Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 19:08
pieterpost123 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 17:54:

• Functie: Software ontwikkelaar (Delphi, JS, HTML, af en toe wat PHP, heel af en toe wat VB6 (blegh))
Je programmeert Delphi? Dat vind ik een lastige om te duiden. De mensen die ik ken die ooit Delphi programmeerden deden dat 10-15 jaar terug voor het laatst. Ook vb6 is in mijn beleving al een tijd op z'n retour.

Ofwel zijn zij afhankelijk van Delphi op een manier zoals banken afhankelijk zijn van Cobol, en kan je goud geld vragen. Of ze zijn gewoon te krenterig om zo af en toe iets te vernieuwen, en dan zou ik fijn een andere werkgever zoeken.

Dat laatste is in de eerste paar jaar van je carriere sowieso niet erg om zo af en toe te doen, hoewel 1.5 jaar wellicht net aan de korte kant is.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
pieterpost123 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:01:
[...]

Heb m'n post aangepast dat het om Zwolle gaat. Op zich genoeg concurrenten hier in de buurt die (wat lijkt op) meer willen betalen.

Mag ik vragen wat +- een redelijk salaris is? ter vergelijking. Ik dacht zelf aan ~2400 als ik kijk naar vacatures op internet. Heb alleen geen ervaring met hoe betrouwbaar deze vacatures zijn ten opzichte van wat ze daadwerkelijk willen betalen, en hoeveel ik ongeveer waard ben.
Mocht je goed kunnen programmeren (en daar lijkt het wel op), is het dan niet mogelijk om er een HBO voor te gaan volgen? Dan zou je in salaris al fors omhoog gaan.

Ik zit overigens ongeveer in het zelfde schuitje. Vrijwel zelfde regio, (lage) salaris, leeftijd en opleidingsniveau, en 4 jaar ervaring bij alle werkgevers. Het gesprek is snel over als ik aan tafel zit met een leidinggevende en het over salaris gaat. De reden dat ik nog bij deze werkgever zit is dat ik heel goed weet dat er in de regio toch weinig aanbod is, en bij een ander bedrijf niet veel beter ga verdienen.

Met een MBO-diploma stel je helaas tegenwoordig niks meer voor. En al die MBO ICT opleidingen die nog steeds roepen dat het de toekomst is, die moeten zich echt achter de oren gaan krabben.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• mathelicious
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22:11
Na gesprekken bij een andere werkgever heb ik aangegeven te willen vertrekken, waarna mijn huidige werkgever het nieuwe salaris heeft gematcht. Dus een update is op zijn plaats.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik ben blij met dit salaris, het betaalt alle rekeningen en wat vriendinlief verdient gaat de spaarpot in :9

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 22:05
mathelicious schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:01:
Ik ben blij met dit salaris, het betaalt alle rekeningen en wat vriendinlief verdient gaat de spaarpot in :9
Members only:

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21:25
Members only:

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:21

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

krakendmodem schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 21:05:
[...]
Mocht je goed kunnen programmeren (en daar lijkt het wel op), is het dan niet mogelijk om er een HBO voor te gaan volgen? Dan zou je in salaris al fors omhoog gaan.

Ik zit overigens ongeveer in het zelfde schuitje. Vrijwel zelfde regio, (lage) salaris, leeftijd en opleidingsniveau, en 4 jaar ervaring bij alle werkgevers. Het gesprek is snel over als ik aan tafel zit met een leidinggevende en het over salaris gaat. De reden dat ik nog bij deze werkgever zit is dat ik heel goed weet dat er in de regio toch weinig aanbod is, en bij een ander bedrijf niet veel beter ga verdienen.
Als vrijwel alle werkgevers in die regio een vergelijkbaar salaris bieden, dan is het toch een eerlijk salaris voor die functie, bij dat type werkgever, in die regio?

