• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Don Quijote schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 16:09:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Members only:

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-12 08:46

Don Quijote

El Magnifico

GoldenSample schreef op zondag 21 juli 2019 @ 20:23:
[...]

Members only:
Members only:

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Members only:

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-12 17:31
Lijkt mij een prima start.

• Neophytez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-01-2024
Members only: title

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:23
Members only:

Ik klaag niet :)

• TaZTeD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-12 12:15
n9iels schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:20:
Members only:
Lijkt me niet per jaar, en zeker ook niet per maand toch?

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:05
Members only:

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Bobmeister schreef op maandag 22 juli 2019 @ 18:24:
Members only:
Members only:

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:10

g0tanks

Moderator CSA
RagingPenguin schreef op maandag 22 juli 2019 @ 18:39:
[...]

Members only:
Members only:

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
g0tanks schreef op maandag 22 juli 2019 @ 18:47:
[...]

Members only:
Members only:

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Members only:

Nog steeds geen andere Landscape Architects op het forum hier?

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:31
Wat doet een landscape architect?

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Members only:

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
RagingPenguin schreef op maandag 22 juli 2019 @ 19:45:
[...]

Members only:
Members only:

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-12 09:21

Bio

C.QL schreef op maandag 22 juli 2019 @ 17:49:
Members only:

Ik klaag niet :)
Mooi hoor, heb toch het idee dat ingenieurssalarisen in België net iets hoger liggen dan in Nederland?

• Daenerysi
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 06-10-2023
Don Quijote schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 16:09:
Members only:
Collega? :7 Al doe jij het iets beter ;)

Members only:

• harald701
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-07-2023
Members only:

[ Voor 0% gewijzigd door harald701 op 24-07-2019 13:37 . Reden: members only ]

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-12 18:42

BombaAriba

Ondertitel

harald701 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 17:08:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: Bachelor Embedded ICT
• Werkervaring: 1 jaar - huidige werkgever + 6maand relevante stage
• (Woon) Locatie: Belgie

2. Wat doe je:
• Functie: Customer Solutions Engineer: Pre en aftersales support, demo's beurzen en development
• Werkgever/branche: IoT
• (Werk) Locatie(s): Leuven
• Aantal vakantiedagen: 32
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 35-40min
• Werkdruk: afhankelijk v/d periode, meestal gemiddeld tot hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2550
• Vakantiegeld: dubbel vakantiegeld (€2550
• Bonus, toeslagen, etc: cao 90 (winstpremie) bedrag: geen idee
• Dertiende/veertiende maand: geen idee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +-€32.250‬

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €915
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Groepsverzekering
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige: zie onderaan
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €915

Men had me bij aanvang gezegd dat een bedrijfswagen na een jaar mogelijk was. Nu een jaar verder lijkt hier niets van in huis te komen en heeft men me een representatievergoeding aangeboden (+-150 netto extra). Wat denken jullie? Zit hier zelf wel mee in omdat ik bij de aankoop van mijn huidige wagen er van uit ging dat het tijdelijk was. Diesel, geen winterbanden, km's, ... en heb dit jaar al twee keer pech gehad met lek te rijden... 2x 2 nieuwe banden...
Als werkgever je zaken belooft maar die niet levert moet je wegwezen..

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-12 08:46

Don Quijote

El Magnifico

Dat kan bijna niet missen :-)
Al doe jij het iets beter ;)
Een jaar ouder ook ;)

• unezra
  • Laatst online: 12-12 15:53

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

harald701 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 17:08:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: Bachelor Embedded ICT
• Werkervaring: 1 jaar - huidige werkgever + 6maand relevante stage
• (Woon) Locatie: Belgie

2. Wat doe je:
• Functie: Customer Solutions Engineer: Pre en aftersales support, demo's beurzen en development
• Werkgever/branche: IoT
• (Werk) Locatie(s): Leuven
• Aantal vakantiedagen: 32
• Reistijd: 35-40min
• Werkdruk: afhankelijk v/d periode, meestal gemiddeld tot hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2550
• Vakantiegeld: dubbel vakantiegeld (€2550
• Bonus, toeslagen, etc: cao 90 (winstpremie) bedrag: geen idee
• Dertiende/veertiende maand: geen idee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +-€32.250‬

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €915
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Groepsverzekering
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige: zie onderaan
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €915

Men had me bij aanvang gezegd dat een bedrijfswagen na een jaar mogelijk was. Nu een jaar verder lijkt hier niets van in huis te komen en heeft men me een representatievergoeding aangeboden (+-150 netto extra). Wat denken jullie? Zit hier zelf wel mee in omdat ik bij de aankoop van mijn huidige wagen er van uit ging dat het tijdelijk was. Diesel, geen winterbanden, km's, ... en heb dit jaar al twee keer pech gehad met lek te rijden... 2x 2 nieuwe banden...
Heb je daar al met je werkgever over gepraat en aangegeven dat je dat wel beloofd is?
Hoe reageerden ze? Hoe is dat bij je collega's geregeld? (Zoiets is zelden individueel geregeld namelijk.)

Zeker als een auto logisch is voor je werk, is het raar als ze d'r op terug komen. Als een auto niet logisch is voor je werk, is het raar dat ze het aanvankelijk wel aanboden.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• marteltor
  • Laatst online: 08:31
-edit ivm offtopic-

[ Voor 148% gewijzigd door marteltor op 23-07-2019 20:35 ]

• harald701
  • Laatst online: 27-07-2023
unezra schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 19:58:
[...]

Heb je daar al met je werkgever over gepraat en aangegeven dat je dat wel beloofd is?
Hoe reageerden ze? Hoe is dat bij je collega's geregeld? (Zoiets is zelden individueel geregeld namelijk.)

Zeker als een auto logisch is voor je werk, is het raar als ze d'r op terug komen. Als een auto niet logisch is voor je werk, is het raar dat ze het aanvankelijk wel aanboden.
Ja, ik heb dit aangekaart, toen zijn ze teruggekomen dat ze waarschijnlijk over het cafetariaplan spraken toen.. (bruto inleveren voor auto zonder tankkaart) en ze zijn toen ook met het voorstel voor een representatievergoeding gekomen.
Ze zeggen dat een wagen moeilijk ligt omdat andere aangewerfden er ook nog geen krijgen. Ze hebben me volgens mij gezegd dat dat kon na een jaar omdat ik dat toen uitdrukkelijk heb gevraagd voor mijn loonpakket. volgens de vacature toen leek het alsof ik de wagen dagelijks zou nodig hebben, in praktijk blijkt dat minder en rij ik niet veel kilometers professioneel. Het is in Belgie echter normaal in onze branche om een bedrijfswagen te krijgen, ik ken letterlijk niemand die er geen heeft eerlijk gezegd..

