze maand nog met een tegenbod. Nu mag ik gaan kiezen of ik over wil stappen.
Het nieuwe contract zal een jaarcontract zijn, met uitzicht op vast. Tevens zie ik goede mogelijkheid tot groei binnen de organisatie, en de locatie is ook best comfortabel.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
@GoldenSample
Ik heb ook nog een vordering uit die tijd open staan, was note bene bij Duitse semi overheid waar je toch wel beter van zou verwachten. En tegen hun eigen arbeidsvoorwaarden in. Ging om zo'n 400 - 500€ +rente aan reiskosten die ik vooruit betaald heb en niet vergoed zijn. Heb ook nog wel gedacht om het UVW of een advocaat in te schakelen maar uiteindelijk heb ik als tegenprestatie de laatste 6 maanden voor mijn ontslag full-time zitten internetten. Maar zoiets blijft je wel bij.

[ Voor 3% gewijzigd door gold_dust op 14-08-2019 09:21 ]

• trummel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-03 22:30
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: WO: Msc. Business Administration
• Werkervaring: 3 + (2 parttime in IT) -> totaal 5 jaar relevante werkervaring

2. Wat doe je:
• Functie: Business Development Manager Partner Manager
• Werkgever/branche: ICT -> Reseller ISV
• (Werk) Locatie(s): Overijssel Thuis/Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 25 26
• Reistijd: 5 minuten met de auto 0 / 1,5u
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2900 3300
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: is er wel, maar redelijk onhaalbaar / irreëel 800-1600 per maand.
• Dertiende/veertiende maand: Nvt Ja 13e maand

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Geen Geen idee.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Eigen inleg Collectief pensionoenplan via BND
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto: Lease auto a 350p/m Pool auto tot einde contract daarna eigen lease.
• Overige: mobiel, laptop vd zaak en alles wat er te declareren valt. Mobiel, laptop, budget voor opleiding, benodigdheden en teambudget.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +- 38k 45k-55k
Heb een aanbod liggen van een nieuwe werkgever. Wat denken jullie?

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12 16:32
Batiatus schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:24:
[...]

Laat ze het lekker vragen, de meeste zzp'ers in de bouw zijn allemaal gedwongen tijdens de crisis om daarna weer voor een hongerloontje terug ingehuurd te worden. Nu is er zo'n grote vraag dat ze het kennelijk kunnen vragen

Overigens heb ik tijdens onze verbouwing een voeger ingehuurd voor 100euro per uur :+
Richh schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:26:
[...]

Genoeg starters die geplaatst worden voor 2750, ik ken wel een paar werkgevers :+
Gemotiveerde net-afgestudeerden met parttime werkervaring, al helemaal in de randstad, zijn dat echt wel waard. Dan heb ik het wel over software engineers die serieus kunnen bouwen (en niet een beetje ervaring hebben met Wordpress).

Binnen drie jaar moet daar, zeker in de huidige markt, wel >750 bij op te verdienen zijn.
Members only:
Vraag me af hoe "serieus je kunt bouwen" als je net van je HBO af komt

[ Voor 43% gewijzigd door GrooV op 14-08-2019 15:29 ]

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-12 12:05
trummel schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:39:
[...]

Meteen doen, betere functie en ruim beter betaald.
dragonhaertt schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:07:
[...]

Dit was dus uiteindelijk het gevolg van mijn beordelingsgesprek. Daarnaast heb ik het volgende aanbod op tafel liggen; het concept contract is al opgesteld. Ik hoef in principe alleen mijn akkoord te geven als ik over wil stappen:
Members only:

Mijn huidige werkgever komt eind deze maand nog met een tegenbod. Nu mag ik gaan kiezen of ik over wil stappen.
Het nieuwe contract zal een jaarcontract zijn, met uitzicht op vast. Tevens zie ik goede mogelijkheid tot groei binnen de organisatie, en de locatie is ook best comfortabel.
Zelfs zonder de winstdeling zou ik dit doen :)

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• dragonhaertt
  • Laatst online: 15:16

dragonhaertt

@_'.'

Kaaswagen schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:30:

Zelfs zonder de winstdeling zou ik dit doen :)
Weet niet zeker of het een betere functie is. De afwisseling van de detachering vind ik wel erg vermakelijk.
En ik heb nu natuurlijk een vast contract.

Daarnaast heb ik natuurlijk 2x zo veel bedrijfsfeestjes, kerstpakketten en netwerken sociaal en professioneel gaat heel snel in de detachering.

Ook komt er nog een tegenbod, al betwijfel ik of ze
Members only:
willen bieden.

[ Voor 8% gewijzigd door dragonhaertt op 14-08-2019 15:43 ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• trummel
Kaaswagen schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:30:
[...]

Meteen doen, betere functie en ruim beter betaald.
Eens, echter bij huidige werkgever kan ik als reactie hierop zelf bepalen wat ik wil doen (binnen de kaders van het bedrijf) en mag ik nu zelf een pad schetsen. Voor geld willen ze mij niet laten gaan, maar binnen een maand meer salaris zat er nou ook niet in wat ik er van begreep.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:07
GrooV schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:26:
Vraag me af hoe "serieus je kunt bouwen" als je net van je HBO af komt
Ik bedoelde meer dat er best wel wat verschil tussen verschillende HBO'ers zit.

Er rolt ook regelmatig een CMD'er in een development rol, en hoewel dat ook HBO is, heb je daar niks geleerd over design patterns en laat staan ervaring hebben met überhaupt object oriented programming. Ja, dan is een lager startsalaris logisch.

Dat je als afgestudeerde nog lang geen ervaren developer bent, is natuurlijk waar. Maar ook dan: vanaf 3k is er ook nog genoeg te groeien, toch ;)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Kaaswagen
dragonhaertt schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:33:
[...]