Wat nog wel eens vergeten lijkt te worden is dat niet alleen de lonen in de randstad hoger liggen, maar ook de vaste lasten. Nu is het lastig om dat in dit topic objectief mee te wegen, maar het speelt zeker mee bij een deel van de salarisverschillen.
Met een MBO-diploma stel je helaas tegenwoordig niks meer voor. En al die MBO ICT opleidingen die nog steeds roepen dat het de toekomst is, die moeten zich echt achter de oren gaan krabben.
Ik denk dat dat wel mee valt. Met een MBO opleiding zullen bepaalde deuren gesloten blijven (meer aan het begin dan een paar jaar werkervaring later), maar het is in mijn beleving zeker niet zo dat een MBO diploma niets waard is. Het is eerder dat door een aantal bedrijven de eisen onredelijk hoog worden gesteld. Kwestie van tijd. Ik heb goede hoop dat die waanzin op een gegeven moment wel weer afgelopen is.

Plus, niet iedereen kan HBO of hoger aan. Bedrijven zijn in de regel denk ik een stuk beter af met een goede mix, dan met een focus op enkel HBO of hoger. (Specifieke uitzonderingen daargelaten.) Stuk diversiteit, in alle opzichten, is in mijn beleving heel gezond voor een bedrijf. Daarbij denk en hoop ik dat er ook in de toekomst op ICT gebied zát relevante MBO functies blijven en bedrijven in zien dat die diversiteit handhaven nuttig is voor het bedrijf. (Iets waarbij ze ook moeten blijven zorgen voor relevante salarissen. Prima als een MBO functie minder betaald dan een HBO functie, maar je moet wel een eerlijk salaris krijgen.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• unezra

unezra

sig69 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 02:06:
Members only:
Members only:

• psychodude
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 10:24
mathelicious schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:01:
Na gesprekken bij een andere werkgever heb ik aangegeven te willen vertrekken, waarna mijn huidige werkgever het nieuwe salaris heeft gematcht. Dus een update is op zijn plaats.
Members only:

Ik ben dan wel geen wiskundige, maar 27 klokuren per week, 1000 klokuren op jaarbasis. Maak ik hieruit op dat jij op jaarbasis (52 - (1000/27)) * 5 = 74.8 vakantiedagen hebt? :9 Ik neem aan dat je in werkelijkheid toch meer kwijt bent aan tijd dan enkel de 27 contacturen?

Verder, 34.000 euro bruto op jaarbasis voor een HBO opleiding. En dat voor een dusdanig elementair belangrijk onderdeel van onze samenleving, de opleiding van de kinderen in onze maatschappij. Tsja, jij bent blij met het salaris, dat is belangrijk. Maar om eerlijk te zijn vind ik het schandalig laag.

Zeker als je na gaat dat in Den Haag de gemiddelde prijs van een huurwoning nu niet bepaald voordelig is.

• Pizza_Boom
psychodude schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 08:08:
[...]

Members only:
Kerel, als je reageert op een post in mo-tags, zet dan je antwoord ook even in mo-tags. Zeker als je salaris e.d. eruit gaat halen en nogmaals benoemt. De poster zet het niet voor niets binnen de tags.
Members only:

Pizza_Boom wijzigde deze reactie 11-07-2019 08:22 (3%)

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 22:46
Members only:

• Pizza_Boom
unezra schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 06:58:
Als vrijwel alle werkgevers in die regio een vergelijkbaar salaris bieden, dan is het toch een eerlijk salaris voor die functie, bij dat type werkgever, in die regio?

Wat nog wel eens vergeten lijkt te worden is dat niet alleen de lonen in de randstad hoger liggen, maar ook de vaste lasten. Nu is het lastig om dat in dit topic objectief mee te wegen, maar het speelt zeker mee bij een deel van de salarisverschillen.
Vergelijking is vrij makkelijk, alleen niet in dit topic nee. Gewoon even rondkijken op Funda bijvoorbeeld:
Kijk ik in Purmerend (randje Randstad) naar woningen van 150k tot 175k, dan kom ik alleen op appartementen uit. 40 tot 65 m². Kijk ik in Drenthe, Hoogeveen in dit geval, naar woningen van 150k tot 175k, dan krijg je complete eengezinswoningen van ca. 95 tot 125 m², met een enkele uitschieter naar boven danwel beneden.