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-12 22:01

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

harald701 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:43:
[...]

volgens de vacature toen leek het alsof ik de wagen dagelijks zou nodig hebben, in praktijk blijkt dat minder en rij ik niet veel kilometers professioneel.
Relevant en m.i. een valide reden om geen leaseauto te krijgen (nog los van het groen aspect door de eco footprint zo klein mogelijk te maken voor de werkgever).
Het is in Belgie echter normaal in onze branche om een bedrijfswagen te krijgen, ik ken letterlijk niemand die er geen heeft eerlijk gezegd..
Irrelevant. Een arbeidsovereenkomst is een afspraak tussen jou en de werkgever. Wat anderen krijgen doet daarin niet terzake.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• koentje115
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04-2023
snip

[ Voor 99% gewijzigd door koentje115 op 24-07-2019 13:07 ]

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:43
O, jammer, snip... ik wilde net vragen hoe dat zat met remote werk enzo...

[ Voor 9% gewijzigd door durian op 24-07-2019 16:17 ]

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:09
@harald701 een bedrijfswagen is gewoon een arbeidsvoorwaarde met een waarde. Wat de afspraken zijn met de rest is niet relevant. Je hebt dit afgesproken en ze komen hun belofte niet na.
Het kost je honderden euro's per maand om zelf een auto te kopen en rijden, dus ik vind het niet netjes dat je afgescheept wordt met EUR150.

Vraag is wel of je wat kan maken - bedenk jezelf of het wel realistisch is om alsnog een auto te krijgen. Wellicht kan een andere werkgever dit je wel gewoon bieden. Als je het belangrijk vindt, gewoon proberen.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• koentje115
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04-2023
durian schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 16:16:
[...]

O, jammer, snip... ik wilde net vragen hoe dat zat met remote werk enzo...
Vraag maar raak. Ik ben remote.
Zolang ik in de VS blijf (heb green card), blijft mijn compensatie hetzelfde. Indien ik terug naar EU verhuis, wordt deze aangepast aan de lokale markt.

[ Voor 4% gewijzigd door koentje115 op 24-07-2019 17:35 ]

• Theo
  • Laatst online: 15:36

Theo

moederbord

Members only:

Volgens mij niet echt exceptioneel; al is de 4x9 wel heel erg fijn. Verder heb wel het idee dat waar ik nu zit ik wel goed zit. Zowel qua werk, collega's, maar ook qua salaris. En qua werk en salaris valt er ook nog te groeien :)

[ Voor 70% gewijzigd door Theo op 31-07-2019 07:53 ]

7400 Wp op het dak

Verwijderd

Members only:

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2019 15:29 ]

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-12 18:01
Members only:

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:34
@champion16 Ik krijg het gevoel dat je aanbod gaat worden dat je een vast contract krijgt, dus zonder loonsverhoging. Verder weet ik niet of je dat wel krijgt/waard bent bij een andere bedrijf zonder je lijstje te posten.

• unezra

unezra

Members only:

• Edwin88
  • Laatst online: 20-12 22:00
champion16 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 08:00:
Members only:
Rondkijken kan nooit kwaad, dan weet je tenminste je marktwaarde en wat er allemaal te doen is in jouw vakgebied. Met die informatie kan je een eventueel gesprek ook veel beter voorbereid in.

Als je toevallig iets tegenkomt wat je leuker lijkt, kan je ook overstappen, maar dat hoeft natuurlijk niet.

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Members only:

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12 13:11
Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:25:
Members only:
Ik moet zeggen dat dat salaris niet verkeerd is. We zijn even oud, maar ik zit zelf niet op dat bedrag ;). Ik heb bijna de helft minder.

Nu doe ik ook véél minder spannend werk in een ander vakgebied en zit ik in een regio waar de ICT en techniek niet bepaald booming zijn.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:28
krakendmodem schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:45:
[...]

Ik moet zeggen dat dat salaris niet verkeerd is. We zijn even oud, maar ik zit zelf niet op dat bedrag ;). Ik heb bijna de helft minder.

Nu doe ik ook véél minder spannend werk in een ander vakgebied en zit ik in een regio waar de ICT en techniek niet bepaald booming zijn.
Als je bijna de helft minder hebt, dan zou je (iets meer dan) de helft van hem verdienen, wat bijna minimumloon is. Ik gok en hoop dat je wat anders bedoelt ;)

The devil is in the details.

• krakendmodem
Hahn schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:56:
[...]

Als je bijna de helft minder hebt, dan zou je (iets meer dan) de helft van hem verdienen, wat bijna minimumloon is. Ik gok en hoop dat je wat anders bedoelt ;)
Daarom zeg ik ook "bijna" de helft. En helaas, dat is dus wel het geval. Ik heb alleen MBO4 met wat CCNA en ITIL Certificaten, dus ik ben dan niet zo "bijzonder", ook al ben ik begonnen met CCNP. Ben dus ook van plan om weer een HBO te gaan doen komend jaar, ik krijg het idee dat de bedrijven daar alleen nog maar naar kijken.

Members only:

Ik moet wel eerlijk zijn dat ik de afgelopen jaren nou niet bepaald veel bijzondere dingen heb gedaan. Migratieklussen en servicedeskwerk, en dan houdt het qua MBO-banen hier wel op.

Om bovenstaand verhaal niet al te droevig af te sluiten: Heel soms krijg ik een berichtje op LinkedIn: "Sorry dat ik je mogelijk aan het spammen ben, ik ben waarschijnlijk niet de eerste die jou een bericht stuurt deze week".

Ik reageer dan heel droog dat de betreffende recruiter de 1e in 4 maanden is die de moeite neemt om mij een bericht te doen :+. En dan babbelen we wat verder, bellen we met elkaar en zijn de gesprekken positief, maar zijn er at the end twee problemem: De regio waar ik woonachtig ben en opleidingsniveau. En dan houdt het op.

• Hahn
  • Laatst online: 15:28
krakendmodem schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:20:
[...]

Daarom zeg ik ook "bijna" de helft. En helaas, dat is dus wel het geval. Ik heb alleen MBO4 met wat CCNA en ITIL Certificaten, dus ik ben dan niet zo "bijzonder", ook al ben ik begonnen met CCNP. Ben dus ook van plan om weer een HBO te gaan doen komend jaar, ik krijg het idee dat de bedrijven daar alleen nog maar naar kijken.

Members only:

Ik moet wel eerlijk zijn dat ik de afgelopen jaren nou niet bepaald veel bijzondere dingen heb gedaan. Migratieklussen en servicedeskwerk, en dan houdt het qua MBO-banen hier wel op.

Om bovenstaand verhaal niet al te droevig af te sluiten: Heel soms krijg ik een berichtje op LinkedIn: "Sorry dat ik je mogelijk aan het spammen ben, ik ben waarschijnlijk niet de eerste die jou een bericht stuurt deze week".

