• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Hoeveel personen manage je als succes manager?

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
KroeT schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:57:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Is dit op basis van 36u? Als ik je "bonus" en maandsalaris terugreken naar 40u, dan kom je op 6600 euro bruo p/m uit in overheidsdienst, ex vakantiegeld uiteraard. Dat kan slechter meen ik :P

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12 16:42
DutchCommando schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:26:
Hoeveel personen manage je als succes manager?
Members only:

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:27

KroeT

[...]

bulle bas schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:13:
[...]

Is dit op basis van 36u? Als ik je "bonus" en maandsalaris terugreken naar 40u, dan kom je op 6600 euro bruo p/m uit in overheidsdienst, ex vakantiegeld uiteraard. Dat kan slechter meen ik :P
Thx :). Ik reken persoonlijk de pensioenafdracht normaal gesproken niet mee. Dan is het iets van 6.000 per maand op basis van 40 uur. Evengoed prima. Ik heb geweldig werk dat ik ook voor 1.500 minder wel zou doen. Ik voel me nuttig en word door anderen ook zo gezien, en ik heb veel vrijheid.
En het is een kwartiertje met de bus. Heerlijk.

Peace is not simply the absence of war.

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12 11:04

Booth

¯¯¯¯¯¯

Edwin88 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:07:
[...]

Maar _wat_ doe je dan precies? Wat zijn je dagelijkse bezigheden?
Hooglander slaat de spijker op z'n kop; sales haalt de klanten binnen en ik probeer ze te behouden. Hun business values moeten behaald worden, en de adoptie moet hoog zijn.

Ik heb nu 5 klanten met een portfolio van €10mln jaarlijkse contractwaarde.

De rol met de bijbehorende bezigheden zijn niet specifiek IT; ik ben vooral met mensen bezig. Maar uiteindelijk is het wel een IT product wat ze van ons afnemen, en hun behoeven moet in kunnen vertalen in technische functionaliteiten of specificaties.

Hoop dat het zo een beetje duidelijker is :)

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-12 22:00
Booth schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 23:34:
[...]

Hooglander slaat de spijker op z'n kop; sales haalt de klanten binnen en ik probeer ze te behouden. Hun business values moeten behaald worden, en de adoptie moet hoog zijn.

Ik heb nu 5 klanten met een portfolio van €10mln jaarlijkse contractwaarde.

De rol met de bijbehorende bezigheden zijn niet specifiek IT; ik ben vooral met mensen bezig. Maar uiteindelijk is het wel een IT product wat ze van ons afnemen, en hun behoeven moet in kunnen vertalen in technische functionaliteiten of specificaties.

Hoop dat het zo een beetje duidelijker is :)
Wat doe je dan dsagelijks? Bellen, mailen, meeten? ontwerpen? implementeren? Het lijkt me namelijk wel een interessante functie voor mezelf ooit.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-12 22:01

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik gok: eerste aanspreekpunt bij vragen, problemen en klachten. Aan de juiste touwtjes trekken om die dingen bij de juiste personen te krijgen om t op te lossen, te verhelpen of verbeteren. Supervisie houden, met de juiste mensen bij de klant de juiste uitjes samen doen, lunches, diners, voetbalwedstrijden, golfen. Kortom: top notch aandacht voor de klant.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:30
Edwin88 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 08:50:
[...]

Wat doe je dan dsagelijks? Bellen, mailen, meeten? ontwerpen? implementeren? Het lijkt me namelijk wel een interessante functie voor mezelf ooit.
Verwacht overigens niet dat alle 'succes managers' zoveel verdienen ;) ;)
Het is een edele vorm van accountmanagement, dus veel met mensen spreken en weten waar er behoefte aan is bij bedrijven. Ik heb zelf ook veel contact met een succes manager. Vaak hele leuke gesprekken, maar ik heb altijd in het achterhoofd dat de succes manager wel een doel heeft: de portefeuille van zijn bedrijf spekken en mij als klant behouden.

Zie ook bijvoorbeeld: https://nl.business.trust...-customer-success-manager

[ Voor 9% gewijzigd door AequitasII op 03-08-2019 10:11 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:05
AequitasII schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 10:06:
[...]

maar ik heb altijd in het achterhoofd dat de succes manager wel een doel heeft: de portefeuille van zijn bedrijf spekken en mij als klant behouden.
Wie zegt dat die er ook voor het succes van de klant is >:)
Uiteindelijk klinkt het als een account/sales manager (met klein stukje implementatie manager). Als ik ergens in vaste dienst zou komen (zit nu in de detachering) zou dat een dergelijke functie zijn.

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-12 10:11
[...]

Iedereen kan bellen, mailen, moeten etc etc. Maar doe het nu eens met als voorwaarde dat JIJ veel waarde brengt bij het bedrijf dat het salaris waard is. Zijn deze klanten positief over jou als accountmanager? Krijg je het voor elkaar om ze bij het bedrijf te laten blijven.

Je creëert voor je klant waarde. Jou product is een investering in hun systeem of product of bedrijf. Hun willen een ROI op jou product. Bij de sales is het natuurlijk zo verkocht op die manier. Wanneer die ROI niet gehaald wordt door bijvoorbeeld slechte implementatie van het product of verkeerd gebruik door de klant of andere zaken. Dan moet je dus als account manager daarop in spelen en hun helpen hun ROI wel te behalen.

Ja je doet waarschijnlijk gewoon een beetje bellen en mailen etc. Maar het gaat niet om de fysieke handeling.

Zo ken ik een verhaal van een man die werkte 30 jaar bij een fabriek. Dochter van baas ging trouwen met een kerel. Deze kerel werd aangenomen en de man die er 30 jaar werkte werd eruit geflikkerd per direct.
Later bellen ze hem op, ja we hebben problemen of je even kunt komen kijken en ons helpen.
Ja, dat gaat dit als uurtarief kosten met als minimale uitbetaling van 10 uur.

Jaja, dat is wel duur. *opgehangen*. De fabriek stond uren stil, elke uur dat de fabriek stil stond koste het bedrijf bakken met geld. Nou toch uiteindelijk die kerel weer gebeld die er ooit gewerkt heeft.
*Ja, we accepteren je bod*.
Nou, omdat je mijn vorige aanbod weigerde is de prijs omhoog gegaan. Maar dit keer flink omhoog!
En als je weer ophangt gaat de prijs verder omhoog. En daarnaast wil ik alles op papier, en vooraf betaald worden. Ja ja gemompel. OK deal.
Maar we willen wel op papier wat je allemaal gedaan hebt!! Ok zegt hij deal.

Hij gaat naar de fabriek, en loopt naar een machine en draait een schroefje aan. En de machine ging weer draaien.
En die man van dat bedrijf woest! En dat moet zoveel kosten???
Ja, 10 cent voor het schroefje en 50.000 euro voor de "kennis" van welk schroefje aan te draaien.

Waar ik hiermee heen wil is dat vaak sommige banen die veel geld opleveren vaak fysiek niet echt lastige banen zijn. Beetje mailen, bellen en doen.
Maar.... het gaat om de KENNIS.

Het is hoogstwaarschijnlijk zo dat jij en ik die kennis niet hebben. Ook al lijkt de baan zo simpel.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Immutable schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 00:04:
[...]

Iedereen kan bellen, mailen, moeten etc etc. Maar doe het nu eens met als voorwaarde dat JIJ veel waarde brengt bij het bedrijf dat het salaris waard is. Zijn deze klanten positief over jou als accountmanager? Krijg je het voor elkaar om ze bij het bedrijf te laten blijven.

Je creëert voor je klant waarde. Jou product is een investering in hun systeem of product of bedrijf. Hun willen een ROI op jou product. Bij de sales is het natuurlijk zo verkocht op die manier. Wanneer die ROI niet gehaald wordt door bijvoorbeeld slechte implementatie van het product of verkeerd gebruik door de klant of andere zaken. Dan moet je dus als account manager daarop in spelen en hun helpen hun ROI wel te behalen.

Ja je doet waarschijnlijk gewoon een beetje bellen en mailen etc. Maar het gaat niet om de fysieke handeling.

Zo ken ik een verhaal van een man die werkte 30 jaar bij een fabriek. Dochter van baas ging trouwen met een kerel. Deze kerel werd aangenomen en de man die er 30 jaar werkte werd eruit geflikkerd per direct.
Later bellen ze hem op, ja we hebben problemen of je even kunt komen kijken en ons helpen.
Ja, dat gaat dit als uurtarief kosten met als minimale uitbetaling van 10 uur.

Jaja, dat is wel duur. *opgehangen*. De fabriek stond uren stil, elke uur dat de fabriek stil stond koste het bedrijf bakken met geld. Nou toch uiteindelijk die kerel weer gebeld die er ooit gewerkt heeft.
*Ja, we accepteren je bod*.
Nou, omdat je mijn vorige aanbod weigerde is de prijs omhoog gegaan. Maar dit keer flink omhoog!
En als je weer ophangt gaat de prijs verder omhoog. En daarnaast wil ik alles op papier, en vooraf betaald worden. Ja ja gemompel. OK deal.
Maar we willen wel op papier wat je allemaal gedaan hebt!! Ok zegt hij deal.

Hij gaat naar de fabriek, en loopt naar een machine en draait een schroefje aan. En de machine ging weer draaien.
En die man van dat bedrijf woest! En dat moet zoveel kosten???
Ja, 10 cent voor het schroefje en 50.000 euro voor de "kennis" van welk schroefje aan te draaien.