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21:33
[...]

[...]

Ik denk dat dat wel mee valt. Met een MBO opleiding zullen bepaalde deuren gesloten blijven (meer aan het begin dan een paar jaar werkervaring later), maar het is in mijn beleving zeker niet zo dat een MBO diploma niets waard is. Het is eerder dat door een aantal bedrijven de eisen onredelijk hoog worden gesteld. Kwestie van tijd. Ik heb goede hoop dat die waanzin op een gegeven moment wel weer afgelopen is.

Plus, niet iedereen kan HBO of hoger aan. Bedrijven zijn in de regel denk ik een stuk beter af met een goede mix, dan met een focus op enkel HBO of hoger. (Specifieke uitzonderingen daargelaten.) Stuk diversiteit, in alle opzichten, is in mijn beleving heel gezond voor een bedrijf. Daarbij denk en hoop ik dat er ook in de toekomst op ICT gebied zát relevante MBO functies blijven en bedrijven in zien dat die diversiteit handhaven nuttig is voor het bedrijf. (Iets waarbij ze ook moeten blijven zorgen voor relevante salarissen. Prima als een MBO functie minder betaald dan een HBO functie, maar je moet wel een eerlijk salaris krijgen.)
Het is wel een redelijk feit dat je programmeren niet op het MBO gaat leren. De persoon waar we het nu over hebben doet precies dat. Daarom is hoger onderwijs gewoon een enorm goed advies.

Lager geschoolde opleidingen in de IT gaan toch snel richting de servicedesk en kleine sysadmin functies. Daar is helemaal niets mis mee verder want die functies moeten ook vervuld worden.

Maar ik denk dat hij wel een punt heeft: ga verder met scholing als je in salaris omhoog wilt. Vooral voor dev banen lijkt dit noodzakelijk.

• krakendmodem
  • Nu online
[...]

[...]

/lichtelijk offtopic

1850 bruto is volgens mij landelijk gezien niet heel veel, ook niet in Noord-Nederland. Dat de inkomens veel verschillen in de randstad en er buiten, dan snap ik heel goed. Maar voor 1850 bruto koop je in het Noorden ook niet veel meer. Een uitgewoond flatje in een plaats zonder voorzieningen in Oost-Groningen, daar houdt het wel een beetje mee op.

Met inmiddels 4 jaar werkervaring zou ik wel iets meer mogen verwachten toch? Het kromme is dat schoolverlaters die starten op een servicedesk ook al dit salaris krijgen. En als ik het niveau van die jongens zie, dan twijfel ik echt wat ik verkeerd doe. Momenteel doe ik enkele migratieprojecten en heb ik de rol als voorman. Ik ben dus de spil tussen mijn team en de klant en moet er dus voor zorgen dat alles goed blijft lopen. En tot nu toe is dat ook het geval. Werkgever en klant zijn tevreden over mijn functioneren.

Ik ben al een tijdje bezig met onderhandelingen, maar ze zijn gewoon niet echt happig om salarisverhoging te geven, en als ik andere detacheerders benader, dan zitten die ook rond dat bedrag. Bedrijven die HBO vragen kom ik niet eens voorbij de receptie. Voor iemand die "al" 4 jaar ervaring (alle werkgevers meegenomen) heeft vind ik dat vrij summier. Mijn contract verloopt in oktober, en als ze niet met een goed bod komen, dan ben ik weg en moet ik maar eens goed gaan nadenken of HBO niet wat voor mij is.