Ik reageer dan heel droog dat de betreffende recruiter de 1e in 4 maanden is die de moeite neemt om mij een bericht te doen :+. En dan babbelen we wat verder, bellen we met elkaar en zijn de gesprekken positief, maar zijn er at the end twee problemem: De regio waar ik woonachtig ben en opleidingsniveau. En dan houdt het op.
Hoeveel jaar werkervaring heb je? Want na 3 jaar zal dat steeds meer gaan wegen en doet opleidingsniveau er minder toe, want je hebt dan in de praktijk bewezen het werk te kunnen doen.

Verder qua regio heb je een aantal opties: lang reizen, of verhuizen. Of genoegen nemen met wat je hebt. Als de regio waarin je zit ook veel minder kost om te leven, dan is een relatief laag salaris natuurlijk ook minder een probleem.

The devil is in the details.

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 14:53
Members only:

Jaarlijkse verhoging is er weer overheen gegaan, plus een 2% verhoging via de CAO. In januari komt er nogmaals 2% bij door de CAO (daarna zal er wel een nieuwe CAO komen) en in maart komend jaar nog een trede omhoog in de schaal.

Het is prima uit te houden, zeker gezien de werkdruk (of het ontbreken daarvan); de werkdruk is mijn inziens zelfs afgenomen, ik gok deels omdat ik meer kennis/ervaring heb opgedaan binnen de organisatie en deels omdat het huidige project waaraan ik werk toch richting het einde begint te lopen (nog 1 jaar te gaan). Sinds dit jaar plan ik mij iedere week ook 1 thuiswerkdag in, wat heel fijn is. Kan het salaris ergens anders hoger zijn? Ja hoor, maar dan lever ik zeer hoogstwaarschijnlijk flink wat in op vakantiedagen, vrijheid, werkdruk en pensioen. Heb ook al meerdere aanbiedingen gekregen met redelijk wat meer salaris (10k+ meer), maar dan ga ik terug naar 30 dagen of minder vakantie, een pensioen met waarschijnlijk de helft minder aan inleg per jaar, plus meer werkdruk. Dat is het mij niet waard.

Met vrijheid bedoel ik bijvoorbeeld dat ik, indien ik dat zou willen, elk jaar kan kiezen om tijdelijk (een paar maanden of het hele jaar) minder te gaan werken (salaris naar rato). Dit kan later, als er kids in het spel komen, erg handig/fijn zijn, meerdere collega's doen dat ook. Aan het eind van elk jaar wordt alles weer terug naar normaal gezet (het is geen vaste contractswijzing) en wil je hetzelfde of net iets anders voor het jaar erna, dan moet je dit weer even aanvragen.
Daarnaast heb ik best veel vrijheid om eigen ideeën uit te werken, kan je wanneer je dat wilt meestal vrij eenvoudig van afdeling/divisie switchen als daar een functie is die je meer aanspreekt. Tot op heden nog niet de behoefte hiertoe gehad, maar altijd handig als dat makkelijk te regelen is.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• krakendmodem
Hahn schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:25:
[...]

Hoeveel jaar werkervaring heb je? Want na 3 jaar zal dat steeds meer gaan wegen en doet opleidingsniveau er minder toe, want je hebt dan in de praktijk bewezen het werk te kunnen doen.

Verder qua regio heb je een aantal opties: lang reizen, of verhuizen. Of genoegen nemen met wat je hebt. Als de regio waarin je zit ook veel minder kost om te leven, dan is een relatief laag salaris natuurlijk ook minder een probleem.
Inmiddels dik twee jaar bij de huidige werkgever en 1,5 jaar bij de vorige... Reken dus bijna 4 jaar.

Qua regio: ik woon ongeveer een halfuurtje van Groningen en Leeuwarden. Wat dat betreft zit ik ideaal, echter is het aanbod in die twee steden natuurlijk minder dan in de randstad (waar mijn detacheerder ook zit). Heb vaak genoeg klussen gehad richting Utrecht en Den Haag, maar dan ben ik (ruim) twee uur enkele reis verder. En daar wordt je niet vrolijk van in een auto van het klasse VW Up of Aygo.

Verhuizen vind ik een tijdelijke oplossing. Een huis kopen zit er nu niet echt in, en met huren betaal je zoveel dat meer dan de helft van m'n inkomen al aan huur op gaat. Daar heb ik op dit moment weinig zin in. Als mijn salaris de goede kant opgaat, dan kan verhuizen een optie zijn.

Het noorden van NL is natuurlijk veel goedkoper dan de rest van het land, maar als single een huis kopen met 2k bruto aan ga je ook niet veel voor vinden. Een uitgeleefd appartement kun je er net voor kopen, waar vervolgens je vervolgens alsnog 10-20 duizend in kan steken voordat deze een beetje modern is + teveel geld aan een VvE betalen. Dan spaar ik liever nog even door.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Moi_in_actie schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:43:
Members only:
ABP is 17,47% WG bijdrage over je jaarsalaris - AOW franchise. Dat is niet dat bedrag. Jij rekent 18% over het hele salaris.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@krakendmodem hoever is het voor jou naar zeg Zwolle of Apeldoorn /Deventer? Daar zit ook redelijk wat werk weet ik uit ervaring; mijn werkgever heeft in die hoek best wel wat mensen gedetacheerd zitten en het zou me niks verbazen als we er dagelijks aanvragen voor krijgen. Sure, moet je nog steeds een eind rijden maar het is beter dan Delft lijkt me :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 14:53
JvS schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:04:
[...]

ABP is 17,47% WG bijdrage over je jaarsalaris - AOW franchise. Dat is niet dat bedrag. Jij rekent 18% over het hele salaris.
Oeps, ik heb per ongeluk daar het totaal van werkgever + werknemer neergezet, is inmiddels gecorrigeerd.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• krakendmodem
The Eagle schreef op zondag 28 juli 2019 @ 18:21:
@krakendmodem hoever is het voor jou naar zeg Zwolle of Apeldoorn /Deventer? Daar zit ook redelijk wat werk weet ik uit ervaring; mijn werkgever heeft in die hoek best wel wat mensen gedetacheerd zitten en het zou me niks verbazen als we er dagelijks aanvragen voor krijgen. Sure, moet je nog steeds een eind rijden maar het is beter dan Delft lijkt me :)
Voor Zwolle een uur, ik heb anderhalf jaar lang vrijwel dagelijks op en neer moeten rijden naar Zwolle voor m'n werk ;). Dat waren toen servicedesk werkzaamheden. Ik kreeg toen de mogelijkheid om te solliciteren bij bedrijven die zich bezig hielden met Netwerken/VoIP, maar kreeg uiteindelijk het bericht dat het project geannuleerd was en ik dus daar niet aan de slag kon. Bij meerdere bedrijven... Na 3x een afwijzing bij deze bedrijven een ander project aangenomen in Groningen. Zijn geen spannende werkzaamheden, maar alleen maar op de bank zitten gaat ook vervelen.

Naar Apeldoorn/Deventer gaat richting 1:30 zitten, zonder vertraging. Als het op de A50 misgaat, dan iets langer :+.