Weet niet zeker of het een betere functie is. De afwisseling van de detachering vind ik wel erg vermakelijk.
En ik heb nu natuurlijk een vast contract.

Daarnaast heb ik natuurlijk 2x zo veel bedrijfsfeestjes, kerstpakketten en netwerken sociaal en professioneel gaat heel snel in de detachering.

Ook komt er nog een tegenbod, al betwijfel ik of ze
Members only:
willen bieden.
Natuurlijk maak je je eigen afweging met die factoren erbij, maar ik kan me niet voorstellen dat op de lange termijn dat 'beter' is dan 10% meer + winstdeling. Je kunt altijd nog terug de detachering in :)
trummel schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:37:
[...]

Eens, echter bij huidige werkgever kan ik als reactie hierop zelf bepalen wat ik wil doen (binnen de kaders van het bedrijf) en mag ik nu zelf een pad schetsen. Voor geld willen ze mij niet laten gaan, maar binnen een maand meer salaris zat er nou ook niet in wat ik er van begreep.
Groei kan je ook doormaken bij je nieuwe werkgever!

• eiPionezero
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:45
Members only:

[ Voor 1% gewijzigd door eiPionezero op 15-08-2019 22:16 . Reden: kleine aanvulling ]

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-12 07:58
Bio schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:14:
@SMGGM

Members only:
Members only:

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-12 23:40

Wok

Dakloos...

De jaarlijkse verhoging/indexatie weer gehad :)
Members only:

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• SMGGM
  • Laatst online: 19-12 07:58
Hoe komt het dat veel mensen niet weten wat de bijdrage is in het pensioenfonds?
Ik ken de regels van België en daar dient het bedrijf minstens de CAO (ieder bedrijf valt in een sector en die sector volgt een bepaalde CAO die bepaalde verplichtingen oplegt zoals pensioensparen) moet volgen. Dat minimum bedrag is echter relatief weinig (bij ons is dit €600 bruto / jaar ofzo), maar uiteraard kan een bedrijf kiezen meer in dit fonds te proppen. Dit "meer" kan best wel aanzienlijk zijn (ik heb al bedragen gezien van €7000 op jaarbasis) en is dus een stevig bedrag als je dit op lange termijn bekijkt (zeker omdat dit vaak in een soort van beleggingsfonds wordt gestoken waardoor het nog aangedikt wordt met interest).

Waar ik werk wordt op die €600 verhoogd met €3222.
In het laatste rapport dat ik kan opvragen staat dat er op 4 jaar tijd €20.000 bruto inclusief interesten in dit fonds zit (met andere woorden €5.000 bruto / jaar). Gezien het (in België althans) aan een fiscaal voordelig tarief belast wordt, is het niet ondenkbaar dat je op het einde van je loopbaan zowat > €100.000 netto krijgt.
Beetje vreemd dan dat veel mensen dan zeggen "geen idee" als ze hun huidig salaris neerpennen.

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-12 03:00
SMGGM schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 00:33:
Hoe komt het dat veel mensen niet weten wat de bijdrage is in het pensioenfonds?
Omdat het ver van hun bed show is, iets wat pas over decennia van toepassing is. Heel veel mensen die solliciteren voor een nieuwe baan focussen op wat ze meer per maand kunnen verdienen maar kijken niet naar verschillen in pensioenregelingen wat nog kostbaarder kan zijn.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Orangelights23
eiPionezero schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 21:38:
Members only:
Members only:

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-12 10:07

FunkyTrip

Funky vidi vici!

pjot1 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:20:
[...]

Even offtopic en wellicht wat kort door de bocht, maar waarom ben je eigenlijk stratenmaker? Je post op tweakers, toch vol met hoger opgeleiden en je grammatica en taalniveau duidt op HBO denkniveau. Moet je niet rap de baas van je team worden of avondstudies volgen voor een andere carriere?

Dit dus.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Orangelights23 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:46:
Members only:
In positieve of in negatieve zin? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Olaf van der Spek op 15-08-2019 12:07 ]

• Orangelights23
Olaf van der Spek schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 12:06:
[...]

In positieve of in negatieve zin? ;)
Haha, was handig om het erbij te zetten. In positieve zin. Aanbiedingen die ik krijg na 2 jaar werkervaring (inmiddels relevante en veel gevraagde diploma's en certificaten behaald) zitten vaak tussen de 3.5 en 4K. Enorm blij dat ik na mijn economische studie deze richting op ben gegaan.

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-12 17:31
Wok schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 00:01:
De jaarlijkse verhoging/indexatie weer gehad :)
Met een inflatie van 2,59% over 2019 is het ook echt strak dat getal en geen cent minder (sterker nog, je had er nog 1,55 ofzo bij moeten hebben).
Als ik mijn eigen startsalaris met de inflatie vermenigvuldig kom ik boven de 2500 uit.

• pjot1
  • Niet online
FunkyTrip schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:50:
[...]

Even offtopic en wellicht wat kort door de bocht, maar waarom ben je eigenlijk stratenmaker? Je post op tweakers, toch vol met hoger opgeleiden en je grammatica en taalniveau duidt op HBO denkniveau. Moet je niet rap de baas van je team worden of avondstudies volgen voor een andere carriere?
Haha, zeker een beetje offtopic,

Members only:

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Lijkt er op dat er toch gekort gaat worden:
FD: Pensioenfonds ABP zakt door kritische grens, kortingen lijken onafwendbaar.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zie niks, zit achter login. Dat gaat vaker fout, op linkedin zie ik ze ook regelmatig voorbij komen. De mensen die iedere keer FD quoten zouden zich denk ik moeten realiseren dat je daar eerst moet inloggen na gratis registratie, en anders zie je niks.Dus dank voor het delen, maar ik kan er zo weinig mee :/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-12 16:35
pjot1 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:13:
[...]