Ik besef heel goed dat iemand die net van het mbo afkomt geen wereldsalaris krijgt. Ik heb naast dat diploma enkele certificaten (CCNA, nu bezig met CCNP) gehaald en ben daar nog steeds mee bezig. Mijns inziens zou dat gestimuleerd moeten worden. Dat doe je niet als je een servicedeskmedewerker zonder ervaring en kennis direct een hoger loon geeft dan een werknemer die al jaren in dienst is, in zichzelf investeert en de verantwoordelijkheid neemt.

Misschien schetste ik net een slecht stereotype beeld van mbo'ers, maar een andere ervaring in de afgelopen vier jaar heb ik nog niet gehad. Op de servicedesk niet en ook nu niet. Als ik hoor hoe die hun diploma hebben "gehaald", dan is dat gewoon tenenkrommend. Kennis is er amper, (werk)mentaliteit is niet best en verantwoordelijkheid is er al helemaal niet.

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

unezra schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 07:12:
[...]

Members only:
Members only:

Nog oude Videobanden of cassettes over? Stuur me een DM!

• unezra

unezra

krakendmodem schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 09:18:
[...]
/lichtelijk offtopic

1850 bruto is volgens mij landelijk gezien niet heel veel, ook niet in Noord-Nederland. Dat de inkomens veel verschillen in de randstad en er buiten, dan snap ik heel goed. Maar voor 1850 bruto koop je in het Noorden ook niet veel meer. Een uitgewoond flatje in een plaats zonder voorzieningen in Oost-Groningen, daar houdt het wel een beetje mee op.
Jullie zijn beiden 25 met resp. 1.5 jaar en 4 jaar werkervaring.

Waarom niet gewoon rond je 30e, na wat promoties en salarisstijgingen, eens je 1e huis kopen en tot die tijd lekker huren en sparen?

Zo raar is het niet om op je 25e geen huis te kunnen kopen.
Met inmiddels 4 jaar werkervaring zou ik wel iets meer mogen verwachten toch? Het kromme is dat schoolverlaters die starten op een servicedesk ook al dit salaris krijgen. En als ik het niveau van die jongens zie, dan twijfel ik echt wat ik verkeerd doe. Momenteel doe ik enkele migratieprojecten en heb ik de rol als voorman. Ik ben dus de spil tussen mijn team en de klant en moet er dus voor zorgen dat alles goed blijft lopen. En tot nu toe is dat ook het geval. Werkgever en klant zijn tevreden over mijn functioneren.
Dat klinkt als een wezenlijk andere functie dan @pieterpost123. :)
Plus dat jij 4 jaar werkervaring hebt, hij 1.5.

Dan klinkt genoemd loon al een stuk onredelijker.
Ik ben al een tijdje bezig met onderhandelingen, maar ze zijn gewoon niet echt happig om salarisverhoging te geven, en als ik andere detacheerders benader, dan zitten die ook rond dat bedrag. Bedrijven die HBO vragen kom ik niet eens voorbij de receptie. Voor iemand die "al" 4 jaar ervaring (alle werkgevers meegenomen) heeft vind ik dat vrij summier. Mijn contract verloopt in oktober, en als ze niet met een goed bod komen, dan ben ik weg en moet ik maar eens goed gaan nadenken of HBO niet wat voor mij is.
Ik hoop dat je in die 4 jaar niet veel meer dan 2 werkgevers hebt gehad en stage niet mee telt.
Ik besef heel goed dat iemand die net van het mbo afkomt geen wereldsalaris krijgt. Ik heb naast dat diploma enkele certificaten (CCNA, nu bezig met CCNP) gehaald en ben daar nog steeds mee bezig. Mijns inziens zou dat gestimuleerd moeten worden. Dat doe je niet als je een servicedeskmedewerker zonder ervaring en kennis direct een hoger loon geeft dan een werknemer die al jaren in dienst is, in zichzelf investeert en de verantwoordelijkheid neemt.