[ Voor 9% gewijzigd door krakendmodem op 28-07-2019 18:39 ]

• thelightning
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-06-2022
Sinds kort ZZP'er geworden

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: MBO IT niv 3 + Cisco certs + diversen
• Werkervaring: 11 jaar
• (Woon) Locatie: T' Gooi

2. Wat doe je:
• Functie: Netwerk/Infrastructuur engineer
• Werkgever/branche: Diversen. Huidig Medisch
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 32-40
• Reistijd: 30min zonder file
• Werkdruk: laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): ~9200
• Vakantiegeld: 0
• Bonus, toeslagen, etc: 0
• Dertiende/veertiende maand: 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~110.000

n.v.t.

Bedragen zijn geheel bruto maar btw niet meegerekend.
Qua netto salaris betaal ik mijzelf zo'n 3850 euro uit. De rest gaat op aan inkomstenbelasting, AOV, Beroeps/bedrijfsverzekeringen, vervoerskosten, etc. Alleen een pensioenregeling moet ik nog verzinnen. Geen haast mee gezien de afgelopen 6jaar ik heel ruim pensioen opgebouwd hebt bij vaste werkgever (overheid)

Het is nog gissen hoe het eindsom (belasting) plaatje eruit gaat zien aan het einde van het jaar. Ik verwacht hier mogelijk nog 1 a 2k extra over te houden.

• jongetje
thelightning schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:19:
Alleen een pensioenregeling moet ik nog verzinnen. Geen haast mee gezien de afgelopen 6jaar ik heel ruim pensioen opgebouwd hebt bij vaste werkgever (overheid)
Los dat ZZP salarissen hier niet zo relevant zijn (je doet neem ik aan X uur maal uurtarief). Het risico ligt namelijk ook anders met ziekte, verlof, op de bankzitten, etc.

Ik zou op je leeftijd juist wel snel starten met een pensioen. Je bouwt hoe jonger je bent namelijk minder pensioen op zeker onder de 30. En aangezien je niet meer bij spaart op je pensioen van je vorige werkgever groeit die niet meer aan en alles wordt wel duurder komende jaren. Ik bouw zelfs extra pensioen op naast het pensioenfonds van mijn werkgever...

Verwijderd

Ik ben na 3 jaar op de Servicedesk gewerkt te hebben begin dit jaar binnen het bedrijf gepromoveerd naar Werkplekbeheer en binnen enkele weken naar Systeembeheer. Mijn bruto salaris is niet meegegroeid, maar heb er wel een leasebak bijgekregen. Nu moet ik deze bij mijn aankomende promotie weer inleveren. Ik moet nog in salarisonderhandeling gaan. Iemand een idee wat ik zou mogen vragen? Ik denk zelf aan 2600.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: MBO4 ICT, MCTS W7, ITIL v3 Foundations, diverse MTA certificaten.
• Werkervaring: 4 jaar
• (Woon) Locatie: Oss

2. Wat doe je:
• Functie: Werkplekbeheer
• Werkgever/branche: Techniek
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Aantal vakantiedagen*: 26
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: 40 minuten enkele reis
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2263
• Vakantiegeld: €2600
• Bonus, toeslagen, etc: Winstuitkering tot 4%
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €33.560

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg niet bekend
• Type pensioenregeling / pensioenfonds ***
• Mobiliteit per jaar **** Leaseauto met onbeperkt rijden / brandstof, bijtelling 600 euro.
• Overige: Kerstpakket 50 euro
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €~34000 bruto

• echovicHD
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-08-2024
Netjes, wat je netto verdient verdien ik bruto.
Wat voor uurtarief kan een netwerk/infrastructuur engineer vragen?
thelightning schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:19:
Sinds kort ZZP'er geworden

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: MBO IT niv 3 + Cisco certs + diversen
• Werkervaring: 11 jaar
• (Woon) Locatie: T' Gooi

2. Wat doe je:
• Functie: Netwerk/Infrastructuur engineer
• Werkgever/branche: Diversen. Huidig Medisch
• Gewerkte uren/week: 32-40
• Reistijd: 30min zonder file
• Werkdruk: laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): ~9200
• Vakantiegeld: 0
• Bonus, toeslagen, etc: 0
• Dertiende/veertiende maand: 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~110.000

n.v.t.

Bedragen zijn geheel bruto maar btw niet meegerekend.
Qua netto salaris betaal ik mijzelf zo'n 3850 euro uit. De rest gaat om aan inkomstenbelasting, AOV, Beroeps/bedrijfsverzekeringen, vervoerskosten, etc. Alleen een pensioenregeling moet ik nog verzinnen. Geen haast mee gezien de afgelopen 6jaar ik heel ruim pensioen opgebouwd hebt bij vaste werkgever (overheid)

Het is nog gissen hoe het eindsom (belasting) plaatje eruit gaat zien aan het einde van het jaar. Ik verwacht hier mogelijk nog 1 a 2k extra over te houden.

Verwijderd

echovicHD schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:36:

[...]
Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2019 14:52 ]

• thelightning
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-06-2022
echovicHD schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:36:

[...]
Staar je niet blind. Zoals eerder geroepen zijn er diverse andere (onverwachte) kostenposten die hier bij komen kijken. Ziek? Niet betaald. Op vakantie? Niet betaald. Ook weinig zekerheid in baanvastheid en mogelijk korte opdrachten met veel reistijd of thuis zitten wanneer je niets hebt of de job niet aan wil nemen.

Salaris lijkt ruim maar ik zet 1500euro de maand opzij en raak het niet aan. Ik zal het ooit nodig hebben.
jongetje schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:08:
[...]
Ik zou op je leeftijd juist wel snel starten met een pensioen. Je bouwt hoe jonger je bent namelijk minder pensioen op zeker onder de 30. En aangezien je niet meer bij spaart op je pensioen van je vorige werkgever groeit die niet meer aan en alles wordt wel duurder komende jaren. Ik bouw zelfs extra pensioen op naast het pensioenfonds van mijn werkgever...
Omdat ik starter ben vind ik het belangrijk om nu z.s.m. een buffer op te bouwen.
Ik heb niet zoveel vertrouwen in de pensioenfondsen (blijft er nog wel wat over tegen die tijd) en of ik de 67 wel ga halen :)
Bij mijn vorige werkgever heb ik in 6 jaar voor gemiddeld 12 jaar aan pensioen opgebouwd dus heb even zonder mezelf al te erg in de vingers te snijden. Misschien investeer ik wel in vastgoed. Dat voelt veiliger en kans op een beter rendement.