Haha, zeker een beetje offtopic,

Members only:
Wat een leuk verhaal om te lezen, dank voor het delen.
En van harte gefeliciteerd met je verjaardag :9B

• pjot1
  • Niet online
kleefei schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:33:
[...]

Wat een leuk verhaal om te lezen, dank voor het delen.
En van harte gefeliciteerd met je verjaardag :9B
Thanks! Ja, het kan allemaal anders lopen dan je denkt! :9B

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
@The Eagle belangrijkste deel uit artikel
De pensioenfondsen hebben donderdag hun meest recente dekkingsgraden bekendgemaakt. Voor het ABP komt die per 31 juli uit op 93,9%. Het fonds met 1,9 miljoen deelnemers in de overheidssector moet de uitkeringen in de loop van 2020 verlagen als de dekkingsgraad zich niet bijtijds herstelt. De kritische grens ligt bij 95%. Die moet op 31 december op de teller staan om pensioenkortingen te voorkomen.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-12 10:07

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Leuk om te lezen :Y

Misschien dat je met al je kennis en hogere intelligentie dan de gemiddelde stratenmaker ook een soort van superstratenmaker kan worden: stratenmakerconsultant, die de fouten in de bouwtekeningen detecteert en oplost zodat de uitvoerende tegelzetters dat niet meer hoeven te doen. Laat je voor een goed uurloon inhuren door bouwbedrijven om te voorkomen dat het misgaat.

Dit dus.

• pjot1
  • Niet online
FunkyTrip schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:51:
[...]

Leuk om te lezen :Y

Misschien dat je met al je kennis en hogere intelligentie dan de gemiddelde stratenmaker ook een soort van superstratenmaker kan worden: stratenmakerconsultant, die de fouten in de bouwtekeningen detecteert en oplost zodat de uitvoerende tegelzetters dat niet meer hoeven te doen. Laat je voor een goed uurloon inhuren door bouwbedrijven om te voorkomen dat het misgaat.
Haha, ook daar heb ik aan gedacht, maar bedrijven willen me wat dat betreft niet hebben want, geen HBO. Verder hoort een uitvoerder een deel van de taken op zich te nemen en uitvoerder zie ik al helemaal niet zitten, 12 uur per dag werken en gezeik van boven en onder. Wat dat betreft is de bouw ook niet meer wat het geweest is. Kwantiteit gaat boven kwaliteit.

• Guise
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-12 18:27
[...]

Mooi aanbod, maar 3 uur per dag achter het stuur in je eigen tijd is behoorlijk veel. In hoeverre is thuiswerken een optie (op een schaal van "alleen als het echt moet" tot "we zien je af en toe wel op kantoor")?

• trummel
Guise schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:23:
[...]

Mooi aanbod, maar 3 uur per dag achter het stuur in je eigen tijd is behoorlijk veel. In hoeverre is thuiswerken een optie (op een schaal van "alleen als het echt moet" tot "we zien je af en toe wel op kantoor")?
Het zit in de eerste schaal, alleen als het echt moet. Functie gaat vooral om de partners. Wel stel ik mezelf als doel om i.i.g. in de beginfase zo vaak mogelijk op kantoor te zijn. Hetzij met een hotel overnachting o.i.d. Gaat mij voornamelijk ook om het plezier.

• Homeland
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:31:
[...]

Zie niks, zit achter login. Dat gaat vaker fout, op linkedin zie ik ze ook regelmatig voorbij komen. De mensen die iedere keer FD quoten zouden zich denk ik moeten realiseren dat je daar eerst moet inloggen na gratis registratie, en anders zie je niks.Dus dank voor het delen, maar ik kan er zo weinig mee :/
https://nos.nl/artikel/22...grens-korting-dreigt.html

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
pjot1 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:59:
[...]

Haha, ook daar heb ik aan gedacht, maar bedrijven willen me wat dat betreft niet hebben want, geen HBO. Verder hoort een uitvoerder een deel van de taken op zich te nemen en uitvoerder zie ik al helemaal niet zitten, 12 uur per dag werken en gezeik van boven en onder. Wat dat betreft is de bouw ook niet meer wat het geweest is. Kwantiteit gaat boven kwaliteit.
De suggestie van FT vind ik eigenlijk niet eens zo gek. Kun je niet naast je huidige baan zelfstandig starten als “elementverhardingsadviseur”? Als zelfstandige hoef je geen HBO te hebben natuurlijk.

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
[...]

Members only:

• Milo85
  • Registratie: December 2016
Members only:

• Kaaswagen
Milo85 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:44:
Members only:
Members only:
eiPionezero schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 21:38:
Members only:
Members only:

• Milo85
  • Registratie: December 2016
Kaaswagen schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:24:
[...]

Members only:

[...]

Members only:
Members only:

Verwijderd

In de IT verschilt het gewoon enorm. Wat jij noemt is allemaal wel erg laag. Met een dubbele WO master heb ik aanbiedingen tussen de 2000 en 2800 euro gehad. Mijn startsalaris was 2450, maar was ook al erg laag voor een WO-er (en dat was alweer pakweg twee jaar geleden, dus de inflatie is ook weer niet helemaal te verwaardelozen).

Vrienden die HBO hebben gedaan verdien(d)en meestal rond de 2500 als startsalaris, en WO-ers meer richting of rond de 3000, afhankelijk van de studierichting.

Ik verdien nu na 2 jaar nu rond de 3000, maar bijvoorbeeld als dierenarts verdien je als starter al 3200 per maand.
[...]