Misschien schetste ik net een slecht stereotype beeld van mbo'ers, maar een andere ervaring in de afgelopen vier jaar heb ik nog niet gehad. Op de servicedesk niet en ook nu niet. Als ik hoor hoe die hun diploma hebben "gehaald", dan is dat gewoon tenenkrommend. Kennis is er amper, (werk)mentaliteit is niet best en verantwoordelijkheid is er al helemaal niet.
Ben het met je eens dat initiatief beloond moet worden en 4 jaar relevante werkervaring telt zwaarder dan 1.5 jaar. Als ik dit zo lees, schat ik jouw situatie ook anders in dan die van @pieterpost123 die 1.5 jaar programmeerervaring heeft.

Heb je ook al eens bij niet-detacheerders gesolliciteerd? (Detacheerders willen nog wel eens lelijk uit de hoek komen qua salaris. Mijn ervaringen met detacheerders is ook dat ze lang niet altijd fatsoenlijk betalen en je beter ergens in loondienst kunt gaan. Probeer ook de overheid eens, die betalen relatief goed voor juist dit soort functies.)

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• DrBreakalot
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 12:33
Ik zal die van mij ook weer eens plaatsen.
De reistijd is wat hoog, maar verder wel tevreden

Members only:

• mathelicious
Pizza_Boom schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 00:54:
[...]
Members only:
Ja zeker, maar dat staat wat lager op de prioriteitenlijst.

• useruser
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 12-07 00:14
krakendmodem schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 09:18:
[...]

/lichtelijk offtopic

Members only:

useruser wijzigde deze reactie 11-07-2019 16:28 (54%)

• krakendmodem
  • Nu online
unezra schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 15:06:
[...]

Jullie zijn beiden 25 met resp. 1.5 jaar en 4 jaar werkervaring.

Waarom niet gewoon rond je 30e, na wat promoties en salarisstijgingen, eens je 1e huis kopen en tot die tijd lekker huren en sparen?

[...]

Dat klinkt als een wezenlijk andere functie dan @pieterpost123. :)
Plus dat jij 4 jaar werkervaring hebt, hij 1.5.

Dan klinkt genoemd loon al een stuk onredelijker.

[...]

Ik hoop dat je in die 4 jaar niet veel meer dan 2 werkgevers hebt gehad en stage niet mee telt.

[...]

Ben het met je eens dat initiatief beloond moet worden en 4 jaar relevante werkervaring telt zwaarder dan 1.5 jaar. Als ik dit zo lees, schat ik jouw situatie ook anders in dan die van @pieterpost123 die 1.5 jaar programmeerervaring heeft.

Heb je ook al eens bij niet-detacheerders gesolliciteerd? (Detacheerders willen nog wel eens lelijk uit de hoek komen qua salaris. Mijn ervaringen met detacheerders is ook dat ze lang niet altijd fatsoenlijk betalen en je beter ergens in loondienst kunt gaan. Probeer ook de overheid eens, die betalen relatief goed voor juist dit soort functies.)
Om het kort te houden.

- in oktober word ik 27.
- Sparen doe ik al.

Members only:

Huren is een drama hier, sta al 6 jaar op een wachtlijst en particuliere huur is hier bijna niet, of veel te duur.

- Stages tel ik niet mee. Inderdaad twee werkgevers.

- Via detachering alleen maar bij de overheid gewerkt, maar waar ik heb gezeten nemen ze liever geen externen aan of kreeg ik geen voet tussen de deur.
Andere bedrijven zelfde verhaal. Men valt over het papiertje en werkervaring.

Tijdje terug had ik daar ook een topic voor geopend.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Neles7
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 22:28
Members only:

<GOT>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• MineMine
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 21:24
Members only:

:F Niet echt om warm van te lopen..

• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 12-07 17:54

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

MineMine schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:03:
Members only:

Weinig vakantiedagen ook, minimale aantal dagen.

Play The Game, Never Let The Game Play You

• sirkeith
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 16:23
LuckyLuke schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:08:
[...]