[ Voor 41% gewijzigd door thelightning op 29-07-2019 16:08 ]

• jongetje
thelightning schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:02:
[...]
Ik heb niet zoveel vertrouwen in de pensioenfondsen (blijft er nog wel wat over tegen die tijd) en of ik de 67 wel ga halen :)
Bij mijn vorige werkgever heb ik in 6 jaar voor gemiddeld 12 jaar aan pensioen opgebouwd dus heb even zonder mezelf al te erg in de vingers te snijden. Misschien investeer ik wel in vastgoed. Dat voelt veiliger en kans op een beter rendement.
Het voordeel is juist dat je geen pensioenfonds hebt voor zzp-ers maar zelf iets kunt regelen. Vastgoed kan, maar dan heb je vast ook huurders (die je eruit moet hebben tegen die tijd om het ten gelde te maken), onderhoud etc.
Maargoed, dat is aan jou. Ikzelf heb bij Brand New Day wat lopen maar zijn genoeg alternatieven. Mijn vader deed het met lijfrente polissen als eigenaar van een vof. Kan je financieel adviseur vast meer over vertellen (ook mbt belasting gunstig dit regelen). Mijn vader kan nu goed leven omdat hij altijd iets voor zijn pensioen opzij heeft gezet, in goede en slechte jaren. Hoe langer je wacht hoe minder het is.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Zo, tijd voor een update.

Members only:

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Moi_in_actie schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:43:
Members only:
CBS ?

[ Voor 0% gewijzigd door Ardana op 31-07-2019 11:34 . Reden: [mo]-tag gefixed. ]

• Aurum
  • Registratie: December 2017
Ik werk zelf niet in de IT of ICT branche maar misschien evengoed interressant voor mensen!

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: HBO Chemie
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Noordkop tussen Alkmaar en Den Helder

2. Wat doe je:
• Functie: Assistent Onderzoeker Genomescience
• Werkgever/branche: Zaadveredeling
• Gewerkte uren/week: 38
• Reistijd: 20 minuten
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3000
• Vakantiegeld: € 8% CAO
• Bonus, toeslagen, etc: € 5% tot 15% winstuitkering, afhankelijk van bedrijfsresultaat
• Dertiende/veertiende maand: € nope
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~ 41760

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € Weet niet exact hoe de verdeling is maar er is wel pensioen geregeld
• Mobiliteit per jaar: € 0,19 cent per kilometer
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~ 42000

Ik vind het zelf een goed salaris, ben er ook erg tevreden mee. Echter weet ik dat ik zit in een CAO schaal dat mijn loon ieder jaar omhoog gaat met ~ 70 euro. en dat dan 10 jaar lang daarna cap ik op ~ 3800 euro. Om te zien dat er zoveel rek zit in de IT is wel jaloersmakend. helaas tot nu toe ook geen doorgroei mogelijkheden naar een hogere functie daar is op z'n minst een Master voor nodig en moet je minimaal 32 uur per week werken. Met kinderen in de toekomst ( en de partner die het relatief het minst verdiend) weet ik niet zeker of ik die 32 uur wel zie zitten. Dus voor nu evengoed tevreden.

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:25
Aurum schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:08:
Ik werk zelf niet in de IT of ICT branche maar misschien evengoed interressant voor mensen!

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 300
• Bonus, toeslagen, etc: € 5% tot 15% winstuitkering, afhankelijk van bedrijfsresultaat

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € Weet niet exact hoe de verdeling is maar er is wel pensioen geregeld
• Mobiliteit per jaar: € 0.19 cent per kilometer
• Overige:

Ik vind het zelf een goed salaris, ben er ook erg tevreden mee. Echter weet ik dat ik zit in een CAO schaal dat mijn loon ieder jaar omhoog gaat met ~ 70 euro. en dat dan 10 jaar lang daarna cap ik op ~ 3800 euro. Om te zien dat er zoveel rek zit in de IT is wel jaloersmakend. helaas tot nu toe ook geen doorgroei mogelijkheden naar een hogere functie daar is op z'n minst een Master voor nodig en moet je minimaal 32 uur per week werken. Met kinderen in de toekomst ( en de partner die het relatief het minst verdiend) weet ik niet zeker of ik die 32 uur wel zie zitten. Dus voor nu evengoed tevreden.
Er mist denk ik een een? 3100?

Verwijderd

FitTiv schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:42:
[...]

En een reiskostenvergoeding van EUR 0,0019 per kilometer is ook wel héél erg weinig :P

• tabee
  • Laatst online: 05-11 11:48
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: mbo 3 ict medewerker + mbo 4 ict beheerder, handjevol MS certificaten en ITIL
• Werkervaring: 7 jaar
• (Woon) Locatie: randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Cloud Engineer
• Werkgever/branche: IT dienstverlener
• (Werk) Locatie(s):
• Reistijd: afhankelijk van locatie
• Werkdruk: afhankelijk van opdracht

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3680
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc:
• Dertiende/veertiende maand:
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 47.692,80

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 50/50
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: € 9000
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ‭56.692,8

Realiteit is een hallucinatie die optreedt bij gebrek aan alcohol.

• Gubbel
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-10-2024
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: MBO-4 ICT, HBO Mediatechnologie
• Werkervaring: 4 jaar in dienst + 4 jaar freelance
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Programmeur
• Werkgever/branche: Media/Communicatie
• Aantal vakantiedagen: Onbeperkt
• Reistijd: 40 min
• Werkdruk: Extreem hoog, of extreem laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 300
• Bonus, toeslagen, etc: €
• Dertiende/veertiende maand: €
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 38.880

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 70/30
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: OV abonnement op persoonlijke kaart, dus ook 40% korting buiten mijn traject
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~€ 41.000

• Aurum
FitTiv schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:42:
[...]

danku het moet 3000 zijn dankjewel! aangepast in de OP

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-12 14:50
Renew

Hoi ,

zie hier mijn doopceel!

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 39 42
• Opleidingen: HBO Bachelor Bedrijfskundige informatica, MBO Systeembeheer, interne auditor, MBO-V, allerlei trainingen en cursussen.
• Werkervaring: +15 jaar
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: IT-coördinator
• Werkgever/branche: Zorg
• (Werk) Locatie(s): Noord-Brabant
• Uren/week: 32 uur per week
• Reistijd: 30min met de auto
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2712 €3109
• Vakantiegeld: € 2519 €2914
• Dertiendemaand: € 2538 €3194
• Pensioeninleg per jaar: ?
• Mobiliteit per jaar: €73,56 per/maand + km vergoeding van 27ct/km
• Overige: Laptop/GSM/iPad

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 37k €43,4k
• Winstdeling/bonus: nvt

[ Voor 5% gewijzigd door Probub op 31-07-2019 15:53 ]

• unezra

unezra

@Probub Dat vind ik eerlijk gezegd best laag voor de functie.
(Even omgerekend naar 40 uur.)

That is, ik lees dat het een soort management functie is...

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-12 14:50
kan ik me in vinden, het is alleen wel een leuke job!
Overigens werk ik de overige 8 uur voor mezelf met alle voordelen hiervan ;)
unezra schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 16:16:
@Probub Dat vind ik eerlijk gezegd best laag voor de functie.
(Even omgerekend naar 40 uur.)

That is, ik lees dat het een soort management functie is...