Zoals anderen als zeiden, verkijk je niet op de reistijd. Door 3 uur reistijd wordt je werkdag effectief 35% langer. Ik werk nu zelf 40 uur met dagelijks 2 uur reistijd en dat vind ik eigenlijk al te lang. Als je 's avonds nog sport heb je eigenlijk nergens anders meer tijd voor. Als je het OK vind om 's avonds niet zo veel tijd voor andere dingen te hebben is dat natuurlijk prima, maar anders moet je er niet aan beginnen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2019 17:13 ]

• Orangelights23
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:43:
[...]

In de IT verschilt het gewoon enorm. Wat jij noemt is allemaal wel erg laag. Met een dubbele WO master heb ik aanbiedingen tussen de 2000 en 2800 euro gehad. Mijn startsalaris was 2450, maar was ook al erg laag voor een WO-er (en dat was alweer pakweg twee jaar geleden, dus de inflatie is ook weer niet helemaal te verwaardelozen).

Vrienden die HBO hebben gedaan verdien(d)en meestal rond de 2500 als startsalaris, en WO-ers meer richting of rond de 3000, afhankelijk van de studierichting.

Ik verdien nu na 2 jaar nu rond de 3000, maar bijvoorbeeld als dierenarts verdien je als starter al 3200 per maand.
Uiteraard verschilt het enorm binnen IT. De bedragen die ik noemde zijn van max. 5 jaar geleden. Inflatie zorgt misschien voor max €150,- meer. Wat ik vooral veel zie is dat studenten tijdens hun studie horen van docenten dat ze gelijk een startsalaris van 3K krijgen, want WO. Echter is de praktijk niet zo en heb ik twee keer meegemaakt dat wij een goed voorstel deden aan een starter, maar deze starter het bod niet accepteerde 'want op mijn studie hoorde ik dat ik met 3.5K zou beginnen'. Dat is natuurlijk complete onzin.

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Members only:

Alle pensioenfondsen lijken dit jaar door het putje van 95% te gaan. Dit betreft dus de Defined Benefit pensioenuitkeringen, die niet (meer) gegarandeerd lijken te gaan zijn.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de daadwerkelijke pensioenuitkering van volledig doorlopen Defined Contribution pensioenplannen (start werken tot aankoop pensioen bij pensioen gerechtigde leeftijd), maar volgens mij hebben we die in NL pas sinds 1998.

Divide and conquer.

Verwijderd

Orangelights23 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 17:11:
[...]

Uiteraard verschilt het enorm binnen IT. De bedragen die ik noemde zijn van max. 5 jaar geleden. Inflatie zorgt misschien voor max €150,- meer. Wat ik vooral veel zie is dat studenten tijdens hun studie horen van docenten dat ze gelijk een startsalaris van 3K krijgen, want WO. Echter is de praktijk niet zo en heb ik twee keer meegemaakt dat wij een goed voorstel deden aan een starter, maar deze starter het bod niet accepteerde 'want op mijn studie hoorde ik dat ik met 3.5K zou beginnen'. Dat is natuurlijk complete onzin.
Natuurlijk krijgt niet iedereen 3k als starter, maar het is ook niet onrealistisch als je WO hebt gedaan. Als mensen 3.5k eisen, komen ze er waarschijnlijk snel genoeg achter dat dat (meestal) niet realistisch is.

Je kan een student zonder werkervaring het eigenlijk niet kwalijk nemen dat hij niet op de hoogte is van wat een normaal salaris is. In de IT geldt dat zeker omdat er bijna maandelijks een artikel verschijnt over de schreeuwende tekorten aan technische werknemers.

Ik heb zelf een boel tijd en moeite in mijn studie gestopt, en ja, dan verwacht je toch wel wat meer te verdienen dan met je zomerbaantje. Dat viel inderdaad ook vies tegen toen ik midden in mijn hectische afstudeerperiode zomaar een baan heb geaccepteerd, en dat zou ik nu ook niet meer zo doen. Maar ja, als je geen ervaring op de arbeidsmarkt hebt, en geen tijd hebt om bij allerlei bedrijven te solliciteren, heb je (natuurlijk) geen idee.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2019 17:42 ]

• Mr. Awesome
  • Laatst online: 10:10

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ik ben 3 jaar geleden na mijn HBO begonnen met 1900. Laag, maar niet zeldzaam helaas.

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-12 20:08
hyptonize schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 17:35:
Ik ben 3 jaar geleden na mijn HBO begonnen met 1900. Laag, maar niet zeldzaam helaas.
Kun je je lijstje posten?

• trummel
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:43:
[...]
Zoals anderen als zeiden, verkijk je niet op de reistijd. Door 3 uur reistijd wordt je werkdag effectief 35% langer. Ik werk nu zelf 40 uur met dagelijks 2 uur reistijd en dat vind ik eigenlijk al te lang. Als je 's avonds nog sport heb je eigenlijk nergens anders meer tijd voor. Als je het OK vind om 's avonds niet zo veel tijd voor andere dingen te hebben is dat natuurlijk prima, maar anders moet je er niet aan beginnen.
Eens, gelukkig hoeft dat dus niet elke dag en kan ik op de dagen dat ik sport thuiswerken. Althans, zoveel mogelijk. Voor mij persoonlijk gaat het erom wat ik allemaal kan leren in de omgeving van de andere werkgever. Daarnaast zijn er meer carrière mogelijkheden én zal ik in schalen meegaan die in de regio Amsterdam worden gevoerd in plaats van Overijssel. Dit scheelt nogal.

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-12 20:36
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 17:31:
[...]

Natuurlijk krijgt niet iedereen 3k als starter, maar het is ook niet onrealistisch als je WO hebt gedaan. Als mensen 3.5k eisen, komen ze er waarschijnlijk snel genoeg achter dat dat (meestal) niet realistisch is.

Je kan een student zonder werkervaring het eigenlijk niet kwalijk nemen dat hij niet op de hoogte is van wat een normaal salaris is. In de IT geldt dat zeker omdat er bijna maandelijks een artikel verschijnt over de schreeuwende tekorten aan technische werknemers.