Waar ik hiermee heen wil is dat vaak sommige banen die veel geld opleveren vaak fysiek niet echt lastige banen zijn. Beetje mailen, bellen en doen.
Maar.... het gaat om de KENNIS.

Het is hoogstwaarschijnlijk zo dat jij en ik die kennis niet hebben. Ook al lijkt de baan zo simpel.
Nou sorry maar dit is echt onzin. Veel mensen denken dat ze inderdaad onmisbaar zijn, in de praktijk heb ik meermaals gezien dat niemand onmisbaar is.
Uiteraard zijn er mensen die excelleren en die worden daar (doorgaans) goed voor betaald, maar in the end is iedereen vervangbaar en is jouw genoemde voorbeeld een leuke mop, maar niet meer dan dat.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Immutable
Sport_Life schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 00:17:
[...]

Nou sorry maar dit is echt onzin. Veel mensen denken dat ze inderdaad onmisbaar zijn, in de praktijk heb ik meermaals gezien dat niemand onmisbaar is.
Uiteraard zijn er mensen die excelleren en die worden daar (doorgaans) goed voor betaald, maar in the end is iedereen vervangbaar en is jouw genoemde voorbeeld een leuke mop, maar niet meer dan dat.
Ik heb niks geroepen over vervangbaar. Ja iedereen is vervangbaar. Maar tegen welke prijs is waar het om gaat. ;) snap je?

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Immutable schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 00:22:
[...]

Ik heb niks geroepen over vervangbaar. Ja iedereen is vervangbaar. Maar tegen welke prijs is waar het om gaat. ;) snap je?
Jouw mop ging toch echt over iemand die blijkbaar kennis bezit die verder niemand heeft, hoe je het noemt is irrelevant, de praktijk is gewoon dat er altijd wel mensen zijn die weten hoe dat schroefje van 10ct moet worden aangedraaid. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Sport_Life op 04-08-2019 00:41 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Edwin88
Mijn vraag was serieus en niet over zijn salaris hoor. Iemand met kennis en een aanleg voor het inzien van kansen is inderdaad veel geld waard.

Ik zit zelf ook in de software wereld maar nu als developer; ik zoek een beetje waar ik heen wil als ik niet meer zoveel wil coden. Succes manager lijkt me een zeer interessante functie, en ben dus benieuwd of je voornamelijk dingen 'regelt' of dat je ook implementeerd/uitvoerd (vandaar de vraag voor dagelijkse bezigheden, niet de functie omschrijving)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-12 10:33

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Edwin88 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 08:13:
Mijn vraag was serieus en niet over zijn salaris hoor. Iemand met kennis en een aanleg voor het inzien van kansen is inderdaad veel geld waard.

Ik zit zelf ook in de software wereld maar nu als developer; ik zoek een beetje waar ik heen wil als ik niet meer zoveel wil coden. Succes manager lijkt me een zeer interessante functie, en ben dus benieuwd of je voornamelijk dingen 'regelt' of dat je ook implementeerd/uitvoerd (vandaar de vraag voor dagelijkse bezigheden, niet de functie omschrijving)
Meer regelen dan implementeren. Je hebt meer een adviserende en contactonderhoudende rol.

Implementeren is eerder consulting, engineer (hardware) en soms (technisch) account manager.

Xbox Live ID:Notna8310

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Je moet dat regelneef gebeuren wel aankunnen. Dat klinkt makkelijk, maar ik heb een vergelijkbare functie, en soms hou je zoveel balletjes in de lucht van allerlei klanten én intern (zowel cross/upsell als strategisch advies als operationele shit oplossen als verbeterprojecten intern waarbij je wordt getrokken vanuit je klantkennis). Dat continu wisselen van werkzaamheden, de balans tussen klanttevredenheid en sales, bellen, mailen, rennen-stilstaan maar vooral rennen, waarbij klanten je ook buiten kantoortijd weten te vinden: nogmaals, dat moet je echt wel liggen. En is ook wel significant anders dan dat je “een soort accountmanager” bent.

Ik vind die dynamiek echt heel tof, maar ik weet van veel technischere collega’s dat ze liever doodgaan dan mijn rol overnemen. :)

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-12 17:31
Daarnaast zal het ook nog politiek zijn. Wij hebben een fabriek bij onze toko. Waarom krijgt de een van kantoor wel van alles geregeld en moet de ander het via de chef en de bedrijfsleiding regelen om vandaag iets geregeld te krijgen? Daar moet je natuurlijk ook goed in zijn. Als implementatie x bij klant y een probleem heeft en poppetje z kan dat het snelste oplossen, moet je hem wel te vriend hebben om te zorgen dat hij dat ook direct kan gaan oplossen.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Sport_Life schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 00:27:
[...]

Jouw mop ging toch echt over iemand die blijkbaar kennis bezit die verder niemand heeft, hoe je het noemt is irrelevant, de praktijk is gewoon dat er altijd wel mensen zijn die weten hoe dat schroefje van 10ct moet worden aangedraaid. :)
Je moet die mensen maar net weten te vinden. Iemand die 30 jaar in een bedrijf heeft gewerkt heeft de eerste keer misschien weken gezocht voordat ie erachter kwam dat dat ene schroefje af en toe los komt en dan het halve bedrijf plat legt. Iemand anders in precies dezelfde functie bij een ander bedrijf komt daar misschien nooit achter want daar zit dat ene schroefje al 30 jaar muurvast.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:30
BigSmurf schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:46:
Je moet dat regelneef gebeuren wel aankunnen. Dat klinkt makkelijk, maar ik heb een vergelijkbare functie, en soms hou je zoveel balletjes in de lucht van allerlei klanten én intern (zowel cross/upsell als strategisch advies als operationele shit oplossen als verbeterprojecten intern waarbij je wordt getrokken vanuit je klantkennis). Dat continu wisselen van werkzaamheden, de balans tussen klanttevredenheid en sales, bellen, mailen, rennen-stilstaan maar vooral rennen, waarbij klanten je ook buiten kantoortijd weten te vinden: nogmaals, dat moet je echt wel liggen. En is ook wel significant anders dan dat je “een soort accountmanager” bent.

Ik vind die dynamiek echt heel tof, maar ik weet van veel technischere collega’s dat ze liever doodgaan dan mijn rol overnemen. :)
Precies dat heb ik bij het idee om uitvoerend weer te moeten werken 😇

Pre-sales consultant is voor mij de ideale rol, klanten bedienen en intern schakelen met de technische mensen.

En de echte jongens van de Sales afdeling ondersteunen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 04-08-2019 20:18 ]

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

downtime schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 19:55:
[...]

Je moet die mensen maar net weten te vinden. Iemand die 30 jaar in een bedrijf heeft gewerkt heeft de eerste keer misschien weken gezocht voordat ie erachter kwam dat dat ene schroefje af en toe los komt en dan het halve bedrijf plat legt. Iemand anders in precies dezelfde functie bij een ander bedrijf komt daar misschien nooit achter want daar zit dat ene schroefje al 30 jaar muurvast.
De fabriek (in dit geval) moet draaiende worden gehouden, linksom of rechtsom. Op het moment dat er slechts 1 persoon kennis heeft van een eenvoudige oplossing waarvan de gevolgen zeer ernstig kunnen zijn, dan is er iets mis met de interne organisatie. Ik zou het meer in die hoek zoeken. Dat is ook deels mijn verantwoordelijkheid als Business controller, niet op zoek gaan naar mensen die bereid zijn 30 jaar in een fabriek te staan, maar ervoor zorgen dat (bij voorkeur tegenpolen in functie) de risico's op (gevolg)schade zo klein mogelijk is. Fabriek is in deze een slecht voorbeeld natuurlijk :P

Maargoed wat hier beschreven wordt komt in de praktijk (te) vaak voor, dus ik begrijp heel goed waar de gedachtengang vandaan komt.

[ Voor 21% gewijzigd door Sport_Life op 04-08-2019 21:31 ]

• Booth
  • Laatst online: 22-12 11:04

Booth

¯¯¯¯¯¯

[...]

AequitasII schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 10:06:
[...]

Verwacht overigens niet dat alle 'succes managers' zoveel verdienen ;) ;)
Het is een edele vorm van accountmanagement, dus veel met mensen spreken en weten waar er behoefte aan is bij bedrijven. Ik heb zelf ook veel contact met een succes manager. Vaak hele leuke gesprekken, maar ik heb altijd in het achterhoofd dat de succes manager wel een doel heeft: de portefeuille van zijn bedrijf spekken en mij als klant behouden.

Zie ook bijvoorbeeld: https://nl.business.trust...-customer-success-manager
Ik doe geen implementaties (dat doen implementatiepartners/het bedrijf zelf). Ik ben ook niet onderdeel van Technical Support, daar hebben we Support voor (en Technical Account Managers). Enablement/training hoort ook niet bij mijn rol, daar zijn trainers voor (en we hebben een meer dan degelijke gratis e-learning platform).

Ik kijk vooral naar of het product "succesvol" gebruikt wordt. Succesvol houdt in: de klant realiseert de doelen die het voor ogen had op het moment van kopen. Voorbeeld: ze nemen ons "Sales" pakket af die hun Sales agents gaan gebruiken. Dan kijk ik bv naar: is hun revenue omhoog gegaan? Is hun lead conversion verbetert? Is hun salescycle verkort? Etc.