[ Voor 11% gewijzigd door Probub op 31-07-2019 16:21 ]

• unezra

unezra

Probub schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 16:20:
kan ik me in vinden, het is alleen wel een leuke job!
Overigens werk ik de overige 8 uur voor mezelf met alle voordelen hiervan ;)
[...]
:)

Werkplezier is het allerbelangrijkste en ik kan me voorstellen dat in de zorg misschien de salarissen ook wat lager liggen dan in het bedrijfsleven.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:50

Zenix

BOE!

Ik werk ook in de zorg, maar mijn coördinator zit wel in een schaal die met 3300 begint. Dus je kan als het goed is wel flink doorgroeien?

[ Voor 31% gewijzigd door Zenix op 31-07-2019 17:38 ]

• Guise
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-12 18:27
Members only:

[ Voor 0% gewijzigd door Guise op 02-08-2019 10:43 . Reden: Typo ]

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19-12 10:25
Aurum schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:08:

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3000

• Mobiliteit per jaar: € 0,19 cent per kilometer
• Overige:

Interessant om eens een conculega (vreselijk woord 8)7) langs te zien komen. Denk dat je het niet slecht doet. Ik zit met 1 jaar ervaring en WO master op 3150. Maar wij kennen geen winstuitkering. :/

Einde CAO schaal haal ik met mn 28ste bij deze functie. 7(8)7
Maar interessantere functies zijn er niet echt :+

Als ik in dit topic kijk denk ik ook altijd "was ik maar richting bioinformatica" gegaan

Nou dag he

• Pr0minence
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-02-2023
2.5 week na het behalen van mijn master heb ik een een aantal interessante aanbiedingen gekregen, waarbij de beschreven functie eigenlijk op nummer 1 staat. Ik ben erg nieuwsgierig wat de mede Tweakers denken over het totaal aangeboden pakket. Het betreft een 3 jarig traineeship welke gericht is op het opleiden van professionals welke inzetbaar zijn voor zowel IT/Data architectuur- als business intelligence/analytics opdrachten.

1. Wie ben je:
• Opleiding: Business Process Management & IT (MSc.).
• Werkervaring: Starter (uiteraard wat werkervaring door niet-relevante bijbanen in het verleden).
• (Woon) Locatie: Regio Waterland.

2. Wat doe je:
• Functie: Analytics consultant ( onderdeel van een 3-jarig traineeship).
• Werkgever/branche: IT&Data consultancy.
• (Werk) Locatie(s): Variabel. De klanten van de werkgever bevinden zich door heel Nederland.
• Aantal vakantiedagen: 25 dagen per kalenderjaar, 27 bij functioneren zonder ziek te zijn geweest.
• Gewerkte uren/week: 40 uur (op papier).
• Reistijd: Variabel.
• Werkdruk: De talent manager claimt dat consultants 'gewoon' 40 uur per week werken.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2700,-
• Vakantiegeld: 8,33% van het jaarsalaris.
• Bonus, toeslagen, etc: Jaarlijkse bonus tot maximaal 1,5 maandsalaris bij 75% inzetbaarheid/retentie. Een onkostentoeslag van €63,- netto per maand (als vergoeding voor het telefoonabonnement, een lunch of zaken zoals kortstondig betaald parkeren etc).
• Dertiende/veertiende maand: zie bovenstaand.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €39.904,- (met bonus) €35.854,- (zonder bonus).

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 5% eigen bijdrage.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Pensioenverzekering bij Aegon.
• Mobiliteit per jaar: Een volledig uitgeruste VW Polo welke ook privé gereden mag worden, incl. tankpas. Uiteraard dient hier wel de bijtelling voor betaald te worden.
• Overige: Een nieuwe 15'' Macbook Pro bij aanvang van het traineeship.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): (Leasekosten voor de werkgever en pensioenregelingen niet meegerekend. Laptop eenmalig gerekend): €42.554,- (met bonus), €38.504,- (zonder bonus).

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
marteltor schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 00:13:
Wat doet een landscape architect?
Design van de buitenruimte. Dan kun je in de particuliere sfeer denken aan het ontwerp van tuinen voor huizen, maar in de publieke sfeer behoort daartoe alles van stadspleinen, parken, sportvelden, recreatie-terreinen, speeltuinen... maar ook in bredere zin zoals het straatbeeld in een stad, de layout van een nieuwbouw wijk etc.
Als je in de stad rondloopt/rondkijkt, heb je een grote kans dat (zolang het geen gebouw is en het vrij nieuw is) een landschaps architect erover nagedacht heeft. Het is een vrij nieuw beroep maar wordt hoe langer hoe meer bij elk bouwproject in de publieke sfeer gebruikt.

Voor mij persoonlijk 1e baan begonnen met particulieren tuin design. Vooral voor rijke mensen aangezien designkosten te hoog zouden zijn voor middenstand en onder. Denk aan het besteden van 200k+ voor een tuin (zwembad, vaste bbq, firepit, etc etc.)
2e (huidige) baan is meer Urban Design. Design en layout van stormwater management areas, nieuwbouw wijken, parken etc.

[ Voor 19% gewijzigd door bluebear op 01-08-2019 01:00 ]

• freek19
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-05-2021
Anatidae schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 18:34:
[...]

Interessant om eens een conculega (vreselijk woord 8)7) langs te zien komen. Denk dat je het niet slecht doet. Ik zit met 1 jaar ervaring en WO master op 3150. Maar wij kennen geen winstuitkering. :/

Als ik in dit topic kijk denk ik ook altijd "was ik maar richting bioinformatica" gegaan
En dan hier de volgende, ook hier de jaarlijkse verhoging weer gehad. Einde van de schaal ga ik voorlopig nog niet bereiken, en zal zich zo rond de 5k bevinden.

Dan nu mijn lijstje:

Members only:

• Aurum
Anatidae schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 18:34:
[...]

Haha wij gebruiken ook heel vaak het woord conculega :P wat een woord is het inderdaad. Ja ik heb er ook nog overna gedacht om toch in de Bioinformatica te duiken. Alleen waar ik nu werk is het salaris wel extreem gelinkt aan CAO schalen en je opleiding. HBO bioinformatica verdiend hetzelfde als ik al is er veel meer vraag naar...

Heb er ook weer overna gedacht om toch te kijken naar een baan in de Chemie, daar lijkt ook wel iets meer rek in te zitten. Maarja nu zit ik lekker op 20 minuten reistijd wat ik ook enorm waardeer. en het werk is super wat ook top is.

Ik zou alleen willen dat ik ook nog doorgroeimogelijkheden had binnen het bedrijf, maar zonder master kom ik nergens ... dat is wel balen.

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:34

dragonhaertt

@_'.'

Members only:

Ondertussen heb ik een nieuwe functie (Systeem architect) en een veel langere reistijd.
Deze opdracht toch maar aangenomen, omdat de functie heel interresant was en het is maar van korte duur.
Om te compenseren voor de reistijd werk ik nu 36 uur per week.
4 van mijn reisuren worden dus vergoed, dit is tijdelijk voor deze opdracht.