Het minimum is 20 o.b.v. een 40-urige werkweek.

• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 12-07 17:54

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

sirkeith schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:13:
[...]

Het minimum is 20 o.b.v. een 40-urige werkweek.
Ah correct! Scherp gezien :)

Play The Game, Never Let The Game Play You

• MineMine
LuckyLuke schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:08:
[...]

Members only:

Daarmee weet ik niet of ze nog 20 zijn :P.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 19:08
Als je zegt dat het frustrerend is, dan ga je toch iets anders zoeken? Het lijkt me dat er in Tilburg voldoende te vinden is, en hoewel ik de opleiding 'ICT Media' niet ken, zal 6 jaar ervaring er anders ook wel voor zorgen dat je wellicht iets meer waard bent dan je nu krijgt. Kans lijkt me klein dat het heel veel slechter zou worden?

Daarmee niet gezegd hebbende dat het nu heel slecht is, maar denk wel dat het aan de onderkant zit van wat je met 6 jaar werkervaring redelijk kan vinden.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• krakendmodem
  • Nu online
Neles7 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 19:48:
Members only:
Inderdaad erg netjes in mijn opzicht. Je doet het veel beter dan ik ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• sanane
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Members only:

• MineMine
Freeaqingme schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:36:
Als je zegt dat het frustrerend is, dan ga je toch iets anders zoeken? Het lijkt me dat er in Tilburg voldoende te vinden is, en hoewel ik de opleiding 'ICT Media' niet ken, zal 6 jaar ervaring er anders ook wel voor zorgen dat je wellicht iets meer waard bent dan je nu krijgt. Kans lijkt me klein dat het heel veel slechter zou worden?

Daarmee niet gezegd hebbende dat het nu heel slecht is, maar denk wel dat het aan de onderkant zit van wat je met 6 jaar werkervaring redelijk kan vinden.
Klopt; Daarom zoek ik ook naar iets nieuws.
Het punt is, want hier elders op het forum ook al eens bij iemand anders stond. Stil staan, is geen vooruitgang. op Frontend vlak geen stappen gemaakt. Daardoor beetje blijven hangen.
Ook wat je zegt onderkant aan de lat, met de jaren. Alhoewel het laatste jaar niet echt innoverend is. :/

• Edwin88
  • Laatst online: 19:40
MineMine schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:03:
Members only:

Als Frontender met 6 jaar ervaring kan je ruim 1000 per maand meer verdienen. Ook omdat je vrijwel geen bonus/reiskosten/extra's krijgt moet je echt op zoek.

Zorg wel dat je je constant blijft ontwikkelen; hobby projectjes, meerdere frameworks leren kennen, vooral niet stilstaan!

• Furion2000
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 21:07
@Edwin88 Ik ben benieuwd hoe het kan dat er zo vaak lagere salarissen van frontenders voorbij komen imo de kant van ontwikkeling waarbij het bijna ondoenlijk is om alles bij te houden, maar de noodzaak wel vrij hoog is. Alleen al om die reden heb ik vaak wel respect voor die gasten en zou ze horen inschalen qua salaris.

Furion2000 wijzigde deze reactie 13-07-2019 14:17 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Edwin88
Furion2000 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 14:16:
@Edwin88 Ik ben benieuwd hoe het kan dat er zo vaak lagere salarissen van frontenders voorbij komen imo de kant van ontwikkeling waarbij het bijna ondoenlijk is om alles bij te houden, maar de noodzaak wel vrij hoog is. Alleen al om die reden heb ik vaak wel respect voor die gasten en zou ze horen inschalen qua salaris.
Er is redelijk veel verschil in salaris bij Frontenders onderling. De ene frontender is de andere niet.

Het maakt al vrij veel uit of je in de detachering/consultancy hoek zit, of in-house. Ook verdien je bij een grotere partij vaak beter dan kleine bedrijfjes; hangt ook af van het werk zelf.