Ander voorbeeld: men neemt het Service pakket af. Is, door het gebruik van ons systeem, hun average handling time omlaag gegaan? Is door hun self-service de case deflectie omhoog gegaan? Etc

Op mijn scorecard (waar mijn bonus van af hangt) staan geen financiele metrics. Dus nee, growth/new business/meer geld staat er niet op. Het gaat puur over retentie; hoeveel van wat ze afnemen, wordt hernieuwd wanneer de renewal ter sprake komt.

Verkopen doet de sales agent maar

[edit]
Mektheb schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 20:11:
[...]

Precies dat heb ik bij het idee om uitvoerend weer te moeten werken 😇

Pre-sales consultant is voor mij de ideale rol, klanten bedienen en intern schakelen met de technische mensen.

En de echte jongens van de Sales afdeling ondersteunen.
Presales/Solution Engineer lijkt mij ook nog wel interessant. Bij ons heb je niet die keiharde fiananciele targets die Sales wel heeft. Je bent wel customer facing. Je moet creatief zijn (klanten leren kennen, personas bouwen, etc), en uiteindelijk mooie oplossingen presenteren (je hoeft geloof ik niet eens je eigen demos in elkaar te bouwen, is ook een team voor).

[ Voor 14% gewijzigd door Booth op 05-08-2019 11:56 ]

• Pizza_Boom
Pizza_Boom schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 19:49:
Members only:
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Pizza_Boom op 05-08-2019 14:03 ]

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
@Booth Salesforce?

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-12 19:45

Ardana

Mens

We dwalen wel heel erg af over inhoud van functies in het algemeen en onmisbaarheid. Graag concreet houden, en expliciet reageren op de lijstjes.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-12 10:54

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Hallo mensen,

Ik ben aan het solliciteren en heb het volgende aanbod ontvangen. Geen uitdaging in mijn huidige baan dus ik heb besloten mijn contract op te zeggen.
Huidige situatie
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: MBO4 Netwerkbeheer, ITIl, MTA certificaten.
• Werkervaring: 2 jaar servicedesk
• (Woon) Locatie: ZH

2. Wat doe je:
• Functie: Servicedesk
• Werkgever/branche: Onderwijs
• (Werk) Locatie(s): ZH
• Aantal vakantiedagen*: 45
• Gewerkte uren/week*: 38
• Reistijd**: 45 min enkel reis
• Werkdruk: redelijk hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2877
• Vakantiegeld: € 2.762
• Bonus, toeslagen, etc: €500 per jaar, €15 netto vergoeding
• Dertiende/veertiende maand: €€ 2.762
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €40,958

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € geen idee
• Type pensioenregeling / pensioenfonds *** geen idee
• Mobiliteit per jaar **** €0.19 ct per k/m (€260,- p/m)
Nieuw aanbod:

1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO4, ITIL, MTA certificaten

2. Wat doe je:
• Werkgever/branche: MSP
• Aantal vakantiedagen*: 25
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: verschillend
• Werkdruk: geen idee

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2645,-
• Vakantiegeld: €2534,-
• Bonus, toeslagen, etc: €38,- per maand internetvergoeding
• Dertiende/veertiende maand: -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €34,670

• Mobiliteit per jaar **** €0.19 ct per k/m

Volgens mij heb ik niks te klagen qua salaris. Het is een leuk bedrijf met uitdagender werk en meer opleidingsmogelijkheden. Het aanbod bevat een salaris van €2145,- met een maandelijkse bruto vergoeding van €500,- voor het gebruik van mijn eigen auto (totaal dus €2645). Hierboven op krijg ik ook nog 0,19 cent per kilometer. Is dit een normale constructie? Ik heb dit nog nooit eerder gezien.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

• jongetje
BroWohsEdis schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 21:22:
Hallo mensen,

Ik ben aan het solliciteren en heb het volgende aanbod ontvangen. Geen uitdaging in mijn huidige baan dus ik heb besloten mijn contract op te zeggen.

[...]

Nieuw aanbod:

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2640,-

Volgens mij heb ik niks te klagen qua salaris. Het is een leuk bedrijf met uitdagender werk en meer opleidingsmogelijkheden. Het aanbod bevat een salaris van €2145,- met een maandelijkse bruto vergoeding van €500,- voor het gebruik van mijn eigen auto. Hierboven op krijg ik ook nog 0,19 cent per kilometer. Is dit een normale constructie? Ik heb dit nog nooit eerder gezien.
Dus je gaat van ruim 2800 jaar ruim 2100 euro? Lijkt mij een slechte deal. Klinkt als een detacheerder en zit je dus maanden/ jaren bij een klant zonder doorgroei mogelijkheden. Ik zou ergens intern werken waar je intern kunt doorgroeien.

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

jongetje schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 21:30:
[...]

Dus je gaat van ruim 2800 jaar ruim 2100 euro? Lijkt mij een slechte deal. Klinkt als een detacheerder en zit je dus maanden/ jaren bij een klant zonder doorgroei mogelijkheden. Ik zou ergens intern werken waar je intern kunt doorgroeien.
Nee, ik ga in principe van €2877,- per maand naar €2640,- per maand, alleen is €500,- van dat bedrag een bijdrage voor het gebruik van mijn eigen auto.

Is dit belastingtechnisch in hun voordeel o.i.d?

Ik werk nu intern maar heb bewust gekozen voor een detacheerder om meer ervaring op te doen in verschillende omgevingen. Verder zijn de opleidingen goed geregeld, intern is dat nu niet het geval.

[ Voor 18% gewijzigd door BroWohsEdis op 06-08-2019 21:34 ]

• jongetje
BroWohsEdis schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 21:33:
[...]

Nee, ik ga in principe van €2877,- per maand naar €2640,- per maand, alleen is €500,- van dat bedrag een bijdrage voor het gebruik van mijn eigen auto.
Dan ga je er dus 700 euro op achteruit. Die 500 euro is om de slijtage, afschrijving, verzekeringen en onderhoud van te betalen, dat is geen salaris en krijg je dus geen vakantiegeld en pensioen over (wat je volgens mij wel rekent ). Als je ontslagen zou worden geldt ook 70 procent van de 2170 euro.

Als jij blij van de nieuwe baan wordt en met dit salaris uit de voeten kan, gewoon doen natuurlijk!

[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 06-08-2019 21:39 ]

• Wok
  • Laatst online: 25-12 23:40

Wok

Dakloos...

@BroWohsEdis Effectief ga je dus wèl van 2800 naar 2100.. Die 500 'bijdrage' voor het gebruik van je eigen auto kan door de detacheerder als mobiliteitsbudget in de boeken worden geschreven, zodat zij daarover géén werkgeverspremies af hoeven te tikken èn het telt dus niet mee voor je pensioenopbouw.

Smerige constructies vind ik dat...

Zie ook wat @jongetje zegt: je wordt gewoon genaaid zonder dat je het zelf doorhebt...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

jongetje schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 21:38:
[...]

Dan ga je er dus 700 euro op achteruit. Die 500 euro is om de slijtage, afschrijving, verzekeringen en onderhoud van te betalen, dat is geen salaris en krijg je dus geen vakantiegeld en pensioen over (wat je volgens mij wel rekent ). Als je ontslagen zou worden geldt ook 70 procent van de 2170 euro.

Als jij blij van de nieuwe baan wordt en met dit salaris uit de voeten kan, gewoon doen natuurlijk!
Wok schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 21:40:
@BroWohsEdis Effectief ga je dus wèl van 2800 naar 2100.. Die 500 'bijdrage' voor het gebruik van je eigen auto kan door de detacheerder als mobiliteitsbudget in de boeken worden geschreven, zodat zij daarover géén werkgeverspremies af hoeven te tikken èn het telt dus niet mee voor je pensioenopbouw.

Smerige constructies vind ik dat...

Zie ook wat @jongetje zegt: je wordt gewoon genaaid zonder dat je het zelf doorhebt...
Oké interessant, het leek me een goed aanbod aangezien ik er netto niet veel op achteruit ga per maand, ook verwacht ik bij andere detacheerders niet meer dan 2100-2300 + reiskostenvergoeding aangezien mijn geringe certificaten en ervaring.

Naast de €500,- krijg ik ook nog 0,19 cent per kilometer. Lijkt jullie dit een goed aanbod met mijn ervaring en opleiding? Bij mijn huidige baan (ik krijg nu een belachelijk salaris voor de simpele werkzaamheden die ik uitvoer) ga ik sowieso weg voordat ik thuis zit met een burn out :+ .

Pensioen interesseert me eerlijk gezegd nog niet echt, dat duurt nog 40+ jaar als ik het uberhaupt krijg.

• Wok
  • Laatst online: 25-12 23:40

Wok

Dakloos...

BroWohsEdis schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 21:49:
[...]

Naast de €500,- krijg ik ook nog 0,19 cent per kilometer. Lijkt jullie dit een goed aanbod met mijn ervaring en opleiding? Bij mijn huidige baan (ik krijg nu een belachelijk salaris voor de simpele werkzaamheden die ik uitvoer) ga ik sowieso weg voordat ik thuis zit met een burn out :+ .
Weet je heel zeker dat je èn €500 bruto èn €0,19/km krijgt? Niet dat die kilometers netto uit die €500 worden betaald en een eventueel restbedrag van die €500 bruto wordt uitgekeerd? Zo'n constructie had ik namelijk bij mijn vorige werkgever (€700 mobiliteitsbudget waaruit mijn gereden kilometers tegen €0,19/km netto werden uitgekeerd en een eventueel resterend budget die maand bruto - edit: in mijn geval een bewuste keuze, omdat de leaseregeling steeds schraler werd. Er werd op een gegeven moment een keuze geboden tussen leaseauto tegen x budget, of datzelfde budget x als mobilteitsbudget en zelf vervoer regelen. Mijn basissalaris bleef dus hetzelfde)
Pensioen interesseert me eerlijk gezegd nog niet echt, dat duurt nog 40+ jaar als ik het uberhaupt krijg.
Op jouw leeftijd maakte ik die denkfout ook ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Wok op 06-08-2019 22:08 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-12 23:06
[...]