Bij een volgende opdracht zal ik weer terug gaan naar 40.

[ Voor 19% gewijzigd door dragonhaertt op 01-08-2019 11:04 ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door BigSmurf op 01-08-2019 11:24 ]

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

BigSmurf schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:22:
Members only:
Members only:

[ Voor 8% gewijzigd door dragonhaertt op 01-08-2019 11:37 ]

• BigSmurf
  • Niet online
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door BigSmurf op 01-08-2019 11:48 ]

• Pr0minence
BigSmurf schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:22:
Members only:
Hier kan ik mij eveneens in vinden. Gezien ik aan de start van mijn carrière sta met een WO master en ik hetzelfde bedrag aangeboden krijg, denk ik dat er met 2 jaar werkervaring zeker nog wat meer in kan zitten.

• Azmo83
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 18:44
Afgelopen maand vanuit IT detachering in vaste dienst gegaan bij m'n opdrachtgever (Overheid). Nooit gedacht dat het interessant zou zijn maar ze hebben mij uiteindelijk een aanbod gedaan dat ik niet kon weigeren. Bonus en leaseauto zijn ingeleverd maar daar staat een uitstekend primair salaris tegenover (vind ik).

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica
• Werkervaring: 12 Jaar, Groeipad helpdesk -> systeembeheer -> ITSM consultant -> projectmanagement -> servicemanagement
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Servicemanager ICT
• Werkgever/branche: Overheid
• Aantal vakantiedagen*: 21
• Gewerkte uren/week*: 36
• Reistijd**: 45 minuten
• Werkdruk: Prima

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 5121,20 obv 36 uur
• Bonus, toeslagen, etc: nvt
• Dertiende/veertiende maand: € 5121,20
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 70672

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg, geen idee nog niet in verdiept, schijnt een van de betere te zijn.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABP
• Mobiliteit per jaar **** € 3840 netto (320 per maand)
• Overige: Opleidingen betaald, laptop, telefoon, wat klein grut als fitness of bedrijfsfiets etc.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 70672 bruto + 3840 Netto

Enige wat me tegenvalt is het aantal vakantiedagen, maar die kan ik volgens mij voordelig bijkopen.
Verder groei ik nog door tot 5671 bruto in 2 jaar tijd, bij normaal functioneren.

Ik ben er, all things considered, netto 22% op vooruit gegaan ten opzichte van de IT detacheerder, en tot nu toe blij met mijn stap. Alleen de leaseauto is ingeleverd, dat aan de ene kant wel jammer, maar als je het slim aanpakt (LPG rijden!) pakt het financieel best gunstig uit. Ik kan van de 320 netto per maand zo goed als mijn volledige auto gebruik betalen, ook prive.

• Artopaper
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:03

• Pr0minence
Pr0minence schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 20:00:
2.5 week na het behalen van mijn master heb ik een een aantal interessante aanbiedingen gekregen, waarbij de beschreven functie eigenlijk op nummer 1 staat. Ik ben erg nieuwsgierig wat de mede Tweakers denken over het totaal aangeboden pakket. Het betreft een 3 jarig traineeship welke gericht is op het opleiden van professionals welke inzetbaar zijn voor zowel IT/Data architectuur- als business intelligence/analytics opdrachten.

1. Wie ben je:
• Opleiding: Business Process Management & IT (MSc.).
• Werkervaring: Starter (uiteraard wat werkervaring door niet-relevante bijbanen in het verleden).
• (Woon) Locatie: Regio Waterland.

2. Wat doe je:
• Functie: Analytics consultant ( onderdeel van een 3-jarig traineeship).
• Werkgever/branche: IT&Data consultancy.
• (Werk) Locatie(s): Variabel. De klanten van de werkgever bevinden zich door heel Nederland.
• Aantal vakantiedagen: 25 dagen per kalenderjaar, 27 bij functioneren zonder ziek te zijn geweest.
• Gewerkte uren/week: 40 uur (op papier).
• Reistijd: Variabel.
• Werkdruk: De talent manager claimt dat consultants 'gewoon' 40 uur per week werken.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2700,-
• Vakantiegeld: 8,33% van het jaarsalaris.
• Bonus, toeslagen, etc: Jaarlijkse bonus tot maximaal 1,5 maandsalaris bij 75% inzetbaarheid/retentie. Een onkostentoeslag van €63,- netto per maand (als vergoeding voor het telefoonabonnement, een lunch of zaken zoals kortstondig betaald parkeren etc).
• Dertiende/veertiende maand: zie bovenstaand.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €39.904,- (met bonus) €35.854,- (zonder bonus).

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 5% eigen bijdrage.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Pensioenverzekering bij Aegon.
• Mobiliteit per jaar: Een volledig uitgeruste VW Polo welke ook privé gereden mag worden, incl. tankpas. Uiteraard dient hier wel de bijtelling voor betaald te worden.
• Overige: Een nieuwe 15'' Macbook Pro bij aanvang van het traineeship.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): (Leasekosten voor de werkgever en pensioenregelingen niet meegerekend. Laptop eenmalig gerekend): €42.554,- (met bonus), €38.504,- (zonder bonus).
Ik heb binnenkort wederom een gesprek met de desbetreffende organisatie. Ik heb de eerdere topics redelijk doorgeploegd maar ik zou het toch erg waarderen als iemand een onderbouwde mening kan geven over dit aanbod. Bedankt! :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Azmo83 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:17:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg, geen idee nog niet in verdiept, schijnt een van de betere te zijn.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABP
Die is heel simpel, dat is 14,43% van je pensioengevend salaris (bruto salairs - 13.000 in 2019). Das voor alle deelnemers aan ABP hetzelfde. Jij betaal 7,47% van pensioengevend salaris aan premie. Ik ben er nog niet helemaal over uit of dat goed is of niet. Ze hebben een van de slechtste dekkingsgraden, maar er wordt ook wel heeeeeeel veel premie geint...

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Pr0minence schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 18:02:
[...]

Ik heb binnenkort wederom een gesprek met de desbetreffende organisatie. Ik heb de eerdere topics redelijk doorgeploegd maar ik zou het toch erg waarderen als iemand een onderbouwde mening kan geven over dit aanbod. Bedankt! :)
Wordt die macbook van jou? Anders is het natuurlijk geen secundaire arbeidsvoorwaarde. Verder lijkt het me een heel normaal aanbod, niet spectaculair hoog maar ook zeker niet slecht.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

JvS schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 19:04:
[...]

Die is heel simpel, dat is 14,43% van je pensioengevend salaris (bruto salairs - 13.000 in 2019). Das voor alle deelnemers aan ABP hetzelfde. Jij betaal 7,47% van pensioengevend salaris aan premie. Ik ben er nog niet helemaal over uit of dat goed is of niet. Ze hebben een van de slechtste dekkingsgraden, maar er wordt ook wel heeeeeeel veel premie geint...
Klopt, daarentegen is het wel een gegarandeerd pensioen, en dus iets wat je sowieso krijgt. Waar je bij een pensioenverzekeraar nog maar moet afwachten wat ze aan rendement halen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
The Eagle schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 20:57:
[...]