Ik heb zelf een boel tijd en moeite in mijn studie gestopt, en ja, dan verwacht je toch wel wat meer te verdienen dan met je zomerbaantje. Dat viel inderdaad ook vies tegen toen ik midden in mijn hectische afstudeerperiode zomaar een baan heb geaccepteerd, en dat zou ik nu ook niet meer zo doen. Maar ja, als je geen ervaring op de arbeidsmarkt hebt, en geen tijd hebt om bij allerlei bedrijven te solliciteren, heb je (natuurlijk) geen idee.
Members only:

• JDFS
  • Niet online
Members only:

• deurmatje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 19:57
Krijg nu €1800 Dit is het nieuwe (jaar) contract dat ik ga tekenen. Ze boden €2000 zijn akkoord gegaan met €2100.
Ben op dit moment tevreden met de bedrijven waar ik ben geplaatst. En zit op dit moment ook op een fijne klus.
Wil het komende jaar toch wat meer de focus leggen op certificaten halen en proberen door te groeien richting beheer.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: MBO Niveau 3 ict - 70-698 ITILV3
• Werkervaring: zonder stage, 6 Maand
• (Woon) Locatie: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Support engineer -> Servicedesk
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Nu Gelderland
• Aantal vakantiedagen: 2 per gewerkte maand
• Reistijd: 35min enkele reis met de auto.
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2100
• Vakantiegeld: €8%
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €27.214

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €geen idee
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per maand: €100 + bijtelling. lease een mii met stickers. Tankpas + Onbeperkt kilometers privé.
• Overige: Ze betalen studie en examen. CBT Nuggets.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

Gezien de omstandigheden opleiding / ervaring best tevreden. Wat vinden jullie?

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
deurmatje schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:11:
Gezien de omstandigheden opleiding / ervaring best tevreden. Wat vinden jullie?
Niet verkeerd gezien je opleiding en ervaring. Zelf zou ik wel even achter het pensioengedeelte aangaan zodat je ook daar helderheid hebt, dit is iets wat men in het begin van de carrière 'makkelijk vergeet'.

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-12 20:36
JDFS schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:54:
Members only:
Members only:

• eiPionezero
  • Registratie: Augustus 2012
Members only:

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-10 20:53
Members only:

[ Voor 64% gewijzigd door Qurius op 13-01-2020 01:02 ]

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:46

TMC

Qurius schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 10:44:
Members only:
Wat spreekt je zo aan in een 'internationale carrière'?

En wil je echt zeker verder in de chemie? M.i. gaan jouw interesses wel alle kanten op: economie, statistiek, data, controller, sales en nu marketing/chemie? Wil je je verder specialiseren in een sector (chemie) of in bepaalde vaardigheden?

Ik vind het op zich goed als je op jonge leeftijd bewust bezig bent met het verkennen van je interesses, alleen ik hoop wel dat je inmiddels een wat duidelijker beeld hebt waar je heen wilt, duidelijker dan enkel 'internationale carrière'. Internationale carrière waarin?

• Alusion
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-12 06:29
Beste forumgenoten,

Ik heb het erg naar mijn zin bij mijn huidige werkgever. Leuke projecten, leuke collega's.
Dus eigenlijk niks te klagen, behalve...het wat mij betreft relatief lage basisloon...
Een recruiter nam contact met mij op via het bekende sociaal media platform voor vakmensen. :X De aangeboden baan lijkt mij wel wat saai, ik heb vaker dergelijke (packaging) werkzaamheden gedaan, maar ik kan veel meer dan dat alleen.

Iemand tips? Wil eigenlijk niet weg bij huidige werkgever, maar wat mij betreft moet er wel iets bij qua salaris.
Het verschil is wel HUGE vond ik.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: HBO BI
• Werkervaring: 6 jaar
• (Woon) Locatie: Noord Nederland

2. Wat doe je:
• Functie: Consultant
• Werkgever/branche: IT Industrie
• (Werk) Locatie(s): Verschillende klanten (consultancy)
• Aantal vakantiedagen: 24
• Reistijd: Ligt aan de klant. +-1 uur
• Werkdruk: verschilt maar meestal niet hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2675
• Vakantiegeld: Ja 8%
• Bonus, toeslagen, etc: €10.000 bruto per jaar
• Dertiende/veertiende maand: €2675
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €47557

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 100%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Rabo
• Mobiliteit per jaar: Tesla M3 LR AWD
• Overige:

Hier onder de aanbieding van een recruiter.

2. Nieuwe kans
• Functie: Packaging\Werkplek
• Werkgever/branche: Overheid
• (Werk) Locatie(s):
• Aantal vakantiedagen: nnb
• Reistijd: +-1 uur
• Werkdruk: nbb

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4700
• Bonus, toeslagen, etc: neb
• Dertiende/veertiende maand: €4700
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 65988

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 100% mogelijk
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: nnb
• Mobiliteit per jaar: Geen auto wel 19 cent per km (onbeperkt)
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): -

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-12 16:28
Huidige werkgever:

Leeftijd: 33
Opleiding(en): MBO 4 ICT Beheerder, HBO Communicatie propedeuse
Certificaten: ITIL V3, Office 365 70-346, Windows 10
Werkervaring: 5,5 jaar
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Servicedeskmedewerker
Vakantiegeld: Ja, 8,3%
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: eindejaarsuitkering
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto:Nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding,opleidingsbudget
Land: Nederland
Regio: Midden-Nederland
Reistijd: 25 minuten
Salaris: 2400 Euro per maand

Nieuwe aanbod gekregen bij ander bedrijf:

Leeftijd: 33
Opleiding(en): MBO 4 ICT Beheerder, HBO Communicatie propedeuse
Certificaten: ITIL V3, Office 365 70-346, Windows 10
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: IT Dienstverlener
Functie: Senior servicedeskmedewerker
Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: eindejaarsuitkering
Laptop: Ja
GSM: Nee
Leaseauto:Nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding 0,19ct/km,opleidingsbudget
Land: Nederland
Regio: Midden-Nederland
Reistijd: 45 minuten
Salaris: 2800 Euro per maand

Ik heb dit aanbod gekregen van een IT-bedrijf om daar intern in dienst kan komen en daarmee ga ik weg bij de detacheerder. Qua salaris ga ik omhoog maar wel met wat meer reistijd en geen leaseauto (die ik nu ook niet heb bij detacheerder). Bij dit bedrijf heb ik een beter gevoel dan mijn huidige werkgever.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Alusion schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:54:
Beste forumgenoten,

Ik heb het erg naar mijn zin bij mijn huidige werkgever. Leuke projecten, leuke collega's.
Dus eigenlijk niks te klagen, behalve...het wat mij betreft relatief lage basisloon...
Een recruiter nam contact met mij op via het bekende sociaal media platform voor vakmensen. :X De aangeboden baan lijkt mij wel wat saai, ik heb vaker dergelijke (packaging) werkzaamheden gedaan, maar ik kan veel meer dan dat alleen.

Iemand tips? Wil eigenlijk niet weg bij huidige werkgever, maar wat mij betreft moet er wel iets bij qua salaris.

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Overige:

2. Nieuwe kans
• (Werk) Locatie(s):

3. Wat verdien je:

• Overige:
Dan zou ik eerst een auto uitzoeken die bij je huidige functie past, iets zegt me dat die Tesla ten koste gaat van je salaris..
Hopelijk heb je nog niet je huidige salaris genoemd aan die rectuiter en dat zou ik ook niet doen ;)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-12 13:11

Fab1Man

Live life to the fullest

Er is wat tijd verstreken, ook wat verhoging gehad door de jaren heen:
Members only:

• Paganstars
  • Laatst online: 10:54
Beste forumgenoten,

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Overige:

2. Nieuwe kans
• (Werk) Locatie(s):

3. Wat verdien je:

• Overige:
Wtf bij de overheid als packager dit verdienen? 8)7 Dan zit je in een extreem hoge schaal. Meeste packagers die ik ken binnen de overheden krijgen krap aan 3600

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• Alusion
Paganstars schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 13:00:
[...]

Wtf bij de overheid als packager dit verdienen? 8)7 Dan zit je in een extreem hoge schaal. Meeste packagers die ik ken binnen de overheden krijgen krap aan 3600
Niet geheel onbelangrijk; Is wel detachering, dus niet officieel in dienst bij de overheid.

• Paganstars
  • Laatst online: 10:54
Alusion schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 13:09:
[...]

Niet geheel onbelangrijk; Is wel detachering, dus niet officieel in dienst bij de overheid.
Nog steeds een flinke som die ze bieden.

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-12 12:12
Ik vind het wel raar dat je 'maar' € 2675 verdient maar wel een auto van € 60.000 krijgt? Die kost ook zeker € 800 per maand in de lease. Eén van de twee loopt uit de pas, dan mag er vast wel wat bij het salaris denk ik :)

• mrbcoro
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-11 15:00
Lijkt erop dat dit ook gelijk een maximum is van de schaal waar je in komt te zitten. Er zijn namelijk wel overheden die richting de schaal 11 gaan voor ICT'ers om het tekort aan te vullen. Dus als je dit accepteert, weet dan dat je waarschijnlijk nooit veel meer gaat krijgen zolang je daar werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door mrbcoro op 19-08-2019 15:36 ]

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
mrbcoro schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:36:
Lijkt erop dat dit ook gelijk een maximum is van de schaal waar je in komt te zitten. Er zijn namelijk wel overheden die richting de schaal 11 gaan voor ICT'ers om het tekort aan te vullen. Dus als je dit accepteert, weet dan dat je waarschijnlijk nooit veel meer gaat krijgen zolang je daar werkt.
Schaal 11 trede 10 bij de overheid is zo'n €5000 p/m o.b.v. 36 uur, exclusief vakantiegeld en eindejaar. Gewoon 40 uur per week werken en meer dan 50 vakantiedagen per jaar opbouwen. _/-\o_

Heel veel beter ga je niet krijgen bij het bedrijfsleven verwacht ik.

[ Voor 5% gewijzigd door VDS91 op 19-08-2019 15:46 ]

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

VDS91 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:44:
[...]

Schaal 11 trede 10 bij de overheid is zo'n €5000 p/m o.b.v. 36 uur, exclusief vakantiegeld en eindejaarbonus. Gewoon 40 uur per week werken en meer dan 50 vakantiedagen per jaar opbouwen. _/-\o_

Heel veel beter ga je niet krijgen bij het bedrijfsleven verwacht ik.
Alleen jammer van de ABP :P

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-12 15:53

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Erhm.
Voor zover ik weet zijn de salarisschalen per overheid (gemeente, provincie, rijk, europa) verschillend. :)

Rijk:
https://www.werkenvoorned...erheid/arbeidsvoorwaarden

Provincie:
https://ambtenarensalaris...n-provincies-01012018.pdf

Plus dat ze bij kleine gemeentes anders betalen en anders inschalen dan bij grote gemeentes.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Qurius
TMC schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 19:47:
[...]
Wat spreekt je zo aan in een 'internationale carrière'?

En wil je echt zeker verder in de chemie? M.i. gaan jouw interesses wel alle kanten op: economie, statistiek, data, controller, sales en nu marketing/chemie? Wil je je verder specialiseren in een sector (chemie) of in bepaalde vaardigheden?