[...]

Oké interessant, het leek me een goed aanbod aangezien ik er netto niet veel op achteruit ga per maand, ook verwacht ik bij andere detacheerders niet meer dan 2100-2300 + reiskostenvergoeding aangezien mijn geringe certificaten en ervaring.

Ben je al met je huidige werkgever in gesprek geweest om bijvoorbeeld extra taken te gaan doen? Het gras bij de buren is echt niet altijd groener, en vooral met zo een salaris stap zou ik eerst met je huidige werkgever in overleg gaan.

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Wok schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 22:03:
[...]

Weet je heel zeker dat je èn €500 bruto èn €0,19/km krijgt? Niet dat die kilometers netto uit die €500 worden betaald en een eventueel restbedrag van die €500 bruto wordt uitgekeerd? Zo'n constructie had ik namelijk bij mijn vorige werkgever (€700 mobiliteitsbudget waaruit mijn gereden kilometers tegen €0,19/km netto werden uitgekeerd en een eventueel resterend budget die maand bruto - edit: in mijn geval een bewuste keuze, omdat de leaseregeling steeds schraler werd. Er werd op een gegeven moment een keuze geboden tussen leaseauto tegen x budget, of datzelfde budget x als mobilteitsbudget en zelf vervoer regelen. Mijn basissalaris bleef dus hetzelfde)
Een maandelijkse bruto vergoeding van € 500,00 voor het gebruik van de eigen auto gebaseerd op 40 uur, Vergoeding wordt bij het salaris uitbetaald waardoor het totaalbedrag op 2645,0 uitkomt.
Tevens ontvang je een reiskostenvergoeding van € 0,19 per zakelijk verreden kilometer (woon-werk en werk-werk). Wordt uitgekeerd bij het salaris na het invullen van een declaratie formulier.

Dit staat er ongeveer in het voorstel, volgens mij krijg ik beide. Ik zal het morgen nog even navragen.
Edwin__ schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 22:10:
[...]

Ben je al met je huidige werkgever in gesprek geweest om bijvoorbeeld extra taken te gaan doen? Het gras bij de buren is echt niet altijd groener, en vooral met zo een salaris stap zou ik eerst met je huidige werkgever in overleg gaan.
Ik ben in gesprek geweest maar er is niet veel mogelijk aangezien er nergens budget is, verder zijn de rehten die je hebt als servicedesk of als 2de lijns zeer beperkt. De hele organisatie is stoffig en vergrijsd, verbetering komt niet in het woordenboek voor. Ook zijn er meer managers dan dat ik voor mogelijk had gehouden binnen een organisatie.

Er gaat hier zo ontzettend veel fout en er worden zulke belachelijke beslissingen gemaakt dat het voor mij echt beter is om ergens anders te werken naar mijn mening. Ik verwacht dat ik eerder depressief thuis zit dan dat er een leuke functie beschikbaar komt De volgende keer denk ik wel drie keer na voordat ik bij een onderwijsinstituut ga werken. :9

[ Voor 3% gewijzigd door BroWohsEdis op 06-08-2019 22:26 ]

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 11:36
BroWohsEdis schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 21:22:
Hallo mensen,

[...]

Nieuw aanbod:

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2645,-

Volgens mij heb ik niks te klagen qua salaris. Het is een leuk bedrijf met uitdagender werk en meer opleidingsmogelijkheden. Het aanbod bevat een salaris van €2145,- met een maandelijkse bruto vergoeding van €500,- voor het gebruik van mijn eigen auto (totaal dus €2645). Hierboven op krijg ik ook nog 0,19 cent per kilometer. Is dit een normale constructie? Ik heb dit nog nooit eerder gezien.
- 45 vakantiedagen tegenover 25 vakantiedagen
- 38 uur per week tegenover 40 uur per week
- € 2.762 vakantiegeld tegenover € 2.534 vakantiegeld

Nieuwsgierigheidsvraagje; Je wilt binnenkort misschien een eigen huis/appartement kopen, word er dan gerekend met je bruto salaris van €2.645(incl. de €500 bruto vergoeding) of €2.145 (excl. de €500 bruto vergoeding) voor je toekomstige hypotheek?

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Son Gohan schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 22:34:
[...]

Nieuwsgierigheidsvraagje; Je wilt binnenkort misschien een eigen huis/appartement kopen, word er dan gerekend met je bruto salaris van €2.645(incl. de €500 bruto vergoeding) of €2.145 (excl. de €500 bruto vergoeding) voor je toekomstige hypotheek?
Mobiliteitsbudget (€500 in zijn geval) telt niet mee voor je hypotheek. In de ogen van de bank kan jij dit niet altijd vrij gebruiken om je vaste lasten te betalen c.q. zekerheid te bieden aan hun afschrijvingen.

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 11:36
Mirabis schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 22:47:
[...]

Mobiliteitsbudget (€500 in zijn geval) telt niet mee voor je hypotheek. In de ogen van de bank kan jij dit niet altijd vrij gebruiken om je vaste lasten te betalen c.q. zekerheid te bieden aan hun afschrijvingen.
Ah ok, scheelt toch een slordige ~40K wat je dan minder kan lenen.

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Son Gohan schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 22:34:
[...]

Ik vermoed €2145. Er zit een voorbeeld loonstrookje bij waar de bijdrage een andere code is dan het salaris. Er wordt wel loonheffing gerekend over €2645,-

Op dit moment ben ik blij dat ik in deze tijd en met mijn leeftijd een huurhuis heb kunnen bemachtigen welke niet meer dan €500,- per maand kost. :P
Een huis kopen heb ik nog niet over nagedacht en zal nog een tijdje duren, misschien heb ik tegen die tijd alweer een andere baan.

Ik ben wel wat sceptischer over het aanbod na het lezen van alle reacties, al met al vind ik het nog steeds een prima aanbod vergeleken met andere/bekendere (ik noem geen namen :D ) detacheerders.

[ Voor 9% gewijzigd door BroWohsEdis op 06-08-2019 22:58 ]

• Immutable
BroWohsEdis schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 22:54:
[...]

Ik ben wel wat sceptischer over het aanbod na het lezen van alle reacties, al met al vind ik het nog steeds een prima aanbod vergeleken met andere/bekendere (ik noem geen namen :D ) detacheerders.
Wat als je gewoon aangeeft om die 500 in het salaris te stoppen? Als tegenbod? Hoe reageren ze daarop?
Gewoon doen alsof je dom bent.. zo van. Ja jullie kunnen die 500 euro ook gewoon toch wel in salaris stoppen!! Kost jullie toch niks? Wink wink

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-12 21:59
Immutable schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 06:54:
[...]

Wat als je gewoon aangeeft om die 500 in het salaris te stoppen? Als tegenbod? Hoe reageren ze daarop?
Gewoon doen alsof je dom bent.. zo van. Ja jullie kunnen die 500 euro ook gewoon toch wel in salaris stoppen!! Kost jullie toch niks? Wink wink
Het kost ze wel wat, en dat weten ze donders goed. Ze moeten namelijk allerlei premie's hierover afdragen, waaronder pensioen.

Nu snap ik ook dat het pensioen gedeelte verweg lijkt, maar dit is zou voor mij al een reden zijn om het niet te doen.

Verder werd eerder de vraag gesteld dat de 19 cent/km wellicht uit de pot van 500 EUR betaald wordt, is die al beantwoord? De werkgever mag namelijk niet meer dan 19 cent/km belastingvrij vergoeden, daarna wordt het als loon gezien. Tenzij ze het in de WKR duwen, maar dat is gemaximeerd op 1,2% van de totale loonsom, dit is niet houdbaar wanneer dit bedrijf dit voor meerdere weknemers zou doen.

*herstel* ik zie dat het om een bruto vergoeding gaat, dit maakt het nog vager

[ Voor 10% gewijzigd door smurfinmark op 07-08-2019 09:21 ]

• Faldarod
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-12 21:04
Hey allemaal,

Sinds 1 jaar ben ik overgestapt vanuit een detacheerder naar een intern dienstverband.
Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.

Members only:

Verwijderd

Pr0minence schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 20:00:
2.5 week na het behalen van mijn master heb ik een een aantal interessante aanbiedingen gekregen, waarbij de beschreven functie eigenlijk op nummer 1 staat. Ik ben erg nieuwsgierig wat de mede Tweakers denken over het totaal aangeboden pakket. Het betreft een 3 jarig traineeship welke gericht is op het opleiden van professionals welke inzetbaar zijn voor zowel IT/Data architectuur- als business intelligence/analytics opdrachten.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: Business Process Management & IT (MSc.).
• Werkervaring: Starter (uiteraard wat werkervaring door niet-relevante bijbanen in het verleden).
• (Woon) Locatie: Regio Waterland.