Sommige frontenders bouwen 'websites', andere frontenders bouwen 'apps'. Ik denk dat de frontenders die 'apps' bouwen flink meer verdienen; daar zit veel meer de focus op architectuur en javascript dan op HTML/CSS.

Ik heb veel gebabbeld met recruiters; de schaal zit zo ongeveer tussen de 2500 (starter/junior) tot rond de 3500 (mediors) tot aan 4500 - 6000 (seniors/architects). Je kan dus in een korte tijd leuke stappen maken; je moet alleen wel zelf erg veel doen om bij te blijven. Als je niet actief zelf veel leert blijf je toch een beetje hangen rond de medior-schaal; je moet na een aantal jaar wel laten zien dat je meerdere frameworks kent en de taal goed onder de knie hebt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21:49
Edwin88 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 14:21:
[...]

Er is redelijk veel verschil in salaris bij Frontenders onderling. De ene frontender is de andere niet.

Het maakt al vrij veel uit of je in de detachering/consultancy hoek zit, of in-house. Ook verdien je bij een grotere partij vaak beter dan kleine bedrijfjes; hangt ook af van het werk zelf.

Sommige frontenders bouwen 'websites', andere frontenders bouwen 'apps'. Ik denk dat de frontenders die 'apps' bouwen flink meer verdienen; daar zit veel meer de focus op architectuur en javascript dan op HTML/CSS.

Ik heb veel gebabbeld met recruiters; de schaal zit zo ongeveer tussen de 2500 (starter/junior) tot rond de 3500 (mediors) tot aan 4500 - 6000 (seniors/architects). Je kan dus in een korte tijd leuke stappen maken; je moet alleen wel zelf erg veel doen om bij te blijven. Als je niet actief zelf veel leert blijf je toch een beetje hangen rond de medior-schaal; je moet na een aantal jaar wel laten zien dat je meerdere frameworks kent en de taal goed onder de knie hebt.
Zijn er uberhaupt nog front-enders die alleen HTML/CSS doen? Klinkt als de leerling die meegaat met een timmerman en alleen het afval mag weggooien.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Fuzzynl
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 16:48
Members only:

• Edwin88
TMC schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 14:28:
[...]
Zijn er uberhaupt nog front-enders die alleen HTML/CSS doen? Klinkt als de leerling die meegaat met een timmerman en alleen het afval mag weggooien.
Ik bedoel meer 'voornamelijk' HTML/CSS. Dit houd in jQuery plugins en wordpress websites enzo; eigenlijk dus gewoon websites, en niet Single Page Apps (React, Angular, Vue, etc). Marketing websites bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• hb96
  • Registratie: januari 2013
  • Niet online
hb96 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:27:
Members only:
Members only:

hb96 wijzigde deze reactie 13-07-2019 16:30 (0%)
Reden: Typo

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21:25
Ik weet het, al die dingen heb ik zelf ook al over nagedacht. Ik klaag ook niet, zeker niet. Ik zit op een mooie plek met een hele gezellige sfeer. Ik verdien meer dan genoeg om riant van te leven. Maar toch, het idee dat ik stil sta, dat knaagt soms een beetje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• unezra

unezra

sig69 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:17:
[...]
Ik weet het, al die dingen heb ik zelf ook al over nagedacht. Ik klaag ook niet, zeker niet. Ik zit op een mooie plek met een hele gezellige sfeer. Ik verdien meer dan genoeg om riant van te leven. Maar toch, het idee dat ik stil sta, dat knaagt soms een beetje.
Ik ken het gevoel. :)

Niet voor niets dat ik afgelopen jaar vrij hard mijn best heb gedaan toch een groeipad te forceren en op dit moment actief aan het nadenken ben over de toekomst.

Mijn functieplafond is nog niet bereikt, salarisplafond ook niet. (Iets dat in dit geval zeker met elkaar samen hangt.) Ik heb daarin nog wel duidelijke wensen en verwachtingen.