Klopt, daarentegen is het wel een gegarandeerd pensioen, en dus iets wat je sowieso krijgt. Waar je bij een pensioenverzekeraar nog maar moet afwachten wat ze aan rendement halen.
Volgens mij is er in beide gevallen een bak met geld en als daar niet genoeg in zit, ga je je gegarandeerde pensioen niet krijgen. Dat "gegarandeerd" is wat mij betreft een valse belofte, die hooguit waargemaakt kan worden als anderen er nadeel aan ondervinden.

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:10
Members only:

Ben hier op zich best tevreden mee.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:24
Members only:

Klinkt interessant, gelukkig staat het weekend voor de boeg dus genoeg tijd om een weloverwogen besluit te nemen.

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

BigSmurf schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:47:
Members only:
Members only:

• BigSmurf
  • Niet online
dragonhaertt schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 08:49:
[...]

Members only:
Members only:

• Azmo83
JvS schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 19:04:
[...]

Thanks voor de aanvulling! Voor mij is pensioen echt nog even een blind spot. Tegen de tijd dat ik pensioenleeftijd heb bereikt wil ik zelf mn schaapjes op het droge hebben en niet afhankelijk zijn van AOW/Pensioen uitkeringen. Naarmate ik ouder wordt zal ik me er waarschijnlijk meer in gaan verdiepen :D

• jongetje
Azmo83 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:35:
[...]

Thanks voor de aanvulling! Voor mij is pensioen echt nog even een blind spot. Tegen de tijd dat ik pensioenleeftijd heb bereikt wil ik zelf mn schaapjes op het droge hebben en niet afhankelijk zijn van AOW/Pensioen uitkeringen. Naarmate ik ouder wordt zal ik me er waarschijnlijk meer in gaan verdiepen :D
Als je 35 bent en over 30 jaar je schaapjes op het droge wilt hebben zonder afhankelijk te zijn van je werkgevers pensioenfonds dan zou ik er nu zeker al wel werk van gaan maken. Moet ook makkelijk kunnen met een dergelijk salaris. Al gebruik je er je 13e maand iig voor dan heb je een leuk extraatje. Met een koophuis heb je die tegen die tijd ook afbetaald.

Maar je kunt ook wachten en dan op je 50ste erachter komen dat het toch wat tegen valt en dan wordt het een heel stuk lastiger om in die korte tijd nog iets te sparen.

• Azmo83
jongetje schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:02:
[...]

Als je 35 bent en over 30 jaar je schaapjes op het droge wilt hebben zonder afhankelijk te zijn van je werkgevers pensioenfonds dan zou ik er nu zeker al wel werk van gaan maken. Moet ook makkelijk kunnen met een dergelijk salaris. Al gebruik je er je 13e maand iig voor dan heb je een leuk extraatje. Met een koophuis heb je die tegen die tijd ook afbetaald.

Maar je kunt ook wachten en dan op je 50ste erachter komen dat het toch wat tegen valt en dan wordt het een heel stuk lastiger om in die korte tijd nog iets te sparen.
Zeker! Daar zijn we ook wel druk mee, zuinig leven, extra aflossen, investeren. Ik ga er gewoon vanuit dat er tegen die tijd niks meer is, dan kan het altijd meevallen >:)

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-12 23:06
dragonhaertt schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 08:49:
[...]

Members only:
Members only:

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12 16:42
Artopaper schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:38:
Members only:
Trishul schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 23:48:
Members only:
Members only:

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:16

Koekfabriek

King Billy on the wall

Members only:

Ben tevreden, heb een grote stap gemaakt toen ik hier kwam te werken (hiervoor slecht betalende detacheerder). Vooral de doorgroei mogelijkheden zijn goed. Binnenkort een tree omhoog (stijging ongeveer 100€), nieuwe CAO met 6,3% stijging in 2 jaar en volledige 13e maand. Daarnaast maak ik (als alles goed gaat) binnenkort promotie waar ook nog een stijging in schaal bij komt en ''verplicht'' een Master (Executive Master IT-Auditing) bij moet gaan volgen :) .

• Booth
  • Laatst online: 22-12 11:04

Booth

¯¯¯¯¯¯

Promotie gemaakt! Ik had hem eerlijk gezegd niet aan zien komen daar mijn baas zei dat er weinig ruimte was om mensen promotie te maken, en ik weet dat er iemand uit mijn team echt promotie MOEST krijgen vanwege tenure. Ik heb wel heel hard gewerkt (veel sideprojects gedaan) en veel aan visbility gedaan. Heeft blijkbaar gewerkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Booth op 06-04-2022 11:46 ]

Verwijderd

Booth schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:32:
Promotie gemaakt! Ik had hem eerlijk gezegd niet aan zien komen daar mijn baas zei dat er weinig ruimte was om mensen promotie te maken, en ik weet dat er iemand uit mijn team echt promotie MOEST krijgen vanwege tenure. Ik heb wel heel hard gewerkt (veel sideprojects gedaan) en veel aan visbility gedaan. Heeft blijkbaar gewerkt.

Damn, goed voor elkaar. Wat doe je precies als Succes manager ?

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:34

KroeT

[...]

Members only:

[ Voor 8% gewijzigd door KroeT op 02-08-2019 15:35 ]

Peace is not simply the absence of war.

• Booth
  • Laatst online: 22-12 11:04

Booth

¯¯¯¯¯¯

Verwijderd schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:35:
[...]

Damn, goed voor elkaar. Wat doe je precies als Succes manager ?
Zorgen dat een klant zijn of haar bedrijfsdoelen behaalt middels de software die we verkopen. Op die manier hopen we dat ze klant blijven.

• Edwin88
  • Laatst online: 20-12 22:00
Booth schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:04:
[...]

Zorgen dat een klant zijn of haar bedrijfsdoelen behaalt middels de software die we verkopen. Op die manier hopen we dat ze klant blijven.
Maar _wat_ doe je dan precies? Wat zijn je dagelijkse bezigheden?

Verwijderd

Edwin88 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:07:
[...]

Maar _wat_ doe je dan precies? Wat zijn je dagelijkse bezigheden?
Dit inderdaad. Het klinkt namelijk als een soort van AM functie met een flink salaris.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Een AM doet de initiele verkoop, een SM zorgt er voor dat er vernieuwd blijft worden, wat essentieel is bij SaaS software.

Overigens zijn dit vrij normale bedragen in softwareland. Die branche betaald als een malle, en nog is het lastig om aan geschikt personeel te komen. Het is niet een vak wat iedereen kan.

[ Voor 43% gewijzigd door Hooglander1 op 02-08-2019 15:29 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Pagina: 1 ... 29 ... 218 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.