2. Wat doe je:
• Functie: Analytics consultant ( onderdeel van een 3-jarig traineeship).
• Werkgever/branche: IT&Data consultancy.
• (Werk) Locatie(s): Variabel. De klanten van de werkgever bevinden zich door heel Nederland.
• Aantal vakantiedagen: 25 dagen per kalenderjaar, 27 bij functioneren zonder ziek te zijn geweest.
• Gewerkte uren/week: 40 uur (op papier).
• Reistijd: Variabel.
• Werkdruk: De talent manager claimt dat consultants 'gewoon' 40 uur per week werken.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2700,-
• Vakantiegeld: 8,33% van het jaarsalaris.
• Bonus, toeslagen, etc: Jaarlijkse bonus tot maximaal 1,5 maandsalaris bij 75% inzetbaarheid/retentie. Een onkostentoeslag van €63,- netto per maand (als vergoeding voor het telefoonabonnement, een lunch of zaken zoals kortstondig betaald parkeren etc).
• Dertiende/veertiende maand: zie bovenstaand.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €39.904,- (met bonus) €35.854,- (zonder bonus).

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 5% eigen bijdrage.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Pensioenverzekering bij Aegon.
• Mobiliteit per jaar: Een volledig uitgeruste VW Polo welke ook privé gereden mag worden, incl. tankpas. Uiteraard dient hier wel de bijtelling voor betaald te worden.
• Overige: Een nieuwe 15'' Macbook Pro bij aanvang van het traineeship.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): (Leasekosten voor de werkgever en pensioenregelingen niet meegerekend. Laptop eenmalig gerekend): €42.554,- (met bonus), €38.504,- (zonder bonus).
Lijkt me qua salaris prima. Met traineeships ben ik zelf altijd bang dat het tegenvalt, en je er dan voor 3 jaar aan vast zit. Toen ik consultant was werd er wel verwacht dat ik 40 (of in mijn geval 32) uur bij de klant zit, en daarnaast nog informatieavonden bijwoon, trainingen volg, functioneringsgesprekken doe, etc. Ook kan je bij een klant ver weg komen te zitten. Waarmee ik niet wil zeggen dat je het niet aan moet nemen, wel dat het iets is om rekening mee te houden.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Faldarod schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:45:
Hey allemaal,

Sinds 1 jaar ben ik overgestapt vanuit een detacheerder naar een intern dienstverband.

Members only:
Met slechts 5 jaar ervaring behoorlijk bovengemiddeld.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

smurfinmark schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:17:
[...]

Het kost ze wel wat, en dat weten ze donders goed. Ze moeten namelijk allerlei premie's hierover afdragen, waaronder pensioen.

Nu snap ik ook dat het pensioen gedeelte verweg lijkt, maar dit is zou voor mij al een reden zijn om het niet te doen.

Verder werd eerder de vraag gesteld dat de 19 cent/km wellicht uit de pot van 500 EUR betaald wordt, is die al beantwoord? De werkgever mag namelijk niet meer dan 19 cent/km belastingvrij vergoeden, daarna wordt het als loon gezien. Tenzij ze het in de WKR duwen, maar dat is gemaximeerd op 1,2% van de totale loonsom, dit is niet houdbaar wanneer dit bedrijf dit voor meerdere weknemers zou doen.

*herstel* ik zie dat het om een bruto vergoeding gaat, dit maakt het nog vager
Zojuist even contact gehad, de 19ct per k/m staat los van de 500 euro bijdrage per maand.

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-12 21:59
BroWohsEdis schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:04:
[...]

Zojuist even contact gehad, de 19ct per k/m staat los van de 500 euro bijdrage per maand.
ah dank voor de toelichting. Dan blijf ik het vreemd vinden dat ze bruto vergoeding van EUR 500 betalen onder de noemer van autokosten.

Ik zou zeker navragen, zoals eerder door iemand geopperd, waarom ze niet gewoon meer salaris betalen.

• Paprika
smurfinmark schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:07:
[...]

ah dank voor de toelichting. Dan blijf ik het vreemd vinden dat ze bruto vergoeding van EUR 500 betalen onder de noemer van autokosten.

Ik zou zeker navragen, zoals eerder door iemand geopperd, waarom ze niet gewoon meer salaris betalen.
Members only:

[ Voor 59% gewijzigd door Paprika op 07-08-2019 13:45 ]

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Faldarod schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:45:
Hey allemaal,

Members only:
Zeer mooi salaris voor iemand met jouw studieachtergrond (vergeleken met Randstad), hopelijk is je groeipad qua salaris ook goed uitgestippeld!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-12 16:25

Wootlock

Evilution

BroWohsEdis schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:04:
[...]

Waarom probeer je het niet zo te regelen dat je +250 euro salaris krijgt en een lease auto ? (je gaat per slot de detachering in)

"Don't let your dreams be memes"

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-12 11:38
BroWohsEdis schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 22:54:
[...]

Ik vermoed €2145. Er zit een voorbeeld loonstrookje bij waar de bijdrage een andere code is dan het salaris. Er wordt wel loonheffing gerekend over €2645,-
Dit kan ik je met zekerheid bevestigen. Heb net een huis gekocht en krijg ook een autovergoeding (€1100 per maand) en dat telt dus inderdaad niet mee als je een hyptheek wil nemen. Het wordt wel bij je belastbaar inkomen gerekend. Mooie dingen zijn dat.

• Paprika
Henkie_NtA schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:32:
[...]

Dit kan ik je met zekerheid bevestigen. Heb net een huis gekocht en krijg ook een autovergoeding (€1100 per maand) en dat telt dus inderdaad niet mee als je een hyptheek wil nemen. Het wordt wel bij je belastbaar inkomen gerekend. Mooie dingen zijn dat.
Een (prive gereden) leaseauto wordt toch ook bij je belastbaar inkomen gerekend? En andere vormen van vergoedingen ook...

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-12 07:19
Henkie_NtA schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:32:
[...]

Het is toch ook geen inkomen? Sterker nog, als je een leaseauto hebt én privé rijdt verlaagt het je netto inkomen en dus het bedrag dat je maandelijks overhoudt voor je hypotheeklasten. Uberhaupt snap ik niet dat hypotheekadviseurs niet met netto bedragen rekenen.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-12 10:33

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

KoningsGap schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:38:
[...]

Het is toch ook geen inkomen? Sterker nog, als je een leaseauto hebt én privé rijdt verlaagt het je netto inkomen en dus het bedrag dat je maandelijks overhoudt voor je hypotheeklasten. Uberhaupt snap ik niet dat hypotheekadviseurs niet met netto bedragen rekenen.
offtopic:
Ah, dat ligt aan de voorwaarden. Ik krijg namelijk een leasebudget, maar lease geen auto. Zodoende krijg ik het leasebudget als bruto loon uitbetaald, minus netto reiskostenvergoeding. Het is dus gewoon bruto loon (en dus inkomen), maar het mag niet meegenomen worden in de berekeningen voor een hypotheek (wat in mijn geval een slordige 65k scheelt op het totaal :') )

Xbox Live ID:Notna8310

• S_c
  • Laatst online: 24-12 07:42

S_c

Hello,

Ik beb een bedrijfskundige achtergrond en heb recent onderstaande geaccepteerd. Vanuit mijn optiek, aangezien ik geen IT achtergrond heb, een prima begin voor een carrière in de IT. Graag lees ik jullie mening :D
Members only:

[ Voor 0% gewijzigd door S_c op 07-08-2019 16:52 . Reden: mo tagg ]

• Henkie_NtA
KoningsGap schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:38:
[...]

Nou in mijn geval dus ergens wel. Die €1100 krijg ik gewoon elke maand uitbetaald en mag ik gewoon uitgeven zoals ik wil, zolang ik maar in een enigszins representatieve auto aankom bij onze klanten die niet te oud is.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12 10:13

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Henkie_NtA schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 17:42:
[...]

Nou in mijn geval dus ergens wel. Die €1100 krijg ik gewoon elke maand uitbetaald en mag ik gewoon uitgeven zoals ik wil, zolang ik maar in een enigszins representatieve auto aankom bij onze klanten die niet te oud is.
Die krijg je uitbetaald en zijn onderdeel van de beloning, maar wordt niet gezien als onderdeel van je salaris omdat die vergoeding is bedoeld voor het dekken van de kosten van het reizen voor je werk. Dat de realiteit anders is en het je geld oplevert is mooi, maar doet daar niets aan af.

Het is anders gewoon lastig te bepalen wat je wel en niet mee kunt nemen. Adviseurs bepalen wat er volgens de bank kan, maar niet per se wat handig is voor jezelf.

• Henkie_NtA
Hann1BaL schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 17:48:
[...]

Die krijg je uitbetaald en zijn onderdeel van de beloning, maar wordt niet gezien als onderdeel van je salaris omdat die vergoeding is bedoeld voor het dekken van de kosten van het reizen voor je werk. Dat de realiteit anders is en het je geld oplevert is mooi, maar doet daar niets aan af.

Het is anders gewoon lastig te bepalen wat je wel en niet mee kunt nemen. Adviseurs bepalen wat er volgens de bank kan, maar niet per se wat handig is voor jezelf.
Ik snap het ook wel, maar soms voelen dat soort dingen gewoon een beetje gek.
Maar goed, gaat beetje off-topic zo en mijn oorspronkelijke reactie was alleen maar om te bevestigen dat dergelijke regelingen niet meetellen mocht je een hypotheek willen.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

@BroWohsEdis toeval wil dat wij voor prive rijden de zelfde bedragen hanteren, 500 euro bruto en dan 19ct de km. Either that of gewoon lease.
Slechts weinigen rijden prive. Om de simpele reden dat ze bij ons dan ook geen parkeer of tolgelden vergoeden. Ja leuk, als je bij de klant gratis kunt parkeren. In de detachering moet je in veel gevallen betaald parkeren en zeker in de randstad gaat dat heel hard. Ik zit nu in Rotterdam op gemiddeld 15 euro per dag, en dan ga ik maar 3 dagen daarheen :X
Zou ik wel even navragen waar die 500 dan voor bedacht is. Die sowieso max 300 euro netto is, en daar moet jij wel alles van doen qua onderhoud, brandstof, verzekering, afschrijving en misschien dus zelfs ook parkeerkosten. Want je legt er heel snel op toe.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-12 08:46

Don Quijote

El Magnifico

S_c schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:49:
Hello,

Ik beb een bedrijfskundige achtergrond en heb recent onderstaande geaccepteerd. Vanuit mijn optiek, aangezien ik geen IT achtergrond heb, een prima begin voor een carrière in de IT. Graag lees ik jullie mening :D
Members only:
Prima startsalaris. Ben wel heel benieuwd waarom iemand met een WO Business Administration, een VDI beheer functie ambieert? Niet echt logische vervolgstap.