Aan de andere kant weet ik ook dat er een moment gaat komen dat mijn functie- en salarisplafond wél bereikt zal zijn. Niet onrealistisch dat dat ergens over 10, 15 jaar het geval zal zijn. Grofweg tussen nu en halverwege mijn pensioen, waarbij de laatste kwart van mijn loopbaan naar verwachting vooral nog inflatiecompensatie zal kennen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mathelicious
[...]

Ik ben dan wel geen wiskundige, maar 27 klokuren per week, 1000 klokuren op jaarbasis. Maak ik hieruit op dat jij op jaarbasis (52 - (1000/27)) * 5 = 74.8 vakantiedagen hebt? :9 Ik neem aan dat je in werkelijkheid toch meer kwijt bent aan tijd dan enkel de 27 contacturen?

Verder, 34.000 euro bruto op jaarbasis voor een HBO opleiding. En dat voor een dusdanig elementair belangrijk onderdeel van onze samenleving, de opleiding van de kinderen in onze maatschappij. Tsja, jij bent blij met het salaris, dat is belangrijk. Maar om eerlijk te zijn vind ik het schandalig laag.

Zeker als je na gaat dat in Den Haag de gemiddelde prijs van een huurwoning nu niet bepaald voordelig is.
Members only:
Divak schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 08:20:[/b]
Members only:
Members only:

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online

Richh

HODL

unezra schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 15:06:
Omdat huren en sparen niet samen gaat: sociale huur is niet toegankelijk voor jonge mensen omdat ze nog geen 10 jaar op een wachtlijst hebben kunnen staan. Naast de hoge huren bij particuliere huur is het behoorlijk lastig om te sparen.
Wat is de vraag achter de vraag? "Een huis kopen"? Of: lage woonlasten zodat men geld kan overhouden om te sparen?
In de huidige markt met de lage rentes krijg je nou eenmaal, by fár, de laagste woonlasten in een koopwoning.

Los van dat zijn er natuurlijk meer dan genoeg redenen waarom je zo vroeg mogelijk een (non-aflossingsvrije ;) ) hypotheek af zou moeten willen sluiten. Zeker als de woningprijzen de komende jaren met 8% blijven stijgen is het zo ongeveer de beste belegging die je kan doen, plus 'gratis' onderdak :+
Er is daarnaast, sowieso helemaal niks mis met een beetje ambitie om iets harder te willen dan 'hoe het vroeger ging' ;)

Mijn PC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22:04
[...]

Als je op die manier een salarishoogte bepaalt dan zou elke monteur of bouwvakker ook een hoop geld moeten verdienen. Want een veilige auto en een goed gebouwd onderkomen is tenslotte ook 'elementair'.

M.i. gaat die vlieger dus niet echt op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: juli 2007
  • Nu online
MineMine schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:24:
[...]

Members only:

Daarmee weet ik niet of ze nog 20 zijn :P.
Het minimum is 4 keer het aantal werkuren per week. Dus het zullen 20 dagen blijven.

https://www.rijksoverheid...akantiedagen-heb-ik-recht

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
DarkSEDA schreef op zondag 14 juli 2019 @ 16:45:
[...]

Het minimum is 4 keer het aantal werkuren per week. Dus het zullen 20 dagen blijven.

https://www.rijksoverheid...akantiedagen-heb-ik-recht
ALs je nauwkeurig wilt zijn moet je wel echt nauwkeurig zijn. Het worden dus 4x32u = 128u in plaats van 160u (4x40u) en het blijft dus 4 weken vakantie.

Hoeveel dagen het zijn, hangt af van hoe die 32u verdeelt is. Als het 4 x 8u us, zijn het 16 vakantiedagen (van 8u). Alleen als de 32 uur wordt gewerkt in 5 dagen per week (5 x 6,4u? who knows :P), zijn het nog steeds 20 vakantiedagen ;).
Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Grand prix

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True