Ik vind het op zich goed als je op jonge leeftijd bewust bezig bent met het verkennen van je interesses, alleen ik hoop wel dat je inmiddels een wat duidelijker beeld hebt waar je heen wilt, duidelijker dan enkel 'internationale carrière'. Internationale carrière waarin?

[ Voor 25% gewijzigd door Qurius op 13-01-2020 01:00 ]

• exaltion
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-11 10:32
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: MBO4 Media- en applicatieontwikkeling, voorheen HAVO
• Werkervaring: 2 jaar BBL (voor huidige baan)
• (Woon) Locatie: Regio Eindhoven

2. Wat doe je:
• Functie: Front-end Developer
• Werkgever/branche: SaaS applicaties maken
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Aantal vakantiedagen: 25
• Reistijd: ~30-40 minuten enkele reis
• Werkdruk: redelijk: af en toe best druk, af en toe niet zo druk en dan kan ik wat tijd nemen om me te verdiepen in technieken die we op werk (kunnen gaan) gebruiken

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2400
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: €0

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg:
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: 4% bruto salaris
• Mobiliteit per jaar: Auto van de zaak + tankpas
• Contractduur: Onbepaalde tijd

Wat context: Ik heb er hard voor gewerkt om een leuke en goede baan te krijgen.Tijdens mijn opleiding heb ik altijd extra dingen geleerd die niet door de opleiding van me verwacht werden. Ik heb naast mijn opleiding bijna iedere dag zo'n 1 tot 2 uur gestudeerd om de moderne technieken die ik bij mijn huidige baan gebruik voldoende te beheersen om er werk voor te gaan zoeken. Hoewel dit officieel mijn eerste baan is na mijn opleiding heb ik toch echt al 2 jaar fulltime werkervaring opgedaan tijdens mijn opleiding.

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Qurius schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 18:52:
[...]

Je reactie is degene die ik dus een beetje vrees van toekomstige werkgevers.

Mijn interesse is zeer zeker commercieel. Die audit en controlling was echt een fout.
Verder gewoon een brede interesse in alles dat technisch uitdagend is.
Een functie als bijvoorbeeld product manager of marketing analyst is vrij duidelijk wat ik wil. Ik zou dan de voorkeur geven aan de chemie als industrietak.

Nu alleen nog bedenken hoe ik zoiets netjes verwoord op een sollicitatiebrief :+ .
"Audit en controlling" is net zo'n breed begrip als "IT".
Gezien je achtergrond zou je eens kunnen kijken voor een rol als business controller, dan ben je meer sparring partner van de sales directeur. Een goede business controller heeft ook kennis van de markt/producten , dit kan bv in de chemie of industrie.

Op Google genoeg te vinden, zoek bv op de verschillen tussen financial control en business control :)

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 19-08-2019 19:13 ]

• Qurius
Sport_Life schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 19:11:
[...]

"Audit en controlling" is net zo'n breed begrip als "IT".
Gezien je achtergrond zou je eens kunnen kijken voor een rol als business controller, dan ben je meer sparring partner van de sales directeur. Een goede business controller heeft ook kennis van de markt/producten , dit kan bv in de chemie of industrie.

Op Google genoeg te vinden, zoek bv op de verschillen tussen financial control en business control :)

[ Voor 65% gewijzigd door Qurius op 13-01-2020 00:59 ]

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Qurius schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 19:37:
[...]

Ik ben ongeveer 7 maanden lang business controller geweest.
Je helpt inderdaad wel de salesteams af-en toe met prijszetting en ook de strategische plannetjes voor het management (vnmlk CFO) waren wel leuk om te maken, het business gedeelte dus. Voor de rest is de moderne controller eigenlijk iemand die voornamelijk IT-gewijs probeert te automatiseren, maar dan op een soort tenenkrommende manier. zoals:
- robotics gebruiken om maandelijkse rapportering met powerpoint te automatiseren.
- eindeloos VBA macros maken
- iedere dag onder druk allerlei nummertjes correct invoeren in een soort P&L systeem
Verder veel saaie en repetitive taken, hoe belangrijk ze ook waren. Mijn belangrijkste hapering was dat ik besefte dat ik me aan het specialiseren was in iets dat over misschien 5 jaar niet meer bestaat. Je wordt al vrij snel de guy waar iedereen heen gaat om zijn shit te laten automatiseren. Een soort IT-analyst zonder IT-tools.
Dit zijn overigens ook klachten die ik van studiegenoten in gelijke jobs te horen krijg.

Audit heb ik gezien als interne auditor gedurende een traineeship bij grootbank (+-1J). Het feit dat er een groot tekort was aan auditors en ik dit bijgevolg 3 jaar zou moeten doen, was meteen mijn reden tot ontslagname.
Samen met een hele afdeling uitgebluste 60'ers hele dagen KYC achtige werkzaamheden verrichten verveelde heel snel. zoals:
- hele dag door honderden documenten gaan om te kijken of overal handtekeningen staan die er moeten staan.
- Vinkjes zetten, rapportjes schrijven
- baas die vroeg of ik 'ff' 270 excel sheets van trading desks wou combineren: dagenlang liggen klooien met VBA macro's omdat normale data management software niet mogelijk was, uiteindelijk nog negatief commentaar gekregen omdat ik 'weinig enthousiastme vertoonde voor data analyse' .

Ik begrijp je input wel, maar ik ben helemaal genezen van alle mogelijke banen in audit & controlling. Ik wil zelf iets doen, niet controleren of anderen het wel goed doen.
Je noemt hier 3 specialistische rollen, business control, financial control en auditer.
Het is logisch dat je de eerste jaren vrij generiek bezig bent, na verloop van tijd kies je een specialisatie (business control bv), maar je moet daarvoor wel de ervaring van financial control en audit hebben (en het beste ook grootboek...). Al is het maar om die snotneus van de Big4 op z'n plek te zetten...