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:05
The Eagle schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 20:55:
@BroWohsEdis toeval wil dat wij voor prive rijden de zelfde bedragen hanteren, 500 euro bruto en dan 19ct de km. Either that of gewoon lease.
Slechts weinigen rijden prive. Om de simpele reden dat ze bij ons dan ook geen parkeer of tolgelden vergoeden. Ja leuk, als je bij de klant gratis kunt parkeren. In de detachering moet je in veel gevallen betaald parkeren en zeker in de randstad gaat dat heel hard. Ik zit nu in Rotterdam op gemiddeld 15 euro per dag, en dan ga ik maar 3 dagen daarheen :X
Zou ik wel even navragen waar die 500 dan voor bedacht is. Die sowieso max 300 euro netto is, en daar moet jij wel alles van doen qua onderhoud, brandstof, verzekering, afschrijving en misschien dus zelfs ook parkeerkosten. Want je legt er heel snel op toe.
500 of een lease is erg weinig.

Wij hebben de keuze een leasebudget van 700 voor dus de lease auto of 800 bruto mobiliteitsvergoeding + 0,19cent per km.

Toch is voor mij zeker de lease nog veel aantrekkelijker.

Verwijderd

S_c schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:49:
Hello,

Members only:
Lijkt me inderdaad ook een prima begin, ik vind het zelfs vrij hoog voor een starter. :)
Joostje123 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:01:
[...]

500 of een lease is erg weinig.

Wij hebben de keuze een leasebudget van 700 voor dus de lease auto of 800 bruto mobiliteitsvergoeding + 0,19cent per km.

Toch is voor mij zeker de lease nog veel aantrekkelijker.
500 weinig? Bij mij was het 240...

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2019 10:48 ]

• Edwin88
Jongens dit is niet het grote lease auto topic 😅

• S_c
  • Laatst online: 24-12 07:42

S_c

Don Quijote schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:01:
[...]

Prima startsalaris. Ben wel heel benieuwd waarom iemand met een WO Business Administration, een VDI beheer functie ambieert? Niet echt logische vervolgstap.
Toen ik hun aanbod had geaccepteerd waren ze ook erg verast, omdat het totaal niet in mijn zone valt. Ik wil graag de IT strategy consultancy kant op en dit leek mij een prima start om fundamentele kennis op te bouwen. Ik zal me gaan verdiepen in cloudoplossing (VMware voornamelijk). Op dit moment wil ik concreet mijn vca dbt certificaat behalen en vervolgens te focussen op vcp-cma. Het is inderdaad niet echt een logische vervolgstap, maar dat maakt het ook bijzonder :).

• Rikkiej
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-01-2023
Leeftijd: 34
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: Test ISTQB, Black Belt in Six Sigma
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: Grote detacheerder
Huidige functie: Functioneel SAP Consultant (FICO)

Laptop: Ja
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand, +/- 4000 euro.
GSM: ja incl. prive
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Ja, Volvo V40 full options / 850 euro budget.
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:125 euro algemene onkostenvergoeding
Land:Nederland
Reistijd: Verschillend, ligt aan het project, gemiddeld 1 uur.

Maand salaris(bruto): 4700 euro

Opzich ben ik tevreden, qua werk is de uitdaging verschillend wat ligt aan de klant en het type project. Ik heb alleen wel het idee dat de laatste 2 jaar het salaris bij de consultancy clubs omhoog is gegaan. Zit ik juist met de gedachte dat mijn salaris wel marktconform is maar er best wel wat bij mag?

Mijn gedachte is dat rond de 5000 euro bruto meer een marktconform salaris is, hoe kijken jullie hier tegenaan? Opzich wil ik niet perse naar een ander consultancy bureau maar als ik een aardige sprong kan maken is dat wel interessant.

[ Voor 5% gewijzigd door Rikkiej op 08-08-2019 16:53 ]

• Pr0minence
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-02-2023
Verwijderd schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:48:
[...]

Lijkt me qua salaris prima. Met traineeships ben ik zelf altijd bang dat het tegenvalt, en je er dan voor 3 jaar aan vast zit. Toen ik consultant was werd er wel verwacht dat ik 40 (of in mijn geval 32) uur bij de klant zit, en daarnaast nog informatieavonden bijwoon, trainingen volg, functioneringsgesprekken doe, etc. Ook kan je bij een klant ver weg komen te zitten. Waarmee ik niet wil zeggen dat je het niet aan moet nemen, wel dat het iets is om rekening mee te houden.
Dank voor je reactie Ben. Hier heb ik zeker rekening mee gehouden en ook flink op doorgevraagd bij de gesprekken. Gelukkig is dit een mooi traject met een 3 maanden durend opleidingstraject waarbij ik naderhand onder de vleugel van een senior kom om daar vervolgens 3 maanden te verblijven. Naderhand zal ik inderdaad binnen een team functioneren bij een klant op locatie, maar qua afstand zit er een limiet aan (wat ook contractueel vastgelegd is). Kortom: het is gelukkig een bedrijf dat naar mijn vernemen ook nog een beetje geeft om de werknemers. :)

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-12 21:38
S_c schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:23:
[...]

Toen ik hun aanbod had geaccepteerd waren ze ook erg verast, omdat het totaal niet in mijn zone valt. Ik wil graag de IT strategy consultancy kant op en dit leek mij een prima start om fundamentele kennis op te bouwen. Ik zal me gaan verdiepen in cloudoplossing (VMware voornamelijk). Op dit moment wil ik concreet mijn vca dbt certificaat behalen en vervolgens te focussen op vcp-cma. Het is inderdaad niet echt een logische vervolgstap, maar dat maakt het ook bijzonder :).
Ten eerste: van harte! :) Mijn tip als IT strategy consultant: blijf hier niet te lang in hangen. Strategy consulting is een hele andere tak van sport en je hebt daarvoor skills nodig die je waarschijnlijk in je huidige job niet leert, zoals business cases maken, workshops bedenken en faciliteren, IT road maps opstellen, advisering omtrent outsourcings vraagstukken etc.

Kortom, prima basis om tool en cloud kennis op te doen, maar kijk vanuit hier hoe je deze kennis kan 'leveragen' naar een strategische rol.

• user85329646
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-12 09:29
Huidig:
Members only:

Aanbod:
Members only:

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:08
user85329646 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 22:13:
Huidig:
Members only:

Aanbod:
Members only:
Hoe goed kan je 'leren'? Die opleidingen en boeken die vergoed worden zorgen ervoor dat je jezelf snel (op papier) kunt ontwikkelen, daarmee maak je jezelf een stuk interessanter voor zowel deze als een andere toekomstige werkgever. Het salaris vind ik aan de karige kant, al vind ik je 30 vrije dagen best luxe en ook je 20 opleidingsdagen zijn netjes. Maak daar maximaal gebruik van!

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• user85329646
Het leren gaat me goed af, dus ik ben zeker van plan om naast de deeltijd hbo-opleiding het nodige mee te pakken. Het salaris dat ik inlever bij de overstap wordt weer goedgemaakt door de opleidingskosten (+/- 1700 collegegeld + 300 boeken) die ik nu zelf betaal en dan niet meer.

[ Voor 9% gewijzigd door user85329646 op 08-08-2019 22:32 ]

• Kid Jansen
  • Niet online
Rikkiej schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 16:51:Ik heb alleen wel het idee dat de laatste 2 jaar het salaris bij de consultancy clubs omhoog is gegaan. Zit ik juist met de gedachte dat mijn salaris wel marktconform is maar er best wel wat bij mag?

Mijn gedachte is dat rond de 5000 euro bruto meer een marktconform salaris is, hoe kijken jullie hier tegenaan? Opzich wil ik niet perse naar een ander consultancy bureau maar als ik een aardige sprong kan maken is dat wel interessant.
De markt is nu wel op een optimaal punt om over te stappen. Veel beurzen hebben recentelijk hoogste standen gehaald in 15+ jaar, AEX zelfs in bijna 19 jaar. Tegelijk hebben we afgelopen half jaar al best wel wat negatieve cijfers gehoord weer over de marktontwikkelingen: industrie loopt in veel landen al (hard) terug, maar dienstensector groeit nog steeds vrijwel overal. Zodra er echt weer een flinke recessie of zelfs crisis komt, zal die industrie uiteindelijk zeker wel die dienstensector ook naar beneden trekken. Aangezien de piek wel beetje in zicht is zal het nu niet heel hard meer stijgen en is de kans tegelijk ook nog wel groot dat als je met half jaar of jaarcontract begint voordat je vast krijgt je al vast hebt when shit hits the fan.

Mocht je lease auto niet mee moeten nemen is dit ook goed moment om over te stappen als consultant gezien wijziging van bijtellingmodel voor EVs vanaf 1 januari. Nu is het eerste 50k 4% dan 22%, maar dat wordt eerste 45k 8% dan 22%. Een Tesla Model 3 long range met full auto pilot à 67k is daardoor volgend jaar anderhalf keer zo duur. Dat gaat verdere groei van de salarissen in de tussentijd zeer waarschijnlijk niet compenseren.

• dreamone4
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-05-2024
_vision schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 19:34:
[...]

Ten eerste: van harte! :) Mijn tip als IT strategy consultant: blijf hier niet te lang in hangen. Strategy consulting is een hele andere tak van sport en je hebt daarvoor skills nodig die je waarschijnlijk in je huidige job niet leert, zoals business cases maken, workshops bedenken en faciliteren, IT road maps opstellen, advisering omtrent outsourcings vraagstukken etc.

Kortom, prima basis om tool en cloud kennis op te doen, maar kijk vanuit hier hoe je deze kennis kan 'leveragen' naar een strategische rol.
Mee eens. Als strategy consultant help je senior management teams van bedrijven om richting te bepalen, opties te evalueren en keuzes te maken voor bijv. investeringen en/of organisatorische veranderingen. Je helpt ook deels met de uitwerking hiervan, maar niet tot ver in de implementatie fase.

Mocht je dit leuk vinden en je daarop willen voorbereiden, dan is mijn advies om jezelf zo breed mogelijk te orienteren op belangrijke IT topics. Cloud en virtualization vallen daar zeker onder. Maar probeer wel oog te houden voor hoe andere spelers het doen in deze markt. Wat de sterktes/zwaktes zijn. Welke tools het beste passen bij een bepaalde situatie en/of bepaald type bedrijf (denk aan skills van de mensen bijv.). Wat het business model is; eg. one-off fees, licensies, support etc.

Kan geen kwaad overigens om echt hands-on ervaring te hebben met bepaalde tools/technieken. Dit komt zeker van pas

• Rikkiej
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-01-2023
Kid Jansen schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:36:
[...]

De markt is nu wel op een optimaal punt om over te stappen. Veel beurzen hebben recentelijk hoogste standen gehaald in 15+ jaar, AEX zelfs in bijna 19 jaar. Tegelijk hebben we afgelopen half jaar al best wel wat negatieve cijfers gehoord weer over de marktontwikkelingen: industrie loopt in veel landen al (hard) terug, maar dienstensector groeit nog steeds vrijwel overal. Zodra er echt weer een flinke recessie of zelfs crisis komt, zal die industrie uiteindelijk zeker wel die dienstensector ook naar beneden trekken. Aangezien de piek wel beetje in zicht is zal het nu niet heel hard meer stijgen en is de kans tegelijk ook nog wel groot dat als je met half jaar of jaarcontract begint voordat je vast krijgt je al vast hebt when shit hits the fan.

Mocht je lease auto niet mee moeten nemen is dit ook goed moment om over te stappen als consultant gezien wijziging van bijtellingmodel voor EVs vanaf 1 januari. Nu is het eerste 50k 4% dan 22%, maar dat wordt eerste 45k 8% dan 22%. Een Tesla Model 3 long range met full auto pilot à 67k is daardoor volgend jaar anderhalf keer zo duur. Dat gaat verdere groei van de salarissen in de tussentijd zeer waarschijnlijk niet compenseren.
Van de lease-auto maak ik gretig gebruik, dus als dat wegvalt zal dat mij prive aardig wat geld kosten. Tegenwoordig krijg je al snel een vast contract, maar in tijde van recessie heeft dat weinig waarde. Maar inderdaad voor 300 euro zal ik niet overstappen. Maar ik ben vooral benieuwd of mensen in gelijke functie ongeveer hetzelfde verdienen (ook na een overstap bv).

• Kid Jansen
  • Niet online
Rikkiej schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 12:46:
Van de lease-auto maak ik gretig gebruik, dus als dat wegvalt zal dat mij prive aardig wat geld kosten. Tegenwoordig krijg je al snel een vast contract, maar in tijde van recessie heeft dat weinig waarde. Maar inderdaad voor 300 euro zal ik niet overstappen. Maar ik ben vooral benieuwd of mensen in gelijke functie ongeveer hetzelfde verdienen (ook na een overstap bv).
Ik zei ook niet dat je lease-auto weg moest, maar dat het mooi zou zijn als je door een overstap juist nu nog een nieuwe uit kan zoeken.

Ken SAP niet goed genoeg, maar CRM, ERP en BI doen het allemaal goed. Met 10 jaar ervaring zou €5500 denk ik ook echt wel mogelijk zijn als je jezelf bent blijven ontwikkelen en goed up-to-date bent met kennis. Zeker als je ook nog specifieke industriekennis meebrengt vanuit je consultancy-ervaring voor industrieën waarvoor het lastig is genoeg mensen te vinden.

• Pizza_Boom
user85329646 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 22:28:
Het leren gaat me goed af, dus ik ben zeker van plan om naast de deeltijd hbo-opleiding het nodige mee te pakken. Het salaris dat ik inlever bij de overstap wordt weer goedgemaakt door de opleidingskosten (+/- 1700 collegegeld + 300 boeken) die ik nu zelf betaal en dan niet meer.
Dan neem ik aan dat hier geen opleidingsbeding in je contract komt te zitten? Ik zou persoonlijk liever die 200 euro per maand extra salaris pakken en lekker die opleiding zelf betalen.

• user85329646
Pizza_Boom schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:51:
[...]
Dan neem ik aan dat hier geen opleidingsbeding in je contract komt te zitten? Ik zou persoonlijk liever die 200 euro per maand extra salaris pakken en lekker die opleiding zelf betalen.
Dat weet ik niet zeker. Ik ga er vanuit dat dat wel zo is want volgens mij is dat heel gebruikelijk. Als ik de keuze zou hebben dan zou ik ook liever de opleiding zelf betalen en extra salaris pakken, maar dat is geen aangeboden optie. Het salaris dat me aangeboden is, is standaard voor elke junior die ze aannemen. En voor een junior lijkt het me geen onredelijk salaris toch?

• Pizza_Boom
user85329646 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 22:43:
[...]

Dat weet ik niet zeker. Ik ga er vanuit dat dat wel zo is want volgens mij is dat heel gebruikelijk. Als ik de keuze zou hebben dan zou ik ook liever de opleiding zelf betalen en extra salaris pakken, maar dat is geen aangeboden optie. Het salaris dat me aangeboden is, is standaard voor elke junior die ze aannemen. En voor een junior lijkt het me geen onredelijk salaris toch?
Ik vind het voor een HBO starter niet echt fantastisch. Ik zat 2 jaar terug een fractie hoger. Ander vakgebied. Maar zonder relevante werkervaring, je hebt 18 jaar TI gedaan. Is er echt niets dat je daaruit niet kan meenemen? Als je nou advocaat of leerkracht was, a la, maar nu?

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:49
user85329646 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 22:43:
[...]

Leuk dat ze dat voor iedere junior betalen maar je neemt toch ook ervaring mee die niet per direct gerelateerd is aan het programmeren? Met name op het sociale vlak neem je een flinke bak ervaring mee.

Ik zou sowieso de insteek proberen te maken dat je er niet op achteruit gaat.

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

nooberke schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 15:16:
[...] Met name op het sociale vlak neem je een flinke bak ervaring mee.
Geldt voor elke nog ...wat oudere sollicitant, kijk hoe lastig soms "ouderen" aan het werk komen.....en met welk inkomen. Zou er dus maar niet te hard op rekenen.
Zelfs een goede vakinhoudelijke kennis is dan nog lang niet een garantie in die gevallen op een redelijke kans op een baan.

[ Voor 4% gewijzigd door route99 op 10-08-2019 17:16 ]

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-12 07:58
Members only:

Ik ben eens ingegaan op een van de recruiters en die sollicitatie is uiteindelijk positief verlopen en heb volgend voorstel gekregen:
Members only:

Jullie ongezouten mening?

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-12 09:21

Bio

@SMGGM

Members only:

[ Voor 9% gewijzigd door Bio op 10-08-2019 23:18 ]

• SMGGM
@Bio Je berekening zit er praktisch perfect op. Volgens mijn berekening ging het nieuwe voorstel €406 netto achteruit (met de wagen).
Er is nog wel wat muggenzifterij (zoals woonwerk verkeer t.w.v. €35 ofzo dat ik wel zou krijgen gezien het geen salariswagen is, waarschijnlijk dat de wagen op CNG zal rijden wat iets goedkoper is voor brandstof en het pensioensparen dat een beetje beter is).

Het is uiteraard wel iets fout door de bocht om dat netto te vertalen naar bruto. Bruto in België speelt mee voor pensioenberekening, werkloosheidsuitkering, loon indexactie,... vandaar dat veel werkgevers soms verkiezen iemand een netto vergoeding te geven want dit kost een pak minder (400 netto is inderdaad iets van een 900 bruto in een hogere loonklasse).
Maw liever €900 bruto meer dan €400 netto. Echter voor de werkgever is die €400 netto ook maar €400 aan kost terwijl die €900 zelfs nog meer is door nog wat extra belastingen.
Indien het bedrijf het huidige wilt evenaren is het ofwel €900 bruto erbij (wat ik niet direct zie gebeuren in dit voorstel) of deze secundaire voordelen toevoegen (maar zover ik weet geeft het bedrijf die niet).