Wellicht zijn je verwachtingen te hoog? Je bent immers nog redelijk onervaren op de arbeidsmarkt, dan is het logisch dat je niet meteen met de CEO om te tafel gaat om een bedrijfsovername te bespreken..

• Qurius
Sport_Life schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 19:55:
[...]

Je noemt hier 3 specialistische rollen, business control, financial control en auditer.
Het is logisch dat je de eerste jaren vrij generiek bezig bent, na verloop van tijd kies je een specialisatie (business control bv), maar je moet daarvoor wel de ervaring van financial control en audit hebben (en het beste ook grootboek...). Al is het maar om die snotneus van de Big4 op z'n plek te zetten...

Wellicht zijn je verwachtingen te hoog? Je bent immers nog redelijk onervaren op de arbeidsmarkt, dan is het logisch dat je niet meteen met de CEO om te tafel gaat om een bedrijfsovername te bespreken..

[ Voor 52% gewijzigd door Qurius op 13-01-2020 00:59 ]

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-12 14:43
Beste forumgenoten,

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Overige:

2. Nieuwe kans
• (Werk) Locatie(s):

3. Wat verdien je:

• Overige:
Hoe geloofwaardig is het aanbod? Wel vaker voorstellen gezien die niet werden waar gemaakt bij de overheid. Je hebt verder geen bijzondere CV km bijna 5k te pakken, no offence he. Welke stad is de functie?

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-12 09:21

Bio

3500 + Tesla vs. 4700 zonder Tesla. Is dat verschil nu echt zo huge?

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-12 15:53

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Bio schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 06:11:
3500 + Tesla vs. 4700 zonder Tesla. Is dat verschil nu echt zo huge?
Het is een auto van €60.000.
Hoe dan ook volgens mij vrij absurd bij een inkomen van bruto €2675

Blijft dat het een enorm verschil is, even heel snel gezocht lijkt een Tesla 3 op rond de €700 in de lease te zitten. Kortom, voor dat verschil in salaris kan 'ie zo'n beetje 'm zelf leasen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12 21:18
unezra schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 06:37:
[...]
even heel snel gezocht lijkt een Tesla 3 op rond de €700 in de lease te zitten.
Wat weer een heel normaal leasebedrag is in de detachering. Oftewel, niet zo heel veel bijzonders aan de hand...

Sometimes you need to plan for coincidence

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:12
Blind staren op een auto van 60000,- is onterecht, de totale kosten van een model 3 kunnen lager uit pakken dan bijv een golf van 35000.

• Alusion
Wackmack schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 00:23:
[...]

Hoe geloofwaardig is het aanbod? Wel vaker voorstellen gezien die niet werden waar gemaakt bij de overheid. Je hebt verder geen bijzondere CV km bijna 5k te pakken, no offence he. Welke stad is de functie?
Het is natuurlijk niet verzonnen. Wat betreft mijn CV zoals ik al aangaf, kan ik natuurlijk veel meer dan alleen het packagen\werkplek. :) Stad is Groningen.

Daarnaast heb ik als ik mijn jaarsalaris dat ik nu heb (dat is dus inclusief jaarlijkse bonus van 10k) deel door 13 een brutoloon per maand van +- 3444,-. Daar komt de auto nog bij op in feite.

• JDFS
  • Niet online
Divak schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 14:19:
Ik vind het wel raar dat je 'maar' € 2675 verdient maar wel een auto van € 60.000 krijgt? Die kost ook zeker € 800 per maand in de lease. Eén van de twee loopt uit de pas, dan mag er vast wel wat bij het salaris denk ik :)
unezra schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 06:37:
[...]

Het is een auto van €60.000.
Hoe dan ook volgens mij vrij absurd bij een inkomen van bruto €2675

Blijft dat het een enorm verschil is, even heel snel gezocht lijkt een Tesla 3 op rond de €700 in de lease te zitten. Kortom, voor dat verschil in salaris kan 'ie zo'n beetje 'm zelf leasen.
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door JDFS op 20-08-2019 09:18 ]

• Stoeptegel5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:51
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Stoeptegel5 op 20-08-2019 09:38 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Stoeptegel5 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:24:
Members only:
Zzp’en is heel wat anders dan loondienst, ik weet niet welke tarieven gebruikelijk zijn, daarvoor kan je in het zzp-topic kijken. Maar reken iig niet een normaal salaris terug naar een uurtarief :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Stoeptegel5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:51
fsfikke schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:27:
[...]

Zzp’en is heel wat anders dan loondienst, ik weet niet welke tarieven gebruikelijk zijn, daarvoor kan je in het zzp-topic kijken. Maar reken iig niet een normaal salaris terug naar een uurtarief :p
Oh ik wist niet dat dit onder ZZP'en valt haha. Ik vraag het daar even, dank je!

Edit: Ik kan alleen een ZZP/ICT'er topic vinden...

[ Voor 6% gewijzigd door Stoeptegel5 op 20-08-2019 09:34 ]

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:31
Jammer? Als ik op de AOW/pensioenwebsite kijk naar wat mijn inkomen gaat zijn als ik met pensioen ga, dan krijg ik eerder medelijden met wat sommige andere mensen wellicht maar krijgen. Ter illustratie: met de huidige vooruitzichten is het netto inkomen na mn pensioen gelijk of zelfs iets hoger dan wat ik nu verdien. Daarmee rekening houdend dat tegen die tijd ik veel lagere lasten heb (geen hypotheek meer etc.). Ja, het is echt jammer dat ik bij het ABP zit :)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-12 12:12
Stoeptegel5 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:29:
[...]

Oh ik wist niet dat dit onder ZZP'en valt haha. Ik vraag het daar even, dank je!

Edit: Ik kan alleen een ZZP/ICT'er topic vinden...
Members only:
Pagina: 1 ... 31 ... 218 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.