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-12 11:15
SMGGM schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 22:45:
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €5150
• Vakantiegeld: €1900 (netto)
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: €1900 (netto)
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €61.800 + €3800 (netto)
offtopic:
Serieus, waarom bruto en netto mixen? Maakt het niet echt duidelijk. En het lijkt met dat je makkelijker weet wat je vakantiegeld en bonus bruto zijn (want vastgelegd)...

Verder is het een mooi salaris, maar de secundaire voorwaarden bij je vorige baan waren ook niet slecht.

• Bio

Bio

@barrymossel In Belgie is de belasting op vakantiegeld anders dan op normaal salaris: nóg hoger, dus ik snap wel dat het dan transparanter is om het als netto-bedrag te bekijken, doe ik zelf ook ;).

[ Voor 3% gewijzigd door Bio op 10-08-2019 23:54 ]

• barrymossel
Bio schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:54:
@barrymossel In Belgie is de belasting op vakantiegeld anders dan op normaal salaris: nóg hoger, dus ik snap wel dat het dan transparanter is om het als netto-bedrag te bekijken, doe ik zelf ook ;).
Die gekke Belgen ook... Maar dan nog is het niet transparant. Doe dan desnoods alles netto. Maar ook al is het belastingtarief op vakantiegeld anders (is in NL ook), dan ligt het brutobedrag daarvan nog dichter bij de andere brutobedragen (ter vergelijking) dan bij het nettobedrag en geeft dan een minder vertekend beeld. Lijkt me.

• SMGGM
offtopic:
Daarnaast is het bruto van je vakantiegeld gewoon je brutoloon (met dus wat andere belastingen erop). Maar ook weer hier, hogere loonschaal hoe hoger de belastinggraad. Daarnaast heb je nog een dubbelvakantiegeld maar dat is dan niet het dubbele.
Bij gewoon vakantiegeld zou dit met mijn huidig loon €1715 netto zijn. Met dubbel vakantiegeld is dit €1913. Vandaar dat het soms eenvoudiger is om gewoon te zeggen "netto is het zoveel" want bruto is het gewoon toch het brutoloon

Gekke Belgen, tja, wij hebben ook 3 regeringen die zo'n constructies verzinnen :-/ (België: oplossing -> probleem)

[ Voor 16% gewijzigd door SMGGM op 11-08-2019 00:15 ]

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
barrymossel schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 00:08:
[...]

Maar ook al is het belastingtarief op vakantiegeld anders (is in NL ook)
Dit is niet het geval in Nederland. Al het loon wordt op dezelfde manier belast.

• barrymossel
DutchCommando schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 09:51:
[...]

Dit is niet het geval in Nederland. Al het loon wordt op dezelfde manier belast.
I stand corrected.

• user85329646
nooberke schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 15:16:
[...]

Leuk dat ze dat voor iedere junior betalen maar je neemt toch ook ervaring mee die niet per direct gerelateerd is aan het programmeren? Met name op het sociale vlak neem je een flinke bak ervaring mee.

Ik zou sowieso de insteek proberen te maken dat je er niet op achteruit gaat.
Members only:

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-12 11:30
SMGGM schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:33:
Bruto in België speelt mee voor pensioenberekening, werkloosheidsuitkering, loon indexactie,... vandaar dat veel werkgevers soms verkiezen iemand een netto vergoeding te geven want dit kost een pak minder (400 netto is inderdaad iets van een 900 bruto in een hogere loonklasse).
Maw liever €900 bruto meer dan €400 netto. Echter voor de werkgever is die €400 netto ook maar €400 aan kost terwijl die €900 zelfs nog meer is door nog wat extra belastingen.
Indien het bedrijf het huidige wilt evenaren is het ofwel €900 bruto erbij (wat ik niet direct zie gebeuren in dit voorstel) of deze secundaire voordelen toevoegen (maar zover ik weet geeft het bedrijf die niet).
Inderdaad. Maar slechts tot een bepaalde hoogte. Alles daarboven is 100% solidariteit, en krijg je niks voor terug.

Members only:

€3,2 euro extra versus honderden euro's nettovergoeding. Ik zou wel weten wat te kiezen :) Bij mijn werkgever doen ze jammer genoeg niet aan nettovergoedingen.

(Voor berekeningswijze, zie https://www.sfpd.fgov.be/...en-pensioenen/werknemers.)

[ Voor 0% gewijzigd door Wim Leers op 11-08-2019 21:31 . Reden: Members-only vergeten! ]

• SMGGM
@Wim Leers Interessante info, thanks!

Bij mijn promotie in april is die netto vergoeding erbij gekomen en is het bruto amper omhoog gegaan. Die vergoeding die ik ook wel te gebruiken om kleine onkosten te betalen (zoals parking of openbaar vervoer, maar in praktijk ben ik amper op plaatsen waar ik parking moet betalen en heb ik al een treinabonnement).
Uiteindelijk niet zo erg want €150 bruto zou amper iets netto opbrengen en bij wat jij zegt hebt ik eigenlijk niet stilgestaan.

Is wel niet ideaal in veel gevallen. Ik ken wel een consultancy bedrijf dat nogal graag netto vergoedingen geeft als opslag bij hun starters met 2300 bruto en dan zegt: je hebt toch €100 opslag gekregen. Tja, dan is die nettovergoeding misschien dan minder correct.

• Surfen50
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-10-2021
Members only:

• Pizza_Boom
Members only:

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-12 15:53

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Surfen50 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 23:20:
Members only:
Members only:
Pizza_Boom schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 03:30:
Members only:
Members only:

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-12 11:30
SMGGM schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 22:33:
Is wel niet ideaal in veel gevallen. Ik ken wel een consultancy bedrijf dat nogal graag netto vergoedingen geeft als opslag bij hun starters met 2300 bruto en dan zegt: je hebt toch €100 opslag gekregen. Tja, dan is die nettovergoeding misschien dan minder correct.
Precies :) Is niet in het belang van de werknemer. Pas vanaf een brutoloon tot of boven het loonplafond zijn nettovergoedingen in het voordeel van de werknemer.

Daarnaast is dat ook slecht voor de solidariteit (voor de sociale zekerheid).

• Bio

Bio

Wim Leers schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 21:30:
[...]

€3,2 euro extra versus honderden euro's nettovergoeding. Ik zou wel weten wat te kiezen :) Bij mijn werkgever doen ze jammer genoeg niet aan nettovergoedingen.

(Voor berekeningswijze, zie https://www.sfpd.fgov.be/...en-pensioenen/werknemers.)
Niet helemaal eerlijk om het zo te stellen je moet die 3.2 euro wel vermenigvuldigen met alle jaren dat je gepensioneerd bent en in leven ;).

• Guise
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-12 18:27
Zo voelde het ook voor mij op die leeftijd.

Iedere € 1 die je nu investeert, is op je 68e (met een gemiddeld rendement van 7% per jaar op je pensioenfonds) € 21,00 waard.
Iedere € 1 die je op je 60e investeert, is op je 68e € 1,71 waard.

De werkelijkheid is iets complexer dan dit, maar de bottomline is: onderschat de kracht van rente en vroeg investeren niet.

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:55
Guise schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 17:20:
[...]

Zo voelde het ook voor mij op die leeftijd.

Iedere € 1 die je nu investeert, is op je 68e (met een gemiddeld rendement van 7% per jaar op je pensioenfonds) € 21,00 waard.
Iedere € 1 die je op je 60e investeert, is op je 68e € 1,71 waard.

De werkelijkheid is iets complexer dan dit, maar de bottomline is: onderschat de kracht van rente en vroeg investeren niet.
Ha, de helft van mijn eigen inleg ben ik nu al kwijt aan verloren rendement door ABP. :+

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Eh nee? ABP heeft een gegarandeerde uitkering. Dit itt vele pensioenverzekeraars.

Verwijderd

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: HBO IT Business, MBO4 IT Beheer
• Werkervaring: 0, eerste job. wel zo'n 2 jaar aan stage ervaring.
• (Woon) Locatie: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Functioneel consultant ERP
• Werkgever/branche: ICT
• (Werk) Locatie(s): Gelderland
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 30 minuten met de auto
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2300
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: 0
• Dertiende/veertiende maand: Nvt
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 27600

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: nog onbekend
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: collectieve pensioenverzekering
• Mobiliteit per jaar: Reiskostenvergoeding € 0,19 per km, na een tijdje leaseauto, budget 600 pm.
• Overige: onkostenvergoeding, 25 pm, mobiel en laptop vd zaak.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +- 30k

Ik ben er tevreden mee als starter. Ik lees en hoor startsalarissen van 2600-2800. Ik vraag me af of ik na een jaar ook rond dit bedrag kan vragen, bij gemiddeld/goed presteren. Of is dit te veel gevraagd, aangezien ik lees dat een verhoging van rond de 5-10% vaak voorkomt?

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

2300 is wel laag, zelfs voor een HBO starter. Maar is ook een beetje afhankelijk van welke ERP je doet. Indien SAP, MS NAV of iets als Salesforce mag ik hopen dat je vrij snel omhoog gaat.

• Kid Jansen
  • Niet online
Inderdaad, €2600 zou beter matchen met waarde in huidige markt voor HBO starter, voor WO €2900. Als je al iets van relevante werkervaring of certificaten in CRM / ERP zou hebben komt daar al snel nog €300 bij.

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Laat ik ook maar een duit in het zakje doen!

Members only:

Niet van die hoge bedragen wat ik voorbij zie komen maar ik vind zelf dat ik niet mag klagen! :)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Pagina: 1 ... 30 ... 218 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.